Nooit van gehoord (Friesland).quote:Op maandag 21 december 2020 20:06 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik las laatst een heel krantenartikel over de meisjesnaam Marèl/Marell. Dat is blijkbaar in Twente ontstaan en is hier ook een hele gebruikelijke naam (ik ken er ook meerdere). Is dat in de rest van Nederland werkelijk zo’n ongebruikelijke naam als dat het artikel deed geloven?
Haha wat grappig, ik zou m voor een reu doen, want ik wil geen teven meerquote:Op maandag 21 december 2020 18:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb hier een heel lief vrouwenteckeltje genaamd Diede op schoot liggen.
Vyvyanquote:Op maandag 21 december 2020 18:31 schreef kwakz0r het volgende:
Namen veranderen mettertijd ook weleens van “geslacht”.
Zo waren vroeger in Engeland de namen Vivian, Beverly en Evelyn toch echt mannennamen...
Aan de verspreiding te zien is het idd behoorlijk Twents:quote:Op maandag 21 december 2020 20:06 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik las laatst een heel krantenartikel over de meisjesnaam Marèl/Marell. Dat is blijkbaar in Twente ontstaan en is hier ook een hele gebruikelijke naam (ik ken er ook meerdere). Is dat in de rest van Nederland werkelijk zo’n ongebruikelijke naam als dat het artikel deed geloven?
Ah interessante linkjes!quote:Op maandag 21 december 2020 21:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aan de verspreiding te zien is het idd behoorlijk Twents:
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/verspreiding/naam/Mar%C3%A8l
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/verspreiding/naam/Mar%C3%A8ll
De namen komen ook pas voor sinds 1974 en 1988.quote:Op maandag 21 december 2020 21:30 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Ah interessante linkjes! Grappig om te zien.
Iemand hier had ‘m in 1974 zelf bedacht uit een mix van 3 namen i.v.m. vernoemen was het verhaal, grappig dat dat hier dan een vrij gangbare voornaam is geworden.quote:Op maandag 21 december 2020 21:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
De namen komen ook pas voor sinds 1974 en 1988.
Ik ken het trouwens als achternaam met "van der" ervoor.
Ja, dat is idd wel grappig dat zich dat in ongeveer 45 jaar dan zo ontwikkelt.quote:Op maandag 21 december 2020 21:35 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Iemand hier had ‘m zelf bedacht uit een mix van 3 namen i.v.m. vernoemen was het verhaal, grappig dat dat hier dan een vrij gangbare naam is geworden.
Ha daar ken ik er ook een van, een familie.quote:Op maandag 21 december 2020 21:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
De namen komen ook pas voor sinds 1974 en 1988.
Ik ken het trouwens als achternaam met "van der" ervoor.
Het is Marèl. Met het accent op de equote:Op maandag 21 december 2020 22:31 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb werkelijk nog nooit gehoord van Marel. Hoe spreek je dat uit dan? Merel denk ik? Why?
Ja die ik ken is dus Parel met een Mquote:Op maandag 21 december 2020 22:39 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Het is Marèl. Met het accent op de e
Merel met een Ma.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja die ik ken is dus Parel met een M
Maar dit vind ik leuker.quote:Op maandag 21 december 2020 22:39 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Die ken ik als achternaam dan weer.quote:Op maandag 21 december 2020 22:39 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |