Dat negatief werken voor negers maak jij ervan. Dat gebeurt alleen niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 23:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je denkt dat het toeval was dat alleen photoIds die gunstig werken voor republikeinen en negatief werken voor negerts waren toegestaan?
Waarom dan precies die manieren uit sluiten die vaker gebruikt worden door andere stemmers en normaal net zo legitiem zijn?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 23:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wat een gelul.
Ook al ligt het niet aan de data, je sluit helemaal niemand uit. Zoals AchJa al zegt; 7 verschillende manieren om je te identificeren. Lijkt me prima, meer dan hier in elk geval.
Dat het niet gebeurt maak jij er van.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 23:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat negatief werken voor negers maak jij ervan. Dat gebeurt alleen niet.
Het gaat er niet om dat er geen alternatieven zijn. Het gaat erom dat het voor mensen uit bepaalde groepen doelbewust zo lastig mogelijk gemaakt wordt om een stem uit te brengen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 23:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is wel enorm ver gezocht hoor aangezien er zeven verschillende IDs toegestaan zijn.
[..]
Dat maakt het Hof van Cassatie ervan.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 23:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat negatief werken voor negers maak jij ervan. Dat gebeurt alleen niet.
Dat blijkt alleen nergens uit. Ik weet zo niet wat een Military ID is, maar ik ga er even vanuit dat je dat hebt als je in het leger zit en volgens mij is het net zo makkelijk voor een zwarte man of vrouw dan voor een blanke man of vrouw om het leger in te gaan. Daarnaast dus nog andere geldige manieren.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 23:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat er geen alternatieven zijn. Het gaat erom dat het bepaalde groepen zo lastig mogelijk gemaakt wordt om een stem uit te brengen.
Dat is mooi voor het Hof van Cassatie.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 23:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat maakt het Hof van Cassatie ervan.
Je hebt gvd zeven verschillende mogelijkheden om een ID te organiseren. Als dat zelfs te hoog gegrepen is ben je te dom om te stemmen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 23:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Welke nog meer dan, de Bridge club, Polo club en Golf club IDs? Het is blijkbaar zo enorm ver gezocht dat het Hof van Cassatie het overtuigend genoeg vond om het discriminatie te noemen.
Dat verandert helemaal niets aan de werkelijkheid dat de keuze voor deze zeven discriminatoir was.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:00 schreef AchJa het volgende:
Je hebt gvd zeven verschillende mogelijkheden om een ID te organiseren. Als dat zelfs te hoog gegrepen is ben je te dom om te stemmen.
Hier in Nederland heb je maar 2 officiele IDs, of een paspoort of een ID kaart. Je rijbewijs is geen officieel ID omdat daar je nationaliteit niet op staat.
Oh je hoeft alleen maar even het leger in te gaan om te kunnen stemmen.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 23:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat blijkt alleen nergens uit. Ik weet zo niet wat een Military ID is, maar ik ga er even vanuit dat je dat hebt als je in het leger zit en volgens mij is het net zo makkelijk voor een zwarte man of vrouw dan voor een blanke man of vrouw om het leger in te gaan. Daarnaast dus nog andere geldige manieren.
Snap je het nou echt niet of doe je alsofquote:Op woensdag 26 augustus 2020 23:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat blijkt alleen nergens uit. Ik weet zo niet wat een Military ID is, maar ik ga er even vanuit dat je dat hebt als je in het leger zit en volgens mij is het net zo makkelijk voor een zwarte man of vrouw dan voor een blanke man of vrouw om het leger in te gaan. Daarnaast dus nog andere geldige manieren.
Dat staat er niet:quote:Op woensdag 26 augustus 2020 23:58 schreef Isdatzo het volgende:
Het gaat er niet om dat er geen alternatieven zijn. Het gaat erom dat het voor mensen uit bepaalde groepen doelbewust zo lastig mogelijk gemaakt wordt om een stem uit te brengen.
Het wordt het helemaal niemand lastiger gemaakt. Het staat je vrij om een geldig ID te regelen, het is niet verboden voor bepaalde bevolkingsgroepen.quote:"So in federal court, the plaintiff's lawyers have argued successfully that the Legislature approved ID cards that were more likely to be held by white Republican voters and excluded IDs that were more likely to be held by minority Democrats."
Zou dit niet ook te maken kunnen hebben met de mate waarin deze documenten tegen vervalsing beveiligd zijn, technisch en/of strafrechtelijk?quote:Op woensdag 26 augustus 2020 23:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Neen, het staat letterlijk in de tekst:
[..]
Military IDs en Gun Carry permits worden vaker gedragen door Republikeinse stemmers, State employee IDs en University IDs vaker door Democratische stemmers.
Nee, maar dat is wel precies waarom.quote:
Het wordt mensen wel degelijk lastiger gemaakt.quote:Het wordt het helemaal niemand lastiger gemaakt. Het staat je vrij om een geldig ID te regelen, het is niet verboden voor bepaalde bevolkingsgroepen.
Je kunt daar niet zoals hier gewoon een identiteitskaart of paspoort aanvragen?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:09 schreef Isdatzo het volgende:
Het wordt mensen wel degelijk lastiger gemaakt.
Nee, anders was dat wel de uitspraak geweest. Er zijn weinig dingen beter door de staat zelf te controleren dan de state employee id.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Zou dit niet ook te maken kunnen hebben met de mate waarin deze documenten tegen vervalsing beveiligd zijn, technisch en/of strafrechtelijk?
Als ik wil gaan stemnen moet ik hier ook aan bepaalde randvoorwaarden voldoen. Voldoe ik daar niet aan dan fix ik dat. Waarom wordt dat hier wel normaal gevonden? Ik ga dan toch ook niet janken dat mijn vispas niet geaccepteerd wordt en een rijbewijs wel.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat verandert helemaal niets aan de werkelijkheid dat de keuze voor deze zeven discriminatoir was.
Wat mijn part laat je honderd soorten IDs toe, zolang ze maar mijn naam erop hebben staan en de rest wordt afgekeurd.
Bizar dat hier een "discussie" over gevoerd moet worden. Weer een nieuw dieptepunt.
Waarom moeten sommige mensen door meer hoepels springen dan andere mensen om te kunnen stemmen?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ik wil gaan stemnen moet ik hier ook aan bepaalde randvoorwaarden voldoen. Voldoe ik daar niet aan dan fix ik dat. Waarom wordt dat hier wel normaal gevonden?
Jij doet net alsof ze allemaal debiel zijn ofzo, dat is pas een dieptepunt.
Dat vind ik dus een kulsmoes. Wonen die lui in een inrichting ofzo?quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
Alleen al het regelen van een ander ID zonder dat daar een redelijke reden voor is, is puur het moeilijker maken voor mensen om te stemmen.
Hier hebben we geen 10 manieren om jezelf te identificeren. Je hebt een id-kaart, paspoort, rijbewijs (wat denk ik niet geldig is) en als je iets anders weet hou ik me aanbevolen.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ik wil gaan stemnen moet ik hier ook aan bepaalde randvoorwaarden voldoen. Voldoe ik daar niet aan dan fix ik dat. Waarom wordt dat hier wel normaal gevonden? Ik ga dan toch ook niet janken dat mijn vispas niet geaccepteerd word en een rijbewijs wel.
Klinkt als een aanname.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:11 schreef speknek het volgende:
Nee, anders was dat wel de uitspraak geweest.
Ik kan me zo voorstellen dat zaken als toegang tot militaire bases een grotere mate van beveiliging vereisen dan een typisch werknemerspasje van de federale overheid of universiteit en dat er op vervalsen van vergunningen voor concealed carry veel hogere straffen staan.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:11 schreef speknek het volgende:
Er zijn weinig dingen beter door de staat zelf te controleren dan de state employee id.
Dat hoeft helemaal niet. Iedereen moet 1 van de 7 goedgekeurde IDs hebben om te stemmen. Het is niet dat de zwarte militair niet mag stemmem met zijn militairy ID en de blanke wel. Dat zou wel voter supression zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom moeten sommige mensen door meer hoepels springen dan andere mensen om te kunnen stemmen?
Wat mij betreft had de ID plicht voor stemmen hier ook niet zomaar normaal gevonden moeten worden (en er was ook discussie totdat je nu dacht ik tot 5 jaar na het verlopen van je paspoort kon blijven stemmen ivm voter suppression van bejaarden), maarquote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:11 schreef AchJa het volgende:
Als ik wil gaan stemnen moet ik hier ook aan bepaalde randvoorwaarden voldoen. Voldoe ik daar niet aan dan fix ik dat. Waarom wordt dat hier wel normaal gevonden?
Dit zijn de zeven smaken waar je uit kunt kiezen. Iedere joker kan dat regelen:quote:Op donderdag 27 augustus 2020 00:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hier hebben we geen 10 manieren om jezelf te identificeren. Je hebt een id-kaart, paspoort, rijbewijs (wat denk ik niet geldig is) en als je iets anders weet hou ik me aanbevolen.
Daar heb je geen centraal burgelijk register oid en dus een nogal los systeem van identificeren. Kennelijk vind jij een jachtlicentie wel ok, maar een studentenkaart niet?
quote:Texas driver license issued by the Texas Department of Public Safety (DPS)
Texas Election Identification Certificate issued by DPS
Texas personal identification card issued by DPS
Texas concealed handgun license issued by DPS
United States military identification card containing the person’s photograph
United States citizenship certificate containing the person’s photograph
United States passport
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |