Nu is het 1 tehuis, in maart meerdere, zaak blijft om het in zo min mogelijk centra te krijgen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:32 schreef _serial_ het volgende:
7 doden na corona-uitbraak in verpleeghuis Leerdam: 'Hygiėnerichtlijnen onvoldoende gevolgd'
Hebben we dan niets geleerd vraag ik mij dan af?
Dank je.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:30 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Geeft niet, maar als ik goed gelezen heb werk je zelf in de zorg. Daarvoor heb ik heel veel respect voor. Het is voor iedere zorgverlener een zware tijd vooral dat het coronavirus uitbrak.
Dat is een hele goede vraag of we iets van geleerd hebben, maar het antwoord is divers en verschillend van elkaar dat mensen soms vergeet om aan belangrijke afspraken te houden. En ook niet aan het RIVM-advies gehouden kan ook zijn dat het een onderdeel van falende beleid.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:32 schreef _serial_ het volgende:
7 doden na corona-uitbraak in verpleeghuis Leerdam: 'Hygiėnerichtlijnen onvoldoende gevolgd'
Hebben we dan niets geleerd vraag ik mij dan af?
Dit zijn alle opnames neem ik aan? Niet alleen covid. Want op het dashboard staat 38 per dag.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:58 schreef Jor_Dii het volgende:
In de afgelopen 24 uur zijn er door de ziekenhuizen 262 opnamen op verpleegafdelingen gemeld bij stichting NICE. De mogelijke afvlakking van de groei die vorige week zichtbaar was is verdwenen. Afgelopen week zijn er gemiddeld meer dan 110 ziekenhuisopnamen per dag gemeld.
Medischinfo
Het zijn inmiddels al 201 verpleeghuizen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:35 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nu is het 1 tehuis, in maart meerdere, zaak blijft om het in zo min mogelijk centra te krijgen.
Want als het eenmaal binnen is, is het net bowlen
Op het dashboard van de overheid in er in 187 verpleeghuizen coronavirus aangetroffen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het zijn inmiddels al 201 verpleeghuizen.
De GGD registreert alleen de ziekenhuisopnames van mensen die ze zelf nagebeld hebben.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:38 schreef SOG het volgende:
[..]
Dit zijn alle opnames neem ik aan? Niet alleen covid. Want op het dashboard staat 38 per dag.
Dan heb ik een ander dashboard dan jij zeker? Bij mij staat er 201 locaties.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:41 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Op het dashboard van de overheid in er in 187 verpleeghuizen coronavirus aangetroffen.
ja, is verschillend, maar verwachten we ook komende tijd ook in meer verpleeghuizen coronavirus kunnen krijgen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dan heb ik een ander dashboard dan jij zeker? Bij mij staat er 201 locaties.
Ja is het ook. Ik ben echt bang dat het averechts werkt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:44 schreef Xqtress het volgende:
Ik denk dat het ijdele hoop is dat de maatregelen zoals die er nu zijn een positief effect gaan hebben.
Om mij heen hoor ik dan zeggen, 'ja maar, je moet het de tijd geven, de maatregelen zijn er nog maar net'.
Verder lees ik alleen maar berichten over het oplopen van de cijfers etc.
Huh? Zo bizar.... dus werkelijk aantal opnamen is 7-8x zo hoog dan op het dashboard staat...quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
De GGD registreert alleen de ziekenhuisopnames van mensen die ze zelf nagebeld hebben.
Dat durf ik niet te zeggen, maar op Nice kan je de echte cijfers vinden. Die zou de GGD ook zo over kunnen nemen, maar hé, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:46 schreef SOG het volgende:
[..]
Huh? Zo bizar.... dus werkelijk aantal opnamen is 7-8x zo hoog dan op het dashboard staat...
Het is alsof mensen inderdaad denken: ja die maatregelen hebben tijd nodig en ondertussen niet beseffen dat ze zelf onderdeel uitmaken van diezelfde maatregelen. Alsof een ander land de beslissende set bij tennis voor ons speelt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:44 schreef Xqtress het volgende:
Om mij heen hoor ik dan zeggen, 'ja maar, je moet het de tijd geven, de maatregelen zijn er nog maar net'.
Het effect van de maatregelen zal natuurlijk niet zo drastisch zijn als bij de lockdown. Het wordt er een van de lange adem. We trappen langzaam op de rem maar de snelheid is nog hoog. In april gingen wr naar stilstand.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:44 schreef Xqtress het volgende:
Ik denk dat het ijdele hoop is dat de maatregelen zoals die er nu zijn een positief effect gaan hebben.
op dit moment worden er nog steeds kolen bij gegooid hoor, nog geen rem te zienquote:Op maandag 5 oktober 2020 22:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het effect van de maatregelen zal natuurlijk niet zo drastisch zijn als bij de lockdown. Het wordt er een van de lange adem. We trappen langzaam op de rem maar de snelheid is nog hoog. In april gingen wr naar stilstand.
Dat was toch ook de strekking van Rutte vorige week? Mogelijk wel oplopen tot 5000 voordat er een afname kan zijn na 2 weken.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
op dit moment worden er nog steeds kolen bij gegooid hoor, nog geen rem te zien
Sommige mensen luisteren gewoon niet, die spelen elke dag dezelfde plaat af. Al 6 maanden lang. Zo vermoeiend.quote:Op maandag 5 oktober 2020 23:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat was toch ook de strekking van Rutte vorige week? Mogelijk wel oplopen tot 5000 voordat er een afname kan zijn na 2 weken.
ik hoop er echt op maar de realiteit word echt andersquote:Op maandag 5 oktober 2020 23:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat was toch ook de strekking van Rutte vorige week? Mogelijk wel oplopen tot 5000 voordat er een afname kan zijn na 2 weken.
luisteren naar Ruttequote:Op maandag 5 oktober 2020 23:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sommige mensen luisteren gewoon niet, die spelen elke dag dezelfde plaat af. Al 6 maanden lang. Zo vermoeiend.
Dat is ook nog iets wat het er niet beter op maakt.quote:
Krijg je weer gezeik over 'maatwerk', let maar op.quote:Op maandag 5 oktober 2020 23:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Arjen Lubach heeft trouwens perfect verwoord waarom we zo'n kaart als Ierland nodig hebben.
Sterk gedaan. Hoe eerder het er is des te beter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |