En de het oudste kind heet Puk ?quote:Op zondag 16 maart 2025 03:01 schreef Troel het volgende:
Hier onlangs een bord met 'Muk' in de buurt.
Niet alleen dat, het is ook een scheldwoord. Samentrekking van Marokkaan en Turk, sommige mensen noemen dat “murken”quote:Op zondag 16 maart 2025 11:08 schreef Ceviche het volgende:
Laatst ook een Murk gezien. Ieder z'n ding natuurlijk (mensen hebben ook een mening over de namen van mijn kinderen) maar ik associeer het met viezigheid/drab.
Nog nooit van gehoord en ik woon in Rotterdam Zuidquote:Op zondag 16 maart 2025 11:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Niet alleen dat, het is ook een scheldwoord. Samentrekking van Marokkaan en Turk, sommige mensen noemen dat “murken”
Ik weet dat de Amsterdamse oma van mijn man dat altijd zei. Kan natuurlijk ook dat ze dat zelf heeft bedacht maar ik vind het ook wel als Amsterdamse slang klinkenquote:Op zondag 16 maart 2025 12:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord en ik woon in Rotterdam ZuidIk leer hier nog wat bij!
Ik zag net deze naam en ik moest aan jouw post terug denken vanwege de trema. Geen idee ook hoe je deze naam uitspreekt: Y.aeliviäno. Volgens mij hadden ze beter een schuin streepje op de 'e' kunnen doen dan een trema op de 'a', maargoed.. wie ben ikquote:Op zaterdag 15 maart 2025 17:00 schreef MaJo het volgende:
Ik zag laatst in de wijk een C.ëjay, hoe spreek je dat dan uit
Muk is de naam van een Pokemonquote:Op zondag 16 maart 2025 03:01 schreef Troel het volgende:
Hier onlangs een bord met 'Muk' in de buurt.
Ik vind het best een leuke naamquote:
Is dat geen Friese naam?quote:Op zondag 16 maart 2025 11:08 schreef Ceviche het volgende:
Laatst ook een Murk gezien. Ieder z'n ding natuurlijk (mensen hebben ook een mening over de namen van mijn kinderen) maar ik associeer het met viezigheid/drab.
Ik wilde juist typen dat M.eef gewoon Eef is met een M ervoor, dus vreemd. Maar onze jongste heet Eva met een N ervoor. Dus ik doe er zelf net zo hard aan meequote:Op zondag 6 april 2025 20:27 schreef Nolita het volgende:
Ik dacht dat het meeviel met namen hier maar m.eef (duurde even voor mijn kwartje maeve viel) en D.ot (zeg er com achteraan).
Daar kan ik niet enthousiast van worden.
Doet mij denken aan Pokémonquote:Op zondag 13 april 2025 15:06 schreef FlyingFish het volgende:
Er is een tweeling geboren! Stone en SteelIk weet niet welke naam erger is. Stone gaat het altijd verliezen van Steel, stone zijn toekomstige partners zijn stoned, en Steel zal een lange slungel worden met losse handjes…
Het staat gewoon in de OP....quote:Op donderdag 17 april 2025 10:54 schreef Karina het volgende:
Beetje domme vraag misschien maar dit is de 1e keer dat ik in de topic kijk volgens mij, waarom staan er zoveel namen genoemd met een "." ertussen? Voorbeeld: W.im, D.uuk.
Mis ik iets? Of is dat een hele moderne manier om namen te spellen tegenwoordig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |