abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 december 2020 @ 10:29:14 #176
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_196920227
Ik zal vandaag in de dagstart met een meisjes Diede, maar dan geschreven als Dide!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_196920277
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:29 schreef oh-oh het volgende:
Ik zal vandaag in de dagstart met een meisjes Diede, maar dan geschreven als Dide!
Dide is afgeleid van de naam Candide (zoals in de operette Candide van Bernstein of het boek van Voltairre O+ )
pi_196927332
Zag net op tv een blank, blond jochie met de naam Shakur. Misschien waren de ouders fan van Tupac? Nooit eerder gehoord.
  donderdag 24 december 2020 @ 18:55:39 #179
176471 oh-oh
pi_196928236
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2020 10:34 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Dide is afgeleid van de naam Candide (zoals in de operette Candide van Bernstein of het boek van Voltairre O+ )
Daar zou ik dan gewoon Candy van maken. Dat vind ik zo een leuke naam 😍
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_196928303
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 18:55 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Daar zou ik dan gewoon Candy van maken. Dat vind ik zo een leuke naam 😍
Ik heb er teveel en schimmelinfectie associatie bij :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 24 december 2020 @ 19:08:33 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196928387
En dat liedje van nick carter (zo heette die toch?): Iiiiiii want candy...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196928481
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 19:01 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik heb er teveel en schimmelinfectie associatie bij :X
Onze lieve kleine candida, ze laat haar sporen na O+ :D
pi_196928501
quote:
17s.gif Op donderdag 24 december 2020 19:16 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

:D
pi_196928802
quote:
17s.gif Op donderdag 24 december 2020 19:16 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

O+ pure poëzie
pi_196928810
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 19:08 schreef Tink89 het volgende:
En dat liedje van nick carter (zo heette die toch?): Iiiiiii want candy...
Aaron carter geloof ik...nick was de grote als ik t me goed herinner :o
  donderdag 24 december 2020 @ 19:48:29 #186
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196928914
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 19:41 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Aaron carter geloof ik...nick was de grote als ik t me goed herinner :o
Je hebt helemaal gelijk. Maar goed, dat liedje dus |:(
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 25 december 2020 @ 09:14:55 #187
176471 oh-oh
pi_196938574
Nee naar dat prachtige nr van Iggy Pop. En Candy Dulfer, en die leuke ouderwetse animatieserie. Candy is echt een kick ass naam.
( Groucho Marx )
pi_197267598

Weinig verrassingen denk ik. Zelf nooit verwacht dat ik mijn kind ooit een namen top 10 naam zou geven, maar here we are :P.
pi_197268398
Heel blij dat het niet is geworden wat de sites van o.a. geboortekaartjes voorspelt hadden. :9
Onze oudste dochter werd op #1 verwacht, maar staat alsnog niet in de top 10. O+ (#17)

De jongste is wel gestegen in 2020 t.o.v. van 2019, maar van ~ 70x naar ~90x in 2020.
pi_197274049
Blijft altijd leuk om die lijst even te checken. Ik vind het ergens wel jammer (maar heel begrijpelijk!) dat de namen die minder dan 25x gegeven zijn, er niet meer op staan. Ik haalde er wel altijd leuke inspiratie uit. (Nee ik wil mijn kind D’sheo-te-:nella noemen. :+)
Dit, dat, alles.
pi_197274614
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:49 schreef NicolasJoy het volgende:
Heel blij dat het niet is geworden wat de sites van o.a. geboortekaartjes voorspelt hadden. :9
Onze oudste dochter werd op #1 verwacht, maar staat alsnog niet in de top 10. O+ (#17)

De jongste is wel gestegen in 2020 t.o.v. van 2019, maar van ~ 70x naar ~90x in 2020.
Ik kan de complete lijst meisjesnamen 2020 en jongensnamen 2020 nergens vinden, ben ik nou zo’n oen? :@ Kun je even een linkje plaatsen?
pi_197278314
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 20:52 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik kan de complete lijst meisjesnamen 2020 en jongensnamen 2020 nergens vinden, ben ik nou zo’n oen? :@ Kun je even een linkje plaatsen?
Gewoon googlen op Svb kindernamen en dan de homepagina :)

Wat stom dat namen die minder dan 25x gegeven zijn er niet meer op staan! M.i. is privacy niet echt een overtuigend argument, want nu weet iedereen dat de pappa en mamma van Noah en Emma niet zo heel erg origineel waren (dat kun je ook als een schending van de privacy beschouwen). En de mamma en neppappa van Djemino waren misschien wel origineel, maar die plempen alles op een openbaar insta-profiel (en veel mensen die hun kind zo'n maffe naam geven, melden dat supertrots op babybytes o.i.d.). Of wat chiquer: via een geboorteaankondiging. Wonnemoed ging een tijdje geleden ook viral. Dus ook dan is privacy niet echt een argument :)

Nog geheel los van het feit dat er geen koppeling is met de achternaam natuurlijk. Soms wordt de privacywet wel erg makkelijk erbij gehaald. Volgens mij hadden ze bij de SVB gewoon geen zin in die lijsten :D
pi_197278405
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:19 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Wat stom dat namen die minder dan 25x gegeven zijn er niet meer op staan! M.i. is privacy niet echt een overtuigend argument, want nu weet iedereen dat de pappa en mamma van Noah en Emma niet zo heel erg origineel waren (dat kun je ook als een schending van de privacy beschouwen). En de mamma en neppappa van Djemino waren misschien wel origineel, maar die plempen alles op een openbaar insta-profiel (en veel mensen die hun kind zo'n maffe naam geven, melden dat supertrots op babybytes o.i.d.). Of wat chiquer: via een geboorteaankondiging. Wonnemoed ging een tijdje geleden ook viral. Dus ook dan is privacy niet echt een argument :)

Nog geheel los van het feit dat er geen koppeling is met de achternaam natuurlijk. Soms wordt de privacywet wel erg makkelijk erbij gehaald. Volgens mij hadden ze bij de SVB gewoon geen zin in die lijsten :D
:?
Protège moi de mes désirs.
pi_197278689
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 23:24 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

:?
Hahaha, ik zit ook veel mee te lezen in SHO, waar een topic is over Barbie/Samantha. Daar bleek de vader van de baby (Djemino) toch niet de vader te zijn ;)
pi_197278861
quote:

[..]

Ik zie alleen een lijst met gecombineerd jongens- en meisjesnamen, niet van ieder apart. En inderdaad heel jammer is dat, dat zijn juist de leukste namen! :D
pi_197279040
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 00:01 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik zie alleen een lijst met gecombineerd jongens- en meisjesnamen, niet van ieder apart. En inderdaad heel jammer is dat, dat zijn juist de leukste namen! :D
Op de site staat ook dat het bewust gecombineerd is, omdat sommige namen zowel aan jongens als meisjes zijn gegeven (en daaruit is weer een top 15 genderneutrale namen gekomen). Ik voorspel dat ze volgend jaar zelfs geen top 10 van jongens en meisjesnamen meer maken, maar gewoon een top 10 "kindernamen" :P
pi_197279227
Dat bedacht ik me later ook ja, dat past natuurlijk niet meer in de hedendaagse samenleving :P.
Hoewel ik me afvraag hoeveel jongens de naam Julia of Sara zullen krijgen maargoed :D.
pi_197280349
Ik vind het wel goed dat ze de zeldzamere namen niet meer publiceren. Die lijst werd jaarlijks gebruikt voor allerlei lollige 'hihaho kijk die gekke naam nou' nieuwberichtjes. Waarbij ook niet-Nederlandse namen belachelijk worden gemaakt, die in hun eigen cultuur vaak heel normaal zijn.

Als mensen de naam zelf openbaar maken moeten ze dat zelf weten, maar de SVB is een overheidsinstantie en mensen hebben helemaal geen keus of ze de naam wel of niet daarmee delen.
pi_197280381
quote:

[..]

Wat een hoop onvriendelijke aannames.
Ook mensen die hun kind een uniekere naam geven hebben recht op privacy vanuit bedrijven/organisaties, zélfs als ze zelf wel ieder detail op Facebook schrijven. Wat ze heus niet allemaal doen.

Ik vind het voor mezelf jammer, want ooit echt lachen wat mensen verzinnen, maar ik snap dat privacy stukje op zich wel.
Mijn eigen naam is daardoor helaas niet meer vindbaar in de lijst ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197282329
:')
Eens dat de SVB een overheidsinstantie is die voorzichtig met privacygevoelige info moet omgaan. Maar waarom is het publiceren van de meest populaire namen geen privacyschending en het publiceren van een naam die 3 of 5 keer is gegeven wel?

Denk aan al die discussie in de zin van: "ik zou mijn kind geen top10 naam geven hoor!". Raakt dat de mensen die dat wel gedaan hebben dan niet enigszins?

En de enige mensen die de ouders van kind met een zeldzame naam kunnen aanspreken, zijn de mensen uit hun omgeving. Want er is bij de zeldzamere namen geen koppeling met de achternaam/woonplaats/provincie.

Dus beter stopt de SVB gewoon met de namenlijstjes. Of ze maken gewoon de volledige lijst bekend. Er zit qua privacy geen enkel verschil tussen namen die 20x gegeven zijn en namen die 30x gegeven zijn. Er wordt dus een beetje met twee maten gemeten.

En ja, je hebt mensen die boeken of columns schrijven over gekke voornamen. Dat is m.i. ook de hoofdzakelijke reden dat het SVB nu voorzichtiger is. Maar die mensen kunnen nu hun gram ook halen op de babygroepen op Feesboek (en dat is een heel stuk minder veilig als het gaay om privacygevoelige info). Het aantal buitenlandse namen dat bespot wordt is verder relatief laag (kan me alleen Qut herinneren, hartstikke normaal in een of andere taal, maar als je in een land gaat wonen waar dit een scheldwoord is, heb je ook gewoon niet goed nagedacht).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')