quote:New York Times: 8 Minutes and 46 Seconds: How George Floyd Was Killed in Police Custody
May 31, 2020. Updated June 9, 2020
[RECONSTRUCTIE VIDEO IN DE LINK]
The Times has reconstructed the death of George Floyd on May 25. Security footage, witness videos and official documents show how a series of actions by officers turned fatal.
On May 25, Minneapolis police officers arrested George Floyd, a 46-year-old black man, after a convenience store employee called 911 and told the police that Mr. Floyd had bought cigarettes with a counterfeit $20 bill. Seventeen minutes after the first squad car arrived at the scene, Mr. Floyd was unconscious and pinned beneath three police officers, showing no signs of life.SPOILER: de rest van het artikelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transcript van de videoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:RTL Nieuws: Traangas, rubberen kogels en vuurwerk bij rellen in Minneapolis
31 mei 2020 07:59
Ondanks de avondklok zijn demonstranten in de Amerikaanse stad Minneapolis gisteravond opnieuw de straat opgegaan. De nationale garde werd bekogeld met vuurwerk en gebruikte als reactie daarop traangas en rubberen kogels.SPOILER: de rest van het artikelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:The Guardian: Protests about police brutality are met with wave of police brutality across US
Sat 6 Jun 2020. Last modified on Mon 8 Jun 2020 14.58 BST
Use of teargas, batons, pepper spray, fists, feet and vehicles against protesters sparks lawsuits and international condemnation
The nationwide anti-police brutality protests sparked by the killing of George Floyd in the US have been marked by widespread incidents of police violence, including punching, kicking, gassing, pepper-spraying and driving vehicles at often peaceful protesters in states across the country.
The actions have left thousands of protesters in jail and injured many others, leaving some with life-threatening injuries.SPOILER: de rest van het artikelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:RTL Nieuws: Protesten VS houden aan: 'Het gaat om iets groters'
06 juni 2020 20:09
De Amerikaanse hoofdstad Washington maakt zich op voor de grootste protesten tegen racisme die er zijn gehouden. Nooit eerder is op zo'n grote schaal gedemonstreerd tegen politiegeweld. Maar de protesten begonnen niet bij George Floyd. De burgerrechtenbeweging in Amerika kent een lange voorgeschiedenis van onderdrukking en politiegeweld.
Een kantelpunt in de geschiedenis is de March on Washington. In augustus van 1963 trokken een kwart miljoen zwarte Amerikanen naar de hoofdstad, om te demonstreren tegen de onderdrukking. De mars kwam honderd jaar na de afschaffing van de slavernij, maar in de VS waren - en zijn - zwarte Amerikanen nog steeds economisch achtergesteld.SPOILER: de rest van het artikelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[modbreak]Topic is bedoeld om de demonstraties in de VS te bespreken.
Racistische trekjes en grapjes, generaliserende opmerkingen, onzinnigheden, one-liners, offtopic gedoe en persoonlijke opmerkingen naar andere users kunnen per direct achterwege blijven.
Kun je niet inhoudelijk discussiren met bronnen, meningen, feiten of nieuwsberichten: blijf dan weg, dan is dit topic niet voor jou. Reageren op andermans inhoudelijke inbreng met smileys, krachttermen, one-liners of andere 'geintjes' worden niet getolereerd.
Zet een TR als je wat ziet wat volgens jou niet door de beugel kan en ga er niet zelf met gestrekt been in, meldt het ons gewoon en we kijken er naar zodra we kunnen.
Eigenlijk niets anders dan anders dus, maar een (NWS-)ban zal sneller volgen want de maat bij sommige 'usual suspects' is wel vol nu.
[/modbreak]You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Wat mij opvalt is dat de media hier nogal hijgerig allerlei video's publiceren van rellen in Amerika, maar niet hier in Nederland van de Schilderswijk en zo. Of van de vele rellen in Frankrijk.![]()
Is het nog gaande? Of ondertussen al overgewaaid? Ik heb er de laatste dagen/weken niets meer over gehoord. Wel over mensen die demonstreren tegen de coronamaatregelen.![]()
Nederlandse media laat vrij weinig zijn zien van wat er zich werkelijk afspeelt in Amerikaanse steden qua rellen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 14:41 schreef Homey het volgende:
Wat mij opvalt is dat de media hier nogal hijgerig allerlei video's publiceren van rellen in Amerika, maar niet hier in Nederland van de Schilderswijk en zo. Of van de vele rellen in Frankrijk.Ik zou zeggen, scroll het vorige topic nog eens door.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 14:44 schreef jameshond7 het volgende:
Is het nog gaande? Of ondertussen al overgewaaid? Ik heb er de laatste dagen/weken niets meer over gehoord. Wel over mensen die demonstreren tegen de coronamaatregelen.
Genoeg beelden te vinden van de afgelopen dagen.
Veel zit ook onder tweets.
NWS / BLM demonstraties in de VS #44You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Volop bezig:quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 14:44 schreef jameshond7 het volgende:
Is het nog gaande? Of ondertussen al overgewaaid? Ik heb er de laatste dagen/weken niets meer over gehoord. Wel over mensen die demonstreren tegen de coronamaatregelen.
![]()
Je zult mega rellen zien als Trump wordt herkozen, en zeker als de marge klein is.
Op Betfair daalt de quote van Trump, het is echt bijna 50/50. Biden wordt opgehemeld in de media en Trump dagelijks afgefikt, maar dat heeft maar een hele beperkte invloed op kiezers.
Hier is wat Trump gaat doen: hij gaat met enorme orders strooien aan het bedrijfsleven in swing states als Ohio. Kijk naar een nieuw bedrijf als Workhorse. Gevestigd in Ohio en de CEO is een Trump fan. Zou mij niks verbazen als dat bedrijf, wat elektrische vans maakt, opeens een mega order krijgt in oktober, wat voor veel banen zorgt in Ohio. En dus meer stemmers op Trump.
Trump heeft nog een hoop trucs in z'n hoge hoed om kiezers te paaien. Die man is erg sluw en bijzonder ervaren in dit soort situaties.![]()
![]()
Ergens hoop ik toch ooit op een terras te zitten en deze vraag te krijgen.
Valt dit onder vreedzaam protesteren?
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2020 18:34:51 ]![]()
Ik hoop hetzelfde. Dikke middelvinger kunnen ze krijgen. De tering met hun gezeikquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 18:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!![]()
De vraag moet zijn wanneer de Democrats dit soort geweld veroordelen en de vraag moet ook zijn wanneer gaan Democrat bestuurders zorgen voor veiligheid; een belangrijk onderdeel van de functie van een verkozen official, in plaats van gevangenissen leeg maken en cash bail reforms promoten waardoor opgepakte brandstichters, plunderaars en andere geweldplegers binnen no time weer op vrije voeten zijn om opnieuw op verschillende manieren de wet te overtreden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 18:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]
Wanneer. Gaat. Trump. Ingrijpen.
Gvd. Zero tolerance beleid vanaf nu.Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)![]()
Wat een mongolen weerquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 18:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Valt dit onder vreedzaam protesteren?
Ik vraag mij vooral af hoe dit soort mensen denken dat dergelijk gedrag echt een positieve invloed op anderen gaat hebben.In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa![]()
quote:De vader van Jacob Blake, de ongewapende zwarte man die afgelopen zondagavond door een agent meerdere keren in zijn rug werd geschoten in Kenosha (Wisconsin), zegt dat zijn 29-jarige zoon momenteel vanaf zijn middel verlamd is. ,,Hij heeft acht gaten in zijn lijf.’’
https://www.ad.nl/buitenl(...)is-verlamd~a43cb353/Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Mijn eigen mening over dat schietincident: Je kan het heel lang hebben over of die agent fout zat of niet.
Aan de ene kant is het volkomen fout om je hele magazijn te legen op iemand die slechts mogelijk bewapend is.
Aan de andere kant heeft dit slachtoffer er wel alles aan gedaan om het te laten escaleren en heeft hij ook een verleden waar iedere agent extreem voorzichtig van word.
Voor mij betekent dat dat ik niet direct zal roepen dat die agenten fout zaten of dat daar juist niets mis mee is.
Waar ik wel moeite mee heb is dat er geen enkele aanleiding is om te denken dat hier racisme in het spel is.
Toch doet de hele BLM gemeenschap alsof dit een racistische moord is en durft niemand daar tegenin te gaan.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
![]()
Hoe in hemelsnaam zorgt dit geweld ervoor dat de situatie voor de zwarte gemeenschap zich verbetert? En is er al iets bekend of dat de financile donaties aan black lives matter wordt ingezet door bijvoorbeeld gedupeerde middenstanders tegemoet te komen?
Wat is er berhaupt met dat geld gebeurd dat werd gedoneerd om blm te steunen?Crooked Hillary
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)![]()
Jezus..quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 18:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]
Wanneer. Gaat. Trump. Ingrijpen.
Gvd. Zero tolerance beleid vanaf nu.
Denken ze nog steeds dat ze op deze manier respect verdienen?
En hebben ze dan echt niet door dat door dat door dit soort zaken mensen alleen maar meer overstappen naar de republikeinen en toch weer gaan stemmen op Trump
Plus, die polls hebben er vorige verkiezingen flink naast gezeten, waarom zou dat nu anders zijn?You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Als ze tevreden zijn over de afgelopen vier jaar zullen ze dat zeker doen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:09 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
En hebben ze dan echt niet door dat door dat door dit soort zaken mensen alleen maar meer overstappen naar de republikeinen en toch weer gaan stemmen op Trump
Maar als zelfs Trump en de zijnen zich blijkbaar zo schamen over de afgelopen vier jaar dat ze op de RNC niet verder komen dan "Stem op ons, want de andere partij is kut" dan is dat niet echt reclame voor de zittende president.![]()
Dat vraag ik mij dus ook af; alsof men zich zo in de eigen filter/nieuwsbubbel genesteld heeft dat de notie dat hun eigen gedrag mogelijk bepaalde consequenties kan/gaat hebben feitelijk niet aanwezig is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:09 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Jezus..
Plus, die polls hebben er vorige verkiezingen flink naast gezeten, waarom zou dat nu anders zijn?In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa![]()
Support voor BLM is dan ook hard dalende. Inmiddels volgens deze website: https://civiqs.com/result(...)nty=true&zoomIn=true onder de 50%. Maar ik ken de website verder niet, dus geen idee hoe betrouwbaar etc.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:09 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Jezus..
Plus, die polls hebben er vorige verkiezingen flink naast gezeten, waarom zou dat nu anders zijn?![]()
De link doet het niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Support voor BLM is dan ook hard dalende. Inmiddels volgens deze website: https://civiqs.com/result(...)nty=true&zoomIn=true onder de 50%. Maar ik ken de website verder niet, dus geen idee hoe betrouwbaar etc.
502 Bad GatewayYou have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
https://civiqs.com/results/black_lives_matterquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:24 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
De link doet het niet.
502 Bad Gateway![]()
FF "HTTPS://" weghalen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:24 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
De link doet het niet.
502 Bad Gateway![]()
Betrouwbaar genoeg aangezien deze site in het begin regelmatig voorbij is gekomen om maar aan te geven hoeveel "steun" er zou zijn voor die BLM club.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Support voor BLM is dan ook hard dalende. Inmiddels volgens deze website: https://civiqs.com/result(...)nty=true&zoomIn=true onder de 50%. Maar ik ken de website verder niet, dus geen idee hoe betrouwbaar etc.![]()
Ah, gelukkig. Dan kan, in dit geval, er een keer geen gejank komen dat de bron gekleurd isquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Betrouwbaar genoeg aangezien deze site in het begin regelmatig voorbij is gekomen om maar aan te geven hoeveel "steun" er zou zijn voor die BLM club..
![]()
Hier bv: NWS / Rellen in Amerika #21 Gezwelligquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ah, gelukkig. Dan kan, in dit geval, er een keer geen gejank komen dat de bron gekleurd is.
![]()
Een tijdje terug werd er nog gezanikt dat het allemaal eenzijdige gekleurde berichtgeving van alleen die Ngo was...quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Het resultaat van vreedzaam protesteren:
[ twitter ]
Ondertussen kun je geen TL meer openen op Twitter of je vindt filmpjes van dezelfde strekking.![]()
Klopt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 20:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een tijdje terug werd er nog gezanikt dat het allemaal eenzijdige gekleurde berichtgeving van alleen die Ngo was...
Ondertussen kun je geen TL meer openen op Twitter of je vindt filmpjes van dezelfde strekking.
Rare aanloop naar de verkiezingen zo.![]()
Crooked Hillary
Ik sprak enkele maanden geleden een stel hoogopgeleide Texanen met goede functies in het bedrijfsleven en die waren lyrisch over Trump. Eindelijk een president die zijn afspraken nakwam. Ze kwamen met hele rits zaken die hij blijkbaar toegezegd had tijdens vorige campagne en daadwerkelijk heeft gedaan. Ik was behoorlijk verbaasd maar zo’n 50% van de Amerikanen is daadwerkelijk pro-Trump hoe lastig wij dat ook kunnen voorstellen,quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:12 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als ze tevreden zijn over de afgelopen vier jaar zullen ze dat zeker doen.
Maar als zelfs Trump en de zijnen zich blijkbaar zo schamen over de afgelopen vier jaar dat ze op de RNC niet verder komen dan "Stem op ons, want de andere partij is kut" dan is dat niet echt reclame voor de zittende president.![]()
Poll: 62% of Americans Say They Have Political Views They’re Afraid to Sharequote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:42 schreef Underdoggy het volgende:
Ik was behoorlijk verbaasd maar zo’n 50% van de Amerikanen is daadwerkelijk pro-Trump hoe lastig wij dat ook kunnen voorstellen,
"The silent majority"Crooked Hillary
Via de "Actblue" donatie organisatie (o.a. ook een platform voor donaties aan diverse democraten) naar "Thousend Currents" die o.a. BLM als charity bedienen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:00 schreef dellipder het volgende:
Wat is er berhaupt met dat geld gebeurd dat werd gedoneerd om blm te steunen?https://www.insider.com/w(...)atter-charity-2020-6quote:Where do donations to Black Lives Matter go?
Any and all donations made to the Black Lives Matter Global Network Foundation go to it — but not entirely directly.
Under IRS requirements, any charitable funds donated to a non-profit using a fiscal sponsor are first given to the fiscal sponsor, which then doles out the money in the form of grants to the non-profit.
For example, when you donate to the Black Lives Matter movement, you are directed to its fundraising partner ActBlue. Then, ActBlue distributes the money raised to Thousand Currents, which is then granted to Black Lives Matter.
Though, there is one caveat: Phillips Erb said one of the main rules of being a fiscal sponsor per the IRS is directing where charitable funds go within the non-profit it is supporting.
Because Black Lives Matter does not have its own tax-exempt status, donations filter through various channels before resources are dispensed across BLM's 16 chapters. And where and how that money is allocated, is up to Thousand Currents, and likely agreed upon beforehand.https://thousandcurrents.org/black-lives-matter/quote:Thousand Currents is pleased to share that Black Lives Matter formalized its relationship with TIDES, a philanthropic partner and nonprofit accelerator dedicated to shared prosperity and social justice. This unique partnership will accelerate and further the extraordinary, unparalleled successes of BLMGNP’s chapter-led, decentralized organizational model.
From 2016-2020, Thousand Currents served as the fiscal sponsor for the Black Lives Matter Global Network Project. In 2019, Thousand Currents made a strategic decision to sunset fiscal sponsorships in order to focus on its core grantmaking to grassroots groups and movements in Africa, Asia, and Latin America. This transition is part of a long-planned process. Thousand Currents is exhilarated by Black Lives Matter Global Network Project’s growth and remains aligned and in solidarity with its critical call for dismantling anti-Black racism.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Mijn vraag ging niet over de geldstromen vanaf de donateurs, want dit kan ik zelf Googlen, maar over welke black lives precies buiten de blm beter van de miljoenen donaties zijn geworden. Welke middenstander die zijn bestaan vernietigd zag worden door plundering of brandstichting heeft blm geholpen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 22:09 schreef Montagui het volgende:
Via de "Actblue" donatie organisatie (o.a. ook een platform voor donaties aan diverse democraten) naar "Thousend Currents" die o.a. BLM als charity bedienen.Crooked Hillary
Heel erg begrijpelijk natuurlijk. Dit is ook een logisch gevolg van deze rare combinatie van vandalisme en pyromanie. Maar goed, hoe zat het nu ook alweer volgens bepaalde users hier? Dit was slechts wat onschuldige onvrede over vermeend racistisch politiegeweld en sociaal-economische ongelijkheid.
Dat donkere meisje dat daar hysterisch staat te schreeuwen in dat filmpje, dat is nu het resultaat van een kind dat is opgevoed met het narratief dat alles wat zij zal doen, hoe hard ze ook zal werken, het niets uitmaakt, want ze woont in een land dat is doordrongen met racisme en zij zal altijd onderdrukt zijn en er toch nooit komen. Tja, dan krijg je dus van dat soort waanideen dat 'het systeem' platbranden de enige oplossing is. Bedankt linkse media en linkse scholars met jullie identiteitspolitiek, intersectionaliteit en 'critical theories'. Fantastisch wat een harmonische taferelen dit oplevert![]()
![]()
![]()
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers![]()
Die agent was toch ook een volslagen mafklapper?quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:41 schreef Dejannn het volgende:
Dit was slechts wat onschuldige onvrede over vermeend racistisch politiegeweld en sociaal-economische ongelijkheid.![]()
En daar heeft Trump er weer een paar stemmers bijgekregen. Zo'n groep "vredige demonstranten" denkt nu door het spreekwoordelijke mes op de keel te zetten van willekeurige burgers een punt te maken, maar niets is minder waar.Niemand stelt dat die agent juist heeft gehandeld.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:58 schreef riazop het volgende:
[..]
Die agent was toch ook een volslagen mafklapper?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2020 00:13:29 ]![]()
Jaja, het is de schuld van links, niet van de ongelijkheden an sich.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:41 schreef Dejannn het volgende:
Heel erg begrijpelijk natuurlijk. Dit is ook een logisch gevolg van deze rare combinatie van vandalisme en pyromanie. Maar goed, hoe zat het nu ook alweer volgens bepaalde users hier? Dit was slechts wat onschuldige onvrede over vermeend racistisch politiegeweld en sociaal-economische ongelijkheid.
Dat donkere meisje dat daar hysterisch staat te schreeuwen in dat filmpje, dat is nu het resultaat van een kind dat is opgevoed met het narratief dat alles wat zij zal doen, hoe hard ze ook zal werken, het niets uitmaakt, want ze woont in een land dat is doordrongen met racisme en zij zal altijd onderdrukt zijn en er toch nooit komen. Tja, dan krijg je dus van dat soort waanideen dat 'het systeem' platbranden de enige oplossing is. Bedankt linkse media en linkse scholars met jullie identiteitspolitiek, intersectionaliteit en 'critical theories'. Fantastisch wat een harmonische taferelen dit oplevert
Chapeau!![]()
Mooie bende daar. IN een stuk of tien steden trouwens vannacht, maar nadruk ligt nog op Kenosha.
Iets van 3, 4 mensen neergeknald door burgers/ gekken met geweren. Zwaarbewapende milities op straat, groepen met 'gas canisters approaching' etc.
Of dit wordt zsm met grof geweld de kop ingeslagen door militairen, of het begint toch echt burgeroorlog (zwart<> wit) -achtige proporties te krijgen.![]()
De jaren 30 herleven. Geen Hitlergroet!? Bruinhemden komen je wel even intimideren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 18:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Valt dit onder vreedzaam protesteren?![]()
In de meeste relfilmpjes die ik heb gezien waren het blanken die het meeste aan het rellen waren. De mooiste was van een blanke jongeman die een zwarte man uitmaakte voor een rassenverrader toen die hem vroeg om niet dingen te slopen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 07:48 schreef myShizzle het volgende:
Mooie bende daar. IN een stuk of tien steden trouwens vannacht, maar nadruk ligt nog op Kenosha.
Iets van 3, 4 mensen neergeknald door burgers/ gekken met geweren. Zwaarbewapende milities op straat, groepen met 'gas canisters approaching' etc.
Of dit wordt zsm met grof geweld de kop ingeslagen door militairen, of het begint toch echt burgeroorlog (zwart<> wit) -achtige proporties te krijgen.![]()
De linkse moreel verhevenen komen je wel even vertellen welke mening je dient te hebben... Over monddood maken gesproken...quote:Op woensdag 26 augustus 2020 08:33 schreef Glazenmaker het volgende:
De jaren 30 herleven. Geen Hitlergroet!? Bruinhemden komen je wel even intimideren.![]()
Het was toch extreem rechts die op de grote reltrom sloeg? Dat was toch het grote gevaar?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 00:36 schreef Poem_ het volgende:
Jaja, het is de schuld van links, niet van de ongelijkheden an sich.
Chapeau!
Nou, dat blijkt...![]()
![]()
Naja ik weet niet of je Texanen als een groep van redelijkheid kunt neerzetten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:42 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ik sprak enkele maanden geleden een stel hoogopgeleide Texanen met goede functies in het bedrijfsleven en die waren lyrisch over Trump. Eindelijk een president die zijn afspraken nakwam. Ze kwamen met hele rits zaken die hij blijkbaar toegezegd had tijdens vorige campagne en daadwerkelijk heeft gedaan. Ik was behoorlijk verbaasd maar zo’n 50% van de Amerikanen is daadwerkelijk pro-Trump hoe lastig wij dat ook kunnen voorstellen,
Ik zag ooit een hoogopgeleide rijke "oliebaron" uit Texas op tv die claimde dat we van alles met de aarde mogen doen omdat deze in bruikleen aan ons is gegeven door God.![]()
Dan ben je gewoon knettergek en een gevaar voor onze wereld.
Veel Amerikanen denken zo. Het christendom is een dik gezwel in dat land.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.![]()
Politiegeweld is een groter probleem in Amerika dan racisme.
Jammerlijke is dat dat uiteindelijk weer resulteert in racisme.![]()
Dit is inderdaad heel bizar om te zien. Het gros van de vernielingen zijn afkomstig van witte Amerikanen, maar die hebben zo'n haat richting hun land en afschuw en diepe schuldgevoelens over hun huidskleur dat het in dit soort gedrag resulteert. De afgelopen maanden zijn er ook wel meer van die filmpjes opgedoken, van witte mensen die zwarte mensen de les staan te lezen over hoe zij zwart moeten zijn. Het benadrukt weer hoe compleet van de pot gerukt die theorien over 'race' zijn in de VS op dit moment. En wat doet de media? Jongens, wel allemaal 'White Fragility' lezen hoor! Helaas zijn dus juist dat soort belachelijke boeken medeverantwoordelijk voor deze taferelen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 08:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In de meeste relfilmpjes die ik heb gezien waren het blanken die het meeste aan het rellen waren. De mooiste was van een blanke jongeman die een zwarte man uitmaakte voor een rassenverrader toen die hem vroeg om niet dingen te slopen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2020 09:25:53 ]![]()
Nick Sandmann was dagenlang in het nieuws omdat hij tegenover een indiaan zogenaamd treiterende en racistische leuzen scandeerde maar deze ranzige praktijken van de andere kant laten ze niet zien op het nieuws.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 08:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De jaren 30 herleven. Geen Hitlergroet!? Bruinhemden komen je wel even intimideren.You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers![]()
Beetje offtopic, maar gelukkig weet de Huffington Post de aanwezigheid van Sandmann bij de RNC goed de plaatsen:quote:Op woensdag 26 augustus 2020 09:31 schreef Selqae het volgende:
[..]
Nick Sandmann was dagenlang in het nieuws omdat hij tegenover een indiaan zogenaamd treiterende en racistische leuzen scandeerde maar deze ranzige praktijken van de andere kant laten ze niet zien op het nieuws.
Terwijl diverse MSM partijen flink wat miljoenen hebben moeten aftikken deze zomer, ligt het aan de conservatieve media dat Sandmann nog actueel is. Nee, Huffington Post, het komt door je mede linkse media bedrijven dat Sandmann berhaupt actueel is geworden
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2020 09:36:50 ]![]()
Het mooiste van dit alles is nog wel, dat het toch vooral onze linkse medemens is die het hardste schreeuwt dat zij in de jaren 30 nooit een Jood zouden verraden.
En rara welke groep zien we nu met hun rassenpolitiek en pogroms? Als het allemaal niet zo verschrikkelijk zou zijn, zou dit het toppunt van komedie zijn geweest.![]()
Achja, het is ook een algemeen feit dat de meeste verraders in het linkse bolwerk Amsterdam rondlopen. Was tijdens de oorlog ook zo.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 09:39 schreef Ensiferum het volgende:
Het mooiste van dit alles is nog wel, dat het toch vooral onze linkse medemens is die het hardste schreeuwt dat zij in de jaren 30 nooit een Jood zouden verraden.
En rara welke groep zien we nu met hun rassenpolitiek en pogroms? Als het allemaal niet zo verschrikkelijk zou zijn, zou dit het toppunt van komedie zijn geweest.![]()
Het is te bizar voor woorden inderdaad. Als er n groep is die aan identiteitspolitiek doet is het wel de linkerkant van het politiek spectrum, zij zitten continue onderscheid te maken op geslacht, huidskleur, genderidentiteit, seksuele voorkeur en mensen op te delen in groepen van 'privileged' en 'marginalised'. Maar we moeten zo gelijk mogelijk zijn hoor, we streven voor een zo egalitair mogelijke samenleving. Juist ja, zo gelijk mogelijk zijn, door zoveel mogelijk onderscheidt te maken. En een tegenreactie daarop bestempelen zij dan vervolgens als 'white grievance politics'. Dit is een beetje het idee dat je iemand een hoek zou verkopen waarna je een klap terug ontvangt en dan gaat wijzen dat die persoon losse handjes heeft en nogal snel fysiek wordt. Het raakt echt kant noch wal.
En hoe objectief is de HuffPost trouwens eigenlijk? Oh ja.
![]()
Ik heb het volledige filmpje gezien en het was de indiaan die agressief bezig was. Toen het volledige filmpje uitkwam was het voor de NOS opeens een stuk minder belangrijk om dat groots te brengen. Moet je je voorstellen dat ik als blanke man in de persoonlijke ruimte van een groep moslim meisjes kom met mijn trommel en wat geschreeuw. Niemand zou mijn kant kiezen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 09:31 schreef Selqae het volgende:
[..]
Nick Sandmann was dagenlang in het nieuws omdat hij tegenover een indiaan zogenaamd treiterende en racistische leuzen scandeerde maar deze ranzige praktijken van de andere kant laten ze niet zien op het nieuws.![]()
Het ergste is dat het onderscheid wordt gemaakt op zaken die je niet kan veranderen, zoals geslacht en huidskleur. Zo blijf je het Eeuwige Slachtoffer of Dader (Der ewige Jude). Het is echt allemaal zo doorzichtig.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:01 schreef Dejannn het volgende:
Het is te bizar voor woorden inderdaad. Als er n groep is die aan identiteitspolitiek doet is het wel de linkerkant van het politiek spectrum, zij zitten continue onderscheid te maken op geslacht, huidskleur, genderidentiteit, seksuele voorkeur en mensen op te delen in groepen van 'privileged' en 'marginalised'. Maar we moeten zo gelijk mogelijk zijn hoor, we streven voor een zo egalitair mogelijke samenleving. Juist ja, zo gelijk mogelijk zijn, door zoveel mogelijk onderscheidt te maken. En een tegenreactie daarop bestempelen zij dan vervolgens als 'white grievance politics'. Dit is een beetje het idee dat je iemand een hoek zou verkopen waarna je een klap terug ontvangt en dan gaat wijzen dat die persoon losse handjes heeft en nogal snel fysiek wordt. Het raakt echt kant noch wal.
![]()
Dat zijn geen waanideen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 23:41 schreef Dejannn het volgende:
Dat donkere meisje dat daar hysterisch staat te schreeuwen in dat filmpje, dat is nu het resultaat van een kind dat is opgevoed met het narratief dat alles wat zij zal doen, hoe hard ze ook zal werken, het niets uitmaakt, want ze woont in een land dat is doordrongen met racisme en zij zal altijd onderdrukt zijn en er toch nooit komen. Tja, dan krijg je dus van dat soort waanideenThey told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Het grote gros van de Amerikanen zal het een rotzorg zijn wat er in die hellhole-steden aan de gang is, die leven gewoon (vredig) hun leven.
Een beetje zoals een groot deel van de Nederlanders buiten de randstad over Amsterdam denkt dus.![]()
Tja, dat past niet in het gewenste narratief.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Toen het volledige filmpje uitkwam was het voor de NOS opeens een stuk minder belangrijk om dat groots te brengen.Exact, en zo kun je dus continue groepen mensen politiek blijven benvloeden en hen naar je hand zetten.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:11 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Het ergste is dat het onderscheid wordt gemaakt op zaken die je niet kan veranderen, zoals geslacht en huidskleur. Zo blijf je het Eeuwige Slachtoffer of Dader (Der ewige Jude). Het is echt allemaal zo doorzichtig.![]()
Waar is al dat racisme dan? Of bedoel je het systematische racisme van de Democraten? dan ja, dan wel.quote:![]()
Ik vind het echt onbegrijpelijk. Zelfs al denk je echt dat het redelijk is om racisme verplicht te maken, zolang het maar gaat tegen de groep die jij niet mag. Dan nog zou je moeten denken: wat als Geertje Wilders over 2 jaar aan de macht komt en hetzelfde gaat doen met de instrumenten die ik hem heb gegeven, maar dan tegen Marokkanen?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:01 schreef Dejannn het volgende:
Hmmm is het slim om wettelijke quota tegen blanken en mannen in te stellen als die quota over 2 jaar met een kleine aanpassing juist gebruikt kunnen worden om mij uit te sluiten? En als ik echt tegen racisme ben, is het dan slim om voor een soort corrigerend racisme zijn? De traditionele racisten zouden wel eens kunnen denken dat zelfs de progressieve medemens racisme eigenlijk wel ok vindt. Hmmmm....![]()
Eh...jawel, als ze namelijk gewoon haar best doet op school, diploma's haalt, geen tijd verspilt aan zinloze demonstraties maar op zoek gaat naar een baan, heeft zij net zoveel kans om iets van haar leven te maken als de eerste de beste blanke jandoedel uit de suburbs.quote:Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
Ik ga niet beweren dat iedereen dezelfde kansen heeft, maar als je echt gaat geloven dat alles de schuld van een ander is en dat je zelf toch niks kan doen, dan heeft de KKK gewonnen. Het is bovendien gewoon niet waar.quote:![]()
Je bent verplicht om naar de school in je schooldistrict te gaan en die worden betaald met lokale belastingen. Een pauperwijk resulteert ook in een pauperschool in de VS. De kansen zijn echt ongelijk al bij geboorte. Maar compleet kansloos ben je als zwarte in een arme wijk ook niet en denken dat alles de schuld van een ander is garandeert dat je nooit uit het patroon van armoede zal komen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Eh...jawel, als ze namelijk gewoon haar best doet op school, diploma's haalt, geen tijd verspilt aan zinloze demonstraties maar op zoek gaat naar een baan, heeft zij net zoveel kans om iets van haar leven te maken als de eerste de beste blanke jandoedel uit de suburbs.![]()
Welke school, de openbare school wiens budget tot minimale proporties is teruggebracht door een racistische miljardair (nee niet Trump) zodat ook alle bsos, summer schools en hulpprogramma's failliet zijn gegaan (en zonder opvang een armoedeval van de ouders creeert)? De vervolgopleiding die kinderen van openbare scholen weert? De universiteit waar 40% van de plaatsen opgenomen wordt door ongeschikten die er alleen zitten omdat hun papa en mama alumnus of donor zijn, en waar de rest dus van een rijke priveschool moeten komen?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:18 schreef Hathor het volgende:
Eh...jawel, als ze namelijk gewoon haar best doet op school, diploma's haalt, geen tijd verspilt aan zinloze demonstraties maar op zoek gaat naar een baan, heeft zij net zoveel kans om iets van haar leven te maken als de eerste de beste blanke jandoedel uit de suburbs.
Moet ze op die school haar best doen?
Wie houd je voor de gek?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Als 1 van de 10 eruit komt, waren nog altijd 9 van de 10 kansloos. Je moet niet de uitzondering van de regel gebruiken om deze te ontkennen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je bent verplicht om naar de school in je schooldistrict te gaan en die worden betaald met lokale belastingen. Een pauperwijk resulteert ook in een pauperschool in de VS. De kansen zijn echt ongelijk al bij geboorte. Maar compleet kansloos ben je als zwarte in een arme wijk ook niet en denken dat alles de schuld van een ander is garandeert dat je nooit uit het patroon van armoede zal komen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
De kans is groter dat je als zwarte jongen eindigt in de gevangenis, dan op een vervolgopleiding in de VS. Dat is een nogal dramatische statistiek, maar er was ook niemand die je dwong om drugs te gaan dealen toen je nog op high school zat. Je hebt altijd invloed op het eindresultaat.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Als 1 van de 10 eruit komt, waren nog altijd 9 van de 10 kansloos. Je moet niet de uitzondering van de regel gebruiken om deze te ontkennen.![]()
Waarom ben je kansloos als zwarte? In welk opzicht is de huidskleur de doorslaggevende factor? Waarom kan het niet "zwarte cultuur" zijn? Iets dat wel veranderbaar is? Waarom is het per se de de huidskleur? Is het iets genetisch?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Als 1 van de 10 eruit komt, waren nog altijd 9 van de 10 kansloos. Je moet niet de uitzondering van de regel gebruiken om deze te ontkennen.![]()
Dit hele fucking topic is een shithole van constant zoeken naar de uitzonderingen voor het narratief wat men hier verspreid.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:26 schreef speknek het volgende:
[..]
![]()
Je kan best zeggen dat looters fout zijn en tegelijk erkennen dat ze een resultaat zijn van een vercrackte maatschappij die voor zwarten sinds het begin en voor de onderklasse sinds "trickle down economics" van Reagan een oligopolische kleptocratie is geworden ten koste van de onderklasse (en steeds meer ook de middenklasse).
Een Apple wordt niet 2 biljoen waard van noeste arbeid. Dat wordt het waard door categorisch parasitair geen belastingen te betalen (alleen mogelijk gemaakt door corruptie) en corona stimulus packages niet in de gemeenschap te stoppen maar in het terugkopen van aandelen, waardoor de opties van de raden van besturen meer waard worden en de gewone man op straat komt te staan.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Goede oneliner weer Basp1quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dit hele fucking topic is een shithole van constant zoeken naar de uitzonderingen voor het narratief wat men hier verspreid.![]()
![]()
Socialisme zal het leven voor iedereen beter maken!quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ach, het is de schuld van de grote bedrijven.![]()
Juist jaquote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:36 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Socialisme zal het leven voor iedereen beter maken!![]()
![]()
Ja en elke 15 jarige maakt de juiste keuzes. Niet dat een 15 jarige blanke die wat hashies dealt ook jarenlang de gevangenis in zou gaan, een strafblad krijgt en zijn stemrecht ontnomen wordt natuurlijk. De helft van de Amerikaanse jongeren rookt wiet en een groep eindigt ervoor in de gevangenis.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:32 schreef Glazenmaker het volgende:
De kans is groter dat je als zwarte jongen eindigt in de gevangenis, dan op een vervolgopleiding in de VS. Dat is een nogal dramatische statistiek, maar er was ook niemand die je dwong om drugs te gaan dealen toen je nog op high school zat. Je hebt altijd invloed op het eindresultaat.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Nee het is de schuld van de politici die het mogelijk maken.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ach, het is de schuld van de grote bedrijven.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ook niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee het is de schuld van de politici die het mogelijk maken.![]()
Want het tegenovergestelde van kleptocratie is socialisme, juistemquote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:36 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Socialisme zal het leven voor iedereen beter maken!.
Ik hoop maar dat je voor de regering werkt want anders ben je jezelf aan het naaien.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
boeie, us problemen lekker intern laten oplossen. Iemand 2e golf oorlog of midden-oosten lente vergeten? komt alleen maar shit uit voort voor ons. Straks weer een schip vol vluchtelingen uit USA. SlottekeIk noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.![]()
Een kleptocratie zelfs. Toe maar!quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Want het tegenovergestelde van kleptocratie is socialisme, juistem.
Ik hoop maar dat je voor de regering werkt want anders ben je jezelf aan het naaien.
Maar als er sprake is van een kleptocratie, dan zou je juist uitgesproken pro-Trump moeten zijn. Drain the swamp enzo?![]()
Allemaal waar, maar doet dit ook maar iets af aan het feit dat je als zwart persoon in de VS alsnog zelf keuzes kan maken die ervoor zorgen dat jij niet een van de sukkels in de gevangenis wordt?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja en elke 15 jarige maakt de juiste keuzes. Niet dat een 15 jarige blanke die wat hashies dealt ook jarenlang de gevangenis in zou gaan, een strafblad krijgt en zijn stemrecht ontnomen wordt natuurlijk. De helft van de Amerikaanse jongeren rookt wiet en een groep eindigt ervoor in de gevangenis.![]()
Heb je ook maar iets van Trump gevolgd?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:52 schreef Ensiferum het volgende:
Een kleptocratie zelfs. Toe maar!
Maar als er sprake is van een kleptocratie, dan zou je juist uitgesproken pro-Trump moeten zijn. Drain the swamp enzo?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Nee, waar ligt het dan wel aan? Aan de 'zwarte cultuur' (whatever that may be), versterkt door de democraten en 'linkse media' die de zwarte bevolking voeden met waanideen over racisme en achterstelling?quote:
Ik ben benieuwd naar jouw duiding.Huilen dan.![]()
Bizar dat de democraten zo´n idiote kandidaat naar voren schuiven n hun steden laten afbranden.
Enige zure is de leegloop van blue states naar red states waar ze mogelijk dezelfde schade gaan aanrichten.Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.![]()
Trump en zijn kliek van zorgvuldig geplaatste mannetjes vormen het swamp. Zie jij niet het structurele patroon van welvaart van de onderkant van de samenleving naar de bovenkant van de samenleving over hevelen, ondertussen de zaag zettend in de stoelpoten van democratie en rechtsstaat?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:52 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Een kleptocratie zelfs. Toe maar!
Maar als er sprake is van een kleptocratie, dan zou je juist uitgesproken pro-Trump moeten zijn. Drain the swamp enzo?Huilen dan.![]()
In tegenstelling tot de Obama's, Clintons, Pelosi's etc etc, heeft Trumps vermogen te lijden onder het ambt. Maar goed, het ziet er naar uit dat we ook vandaag jou niet op een intelligente post zullen betrappen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Heb je ook maar iets van Trump gevolgd?![]()
Ja (tenzij je een van de velen bent die onterecht opgepakt zijn vanwege je huidskleur, en mits je tieners als handelingsbekwaam ziet). Maar wat een discussie ook weer om niet in de gevangenis te belanden als succesfactor te zien.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:52 schreef Glazenmaker het volgende:
Allemaal waar, maar doet dit ook maar iets af aan het feit dat je als zwart persoon in de VS alsnog zelf keuzes kan maken die ervoor zorgen dat jij niet een van de sukkels in de gevangenis wordt?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
De sociale mobiliteit in de VS is echt erbarmelijk, niet alleen voor zwarten, oplossing daarvoor zou toch zijn om een flink te gaan investeren in betere gezondheidszorg en educatie. Zo enorm ingewikkeld is het allemaal niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:32 schreef speknek het volgende:
Je kan best zeggen dat looters fout zijn en tegelijk erkennen dat ze een resultaat zijn van een vercrackte maatschappij die voor zwarten sinds het begin en voor de onderklasse sinds "trickle down economics" van Reagan een oligopolische kleptocratie is geworden ten koste van de onderklasse (en steeds meer ook de middenklasse).
Een Apple wordt niet 2 biljoen waard van noeste arbeid. Dat wordt het waard door categorisch parasitair geen belastingen te betalen (alleen mogelijk gemaakt door corruptie) en corona stimulus packages niet in de gemeenschap te stoppen maar in het terugkopen van aandelen, waardoor de opties van de raden van besturen meer waard worden en de gewone man op straat komt te staan.B/C rating volgens FiveThirtyEight dus behoorlijk betrouwbaar. Wel een beetje jammer dat je daar direct kwade intenties achter zoektquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Betrouwbaar genoeg aangezien deze site in het begin regelmatig voorbij is gekomen om maar aan te geven hoeveel "steun" er zou zijn voor die BLM club.
[ Bericht 0% gewijzigd door Frikandelbroodje op 26-08-2020 11:12:54 ]Incelfrikandel![]()
Nee, en de groep blanken die aan de onderkant zit, is vele, vele malen groter.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:05 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De sociale mobiliteit in de VS is echt erbarmelijk, niet alleen voor zwarten,
Toch lopen die niet te rellen.
Verbazend. En maar blijven roepen dat het allemaal "razzizme" is.<signature here>.![]()
Hartstikke on-topic. Het uitblijven van erkenning voor de legitimiteit van de onvrede vanuit (een belangrijk deel van) de politiek (en dan met name het Witte Huis), het weigeren de problemen die er spelen te erkennen en aan te pakken, de (bewust?) contraproductieve reacties op de demonstraties en ongeregeldheden en de polariserende retoriek van de president en de zijnen die alleen bedoeld zijn om het rechts-conservatieve deel van zijn electoraat te pleasen verklaren natuurlijk deels waarom we het hier nog steeds over moeten hebben.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Terug naar de terroristen van BLM graag. Ontopic dus.Huilen dan.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: