Ofwel begeeft hij zich alleen in kringen waar de andere mensen hun kinderen hun namen geven zoals Eik of Specht en dit oprecht geweldig vinden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat niemand hem recht in zijn gezicht durft te vertellen wat ze van die namen vinden.
Daarbij; als je ze persoonlijk kent wil je ook niet nog eens het gevoel hebben dat je de kinderen zelf afzeikt om hun namen.
quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:10 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oh Y is nummer 8 in de top 10 van 2020, haha! Yara.volgens mij krijgen wij binnenkort een kat die zo heet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mijn naam staat niet eens meer in de lijst.
Dat kan ook nog, maar die kinderen gaan ook naar school, en al ben je Splinter, Hamer, Storm, Briesje, Raaf, Mus, Rover en Wolf gewend dan is Dit, Zij en Mini nog steeds next level.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:58 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ofwel begeeft hij zich alleen in kringen waar de andere mensen hun kinderen hun namen geven zoals Eik of Specht en dit oprecht geweldig vinden.
Misschien dat next level voor hen juist positief is. Geen idee. Hey, ik ben ook maar een saaie doos die svb-lijst namen kiestquote:Op woensdag 20 januari 2021 18:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan ook nog, maar die kinderen gaan ook naar school, en al ben je Splinter, Hamer, Storm, Briesje, Raaf, Mus, Rover en Wolf gewend dan is Dit, Zij en Mini nog steeds next level.
Dat was ook het eerste wat ik dachtquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:41 schreef Bottoms_up het volgende:
Mensen die de naam Nev niet kennen kijken duidelijk minder trash tv dan ik.
Catfish
Ik was daarvan ook overtuigd maar Google leert mij dat het toch echt Das is. Waarschijnlijk hebben we het zo gelezen in combinatie met de andere namenquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:56 schreef kwakz0r het volgende:
Volgens mij was het Dat ipv Das zelfs...
Kattenquote:Op woensdag 20 januari 2021 17:59 schreef F_r het volgende:
[..]
volgens mij krijgen wij binnenkort een kat die zo heet.
mijn naam staat niet eens meer in de lijst.
Mijn zoon heeft een unieke naam (oud-germaans, wel een echte naamquote:Op woensdag 20 januari 2021 17:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat niemand hem recht in zijn gezicht durft te vertellen wat ze van die namen vinden.
Daarbij; als je ze persoonlijk kent wil je ook niet nog eens het gevoel hebben dat je de kinderen zelf afzeikt om hun namen.
Hoort mijn buurjongetje Sebas ook regelmatigquote:Op woensdag 20 januari 2021 20:33 schreef NicolasJoy het volgende:
Soms zijn de reacties dan ook wel leuk.
Bij ons is de naam niet eens echt uniek, maar mensen verwachten snel dat het een afkorting is van een andere naam.
Vragen dan twee keer hoe of wat en vervolgens de reactie; 'Oh, wat gek'.
Ieder zo z'n smaak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ivm de bekende game.
Een vrouw op werk had een portemonnee ervan en toen vertelde ik dat mijn dochter zo heet.
Vond ze geweldig.![]()
Haar vriend werkt er ook en onlangs stond ik erbij toen ze het ook tegen hem vertelde. Hij vond het ook zo cool. Favoriete game.![]()
Of een man bij het zwembad die het hoorde toen ik mijn dochter riep. Hij was net op zijn telefoon dat spel aan het spelen.
En mijn vader kocht eens op vakantie een t-shirt wat hij gewoon mooi vond. Bleek het van de Z.elda merchandise te zijn.![]()
Ik vind het leuke reacties en situaties.![]()
quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:11 schreef vencodark het volgende:
Er is een generatie tot zo’n 40 jarigen die de naam van mijn dochter uitstekend kennenIk vind het echt een prachtige naam. The rainbow warriorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ivm de bekende game.
Een vrouw op werk had een portemonnee ervan en toen vertelde ik dat mijn dochter zo heet.
Vond ze geweldig.![]()
Haar vriend werkt er ook en onlangs stond ik erbij toen ze het ook tegen hem vertelde. Hij vond het ook zo cool. Favoriete game.![]()
Of een man bij het zwembad die het hoorde toen ik mijn dochter riep. Hij was net op zijn telefoon dat spel aan het spelen.
En mijn vader kocht eens op vakantie een t-shirt wat hij gewoon mooi vond. Bleek het van de Z.elda merchandise te zijn.![]()
Ik vind het leuke reacties en situaties.![]()
Ben dan ook 40 jaar
Alius aliud dicit
Mijn zoontje inderdaad ook.quote:Op donderdag 21 januari 2021 08:59 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Hoort mijn buurjongetje Sebas ook regelmatig
quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:11 schreef vencodark het volgende:
Er is een generatie tot zo’n 40 jarigen die de naam van mijn dochter uitstekend kennenGame nooit gespeeld, maar het is gewoon een stoere naam, heet de dochter van Robin Williams niet ook zo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ivm de bekende game.
Vond ze geweldig.![]()
Ik vind het leuke reacties en situaties.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Game nooit gespeeld, maar het is gewoon een stoere naam, heet de dochter van Robin Williams niet ook zo?
Thx.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:15 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Ik vind het echt een prachtige naam. The rainbow warrior![]()
Ben dan ook 40 jaar
Klopt, daardoor kwam mijn man op het idee. Dus voor ons niet vanwege de game maar vanwege Robin.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:42 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Game nooit gespeeld, maar het is gewoon een stoere naam, heet de dochter van Robin Williams niet ook zo?
Ik heb zelf een aparte naam. In mijn geboortejaar de enige met die naam. In een tijdperk dat iedereen gewoon Jeroen of Mark heette. Ik moet zeggen dat ik de eerste 18 jaar van mijn leven gruwelijk gebaald heb van mijn naam. Vervolgens heb ik em leren accepteren en nu ben ik er blij mee, precies om de reden die je noemt. Je blijft langer hangen bij mensen. Als ze bij ons op kantoor mijn naam noemen, weet iedereen dat het over mij gaat. En als je prestaties positief zijn dan helpt de combinatie van goed zijn in je werk en een aparte naam gigantischquote:Op woensdag 20 januari 2021 18:58 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Mijn zoon heeft een unieke naam (oud-germaans, wel een echte naam) en als iemand daar in de kraamweek wat over had gezegd was ik niet blij geweest
![]()
En uiteindelijk groeien de meeste mensen in hun naam, en past de naam ook wel. Bij Splinter weet je meteen over wie het gaat en hij is ook wel wat excentriek, net als zijn naam. Dus wellicht is nog niet alle hoop verloren voor Dit en Das.
Maar die omgeving denkt er echt wel het hunne van
Hoi Henkquote:Op donderdag 21 januari 2021 10:40 schreef LeSage het volgende:
Dat herken ik wel. Ik hoef me maar een keer voor te stellen, mensen onthouden mijn naam wel.
Mijn naam is trouwens verre van uniek, maar meestal zijn het wat oudere mannen in plaats van een vrouw van 32
Om dat ons kind nog steeds in geschreven staat als jongen en we niet zo 123 weten wat we hier aan kunnen doen, was makkelijker geweest als we hem als nonbinair X konden inschrijven dat was makkelijker geweest dan was het HEN.quote:Op donderdag 21 januari 2021 13:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Sneu dat je aan je kind refereert als "zoontje", wat nou als 'ie dat nou niet wil?.
Gewoon je kind? Daar is een vrij simpele genderneutrale term voor (in tegenstelling tot oom/tante, neef/nicht, etc), dus waarom die niet gebruiken?quote:Op donderdag 21 januari 2021 16:41 schreef Andrea02 het volgende:
[..]
Om dat ons kind nog steeds in geschreven staat als jongen en we niet zo 123 weten wat we hier aan kunnen doen, was makkelijker geweest als we hem als nonbinair X konden inschrijven dat was makkelijker geweest dan was het HEN.
Wij hebben wel veel ervaring, om dat wij beide inmiddels zelf Non-binair X zijn ( vroeger had hij 2 mamma’s maar wij zijn beide van geslacht veranderd na een paar ingrepen, baarmoeder en borsten weg laten halen en gebruiken beide een zeer lichte dosis testosteron).
Maar hoe we onze zoontje beter kunnen noemen om dat het officieel zowel een meisjes als jongens naam heeft en kleding van beide geslachten draagt weten we zo niet.
Als W de oudste is, wat is er daarna dan misgegaan? Andere vader/moeder?quote:Op zaterdag 30 januari 2021 12:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kom net tegen: S.upriana. En broertje en zusje heten N.ordeshelly en W.aldriënna.
Ik voel me bijna saai met N.ora en A.rthur
Ik heet ook zo. En lees dan nu mijn username achterstevoren. Mijn ouders kunnen het me nog steeds niet uitleggen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:52 schreef oh-oh het volgende:
Ik ken een Hendrika en die noemen ze Kika.
Wat me dan echt altijd doet denken aan die stichting.
Sep/Sepp komt van Josef/Josephus.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 14:32 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heet ook zo. En lees dan nu mijn username achterstevoren. Mijn ouders kunnen het me nog steeds niet uitleggen.
Mijn buurjongen heet Jens en ik heb destijds echt 3x gevraagd of ik het écht goed verstaan had. Ik kom uit een milieu waar stevig Brabants dialect wordt gesproken, en daar betekent jens iets als een stevige klap of dreun. Ik kende het niet als naam.
En nog zo een: een collega zei dat haar zoon Sep heette en dat ken ik in de betekenis van een groot stuk drop waar je aan likt. Waarom ik dat zo compulsief moest melden weet ik nog steeds niet. Zeg ik er nog bij (om het iets minder erg te maken): zolang je maar geen accent op de é hebt, dan kan het nog. Nou, 2x raden.
Oh wat grappig, dat wist ik niet! Bij ons in de buurt woonde een jongen die Jente heette. Is ook direct de enige persoon die ik ooit ben tegengekomen met die naam.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 15:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Sep/Sepp komt van Josef/Josephus.
Jens is Deens voor Johannes en Jente is de vrouwelijke vorm..
Ik ken een jongens Jinthequote:Op zaterdag 30 januari 2021 17:23 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oh wat grappig, dat wist ik niet! Bij ons in de buurt woonde een jongen die Jente heette. Is ook direct de enige persoon die ik ooit ben tegengekomen met die naam.
Ik kom uit Brabant, maar dus niet uit regio 013. Ik kan ook niet echt wennen aan die namen. Voor mij klinken ze echt als ‘Dropje’ en ‘Mep’. Ik heb die namen ook slechts eenmalig gehoord.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 16:07 schreef Tink89 het volgende:
Sep(p) en Jens vind ik echt doodnormaal. Toen ik nog in regio 013 woonde, hoorde ik ze ook regelmatig.
Ik ken wel een meisje (nouja, vrouw) Jente. Vind het ook meer een meisjesnaam, maar dat heb ik altijf met namen die eindigen op Equote:Op zaterdag 30 januari 2021 17:23 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oh wat grappig, dat wist ik niet! Bij ons in de buurt woonde een jongen die Jente heette. Is ook direct de enige persoon die ik ooit ben tegengekomen met die naam.
Ja het is dat ik het alleen eerder voor een jongen heb gehoord, maar ik vind het zelf inderdaad ook meer klinken als een meisjesnaamquote:Op zaterdag 30 januari 2021 17:58 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik ken wel een meisje (nouja, vrouw) Jente. Vind het ook meer een meisjesnaam, maar dat heb ik altijf met namen die eindigen op E
Ze staan bij ons alletwee in de top vijf voor buikbabyquote:Op zaterdag 30 januari 2021 17:47 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik kom uit Brabant, maar dus niet uit regio 013. Ik kan ook niet echt wennen aan die namen. Voor mij klinken ze echt als ‘Dropje’ en ‘Mep’. Ik heb die namen ook slechts eenmalig gehoord.
Maar goed, mensen hebben mij ook weleens gezegd dat mijn naam klinkt als een limonadesiroopmerk, dus ieder zijn ding
Denk dat het wel kan voor jongens, maar dat de associatie meer vrouwelijk is. Volgens mij is het een verkleinvorm, zoals Jantje/Janneke. In t NL heb je dat wel met wat ouderwetsere namen zoals Sjoerdje, Hendrikje etc.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 18:01 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja het is dat ik het alleen eerder voor een jongen heb gehoord, maar ik vind het zelf inderdaad ook meer klinken als een meisjesnaam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |