abonnement Unibet Coolblue
pi_194462731


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:18:59 #2
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194462746
In het licht van de gesprekken over de GGD'en is de reconstructie waar Omroep Brabant vandaag over bericht misschien wel interessant:

Een aantal Brabantse GGD'en probeerden in februari al hun capaciteit voor bron- en contactonderzoek op te schalen. Anderen GGD'en spraken daar hun verbazing over uit, omdat de landelijke instructies waren om niet op te schalen.

quote:
Aan de hand van scenario’s probeert GGD Hart voor Brabant in te schatten welke impact corona zal hebben. De meest optimistische voorspelling gaat uit van enkele positieve gevallen en ziekenhuisopnames, zonder complicaties. In het slechtste geval zijn er tientallen bevestigde patiënten, verschillende ziekenhuisopnames en één overlijden.
De GGD’s gebruiken deze ramingen om zich voor te bereiden. Omdat de verwachte werkdruk bij één coronapatiënt meteen al omhoog schiet, treedt het GGD Rampenopvang Plan in werking. Ze halen draaiboeken uit de kast, schrijven nieuwe protocollen en nieuwsbrieven. Medewerkers buigen zich over 24/7-beschikbaarheidsroosters. Het is dan al noodzakelijk om te kiezen welke taken de hoogste prioriteit hebben.
De opschalingen door Hart voor Brabant en West-Brabant wekken verbazing bij een andere GGD: “Waarom schalen jullie in deze situatie - waarbij er feitelijk nog niets aan de hand is - al op?Waarom kiezen jullie voor een eigen scenario, terwijl de regie vooral bij het Rijk ligt, vraagt de schrijver zich af in een mail die op 11 februari aan GGD West-Brabant is gestuurd. In de kopie die Omroep Brabant kreeg, is de naam van de afzender zwartgelakt.
https://www.omroepbrabant(...)coronapatient-er-was
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:19:04 #3
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194462749
Denken jullie echt dat er nog veel mensen toch wel aan de maatregelen houden?
Humor, serieus en vrolijk!
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:21:58 #4
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194462789
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:19 schreef Ven1972 het volgende:
Denken jullie echt dat er nog veel mensen toch wel aan de maatregelen houden?
Te weinig, omdat het kabinet vooral blijft uitgaan van de eigen verantwoordelijkheid. De maatregelen die er nog over zijn zijn enorm vrijwillig. En hoe vrijblijvender de toon, hoe minder mensen de ernst van de situatie zullen inzien vrees ik.

Wil je de R substantieel omlaag brengen zal het toch wat dwingender moeten.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194462811
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er zijn tal van verklaringen voor te bedenken, maar ik verwacht niet dat jij daar open voor zou staan, omdat je graag wil geloven dat mondkapjes niet werken.

Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat mondkapjes WEL werken, maar je kunt evengoed niet stellig zijn dat mondkapjes NIET werken. Dat jij wat correlaties ziet met oplopende besmettingen in (een zeer selectieve sample van) een aantal landen doet daar niets aan af.

Ik kan wel blijven herhalen dat correlatie geen causaliteit impliceert, maar ik geloof dat het aan dovemansoren gericht is.
Met een onbekend virus kunnen we wel blijven steken op cirkelredeneringen en correlatie is geen causaliteit, maar als wereldwijd er geen enkel, maar dan ook echt geen enkel effect zichtbaar is, dan is er maar een conclusie. Toevallig in Japan tal van verklaringen, in Argentinië, in België, in Spanje, in Frankrijk, in de Filippijnen, in Australië, etc. Mondkapjes en lockdowns werken niet.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:23:41 #6
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194462815
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:17 schreef DireStraits7 het volgende: [..] Aanvullend vraag ik me af of het RIVM nog steeds het aantal ziekenhuisopnames gebruikt, daar die nog steeds zeer laag zijn. En daarbij is het testbeleid een stuk grootschaliger op poten gezet waardoor het aantal positieve tests veel representatiever is dan het een paar maanden geleden was.
In de laatste update staat in ieder geval dat ziekenhuisopnames gebruikt worden voor de schatting, tenzij dat getal te laag is.
Vanaf 12 juni tot heden is dat het geval.

Zelfde systematiek zie je bij schatting aantal besmette personen. Daar kijken ze eerst naar IC, indien te laag naar ziekenhuis, indien te laag naar patiënten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194462826
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:18 schreef Gretzl het volgende:
In het licht van de gesprekken over de GGD'en is de reconstructie waar Omroep Brabant vandaag over bericht misschien wel interessant:

Een aantal Brabantse GGD'en probeerden in februari al hun capaciteit voor bron- en contactonderzoek op te schalen. Anderen GGD'en spraken daar hun verbazing over uit, omdat de landelijke instructies waren om niet op te schalen.
[..]

https://www.omroepbrabant(...)coronapatient-er-was
Idd. Interessant.

quote:
De meest optimistische voorspelling gaat uit van enkele positieve gevallen en ziekenhuisopnames, zonder complicaties. In het slechtste geval zijn er tientallen bevestigde patiënten, verschillende ziekenhuisopnames en één overlijden.
_O-

Ja, het was in februari, maar dit is gewoon naïef, slecht, dom, achterlijk, en al dat soort termen nog meer.

Na deze crisis een grondige reorganisatie van alles wat GGD en RIVM is.
pi_194462837
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:19 schreef Ven1972 het volgende:
Denken jullie echt dat er nog veel mensen toch wel aan de maatregelen houden?
Het hangt er vanaf hoe je 'aan de maatregelen houden' definieert. Ik geloof dat mensen lakser worden, maar het overgrote deel van Nederland is echt nog wel (een stuk) voorzichtiger dan normaal.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194462838
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jij snapt het niet hè.

Mondkapje zelf opzetten heeft nauwelijks effect voor je zelf. Als anderen het dragen, levert dat wel minder besmettingsgevaar voor mij op. Het sluit het absoluut niet uit, maar verkleint risico wel iets. Dit is toch niet zo moeilijk te begrijpen?

Als ik een ruimte in moet met 3 andere personen, en er zijn maar 3 mondkapjes dan zou ik liever hebben dat die 3 personen mondkapje dragen, dan ik zelf.
Iets ja. We kunnen helaas niet alles uitsluiten in het leven. Misschien is thuisblijven een optie als je koste wat kost geen covid wilt oplopen.

We hebben gewoon bewezen ook zonder mondkapjes de curve naar beneden te halen. Het is vooral een hype.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194462873
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:19 schreef Ven1972 het volgende:
Denken jullie echt dat er nog veel mensen toch wel aan de maatregelen houden?
Geen idee. Maak een mooie lange wandeling en oordeel zelf, i.p.v. uitvergrote en selectieve mediaberichten te lezen ^O^
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194462893
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:23 schreef Rlz12 het volgende:
Met een onbekend virus kunnen we wel blijven steken op cirkelredeneringen en correlatie is geen causaliteit, maar als wereldwijd er geen enkel, maar dan ook echt geen enkel effect zichtbaar is, dan is er maar een conclusie.
Jij noemt het cirkelredenaties, ik stel dat jouw 'onderzoek' gewoon een zeer zwak onderzoeksdesign heeft waarin geen enkele alternatieve verklaring uit te sluiten valt.

- Wie zegt dat alle besmettingen plaats hebben gevonden tijdens het dragen van een mondkapje?
- Wie zegt dat alle besmettingen plaats hebben gevonden met inachtneming van de overige regels?
- Wie zegt dat mondkapjes niet alsnog heel veel besmettingen tegengehouden hebben?
- Wie zegt dat deze mondkapjes van goede kwaliteit waren (bedenk: in Duitsland volstaat een sjaal)?
etc.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194462957
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:18 schreef Gretzl het volgende:
In het licht van de gesprekken over de GGD'en is de reconstructie waar Omroep Brabant vandaag over bericht misschien wel interessant:

Een aantal Brabantse GGD'en probeerden in februari al hun capaciteit voor bron- en contactonderzoek op te schalen. Anderen GGD'en spraken daar hun verbazing over uit, omdat de landelijke instructies waren om niet op te schalen.
[..]

https://www.omroepbrabant(...)coronapatient-er-was
Als je dit leest is wat ze voor elkaar gebokst hebben in al die maanden op zichzelf al lovenswaardig. Zeker voor een organisatie die jaar in, jaar uit steeds meer uitgekleed werd.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194463013
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Jij noemt het cirkelredenaties, ik stel dat jouw 'onderzoek' gewoon een zeer zwak onderzoeksdesign heeft waarin geen enkele alternatieve verklaring uit te sluiten valt.

- Wie zegt dat alle besmettingen plaats hebben gevonden tijdens het dragen van een mondkapje?
- Wie zegt dat alle besmettingen plaats hebben gevonden met inachtneming van de overige regels?
- Wie zegt dat mondkapjes niet alsnog heel veel besmettingen tegengehouden hebben?
- Wie zegt dat deze mondkapjes van goede kwaliteit waren (bedenk: in Duitsland volstaat een sjaal)?
etc.
Al jouw vragen kunnen ook andersom gesteld worden...

Ik doe geen onderzoek, wereldwijde empirie laat dit zien, maar als je graag dit soort retoriek gebruikt om uitspraken te diskwalificeren lekker blijven doen.
pi_194463038
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:35 schreef Rlz12 het volgende:
Al jouw vragen kunnen ook andersom gesteld worden...
Klopt, maar ik ben niet degene die stellig beweert dat mondkapjes wel/geen nut hebben, hè. Dat was jij.

quote:
Ik doe geen onderzoek, wereldwijde empirie laat dit zien, maar als je graag dit soort retoriek gebruikt om uitspraken te diskwalificeren lekker blijven doen.
De wereldwijde empirie laat zien dat er geen eenduidige conclusie getrokken kan worden of mondkapjes wel/geen effect hebben (positief dan wel negatief), als jij de enig mogelijke wetenschappelijk gefundeerde conclusie retoriek wil noemen, soit.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:38:45 #15
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194463054
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als je dit leest is wat ze voor elkaar gebokst hebben in al die maanden op zichzelf al lovenswaardig. Zeker voor een organisatie die jaar in, jaar uit steeds meer uitgekleed werd.
Ja, ik zie het verhaal ook van twee kanten hoor. Er zijn dingen absoluut beter hadden gekund bij de GGD'en, maar het gaat veel te ver om ze in alles de zwarte piet toe te schuiven. Ondanks de beperkte middelen geloof ik zeker dat de werknemers daar zich in het zweet hebben gewerkt om zoveel mogelijk bij te dragen aan de bestrijding van COVID-19
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:39:31 #16
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194463068
Interessant om te lezen waarom Zuid-Korea wel al vele maanden zeer succesvol is met hun contacttracers:

These Elite Contact Tracers Show the World How to Beat Covid-19 (Bloomberg, 25 juli 2020
quote:
"The key strength of South Korea's handling of the coronavirus pandemic is its ability to do a thorough epidemiology investigation on every patient," said Jung Ki-suck, a former CDC director and now professor at Hallym University Medical Center, referring to the detailed public health tracing conducted by officials. "The epidemiology investigation has never been so important because we can reduce the size of outbreaks and even block new cases from occurring."
twitter
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194463127
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Iets ja. We kunnen helaas niet alles uitsluiten in het leven. Misschien is thuisblijven een optie als je koste wat kost geen covid wilt oplopen.

We hebben gewoon bewezen ook zonder mondkapjes de curve naar beneden te halen. Het is vooral een hype.
En uit alle statistieken blijkt dat je thuis de meeste kans hebt om besmet te raken
pi_194463148
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:39 schreef Gretzl het volgende:
Interessant om te lezen waarom Zuid-Korea wel al vele maanden zeer succesvol is met hun contacttracers:

These Elite Contact Tracers Show the World How to Beat Covid-19 (Bloomberg, 25 juli 2020
[..]

[ twitter ]
Toch wel een cruciaal zinnetje:
quote:
Through surveillance footage and mobile phone records, investigators contacted everyone who had been at the restaurant around the time of the birthday party.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:44:19 #19
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194463159
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:38 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ja, ik zie het verhaal ook van twee kanten hoor. Er zijn dingen absoluut beter hadden gekund bij de GGD'en, maar het gaat veel te ver om ze in alles de zwarte piet toe te schuiven. Ondanks de beperkte middelen geloof ik zeker dat de werknemers daar zich in het zweet hebben gewerkt om zoveel mogelijk bij te dragen aan de bestrijding van COVID-19
Maar in het proces zal het vast en zeker ook niet hebben meegeholpen dat de directeur publieke gezondheid lange tijd niet overtuigt was van het nut van heel veel contact tracers -O- _O-

quote:
In het parlement gaf De Gouw deze week een presentatie waarin „zeer omvangrijk” contactonderzoek wordt aangekondigd in de toekomstige fase van ‘het nieuwe normaal’ waarbij apps een deel van het handwerk overnemen. Tegelijkertijd toont hij zich desgevraagd op dit moment geen groot fan van intensief contactonderzoek, ondanks de nadrukkelijke adviezen van de Wereldgezondheidsorganisatie en de ECDC. „Niemand heeft mij kunnen uitleggen wat het nut is van heel veel contact tracers.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ders-de-ggd-a3997610
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:45:34 #20
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194463174
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Toch wel een cruciaal zinnetje:
[..]

Ja, hoe meer je in het werk stelt om álle contacten op te sporen, hoe effectiever BCO natuurlijk wordt. Maar er wordt nergens gesteld dat BCO alleen succesvol kan zijn als je de Zuid-Koreaanse standaarden hanteert.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194463182
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Toch wel een cruciaal zinnetje:
[..]

Slim toch?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194463202
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:45 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ja, hoe meer je in het werk stelt om álle contacten op te sporen, hoe effectiever BCO natuurlijk wordt. Maar er wordt nergens gesteld dat BCO alleen succesvol kan zijn als je de Zuid-Koreaanse standaarden hanteert.
Het komt op mij over alsof het behoorlijk cruciaal is. Zuid-Korea hanteert toch wel behoorlijk rigide standaarden. Standaarden waar veel mensen hier van zouden gaan klapperen.
quote:
"Other countries simply don't have the capacity to do these thorough investigations on patients," said Jung, the former CDC director. "We had a smaller absolute number of cases than other nations, but more importantly, the social norm, where people are okay with their privacy being infringed for the wider public interest, allowed comprehensive investigations, which is just unimaginable in western countries."
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:50:00 #23
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194463242
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het komt op mij over alsof het behoorlijk cruciaal is. Zuid-Korea hanteert toch wel behoorlijk rigide standaarden. Standaarden waar veel mensen hier van zouden gaan klapperen.
[..]

Als het zo behoorlijk cruciaal is, waarom voeren wij dan nog BCO uit? Is het dan wel alle tijd, geld en moeite waard?

De standaarden bij onze oosterburen zijn minder rigide. Ze hebben daar echter wel veel meer contactonderzoekers aangenomen, waardoor ze tot nu toe alle onderzoeken gewoon kunnen uitvoeren. Ze zijn er wel dwingender in het nabellen van mensen.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194463274
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Toch wel een cruciaal zinnetje:
[..]

Ze weten een goede media campagne neer te zetten dat geef ik ze mee.
Maar alle nadelen van het programma laten ze mooi achterwege.

Gedwongen uit huis plaatsingen, het opgeven van al je privacy, GPS tracking met boetes bij besmette personen.
pi_194463288
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:50 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Als het zo behoorlijk cruciaal is, waarom voeren wij dan nog BCO uit? Is het dan wel alle tijd, geld en moeite waard?
Je klinkt net als De Gouw. ;)

Maar in ieder geval wel cruciaal op de aantallen van Zuid-Korea te behouden lijkt me. Dat betekent natuurlijk niet dat BCO helemaal niet werkt (of kan werken).

quote:
De standaarden bij onze oosterburen zijn minder rigide. Ze hebben daar echter wel veel meer contactonderzoekers aangenomen, waardoor ze tot nu toe alle onderzoeken gewoon kunnen uitvoeren. Ze zijn er wel dwingender in het nabellen van mensen.
Heb jij enig idee hoe effectief hun BCO is? Ik niet in ieder geval. Hoeveel procent wordt daar gevonden via BCO?

Duitsers zijn sowieso anders dan Nederlanders, dus wellicht ook niet helemaal eerlijk vergelijken.

En in het algemeen: Duitsland had haar IC-capaciteit ook beter op orde qua pandemievoorbereiding, dus het zou me niets verbazen als het Duitse equivalent van een GGD ook beter voorbereid was.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:54:06 #26
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194463298
Ik lees de columns van Kustaw Bessems graag. Vind dat hij er een nuchtere kijk op heeft:

quote:
Zit de medische wetenschap de aanpak van corona in de weg?

Dat lijkt gek, want die wetenschap is in de eerste plaats het allerbelangrijkste wapen tegen covid-19. Zonder waren we nergens.

Maar ze heeft een keerzijde. Althans de wetenschap zoals bedreven door de belangrijkste raadgevers van onze regering. Die willen, voordat ze een maatregel omarmen, eerst hard bewijs zien.
quote:
Wat we hier zien, is beschreven door Trisha Greenhalgh, hoogleraar eerstelijnszorg in Oxford. 'Luidt covid-19 de ondergang in van op bewijs gebaseerde geneeskunde?', vraagt zij zich af. De pandemie als aartsvijand van het systeem waarbij dat bewijs liefst wordt vergaard uit meerdere dubbelblinde experimenten met controlegroepen. Greenhalgh is zelf groot voorvechter van deze hoge standaard, die de behandeling van patiënten geweldig heeft verbeterd. Maar ze ziet er te veel van terug bij de bestrijding van een nieuw virus dat om zich heen grijpt in een ingewikkelde wereld vol onvoorspelbaar menselijk gedrag. De vraag moet nu niet zijn: 'Is het bewezen?', maar: 'Draagt het samen met alle andere maatregelen iets bij?'
https://www.volkskrant.nl(...)de-weg-zit~b1769089/
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194463304
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:50 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Als het zo behoorlijk cruciaal is, waarom voeren wij dan nog BCO uit? Is het dan wel alle tijd, geld en moeite waard?

De standaarden bij onze oosterburen zijn minder rigide. Ze hebben daar echter wel veel meer contactonderzoekers aangenomen, waardoor ze tot nu toe alle onderzoeken gewoon kunnen uitvoeren. Ze zijn er wel dwingender in het nabellen van mensen.
Een stukje tooling, meer mensen en een andere cultuur.
Er valt zeker wat te winnen bij het NL bco
pi_194463307
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Idd. Interessant.
[..]

_O-

Ja, het was in februari, maar dit is gewoon naïef, slecht, dom, achterlijk, en al dat soort termen nog meer.

Na deze crisis een grondige reorganisatie van alles wat GGD en RIVM is.
waarvoor heeft het RIVM 1500 mensen in dienst? kunnen best wel wat over naar de GGD's
pi_194463317
Uiteindelijk is de grote les gewoon dat de Nederlandse effectiviteit ook een keerzijde heeft.

En al die zijroepers (zoals Asscher) ga ik pas steunen zodra zij (à la Samsom) het eerlijke verhaal gaan vertellen, namelijk dat het klauwen met geld gaat kosten als we de zorg in gaan richten zonder de negatieve effecten die we nu ervaren. En of de maatschappij nou bereid is om nóg meer belasting te gaan betalen...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 19:57:08 #30
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194463334
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En in het algemeen: Duitsland had haar IC-capaciteit ook beter op orde qua pandemievoorbereiding, dus het zou me niets verbazen als het Duitse equivalent van een GGD ook beter voorbereid was.
Ja, des te meer reden om harder je best te doen om zo'n snel mogelijk de inhaalslag te maken waardoor je alsnog op het Duitse niveau komt. In Finland waren de pandemievoorbereidingen ook vele malen beter dan in de omringende landen. Neemt niet weg dat ze in Zweden ook gewoon die lijn hadden kunnen volgen (was imo ook gewoon gebeurt als de regering daar andere adviseurs had gehad).
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194463336
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:54 schreef THEFXR het volgende:

[..]

waarvoor heeft het RIVM 1500 mensen in dienst? kunnen best wel wat over naar de GGD's
Ja hoor, we hevelen wel even wat mensen over van milieukwaliteit.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194463349
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:57 schreef Gretzl het volgende:
Ja, des te meer reden om harder je best te doen om zo'n snel mogelijk de inhaalslag te maken waardoor je alsnog op het Duitse niveau komt.
Om vervolgens jaarlijks miljoenen weg te gooien voor lege bedden voor het geval dat? Miljoenen die je ook had kunnen steken op andere plekken waar ze net zo levensreddend kunnen zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:02:11 #33
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194463390
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Om vervolgens jaarlijks miljoenen weg te gooien voor lege bedden voor het geval dat? Miljoenen die je ook had kunnen steken op andere plekken waar ze net zo levensreddend kunnen zijn.
Je hoort mij niet als eerste roepen dat we in Nederland net zoveel IC-bedden zouden moeten hebben als in Duitsland. Dat vind ik enorm overdreven.

Ik zou liever zien dat in het Nederlandse beleid meer rekening wordt gehouden met de 'zwarte zwaan' die eens in de zoveel tijd opduikt. Een onvoorspelbaar scenario dat voor ingrijpende gevolgen zorgt. Er zijn echt wel genoeg mogelijkheden om slimmer op het absolute doemscenario voorbereid te zijn, zonder dat het nu klauwen met geld kost. Doen we in het geval van hoog water namelijk ook.

Ik vind de Finse gedachte wel een interessante. In het video-item van Nieuwsuur wordt het uitgelegd:
quote:
Finland was relatief goed voorbereid op de pandemie. Dat heeft onder andere te maken met de nationale dienst voor noodvoorzieningen, een overheidsdienst die in sfeer van strikte geheimhouding enorme hoeveelheden noodvoorraden beheert op verborgen locaties verspreid door het hele land.

Omdat er ruim beschermingsmiddelen en medicijnen op voorraad waren in de eerste weken, konden de Finnen de eerste virusgolf makkelijker weerstand bieden dan andere landen. Het dodental in Finland staat op dit moment op 322. Een laag aantal op een bevolking van 5,5 miljoen mensen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)g-nog-niet-zien.html
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194463470
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:02 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Je hoort mij niet als eerste roepen dat we in Nederland net zoveel IC-bedden zouden moeten hebben als in Duitsland. Dat vind ik enorm overdreven.
Ik zeg ook niet dat jij dat beweert. Maar op dit moment hebben we al één van de laagste IC-bezettingen ter wereld. Meer IC-capaciteit (mobiel of vast) zou hoe dan ook veel geld kosten in niet-pandemische tijden.



quote:
Ik zou liever zien dat in het Nederlandse beleid meer rekening wordt gehouden met de 'zwarte zwaan' die eens in de zoveel tijd opduikt. Een onvoorspelbaar scenario dat voor ingrijpende gevolgen zorgt. Er zijn echt wel genoeg mogelijkheden om slimmer op het absolute doemscenario voorbereid te zijn, zonder dat het nu klauwen met geld kost. Doen we in het geval van hoog water namelijk ook.
Daar zal ongetwijfeld naar gekeken worden. Realiteit is wel dat we het personeel simpelweg niet hebben. Nu moest er, ongeacht corona, al meer personeel bijkomen in de zorg, maar het wordt wel lastig om een reserveleger ergens paraat te hebben.

quote:
Ik vind de Finse gedachte wel een interessante. In het video-item van Nieuwsuur wordt het uitgelegd:
Dat zij qua middelen een betere voorraad hadden is duidelijk. Ook Nederland gaat nu die noodvoorraad aanleggen (en heeft dat volgens mij allang ergens liggen). Maar als je het hebt over de IC-bezetting denk ik niet dat je de Finse en Nederlandse situatie kunt vergelijken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194463473
Ik vind dit draadje zeer interessant:

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter
Definitely not CIA
pi_194463517
Toch apart dat Duitsland wel vrij eenvoudig verplicht mensen kan testen die uit oranje gebieden komen. Nederland is en blijft te democratisch in deze tijden van crisis.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194463523
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:08 schreef capricia het volgende:
Ik vind dit draadje zeer interessant:
Tl;dr dit is volledig in lijn met de oversterfte die al maanden bekend is?

Niet cynisch bedoelt overigens.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194463588
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Toch apart dat Duitsland wel vrij eenvoudig verplicht mensen kan testen die uit oranje gebieden komen. Nederland is en blijft te democratisch in deze tijden van crisis.
Integendeel. In dit soort tijden zie je uit welk hout een democratie gesneden is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194463621
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Integendeel. In dit soort tijden zie je uit welk hout een democratie gesneden is.
Kan zijn, de logica is ver te zoeken in veel van de keuzes die men momenteel maakt voor Nederland.

Of bedoel je dat ook?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194463680
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tl;dr dit is volledig in lijn met de oversterfte die al maanden bekend is?

Niet cynisch bedoelt overigens.
Ja. Maar ook : 9% vd bevolking heeft het dus gehad.
En het ontneemt de gestorvenen 4 tot 11 levensjaren.
Definitely not CIA
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:30:30 #41
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194463729
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 18:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wie is 'men'? En welke verregaande maatregelen? :?
[..]

:?
Overheid, die nadrukkelijk "vraagt" (= eist) dat de horeca moet gaan registeren en zo ook in zijn algemeenheid de bevoegdheden aan burgermeester (niet medici) die lokaal mondkapjes mogen verplichten.

Vwb je niet nader aangeduide :? ..... was het beleid er op gericht om te zorgen dat de ziekenhuzen niet overtroomden met Corona gevallen. Wanneer "men" nu het criterium "besmet" gaat hanteren vind ik dat raar. Besmet staat immers niet gelijk met ziek, laat staan ernstig of zelfs fataal.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194463732
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kan zijn, de logica is ver te zoeken in veel van de keuzes die men momenteel maakt voor Nederland.
Eerder dat veel landen al te gretig zijn met het inperken van de vrijheden en grondrechten van burgers. Wat dat betreft vind ik dat Nederland redelijk geacteerd heeft.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:30:46 #43
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194463736
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 18:27 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Seriously, je praat echt zoals die guy uit de Matrix Reloaded

[ afbeelding ]
Nog iets anders dan een op de man om "welk" punt kracht bij te zetten ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194463770
Voor degene die net als ik benieuwd zijn of er nu eigenlijk een periode van ondersterfte zou volgen op de periode van oversterte. Helaas:

(op de x-as de weken; aan de linkerkant zie je de som van wk 21-30, wk 21 was half mei)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194463777
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Klopt, maar ik ben niet degene die stellig beweert dat mondkapjes wel/geen nut hebben, hè. Dat was jij.
[..]

De wereldwijde empirie laat zien dat er geen eenduidige conclusie getrokken kan worden of mondkapjes wel/geen effect hebben (positief dan wel negatief), als jij de enig mogelijke wetenschappelijk gefundeerde conclusie retoriek wil noemen, soit.
De enige conclusie is dat ze niet werken of op zijn hoogst 1 besmetting voorkomen als 200.000 mensen ze dragen. Een besmetting die later alsnog kan plaatsvinden, aangezien diegene vatbaar blijft voor het virus. Precies de reden dat alle maatregelen besmettingen hoogstens iets vertragen, maar nooit voorkomen. Dus maatregelen om de zorg te ontlasten en het beheersbaar te houden helemaal mee eens. Containment? Kansloos en alleen theoretisch mogelijk.
pi_194463784
quote:
18s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:30 schreef Vallon het volgende:
Overheid, die nadrukkelijk "vraagt" (= eist) dat de horeca moet gaan registeren en zo ook in zijn algemeenheid de bevoegdheden aan burgermeester (niet medici) die lokaal mondkapjes mogen verplichten.

Gezien de landen om ons heen vind ik dat 'verregaand' nog wel meevallen. Dat maakt het niet opeens goed of fout overigens.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194463795
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:34 schreef Rlz12 het volgende:
De enige conclusie is dat ze niet werken of op zijn hoogst 1 besmetting voorkomen als 200.000 mensen ze dragen.
Prima, je blijft je eigen mening(!) herhalen die op gebakken lucht gebaseerd is. Dat je nu ook nog getallen uit je duim gaat zuigen maakt het niet opeens een onderbouwde mening.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:41:55 #48
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194463879
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 18:27 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Al die modellen en zeker die van containment.nu houden totaal geen rekening met de samenleving en legio mensen, groepen, verengingen en bedrijven die niks zien in meer regels. Leuk dat ze alle scholen in een gebied met level 2 of hoger willen opzadelen met mondkapjes, maar er hoeft maar 1 schooldirecteur te zijn of een groep leraren die er tegen is en bovendien terecht van mening is dat de normale ontwikkeling van een kind er niet een is met een mondmasker en je hebt al geen poot om op te staan.
Yep, het zijn generieke maatregelen om een individueel probleem van bevattelijke groepjes aan te pakken. Natuurlijk snap ik die aanpak omdat het lastig is om te gaan profileren. Voor je het weet: zeg men daarmee dat iemand die op leeftijd of fragiel is, oud en/of kwetsbaar is; beter even niet kan deelnemen aan andermans leuke groepsvertier.

Ik zeg niet dat anderen niet ziek kunnen worden maar het is (mij) duidelijk dat het ernstige risico op gevolgen vooral in de groep zit met onderliggende aandoeningen. Uiterst vervelend die ik ook herken, genoeg reden om daarvoor ruimte te scheppen maar niet om dan de rest van de bevolking sociaal aan hun leiband te leggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 08-08-2020 21:00:10 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194463891
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Prima, je blijft je eigen mening(!) herhalen die op gebakken lucht gebaseerd is. Dat je nu ook nog getallen uit je duim gaat zuigen maakt het niet opeens een onderbouwde mening.
Waarschijnlijk is het nog minder. Dat je de rest laat voor wat het is, is kenmerkend.

En mening? Wereldwijd ondersteunen alle cijfers dit. Als je alle landen met mondkapjes weergeeft in een grafiek met het verloop van het aantal besmettingen mag jij aangeven op de tijdlijn waar de plicht begon. Succes ermee.
pi_194463899
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:33 schreef DireStraits7 het volgende:
Voor degene die net als ik benieuwd zijn of er nu eigenlijk een periode van ondersterfte zou volgen op de periode van oversterte. Helaas:
[ afbeelding ]
(op de x-as de weken; aan de linkerkant zie je de som van wk 21-30, wk 21 was half mei)
Er is - meen ik - in April ergens wel even sprake geweest van ondersterfte.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194463944
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:33 schreef DireStraits7 het volgende:
Voor degene die net als ik benieuwd zijn of er nu eigenlijk een periode van ondersterfte zou volgen op de periode van oversterte. Helaas:
[ afbeelding ]
(op de x-as de weken; aan de linkerkant zie je de som van wk 21-30, wk 21 was half mei)
Dank je.
Definitely not CIA
pi_194463986
IC +1, totaal 28.
Ziekenhuis +1, totaal 79.

Poe poe, het gaat he-le-maal fout.
pi_194464000
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:51 schreef Noordzijde het volgende:
Poe poe, het gaat he-le-maal fout.
Zo’n dooddoener inmiddels dit :’)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:54:03 #54
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194464020
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:51 schreef Noordzijde het volgende:
IC +1, totaal 28.
Ziekenhuis +1, totaal 79.

Poe poe, het gaat he-le-maal fout.
Laten we gewoon met z'n allen hopen dat dit gewoon zo blijft, want dit is gewoon goed nieuws, rekening houdende met de omstandigheden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:54:52 #55
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194464026
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Gezien de landen om ons heen vind ik dat 'verregaand' nog wel meevallen. Dat maakt het niet opeens goed of fout overigens.
Waarom steeds dat kijken wat anderen (minder of erger) doen ? Hebben die "anderen" meer of andere kennis van zaken omtrent het virus ? Het lijkt wel politiek met uitwisselen van drogredenen die iemand goed uitkomt.

Of is het vooral (het evolutionaire begrijpelijke) volgen van anderen die je ondoet van een eigen inbreng, verantwoording en aansprakelijkheid voor consequenties. Zo ja, dan heffen we het RIVM instituut op en volgen het RKI of mijn part het CDC. Liever "zum Befhel of kein geluhl" dan dat halfslachtige gekakel over eigen verantwoording die als je wat anders doet dan het onderliggende intelligente lockdown advies, crimineel wordt afgestraft.

Beter om zelf af te meten waar "je" naartoe wilt springen dan hoef je een ander ook geen schuld te geven van een verkeerde aftrap.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194464175
Je mag het misschien niet zeggen maar ik zie echt belachelijk veel moslims op een totaal onverantwoorde manier samenscholen op deze dagen. Overal groepsvorming, afstand houden ho maar en op zeer luide toon praten, zeg maar gerust schreeuwen.

Vast weer een of ander feest maar ze nemen het er lekker van.
blablablabla
pi_194464469
Laat u niet bang maken. De RIVM-cijfers zijn ondeskundig en zonder inzicht samengesteld.

Stefan Noordhoek legt in eenvoudige woorden en heldere zinnen uit hoe de RIVM cijfers gebaseerd zijn op foute inzichten en misplaatste rekenmodellen.

De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:30:01 #58
206731 Mortaxx
Doomer
pi_194464655
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:05 schreef Elan het volgende:
Je mag het misschien niet zeggen maar ik zie echt belachelijk veel moslims op een totaal onverantwoorde manier samenscholen op deze dagen. Overal groepsvorming, afstand houden ho maar en op zeer luide toon praten, zeg maar gerust schreeuwen.

Vast weer een of ander feest maar ze nemen het er lekker van.
Ja hoor het is weer de schuld van de moslims :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:32:21 #59
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194464706
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:05 schreef Elan het volgende:
Je mag het misschien niet zeggen maar ik zie echt belachelijk veel moslims op een totaal onverantwoorde manier samenscholen op deze dagen. Overal groepsvorming, afstand houden ho maar en op zeer luide toon praten, zeg maar gerust schreeuwen.

Vast weer een of ander feest maar ze nemen het er lekker van.
Ik zie het probleem niet. Mogen ze toch zelf weten of en hoe zij hun leven samen inregelen met hen die dat ook zo willen. Zolang we maar zorgen dat we elkaar en andersdenkenden niet opzadelen met het, laat staan virus als religie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:36:03 #60
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194464797
Het was dringen geblazen deze zaterdag. Op en rond de Utrechtse wateren zochten vooral jongeren volop verkoeling en gezelschap. En dat ging lang niet overal zoals beoogd. „1,5 meter afstand? Ik kom toch niet in de buurt van oudere mensen.”
Bron; AD.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)est-dokkum~a522c506/
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194464921
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:36 schreef Ven1972 het volgende:
Het was dringen geblazen deze zaterdag. Op en rond de Utrechtse wateren zochten vooral jongeren volop verkoeling en gezelschap. En dat ging lang niet overal zoals beoogd. „1,5 meter afstand? Ik kom toch niet in de buurt van oudere mensen.”
Bron; AD.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)est-dokkum~a522c506/
Maar sommige groepen hebben dat wel. Zoals vier vrienden (16, 16, 17, 17 jaar) uit Leidsche Rijn bijvoorbeeld, die bij de brug liggen. „Wij zijn nog geen 18 en hoeven dus geen 1,5 meter afstand van elkaar te houden.” Maar de coronamaatregelen, die kennen ze wel. Drie van hen zeggen zich deze week zelfs getest te laten hebben. De vriend die als enige geen test deed, wordt uitgejoeld. „Als je klachten hebt moet je dat doen. Ik kom ook niet in de buurt van mijn opa en oma door het virus.”
Go hard or go home
pi_194465046
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:36 schreef Ven1972 het volgende:
Het was dringen geblazen deze zaterdag. Op en rond de Utrechtse wateren zochten vooral jongeren volop verkoeling en gezelschap. En dat ging lang niet overal zoals beoogd. „1,5 meter afstand? Ik kom toch niet in de buurt van oudere mensen.”
Bron; AD.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)est-dokkum~a522c506/
Afgezien van het niet naleven van 1,5 meter op zich toch wel een nobel streven om überhaupt niet bij ouderen in de buurt te komen, zoals ook al door Rutte verzocht. Als ze dat nou in ieder geval allemaal maar doen.
I'll give you something to do
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:52:08 #63
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_194465138
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Prima, je blijft je eigen mening(!) herhalen die op gebakken lucht gebaseerd is. Dat je nu ook nog getallen uit je duim gaat zuigen maakt het niet opeens een onderbouwde mening.
Het probleem met de mondkapjes is dat het invoeren heel makkelijk is, maar het weer stopzetten niet.

En een maatregel moet wel in verhouding staan tot het doel, als het doel zou zijn compleet uitbannen van het virus, ja dan zou je zodra ja je huis uitgaat mondkapjes moeten dragen natuurlijk, want dat er mogelijk bij goed gebruik infecties kunnen worden voorkomen begrijp ik ook wel.
Echter, het OMT en RIVM zien natuurlijk nu ook wel waar de uitbraken plaatsvinden (In Horeca, feestjes thuis, plekken waar nooit mondkapjes zullen worden gedragen op het moment dat je bij elkaar zit) en dan zullen mondkapjes echt marginaal besmettingen voorkomen. En nee, dat is dus niet het doel, de overheid regeert namelijk niet op micro niveau, dus niet elk leven hoeft te worden gered, nee de overheid doet dat op macro niveau.

Maar het staat één ieder vrij om een mondkapje te dragen, maar doe er dan wel eentje die jezelf goed beschermd, want één ding kan ik je garanderen, IK ben er niet om JOUW te beschermen, dat zal je toch echt zelf moeten doen. Het is egoïstisch om te denken dat een ander jouw zou moeten beschermen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_194465141
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:47 schreef galantis het volgende:

[..]

Afgezien van het niet naleven van 1,5 meter op zich toch wel een nobel streven om überhaupt niet bij ouderen in de buurt te komen, zoals ook al door Rutte verzocht. Als ze dat nou in ieder geval allemaal maar doen.
Dat is leuk bedacht om het gedrag goed te praten, maar zo makkelijk werkt het niet. Zij komen niet bij ouderen? Ok. Maar ze kunnen wel ongemerkt iemand anders aansteken, die wel bij ouderen komt.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:53:29 #65
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_194465172
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is leuk bedacht om het gedrag goed te praten, maar zo makkelijk werkt het niet. Zij komen niet bij ouderen? Ok. Maar ze kunnen wel ongemerkt iemand anders aansteken, die wel bij ouderen komt.
Ouderen hebben ook een verantwoordelijkheid om zichzelf zo goed mogelijk te beschermen en als je in een risico groep zit om contacten te beperken.
Het is natuurlijk niet zo dat iemand anders jouw moet beschermen, je zal zelf maatregelen moeten nemen dat jij beschermd bent.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_194465248
Meeste ouderen willen helemaal niet beschermd worden en lopen frank en vrij op straat.
Die gekke kamikaze bejaarden toch.
Go hard or go home
pi_194465356
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:56 schreef Noek het volgende:
Meeste ouderen willen helemaal niet beschermd worden en lopen frank en vrij op straat.
Die gekke kamikaze bejaarden toch.
Het moge toch ondertussen wel duidelijk zijn dat de meeste ouderen nog liever sterven aan corona dan dat ze zich op laten sluiten.
pi_194465392
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ouderen hebben ook een verantwoordelijkheid om zichzelf zo goed mogelijk te beschermen en als je in een risico groep zit om contacten te beperken.
Het is natuurlijk niet zo dat iemand anders jouw moet beschermen, je zal zelf maatregelen moeten nemen dat jij beschermd bent.
Mijn ouders (rond de 70) zitten ook al een maand of 5 thuis. Helaas kwamen er extra omstandigheden voorbij (acute operaties) waardoor ze risico’s moesten lopen.


Ik heb me gek gesanatized in die tijd en in mondkapjes geleefd. Ik kijk ook enorm gefrusteerd naar sommige ouderen die ik in het openbaar zie, maar er is ook een grote groep ouderen die niet dement of ziek
Is die het verdient dat we ze beschermen.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_194465398
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ouderen hebben ook een verantwoordelijkheid om zichzelf zo goed mogelijk te beschermen en als je in een risico groep zit om contacten te beperken.
Het is natuurlijk niet zo dat iemand anders jouw moet beschermen, je zal zelf maatregelen moeten nemen dat jij beschermd bent.
Dit is zo makkelijk gezegd. En wat als je in de risicogroep zit en je hebt meerdere kinderen die gewoon naar school/ sociale contacten moeten en een man die gewoon naar zijn werk moet? En wat als je een MKB bedrijf runt waarvan je weet dat als het 2 maanden op zijn gat komt te liggen, er 15 mensen op straat staan?
pi_194465408
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:30 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ja hoor het is weer de schuld van de moslims :')
Ze doen het toch ook
blablablabla
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:04:09 #71
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194465413
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:42 schreef Noek het volgende:

[..]

Maar sommige groepen hebben dat wel. Zoals vier vrienden (16, 16, 17, 17 jaar) uit Leidsche Rijn bijvoorbeeld, die bij de brug liggen. „Wij zijn nog geen 18 en hoeven dus geen 1,5 meter afstand van elkaar te houden.” Maar de coronamaatregelen, die kennen ze wel. Drie van hen zeggen zich deze week zelfs getest te laten hebben. De vriend die als enige geen test deed, wordt uitgejoeld. „Als je klachten hebt moet je dat doen. Ik kom ook niet in de buurt van mijn opa en oma door het virus.”
Mooi dat je dat even toe voegt. Geeft het meteen een andere lading.

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:56 schreef Noek het volgende:
Meeste ouderen willen helemaal niet beschermd worden en lopen frank en vrij op straat.
Die gekke kamikaze bejaarden toch.
:D

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ouderen hebben ook een verantwoordelijkheid om zichzelf zo goed mogelijk te beschermen en als je in een risico groep zit om contacten te beperken.
Het is natuurlijk niet zo dat iemand anders jouw moet beschermen, je zal zelf maatregelen moeten nemen dat jij beschermd bent.
En eens met dit. Oneerlijk om alles bij de jongeren te leggen. Ik zeg niet dat alle ouderen het doen (want die info heb ik niet en iets met generaliseren), maar ik heb de afgelopen maanden toch ook aardig wat ouderen gezien die zich niet aan de regels hielden. Kan de samenleving hard roepen dat we solidair moeten zijn richting de ouderen, maar kan helpen dat die groep zelf dan ook hun verantwoordelijkheid neemt. Zullen de meesten ook wel doen natuurlijk, maar alle media aandacht gaat uit naar jongeren. Wat oneerlijk, want omgekeerd zie ik maar weinig solidariteit richting de issues die jongeren in deze tijd hebben. Plus natuurlijk het punt dat de meeste jongeren wel degelijk hun best doen om risicogroepen te beschermen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:06:09 #72
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_194465464
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:03 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dit is zo makkelijk gezegd. En wat als je in de risicogroep zit en je hebt meerdere kinderen die gewoon naar school/ sociale contacten moeten en een man die gewoon naar zijn werk moet? En wat als je een MKB bedrijf runt waarvan je weet dat als het 2 maanden op zijn gat komt te liggen, er 15 mensen op straat staan?
Ik ga niet mee in jammerverhalen. Je hebt eigen verantwoordelijkheid om jezelf zo goed mogelijk te beschermen.

Dat zal dan ook betekenen dat je keuzes moet maken voor je eigen bescherming. Het is echt egoïstisch om te denken dat IK iemand anders ga beschermen.
Daarnaast, je hebt niet oneindig leven, vervelend als je in een risicogroep zit, maar dat is het dan ook precies, een risico!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_194465467
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:32 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet.
Ik wel, toegenomen besmettingsgevallen treft ons allemaal namelijk. Maar vooral de focus op de jongeren leggen.
blablablabla
pi_194465530
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:03 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dit is zo makkelijk gezegd. En wat als je in de risicogroep zit en je hebt meerdere kinderen die gewoon naar school/ sociale contacten moeten en een man die gewoon naar zijn werk moet? En wat als je een MKB bedrijf runt waarvan je weet dat als het 2 maanden op zijn gat komt te liggen, er 15 mensen op straat staan?
Denk dat je dan gewoon pech hebt. Hoe naar het ook is.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:10:58 #75
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_194465589
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:03 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Mijn ouders (rond de 70) zitten ook al een maand of 5 thuis. Helaas kwamen er extra omstandigheden voorbij (acute operaties) waardoor ze risico’s moesten lopen.

Ik heb me gek gesanatized in die tijd en in mondkapjes geleefd. Ik kijk ook enorm gefrusteerd naar sommige ouderen die ik in het openbaar zie, maar er is ook een grote groep ouderen die niet dement of ziek
Is die het verdient dat we ze beschermen.
Mijn ouders gaan juist naar buiten, genieten juist van het leven, die gaan niet binnen zitten in angst. En terecht, het leven is kort, en met gezond verstand kom je ook al een heel eind.
Ze hebben nu nog goede jaren, even wachten is er eigenlijk niet bij omdat dat zomaar voorbij kan zijn.

En uiteraard, als een ouder iemand voorbij komt wil ik best ruimte geven, absoluut, maar uiteindelijk zal die groep zich wel zelf moeten inspannen om zich te beschermen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:11:25 #76
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194465600
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is leuk bedacht om het gedrag goed te praten, maar zo makkelijk werkt het niet. Zij komen niet bij ouderen? Ok. Maar ze kunnen wel ongemerkt iemand anders aansteken, die wel bij ouderen komt.
Het is ook nooit goed of wel?
pi_194465618
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is leuk bedacht om het gedrag goed te praten, maar zo makkelijk werkt het niet. Zij komen niet bij ouderen? Ok. Maar ze kunnen wel ongemerkt iemand anders aansteken, die wel bij ouderen komt.
Ongemerkt? Als die besmettingen plaatsvinden dan zijn zij niet de enige die zich niet aan de regels houden :)
Maargoed die worden op één of andere vage manier al voor lief aangenomen.
Waarom wegen we alle besmettingen niet even zwaar? Dat jongeren elkaar aansteken is uit den boze maar als het dan via via bij ouderen terechtkomt is opeens een logische onvermijdelijke gang van zaken. Sorry echt kullogica.
Besmettingsdiscrimatie zou ik het willen noemen.
I'll give you something to do
pi_194465686
quote:
En eens met dit. Oneerlijk om alles bij de jongeren te leggen. Ik zeg niet dat alle ouderen het doen (want die info heb ik niet en iets met generaliseren), maar ik heb de afgelopen maanden toch ook aardig wat ouderen gezien die zich niet aan de regels hielden. Kan de samenleving hard roepen dat we solidair moeten zijn richting de ouderen, maar kan helpen dat die groep zelf dan ook hun verantwoordelijkheid neemt. Zullen de meesten ook wel doen natuurlijk, maar alle media aandacht gaat uit naar jongeren. Wat oneerlijk, want omgekeerd zie ik maar weinig solidariteit richting de issues die jongeren in deze tijd hebben. Plus natuurlijk het punt dat de meeste jongeren wel degelijk hun best doen om risicogroepen te beschermen.
Helemaal mee eens, ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de komende verkiezingen hiermee van doen hebben. Jongeren kun je lekker afzeiken, als Rutte ouderen af gaat zeiken is hij bang stemmen mis te lopen.

Net zoals met de pensioenen, opeens hoeft de dekkingsgraad nog maar 90 procent te zijn omdat corona een bijzondere omstandigheid is zodat korten grotendeels vermeden kan worden.
pi_194465730
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Mijn ouders gaan juist naar buiten, genieten juist van het leven, die gaan niet binnen zitten in angst. En terecht, het leven is kort, en met gezond verstand kom je ook al een heel eind.
Ze hebben nu nog goede jaren, even wachten is er eigenlijk niet bij omdat dat zomaar voorbij kan zijn.

En uiteraard, als een ouder iemand voorbij komt wil ik best ruimte geven, absoluut, maar uiteindelijk zal die groep zich wel zelf moeten inspannen om zich te beschermen.
Je moet van alle generaties verwachten dat ze in ieder geval een beetje hun best doen. Dat hoeft ook niet perfect te zijn maar ik vind het b.v. geen probleem om grote feesten en evenementen even links te laten liggen en 's avonds gewoon een terrasje te pakken met goed gezelschap.

Toch voelt het wat krom omdat niet alle generaties hetzelfde risico lopen met het virus, dat zijn vooral de ouderen. Dat is ongelijk verdeeld, maar de verantwoordelijkheid om verspreiding te voorkomen is wel gelijk verdeeld. Kan me heel goed voorstellen dat jongeren dat oneerlijk vinden.

Je wilt ook niet alle ouderen opsluiten natuurlijk maar op een gegeven moment wordt het wel een kwestie van eigen verantwoordelijkheid. Er zijn inderdaad héél veel ouderen die zich ook gewoon volop in het sociale leven blijven storten, die nergens afstand houden.

Daardoor komt het er in feite op neer dat jongeren die zelf weinig van het virus te vrezen hebben, wel onevenredig zware maatregelen moeten slikken, zodat een 60-plusser die zelf geen afstand houdt van andere mensen toch niet besmet wordt. Daardoor wordt er door de overheid (en nog meer door de containment-voorstanders) toch een soort waardeoordeel geveld over wiens leven belangrijker is: dat van de ouderen i.p.v. degenen die nog hun hele leven voor zich hebben.

Ik heb er ook geen oplossing voor want je wilt ook geen massasterfte toelaten, maar op deze manier kun je erop rekenen dat het draagvlak voor maatregelen afneemt en dat mensen zich er minder aan gaan houden.
pi_194465750
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:12 schreef galantis het volgende:

[..]

Ongemerkt? Als die besmettingen plaatsvinden dan zijn zij niet de enige die zich niet aan de regels houden :)
Maargoed die worden op één of andere vage manier al voor lief aangenomen.
Waarom wegen we alle besmettingen niet even zwaar? Dat jongeren elkaar aansteken is uit den boze maar als het dan via via bij ouderen terechtkomt is opeens een logische onvermijdelijke gang van zaken. Sorry echt kullogica.
Besmettingsdiscrimatie zou ik het willen noemen.
Zo ingewikkeld is het toch niet? Er is nogal een verschil tussen een Delano die besmet wordt omdat hij schijt heeft aan de regels en geen social distancing betracht; en Truus die besmet raakt door het ventilatiesysteem in haar verzorgingstehuis doordat de moeder van Delano, onwetende, het virus het verzorgingshuis binnen gebracht heeft.
pi_194465840
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:17 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zo ingewikkeld is het toch niet? Er is nogal een verschil tussen een Delano die besmet wordt omdat hij schijt heeft aan de regels en geen social distancing betracht; en Truus die besmet raakt door het ventilatiesysteem in haar verzorgingstehuis doordat de moeder van Delano, onwetende, het virus het verzorgingshuis binnen gebracht heeft.
Mooi voorbeeld, iedereen is asymptomatisch behalve Truus. Laat me raden, die gaat na 3 weken IC zeker alsnog dood in je voorbeeld.
pi_194465842
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:10 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Mijn ouders gaan juist naar buiten, genieten juist van het leven, die gaan niet binnen zitten in angst. En terecht, het leven is kort, en met gezond verstand kom je ook al een heel eind.
Ze hebben nu nog goede jaren, even wachten is er eigenlijk niet bij omdat dat zomaar voorbij kan zijn.

En uiteraard, als een ouder iemand voorbij komt wil ik best ruimte geven, absoluut, maar uiteindelijk zal die groep zich wel zelf moeten inspannen om zich te beschermen.
Mijn ouders gaan naar buiten waar het kan, maar mijn vader heeft een longziekte. Ze sporten elke dag en ze genieten van hun leven, Maar de kans dat mijn vader doodgaat als hij (amsterdam) besmet wordt is heel groot. Tuurlijk zijn ze voorzichtig en letten ze goed op, maar dat andere mensen lijken te beslissen dat ze geen rekening met ze hoeven te houden vind ik wel heel naar. Wat als het jouw vader of moeder is?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_194465868
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:17 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zo ingewikkeld is het toch niet? Er is nogal een verschil tussen een Delano die besmet wordt omdat hij schijt heeft aan de regels en geen social distancing betracht; en Truus die besmet raakt door het ventilatiesysteem in haar verzorgingstehuis doordat de moeder van Delano, onwetende, het virus het verzorgingshuis binnen gebracht heeft.
Natuurlijk is hier weer een of ander vergezocht scenario tegen in te brengen.
Ik heb m'n punt gemaakt, ik praat hun gedrag totaal niet goed maar word gewoon een beetje ziek van die misplaatste emotionele chantage.
I'll give you something to do
pi_194465908
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:21 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Mijn ouders gaan naar buiten waar het kan, maar mijn vader heeft een longziekte. Ze sporten elke dag en ze genieten van hun leven, Maar de kans dat mijn vader doodgaat als hij (amsterdam) besmet wordt is heel groot. Tuurlijk zijn ze voorzichtig en letten ze goed op, maar dat andere mensen lijken te beslissen dat ze geen rekening met ze hoeven te houden vind ik wel heel naar. Wat als het jouw vader of moeder is?
Paar maandjes binnen zitten moet toch gewoon kunnen, lopen ze ook geen risico.
pi_194465934
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:24 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Paar maandjes binnen zitten moet toch gewoon kunnen, lopen ze ook geen risico.
Okay, hoe zou jij een half jaar ipgesloten ervaren?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_194465945
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:16 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Je moet van alle generaties verwachten dat ze in ieder geval een beetje hun best doen. Dat hoeft ook niet perfect te zijn maar ik vind het b.v. geen probleem om grote feesten en evenementen even links te laten liggen en 's avonds gewoon een terrasje te pakken met goed gezelschap.

Toch voelt het wat krom omdat niet alle generaties hetzelfde risico lopen met het virus, dat zijn vooral de ouderen. Dat is ongelijk verdeeld, maar de verantwoordelijkheid om verspreiding te voorkomen is wel gelijk verdeeld. Kan me heel goed voorstellen dat jongeren dat oneerlijk vinden.

Je wilt ook niet alle ouderen opsluiten natuurlijk maar op een gegeven moment wordt het wel een kwestie van eigen verantwoordelijkheid. Er zijn inderdaad héél veel ouderen die zich ook gewoon volop in het sociale leven blijven storten, die nergens afstand houden.

Daardoor komt het er in feite op neer dat jongeren die zelf weinig van het virus te vrezen hebben, wel onevenredig zware maatregelen moeten slikken, zodat een 60-plusser die zelf geen afstand houdt van andere mensen toch niet besmet wordt. Daardoor wordt er door de overheid (en nog meer door de containment-voorstanders) toch een soort waardeoordeel geveld over wiens leven belangrijker is: dat van de ouderen i.p.v. degenen die nog hun hele leven voor zich hebben.

Ik heb er ook geen oplossing voor want je wilt ook geen massasterfte toelaten, maar op deze manier kun je erop rekenen dat het draagvlak voor maatregelen afneemt en dat mensen zich er minder aan gaan houden.
Iedere generatie moet zich aan de regels houden, want alleen samen krijgen we het virus onder controle. Alleen kunnen we op basis van de besmettingsstatistieken zien dat de jongere generaties dat op dit moment tamelijk beroerd doen, dus is het ook terecht dat ze worden aangesproken.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194465950
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:21 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Mijn ouders gaan naar buiten waar het kan, maar mijn vader heeft een longziekte. Ze sporten elke dag en ze genieten van hun leven, Maar de kans dat mijn vader doodgaat als hij (amsterdam) besmet wordt is heel groot. Tuurlijk zijn ze voorzichtig en letten ze goed op, maar dat andere mensen lijken te beslissen dat ze geen rekening met ze hoeven te houden vind ik wel heel naar. Wat als het jouw vader of moeder is?
Doe geen moeite. Er is hier weer een blik egoïsten open getrokken die niet bereid zijn ook maar een kleine aanpassing te maken om het leven van anderen met jaren te verlengen.
Je zou willen dat Covid een huwelijk met Karma aanging.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:27:21 #88
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194465972
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:21 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Mijn ouders gaan naar buiten waar het kan, maar mijn vader heeft een longziekte. Ze sporten elke dag en ze genieten van hun leven, Maar de kans dat mijn vader doodgaat als hij (amsterdam) besmet wordt is heel groot. Tuurlijk zijn ze voorzichtig en letten ze goed op, maar dat andere mensen lijken te beslissen dat ze geen rekening met ze hoeven te houden vind ik wel heel naar. Wat als het jouw vader of moeder is?
Dat laatste zinnetje vind ik altijd zo'n dooddoener. Natuurlijk is het verschrikkelijk als het je eigen familie raakt. Het is ook kut als je eigen familie onverwacht in een auto ongeluk terecht komt. Of als er iemand dood gaat door kanker. Veel dingen in het leven heb je gewoon geen controle over. Je kan geen controle uitoefenen op alle mensen. Je kan gewoon pech hebben en dat is dan echt onwijs kut.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194465974
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:21 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Mijn ouders gaan naar buiten waar het kan, maar mijn vader heeft een longziekte. Ze sporten elke dag en ze genieten van hun leven, Maar de kans dat mijn vader doodgaat als hij (amsterdam) besmet wordt is heel groot. Tuurlijk zijn ze voorzichtig en letten ze goed op, maar dat andere mensen lijken te beslissen dat ze geen rekening met ze hoeven te houden vind ik wel heel naar. Wat als het jouw vader of moeder is?
Voor steeds meer (jonge) mensen gaat het recht op feestvieren boven het recht van jouw vader om te leven.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:28:19 #90
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194466000
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:25 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Iedere generatie moet zich aan de regels houden, want alleen samen krijgen we het virus onder controle. Alleen kunnen we op basis van de besmettingsstatistieken zien dat de jongere generaties dat op dit moment tamelijk beroerd doen, dus is het ook terecht dat ze worden aangesproken.
Maar het was niet terecht dat ouderen werden aangesproken toen juist die groep verantwoordelijk was voor de meeste besmettingen :+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194466009
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat laatste zinnetje vind ik altijd zo'n dooddoener. Natuurlijk is het verschrikkelijk als het je eigen familie raakt. Het is ook kut als je eigen familie onverwacht in een auto ongeluk terecht komt. Of als er iemand dood gaat door kanker. Veel dingen in het leven heb je gewoon geen controle over. Je kan geen controle uitoefenen op alle mensen. Je kan gewoon pech hebben en dat is dan echt onwijs kut.
Ja, alleen is kanker of een auto-ongeluk in de meeste gevallen daadwerkelijk pech, terwijl een besmetting met corona het gevolg is van onverantwoordelijk gedrag. Je kunt de vergelijking blijven maken, maar daarmee wordt ie nog steeds niet valide.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194466028
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar het was niet terecht dat ouderen werden aangesproken toen juist die groep verantwoordelijk was voor de meeste besmettingen :+
Dat was het gevolg van wanbeleid op het gebied van beschermingsmiddelen in verpleeghuizen. Daar mag je de beleidsmakers de schuld van geven.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:29:28 #93
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194466033
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:28 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ja, alleen is kanker of een auto-ongeluk in de meeste gevallen daadwerkelijk pech, terwijl een besmetting met corona het gevolg is van onverantwoordelijk gedrag. Je kunt de vergelijking blijven maken, maar daarmee wordt ie nog steeds niet valide.
Kan een auto ongeluk ook zijn. Iemand dronken achter het stuur. Hoppa, onverantwoordelijkheid gedrag.

Leven zit vol met risico's. Je kan gewoon pech hebben.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194466034
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:27 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Voor steeds meer (jonge) mensen gaat het recht op feestvieren boven het recht van jouw vader om te leven.
Ja, je zou bijna hopen op virulentst iedereen even hard zou raken. Dan zouden al die egoïstische hufters zich opeens héél anders gedragen.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:29:52 #95
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194466046
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:28 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ja, alleen is kanker of een auto-ongeluk in de meeste gevallen daadwerkelijk pech, terwijl een besmetting met corona het gevolg is van onverantwoordelijk gedrag. Je kunt de vergelijking blijven maken, maar daarmee wordt ie nog steeds niet valide.
En een auto-ongeluk kan nooit het gevolg zijn van onverantwoordelijk gedrag? LOL
pi_194466051
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat laatste zinnetje vind ik altijd zo'n dooddoener. Natuurlijk is het verschrikkelijk als het je eigen familie raakt. Het is ook kut als je eigen familie onverwacht in een auto ongeluk terecht komt. Of als er iemand dood gaat door kanker. Veel dingen in het leven heb je gewoon geen controle over. Je kan geen controle uitoefenen op alle mensen. Je kan gewoon pech hebben en dat is dan echt onwijs kut.
Slecht argument want dit is nu juist iets waar je WEL controle over hebt. Namelijk met je eigen gedrag.
pi_194466055
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:25 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Doe geen moeite. Er is hier weer een blik egoïsten open getrokken die niet bereid zijn ook maar een kleine aanpassing te maken om het leven van anderen met jaren te verlengen.
Je zou willen dat Covid een huwelijk met Karma aanging.
Ik leef mijn leven op de basis ‘wat zou ik willen dat iemand anders voor mij zou doen in dezelfde situatie.’ Ik denk dat niet pet se een slechte richtlijn is.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:30:11 #98
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194466059
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:29 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat was het gevolg van wanbeleid op het gebied van beschermingsmiddelen in verpleeghuizen. Daar mag je de beleidsmakers de schuld van geven.
Dat was alleen niet waar jij het toentertijd op gooide, maar oké.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:33:37 #99
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194466150
Net als anderen wil ik ook hier op in gaan. Iedereen heeft in haar of zijn eigen leven vol met risico's, maar dus ook kan het wel meevallen of tegenvallen wat je ook kan krijgen. Ik zelf kan niemand controleren op wat iemand ook kan doen. Is echt onmogelijk om heel veel mensen tegelijk op matje te roepen omdat ze ook maatregelen hebben overtreden. Echter jongeren hebben ook wel verantwoording over hun eigen leven, maar hebben vaak schijt aan corona-maatregelen, dat weten we nu allemaal. Ze willen ook echt genieten van hun jonge leven, dat mag ook best... Maar goed, jong en oud gaan niet altijd samen eigenlijk.
Humor, serieus en vrolijk!
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:35:05 #100
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_194466189
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:25 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Doe geen moeite. Er is hier weer een blik egoïsten open getrokken die niet bereid zijn ook maar een kleine aanpassing te maken om het leven van anderen met jaren te verlengen.
Je zou willen dat Covid een huwelijk met Karma aanging.
Het is een stuk egoïstischer om te denken dat anderen jouw moeten gaan beschermen. Het uitgangspunt zal altijd moeten zijn dat je jezelf beschermd en dus daar maatregelen voor treft.

Ik ga dan ook niet mee in emotionele chantage, dat zou mij trouwens ook hypocriet maken, want het boeit mij werkelijk waar helemaal niets dat er een 80 jarig iemand die ik niet ken in Zierikzee komt te overlijden. Want voor Corona bekommerde ook niemand zich over de 400+ mensen die in Nederland dagelijks overlijden, het was simpelweg niet in beeld.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_194466194
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat was alleen niet waar jij het toentertijd op gooide, maar oké.
Iemand die met een slok op achter het stuur
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kan een auto ongeluk ook zijn. Iemand dronken achter het stuur. Hoppa, onverantwoordelijkheid gedrag.

Leven zit vol met risico's. Je kan gewoon pech hebben.
Ja, wn? Dat is inderdaad nog steeds de slechte beslissing van een ander.dat is strafbaar overigens.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_194466215
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:27 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Voor steeds meer (jonge) mensen gaat het recht op feestvieren boven het recht van jouw vader om te leven.
Zo ken ik er nog wel een paar. Moderne slavernij om ons van kleren, chocola en ongeveer álles te voorzien.
Voor ons (ik zal het maar algemeen houden voor deze keer) gaat het recht op luxe consumeren boven het recht van Paulo uit Ivoorkust om naar school te gaan.

Kap eens met die schijnheilige morele superioriteit uit te hangen.
I'll give you something to do
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:36:46 #103
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194466237
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:35 schreef galantis het volgende:

[..]

Zo ken ik er nog wel een paar. Moderne slavernij om ons van kleren, chocola en ongeveer álles te voorzien.
Voor ons (ik zal het maar algemeen houden voor deze keer) gaat het recht op luxe consumeren boven het recht van Paulo uit Ivoorkust om naar school te gaan.
En dat klopt dus ook niet, hè.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:38:56 #104
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194466287
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:35 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Iemand die met een slok op achter het stuur
[..]

Ja, wn? Dat is inderdaad nog steeds de slechte beslissing van een ander.dat is strafbaar overigens.
Hooibaal gaf aan dat een auto ongeluk echte pech is, maar dat iemand met Corona besmetten pure onverantwoordelijkheid is. Ik zei alleen maar dat dat bij een auto ongeluk vaak ook het geval is. Bij beide scenario's heeft er iemand pech en speelt onverantwoordelijkheid een rol. Ik wist niet dat het strafbaar was om iemand aan te rijden, goed dat je het even zegt. ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194466314
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:36 schreef hooibaal het volgende:

[..]

En dat klopt dus ook niet, hè.
Edit: Ah zo bedoel je het. Nee dat klopt ook niet maar daar staan we lang niet zo bij stil en wordt niet zo letterlijk benadrukt als we dat doen.
I'll give you something to do
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:42:26 #106
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194466363
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:03 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dit is zo makkelijk gezegd. En wat als je in de risicogroep zit en je hebt meerdere kinderen die gewoon naar school/ sociale contacten moeten en een man die gewoon naar zijn werk moet? En wat als je een MKB bedrijf runt waarvan je weet dat als het 2 maanden op zijn gat komt te liggen, er 15 mensen op straat staan?
Gevoelig punt natuurlijk wanneer je zelf wel moet omdat (zoals je zegt) .. vulin.. risico hebt. Dan nog zul je zelf die consequenties moeten beperken en wegen binnen de mogelijkheden.
Er kunnen 10.001 dingen gebeuren waardoor er iets gebeurd en je zal dan toch zelf primair moet acteren. Hoe, binnen de grenzen van ons systeem, is dan als verantwoordelijke; jouw zaak.

Met een bedrijf, laat staan met kinderen, kun je je als (meewerkende) baas sws meestal niet veroorloven om jezelf te isoleren, af te zonderen of permanent te beschermen. Je kind permanent thuis (weg)houden is op termijn ook geen oplossing.
Dat werkgeversbelang voor anderen ga ik wat vervelend nuanceren. Het feit dat 15 werknemers ontslagen worden (en dan een uitkering krijgen of zelf elders verder gaan) zal minder belangrijk zijn dan je bedrijf dat als levensdoel naar de filistijnen gaat.

Ik ben met je eens dat de overheid geen of maar uiterst zwakke oplossingen heeft/geeft voor mensen die midden in welk risico dan ook (menen te) zitten. Wel regesl stellen maar verder niet noch kunnen thuisgeven.
Feitelijk is dit niet anders dan bij ander naar onheil of ziekte, waar we liever niet aan of over nadenken. Genoeg trieste rampverhalen als voorbeeld.
Het feit dat Covid19 als extra over en bij ons heenkomt, maakt het eigen levensrisico van de eigen gezondheid niet heel veel anders. Ik ga wel een stapje verder door te stellen dat het vooral de "goedbedoelde" maatregelen zijn die bedrijven en werkgevers, daarmee werknemers en burgers geheid in de vernieling helpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 08-08-2020 22:57:15 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:53:59 #107
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194466657
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:29 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, je zou bijna hopen op virulentst iedereen even hard zou raken. Dan zouden al die egoïstische hufters zich opeens héél anders gedragen.
Ik zie niet in wat dingen anders maakt bij een vermeend deelgevoel. Wanneer je meer risico loop, ga je je gewoon aanpassen. C'est la vie. Heeft niets te maken met vermeend egoïsme. Je moet ook eerst zorgen voor jezelf voordat je dat gaat doen bij een ander.

De praktijk leert, en wordt zelfs zo gezegd, dat gezonde mensen, jongeren en kinderen nauwelijks serieuze risico's lopen. Dat anderen kunnen worden besmet is ook één van twee zaak. Als kwetsbare zal die moeten "kiezen" voor een nog kutter leven door zelf weg te blijven van die sociale feest gebeurtenis die het leven is.
Veel ouderen, lijken mij daartoe ook niet bereid. Liever blijven knuffelen dan nooit meer omdat ze achter het veiligheidsglas moeten zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 08-08-2020 23:02:08 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:05:20 #108
5428 crew  miss_sly
pi_194466914
De risicogroep is niet louter beperkt tot ouderen. Deze groep is heel veel groter, en bevat ook mensen met onderliggend lijden van alle leeftijden. Zo verontwaardigd als er door sommigen werd gedaan over de isolatie van de ouderen in de verpleeghuizen in maart/april/mei, zo gemakkelijk lijkt nu vergeten dat er nog steeds heel veel mensen uit risicogroepen (dus niet per se ouderen) in isolatie zitten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194467111
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:35 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het is een stuk egoïstischer om te denken dat anderen jouw moeten gaan beschermen. Het uitgangspunt zal altijd moeten zijn dat je jezelf beschermd en dus daar maatregelen voor treft.

Ik ga dan ook niet mee in emotionele chantage, dat zou mij trouwens ook hypocriet maken, want het boeit mij werkelijk waar helemaal niets dat er een 80 jarig iemand die ik niet ken in Zierikzee komt te overlijden. Want voor Corona bekommerde ook niemand zich over de 400+ mensen die in Nederland dagelijks overlijden, het was simpelweg niet in beeld.
Ik snap niet dat mensen het over "anderen"en "jou" en "oude mensen" en "jonge mensen" hebben, als het gewoon om een virus gaat.

Dat virus maakt je ziek, dat is de vijand niet "andere mensen"

Maar in plaats van samen werken om dat virus weg te krijgen wordt iedereen boos op elkaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door tesssssssss op 08-08-2020 23:21:19 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194467122
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:25 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Okay, hoe zou jij een half jaar ipgesloten ervaren?
Erg vervelend lijkt mij dat. Maar iedereen kan zo zijn steentje bijdragen.
pi_194467127
Vergissing, sorry.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194467182
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:27 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Voor steeds meer (jonge) mensen gaat het recht op feestvieren boven het recht van jouw vader om te leven.
Ach kom op, als het aan jou ligt gaan scholen ook dicht. Je hebt er 0 problemen mee om alle bezigheden van jongeren en dus hun leven tot stilstand te brengen maar als een andere groep wat bij kan dragen is dat opeens egoïstisch.
pi_194467193
https://kompanje.org/2020(...)ociale-isolatie/amp/

Voortijdig overlijden en psychisch leed door quarantaine en sociale isolatie

We doen het voor de oudjes :P
pi_194467233
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:19 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ach kom op, als het aan jou ligt gaan scholen ook dicht. Je hebt er 0 problemen mee om alle bezigheden van jongeren en dus hun leven tot stilstand te brengen maar als een andere groep wat bij kan dragen is dat opeens egoïstisch.
Dat komt waarschijnlijk omdat mensen die in risicogroepen zitten geen keuze hebben.

Die hebben de grootste kans om te sterven.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194467246
Oei oei arme hooibaal:

'Angstig thuisblijven verhoogt vatbaarheid COVID-19'

'Angstig thuisblijven verhoogt vatbaarheid COVID-19'

Self fulfilling prophecy.
pi_194467282
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:23 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat komt waarschijnlijk omdat mensen die in risicogroepen zitten geen keuze hebben.

Die hebben de grootste kans om te sterven.
Dezelfde keuze, afzien van sociale bezigheden, zelfde als wat de jongeren steeds verweten wordt niet te doen.
pi_194467308
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
Oei oei arme hooibaal:

'Angstig thuisblijven verhoogt vatbaarheid COVID-19'

'Angstig thuisblijven verhoogt vatbaarheid COVID-19'

Self fulfilling prophecy.
Ja dus die bejaarden moeten naar een club gaan om hun risico op het krijgen van COVID te verkleinen?

"you can find me in da club, botttle full of bub"

Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194467360
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:23 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat komt waarschijnlijk omdat mensen die in risicogroepen zitten geen keuze hebben.

Die hebben de grootste kans om te sterven.
Ze kunnen lekker thuis blijven, eten kan je zo bestellen.

Probleem opgelost :P
pi_194467371
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:26 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja dus die bejaarden moeten naar een club gaan om hun risico op het krijgen van COVID te verkleinen?

"you can find me in da club, botttle full of bub"

Nee hoor, je wordt misschien vatbaarder maar als je lekker thuis blijft loop je het ook niet op.
pi_194467384
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:29 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ze kunnen lekker thuis blijven, eten kan je zo bestellen.

Probleem opgelost :P
Nee, dat kan ook niet want volgens dat artikel hierboven gaan ze van thuis blijven ook dood.

'Angstig thuisblijven verhoogt vatbaarheid COVID-19'
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194467432
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:30 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee, dat kan ook niet want volgens dat artikel hierboven gaan ze van thuis blijven ook dood.

'Angstig thuisblijven verhoogt vatbaarheid COVID-19'

Nee alleen dat als ze het oplopen de gevolgen erger kunnen zijn. Gewoon thuisblijven dus dan loop je het ook niet op.
pi_194467465
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:30 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee, dat kan ook niet want volgens dat artikel hierboven gaan ze van thuis blijven ook dood.

'Angstig thuisblijven verhoogt vatbaarheid COVID-19'

Ik bedenk mij opeens dat dit ook de schuld is van jongeren, door hun gedrag worden die oudjes nog angstiger en dus nog vatbaarder voor een ernstig verloop van covid.
pi_194467466
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:30 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee, dat kan ook niet want volgens dat artikel hierboven gaan ze van thuis blijven ook dood.

'Angstig thuisblijven verhoogt vatbaarheid COVID-19'

De dood kan je jammergenoeg niet ontlopen.

Men kan wel stoppen met andere mensen lastig vallen dat ze hetzelfde moeten leven als de angsthaasjes.

Oud nieuws trouwens in die nieuwspost, dat is al jaren bekend
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:39:07 #124
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194467497
Steeds meer mensen vergeten toch wel eens vaak dat ze maar 1 keer leven op deze aarde. Dus we gaan echt een keer dood... Geniet er echt van het leven... maar ook voorzichtig voor anderen is allerbelangrijkst in deze pandemie. Wees lief voor anderen... dus jongeren ook!
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194467510
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:33 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Nee alleen dat als ze het oplopen de gevolgen erger kunnen zijn. Gewoon thuisblijven dus dan loop je het ook niet op.
Als ze thuis blijven worden ze depressief, als ze naar buiten gaan gaan ze waarschijnlijk dood, in een club heb je een hele grote kans dat ze dood gaan, en in het verzorgingscentrum gaan ze van het ventilatie-systeem dood.

Echt egoistisch tuig, die bejaarden.

Ze moeten weer perse over al een grote kans hebben om dood te gaan.

Stelletje aandachtshoeren.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194467578
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:40 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als ze thuis blijven worden ze depressief, als ze naar buiten gaan gaan ze waarschijnlijk dood, in een club heb je een hele grote kans dat ze dood gaan, en in het verzorgingscentrum gaan ze van het ventilatie-systeem dood.

Echt egoistisch tuig, die bejaarden.

Ze moeten weer perse over al een grote kans hebben om dood te gaan.

Stelletje aandachtshoeren.
Precies, liever een paar maanden depressief dan dood toch?
pi_194467653
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:42 schreef Rlz12 het volgende:
En mening? Wereldwijd ondersteunen alle cijfers dit.
Ja, dat kun je blijven herhalen. Het maakt het niet opeens waar. Tal van voorbeelden van (simpele) grafieken waarin je gebieden kunt plotten.

Even selectief wat grafieken shoppen (ik zeg selectief voordat mensen dit weer als 'bewijs' gaan aanvoeren dat het wél werkt):
https://news.vcu.edu/arti(...)_spread_according_to


https://www.forbes.com/si(...)urve-study-suggests/


En er zijn tal van plaatjes langsgekomen hier waarin enorme verschillen te zien waren tussen Amerikaanse staten naargelang ze wel of geen maatregelen (waaronder mondkapjesplicht) ingevoerd hadden.

Wereldwijde cijfers ondersteunen jouw mening helemaal niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194467675
quote:
12s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:54 schreef Vallon het volgende:
Waarom steeds dat kijken wat anderen (minder of erger) doen ? Hebben die "anderen" meer of andere kennis van zaken omtrent het virus ? Het lijkt wel politiek met uitwisselen van drogredenen die iemand goed uitkomt.

"Verregaand" is per definitie een vergelijkende kwalificatie, dus ja, dan vergelijk je met anderen...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194467677
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:45 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Precies, liever een paar maanden depressief dan dood toch?
Ja als andere mensen maar hun feestje kunnen vieren.

"Ja mijnheer Jansen U heeft wel 60 jaar lang hard gewerkt, maar nu mag u depressief thuis gaan zitten.


Fijn he?

U boft toch altijd maar weer."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194467727
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:52 schreef ozzietukker het volgende:
Het probleem met de mondkapjes is dat het invoeren heel makkelijk is, maar het weer stopzetten niet.
Het probleem is dat mensen graag denken in een dichotomie: mondkapjes werken óf wel, óf niet. Maar zo werkt de praktijk niet. Er is een heel spectrum tussen geen enkel effect en een heel groot effect. En per situatie zal het ergens op die schaal liggen.

Overigens is het wel heel particulier om te doen alsof iedereen zichzelf maar moet beschermen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:56:22 #131
408813 crew  trein2000
pi_194467761
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, dat kun je blijven herhalen. Het maakt het niet opeens waar. Tal van voorbeelden van (simpele) grafieken waarin je gebieden kunt plotten.

Even selectief wat grafieken shoppen (ik zeg selectief voordat mensen dit weer als 'bewijs' gaan aanvoeren dat het wél werkt):
https://news.vcu.edu/arti(...)_spread_according_to
[ afbeelding ]

https://www.forbes.com/si(...)urve-study-suggests/
[ afbeelding ]

En er zijn tal van plaatjes langsgekomen hier waarin enorme verschillen te zien waren tussen Amerikaanse staten naargelang ze wel of geen maatregelen (waaronder mondkapjesplicht) ingevoerd hadden.

Wereldwijde cijfers ondersteunen jouw mening helemaal niet.
Maar de vraag is dan of die maskerplicht de enige factor is die verschilt over die Staten. Als dat niet zo is dan zijn deze grafiekjes zinloos natuurlijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194467806
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar de vraag is dan of die maskerplicht de enige factor is die verschilt over die Staten. Als dat niet zo is dan zijn deze grafiekjes zinloos natuurlijk.
Bedankt dat je nog een keer herhaalt wat ik al bij herhaling heb proberen duidelijk te maken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194467909
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, dat kun je blijven herhalen. Het maakt het niet opeens waar. Tal van voorbeelden van (simpele) grafieken waarin je gebieden kunt plotten.

Even selectief wat grafieken shoppen (ik zeg selectief voordat mensen dit weer als 'bewijs' gaan aanvoeren dat het wél werkt):
https://news.vcu.edu/arti(...)_spread_according_to
[ afbeelding ]

https://www.forbes.com/si(...)urve-study-suggests/
[ afbeelding ]

En er zijn tal van plaatjes langsgekomen hier waarin enorme verschillen te zien waren tussen Amerikaanse staten naargelang ze wel of geen maatregelen (waaronder mondkapjesplicht) ingevoerd hadden.

Wereldwijde cijfers ondersteunen jouw mening helemaal niet.
Bedankt hoor het bevestigen van mijn punt met deze grafieken.
pi_194468001
Weet je... laat maar. Ik heb het geprobeerd. Misschien dat anderen het nog willen proberen bij jou.

Blijf ondertussen lekker hangen in je eigen geloof (want meer is het niet) dat er hard bewijs is dat mondkapjes geen positief effect kunnen hebben om de verspreiding terug te dringen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194468070
Die lijntje kan je in elke grafiek zetten, is zo weinig uit te herleiden. Er zijn zoveel factoren die niet mee worden genomen in zo'n grafiek.
pi_194468165
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 00:15 schreef DireStraits7 het volgende:
Weet je... laat maar. Ik heb het geprobeerd. Misschien dat anderen het nog willen proberen bij jou.

Blijf ondertussen lekker hangen in je eigen geloof (want meer is het niet) dat er hard bewijs is dat mondkapjes geen positief effect kunnen hebben om de verspreiding terug te dringen.
Nou ja, het tegenovergestelde is op zijn mind net zo waar of onwaar.
pi_194468198
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 00:31 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nou ja, het tegenovergestelde is op zijn mind net zo waar of onwaar.
Nogmaals: dat is precies wat ik probeer te zeggen. |:(

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 19:37 schreef DireStraits7 het volgende:
De wereldwijde empirie laat zien dat er geen eenduidige conclusie getrokken kan worden of mondkapjes wel/geen effect hebben (positief dan wel negatief), als jij de enig mogelijke wetenschappelijk gefundeerde conclusie retoriek wil noemen, soit.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194468215
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 00:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nogmaals: dat is precies wat ik probeer te zeggen. |:(
Misschien zou je je beter uit kunnen drukken? Je woordkeuze in deze is niet heel sterk.
pi_194468229
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 00:35 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Misschien zou je je beter uit kunnen drukken? Je woordkeuze in deze is niet heel sterk.
Misschien de hele discussie lezen i.p.v. halverwege binnenvallen? Maar goed, zie de quote in mijn vorige bericht.

Sterker nog, ik heb het nota bene expliciet in het bericht gezet waarop jij reageerde:
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:50 schreef DireStraits7 het volgende:
Even selectief wat grafieken shoppen (ik zeg selectief voordat mensen dit weer als 'bewijs' gaan aanvoeren dat het wél werkt):
....
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194468420
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 00:15 schreef DireStraits7 het volgende:
Weet je... laat maar. Ik heb het geprobeerd. Misschien dat anderen het nog willen proberen bij jou.

Blijf ondertussen lekker hangen in je eigen geloof (want meer is het niet) dat er hard bewijs is dat mondkapjes geen positief effect kunnen hebben om de verspreiding terug te dringen.
Net als alle lockdowns, wereldwijd geen enkel effect, maar blijven zoeken naar alternatieve verklaringen voor het ontbreken van een effect in plaats van toegeven dat ze niet werken. Zoek anders een keer op Farr's laws.

Of kijk naar Argentinië, de Filippijnen, Peru, Zuid-Afrika, Pakistan, Zweden, Australië, etc. Zet ze naast elkaar, plak de maatregelen erin en misschien kom je een keer tot een nieuw inzicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rlz12 op 09-08-2020 01:32:08 ]
  zondag 9 augustus 2020 @ 01:55:28 #141
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_194468728
https://www.bbc.com/news/uk-england-manchester-53695708
https://www.reddit.com/r/(...)t_covid19_loses_leg/

Coronavirus: Nurse who ignored pain has leg amputated

A nurse who shrugged off persistent pain to continue working on the coronavirus front line has had her leg amputated after discovering a tumour.

Sette Buenaventura, 26, ignored cramp in her right calf for eight weeks while working at Salford Royal Hospital.



A scan in April revealed a sarcoma and her leg was removed above the knee.

She said working as a nurse means "you forget about your own pains because you’re busy helping other people... but everything comes at a cost".

Ms Buenaventura, from Eccles, had struggled to walk due to the pain in her leg, but assumed she was experiencing the side-effects of being on her feet all day.

"When Covid-19 kicked off, we worked flat out, we didn’t have time to worry about aches and pains," she said.

"We were there every hour to help anyone who needed us [and] I got a real taste for that level of commitment.

"That is what working in hospitals is like - you forget about your own pains because you’re busy helping other people, which I love to do, but everything comes at a cost."

She said the cancerous tumour swelled to the "size of a golf ball" and she was told in May her only chance of survival was amputation.

"When they told me I had to have my leg removed, I got very upset, but because I had no time to think about it, I just got on with it," she said.

"I like to look after myself and try my best to be healthy.

"I work in healthcare and never expected this to happen to me."

'Get checked out'
She has now been fitted with a prosthetic limb and hopes to return to work in November.

She said she wanted people to learn from her experience.

"I think it's really important for anyone with a lingering pain to go and get it checked out," she said.

"If I had caught this sooner, I would probably be in a different position now."
pi_194469300
Ok
Go hard or go home
  zondag 9 augustus 2020 @ 08:27:34 #143
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_194469594
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 01:55 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.bbc.com/news/uk-england-manchester-53695708
https://www.reddit.com/r/(...)t_covid19_loses_leg/

Coronavirus: Nurse who ignored pain has leg amputated

A nurse who shrugged off persistent pain to continue working on the coronavirus front line has had her leg amputated after discovering a tumour.

Sette Buenaventura, 26, ignored cramp in her right calf for eight weeks while working at Salford Royal Hospital.

[ afbeelding ]

A scan in April revealed a sarcoma and her leg was removed above the knee.

She said working as a nurse means "you forget about your own pains because you’re busy helping other people... but everything comes at a cost".

Ms Buenaventura, from Eccles, had struggled to walk due to the pain in her leg, but assumed she was experiencing the side-effects of being on her feet all day.

"When Covid-19 kicked off, we worked flat out, we didn’t have time to worry about aches and pains," she said.

"We were there every hour to help anyone who needed us [and] I got a real taste for that level of commitment.

"That is what working in hospitals is like - you forget about your own pains because you’re busy helping other people, which I love to do, but everything comes at a cost."

She said the cancerous tumour swelled to the "size of a golf ball" and she was told in May her only chance of survival was amputation.

"When they told me I had to have my leg removed, I got very upset, but because I had no time to think about it, I just got on with it," she said.

"I like to look after myself and try my best to be healthy.

"I work in healthcare and never expected this to happen to me."

'Get checked out'
She has now been fitted with a prosthetic limb and hopes to return to work in November.

She said she wanted people to learn from her experience.

"I think it's really important for anyone with a lingering pain to go and get it checked out," she said.

"If I had caught this sooner, I would probably be in a different position now."
dit kwam dus niet door Corona, maar gewoon omdat ze die pijn negeerde door het vele werken?
  zondag 9 augustus 2020 @ 08:35:47 #144
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_194469625
Oud-RIVM-directeur voor landelijke mondkapjesplicht, hekelt 'vrijblijvend beleid'

.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)blijvend-beleid.html

hij is voor, zou hij balen dat Jaap nu aandacht en alle bekendheid krijgt, terwijl hij daar zat als een grijze muis?
pi_194469661
Hij zegt anders best zinnige en logische dingen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194469677
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar de vraag is dan of die maskerplicht de enige factor is die verschilt over die Staten. Als dat niet zo is dan zijn deze grafiekjes zinloos natuurlijk.
Minder zinloos dan de hele tijd het geblér hier dat landen met mondkapjes hoge(re dan Nederland) besmettingen hebben.
  zondag 9 augustus 2020 @ 08:53:49 #147
8369 speknek
Another day another slay
pi_194469689
Roel Coutinho was verder ook geen grijze muis toen hij daar zat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194469715
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 08:53 schreef speknek het volgende:
Roel Coutinho was verder ook geen grijze muis toen hij daar zat.
Hij komt in ieder geval minder onsympathiek over dan die Jaap, maar daar is weinig voor nodig.
pi_194469771
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 08:35 schreef THEFXR het volgende:
Oud-RIVM-directeur voor landelijke mondkapjesplicht, hekelt 'vrijblijvend beleid'

.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)blijvend-beleid.html

hij is voor, zou hij balen dat Jaap nu aandacht en alle bekendheid krijgt, terwijl hij daar zat als een grijze muis?
Als oud directeur ga je nu toch geen kritiek leveren op je "eigen" organisatie.

Verder weer een voorstander van allemaal vrijheidsbeperkende maatregelen.
Ga dan tenminste zelf in een studio met mondkapje opzitten als het zo belangrijk is.
pi_194469772
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 08:35 schreef THEFXR het volgende:
Oud-RIVM-directeur voor landelijke mondkapjesplicht, hekelt 'vrijblijvend beleid'

.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)blijvend-beleid.html

hij is voor, zou hij balen dat Jaap nu aandacht en alle bekendheid krijgt, terwijl hij daar zat als een grijze muis?
quote:
"Op vakantie in Italië en Frankrijk moet het wel en thuis hoeft het niet meer. Dat is niet goed. Nederland moet niet denken dat we hierover een ander standpunt kunnen innemen."
Wat een onzin zeg. Omdat zij het doen moeten wij ook? Dat is echt een goede reden!

En zo kan ik wel landen op gaan noemen waar het niet verplicht is en daar exact deze zelfde redenatie erop loslaten. Zal ook kant noch wal raken.
I'll give you something to do
pi_194469784
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja als andere mensen maar hun feestje kunnen vieren.

"Ja mijnheer Jansen U heeft wel 60 jaar lang hard gewerkt, maar nu mag u depressief thuis gaan zitten.


Fijn he?

U boft toch altijd maar weer."
Een pandemie is ook niet leuk.
  zondag 9 augustus 2020 @ 09:13:13 #152
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194469785
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:39 schreef Ven1972 het volgende:
Steeds meer mensen vergeten toch wel eens vaak dat ze maar 1 keer leven op deze aarde. Dus we gaan echt een keer dood... Geniet er echt van het leven... maar ook voorzichtig voor anderen is allerbelangrijkst in deze pandemie. Wees lief voor anderen... dus jongeren ook!
Iedereen leeft maar één keer dus dat genieten van je eigen leven mag dat ene leven van anderen inderdaad niet in gevaar brengen.
  zondag 9 augustus 2020 @ 09:31:26 #153
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194469926
quote:
PANNERDEN - De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag een illegaal feest in de Kijfwaard in Pannerden beëindigd. Alle aanwezige personen zijn op de bon geslingerd.

Dat schrijft de politie van Zevenaar op Facebook. ‘Er was geen vergunning voor dit feest inclusief enorme geluidsinstallatie en aggregaat’, aldus de politie.

De aggregaat is in beslag genomen. Hiernaast konden alle nog aanwezige personen rekenen op een bekeuring. Zij overtraden namelijk de noodverordening.
https://www.gelderlander.(...)-pannerden~acdd7336/

^O^ Het kan dus wel.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zondag 9 augustus 2020 @ 09:32:53 #154
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194469936
quote:
De aggregaat :?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194470006
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 09:31 schreef hooibaal het volgende:
rsonen zijn op de bon geslingerd.

Dat schrijft de politie van Zevenaar op Facebook. ‘Er was geen vergunning voor dit feest inclusief enorme geluidsinstallatie en aggregaat’, aldus de politie.

Hehe, eindelijk. Props voor hen. Hopelijk nemen andere korpsen daar een voorbeeld aan. Dan neemt het van het zelf af.
pi_194470240
quote:
Heel goed inderdaad. Het kabinet mag van mij de boetes ook nog wel een flink stuk omhoog gooien.
pi_194470308
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 09:59 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Heel goed inderdaad. Het kabinet mag van mij de boetes ook nog wel een flink stuk omhoog gooien.
Ja goed plan. Waardoor ze nóg minder vaak worden uitgedeeld.
I'll give you something to do
  zondag 9 augustus 2020 @ 10:18:52 #158
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194470448
We worden lekker bang gemaakt. Het aantal besmettingen zegt natuurlijk niets zonder dat je het aantal geteste personen weet. En dan moet je die verhouding met die van de '1e golf' vergelijken.

Wat we wél weten is dat het aantal ziekenhuisopnames en doden niet significant stijgt.
  zondag 9 augustus 2020 @ 10:20:55 #159
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194470469
De oudjes hier in de straat zijn ondertussen al weer zo bang geworden dat ze niet naar de straatbbq eind deze maand (met een strikt covid-19 plan) komen.
pi_194470499
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het probleem is dat mensen graag denken in een dichotomie: mondkapjes werken óf wel, óf niet. Maar zo werkt de praktijk niet. Er is een heel spectrum tussen geen enkel effect en een heel groot effect. En per situatie zal het ergens op die schaal liggen.

Overigens is het wel heel particulier om te doen alsof iedereen zichzelf maar moet beschermen.
Daarbij hangt de werking sterk af van het type mondkapje, hoe je het opzet, hoe je het weer afzet, hoe lang je het ophoudt en of je het recycled, als dan niet goed of verkeerd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194470513
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:18 schreef leolinedance het volgende:
We worden lekker bang gemaakt. Het aantal besmettingen zegt natuurlijk niets zonder dat je het aantal geteste personen weet. En dan moet je die verhouding met die van de '1e golf' vergelijken.

ook dat zegt helemaal niks, zonder te weten wanneer men getest mocht worden.
Dus allerlei afhankelijkheden zonder het effect hiervan te weten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 9 augustus 2020 @ 10:27:31 #162
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194470546
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ook dat zegt helemaal niks, zonder te weten wanneer men getest mocht worden.
Dus allerlei afhankelijkheden zonder het effect hiervan te weten.
Statistiek is een moeilijk en gevaarlijk iets. Door iets weg te laten wordt een compleet verkeerd beeld geschetst. Maar alles voor de sensatie he!

Kijk bijvoorbeeld naar dit filmpje, notabene gemaakt van belastinggeld:
Ook hier wordt bewust een klein detail weggelaten. Het effect moge duidelijk zijn, zie ook de reacties.

En zo gaat dat dus ook met corona :)

[ Bericht 41% gewijzigd door leolinedance op 09-08-2020 10:39:32 ]
pi_194470687
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:20 schreef leolinedance het volgende:
De oudjes hier in de straat zijn ondertussen al weer zo bang geworden dat ze niet naar de straatbbq eind deze maand (met een strikt covid-19 plan) komen.
feit is dat het aantal besmettingen omhoog gaan op het moment.
vorige week 2.3% positief van de +/- 100.000 getest, de week ervoor 1.3% positief met iets meer testen

die cijfers zijn gewoon bekend.

tevens zouden wij ook niet naar een straat bbq gaan aangezien mijn vrouw gewoon kwetsbaar is.
bang ? nee maar beter voorkomen aangezien we een hele uitdaging hebben als mijn vrouw besmet raakt.

die 1.5m is niet heilig ....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 9 augustus 2020 @ 10:40:49 #164
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194470744
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:37 schreef Predator40 het volgende:

[..]

feit is dat het aantal besmettingen omhoog gaan op het moment.
vorige week 2.3% positief van de +/- 100.000 getest, de week ervoor 1.3% positief met iets meer testen

die cijfers zijn gewoon bekend.

tevens zouden wij ook niet naar een straat bbq gaan aangezien mijn vrouw gewoon kwetsbaar is.
bang ? nee maar beter voorkomen aangezien we een hele uitdaging hebben als mijn vrouw besmet raakt.
Laat je niet zo bang maken.
pi_194470761
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Laat je niet zo bang maken.
Mooi toch die eigen keuze, vrijheid en verantwoordelijkheid.
Als iemand het risico niet wel nemen gaat hij niet klaar uit next
pi_194470762
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Laat je niet zo bang maken.
thnx henk !
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 9 augustus 2020 @ 10:44:23 #167
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194470779
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:42 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Mooi toch die eigen keuze, vrijheid en verantwoordelijkheid.
Als iemand het risico niet wel nemen gaat hij niet klaar uit next
eens
pi_194470782
De opening van de scholen wordt ook weer spannen, dankzij het RIVM. In elk land ter wereld waarschuwen experts tegen het zomaar openen van scholen, maar nu het RIVM naar eigen zeggen vanwege de maatschappelijk druk de scholen sloot, kunnen ze nu niet meer terug. En dat zullen ze niet doen, want Jaap heeft nooit ongelijk. Nooit.
  Moderator zondag 9 augustus 2020 @ 10:46:52 #169
5428 crew  miss_sly
pi_194470802
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:42 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Mooi toch die eigen keuze, vrijheid en verantwoordelijkheid.
Als iemand het risico niet wel nemen gaat hij niet klaar uit next
Dat kan niet, want dan leef je in angst, volgens sommige mensen. En dat kan en mag echt niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 9 augustus 2020 @ 10:48:03 #170
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194470811
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:44 schreef Confetti het volgende:
De opening van de scholen wordt ook weer spannen, dankzij het RIVM. In elk land ter wereld waarschuwen experts tegen het zomaar openen van scholen, maar nu het RIVM naar eigen zeggen vanwege de maatschappelijk druk de scholen sloot, kunnen ze nu niet meer terug. En dat zullen ze niet doen, want Jaap heeft nooit ongelijk. Nooit.
We hebben eigenlijk nog geen flauw idee of het veilig is, maar we doen het gewoon. Lekker experimenteren met kinderen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator zondag 9 augustus 2020 @ 10:48:10 #171
5428 crew  miss_sly
pi_194470814
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:44 schreef Confetti het volgende:
De opening van de scholen wordt ook weer spannen, dankzij het RIVM. In elk land ter wereld waarschuwen experts tegen het zomaar openen van scholen, maar nu het RIVM naar eigen zeggen vanwege de maatschappelijk druk de scholen sloot, kunnen ze nu niet meer terug. En dat zullen ze niet doen, want Jaap heeft nooit ongelijk. Nooit.
Dat laatste is niet waar. Van Dissel heeft tijdens een briefing een fout die hij bij een eerdere briefing maakte zelf ter sprake gebracht en gecorrigeerd met de juiste informatie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194470820
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:44 schreef Confetti het volgende:
De opening van de scholen wordt ook weer spannen, dankzij het RIVM. In elk land ter wereld waarschuwen experts tegen het zomaar openen van scholen, maar nu het RIVM naar eigen zeggen vanwege de maatschappelijk druk de scholen sloot, kunnen ze nu niet meer terug. En dat zullen ze niet doen, want Jaap heeft nooit ongelijk. Nooit.
en zo gaat het RIVM lekker verder........ongelofelijk :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194470845
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat kan niet, want dan leef je in angst, volgens sommige mensen. En dat kan en mag echt niet.
als je voorzichtig bent ben je gelijk een angsthaas inderdaad.....
maar als "angsthaas" heb ik vreemd genoeg nog een prima leven op het moment.

we doen alleen niet alles wat we vroeger wel zouden doen, het is allemaal geen ramp.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194470857
Wacht ff. Dus een user roept iets randoms over het RIVM, dus niet iets dat het RIVM zélf heeft gezegd, en gelijk meerdere users die het RIVM daarop veroordelen.

Wat een kneuzenkermis is het hier toch soms :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 9 augustus 2020 @ 10:54:22 #175
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194470892
quote:
Bergen op Zoom gaat de komende tijd strenger controleren of mensen in restaurants, kroegen en uitgaansgelegenheden wel genoeg afstand van elkaar houden en of er niet te veel mensen binnen zijn.

Supermarkten moeten beter opletten dat niet te veel mensen tegelijk boodschappen doen en dat winkelwagentjes en -mandjes goed worden ontsmet. De Brabantse stad is naar verhouding een van de grootste brandhaarden van Nederland.

"Ik heb in de afgelopen weken gezien dat de aandacht voor de regels is verslapt. Zo houden met name jongeren nog maar weinig afstand", zegt burgemeester Frank Petter. Het gemeentebestuur maakt zich zorgen en wil volgende week kijken of er meer maatregelen nodig zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gen-daling-patienten

Zoveelste voorbeeld. Maar wel goed dat ze in Bergen op Zoom de handhaving weer steviger op gaan pakken. Je kunt niet bezig blijven met pappen en nathouden (al is dat laatste met deze temperaturen wel een goed idee :P )
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194470948
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Wacht ff. Dus een user roept iets randoms over het RIVM, dus niet iets dat het RIVM zélf heeft gezegd, en gelijk meerdere users die het RIVM daarop veroordelen.

Wat een kneuzenkermis is het hier toch soms :').
De beste stuurlui...
Ik vind Van Dissel een slim figuur die erg feitelijk blijft. En weet alle vragen tijdens die briefings erg goed te beantwoorden. Natuurlijk maakt hij ook fouten, maar wie niet? Ga het zelf maar eens doen, vanuit goede wil. En dan lekker worden afgebrand omdat later iets anders blijkt wat toen nog niet bekend was.
Maargoed het RIVM is makkelijk te bashen weer natuurlijk, omdat ze niet achter de zogenaamde rest aan lopen.
I'll give you something to do
  zondag 9 augustus 2020 @ 10:59:15 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194470952
De uitbraak in Bergen op Zoom was toch in en rond de moskee?

Nee, we gaan lekker winkelmandjes ontsmetten, dat zal veel helpen.
pi_194470970
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:54 schreef hooibaal het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)gen-daling-patienten

Zoveelste voorbeeld. Maar wel goed dat ze in Bergen op Zoom de handhaving weer steviger op gaan pakken. Je kunt niet bezig blijven met pappen en nathouden (al is dat laatste met deze temperaturen wel een goed idee :P )
Vreselijk benieuwd of ze nu eens gaan handhaven waar de problemen zijn. En niet zoals gewoonlijk weer voor laaghangend fruit gaan.
I'll give you something to do
  zondag 9 augustus 2020 @ 11:01:34 #179
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194470972
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:44 schreef Confetti het volgende:
De opening van de scholen wordt ook weer spannen, dankzij het RIVM. In elk land ter wereld waarschuwen experts tegen het zomaar openen van scholen, maar nu het RIVM naar eigen zeggen vanwege de maatschappelijk druk de scholen sloot, kunnen ze nu niet meer terug. En dat zullen ze niet doen, want Jaap heeft nooit ongelijk. Nooit.
Wat een bullshit. Alsof Jaap zegt, gooi alle scholen open hup hup...

Graag geen nonsens verspreiden, daar hebben we er genoeg van op twitter.
pi_194470974
Weer een uitstekend voorbeeld van beeldvorming. Het gaat voor 50% over kroegen en uitgaansgelegenheden. Daar komen vrijwel alleen jongeren. Jongeren komen daarnaast ook in andere horeca en in supermarkten, waar niemand zich meer goed aan de regels houdt. Dus nogal wiedes dat het dan meer jongeren zijn.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 9 augustus 2020 @ 11:02:04 #181
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194470979
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:01 schreef galantis het volgende:

[..]

Vreselijk benieuwd of ze nu eens gaan handhaven waar de problemen zijn. En niet zoals gewoonlijk weer voor laaghangend fruit gaan.
Tuurlijk gaan ze voor laaghangend fruit, dat maakt het artikel alweer duidelijk.
pi_194471002
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Tuurlijk gaan ze voor laaghangend fruit, dat maakt het artikel alweer duidelijk.
Even een paar gescheiden looproutes rondstrooien en we hebben dat haardje zo weer geblust.
I'll give you something to do
  zondag 9 augustus 2020 @ 11:04:57 #183
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194471013
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:04 schreef galantis het volgende:

[..]

Even een paar gescheiden looproutes rondstrooien en we hebben dat haardje zo weer geblust.
Yep. Nog even een doekje over je winkelmandje en de supermarkt heeft weer voldaan aan de plicht 'kijk jongens, we doen echt wat'.

Was gewoon thuis je handen en stop met die tijdverspilling in de winkels.
pi_194471055
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Yep. Nog even een doekje over je winkelmandje en de supermarkt heeft weer voldaan aan de plicht 'kijk jongens, we doen echt wat'.

Was gewoon thuis je handen en stop met die tijdverspilling in de winkels.
Doet me denken aan de supermarkt hier waar men af en toe half over elkaar heen buitelend zich een weg naar de ontsmettingsdispenser probeert te worstelen.
I'll give you something to do
pi_194471066
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Wacht ff. Dus een user roept iets randoms over het RIVM, dus niet iets dat het RIVM zélf heeft gezegd, en gelijk meerdere users die het RIVM daarop veroordelen.

Wat een kneuzenkermis is het hier toch soms :').
Ach, gebaseerd op die berichten denken sommigen serieus dat het RIVM de scholen gesloten heeft.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 9 augustus 2020 @ 11:11:23 #186
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194471078
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat kan niet, want dan leef je in angst, volgens sommige mensen. En dat kan en mag echt niet.
Tuurlijk mag dat wel. Maar het is schandelijk dat de overheid en media mensen zo bang hebben gemaakt.
  zondag 9 augustus 2020 @ 11:11:23 #187
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194471079
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:08 schreef galantis het volgende:

[..]

Doet me denken aan de supermarkt hier waar men af en toe half over elkaar heen buitelend zich een weg naar de ontsmettingsdispenser probeert te worstelen.
Of bij de snackbar hier waar ze pijlen op de grond hebben gezet hoe je moet lopen, maar als je vervolgens binnen op een bankje op je bestelling wacht passeert het personeel dat het terras bedient je gewoon op een halve meter.

Echt, stop toch met die poppenkast.
pi_194471085
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:08 schreef galantis het volgende:

[..]

Doet me denken aan de supermarkt hier waar men af en toe half over elkaar heen buitelend zich een weg naar de ontsmettingsdispenser probeert te worstelen.
Echt? Hier staan die dingen over het algemeen te verstoffen. Slechts mondjesmaat zie ik nog iemand dat ding pakken. En vervolgens pakken de mensen daarachter het ook. Want kuddegedrag.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 9 augustus 2020 @ 11:14:25 #189
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194471116
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:08 schreef galantis het volgende:

[..]

Doet me denken aan de supermarkt hier waar men af en toe half over elkaar heen buitelend zich een weg naar de ontsmettingsdispenser probeert te worstelen.
Ik was gisteren bij een Belgische winkel waar je het karretje verplicht voor en na gebruik moet desinfecteren.
  zondag 9 augustus 2020 @ 11:14:31 #190
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194471118
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Echt? Hier staan die dingen over het algemeen te verstoffen. Slechts mondjesmaat zie ik nog iemand dat ding pakken. En vervolgens pakken de mensen daarachter het ook. Want kuddegedrag.
Hier gebruikt vrijwel niemand die zeep en doekjes nog bij de supermarkt. Het is kar pakken en meteen de winkel in.

Zag wel laatste weer eens een mondkapje. Man van de vrouw in kwestie had er overigens geen op.
  zondag 9 augustus 2020 @ 11:15:30 #191
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194471127
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Echt? Hier staan die dingen over het algemeen te verstoffen. Slechts mondjesmaat zie ik nog iemand dat ding pakken. En vervolgens pakken de mensen daarachter het ook. Want kuddegedrag.
Hier ook, staan ze in de rij bij die dispencer. Ik lach ze nog net niet uit als ik een karretje pak en direct de winkel in loop.
pi_194471135
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Echt? Hier staan die dingen over het algemeen te verstoffen. Slechts mondjesmaat zie ik nog iemand dat ding pakken. En vervolgens pakken de mensen daarachter het ook. Want kuddegedrag.
Ook een mooi tafereeltje inderdaad.
Nu moet ik wel bekennen dat ik het de laatste tijd niet echt meer zie gebeuren, was meer iets van tijdje terug. Het was ook onhandig ingericht door de supermarkt zelf.
I'll give you something to do
  zondag 9 augustus 2020 @ 11:22:26 #193
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194471198
In België een broodje eten. Bestellen met kapje op. Buiten op terras mag het kapje weer af. Eten halen, kapje op. Eten zelf, kapje af. Afval wegbrengen, ding weer op. Wat drinken, ding weer af. Naar toilet of betalen, ding op. Zeg dan gewoon geen mondkapje in eetgelegenheden :')

En dan is het per stad ook nog eens anders. Dan weer wel kapje op op straat, dan weer niet. Om gek van te worden.

Ook fijn dat we een mooie EU hebben die geen enkele moeite doet de regels enigszins uniform te maken :')
  zondag 9 augustus 2020 @ 11:23:58 #194
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194471225
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:22 schreef leolinedance het volgende:
In België een broodje eten. Bestellen met kapje op. Buiten op terras mag het kapje weer af. Eten halen, kapje op. Eten zelf, kapje af. Afval wegbrengen, ding weer op. Wat drinken, ding weer af. Naar toilet of betalen, ding op. Zeg dan gewoon geen mondkapje in eetgelegenheden :')

En dan is het per stad ook nog eens anders. Dan weer wel kapje op op straat, dan weer niet. Om gek van te worden.

Ook fijn dat we een mooie EU hebben die geen enkele moeite doet de regels enigszins uniform te maken :')
Lekker met je vette handen aan het kapje zitten tussendoor natuurlijk, dat zal ook wel helpen :')
pi_194471253
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:22 schreef leolinedance het volgende:
In België een broodje eten. Bestellen met kapje op. Buiten op terras mag het kapje weer af. Eten halen, kapje op. Eten zelf, kapje af. Afval wegbrengen, ding weer op. Wat drinken, ding weer af. Naar toilet of betalen, ding op. Zeg dan gewoon geen mondkapje in eetgelegenheden :')

En dan is het per stad ook nog eens anders. Dan weer wel kapje op op straat, dan weer niet. Om gek van te worden.

Ook fijn dat we een mooie EU hebben die geen enkele moeite doet de regels enigszins uniform te maken :')
De EU heeft geen bevoegdheid ten aanzien van volksgezondheid. Dat is een soeverein gebied van de lidstaten.
  zondag 9 augustus 2020 @ 11:29:05 #196
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194471277
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:27 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De EU heeft geen bevoegdheid ten aanzien van volksgezondheid. Dat is een soeverein gebied van de lidstaten.
Ja lekker handig.
  zondag 9 augustus 2020 @ 11:36:10 #197
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194471343
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja lekker handig.
Situatie is in elk land/regio/stad anders. Waarom zou EU daar uniforme regels voor moeten gaan verzinnen. Totaal onzinnig.
pi_194471350
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja lekker handig.
Ja, want een supranationale organisatie ergens in het buitenland weet dingen bij de lokale snackbar beter te regelen dan lokale politici. :')
pi_194471371
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Lekker met je vette handen aan het kapje zitten tussendoor natuurlijk, dat zal ook wel helpen :')
Het mondkapje is ter preventie van verspreiding naar anderen, niet voor de bescherming van jezelf. Daarom ook je handen wassen
Nieuw is niet altijd beter.
  zondag 9 augustus 2020 @ 11:45:12 #200
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194471447
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:22 schreef leolinedance het volgende:
In België een broodje eten. Bestellen met kapje op. Buiten op terras mag het kapje weer af. Eten halen, kapje op. Eten zelf, kapje af. Afval wegbrengen, ding weer op. Wat drinken, ding weer af. Naar toilet of betalen, ding op. Zeg dan gewoon geen mondkapje in eetgelegenheden :')

En dan is het per stad ook nog eens anders. Dan weer wel kapje op op straat, dan weer niet. Om gek van te worden.

Ook fijn dat we een mooie EU hebben die geen enkele moeite doet de regels enigszins uniform te maken :')
Dit is precies een van de redenen waarom mondkapjes in de praktijk gewoon niet werken. Je kapje zal maar het virus opvangen. Vervolgens pak je het kapje vast en daarna je eten zonder handen te reinigen elke keer nadat je je kapje hebt op/af gedaan. In een optimale wereld werken ze gewoon, maar in de praktijk is het gewoon een maatregel voor de sier.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator zondag 9 augustus 2020 @ 11:46:51 #201
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194471481
twitter
  zondag 9 augustus 2020 @ 11:48:21 #202
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194471505
Hier staat de fles ontsmettingsmiddel water met een druppeltje zeep zodanig voor de toegangshekjes gepositioneerd dat er direct een samenscholing ontstaat als er eens zo'n banggemaakt oud vrouwtje haar mandje "ontsmet".

Doet meer kwaad dan goed als je het mij vraagt. :')
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:05:28 #203
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194471682
quote:
14s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:48 schreef MichaelScott het volgende:
Hier staat de fles ontsmettingsmiddel water met een druppeltje zeep zodanig voor de toegangshekjes gepositioneerd dat er direct een samenscholing ontstaat als er eens zo'n banggemaakt oud vrouwtje haar mandje "ontsmet".

Doet meer kwaad dan goed als je het mij vraagt. :')
Even snel met zo'n doekje over je kar vegen is ook geen ontsmetten.

Maar hee, we hebben onszelf weer het idee gegeven dat we veilig zijn ^O^
pi_194471772
quote:
14s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:48 schreef MichaelScott het volgende:
banggemaakt oud vrouwtje
"banggemaakt oud vrouwtje"
waar slaan dit soort achterlijke comments op tegenwoordig?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194471808
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Even snel met zo'n doekje over je kar vegen is ook geen ontsmetten.

Maar hee, we hebben onszelf weer het idee gegeven dat we veilig zijn ^O^
ik spray de handels helemaal in en daarna maak ik het droog, tevens even de handen ontsmetten, compleet veilig ? nee

maar aangezien jan en allemaal met zijn klauwen eraan zit wel handig om het even te doen in deze tijd.
en nee geen angsthaas maar ik wil het liever voorkomen dat mijn vrouw het krijgt, en dat scheelt de belasting betaler trouwens ook tienduizenden euro's.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194471820
quote:
14s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:48 schreef MichaelScott het volgende:
Hier staat de fles ontsmettingsmiddel water met een druppeltje zeep zodanig voor de toegangshekjes gepositioneerd dat er direct een samenscholing ontstaat als er eens zo'n banggemaakt oud vrouwtje haar mandje "ontsmet".

Doet meer kwaad dan goed als je het mij vraagt. :')
de regel is nog steeds 1.5m afstand toch ook al staat er iemand even iets te ontsmetten ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194471832
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]

"banggemaakt oud vrouwtje"
waar slaan dit soort achterlijke comments op tegenwoordig?
Komt hier steeds vaker voor dat men af gaat geven op mensen die wel bepaalde zaken blijven doen, zoals het schoonmaken van mandjes of winkelkarretjes, zonder ook maar een enkel besef of weet te hebben van de persoonlijke situatie van die persoon.

:N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:21:14 #208
8369 speknek
Another day another slay
pi_194471834
quote:
14s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:48 schreef MichaelScott het volgende:
Hier staat de fles ontsmettingsmiddel water met een druppeltje zeep zodanig voor de toegangshekjes gepositioneerd dat er direct een samenscholing ontstaat als er eens zo'n banggemaakt oud vrouwtje haar mandje "ontsmet".

Doet meer kwaad dan goed als je het mij vraagt. :')
Het probleem zit bij de asocialen die geen afstand houden, niet bij het oude vrouwtje die alle reden heeft bang te zijn en zich keurig aan de regels houdt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:22:34 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194471845
zijn er inmiddels al wat meer wetenschappelijke rapporten over de overdraagbaarheid via deurknoppen, winkelkarretjes etc.?
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:24:10 #210
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194471859
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]

"banggemaakt oud vrouwtje"
waar slaan dit soort achterlijke comments op tegenwoordig?
Dit is geen achterlijke comment maar een feit.
pi_194471872
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:22 schreef Tarado het volgende:
zijn er inmiddels al wat meer wetenschappelijke rapporten over de overdraagbaarheid via deurknoppen, winkelkarretjes etc.?
Dat zelfde zou ik ook wel eens willen weten over overdracht in de buitenruimte.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:26:34 #212
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194471876
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:19 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik spray de handels helemaal in en daarna maak ik het droog, tevens even de handen ontsmetten, compleet veilig ? nee

maar aangezien jan en allemaal met zijn klauwen eraan zit wel handig om het even te doen in deze tijd.
en nee geen angsthaas maar ik wil het liever voorkomen dat mijn vrouw het krijgt, en dat scheelt de belasting betaler trouwens ook tienduizenden euro's.
Ik vermoed dat de bangmakerij een veelvoud daarvan kost.
  Moderator zondag 9 augustus 2020 @ 12:27:59 #213
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194471892
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dit is geen achterlijke comment maar een feit.
Je zou maar voorzichtig zijn op die leeftijd....
Maar nee stoere internetridders moeten weer zeggen hoe iedereen angstig is en reflecteren hun eigen egoïsme en goede gezondheid op zo iemand. Ben jij ook zoiets die direct achter een "angstig"oud vrouwtje gaat staan in de supermarkt omdat dat jou 2 seconden scheelt?
pi_194471899
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dit is geen achterlijke comment maar een feit.
Dan nog moeten mensen helemaal zelf weten hoe ze hun leven leiden. Vanochtend ook nog mensen in de supermarkt met handschoenen aan zien winkelen, zou niet weten in welke zin ik daar last van zou hebben..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:28:41 #215
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_194471902
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dit is geen achterlijke comment maar een feit.
Het lijkt me meer iemand die zich gewoon aan de regels houdt. Wat achterlijk is zijn de randdebielen die dat vrouwtje belachelijk gaan maken omdat ze denken dat ze zelf onkwetsbaar zijn en corona een grote grap is.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_194471908
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:26 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de bangmakerij een veelvoud daarvan kost.
#viruswaanzin gekkie gespot
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194471913
Het aantal mensen dat besmet is met het coronavirus wordt in verschillende landen anders bijgehouden.
Zo telt België iedereen die ervan verdacht wordt besmet te zijn. Nederland telt alleen de door een test bevestigde gevallen.
De Johns Hopkins Universiteit houdt geen rekening met de verschillen in meetmethode per land. Daardoor is het niet goed mogelijk om het verschil in aantal besmettingen tussen landen te vergelijken.

https://nos.nl/liveblog/2(...)nveilige-landen.html

En Spanje telt alleen besmettingen die binnen 24 uur zijn doorgegeven.
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:30:00 #218
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194471915
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Komt hier steeds vaker voor dat men af gaat geven op mensen die wel bepaalde zaken blijven doen, zoals het schoonmaken van mandjes of winkelkarretjes, zonder ook maar een enkel besef of weet te hebben van de persoonlijke situatie van die persoon.

:N
Je begrijpt het niet. Het gaat niet om de personen die zich zo gedragen, maar om de indoctrinatie/propaganda.
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:31:29 #219
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194471927
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan nog moeten mensen helemaal zelf weten hoe ze hun leven leiden. Vanochtend ook nog mensen in de supermarkt met handschoenen aan zien winkelen, zou niet weten in welke zin ik daar last van zou hebben..
Eens.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_194471928
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet. Het gaat niet om de personen die zich zo gedragen, maar om de indoctrinatie/propaganda.
welke indoctrinatie/propaganda ???
feit is dat corona dodelijker en besmettelijker is dan de griep
en mag je daarom niet voorzichtig zijn ?

even als voorbeeld, mijn vrouw kan al naar het ziekenhuis bij een normale verkoudheid
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zondag 9 augustus 2020 @ 12:32:14 #221
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194471937
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet. Het gaat niet om de personen die zich zo gedragen, maar om de indoctrinatie/propaganda.
Ohja we leven in een dictatuur waarin een oud vrouwtje zo maar kan beslissen om voorzichtig te zijn in de supermarkt, terwijl Henk alleen maar snel zijn sixpack bier wil pakken en arme Henk zich moet ergeren aan dat fossiel.
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:32:20 #222
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194471938
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Komt hier steeds vaker voor dat men af gaat geven op mensen die wel bepaalde zaken blijven doen, zoals het schoonmaken van mandjes of winkelkarretjes, zonder ook maar een enkel besef of weet te hebben van de persoonlijke situatie van die persoon.

:N
Je begrijpt het niet. Het gaat niet om de personen die zich zo gedragen, maar om de indoctrinatie/propaganda.
pi_194471942
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:31 schreef Predator40 het volgende:

[..]

welke indoctrinatie/propaganda ???
feit is dat corona dodelijker en besmettelijker is dan de griep
en mag je daarom niet voorzichtig zijn ?
Ik zie niemand nu zeggen dat dit niet zo is. Eigenlijk zeg maar precies de indoctrinatie die hij bedoelt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:33:26 #224
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194471954
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:27 schreef Momo het volgende:

[..]

Je zou maar voorzichtig zijn op die leeftijd....
Maar nee stoere internetridders moeten weer zeggen hoe iedereen angstig is en reflecteren hun eigen egoïsme en goede gezondheid op zo iemand. Ben jij ook zoiets die direct achter een "angstig"oud vrouwtje gaat staan in de supermarkt omdat dat jou 2 seconden scheelt?
Voorzichtig zijn mag altijd, maar mensen laten zich compleet gek maken. Hier in de straat hebben mensen besloten ieder sociaal contact te mijden totdat er een vaccin is...
  Moderator zondag 9 augustus 2020 @ 12:33:41 #225
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194471957
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet. Het gaat niet om de personen die zich zo gedragen, maar om de indoctrinatie/propaganda.
[..]

Voorzichtig zijn mag altijd, maar mensen laten zich compleet gek maken. Hier in de straat hebben mensen besloten ieder sociaal contact te mijden totdat er een vaccin is...
Als mensen dat zo willen doen dan laat je hun toch. Of jij dat nou overdreven vind of niet, is voor hun niet relevant. Sommige mensen willen gewoon geen risico lopen.
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:33:51 #226
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194471960
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:32 schreef Momo het volgende:

[..]

Ohja we leven in een dictatuur waarin een oud vrouwtje zo maar kan beslissen om voorzichtig te zijn in de supermarkt, terwijl Henk alleen maar snel zijn sixpack bier wil pakken en arme Henk zich moet ergeren aan dat fossiel.
Daar gaat het helemaal niet om.
pi_194471966
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Voorzichtig zijn mag altijd, maar mensen laten zich compleet gek maken. Hier in de straat hebben mensen besloten ieder sociaal contact te mijden totdat er een vaccin is...
en ??? laat ze lekker, heb jij er last van ?
eigen keuze he
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194471979
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:29 schreef Za het volgende:
Het aantal mensen dat besmet is met het coronavirus wordt in verschillende landen anders bijgehouden.
Zo telt België iedereen die ervan verdacht wordt besmet te zijn. Nederland telt alleen de door een test bevestigde gevallen.
De Johns Hopkins Universiteit houdt geen rekening met de verschillen in meetmethode per land. Daardoor is het niet goed mogelijk om het verschil in aantal besmettingen tussen landen te vergelijken.

https://nos.nl/liveblog/2(...)nveilige-landen.html

En Spanje telt alleen besmettingen die binnen 24 uur zijn doorgegeven.
Geen wonder dat de cijfers daar hoog zijn ja. Iedereen met een snotneus wordt als corona besmetting geteld in België? Zo houd je de massahysterie wel goed in stand ja.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:37:00 #229
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194471989
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Het probleem zit bij de asocialen die geen afstand houden, niet bij het oude vrouwtje die alle reden heeft bang te zijn en zich keurig aan de regels houdt.
Het probleem zit bij het aanhouden van schijnmaatregelen: het afnemen van een handvat met wat water en zeep is geen desinfecteren en doodt nauwelijks ziekteverwekkers.

Wat wel werkt is vasthouden aan de simpele basismaatregelen: 1,5 meter, thuisblijven bij klachten en wat vaker je handen wassen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:37:50 #230
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194471997
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan nog moeten mensen helemaal zelf weten hoe ze hun leven leiden. Vanochtend ook nog mensen in de supermarkt met handschoenen aan zien winkelen, zou niet weten in welke zin ik daar last van zou hebben..
Helemaal geen, lekker doen. Dat je ergens geen last van hebt betekent niet per definitie dat de oorzaak niet achterlijk is.

In Frankrijk was het nog veel erger, liep de halve supermarkt met een mondkapje of zelfs een heel masker vóórdat het verplicht was (begin juli).
pi_194472014
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:33 schreef Momo het volgende:

[..]

Als mensen dat zo willen doen dan laat je hun toch. Of jij dat nou overdreven vind of niet, is voor hun niet relevant. Sommige mensen willen gewoon geen risico lopen.
En dat kan ook - zoals Predator hier aangeeft - voor een ander zijn. Laat mensen toch zelf invulling geven aan wat de overheid nu communiceert.

Dat dan meteen afdoen als indoctrinatie is echt zo’n flauwekul argument.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194472021
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:34 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en ??? laat ze lekker, heb jij er last van ?
eigen keuze he
Het zou geen probleem zijn als het gros die dit deed gewoon zijn mond zou houden.
Het probleem is echter dat veel mensen ook verwachten dat anderen die geen risico lopen dit gaan doen en hun sociale leven aan banden leggen tot een vaccin. Ze proberen je dus hun wil op te leggen onder het mom van solidariteit.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator zondag 9 augustus 2020 @ 12:39:59 #233
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194472025
Over indoctrinatie/propaganda/dictatuur beginnen überhaupt..
De media weten dat ze meer kijkers trekken als ze de meest heftige verhalen laten zien. En voor websites meer clicks.Dat werkt dat bij elke ramp. Wat mensen daarmee doen is hun eigen recht. Maar ga nou niet mensen met een zwakke gezondheid belachelijk maken. Trouwens ook genoeg jongeren die in een risicogroep vallen. Een kwart van de kinderen en jongeren is chronisch ziek. Volgens mij komt dit gedeeltelijk voort uit het missen van een gedeelte van empathie en waarschijnlijk ook geen zieke mensen in de omgeving.

Een of ander persoon had het ook al over dor hout kappen, nou zou dan deze thread eens lezen, genoeg jonge mensen die ook "dor hout" zijn:

https://twitter.com/search?q=%23GeenDorHout&src=typeahead_click
pi_194472035
quote:
14s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:37 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Wat wel werkt is vasthouden aan de simpele basismaatregelen: 1,5 meter, thuisblijven bij klachten en wat vaker je handen wassen.
Ook voor de 1,5m is geen wetenschappelijke basis en is net zo goed schijnveiligheid.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:41:14 #235
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_194472048
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Helemaal geen, lekker doen. Dat je ergens geen last van hebt betekent niet per definitie dat de oorzaak niet achterlijk is.

In Frankrijk was het nog veel erger, liep de halve supermarkt met een mondkapje of zelfs een heel masker vóórdat het verplicht was (begin juli).
Het is toch wat. Die dachten zeker dat er een pandemie gaande was. 8)7
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:41:40 #236
8369 speknek
Another day another slay
pi_194472052
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Voorzichtig zijn mag altijd, maar mensen laten zich compleet gek maken. Hier in de straat hebben mensen besloten ieder sociaal contact te mijden totdat er een vaccin is...
Kans om niet dood te gaan of permanente hart of longschade te krijgen afwegen tegen sociaal doen met een beroepszeikerd die je gezondheid totaal niet serieus neemt. Ik snap wel waarom de buurtgenoten die beslissing nemen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194472060
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het zou geen probleem zijn als het gros die dit deed gewoon zijn mond zou houden.
Het probleem is echter dat veel mensen ook verwachten dat anderen die geen risico lopen dit gaan doen en hun sociale leven aan banden leggen tot een vaccin. Ze proberen je dus hun wil op te leggen onder het mom van solidariteit.
Anderen die geen risico lopen..?

Wie zijn dat dan precies?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194472067
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Helemaal geen, lekker doen. Dat je ergens geen last van hebt betekent niet per definitie dat de oorzaak niet achterlijk is.

In Frankrijk was het nog veel erger, liep de halve supermarkt met een mondkapje of zelfs een heel masker vóórdat het verplicht was (begin juli).
en hier had je ook last van ????
doe toch ff normaal en laat die mensen, ik draag ook een mondkapje op drukke plekken en als ik naar de fysio ga, ik heb ook standaard desinfectie bij me, ik zie alleen niet in hoe jij daar last van kan hebben.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zondag 9 augustus 2020 @ 12:43:20 #239
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194472069
quote:
2s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:41 schreef mazaru het volgende:

[..]

Het is toch wat. Die dachten zeker dat er een pandemie gaande was. 8)7
Oh, je zou maar 1 keer per week een half uur mondkapje op moeten doen tijdens het boodschappen doen. Wat een arme mensen!
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:43:42 #240
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194472076
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Geen wonder dat de cijfers daar hoog zijn ja. Iedereen met een snotneus wordt als corona besmetting geteld in België? Zo houd je de massahysterie wel goed in stand ja.
Inderdaad :')
pi_194472078
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ook voor de 1,5m is geen wetenschappelijke basis en is net zo goed schijnveiligheid.
vooral binnen .....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:44:22 #242
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194472086
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:43 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en hier had je ook last van ????
doe toch ff normaal en laat die mensen, ik draag ook een mondkapje op drukke plekken en als ik naar de fysio ga, ik heb ook standaard desinfectie bij me, ik zie alleen niet in hoe jij daar last van kan hebben.
Voor de 3e keer, het gaat niet om die mensen. Post gewoon niet als je het niet begrijpt.
pi_194472087
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:43 schreef Momo het volgende:

[..]

Oh, je zou maar 1 keer per week een half uur mondkapje op moeten doen tijdens het boodschappen doen. Wat een arme mensen!
Geïndoctrineerd tot op het bot! Hebben geen leven meer die mensen en zijn schapen, gebrainwasht door de overheid..

_O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194472088
quote:
2s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:41 schreef mazaru het volgende:

[..]

Het is toch wat. Die dachten zeker dat er een pandemie gaande was. 8)7
sommigen denken dat die hele pandemie #fakenews is
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194472095
Leonie is natuurlijk een beetje een gekkie, maar dat er een groep mensen behoorlijk geïndoctrineerd is blijkt in dit topic wel.

Prima overigens, maar dat ontkennen is wat aandoenlijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194472097
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Anderen die geen risico lopen..?

Wie zijn dat dan precies?
Dit geneuzel kennen we inmiddels wel. Liggen de jongeren en twintigers, veertigers vijftigers al massaal op de IC die de afgelopen tijd besmet zijn geraakt?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:45:48 #247
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194472103
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:41 schreef speknek het volgende:

[..]

Kans om niet dood te gaan of permanente hart of longschade te krijgen afwegen tegen sociaal doen met een beroepszeikerd die je gezondheid totaal niet serieus neemt. Ik snap wel waarom de buurtgenoten die beslissing nemen.
Ja en buiten heb je de kans om overreden te worden door een auto. Laten we ons allemaal thuis opsluiten!
  Moderator zondag 9 augustus 2020 @ 12:45:56 #248
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194472105
Maurice de Hond is trouwens ook een draaikont over afstand houden:
twitter


twitter
pi_194472114
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Leonie is natuurlijk een beetje een gekkie, maar dat er een groep mensen behoorlijk geïndoctrineerd is blijkt in dit topic wel.
dat er ook een hoop complotgekkies zijn en #viruswaanzin idioten is ook wel erg duidelijk in dit topic.
feit is dat er gewoon maatregelen blijven tot een vaccin.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194472121
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:44 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Voor de 3e keer, het gaat niet om die mensen. Post gewoon niet als je het niet begrijpt.
Het gaat je om de indoctrinatie, dat is duidelijk.

Wie is er nou eigenlijk gebrainwasht? De mensen die voorzichtig zijn en het zekere voor het onzekere nemen (want als je er zelf geen last van hebt, waarom zou je het dan niet doen als je in een risicogroep valt) of de mensen die naar deze mensen kijken en denken: potdomme wat een schapen, ik kan er niet meer van slapen vannacht hoe deze mensen zich - zonder een ander daarmee lastig te vallen - in het openbaar gedragen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194472125
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:46 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat is ook een hoop complotgekkies zijn en #viruswaanzin idioten is ook wel erg duidelijk in dit topic.
feit is dat er gewoon maatregelen blijven tot een vaccin.
Dat is geen feit. Wel een goed voorbeeld van indoctrinatie.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:48:09 #252
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_194472140
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]

sommigen denken dat die hele pandemie #fakenews is
Flinke samenzwering dan, met heel veel figuranten :D



Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_194472143
mensen die voorzichtig doen vallen niemand lastig....
mensen die overal schijt aan hebben wel.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:48:32 #254
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194472146
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:41 schreef speknek het volgende:

[..]

Kans om niet dood te gaan of permanente hart of longschade te krijgen afwegen tegen sociaal doen met een beroepszeikerd die je gezondheid totaal niet serieus neemt. Ik snap wel waarom de buurtgenoten die beslissing nemen.
Ja en buiten heb je de kans om overreden te worden door een auto. Laten we ons allemaal thuis opsluiten!
  Moderator zondag 9 augustus 2020 @ 12:48:54 #255
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194472153
Waarom ook zo ergeren aan een paar oude vrouwtjes als zoveel mensen dan weer totale schijt hebben aan alle regels?
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:49:08 #256
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194472156
quote:
2s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:41 schreef mazaru het volgende:

[..]

Het is toch wat. Die dachten zeker dat er een pandemie gaande was. 8)7
Nee, Fransen zijn een wat minder nuchter volkje dan wij. Wij Nederlanders trekken wat de overheid en het RIVM zeggen bij voorbaat in twijfel, door aantoonbaar falen in het verleden. In Frankrijk is dat geloof er nog wel enigszins. Of je zou kunnen zeggen, daar moet het kwartje nog vallen.
pi_194472159
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:48 schreef Predator40 het volgende:
mensen die voorzichtig doen vallen niemand lastig....
mensen die overal schijt aan hebben wel.
En daar zit zoals gewoonlijk weer niets tussen natuurlijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194472174
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, Fransen zijn een wat minder nuchter volkje dan wij. Wij Nederlanders trekken wat de overheid en het RIVM zeggen bij voorbaat in twijfel, door aantoonbaar falen in het verleden. In Frankrijk is dat geloof er nog wel enigszins. Of je zou kunnen zeggen, daar moet het kwartje nog vallen.
Haha nee. Dat doen Wij Nederlanders niet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:50:04 #259
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194472178
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:48 schreef Momo het volgende:
Waarom ook zo ergeren aan een paar oude vrouwtjes als zoveel mensen dan weer totale schijt hebben aan alle regels?
Precies die oude vrouwtjes zijn het probleem niet. Dat is de indoctrinatie/propaganda van onze overheid en het RIVM.
pi_194472182
Pardon Had niks met Corona te maken.

Mocht zonder corona ook al niet
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194472192
n
quote:
allemaal bange mensen ? :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zondag 9 augustus 2020 @ 12:51:06 #262
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194472195
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, Fransen zijn een wat minder nuchter volkje dan wij. Wij Nederlanders trekken wat de overheid en het RIVM zeggen bij voorbaat in twijfel, door aantoonbaar falen in het verleden. In Frankrijk is dat geloof er nog wel enigszins. Of je zou kunnen zeggen, daar moet het kwartje nog vallen.
Ohja, al die domme mensen die naar het RIVM of CDC of whatever luisteren, haha. Al die wetenschappers daar snappen er helmaal niks van. Beter kun je informeren door naar filmpjes op youtube te kijken en naar Maurice de Hond te luisteren!
pi_194472196
quote:
Wat heeft dit met corona te maken?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 augustus 2020 @ 12:51:42 #264
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194472206
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, Fransen zijn een wat minder nuchter volkje dan wij. Wij Nederlanders trekken wat de overheid en het RIVM zeggen bij voorbaat in twijfel, door aantoonbaar falen in het verleden. In Frankrijk is dat geloof er nog wel enigszins. Of je zou kunnen zeggen, daar moet het kwartje nog vallen.
Ah, vandaar dat in Nederland mensen regelmatig de straat op gaan om te vandaliseren tegen de overheid en het in Frankrijk altijd rustig is.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:51:50 #265
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_194472209
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:51 schreef Momo het volgende:

[..]

Ohja, al die domme mensen die naar het RIVM of CDC of whatever luisteren, haha. Al die wetenschappers daar snappen er helmaal niks van. Beter kun je informeren door naar filmpjes op youtube te kijken en naar Maurice de Hond te luisteren!
:D
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 augustus 2020 @ 12:52:17 #266
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194472217
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:51 schreef Momo het volgende:

[..]

Ohja, al die domme mensen die naar het RIVM of CDC of whatever luisteren, haha. Al die wetenschappers daar snappen er helmaal niks van. Beter kun je informeren door naar filmpjes op youtube te kijken en naar Maurice de Hond te luisteren!
Doe eens niet zo genuanceerd en realistisch.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194472225
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:50 schreef Predator40 het volgende:
n
[..]

allemaal bange mensen ? :D
Ik denk dat je sowieso al niet op het strand mag kamperen, dus ik heb mijn bericht aangepast.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194472226
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:51 schreef Momo het volgende:

[..]

Ohja, al die domme mensen die naar het RIVM of CDC of whatever luisteren, haha. Al die wetenschappers daar snappen er helmaal niks van. Beter kun je informeren door naar filmpjes op youtube te kijken en naar Maurice de Hond te luisteren!
Absoluut, die pandemie is helemaal niet waar joh.. het is een complot van China om ons allemaal aan de stokjes te krijgen zodat ze het bestek uit kunnen roeien..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:53:19 #269
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_194472234
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:51 schreef Momo het volgende:

[..]

Ohja, al die domme mensen die naar het RIVM of CDC of whatever luisteren, haha. Al die wetenschappers daar snappen er helmaal niks van. Beter kun je informeren door naar filmpjes op youtube te kijken en naar Maurice de Hond te luisteren!
Je vergeet de grote leider Robert Jensen! _O-
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_194472236
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat heeft dit met corona te maken?
Helmaal niks, ik heb het aangepast.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194472250
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Absoluut, die pandemie is helemaal niet waar joh.. het is een complot van China om ons allemaal aan de stokjes te krijgen zodat ze het bestek uit kunnen roeien..
Welke pandemie?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator zondag 9 augustus 2020 @ 12:55:32 #272
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194472254
quote:
2s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:53 schreef mazaru het volgende:

[..]

Je vergeet de grote leider Robert Jensen! _O-
Ohja en vergeet ik zomaar Lange Frans en graancirkelexpert Janet Ossebaard die weten pas waar ze het over hebben!
  zondag 9 augustus 2020 @ 13:01:12 #273
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_194472319
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:51 schreef Momo het volgende:

[..]

Ohja, al die domme mensen die naar het RIVM of CDC of whatever luisteren, haha. Al die wetenschappers daar snappen er helmaal niks van. Beter kun je informeren door naar filmpjes op youtube te kijken en naar Maurice de Hond te luisteren!
Dacht dat het RIVM in de ban was.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 9 augustus 2020 @ 13:02:32 #274
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194472336
Toch jammer dat je in dit topic een bang oud vrouwtje bent, of een of andere domme complot theorie hippie die enkel egoïstisch handelt. In de realiteit is dat gelukkig toch echt anders. Zit nogal veel tussen in.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 9 augustus 2020 @ 13:02:53 #275
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194472340
Wat een haat weer hier.
pi_194472349
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:55 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Welke pandemie?
Die van idioterie
  zondag 9 augustus 2020 @ 13:05:03 #277
8369 speknek
Another day another slay
pi_194472360
quote:
14s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:37 schreef MichaelScott het volgende:
Het probleem zit bij het aanhouden van schijnmaatregelen: het afnemen van een handvat met wat water en zeep is geen desinfecteren en doodt nauwelijks ziekteverwekkers.
Nonsens. De helft van de winkels heeft daarnaast alcohol in de dispenser, en zeep is uitermate efficient in het vernielen van de lipide laag die het virus bij elkaar houdt. Er is een reden dat Trump het had over dat disinfectant het virus liet verdwijnen, daar was hij goed in gebrieft (niet dat je het vervolgens in moet spuiten).

quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja en buiten heb je de kans om overreden te worden door een auto. Laten we ons allemaal thuis opsluiten!
Ik kan me voorstellen dat ze ook niet sociaal willen doen met mensen die dronken in de auto stappen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194472414
Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) meldt dat er opnieuw coronabesmettingen zijn aangetroffen bij twee nertsenbedrijven. Het gaat om pelsdierhouderijen in Elsendorp (gemeente Gemert-Bakel, Noord-Brabant) en Vredepeel (gemeente Venray, Limburg).

Volgens het ministerie gaat het in totaal om achttienduizend besmette moederdieren. Alle dieren worden zo spoedig mogelijk geruimd. Het ministerie test wekelijks kadavers van nertsenbedrijven, om zo tijdig op te kunnen treden wanneer besmettingen worden waargenomen.
pi_194472427
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:05 schreef speknek het volgende:

[..]

Nonsens. De helft van de winkels heeft daarnaast alcohol in de dispenser, en zeep is uitermate efficient in het vernielen van de lipide laag die het virus bij elkaar houdt. Er is een reden dat Trump het had over dat disinfectant het virus liet verdwijnen, daar was hij goed in gebrieft (niet dat je het vervolgens in moet spuiten).
[..]

Ik kan me voorstellen dat ze ook niet sociaal willen doen met mensen die dronken in de auto stappen.
Er moet wel meer dan 70% alcohol in die dispencer vloeistof zitten, anders gaat dat virus nog niet dood.

Gisteren zag ik iemand zijn handen insmeren met dat schoonmaakspul voor het karretje.

Was heel gemeen van mij maar ik moest wel een beetje lachen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194472436
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:19 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik spray de handels helemaal in en daarna maak ik het droog, tevens even de handen ontsmetten

Ik begrijp dit echt niet. Ik ben echt wel voorzichtig hoor, en houd me echt aan 1,5 meter vermijd drukte etc. De onachtzaamheid van sommige mensen zie ik ook met lede ogen aan.

Maar wat is het nut van die supermarkt dingen ‘ontsmetten’? :? Je boodschappen trip duurt toch minder dan een uur? Even uur extra oplettend zijn je handen niet naar je gezicht te brengen, dan is dat ontsmetten toch totaal niet nodig?
pi_194472457
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:10 schreef Za het volgende:
Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) meldt dat er opnieuw coronabesmettingen zijn aangetroffen bij twee nertsenbedrijven. Het gaat om pelsdierhouderijen in Elsendorp (gemeente Gemert-Bakel, Noord-Brabant) en Vredepeel (gemeente Venray, Limburg).

Volgens het ministerie gaat het in totaal om achttienduizend besmette moederdieren. Alle dieren worden zo spoedig mogelijk geruimd. Het ministerie test wekelijks kadavers van nertsenbedrijven, om zo tijdig op te kunnen treden wanneer besmettingen worden waargenomen.
18.000 dieren, nobody cares.
Go hard or go home
  zondag 9 augustus 2020 @ 13:14:41 #282
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_194472464
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik begrijp dit echt niet. Ik ben echt wel voorzichtig hoor, en houd me echt aan 1,5 meter vermijd drukte etc. De onachtzaamheid van sommige mensen zie ik ook met lede ogen aan.

Maar wat is het nut van die supermarkt dingen ‘ontsmetten’? :? Je boodschappen trip duurt toch minder dan een uur? Even uur extra oplettend zijn je handen niet naar je gezicht te brengen, dan is dat ontsmetten toch totaal niet nodig?
Weet je hoe goor die winkelwagentjes zijn? Er zitten meer bacteriën op een winkelwagentje dan op een wc-deur.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_194472494
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik begrijp dit echt niet. Ik ben echt wel voorzichtig hoor, en houd me echt aan 1,5 meter vermijd drukte etc. De onachtzaamheid van sommige mensen zie ik ook met lede ogen aan.

Maar wat is het nut van die supermarkt dingen ‘ontsmetten’? :? Je boodschappen trip duurt toch minder dan een uur? Even uur extra oplettend zijn je handen niet naar je gezicht te brengen, dan is dat ontsmetten toch totaal niet nodig?

ach ja....better safe than sorry laten we het daarop houden, ik ben niemand tot last behalve de viruswaanzin gekkies die zich eraan ergeren hahaha
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194472522
Ach ja, wel de karretjes en mandjes, die hiervoor NOOIT werden schoongemaakt.... dat dat nu de redding gaat zijn, terwijl mensen wel producten vastpakken er terugleggen... denk aan je fruit enzo... lekker beetje knijpen er in.... oh nee, deze niet... en weer terug....

Perfect voorbeeld van schijnveiligheid....
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_194472534
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:18 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ach ja, wel de karretjes en mandjes, die hiervoor NOOIT werden schoongemaakt.... dat dat nu de redding gaat zijn, terwijl mensen wel producten vastpakken er terugleggen... denk aan je fruit enzo... lekker beetje knijpen er in.... oh nee, deze niet... en weer terug....

Perfect voorbeeld van schijnveiligheid....
alles is "schijnveiligheid" volgens sommigen....ondertussen lopen de besmettingen overal weer op
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zondag 9 augustus 2020 @ 13:20:38 #286
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194472540
In de supermarkt raak je ook allemaal andere dingen aan, mensen zetten artikelen terug en pakken dat weer. Ik schat zelf dat het effect beperkt is van alleen de kar ontsmetten. Maar snap als mensen het wel doen, om het schoon te maken van de vorige persoon.
pi_194472563
quote:
2s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:14 schreef mazaru het volgende:

[..]

Weet je hoe goor die winkelwagentjes zijn? Er zitten meer bacteriën op een winkelwagentje dan op een wc-deur.
Dat geloof ik, maar als jij bij thuiskomst je handen was, is dat toch weer opgelost?
pi_194472564
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:20 schreef Predator40 het volgende:

[..]

alles is "schijnveiligheid" volgens sommigen....ondertussen lopen de besmettingen overal weer op
Niet overal. In een paar gemeentes in Nederland.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194472573
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:22 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat geloof ik, maar als jij bij thuiskomst je handen was, is dat toch weer opgelost?
Ja en als onderweg je haar in je gezicht waait op de fiets?

Zie je niks meer
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194472583
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:16 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ach ja....better safe than sorry laten we het daarop houden, ik ben niemand tot last behalve de viruswaanzin gekkies die zich eraan ergeren hahaha
Ik ben het liefst zo snel mogelijk weg uit de drukte, vind de tijd van het schoonmaken nog eerder riskant eigenlijk. En wie ontsmet de fles waar iedereen aan zit?
pi_194472589
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:20 schreef Momo het volgende:
In de supermarkt raak je ook allemaal andere dingen aan, mensen zetten artikelen terug en pakken dat weer. Ik schat zelf dat het effect beperkt is van alleen de kar ontsmetten. Maar snap als mensen het wel doen, om het schoon te maken van de vorige persoon.
Denk dat het eerder averechts werkt dat schoonmaken van de karretjes. Er zitten 100x meer mensen aan dat flesje ontsmettingsmiddel dan aan een karretje.
pi_194472595
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ben het liefst zo snel mogelijk weg uit de drukte, vind de tijd van het schoonmaken nog eerder riskant eigenlijk. En wie ontsmet de fles waar iedereen aan zit?
Ik heb gewoon een flaconnetje in mijn tas, dan hoef je niet zo moeilijk te doen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 9 augustus 2020 @ 13:25:27 #293
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194472607
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:55 schreef Momo het volgende:

[..]

Ohja en vergeet ik zomaar Lange Frans en graancirkelexpert Janet Ossebaard die weten pas waar ze het over hebben!
Lange Frans heeft een haartransplantatie ondergaan dus die kent op zich de medische wereld wel een beetje.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator zondag 9 augustus 2020 @ 13:25:55 #294
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194472613
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik begrijp dit echt niet. Ik ben echt wel voorzichtig hoor, en houd me echt aan 1,5 meter vermijd drukte etc. De onachtzaamheid van sommige mensen zie ik ook met lede ogen aan.

Yep. Zit hier lekker aan het water, uit de buurt van anderen, muziekje in mn oren, relaxed.
Komen er net twee boten elkaar voorbij met per boot een stuk of 10 man erin. Blijken die mensen uit die boten elkaar te kennen: "heeeey!!!"
Vervolgens meren beide boten aan aan de overkant, stappen al die plusminus 20 mensen uit en beginnen elkaar uitgebreid te omhelzen, handen te geven etc.


En dan verbaasd zijn dat er overal weer corona uitbraken zijn. Tsssjaa.
pi_194472619
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Lange Frans heeft een haartransplantatie ondergaan dus die kent op zich de medische wereld wel een beetje.
Hij had misschien beter een hersen-transplantatie kunnen doen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194472622
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:23 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Denk dat het eerder averechts werkt dat schoonmaken van de karretjes. Er zitten 100x meer mensen aan dat flesje ontsmettingsmiddel dan aan een karretje.
je pakt het flesje en 10 seconden daarna ontsmet je je handen....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194472632
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:25 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Yep. Zit hier lekker aan het water, uit de buurt van anderen, muziekje in mn oren, relaxed.
Komen er net twee boten elkaar voorbij met per boot een stuk of 10 man erin. Blijken die mensen uit die boten elkaar te kennen: "heeeey!!!"
Vervolgens meren beide boten aan aan de overkant, stappen al die plusminus 20 mensen uit en beginnen elkaar uitgebreid te omhelzen, handen te geven etc.

En dan verbaasd zijn dat er overal weer corona uitbraken zijn. Tsssjaa.
sexfeestje ??? :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator zondag 9 augustus 2020 @ 13:27:58 #298
5428 crew  miss_sly
pi_194472633
quote:
10s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:49 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En daar zit zoals gewoonlijk weer niets tussen natuurlijk.
Daar zit heel veel tussen.

"Mensen die" is een bepaalde groep mensen die iets specifiels doen/zeggen/vinden/whatever.

Het betreft derhalve niet alle mensen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194472637
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:20 schreef Predator40 het volgende:

[..]

alles is "schijnveiligheid" volgens sommigen....ondertussen lopen de besmettingen overal weer op
Ja omdat er meer getest wordt
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zondag 9 augustus 2020 @ 13:28:23 #300
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194472640
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:25 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Yep. Zit hier lekker aan het water, uit de buurt van anderen, muziekje in mn oren, relaxed.
Komen er net twee boten elkaar voorbij met per boot een stuk of 10 man erin. Blijken die mensen uit die boten elkaar te kennen: "heeeey!!!"
Vervolgens meren beide boten aan aan de overkant, stappen al die plusminus 20 mensen uit en beginnen elkaar uitgebreid te omhelzen, handen te geven etc.

En dan verbaasd zijn dat er overal weer corona uitbraken zijn. Tsssjaa.
Die mensen negeren gewoon corona-maatregelen zodat het nu weer normaal blijkt te zijn. Oproep van Rutte heeft helaas niet geholpen... Ik vrees het ook ergste wat er komen zal gaan.
Humor, serieus en vrolijk!
  zondag 9 augustus 2020 @ 13:28:48 #301
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194472645
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:27 schreef Predator40 het volgende:

[..]

sexfeestje ??? :D
Dacht ik het ook, pre.
Humor, serieus en vrolijk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')