Opgepakt wegens huidskleur. Linkjes naar die zaken graag.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja (tenzij je een van de velen bent die onterecht opgepakt zijn vanwege je huidskleur, en mits je tieners als handelingsbekwaam ziet). Maar wat een discussie ook weer om niet in de gevangenis te belanden als succesfactor te zien.
Fout, we hebben het er hier nog steeds over omdat je vriendjes nog steeds mensen mishandelen, racistisch zijn, de boel afbranden en afbreken.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hartstikke on-topic. Het uitblijven van erkenning voor de legitimiteit van de onvrede vanuit (een belangrijk deel van) de politiek (en dan met name het Witte Huis), het weigeren de problemen die er spelen te erkennen en aan te pakken, de (bewust?) contraproductieve reacties op de demonstraties en ongeregeldheden en de polariserende retoriek van de president en de zijnen die alleen bedoeld zijn om het rechts-conservatieve deel van zijn electoraat te pleasen verklaren natuurlijk deels waarom we het hier nog steeds over moeten hebben.
Waarom doen ze dat?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Fout, we hebben het er hier nog steeds over omdat je vriendjes nog steeds mensen mishandelen, racistisch zijn, de boel afbranden en afbreken.
Een nieuwe dag, een nieuwe plek om de doelpalen naar te verschuiven, is het niet?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hartstikke on-topic. Het uitblijven van erkenning voor de legitimiteit van de onvrede vanuit (een belangrijk deel van) de politiek (en dan met name het Witte Huis), het weigeren de problemen die er spelen te erkennen en aan te pakken, de (bewust?) contraproductieve reacties op de demonstraties en ongeregeldheden en de polariserende retoriek van de president en de zijnen die alleen bedoeld zijn om het rechts-conservatieve deel van zijn electoraat te pleasen verklaren natuurlijk deels waarom we het hier nog steeds over moeten hebben.
Tsja, je kan natuurlijk ook helemaal niks doen zoals jij schijnt te suggereren, omdat het blijkbaar toch allemaal niks uitmaakt, een blauwe bandana omdoen en al rappend iedereen met een rode bandana middels een driveby vol lood pompen. Want er is zo weinig andere keus.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Welke school, de openbare school wiens budget tot minimale proporties is teruggebracht door een racistische miljardair (nee niet Trump) zodat ook alle bsos, summer schools en hulpprogramma's failliet zijn gegaan (en zonder opvang een armoedeval van de ouders creeert)? De vervolgopleiding die kinderen van openbare scholen weert? De universiteit waar 40% van de plaatsen opgenomen wordt door ongeschikten die er alleen zitten omdat hun papa en mama alumnus of donor zijn, en waar de rest dus van een rijke priveschool moeten komen?
Moet ze op die school haar best doen?
Wie houd je voor de gek?
70% van de zwarte kinderen groeit op zonder vader in gebroken gezinnen, dat is één van de grootste problemen.quote:
Geen flauw idee, ik heb doorgaans moeite met het doorgronden van de beweegredenen van terroristen, dat is meer jouw ding.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe komt het dat het terroristen zijn geworden?
Is het uberhaupt nog een optie dat mensen wel eens slechte dingen doen, om slechte egoistische redenen?quote:
Kip/ei-verhaal.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:21 schreef Selqae het volgende:
[..]
70% van de zwarte kinderen groeit op zonder vader in gebroken gezinnen, dat is één van de grootste problemen.
Obama haalde dat tijdens zijn presidentschap ook regelmatig aan.
Maar naar zichzelf kijken doen ze niet, de situatie waar ze in zitten is altijd de schuld van anderen.
Dat is niet specifiek een probleem van zwarten, de blanke onderklasse heeft daar ook mee te maken natuurlijk.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kip/ei-verhaal.
gebrek aan toegang tot fatsoenlijke voorzieningen (onderwijs, huisvesting, gezondheidszorg, sociale vangnetten, etc). Resultaat: neerwaartse spiraal.
Zullen "we" jou eens gaan terroriseren, en jou op die manier "dwingen" dat jij het e.e.a. gaat zien, doen, op de manier die "ons" bevalt?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe komt het dat het 'terroristen' zijn geworden?
Dat klopt. Die hebben ook het volste recht om bijzonder ontevreden te zijn over de situatie waarin ze zich bevinden.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:29 schreef Selqae het volgende:
[..]
Dat is niet specifiek een probleem van zwarten, de blanke onderklasse heeft daar ook mee te maken natuurlijk.
Ik zie behoorlijk veel blanken rellen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, en de groep blanken die aan de onderkant zit, is vele, vele malen groter.
Toch lopen die niet te rellen.
Verbazend. En maar blijven roepen dat het allemaal "razzizme" is.
Maar daar antwoord Isdatzo op "dat die er ook begip voor zou hebben als die aan het rellen slaan!"quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:29 schreef Selqae het volgende:
[..]
Dat is niet specifiek een probleem van zwarten, de blanke onderklasse heeft daar ook mee te maken natuurlijk.
niet zoveel als Zwarten dat zien we bijvoorbeeld alleen al aan de statistiek van veroordeelde drugsdealer vs opgepakte dealers en huidskleur.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:29 schreef Selqae het volgende:
[..]
Ja, idd, ik zou zelf zo ver willen gaan dat het merendeel blank is.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik zie behoorlijk veel blanken rellen.
Kun je dat hard maken?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, idd, ik zou zelf zo ver willen gaan dat het merendeel blank is.
Maar: is allemaal de relatief gegoede middenklasse, en niet het prototype trailertrash
Ik zou met de beste wil van de wereld ook inderdaad niet snappen waarom blanke trailerpark bewoners zo nodig met de BLM vlag zouden willen zwaaien.
Die hebben, inderdaad, hun eigen uitdagingen.
LOL.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat klopt. Die hebben ook het volste recht om bijzonder ontevreden te zijn over de situatie waarin ze zich bevinden.
Anders:quote:
Cijfers. Bijvoorbeeld over de achtergrond van gearresteerden.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Geen idee, wat zou jou overtuigen?
Wat is gelijkheid? En hoe denk je gelijkheid te kunnen behalen?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Cijfers. Bijvoorbeeld over de achtergrond van gearresteerden.
Ik heb geen bewijs van het tegendeel, maar die indruk heb ik wel. De meesten blanken die werden geïnterviewd bij de protesten stelden in ieder geval dat hun eigen sociale leefomstandigheden ook niet zo best waren.
Ik heb dus wel de indruk - ook al is dat dan puur anekdotisch - dat de protesten ook een beetje gaan over de ongelijkheid in het algemeen.
Gelijkheid van kansen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:44 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Wat is gelijkheid? En hoe denk je gelijkheid te kunnen behalen?
uhuhquote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:47 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Maar dan krijg je ongelijke uitkomsten.
Dus als je mensen gelijk behandelt, zullen er altijd mensen huilen dat zij minder hebben/een ander meer heeft. Moeten die mensen dan maar hun bakkes houden over ongelijkheid? Ze krijgen immers gelijke behandeling.quote:
Kun je dat hard maken?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:48 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Dus als je mensen gelijk behandelt, zullen er altijd mensen huilen dat zij minder hebben/een ander meer heeft. Moeten die mensen dan maar hun bakkes houden over ongelijkheid? Ze krijgen immers gelijke behandeling.
Dit de oplossing?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:39 schreef Isdatzo het volgende:
Stel eens een oplossing voor, waar mensen dan wél beter van worden.
quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zullen "we" jou eens gaan terroriseren, en jou op die manier "dwingen" dat jij het e.e.a. gaat zien, doen, op de manier die "ons" bevalt?
Ga je dan ook overlopen van begrip, je jezelf in alle bochten buigen om "rechtvaardiging" er voor te zoeken,
Of komt het dan ineens heel dicht bij huis en wordt het dan wel onverbloemd afgekeurd?
En jij denkt dat die er zijn?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Cijfers. Bijvoorbeeld over de achtergrond van gearresteerden.
Je ziet het gehuil hier over ongelijkheid?quote:
Wat is 'hier'?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:50 schreef Ensiferum het volgende:
[..]
Je ziet het gehuil hier over ongelijkheid?
We kunnen ook affirmative action afschaffen en hopen dat dat iedereen tevreden maakt.
Nee, ik denk niet dat de autoriteiten een breakdown van demonstranten naar economische postitie hebben gedaan/doen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik denk het wel, de autoriteiten maken dat soort dingen meestal wel openbaar.
das wel een hard puntquote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe is dit een argument? Omdat Aziaten wel behoorlijk succesvol zijn in de VS bestaat institutioneel racisme niet, ....
Hier als in, deze discussie.quote:
Ik ga nog iets verder; Zonder geweldadige rellen zal er zeker niets veranderen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Hier als in, deze discussie.
Waar nog een paar gekken (waaronder ik) rondlopen die denken dat institutioneel racisme en sociaal-economische ongelijkheid in de VS een daadwerkelijk groot probleem zijn.
Ik ben er nog niet over uit of ik in het algemeen voor gewelddadige revoluties ben. Denk het niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:57 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik ga nog iets verder; Zonder geweldadige rellen zal er zeker niets veranderen.
De andere kant van de medaille is dat juist deze rellen Trump heerlijk in de kaart spelen.
Dat denk ik wel, het is namelijk bijzonder nuttig dat soort data te verzamelen. Ik heb echter even gezocht en kon het ook niet vinden, dus het zal wel niet openbaar zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat de autoriteiten een breakdown van demonstranten naar economische postitie hebben gedaan/doen.
Wat denk je dat het met jouw sociaal-economische positie zou doen, wanneer je grootouders geen huis mochten bezitten en je ouders nog gesegregeerd naar een kutschool moesten?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:02 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Weet ik allemaal, net zoals ik weet van de onderdrukking in het verleden. Beetje slappe pedante retoriek om mee te strooien.
Omdat mensen niet meer naar de Trump hotels willen? Gelukkig vliegt hij elke paar weken zijn volledige security detail naar alle Trump locaties.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:00 schreef Ensiferum het volgende:
In tegenstelling tot de Obama's, Clintons, Pelosi's etc etc, heeft Trumps vermogen te lijden onder het ambt.
Een democratie waarbij tot 20% van de zwarte bevolking niet mag stemmen vanwege een eerdere veroordeling, en de rest niet kan stemmen omdat de stemlokalen binnen 20km gesloten zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:03 schreef ExTec het volgende:
Laat allemaal onverlet dat de VS nog steeds een democratie is, en meeste stemmen gelden.
De mate van corruptie in de VS is dusdanig hoog, dat je niet meer kan spreken van een ware democratie. Per definitie valt er weinig te kiezen in de VS. Categorie Rusland, ook in woord een democratie.. zijn gewoon grote bananenrepublieken.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laat allemaal onverlet dat de VS nog steeds een democratie is, en meeste stemmen gelden.
En dan is het niet de bedoeling dat omdat een zeer kleine factie van de bevolking de boel aan het terroriseren is, het daarom allemaal anders moet.
Ik heb je geprobeerd dit duidelijk te maken, maar zoals wel vaker negeer je dingen die niet in je straatje passen:
[..]
En voor de extreem-linkse fascisten hierzo, zoals die probeer,
Ik ben hier niet voor. Maar ik houd dus een spiegel voor.
Reuze zielig:
[..]
Zal best.
Dat is wel een rare mening dan. Zeker gezien de sociale mobiliteit in de VS echt schrikbarend is.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Hier als in, deze discussie.
Waar nog een paar gekken (waaronder ik) rondlopen die denken dat institutioneel racisme en sociaal-economische ongelijkheid in de VS een daadwerkelijk groot probleem zijn.
Maar dat kan niet kloppen volgens de vele rechtse fokkertjes. Want negers zijn nou eenmaal slecht.
Tsja, deze discussie loopt niet voor niets al 45 delen; Omdat rechts fok weigert te erkennen dat institutioneel racisme bestaat en Afro-Amerikanen daar als groep al 400 jaar de dupe van zijn. En dat het merendeel van de demonstraties geweldloos zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:11 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat is wel een rare mening dan. Zeker gezien de sociale mobiliteit in de VS echt schrikbarend is.
Het gros van de posts hier bestaat uit tweetjes waarin er weer iets afgebroken werd, of iets in de brand werd gezet, of iets in die richting.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Tsja, deze discussie loopt niet voor niets al 45 delen; Omdat rechts fok weigert te erkennen dat institutioneel racisme bestaat en Afro-Amerikanen daar als groep al 400 jaar de dupe van zijn. En dat het merendeel van de demonstraties geweldloos zijn.
https://centipedenation.c(...)rotests/?ref=twitterquote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Tsja, deze discussie loopt niet voor niets al 45 delen; Omdat rechts fok weigert te erkennen dat institutioneel racisme bestaat en Afro-Amerikanen daar als groep al 400 jaar de dupe van zijn. En dat het merendeel van de demonstraties geweldloos zijn.
De meeste kiesmannenquote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een kleine factie?quote:En dan is het niet de bedoeling dat omdat een zeer kleine factie van de bevolking de boel aan het terroriseren is, het daarom allemaal anders moet.Dat was zelfs ik even vergeten.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat ik nog altijd denk dat de protesten inmiddels over wat meer dingen gaan dan alleen racisme.Incelfrikandel
Totaal niet relevant dat democratie zoals die in de VS is, niet aan jouw eisen voldoet.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Een democratie waarbij tot 20% van de zwarte bevolking niet mag stemmen vanwege een eerdere veroordeling, en de rest niet kan stemmen omdat de stemlokalen binnen 20km gesloten zijn.
Omdat jullie die constant posten ja. Dat betekent natuurlijk niet dat dat een daadwerkelijk eerlijke afspiegeling van de werkelijkheid is.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:16 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het gros van de posts hier bestaat uit tweetjes waarin er weer iets afgebroken werd, of iets in de brand werd gezet, of iets in die richting.
Ik dacht; ik blijf vriendelijk. Je ziet een paar posts boven je wat er met Extec gebeurt wanneer ik hem erger noem. Ik dacht dit keer, goh, laat ik wat netter zijn richting Scrummie.quote:Dus als 'rechts fok!' (waarom toch elke keer weer dat wegzetten van users als rechts?)
Nee natuurlijk niet. Eerder een 'als Amerika de afgelopen 400 jaar hun racisme erkend en aangepakt zou hebben, dan waren deze demonstraties en plunderingen en relletjes er niet geweest'.quote:had erkend wat er volgens jou mis is in Amerika, waren al die relletjes en plunderingen niet geweest, waren die tweets er niet geweest, en was er verder niets gepost hier.
quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De mate van corruptie in de VS is dusdanig hoog, dat je niet meer kan spreken van een ware democratie. Per definitie valt er weinig te kiezen in de VS. Categorie Rusland, ook in woord een democratie.. zijn gewoon grote bananenrepublieken.
quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Totaal niet relevant dat democratie zoals die in de VS is, niet aan jouw eisen voldoet.
Feit dat bv. onze burgemeesters altijd benoemd worden, vinden amerikanen terecht zeer ondemocratisch.
Voor de rest bestaat er geen "absoluut perfecte" democratie. Er bestaan alleen heel erg veel niet perfecte democratien.
De opkomst van de zwarte bevolking is so wie so maar 30%quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Een democratie waarbij tot 20% van de zwarte bevolking niet mag stemmen vanwege een eerdere veroordeling, en de rest niet kan stemmen omdat de stemlokalen binnen 20km gesloten zijn.
En dat is een goed iets? Net zoiets als dat het merendeel van de voetbalwedstrijden zonder problemen verlopen, maar wanneer er eens een relletje is tussen supportersgroepen, het hele voetbal maar afgeschaft moet worden?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:13 schreef probeer het volgende:
[..]
En dat het merendeel van de demonstraties geweldloos zijn.
Ik ben er niet van overtuigd dat het merendeel van dat land het structureel anders wil.quote:
Onder die groep waren ook genoeg blanken de dupe hoor.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Ehh ... Beetje een andere discussie natuurlijk, dus nogal off-topic. Maar als je het mij vraagt dan bestaat institutioneel racisme in Nederland ook (met als beste voorbeeld de belastingdienst), maar volgens mij wel in mindere mate dan in de VS.
Ja, die snappen dat het systeem rigged is.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:24 schreef riazop het volgende:
De opkomst van de zwarte bevolking is so wie so maar 30%
een eigen keuze in veel gevallen
Ok, goed punt.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Nee dus.
In de VS is het ondenkbaar dat een stad met 50% immigranten zoals amsterdam een geheel blank bestuur zou hebben, of een politie apparaat dat 93% wit is.
Het racisme van de belastingdienst was gericht op mensen met een tweede nationaliteit. Inderdaad niet louter op mensen met een donkere huidskleur.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:37 schreef Selqae het volgende:
[..]
Onder die groep waren ook genoeg blanken de dupe hoor.
Je weet dat de allochtonen zelf niet bij de politie willen en als ze dat wel willen meermaals moeite hebben met integriteit.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Nee dus.
In de VS is het ondenkbaar dat een stad met 50% immigranten zoals amsterdam een geheel blank bestuur zou hebben, of een politie apparaat dat 93% wit is.
Een merendeel en een factie zijn twee grote verschillen, dat realiseer je je hopelijk toch wel?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben er niet van overtuigd dat het merendeel van dat land het structureel anders wil.
Ja, het is een tyfus maatschappij, met een nogal geweldadige politie, waar onderwijs bij lange na niet voor iedereen bereikbaar is.
Denk dat de meesten hier het daar over eens zijn.
Maar wil een meerderheid van de amerikanen het anders?
Ik betwijfel het.
Voerde Trump niet juist campagne met de bewering dat hij het allemaal anders zou doen voor de gemeenschap?quote:Ik denk dat we nog 4 jaar trump gaan zien.
Lees de berichtjes op die Rotterdamse politie whatsapp groep (180 deelnemers) maar eens ("we gaan rifapen slaan" etc).quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Je weet dat de allochtonen zelf niet bij de politie willen
Ja, een kleine factie is de binnensteden aan het terroriseren,quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Een merendeel en een factie zijn twee grote verschillen, dat realiseer je je hopelijk toch wel?
Dus amerikanen gaan daar naar stemmen dan?quote:Wat betreft die meerderheid, heb de data gezien? Zie bijv. Scrummie's post(#21).
Geen idee?quote:Voerde Trump niet juist campagne met de bewering dat hij het allemaal anders zou doen voor de gemeenschap?
Amsterdam heeft geen geheel blank bestuur (althans, wat is je definitie van 'blank'? ). Kijk anders ook naar de stadsdeelraden....quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Nee dus.
Dat de mens zo werkt?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waar is je bewijs voor je loze zielige stelling?
Op die fiets. Nochtans lijkt het erop dat de aanhang van BLM nog altijd niet bestaat uit een kleine factie.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, een kleine factie is de binnensteden aan het terroriseren,
quote:Maar zal dat land bv onderwijs grootschalig, laagdrempelig willen maken, zal het merendeel daar voor moeten zijn![]()
https://www.pewresearch.o(...)ans-disagree-on-why/quote:As economic and security concerns have become less prominent, the domestic issues of reducing health care costs (69% top priority) and improving the educational system (68%) now rank among the top tier of public priorities. About two-thirds also say that taking steps to make the Social Security (67%) and Medicare (67%) systems financially sound are top priorities for the country.
Wat bedoel je met 'daar naar stemmen'? Op Democraten stemmen? Trump heeft actief campagne gevoerd in 2016 met de beloftes dat hij de omstandigheden voor Amerikanen zou gaan verbeteren en een hoop Amerikanen hebben daarom op hem gestemd. Of zijn beleid daar wel effectief voor is, is een andere discussie.quote:Dus amerikanen gaan daar naar stemmen dan?
Rare opmerking, ik heb nergens gezegd dat ik denk dat je een fanboy bent. Wat doe jij vijandig?quote:Geen idee?
Maar omdat ik denk dat hij herkozen word, fantaseer jij erbij dat ik heus wel een fanboy van hem ben en dus heus wel dat gebrek aan beleid van hem ga verdedigen ofzo?
Ik zou zeggen, lees dit er eens bij als je toch bezig bent:quote:Denk je dat het uit zou maken als ik niet zou denken dat hij herkozen wordt? De realiteit maalt niet om goede bedoelingen hé.
Vandaar ook de keus van Biden voor Harris als runningmate, daarmee hoopt hij de zwarte bevolking naar de stemlokalen te trekken. Harris is in dit geval de useful idiot.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:24 schreef riazop het volgende:
[..]
De opkomst van de zwarte bevolking is so wie so maar 30%
een eigen keuze in veel gevallen
Het achterliggende idee is duidelijk ja.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 15:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vandaar ook de keus van Biden voor Harris als runningmate, daarmee hoopt hij de zwarte bevolking naar de stemlokalen te trekken. Harris is in dit geval de useful idiot.
Dus als er niet naar onvrede geluisterd wordt mag er gereld worden? Dus als wij hier gaan rellen vanwege de onvrede die bestaat vanwege de straatcriminaliteit en het schrikbarend lage oplossingpercentage mogen we legitiem de boel slopen omdat er niet naar ons geluisterd wordt ofzo?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:15 schreef Isdatzo het volgende:
Eh, wat?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 08:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het was toch extreem rechts die op de grote reltrom sloeg? Dat was toch het grote gevaar?
Nou, dat blijkt...
Gelukkig zijn er nog helden die dapper weerstand bieden!quote:Op woensdag 26 augustus 2020 17:01 schreef dellipder het volgende:
Weer een complete stad geplunderd en talloze middenstanders hun bestaan beroofd vanwege een vals narratief opgejut door de corrupte media. Echt ziekelijk.
[ twitter ]
https://www.politico.com/(...)enosha-police-402167quote:2 people shot to death during protest over Kenosha shooting
The shooting of Blake on Sunday in Kenosha was captured on cellphone video and ignited new protests over racial injustice in several cities.
KENOSHA, Wis. — Two people were shot to death and another was wounded during a third night of protests in Kenosha over the police shooting of a Black man, Jacob Blake, and authorities Wednesday hunted for a possible vigilante seen on cellphone video opening fire in the middle of the street with a rifle.
The gunfire was reported just before midnight, and Sheriff David Beth said one victim was shot in the head and another in the chest, the Milwaukee Journal Sentinel reported. The third victim's wounds were not believed to life-threatening.
According to witness accounts and video footage, police apparently let the young white man responsible for some or all of the shootings walk past them with a semi-automatic rifle over his shoulder as members of the crowd were yelling for him to be arrested because he had shot people.
Beth said that investigators had reviewed footage and that he was confident a man would be arrested soon.
The sheriff told the Journal Sentinel that armed people had been patrolling the city's streets in recent nights, but he did not know if the gunman was among them.
“They’re a militia,” Beth said. “They’re like a vigilante group.”
The FBI said it is assisting in the case.
Cellphone video of at least two of the shootings that was posted online shows a young man with a rifle jogging down the middle of a street as a crowd and some police officers follow him. Someone in the crowd can be heard asking, "What did he do?” and another person responds that the man had shot someone.
The man with the gun stumbles and falls, and as he is approached by people in the crowd, he fires three or four shots from a seated position, hitting at least two people, including one who falls over and another who stumbles away to cries of “Medic! Medic!”
A witness, Julio Rosas, 24, said that when the gunman stumbled and fell, "two people jumped onto him and there was a struggle for control of his rifle. At that point during the struggle, he just began to fire multiple rounds and that dispersed people near him.”
“The rifle was being jerked around in all directions while it was being fired,” Rosas said.
In the cellphone footage, as the crowd scatters, the gunman stands up and continues walking down the street as police cars arrive. The man puts up his hands and walks toward the squad cars, with someone in the crowd yelling at police that the man had just shot someone, but several of the cars drive past him toward the people who had been shot.
Protester Devin Scott told the Chicago Tribune that he witnessed one of the shootings.
“We were all chanting ‘Black lives matter’ at the gas station and then we heard, boom, boom, and I told my friend, `'That’s not fireworks,'” said Scott, 19. “And then this guy with this huge gun runs by us in the middle of the street and people are yelling, ‘He shot someone! He shot someone!’ And everyone is trying to fight the guy, chasing him and then he started shooting again.”
Scott said he cradled a lifeless victim in his arms, and a woman started performing CPR, but “I don't think he made it.”
At a news conference earlier Tuesday, Ben Crump, the lawyer for Blake's family, said that Blake was shot multiple times by police on Sunday and that it would “take a miracle” for him to walk again. He called for the officer who opened fire to be arrested and for the others involved to lose their jobs.
The shooting of Blake — apparently while three of his children looked on — was captured on cellphone video and ignited new protests in the U.S. three months after the death of George Floyd under the knee of a Minneapolis police officer touched off a nationwide reckoning over racial injustice.
Kenosha police have said little about what happened other than that they were responding to a domestic dispute. They have not said why the officers opened fire or whether Blake was armed, and they have not disclosed the race of three officers on the scene.
The 29-year-old Blake underwent surgery Tuesday, according to Crump, who added that the bullets severed his spinal cord and shattered his vertebrae. Another attorney said there was also severe damage to organs.
Blake’s father, also named Jacob Blake, told the Chicago Sun-Times that his son had eight holes in his body. At a news conference, he said police shot his son “seven times, seven times, like he didn’t matter.”
“But my son matters. He’s a human being and he matters,” he said.
Blake's mother, Julia Jackson, told CBS “This Morning” in an interview that aired Wednesday that she feels as if she is in a “bad dream” and that it felt “unreal” that her son's name has been added to the list of Black people who were shot by police.
“Never in a million years did I think we would be here in this place. Him being alive is just a miracle in itself,” she said.
During the latest round of unrest on Tuesday, police fired tear gas for the third straight night to disperse protesters who had gathered outside Kenosha's courthouse, where some shook a protective fence and threw water bottles and fireworks at officers lined up behind it. On Monday night, crowds destroyed dozens of buildings and set more than 30 fires downtown.
On Tuesday, before the two deadly shootings, Kenosha County Board sent a letter to Democratic Gov. Tony Evers requesting that at least 2,000 more National Guard troops be sent. Evers initially dispatched 150 troops on Monday and increased that to 250 on Tuesday. On Wednesday, the board sent a second request, for 1,500 troops.
“Our county is under attack. Our businesses are under attack. Our homes are under attack. Our local law enforcement agencies need additional support to help bring civility back to our community,” board leaders wrote.
Evers did not immediately respond to a request for comment Wednesday.
Republican Sen. Ron Johnson and GOP Rep. Bryan Steil, whose district includes Kenosha, said Evers should accept federal troops from President Donald Trump.
Anger over the shooting has spilled into the streets of other cities, including Los Angeles and Minneapolis, the epicenter of the Black Lives Matter movement this summer following Floyd's death.
Dat zeg ik toch helemaal niet man.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 16:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus als er niet naar onvrede geluisterd wordt mag er gereld worden? Dus als wij hier gaan rellen vanwege de onvrede die bestaat vanwege de straatcriminaliteit en het schrikbarend lage oplossingpercentage mogen we legitiem de boel slopen omdat er niet naar ons geluisterd wordt ofzo?
Jij vindt de onvrede legitiem toch?quote:
En als anderen die onvrede niet legitiem vinden is dat dus een reden om te rellen zeg je eigenlijk.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:15 schreef Isdatzo het volgende:
Iemand die opgroeit in een rijk gezin wordt niet donkerder of lichter dan als hij in een arm gezin zou opgroeien. Dus huidskleur is puur genetisch bepaalt. Iemand die opgroeit in een (intellectueel) rijk gezin heeft wel degelijk een hoger IQ dan wel opleidingsniveau dan zou hij in een intellectueel arm gezin opgroeien. Dus het cognitief vlak is voor een groot deel niet genetisch bepaalt. Is niet zo heel onlogisch als jij het brengt dus.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 13:03 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Ik heb veel vertrouwen in de wetenschap, echter dit is één van de meest gevoelige onderwerpen die er zijn. Zodoende zijn de politiek correcte “wetenschappelijke” conclusies niet zomaar te vertrouwen. Als de desbetreffende wetenschappers een niet politiek correcte conclusie hadden getrokken, dan hadden ze geen leven meer gehad.
Het zou juist onlogisch zijn dat genen zo veel uiterlijke verschillen tussen volkeren teweegbrengen, maar dat ze geen verschillen teweegbrengen op cognitief vlak.
Ja. Jij niet?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij vindt de onvrede legitiem toch?
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Doe niet zo belachelijk manquote:[..]
En als anderen die onvrede niet legitiem vinden is dat dus een reden om te rellen zeg je eigenlijk.
Ben je weer selectief aan het winkelen uit de cijfers?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:08 schreef speknek het volgende:
Of had je het alleen over die vier staten?quote:Approximately 2.5 percent of the total U.S. voting age population – 1 of every 40 adults – is disenfranchised due to a current or previous felony conviction.
The state of Florida alone accounts for more than a quarter (27 percent) of the disenfranchised population nationally, and its nearly 1.5 million individuals disenfranchised post-sentence account for nearly half (48 percent) of the national total.
One in 13 African Americans of voting age is disenfranchised, a rate more than four times greater than that of non-African Americans. Over 7.4 percent of the adult African American population is disenfranchised compared to 1.8 percent of the non-African American population.
African American disenfranchisement rates also vary significantly by state. In four states – Florida (21 percent), Kentucky (26 percent), Tennessee (21 percent), and Virginia (22 percent) – more than one in five African Americans is disenfranchised.
Ellenlange posts kwamen er voorbij dat het gevaar toch echt uit de extreem rechtse hoek kwam... Nou, dat blijkt he?quote:
Nope.quote:
Het lijkt er anders verdomd veel op.quote:Nee, dat zeg ik helemaal niet. Doe niet zo belachelijk man.
Dat heb je dan niet helemaal goed gelezen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ellenlange posts kwamen er voorbij dat het gevaar toch echt uit de extreem rechtse hoek kwam... Nou, dat blijkt he?
Ik weet prima wat ik gelezen heb in de vorige delen maar sp3c is met de bezem bezig dus ik ga het er niet meer over hebben.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:29 schreef Poem_ het volgende:
Dat heb je dan niet helemaal goed gelezen.
Voor de goede orde: er werd aan allerlei kanten geroepen dat extreemlinks de aanstichter zou zijn van de rellen in o.a. Minneapolis. Terwijl er vooralsnog enkel naar voren kwam dat er extreemrechtse groeperingen aanwezig waren.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet prima wat ik gelezen heb in de vorige delen maar sp3c is met de bezem bezig dus ik ga het er niet meer over hebben.
Dat gebeurt ook, geloof ik. Het gebrek aan sociale mobiliteit zegt ook niet zozeer iets over uitsluitend uitkomsten, ook over kansen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:46 schreef MisChrartin het volgende:
Maar waar ik me vooral aan erger: ze eisen gelijke uitkomsten, maar je moet gelijke kansen eisen.
Al weken aan het rellen, pas toen de media er niet meer onderuit kon melden ze ineens wel over de rellen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:44 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Voor de goede orde: er werd aan allerlei kanten geroepen dat extreemlinks de aanstichter zou zijn van de rellen in o.a. Minneapolis. Terwijl er vooralsnog enkel naar voren kwam dat er extreemrechtse groeperingen aanwezig waren.
Je Calimero-kaart is dus - weer - iets te voorbarig.
Ik kan iets gemist hebben maar ik geloof dat de rellen al in de eerste drie dagen, nog voordat het een wijder verspreid fenomeen werd, al uitgebreid werden verslagen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 18:48 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Al weken aan het rellen, pas toen de media er niet meer onderuit kon melden ze ineens wel over de rellen.
Maar wel met een twist, het was opeens de schuld van extreem rechts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |