SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is zodat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.disclaimer
ah, jij bent van die generatie. Dat verklaartquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:00 schreef jameshond7 het volgende:
Woont Lorelei in Loreland? Samen met karbonkel ofzo?
ik ken een watzequote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:05 schreef CaVaBien het volgende:
Een mannelijke collega van mij heet Roze.ma.rijn. en ken ook nog een Wiet.ze.
Maar dat is Lorelai (eeuwige irritatie als de Net5-ondertitelaar zich er weer zonder check vanaf maakte en Lorelei schreefquote:
Ik ken er ook 1 van vroeger. Voluit heet ze Bibiane.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:01 schreef Mikeytt het volgende:
Nieuwe collega van me heet BibiEcht, dan moeten je ouders je niet gewild hebben toch?
Oh, oepsquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:29 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Maar dat is Lorelai (eeuwige irritatie als de Net5-ondertitelaar zich er weer zonder check vanaf maakte en Lorelei schreef)
Vorig jaar nog hier in de buurt een Dex geboren.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:37 schreef mousemicky het volgende:
Da’s onze kledingkast van Ikea![]()
In J’s klas een D.ex en een D.ax.
Ik denk dat ik de X-trend gemist heb 7-8 jaar geleden. Niet mijn ding Iig.
Lisaquote:Op zondag 1 november 2020 22:41 schreef Gogo83 het volgende:
Wij hadden een meisjesnaam, maar nu twijfel ik. Met andere woorden: ik heb input nodig! Het moet bij T.imo passen, niet beginnen met een T en niet eindigen op een O. Vanwege achternaam is de K ook geen fijne beginletter, ik ben gek op alliteratie, maar niet in namen.![]()
Namen die op mijn lijstje staan:
Janne
Lenne
Jette
Laurie
Marit
Andere ideeën?
Bettequote:Op zondag 1 november 2020 22:41 schreef Gogo83 het volgende:
Wij hadden een meisjesnaam, maar nu twijfel ik. Met andere woorden: ik heb input nodig! Het moet bij T.imo passen, niet beginnen met een T en niet eindigen op een O. Vanwege achternaam is de K ook geen fijne beginletter, ik ben gek op alliteratie, maar niet in namen.![]()
Janne
Lenne
Jette
Laurie
Marit
Andere ideeën?
Eerste twee vind ik leukquote:Op zondag 1 november 2020 22:41 schreef Gogo83 het volgende:
Janne
Lenne
Jette
Laurie
Marit
Andere ideeën?
Die past mooi in het rijtje ja!quote:
Ik twijfel nu vooral tussen Lenne en Jette. Maar man slaat niet echt aan bij Lenne, vandaar dat we meer inspiratie nodig hebben. Jette stond heel lang vast, tot ik in de Efteling kwam, toen had ik ineens Jetteketet in mijn hoofd en nu weet ik niet meer of ik Jette nog wel leuk vind.quote:Op maandag 2 november 2020 05:38 schreef Philomijn het volgende:
[..]
Die past mooi in het rijtje ja!![]()
@:Gogo83 oh wat grappig, een m/v Jonne! nou mooi zoWat is je favoriet en waarom twijfel je nu? Ik ken trouwens twee zusjes Bette en Janne
Een paar jaar geleden leerde ik een man kennen die S.anne heette. Dat vond ik ook wel bijzonderquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:05 schreef CaVaBien het volgende:
Een mannelijke collega van mij heet Roze.ma.rijn. en ken ook nog een Wiet.ze.
Ik vind de naam van Wie.rd. Du.k. trouwens ook wel heel bijzonder, die kwam ik toevallig weer op social media tegen
Ja, gek hè? Ons jongenslijstje was nu ook best anders dan bij T. Wel een aantal overeenkomsten hoor, maar de naam die we hebben gekozen stond daar echt niet op toen!quote:Op maandag 2 november 2020 09:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maren vind ik zo mooiEn Karlijn ook nog steeds
Oh en Lucy ook
Sommige namen blijf je gewoon mooi vinden en bij sommige denk je, hoe heb ik dat ooit mooi gevonden?! Gek is dat
Evt kan je Dionne doen? Vind ik ook mooi.quote:Op zondag 1 november 2020 23:20 schreef Gogo83 het volgende:
@:Philomijn: ik ken zowel een mannelijke als vrouwelijke Jonne, kan dus idd voor allebei!
Neele? Vind ik ook een lieve naamquote:Op maandag 2 november 2020 08:04 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Ik twijfel nu vooral tussen Lenne en Jette. Maar man slaat niet echt aan bij Lenne, vandaar dat we meer inspiratie nodig hebben. Jette stond heel lang vast, tot ik in de Efteling kwam, toen had ik ineens Jetteketet in mijn hoofd en nu weet ik niet meer of ik Jette nog wel leuk vind.
@:Smart_ass: F.enne vind ik prachtig, maar de ex van broertje (jarenlang samen, nu ruim een jaar uit elkaar) heet zo. Dus tja...
Elin en Mare gaan op het lijstje erbij!
Volgens mij zijn ilja an jonah meisjes namen he?quote:Op maandag 2 november 2020 10:50 schreef Tink89 het volgende:
Linde
Ize/Ise
Lieve
Maren
Lize/Lise
Lotte
Iris
Ik heb ook inspiratie nodig eigenlijk... De oudste heet E.lI.n. en ik verklap niet wat we nu gaan krijgen.
De eisen:
- Niet te lang, niet te kort. Liefst twee lettergrepen.
- Geen W of E als beginletter ivm de achternaam.
- Geen namen waar stomme dingen op rijmen.
- Geen naam die eindigt op ijn(e) ivm achternaam.
We denken zelf aan namen als:
Jongetjes:
Ravi
Ilja/Ilya
Ivar
Soren
Owen
Rowan of Roan
Kiran
Jonah
Meisjes:
Lize
Linde
Maren
Liva
Ylva
Lotte
Nee had ooit een vriendin die zo heetquote:Op maandag 2 november 2020 17:10 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Je vergeet de "ke" op het einde?
Jonah in de walvis was een meisje, ja?quote:Op maandag 2 november 2020 17:12 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ilja an jonah meisjes namen he?
Allebei jongensnamenquote:Op maandag 2 november 2020 17:12 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ilja an jonah meisjes namen he?
Thanks!quote:Op maandag 2 november 2020 17:56 schreef Jentin het volgende:
Een kennis van me heeft een zoon met de naam van Melba en zijn andere zoon heet Jelte. Dat zou bij mij nooit goedkomen met Jelle en Melte
Ik vind M. en Robin heel leuk. Of (jongens/meisjes door elkaar):
Auke, Siem, Silke, Hessel (Helle en Messel), Yfke, Loek, Jack, Lex, Casper, Jens, Luuk/Lucas, Thomas, Sjors, Oscar.
Meisje: Yuke (spreek uit: Joeke)quote:Op maandag 2 november 2020 19:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Thanks!
Daarvan kunnen er wel een paar op de lijst.
Melte en Jelle en Helle en Messel wordt hier ook een drama haha
Siem
Silke
Yfke
Lex
Jens
Vind ik erg leuk!
Imre kan wel hoor! De -e regel is niet heel strikt. Sommige dingen klinken meer jut en jul dan andere.quote:Op maandag 2 november 2020 20:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Meisje: Yuke (spreek uit: Joeke)
Jongen: Imre (lukt dat echt niet?)
Doet me denken aan de Knoalster Lorelei, een snackbar in Stadskanaalquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:50 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind Lorelei helemaal niet raar. Niet alledaags, maar het is wel gewoon een bestaande naam.
Hiddequote:Op maandag 2 november 2020 20:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Imre kan wel hoor! De -e regel is niet heel strikt. Sommige dingen klinken meer jut en jul dan andere.
Welmoedquote:Op dinsdag 3 november 2020 07:32 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hidde
Jelte
Rixt
Meike (ohnee geen M... uh.... Ninte?)
(ik duw je nog even in de Friese hoek, haha!)
Imro.quote:Op maandag 2 november 2020 20:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Meisje: Yuke (spreek uit: Joeke)
Jongen: Imre (lukt dat echt niet?)
Robinquote:Op donderdag 5 november 2020 23:22 schreef Grijs het volgende:
Een van mijn kinderen wil graag een gender neutrale naam. Hebben jullie suggesties?
Sasha/Saschaquote:Op donderdag 5 november 2020 23:22 schreef Grijs het volgende:
Een van mijn kinderen wil graag een gender neutrale naam. Hebben jullie suggesties?
Hahaha! Ik moest googlen maar daar kijk ik nooit naarquote:Op vrijdag 6 november 2020 09:25 schreef mootie het volgende:
[..]
Loopt het kind straks de hele dag te wijnen.
Iedereen noemt gewoon allerlei namen op alsof je had gezegd: "Wij willen onze baby straks een genderneutrale naam geven".quote:Op donderdag 5 november 2020 23:22 schreef Grijs het volgende:
Nou ja, wij hebben thuis ook allemaal namen die redelijk genderneutraal zijn. Dat hebben mijn ouders niet bewust om de neutraliteit gedaan. Meer omdat ze het gewoon stoere namen voor meiden vondenquote:Op vrijdag 6 november 2020 09:27 schreef SQ het volgende:
[..]
Hahaha! Ik moest googlen maar daar kijk ik nooit naar
Ik heb een collega die alle 3 haar kinderen een genderneutrale naam heeft gegeven. Ze zegt dat het niet bewust was, maar dat lijkt me sterk
Oh nee, ik bedoel meer dat het geen toeval is als je drie namen uit hetzelfde genre kiestquote:Op vrijdag 6 november 2020 10:10 schreef LeSage het volgende:
[..]
Nou ja, wij hebben thuis ook allemaal namen die redelijk genderneutraal zijn. Dat hebben mijn ouders niet bewust om de neutraliteit gedaan. Meer omdat ze het gewoon stoere namen voor meiden vonden
Ja, dat klopt, maar er worden leuke suggesties gegeven (enkele hadden wij (mijn kind en ik) ook al bedacht).quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:57 schreef Viv het volgende:
[..]
Iedereen noemt gewoon allerlei namen op alsof je had gezegd: "Wij willen onze baby straks een genderneutrale naam geven".
Maar dit kind is er dus al, en heeft al een naam. Dat hoor je niet zo vaak.Ik ben wel benieuwd naar de achtergrond, als je daar meer over wil vertellen.
Dat maakt voor de gesuggereerde namen toch geen klap uit? Ik wist ook dat het om een al bestaand kind ging, maar voor het verhaal daarachter zijn er andere topics (en als het daarover moest gaan, had het daar wel gestaan dan, denk ikquote:Op vrijdag 6 november 2020 09:57 schreef Viv het volgende:
[..]
Iedereen noemt gewoon allerlei namen op alsof je had gezegd: "Wij willen onze baby straks een genderneutrale naam geven".
Maar dit kind is er dus al, en heeft al een naam. Dat hoor je niet zo vaak.Ik ben wel benieuwd naar de achtergrond, als je daar meer over wil vertellen.
Het was gewoon uit belangstelling vanwege de niet-alledaagse situatie, met alle ruimte om er niet op in te gaan.quote:Op vrijdag 6 november 2020 15:23 schreef Jentin het volgende:
[..]
Dat maakt voor de gesuggereerde namen toch geen klap uit? Ik wist ook dat het om een al bestaand kind ging, maar voor het verhaal daarachter zijn er andere topics (en als het daarover moest gaan, had het daar wel gestaan dan, denk ik)
Roanquote:Op maandag 2 november 2020 17:35 schreef kwakz0r het volgende:
Ik zoek ook inspiratie.
Oudste heet Jelle met een M ipv een J aan t begin.
Eisen:
- liever geen -e naam (in combinatie met oudste trek ik dat niet zo) -ke kan weer wel voor mij
- geen M aan t begin
- geen H aan t begin
Jongens en meisjes!
Robinquote:Op donderdag 5 november 2020 23:22 schreef Grijs het volgende:
Ik ken een jongetje dat Corry heet, die is een jaar of 8/9. Corry is zijn roepnaam maar eigenlijk is het Cornelis, is vernoemd naar zijn overgrootvader.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:32 schreef Tink89 het volgende:
Corry? Doen mensen dat nog? Ik zie een dame van 70 voor me.
Mijn oma van 92 heet Corrie (wel met ie dan)quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:32 schreef Tink89 het volgende:
Corry Ander?quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:32 schreef Tink89 het volgende:
Is tegenwoordig toch weer helemaal hip om ouderwetse namen te geven?quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:32 schreef Tink89 het volgende:
Precies wat ik wilde typenquote:
Ik zag het toevallig gisteren voorbij komen ja. En dan reageerde er nog iemand op met "wat een lieve naam". Eh?quote:Op maandag 21 december 2020 04:09 schreef Smart_ass het volgende:
Een koppel dat mee heeft gedaan aan temptation island heeft een zoontje genaamd Donder.. mocht iemand nog inspiratie nodig hebben.
Kinderen en zeker tieners zijn creatiever en helaas gemener dan dat. Ik heb op school gezeten met een Melek en die werd (blijkbaar door haar uiterlijk) Kameel-ek genoemdquote:Op maandag 21 december 2020 08:10 schreef CaVaBien het volgende:
Ik ken een puber die Ezel heet![]()
Spreek je met een turks accent uit, oftewel als Ez-El. Zo noem je je kind toch niet als je in Nederland woont.
Ik vind de Turkse namen Sila en Melek ook mooi (spreek je uit als sehla), maar ivm eventuele pesterijen in de toekomst (sla en melk) sluit ik die namen uit.
Jammer, hè? Want Ezel is eigenlijk een prachtige naam.quote:Op maandag 21 december 2020 08:10 schreef CaVaBien het volgende:
Spreek je met een turks accent uit, oftewel als Ez-El. Zo noem je je kind toch niet als je in Nederland woont.
De betekenis is inderdaadquote:Op maandag 21 december 2020 09:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Jammer, hè? Want Ezel is eigenlijk een prachtige naam.Met ditto betekenis.
quote:Op maandag 21 december 2020 11:07 schreef Jentin het volgende:
Kunnen jullie dan ook gewoon even zeggen wat die betekenis is, of is dit hint 1 voor een online escaperoom via Google ofzo?
Ik vind het een leuke naam.quote:Op maandag 21 december 2020 08:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik zag het toevallig gisteren voorbij komen ja. En dan reageerde er nog iemand op met "wat een lieve naam". Eh?
Misschien bedoelen ze boefjes lief?quote:Op maandag 21 december 2020 11:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat mag, dat kan, maar lief is het toch niet?
Zo ken ik een Ace-lynn. Uitgesproken als ezelin.quote:Op maandag 21 december 2020 08:10 schreef CaVaBien het volgende:
Ja...ik ken geen een jongen die zo heet. Ik vind het net als Lenne een uniseksnaam. Volgens Google is het zeldzaam, maar komt het wel voor.quote:
Ik ken alleen maar jongens Melles, maar ik woon in Friesland, dat heeft er vast mee te maken.quote:Op maandag 21 december 2020 12:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja...ik ken geen een jongen die zo heet. Ik vind het net als Lenne een uniseksnaam. Volgens Google is het zeldzaam, maar komt het wel voor.
Hier eentjequote:Op maandag 21 december 2020 12:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja...ik ken geen een jongen die zo heet. Ik vind het net als Lenne een uniseksnaam. Volgens Google is het zeldzaam, maar komt het wel voor.
Melle is primair een jongensnaam.quote:Op maandag 21 december 2020 12:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind Lenny voor een meisje leuk. Net als Jamie wel uniseks.quote:Op maandag 21 december 2020 11:25 schreef VKV het volgende:
Jullie nog ideeën voor een leuke meisjesnaam? Het is ons tweede kindje, zoon heet J.amie. Ik zoek een vrolijke/speelse naam die hier een beetje bij past en voorkeurbeginletters zijn L, M, en eventueel J. Ik zoek vooral namen die niet ook op een "ie"-klank eindigen, want daar komen we steeds op terug haha
Namen die we nu dus leuk vinden zijn: Julie, Lina, Lizz(y), Lynne, Miley (je ziet, de "ie"-klank komt lekker vaak terug)
Jezusquote:Op maandag 21 december 2020 04:09 schreef Smart_ass het volgende:
Een koppel dat mee heeft gedaan aan temptation island heeft een zoontje genaamd Donder.. mocht iemand nog inspiratie nodig hebben.
Ik vind unisex namen ook vaak leuk, maar dan wel bijna altijd voor meisjes ipv jongens zeg maar. Renee, Robin.. James vind ik ook leuk voor een meisje.quote:Op maandag 21 december 2020 15:23 schreef Seven. het volgende:
@:VKV ik ben sowieso weg van uniseks namen. Ik had voor een meisje wel graag Davy gewild (maar dan mogelijk gespeld als Daevi of Davi).
Ik ken geen meisjes Davy's dus misschien wel redelijk ver out the box. M'n man wilde er dan ook absoluut niet aan. Nou ja, de discussie was voorbij toen we een stel ballen zagen bij de 20 weken echo.
Diedes ja?quote:Op maandag 21 december 2020 16:13 schreef mousemicky het volgende:
Ik ken juist 5 meisjes Diede's, geen jongens. Is het eigenlijk een Friese jongensnaam? Dat zou het verklaren, Brabant hier.
Nee, is juist niet zoveel gegeven in t Noorden. In Vlaanderen volgens mij ook meer als meisjesnaam.quote:Op maandag 21 december 2020 16:13 schreef mousemicky het volgende:
Ik ken juist 5 meisjes Diede's, geen jongens. Is het eigenlijk een Friese jongensnaam? Dat zou het verklaren, Brabant hier.
Ik heb hier een heel lief vrouwenteckeltje genaamd Diede op schoot liggen.quote:Op maandag 21 december 2020 15:50 schreef oh-oh het volgende:
Diede vind ik zo een lieve naam, maar die ken ik wel ook echt alleen als jongensnaam, ik schrijf m op mn hondennamenlijstje
M'n zusje heeft ook zo'n naam, echt superleuk.quote:Op maandag 21 december 2020 16:44 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik vind unisex namen ook vaak leuk, maar dan wel bijna altijd voor meisjes ipv jongens zeg maar. Renee, Robin.. James vind ik ook leuk voor een meisje.
Ashley ookquote:Op maandag 21 december 2020 18:31 schreef kwakz0r het volgende:
Namen veranderen mettertijd ook weleens van “geslacht”.
Zo waren vroeger in Engeland de namen Vivian, Beverly en Evelyn toch echt mannennamen...
Ohja! Al hoor je die volgens mij tegenwoordig nog wel vaker bij jongens dan Vivian en Evelyn...quote:
Mijn zussen en ik hebben ook zo’n naamquote:Op maandag 21 december 2020 18:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
M'n zusje heeft ook zo'n naam, echt superleuk.
Nooit van gehoord (Friesland).quote:Op maandag 21 december 2020 20:06 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik las laatst een heel krantenartikel over de meisjesnaam Marèl/Marell. Dat is blijkbaar in Twente ontstaan en is hier ook een hele gebruikelijke naam (ik ken er ook meerdere). Is dat in de rest van Nederland werkelijk zo’n ongebruikelijke naam als dat het artikel deed geloven?
Haha wat grappig, ik zou m voor een reu doen, want ik wil geen teven meerquote:Op maandag 21 december 2020 18:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb hier een heel lief vrouwenteckeltje genaamd Diede op schoot liggen.
Vyvyanquote:Op maandag 21 december 2020 18:31 schreef kwakz0r het volgende:
Namen veranderen mettertijd ook weleens van “geslacht”.
Zo waren vroeger in Engeland de namen Vivian, Beverly en Evelyn toch echt mannennamen...
Aan de verspreiding te zien is het idd behoorlijk Twents:quote:Op maandag 21 december 2020 20:06 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik las laatst een heel krantenartikel over de meisjesnaam Marèl/Marell. Dat is blijkbaar in Twente ontstaan en is hier ook een hele gebruikelijke naam (ik ken er ook meerdere). Is dat in de rest van Nederland werkelijk zo’n ongebruikelijke naam als dat het artikel deed geloven?
Ah interessante linkjes!quote:Op maandag 21 december 2020 21:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aan de verspreiding te zien is het idd behoorlijk Twents:
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/verspreiding/naam/Mar%C3%A8l
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/verspreiding/naam/Mar%C3%A8ll
De namen komen ook pas voor sinds 1974 en 1988.quote:Op maandag 21 december 2020 21:30 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Ah interessante linkjes! Grappig om te zien.
Iemand hier had ‘m in 1974 zelf bedacht uit een mix van 3 namen i.v.m. vernoemen was het verhaal, grappig dat dat hier dan een vrij gangbare voornaam is geworden.quote:Op maandag 21 december 2020 21:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
De namen komen ook pas voor sinds 1974 en 1988.
Ik ken het trouwens als achternaam met "van der" ervoor.
Ja, dat is idd wel grappig dat zich dat in ongeveer 45 jaar dan zo ontwikkelt.quote:Op maandag 21 december 2020 21:35 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Iemand hier had ‘m zelf bedacht uit een mix van 3 namen i.v.m. vernoemen was het verhaal, grappig dat dat hier dan een vrij gangbare naam is geworden.
Ha daar ken ik er ook een van, een familie.quote:Op maandag 21 december 2020 21:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
De namen komen ook pas voor sinds 1974 en 1988.
Ik ken het trouwens als achternaam met "van der" ervoor.
Het is Marèl. Met het accent op de equote:Op maandag 21 december 2020 22:31 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb werkelijk nog nooit gehoord van Marel. Hoe spreek je dat uit dan? Merel denk ik? Why?
Ja die ik ken is dus Parel met een Mquote:Op maandag 21 december 2020 22:39 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Het is Marèl. Met het accent op de e
Merel met een Ma.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja die ik ken is dus Parel met een M
Maar dit vind ik leuker.quote:Op maandag 21 december 2020 22:39 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Die ken ik als achternaam dan weer.quote:Op maandag 21 december 2020 22:39 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Dide is afgeleid van de naam Candide (zoals in de operette Candide van Bernstein of het boek van Voltairrequote:Op donderdag 24 december 2020 10:29 schreef oh-oh het volgende:
Ik zal vandaag in de dagstart met een meisjes Diede, maar dan geschreven als Dide!
Daar zou ik dan gewoon Candy van maken. Dat vind ik zo een leuke naam 😍quote:Op donderdag 24 december 2020 10:34 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Dide is afgeleid van de naam Candide (zoals in de operette Candide van Bernstein of het boek van Voltairre)
Ik heb er teveel en schimmelinfectie associatie bijquote:Op donderdag 24 december 2020 18:55 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Daar zou ik dan gewoon Candy van maken. Dat vind ik zo een leuke naam 😍
Onze lieve kleine candida, ze laat haar sporen naquote:Op donderdag 24 december 2020 19:01 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik heb er teveel en schimmelinfectie associatie bij
quote:Op donderdag 24 december 2020 19:16 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Onze lieve kleine candida, ze laat haar sporen na![]()
quote:Op donderdag 24 december 2020 19:16 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Onze lieve kleine candida, ze laat haar sporen na![]()
Aaron carter geloof ik...nick was de grote als ik t me goed herinnerquote:Op donderdag 24 december 2020 19:08 schreef Tink89 het volgende:
En dat liedje van nick carter (zo heette die toch?): Iiiiiii want candy...
Je hebt helemaal gelijk. Maar goed, dat liedje dusquote:Op donderdag 24 december 2020 19:41 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Aaron carter geloof ik...nick was de grote als ik t me goed herinner
Ik kan de complete lijst meisjesnamen 2020 en jongensnamen 2020 nergens vinden, ben ik nou zo’n oen?quote:Op donderdag 7 januari 2021 15:49 schreef NicolasJoy het volgende:
Heel blij dat het niet is geworden wat de sites van o.a. geboortekaartjes voorspelt hadden.
Onze oudste dochter werd op #1 verwacht, maar staat alsnog niet in de top 10.(#17)
De jongste is wel gestegen in 2020 t.o.v. van 2019, maar van ~ 70x naar ~90x in 2020.
Gewoon googlen op Svb kindernamen en dan de homepaginaquote:Op donderdag 7 januari 2021 20:52 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik kan de complete lijst meisjesnamen 2020 en jongensnamen 2020 nergens vinden, ben ik nou zo’n oen?Kun je even een linkje plaatsen?
quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:19 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Gewoon googlen op Svb kindernamen en dan de homepagina
Wat stom dat namen die minder dan 25x gegeven zijn er niet meer op staan! M.i. is privacy niet echt een overtuigend argument, want nu weet iedereen dat de pappa en mamma van Noah en Emma niet zo heel erg origineel waren (dat kun je ook als een schending van de privacy beschouwen). En de mamma en neppappa van Djemino waren misschien wel origineel, maar die plempen alles op een openbaar insta-profiel (en veel mensen die hun kind zo'n maffe naam geven, melden dat supertrots op babybytes o.i.d.). Of wat chiquer: via een geboorteaankondiging. Wonnemoed ging een tijdje geleden ook viral. Dus ook dan is privacy niet echt een argument
Nog geheel los van het feit dat er geen koppeling is met de achternaam natuurlijk. Soms wordt de privacywet wel erg makkelijk erbij gehaald. Volgens mij hadden ze bij de SVB gewoon geen zin in die lijsten
Hahaha, ik zit ook veel mee te lezen in SHO, waar een topic is over Barbie/Samantha. Daar bleek de vader van de baby (Djemino) toch niet de vader te zijnquote:
Ik zie alleen een lijst met gecombineerd jongens- en meisjesnamen, niet van ieder apart. En inderdaad heel jammer is dat, dat zijn juist de leukste namen!quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:19 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Wat stom dat namen die minder dan 25x gegeven zijn er niet meer op staan! M.i. is privacy niet echt een overtuigend argument, want nu weet iedereen dat de pappa en mamma van Noah en Emma niet zo heel erg origineel waren (dat kun je ook als een schending van de privacy beschouwen). En de mamma en neppappa van Djemino waren misschien wel origineel, maar die plempen alles op een openbaar insta-profiel (en veel mensen die hun kind zo'n maffe naam geven, melden dat supertrots op babybytes o.i.d.). Of wat chiquer: via een geboorteaankondiging. Wonnemoed ging een tijdje geleden ook viral. Dus ook dan is privacy niet echt een argument
Nog geheel los van het feit dat er geen koppeling is met de achternaam natuurlijk. Soms wordt de privacywet wel erg makkelijk erbij gehaald. Volgens mij hadden ze bij de SVB gewoon geen zin in die lijsten
Op de site staat ook dat het bewust gecombineerd is, omdat sommige namen zowel aan jongens als meisjes zijn gegeven (en daaruit is weer een top 15 genderneutrale namen gekomen). Ik voorspel dat ze volgend jaar zelfs geen top 10 van jongens en meisjesnamen meer maken, maar gewoon een top 10 "kindernamen"quote:Op vrijdag 8 januari 2021 00:01 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik zie alleen een lijst met gecombineerd jongens- en meisjesnamen, niet van ieder apart. En inderdaad heel jammer is dat, dat zijn juist de leukste namen!
Wat een hoop onvriendelijke aannames.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:19 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Namen zijn bijzondere persoonsgegevens. Deze persoonsgegevens mag je volgens de AVG als organisatie niet verwerken (aka lijstjes mee opstellen) wanneer daar geen grondslag voor is of die gegevens niet voor dat doel zijn verstrekt. Kindernamen worden verstrekt met het doel kinderbijslag te ontvangen. Niet om views voor GeenStijl te genereren.quote:
Namen zijn persoonsgegevens maar geen bijzondere persoonsgegevens die bijzondere bescherming behoeven. Jouw redenering is dat namen niet herleidbaar mogen zijn tot individuen. Maar dat geldt ook voor de 655 Julia's uit 2020. Weliswaar is een zeldzame naam eerder aan één specifiek persoon te koppelen, maar dat is zelden meteen te checken. Denk eerder dat dit pas na jaren, als het kind zelf profielen gaat aanmaken op social media, mogelijk is. De eerste jaren de geboorte is dat niet zo (althans, het is erg onaannemelijk) en daarna is het nog maar de vraag of het kind in kwestie online de volledige naam gaat gebruiken (maar als het SVB de namenlijsten na 5 jaar verwijdert, valt er al niks te googlen).quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:17 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Namen zijn bijzondere persoonsgegevens. Deze persoonsgegevens mag je volgens de AVG als organisatie niet verwerken (aka lijstjes mee opstellen) wanneer daar geen grondslag voor is of die gegevens niet voor dat doel zijn verstrekt. Kindernamen worden verstrekt met het doel kinderbijslag te ontvangen. Niet om views voor GeenStijl te genereren.
Een zeldzame naam is tegenwoordig makkelijker herleidbaar naar een persoon zonder dat daar andere gegevens (achternaam/woonplaats) voor nodig zijn. Wanneer je zoekt op die ene naam, komt er maar een persoon naar boven. Dat is de privacy die door de SVB beschermd moet worden.
Dus dan is de vraag, vanaf wanneer kun je deze namen zien als gewoon gegeven, ipv een bijzonder persoonsgegeven? De SVB heeft een keuze moeten maken in de mogelijke herleidbaarheid van personen en ergens moet een grens worden getrokken. Schijnbaar hebben ze bepaald dat boven de 25 een naam met zekerheid niet meer te herleiden is naar een specifiek persoon. Ik denk dat ze daar voor een redelijk ruime marge hebben gekozen. Er wordt hier dus niet met twee maten gemeten.
Met je eerdere post over Djemino was met een enkele klik te achterhalen over wie het ging. Dat is dan een bekende ouder maar elke ouder die iets openbaar op social media dropt kan op die manier met een simpele zoekactie al naar boven komen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:01 schreef MorganLeFay het volgende:
Weliswaar is een zeldzame naam eerder aan één specifiek persoon te koppelen, maar dat is zelden meteen te checken. Denk eerder dat dit pas na jaren, als het kind zelf profielen gaat aanmaken op social media, mogelijk is. De eerste jaren de geboorte is dat niet zo (althans, het is erg onaannemelijk) en daarna is het nog maar de vraag of het kind in kwestie online de volledige naam gaat gebruiken (maar als het SVB de namenlijsten na 5 jaar verwijdert, valt er al niks te googlen).
Mensen die dat doen hechten over het algemeen niet zo heel veel belang aan hun privacyquote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:50 schreef Elleska het volgende:
[..]
Met je eerdere post over Djemino was met een enkele klik te achterhalen over wie het ging. Dat is dan een bekende ouder maar elke ouder die iets openbaar op social media dropt kan op die manier met een simpele zoekactie al naar boven komen.
Zelf ervoor kiezen dingen over jezelf of je eigen kind publiceren is nogal wat anders dan dat een overheidsinstantie dat voor je doet he.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:08 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Mensen die dat doen hechten over het algemeen niet zo heel veel belang aan hun privacy![]()
Als ze hun profiel afgeschermd hebben en niet posten in openbare profielen, zijn die kinderen ook niet te vinden.
Maar het is i.m.o. wel bijzonder merkwaardig dat iemand enerzijds een hele bijzondere naam zou kiezen, omdat ie een originele naam wil geven (die niemand anders heeft - wat ze dan vaak ook van de daken schreeuwen), maar zich anderzijds in zijn privacy aangetast zou voelen door de publicatie van de naam in het lijstje van de SVB.
Maar wat de overheidsinstantie doet, is niet tot de persoon herleidbaar (geen achternaam, woonplaats, etc.), tenzij de ouders zelf van alles gaan posten met de naam erbij. Dan wordt het inderdaad herleidbaar. Dan kun je je nog afvragen of het nou een inbreuk op je priveleven, als bedoeld in art. 8 EVRM, is als een voornaam ergens in een namenlijstje staat. Net zoals de voornaam van alle andere kinderen die in 2020 in Nederland geboren zijn. Zoals dat de Julia van de buren één van de 655 Julia's is. Een lijstje dat verder geen enkele informatie over jezelf bevat.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:29 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Zelf ervoor kiezen dingen over jezelf of je eigen kind publiceren is nogal wat anders dan dat een overheidsinstantie dat voor je doet he.
Kdv-genootje van Mayra heet Lily en heeft een broer die Noah en een zus die Vera heet. Vind ik persoonlijk mooi passenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:12 schreef Rebubbled het volgende:
Maar wat is je punt nu eigenlijk? Dat jij van mening bent dat de SVB alles of niets moet doen? Cool. Thnx voor het delen.
Iemand nog namen die bij Lily passen? Mila en Liam waren namelijk mijn favorieten voor een tweede, maar als die zo hoog staan, dan liever niet. 😁
Da's toch niet zo'n rare reactiequote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:47 schreef Rebubbled het volgende:
Toen ik op mijn werk aangaf dat ze Lily zou gaan heten, zei mijn collega 'Oh zo heette mijn hond vroeger.'Oké Bridget. Dank voor de input.
Ik vind namen met een L erin wel mooi. Zou niet een tweede keer voor een L als eerste letter gaan. Hebben jullie al voorkeursnamen voor een tweede?
Ja, een heel merkwaardige discussie in het namentopic waar elk jaar naar de SVB-lijst wordt uitgekeken - en over wordt gediscussieerd.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:12 schreef Rebubbled het volgende:
Maar wat is je punt nu eigenlijk? Dat jij van mening bent dat de SVB alles of niets moet doen? Cool. Thnx voor het delen.
Iemand nog namen die bij Lily passen? Mila en Liam waren namelijk mijn favorieten voor een tweede, maar als die zo hoog staan, dan liever niet. 😁
Ik vind inderdaad wel dat er een verschil zit tussen "Dat vind ik echt een hondennaam" (ik zei dat hier laatst over Boef), en "Zo heette mijn hond vroeger". Dat eerste hoeft ook niet eens beledigend bedoeld te zijn, eerder een constatering.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:05 schreef MorganLeFay het volgende:
Eens met SQ dat Bridgets reactie niet zo gek is. Dat is i.m.o. niet beledigend bedoeld, meer een uiting van herkenning.
Heb ik iets gemist???quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:12 schreef Rebubbled het volgende:
Ik kan dat inderdaad ook niet vinden. Vind het sowieso niet echt een gebruiksvriendelijke site meer ofzo. Vind het altijd wel grappig om te zien hoe vaak mijn eigen naam is gegeven, maarliefst X keer afgelopen jaarquote:Op vrijdag 8 januari 2021 12:42 schreef Lot_1 het volgende:
Hoe kun je zien of een naam gestegen/gedaald is ten opzichte van 2019?
Wie weet wie weet zie je de prinsquote:Op vrijdag 25 december 2020 09:14 schreef oh-oh het volgende:
Nee naar dat prachtige nr van Iggy Pop. En Candy Dulfer, en die leuke ouderwetse animatieserie. Candy is echt een kick ass naam.
Van mijn naam zijn er 29 bij gekomen, van aapie 233. Dat vind ik nog best veel!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:12 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik kan dat inderdaad ook niet vinden. Vind het sowieso niet echt een gebruiksvriendelijke site meer ofzo. Vind het altijd wel grappig om te zien hoe vaak mijn eigen naam is gegeven, maarliefst 87 keer afgelopen jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:Op zaterdag 9 januari 2021 23:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Van mijn naam zijn er 29 bij gekomen, van aapie 233. Dat vind ik nog best veel!Inderdaad best veel! Ik ken persoonlijk niemand met dezelfde naam als aapie. Vind het wel echt een leuke naamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 9 januari 2021 23:53 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Inderdaad best veel! Ik ken persoonlijk niemand met dezelfde naam als aapie. Vind het wel echt een leuke naam.
Dank je! Ik ben er ook erg blij mee, het past ook echt bij ons. Wij hebben sowieso dezelfde smaak qua namen, Y. vind ik ook heel leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Misschien roept hij je, ja hij roept je!!!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wie weet wie weet zie je de prins
Als hij de heuvel op klimt?
quote:Op zondag 10 januari 2021 00:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dank je! Ik ben er ook erg blij mee, het past ook echt bij ons. Wij hebben sowieso dezelfde smaak qua namen, Y. vind ik ook heel leuk!Ik ben ook nog steeds blij met Y! Daar was ik stiekem toch wel bang voor, aangezien ik echt over alles twijfel. Maar tot nu toe gelukkig geen spijtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Pff gaat hetquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:59 schreef Mrmime het volgende:
De kinderen van Florentijn Hofman (kunstenaar / WIDM) heten Das, Dit (jongens) en Zij en Mini (meisjes). Het moet niet gekker worden.
quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:59 schreef Mrmime het volgende:
De kinderen van Florentijn Hofman (kunstenaar / WIDM) heten Das, Dit (jongens) en Zij en Mini (meisjes). Het moet niet gekker worden.
quote:Op zondag 10 januari 2021 00:52 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik ben ook nog steeds blij met Y! Daar was ik stiekem toch wel bang voor, aangezien ik echt over alles twijfel. Maar tot nu toe gelukkig geen spijtNu wil ik wel weten waar de Y voor staat en wat je eigen naam is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Oh, dat is wel een bijzondere versie ja. Ik ken alleen het Ierse Niamh en het verengelste Neve (spreek je hetzelfde uit).quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:33 schreef Burdie het volgende:
Op school zit een Nev.
Ik kwam er laatst achter dat je de uitspreekt als "nief". Nooit eerder van gehoord.
Ik denk niet snel dat een naam geestelijk belastend voor een kind kan zijn, maar "Dit" "Zij" en "Mini" zijn echt niet leuk als namen (Das kan ik nog handelen).quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:59 schreef Mrmime het volgende:
Misschien vernoemd naar deze nevquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:33 schreef Burdie het volgende:
Op school zit een Nev.
Ik kwam er laatst achter dat je de uitspreekt als "nief". Nooit eerder van gehoord.
Dat verwoord je goed inderdaad, het ontkennen van persoonlijkheid.. alsof het voorwerpen zijnquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk niet snel dat een naam geestelijk belastend voor een kind kan zijn, maar "Dit" "Zij" en "Mini" zijn echt niet leuk als namen (Das kan ik nog handelen).
Wie heeft dat gedaan? Dit hier.
Wie gaat er met je mee? Zij daar.
Wie is die vrouw van 1 meter 85 en 120 kilo? Oh, dat is Mini....
Het is een soort van ontkennen van een persoonlijkheid.
Ik hou al niet van "je" en "ke" achtervoegsels omdat het verkleinend is, maar Mini is wel next level verkleinend.
Ja idiote namen. Ik ken toevallig twee oude omaatjes en die heten allebei Mini, afgeleid van van Wilhelmina. Dus Mini kan ik nog enigszins handelen, maar die andere drie pffffquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:50 schreef Bottoms_up het volgende:
Mini zou je eventueel nog kunnen afkorten tot Min. Nog altijd niet veel maar beter dan Zij.
Het enige positieve is dat hij geen van zijn kinderen voortrekt. Ze hebben alle vier rotnamen.
Ik zou daar Mina van maken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:52 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Ja idiote namen. Ik ken toevallig twee oude omaatjes en die heten allebei Mini, afgeleid van van Wilhelmina. Dus Mini kan ik nog enigszins handelen, maar die andere drie pffff
Zus is wel als naam gegeven in het verleden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:59 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik zou daar Mina van maken.
Zus en broer komt bij oudere ook voor. Maar ik verwacht dat die eigenlijk een andere naam hebben maar zo genoemd worden
Oh Y is nummer 8 in de top 10 van 2020, haha! Yara.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:28 schreef F_r het volgende:
[..]
Nu wil ik wel weten waar de Y voor staat en wat je eigen naam is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:10 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oh Y is nummer 8 in de top 10 van 2020, haha! Yara.Ik ga straks even zoeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan het me niet voorstellenquote:Ze dragen markante namen, zoons Das (13) en Dit (12) en dochters Zij (8) en Mini (6). ,,Maar ik krijg daar alleen maar toffe reacties op”, stelt Hofman.
Ik ken een m. erci en p. romissquote:Op woensdag 20 januari 2021 17:37 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Kan het me niet voorstellen![]()
Ik klaag hier weleens over de namen van de kinderen van Angela Schijf, drie dochters genaamd Zus, Mensje en Bloem en dat vond ik al vreemd genoeg maar blijkbaar valt het wel mee![]()
Het is wachten tot iemand z'n kind God noemt, of Iemand, of Ik.
Er zijn een paar namen die niet mogen inderdaad. Heb t even opgezocht omdat ik benieuwd was of er en vast lijstje was, dat is er kennelijk niet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:38 schreef Smart_ass het volgende:
Volgens mij mag je je kind geen God noemen in Nederland.
Jammer dat "jansen de vries" niet magquote:Voorbeelden van ongepaste voornamen
bespottelijke namen;
scheldwoorden;
naam die bestaat uit heel veel namen;
bestaande achternaam, tenzij dat ook een bestaande voornaam is, bijvoorbeeld ‘Roos’.
Ik heb meer het idee dat niemand hem recht in zijn gezicht durft te vertellen wat ze van die namen vinden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:37 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Kan het me niet voorstellen![]()
Ik klaag hier weleens over de namen van de kinderen van Angela Schijf, drie dochters genaamd Zus, Mensje en Bloem en dat vond ik al vreemd genoeg maar blijkbaar valt het wel mee![]()
Het is wachten tot iemand z'n kind God noemt, of Iemand, of Ik.
Ofwel begeeft hij zich alleen in kringen waar de andere mensen hun kinderen hun namen geven zoals Eik of Specht en dit oprecht geweldig vinden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat niemand hem recht in zijn gezicht durft te vertellen wat ze van die namen vinden.
Daarbij; als je ze persoonlijk kent wil je ook niet nog eens het gevoel hebben dat je de kinderen zelf afzeikt om hun namen.
quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:10 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oh Y is nummer 8 in de top 10 van 2020, haha! Yara.volgens mij krijgen wij binnenkort een kat die zo heet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mijn naam staat niet eens meer in de lijst.
Dat kan ook nog, maar die kinderen gaan ook naar school, en al ben je Splinter, Hamer, Storm, Briesje, Raaf, Mus, Rover en Wolf gewend dan is Dit, Zij en Mini nog steeds next level.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:58 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ofwel begeeft hij zich alleen in kringen waar de andere mensen hun kinderen hun namen geven zoals Eik of Specht en dit oprecht geweldig vinden.
Misschien dat next level voor hen juist positief is. Geen idee. Hey, ik ben ook maar een saaie doos die svb-lijst namen kiestquote:Op woensdag 20 januari 2021 18:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan ook nog, maar die kinderen gaan ook naar school, en al ben je Splinter, Hamer, Storm, Briesje, Raaf, Mus, Rover en Wolf gewend dan is Dit, Zij en Mini nog steeds next level.
Dat was ook het eerste wat ik dachtquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:41 schreef Bottoms_up het volgende:
Mensen die de naam Nev niet kennen kijken duidelijk minder trash tv dan ik.
Catfish
Ik was daarvan ook overtuigd maar Google leert mij dat het toch echt Das is. Waarschijnlijk hebben we het zo gelezen in combinatie met de andere namenquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:56 schreef kwakz0r het volgende:
Volgens mij was het Dat ipv Das zelfs...
Kattenquote:Op woensdag 20 januari 2021 17:59 schreef F_r het volgende:
[..]
volgens mij krijgen wij binnenkort een kat die zo heet.
mijn naam staat niet eens meer in de lijst.
Mijn zoon heeft een unieke naam (oud-germaans, wel een echte naamquote:Op woensdag 20 januari 2021 17:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat niemand hem recht in zijn gezicht durft te vertellen wat ze van die namen vinden.
Daarbij; als je ze persoonlijk kent wil je ook niet nog eens het gevoel hebben dat je de kinderen zelf afzeikt om hun namen.
Hoort mijn buurjongetje Sebas ook regelmatigquote:Op woensdag 20 januari 2021 20:33 schreef NicolasJoy het volgende:
Soms zijn de reacties dan ook wel leuk.
Bij ons is de naam niet eens echt uniek, maar mensen verwachten snel dat het een afkorting is van een andere naam.
Vragen dan twee keer hoe of wat en vervolgens de reactie; 'Oh, wat gek'.
Ieder zo z'n smaak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ivm de bekende game.
Een vrouw op werk had een portemonnee ervan en toen vertelde ik dat mijn dochter zo heet.
Vond ze geweldig.![]()
Haar vriend werkt er ook en onlangs stond ik erbij toen ze het ook tegen hem vertelde. Hij vond het ook zo cool. Favoriete game.![]()
Of een man bij het zwembad die het hoorde toen ik mijn dochter riep. Hij was net op zijn telefoon dat spel aan het spelen.
En mijn vader kocht eens op vakantie een t-shirt wat hij gewoon mooi vond. Bleek het van de Z.elda merchandise te zijn.![]()
Ik vind het leuke reacties en situaties.![]()
quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:11 schreef vencodark het volgende:
Er is een generatie tot zo’n 40 jarigen die de naam van mijn dochter uitstekend kennenIk vind het echt een prachtige naam. The rainbow warriorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ivm de bekende game.
Een vrouw op werk had een portemonnee ervan en toen vertelde ik dat mijn dochter zo heet.
Vond ze geweldig.![]()
Haar vriend werkt er ook en onlangs stond ik erbij toen ze het ook tegen hem vertelde. Hij vond het ook zo cool. Favoriete game.![]()
Of een man bij het zwembad die het hoorde toen ik mijn dochter riep. Hij was net op zijn telefoon dat spel aan het spelen.
En mijn vader kocht eens op vakantie een t-shirt wat hij gewoon mooi vond. Bleek het van de Z.elda merchandise te zijn.![]()
Ik vind het leuke reacties en situaties.![]()
Ben dan ook 40 jaar
Alius aliud dicit
Mijn zoontje inderdaad ook.quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:59 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Hoort mijn buurjongetje Sebas ook regelmatig
quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:11 schreef vencodark het volgende:
Er is een generatie tot zo’n 40 jarigen die de naam van mijn dochter uitstekend kennenGame nooit gespeeld, maar het is gewoon een stoere naam, heet de dochter van Robin Williams niet ook zo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ivm de bekende game.
Vond ze geweldig.![]()
Ik vind het leuke reacties en situaties.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Game nooit gespeeld, maar het is gewoon een stoere naam, heet de dochter van Robin Williams niet ook zo?
Thx.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:15 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Ik vind het echt een prachtige naam. The rainbow warrior![]()
Ben dan ook 40 jaar
Klopt, daardoor kwam mijn man op het idee. Dus voor ons niet vanwege de game maar vanwege Robin.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Game nooit gespeeld, maar het is gewoon een stoere naam, heet de dochter van Robin Williams niet ook zo?
Ik heb zelf een aparte naam. In mijn geboortejaar de enige met die naam. In een tijdperk dat iedereen gewoon Jeroen of Mark heette. Ik moet zeggen dat ik de eerste 18 jaar van mijn leven gruwelijk gebaald heb van mijn naam. Vervolgens heb ik em leren accepteren en nu ben ik er blij mee, precies om de reden die je noemt. Je blijft langer hangen bij mensen. Als ze bij ons op kantoor mijn naam noemen, weet iedereen dat het over mij gaat. En als je prestaties positief zijn dan helpt de combinatie van goed zijn in je werk en een aparte naam gigantischquote:Op woensdag 20 januari 2021 18:58 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Mijn zoon heeft een unieke naam (oud-germaans, wel een echte naam) en als iemand daar in de kraamweek wat over had gezegd was ik niet blij geweest
![]()
En uiteindelijk groeien de meeste mensen in hun naam, en past de naam ook wel. Bij Splinter weet je meteen over wie het gaat en hij is ook wel wat excentriek, net als zijn naam. Dus wellicht is nog niet alle hoop verloren voor Dit en Das.
Maar die omgeving denkt er echt wel het hunne van
Hoi Henkquote:Op donderdag 21 januari 2021 10:40 schreef LeSage het volgende:
Dat herken ik wel. Ik hoef me maar een keer voor te stellen, mensen onthouden mijn naam wel.
Mijn naam is trouwens verre van uniek, maar meestal zijn het wat oudere mannen in plaats van een vrouw van 32
Om dat ons kind nog steeds in geschreven staat als jongen en we niet zo 123 weten wat we hier aan kunnen doen, was makkelijker geweest als we hem als nonbinair X konden inschrijven dat was makkelijker geweest dan was het HEN.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Sneu dat je aan je kind refereert als "zoontje", wat nou als 'ie dat nou niet wil?.
Gewoon je kind? Daar is een vrij simpele genderneutrale term voor (in tegenstelling tot oom/tante, neef/nicht, etc), dus waarom die niet gebruiken?quote:Op donderdag 21 januari 2021 16:41 schreef Andrea02 het volgende:
[..]
Om dat ons kind nog steeds in geschreven staat als jongen en we niet zo 123 weten wat we hier aan kunnen doen, was makkelijker geweest als we hem als nonbinair X konden inschrijven dat was makkelijker geweest dan was het HEN.
Wij hebben wel veel ervaring, om dat wij beide inmiddels zelf Non-binair X zijn ( vroeger had hij 2 mamma’s maar wij zijn beide van geslacht veranderd na een paar ingrepen, baarmoeder en borsten weg laten halen en gebruiken beide een zeer lichte dosis testosteron).
Maar hoe we onze zoontje beter kunnen noemen om dat het officieel zowel een meisjes als jongens naam heeft en kleding van beide geslachten draagt weten we zo niet.
Als W de oudste is, wat is er daarna dan misgegaan? Andere vader/moeder?quote:Op zaterdag 30 januari 2021 12:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kom net tegen: S.upriana. En broertje en zusje heten N.ordeshelly en W.aldriënna.
Ik voel me bijna saai met N.ora en A.rthur
Ik heet ook zo. En lees dan nu mijn username achterstevoren. Mijn ouders kunnen het me nog steeds niet uitleggen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:52 schreef oh-oh het volgende:
Ik ken een Hendrika en die noemen ze Kika.
Wat me dan echt altijd doet denken aan die stichting.
Sep/Sepp komt van Josef/Josephus.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 14:32 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heet ook zo. En lees dan nu mijn username achterstevoren. Mijn ouders kunnen het me nog steeds niet uitleggen.
Mijn buurjongen heet Jens en ik heb destijds echt 3x gevraagd of ik het écht goed verstaan had. Ik kom uit een milieu waar stevig Brabants dialect wordt gesproken, en daar betekent jens iets als een stevige klap of dreun. Ik kende het niet als naam.
En nog zo een: een collega zei dat haar zoon Sep heette en dat ken ik in de betekenis van een groot stuk drop waar je aan likt. Waarom ik dat zo compulsief moest melden weet ik nog steeds niet. Zeg ik er nog bij (om het iets minder erg te maken): zolang je maar geen accent op de é hebt, dan kan het nog. Nou, 2x raden.
Oh wat grappig, dat wist ik niet! Bij ons in de buurt woonde een jongen die Jente heette. Is ook direct de enige persoon die ik ooit ben tegengekomen met die naam.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 15:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Sep/Sepp komt van Josef/Josephus.
Jens is Deens voor Johannes en Jente is de vrouwelijke vorm..
Ik ken een jongens Jinthequote:Op zaterdag 30 januari 2021 17:23 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oh wat grappig, dat wist ik niet! Bij ons in de buurt woonde een jongen die Jente heette. Is ook direct de enige persoon die ik ooit ben tegengekomen met die naam.
Ik kom uit Brabant, maar dus niet uit regio 013. Ik kan ook niet echt wennen aan die namen. Voor mij klinken ze echt als ‘Dropje’ en ‘Mep’. Ik heb die namen ook slechts eenmalig gehoord.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 16:07 schreef Tink89 het volgende:
Sep(p) en Jens vind ik echt doodnormaal. Toen ik nog in regio 013 woonde, hoorde ik ze ook regelmatig.
Ik ken wel een meisje (nouja, vrouw) Jente. Vind het ook meer een meisjesnaam, maar dat heb ik altijf met namen die eindigen op Equote:Op zaterdag 30 januari 2021 17:23 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oh wat grappig, dat wist ik niet! Bij ons in de buurt woonde een jongen die Jente heette. Is ook direct de enige persoon die ik ooit ben tegengekomen met die naam.
Ja het is dat ik het alleen eerder voor een jongen heb gehoord, maar ik vind het zelf inderdaad ook meer klinken als een meisjesnaamquote:Op zaterdag 30 januari 2021 17:58 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik ken wel een meisje (nouja, vrouw) Jente. Vind het ook meer een meisjesnaam, maar dat heb ik altijf met namen die eindigen op E
Ze staan bij ons alletwee in de top vijf voor buikbabyquote:Op zaterdag 30 januari 2021 17:47 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik kom uit Brabant, maar dus niet uit regio 013. Ik kan ook niet echt wennen aan die namen. Voor mij klinken ze echt als ‘Dropje’ en ‘Mep’. Ik heb die namen ook slechts eenmalig gehoord.
Maar goed, mensen hebben mij ook weleens gezegd dat mijn naam klinkt als een limonadesiroopmerk, dus ieder zijn ding
Denk dat het wel kan voor jongens, maar dat de associatie meer vrouwelijk is. Volgens mij is het een verkleinvorm, zoals Jantje/Janneke. In t NL heb je dat wel met wat ouderwetsere namen zoals Sjoerdje, Hendrikje etc.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 18:01 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja het is dat ik het alleen eerder voor een jongen heb gehoord, maar ik vind het zelf inderdaad ook meer klinken als een meisjesnaam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |