SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is zodat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.disclaimer
ah, jij bent van die generatie. Dat verklaartquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:00 schreef jameshond7 het volgende:
Woont Lorelei in Loreland? Samen met karbonkel ofzo?
ik ken een watzequote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:05 schreef CaVaBien het volgende:
Een mannelijke collega van mij heet Roze.ma.rijn. en ken ook nog een Wiet.ze.
Maar dat is Lorelai (eeuwige irritatie als de Net5-ondertitelaar zich er weer zonder check vanaf maakte en Lorelei schreefquote:
Ik ken er ook 1 van vroeger. Voluit heet ze Bibiane.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:01 schreef Mikeytt het volgende:
Nieuwe collega van me heet BibiEcht, dan moeten je ouders je niet gewild hebben toch?
Oh, oepsquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:29 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Maar dat is Lorelai (eeuwige irritatie als de Net5-ondertitelaar zich er weer zonder check vanaf maakte en Lorelei schreef)
Vorig jaar nog hier in de buurt een Dex geboren.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:37 schreef mousemicky het volgende:
Da’s onze kledingkast van Ikea![]()
In J’s klas een D.ex en een D.ax.
Ik denk dat ik de X-trend gemist heb 7-8 jaar geleden. Niet mijn ding Iig.
Lisaquote:Op zondag 1 november 2020 22:41 schreef Gogo83 het volgende:
Wij hadden een meisjesnaam, maar nu twijfel ik. Met andere woorden: ik heb input nodig! Het moet bij T.imo passen, niet beginnen met een T en niet eindigen op een O. Vanwege achternaam is de K ook geen fijne beginletter, ik ben gek op alliteratie, maar niet in namen.![]()
Namen die op mijn lijstje staan:
Janne
Lenne
Jette
Laurie
Marit
Andere ideeën?
Bettequote:Op zondag 1 november 2020 22:41 schreef Gogo83 het volgende:
Wij hadden een meisjesnaam, maar nu twijfel ik. Met andere woorden: ik heb input nodig! Het moet bij T.imo passen, niet beginnen met een T en niet eindigen op een O. Vanwege achternaam is de K ook geen fijne beginletter, ik ben gek op alliteratie, maar niet in namen.![]()
Janne
Lenne
Jette
Laurie
Marit
Andere ideeën?
Eerste twee vind ik leukquote:Op zondag 1 november 2020 22:41 schreef Gogo83 het volgende:
Janne
Lenne
Jette
Laurie
Marit
Andere ideeën?
Die past mooi in het rijtje ja!quote:
Ik twijfel nu vooral tussen Lenne en Jette. Maar man slaat niet echt aan bij Lenne, vandaar dat we meer inspiratie nodig hebben. Jette stond heel lang vast, tot ik in de Efteling kwam, toen had ik ineens Jetteketet in mijn hoofd en nu weet ik niet meer of ik Jette nog wel leuk vind.quote:Op maandag 2 november 2020 05:38 schreef Philomijn het volgende:
[..]
Die past mooi in het rijtje ja!![]()
@:Gogo83 oh wat grappig, een m/v Jonne! nou mooi zoWat is je favoriet en waarom twijfel je nu? Ik ken trouwens twee zusjes Bette en Janne
Een paar jaar geleden leerde ik een man kennen die S.anne heette. Dat vond ik ook wel bijzonderquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:05 schreef CaVaBien het volgende:
Een mannelijke collega van mij heet Roze.ma.rijn. en ken ook nog een Wiet.ze.
Ik vind de naam van Wie.rd. Du.k. trouwens ook wel heel bijzonder, die kwam ik toevallig weer op social media tegen
Ja, gek hè? Ons jongenslijstje was nu ook best anders dan bij T. Wel een aantal overeenkomsten hoor, maar de naam die we hebben gekozen stond daar echt niet op toen!quote:Op maandag 2 november 2020 09:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maren vind ik zo mooiEn Karlijn ook nog steeds
Oh en Lucy ook
Sommige namen blijf je gewoon mooi vinden en bij sommige denk je, hoe heb ik dat ooit mooi gevonden?! Gek is dat
Evt kan je Dionne doen? Vind ik ook mooi.quote:Op zondag 1 november 2020 23:20 schreef Gogo83 het volgende:
@:Philomijn: ik ken zowel een mannelijke als vrouwelijke Jonne, kan dus idd voor allebei!
Neele? Vind ik ook een lieve naamquote:Op maandag 2 november 2020 08:04 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Ik twijfel nu vooral tussen Lenne en Jette. Maar man slaat niet echt aan bij Lenne, vandaar dat we meer inspiratie nodig hebben. Jette stond heel lang vast, tot ik in de Efteling kwam, toen had ik ineens Jetteketet in mijn hoofd en nu weet ik niet meer of ik Jette nog wel leuk vind.
@:Smart_ass: F.enne vind ik prachtig, maar de ex van broertje (jarenlang samen, nu ruim een jaar uit elkaar) heet zo. Dus tja...
Elin en Mare gaan op het lijstje erbij!
Volgens mij zijn ilja an jonah meisjes namen he?quote:Op maandag 2 november 2020 10:50 schreef Tink89 het volgende:
Linde
Ize/Ise
Lieve
Maren
Lize/Lise
Lotte
Iris
Ik heb ook inspiratie nodig eigenlijk... De oudste heet E.lI.n. en ik verklap niet wat we nu gaan krijgen.
De eisen:
- Niet te lang, niet te kort. Liefst twee lettergrepen.
- Geen W of E als beginletter ivm de achternaam.
- Geen namen waar stomme dingen op rijmen.
- Geen naam die eindigt op ijn(e) ivm achternaam.
We denken zelf aan namen als:
Jongetjes:
Ravi
Ilja/Ilya
Ivar
Soren
Owen
Rowan of Roan
Kiran
Jonah
Meisjes:
Lize
Linde
Maren
Liva
Ylva
Lotte
Nee had ooit een vriendin die zo heetquote:Op maandag 2 november 2020 17:10 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Je vergeet de "ke" op het einde?
Jonah in de walvis was een meisje, ja?quote:Op maandag 2 november 2020 17:12 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ilja an jonah meisjes namen he?
Allebei jongensnamenquote:Op maandag 2 november 2020 17:12 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ilja an jonah meisjes namen he?
Thanks!quote:Op maandag 2 november 2020 17:56 schreef Jentin het volgende:
Een kennis van me heeft een zoon met de naam van Melba en zijn andere zoon heet Jelte. Dat zou bij mij nooit goedkomen met Jelle en Melte
Ik vind M. en Robin heel leuk. Of (jongens/meisjes door elkaar):
Auke, Siem, Silke, Hessel (Helle en Messel), Yfke, Loek, Jack, Lex, Casper, Jens, Luuk/Lucas, Thomas, Sjors, Oscar.
Meisje: Yuke (spreek uit: Joeke)quote:Op maandag 2 november 2020 19:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Thanks!
Daarvan kunnen er wel een paar op de lijst.
Melte en Jelle en Helle en Messel wordt hier ook een drama haha
Siem
Silke
Yfke
Lex
Jens
Vind ik erg leuk!
Imre kan wel hoor! De -e regel is niet heel strikt. Sommige dingen klinken meer jut en jul dan andere.quote:Op maandag 2 november 2020 20:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Meisje: Yuke (spreek uit: Joeke)
Jongen: Imre (lukt dat echt niet?)
Doet me denken aan de Knoalster Lorelei, een snackbar in Stadskanaalquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:50 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind Lorelei helemaal niet raar. Niet alledaags, maar het is wel gewoon een bestaande naam.
Hiddequote:Op maandag 2 november 2020 20:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Imre kan wel hoor! De -e regel is niet heel strikt. Sommige dingen klinken meer jut en jul dan andere.
Welmoedquote:Op dinsdag 3 november 2020 07:32 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hidde
Jelte
Rixt
Meike (ohnee geen M... uh.... Ninte?)
(ik duw je nog even in de Friese hoek, haha!)
Imro.quote:Op maandag 2 november 2020 20:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Meisje: Yuke (spreek uit: Joeke)
Jongen: Imre (lukt dat echt niet?)
Robinquote:Op donderdag 5 november 2020 23:22 schreef Grijs het volgende:
Een van mijn kinderen wil graag een gender neutrale naam. Hebben jullie suggesties?
Sasha/Saschaquote:Op donderdag 5 november 2020 23:22 schreef Grijs het volgende:
Een van mijn kinderen wil graag een gender neutrale naam. Hebben jullie suggesties?
Hahaha! Ik moest googlen maar daar kijk ik nooit naarquote:Op vrijdag 6 november 2020 09:25 schreef mootie het volgende:
[..]
Loopt het kind straks de hele dag te wijnen.
Iedereen noemt gewoon allerlei namen op alsof je had gezegd: "Wij willen onze baby straks een genderneutrale naam geven".quote:Op donderdag 5 november 2020 23:22 schreef Grijs het volgende:
Nou ja, wij hebben thuis ook allemaal namen die redelijk genderneutraal zijn. Dat hebben mijn ouders niet bewust om de neutraliteit gedaan. Meer omdat ze het gewoon stoere namen voor meiden vondenquote:Op vrijdag 6 november 2020 09:27 schreef SQ het volgende:
[..]
Hahaha! Ik moest googlen maar daar kijk ik nooit naar
Ik heb een collega die alle 3 haar kinderen een genderneutrale naam heeft gegeven. Ze zegt dat het niet bewust was, maar dat lijkt me sterk
Oh nee, ik bedoel meer dat het geen toeval is als je drie namen uit hetzelfde genre kiestquote:Op vrijdag 6 november 2020 10:10 schreef LeSage het volgende:
[..]
Nou ja, wij hebben thuis ook allemaal namen die redelijk genderneutraal zijn. Dat hebben mijn ouders niet bewust om de neutraliteit gedaan. Meer omdat ze het gewoon stoere namen voor meiden vonden
Ja, dat klopt, maar er worden leuke suggesties gegeven (enkele hadden wij (mijn kind en ik) ook al bedacht).quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:57 schreef Viv het volgende:
[..]
Iedereen noemt gewoon allerlei namen op alsof je had gezegd: "Wij willen onze baby straks een genderneutrale naam geven".
Maar dit kind is er dus al, en heeft al een naam. Dat hoor je niet zo vaak.Ik ben wel benieuwd naar de achtergrond, als je daar meer over wil vertellen.
Dat maakt voor de gesuggereerde namen toch geen klap uit? Ik wist ook dat het om een al bestaand kind ging, maar voor het verhaal daarachter zijn er andere topics (en als het daarover moest gaan, had het daar wel gestaan dan, denk ikquote:Op vrijdag 6 november 2020 09:57 schreef Viv het volgende:
[..]
Iedereen noemt gewoon allerlei namen op alsof je had gezegd: "Wij willen onze baby straks een genderneutrale naam geven".
Maar dit kind is er dus al, en heeft al een naam. Dat hoor je niet zo vaak.Ik ben wel benieuwd naar de achtergrond, als je daar meer over wil vertellen.
Het was gewoon uit belangstelling vanwege de niet-alledaagse situatie, met alle ruimte om er niet op in te gaan.quote:Op vrijdag 6 november 2020 15:23 schreef Jentin het volgende:
[..]
Dat maakt voor de gesuggereerde namen toch geen klap uit? Ik wist ook dat het om een al bestaand kind ging, maar voor het verhaal daarachter zijn er andere topics (en als het daarover moest gaan, had het daar wel gestaan dan, denk ik)
Roanquote:Op maandag 2 november 2020 17:35 schreef kwakz0r het volgende:
Ik zoek ook inspiratie.
Oudste heet Jelle met een M ipv een J aan t begin.
Eisen:
- liever geen -e naam (in combinatie met oudste trek ik dat niet zo) -ke kan weer wel voor mij
- geen M aan t begin
- geen H aan t begin
Jongens en meisjes!
Robinquote:Op donderdag 5 november 2020 23:22 schreef Grijs het volgende:
Ik ken een jongetje dat Corry heet, die is een jaar of 8/9. Corry is zijn roepnaam maar eigenlijk is het Cornelis, is vernoemd naar zijn overgrootvader.quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:32 schreef Tink89 het volgende:
Corry? Doen mensen dat nog? Ik zie een dame van 70 voor me.
Mijn oma van 92 heet Corrie (wel met ie dan)quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:32 schreef Tink89 het volgende:
Corry Ander?quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:32 schreef Tink89 het volgende:
Is tegenwoordig toch weer helemaal hip om ouderwetse namen te geven?quote:Op zaterdag 28 november 2020 17:32 schreef Tink89 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |