Ja, dat klopt, maar er worden leuke suggesties gegeven (enkele hadden wij (mijn kind en ik) ook al bedacht).quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:57 schreef Viv het volgende:
[..]
Iedereen noemt gewoon allerlei namen op alsof je had gezegd: "Wij willen onze baby straks een genderneutrale naam geven".
Maar dit kind is er dus al, en heeft al een naam. Dat hoor je niet zo vaak.Ik ben wel benieuwd naar de achtergrond, als je daar meer over wil vertellen.
Dat maakt voor de gesuggereerde namen toch geen klap uit? Ik wist ook dat het om een al bestaand kind ging, maar voor het verhaal daarachter zijn er andere topics (en als het daarover moest gaan, had het daar wel gestaan dan, denk ikquote:Op vrijdag 6 november 2020 09:57 schreef Viv het volgende:
[..]
Iedereen noemt gewoon allerlei namen op alsof je had gezegd: "Wij willen onze baby straks een genderneutrale naam geven".
Maar dit kind is er dus al, en heeft al een naam. Dat hoor je niet zo vaak.Ik ben wel benieuwd naar de achtergrond, als je daar meer over wil vertellen.
Het was gewoon uit belangstelling vanwege de niet-alledaagse situatie, met alle ruimte om er niet op in te gaan.quote:Op vrijdag 6 november 2020 15:23 schreef Jentin het volgende:
[..]
Dat maakt voor de gesuggereerde namen toch geen klap uit? Ik wist ook dat het om een al bestaand kind ging, maar voor het verhaal daarachter zijn er andere topics (en als het daarover moest gaan, had het daar wel gestaan dan, denk ik)
Roanquote:Op maandag 2 november 2020 17:35 schreef kwakz0r het volgende:
Ik zoek ook inspiratie.
Oudste heet Jelle met een M ipv een J aan t begin.
Eisen:
- liever geen -e naam (in combinatie met oudste trek ik dat niet zo) -ke kan weer wel voor mij
- geen M aan t begin
- geen H aan t begin
Jongens en meisjes!
Robinquote:Op donderdag 5 november 2020 23:22 schreef Grijs het volgende:
Een van mijn kinderen wil graag een gender neutrale naam. Hebben jullie suggesties?
Ik ken een jongetje dat Corry heet, die is een jaar of 8/9. Corry is zijn roepnaam maar eigenlijk is het Cornelis, is vernoemd naar zijn overgrootvader.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:32 schreef Tink89 het volgende:
Corry? Doen mensen dat nog? Ik zie een dame van 70 voor me.
Mijn oma van 92 heet Corrie (wel met ie dan)quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:32 schreef Tink89 het volgende:
Corry Ander?quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:32 schreef Tink89 het volgende:
Is tegenwoordig toch weer helemaal hip om ouderwetse namen te geven?quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:32 schreef Tink89 het volgende:
Precies wat ik wilde typenquote:
Ik zag het toevallig gisteren voorbij komen ja. En dan reageerde er nog iemand op met "wat een lieve naam". Eh?quote:Op maandag 21 december 2020 04:09 schreef Smart_ass het volgende:
Een koppel dat mee heeft gedaan aan temptation island heeft een zoontje genaamd Donder.. mocht iemand nog inspiratie nodig hebben.
Kinderen en zeker tieners zijn creatiever en helaas gemener dan dat. Ik heb op school gezeten met een Melek en die werd (blijkbaar door haar uiterlijk) Kameel-ek genoemdquote:Op maandag 21 december 2020 08:10 schreef CaVaBien het volgende:
Ik ken een puber die Ezel heet![]()
Spreek je met een turks accent uit, oftewel als Ez-El. Zo noem je je kind toch niet als je in Nederland woont.
Ik vind de Turkse namen Sila en Melek ook mooi (spreek je uit als sehla), maar ivm eventuele pesterijen in de toekomst (sla en melk) sluit ik die namen uit.
Jammer, hè? Want Ezel is eigenlijk een prachtige naam.quote:Op maandag 21 december 2020 08:10 schreef CaVaBien het volgende:
Spreek je met een turks accent uit, oftewel als Ez-El. Zo noem je je kind toch niet als je in Nederland woont.
De betekenis is inderdaadquote:Op maandag 21 december 2020 09:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Jammer, hè? Want Ezel is eigenlijk een prachtige naam.Met ditto betekenis.
quote:Op maandag 21 december 2020 11:07 schreef Jentin het volgende:
Kunnen jullie dan ook gewoon even zeggen wat die betekenis is, of is dit hint 1 voor een online escaperoom via Google ofzo?
Ik vind het een leuke naam.quote:Op maandag 21 december 2020 08:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik zag het toevallig gisteren voorbij komen ja. En dan reageerde er nog iemand op met "wat een lieve naam". Eh?
Misschien bedoelen ze boefjes lief?quote:Op maandag 21 december 2020 11:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat mag, dat kan, maar lief is het toch niet?
Zo ken ik een Ace-lynn. Uitgesproken als ezelin.quote:Op maandag 21 december 2020 08:10 schreef CaVaBien het volgende:
Ja...ik ken geen een jongen die zo heet. Ik vind het net als Lenne een uniseksnaam. Volgens Google is het zeldzaam, maar komt het wel voor.quote:
Ik ken alleen maar jongens Melles, maar ik woon in Friesland, dat heeft er vast mee te maken.quote:Op maandag 21 december 2020 12:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja...ik ken geen een jongen die zo heet. Ik vind het net als Lenne een uniseksnaam. Volgens Google is het zeldzaam, maar komt het wel voor.
Hier eentjequote:Op maandag 21 december 2020 12:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja...ik ken geen een jongen die zo heet. Ik vind het net als Lenne een uniseksnaam. Volgens Google is het zeldzaam, maar komt het wel voor.
Melle is primair een jongensnaam.quote:Op maandag 21 december 2020 12:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind Lenny voor een meisje leuk. Net als Jamie wel uniseks.quote:Op maandag 21 december 2020 11:25 schreef VKV het volgende:
Jullie nog ideeën voor een leuke meisjesnaam? Het is ons tweede kindje, zoon heet J.amie. Ik zoek een vrolijke/speelse naam die hier een beetje bij past en voorkeurbeginletters zijn L, M, en eventueel J. Ik zoek vooral namen die niet ook op een "ie"-klank eindigen, want daar komen we steeds op terug haha
Namen die we nu dus leuk vinden zijn: Julie, Lina, Lizz(y), Lynne, Miley (je ziet, de "ie"-klank komt lekker vaak terug)
Jezusquote:Op maandag 21 december 2020 04:09 schreef Smart_ass het volgende:
Een koppel dat mee heeft gedaan aan temptation island heeft een zoontje genaamd Donder.. mocht iemand nog inspiratie nodig hebben.
Ik vind unisex namen ook vaak leuk, maar dan wel bijna altijd voor meisjes ipv jongens zeg maar. Renee, Robin.. James vind ik ook leuk voor een meisje.quote:Op maandag 21 december 2020 15:23 schreef Seven. het volgende:
@:VKV ik ben sowieso weg van uniseks namen. Ik had voor een meisje wel graag Davy gewild (maar dan mogelijk gespeld als Daevi of Davi).
Ik ken geen meisjes Davy's dus misschien wel redelijk ver out the box. M'n man wilde er dan ook absoluut niet aan. Nou ja, de discussie was voorbij toen we een stel ballen zagen bij de 20 weken echo.
Diedes ja?quote:Op maandag 21 december 2020 16:13 schreef mousemicky het volgende:
Ik ken juist 5 meisjes Diede's, geen jongens. Is het eigenlijk een Friese jongensnaam? Dat zou het verklaren, Brabant hier.
Nee, is juist niet zoveel gegeven in t Noorden. In Vlaanderen volgens mij ook meer als meisjesnaam.quote:Op maandag 21 december 2020 16:13 schreef mousemicky het volgende:
Ik ken juist 5 meisjes Diede's, geen jongens. Is het eigenlijk een Friese jongensnaam? Dat zou het verklaren, Brabant hier.
Ik heb hier een heel lief vrouwenteckeltje genaamd Diede op schoot liggen.quote:Op maandag 21 december 2020 15:50 schreef oh-oh het volgende:
Diede vind ik zo een lieve naam, maar die ken ik wel ook echt alleen als jongensnaam, ik schrijf m op mn hondennamenlijstje
M'n zusje heeft ook zo'n naam, echt superleuk.quote:Op maandag 21 december 2020 16:44 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik vind unisex namen ook vaak leuk, maar dan wel bijna altijd voor meisjes ipv jongens zeg maar. Renee, Robin.. James vind ik ook leuk voor een meisje.
Ashley ookquote:Op maandag 21 december 2020 18:31 schreef kwakz0r het volgende:
Namen veranderen mettertijd ook weleens van “geslacht”.
Zo waren vroeger in Engeland de namen Vivian, Beverly en Evelyn toch echt mannennamen...
Ohja! Al hoor je die volgens mij tegenwoordig nog wel vaker bij jongens dan Vivian en Evelyn...quote:
Mijn zussen en ik hebben ook zo’n naamquote:Op maandag 21 december 2020 18:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
M'n zusje heeft ook zo'n naam, echt superleuk.
Nooit van gehoord (Friesland).quote:Op maandag 21 december 2020 20:06 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik las laatst een heel krantenartikel over de meisjesnaam Marèl/Marell. Dat is blijkbaar in Twente ontstaan en is hier ook een hele gebruikelijke naam (ik ken er ook meerdere). Is dat in de rest van Nederland werkelijk zo’n ongebruikelijke naam als dat het artikel deed geloven?
Haha wat grappig, ik zou m voor een reu doen, want ik wil geen teven meerquote:Op maandag 21 december 2020 18:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb hier een heel lief vrouwenteckeltje genaamd Diede op schoot liggen.
Vyvyanquote:Op maandag 21 december 2020 18:31 schreef kwakz0r het volgende:
Namen veranderen mettertijd ook weleens van “geslacht”.
Zo waren vroeger in Engeland de namen Vivian, Beverly en Evelyn toch echt mannennamen...
Aan de verspreiding te zien is het idd behoorlijk Twents:quote:Op maandag 21 december 2020 20:06 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik las laatst een heel krantenartikel over de meisjesnaam Marèl/Marell. Dat is blijkbaar in Twente ontstaan en is hier ook een hele gebruikelijke naam (ik ken er ook meerdere). Is dat in de rest van Nederland werkelijk zo’n ongebruikelijke naam als dat het artikel deed geloven?
Ah interessante linkjes!quote:Op maandag 21 december 2020 21:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aan de verspreiding te zien is het idd behoorlijk Twents:
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/verspreiding/naam/Mar%C3%A8l
https://www.meertens.knaw.nl/nvb/verspreiding/naam/Mar%C3%A8ll
De namen komen ook pas voor sinds 1974 en 1988.quote:Op maandag 21 december 2020 21:30 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Ah interessante linkjes! Grappig om te zien.
Iemand hier had ‘m in 1974 zelf bedacht uit een mix van 3 namen i.v.m. vernoemen was het verhaal, grappig dat dat hier dan een vrij gangbare voornaam is geworden.quote:Op maandag 21 december 2020 21:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
De namen komen ook pas voor sinds 1974 en 1988.
Ik ken het trouwens als achternaam met "van der" ervoor.
Ja, dat is idd wel grappig dat zich dat in ongeveer 45 jaar dan zo ontwikkelt.quote:Op maandag 21 december 2020 21:35 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Iemand hier had ‘m zelf bedacht uit een mix van 3 namen i.v.m. vernoemen was het verhaal, grappig dat dat hier dan een vrij gangbare naam is geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |