Mwah, ik heb niet het idee dat Kuipers hier iets zegt waar hij niet achter staat. En als iemand die gezien wordt als expert op maandag zegt dat er wat nodig is, en Rutte maakt dat op woensdag bekend, dan wordt dat iets gemakkelijker geaccepteerd dan wanneer het laatste communiqué is 'we doen over drie weken pas weer wat'.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor ja. Wat mij betreft beschamend als ie zich daarvoor zou lenen.
Ja, en dit blijft dus waarschijnlijk nog gaande tot 2022.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:01 schreef tesssssssss het volgende:
Dadelijk bij Nieuwsuur:
"Mogelijk snel nieuwe maatregelen nodig?
Als het aantal besmettingen niet snel omlaag gaat, zijn aanvullende maatregelen nodig. Die waarschuwing geeft Ernst Kuipers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. "We willen zoveel mogelijk voorkomen dat we de reguliere zorg moeten afschalen, en daarvoor is de grens wel bereikt." De verwachting is dat in de komende dagen meer dan duizend coronapatiënten in het ziekenhuis liggen. We praten over mogelijke maatregelen met Gezondheidseconoom Jochen Mierau."
Welke mening moet hij veranderen dan? Dit is precies wat hij al maanden roept...quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Al heb ik weinig hoop dat Jaap van Dissel ineens van mening zal veranderen.
Allemaal haantjes.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Paniek zaaien, daar lijkt het allemaal om te draaien.
*pss Kuipers, jij bent nog niet geweest deze week, jouw beurt*
*psst Gommers, je persbericht is niet schrikbarend genoeg, jij mag weer*
Niet waar natuurlijk, maar je begint het bijna te denken.
Dat zou al die uitbraken in zorgcentra en op scholen wel verklaren.quote:
Ik geloof best dat er een kern van waarheid in zit. Gommers is een aardige man als je ‘m hoort spreken, maar er moet toch meer zijn dan alleen hem iedere dag te horen in die talkshows.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Paniek zaaien, daar lijkt het allemaal om te draaien.
*pss Kuipers, jij bent nog niet geweest deze week, jouw beurt*
*psst Gommers, je persbericht is niet schrikbarend genoeg, jij mag weer*
Niet waar natuurlijk, maar je begint het bijna te denken.
Dus eigenlijk kunnen we onszelf maar beter opsluiten en vooral niet in supermarkten en liften etc komenquote:
Klopt, en de media praten elkaar alleen maar na.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:18 schreef Jazeg het volgende:
Ik denk dat het juist wel belangrijk is dat meningen uit alle hoeken te horen. Wij zijn hier bewust op zoek naar informatie maar het overgrote deel van de bevolking leest en hoort alleen wat hen wordt voorgeschoteld.
Ik geloof ook zeker dat hij erachter staat, het raakt hem direct als het uit de klauw loopt. Mensen als Gommers en Kuipers zouden zich met hun vakgebied bezig moeten houden, en niet op de stoel van de regering gaan zitten.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Mwah, ik heb niet het idee dat Kuipers hier iets zegt waar hij niet achter staat. En als iemand die gezien wordt als expert op maandag zegt dat er wat nodig is, en Rutte maakt dat op woensdag bekend, dan wordt dat iets gemakkelijker geaccepteerd dan wanneer het laatste communiqué is 'we doen over drie weken pas weer wat'.
Dan lees je niet goed.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, en dit blijft dus waarschijnlijk nog gaande tot 2022.
We moeten dus tot dan de zorg niet overbelasten. Maar hoe gaan we dat doen? ik zie niemand met concrete gedachtes naar voren komen.
Nee, wel voor een einde van corona feestdag zodra het zover is. En dat bedoel ik serieus.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb de laatste delen niet gevolgd, maar eh... zijn we hier al klaar voor coronabezinningsdag?
Elke dag een mondkap op je smoel is al genoeg bezinning.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb de laatste delen niet gevolgd, maar eh... zijn we hier al klaar voor coronabezinningsdag?
Ik heb helemaal niet het gevoel dat ze hiermee op de stoel van de regering gaan zitten. Als er 2 mensen zijn die kunnen zien of de maatregelen voldoende zijn, dan zijn deze 2 dat. Zij krijgen alles te verwerken wat er niet goed gaat namelijk. En als zij zien dat het penibel wordt, snap ik ook dat ze een noodkreet de wereld in laten gaan om de mensen van de noodzaak (zonder angst, zoals Gommers steeds benadrukt!) te doordringen en bij de politiek aan te geven dat het op deze voet niet goed gaat.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof ook zeker dat hij erachter staat, het raakt hem direct als het uit de klauw loopt. Mensen als Gommers en Kuipers zouden zich met hun vakgebied bezig moeten houden, en niet op de stoel van de regering gaan zitten.
Doordat constant iedereen over elkaar heen valt om te roepen dat maatregelen wel/niet afdoende zijn zitten we -onder andere- in de situatie dat mensen niet meer weten waar ze aan toe zijn.
Ik kom er niet achter omdat jij het hier typtquote:Op maandag 5 oktober 2020 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom kom ik er nu pas achter dat er een coronabezinningsdag is? En wat houdt het in, wat gaan we doen, hebben we vrij?
Ze hoeven hun mond ook niet te houden, maar nu krijgen we achtereenvolgens Kuipers, Gommers, OMT, veiligheidsregios, burgemeesters, etc allemaal op persoonlijke titels in de persquote:Op maandag 5 oktober 2020 21:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet het gevoel dat ze hiermee op de stoel van de regering gaan zitten. Als er 2 mensen zijn die kunnen zien of de maatregelen voldoende zijn, dan zijn deze 2 dat. Zij krijgen alles te verwerken wat er niet goed gaat namelijk. En als zij zien dat het penibel wordt, snap ik ook dat ze een noodkreet de wereld in laten gaan om de mensen van de noodzaak (zonder angst, zoals Gommers steeds benadrukt!) te doordringen en bij de politiek aan te geven dat het op deze voet niet goed gaat.
Als ze hun mond zouden houden terwijl de reguliere zorg al afgeschaald wordt, er een personeelstekort op de ic's speelt en de ziekenhuizen nu al volstromen, zou het ook niet goed zijn toch?
Een coronawatteh?quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:33 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom kom ik er nu pas achter dat er een coronabezinningsdag is? En wat houdt het in, wat gaan we doen, hebben we vrij?
Het kabinet wil gezamenlijk stil staan bij de gevolgen van de coronacrisis, en trapt op 6 oktober een periode af waarin we als Nederlanders 'aandacht voor elkaar' hebben.quote:
Hm, nou, even de kalender erbij pakken. Is vrijdag 9 oktober een optie?quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het kabinet wil gezamenlijk stil staan bij de gevolgen van de coronacrisis, en trapt op 6 oktober een periode af waarin we als Nederlanders 'aandacht voor elkaar' hebben.
Bron
Dat ben ik volledig met je eens. Dat vond ik ook zo met OMT-leden die eventjes hun onvrede moeten laten merken in talkshows of een Jaap van Dissel die na het invoeren van de mondkapjes toch nog even moet laten weten dat hij het er persoonlijk niet mee eens is. Hou je mond dan, je ondermijnt de maatregelen en het draagvlak ervoor. Echter vind ik het toch een ander verhaal met Kuipers en Gommers, juist omdat zij de gevolgen voor de voeten geworpen krijgen en zij op het cruciale punt zitten waar het allemaal om draait: redden we het om de zorg overeind te houden of niet.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze hoeven hun mond ook niet te houden, maar nu krijgen we achtereenvolgens Kuipers, Gommers, OMT, veiligheidsregios, burgemeesters, etc allemaal op persoonlijke titels in de pers
Terwijl je liever zou hebben dat er met een gezicht gesproken zou worden over de situatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |