Ben blij dat Premier Kuipers dat namens het hele OMT en het kabinet deelt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:01 schreef tesssssssss het volgende:
Dadelijk bij Nieuwsuur:
"Mogelijk snel nieuwe maatregelen nodig?
Als het aantal besmettingen niet snel omlaag gaat, zijn aanvullende maatregelen nodig. Die waarschuwing geeft Ernst Kuipers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. "We willen zoveel mogelijk voorkomen dat we de reguliere zorg moeten afschalen, en daarvoor is de grens wel bereikt." De verwachting is dat in de komende dagen meer dan duizend coronapatiënten in het ziekenhuis liggen. We praten over mogelijke maatregelen met Gezondheidseconoom Jochen Mierau."
quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:02 schreef Ven1972 het volgende:
Ik ben bang dat er heel veel mensen depressief worden door coronapandemie waar ze ook hele tijd geen contacten hadden met vrienden, kennissen en familie. En dat heeft ook gevolgen voor mentaliteit van ons allemaal, hoe ook erg is dat mensen iemand erg mist en veelvuldig in contact kunnen blijven via whatsapp of Facebook.
Hij wilde ook wel eens wat meer publiciteit natuurlijk, dat ene zinnetje dat hij dagelijks mocht roepen bij de ziekenhuiscijfers begon te vervelen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben blij dat Premier Kuipers dat namens het hele OMT en het kabinet deelt.
Je weerstand gaat dan ook omlaag, dus vatbaarder voor het virus.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:02 schreef Ven1972 het volgende:
Ik ben bang dat er heel veel mensen depressief zijn door coronapandemie waar ze ook hele tijd geen contacten hadden met vrienden, kennissen en familie. En dat heeft ook gevolgen voor mentaliteit van ons allemaal, hoe ook erg is dat mensen iemand erg mist en veelvuldig in contact kunnen blijven via whatsapp of Facebook.
Ben benieuwd. Gaan ze de economie dan helemaal slopen en echt alles verbieden wat geen vitaal beroep is? Zit zelf in de installatietechniek en heb de vorige lockdown gewoon door mogen werkenquote:Op maandag 5 oktober 2020 21:01 schreef tesssssssss het volgende:
Dadelijk bij Nieuwsuur:
Als het aantal besmettingen niet snel omlaag gaat, zijn aanvullende maatregelen nodig. Die waarschuwing geeft Ernst Kuipers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. "We willen zoveel mogelijk voorkomen dat we de reguliere zorg moeten afschalen, en daarvoor is de grens wel bereikt." De verwachting is dat in de komende dagen meer dan duizend coronapatiënten in het ziekenhuis liggen. We praten over mogelijke maatregelen met Gezondheidseconoom Jochen Mierau."
De scheidingslijn tussen werk, privé is gewoon ontzettend dun zeker als het lange tijd achter elkaar is.quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wat mij tijdens het thuiswerken vooral stoorde is dat elke dag hetzelfde is, want in 't weekend werd ook aangeraden om vooral thuis te blijven.
Ook de verbintenis wordt minder door weinig interactie en spontane ideeënuitwisseling met collega's.
Inderdaad. De interactie en spontane ideeënuitwisseling mis ik ook. Ben net begonnen bij nieuwe werkgever sinds maart en heb de helft van de collega's nog niet eens gezien. Begin dit jaar zouden we i.v.m. de werkvoorraad nog twee nieuwe collega's krijgen. Deze vacatures zijn destijds geschrapt vanwege de onzekerheid van corona (was de enige die aangenomen werd). Het werk is wel toegenomen, maar die extra collega's kwamen maar niet. Pas sinds 2 weken een nieuwe collega gekregen, terwijl we nog steeds 1fte missen. Ben nog best jong met 1 jaar werkervaring in dergelijke functie en de kenniswisseling met andere mis ik ook. Op kantoor krijg je toch sneller dingen onbewust mee omdat je dit (door naar andere te luisteren) opvangt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wat mij tijdens het thuiswerken vooral stoorde is dat elke dag hetzelfde is, want in 't weekend werd ook aangeraden om vooral thuis te blijven.
Ook de verbintenis wordt minder door weinig interactie en spontane ideeënuitwisseling met collega's.
Kan wel als ze ruimte hebben maar dan zit je met de logistiek als een patient uit Rotterdam ineens naar Almelo moet, natuurlijk.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:04 schreef Ven1972 het volgende:
Is er een mogelijkheid dat bepaalde ziekenhuizen niet acute operaties en afspraken van de patiënten kan overnemen van overbelaste ziekenhuizen?
Je zou verwachten dat één of andere communicatiedeskundige van VWS wel ff met Kuipers zou bellen en zegt: Is dit nou echt een goed idee om te doen? Laat dat aan Rutte/de Jonge over.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hij wilde ook wel eens wat meer publiciteit natuurlijk, dat ene zinnetje dat hij dagelijks mocht roepen bij de ziekenhuiscijfers begon te vervelen.
Het is natuurlijk niet zo dat alle ziekenhuizen ramvol liggen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:04 schreef Ven1972 het volgende:
Is er een mogelijkheid dat bepaalde ziekenhuizen niet acute operaties en afspraken van de patiënten kan overnemen van overbelaste ziekenhuizen?
Hij effent juist het pad voor Rutte en De Jonge. Best handig dus eigenlijk.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat één of andere communicatiedeskundige van VWS wel ff met Kuipers zou bellen en zegt: Is dit nou echt een goed idee om te doen? Laat dat aan Rutte/de Jonge over.
Lastig, maar dan moet behandelend arts eerst overdracht bespreken met zijn collega in Almelo of Groningen, Als de patiënt hiervoor toestemming geeft om zijn dossier over te dragen aan zijn collega in een ander ziekenhuis.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan wel als ze ruimte hebben maar dan zit je met de logistiek als een patient uit Rotterdam ineens naar Almelo moet, natuurlijk.
quote:CDC says airborne transmission plays a role in coronavirus spread in a long-awaited update after a website error last month
The Centers for Disease Control and Prevention acknowledged Monday that people can sometimes be infected with the coronavirus through airborne transmission, especially in enclosed spaces with inadequate ventilation.
The long-awaited update to the agency Web page explaining how the virus spreads represents an official acknowledgment of growing evidence that under certain conditions, people farther than six feet apart can become infected by tiny droplets and particles that float in the air for minutes and hours, and that they play a role in the pandemic.
The update follows an embarrassing incident last month when the agency removed a draft that had not gone through proper review and was posted in error. The draft’s wording included a reference to aerosols — tiny droplets that can stay in the air, potentially traveling a significant distance. Officials said the draft was removed because they feared the language could be misinterpreted as suggesting that airborne transmission is the main way the virus spreads.
https://www.washingtonpos(...)rborne-transmission/
Helemaal mee eens! Thuis werk je ook veel langer aan een stuk door. Ik mis ook wel het op en neer forenzen naar het werk. Werkt toch ontspannend en je krijgt toch wat meer afwisseling en frisse lucht. Nu schuif je vanuit bed bijna direct achter je bureau. Probeer dit soms op te vangen door 's ochtends even te gaan wandelen of hardlopen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De scheidingslijn tussen werk, privé is gewoon ontzettend dun zeker als het lange tijd achter elkaar is.
Thuiswerken heeft echt voor- en nadelen
Ik zet lang niet meer bij elke teamssessie de cam aan, en accepteer niet meer elke vergadering, want het zuigt heel veel energie van je.
Ook plan ik over de hele dag altijd meerdere vaste blokken "niet beschikbaar" in mijn agenda, anders worden deze standaard allemaal geclaimd voor een team vergadering.
(ook neem ik wel verlof maar geen volledige weken, want je kan toch bijna niets spontaan ondernemen)
De sociale interactie op kantoor kan echt niet tippen aan thuiswerken, en thuiswerken deed ik altijd al gedeeltelijk, dat maakte het tot een mooie mix.
Daar ben ik ook bang voor ja. Wat mij betreft beschamend als ie zich daarvoor zou lenen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hij effent juist het pad voor Rutte en De Jonge. Best handig dus eigenlijk.
Juist dat continue geroep van iedereen in de media - op persoonlijke titel - doet het beleid niet echt goed.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor ja. Wat mij betreft beschamend als ie zich daarvoor zou lenen.
Klopt, ik begin probeer standaard in de ochtend te gaan wandelen, en soms een vroeg sportschool bezoek. Anders wordt het helemaal niets met de rust in mijn hoofdquote:Op maandag 5 oktober 2020 21:10 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Thuis werk je ook veel langer aan een stuk door. Ik mis ook wel het op en neer forenzen naar het werk. Werkt toch ontspannend en je krijgt toch wat meer afwisseling en frisse lucht. Nu schuif je vanuit bed bijna direct achter je bureau. Probeer dit soms op te vangen door 's ochtends even te gaan wandelen of hardlopen.
Vrijwel elk ziekenhuis heeft lange wachtlijsten. Dat is niet zomaar een optie.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:04 schreef Ven1972 het volgende:
Paniek zaaien, daar lijkt het allemaal om te draaien.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Juist dat continue geroep van iedereen in de media - op persoonlijke titel - doet het beleid niet echt goed.
Ook dat, we zitten dan wel met een groot probleem wat de reguliere zorg betreft Een goede samenwerking met alle ziekenhuizen is echt heel belangrijk in deze crisistijd waar ook een patent met acute probleem sneller geholpen kan worden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vrijwel elk ziekenhuis heeft lange wachtlijsten. Dat is niet zomaar een optie.
Mwah, ik heb niet het idee dat Kuipers hier iets zegt waar hij niet achter staat. En als iemand die gezien wordt als expert op maandag zegt dat er wat nodig is, en Rutte maakt dat op woensdag bekend, dan wordt dat iets gemakkelijker geaccepteerd dan wanneer het laatste communiqué is 'we doen over drie weken pas weer wat'.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor ja. Wat mij betreft beschamend als ie zich daarvoor zou lenen.
Ja, en dit blijft dus waarschijnlijk nog gaande tot 2022.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:01 schreef tesssssssss het volgende:
Dadelijk bij Nieuwsuur:
Welke mening moet hij veranderen dan? Dit is precies wat hij al maanden roept...quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Al heb ik weinig hoop dat Jaap van Dissel ineens van mening zal veranderen.
Allemaal haantjes.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Paniek zaaien, daar lijkt het allemaal om te draaien.
*pss Kuipers, jij bent nog niet geweest deze week, jouw beurt*
*psst Gommers, je persbericht is niet schrikbarend genoeg, jij mag weer*
Niet waar natuurlijk, maar je begint het bijna te denken.
Dat zou al die uitbraken in zorgcentra en op scholen wel verklaren.quote:
Ik geloof best dat er een kern van waarheid in zit. Gommers is een aardige man als je ‘m hoort spreken, maar er moet toch meer zijn dan alleen hem iedere dag te horen in die talkshows.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Paniek zaaien, daar lijkt het allemaal om te draaien.
*pss Kuipers, jij bent nog niet geweest deze week, jouw beurt*
*psst Gommers, je persbericht is niet schrikbarend genoeg, jij mag weer*
Niet waar natuurlijk, maar je begint het bijna te denken.
Dus eigenlijk kunnen we onszelf maar beter opsluiten en vooral niet in supermarkten en liften etc komenquote:
Klopt, en de media praten elkaar alleen maar na.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:18 schreef Jazeg het volgende:
Ik denk dat het juist wel belangrijk is dat meningen uit alle hoeken te horen. Wij zijn hier bewust op zoek naar informatie maar het overgrote deel van de bevolking leest en hoort alleen wat hen wordt voorgeschoteld.
Ik geloof ook zeker dat hij erachter staat, het raakt hem direct als het uit de klauw loopt. Mensen als Gommers en Kuipers zouden zich met hun vakgebied bezig moeten houden, en niet op de stoel van de regering gaan zitten.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Mwah, ik heb niet het idee dat Kuipers hier iets zegt waar hij niet achter staat. En als iemand die gezien wordt als expert op maandag zegt dat er wat nodig is, en Rutte maakt dat op woensdag bekend, dan wordt dat iets gemakkelijker geaccepteerd dan wanneer het laatste communiqué is 'we doen over drie weken pas weer wat'.
Dan lees je niet goed.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, en dit blijft dus waarschijnlijk nog gaande tot 2022.
We moeten dus tot dan de zorg niet overbelasten. Maar hoe gaan we dat doen? ik zie niemand met concrete gedachtes naar voren komen.
Nee, wel voor een einde van corona feestdag zodra het zover is. En dat bedoel ik serieus.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb de laatste delen niet gevolgd, maar eh... zijn we hier al klaar voor coronabezinningsdag?
Elke dag een mondkap op je smoel is al genoeg bezinning.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb de laatste delen niet gevolgd, maar eh... zijn we hier al klaar voor coronabezinningsdag?
Ik heb helemaal niet het gevoel dat ze hiermee op de stoel van de regering gaan zitten. Als er 2 mensen zijn die kunnen zien of de maatregelen voldoende zijn, dan zijn deze 2 dat. Zij krijgen alles te verwerken wat er niet goed gaat namelijk. En als zij zien dat het penibel wordt, snap ik ook dat ze een noodkreet de wereld in laten gaan om de mensen van de noodzaak (zonder angst, zoals Gommers steeds benadrukt!) te doordringen en bij de politiek aan te geven dat het op deze voet niet goed gaat.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof ook zeker dat hij erachter staat, het raakt hem direct als het uit de klauw loopt. Mensen als Gommers en Kuipers zouden zich met hun vakgebied bezig moeten houden, en niet op de stoel van de regering gaan zitten.
Doordat constant iedereen over elkaar heen valt om te roepen dat maatregelen wel/niet afdoende zijn zitten we -onder andere- in de situatie dat mensen niet meer weten waar ze aan toe zijn.
Ik kom er niet achter omdat jij het hier typtquote:Op maandag 5 oktober 2020 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom kom ik er nu pas achter dat er een coronabezinningsdag is? En wat houdt het in, wat gaan we doen, hebben we vrij?
Ze hoeven hun mond ook niet te houden, maar nu krijgen we achtereenvolgens Kuipers, Gommers, OMT, veiligheidsregios, burgemeesters, etc allemaal op persoonlijke titels in de persquote:Op maandag 5 oktober 2020 21:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet het gevoel dat ze hiermee op de stoel van de regering gaan zitten. Als er 2 mensen zijn die kunnen zien of de maatregelen voldoende zijn, dan zijn deze 2 dat. Zij krijgen alles te verwerken wat er niet goed gaat namelijk. En als zij zien dat het penibel wordt, snap ik ook dat ze een noodkreet de wereld in laten gaan om de mensen van de noodzaak (zonder angst, zoals Gommers steeds benadrukt!) te doordringen en bij de politiek aan te geven dat het op deze voet niet goed gaat.
Als ze hun mond zouden houden terwijl de reguliere zorg al afgeschaald wordt, er een personeelstekort op de ic's speelt en de ziekenhuizen nu al volstromen, zou het ook niet goed zijn toch?
Een coronawatteh?quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom kom ik er nu pas achter dat er een coronabezinningsdag is? En wat houdt het in, wat gaan we doen, hebben we vrij?
Het kabinet wil gezamenlijk stil staan bij de gevolgen van de coronacrisis, en trapt op 6 oktober een periode af waarin we als Nederlanders 'aandacht voor elkaar' hebben.quote:
Hm, nou, even de kalender erbij pakken. Is vrijdag 9 oktober een optie?quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het kabinet wil gezamenlijk stil staan bij de gevolgen van de coronacrisis, en trapt op 6 oktober een periode af waarin we als Nederlanders 'aandacht voor elkaar' hebben.
Bron
Dat ben ik volledig met je eens. Dat vond ik ook zo met OMT-leden die eventjes hun onvrede moeten laten merken in talkshows of een Jaap van Dissel die na het invoeren van de mondkapjes toch nog even moet laten weten dat hij het er persoonlijk niet mee eens is. Hou je mond dan, je ondermijnt de maatregelen en het draagvlak ervoor. Echter vind ik het toch een ander verhaal met Kuipers en Gommers, juist omdat zij de gevolgen voor de voeten geworpen krijgen en zij op het cruciale punt zitten waar het allemaal om draait: redden we het om de zorg overeind te houden of niet.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze hoeven hun mond ook niet te houden, maar nu krijgen we achtereenvolgens Kuipers, Gommers, OMT, veiligheidsregios, burgemeesters, etc allemaal op persoonlijke titels in de pers
Terwijl je liever zou hebben dat er met een gezicht gesproken zou worden over de situatie.
Ik heb om 12.30 uur tijd om even bij je stil te staan.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, nou, even de kalender erbij pakken. Is vrijdag 9 oktober een optie?
Ja, zeg, we gaan een beetje op de website van de rijksoverheid kijken als Whatsapp en Feesboek de hoaxen bij ons thuis aflevert.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam er trouwens achter door deze ontroerende verhalen in de Volkskrant: Vijf zorgverleners over die ene coronapatiënt: ‘Ik heb staan huilen achter mijn masker’
Premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid gaan dinsdag op coronabezinningsdag in gesprek met Brabanders die zijn geraakt door het coronavirus. Het is de aftrap van een landelijk initiatief om verhalen te delen en aandacht te hebben voor de gevolgen van de pandemie. Vijf zorgverleners vertellen over die ene coronapatiënt die zoveel indruk op ze heeft gemaakt dat ze er iets van hebben geleerd.
Lijkt me toch iets misgaan in de communicatie als mensen die het coronanieuws op de voet volgen er niets van weten.
Pffff.... nah, laat maar zitten!!! Nog nooit zo'n grote tweedeling geweest onder het volk dan nu terwijl we het 'samen' zouden moeten doen. Gaat nergens over dus zo'n dag, betekent dat de helft van de bevolking dezelfde helft gaat helpen!quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het kabinet wil gezamenlijk stil staan bij de gevolgen van de coronacrisis, en trapt op 6 oktober een periode af waarin we als Nederlanders 'aandacht voor elkaar' hebben.
Bron
Hoe ben je daar achter gekomen dan? Ik leer het nu pas van jou.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
Kijk aan, dat treft. 12: 30 is ook goed voor mijquote:Op maandag 5 oktober 2020 21:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb om 12.30 uur tijd om even bij je stil te staan.
Het politieke mondkapjesbesluit was natuurlijk ook wel beetje bizar, eerst roept de kamer opnieuw eerst het OMT te vragen, en dat hebben ze niet eens afgewacht.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat ben ik volledig met je eens. Dat vond ik ook zo met OMT-leden die eventjes hun onvrede moeten laten merken in talkshows of een Jaap van Dissel die na het invoeren van de mondkapjes toch nog even moet laten weten dat hij het er persoonlijk niet mee eens is. Hou je mond dan, je ondermijnt de maatregelen en het draagvlak ervoor. Echter vind ik het toch een ander verhaal met Kuipers en Gommers, juist omdat zij de gevolgen voor de voeten geworpen krijgen en zij op het cruciale punt zitten waar het allemaal om draait: redden we het om de zorg overeind te houden of niet.
quote:Ireland: government 'to reject new lockdown'
Ireland’s government has rejected a surprise recommendation by its health chiefs to go into lockdown and will instead tighten current Covid-19 restrictions, local media has reported.
The National Public Health Emergency Team called for a leap to the highest level of Covid-19 restrictions, Level 5, late on Sunday from Level 2 controls that are in place in 24 of Ireland’s 26 counties.
The government will instead propose moving the whole country to Level 3, local media including state broadcaster RTE reported, after a meeting between senior ministers and health chiefs.
Ireland’s cabinet is due to meet later on Monday.
https://www.theguardian.c(...)38f28f08766f0456a7a1
Was ook bizar. Leek alsof het RIVM en het OMT even gepasseerd werd om iets van het Red-team serieus te nemen ofzo... Maar goed, als beleidsmakers moet je erachter gaan staan als de beslissing gemaakt is, vind ik. En het ondermijnen gaat niemand helpen. In het ergste geval helpen de mondkapjes in het geheel niet, heeft van Dissel gelijk en dan is er dus nog geen man overboord. Was het dan toch zo belangrijk om te laten weten dat je het er niet mee eens bent?!quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het politieke mondkapjesbesluit was natuurlijk ook wel beetje bizar, eerst roept de kamer opnieuw eerst het OMT te vragen, en dat hebben ze niet eens afgewacht.
Nee, over het beleid.Ow.... in de regio's... ja, belachelijk.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:50 schreef Claudia_x het volgende:
Gaat het nou nog steeds over mondkapjes? De burgermeesters zouden er mijns inziens verstandiger aan doen de aandacht nu te vestigen op maatregelen die het verschil gaan maken.
Zie mijn posting over het Volkskrantartikel.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe ben je daar achter gekomen dan? Ik leer het nu pas van jou.
Het lullige was dat van Dissel een dag daarvoor nog uren in de kamer zat voor de technische brieving. De ochtend erop zat Red Team daar. Die middag viel het besluit.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:46 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Was ook bizar. Leek alsof het RIVM en het OMT even gepasseerd werd om iets van het Red-team serieus te nemen ofzo... Maar goed, als beleidsmakers moet je erachter gaan staan als de beslissing gemaakt is, vind ik. En het ondermijnen gaat niemand helpen. In het ergste geval helpen de mondkapjes in het geheel niet, heeft van Dissel gelijk en dan is er dus nog geen man overboord. Was het dan toch zo belangrijk om te laten weten dat je het er niet mee eens bent?!
Inderdaad. Ik word zo moe van die oeverloze discussies over al het laaghangende fruit.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:50 schreef Claudia_x het volgende:
Gaat het nou nog steeds over mondkapjes? De burgermeesters zouden er mijns inziens verstandiger aan doen de aandacht nu te vestigen op maatregelen die het verschil gaan maken.
Tot 1 juli was het beleid redelijk goed te volgen, sindsdien zwalkt het alle kanten op.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het lullige was dat van Dissel een dag daarvoor nog uren in de kamer zat voor de technische brieving. De ochtend erop zat Red Team daar. Die middag viel het besluit.
Ik kan mij best voorstellen dat je dan zoiets hebt van, naar wie z'n advies luisteren ze nu echt.
Van mij mag je oordelen, hoor.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:54 schreef Minimunt het volgende:
Ik mag niet oordelen, maar dit is wel moeilijk met Famke Louise aan tafel bij Jinek.
Die verhalen heb ik gelezen ja, heel ingrijpend verhaal zeker. Maar voor een zorgverlener is dat nooit makkelijk om iets te kunnen vergeten wat er in maart of april afspeelde.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam er trouwens achter door deze ontroerende verhalen in de Volkskrant: Vijf zorgverleners over die ene coronapatiënt: ‘Ik heb staan huilen achter mijn masker’
Premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid gaan dinsdag op coronabezinningsdag in gesprek met Brabanders die zijn geraakt door het coronavirus. Het is de aftrap van een landelijk initiatief om verhalen te delen en aandacht te hebben voor de gevolgen van de pandemie. Vijf zorgverleners vertellen over die ene coronapatiënt die zoveel indruk op ze heeft gemaakt dat ze er iets van hebben geleerd.
Lijkt me toch iets misgaan in de communicatie als mensen die het coronanieuws op de voet volgen er niets van weten.
Mee eens ja. de regionale maatregelen werken echt niet in een kleine land.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:54 schreef Tijger_m het volgende:
Ik blijf erbij, Nederland is gewoon niet groot genoeg voor burgemeesters en lokale organisaties om dit te moeten bestrijden.
IC opnames zijn weer gaan stijgen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:58 schreef Jor_Dii het volgende:
In de afgelopen 24 uur zijn er door de ziekenhuizen 262 opnamen op verpleegafdelingen gemeld bij stichting NICE. De mogelijke afvlakking van de groei die vorige week zichtbaar was is verdwenen. Afgelopen week zijn er gemiddeld meer dan 110 ziekenhuisopnamen per dag gemeld.
Medischinfo
Och, ik vraag het me af. Een half jaar geleden vond iedereen het zo'n onzin dat noordelijke provincies die nauwelijks te lijden hadden onder corona dezelfde stringente maatregelen opgelegd kregen als de rest van het land. En nu is Nederland ineens te klein voor lokale maatregelen? Volgens mij ontbreekt het gewoon aan regie en aan een duidelijk verhaal. Dat zou prima van een burgemeester kunnen komen. Intussen blijven de burgemeesters vooral afgeven op de gebrekkige mogelijkheden die ze hebben om te handhaven (a poor workman blames his tools).quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:58 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mee eens ja. de regionale maatregelen werken echt niet in een kleine land.
262?? Dat moet achterstallige administratie zijn voor een groot deel.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:58 schreef Jor_Dii het volgende:
In de afgelopen 24 uur zijn er door de ziekenhuizen 262 opnamen op verpleegafdelingen gemeld bij stichting NICE. De mogelijke afvlakking van de groei die vorige week zichtbaar was is verdwenen. Afgelopen week zijn er gemiddeld meer dan 110 ziekenhuisopnamen per dag gemeld.
Medischinfo
Ok, het lijkt er op dat niemand de regie neemt in deze coronacrisis, wat het ook heel belangrijk is een premier de leiding en de regie neemt wat er ook voor beslissingen kunnen komen. De burgemeesters hebben de wel macht in hun eigen steden, maar kunnen heel beperkt maatregelen opleggen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Och, ik vraag het me af. Een half jaar geleden vond iedereen het zo'n onzin dat noordelijke provincies die nauwelijks te lijden hadden onder corona dezelfde stringente maatregelen opgelegd kregen als de rest van het land. En nu is Nederland ineens te klein voor lokale maatregelen? Volgens mij ontbreekt het gewoon aan regie en aan een duidelijk verhaal. Dat zou prima van een burgemeester kunnen komen. Intussen blijven de burgemeesters vooral afgeven op de gebrekkige mogelijkheden die ze hebben om te handhaven (a poor workman blames his tools).
Ja. En daaruit moeten we lessen trekken.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tot 1 juli was het beleid redelijk goed te volgen, sindsdien zwalkt het alle kanten op.
Deel het dan in in randstad, de zuidelijke NLen (carnaval), en de rest.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Och, ik vraag het me af. Een half jaar geleden vond iedereen het zo'n onzin dat noordelijke provincies die nauwelijks te lijden hadden onder corona dezelfde stringente maatregelen opgelegd kregen als de rest van het land. En nu is Nederland ineens te klein voor lokale maatregelen? Volgens mij ontbreekt het gewoon aan regie en aan een duidelijk verhaal. Dat zou prima van een burgemeester kunnen komen. Intussen blijven de burgemeesters vooral afgeven op de gebrekkige mogelijkheden die ze hebben om te handhaven (a poor workman blames his tools).
Ja er worden geen nieuwe maatregelen genomen, op zijn vroegst maandag.quote:
Helaas, ik vind het zo erg voor zorgverleners die in het voorjaar meemaakten, nu weer het zelfde moeten meemaken.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja er worden geen nieuwe maatregelen genomen, op zijn vroegst maandag.
Naar aanleiding van de veiligheidsraad euh vergadering.
ja, daar komen we morgen op terug, want morgen is het bezinningsdagquote:Op maandag 5 oktober 2020 22:11 schreef zalkc het volgende:
Hoe reëel is het eigenlijk om te verwachten dat R0 gaat dalen als je intussen de testcapaciteit verdubbeld?
Zo'n burgemeester heeft weer allerlei eigen politieke belangen. Dat hele systeem van lokaal ingrijpen kan werken, maar de besluiten moeten dan wel centraal worden genomen. In het VK beslist Londen gewoon waar een lockdown komt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Deel het dan in in randstad, de zuidelijke NLen (carnaval), en de rest.
Hopelijk fixt Poetin zijn campagne ff.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:50 schreef Mammietje het volgende:
Owjee.... dat arme Amerikaanse volk.... Trump mag alweer naar huis![]()
Zwakke of totaal willekeurige "strenge".quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zo'n burgemeester heeft weer allerlei eigen politieke belangen. Dat hele systeem van lokaal ingrijpen kan werken, maar de besluiten moeten dan wel centraal worden genomen. In het VK beslist Londen gewoon waar een lockdown komt.
Als je het aan zwakke burgemeesters overlaat gebeurt er niks.
Hij heeft er niet het maximale uitgehaald inderdaad, hij had de hele campagne kunnen stilleggen terwijl in de tussentijd het volk achter hem gaat staan in de 24 uur per dag news coverage, cq brainwashingquote:Op maandag 5 oktober 2020 22:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hopelijk fixt Poetin zijn campagne ff.
Goede, ik denk dat het lastiger vergelijken wordt. We kunnen alleen nog steunen op harde cijfers zoals opnames.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:11 schreef zalkc het volgende:
Hoe reëel is het eigenlijk om te verwachten dat R0 gaat dalen als je intussen de testcapaciteit verdubbeld?
ach, nog even wachten tot het effect van de nieuwe maatregelen, en dan gaat het keihard naar beneden !quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Medischinfo
Die man bij Nieuwsuur zie dat als we geen voorbeeld aan Duitsland zouden nemen, we gewoon zouden blijven dweilen met de kraan open.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:12 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Helaas, ik vind het zo erg voor zorgverleners die in het voorjaar meemaakten, nu weer het zelfde moeten meemaken.
Of Pence had zijn honeurs waargenomen, niet verkeerd voor hem. Pence is toch net wat beschaafder.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:16 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hij heeft er niet het maximale uitgehaald inderdaad, hij had de hele campagne kunnen stilleggen terwijl in de tussentijd het volk achter hem gaat staan in de 24 uur per dag news coverage, cq brainwashing
Dat zij die vrouw in de supermarkt ook alquote:Op maandag 5 oktober 2020 22:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die man bij Nieuwsuur zie dat als we geen voorbeeld aan Duitsland zouden nemen, we gewoon zouden blijven dweilen met de kraan open.
ja echt heel erg he. Ze leren het nooit van elkaar, maar ze volgen eigen plannen waar we niks mee kunnen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die man bij Nieuwsuur zie dat als we geen voorbeeld aan Duitsland zouden nemen, we gewoon zouden blijven dweilen met de kraan open.
ja, en waarbij telkens hetzelfde gebeurt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:18 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
ja echt heel erg he. Ze leren het nooit van elkaar, maar ze volgen eigen plannen waar we niks mee kunnen.
Grote druppels en oppervlaktes, main way of transmission is alles toch? Vandaar afstand houden en handen stuk wassen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Welke mening moet hij veranderen dan? Dit is precies wat hij al maanden roept...
Onduidelijk = nooit ontkend = dat roept hij al maanden.quote:We stellen dat op basis van de huidige inzichten onduidelijk is of aerogene transmissie een rol speelt in de verspreiding van SARS-CoV-2. Een uitzondering vormen aerosolvormende handelingen in de zorg, waar aanvullende maatregelen worden geadviseerd.
Die zit in zijn bunker, Trump moet het zelf uitzoeken nu.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hopelijk fixt Poetin zijn campagne ff.
Ik denk echter dat de nieuwe maatregelen nog niet werkt aan einde van het week wat ze ook effecten hiervan verwachten. De R-getal zal ook een poos echt niet gaan dalen, vrees ik. Natuurlijk onderschatten ze het virus nog steeds, wat het ook niet mild is geworden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:22 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
ja, en waarbij telkens hetzelfde gebeurt.
quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:24 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik denk echter dat de nieuwe maatregelen nog niet werkt aan einde van het week wat ze ook effecten hiervan verwachten. De R-getal zal ook een poos echt niet gaan dalen, vrees ik. Natuurlijk onderschatten ze het virus nog steeds, wat het ook niet mild is geworden.
Dat was een misvatting volgens die arts dat het milder was geworden, ja.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:24 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik denk echter dat de nieuwe maatregelen nog niet werkt aan einde van het week wat ze ook effecten hiervan verwachten. De R-getal zal ook een poos echt niet gaan dalen, vrees ik. Natuurlijk onderschatten ze het virus nog steeds, wat het ook niet mild is geworden.
Geeft niet, maar als ik goed gelezen heb werk je zelf in de zorg. Daarvoor heb ik heel veel respect voor. Het is voor iedere zorgverlener een zware tijd vooral dat het coronavirus uitbrak.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[..]
Dat was een misvatting volgens die arts dat het milder was geworden, ja.
Sorry ik kan al die namen uit die uitzending niet onthouden.
Nee, dat is inmiddels toch wel duidelijkquote:Op maandag 5 oktober 2020 22:32 schreef _serial_ het volgende:
7 doden na corona-uitbraak in verpleeghuis Leerdam: 'Hygiënerichtlijnen onvoldoende gevolgd'
Hebben we dan niets geleerd vraag ik mij dan af?
Nu is het 1 tehuis, in maart meerdere, zaak blijft om het in zo min mogelijk centra te krijgen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:32 schreef _serial_ het volgende:
7 doden na corona-uitbraak in verpleeghuis Leerdam: 'Hygiënerichtlijnen onvoldoende gevolgd'
Hebben we dan niets geleerd vraag ik mij dan af?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |