quote:New York Times: 8 Minutes and 46 Seconds: How George Floyd Was Killed in Police Custody
May 31, 2020. Updated June 9, 2020
[RECONSTRUCTIE VIDEO IN DE LINK]
The Times has reconstructed the death of George Floyd on May 25. Security footage, witness videos and official documents show how a series of actions by officers turned fatal.
On May 25, Minneapolis police officers arrested George Floyd, a 46-year-old black man, after a convenience store employee called 911 and told the police that Mr. Floyd had bought cigarettes with a counterfeit $20 bill. Seventeen minutes after the first squad car arrived at the scene, Mr. Floyd was unconscious and pinned beneath three police officers, showing no signs of life.SPOILER: de rest van het artikelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transcript van de videoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:RTL Nieuws: Traangas, rubberen kogels en vuurwerk bij rellen in Minneapolis
31 mei 2020 07:59
Ondanks de avondklok zijn demonstranten in de Amerikaanse stad Minneapolis gisteravond opnieuw de straat opgegaan. De nationale garde werd bekogeld met vuurwerk en gebruikte als reactie daarop traangas en rubberen kogels.SPOILER: de rest van het artikelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:The Guardian: Protests about police brutality are met with wave of police brutality across US
Sat 6 Jun 2020. Last modified on Mon 8 Jun 2020 14.58 BST
Use of teargas, batons, pepper spray, fists, feet and vehicles against protesters sparks lawsuits and international condemnation
The nationwide anti-police brutality protests sparked by the killing of George Floyd in the US have been marked by widespread incidents of police violence, including punching, kicking, gassing, pepper-spraying and driving vehicles at often peaceful protesters in states across the country.
The actions have left thousands of protesters in jail and injured many others, leaving some with life-threatening injuries.SPOILER: de rest van het artikelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:RTL Nieuws: Protesten VS houden aan: 'Het gaat om iets groters'
06 juni 2020 20:09
De Amerikaanse hoofdstad Washington maakt zich op voor de grootste protesten tegen racisme die er zijn gehouden. Nooit eerder is op zo'n grote schaal gedemonstreerd tegen politiegeweld. Maar de protesten begonnen niet bij George Floyd. De burgerrechtenbeweging in Amerika kent een lange voorgeschiedenis van onderdrukking en politiegeweld.
Een kantelpunt in de geschiedenis is de March on Washington. In augustus van 1963 trokken een kwart miljoen zwarte Amerikanen naar de hoofdstad, om te demonstreren tegen de onderdrukking. De mars kwam honderd jaar na de afschaffing van de slavernij, maar in de VS waren - en zijn - zwarte Amerikanen nog steeds economisch achtergesteld.SPOILER: de rest van het artikelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[modbreak]Topic is bedoeld om de demonstraties in de VS te bespreken.
Racistische trekjes en grapjes, generaliserende opmerkingen, onzinnigheden, one-liners, offtopic gedoe en persoonlijke opmerkingen naar andere users kunnen per direct achterwege blijven.
Kun je niet inhoudelijk discussiren met bronnen, meningen, feiten of nieuwsberichten: blijf dan weg, dan is dit topic niet voor jou. Reageren op andermans inhoudelijke inbreng met smileys, krachttermen, one-liners of andere 'geintjes' worden niet getolereerd.
Zet een TR als je wat ziet wat volgens jou niet door de beugel kan en ga er niet zelf met gestrekt been in, meldt het ons gewoon en we kijken er naar zodra we kunnen.
Eigenlijk niets anders dan anders dus, maar een (NWS-)ban zal sneller volgen want de maat bij sommige 'usual suspects' is wel vol nu.
[/modbreak]You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Wat mij opvalt is dat de media hier nogal hijgerig allerlei video's publiceren van rellen in Amerika, maar niet hier in Nederland van de Schilderswijk en zo. Of van de vele rellen in Frankrijk.![]()
Is het nog gaande? Of ondertussen al overgewaaid? Ik heb er de laatste dagen/weken niets meer over gehoord. Wel over mensen die demonstreren tegen de coronamaatregelen.![]()
Nederlandse media laat vrij weinig zijn zien van wat er zich werkelijk afspeelt in Amerikaanse steden qua rellen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 14:41 schreef Homey het volgende:
Wat mij opvalt is dat de media hier nogal hijgerig allerlei video's publiceren van rellen in Amerika, maar niet hier in Nederland van de Schilderswijk en zo. Of van de vele rellen in Frankrijk.Ik zou zeggen, scroll het vorige topic nog eens door.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 14:44 schreef jameshond7 het volgende:
Is het nog gaande? Of ondertussen al overgewaaid? Ik heb er de laatste dagen/weken niets meer over gehoord. Wel over mensen die demonstreren tegen de coronamaatregelen.
Genoeg beelden te vinden van de afgelopen dagen.
Veel zit ook onder tweets.
NWS / BLM demonstraties in de VS #44You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Volop bezig:quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 14:44 schreef jameshond7 het volgende:
Is het nog gaande? Of ondertussen al overgewaaid? Ik heb er de laatste dagen/weken niets meer over gehoord. Wel over mensen die demonstreren tegen de coronamaatregelen.
![]()
Je zult mega rellen zien als Trump wordt herkozen, en zeker als de marge klein is.
Op Betfair daalt de quote van Trump, het is echt bijna 50/50. Biden wordt opgehemeld in de media en Trump dagelijks afgefikt, maar dat heeft maar een hele beperkte invloed op kiezers.
Hier is wat Trump gaat doen: hij gaat met enorme orders strooien aan het bedrijfsleven in swing states als Ohio. Kijk naar een nieuw bedrijf als Workhorse. Gevestigd in Ohio en de CEO is een Trump fan. Zou mij niks verbazen als dat bedrijf, wat elektrische vans maakt, opeens een mega order krijgt in oktober, wat voor veel banen zorgt in Ohio. En dus meer stemmers op Trump.
Trump heeft nog een hoop trucs in z'n hoge hoed om kiezers te paaien. Die man is erg sluw en bijzonder ervaren in dit soort situaties.![]()
![]()
Ergens hoop ik toch ooit op een terras te zitten en deze vraag te krijgen.
Valt dit onder vreedzaam protesteren?
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2020 18:34:51 ]![]()
Ik hoop hetzelfde. Dikke middelvinger kunnen ze krijgen. De tering met hun gezeikquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 18:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!![]()
De vraag moet zijn wanneer de Democrats dit soort geweld veroordelen en de vraag moet ook zijn wanneer gaan Democrat bestuurders zorgen voor veiligheid; een belangrijk onderdeel van de functie van een verkozen official, in plaats van gevangenissen leeg maken en cash bail reforms promoten waardoor opgepakte brandstichters, plunderaars en andere geweldplegers binnen no time weer op vrije voeten zijn om opnieuw op verschillende manieren de wet te overtreden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 18:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]
Wanneer. Gaat. Trump. Ingrijpen.
Gvd. Zero tolerance beleid vanaf nu.Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)![]()
Wat een mongolen weerquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 18:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Valt dit onder vreedzaam protesteren?
Ik vraag mij vooral af hoe dit soort mensen denken dat dergelijk gedrag echt een positieve invloed op anderen gaat hebben.In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa![]()
quote:De vader van Jacob Blake, de ongewapende zwarte man die afgelopen zondagavond door een agent meerdere keren in zijn rug werd geschoten in Kenosha (Wisconsin), zegt dat zijn 29-jarige zoon momenteel vanaf zijn middel verlamd is. ,,Hij heeft acht gaten in zijn lijf.’’
https://www.ad.nl/buitenl(...)is-verlamd~a43cb353/Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Mijn eigen mening over dat schietincident: Je kan het heel lang hebben over of die agent fout zat of niet.
Aan de ene kant is het volkomen fout om je hele magazijn te legen op iemand die slechts mogelijk bewapend is.
Aan de andere kant heeft dit slachtoffer er wel alles aan gedaan om het te laten escaleren en heeft hij ook een verleden waar iedere agent extreem voorzichtig van word.
Voor mij betekent dat dat ik niet direct zal roepen dat die agenten fout zaten of dat daar juist niets mis mee is.
Waar ik wel moeite mee heb is dat er geen enkele aanleiding is om te denken dat hier racisme in het spel is.
Toch doet de hele BLM gemeenschap alsof dit een racistische moord is en durft niemand daar tegenin te gaan.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
![]()
Hoe in hemelsnaam zorgt dit geweld ervoor dat de situatie voor de zwarte gemeenschap zich verbetert? En is er al iets bekend of dat de financile donaties aan black lives matter wordt ingezet door bijvoorbeeld gedupeerde middenstanders tegemoet te komen?
Wat is er berhaupt met dat geld gebeurd dat werd gedoneerd om blm te steunen?Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)![]()
Jezus..quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 18:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]
Wanneer. Gaat. Trump. Ingrijpen.
Gvd. Zero tolerance beleid vanaf nu.
Denken ze nog steeds dat ze op deze manier respect verdienen?
En hebben ze dan echt niet door dat door dat door dit soort zaken mensen alleen maar meer overstappen naar de republikeinen en toch weer gaan stemmen op Trump
Plus, die polls hebben er vorige verkiezingen flink naast gezeten, waarom zou dat nu anders zijn?You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Als ze tevreden zijn over de afgelopen vier jaar zullen ze dat zeker doen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:09 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
En hebben ze dan echt niet door dat door dat door dit soort zaken mensen alleen maar meer overstappen naar de republikeinen en toch weer gaan stemmen op Trump
Maar als zelfs Trump en de zijnen zich blijkbaar zo schamen over de afgelopen vier jaar dat ze op de RNC niet verder komen dan "Stem op ons, want de andere partij is kut" dan is dat niet echt reclame voor de zittende president.![]()
Dat vraag ik mij dus ook af; alsof men zich zo in de eigen filter/nieuwsbubbel genesteld heeft dat de notie dat hun eigen gedrag mogelijk bepaalde consequenties kan/gaat hebben feitelijk niet aanwezig is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:09 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Jezus..
Plus, die polls hebben er vorige verkiezingen flink naast gezeten, waarom zou dat nu anders zijn?In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa![]()
Support voor BLM is dan ook hard dalende. Inmiddels volgens deze website: https://civiqs.com/result(...)nty=true&zoomIn=true onder de 50%. Maar ik ken de website verder niet, dus geen idee hoe betrouwbaar etc.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:09 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Jezus..
Plus, die polls hebben er vorige verkiezingen flink naast gezeten, waarom zou dat nu anders zijn?![]()
De link doet het niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Support voor BLM is dan ook hard dalende. Inmiddels volgens deze website: https://civiqs.com/result(...)nty=true&zoomIn=true onder de 50%. Maar ik ken de website verder niet, dus geen idee hoe betrouwbaar etc.
502 Bad GatewayYou have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
https://civiqs.com/results/black_lives_matterquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:24 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
De link doet het niet.
502 Bad Gateway![]()
FF "HTTPS://" weghalen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:24 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
De link doet het niet.
502 Bad Gateway![]()
Betrouwbaar genoeg aangezien deze site in het begin regelmatig voorbij is gekomen om maar aan te geven hoeveel "steun" er zou zijn voor die BLM club.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Support voor BLM is dan ook hard dalende. Inmiddels volgens deze website: https://civiqs.com/result(...)nty=true&zoomIn=true onder de 50%. Maar ik ken de website verder niet, dus geen idee hoe betrouwbaar etc.![]()
Ah, gelukkig. Dan kan, in dit geval, er een keer geen gejank komen dat de bron gekleurd isquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 19:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Betrouwbaar genoeg aangezien deze site in het begin regelmatig voorbij is gekomen om maar aan te geven hoeveel "steun" er zou zijn voor die BLM club..
Forum Opties Forumhop: Hop naar: