abonnement Unibet Coolblue
pi_194713540
Dit topic dient ter bespreking van de Black Lives Matter demonstraties en protesten (inclusief rellen en plunderingen) in de Verenigde staten die massaal ontstaan zijn naar aanleiding van de dood van George Floyd. Er is hier ook ruimte om achterliggende oorzaken van de Amerikaanse demonstraties te bespreken.

Voor de demonstraties in Nederland kan je terecht in deze topicreeks. En racisme in Nederland kan in deze topicreeks besproken worden.

Enkele relevante nieuwsberichten (grotendeels in spoilers met oog op de lengte van deze OP):
quote:
New York Times: 8 Minutes and 46 Seconds: How George Floyd Was Killed in Police Custody
May 31, 2020. Updated June 9, 2020

[RECONSTRUCTIE VIDEO IN DE LINK]

The Times has reconstructed the death of George Floyd on May 25. Security footage, witness videos and official documents show how a series of actions by officers turned fatal.

On May 25, Minneapolis police officers arrested George Floyd, a 46-year-old black man, after a convenience store employee called 911 and told the police that Mr. Floyd had bought cigarettes with a counterfeit $20 bill. Seventeen minutes after the first squad car arrived at the scene, Mr. Floyd was unconscious and pinned beneath three police officers, showing no signs of life.

SPOILER: de rest van het artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transcript van de video
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


quote:
RTL Nieuws: Traangas, rubberen kogels en vuurwerk bij rellen in Minneapolis
31 mei 2020 07:59

Ondanks de avondklok zijn demonstranten in de Amerikaanse stad Minneapolis gisteravond opnieuw de straat opgegaan. De nationale garde werd bekogeld met vuurwerk en gebruikte als reactie daarop traangas en rubberen kogels.

SPOILER: de rest van het artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
The Guardian: Protests about police brutality are met with wave of police brutality across US
Sat 6 Jun 2020. Last modified on Mon 8 Jun 2020 14.58 BST

Use of teargas, batons, pepper spray, fists, feet and vehicles against protesters sparks lawsuits and international condemnation

The nationwide anti-police brutality protests sparked by the killing of George Floyd in the US have been marked by widespread incidents of police violence, including punching, kicking, gassing, pepper-spraying and driving vehicles at often peaceful protesters in states across the country.

The actions have left thousands of protesters in jail and injured many others, leaving some with life-threatening injuries.

SPOILER: de rest van het artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


quote:
RTL Nieuws: Protesten VS houden aan: 'Het gaat om iets groters'
06 juni 2020 20:09

De Amerikaanse hoofdstad Washington maakt zich op voor de grootste protesten tegen racisme die er zijn gehouden. Nooit eerder is op zo'n grote schaal gedemonstreerd tegen politiegeweld. Maar de protesten begonnen niet bij George Floyd. De burgerrechtenbeweging in Amerika kent een lange voorgeschiedenis van onderdrukking en politiegeweld.

Een kantelpunt in de geschiedenis is de March on Washington. In augustus van 1963 trokken een kwart miljoen zwarte Amerikanen naar de hoofdstad, om te demonstreren tegen de onderdrukking. De mars kwam honderd jaar na de afschaffing van de slavernij, maar in de VS waren - en zijn - zwarte Amerikanen nog steeds economisch achtergesteld.

SPOILER: de rest van het artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.





[modbreak]Topic is bedoeld om de demonstraties in de VS te bespreken.

Racistische trekjes en grapjes, generaliserende opmerkingen, onzinnigheden, one-liners, offtopic gedoe en persoonlijke opmerkingen naar andere users kunnen per direct achterwege blijven.

Kun je niet inhoudelijk discussiren met bronnen, meningen, feiten of nieuwsberichten: blijf dan weg, dan is dit topic niet voor jou. Reageren op andermans inhoudelijke inbreng met smileys, krachttermen, one-liners of andere 'geintjes' worden niet getolereerd.

Zet een TR als je wat ziet wat volgens jou niet door de beugel kan en ga er niet zelf met gestrekt been in, meldt het ons gewoon en we kijken er naar zodra we kunnen.

Eigenlijk niets anders dan anders dus, maar een (NWS-)ban zal sneller volgen want de maat bij sommige 'usual suspects' is wel vol nu.
[/modbreak]
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_194713605
Wat mij opvalt is dat de media hier nogal hijgerig allerlei video's publiceren van rellen in Amerika, maar niet hier in Nederland van de Schilderswijk en zo. Of van de vele rellen in Frankrijk.
pi_194713654
Is het nog gaande? Of ondertussen al overgewaaid? Ik heb er de laatste dagen/weken niets meer over gehoord. Wel over mensen die demonstreren tegen de coronamaatregelen.
pi_194713908
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 14:41 schreef Homey het volgende:
Wat mij opvalt is dat de media hier nogal hijgerig allerlei video's publiceren van rellen in Amerika, maar niet hier in Nederland van de Schilderswijk en zo. Of van de vele rellen in Frankrijk.
Nederlandse media laat vrij weinig zijn zien van wat er zich werkelijk afspeelt in Amerikaanse steden qua rellen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 14:44 schreef jameshond7 het volgende:
Is het nog gaande? Of ondertussen al overgewaaid? Ik heb er de laatste dagen/weken niets meer over gehoord. Wel over mensen die demonstreren tegen de coronamaatregelen.
Ik zou zeggen, scroll het vorige topic nog eens door.
Genoeg beelden te vinden van de afgelopen dagen.
Veel zit ook onder tweets.

NWS / BLM demonstraties in de VS #44
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:21:25 #5
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194714485
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 14:44 schreef jameshond7 het volgende:
Is het nog gaande? Of ondertussen al overgewaaid? Ik heb er de laatste dagen/weken niets meer over gehoord. Wel over mensen die demonstreren tegen de coronamaatregelen.
Volop bezig:

pi_194715288
Je zult mega rellen zien als Trump wordt herkozen, en zeker als de marge klein is.

Op Betfair daalt de quote van Trump, het is echt bijna 50/50. Biden wordt opgehemeld in de media en Trump dagelijks afgefikt, maar dat heeft maar een hele beperkte invloed op kiezers.

Hier is wat Trump gaat doen: hij gaat met enorme orders strooien aan het bedrijfsleven in swing states als Ohio. Kijk naar een nieuw bedrijf als Workhorse. Gevestigd in Ohio en de CEO is een Trump fan. Zou mij niks verbazen als dat bedrijf, wat elektrische vans maakt, opeens een mega order krijgt in oktober, wat voor veel banen zorgt in Ohio. En dus meer stemmers op Trump.

Trump heeft nog een hoop trucs in z'n hoge hoed om kiezers te paaien. Die man is erg sluw en bijzonder ervaren in dit soort situaties.
pi_194716205
twitter


Wanneer. Gaat. Trump. Ingrijpen.

Gvd. Zero tolerance beleid vanaf nu.
pi_194716518
twitter

twitter


Ergens hoop ik toch ooit op een terras te zitten en deze vraag te krijgen.

Valt dit onder vreedzaam protesteren?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2020 18:34:51 ]
pi_194716568
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]

Ergens hoop ik toch ooit op een terras te zitten en deze vraag te krijgen.
Ik hoop hetzelfde. Dikke middelvinger kunnen ze krijgen. De tering met hun gezeik :r
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:36:24 #10
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194716572
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]

Wanneer. Gaat. Trump. Ingrijpen.

Gvd. Zero tolerance beleid vanaf nu.
De vraag moet zijn wanneer de Democrats dit soort geweld veroordelen en de vraag moet ook zijn wanneer gaan Democrat bestuurders zorgen voor veiligheid; een belangrijk onderdeel van de functie van een verkozen official, in plaats van gevangenissen leeg maken en cash bail reforms promoten waardoor opgepakte brandstichters, plunderaars en andere geweldplegers binnen no time weer op vrije voeten zijn om opnieuw op verschillende manieren de wet te overtreden.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_194716629
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]

Ergens hoop ik toch ooit op een terras te zitten en deze vraag te krijgen.

Valt dit onder vreedzaam protesteren?
Wat een mongolen weer :')

Ik vraag mij vooral af hoe dit soort mensen denken dat dergelijk gedrag echt een positieve invloed op anderen gaat hebben.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_194716733
quote:
De vader van Jacob Blake, de ongewapende zwarte man die afgelopen zondagavond door een agent meerdere keren in zijn rug werd geschoten in Kenosha (Wisconsin), zegt dat zijn 29-jarige zoon momenteel vanaf zijn middel verlamd is. ,,Hij heeft acht gaten in zijn lijf.’’
https://www.ad.nl/buitenl(...)is-verlamd~a43cb353/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194716794
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Eigen schuld.
pi_194717034
Mijn eigen mening over dat schietincident: Je kan het heel lang hebben over of die agent fout zat of niet.
Aan de ene kant is het volkomen fout om je hele magazijn te legen op iemand die slechts mogelijk bewapend is.
Aan de andere kant heeft dit slachtoffer er wel alles aan gedaan om het te laten escaleren en heeft hij ook een verleden waar iedere agent extreem voorzichtig van word.

Voor mij betekent dat dat ik niet direct zal roepen dat die agenten fout zaten of dat daar juist niets mis mee is.
Waar ik wel moeite mee heb is dat er geen enkele aanleiding is om te denken dat hier racisme in het spel is.
Toch doet de hele BLM gemeenschap alsof dit een racistische moord is en durft niemand daar tegenin te gaan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:00:33 #15
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194717045


twitter


twitter


Hoe in hemelsnaam zorgt dit geweld ervoor dat de situatie voor de zwarte gemeenschap zich verbetert? En is er al iets bekend of dat de financile donaties aan black lives matter wordt ingezet door bijvoorbeeld gedupeerde middenstanders tegemoet te komen?
Wat is er berhaupt met dat geld gebeurd dat werd gedoneerd om blm te steunen?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_194717267
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]

Wanneer. Gaat. Trump. Ingrijpen.

Gvd. Zero tolerance beleid vanaf nu.
Jezus..

Denken ze nog steeds dat ze op deze manier respect verdienen?
En hebben ze dan echt niet door dat door dat door dit soort zaken mensen alleen maar meer overstappen naar de republikeinen en toch weer gaan stemmen op Trump

Plus, die polls hebben er vorige verkiezingen flink naast gezeten, waarom zou dat nu anders zijn?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_194717385
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 19:09 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

En hebben ze dan echt niet door dat door dat door dit soort zaken mensen alleen maar meer overstappen naar de republikeinen en toch weer gaan stemmen op Trump
Als ze tevreden zijn over de afgelopen vier jaar zullen ze dat zeker doen.
Maar als zelfs Trump en de zijnen zich blijkbaar zo schamen over de afgelopen vier jaar dat ze op de RNC niet verder komen dan "Stem op ons, want de andere partij is kut" dan is dat niet echt reclame voor de zittende president.
pi_194717418
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 19:09 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Jezus..

Denken ze nog steeds dat ze op deze manier respect verdienen?
En hebben ze dan echt niet door dat door dat door dit soort zaken mensen alleen maar meer overstappen naar de republikeinen en toch weer gaan stemmen op Trump

Plus, die polls hebben er vorige verkiezingen flink naast gezeten, waarom zou dat nu anders zijn?
Dat vraag ik mij dus ook af; alsof men zich zo in de eigen filter/nieuwsbubbel genesteld heeft dat de notie dat hun eigen gedrag mogelijk bepaalde consequenties kan/gaat hebben feitelijk niet aanwezig is.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_194717427
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 19:09 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Jezus..

Denken ze nog steeds dat ze op deze manier respect verdienen?
En hebben ze dan echt niet door dat door dat door dit soort zaken mensen alleen maar meer overstappen naar de republikeinen en toch weer gaan stemmen op Trump

Plus, die polls hebben er vorige verkiezingen flink naast gezeten, waarom zou dat nu anders zijn?
Support voor BLM is dan ook hard dalende. Inmiddels volgens deze website: https://civiqs.com/result(...)nty=true&zoomIn=true onder de 50%. Maar ik ken de website verder niet, dus geen idee hoe betrouwbaar etc.
pi_194717586
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 19:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Support voor BLM is dan ook hard dalende. Inmiddels volgens deze website: https://civiqs.com/result(...)nty=true&zoomIn=true onder de 50%. Maar ik ken de website verder niet, dus geen idee hoe betrouwbaar etc.
De link doet het niet.
502 Bad Gateway
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_194717608
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 19:24 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

De link doet het niet.
502 Bad Gateway
https://civiqs.com/results/black_lives_matter
pi_194717892
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 19:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:

Support voor BLM is dan ook hard dalende. Inmiddels volgens deze website: https://civiqs.com/result(...)nty=true&zoomIn=true onder de 50%. Maar ik ken de website verder niet, dus geen idee hoe betrouwbaar etc.
Betrouwbaar genoeg aangezien deze site in het begin regelmatig voorbij is gekomen om maar aan te geven hoeveel "steun" er zou zijn voor die BLM club.
pi_194717930
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 19:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Betrouwbaar genoeg aangezien deze site in het begin regelmatig voorbij is gekomen om maar aan te geven hoeveel "steun" er zou zijn voor die BLM club.
Ah, gelukkig. Dan kan, in dit geval, er een keer geen gejank komen dat de bron gekleurd is :).
pi_194718002
Het resultaat van vreedzaam protesteren:

twitter
pi_194718262
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 19:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Het resultaat van vreedzaam protesteren:

[ twitter ]
Een tijdje terug werd er nog gezanikt dat het allemaal eenzijdige gekleurde berichtgeving van alleen die Ngo was...
Ondertussen kun je geen TL meer openen op Twitter of je vindt filmpjes van dezelfde strekking.
pi_194718481
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 20:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een tijdje terug werd er nog gezanikt dat het allemaal eenzijdige gekleurde berichtgeving van alleen die Ngo was...
Ondertussen kun je geen TL meer openen op Twitter of je vindt filmpjes van dezelfde strekking.
Klopt.

Rare aanloop naar de verkiezingen zo.
pi_194719421


Ben benieuwd :)
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:40:54 #30
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194719502
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_194719524
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 19:12 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als ze tevreden zijn over de afgelopen vier jaar zullen ze dat zeker doen.
Maar als zelfs Trump en de zijnen zich blijkbaar zo schamen over de afgelopen vier jaar dat ze op de RNC niet verder komen dan "Stem op ons, want de andere partij is kut" dan is dat niet echt reclame voor de zittende president.
Ik sprak enkele maanden geleden een stel hoogopgeleide Texanen met goede functies in het bedrijfsleven en die waren lyrisch over Trump. Eindelijk een president die zijn afspraken nakwam. Ze kwamen met hele rits zaken die hij blijkbaar toegezegd had tijdens vorige campagne en daadwerkelijk heeft gedaan. Ik was behoorlijk verbaasd maar zo’n 50% van de Amerikanen is daadwerkelijk pro-Trump hoe lastig wij dat ook kunnen voorstellen,
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:45:45 #32
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194719603
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 21:42 schreef Underdoggy het volgende:

Ik was behoorlijk verbaasd maar zo’n 50% van de Amerikanen is daadwerkelijk pro-Trump hoe lastig wij dat ook kunnen voorstellen,
Poll: 62% of Americans Say They Have Political Views They’re Afraid to Share

"The silent majority"
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_194719938
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_194720040
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 19:00 schreef dellipder het volgende:

Wat is er berhaupt met dat geld gebeurd dat werd gedoneerd om blm te steunen?
Via de "Actblue" donatie organisatie (o.a. ook een platform voor donaties aan diverse democraten) naar "Thousend Currents" die o.a. BLM als charity bedienen.

quote:
Where do donations to Black Lives Matter go?

Any and all donations made to the Black Lives Matter Global Network Foundation go to it — but not entirely directly.

Under IRS requirements, any charitable funds donated to a non-profit using a fiscal sponsor are first given to the fiscal sponsor, which then doles out the money in the form of grants to the non-profit.

For example, when you donate to the Black Lives Matter movement, you are directed to its fundraising partner ActBlue. Then, ActBlue distributes the money raised to Thousand Currents, which is then granted to Black Lives Matter.

Though, there is one caveat: Phillips Erb said one of the main rules of being a fiscal sponsor per the IRS is directing where charitable funds go within the non-profit it is supporting.

Because Black Lives Matter does not have its own tax-exempt status, donations filter through various channels before resources are dispensed across BLM's 16 chapters. And where and how that money is allocated, is up to Thousand Currents, and likely agreed upon beforehand.
https://www.insider.com/w(...)atter-charity-2020-6

quote:
Thousand Currents is pleased to share that Black Lives Matter formalized its relationship with TIDES, a philanthropic partner and nonprofit accelerator dedicated to shared prosperity and social justice. This unique partnership will accelerate and further the extraordinary, unparalleled successes of BLMGNP’s chapter-led, decentralized organizational model.

From 2016-2020, Thousand Currents served as the fiscal sponsor for the Black Lives Matter Global Network Project. In 2019, Thousand Currents made a strategic decision to sunset fiscal sponsorships in order to focus on its core grantmaking to grassroots groups and movements in Africa, Asia, and Latin America. This transition is part of a long-planned process. Thousand Currents is exhilarated by Black Lives Matter Global Network Project’s growth and remains aligned and in solidarity with its critical call for dismantling anti-Black racism.
https://thousandcurrents.org/black-lives-matter/
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:22:48 #35
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194720332
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 22:09 schreef Montagui het volgende:

Via de "Actblue" donatie organisatie (o.a. ook een platform voor donaties aan diverse democraten) naar "Thousend Currents" die o.a. BLM als charity bedienen.

Mijn vraag ging niet over de geldstromen vanaf de donateurs, want dit kan ik zelf Googlen, maar over welke black lives precies buiten de blm beter van de miljoenen donaties zijn geworden. Welke middenstander die zijn bestaan vernietigd zag worden door plundering of brandstichting heeft blm geholpen?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_194720819
witte Amerikanen in Kenosha beschermen hun bedrijven op dit moment met zware wapens in de hand

pi_194721159
Heel erg begrijpelijk natuurlijk. Dit is ook een logisch gevolg van deze rare combinatie van vandalisme en pyromanie. Maar goed, hoe zat het nu ook alweer volgens bepaalde users hier? Dit was slechts wat onschuldige onvrede over vermeend racistisch politiegeweld en sociaal-economische ongelijkheid.

Dat donkere meisje dat daar hysterisch staat te schreeuwen in dat filmpje, dat is nu het resultaat van een kind dat is opgevoed met het narratief dat alles wat zij zal doen, hoe hard ze ook zal werken, het niets uitmaakt, want ze woont in een land dat is doordrongen met racisme en zij zal altijd onderdrukt zijn en er toch nooit komen. Tja, dan krijg je dus van dat soort waanideen dat 'het systeem' platbranden de enige oplossing is. Bedankt linkse media en linkse scholars met jullie identiteitspolitiek, intersectionaliteit en 'critical theories'. Fantastisch wat een harmonische taferelen dit oplevert ^O^
pi_194721256
twitter


:r
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_194721372
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 23:41 schreef Dejannn het volgende:
Dit was slechts wat onschuldige onvrede over vermeend racistisch politiegeweld en sociaal-economische ongelijkheid.
Die agent was toch ook een volslagen mafklapper?
pi_194721400
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 23:49 schreef Selqae het volgende:
[ twitter ]

:r
twitter


:r :r :r :r
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_194721470
En daar heeft Trump er weer een paar stemmers bijgekregen. Zo'n groep "vredige demonstranten" denkt nu door het spreekwoordelijke mes op de keel te zetten van willekeurige burgers een punt te maken, maar niets is minder waar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 23:58 schreef riazop het volgende:

[..]

Die agent was toch ook een volslagen mafklapper?
Niemand stelt dat die agent juist heeft gehandeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2020 00:13:29 ]
  woensdag 26 augustus 2020 @ 00:36:55 #42
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194721721
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 23:41 schreef Dejannn het volgende:
Heel erg begrijpelijk natuurlijk. Dit is ook een logisch gevolg van deze rare combinatie van vandalisme en pyromanie. Maar goed, hoe zat het nu ook alweer volgens bepaalde users hier? Dit was slechts wat onschuldige onvrede over vermeend racistisch politiegeweld en sociaal-economische ongelijkheid.

Dat donkere meisje dat daar hysterisch staat te schreeuwen in dat filmpje, dat is nu het resultaat van een kind dat is opgevoed met het narratief dat alles wat zij zal doen, hoe hard ze ook zal werken, het niets uitmaakt, want ze woont in een land dat is doordrongen met racisme en zij zal altijd onderdrukt zijn en er toch nooit komen. Tja, dan krijg je dus van dat soort waanideen dat 'het systeem' platbranden de enige oplossing is. Bedankt linkse media en linkse scholars met jullie identiteitspolitiek, intersectionaliteit en 'critical theories'. Fantastisch wat een harmonische taferelen dit oplevert ^O^
Jaja, het is de schuld van links, niet van de ongelijkheden an sich.

Chapeau!
pi_194722776
Mooie bende daar. IN een stuk of tien steden trouwens vannacht, maar nadruk ligt nog op Kenosha.
Iets van 3, 4 mensen neergeknald door burgers/ gekken met geweren. Zwaarbewapende milities op straat, groepen met 'gas canisters approaching' etc.

Of dit wordt zsm met grof geweld de kop ingeslagen door militairen, of het begint toch echt burgeroorlog (zwart<> wit) -achtige proporties te krijgen.
pi_194722817
twitter
pi_194722838
twitter
  woensdag 26 augustus 2020 @ 08:20:47 #46
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194722926
quote:
En het eerste wat de anarchistische bende roept is "call the cops!"

Clowns.
pi_194723003
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]

Ergens hoop ik toch ooit op een terras te zitten en deze vraag te krijgen.

Valt dit onder vreedzaam protesteren?
De jaren 30 herleven. Geen Hitlergroet!? Bruinhemden komen je wel even intimideren.
pi_194723053
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 07:48 schreef myShizzle het volgende:
Mooie bende daar. IN een stuk of tien steden trouwens vannacht, maar nadruk ligt nog op Kenosha.
Iets van 3, 4 mensen neergeknald door burgers/ gekken met geweren. Zwaarbewapende milities op straat, groepen met 'gas canisters approaching' etc.

Of dit wordt zsm met grof geweld de kop ingeslagen door militairen, of het begint toch echt burgeroorlog (zwart<> wit) -achtige proporties te krijgen.
In de meeste relfilmpjes die ik heb gezien waren het blanken die het meeste aan het rellen waren. De mooiste was van een blanke jongeman die een zwarte man uitmaakte voor een rassenverrader toen die hem vroeg om niet dingen te slopen.
pi_194723118
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 08:33 schreef Glazenmaker het volgende:

De jaren 30 herleven. Geen Hitlergroet!? Bruinhemden komen je wel even intimideren.
De linkse moreel verhevenen komen je wel even vertellen welke mening je dient te hebben... Over monddood maken gesproken...
pi_194723143
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 00:36 schreef Poem_ het volgende:

Jaja, het is de schuld van links, niet van de ongelijkheden an sich.

Chapeau!
Het was toch extreem rechts die op de grote reltrom sloeg? Dat was toch het grote gevaar?

Nou, dat blijkt... :')
  woensdag 26 augustus 2020 @ 08:52:53 #51
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194723173
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 21:42 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Ik sprak enkele maanden geleden een stel hoogopgeleide Texanen met goede functies in het bedrijfsleven en die waren lyrisch over Trump. Eindelijk een president die zijn afspraken nakwam. Ze kwamen met hele rits zaken die hij blijkbaar toegezegd had tijdens vorige campagne en daadwerkelijk heeft gedaan. Ik was behoorlijk verbaasd maar zo’n 50% van de Amerikanen is daadwerkelijk pro-Trump hoe lastig wij dat ook kunnen voorstellen,
Naja ik weet niet of je Texanen als een groep van redelijkheid kunt neerzetten.

Ik zag ooit een hoogopgeleide rijke "oliebaron" uit Texas op tv die claimde dat we van alles met de aarde mogen doen omdat deze in bruikleen aan ons is gegeven door God. :')

Dan ben je gewoon knettergek en een gevaar voor onze wereld.
Veel Amerikanen denken zo. Het christendom is een dik gezwel in dat land.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194723188
Politiegeweld is een groter probleem in Amerika dan racisme.

Jammerlijke is dat dat uiteindelijk weer resulteert in racisme.
pi_194723535
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 08:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In de meeste relfilmpjes die ik heb gezien waren het blanken die het meeste aan het rellen waren. De mooiste was van een blanke jongeman die een zwarte man uitmaakte voor een rassenverrader toen die hem vroeg om niet dingen te slopen.
Dit is inderdaad heel bizar om te zien. Het gros van de vernielingen zijn afkomstig van witte Amerikanen, maar die hebben zo'n haat richting hun land en afschuw en diepe schuldgevoelens over hun huidskleur dat het in dit soort gedrag resulteert. De afgelopen maanden zijn er ook wel meer van die filmpjes opgedoken, van witte mensen die zwarte mensen de les staan te lezen over hoe zij zwart moeten zijn. Het benadrukt weer hoe compleet van de pot gerukt die theorien over 'race' zijn in de VS op dit moment. En wat doet de media? Jongens, wel allemaal 'White Fragility' lezen hoor! Helaas zijn dus juist dat soort belachelijke boeken medeverantwoordelijk voor deze taferelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2020 09:25:53 ]
pi_194723629
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 08:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De jaren 30 herleven. Geen Hitlergroet!? Bruinhemden komen je wel even intimideren.
Nick Sandmann was dagenlang in het nieuws omdat hij tegenover een indiaan zogenaamd treiterende en racistische leuzen scandeerde maar deze ranzige praktijken van de andere kant laten ze niet zien op het nieuws.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_194723684
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 09:31 schreef Selqae het volgende:

[..]

Nick Sandmann was dagenlang in het nieuws omdat hij tegenover een indiaan zogenaamd treiterende en racistische leuzen scandeerde maar deze ranzige praktijken van de andere kant laten ze niet zien op het nieuws.
Beetje offtopic, maar gelukkig weet de Huffington Post de aanwezigheid van Sandmann bij de RNC goed de plaatsen:

twitter


Terwijl diverse MSM partijen flink wat miljoenen hebben moeten aftikken deze zomer, ligt het aan de conservatieve media dat Sandmann nog actueel is. Nee, Huffington Post, het komt door je mede linkse media bedrijven dat Sandmann berhaupt actueel is geworden _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2020 09:36:50 ]
  woensdag 26 augustus 2020 @ 09:39:19 #56
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194723718
Het mooiste van dit alles is nog wel, dat het toch vooral onze linkse medemens is die het hardste schreeuwt dat zij in de jaren 30 nooit een Jood zouden verraden.

En rara welke groep zien we nu met hun rassenpolitiek en pogroms? Als het allemaal niet zo verschrikkelijk zou zijn, zou dit het toppunt van komedie zijn geweest.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 09:52:29 #57
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194723884
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 09:39 schreef Ensiferum het volgende:
Het mooiste van dit alles is nog wel, dat het toch vooral onze linkse medemens is die het hardste schreeuwt dat zij in de jaren 30 nooit een Jood zouden verraden.

En rara welke groep zien we nu met hun rassenpolitiek en pogroms? Als het allemaal niet zo verschrikkelijk zou zijn, zou dit het toppunt van komedie zijn geweest.
Achja, het is ook een algemeen feit dat de meeste verraders in het linkse bolwerk Amsterdam rondlopen. Was tijdens de oorlog ook zo.
pi_194724047
Het is te bizar voor woorden inderdaad. Als er n groep is die aan identiteitspolitiek doet is het wel de linkerkant van het politiek spectrum, zij zitten continue onderscheid te maken op geslacht, huidskleur, genderidentiteit, seksuele voorkeur en mensen op te delen in groepen van 'privileged' en 'marginalised'. Maar we moeten zo gelijk mogelijk zijn hoor, we streven voor een zo egalitair mogelijke samenleving. Juist ja, zo gelijk mogelijk zijn, door zoveel mogelijk onderscheidt te maken. En een tegenreactie daarop bestempelen zij dan vervolgens als 'white grievance politics'. Dit is een beetje het idee dat je iemand een hoek zou verkopen waarna je een klap terug ontvangt en dan gaat wijzen dat die persoon losse handjes heeft en nogal snel fysiek wordt. Het raakt echt kant noch wal.

En hoe objectief is de HuffPost trouwens eigenlijk? Oh ja ;).
pi_194724208
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 09:31 schreef Selqae het volgende:

[..]

Nick Sandmann was dagenlang in het nieuws omdat hij tegenover een indiaan zogenaamd treiterende en racistische leuzen scandeerde maar deze ranzige praktijken van de andere kant laten ze niet zien op het nieuws.
Ik heb het volledige filmpje gezien en het was de indiaan die agressief bezig was. Toen het volledige filmpje uitkwam was het voor de NOS opeens een stuk minder belangrijk om dat groots te brengen. Moet je je voorstellen dat ik als blanke man in de persoonlijke ruimte van een groep moslim meisjes kom met mijn trommel en wat geschreeuw. Niemand zou mijn kant kiezen.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 10:11:42 #60
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194724216
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:01 schreef Dejannn het volgende:
Het is te bizar voor woorden inderdaad. Als er n groep is die aan identiteitspolitiek doet is het wel de linkerkant van het politiek spectrum, zij zitten continue onderscheid te maken op geslacht, huidskleur, genderidentiteit, seksuele voorkeur en mensen op te delen in groepen van 'privileged' en 'marginalised'. Maar we moeten zo gelijk mogelijk zijn hoor, we streven voor een zo egalitair mogelijke samenleving. Juist ja, zo gelijk mogelijk zijn, door zoveel mogelijk onderscheidt te maken. En een tegenreactie daarop bestempelen zij dan vervolgens als 'white grievance politics'. Dit is een beetje het idee dat je iemand een hoek zou verkopen waarna je een klap terug ontvangt en dan gaat wijzen dat die persoon losse handjes heeft en nogal snel fysiek wordt. Het raakt echt kant noch wal.

En hoe objectief is de HuffPost trouwens eigenlijk? Oh ja ;).
Het ergste is dat het onderscheid wordt gemaakt op zaken die je niet kan veranderen, zoals geslacht en huidskleur. Zo blijf je het Eeuwige Slachtoffer of Dader (Der ewige Jude). Het is echt allemaal zo doorzichtig.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 10:14:52 #61
8369 speknek
Another day another slay
pi_194724245
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 23:41 schreef Dejannn het volgende:

Dat donkere meisje dat daar hysterisch staat te schreeuwen in dat filmpje, dat is nu het resultaat van een kind dat is opgevoed met het narratief dat alles wat zij zal doen, hoe hard ze ook zal werken, het niets uitmaakt, want ze woont in een land dat is doordrongen met racisme en zij zal altijd onderdrukt zijn en er toch nooit komen. Tja, dan krijg je dus van dat soort waanideen
Dat zijn geen waanideen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194724251
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat zijn geen waanideen.
Jawel.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 10:15:31 #63
8369 speknek
Another day another slay
pi_194724255
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Jawel.
Nee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 10:16:44 #64
22565 asco
Los in deze tent
pi_194724269
Het grote gros van de Amerikanen zal het een rotzorg zijn wat er in die hellhole-steden aan de gang is, die leven gewoon (vredig) hun leven.

Een beetje zoals een groot deel van de Nederlanders buiten de randstad over Amsterdam denkt dus.
pi_194724270
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Toen het volledige filmpje uitkwam was het voor de NOS opeens een stuk minder belangrijk om dat groots te brengen.
Tja, dat past niet in het gewenste narratief.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:11 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Het ergste is dat het onderscheid wordt gemaakt op zaken die je niet kan veranderen, zoals geslacht en huidskleur. Zo blijf je het Eeuwige Slachtoffer of Dader (Der ewige Jude). Het is echt allemaal zo doorzichtig.
Exact, en zo kun je dus continue groepen mensen politiek blijven benvloeden en hen naar je hand zetten.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 10:16:54 #66
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194724275
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee.
Waar is al dat racisme dan? Of bedoel je het systematische racisme van de Democraten? dan ja, dan wel.
pi_194724284
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:01 schreef Dejannn het volgende:
Het is te bizar voor woorden inderdaad. Als er n groep is die aan identiteitspolitiek doet is het wel de linkerkant van het politiek spectrum, zij zitten continue onderscheid te maken op geslacht, huidskleur, genderidentiteit, seksuele voorkeur en mensen op te delen in groepen van 'privileged' en 'marginalised'. Maar we moeten zo gelijk mogelijk zijn hoor, we streven voor een zo egalitair mogelijke samenleving. Juist ja, zo gelijk mogelijk zijn, door zoveel mogelijk onderscheidt te maken. En een tegenreactie daarop bestempelen zij dan vervolgens als 'white grievance politics'. Dit is een beetje het idee dat je iemand een hoek zou verkopen waarna je een klap terug ontvangt en dan gaat wijzen dat die persoon losse handjes heeft en nogal snel fysiek wordt. Het raakt echt kant noch wal.

En hoe objectief is de HuffPost trouwens eigenlijk? Oh ja ;).
Ik vind het echt onbegrijpelijk. Zelfs al denk je echt dat het redelijk is om racisme verplicht te maken, zolang het maar gaat tegen de groep die jij niet mag. Dan nog zou je moeten denken: wat als Geertje Wilders over 2 jaar aan de macht komt en hetzelfde gaat doen met de instrumenten die ik hem heb gegeven, maar dan tegen Marokkanen?

Hmmm is het slim om wettelijke quota tegen blanken en mannen in te stellen als die quota over 2 jaar met een kleine aanpassing juist gebruikt kunnen worden om mij uit te sluiten? En als ik echt tegen racisme ben, is het dan slim om voor een soort corrigerend racisme zijn? De traditionele racisten zouden wel eens kunnen denken dat zelfs de progressieve medemens racisme eigenlijk wel ok vindt. Hmmmm....
pi_194724301
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee.
Eh...jawel, als ze namelijk gewoon haar best doet op school, diploma's haalt, geen tijd verspilt aan zinloze demonstraties maar op zoek gaat naar een baan, heeft zij net zoveel kans om iets van haar leven te maken als de eerste de beste blanke jandoedel uit de suburbs.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194724318
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat zijn geen waanideen.
Ik ga niet beweren dat iedereen dezelfde kansen heeft, maar als je echt gaat geloven dat alles de schuld van een ander is en dat je zelf toch niks kan doen, dan heeft de KKK gewonnen. Het is bovendien gewoon niet waar.
pi_194724321
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee.
Klopt, als je dezelfde waanideen hebt, dan is het antwoord inderdaad nee.
pi_194724354
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:18 schreef Hathor het volgende:

[..]

Eh...jawel, als ze namelijk gewoon haar best doet op school, diploma's haalt, geen tijd verspilt aan zinloze demonstraties maar op zoek gaat naar een baan, heeft zij net zoveel kans om iets van haar leven te maken als de eerste de beste blanke jandoedel uit de suburbs.
Je bent verplicht om naar de school in je schooldistrict te gaan en die worden betaald met lokale belastingen. Een pauperwijk resulteert ook in een pauperschool in de VS. De kansen zijn echt ongelijk al bij geboorte. Maar compleet kansloos ben je als zwarte in een arme wijk ook niet en denken dat alles de schuld van een ander is garandeert dat je nooit uit het patroon van armoede zal komen.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 10:24:54 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_194724376
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:18 schreef Hathor het volgende:
Eh...jawel, als ze namelijk gewoon haar best doet op school, diploma's haalt, geen tijd verspilt aan zinloze demonstraties maar op zoek gaat naar een baan, heeft zij net zoveel kans om iets van haar leven te maken als de eerste de beste blanke jandoedel uit de suburbs.
Welke school, de openbare school wiens budget tot minimale proporties is teruggebracht door een racistische miljardair (nee niet Trump) zodat ook alle bsos, summer schools en hulpprogramma's failliet zijn gegaan (en zonder opvang een armoedeval van de ouders creeert)? De vervolgopleiding die kinderen van openbare scholen weert? De universiteit waar 40% van de plaatsen opgenomen wordt door ongeschikten die er alleen zitten omdat hun papa en mama alumnus of donor zijn, en waar de rest dus van een rijke priveschool moeten komen?

Moet ze op die school haar best doen?

Wie houd je voor de gek?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194724378


twitter
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  woensdag 26 augustus 2020 @ 10:26:30 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_194724399
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je bent verplicht om naar de school in je schooldistrict te gaan en die worden betaald met lokale belastingen. Een pauperwijk resulteert ook in een pauperschool in de VS. De kansen zijn echt ongelijk al bij geboorte. Maar compleet kansloos ben je als zwarte in een arme wijk ook niet en denken dat alles de schuld van een ander is garandeert dat je nooit uit het patroon van armoede zal komen.
Als 1 van de 10 eruit komt, waren nog altijd 9 van de 10 kansloos. Je moet niet de uitzondering van de regel gebruiken om deze te ontkennen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194724488
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Als 1 van de 10 eruit komt, waren nog altijd 9 van de 10 kansloos. Je moet niet de uitzondering van de regel gebruiken om deze te ontkennen.
De kans is groter dat je als zwarte jongen eindigt in de gevangenis, dan op een vervolgopleiding in de VS. Dat is een nogal dramatische statistiek, maar er was ook niemand die je dwong om drugs te gaan dealen toen je nog op high school zat. Je hebt altijd invloed op het eindresultaat.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 10:32:41 #76
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194724499
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Als 1 van de 10 eruit komt, waren nog altijd 9 van de 10 kansloos. Je moet niet de uitzondering van de regel gebruiken om deze te ontkennen.
Waarom ben je kansloos als zwarte? In welk opzicht is de huidskleur de doorslaggevende factor? Waarom kan het niet "zwarte cultuur" zijn? Iets dat wel veranderbaar is? Waarom is het per se de de huidskleur? Is het iets genetisch?
pi_194724504
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Als 1 van de 10 eruit komt, waren nog altijd 9 van de 10 kansloos. Je moet niet de uitzondering van de regel gebruiken om deze te ontkennen.
Dit hele fucking topic is een shithole van constant zoeken naar de uitzonderingen voor het narratief wat men hier verspreid. :D
  woensdag 26 augustus 2020 @ 10:32:59 #78
8369 speknek
Another day another slay
pi_194724507
Je kan best zeggen dat looters fout zijn en tegelijk erkennen dat ze een resultaat zijn van een vercrackte maatschappij die voor zwarten sinds het begin en voor de onderklasse sinds "trickle down economics" van Reagan een oligopolische kleptocratie is geworden ten koste van de onderklasse (en steeds meer ook de middenklasse).

Een Apple wordt niet 2 biljoen waard van noeste arbeid. Dat wordt het waard door categorisch parasitair geen belastingen te betalen (alleen mogelijk gemaakt door corruptie) en corona stimulus packages niet in de gemeenschap te stoppen maar in het terugkopen van aandelen, waardoor de opties van de raden van besturen meer waard worden en de gewone man op straat komt te staan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194724523
Ach, het is de schuld van de grote bedrijven. _O_
pi_194724527
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dit hele fucking topic is een shithole van constant zoeken naar de uitzonderingen voor het narratief wat men hier verspreid. :D
Goede oneliner weer Basp1 :)
  woensdag 26 augustus 2020 @ 10:36:26 #81
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194724543
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ach, het is de schuld van de grote bedrijven. _O_
Socialisme zal het leven voor iedereen beter maken!
pi_194724546
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Goede oneliner weer Basp1 :)
Fijn ik heb een fan die zelf niet gespeend is van enige zelfreflectie. ^O^ 8-)
pi_194724555
quote:
10s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:36 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Socialisme zal het leven voor iedereen beter maken!
Juist ja _O-
  woensdag 26 augustus 2020 @ 10:47:19 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_194724682
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:32 schreef Glazenmaker het volgende:
De kans is groter dat je als zwarte jongen eindigt in de gevangenis, dan op een vervolgopleiding in de VS. Dat is een nogal dramatische statistiek, maar er was ook niemand die je dwong om drugs te gaan dealen toen je nog op high school zat. Je hebt altijd invloed op het eindresultaat.
Ja en elke 15 jarige maakt de juiste keuzes. Niet dat een 15 jarige blanke die wat hashies dealt ook jarenlang de gevangenis in zou gaan, een strafblad krijgt en zijn stemrecht ontnomen wordt natuurlijk. De helft van de Amerikaanse jongeren rookt wiet en een groep eindigt ervoor in de gevangenis.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 10:48:28 #85
8369 speknek
Another day another slay
pi_194724696
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ach, het is de schuld van de grote bedrijven. _O_
Nee het is de schuld van de politici die het mogelijk maken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194724703
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee het is de schuld van de politici die het mogelijk maken.
Ook niet.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 10:50:07 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_194724720
quote:
10s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:36 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Socialisme zal het leven voor iedereen beter maken!
Want het tegenovergestelde van kleptocratie is socialisme, juistem :').

Ik hoop maar dat je voor de regering werkt want anders ben je jezelf aan het naaien.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194724747
boeie, us problemen lekker intern laten oplossen. Iemand 2e golf oorlog of midden-oosten lente vergeten? komt alleen maar shit uit voort voor ons. Straks weer een schip vol vluchtelingen uit USA. Slotteke
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 10:52:29 #89
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194724756
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Want het tegenovergestelde van kleptocratie is socialisme, juistem :').

Ik hoop maar dat je voor de regering werkt want anders ben je jezelf aan het naaien.
Een kleptocratie zelfs. Toe maar!

Maar als er sprake is van een kleptocratie, dan zou je juist uitgesproken pro-Trump moeten zijn. Drain the swamp enzo?
pi_194724763
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja en elke 15 jarige maakt de juiste keuzes. Niet dat een 15 jarige blanke die wat hashies dealt ook jarenlang de gevangenis in zou gaan, een strafblad krijgt en zijn stemrecht ontnomen wordt natuurlijk. De helft van de Amerikaanse jongeren rookt wiet en een groep eindigt ervoor in de gevangenis.
Allemaal waar, maar doet dit ook maar iets af aan het feit dat je als zwart persoon in de VS alsnog zelf keuzes kan maken die ervoor zorgen dat jij niet een van de sukkels in de gevangenis wordt?
  woensdag 26 augustus 2020 @ 10:54:59 #91
8369 speknek
Another day another slay
pi_194724797
quote:
10s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:52 schreef Ensiferum het volgende:
Een kleptocratie zelfs. Toe maar!

Maar als er sprake is van een kleptocratie, dan zou je juist uitgesproken pro-Trump moeten zijn. Drain the swamp enzo?
Heb je ook maar iets van Trump gevolgd?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 10:55:07 #92
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194724799
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ook niet.
Nee, waar ligt het dan wel aan? Aan de 'zwarte cultuur' (whatever that may be), versterkt door de democraten en 'linkse media' die de zwarte bevolking voeden met waanideen over racisme en achterstelling?


Ik ben benieuwd naar jouw duiding.
Huilen dan.
pi_194724810
Bizar dat de democraten zo´n idiote kandidaat naar voren schuiven n hun steden laten afbranden.

Enige zure is de leegloop van blue states naar red states waar ze mogelijk dezelfde schade gaan aanrichten.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_194724835
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee, waar ligt het dan wel aan?
Geen flauw idee.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 10:59:21 #95
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194724842
quote:
10s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:52 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Een kleptocratie zelfs. Toe maar!

Maar als er sprake is van een kleptocratie, dan zou je juist uitgesproken pro-Trump moeten zijn. Drain the swamp enzo?
Trump en zijn kliek van zorgvuldig geplaatste mannetjes vormen het swamp. Zie jij niet het structurele patroon van welvaart van de onderkant van de samenleving naar de bovenkant van de samenleving over hevelen, ondertussen de zaag zettend in de stoelpoten van democratie en rechtsstaat?
Huilen dan.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:00:06 #96
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194724850
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Heb je ook maar iets van Trump gevolgd?
In tegenstelling tot de Obama's, Clintons, Pelosi's etc etc, heeft Trumps vermogen te lijden onder het ambt. Maar goed, het ziet er naar uit dat we ook vandaag jou niet op een intelligente post zullen betrappen.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:04:23 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_194724913
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:52 schreef Glazenmaker het volgende:
Allemaal waar, maar doet dit ook maar iets af aan het feit dat je als zwart persoon in de VS alsnog zelf keuzes kan maken die ervoor zorgen dat jij niet een van de sukkels in de gevangenis wordt?
Ja (tenzij je een van de velen bent die onterecht opgepakt zijn vanwege je huidskleur, en mits je tieners als handelingsbekwaam ziet). Maar wat een discussie ook weer om niet in de gevangenis te belanden als succesfactor te zien.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194724925
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:32 schreef speknek het volgende:
Je kan best zeggen dat looters fout zijn en tegelijk erkennen dat ze een resultaat zijn van een vercrackte maatschappij die voor zwarten sinds het begin en voor de onderklasse sinds "trickle down economics" van Reagan een oligopolische kleptocratie is geworden ten koste van de onderklasse (en steeds meer ook de middenklasse).

Een Apple wordt niet 2 biljoen waard van noeste arbeid. Dat wordt het waard door categorisch parasitair geen belastingen te betalen (alleen mogelijk gemaakt door corruptie) en corona stimulus packages niet in de gemeenschap te stoppen maar in het terugkopen van aandelen, waardoor de opties van de raden van besturen meer waard worden en de gewone man op straat komt te staan.
De sociale mobiliteit in de VS is echt erbarmelijk, niet alleen voor zwarten, oplossing daarvoor zou toch zijn om een flink te gaan investeren in betere gezondheidszorg en educatie. Zo enorm ingewikkeld is het allemaal niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 19:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Betrouwbaar genoeg aangezien deze site in het begin regelmatig voorbij is gekomen om maar aan te geven hoeveel "steun" er zou zijn voor die BLM club.
B/C rating volgens FiveThirtyEight dus behoorlijk betrouwbaar. Wel een beetje jammer dat je daar direct kwade intenties achter zoekt ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Frikandelbroodje op 26-08-2020 11:12:54 ]
Incelfrikandel
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:15:09 #99
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194725064
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

De sociale mobiliteit in de VS is echt erbarmelijk, niet alleen voor zwarten,
Nee, en de groep blanken die aan de onderkant zit, is vele, vele malen groter.

Toch lopen die niet te rellen.

Verbazend. En maar blijven roepen dat het allemaal "razzizme" is.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:15:45 #100
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194725075
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Terug naar de terroristen van BLM graag. Ontopic dus.
Hartstikke on-topic. Het uitblijven van erkenning voor de legitimiteit van de onvrede vanuit (een belangrijk deel van) de politiek (en dan met name het Witte Huis), het weigeren de problemen die er spelen te erkennen en aan te pakken, de (bewust?) contraproductieve reacties op de demonstraties en ongeregeldheden en de polariserende retoriek van de president en de zijnen die alleen bedoeld zijn om het rechts-conservatieve deel van zijn electoraat te pleasen verklaren natuurlijk deels waarom we het hier nog steeds over moeten hebben.
Huilen dan.
pi_194725086
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:04 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja (tenzij je een van de velen bent die onterecht opgepakt zijn vanwege je huidskleur, en mits je tieners als handelingsbekwaam ziet). Maar wat een discussie ook weer om niet in de gevangenis te belanden als succesfactor te zien.
Opgepakt wegens huidskleur. Linkjes naar die zaken graag.
pi_194725101
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hartstikke on-topic. Het uitblijven van erkenning voor de legitimiteit van de onvrede vanuit (een belangrijk deel van) de politiek (en dan met name het Witte Huis), het weigeren de problemen die er spelen te erkennen en aan te pakken, de (bewust?) contraproductieve reacties op de demonstraties en ongeregeldheden en de polariserende retoriek van de president en de zijnen die alleen bedoeld zijn om het rechts-conservatieve deel van zijn electoraat te pleasen verklaren natuurlijk deels waarom we het hier nog steeds over moeten hebben.
Fout, we hebben het er hier nog steeds over omdat je vriendjes nog steeds mensen mishandelen, racistisch zijn, de boel afbranden en afbreken.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:18:08 #103
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194725110
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Fout, we hebben het er hier nog steeds over omdat je vriendjes nog steeds mensen mishandelen, racistisch zijn, de boel afbranden en afbreken.
Waarom doen ze dat?
Huilen dan.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:19:30 #104
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194725123
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hartstikke on-topic. Het uitblijven van erkenning voor de legitimiteit van de onvrede vanuit (een belangrijk deel van) de politiek (en dan met name het Witte Huis), het weigeren de problemen die er spelen te erkennen en aan te pakken, de (bewust?) contraproductieve reacties op de demonstraties en ongeregeldheden en de polariserende retoriek van de president en de zijnen die alleen bedoeld zijn om het rechts-conservatieve deel van zijn electoraat te pleasen verklaren natuurlijk deels waarom we het hier nog steeds over moeten hebben.
Een nieuwe dag, een nieuwe plek om de doelpalen naar te verschuiven, is het niet? :)
&lt;signature here&gt;.
pi_194725130
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Waarom doen ze dat?
Omdat het terroristen zijn.
pi_194725131
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Welke school, de openbare school wiens budget tot minimale proporties is teruggebracht door een racistische miljardair (nee niet Trump) zodat ook alle bsos, summer schools en hulpprogramma's failliet zijn gegaan (en zonder opvang een armoedeval van de ouders creeert)? De vervolgopleiding die kinderen van openbare scholen weert? De universiteit waar 40% van de plaatsen opgenomen wordt door ongeschikten die er alleen zitten omdat hun papa en mama alumnus of donor zijn, en waar de rest dus van een rijke priveschool moeten komen?

Moet ze op die school haar best doen?

Wie houd je voor de gek?
Tsja, je kan natuurlijk ook helemaal niks doen zoals jij schijnt te suggereren, omdat het blijkbaar toch allemaal niks uitmaakt, een blauwe bandana omdoen en al rappend iedereen met een rode bandana middels een driveby vol lood pompen. Want er is zo weinig andere keus.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:20:52 #107
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194725137
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Omdat het terroristen zijn.
Hoe komt het dat het 'terroristen' zijn geworden?
Huilen dan.
pi_194725145
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 10:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee, waar ligt het dan wel aan?
70% van de zwarte kinderen groeit op zonder vader in gebroken gezinnen, dat is n van de grootste problemen.

Obama haalde dat tijdens zijn presidentschap ook regelmatig aan.
Maar naar zichzelf kijken doen ze niet, de situatie waar ze in zitten is altijd de schuld van anderen.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_194725160
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hoe komt het dat het terroristen zijn geworden?
Geen flauw idee, ik heb doorgaans moeite met het doorgronden van de beweegredenen van terroristen, dat is meer jouw ding.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:24:17 #110
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194725177
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Waarom doen ze dat?
Is het uberhaupt nog een optie dat mensen wel eens slechte dingen doen, om slechte egoistische redenen?

Anno 2020 in de VS niet h?

Daar gebeuren alleen 'slechte dingen' om 'zeer terechte redenen'.

En vraag maar aan meneer Isdatzo welke terechte redenen dat zijn. Hij zuigt ze uit z'n duim waar je bij staat ;)
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:27:34 #111
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194725211
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:21 schreef Selqae het volgende:

[..]

70% van de zwarte kinderen groeit op zonder vader in gebroken gezinnen, dat is n van de grootste problemen.

Obama haalde dat tijdens zijn presidentschap ook regelmatig aan.
Maar naar zichzelf kijken doen ze niet, de situatie waar ze in zitten is altijd de schuld van anderen.
Kip/ei-verhaal.

Disfunctionele gezinnen, gebrek aan toegang tot fatsoenlijke voorzieningen (onderwijs, huisvesting, gezondheidszorg, sociale vangnetten, etc), een justitieel systeem dat de pik op je heeft. Resultaat: neerwaartse spiraal.
Huilen dan.
pi_194725236
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Kip/ei-verhaal.

gebrek aan toegang tot fatsoenlijke voorzieningen (onderwijs, huisvesting, gezondheidszorg, sociale vangnetten, etc). Resultaat: neerwaartse spiraal.
Dat is niet specifiek een probleem van zwarten, de blanke onderklasse heeft daar ook mee te maken natuurlijk.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:30:11 #113
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194725247
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hoe komt het dat het 'terroristen' zijn geworden?
Zullen "we" jou eens gaan terroriseren, en jou op die manier "dwingen" dat jij het e.e.a. gaat zien, doen, op de manier die "ons" bevalt?

Ga je dan ook overlopen van begrip, je jezelf in alle bochten buigen om "rechtvaardiging" er voor te zoeken,

Of komt het dan ineens heel dicht bij huis en wordt het dan wel onverbloemd afgekeurd?
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:31:29 #114
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194725259
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:29 schreef Selqae het volgende:

[..]

Dat is niet specifiek een probleem van zwarten, de blanke onderklasse heeft daar ook mee te maken natuurlijk.
Dat klopt. Die hebben ook het volste recht om bijzonder ontevreden te zijn over de situatie waarin ze zich bevinden.
Huilen dan.
pi_194725266
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, en de groep blanken die aan de onderkant zit, is vele, vele malen groter.

Toch lopen die niet te rellen.

Verbazend. En maar blijven roepen dat het allemaal "razzizme" is.
Ik zie behoorlijk veel blanken rellen.
Incelfrikandel
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:32:18 #116
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194725269
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:29 schreef Selqae het volgende:

[..]

Dat is niet specifiek een probleem van zwarten, de blanke onderklasse heeft daar ook mee te maken natuurlijk.
Maar daar antwoord Isdatzo op "dat die er ook begip voor zou hebben als die aan het rellen slaan!"

Maar hij verklaart natuurlijk niet waarom die veel grotere groep dat niet doet.
&lt;signature here&gt;.
pi_194725310
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:29 schreef Selqae het volgende:

[..]

Dat is niet specifiek een probleem van zwarten, de blanke onderklasse heeft daar ook mee te maken natuurlijk.
niet zoveel als Zwarten dat zien we bijvoorbeeld alleen al aan de statistiek van veroordeelde drugsdealer vs opgepakte dealers en huidskleur.

https://www.hrw.org/legacy/reports/2000/usa/Rcedrg00.htm
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:35:33 #118
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194725323
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik zie behoorlijk veel blanken rellen.
Ja, idd, ik zou zelf zo ver willen gaan dat het merendeel blank is.

Maar: is allemaal de relatief gegoede middenklasse, en niet het prototype trailertrash ;)

Ik zou met de beste wil van de wereld ook inderdaad niet snappen waarom blanke trailerpark bewoners zo nodig met de BLM vlag zouden willen zwaaien.

Die hebben, inderdaad, hun eigen uitdagingen.
&lt;signature here&gt;.
pi_194725333
quote:
2s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, idd, ik zou zelf zo ver willen gaan dat het merendeel blank is.

Maar: is allemaal de relatief gegoede middenklasse, en niet het prototype trailertrash ;)

Ik zou met de beste wil van de wereld ook inderdaad niet snappen waarom blanke trailerpark bewoners zo nodig met de BLM vlag zouden willen zwaaien.

Die hebben, inderdaad, hun eigen uitdagingen.
Kun je dat hard maken?
Incelfrikandel
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:37:40 #120
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194725355
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:31 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat klopt. Die hebben ook het volste recht om bijzonder ontevreden te zijn over de situatie waarin ze zich bevinden.
LOL.

Maar dat doen ze dus niet.

Hoe verklaar jij dat?
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:39:06 #121
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194725369
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Kun je dat hard maken?
Geen idee, wat zou jou overtuigen?
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:40:35 #122
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194725385
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Kun je dat hard maken?
Anders:

Kun jij 'hard' maken dat blanke trailerpark bewoners zo nodig de "BLM" vlag willen gaan zwaaien?

Want ze zijn zo begaan met hun zwarte medemens ofzo?
&lt;signature here&gt;.
pi_194725420
quote:
5s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Geen idee, wat zou jou overtuigen?
Cijfers. Bijvoorbeeld over de achtergrond van gearresteerden.

Ik heb geen bewijs van het tegendeel, maar die indruk heb ik wel. De meesten blanken die werden genterviewd bij de protesten stelden in ieder geval dat hun eigen sociale leefomstandigheden ook niet zo best waren.

Ik heb dus wel de indruk - ook al is dat dan puur anekdotisch - dat de protesten ook een beetje gaan over de ongelijkheid in het algemeen.
Incelfrikandel
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:44:53 #124
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194725434
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Cijfers. Bijvoorbeeld over de achtergrond van gearresteerden.

Ik heb geen bewijs van het tegendeel, maar die indruk heb ik wel. De meesten blanken die werden genterviewd bij de protesten stelden in ieder geval dat hun eigen sociale leefomstandigheden ook niet zo best waren.

Ik heb dus wel de indruk - ook al is dat dan puur anekdotisch - dat de protesten ook een beetje gaan over de ongelijkheid in het algemeen.
Wat is gelijkheid? En hoe denk je gelijkheid te kunnen behalen?
pi_194725452
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:44 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Wat is gelijkheid? En hoe denk je gelijkheid te kunnen behalen?
Gelijkheid van kansen.
Incelfrikandel
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:47:08 #126
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194725461
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Gelijkheid van kansen.
Maar dan krijg je ongelijke uitkomsten.
pi_194725471
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:47 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Maar dan krijg je ongelijke uitkomsten.
uhuh
Incelfrikandel
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:48:33 #128
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_194725484
Het gaat niet goed daar...
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:48:50 #129
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194725489
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

uhuh
Dus als je mensen gelijk behandelt, zullen er altijd mensen huilen dat zij minder hebben/een ander meer heeft. Moeten die mensen dan maar hun bakkes houden over ongelijkheid? Ze krijgen immers gelijke behandeling.
pi_194725495
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:48 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Dus als je mensen gelijk behandelt, zullen er altijd mensen huilen dat zij minder hebben/een ander meer heeft. Moeten die mensen dan maar hun bakkes houden over ongelijkheid? Ze krijgen immers gelijke behandeling.
Kun je dat hard maken?
Incelfrikandel
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:49:25 #131
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194725496
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:39 schreef Isdatzo het volgende:

Stel eens een oplossing voor, waar mensen dan wl beter van worden.
Dit de oplossing? :)

quote:
10s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zullen "we" jou eens gaan terroriseren, en jou op die manier "dwingen" dat jij het e.e.a. gaat zien, doen, op de manier die "ons" bevalt?

Ga je dan ook overlopen van begrip, je jezelf in alle bochten buigen om "rechtvaardiging" er voor te zoeken,

Of komt het dan ineens heel dicht bij huis en wordt het dan wel onverbloemd afgekeurd?
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:50:27 #132
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194725507
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Cijfers. Bijvoorbeeld over de achtergrond van gearresteerden.
En jij denkt dat die er zijn?
&lt;signature here&gt;.
pi_194725512
-

[ Bericht 50% gewijzigd door probeer op 26-08-2020 11:52:36 ]
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:50:47 #134
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194725515
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Kun je dat hard maken?
Je ziet het gehuil hier over ongelijkheid?

We kunnen ook affirmative action afschaffen en hopen dat dat iedereen tevreden maakt.
pi_194725536
quote:
10s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:50 schreef ExTec het volgende:

[..]

En jij denkt dat die er zijn?
Ik denk het wel, de autoriteiten maken dat soort dingen meestal wel openbaar.
Incelfrikandel
pi_194725546
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:50 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Je ziet het gehuil hier over ongelijkheid?


We kunnen ook affirmative action afschaffen en hopen dat dat iedereen tevreden maakt.
Wat is 'hier'?
Incelfrikandel
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:53:06 #137
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194725553
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:52 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Wat is 'hier'?
Deze reeks.
pi_194725565
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:53 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Deze reeks.
Lekker duidelijk weer.
Incelfrikandel
  woensdag 26 augustus 2020 @ 11:54:55 #139
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194725588
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik denk het wel, de autoriteiten maken dat soort dingen meestal wel openbaar.
Nee, ik denk niet dat de autoriteiten een breakdown van demonstranten naar economische postitie hebben gedaan/doen.
&lt;signature here&gt;.
pi_194725614
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hoe is dit een argument? Omdat Aziaten wel behoorlijk succesvol zijn in de VS bestaat institutioneel racisme niet, ....
das wel een hard punt
pi_194725618
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:52 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Wat is 'hier'?
Hier als in, deze discussie.

Waar nog een paar gekken (waaronder ik) rondlopen die denken dat institutioneel racisme en sociaal-economische ongelijkheid in de VS een daadwerkelijk groot probleem zijn.

Maar dat kan niet kloppen volgens de vele rechtse fokkertjes. Want negers zijn nou eenmaal slecht.
"Pools are perfect for holding water"
pi_194725629
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Hier als in, deze discussie.

Waar nog een paar gekken (waaronder ik) rondlopen die denken dat institutioneel racisme en sociaal-economische ongelijkheid in de VS een daadwerkelijk groot probleem zijn.
Ik ga nog iets verder; Zonder geweldadige rellen zal er zeker niets veranderen.

De andere kant van de medaille is dat juist deze rellen Trump heerlijk in de kaart spelen.
pi_194725708
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:57 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik ga nog iets verder; Zonder geweldadige rellen zal er zeker niets veranderen.

De andere kant van de medaille is dat juist deze rellen Trump heerlijk in de kaart spelen.
Ik ben er nog niet over uit of ik in het algemeen voor gewelddadige revoluties ben. Denk het niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_194725732
quote:
10s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:54 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, ik denk niet dat de autoriteiten een breakdown van demonstranten naar economische postitie hebben gedaan/doen.
Dat denk ik wel, het is namelijk bijzonder nuttig dat soort data te verzamelen. Ik heb echter even gezocht en kon het ook niet vinden, dus het zal wel niet openbaar zijn.

Wel dit:
https://www.pewresearch.o(...)n-americans-overall/
Incelfrikandel
pi_194725775
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:02 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Weet ik allemaal, net zoals ik weet van de onderdrukking in het verleden. Beetje slappe pedante retoriek om mee te strooien.
Wat denk je dat het met jouw sociaal-economische positie zou doen, wanneer je grootouders geen huis mochten bezitten en je ouders nog gesegregeerd naar een kutschool moesten?
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 26 augustus 2020 @ 12:06:50 #146
8369 speknek
Another day another slay
pi_194725800
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:00 schreef Ensiferum het volgende:
In tegenstelling tot de Obama's, Clintons, Pelosi's etc etc, heeft Trumps vermogen te lijden onder het ambt.
Omdat mensen niet meer naar de Trump hotels willen? Gelukkig vliegt hij elke paar weken zijn volledige security detail naar alle Trump locaties.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 12:08:38 #147
8369 speknek
Another day another slay
pi_194725825
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:03 schreef ExTec het volgende:
Laat allemaal onverlet dat de VS nog steeds een democratie is, en meeste stemmen gelden.
Een democratie waarbij tot 20% van de zwarte bevolking niet mag stemmen vanwege een eerdere veroordeling, en de rest niet kan stemmen omdat de stemlokalen binnen 20km gesloten zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194725848
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Laat allemaal onverlet dat de VS nog steeds een democratie is, en meeste stemmen gelden.

En dan is het niet de bedoeling dat omdat een zeer kleine factie van de bevolking de boel aan het terroriseren is, het daarom allemaal anders moet.

Ik heb je geprobeerd dit duidelijk te maken, maar zoals wel vaker negeer je dingen die niet in je straatje passen:
[..]

En voor de extreem-linkse fascisten hierzo, zoals die probeer,

Ik ben hier niet voor. Maar ik houd dus een spiegel voor.

Reuze zielig:
[..]

Zal best.
De mate van corruptie in de VS is dusdanig hoog, dat je niet meer kan spreken van een ware democratie. Per definitie valt er weinig te kiezen in de VS. Categorie Rusland, ook in woord een democratie.. zijn gewoon grote bananenrepublieken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_194725864
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Hier als in, deze discussie.

Waar nog een paar gekken (waaronder ik) rondlopen die denken dat institutioneel racisme en sociaal-economische ongelijkheid in de VS een daadwerkelijk groot probleem zijn.

Maar dat kan niet kloppen volgens de vele rechtse fokkertjes. Want negers zijn nou eenmaal slecht.
Dat is wel een rare mening dan. Zeker gezien de sociale mobiliteit in de VS echt schrikbarend is.
Incelfrikandel
pi_194725895
quote:
10s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dat is wel een rare mening dan. Zeker gezien de sociale mobiliteit in de VS echt schrikbarend is.
Tsja, deze discussie loopt niet voor niets al 45 delen; Omdat rechts fok weigert te erkennen dat institutioneel racisme bestaat en Afro-Amerikanen daar als groep al 400 jaar de dupe van zijn. En dat het merendeel van de demonstraties geweldloos zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_194725933
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:13 schreef probeer het volgende:

[..]

Tsja, deze discussie loopt niet voor niets al 45 delen; Omdat rechts fok weigert te erkennen dat institutioneel racisme bestaat en Afro-Amerikanen daar als groep al 400 jaar de dupe van zijn. En dat het merendeel van de demonstraties geweldloos zijn.
Het gros van de posts hier bestaat uit tweetjes waarin er weer iets afgebroken werd, of iets in de brand werd gezet, of iets in die richting.

Dus als 'rechts fok!' (waarom toch elke keer weer dat wegzetten van users als rechts?) had erkend wat er volgens jou mis is in Amerika, waren al die relletjes en plunderingen niet geweest, waren die tweets er niet geweest, en was er verder niets gepost hier.

Ja, oke.
pi_194725949
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:13 schreef probeer het volgende:

[..]

Tsja, deze discussie loopt niet voor niets al 45 delen; Omdat rechts fok weigert te erkennen dat institutioneel racisme bestaat en Afro-Amerikanen daar als groep al 400 jaar de dupe van zijn. En dat het merendeel van de demonstraties geweldloos zijn.
https://centipedenation.c(...)rotests/?ref=twitter

De media laten maar een fractie zien van de gewelddadigheid van de demonstraties.
pi_194726016
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Laat allemaal onverlet dat de VS nog steeds een democratie is, en meeste stemmen gelden.
De meeste kiesmannen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
En dan is het niet de bedoeling dat omdat een zeer kleine factie van de bevolking de boel aan het terroriseren is, het daarom allemaal anders moet.
Een kleine factie?
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:13 schreef probeer het volgende:

[..]

Tsja, deze discussie loopt niet voor niets al 45 delen; Omdat rechts fok weigert te erkennen dat institutioneel racisme bestaat en Afro-Amerikanen daar als groep al 400 jaar de dupe van zijn. En dat het merendeel van de demonstraties geweldloos zijn.
Dat was zelfs ik even vergeten.

Neemt niet weg dat ik nog altijd denk dat de protesten inmiddels over wat meer dingen gaan dan alleen racisme.
Incelfrikandel
  woensdag 26 augustus 2020 @ 12:20:59 #154
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194726027
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:08 schreef speknek het volgende:

[..]

Een democratie waarbij tot 20% van de zwarte bevolking niet mag stemmen vanwege een eerdere veroordeling, en de rest niet kan stemmen omdat de stemlokalen binnen 20km gesloten zijn.
Totaal niet relevant dat democratie zoals die in de VS is, niet aan jouw eisen voldoet.

Feit dat bv. onze burgemeesters altijd benoemd worden, vinden amerikanen terecht zeer ondemocratisch.

Voor de rest bestaat er geen "absoluut perfecte" democratie. Er bestaan alleen heel erg veel niet perfecte democratien.
&lt;signature here&gt;.
pi_194726063
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:16 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Het gros van de posts hier bestaat uit tweetjes waarin er weer iets afgebroken werd, of iets in de brand werd gezet, of iets in die richting.
Omdat jullie die constant posten ja. Dat betekent natuurlijk niet dat dat een daadwerkelijk eerlijke afspiegeling van de werkelijkheid is.

quote:
Dus als 'rechts fok!' (waarom toch elke keer weer dat wegzetten van users als rechts?)
Ik dacht; ik blijf vriendelijk. Je ziet een paar posts boven je wat er met Extec gebeurt wanneer ik hem erger noem. Ik dacht dit keer, goh, laat ik wat netter zijn richting Scrummie.

quote:
had erkend wat er volgens jou mis is in Amerika, waren al die relletjes en plunderingen niet geweest, waren die tweets er niet geweest, en was er verder niets gepost hier.
Nee natuurlijk niet. Eerder een 'als Amerika de afgelopen 400 jaar hun racisme erkend en aangepakt zou hebben, dan waren deze demonstraties en plunderingen en relletjes er niet geweest'.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 26 augustus 2020 @ 12:23:45 #156
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194726075
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De mate van corruptie in de VS is dusdanig hoog, dat je niet meer kan spreken van een ware democratie. Per definitie valt er weinig te kiezen in de VS. Categorie Rusland, ook in woord een democratie.. zijn gewoon grote bananenrepublieken.
quote:
2s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Totaal niet relevant dat democratie zoals die in de VS is, niet aan jouw eisen voldoet.

Feit dat bv. onze burgemeesters altijd benoemd worden, vinden amerikanen terecht zeer ondemocratisch.

Voor de rest bestaat er geen "absoluut perfecte" democratie. Er bestaan alleen heel erg veel niet perfecte democratien.
&lt;signature here&gt;.
pi_194726085
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:08 schreef speknek het volgende:

[..]

Een democratie waarbij tot 20% van de zwarte bevolking niet mag stemmen vanwege een eerdere veroordeling, en de rest niet kan stemmen omdat de stemlokalen binnen 20km gesloten zijn.
De opkomst van de zwarte bevolking is so wie so maar 30%

een eigen keuze in veel gevallen
pi_194726199
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:13 schreef probeer het volgende:

[..]
En dat het merendeel van de demonstraties geweldloos zijn.
En dat is een goed iets? Net zoiets als dat het merendeel van de voetbalwedstrijden zonder problemen verlopen, maar wanneer er eens een relletje is tussen supportersgroepen, het hele voetbal maar afgeschaft moet worden?
  woensdag 26 augustus 2020 @ 12:37:18 #159
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194726260
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Een kleine factie?
Ik ben er niet van overtuigd dat het merendeel van dat land het structureel anders wil.

Ja, het is een tyfus maatschappij, met een nogal geweldadige politie, waar onderwijs bij lange na niet voor iedereen bereikbaar is.

Denk dat de meesten hier het daar over eens zijn.

Maar wil een meerderheid van de amerikanen het anders?

Ik betwijfel het.

Ik denk dat we nog 4 jaar trump gaan zien.
&lt;signature here&gt;.
pi_194726264
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Ehh ... Beetje een andere discussie natuurlijk, dus nogal off-topic. Maar als je het mij vraagt dan bestaat institutioneel racisme in Nederland ook (met als beste voorbeeld de belastingdienst), maar volgens mij wel in mindere mate dan in de VS.
Onder die groep waren ook genoeg blanken de dupe hoor.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  woensdag 26 augustus 2020 @ 12:38:44 #161
8369 speknek
Another day another slay
pi_194726279
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:24 schreef riazop het volgende:
De opkomst van de zwarte bevolking is so wie so maar 30%

een eigen keuze in veel gevallen
Ja, die snappen dat het systeem rigged is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194726298
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:35 schreef riazop het volgende:

[..]

Nee dus.

In de VS is het ondenkbaar dat een stad met 50% immigranten zoals amsterdam een geheel blank bestuur zou hebben, of een politie apparaat dat 93% wit is.
Ok, goed punt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_194726311
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:37 schreef Selqae het volgende:

[..]

Onder die groep waren ook genoeg blanken de dupe hoor.
Het racisme van de belastingdienst was gericht op mensen met een tweede nationaliteit. Inderdaad niet louter op mensen met een donkere huidskleur.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 26 augustus 2020 @ 12:41:46 #164
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_194726313
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:35 schreef riazop het volgende:

[..]

Nee dus.

In de VS is het ondenkbaar dat een stad met 50% immigranten zoals amsterdam een geheel blank bestuur zou hebben, of een politie apparaat dat 93% wit is.
Je weet dat de allochtonen zelf niet bij de politie willen en als ze dat wel willen meermaals moeite hebben met integriteit.
pi_194726324
quote:
2s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:37 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik ben er niet van overtuigd dat het merendeel van dat land het structureel anders wil.

Ja, het is een tyfus maatschappij, met een nogal geweldadige politie, waar onderwijs bij lange na niet voor iedereen bereikbaar is.

Denk dat de meesten hier het daar over eens zijn.

Maar wil een meerderheid van de amerikanen het anders?

Ik betwijfel het.
Een merendeel en een factie zijn twee grote verschillen, dat realiseer je je hopelijk toch wel?

Wat betreft die meerderheid, heb de data gezien? Zie bijv. Scrummie's post(#21).

quote:
Ik denk dat we nog 4 jaar trump gaan zien.
Voerde Trump niet juist campagne met de bewering dat hij het allemaal anders zou doen voor de gemeenschap?
Incelfrikandel
pi_194726357
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:41 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Je weet dat de allochtonen zelf niet bij de politie willen
Lees de berichtjes op die Rotterdamse politie whatsapp groep (180 deelnemers) maar eens ("we gaan rifapen slaan" etc).
In Rotterdam leverde dat schorsingen op, in de VS zou je dat in de meeste steden oneervol ontslag kosten
pi_194726479
-

[ Bericht 100% gewijzigd door probeer op 26-08-2020 12:53:58 ]
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 26 augustus 2020 @ 12:54:46 #168
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_194726494
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Een merendeel en een factie zijn twee grote verschillen, dat realiseer je je hopelijk toch wel?
Ja, een kleine factie is de binnensteden aan het terroriseren,

Maar zal dat land bv onderwijs grootschalig, laagdrempelig willen maken, zal het merendeel daar voor moeten zijn ;)

quote:
Wat betreft die meerderheid, heb de data gezien? Zie bijv. Scrummie's post(#21).
Dus amerikanen gaan daar naar stemmen dan?

quote:
Voerde Trump niet juist campagne met de bewering dat hij het allemaal anders zou doen voor de gemeenschap?
Geen idee?

Maar omdat ik denk dat hij herkozen word, fantaseer jij erbij dat ik heus wel een fanboy van hem ben en dus heus wel dat gebrek aan beleid van hem ga verdedigen ofzo?

Denk je dat het uit zou maken als ik niet zou denken dat hij herkozen wordt? De realiteit maalt niet om goede bedoelingen h.
&lt;signature here&gt;.
pi_194726561
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:35 schreef riazop het volgende:

[..]

Nee dus.

In de VS is het ondenkbaar dat een stad met 50% immigranten zoals amsterdam een geheel blank bestuur zou hebben, of een politie apparaat dat 93% wit is.
Amsterdam heeft geen geheel blank bestuur (althans, wat is je definitie van 'blank'? ). Kijk anders ook naar de stadsdeelraden....
Allah Al Watan Al Malik
pi_194726611
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waar is je bewijs voor je loze zielige stelling?
Dat de mens zo werkt?
Ik heb op de middelbare school bij biologie of maatschappijleer zoiets gehad en ik ben nu veel te lui om te googelen naar bronnen over de werking van onze hersenen.

Kijk anders naar het verschil in behandeling tussen mannen en vrouwen.

[ Bericht 3% gewijzigd door opgebaarde op 26-08-2020 13:10:07 ]
pi_194726701
Vorig jaar kwam naar boven dat er grootschalig misbruik was met WW-uitkeringen door Polen, is het dan institutioneel racisme als daar in vergelijking met anderen extra onderzoek en controles uit voort komen?
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_194726723
quote:
10s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:54 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, een kleine factie is de binnensteden aan het terroriseren,
Op die fiets. Nochtans lijkt het erop dat de aanhang van BLM nog altijd niet bestaat uit een kleine factie.

quote:
Maar zal dat land bv onderwijs grootschalig, laagdrempelig willen maken, zal het merendeel daar voor moeten zijn ;)
quote:
As economic and security concerns have become less prominent, the domestic issues of reducing health care costs (69% top priority) and improving the educational system (68%) now rank among the top tier of public priorities. About two-thirds also say that taking steps to make the Social Security (67%) and Medicare (67%) systems financially sound are top priorities for the country.
https://www.pewresearch.o(...)ans-disagree-on-why/

https://www.pewresearch.o(...)ll-near-top-of-list/

https://www.pewresearch.o(...)in-need-of-overhaul/

quote:
Dus amerikanen gaan daar naar stemmen dan?
Wat bedoel je met 'daar naar stemmen'? Op Democraten stemmen? Trump heeft actief campagne gevoerd in 2016 met de beloftes dat hij de omstandigheden voor Amerikanen zou gaan verbeteren en een hoop Amerikanen hebben daarom op hem gestemd. Of zijn beleid daar wel effectief voor is, is een andere discussie.

Je kunt in ieder geval met deze cijfers niet stellen dat de gemiddelde Amerikaan niet ervan is overtuigd dat racisme of kansenongelijkheid geen groot probleem is.

quote:
Geen idee?

Maar omdat ik denk dat hij herkozen word, fantaseer jij erbij dat ik heus wel een fanboy van hem ben en dus heus wel dat gebrek aan beleid van hem ga verdedigen ofzo?
Rare opmerking, ik heb nergens gezegd dat ik denk dat je een fanboy bent. Wat doe jij vijandig? :D

quote:
Denk je dat het uit zou maken als ik niet zou denken dat hij herkozen wordt? De realiteit maalt niet om goede bedoelingen h.
Ik zou zeggen, lees dit er eens bij als je toch bezig bent:

https://www.pewsocialtren(...)l-it-a-top-priority/

Dat je Republikeins stemt wil niet automatisch zeggen dat die persoon niet zou willen zien dat de sociale omstandigheden en kansengelijkheid wordt verbeterd.
Incelfrikandel
pi_194726742
Ja, jongens, ik heb hier geen tijd voor.

Ga maar ff iets anders doen de komende uren. Ik ga straks vegen. Of een collega.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194729062
Carry on. Maar wel normaler dan eerst, oke?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194729265
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:24 schreef riazop het volgende:

[..]

De opkomst van de zwarte bevolking is so wie so maar 30%

een eigen keuze in veel gevallen
Vandaar ook de keus van Biden voor Harris als runningmate, daarmee hoopt hij de zwarte bevolking naar de stemlokalen te trekken. Harris is in dit geval de useful idiot.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194729426
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 15:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Vandaar ook de keus van Biden voor Harris als runningmate, daarmee hoopt hij de zwarte bevolking naar de stemlokalen te trekken. Harris is in dit geval de useful idiot.
Het achterliggende idee is duidelijk ja.
Of het genoeg is om de zwarte stem naar de stembus te krijgen betwijfel ik.

Opdringerig vrouwtje die steeds gilt over emancipatie en dat macho mannen hun plaats moeten kennen zal van nature niet heel populair worden bij de zwarte stem.
pi_194729726
Ik denk dat dit voor iedereen hier wel interessant is om even te kijken/luisteren

You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_194729920
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:15 schreef Isdatzo het volgende:

Hartstikke on-topic. Het uitblijven van erkenning voor de legitimiteit van de onvrede vanuit (een belangrijk deel van) de politiek (en dan met name het Witte Huis), het weigeren de problemen die er spelen te erkennen en aan te pakken, de (bewust?) contraproductieve reacties op de demonstraties en ongeregeldheden en de polariserende retoriek van de president en de zijnen die alleen bedoeld zijn om het rechts-conservatieve deel van zijn electoraat te pleasen verklaren natuurlijk deels waarom we het hier nog steeds over moeten hebben.
Dus als er niet naar onvrede geluisterd wordt mag er gereld worden? Dus als wij hier gaan rellen vanwege de onvrede die bestaat vanwege de straatcriminaliteit en het schrikbarend lage oplossingpercentage mogen we legitiem de boel slopen omdat er niet naar ons geluisterd wordt ofzo?
  woensdag 26 augustus 2020 @ 17:01:47 #179
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194730700
Weer een complete stad geplunderd en talloze middenstanders hun bestaan beroofd vanwege een vals narratief opgejut door de corrupte media. Echt ziekelijk.

twitter
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  woensdag 26 augustus 2020 @ 17:20:01 #180
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194731019
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 08:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het was toch extreem rechts die op de grote reltrom sloeg? Dat was toch het grote gevaar?

Nou, dat blijkt... :')
Eh, wat?
pi_194731023
quote:
2s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 17:01 schreef dellipder het volgende:
Weer een complete stad geplunderd en talloze middenstanders hun bestaan beroofd vanwege een vals narratief opgejut door de corrupte media. Echt ziekelijk.

[ twitter ]
Gelukkig zijn er nog helden die dapper weerstand bieden!

quote:
2 people shot to death during protest over Kenosha shooting
The shooting of Blake on Sunday in Kenosha was captured on cellphone video and ignited new protests over racial injustice in several cities.

KENOSHA, Wis. — Two people were shot to death and another was wounded during a third night of protests in Kenosha over the police shooting of a Black man, Jacob Blake, and authorities Wednesday hunted for a possible vigilante seen on cellphone video opening fire in the middle of the street with a rifle.

The gunfire was reported just before midnight, and Sheriff David Beth said one victim was shot in the head and another in the chest, the Milwaukee Journal Sentinel reported. The third victim's wounds were not believed to life-threatening.

According to witness accounts and video footage, police apparently let the young white man responsible for some or all of the shootings walk past them with a semi-automatic rifle over his shoulder as members of the crowd were yelling for him to be arrested because he had shot people.

Beth said that investigators had reviewed footage and that he was confident a man would be arrested soon.

The sheriff told the Journal Sentinel that armed people had been patrolling the city's streets in recent nights, but he did not know if the gunman was among them.

“They’re a militia,” Beth said. “They’re like a vigilante group.”

The FBI said it is assisting in the case.

Cellphone video of at least two of the shootings that was posted online shows a young man with a rifle jogging down the middle of a street as a crowd and some police officers follow him. Someone in the crowd can be heard asking, "What did he do?” and another person responds that the man had shot someone.

The man with the gun stumbles and falls, and as he is approached by people in the crowd, he fires three or four shots from a seated position, hitting at least two people, including one who falls over and another who stumbles away to cries of “Medic! Medic!”

A witness, Julio Rosas, 24, said that when the gunman stumbled and fell, "two people jumped onto him and there was a struggle for control of his rifle. At that point during the struggle, he just began to fire multiple rounds and that dispersed people near him.”

“The rifle was being jerked around in all directions while it was being fired,” Rosas said.

In the cellphone footage, as the crowd scatters, the gunman stands up and continues walking down the street as police cars arrive. The man puts up his hands and walks toward the squad cars, with someone in the crowd yelling at police that the man had just shot someone, but several of the cars drive past him toward the people who had been shot.

Protester Devin Scott told the Chicago Tribune that he witnessed one of the shootings.

“We were all chanting ‘Black lives matter’ at the gas station and then we heard, boom, boom, and I told my friend, `'That’s not fireworks,'” said Scott, 19. “And then this guy with this huge gun runs by us in the middle of the street and people are yelling, ‘He shot someone! He shot someone!’ And everyone is trying to fight the guy, chasing him and then he started shooting again.”

Scott said he cradled a lifeless victim in his arms, and a woman started performing CPR, but “I don't think he made it.”

At a news conference earlier Tuesday, Ben Crump, the lawyer for Blake's family, said that Blake was shot multiple times by police on Sunday and that it would “take a miracle” for him to walk again. He called for the officer who opened fire to be arrested and for the others involved to lose their jobs.

The shooting of Blake — apparently while three of his children looked on — was captured on cellphone video and ignited new protests in the U.S. three months after the death of George Floyd under the knee of a Minneapolis police officer touched off a nationwide reckoning over racial injustice.

Kenosha police have said little about what happened other than that they were responding to a domestic dispute. They have not said why the officers opened fire or whether Blake was armed, and they have not disclosed the race of three officers on the scene.

The 29-year-old Blake underwent surgery Tuesday, according to Crump, who added that the bullets severed his spinal cord and shattered his vertebrae. Another attorney said there was also severe damage to organs.

Blake’s father, also named Jacob Blake, told the Chicago Sun-Times that his son had eight holes in his body. At a news conference, he said police shot his son “seven times, seven times, like he didn’t matter.”

“But my son matters. He’s a human being and he matters,” he said.

Blake's mother, Julia Jackson, told CBS “This Morning” in an interview that aired Wednesday that she feels as if she is in a “bad dream” and that it felt “unreal” that her son's name has been added to the list of Black people who were shot by police.

“Never in a million years did I think we would be here in this place. Him being alive is just a miracle in itself,” she said.

During the latest round of unrest on Tuesday, police fired tear gas for the third straight night to disperse protesters who had gathered outside Kenosha's courthouse, where some shook a protective fence and threw water bottles and fireworks at officers lined up behind it. On Monday night, crowds destroyed dozens of buildings and set more than 30 fires downtown.

On Tuesday, before the two deadly shootings, Kenosha County Board sent a letter to Democratic Gov. Tony Evers requesting that at least 2,000 more National Guard troops be sent. Evers initially dispatched 150 troops on Monday and increased that to 250 on Tuesday. On Wednesday, the board sent a second request, for 1,500 troops.

“Our county is under attack. Our businesses are under attack. Our homes are under attack. Our local law enforcement agencies need additional support to help bring civility back to our community,” board leaders wrote.

Evers did not immediately respond to a request for comment Wednesday.

Republican Sen. Ron Johnson and GOP Rep. Bryan Steil, whose district includes Kenosha, said Evers should accept federal troops from President Donald Trump.

Anger over the shooting has spilled into the streets of other cities, including Los Angeles and Minneapolis, the epicenter of the Black Lives Matter movement this summer following Floyd's death.
https://www.politico.com/(...)enosha-police-402167
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 26 augustus 2020 @ 17:33:55 #182
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194731105
Mensen zijn dood in Wisconsin, omdat hun Democrat gouverneur niet het lef had het rellen en plunderen te stoppen.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  woensdag 26 augustus 2020 @ 17:39:27 #183
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194731127
Maanden cheerleading "peaceful protests" en nu de publieke opinie zich gaat keren nemen de immer verantwoordelijke usual pundits een ander standpunt.
Puur uit politieke overwegingen. Niet omdat het volledig anarchistische geweldsgolven zijn of omdat het een verschrikkelijke impact heeft op onschuldige burgers; nee politiek. Werkelijk misselijkmakend.

twitter
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  woensdag 26 augustus 2020 @ 17:56:34 #184
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194731258
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 16:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus als er niet naar onvrede geluisterd wordt mag er gereld worden? Dus als wij hier gaan rellen vanwege de onvrede die bestaat vanwege de straatcriminaliteit en het schrikbarend lage oplossingpercentage mogen we legitiem de boel slopen omdat er niet naar ons geluisterd wordt ofzo?
Dat zeg ik toch helemaal niet man.
Huilen dan.
pi_194731353
quote:
83s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 17:56 schreef Isdatzo het volgende:
Dat zeg ik toch helemaal niet man.
Jij vindt de onvrede legitiem toch?

quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:15 schreef Isdatzo het volgende:

Hartstikke on-topic. Het uitblijven van erkenning voor de legitimiteit van de onvrede vanuit (een belangrijk deel van) de politiek (en dan met name het Witte Huis), het weigeren de problemen die er spelen te erkennen en aan te pakken, de (bewust?) contraproductieve reacties op de demonstraties en ongeregeldheden en de polariserende retoriek van de president en de zijnen die alleen bedoeld zijn om het rechts-conservatieve deel van zijn electoraat te pleasen verklaren natuurlijk deels waarom we het hier nog steeds over moeten hebben.
En als anderen die onvrede niet legitiem vinden is dat dus een reden om te rellen zeg je eigenlijk.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 26-08-2020 18:30:50 ]
  woensdag 26 augustus 2020 @ 18:04:12 #186
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_194731430
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 13:03 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Ik heb veel vertrouwen in de wetenschap, echter dit is n van de meest gevoelige onderwerpen die er zijn. Zodoende zijn de politiek correcte “wetenschappelijke” conclusies niet zomaar te vertrouwen. Als de desbetreffende wetenschappers een niet politiek correcte conclusie hadden getrokken, dan hadden ze geen leven meer gehad.

Het zou juist onlogisch zijn dat genen zo veel uiterlijke verschillen tussen volkeren teweegbrengen, maar dat ze geen verschillen teweegbrengen op cognitief vlak.
Iemand die opgroeit in een rijk gezin wordt niet donkerder of lichter dan als hij in een arm gezin zou opgroeien. Dus huidskleur is puur genetisch bepaalt. Iemand die opgroeit in een (intellectueel) rijk gezin heeft wel degelijk een hoger IQ dan wel opleidingsniveau dan zou hij in een intellectueel arm gezin opgroeien. Dus het cognitief vlak is voor een groot deel niet genetisch bepaalt. Is niet zo heel onlogisch als jij het brengt dus.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 18:09:15 #187
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194731543
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij vindt de onvrede legitiem toch?
Ja. Jij niet?
quote:
[..]

En als anderen die onvrede niet legitiem vinden is dat dus een reden om te rellen zeg je eigenlijk.
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Doe niet zo belachelijk man :') .
Huilen dan.
pi_194731570
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:08 schreef speknek het volgende:

Een democratie waarbij tot 20% van de zwarte bevolking niet mag stemmen vanwege een eerdere veroordeling, en de rest niet kan stemmen omdat de stemlokalen binnen 20km gesloten zijn.
Ben je weer selectief aan het winkelen uit de cijfers?

quote:
Approximately 2.5 percent of the total U.S. voting age population – 1 of every 40 adults – is disenfranchised due to a current or previous felony conviction.

The state of Florida alone accounts for more than a quarter (27 percent) of the disenfranchised population nationally, and its nearly 1.5 million individuals disenfranchised post-sentence account for nearly half (48 percent) of the national total.

One in 13 African Americans of voting age is disenfranchised, a rate more than four times greater than that of non-African Americans. Over 7.4 percent of the adult African American population is disenfranchised compared to 1.8 percent of the non-African American population.

African American disenfranchisement rates also vary significantly by state. In four states – Florida (21 percent), Kentucky (26 percent), Tennessee (21 percent), and Virginia (22 percent) – more than one in five African Americans is disenfranchised.
Of had je het alleen over die vier staten?
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 18:12:53 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194731620
prima regel wmb
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 18:20:35 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194731795
is die links/rechts discussie serieus nog steeds bezig??????

lekker fucking belangrijk man |:(
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 18:21:11 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194731818
leek er ook niet op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 18:29:13 #194
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194731957
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ellenlange posts kwamen er voorbij dat het gevaar toch echt uit de extreem rechtse hoek kwam... Nou, dat blijkt he?
Dat heb je dan niet helemaal goed gelezen.
pi_194732249
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:29 schreef Poem_ het volgende:

Dat heb je dan niet helemaal goed gelezen.
Ik weet prima wat ik gelezen heb in de vorige delen maar sp3c is met de bezem bezig dus ik ga het er niet meer over hebben.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 18:44:20 #196
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194732311
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik weet prima wat ik gelezen heb in de vorige delen maar sp3c is met de bezem bezig dus ik ga het er niet meer over hebben.
Voor de goede orde: er werd aan allerlei kanten geroepen dat extreemlinks de aanstichter zou zijn van de rellen in o.a. Minneapolis. Terwijl er vooralsnog enkel naar voren kwam dat er extreemrechtse groeperingen aanwezig waren.

Overigens zit er ook nogal een verschil tussen enerzijds dat en enerzijds jouw stroman, maar goed, nuance is natuurlijk een vies woord in deze hele reeks.

[ Bericht 6% gewijzigd door sp3c op 26-08-2020 18:51:10 ]
pi_194732362
Wat een idioten. Als je onder schot wordt gehouden moet je niet naar je auto lopen om er iets uit te gaan pakken. De politie zal dat niet laten gebeuren en daar hebben ze naar gehandeld.
Als je dat niet meer wilt als land moet je wat doen aan het wijdverbreide wapenbezit. Dan hoeft de politie niet zo snel de trekker overhalen.

En dan over racisme: ja het zal er zeker zijn. Maar niet iedere blanke is direct een racist al wordt dit zo langzamerhand steeds meer op die manier geportretteerd. Andersom zijn er ook genoeg racistische getinte mensen.
Maar waar ik me vooral aan erger: ze eisen gelijke uitkomsten, maar je moet gelijke kansen eisen. Anders is het niet duidelijk of je de excuusneger op kantoor bent of er op eigen kracht bent gekomen. Dit geldt overigens ook voor vrouwen in de top van het bedrijfsleven.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 18:47:50 #198
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194732397
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:46 schreef MisChrartin het volgende:
Maar waar ik me vooral aan erger: ze eisen gelijke uitkomsten, maar je moet gelijke kansen eisen.
Dat gebeurt ook, geloof ik. Het gebrek aan sociale mobiliteit zegt ook niet zozeer iets over uitsluitend uitkomsten, ook over kansen.
pi_194732403
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:44 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Voor de goede orde: er werd aan allerlei kanten geroepen dat extreemlinks de aanstichter zou zijn van de rellen in o.a. Minneapolis. Terwijl er vooralsnog enkel naar voren kwam dat er extreemrechtse groeperingen aanwezig waren.

Je Calimero-kaart is dus - weer - iets te voorbarig.
Al weken aan het rellen, pas toen de media er niet meer onderuit kon melden ze ineens wel over de rellen.
Maar wel met een twist, het was opeens de schuld van extreem rechts.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 26 augustus 2020 @ 18:50:49 #200
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194732469
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:48 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Al weken aan het rellen, pas toen de media er niet meer onderuit kon melden ze ineens wel over de rellen.
Maar wel met een twist, het was opeens de schuld van extreem rechts.
Ik kan iets gemist hebben maar ik geloof dat de rellen al in de eerste drie dagen, nog voordat het een wijder verspreid fenomeen werd, al uitgebreid werden verslagen.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 18:51:41 #201
8369 speknek
Another day another slay
pi_194732482
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ben je weer selectief aan het winkelen uit de cijfers?
[..]

Of had je het alleen over die vier staten?
Dat is inderdaad wat "tot x%" betekent. Dat er variatie in percentages zit en voor bepaalde gevallen x% de bovengrens is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194732518
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:46 schreef MisChrartin het volgende:
Wat een idioten. Als je onder schot wordt gehouden moet je niet naar je auto lopen om er iets uit te gaan pakken. De politie zal dat niet laten gebeuren en daar hebben ze naar gehandeld.
Als je dat niet meer wilt als land moet je wat doen aan het wijdverbreide wapenbezit. Dan hoeft de politie niet zo snel de trekker overhalen.

En dan over racisme: ja het zal er zeker zijn. Maar niet iedere blanke is direct een racist al wordt dit zo langzamerhand steeds meer op die manier geportretteerd. Andersom zijn er ook genoeg racistische getinte mensen.
Maar waar ik me vooral aan erger: ze eisen gelijke uitkomsten, maar je moet gelijke kansen eisen. Anders is het niet duidelijk of je de excuusneger op kantoor bent of er op eigen kracht bent gekomen. Dit geldt overigens ook voor vrouwen in de top van het bedrijfsleven.
Ach, een blank militielid heeft gisteren daar vier man neergeschoten, is vervolgens naar de politie gewandeld terwijl hij een aantal keer naar zijn wapen greep... En de politie liet hem rustig langs lopen terwijl ze met al hun voertuigen op de demonstranten afliepen. Dus blijkbaar kan het wel.

Oh ja, die man is nu voortvluchtig ;(. De politie liet hem letterlijk gaan.
pi_194732795
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:50 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ik kan iets gemist hebben maar ik geloof dat de rellen al in de eerste drie dagen, nog voordat het een wijder verspreid fenomeen werd, al uitgebreid werden verslagen.
Er is een user die anderen vaak beticht van alleen FOX nieuws te kijken.
Welke bronnen bezoek jij allemaal waaruit blijkt dat het extreem rechts is?

En al die video's waar je afro amerikanen winkels ziet plunderen en mensen knockout slaan die hun winkel verdedigen zijn van extreem rechts?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 26 augustus 2020 @ 19:09:43 #205
8369 speknek
Another day another slay
pi_194732887
quote:
10s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 19:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jaja... _O- :')
Nederlands laten vallen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 19:10:44 #206
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194732916
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 19:05 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Er is een user die anderen vaak beticht van alleen FOX nieuws te kijken.
Welke bronnen bezoek jij allemaal waaruit blijkt dat het extreem rechts is?

En al die video's waar je afro amerikanen winkels ziet plunderen en mensen knockout slaan die hun winkel verdedigen zijn van extreem rechts?
Er zijn bij dit soort toestanden - zeker in de VS - wel vaker diverse groepen te vinden die als bijen op honing van de chaos gebruik maken om dubieus te handelen. Dat lijkt me niet voorbehouden aan 1 kant van het politieke spectrum. Echter in de eerste week waren er vooral signalen dat extreemrechtse groepen hun opmars maakten, zoals Boogaloo, want diverse mensen maakten melding van de aanwezigheid van diens symbolen op auto's, et cetera.

Dat Antifa ook in de bres sprong lijkt me evident. AchJa maakt daar echter van dat mensen daarmee zouden beweren dat extreemrechts de aanstichter is van die rellen, ofzo.

Bijzonder standpunt wel.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 26 augustus 2020 @ 19:12:41 #207
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_194732962
quote:
83s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:20 schreef sp3c het volgende:
is die links/rechts discussie serieus nog steeds bezig??????

lekker fucking belangrijk man |:(
Ik zag dat en ik was direct klaar met dit topic.

Fucking kleuters kerel. :r je zou maar zo simpel en binair denken. Mijn hemel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_194733039
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 19:09 schreef speknek het volgende:
Nederlands laten vallen?
Zeg gewoon dat het voor 4 van de 50 staten van toepassing is ipv net te doen alsof het voor het hele land geldt.

Hell, misschien kun je het nog verder opknippen en kom je districten tegen waar het percentage nog hoger ligt.
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 19:16:04 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194733041
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 19:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik zag dat en ik was direct klaar met dit topic.

Fucking kleuters kerel. :r je zou maar zo simpel en binair denken. Mijn hemel.
eigenaardig is wat het is

wie er allemaal achter zit vind ik pas interessant als het afgelopen is, op dit moment moet het gewoon stoppen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 26 augustus 2020 @ 19:19:39 #210
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_194733117
quote:
83s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 19:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

eigenaardig is wat het is

wie er allemaal achter zit vind ik pas interessant als het afgelopen is, op dit moment moet het gewoon stoppen
Het tot het autistische af zaken of mensen simplificeren tot links of rechts is zo schijt vervelend.

Vooral als er dan ook nog eens bepaalde eigenschappen worden worden gehangen. Ik zie dat soort mensen er voor aan een boze brief te schrijven naar de maker van linksdraaiende yoghurt
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 19:20:22 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194733133
linksdraaiende yoghurt vreet ik niet hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 19:21:33 #212
8369 speknek
Another day another slay
pi_194733155
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 19:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zeg gewoon dat het voor 4 van de 50 staten van toepassing is ipv net te doen alsof het voor het hele land geldt.
Ik doe niet net alsof het voor het hele land geldt, er staat letterlijk tot 20%, niet gemiddeld 20%. De interpretatie dat het voor het hele land geldt is er dan en slechts dan je de Nederlandse taal onmachtig bent.

Maar goed
"Gewoon dat het voor 4 van de 50 staten van toepassing is".

Dat maakt het verder niet goed ofzo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194733190
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 19:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het tot het autistische af zaken of mensen simplificeren tot links of rechts is zo schijt vervelend.

Vooral als er dan ook nog eens bepaalde eigenschappen worden worden gehangen. Ik zie dat soort mensen er voor aan een boze brief te schrijven naar de maker van linksdraaiende yoghurt
En terecht, rechtsdraaiend is gezonder. :(
pi_194733228
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:53 schreef kipknots het volgende:

[..]

Oh ja, die man is nu voortvluchtig ;(. De politie liet hem letterlijk gaan.
Is inmiddels gearresteerd.
pi_194733271
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 19:21 schreef speknek het volgende:

Ik doe niet net alsof het voor het hele land geldt, er staat letterlijk tot 20%, niet gemiddeld 20%. De interpretatie dat het voor het hele land geldt is er dan en slechts dan je de Nederlandse taal onmachtig bent.

Maar goed
"Gewoon dat het voor 4 van de 50 staten van toepassing is".

Dat maakt het verder niet goed ofzo.
Je bedoelt dat veroordeelden in het algemeen het stemrecht is ontnomen of dat er relatief gezien meer afro americans het stemrecht is ontnomen?

Bij een veroordeling raakt een blanke ook zijn stemrecht kwijt, het is niet dat die regelgeving op een bepaald deel van de bevolking van toepassing is.

Of je het met dat systeem eens bent kun je over twisten.
pi_194733587
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 19:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je bedoelt dat veroordeelden in het algemeen het stemrecht is ontnomen of dat er relatief gezien meer afro americans het stemrecht is ontnomen?

Bij een veroordeling raakt een blanke ook zijn stemrecht kwijt, het is niet dat die regelgeving op een bepaald deel van de bevolking van toepassing is.

Of je het met dat systeem eens bent kun je over twisten.
Best wel vreemd, het is niet zo dat je bij een veroordeling ineens geen staatsburger meer bent, maar er word je wel een fundamenteel recht ontnomen zo.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 20:12:57 #217
8369 speknek
Another day another slay
pi_194734055
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 19:26 schreef AchJa het volgende:
Je bedoelt dat veroordeelden in het algemeen het stemrecht is ontnomen of dat er relatief gezien meer afro americans het stemrecht is ontnomen?

Bij een veroordeling raakt een blanke ook zijn stemrecht kwijt, het is niet dat die regelgeving op een bepaald deel van de bevolking van toepassing is.

Of je het met dat systeem eens bent kun je over twisten.
Ik vind het te billijken dat je mensen die in de gevangenis zitten hun stemrecht ook ontneemt als straf. Tenminste, ik ben er zelf geen voorstander van, maar dat is een moreel standpunt dat je in kunt nemen. Dat ze na hun straf ook nog hun stemrecht kwijtraken is dan weer in strijd met de principes van het recht. Als je je straf hebt uitgezeten zou rehabilitatie weer aan de orde moeten zijn. Maar dit alles is alleen de theorie. In de praktijk worden over deze maatregelen volledig down party lines gestemd. Min of meer alle Republikeinen voor en alle Democraten tegen. En dat is omdat het geen moreel standpunt is, maar een politieke; een handige manier van voter suppression. Omdat zwarte Amerikanen 5x vaker gevangengezet worden dan witte Amerikanen, is het een uitstekende manier om met name Democratische stemmers buitenspel te zetten, en er zo voor te zorgen dat de Republikeinen aan de macht kunnen blijven ookal hebben ze een minderheid aan support. Let er bijvoorbeeld ook op dat je in Tennessee alleen je voting rights terug kan krijgen als je al je child support hebt betaald. Dat heeft verder helemaal niks met de straf te maken, maar je kunt wel raden waarom die regel erin gezet is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194734413
twitter


Prima reactie van de familie, respect. _O_
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 20:41:36 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194734511
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 20:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik vind het te billijken dat je mensen die in de gevangenis zitten hun stemrecht ook ontneemt als straf. Tenminste, ik ben er zelf geen voorstander van, maar dat is een moreel standpunt dat je in kunt nemen. Dat ze na hun straf ook nog hun stemrecht kwijtraken is dan weer in strijd met de principes van het recht. Als je je straf hebt uitgezeten zou rehabilitatie weer aan de orde moeten zijn. Maar dit alles is alleen de theorie. In de praktijk worden over deze maatregelen volledig down party lines gestemd. Min of meer alle Republikeinen voor en alle Democraten tegen. En dat is omdat het geen moreel standpunt is, maar een politieke; een handige manier van voter suppression. Omdat zwarte Amerikanen 5x vaker gevangengezet worden dan witte Amerikanen, is het een uitstekende manier om met name Democratische stemmers buitenspel te zetten, en er zo voor te zorgen dat de Republikeinen aan de macht kunnen blijven ookal hebben ze een minderheid aan support. Let er bijvoorbeeld ook op dat je in Tennessee alleen je voting rights terug kan krijgen als je al je child support hebt betaald. Dat heeft verder helemaal niks met de straf te maken, maar je kunt wel raden waarom die regel erin gezet is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
voelt een beetje BNW dit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 21:01:15 #220
8369 speknek
Another day another slay
pi_194734806
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 20:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

voelt een beetje BNW dit
Reality is stranger than fiction


quote:
Florida’s longstanding policy of preventing anyone with a felony conviction from voting. First implemented in the 19th century, the policy was used as a cudgel of white supremacy during the Jim Crow era to disenfranchise African Americans after they formally gained the right to vote. By 2016, it had become one of the most potent forms of voter suppression in the United States, blocking up to 1.4 million people in Florida – including more than 21% of eligible Black voters – from being able to vote.
https://www.theguardian.c(...)ment-4-voting-rights

quote:
In 2018, nearly two-thirds of the Florida electorate voted to amend the state constitution and allow felons to vote. The amendment applied to felons who had completed their parole or probation periods, and it did not apply to those convicted of murder or sexual offenses.

The referendum was something of an end-run around the Republican-controlled state Legislature, and its passage meant that some 1.4 million felons in the state would be eligible to vote. It had bipartisan support outside the Legislature from both conservative and liberal groups.

The GOP-controlled Legislature, however, sought to limit the effects of the amendment by passing a law that conditioned the right to vote on payment of all fees, fines and restitution that were part of the sentence in each felon's case.
https://www.npr.org/2020/(...)t-to-vote-in-florida

[ Bericht 30% gewijzigd door speknek op 26-08-2020 21:07:16 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 21:04:44 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194734864
werkt niet echt goed dan _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194735575
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 18:53 schreef kipknots het volgende:

[..]

Ach, een blank militielid heeft gisteren daar vier man neergeschoten, is vervolgens naar de politie gewandeld terwijl hij een aantal keer naar zijn wapen greep... En de politie liet hem rustig langs lopen terwijl ze met al hun voertuigen op de demonstranten afliepen. Dus blijkbaar kan het wel.

Oh ja, die man is nu voortvluchtig ;(. De politie liet hem letterlijk gaan.
Bron?
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 21:53:39 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194735752
niet echt

Florida ook niet (Obama won er 2x) en wat de president betreft is het al sinds wo2 stuivertje wisselen tussen Republikeinen en Democraten dus als de republikeinen (al dan niet) op slinkse wijze proberen aan de macht proberen te blijven dan zijn ze daar bar slecht in geslaagd de laatste 80 jaar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 22:00:53 #225
8369 speknek
Another day another slay
pi_194735915
quote:
83s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 21:04 schreef sp3c het volgende:
werkt niet echt goed dan _O-
Hoe bedoel je?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 22:02:02 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194735939
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:00 schreef speknek het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
de republikeinen blijven niet echt consequent aan de macht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 22:03:55 #227
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194735975
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 20:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

voelt een beetje BNW dit
Voor een ontluisterend overzicht: https://en.wikipedia.org/(...)in_the_United_States (vooral de bronnen zijn interessant).
Huilen dan.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 22:06:26 #228
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194736030
Sowieso belachelijk door hoeveel hoepels je moet springen om berhaupt te kunnen (mogen) stemmen 8)7 .
Huilen dan.
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 22:07:48 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194736061
je ID kaart laten zien is al voter surpression blijkbaar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 22:10:32 #230
8369 speknek
Another day another slay
pi_194736114
quote:
83s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

de republikeinen blijven niet echt consequent aan de macht
Er zijn meer verkiezingen dan de president. Maar dat ze uberhaupt de macht krijgen komt door voter suppression. Zie dus dat tweederde van de bevolking voor het amendement stemde, maar de GOP het tot aan de SC door Trump apppointees heeft weten te frustreren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 22:11:54 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194736144
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:10 schreef speknek het volgende:
Er zijn meer verkiezingen dan de president.
nee echt?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194736197
quote:
83s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:07 schreef sp3c het volgende:
je ID kaart laten zien is al voter surpression blijkbaar
Wel als je hemel en aarde moet verzetten om aan zo'n photo ID te komen (zie een studie van Harvard: https://today.law.harvard(...)rd-law-report-finds/) en de reden waarvoor het is ingevoerd, voter impersonation, in de praktijk vrijwel niet voor blijkt te komen.
pi_194736273
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Wel als je hemel en aarde moet verzetten om aan zo'n photo ID te komen en de reden waarvoor het is ingevoerd, voter impersonation, in de praktijk vrijwel niet blijkt voor te komen.
Het is kennelijk ook te moeilijk om een fatsoenlijk systeem op te zetten zoals in Nederland waar je gewoon je stempas opgestuurd krijgt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194736295
quote:
83s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:07 schreef sp3c het volgende:
je ID kaart laten zien is al voter surpression blijkbaar
Het raakt inderdaad kan noch wal. Je identificeren is een doodnormale eis aan kiezers.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 22:24:42 #235
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194736440
quote:
83s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:07 schreef sp3c het volgende:
je ID kaart laten zien is al voter surpression blijkbaar
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:19 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Het raakt inderdaad kan noch wal. Je identificeren is een doodnormale eis aan kiezers.
Grapjas(sen). Het gaat om hoe arbitrair het is met welke pasjes je mag identificeren. Wel met concealed carry permits, niet met je universiteitskaart. Wel met je military ID, niet met je overheidspas.

Zie: https://www.npr.org/secti(...)inst-minority-voters

A district court had found not only that the law discriminated, but that it was intentionally designed to do so. The 5th U.S. Circuit Court of Appeals saw some flaws in that conclusion and instructed the lower court to reconsider that element of the case and rule again — preferably after Election Day.

Precies wat @speknek zegt dus.
Huilen dan.
pi_194736674
Opmerkelijk, dat is natuurlijk erg vreemd en zorgt enkel voor meer onduidelijkheid. Je zou slechts een officile ID-card moeten accepteren, geen andere pasjes.

Maar dit hele gebeuren constant linken aan 'minorities' vind ik een walgelijke vorm van sluikracisme. Het is in principe niets meer dan een bevolkingsgroep infantiliseren. Dat men het berhaupt in het hoofd haalt te denken dat een ID meenemen naar een stemloket te moeilijk is voor bepaalde mensen. Ik moet direct weer denken aan het bekende filmpje omtrent dit onderwerp.
pi_194736792
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]


[..]

Grapjas(sen). Het gaat om hoe arbitrair het is met welke pasjes je mag identificeren. Wel met concealed carry permits, niet met je universiteitskaart. Wel met je military ID, niet met je overheidspas.

Zie: https://www.npr.org/secti(...)inst-minority-voters

A district court had found not only that the law discriminated, but that it was intentionally designed to do so. The 5th U.S. Circuit Court of Appeals saw some flaws in that conclusion and instructed the lower court to reconsider that element of the case and rule again — preferably after Election Day.

Precies wat @:Speknek zegt dus.
Dat geldt dus voor iedereen. Of geldt deze regelgeving alleen voor zwarte democraten zodat alleen die niet kunnen stemmen ofzo?
pi_194737056
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat geldt dus voor iedereen. Of geldt deze regelgeving alleen voor zwarte democraten zodat alleen die niet kunnen stemmen ofzo?
Een wet hoeft niet expliciet racistisch te zijn om toch racistische effecten te hebben.
pi_194737466
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:33 schreef Dejannn het volgende:
Opmerkelijk, dat is natuurlijk erg vreemd en zorgt enkel voor meer onduidelijkheid. Je zou slechts een officile ID-card moeten accepteren, geen andere pasjes.
Dat is hier toch niets anders? Een rijbewijs mag vaak ook als ID gebruikt worden, maar niet bij alle instanties.

Ik vind het ook niet heel gek dat je je niet mag identificeren met een universiteitspas, en wel met carry permits of military ID's, dat zal ook net als in NL met de aanwezige gegevens op die kaartjes te maken hebben.
pi_194737480
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Een wet hoeft niet expliciet racistisch te zijn om toch racistische effecten te hebben.
Maar wat is het racistische effect dan?
  woensdag 26 augustus 2020 @ 23:33:58 #241
8369 speknek
Another day another slay
pi_194738137
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:33 schreef Dejannn het volgende:
Maar dit hele gebeuren constant linken aan 'minorities' vind ik een walgelijke vorm van sluikracisme.
:').

Nog maar eens een keer de titel van dat nieuwsbericht.

U.S. Appeals Court Finds Texas Voter ID Law Discriminates Against Minority Voters

Maar Dejannn weet het beter. Of eigenlijk, de plaat staat het niet toe.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 23:38:25 #242
8369 speknek
Another day another slay
pi_194738214
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat is hier toch niets anders? Een rijbewijs mag vaak ook als ID gebruikt worden, maar niet bij alle instanties.

Ik vind het ook niet heel gek dat je je niet mag identificeren met een universiteitspas, en wel met carry permits of military ID's, dat zal ook net als in NL met de aanwezige gegevens op die kaartjes te maken hebben.
Neen, het staat letterlijk in de tekst:

quote:
"Part of that has to do with the type of photo IDs the Legislature designated as legitimate. For example, military IDs and concealed handgun carry permits — they're lawful to vote. But state employee photo IDs and university photo IDs are not.

"So in federal court, the plaintiff's lawyers have argued successfully that the Legislature approved ID cards that were more likely to be held by white Republican voters and excluded IDs that were more likely to be held by minority Democrats."

Military IDs en Gun Carry permits worden vaker gedragen door Republikeinse stemmers, State employee IDs en University IDs vaker door Democratische stemmers.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194738340
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Neen, het staat letterlijk in de tekst:
[..]

Military IDs en Gun Carry permits worden vaker gedragen door Republikeinse stemmers, State employee IDs en University IDs vaker door Democratische stemmers.
Wat neen?

Dat laatste is leuk, maar wat moet je daar verder mee? Dus omdat iets wat niets met huidskleur te maken heeft ongunstig uitvalt voor een bepaalde groep, moeten de voorwaarden maar aangepast worden.
pi_194738379
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Wat neen?

Dat laatste is leuk, maar wat moet je daar verder mee? Dus omdat iets wat niets met huidskleur te maken heeft ongunstig uitvalt voor een bepaalde groep, moeten de voorwaarden maar aangepast worden.
Je denkt dat het toeval was dat alleen photoIds die gunstig werken voor republikeinen en negatief werken voor negerts waren toegestaan?
  woensdag 26 augustus 2020 @ 23:49:34 #245
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194738383
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Wat neen?

Dat laatste is leuk, maar wat moet je daar verder mee? Dus omdat iets wat niets met huidskleur te maken heeft ongunstig uitvalt voor een bepaalde groep, moeten de voorwaarden maar aangepast worden.
8)7

Bold: laat dat nou juist de reden zijn waarom sommige ID's wel mogen, en andere niet.
Huilen dan.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 23:51:33 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_194738406
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Wat neen?

Dat laatste is leuk, maar wat moet je daar verder mee? Dus omdat iets wat niets met huidskleur te maken heeft ongunstig uitvalt voor een bepaalde groep, moeten de voorwaarden maar aangepast worden.
Neen het ligt niet aan de kwaliteit van de data, het ligt aan de personen die ze hebben. Het is gewoon hetzelfde als een CDA lidmaatschappas is toegestaan, een PVV lidmaatschappas niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 23:53:15 #247
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194738427
Overigens zijn die rare ID laws maar n facet van voter suppression. En voor de mensen die nog menen vol te kunnen houden dat het benoemen van voter suppression "walgelijk sluikracisme" is of "als BNW klinkt": https://www.theguardian.c(...)ns-voter-suppression
Huilen dan.
pi_194738440
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Neen, het staat letterlijk in de tekst:
[..]

Military IDs en Gun Carry permits worden vaker gedragen door Republikeinse stemmers, State employee IDs en University IDs vaker door Democratische stemmers.
Het is wel enorm ver gezocht hoor aangezien er zeven verschillende IDs toegestaan zijn.

quote:
The U.S. 5th Circuit Court of Appeals ruled last July that the Texas law disproportionately targeted minority voters who were less likely to have one of the seven forms of state-approved photo ID
  woensdag 26 augustus 2020 @ 23:55:47 #249
8369 speknek
Another day another slay
pi_194738460
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:54 schreef AchJa het volgende:
Het is wel enorm ver gezocht hoor aangezien er zeven verschillende IDs toegestaan zijn.
Welke nog meer dan, de Bridge club, Polo club en Golf club IDs? Het is blijkbaar zo enorm ver gezocht dat het Hof van Cassatie het overtuigend genoeg vond om het discriminatie te noemen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194738463
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Neen het ligt niet aan de kwaliteit van de data, het ligt aan de personen die ze hebben. Het is gewoon hetzelfde als een CDA lidmaatschappas is toegestaan, een PVV lidmaatschappas niet.
Wat een gelul.

Ook al ligt het niet aan de data, je sluit helemaal niemand uit. Zoals AchJa al zegt; 7 verschillende manieren om je te identificeren. Lijkt me prima, meer dan hier in elk geval.
pi_194738477
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:49 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Je denkt dat het toeval was dat alleen photoIds die gunstig werken voor republikeinen en negatief werken voor negerts waren toegestaan?
Dat negatief werken voor negers maak jij ervan. Dat gebeurt alleen niet.
pi_194738478
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Wat een gelul.

Ook al ligt het niet aan de data, je sluit helemaal niemand uit. Zoals AchJa al zegt; 7 verschillende manieren om je te identificeren. Lijkt me prima, meer dan hier in elk geval.
Waarom dan precies die manieren uit sluiten die vaker gebruikt worden door andere stemmers en normaal net zo legitiem zijn?
pi_194738482
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat negatief werken voor negers maak jij ervan. Dat gebeurt alleen niet.
Dat het niet gebeurt maak jij er van.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 23:58:05 #254
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194738493
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is wel enorm ver gezocht hoor aangezien er zeven verschillende IDs toegestaan zijn.
[..]

Het gaat er niet om dat er geen alternatieven zijn. Het gaat erom dat het voor mensen uit bepaalde groepen doelbewust zo lastig mogelijk gemaakt wordt om een stem uit te brengen.
Huilen dan.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 23:58:55 #255
8369 speknek
Another day another slay
pi_194738504
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat negatief werken voor negers maak jij ervan. Dat gebeurt alleen niet.
Dat maakt het Hof van Cassatie ervan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194738507
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat er geen alternatieven zijn. Het gaat erom dat het bepaalde groepen zo lastig mogelijk gemaakt wordt om een stem uit te brengen.
Dat blijkt alleen nergens uit. Ik weet zo niet wat een Military ID is, maar ik ga er even vanuit dat je dat hebt als je in het leger zit en volgens mij is het net zo makkelijk voor een zwarte man of vrouw dan voor een blanke man of vrouw om het leger in te gaan. Daarnaast dus nog andere geldige manieren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2020 00:00:21 ]
pi_194738511
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat maakt het Hof van Cassatie ervan.
Dat is mooi voor het Hof van Cassatie.
pi_194738523
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Welke nog meer dan, de Bridge club, Polo club en Golf club IDs? Het is blijkbaar zo enorm ver gezocht dat het Hof van Cassatie het overtuigend genoeg vond om het discriminatie te noemen.
Je hebt gvd zeven verschillende mogelijkheden om een ID te organiseren. Als dat zelfs te hoog gegrepen is ben je te dom om te stemmen.

Hier in Nederland heb je maar 2 officiele IDs, of een paspoort of een ID kaart. Je rijbewijs is geen officieel ID omdat daar je nationaliteit niet op staat.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 00:05:05 #259
8369 speknek
Another day another slay
pi_194738582
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:00 schreef AchJa het volgende:
Je hebt gvd zeven verschillende mogelijkheden om een ID te organiseren. Als dat zelfs te hoog gegrepen is ben je te dom om te stemmen.

Hier in Nederland heb je maar 2 officiele IDs, of een paspoort of een ID kaart. Je rijbewijs is geen officieel ID omdat daar je nationaliteit niet op staat.
Dat verandert helemaal niets aan de werkelijkheid dat de keuze voor deze zeven discriminatoir was.

Wat mijn part laat je honderd soorten IDs toe, zolang ze maar mijn naam erop hebben staan en de rest wordt afgekeurd.

Bizar dat hier een "discussie" over gevoerd moet worden. Weer een nieuw dieptepunt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 00:06:48 #260
8369 speknek
Another day another slay
pi_194738594
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat blijkt alleen nergens uit. Ik weet zo niet wat een Military ID is, maar ik ga er even vanuit dat je dat hebt als je in het leger zit en volgens mij is het net zo makkelijk voor een zwarte man of vrouw dan voor een blanke man of vrouw om het leger in te gaan. Daarnaast dus nog andere geldige manieren.
Oh je hoeft alleen maar even het leger in te gaan om te kunnen stemmen.
Service guarantees citizenship!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 00:07:01 #261
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194738596
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat blijkt alleen nergens uit. Ik weet zo niet wat een Military ID is, maar ik ga er even vanuit dat je dat hebt als je in het leger zit en volgens mij is het net zo makkelijk voor een zwarte man of vrouw dan voor een blanke man of vrouw om het leger in te gaan. Daarnaast dus nog andere geldige manieren.
Snap je het nou echt niet of doe je alsof 8)7 ? De enige reden waarom je wl met een military ID en conceal carry permit mag stemmen, en niet met een universiteitskaart of State Employee ID is omdat die er onder de bezitters van de eerste twee pasjes meer republikeins gestemd wordt, en bij de laatste twee pasjes meer democratisch.

Dat is toch hartstikke krom?
Huilen dan.
pi_194738603
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:58 schreef Isdatzo het volgende:

Het gaat er niet om dat er geen alternatieven zijn. Het gaat erom dat het voor mensen uit bepaalde groepen doelbewust zo lastig mogelijk gemaakt wordt om een stem uit te brengen.
Dat staat er niet:

quote:
"So in federal court, the plaintiff's lawyers have argued successfully that the Legislature approved ID cards that were more likely to be held by white Republican voters and excluded IDs that were more likely to be held by minority Democrats."
Het wordt het helemaal niemand lastiger gemaakt. Het staat je vrij om een geldig ID te regelen, het is niet verboden voor bepaalde bevolkingsgroepen.
pi_194738635
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 23:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Neen, het staat letterlijk in de tekst:
[..]

Military IDs en Gun Carry permits worden vaker gedragen door Republikeinse stemmers, State employee IDs en University IDs vaker door Democratische stemmers.
Zou dit niet ook te maken kunnen hebben met de mate waarin deze documenten tegen vervalsing beveiligd zijn, technisch en/of strafrechtelijk?
  donderdag 27 augustus 2020 @ 00:09:20 #264
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194738636
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat staat er niet:
[..]
Nee, maar dat is wel precies waarom.
quote:
Het wordt het helemaal niemand lastiger gemaakt. Het staat je vrij om een geldig ID te regelen, het is niet verboden voor bepaalde bevolkingsgroepen.
Het wordt mensen wel degelijk lastiger gemaakt.
Huilen dan.
pi_194738655
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:09 schreef Isdatzo het volgende:
Het wordt mensen wel degelijk lastiger gemaakt.
Je kunt daar niet zoals hier gewoon een identiteitskaart of paspoort aanvragen?
  donderdag 27 augustus 2020 @ 00:11:14 #266
8369 speknek
Another day another slay
pi_194738661
quote:
11s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Zou dit niet ook te maken kunnen hebben met de mate waarin deze documenten tegen vervalsing beveiligd zijn, technisch en/of strafrechtelijk?
Nee, anders was dat wel de uitspraak geweest. Er zijn weinig dingen beter door de staat zelf te controleren dan de state employee id.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194738662
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:05 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat verandert helemaal niets aan de werkelijkheid dat de keuze voor deze zeven discriminatoir was.

Wat mijn part laat je honderd soorten IDs toe, zolang ze maar mijn naam erop hebben staan en de rest wordt afgekeurd.

Bizar dat hier een "discussie" over gevoerd moet worden. Weer een nieuw dieptepunt.
Als ik wil gaan stemnen moet ik hier ook aan bepaalde randvoorwaarden voldoen. Voldoe ik daar niet aan dan fix ik dat. Waarom wordt dat hier wel normaal gevonden? Ik ga dan toch ook niet janken dat mijn vispas niet geaccepteerd wordt en een rijbewijs wel.

Jij doet net alsof ze allemaal debiel zijn ofzo, dat is pas een dieptepunt.
pi_194738665
Alleen al het regelen van een ander ID zonder dat daar een redelijke reden voor is, is puur het moeilijker maken voor mensen om te stemmen.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 00:13:27 #269
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194738687
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als ik wil gaan stemnen moet ik hier ook aan bepaalde randvoorwaarden voldoen. Voldoe ik daar niet aan dan fix ik dat. Waarom wordt dat hier wel normaal gevonden?

Jij doet net alsof ze allemaal debiel zijn ofzo, dat is pas een dieptepunt.
Waarom moeten sommige mensen door meer hoepels springen dan andere mensen om te kunnen stemmen?
Huilen dan.
pi_194738701
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
Alleen al het regelen van een ander ID zonder dat daar een redelijke reden voor is, is puur het moeilijker maken voor mensen om te stemmen.
Dat vind ik dus een kulsmoes. Wonen die lui in een inrichting ofzo?
pi_194738704
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als ik wil gaan stemnen moet ik hier ook aan bepaalde randvoorwaarden voldoen. Voldoe ik daar niet aan dan fix ik dat. Waarom wordt dat hier wel normaal gevonden? Ik ga dan toch ook niet janken dat mijn vispas niet geaccepteerd word en een rijbewijs wel.

Jij doet net alsof ze allemaal debiel zijn ofzo, dat is pas een dieptepunt.
Hier hebben we geen 10 manieren om jezelf te identificeren. Je hebt een id-kaart, paspoort, rijbewijs (wat denk ik niet geldig is) en als je iets anders weet hou ik me aanbevolen.

Daar heb je geen centraal burgelijk register oid en dus een nogal los systeem van identificeren. Kennelijk vind jij een jachtlicentie wel ok, maar een studentenkaart niet?
pi_194738708
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:11 schreef speknek het volgende:
Nee, anders was dat wel de uitspraak geweest.
Klinkt als een aanname.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:11 schreef speknek het volgende:
Er zijn weinig dingen beter door de staat zelf te controleren dan de state employee id.
Ik kan me zo voorstellen dat zaken als toegang tot militaire bases een grotere mate van beveiliging vereisen dan een typisch werknemerspasje van de federale overheid of universiteit en dat er op vervalsen van vergunningen voor concealed carry veel hogere straffen staan.

Maar heb geen idee of dit ook werkelijk zo is. *O*
pi_194738722
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Waarom moeten sommige mensen door meer hoepels springen dan andere mensen om te kunnen stemmen?
Dat hoeft helemaal niet. Iedereen moet 1 van de 7 goedgekeurde IDs hebben om te stemmen. Het is niet dat de zwarte militair niet mag stemmem met zijn militairy ID en de blanke wel. Dat zou wel voter supression zijn.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 00:21:44 #274
8369 speknek
Another day another slay
pi_194738778
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:11 schreef AchJa het volgende:
Als ik wil gaan stemnen moet ik hier ook aan bepaalde randvoorwaarden voldoen. Voldoe ik daar niet aan dan fix ik dat. Waarom wordt dat hier wel normaal gevonden?

Jij doet net alsof ze allemaal debiel zijn ofzo, dat is pas een dieptepunt.
Wat mij betreft had de ID plicht voor stemmen hier ook niet zomaar normaal gevonden moeten worden (en er was ook discussie totdat je nu dacht ik tot 5 jaar na het verlopen van je paspoort kon blijven stemmen ivm voter suppression van bejaarden), maar

1. Zaakjes zijn hier veel beter geregeld, qua registratie van inwoners (geen gelul met census e.d.) en er zijn veel meer paspoort uitgifte punten. Niemand hoeft een half uur te rijden om er een te verkrijgen.
2. Er is minder absolute armoede waarbij het kopen van een ID kaart een week voedsel in de weg zit.
3. Mensen werken niet op zaterdag of kunnen gemakkelijk een halve dag vrij krijgen voor zulke officile zaken.
4. Niemand zegt dat een bevolkingsgroep te achterlijk is om een ID te krijgen, maar een enkel procent is al genoeg, want
5. 1% maakt nauwelijks verschil in ons kiesstelsel, maar al het verschil in het first-past-the-post-tweepartijenstelselprincipe (3x woordwaarde).
Op zo'n manier is de 1% die erachter komt dat zijn ID kaart is verlopen bij het stemmen en de 1% van de andere partij die erachter komt dat zijn Republikeinse partij lidmaatschappas wel werkt, de 2% die het verschil maakt in Florida.
(1.2% was het verschil tussen Trump en Clinton.. 0.1% het verschil tussen Gore en Bush).
6. En daarom is het bij ons geen discriminerende voter suppression (behalve dan voor oudjes) en daar wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194738783
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:14 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hier hebben we geen 10 manieren om jezelf te identificeren. Je hebt een id-kaart, paspoort, rijbewijs (wat denk ik niet geldig is) en als je iets anders weet hou ik me aanbevolen.

Daar heb je geen centraal burgelijk register oid en dus een nogal los systeem van identificeren. Kennelijk vind jij een jachtlicentie wel ok, maar een studentenkaart niet?
Dit zijn de zeven smaken waar je uit kunt kiezen. Iedere joker kan dat regelen:

quote:
Texas driver license issued by the Texas Department of Public Safety (DPS)
Texas Election Identification Certificate issued by DPS
Texas personal identification card issued by DPS
Texas concealed handgun license issued by DPS
United States military identification card containing the person’s photograph
United States citizenship certificate containing the person’s photograph
United States passport
pi_194738814
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat mij betreft had de ID plicht voor stemmen hier ook niet zomaar normaal gevonden moeten worden (en er was ook discussie totdat je nu dacht ik tot 5 jaar na het verlopen van je paspoort kon blijven stemmen ivm voter suppression van bejaarden), maar

1. Zaakjes zijn hier veel beter geregeld, qua registratie van inwoners (geen gelul met census e.d.) en er zijn veel meer paspoort uitgifte punten. Niemand hoeft een half uur te rijden om er een te verkrijgen.
2. Er is minder absolute armoede waarbij het kopen van een ID kaart een week voedsel in de weg zit.
3. Mensen werken niet op zaterdag of kunnen gemakkelijk een halve dag vrij krijgen voor zulke officile zaken.
4. Niemand zegt dat een bevolkingsgroep te achterlijk is om een ID te krijgen, maar een enkel procent is al genoeg, want
5. 1% maakt nauwelijks verschil in ons kiesstelsel, maar al het verschil in het first-past-the-post-tweepartijenstelselprincipe (3x woordwaarde).
Op zo'n manier is de 1% die erachter komt dat zijn ID kaart is verlopen bij het stemmen en de 1% van de andere partij die erachter komt dat zijn Republikeinse partij lidmaatschappas wel werkt, de 2% die het verschil maakt in Florida.
(1.2% was het verschil tussen Trump en Clinton.. 0.1% het verschil tussen Gore en Bush).
Ik zie geen republikeinse lidmaatschappas in dat rijtje staan... Het zijn nmm redelijk reguliere en normale IDs die men eist. Een rijbewijs is al goed genoeg dus ik vind het echt een kulverhaal.

Dit is echt een gezocht "probleem".

Edit: Een Texas ID card (kun je mee stemmen). 16 Dollar... :')

https://www.dmv.org/tx-texas/id-cards.php

Jij met je armoede en het moeilijk maken...

[ Bericht 5% gewijzigd door AchJa op 27-08-2020 00:35:19 ]
pi_194738833
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit zijn de zeven smaken waar je uit kunt kiezen. Iedere joker kan dat regelen:
[..]

Wat was er mis met de andere manieren en waarom zouden die niet geldig zijn?

Stel dat je in Nederland in Wassenaar, Rozendaal, en nog 5 andere zulke plaatsen een stempas kunt halen. Waarom zouden andere id's niet geldig zijn? Dat is toch heel raar?
  donderdag 27 augustus 2020 @ 00:34:07 #278
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194738852
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik zie geen republikeinse lidmaatschappas in dat rijtje staan... Het zijn nmm redelijk reguliere en normale IDs die men eist. Een rijbewijs is al goed genoeg dus ik vind het echt een kulverhaal.

Dit is echt een gezocht "probleem".
Kan je vinden, maar dit is slechts n voorbeeld waar we het nu uitvoerig over hebben omdat sp3c het toevallig aanhaalde. Het komt er gewoon op neer dat er een duidelijk patroon bestaat waarin het uitbrengen van een stem op slinkse wijze doelbewust makkelijker dan wel moeilijker gemaakt wordt voor groepen mensen die respectievelijk vaker of minder vaak op jouw partij stemmen.
Huilen dan.
pi_194738885
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:31 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Wat was er mis met de andere manieren en waarom zouden die niet geldig zijn?

Stel dat je in Nederland in Wassenaar, Rozendaal, en nog 5 andere zulke plaatsen een stempas kunt halen. Waarom zouden andere id's niet geldig zijn? Dat is toch heel raar?
Wil je het niet begrijpen ofzo? Niet goedgekeurde IDs worden niet geaccepteerd, ook niet hier in Nederland. Jij kunt ook niet stemmen met je bromfietscertificaat. En de rest van Nederland ook niet.
pi_194738910
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wil je het niet begrijpen ofzo? Niet goedgekeurde IDs worden niet geaccepteerd, ook niet hier in Nederland. Jij kunt ook niet stemmen met je bromfietscertificaat. En de rest van Nederland ook niet.
Is dat tegenwoordig niet ook een rijbewijs? :?
pi_194738917
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Kan je vinden, maar dit is slechts n voorbeeld waar we het nu uitvoerig over hebben omdat sp3c het toevallig aanhaalde. Het komt er gewoon op neer dat er een duidelijk patroon bestaat waarin het uitbrengen van een stem op slinkse wijze doelbewust makkelijker dan wel moeilijker gemaakt wordt voor groepen mensen die respectievelijk vaker of minder vaak op jouw partij stemmen.
Bullshit. Als je te lui of te lam bent om de randvoorwaarden te regelen is dat niet plotseling het traineren van bepaalde mensen. Iedereen moet nl. aan dezelfde voorwaarden voldoen. Dat je het er niet mee eens bent dat jouw buskaart niet geaccepteerd wordt en een rijbewijs wel staat er compleet los van.
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 00:52:20 #283
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194738995
quote:
5s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Je kunt daar niet zoals hier gewoon een identiteitskaart of paspoort aanvragen?
ID kaart niet, nee, paspoort wel maar dat is geen simpele zaak in vergelijking met Nederland. Dat kan niet op het stadhuis wel op bepaalde grote postkantoren waar je een afspraak moet maken en de kosten zijn minimaal $145 en als het nu doet moet je rekenen op langere wachttijden, normaal is 6-8 weken maar door COVID is dat vertraagd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194739014
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

ID kaart niet, nee, paspoort wel maar dat is geen simpele zaak in vergelijking met Nederland. Dat kan niet op het stadhuis wel op bepaalde grote postkantoren waar je een afspraak moet maken en de kosten zijn minimaal $145 en als het nu doet moet je rekenen op langere wachttijden, normaal is 6-8 weken maar door COVID is dat vertraagd.
Dat is inderdaad best een drempel, zijn de alternatieven vergelijkbaar geprijsd?
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 00:57:53 #285
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194739034
quote:
5s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:54 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat is inderdaad best een drempel, zijn de alternatieven vergelijkbaar geprijsd?
Dat is per staat verschillend, dacht ik, Rijbewijs in Texas is $33 voor aanvragers boven de 18.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194739039
quote:
5s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:54 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat is inderdaad best een drempel, zijn de alternatieven vergelijkbaar geprijsd?
Ik heb id kaart standaard bij maar die laat ik niet zomaar zien als ik staande gehoud word want het gaat ze geen reet aan
I will do what i must !!
  donderdag 27 augustus 2020 @ 01:01:12 #287
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194739058
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bullshit. Als je te lui of te lam bent om de randvoorwaarden te regelen is dat niet plotseling het traineren van bepaalde mensen. Iedereen moet nl. aan dezelfde voorwaarden voldoen. Dat je het er niet mee eens bent dat jouw buskaart niet geaccepteerd wordt en een rijbewijs wel staat er compleet los van.
Zucht. Het is niet alln die ont-zet-tend arbitraire photo ID voting laws in Texas, het gaat om het patroon. Voor meer, en kwalijker, voorbeelden zie de Wikipedia-pagina die ergens op de vorige pagina staat.
Huilen dan.
pi_194739062
Een of andere boswachter of stadswacht hoeft mijn naam of wat dan ook helemaal niet te weten
I will do what i must !!
pi_194739063
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 00:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wil je het niet begrijpen ofzo? Niet goedgekeurde IDs worden niet geaccepteerd, ook niet hier in Nederland. Jij kunt ook niet stemmen met je bromfietscertificaat. En de rest van Nederland ook niet.
Maar ze worden voor andere dingen wel gebruikt, behalve voor bij het stemmen en dan arbitrair toegelaten bij het stemmen. Waarom wil je niet accepteren dat de rechters hier gelijk hadden?
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 01:03:17 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194739074
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 22:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]


[..]

Grapjas(sen). Het gaat om hoe arbitrair het is met welke pasjes je mag identificeren. Wel met concealed carry permits, niet met je universiteitskaart. Wel met je military ID, niet met je overheidspas.

Zie: https://www.npr.org/secti(...)inst-minority-voters

A district court had found not only that the law discriminated, but that it was intentionally designed to do so. The 5th U.S. Circuit Court of Appeals saw some flaws in that conclusion and instructed the lower court to reconsider that element of the case and rule again — preferably after Election Day.

Precies wat @:Speknek zegt dus.
ik maak helemaal geen grap en dat denigrerende mag je wmb achterwege laten ...

het werd gebracht als een soort lees en huiver maar ik zie heel weinig boeiends en ik snap de uitspraken van de rechters op zich ook wel, dat is een democratie aan het werk

bewijs voor het argument is echter flinterdun, military ID mag bv wel en zwarten zijn procentueel juist oververtegenwoordigd binnen de krijgsmacht itt de witte meerderheid

https://www.statista.com/(...)-in-the-us-military/

dat zou dan dus in het voordeel van de zwarte stem moeten zijn bijvoorbeeld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194739087
quote:
83s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 01:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik maak helemaal geen grap en dat denigrerende mag je wmb achterwege laten ...

het werd gebracht als een soort lees en huiver maar ik zie heel weinig boeiends en ik snap de uitspraken van de rechters op zich ook wel, dat is een democratie aan het werk

bewijs voor het argument is echter flinterdun, military ID mag bv wel en zwarten zijn procentueel juist oververtegenwoordigd binnen de krijgsmacht itt de witte meerderheid

https://www.statista.com/(...)-in-the-us-military/

dat zou dan dus in het voordeel van de zwarte stem moeten zijn bijvoorbeeld
Je moet helemaal niks
I will do what i must !!
  Moderator donderdag 27 augustus 2020 @ 01:10:12 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194739106
damn right maar niet rullevant
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194739113
Als je staande gehoud word door zon flapdrol gelijk alles filmen 112 bellen en zeggen dat je gegijzeld word
I will do what i must !!
pi_194739138
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 01:01 schreef SnertMetChoco het volgende:

Maar ze worden voor andere dingen wel gebruikt, behalve voor bij het stemmen en dan arbitrair toegelaten bij het stemmen. Waarom wil je niet accepteren dat de rechters hier gelijk hadden?
Omdat ik het een non-issue vind wat gebaseerd is op aannames. Men doet net alsof een republikein alleen maar in het bezit is van een wapenvergunning en voor de rest niks heeft, dus geen rijbewijs of ID of wat dan ook. En dat daarom de republikeinen in het voordeel zijn omdat minder democraten een wapenvergunning hebben en dat die ook geen rijbewijs oid hebben. Het is echt gebaseerd op drijfzand.

En waar bepaalde passen wel of niet voor gebruikt mogen worden doet niks terzake, dat is hier in Nederland ook. En als je iets wil waar bepaalde documenten voor geeist worden dan ga je dat regelen.
pi_194739149
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 01:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zucht. Het is niet alln die ont-zet-tend arbitraire photo ID voting laws in Texas, het gaat om het patroon. Voor meer, en kwalijker, voorbeelden zie de Wikipedia-pagina die ergens op de vorige pagina staat.
Net was "voter suppression" nog een big issue en nu moet het weer in een patroon gezien worden...
pi_194739155
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 01:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Net was "voter suppression" nog een big issue en nu moet het weer in een patroon gezien worden...
Als stads wacht of politie je aanhoud en vanalles wilt weten moet er wel een reden voor zijn vind ik
I will do what i must !!
pi_194739163
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 01:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niet relevant in dit topic.
Dit is toch een kut topic
I will do what i must !!
  donderdag 27 augustus 2020 @ 01:59:20 #299
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_194739329
Gaan we nu voor elke neger die doodgeschoten word een stad platbranden?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 04:57:55 #301
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194739601
Gaan we nu echt beweren dat zwarte mensen onmachtig zijn om een geldige legitimatie te kunnen bemachtigen? Hoe verwerpelijk neerbuigend is dit. Werkelijk onvoorstelbaar.

Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')