abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:33:41 #1
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194395289
Dit topic dient ter bespreking van de Black Lives Matter demonstraties en protesten (inclusief rellen en plunderingen) in de Verenigde staten die massaal ontstaan zijn naar aanleiding van de dood van George Floyd. Er is hier ook ruimte om achterliggende oorzaken van de Amerikaanse demonstraties te bespreken.

Voor de demonstraties in Nederland kan je terecht in deze topicreeks. En racisme in Nederland kan in deze topicreeks besproken worden.

Enkele relevante nieuwsberichten (grotendeels in spoilers met oog op de lengte van deze OP):
quote:
New York Times: 8 Minutes and 46 Seconds: How George Floyd Was Killed in Police Custody
May 31, 2020. Updated June 9, 2020

[RECONSTRUCTIE VIDEO IN DE LINK]

The Times has reconstructed the death of George Floyd on May 25. Security footage, witness videos and official documents show how a series of actions by officers turned fatal.

On May 25, Minneapolis police officers arrested George Floyd, a 46-year-old black man, after a convenience store employee called 911 and told the police that Mr. Floyd had bought cigarettes with a counterfeit $20 bill. Seventeen minutes after the first squad car arrived at the scene, Mr. Floyd was unconscious and pinned beneath three police officers, showing no signs of life.

SPOILER: de rest van het artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transcript van de video
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


quote:
RTL Nieuws: Traangas, rubberen kogels en vuurwerk bij rellen in Minneapolis
31 mei 2020 07:59

Ondanks de avondklok zijn demonstranten in de Amerikaanse stad Minneapolis gisteravond opnieuw de straat opgegaan. De nationale garde werd bekogeld met vuurwerk en gebruikte als reactie daarop traangas en rubberen kogels.

SPOILER: de rest van het artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
The Guardian: Protests about police brutality are met with wave of police brutality across US
Sat 6 Jun 2020. Last modified on Mon 8 Jun 2020 14.58 BST

Use of teargas, batons, pepper spray, fists, feet and vehicles against protesters sparks lawsuits and international condemnation

The nationwide anti-police brutality protests sparked by the killing of George Floyd in the US have been marked by widespread incidents of police violence, including punching, kicking, gassing, pepper-spraying and driving vehicles at often peaceful protesters in states across the country.

The actions have left thousands of protesters in jail and injured many others, leaving some with life-threatening injuries.

SPOILER: de rest van het artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


quote:
RTL Nieuws: Protesten VS houden aan: 'Het gaat om iets groters'
06 juni 2020 20:09

De Amerikaanse hoofdstad Washington maakt zich op voor de grootste protesten tegen racisme die er zijn gehouden. Nooit eerder is op zo'n grote schaal gedemonstreerd tegen politiegeweld. Maar de protesten begonnen niet bij George Floyd. De burgerrechtenbeweging in Amerika kent een lange voorgeschiedenis van onderdrukking en politiegeweld.

Een kantelpunt in de geschiedenis is de March on Washington. In augustus van 1963 trokken een kwart miljoen zwarte Amerikanen naar de hoofdstad, om te demonstreren tegen de onderdrukking. De mars kwam honderd jaar na de afschaffing van de slavernij, maar in de VS waren - en zijn - zwarte Amerikanen nog steeds economisch achtergesteld.

SPOILER: de rest van het artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




-------------------------

Nu is het in NWS gebruikelijk dat de OP een persoonlijke noot toevoegt waarmee hij of zij een eigen visie op de gebeurtenissen weergeeft. In dit geval zou ik die ruimte graag overdragen aan mevrouw Kimberly Jones. Ik wil jullie dan ook graag verzoeken deze 6 minuten durende video te kijken.


Met ter ondersteuning van haar uitspraken, hieronder zowel een definitie van institutioneel racisme, als ook een bijdrage van onze gewaardeerde user Isdatzo met verscheidene wetenschappelijk onderzoeken naar racisme in de VS:

quote:
Wikipedia: Institutional racism

Institutional racism (also known as systemic racism) is a form of racism expressed in the practice of social and political institutions. It is reflected in disparities regarding wealth, income, criminal justice, employment, housing, health care, political power and education, among other factors.

SPOILER: achtergrond van de term plus een voorbeeld door diens schrijvers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze bron bevat daarnaast ook een gedetailleerde beschrijving van institutioneel racisme in de VS in diens geschiedenis en hedendaagse praktijk. Inclusief verifieerbare referenties.
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:33 schreef Isdatzo het volgende:
SPOILER: zeer veel wetenschappelijk onderzoeken naar racisme in de VS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met droge ogen beweren dat institutioneel racisme niet bestaat is onmogelijk.
-------------------------

Topic is bedoeld om de demonstraties in de VS te bespreken.

Racistische trekjes en grapjes, generaliserende opmerkingen, onzinnigheden, one-liners, offtopic gedoe en persoonlijke opmerkingen naar andere users kunnen per direct achterwege blijven.

Kun je niet inhoudelijk discussiëren met bronnen, meningen, feiten of nieuwsberichten: blijf dan weg, dan is dit topic niet voor jou. Reageren op andermans inhoudelijke inbreng met smileys, krachttermen, one-liners of andere 'geintjes' worden niet getolereerd.

Zet een TR als je wat ziet wat volgens jou niet door de beugel kan en ga er niet zelf met gestrekt been in, meldt het ons gewoon en we kijken er naar zodra we kunnen.

Eigenlijk niets anders dan anders dus, maar een (NWS-)ban zal sneller volgen want de maat bij sommige 'usual suspects' is wel vol nu.



[ Bericht 12% gewijzigd door Isdatzo op 04-08-2020 12:37:14 ]
Huilen dan.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:34:50 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194395306
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

In de VS? Geen idee, ik denk dat er nog maar weinig over zijn die gewoon feitelijk berichten zonder enige vorm van politiek of een bepaalde vooringenomenheid vanuit een politiek standpunt.
En het eerste deel van mijn vraag?
Huilen dan.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:37:00 #3
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194395334
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Breitbart en fox zijn natuurlijk in de bubble hier het lichtend voorbeeld voor grondig factchecking en objectieve verslaggeving waarbij verhalen van beide kanten belicht worden, met tucker carlson als voorvechter. 8-) _O-
Kritiek op de berichtgeving van The New York Times en The Washington Post impliceert niet automatisch dat Breitbart en Fox daarom een autoriteit zijn. Zo'n gedachtegang etaleert juist bubble denken.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_194395339
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En het eerste deel van mijn vraag?
Dat is niet zo simpel te beantwoorden. Kijk de afgelopen jaren naar hun content, dan zie je het wel. Of niet, maakt mij niet uit.
pi_194395363
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:41 schreef Isdatzo het volgende:
Nu heb ik het niet zo op met MSNBC en ben ik het met je eens dat het medialandschap behoorlijk verpest is daar, maar gelukkig heb je ook nog gerenommeerde media zoals onder andere de NYT en WaPo.
De NYT, daar ging het in het geval van Bari Weiss dus over, die met "ax emoji's" in Slack groepen werd bestookt omdat andere visies dan het ultralinks progressieve narratief daar niet gewenst waren.

Tevens de krant die het falen van openbare Amerikaanse scholen wijdt aan witte ouders, in twijfel trekt of witte en zwarte kinderen nog wel vrienden kunnen zijn, opteert dat witte ouders hun kinderen meer moeten laten spelen met poppen die gekleurde mensen voorstellen, naar Covid verwijst als "Trump's virus", doodleuk een senior editor aanneemt die Twitter vol had zitten spammen met racistische teksten over witte mensen en als klap op de vuurpijl probeert men nu eigenhandig de Amerikaanse geschiedenis te herschrijven met het 1619 Project

Ja hoor, gelukkig heb je inderdaad ook nog kuch kuch "gerenommeerde" media zoals de NYT.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Breitbart en fox zijn natuurlijk in de bubble hier het lichtend voorbeeld voor grondig factchecking en objectieve verslaggeving waarbij verhalen van beide kanten belicht worden, met tucker carlson als voorvechter. 8-) _O-
Dat insinueert hij helemaal niet? Een beetje een rare reactie dit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:21 schreef deedeetee het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-bij-arrestatie.html

Begrijp nog steeds niet waarom die man nu toch zo moeilijk deed ? Dit had toch helemaal niet zo uit de hand hoven lopen als hij zich normaal had gedragen ?
Het beeld wordt natuurlijk al jaren gevoed dat als een niet-wit persoon wordt aangehouden, dan wel gearresteerd door de politie, dit racisme is. Donkere mensen kunnen namelijk niets fout doen. Kortom, dan krijg je als dergelijke situaties zich toch voordoen dus direct tegenstand en verzet waardoor het vaker uit de hand zal lopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2020 10:41:03 ]
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:40:53 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194395366
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat is niet zo simpel te beantwoorden. Kijk de afgelopen jaren naar hun content, dan zie je het wel. Of niet, maakt mij niet uit.
Ok. Je bent dus niet bereid je " :D _O- " toe te lichten. Je kan dan, wanneer je geen zin hebt om inhoudelijk te reageren, er ook gewoon voor kiezen om niet te reageren hè.
Huilen dan.
pi_194395374
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:37 schreef dellipder het volgende:

[..]

Kritiek op de berichtgeving van The New York Times en The Washington Post impliceert niet automatisch dat Breitbart en Fox daarom een autoriteit zijn. Zo'n gedachtegang etaleert juist bubble denken.
Ik zie hier voornamelijk alleen maar ononderbouwde kritiek jegens NYT of WAPO waarbij door sommigen de narratieve soundbites direct vanaf fox&co nagepraat worden. 8-)

Zoals scrummie weer mooi demonstreerde met de loze icoontjes reactie.
pi_194395387
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat is niet zo simpel te beantwoorden. Kijk de afgelopen jaren naar hun content, dan zie je het wel. Of niet, maakt mij niet uit.
Dat laatste inderdaad. Dat zal hij helaas niet (willen) zien, want de de ultralinkse en progressieve bias van de NYT sluit aan bij zijn eigen tunnelvisie en wordt dus direct voor de waarheid aangenomen.
pi_194395432
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ok. Je bent dus niet bereid je " :D _O- " toe te lichten. Je kan dan, wanneer je geen zin hebt om inhoudelijk te reageren, er ook gewoon voor kiezen om niet te reageren hè.
:')

Ik licht het toe. Doe ermee wat je wil, of niet.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:48:59 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194395433
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:43 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat laatste inderdaad. Dat zal hij helaas niet (willen) zien, want de de ultralinkse en progressieve bias van de NYT sluit aan bij zijn eigen tunnelvisie en wordt dus direct voor de waarheid aangenomen.
En toch staan genoemde media bekend om hun feitelijk juiste berichtgeving :? .

Dat jij ze afdoet als "ultralinks" zegt meer iets over jouw tunnelvisie dan over iets anders, denk ik zo
Huilen dan.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:50:04 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194395445
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:48 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

:')

Ik licht het toe. Doe ermee wat je wil, of niet.
Je zegt "kijk naar hun content dan zie je het". Hoe is dat een toelichting :') ?
Huilen dan.
pi_194395452
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En toch staan genoemde media bekend om hun feitelijk juiste berichtgeving :? .
Bij wie? Ah, bij mensen die vinden dat ze aan 'feitelijke en juiste berichtgeving' doen. Tja. Dat is een beetje roepen dat CNN nog altijd de zender is voor de mensen die in het centrum van het politiek spectrum zitten.
pi_194395460
quote:
83s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je zegt "kijk naar hun content dan zie je het". Hoe is dat een toelichting :') ?
Hoe is dat het niet? Dat het geen toelichting is waar jij tevreden mee bent kan ik niet zoveel aan doen.

In plaats van de toelichting die jij wil er proberen uit te trekken, negeer mij toch verder.
pi_194395475
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En toch staan genoemde media bekend om hun feitelijk juiste berichtgeving :? .

Dat jij ze afdoet als "ultralinks" zegt meer iets over jouw tunnelvisie dan over iets anders, denk ik zo
Oh ja, staat de NYT als dusdanig bekend? Aldus wie? En wat zou mijn tunnelvisie precies zijn? :s)
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:54:34 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194395485
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Bij wie? Ah, bij mensen die vinden dat ze aan 'feitelijke en juiste berichtgeving' doen.
Als jij van mening bent dat het tegenovergestelde het geval is, dan dien je dat toch met betere argumenten te komen dan " :D _O- ".
Huilen dan.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:55:04 #16
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194395490
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik zie hier voornamelijk alleen maar ononderbouwde kritiek jegens NYT of WAPO waarbij door sommigen de narratieve soundbites direct vanaf fox&co nagepraat worden. 8-)

Zoals scrummie weer mooi demonstreerde met de loze icoontjes reactie.
Zo goed let ik niet op, dus ik ga er gemakshalve van jouw beschrijving uit.
Mijn kritiek op de "gerenommeerde media" maakte ik zojuist al met de verwijzing naar Adam Goldman, maar ik had ook deze naam kunnen inwisselen voor bijvoorbeeld Natascha Bertrand of Christian Caryl.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_194395500
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Als jij van mening bent dat het tegenovergestelde het geval is, dan dien je dat toch met betere argumenten te komen dan " :D _O- ".
Prima ^O^
pi_194395621
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:43 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat laatste inderdaad. Dat zal hij helaas niet (willen) zien, want de de ultralinkse en progressieve bias van de NYT sluit aan bij zijn eigen tunnelvisie en wordt dus direct voor de waarheid aangenomen.
Zelfs ultralinks.

Zeker nog nooit echte links slecht gestencilde vodjes gelezen.

De nyt zit voor onze begrippen nog niet eens op het linkse niveau van de volkskrant. :D
pi_194395965
Die gelekte beelden van Floyd zijn wel alleszeggend, het halve land staat in de fik omdat een fucking crackjunk in paniek raakte omdat hij wist dat hij naar de gevangenis zou gaan in de staat waarin hij was aangehouden, namelijk zo high als de tering. En voor dat hondsvod is er een wereldwijd uitgezonden begrafenis geweest, is er voor miljarden schade aangericht en zijn er mensen vermoord. De media die dit zo hebben weten te draaien dat het lijkt alsof hij zich niet verzette en er racistische motieven waren zouden met terugwerkende kracht achter slot en grendel moeten worden gegooid.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194396314
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:31 schreef Hathor het volgende:
Die gelekte beelden van Floyd zijn wel alleszeggend, het halve land staat in de fik omdat een fucking crackjunk in paniek raakte omdat hij wist dat hij naar de gevangenis zou gaan in de staat waarin hij was aangehouden, namelijk zo high als de tering. En voor dat hondsvod is er een wereldwijd uitgezonden begrafenis geweest, is er voor miljarden schade aangericht en zijn er mensen vermoord. De media die dit zo hebben weten te draaien dat het lijkt alsof hij zich niet verzette en er racistische motieven waren zouden met terugwerkende kracht achter slot en grendel moeten worden gegooid.
Zelfs als iemand doorgedraaid is - niet dat dit hier aan de hand is overigens - , ligt daar geen excuus om hem dan maar te vermoorden.
pi_194396361
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:54 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Zelfs als iemand doorgedraaid is - niet dat dit hier aan de hand is overigens - , ligt daar geen excuus om hem dan maar te vermoorden.
Dat staat dan ook he-le-maal nergens in die post.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2020 11:58:43 ]
pi_194396367
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:54 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Zelfs als iemand doorgedraaid is, ligt daar geen excuus om hem dan maar te vermoorden.
Maar dat het racistisch gemotiveerd is kan nu wel de deur uit, sterker nog, ik vond dat ze vrj veel geduld toonden voor die doorgesnoven mafkees. Zelfs een van zijn metgezellen op de achterbank zei nog iets van 'stop resisting, you're getting a heartattack'.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:58:56 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194396369
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:31 schreef Hathor het volgende:
Die gelekte beelden van Floyd zijn wel alleszeggend
Exact. Wederom een geval van onnodig en buitensporig politiegeweld. Combineer dat met de doofpotcultuur, dan is het maar goed dat deze beelden boven water gekomen zijn.
quote:
, het halve land staat in de fik omdat een fucking crackjunk in paniek raakte omdat hij wist dat hij naar de gevangenis zou gaan in de staat waarin hij was aangehouden, namelijk zo high als de tering.
Hoe is dit een reden om iemand die al lang en breed geboeid is in de goot te verstikken?
quote:
En voor dat hondsvod is er een wereldwijd uitgezonden begrafenis geweest, is er voor miljarden schade aangericht en zijn er mensen vermoord. De media die dit zo hebben weten te draaien dat het lijkt alsof hij zich niet verzette en er racistische motieven waren
Stropop. Het gaat om het brede patroon van excessief politiegeweld en institutioneel racisme. Of er sprake was van een individueel racistisch motief is helemaal nooit een discussiepunt geweest, en ook helemaal niet zo relevant.
quote:
zouden met terugwerkende kracht achter slot en grendel moeten worden gegooid.
Op grond waarvan?
Huilen dan.
pi_194396374
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat staat dan ook he-le-maal nergens in die post.
Moet dat dan?
pi_194396387
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:59 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Moet dat dan?
Nee, maar waarom zeg je het anders?
pi_194396420
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar dat het racistisch gemotiveerd is kan nu wel de deur uit, sterker nog, ik vond dat ze vrj veel geduld toonden voor die doorgesnoven mafkees. Zelfs een van zijn metgezellen op de achterbank zei nog iets van 'stop resisting, you're getting a heartattack'.
Het gaat om het brede patroon van excessief (racistisch) politiegeweld. De protesten gaan niet (enkel of voornamelijk) om Floyd.


Overigens, dikgedrukte blijkt ook niet uit het filmpje. Waarom vermoord je een arrestant die reeds gehandboeid op de grond ligt? Van verzet was geen sprake (meer).
pi_194396426
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nee, maar waarom zeg je het anders?
Waarom niet, en waarom boeit jou dat. *O*
pi_194396439
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:00 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nee, maar waarom zeg je het anders?
Mijn wegen zijn ondoorgrondelijk.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194396454
:')
pi_194396466
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:31 schreef Hathor het volgende:
Die gelekte beelden van Floyd zijn wel alleszeggend, het halve land staat in de fik omdat een fucking crackjunk in paniek raakte omdat hij wist dat hij naar de gevangenis zou gaan in de staat waarin hij was aangehouden, namelijk zo high als de tering. En voor dat hondsvod is er een wereldwijd uitgezonden begrafenis geweest, is er voor miljarden schade aangericht en zijn er mensen vermoord. De media die dit zo hebben weten te draaien dat het lijkt alsof hij zich niet verzette en er racistische motieven waren zouden met terugwerkende kracht achter slot en grendel moeten worden gegooid.
Dat lijkt me inderdaad een degelijke opsomming van de gebeurtenissen :). Het meest schrijnende is nog wel dat er tijdens die rellen en plunderingen twaalf andere zwarte mensen om het leven zijn gekomen, maar dat doet er dan zogenaamd niet toe. Zij tellen niet, zij zijn gestorven voor een "noble cause".

Het geeft ook duidelijk aan hoe sterk men in de eigen gecreëerde mythe (dat in de VS, onbewapende zwarte mensen disproportioneel worden afgejaagd en doodgeschoten door politie) is gaan geloven. Om nog maar te zwijgen over de andere mythe: het zogenaamde systematische racisme waarmee niet-witte mensen dagelijks worden onderdrukt in de VS.

En het resultaat van dit alles? Nóg meer identiteitspolitiek en intersectionaliteit, plus een verdere verspreiding van dit gedachtegoed over andere delen van de wereld. En wat gaat daar het resultaat weer van zijn? Nog meer fragmentatie en politieke polarisatie van de Westerse maatschappij.
pi_194396822
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar dat het racistisch gemotiveerd is kan nu wel de deur uit, sterker nog, ik vond dat ze vrj veel geduld toonden voor die doorgesnoven mafkees. Zelfs een van zijn metgezellen op de achterbank zei nog iets van 'stop resisting, you're getting a heartattack'.
Dat was juist het probleem dat ze 8 minuten en 46 seconden geduld toonden, waar dat totaal onverantwoord was.
pi_194396823
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:31 schreef Hathor het volgende:
Die gelekte beelden van Floyd zijn wel alleszeggend, het halve land staat in de fik omdat een fucking crackjunk in paniek raakte omdat hij wist dat hij naar de gevangenis zou gaan in de staat waarin hij was aangehouden, namelijk zo high als de tering. En voor dat hondsvod is er een wereldwijd uitgezonden begrafenis geweest, is er voor miljarden schade aangericht en zijn er mensen vermoord. De media die dit zo hebben weten te draaien dat het lijkt alsof hij zich niet verzette en er racistische motieven waren zouden met terugwerkende kracht achter slot en grendel moeten worden gegooid.
Het is een herhaling van Aylan Kurdi. De MSM zijn een kwade, ondermijnende kracht in de westerse beschaving.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:33:12 #33
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194396843
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:05 schreef Dejannn het volgende:

Om nog maar te zwijgen over de andere mythe: het zogenaamde systematische racisme waarmee niet-witte mensen dagelijks worden onderdrukt in de VS.
De systemen houden de ongelijkheden in stand. Hoe kom je erbij dat dat een mythe is?
Huilen dan.
pi_194396865
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

De systemen houden de ongelijkheden in stand. Hoe kom je erbij dat dat een mythe is?
Omdraaiing van bewijslast: Bewijs eerst maar dat zulke systemen bestaan en niet een breedgedeelde psychotische hersenschim van sociaal constructivistische, activistische 'wetenschappers en hun hulpjes in de MSM en betaalde straatactivisten, subsidieclubjes en 'kunstenaars'.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_194396901
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:05 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad een degelijke opsomming van de gebeurtenissen :). Het meest schrijnende is nog wel dat er tijdens die rellen en plunderingen twaalf andere zwarte mensen om het leven zijn gekomen, maar dat doet er dan zogenaamd niet toe. Zij tellen niet, zij zijn gestorven voor een "noble cause".

Het geeft ook duidelijk aan hoe sterk men in de eigen gecreëerde mythe (dat in de VS, onbewapende zwarte mensen disproportioneel worden afgejaagd en doodgeschoten door politie) is gaan geloven. Om nog maar te zwijgen over de andere mythe: het zogenaamde systematische racisme waarmee niet-witte mensen dagelijks worden onderdrukt in de VS.

En het resultaat van dit alles? Nóg meer identiteitspolitiek en intersectionaliteit, plus een verdere verspreiding van dit gedachtegoed over andere delen van de wereld. En wat gaat daar het resultaat weer van zijn? Nog meer fragmentatie en politieke polarisatie van de Westerse maatschappij.
Waar je iemand die als een fucking crackjunk en hondvot neergezet wordt een degelijk opsomming van feiten noemt en 2 alinea's verder klagen over polarisatie. |:(
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:38:46 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194396927
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:34 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Omdraaiing van bewijslast: Bewijs eerst maar dat zulke systemen bestaan en niet een breedgedeelde psychotische hersenschim van sociaal constructivistische, activistische 'wetenschappers en hun hulpjes in de MSM en betaalde straatactivisten, subsidieclubjes en 'kunstenaars'.
Oké.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Et cetera.

En om jouw kritiek op de zogenaamd 'activistische wetenschappers' voor te zijn: je beseft je dat we het hier hebben over de resultaten uit gedegen wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd aan gerenommeerde universiteiten op het gebied van recht en gepubliceerd in hoog aangeschreven journals?

Columbia Law School, Stanford, UCI, Cornell Law School, Yale, Harvard, Berkeley, etc. Dat zijn niet bepaald "linkse bolwerken" of zo hoor. Maar ja, het past niet in jouw straatje dus dan zijn het per definitie verzinsels die je gevoeglijk naast je neer kan leggen zonder daarvoor met inhoudelijke argumenten te komen.
Huilen dan.
pi_194397082
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Oké.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Et cetera.

En om jouw kritiek op de zogenaamd 'activistische wetenschappers' voor te zijn: je beseft je dat we het hier hebben over de resultaten uit gedegen wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd aan gerenommeerde universiteiten op het gebied van recht en gepubliceerd in hoog aangeschreven journals?

Columbia Law School, Stanford, UCI, Cornell Law School, Yale, Harvard, Berkeley, etc. Dat zijn niet bepaald "linkse bolwerken" of zo hoor. Maar ja, het past niet in jouw straatje dus dan zijn het per definitie verzinsels die je gevoeglijk naast je neer kan leggen zonder daarvoor met inhoudelijke argumenten te komen.
Wat schattig, dat recht. Bij het al dan niet bestaan van een systeem komt nog wel wat meer kijken. En inderdaad, over recht heb ik van net zo goed gerenommeerde deskundigen, journals het nodige gelezen over activistische juristen. Ik heb daar eerder in deze reeks al een leestip voor gegeven, door jou niet weerlegt.

:W
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_194397136
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:53 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Wat schattig, dat recht. Bij het al dan niet bestaan van een systeem komt nog wel wat meer kijken. En inderdaad, over recht heb ik van net zo goed gerenommeerde deskundigen, journals het nodige gelezen over activistische juristen. Ik heb daar eerder in deze reeks al een leestip voor gegeven, door jou niet weerlegt.

:W
Vingers in de oren en wegkijken. Sterk :')
pi_194397196
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waar je iemand die als een fucking crackjunk en hondvot neergezet wordt een degelijk opsomming van feiten noemt en 2 alinea's verder klagen over polarisatie. |:(
Oh ja, sorry, ik was er nog vergeten aan toe te voegen dat het een veroordeelde gewapende overvaller was die op borgtocht vrij was. Om de polarisatie even te completeren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:05:24 #40
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194397242
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:53 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Wat schattig, dat recht. Bij het al dan niet bestaan van een systeem komt nog wel wat meer kijken. En inderdaad, over recht heb ik van net zo goed gerenommeerde deskundigen, journals het nodige gelezen over activistische juristen. Ik heb daar eerder in deze reeks al een leestip voor gegeven, door jou niet weerlegt.

:W
Wederom geen inhoudelijke reactie. Jij vraagt om bewijslast, ik voorzie je daarin. Daar reageer je niet op, en nu begin je over wat jij beweert gelezen te hebben. Wat moet ik daarmee :? . Vertel dan in elk geval in je eigen woorden wat de strekking van hun betoog is en waarom dat afbreuk zou doen aan de resultaten van bovengenoemde onderzoeken.

Daarnaast betekent ergens iets gelezen hebben niet dat je, zoals jij doet, alle onderzoeken waarvan de resultaten jou onwelgevallig zijn direct kan afserveren als "marxistische onzin" (jouw woorden) zonder ze op de inhoud te beoordelen.
Huilen dan.
pi_194397319
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wederom geen inhoudelijke reactie. Jij vraagt om bewijslast, ik voorzie je daarin. Daar reageer je niet op, en nu begin je over wat jij beweert gelezen te hebben. Wat moet ik daarmee :? . Vertel dan in elk geval in je eigen woorden wat de strekking van hun betoog is en waarom dat afbreuk zou doen aan de resultaten van bovengenoemde onderzoeken.

Daarnaast betekent ergens iets gelezen hebben niet dat je, zoals jij doet, alle onderzoeken waarvan de resultaten jou onwelgevallig zijn direct kan afserveren als "marxistische onzin" (jouw woorden) zonder ze op de inhoud te beoordelen.
Al die studies waar jij naar linkt zijn telkens voorbeelden of vermeende uitingen van een al dan niet bestaand systeem. Er wordt niet onderzocht of het systeem daadwerkelijk bestaat, noch een definitie gegeven, ook wordt niet onderzocht of er andere redenen zijn waarom Afro-Amerikanen of Latino's gemiddeld vaker in aanraking komen met de politie of zwaarder veroordeeld worden voor dezelfde criminele vergrijpen als blanken. Het bestaan van een systeem wordt voor waar aangenomen. Dat is zwak.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_194397394
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:12 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Al die studies waar jij naar linkt zijn telkens voorbeelden of vermeende uitingen van een al dan niet bestaand systeem. Er wordt niet onderzocht of het systeem daadwerkelijk bestaat, noch een definitie gegeven, ook wordt niet onderzocht of er andere redenen zijn waarom Afro-Amerikanen of Latino's gemiddeld vaker in aanraking komen met de politie of zwaarder veroordeeld worden voor dezelfde criminele vergrijpen als blanken. Het bestaan van een systeem wordt voor waar aangenomen. Dat is zwak.
Je hebt het niet gelezen of wel? Dikgedrukte klopt niet namelijk.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:35:20 #43
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194397564
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:12 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Al die studies waar jij naar linkt zijn telkens voorbeelden of vermeende uitingen van een al dan niet bestaand systeem. Er wordt niet onderzocht of het systeem daadwerkelijk bestaat, noch een definitie gegeven,
Er is wel degelijk een eenduidige definitie: institutioneel racisme is wanneer instituties (of systemen, hoe je wil) ongelijke uitkomsten produceren die, eventueel na correctie voor andere variabelen, slechts op basis van ras te verklaren zijn.

Daarnaast hoeven die systemen (want het zijn er meerdere) ook niet bewust in stand worden gehouden, of expliciet onderdrukking als doel te hebben.

quote:
ook wordt niet onderzocht of er andere redenen zijn waarom Afro-Amerikanen of Latino's gemiddeld vaker in aanraking komen met de politie of zwaarder veroordeeld worden voor dezelfde criminele vergrijpen als blanken.
Zie reactie @Degodvader . Maar goed, nog steeds geen inhoudelijke kritiek gezien. Misschien kan je beter uitleggen waarom volgens jou institutioneel racisme niet bestaat, in plaats van met schoten hagel schieten op de talloze onderzoeken waaruit het tegendeel blijkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 04-08-2020 15:16:08 ]
Huilen dan.
pi_194398215
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:35 schreef Isdatzo het volgende:
Er is wel degelijk een eenduidige definitie: institutioneel racisme is wanneer instituties (of systemen, hoe je wil) ongelijke uitkomsten produceren die, eventueel na correctie voor andere variabelen, slechts op basis van ras te verklaren zijn.
Ehm, nee. Je insinueert nu dat als dergelijke systemen er dus niet zouden zijn, de uitkomsten gelijk zouden zijn. Dit is ook denkfout die wordt gemaakt door de anti-racist movement. Ibram X. Kendi schrijft in zijn boek Stamped from the Beginning letterlijk het volgende:

quote:
“By racial disparities, I mean how racial groups are not statistically represented according to their populations. If Black people make up 13.2 percent of the US population, then Black people should make up somewhere close to 13 percent of the Americans killed by the police, somewhere close to 13 percent of the Americans sitting in prisons, somewhere close to owning 13 percent of US wealth. But today, the United States remains nowhere close to racial parity. African Americans own 2.7 percent of the nation’s wealth, and make up 40 percent of the incarcerated population.”
En dit is één van de best verkochte boeken in de VS sinds een paar maanden. Tenenkrommend. Het raakt kant noch wal want verschillen in uitkomst heb je overal, dat is de norm. Zelfs binnen bepaalde groepen heb je verschillen in uitkomst tussen subgroepen.

Als we op deze manier zouden redenen binnen de context van de VS, zouden we bijvoorbeeld moeten concluderen dat er institutioneel racisme is richting witte Amerikanen, want de groep met het hoogste inkomen en de meeste college degrees zijn Asian Americans. Terwijl deze groep amper 6% van de bevolking betreft. En de NBA maakt zich ook schuldig aan institutioneel racisme, want deze bestaat voor bijna 75% uit zwarte Amerikanen, terwijl zij maar 13% van de gehele populatie vormen.
pi_194398371
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Oh ja, sorry, ik was er nog vergeten aan toe te voegen dat het een veroordeelde gewapende overvaller was die op borgtocht vrij was. Om de polarisatie even te completeren.
Is dat de reden waarom hij is aangehouden en gedood?
Zo nee, waarom haal je het er dan bij?
Of ben jij er zo een die als een meisje wordt verkracht ook meteen roept dat ze dan maar geen rokje had moeten dragen?
pi_194398396
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Is dat de reden waarom hij is aangehouden en gedood?
Zo nee, waarom haal je het er dan bij?
Of ben jij er zo een die als een meisje wordt verkracht ook meteen roept dat ze dan maar geen rokje had moeten dragen?
Het dragen van een rokje is in een beschaafd land niet crimineel. Wat George Floyd allemaal heeft uitgespookt wel. Je vergelijking gaat mank.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_194398426
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:38 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Het dragen van een rokje is in een beschaafd land niet crimineel. Wat George Floyd allemaal heeft uitgespookt wel. Je vergelijking gaat mank.
Als zijn strafblad niet de aanleiding was om hem aan te houden en te doden, dan is het Hathors vergelijking die mank gaat.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:44:27 #48
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194398496
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:28 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ehm, nee. Je insinueert nu dat als dergelijke systemen er dus niet zouden zijn, de uitkomsten gelijk zouden zijn.
Nee, dat doe ik niet. In een wereld zonder institutioneel racisme zullen er ook verschillen tussen groepen zijn, maar die kan je dan niet enkel op basis van ras verklaren. Dat is nu wel het geval.

quote:
Dit is ook denkfout die wordt gemaakt door de anti-racist movement. Ibram X. Kendi schrijft in zijn boek Stamped from the Beginning letterlijk het volgende:
[..]

En dit is één van de best verkochte boeken in de VS sinds een paar maanden. Tenenkrommend.
Ja, dat citaat is niet best (aardig kort door de bocht). Alhoewel er natuurlijk wel redenen te benoemen zijn waarom er zo veel criminaliteit onder de zwarte gemeenschap is, en dan kan je toch niet om de jarenlange geschiedenis van stelselmatige achterstelling en onderdrukking heen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Isdatzo op 04-08-2020 14:49:53 ]
Huilen dan.
pi_194398574
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:28 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ehm, nee. Je insinueert nu dat als dergelijke systemen er dus niet zouden zijn, de uitkomsten gelijk zouden zijn. Dit is ook denkfout die wordt gemaakt door de anti-racist movement. Ibram X. Kendi schrijft in zijn boek Stamped from the Beginning letterlijk het volgende:
[..]

En dit is één van de best verkochte boeken in de VS sinds een paar maanden. Tenenkrommend. Het raakt kant noch wal want verschillen in uitkomst heb je overal, dat is de norm. Zelfs binnen bepaalde groepen heb je verschillen in uitkomst tussen subgroepen.

Als we op deze manier zouden redenen binnen de context van de VS, zouden we bijvoorbeeld moeten concluderen dat er institutioneel racisme is richting witte Amerikanen, want de groep met het hoogste inkomen en de meeste college degrees zijn Asian Americans. Terwijl deze groep amper 6% van de bevolking betreft. En de NBA maakt zich ook schuldig aan institutioneel racisme, want deze bestaat voor bijna 75% uit zwarte Amerikanen, terwijl zij maar 13% van de gehele populatie vormen.
Podverdorie. In de definitie die je voorgeschoteld krijgt staat die 'insinuatie' nu juist expliciet niet.

'eventueel na correctie voor andere variabelen, slechts op basis van ras te verklaren zijn.'

In jouw NBA-voorbeeld: het verschil tussen donkere en blanke spelers kan waarschijnlijk worden verklaard door andere variabelen. Als het verschil niet door andere variabelen, maar slechts door ras te verklaren is, is sprake van institutioneel racisme jegens blanken in de NBA.

[ Bericht 4% gewijzigd door Degodvader op 04-08-2020 14:57:58 ]
pi_194399120
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

De systemen houden de ongelijkheden in stand. Hoe kom je erbij dat dat een mythe is?
welke systemen zijn dat precies? Waarom lukt het Aziaten wel om een toekomst op te bouwen, ondanks dat zij ook een minderheid zijn en dus ook te maken zouden moeten hebben met ongelijkheid? Volgens mij heb ik ergens gelezen dat zij nu een hoge inkomen mediaan hebben als de gemiddelde blanke in amerika. Best knap voor een miderheidsgroep die te maken moet hebben met het zelfde institutionele rascisme als waarma donkere mensen te maken hebben. Of zou het ook iets te maken hebben met achterliggende cultuur en levenskeuzes?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:53:08 #51
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194399446
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:30 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

welke systemen zijn dat precies?
Verschillende sociale, politieke en economische systemen. Voor een (behoorlijk) aantal exemplarische voorbeelden met betrekking tot het justitieel systeem zie het overzicht dat ik ergens hierboven geplaatst heb.

quote:
Waarom lukt het Aziaten wel om een toekomst op te bouwen,
In essentie (en ja, dat is natuurlijk kort door de bocht): omdat de maatschappij in de VS in de loop der jaren minder racistisch werd jegens Aziaten.

Zie bijvoorbeeld https://www.nber.org/papers/w22748.pdf, of andere papers.
quote:
ondanks dat zij ook een minderheid zijn en dus ook te maken zouden moeten hebben met ongelijkheid? Volgens mij heb ik ergens gelezen dat zij nu een hoge inkomen mediaan hebben als de gemiddelde blanke in amerika. Best knap voor een miderheidsgroep die te maken moet hebben met het zelfde institutionele rascisme als waarma donkere mensen te maken hebben.
Waaruit volgt dat Aziaten met hetzelfde institutioneel racisme te maken hebben als Afro-Amerikanen. Aziaten kennen niet dezelfde jarenlange geschiedenis van systematische achterstelling en onderdrukking in de VS, is het wel? Niemand stelt dat *alle* minderheden het slachtoffer zijn van (institutioneel) racisme.
quote:
Of zou het ook iets te maken hebben met achterliggende cultuur en levenskeuzes?
Is dat een retorische vraag? Verder beweert niemand dat de zwarte gemeenschap niet ook een eigen verantwoordelijkheid heeft, maar het wordt ze wel degelijk onevenredig lastig gemaakt om er wat van te maken. Van gelijke kansen (of iets dat daar ook maar bij in de buurt komt) is absoluut geen sprake.
Huilen dan.
pi_194399666
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:53 schreef Isdatzo het volgende:
Is dat een retorische vraag? Verder beweert niemand dat de zwarte gemeenschap niet ook een eigen verantwoordelijkheid heeft, maar het wordt ze wel degelijk onevenredig lastig gemaakt om er wat van te maken. Van gelijke kansen (of iets dat daar ook maar bij in de buurt komt) is absoluut geen sprake.
Hoe zou jij 'gelijke kansen' willen definiëren?
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:59:33 #53
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194405918
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:31 schreef Hathor het volgende:
Die gelekte beelden van Floyd zijn wel alleszeggend, het halve land staat in de fik omdat een fucking crackjunk in paniek raakte omdat hij wist dat hij naar de gevangenis zou gaan in de staat waarin hij was aangehouden, namelijk zo high als de tering. En voor dat hondsvod is er een wereldwijd uitgezonden begrafenis geweest, is er voor miljarden schade aangericht en zijn er mensen vermoord. De media die dit zo hebben weten te draaien dat het lijkt alsof hij zich niet verzette en er racistische motieven waren zouden met terugwerkende kracht achter slot en grendel moeten worden gegooid.
Dit dus.
pi_194406060
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit dus.
Ik lees er nog altijd niet in waarom hij dood moest, maar dat kun jij vast wel uitleggen.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:35:33 #55
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194406397
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:09 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik lees er nog altijd niet in waarom hij dood moest, maar dat kun jij vast wel uitleggen.
Het heeft in ieder geval niks te maken met fentanyl en methamphetamine, toch?
pi_194406427
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:35 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Het heeft in ieder geval niks te maken met fentanyl en methamphetamine, toch?
Is dit bedoeld als een inhoudelijke bijdrage?
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:42:58 #57
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194406462
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:39 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Is dit bedoeld als een inhoudelijke bijdrage?
Ja. Floyd heeft zichzelf immers de dood in gedrogeerd.
pi_194406494
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:42 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ja. Floyd heeft zichzelf immers de dood in gedrogeerd.
Dus dan was het een beetje zinloos om hem te doden als hij zich toch wel de dood in gedrogeerd zou hebben?
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:50:06 #59
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194406535
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:42 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Ja. Floyd heeft zichzelf immers de dood in gedrogeerd.
Wat is dit nou weer voor achterlijke onzin? Die dikke 8 minuten een knie met het volle gewicht van die agent in z'n nek heeft er in elk geval niks mee te maken, toch?
Huilen dan.
pi_194406552
quote:
83s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor achterlijke onzin? Die dikke 8 minuten een knie met het volle gewicht van die agent in z'n nek heeft er in elk geval niks mee te maken, toch?
Natuurlijk niet, hij was immers zwartcrimineel.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:55:36 #61
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194406587
Overigens kan je pas van fentanyl en/of methamfetamine stikken als je out bent, en voor het zover is dan is het wel duidelijk dat je er slecht aan toe bent. Dat hij talloze keren aangaf niet te kunnen ademen heeft echt met niks anders dan de knie in zijn nek te maken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Isdatzo op 05-08-2020 00:03:40 ]
Huilen dan.
pi_194406815
quote:
83s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:55 schreef Isdatzo het volgende:
Overigens kan je pas van fentanyl en/of methamfetamine stikken als je out bent, en voor het zover is dan is het wel duidelijk dat je er slecht aan toe bent. Dat hij talloze keren aangaf niet te kunnen ademen heeft echt met niks anders dan de knie in zijn nek te maken.
Hij begon al te miepen dat ie niet kon ademen toen hij nog achter de patrolcar zat, meneer was zogenaamd claustrofobisch. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 00:27:14 #63
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194406844
't Zag eruit als een paniekaanval.

Wat doe je dan als agent die de-escalerend probeert op te treden? Precies! Dan leg je hem in de goot met een knie in z'n nek en blijf je er vervolgens rustig op zitten terwijl je slachtoffer aangeeft moeite te hebben met ademhalen :') .

Maar nee, het is vast de fentanyl!
Huilen dan.
pi_194406980
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 00:27 schreef Isdatzo het volgende:
't Zag eruit als een paniekaanval.
:D _O-

Ja hoor, een paniekaanval.

Waarom is het zo moeilijk toe te geven dat die gozer zwaar onder invloed was? Dat is echt overduidelijk _O- Net zoals die andere gast die compleet bezopen in de McDrive (of een ander restaurant) in slaap viel.

Staat overigens helemaal los verder van de actie van agent Chauvin.
pi_194407003
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 00:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

:D _O-

Ja hoor, een paniekaanval.

Waarom is het zo moeilijk toe te geven dat die gozer zwaar onder invloed was? Dat is echt overduidelijk _O- Net zoals die andere gast die compleet bezopen in de McDrive (of een ander restaurant) in slaap viel.

Staat overigens helemaal los verder van de actie van agent Chauvin.
Dat wordt dan ook niet ontkend? Er wordt ontkend dat dat de doodsoorzaak was.

En verder is een paniekaanval tijdens drugsgebruik prima mogelijk. Gebeurt wel vaker.
"Pools are perfect for holding water"
pi_194407010
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 00:45 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat wordt dan ook niet ontkend? Er wordt ontkend dat dat de doodsoorzaak was.

En verder is een paniekaanval tijdens drugsgebruik prima mogelijk. Gebeurt wel vaker.
Er is wel meer prima mogelijk.
pi_194407035
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 00:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Er is wel meer prima mogelijk.
Ja zeg dan dat je het niet gelooft. Prima verder.

Maar doen alsof het niet mogelijk is, is gewoon onzin.
"Pools are perfect for holding water"
pi_194407049


_O_
  woensdag 5 augustus 2020 @ 00:54:53 #69
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194407074
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 00:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

:D _O-

Ja hoor, een paniekaanval.

Waarom is het zo moeilijk toe te geven dat die gozer zwaar onder invloed was? Dat is echt overduidelijk _O- Net zoals die andere gast die compleet bezopen in de McDrive (of een ander restaurant) in slaap viel.

Staat overigens helemaal los verder van de actie van agent Chauvin.
Waar ontken ik dat die man onder invloed was? Ik wil dat best expliciet zeggen hoor, dus bij dezen.
Huilen dan.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 02:37:58 #70
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194407452
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:35 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Het heeft in ieder geval niks te maken met fentanyl en methamphetamine, toch?
Weet je überhaupt wel wat die middelen doen? :')
pi_194407708
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 02:37 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Weet je überhaupt wel wat die middelen doen? :')
Dat is bij alle mensen verschillend, beelden van de effecten van wat deze middelen kunnen doen kun je overal op het web terugvinden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194408050
quote:
83s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:55 schreef Isdatzo het volgende:
Overigens kan je pas van fentanyl en/of methamfetamine stikken als je out bent, en voor het zover is dan is het wel duidelijk dat je er slecht aan toe bent. Dat hij talloze keren aangaf niet te kunnen ademen heeft echt met niks anders dan de knie in zijn nek te maken.
Hoezo zegt die dat dan al voor dat ie die knie in zijn nek krijgt?! :')
pi_194408083
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 07:42 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Hoezo zegt die dat dan al voor dat ie die knie in zijn nek krijgt?! :')
En waarom ging hij überhaupt onder die knie liggen, dat was toch ook niet slim? 8)7
pi_194408086
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 07:42 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Hoezo zegt die dat dan al voor dat ie die knie in zijn nek krijgt?! :')
Wat voor ehbo opleiding krijgen die agenten dan. Als een arrestant aangeeft dat hij geen lucht meer krijgt met je volle gewicht op zijn nek gaan zitten om aan de arrestant te laten merken hoe geen lucht krijgen echt moet voelen? :')
pi_194408203
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:09 schreef Kansenjongere het volgende:

Ik lees er nog altijd niet in waarom hij dood moest, maar dat kun jij vast wel uitleggen.
Ik lees ook nergens dat dat gesteld wordt misschien kun je dat even aanwijzen?
pi_194408241
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 00:27 schreef Isdatzo het volgende:
't Zag eruit als een paniekaanval.

Wat doe je dan als agent die de-escalerend probeert op te treden? Precies! Dan leg je hem in de goot met een knie in z'n nek en blijf je er vervolgens rustig op zitten terwijl je slachtoffer aangeeft moeite te hebben met ademhalen :') .

Maar nee, het is vast de fentanyl!
Iedereen die te vervelend wordt en zegt ergens last van te hebben maar laten lopen dan? Zodat ze als "verward" persoon onschuldige burgers kunnen ombrengen?
pi_194408274
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik lees ook nergens dat dat gesteld wordt misschien kun je dat even aanwijzen?
Waarom moeten door de politie geweld verheerlijkers hier dan toch steeds deze bijzaken maar benoemt blijven worden? Kun je ons dat eens verklaren?

In mijn optiek gaat het hier over de dehumanificatie van een persoon alleen om de moraal maar af te leiden van de hoofdzaak van een politeiagent die zijn geweldsmonopolie zwaar misbruikt. En deze mensen met hun cognitieve dissonantie maar hopen dat de politie het geweldsmonopolie alleen misbruikt bij criminelen. :D
pi_194408325
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 07:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat voor ehbo opleiding krijgen die agenten dan. Als een arrestant aangeeft dat hij geen lucht meer krijgt met je volle gewicht op zijn nek gaan zitten om aan de arrestant te laten merken hoe geen lucht krijgen echt moet voelen? :')
Hij zei ook dat ie claustrofobie heeft als ie in de politie auto wordt gezet, dat terwijl ie net uit een andere auto komt.
pi_194408372
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Iedereen die te vervelend wordt en zegt ergens last van te hebben maar laten lopen dan? Zodat ze als "verward" persoon onschuldige burgers kunnen ombrengen?
Gewoon heel lief vragen of hij alsjeblieft mee wilt werken, zo niet gewoon laten lopen :')
pi_194408380
quote:
Zoals verwacht heeft Antifa het feestje verstoord. Wordt wel een weer een leuke Change My Mind.
pi_194408588
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Iedereen die te vervelend wordt en zegt ergens last van te hebben maar laten lopen dan? Zodat ze als "verward" persoon onschuldige burgers kunnen ombrengen?
Iedereen die te vervelend wordt en zegt ergens last van te hebben maar vermoorden dan? Zodat ze als "verward" persoon geen onschuldige burgers kunnen ombrengen?
pi_194408605
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:52 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Iedereen die te vervelend wordt en zegt ergens last van te hebben maar vermoorden dan? Zodat ze als "verward" persoon geen onschuldige burgers kunnen ombrengen?
Staat nergens, zegt niemand. Kom, post nog eens iets doms :).
pi_194408611
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 00:22 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hij begon al te miepen dat ie niet kon ademen toen hij nog achter de patrolcar zat, meneer was zogenaamd claustrofobisch. :')
Hoe is dit relevant eigenlijk?
pi_194408627
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Staat nergens, zegt niemand. Kom, post nog eens iets doms :).
Dat zeg ik ook niet. Kom, post nog eens wat doms.

Misschien, heel misschien probeer ik aan te geven dat de post die ik quote een valse tegenstelling is. Zoals mijn post dat ook is, wat jij schijnbaar ook hebt ontdekt.
pi_194408634
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:58 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Kom, post nog eens wat doms.

Misschien, heel misschien probeer ik aan te geven dat de post die ik quote een valse tegenstelling is. Zoals mijn post dat ook is, wat jij schijnbaar ook hebt ontdekt.
'It was merely an act!'.

:')
pi_194408751
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

'It was merely an act!'.

:')
Ik had natuurlijk op deze post:
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Iedereen die te vervelend wordt en zegt ergens last van te hebben maar laten lopen dan? Zodat ze als "verward" persoon onschuldige burgers kunnen ombrengen?
Ook zo kunnen reageren:

quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Staat nergens, zegt niemand. Kom, post nog eens iets doms :).
Dan snap je het misschien wel.

Of, om het compleet te maken, had ik op deze post:
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 00:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

:D _O-


Waarom is het zo moeilijk toe te geven dat die gozer zwaar onder invloed was? Dat is echt overduidelijk _O- Net zoals die andere gast die compleet bezopen in de McDrive (of een ander restaurant) in slaap viel.
Zo moeten reageren.


quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Staat nergens, zegt niemand. Kom, post nog eens iets doms :).
pi_194408760
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 09:12 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Ik had natuurlijk op deze post:
[..]

Ook zo kunnen reageren:
[..]

Dan snap je het misschien wel.

Of, om het compleet te maken, had ik op deze post:
[..]

[..]

Oke? En nu?
pi_194408802
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 09:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Oke? En nu?
Nu heb jij geleerd wat een valse tegenstelling is. Voor het overige;
Geen idee. Jij begon mij te quoten, neem aan dat jij nu ook weet hoe het verder moet. Je mengde je niet voor niets in het gesprek toch?
pi_194408813
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 09:17 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Nu heb jij geleerd wat een valse tegenstelling is. Voor het overige;
Geen idee. Jij begon mij te quoten, neem aan dat jij nu ook weet hoe het verder moet. Je mengde je niet voor niets in het gesprek toch?
Je zei gewoon wat doms. Alles daarna is niet echt relevant, maar als jij je erdoor beter voelt, prima.
pi_194408836
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 09:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Je zei gewoon wat doms. Alles daarna is niet echt relevant, maar als jij je erdoor beter voelt, prima.
Tsja :') als jij dat denkt is dat prima. Je hoeft niet te reageren natuurlijk.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 09:20:52 #91
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194408847
quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Iedereen die te vervelend wordt en zegt ergens last van te hebben maar laten lopen dan? Zodat ze als "verward" persoon onschuldige burgers kunnen ombrengen?
Ah ja, want er zit natuurlijk niks tussen iemand laten lopen en iemand effectief standrechtelijk executeren.

Waarom probeer jij de hele tijd rare conclusies te trekken die op geen enkele wijze volgen uit wat ik schrijf? Ik zeg toch helemaal niet dat er geen reden was om Floyd aan te houden, of dat je hem had moeten laten lopen.
Huilen dan.
pi_194408894
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:53 schreef Isdatzo het volgende:
In essentie (en ja, dat is natuurlijk kort door de bocht): omdat de maatschappij in de VS in de loop der jaren minder racistisch werd jegens Aziaten.

Zie bijvoorbeeld https://www.nber.org/papers/w22748.pdf, of andere papers.
[..]
Ik vind dit een studie (die trouwens enkel in Californië geboren kinderen betreft) met een luguber randje. Tevens klopt het niet wat je aangeeft. Er staat helemaal niet in deze studie dat Asian Americans in de loop der jaren minder racistisch werden bejegend en dat dit een concrete verklaring zou zijn voor hun sociale mobiliteit.

Dit zijn de conclusies:

• Als AGCT testresultaten uit 1943, in aanloop naar WWII worden vergeleken is er een groot contrast zichtbaar tussen de vaardigheden van Asian Americans en zwarte Amerikanen. Twijfelachtig en discutabel argument naar mijn mening waarmee je het pad gaat bewandelen van allerlei theorieën omtrent ras en IQ die je beter kunt vermijden. Op basis van AGCT testresultaten in aanloop naar WWI, zijn ook allerlei theorieën ontstaan die in de categorie vallen van eugenetica. Bijvoorbeeld dat zwarte Amerikanen een minderwaardig of minder capabel ras zouden zijn. En het valt niet te ontkennen dat deze studie heel slinks in eenzelfde richting lijkt te wijzen met termen zoals “skill gap”.
• Anti-Asian immigration policies zorgden er eigenlijk voor dat voornamelijk buitengewoon vaardige en goed opgeleide Aziaten in aanmerking kwamen voor migratie.
• Asian Americans hadden te maken met minstens even erge dan wel ergere discriminatie als zwarte Amerikanen tot aan 1960, zo hadden kinderen enkel toegang tot so-called "oriental schools". Deze scholen kregen vaak te maken minder financiering of hadden een negatieve invloed had op de ontwikkeling van academische vaardigheden.
• Asian Americans vertonen een buitengewone opwaartse intergenerationele mobiliteit. Kortom, elke generatie weet het beter te doen dan de vorige. Salaris speelt hierin een rol, maar ook educatie, die op den duur weer toegang biedt tot meer inkomsten.
• Ten slotte wordt er vermeldt dat Asian Americans en zwarte Amerikanen een andere historische achtergrond kennen die wellicht ook een rol zou kunnen spelen, maar daar is nieuw onderzoek voor nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2020 09:26:06 ]
pi_194410000
quote:
83s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 09:20 schreef Isdatzo het volgende:

Ah ja, want er zit natuurlijk niks tussen iemand laten lopen en iemand effectief standrechtelijk executeren.

Waarom probeer jij de hele tijd rare conclusies te trekken die op geen enkele wijze volgen uit wat ik schrijf? Ik zeg toch helemaal niet dat er geen reden was om Floyd aan te houden, of dat je hem had moeten laten lopen.
Vermoorden, standrechtelijk executeren, het wordt steeds gekker. _O-
pi_194410230
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vermoorden, standrechtelijk executeren, het wordt steeds gekker. _O-
Second-degree-murder is tenlastegelegd. Standrechtelijk executeren is het doden zonder voorafgaand proces.

Niet eens heel vergezocht, wel wat prozaisch.

Maar goed, door deze reactie hoef jij lekker niet in te gaan op de valse tegenstelling waar je op wordt aangesproken. Dat is ook wel makkelijk natuurlijk.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 11:36:31 #95
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194410320
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:30 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Second-degree-murder is tenlastegelegd. Standrechtelijk executeren is het doden zonder voorafgaand proces.

Niet eens heel vergezocht, wel wat prozaisch.

Maar goed, door deze reactie hoef jij lekker niet in te gaan op de valse tegenstelling waar je op wordt aangesproken. Dat is ook wel makkelijk natuurlijk.
En we weten nu ook waarom de pro-Antifa aanklager de bodycam beelden niet vrij wilde geven. De aanklachten zijn gebaseerd op gebakken lucht en de agenten zullen vrijspraak krijgen omdat, wellicht onder druk van terroristen, te hoog werd ingezet op de aanklachten.

Maar goed, dat zal wel weer zo gespind worden dat er weer lekker verontwaardigd over kan worden gedaan door de linksextremisten.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 11:46:02 #96
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194410420
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:54 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Zelfs als iemand doorgedraaid is - niet dat dit hier aan de hand is overigens - , ligt daar geen excuus om hem dan maar te vermoorden.
Dit is toch geen moord man , lijkt me eerder een gevalletje dood door schuld.


De ex-politieman legt het wel goed uit, en ja hij heeft een Trump shirt aan , boeie
Ik ben inmiddels overleden
pi_194410488
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:36 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

En we weten nu ook waarom de pro-Antifa aanklager de bodycam beelden niet vrij wilde geven. De aanklachten zijn gebaseerd op gebakken lucht en de agenten zullen vrijspraak krijgen omdat, wellicht onder druk van terroristen, te hoog werd ingezet op de aanklachten.

Maar goed, dat zal wel weer zo gespind worden dat er weer lekker verontwaardigd over kan worden gedaan door de linksextremisten.
Ik verwacht gewoon aquitted, zeker na die gelekte bodycambeelden die ten tijde van de tenlastelegging nog niet beschikbaar waren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 11:49:46 #98
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194410493
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:36 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

En we weten nu ook waarom de pro-Antifa aanklager de bodycam beelden niet vrij wilde geven. De aanklachten zijn gebaseerd op gebakken lucht en de agenten zullen vrijspraak krijgen omdat, wellicht onder druk van terroristen, te hoog werd ingezet op de aanklachten.

Maar goed, dat zal wel weer zo gespind worden dat er weer lekker verontwaardigd over kan worden gedaan door de linksextremisten.
Pro-antifa aanklager, terroristen, linksextremisten.. toe maar hoor.

Die vrijspraak waar je zo zeker van bent lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk. Durf je daar een kratje pils op te zetten?
Huilen dan.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 11:50:06 #99
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194410504
quote:
Wanneer staat deze online ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_194410514
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:36 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

En we weten nu ook waarom de pro-Antifa aanklager de bodycam beelden niet vrij wilde geven. De aanklachten zijn gebaseerd op gebakken lucht en de agenten zullen vrijspraak krijgen omdat, wellicht onder druk van terroristen, te hoog werd ingezet op de aanklachten.

Maar goed, dat zal wel weer zo gespind worden dat er weer lekker verontwaardigd over kan worden gedaan door de linksextremisten.
Waarom zijn de aanklachten gebakken lucht?
pi_194410515
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:50 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Wanneer staat deze online ?
Volgens mij kwamen er morgen wat fragmenten online.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 11:51:00 #102
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194410519
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Pro-antifa aanklager, terroristen, linksextremisten.. toe maar hoor.

Die vrijspraak waar je zo zeker van bent lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk. Durf je daar een kratje pils op te zetten?
Vrijspraak lijkt me ook niet nee , maar ik hoor mensen over moord en dat is het zeker niet
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 5 augustus 2020 @ 11:51:29 #103
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194410526
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Volgens mij kwamen er morgen wat fragmenten online.
^O^ ff in de gaten houden dus
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 5 augustus 2020 @ 11:52:01 #104
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194410532
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Pro-antifa aanklager, terroristen, linksextremisten.. toe maar hoor.

Die vrijspraak waar je zo zeker van bent lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk. Durf je daar een kratje pils op te zetten?


Never forget


En zolang de agenten een eerlijk proces krijgen, neem ik die weddenschap aan
pi_194410634
quote:
2s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:52 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Never forget


En zolang de agenten een eerlijk proces krijgen, neem ik die weddenschap aan
Amerika het land van plea deals ipv eerlijke processen is ook nog een bizar verschijnsel. :D
pi_194410635
quote:
2s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:52 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Never forget


En zolang de agenten een eerlijk proces krijgen, neem ik die weddenschap aan
Wat is dan een eerlijk proces? Het zou nogal onzuiver zijn om resultaat en middel achteraf aan elkaar te koppelen. In de trant van: als ze worden veroordeeld hebben ze geen eerlijk proces gehad.
pi_194410667
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:51 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Vrijspraak lijkt me ook niet nee , maar ik hoor mensen over moord en dat is het zeker niet
Op dit moment luidt de tenlasteleghing second degree murder.

Dat is - vrij vertaald en zonder juridische nuance - vergelijkbaar met doodslag hier.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 12:00:07 #108
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194410694
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:58 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Op dit moment luidt de tenlasteleghing second degree murder.

Dat is - vrij vertaald en zonder juridische nuance - vergelijkbaar met doodslag hier.
Dat zal best , maar dat is het niet ,ik heb nou niet het idee dat hij op z'n nek is gaan zitten om hem dood te maken. Maar ja , ik ben geen rechter noch jurist/advocaat , dus het is afwachten
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 5 augustus 2020 @ 12:03:07 #109
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194410744
quote:
2s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:52 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Never forget
Ik zie niet hoe het lezen van dat boek iemand een antifa-aanhanger maakt. Ik heb ook stukken uit Mein Kampf gelezen. En nu?

Voor een recensie: https://www.newyorker.com(...)te-history-of-antifa

Overigens lijkt het erop alsof hij dat boek tegenkwam in een boekwinkel en toen die foto gemaakt heeft.
quote:
En zolang de agenten een eerlijk proces krijgen, neem ik die weddenschap aan
En wanneer de uitkomst je niet bevalt is het geen eerlijk proces zeker?
Huilen dan.
pi_194410748
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:00 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Dat zal best , maar dat is het niet ,ik heb nou niet het idee dat hij op z'n nek is gaan zitten om hem dood te maken. Maar ja , ik ben geen rechter noch jurist/advocaat , dus het is afwachten
Naar Nederlands recht: grote kans dat het doodslag is. Voorwaardelijke opzet door 7 minuten je knie op een nek te drukken, met name na ECLI:NL:HR:2018:718.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 12:04:30 #111
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194410770
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:03 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Naar Nederlands recht: grote kans dat het doodslag is. Voorwaardelijke opzet door 7 minuten je knie op een nek te drukken, met name na ECLI:NL:HR:2018:718.
Ik weet niet of ze , dat hij zwaar onder de dope zat , mee gaan nemen in het proces.
Ik ben inmiddels overleden
pi_194410826
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:04 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze , dat hij zwaar onder de dope zat , mee gaan nemen in het proces.
Natuurlijk neem je dat mee. Maar voor het opzetvereiste zal het geen biet uitmaken. Of, indien de agenten wisten dat hij aan de drugs zat, in het nadeel van de agent werken. (Nogmaals, Nederlands recht dit).
pi_194410828
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:04 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze , dat hij zwaar onder de dope zat , mee gaan nemen in het proces.
Hebben ze de agent ook getest misschien had hij last van hoge cafeïne niveau's en kan men dat onder de verzachtende omstandigheden zetten. :D
  woensdag 5 augustus 2020 @ 12:10:13 #114
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194410855
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hebben ze de agent ook getest misschien had hij last van hoge cafeïne niveau's en kan men dat onder de verzachtende omstandigheden zetten. :D
hadden misschien wel moeten doen ,ken wel wat mensen die af en toe een lijntje nemen omdat ze de werkdruk niet aankunnen (geen politiemensen maar mensen uit de financiële wereld), bij Floyd is het iig vast gesteld dat hij niet helemaal clean was
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 5 augustus 2020 @ 12:11:36 #115
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194410871
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:08 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Natuurlijk neem je dat mee. Maar voor het opzetvereiste zal het geen biet uitmaken. Of, indien de agenten wisten dat hij aan de drugs zat, in het nadeel van de agent werken. (Nogmaals, Nederlands recht dit).
Ik neem aan dat ze in de VS ook iets als een zorgplicht kennen.
Huilen dan.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 12:12:19 #116
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194410885
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:08 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Natuurlijk neem je dat mee. Maar voor het opzetvereiste zal het geen biet uitmaken. Of, indien de agenten wisten dat hij aan de drugs zat, in het nadeel van de agent werken. (Nogmaals, Nederlands recht dit).
Het zal daar iiig wel anders gaan , aangezien je daar al een miljoen krijgt als iemand per ongeluk hete koffie morst op je :')
Ik ben inmiddels overleden
pi_194410962
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:12 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Het zal daar iiig wel anders gaan , aangezien je daar al een miljoen krijgt als iemand per ongeluk hete koffie morst op je :')
Dat heeft een hele andere oorzaak. Kortgezegd: een schadevergoeding in Nederland omvat enkel daadwerkelijk geleden schade. In veel staten van de VS gaat het om daadwerkelijk geleden schade + punitive component, veelal afhankelijk van het vermogen of omzet van de schadeplichtige.

Al blijft Liebeck v. McDonald's een prachtig stuk jurisprudentie.

[ Bericht 3% gewijzigd door Degodvader op 05-08-2020 12:22:47 ]
  woensdag 5 augustus 2020 @ 12:26:56 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194411093
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:30 schreef Degodvader het volgende:

Second-degree-murder is tenlastegelegd. Standrechtelijk executeren is het doden zonder voorafgaand proces.

Niet eens heel vergezocht, wel wat prozaisch.

Maar goed, door deze reactie hoef jij lekker niet in te gaan op de valse tegenstelling waar je op wordt aangesproken. Dat is ook wel makkelijk natuurlijk.
Ik reageer hier op:

quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 00:27 schreef Isdatzo het volgende:
Wat doe je dan als agent die de-escalerend probeert op te treden?
Wat dat dan moet inhouden wordt gemakshalve weer in het midden gelaten maar dat ze al een tijdje bezig waren met de-escalerend optreden blijkt uit de nieuwe beelden... Dus wat had er nog meer moeten gebeuren? Taseren? Knieschot? Wat wil @Isdatzo?
  woensdag 5 augustus 2020 @ 12:28:50 #119
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194411123
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:36 schreef Ensiferum het volgende:

En we weten nu ook waarom de pro-Antifa aanklager de bodycam beelden niet vrij wilde geven. De aanklachten zijn gebaseerd op gebakken lucht en de agenten zullen vrijspraak krijgen omdat, wellicht onder druk van terroristen, te hoog werd ingezet op de aanklachten.

Maar goed, dat zal wel weer zo gespind worden dat er weer lekker verontwaardigd over kan worden gedaan door de linksextremisten.
Dit dus, er is plotseling ook bijzonder weinig aandacht voor dit filmpje... Zeker in vergelijking met de eerste beelden waar het allemaal mee begon.
pi_194411192
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik reageer hier op:
[..]

Wat dat dan moet inhouden wordt gemakshalve weer in het midden gelaten maar dat ze al een tijdje bezig waren met de-escalerend optreden blijkt uit de nieuwe beelden... Dus wat had er nog meer moeten gebeuren? Taseren? Knieschot? Wat wil @:Isdatzo?
?? Je reageert op deze post:

quote:
83s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 09:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ah ja, want er zit natuurlijk niks tussen iemand laten lopen en iemand effectief standrechtelijk executeren.

Waarom probeer jij de hele tijd rare conclusies te trekken die op geen enkele wijze volgen uit wat ik schrijf? Ik zeg toch helemaal niet dat er geen reden was om Floyd aan te houden, of dat je hem had moeten laten lopen.
Maargoed. Over dikgedrukte. Het gaat er vooral om wat er niet had moeten gebeuren. Namelijk het ombrengen van de arrestant.

Jij lijkt te betogen dat het doden van een arrestant het logische gevolg is van deze aanleiding. Daar schuilt de valse tegenstelling. Terwijl je - ik noem maar wat - hem ook onder bedwang had kunnen houden/afvoeren zonder hem dood te maken door 7 minuten lang je knie in zijn nek te duwen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Degodvader op 05-08-2020 12:44:14 ]
  woensdag 5 augustus 2020 @ 12:44:45 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194411358
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:34 schreef Degodvader het volgende:

[..]

?? Je reageert op deze post:
[..]

Maargoed. Over dikgedrukte. Het gaat er vooral om wat er niet had moeten gebeuren. Namelijk het ombrengen van de arrestant.

Jij lijkt te betogen dat het doden van een arrestant het logische gevolg is van deze aanleiding. Terwijl je - ik noem maar wat - hem ook onder bedwang had kunnen houden/afvoeren zonder hem dood te maken door 7 minuten lang je knie in zijn nek te duwen.
De discussie begon al eerder. Maar jij moest je er weer zo nodig mee bemoeien.
pi_194411386
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

De discussie begon al eerder. Maar jij moest je er weer zo nodig mee bemoeien.
Vervelend ja, op een discussieforum.

Maar wederom de inhoud vermeden, chapeau. Word je langzamerhand niet misselijk van de rondjes die je om de hete brei heendraait?
pi_194411478
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik lees ook nergens dat dat gesteld wordt misschien kun je dat even aanwijzen?
Waarom worden er dan toch steeds die volstrekt irrelevante dingen bij gehaald?
  woensdag 5 augustus 2020 @ 12:53:21 #124
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194411511
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:46 schreef Degodvader het volgende:

Vervelend ja, op een discussieforum.
Ga dan niet zo bijdehand lopen doen op wat voor post ik reageer aangezien het om een eerdere post ging.

quote:
Maar wederom de inhoud vermeden, chapeau. Word je langzamerhand niet misselijk van de rondjes die je om de hete brei heendraait?
Je denkt toch niet dat ik serieus in discussie ga met personen die het nu al over moord en standrechtelijk executeren hebben? Wat het is zal gaan blijken uit de uitspraak van de rechtbank, de huidige aanklacht zegt helemaal niks natuurlijk. Maar het geeft wel precies aan hoe jullie in de wedstrijd staan.

Daarnaast heb ik met @Isdatzo al ellenlange discussies gevoerd over dit onderwerp en mijn mening verandert echt niet omtrent Floyd en ik ga niet nog een keer beginnen.
pi_194411556
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ga dan niet zo bijdehand lopen doen op wat voor post ik reageer aangezien het om een eerdere post ging.
[..]

Je denkt toch niet dat ik serieus in discussie ga met personen die het nu al over moord en standrechtelijk executeren hebben? Wat het is zal gaan blijken uit de uitspraak van de rechtbank, de huidige aanklacht zegt helemaal niks natuurlijk. Maar het geeft wel precies aan hoe jullie in de wedstrijd staan.

Daarnaast heb ik met @:Isdatzo al ellenlange discussies gevoerd over dit onderwerp en mijn mening verandert echt niet omtrent Floyd en ik ga niet nog een keer beginnen.
En we blijven draaien :') Alles om het maar niet over de inhoud te hebben lijkt het.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 12:57:35 #126
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194411569
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:53 schreef AchJa het volgende:

Daarnaast heb ik met @:Isdatzo al ellenlange discussies gevoerd over dit onderwerp en mijn mening verandert echt niet omtrent Floyd en ik ga niet nog een keer beginnen.
Niet? Waarom dan deze reactie?

quote:
6s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Iedereen die te vervelend wordt en zegt ergens last van te hebben maar laten lopen dan? Zodat ze als "verward" persoon onschuldige burgers kunnen ombrengen?
Huilen dan.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 12:59:53 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194411608
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:50 schreef Kansenjongere het volgende:
Waarom worden er dan toch steeds die volstrekt irrelevante dingen bij gehaald?
Waarom zeg je dan dat ik vind dat hij "dood moest"?

Ken je dit verhaal nog? January 2019 Lincoln Memorial confrontation. Ophef alom tot de hele voorgeschiedenis boven water kwam... Toen werd het plotseling ijzig stil.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 13:00:55 #128
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 5 augustus 2020 @ 14:02:59 #129
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194412477
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 05:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is bij alle mensen verschillend
Eh, wat?
pi_194412672
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 14:02 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Eh, wat?
Dat de uitwerking niet op iedereen hetzelfde effect heeft.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194412885
twitter


twitter


Gelukkig gaat het vreedzaam protesteren gewoon door :)

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2020 14:36:06 ]
  woensdag 5 augustus 2020 @ 14:44:47 #132
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194413001
Is er iets dat niet de schuld van de antifa is volgens Ngo? Hij roept er 23 keer iets over in de afgelopen 24 uur.
Huilen dan.
pi_194413012
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 14:44 schreef Isdatzo het volgende:
Is er iets dat niet de schuld van de antifa is volgens Ngo? Hij roept er 23 keer iets over in de afgelopen 24 uur.
Geen idee, misschien kan je het hem vragen? :)
pi_194413108
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom zeg je dan dat ik vind dat hij "dood moest"?
Mensen gaan de straat op nadat deze man gedood is.
Vervolgens komen jij en anderen in dit topic met allerlei volstrekt irrelevante feiten en meningen over deze man.
Als het niet is om diens dood te vergoelijken, waarom dan wel?
pi_194413125
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 14:44 schreef Isdatzo het volgende:
Is er iets dat niet de schuld van de antifa is volgens Ngo? Hij roept er 23 keer iets over in de afgelopen 24 uur.
Steun jij antifa?
pi_194413526
Deze bestuurder is het niet eens met de opgeworpen barricade:

twitter
pi_194413765
Ook interessant:


Tenenkrommend einde natuurlijk, maar dat even geheel terzijde.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 17:00:23 #138
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194414649
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 14:54 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Mensen gaan de straat op nadat deze man gedood is.
Vervolgens komen jij en anderen in dit topic met allerlei volstrekt irrelevante feiten en meningen over deze man.
Als het niet is om diens dood te vergoelijken, waarom dan wel?
Het gaat niet om vergoeilijken. Het gaat ook om de acties van Floyd die tot dit resultaat geleid hebben, die lijken me wel degelijk relevant. Of is het straks ook huilen als een gewapende overvaller neergeschoten wordt? Alleen zijn dood is "relevant" en de rest boeit niet?

Altijd janken om context behalve nu.
pi_194414697
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het gaat niet om vergoeilijken. Het gaat ook om de acties van Floyd die tot dit resultaat geleid hebben, die lijken me wel degelijk relevant. Of is het straks ook huilen als een gewapende overvaller neergeschoten wordt? Alleen zijn dood is "relevant" en de rest boeit niet?

Altijd janken om context behalve nu.
Waarom is het relevant dat hij drugs heeft gebruikt? Ik heb in m'n leven bergen drugs genomen en ik vind dat persoonlijk geen verzachtende omstandigheid voor mijn eventuele dood middels een politie-nekklem.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 5 augustus 2020 @ 17:04:23 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194414706
probleem is ook meer dat hij na zijn arrestatie/overgave is omgekomen ... dat is natuurlijk altijd verdacht

dan doet zijn gewlddadige verleden er idd niet zoveel meer toe
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194414745
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Altijd janken om context behalve nu.
Met context is niets mis, met het erbij halen van irrelevante zaken daarentegen wel.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 17:14:19 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194414827
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom is het relevant dat hij drugs heeft gebruikt? Ik heb in m'n leven bergen drugs genomen en ik vind dat persoonlijk geen verzachtende omstandigheid voor mijn eventuele dood middels een politie-nekklem.
Als je geen gekke dingen doet is er weinig aan de hand. Als je doordraait en een gevaar voor anderen wordt is het wel degelijk relevant.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 17:15:37 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194414865
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je geen gekke dingen doet is er weinig aan de hand. Als je doordraait en een gevaar voor anderen wordt is het wel degelijk relevant.
Hoe was George Floyd, met zijn buik op de grond en een agent in zijn nek nog een gevaar voor anderen dan? Want dat lijk je nu te suggereren.

Of in jouw voorbeeld: als je de gewapende overvaller hebt overmeesterd, is het feit dat hij 5 minuten geleden met een wapen stond te zwaaien geen reden om hem nu te doden.


Je lijkt het te hebben over gepast geweld bij een aanhouding. Vreemd genoeg probeer je daarmee het doden van een arrestat te vergoelijken.
pi_194414871
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je geen gekke dingen doet is er weinig aan de hand. Als je doordraait en een gevaar voor anderen wordt is het wel degelijk relevant.
Zelfs als ik doordraai (deed Floyd dat?), dan vind ik dat alsnog geen verzachtende omstandigheid voor een eventuele dood middels een nekklem.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 5 augustus 2020 @ 17:19:07 #146
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_194414878
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:18 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Hoe was George Floyd, met zijn buik op de grond en een agent in zijn nek nog een gevaar voor anderen dan? Want dat lijk je nu te suggereren.

Of in jouw voorbeeld: als je de gewapende overvaller hebt overmeesterd, is het feit dat hij 5 minuten geleden met een wapen stond te zwaaien geen reden om hem nu te doden.
MIsschen zou hij wel weer een gevaar worden zou die agent hem weer losgelaten hebben
pi_194414901
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:19 schreef tfors het volgende:

[..]

MIsschen zou hij wel weer een gevaar worden zou die agent hem weer losgelaten hebben
En er zijn geen andere manieren om een verdachte in bedwang te houden dan een nekklem?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 5 augustus 2020 @ 17:20:59 #148
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_194414902
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zelfs als ik doordraai (deed Floyd dat?), dan vind ik dat alsnog geen verzachtende omstandigheid voor een eventuele dood middels een nekklem.
Ik wel
pi_194414905
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:19 schreef tfors het volgende:

[..]

MIsschen zou hij wel weer een gevaar worden zou die agent hem weer losgelaten hebben
Klopt - hoewel het filmpje uberhau geen aanleiding geeft voorde opvatting dat hij een gevaar voor anderen was. Gelukkig waren er 4 agenten aanwezig om dat te voorkomen. Dat kan zonder de arrestant te doden.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 17:21:36 #150
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_194414912
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En er zijn geen andere manieren om een verdachte in bedwang te houden dan een nekklem?
Weet ik niet, ik ben er vrij zeker van dat bijna elke manier wel een kans op letsel van de verdachte geeft.
pi_194414935
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:21 schreef tfors het volgende:

[..]

Weet ik niet, ik ben er vrij zeker van dat bijna elke manier wel een kans op letsel van de verdachte geeft.
Letsel bij een aanhouding komt vaak voor. Maar wat heeft dat te maken met het doden van een arrestant?
pi_194414959
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:20 schreef tfors het volgende:

[..]

Ik wel
Waar zou deze verzachtende omstandigheid volgens jou toe moeten leiden?
  woensdag 5 augustus 2020 @ 17:25:28 #153
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_194414964
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:23 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Letsel bij een aanhouding komt vaak voor. Maar wat heeft dat te maken met het doden van een arrestant?
Heel veel, dood is ook letsel. Je kunt beter gewoon meewerken met de politie ipv hun leven moeilijk maken. De politie staat daar ook niet voor de lol de straat veilig te maken, waarom het leven van andere mensen zuur maken? Dan ook niet huilen als het een keer fout gaat.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 17:27:22 #154
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_194414984
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:25 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Waar zou deze verzachtende omstandigheid volgens jou toe moeten leiden?
Dat je het de politie niet moet aanrekenen als het dan een keer fout gaat. Tenzij ze met bedoeling een arrestant vermoorden, maar dat zal bijna nooit voorkomen (ik zeg niet nooit)
pi_194415016
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:25 schreef tfors het volgende:

[..]

Heel veel, dood is ook letsel. Je kunt beter gewoon meewerken met de politie ipv hun leven moeilijk maken. De politie staat daar ook niet voor de lol de straat veilig te maken, waarom het leven van andere mensen zuur maken? Dan ook niet huilen als het een keer fout gaat.
Het lijkt alsof je al het letsel - van een gebroken pink tot overlijden - op 1 hoop gooit. Waarom is dat?

En het gegeven dat iemand zich verzet bij een aanhouding is geen excuus voor het overlijden van die arrestant. Het zou prima een excuus kunnen zijn voor een gebroken pink. Bij een aanhouding gaat het steeds om proportioneel geweld. Hoeveel geweld heb ik nodig om mijn doel te bereiken? Het doel van dat geweld is steeds om iemand op een plaats van bewaring te krijgen.

Op het moment dat je die eis van proportioneel geweld loslaat (wat jij lijkt te suggeren) creëer je daarmee een vrijbrief om bij iedere aanhouding iemand de gruzelementen in te helpen.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 17:32:01 #156
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194415035
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:19 schreef tfors het volgende:

[..]

MIsschen zou hij wel weer een gevaar worden zou die agent hem weer losgelaten hebben
Welk gevaar? Hij lag geboeid in de goot joh.

Daarnaast zijn er, behalve bijna 10 minuten lang een knie in de nek, ook nog wel andere manieren te verzinnen waarop iemand in bedwang gehouden kan worden mocht daar aanleiding voor zijn.
Huilen dan.
pi_194415046
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:27 schreef tfors het volgende:

[..]

Dat je het de politie niet moet aanrekenen als het dan een keer fout gaat. Tenzij ze met bedoeling een arrestant vermoorden, maar dat zal bijna nooit voorkomen (ik zeg niet nooit)
Het gaat fout omdát de politie onnodig en niet proportioneel geweld gebruikt. Dat is het eiereten. Op het moment dat bij een aanhouding proportioneel geweld is gebruikt, en het gaat alsnog fout, is er ook niets aan de hand 'bedrijfsongeval' zo je wil.
pi_194415049
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zelfs als ik doordraai (deed Floyd dat?), dan vind ik dat alsnog geen verzachtende omstandigheid voor een eventuele dood middels een nekklem.
Hij was al doorgedraaid voordat hij uberhaupt uit zijn auto werd gehaald, die beelden uit die leak laten zien dat hij minutenlang psychotisch reageert tegen de politie en constant de bevelen die hij krijgt negeert, hij word gesommeerd uit de auto te stappen, doet ie niet, handen op het stuur te houden, hij blijft allerlei wilde gebaren maken, handen op zijn hoofd te houden, idem....er was gewoon geen land te bezeilen met die gast, en dat minutenlang terwijl de politie al die tijd uiterst kalm blijft en geen enkele vorm van dwang etaleert. Er zullen best wel protocollen zijn voor lui die overduidelijk high on crack zijn, want die vormen hoe dan ook een verhoogt risico, maar vreemd genoeg laten ze hem een minuut of 8 gewoon uitrazen. Dat het uiteindelijk eindigt met zo'n nekklem was onnodig, maar ook weer niet geheel ondenkbaar, gezien zijn gedrag sinds de staandehouding.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194415062
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:21 schreef Degodvader het volgende:
Dat kan zonder de arrestant te doden.
Je lijkt hier te suggereren dat de arrestant doelgericht gedood is..
pi_194415084
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:33 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Je lijkt hier te suggereren dat de arrestant doelgericht gedood is..
Ik suggereer dat de arrestant door de agenten gedood is (zegmaar, wat ik letterlijk schreef).
  woensdag 5 augustus 2020 @ 17:38:30 #161
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_194415121
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:30 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Het lijkt alsof je al het letsel - van een gebroken pink tot overlijden - op 1 hoop gooit. Waarom is dat?

En het gegeven dat iemand zich verzet bij een aanhouding is geen excuus voor het overlijden van die arrestant. Het zou prima een excuus kunnen zijn voor een gebroken pink. Bij een aanhouding gaat het steeds om proportioneel geweld. Hoeveel geweld heb ik nodig om mijn doel te bereiken? Het doel van dat geweld is steeds om iemand op een plaats van bewaring te krijgen.

Op het moment dat je die eis van proportioneel geweld loslaat (wat jij lijkt te suggeren) creëer je daarmee een vrijbrief om bij iedere aanhouding iemand de gruzelementen in te helpen.
Jij maakt het heel simpel lijken, dat is het in theorie ook, maar niet in de praktijk. In theorie past de politie precies zo veel geweld toe als noodzakelijk is, niet te veel niet te weinig. In theorie is van elk geweld precies bekend welk gevolg het op de gezondheid van de arrestant heeft. Beide is geen sprake van in de praktijk, is gewoon niet mogelijk. Dan met de wet van waarschijnlijkheid krijg je, bij grote getallen, bijna met zekerheid gevallen waar de politie iets te veel geweld gebruikt in combinatie met iets te groot gevolg, dit soort extreme gevallen waar een arrestatie tot de dood leidt.

extreme pech dus zeg maar
pi_194415132
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:35 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Ik suggereer dat de arrestant door de agenten gedood is (zegmaar, wat ik letterlijk schreef).
Is de dood een logisch gevolg van een dergelijke nekklem? In welk deel van de gevallen/na hoeveel tijd resulteert zo'n nekklem in overlijden? Is er volgens de richtlijnen/geldende procedures gehandeld?
pi_194415248
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:38 schreef tfors het volgende:

[..]

Jij maakt het heel simpel lijken, dat is het in theorie ook, maar niet in de praktijk. In theorie past de politie precies zo veel geweld toe als noodzakelijk is, niet te veel niet te weinig. In theorie is van elk geweld precies bekend welk gevolg het op de gezondheid van de arrestant heeft. Beide is geen sprake van in de praktijk, is gewoon niet mogelijk. Dan met de wet van waarschijnlijkheid krijg je, bij grote getallen, bijna met zekerheid gevallen waar de politie iets te veel geweld gebruikt in combinatie met iets te groot gevolg, dit soort extreme gevallen waar een arrestatie tot de dood leidt.

extreme pech dus zeg maar
Natuurlijk moet dit per geval - praktisch - bekeken worden. En in die beoordeling worden de aspecten die jij noemt ook meegenomen. 'In de praktijk is alles anders' klopt, maar daarmee kan niet alle buitensporig geweld worden goedgepraat. Waar dat toe kan leiden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij gaat ervan uit dat deze aanhouding zich in een soort schemergebied bevindt, waar 'net iets te veel' geweld is toegepast.

7 minuten met je knie iemands nek blokkeren bevindt zich niet meer in dat schemergebied.

[ Bericht 22% gewijzigd door Degodvader op 05-08-2020 17:52:58 ]
pi_194415285
quote:
5s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Is de dood een logisch gevolg van een dergelijke nekklem? In welk deel van de gevallen/na hoeveel tijd resulteert zo'n nekklem in overlijden? Is er volgens de richtlijnen/geldende procedures gehandeld?
Goede vragen. De aanklager heeft hierop reeds antwoord gegeven. Nu de rechtspraak nog.
pi_194415431
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:38 schreef tfors het volgende:

[..]

Jij maakt het heel simpel lijken, dat is het in theorie ook, maar niet in de praktijk. In theorie past de politie precies zo veel geweld toe als noodzakelijk is, niet te veel niet te weinig. In theorie is van elk geweld precies bekend welk gevolg het op de gezondheid van de arrestant heeft. Beide is geen sprake van in de praktijk, is gewoon niet mogelijk. Dan met de wet van waarschijnlijkheid krijg je, bij grote getallen, bijna met zekerheid gevallen waar de politie iets te veel geweld gebruikt in combinatie met iets te groot gevolg, dit soort extreme gevallen waar een arrestatie tot de dood leidt.

extreme pech dus zeg maar
Zie Mitch Henriquez.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 18:26:40 #166
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194415855
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:46 schreef Degodvader het volgende:

Jij gaat ervan uit dat deze aanhouding zich in een soort schemergebied bevindt, waar 'net iets te veel' geweld is toegepast.

7 minuten met je knie iemands nek blokkeren bevindt zich niet meer in dat schemergebied.
Exact. Het komt daar nog niet eens in de buurt van, en dat blijkt ook uit de kronkels waarin sommigen zich hier moeten wringen om het toepassen van zulk overduidelijk onnodig en zwaar buitenproportioneel politiegeweld goed te praten.

Die man was al lang en breed geboeid voordat hij in de goot belandde. Waar hebben we het over 8)7 .
Huilen dan.
  Moderator woensdag 5 augustus 2020 @ 18:28:49 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194415896
volgens mij is dit meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden dan zeer zwaar en buitenproportioneel politiegeweld hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 18:35:27 #168
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194416014
Je bent met 4 man sterk en Floyd is al geboeid. Om dan een dikke 8 minuten je knie met daarop je volle gewicht in z'n nek te plaatsen, terwijl Floyd duidelijk moeite heeft met ademen, is toch zwaar buitenproportioneel? Of welke maatstaven houd jij er dan op na?

Dat heeft niks met een samenloop van omstandigheden te maken.
Huilen dan.
  Moderator woensdag 5 augustus 2020 @ 18:42:52 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194416150
als hij net zijn volle gewicht op je nek gaat zitten dan breekt het toch?

krijg ook niet de indruk dat ze zelf het gevoel hebben iets fout te doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194416177
quote:
83s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:35 schreef Isdatzo het volgende:

Dat heeft niks met een samenloop van omstandigheden te maken.
Ik ben het met je eens dat 8 minuten lang de knie op die nek disproportioneel is, echter sluit dat het stukje dat ik quote niet uit volgens mij.
pi_194416351
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat 8 minuten lang de knie op die nek disproportioneel is, echter sluit dat het stukje dat ik quote niet uit volgens mij.
Ik vraag me overigens af of dat doorgaans een gangbare manier is om verdachten in toom te houden in de VS, in Nederland is een nekklem blijkbaar ook een veelgebruikte manier. En zoja, dan gaat het blijkbaar vaker goed dan fout, anders hadden we hier wel vaker gezeik over gezien.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194416410
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik vraag me overigens af of dat doorgaans een gangbare manier is om verdachten in toom te houden in de VS, in Nederland is een nekklem blijkbaar ook een veelgebruikte manier. En zoja, dan gaat het blijkbaar vaker goed dan fout, anders hadden we hier wel vaker gezeik over gezien.
Je knie in iemands nek drukken is geen nekklem he. Nekklem doe je met je arm.
pi_194416427
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:42 schreef sp3c het volgende:
als hij net zijn volle gewicht op je nek gaat zitten dan breekt het toch?

krijg ook niet de indruk dat ze zelf het gevoel hebben iets fout te doen

Dat is wellicht onderdeel van het probleem.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 19:05:09 #174
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194416505
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 19:00 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dat is wellicht onderdeel van het probleem.
Knie in de nek is in sommige staten toegestaan om arrestanten onder bedwang te houden , ook in de staat waar Floyd om het leven is gekomen.
Zal ondertussen wel teruggedraaid zijn , geen idee
Ik ben inmiddels overleden
pi_194416604
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 19:05 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Knie in de nek is in sommige staten toegestaan om arrestanten onder bedwang te houden , ook in de staat waar Floyd om het leven is gekomen.
Zal ondertussen wel teruggedraaid zijn , geen idee
Niet helemaal. Allereerst: het gaat niet om state law, maar om de Minneapolis PD policy and procedures manual. Legaal waren conscious neck restraint unconscious neck restraint. Beiden doe je niet met je knie (juist door de grote kans op letsel) maar met arm of been, en in beide gevallen moet je na handboeien stoppen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Degodvader op 05-08-2020 19:18:43 ]
  woensdag 5 augustus 2020 @ 19:21:42 #176
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194416842
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 19:11 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Niet helemaal. Allereerst: het gaat niet om state law, maar om de Minneapolis PD policy and procedures manual. Legaal waren conscious neck restraint unconscious neck restraint. Beiden doe je niet met je knie (juist door de grote kans op letsel) maar met arm of been, en in beide gevallen moet je na handboeien stoppen.
Waarom noemen ze het knee to neck.
Buiten dat , als je je been in iemand nek wil leggen , dan lijkt me het moeilijk om je knie niet te gebruiken.
Aangezien je kracht moet zetten , gaat je knie automatisch naar beneden

Hier staat (ja CNN :') ) er ook iets over
https://edition.cnn.com/2(...)xcessive-force-trnd/
Ik ben inmiddels overleden
  Moderator woensdag 5 augustus 2020 @ 19:31:21 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194416999
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 19:00 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dat is wellicht onderdeel van het probleem.
dat denk ik ja

er gaat iets in de procedure fout

waarom blijft hij zolang zitten?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 19:36:47 #178
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194417092
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:32 schreef Hathor het volgende:
Hij was al doorgedraaid voordat hij uberhaupt uit zijn auto werd gehaald, die beelden uit die leak laten zien dat hij minutenlang psychotisch reageert tegen de politie en constant de bevelen die hij krijgt negeert, hij word gesommeerd uit de auto te stappen, doet ie niet, handen op het stuur te houden, hij blijft allerlei wilde gebaren maken, handen op zijn hoofd te houden, idem....er was gewoon geen land te bezeilen met die gast, en dat minutenlang terwijl de politie al die tijd uiterst kalm blijft en geen enkele vorm van dwang etaleert. Er zullen best wel protocollen zijn voor lui die overduidelijk high on crack zijn, want die vormen hoe dan ook een verhoogt risico, maar vreemd genoeg laten ze hem een minuut of 8 gewoon uitrazen. Dat het uiteindelijk eindigt met zo'n nekklem was onnodig, maar ook weer niet geheel ondenkbaar, gezien zijn gedrag sinds de staandehouding.
Exact.

En ik wil ook wel eens van bv. @Isdatzo weten wat het alternatief moet zijn voor dit soort situaties. Want ik hoor continu termen als "buiten proportioneel", "de-escalerend optreden", "onnodig en zwaar buitenproportioneel politiegeweld" en dat soort termen voorbij komen. Maar wat had je zelf gedaan? Wat stel je voor?
pi_194417095
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 19:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat denk ik ja

er gaat iets in de procedure fout

waarom blijft hij zolang zitten?
'in de procedure'? Wat bedoel je?
pi_194417177
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 19:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Exact.

En ik wil ook wel eens van bv. @:Isdatzo weten wat het alternatief moet zijn voor dit soort situaties. Want ik hoor continu termen als "buiten proportioneel". "de-escalerend optreden", "onnodig en zwaar buitenproportioneel politiegeweld" en dat soort termen voorbij komen. Maar wat had je zelf gedaan? Wat stel je voor?
Wat dacht je van gewoon met handboeien om op de grond laten liggen. Eventueel voetboeien om doen. Hem met handboeien ergens aan vast zetten. Op de grond drukken zónder je knie in zijn nek te zetten. Hem in een arrestantenvoertuig zetten. Zelfs iets als pepperspray of taseren is een beter alternatief.

Je gaat mij niet vertellen dat jij denkt dat de enige manier om met 4 man iemand in bedwang te houden, een knie 7 minuten lang in iemands nek zetten is.
pi_194417336
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:59 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Je knie in iemands nek drukken is geen nekklem he. Nekklem doe je met je arm.
Dat zeg ik toch ook niet pietlut.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 19:49:28 #182
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194417362
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 19:40 schreef Degodvader het volgende:

Wat dacht je van gewoon met handboeien om op de grond laten liggen. Eventueel voetboeien om doen. Hem met handboeien ergens aan vast zetten. Op de grond drukken zónder je knie in zijn nek te zetten. Hem in een arrestantenvoertuig zetten. Zelfs iets als pepperspray of taseren is een beter alternatief.

Je gaat mij niet vertellen dat jij denkt dat de enige manier om met 4 man iemand in bedwang te houden, een knie 7 minuten lang in iemands nek zetten is.
Voetboeien, die hebben ze niet, in de auto laten zitten? Dat was nou net het probleem met hem... En taseren is sowieso al een paar jaar discutabel in de VS.

De agenten hebben voor deze optie gekozen en dat zal wel een reden hebben gehad (meneer wilde niet meewerken) en of dat nou wel of niet mocht zal door een rechter bepaald gaan worden.
pi_194417617
Hoe langer je erover nadenkt, hoe achterlijker het is dat de wereld maandenlang op de kop staat door de onterechte dood van 1 persoon die volkomen van het padje was door drugs wat resulteerde in de dood van meerdere andere mensen, achterlijk veel schade.

Over disproportioneel gesproken..
  woensdag 5 augustus 2020 @ 20:06:05 #184
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194417726
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 19:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Voetboeien, die hebben ze niet, in de auto laten zitten? Dat was nou net het probleem met hem... En taseren is sowieso al een paar jaar discutabel in de VS.

De agenten hebben voor deze optie gekozen en dat zal wel een reden hebben gehad (meneer wilde niet meewerken) en of dat nou wel of niet mocht zal door een rechter bepaald gaan worden.
Dat zijn ook de moeilijk inschatbare verdachten , rustig zijn , maar niet mee willen werken
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 5 augustus 2020 @ 20:06:54 #185
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194417740
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:01 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Hoe langer je erover nadenkt, hoe achterlijker het is dat de wereld maandenlang op de kop staat door de onterechte dood van 1 persoon die volkomen van het padje was door drugs wat resulteerde in de dood van meerdere andere mensen, achterlijk veel schade.

Over disproportioneel gesproken..
Dan vraag je je toch af: zijn de spreekbuizen die dit gepropageerd hebben incompetent... of kwaadaardig?
  woensdag 5 augustus 2020 @ 20:13:12 #186
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194417830
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:01 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Hoe langer je erover nadenkt, hoe achterlijker het is dat de wereld maandenlang op de kop staat door de onterechte dood van 1 persoon die volkomen van het padje was door drugs wat resulteerde in de dood van meerdere andere mensen, achterlijk veel schade.

Over disproportioneel gesproken..
Gelukkig is dat dan ook helemaal niet de reden. Misschien toch even net wat langer nadenken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 05-08-2020 20:18:44 ]
Huilen dan.
pi_194417853
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:01 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Hoe langer je erover nadenkt, hoe achterlijker het is dat de wereld maandenlang op de kop staat door de onterechte dood van 1 persoon die volkomen van het padje was door drugs wat resulteerde in de dood van meerdere andere mensen, achterlijk veel schade.

Over disproportioneel gesproken..
Hou het er maar op dat dit de welbekende druppel was, alhoewel ik ook daar mijn vraagtekens bij zet. Dat hele BLM is gewoon een grote hypocriete teringzooi bij elkaar.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator woensdag 5 augustus 2020 @ 20:21:15 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194417942
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 19:36 schreef Degodvader het volgende:

[..]

'in de procedure'? Wat bedoel je?
de werkwijze

ik neem aan dat hij ergens op zit te wachten, versterking, boevenwagen, weetikveel

waarom duurt dat zolang en is het wel verstandig om als het zolang duurt op zijn nek te blijven staan?

wat leren ze die agenten en is dat wel goed?

heeft de man volgens de politie zelf daadwerkelijk iets fout gedaan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194417943
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Gelukkig is dat dan ook helemaal niet de reden. Misschien toch even net wat langer nadenken?
Dat is het wel.

Als het niet de reden was, waren er dus ook protesten/rellen/plunderingen gekomen, zo uit het niets?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2020 20:22:19 ]
pi_194417965
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:06 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Dan vraag je je toch af: zijn de spreekbuizen die dit gepropageerd hebben incompetent... of kwaadaardig?
Dat laatste.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 20:23:14 #191
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194417968
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 14:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat de uitwerking niet op iedereen hetzelfde effect heeft.
Dus een keer een pilletje mdma kan zomaar voor een GHB-effect zorgen, ofzo. Juist ja.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 20:23:59 #192
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194417982
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:22 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat laatste.
Precies mijn gedachte.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 20:24:33 #193
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194417994
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:01 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Hoe langer je erover nadenkt, hoe achterlijker het is dat de wereld maandenlang op de kop staat door de onterechte dood van 1 persoon die volkomen van het padje was door drugs wat resulteerde in de dood van meerdere andere mensen, achterlijk veel schade.

Over disproportioneel gesproken..
Zo heel gek is het niet, politie opereert daar wel vaker op dubieuze of zelfs schandelijke wijze. Mensen zijn dat politiegeweld zat.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 20:28:00 #194
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194418039
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat is het wel.

Als het niet de reden was, waren er dus ook protesten/rellen/plunderingen gekomen, zo uit het niets?
Nee, niet uit het niets. Het gaat om het brede patroon van excessief politiegeweld en institutioneel racisme. Iets met druppels en een emmer.

Dat is jou inmiddels al talloze malen uitgelegd, echter blijf jij in al jouw (geveinsde?) onnozelheid roepen dat het belachelijk is dat de wereld in brand staat om de dood van een drugsverslaafde (voormalig) crimineel :') .
Huilen dan.
  Moderator woensdag 5 augustus 2020 @ 20:31:08 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194418081
het is ook wel een beetje vreemd toch?

dat het in Amerika een dingetje is prima maar in de rest van de wereld?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194418141
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee, niet uit het niets. Het gaat om het brede patroon van excessief politiegeweld en institutioneel racisme. Iets met druppels en een emmer.

Dat is jou inmiddels al talloze malen uitgelegd, echter blijf jij in al jouw (geveinsde?) onnozelheid roepen dat het belachelijk is dat de wereld in brand staat om de dood van een drugsverslaafde (voormalig) crimineel :') .
Dat is dan ook uiterst belachelijk :).

Er is geen breed patroon van excessief politiegeweld en er is geen sprake van institutioneel racisme in de VS en al helemaal niet in Nederland.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2020 20:38:11 ]
  woensdag 5 augustus 2020 @ 20:39:54 #197
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194418221
quote:
83s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:31 schreef sp3c het volgende:
het is ook wel een beetje vreemd toch?

dat het in Amerika een dingetje is prima maar in de rest van de wereld?
De rest van de wereld staat dan ook helemaal niet in beeld brand, is het wel? De VS trouwens ook niet, maar goed.
Huilen dan.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 20:40:43 #198
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194418234
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:35 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat is dan ook uiterst belachelijk :).

Er is geen breed patroon van excessief politiegeweld en er is geen sprake van institutioneel racisme in de VS
Welnee. Hoe komen mensen er toch bij.
Huilen dan.
  Moderator woensdag 5 augustus 2020 @ 20:44:40 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194418320
quote:
83s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

De rest van de wereld staat dan ook helemaal niet in beeld brand, is het wel? De VS trouwens ook niet, maar goed.
ja ik snap dat elke vierkante meter ter wereld in de fik staat he ... ik neem aan dat hier bij wijze van spreken bedoeld werd :')

ik vind het fascinerond, PR done right
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 20:48:25 #200
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194418402
quote:
83s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja ik snap dat elke vierkante meter ter wereld in de fik staat he ... ik neem aan dat hier bij wijze van spreken bedoeld werd :')

ik vind het fascinerond, PR done right
Ja, en ook bij wijze van spreken staat de wereld helemaal niet in brand. Om het even bij Nederland te houden: er is een handjevol demonstraties geweest. Poe-hee.
Huilen dan.
  Moderator woensdag 5 augustus 2020 @ 20:53:46 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194418509
quote:
83s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, en ook bij wijze van spreken staat de wereld helemaal niet in brand. Om het even bij Nederland te houden: er is een handjevol demonstraties geweest. Poe-hee.
eye of the beholder?
mijn teksten zijn het ook niet dus who cares

dan vind ik het vreemd dat er een handjevol demonstraties en wat poe-hee over geweest is in Nederland
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194419177
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:23 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dus een keer een pilletje mdma kan zomaar voor een GHB-effect zorgen, ofzo. Juist ja.
Dat is niet wat ik zeg sneuneus.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194419220
quote:
83s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, en ook bij wijze van spreken staat de wereld helemaal niet in brand. Om het even bij Nederland te houden: er is een handjevol demonstraties geweest. Poe-hee.
Met als resultaat weer een stijging van corona besmettingen, bedankt rellennegers. *O*
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194420139
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 19:48 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet pietlut.
Je schreef 'ook'. Maargoed. Niet dan. Wat had de Nederlandse nekklem er dan precies mee van doen?
pi_194420177
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:22 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Je schreef 'ook'. Maargoed. Niet dan. Wat had de Nederlandse nekklem er dan precies mee van doen?
Nou, om te beginnen werken ze allebei nogal verstikkend.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194420198
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 19:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Voetboeien, die hebben ze niet, in de auto laten zitten? Dat was nou net het probleem met hem... En taseren is sowieso al een paar jaar discutabel in de VS.

De agenten hebben voor deze optie gekozen en dat zal wel een reden hebben gehad (meneer wilde niet meewerken) en of dat nou wel of niet mocht zal door een rechter bepaald gaan worden.
Je 'vergeet' uiteraard de meest voor de hand liggende optie door mij genoemd.

Het laatste klopt. Al is het erg onwaarschijnlijk dat de uitkomst zal zijn dat deze wijze van handelen mocht - hoe graag jij dat ook lijkt te willen.
pi_194420218
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

de werkwijze

ik neem aan dat hij ergens op zit te wachten, versterking, boevenwagen, weetikveel

waarom duurt dat zolang en is het wel verstandig om als het zolang duurt op zijn nek te blijven staan?

wat leren ze die agenten en is dat wel goed?

heeft de man volgens de politie zelf daadwerkelijk iets fout gedaan?
Minneapolis PD policy and procedures manual is Waar je moet kijken. Legaal waren conscious neck restraint unconscious neck restraint. Beiden doe je niet met je knie (juist door de grote kans op letsel) maar met arm of been, en in beide gevallen moet je na handboeien stoppen.
pi_194420232
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou, om te beginnen werken ze allebei nogal verstikkend.
Legoblokjes ook.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 00:44:56 #209
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194422041
Één of andere democraat uit Illinois wil de geschiedenisboeken herschreven hebben en dat de uitgevers die de oude boeken hebben uitgegeven het geld terug betalen _O-

Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 6 augustus 2020 @ 02:37:05 #210
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194422398
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 21:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zeg sneuneus.
Dat is wel wat je zegt met drugs die op iedereen een verschillende werking zouden hebben. De effecten van opiaten zijn bij iedereen hetzelfde. De effecten van amfetaminen ook.

En dat idiote schelden mag je bij je moeder doen, ofzo.
pi_194424091
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:25 schreef Degodvader het volgende:

Je 'vergeet' uiteraard de meest voor de hand liggende optie door mij genoemd.
De handboeien weer los maken en ergens aan vastbinden?

quote:
Het laatste klopt. Al is het erg onwaarschijnlijk dat de uitkomst zal zijn dat deze wijze van handelen mocht - hoe graag jij dat ook lijkt te willen.
Dat gaan we dan wel zien. Maar "standrechtelijk executeren" en "vermoorden" zijn natuurlijk alvast wel de juiste termen...
pi_194424379
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:26 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Minneapolis PD policy and procedures manual is Waar je moet kijken. Legaal waren conscious neck restraint unconscious neck restraint. Beiden doe je niet met je knie (juist door de grote kans op letsel) maar met arm of been, en in beide gevallen moet je na handboeien stoppen.
Doe eens wat linkjes aangezien de US nieuwsclubs het niet met je eens zijn.

https://www.usatoday.com/(...)can-kill/5274334002/

https://www.cnn.com/2020/(...)loyd-invs/index.html

https://www.kare11.com/ar(...)10-86cb-50a1237fc496

Etc... Controversieel misschien, niet verboden.
pi_194424808
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 02:37 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat is wel wat je zegt met drugs die op iedereen een verschillende werking zouden hebben. De effecten van opiaten zijn bij iedereen hetzelfde. De effecten van amfetaminen ook.

En dat idiote schelden mag je bij je moeder doen, ofzo.
De effecten van van amfetaminen zijn aantoonbaar verschillend van persoon tot persoon, bij de een zie je agressie, bij de ander lachbuien, een kennis van me werd er juist ontzettend creatief van en zat urenlang tattoo designs te tekenen, dus tsja....jij hebt er duidelijk zelf geen ervaring mee. Het is een beetje hetzelfde als wat alcohol met een mens doet, de een valt in slaap na wat pilsjes, een ander word een vrolijke gek, weer een ander gaat ruzie lopen zoeken, etc..... ikzelf kreeg altijd een vreselijke drang om te gamen.

[ Bericht 18% gewijzigd door sp3c op 06-08-2020 20:16:19 ]
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194425000
quote:
10s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 00:44 schreef Enchanter het volgende:
Één of andere democraat uit Illinois wil de geschiedenisboeken herschreven hebben en dat de uitgevers die de oude boeken hebben uitgegeven het geld terug betalen _O-

8)7 8)7 8)7 8)7
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194425136
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Doe eens wat linkjes aangezien de US nieuwsclubs het niet met je eens zijn.

https://www.usatoday.com/(...)can-kill/5274334002/

https://www.cnn.com/2020/(...)loyd-invs/index.html

https://www.kare11.com/ar(...)10-86cb-50a1237fc496

Etc... Controversieel misschien, niet verboden.
http://www2.minneapolismn.gov/police/policy/index.htm

Om in te gaan op je linkjes. De titels zijn wat misleidend (met name usa today). Het klopt dat een neck restraint onder omstandigheden mag worden toegepast, maar niet met de knie (dat staat ook in het artikel van USA today). Dat wordt ook niet zo geleerd aan agenten, en een juiste neck restraint mag alleen als he noodzakelijk is (wederom: uit je linkje van USA today).


De door jouw geposte artikelen spreken het dus niet tegen (neck restraint mag Op zichzelf inderdaad), maar de manier waarop (met knie - 7 minuten lang) en de omstandigheden waaronder (reeds geboeid arrestant) niet. Daar zit dan ook het punt (zie ook mijn eerdere post). Daar is de grens met excessive force.

Hier is e.e.a. uitgelegd:

https://en.as.com/en/2020(...)91442963_890018.html


'Verbod' is wellicht een wat verwarrende woordkeuze trouwens. De policy schrijft immers niet voor hoe je een verdachte niet moet aanhouden, maar hoe je dat wel moet doen.
pi_194425379
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

De handboeien weer los maken en ergens aan vastbinden?
[..]

Dat gaan we dan wel zien. Maar "standrechtelijk executeren" en "vermoorden" zijn natuurlijk alvast wel de juiste termen...
Met 4 man op de grond houden zonder een knie in de nek te leggen?
pi_194427885
quote:
Vind jij het frame van terrorist organisation voor BLM terecht?
pi_194428002
Het wordt nu wel erg kansloos:
twitter

twitter

Gelukkig een relatief klein groepje die dan ook nadien worden aangepakt:
twitter

En niet meer dan terecht :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2020 13:59:41 ]
  donderdag 6 augustus 2020 @ 13:59:16 #219
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194428017
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:50 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Vind jij het frame van terrorist organisation voor BLM terecht?
Als je kijkt naar de definitie van terrorisme heeft hij wel een punt.
Probleem is dat Antifa BLM gebruikt om hun eigen agenda te 'promoten'
Ik ben inmiddels overleden
pi_194428092
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:50 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Vind jij het frame van terrorist organisation voor BLM terecht?
Frame? :?
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:07:21 #221
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194428127
Ja, een frame. Je weet wat dat is?
Huilen dan.
pi_194428265
https://news.gallup.com/p(...)-local-presence.aspx

Interessant artikel :). Mooi ook om te zien dat er gewoon een wens is voor politie on bijna alle bevolkingsgroepen. Wel zonde dat zwarte Amerikanen weinig vertrouwen hebben in een positieve ervaring met de politie. Dat krijg je dus als de media een niet kloppend narratief blijft pushen. Het wekt enkel een diep wantrouwen richting de politie.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2020 14:20:31 ]
pi_194428692
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Frame? :?
Wat begrijp je niet?
pi_194428697
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:45 schreef Degodvader het volgende:

[..]

http://www2.minneapolismn.gov/police/policy/index.htm

Om in te gaan op je linkjes. De titels zijn wat misleidend (met name usa today). Het klopt dat een neck restraint onder omstandigheden mag worden toegepast, maar niet met de knie (dat staat ook in het artikel van USA today). Dat wordt ook niet zo geleerd aan agenten, en een juiste neck restraint mag alleen als he noodzakelijk is (wederom: uit je linkje van USA today).


De door jouw geposte artikelen spreken het dus niet tegen (neck restraint mag Op zichzelf inderdaad), maar de manier waarop (met knie - 7 minuten lang) en de omstandigheden waaronder (reeds geboeid arrestant) niet. Daar zit dan ook het punt (zie ook mijn eerdere post). Daar is de grens met excessive force.

Hier is e.e.a. uitgelegd:

https://en.as.com/en/2020(...)91442963_890018.html


'Verbod' is wellicht een wat verwarrende woordkeuze trouwens. De policy schrijft immers niet voor hoe je een verdachte niet moet aanhouden, maar hoe je dat wel moet doen.
Ik krijg die eerste link niet geopend. Maar die tweede van je zegt dit:

quote:
The Minneapolis Policy and Procedure manual describes two types of neck restraint police officers can deploy: Conscious neck restraint (putting light pressure on the subject's neck with an arm or leg
Volgens mij is een knie onderdeel van het been toch?
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:55:11 #225
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194428715
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:19 schreef Dejannn het volgende:
https://news.gallup.com/p(...)-local-presence.aspx

Interessant artikel :). Mooi ook om te zien dat er gewoon een wens is voor politie on bijna alle bevolkingsgroepen. Wel zonde dat zwarte Amerikanen weinig vertrouwen hebben in een positieve ervaring met de politie. Dat krijg je dus als de media een niet kloppend narratief blijft pushen. Het wekt enkel een diep wantrouwen richting de politie.
Ja, me dunkt dat zo'n beetje iedereen overtuigd is van de noodzakelijkheid van een (functionerend) politieapparaat in een samenleving van enig formaat. Tenzij je wil betogen dat er in de VS sprake is van een functionerend politieapparaat, is mij niet helemaal duidelijk hoe je erbij komt dat het wantrouwen in de politie komt door de media die een foutief narratief verspreidt :? .
Huilen dan.
pi_194428728
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik krijg die eerste link niet geopend. Maar die tweede van je zegt dit:
[..]

Volgens mij is een knie onderdeel van het been toch?
Ja de voet ook dat ze er niet gewoon op zijn gaan staan. :D
pi_194429199
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:53 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet?
Die vraag kan ik beter aan jou stellen.
pi_194429263
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, me dunkt dat zo'n beetje iedereen overtuigd is van de noodzakelijkheid van een (functionerend) politieapparaat in een samenleving van enig formaat. Tenzij je wil betogen dat er in de VS sprake is van een functionerend politieapparaat, is mij niet helemaal duidelijk hoe je erbij komt dat het wantrouwen in de politie komt door de media die een foutief narratief verspreidt :? .

Er werd natuurlijk ook opgeroepen tot het opheffen van de politie, dus zo overtuigd was men volgens mij niet :).

Ten tweede, de media heeft er voor gezorgd dat het narratief is verspreid dat enkel zwarte Amerikanen disproportioneel worden afgejaagd en doodgeschoten door de politie. Dit klopt niet. Er zijn ook genoeg witte Amerikanen omgekomen door het slecht functionerende politieapparaat. Het grootste voorbeeld hiervan is Tony Timpa, die op een soortgelijke manier om het leven is gekomen als George Floyd. Alleen in dergelijke gevallen verschijnt het niet op een voorpagina, als het überhaupt al voorbij het lokale nieuws komt.

Doordat er alleen massale en zelfs wereldwijde aandacht komt voor politiegeweld tegen zwarte Amerikanen, heeft dit het idee aangewakkerd dat alleen zij iets te vrezen hebben van de politie. Daarom heeft deze groep extra veel wantrouwen in de politie. Ik gok dat er genoeg rondlopen die misschien wel denken dat duizenden zwarte Amerikanen jaarlijks sterven door politiegeweld. Deze angst en dit wantrouwen in de politie was onnodig en is simpelweg gecreëerd door het niet kloppende narratief van de media. Als alle gevallen van politiegeweld dezelfde aandacht kregen, dus ongeacht de huidskleur van het slachtoffer, hadden we het nu enkel over politiegeweld en niet over BLM.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2020 15:35:43 ]
pi_194429555
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 15:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Die vraag kan ik beter aan jou stellen.
Vind jij het frame van BLM als terroristische organisatie terecht?
pi_194429565
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 15:57 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Vind jij het frame van BLM als terroristische organisatie terecht?
:') :|W

Ja.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 16:14:49 #231
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194429770
Wel bijzonder, dat BLM zich zo gewillig over laat nemen door white supremacists.
pi_194429798
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 15:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

:') :|W

Ja.
Top. Je begreep het dus tóch. Begon al aan je taalvaardigheid te twijfelen.

Maar waarom?
pi_194429810
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:16 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Top. Je begreep het dus tóch. Begon al aan je taalvaardigheid te twijfelen.

Maar waarom?
Probeer het nog een keer zonder dat neerbuigende arrogante tyfus toontje van je, misschien dat ik er dan over nadenk wél op je te reageren :).
pi_194429828
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 15:33 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Er werd natuurlijk ook opgeroepen tot het opheffen van de politie, dus zo overtuigd was men volgens mij niet :).

Ten tweede, de media heeft er voor gezorgd dat het narratief is verspreid dat enkel zwarte Amerikanen disproportioneel worden afgejaagd en doodgeschoten door de politie. Dit klopt niet. Er zijn ook genoeg witte Amerikanen omgekomen door het slecht functionerende politieapparaat. Het grootste voorbeeld hiervan is Tony Timpa, die op een soortgelijke manier om het leven is gekomen als George Floyd. Alleen in dergelijke gevallen verschijnt het niet op een voorpagina, als het überhaupt al voorbij het lokale nieuws komt.

Doordat er alleen massale en zelfs wereldwijde aandacht komt voor politiegeweld tegen zwarte Amerikanen, heeft dit het idee aangewakkerd dat alleen zij iets te vrezen hebben van de politie. Daarom heeft deze groep extra veel wantrouwen in de politie. Ik gok dat er genoeg rondlopen die misschien wel denken dat duizenden zwarte Amerikanen jaarlijks sterven door politiegeweld. Deze angst en dit wantrouwen in de politie was onnodig en is simpelweg gecreëerd door het niet kloppende narratief van de media. Als alle gevallen van politiegeweld dezelfde aandacht kregen, dus ongeacht de huidskleur van het slachtoffer, hadden we het nu enkel over politiegeweld en niet over BLM.
Dat is toch iets positiefs? Als deze BLM protesten leiden tot minder politiegeweld is dat toch goed?
  donderdag 6 augustus 2020 @ 16:22:14 #235
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194429863
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:19 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dat is toch iets positiefs? Als deze BLM protesten leiden tot minder politiegeweld is dat toch goed?
Gelukkig wordt het niet (over)gecompenseerd door een toename in moorden en andere gewelddadige delicten.

GGWP
pi_194429935
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:18 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Probeer het nog een keer zonder dat neerbuigende arrogante tyfus toontje van je, misschien dat ik er dan over nadenk wél op je te reageren :).
Arrogant tyfustoontje. Zozo. Heftig. Ik stel je gewoon een vraag over een foto die je post. Vervolgens doe jij net alsof je me niet begrijpt, maar blijk je me later wel te begrijpen. Geen idee waarom je nu zo geagiteerd bent. In ieder geval heb je de inhoud weer vakkundig ontweken.


Dan nog iets over een splinter en een balk.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Staat nergens, zegt niemand. Kom, post nog eens iets doms :).
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 09:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Je zei gewoon wat doms. Alles daarna is niet echt relevant, maar als jij je erdoor beter voelt, prima.
pi_194429946
quote:
10s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:22 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Gelukkig wordt het niet (over)gecompenseerd door een toename in moorden en andere gewelddadige delicten.

GGWP
Hoe bedoel je die? Als in: de protesten nu in die gevallen dat er gereld wordt?
pi_194429949
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:28 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Arrogant tyfustoontje. Zozo. Heftig. Ik stel je gewoon een vraag over een foto die je post. Vervolgens doe jij net alsof je me niet begrijpt, maar blijk je me later wel te begrijpen. Geen idee waarom je nu zo geagiteerd bent. In ieder geval heb je de inhoud weer vakkundig ontweken.


Dan nog iets over een splinter en een balk.
[..]


[..]

^O^
pi_194430035
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:59 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de definitie van terrorisme heeft hij wel een punt.
Probleem is dat Antifa BLM gebruikt om hun eigen agenda te 'promoten'
Dat laatste is wel een probleem ja. Protesten als deze trekken debielen aan. Maar wat ik minder begrijp is om heel BLM dan maar als terroristisch weg te zetten terwijl 96% van de protesten vreedzaam verlopen. Dan lijkt het erop alsof je inzoomt op het kleine deel dat misgaat, om zo alle protesten en de gehele beweging te diskwalificeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 16:38:18 #241
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194430049
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:29 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Hoe bedoel je die? Als in: de protesten nu in die gevallen dat er gereld wordt?
Er zijn meerdere aspecten. Aan de ene kant heb je de hele defund/abolish the police methode in de marxistische steden. Minder agenten leidt logischerwijze tot minder misdaadpreventie, en daar bovenop moedigt het nog meer criminaliteit aan omdat de pakkans nog kleiner is geworden.

Aan de andere kant is er een hoop politiemacht ingezet bij de rellen en demonstraties. Minder patrouilles, ergo meer vrij spel voor criminelen. Het is allemaal niet zo moeilijk als je de concepten van oorzaak en gevolg begrijpt.

In het kort, om onschuldigen en "onschuldigen" leed te besparen, moeten andere en meer onschuldigen het ontgelden.
pi_194430148
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik krijg die eerste link niet geopend. Maar die tweede van je zegt dit:
[..]

Volgens mij is een knie onderdeel van het been toch?
Ik zie dat de eerste link alleen vanuit een US IP te benaderen is.

Met de knie is verboden (beter: niet toegestaan, zie eerdere post) , en wordt ook niet geleerd, juist omdat dit snel tot ernstig letsel leidt en eigenlijk nooit - en in dit geval zeker geen - sprake is van 'light' pressure.

Maar, zelfs als je zou menen dat een knie wél zou mogen, loopt het vast op


quote:
When a suspect has been handcuffed and subdued, the hold must be released immediately
Als dit was gebeurd, was Floyd niet overleden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Degodvader op 06-08-2020 16:59:34 ]
pi_194430226
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:38 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Er zijn meerdere aspecten. Aan de ene kant heb je de hele defund/abolish the police methode in de marxistische steden. Minder agenten leidt logischerwijze tot minder misdaadpreventie, en daar bovenop moedigt het nog meer criminaliteit aan omdat de pakkans nog kleiner is geworden.

Aan de andere kant is er een hoop politiemacht ingezet bij de rellen en demonstraties. Minder patrouilles, ergo meer vrij spel voor criminelen. Het is allemaal niet zo moeilijk als je de concepten van oorzaak en gevolg begrijpt.

In het kort, om onschuldigen en "onschuldigen" leed te besparen, moeten andere en meer onschuldigen het ontgelden.
[ afbeelding ]
Daar zou je - met een wat utilitaristische inslag - tegenover kunnen stellen dat nu een relatief korte periode in de ellende zitten een goede trade-off is voor het beëindigen van decennia excessief politiegeweld en het hervormen op zo'n manier dat excessief politiegeweld in de toekomst niet/minder voorkomt.


Neemt niet weg dat debielen en criminelen die profiteren van deze protesten de grootst denkbare eikels zijn. Maar dat lijkt me geen 'schuld' van de demonstranten.

Uiteindelijk gaat het bij de protesten maar in 4% van de gevallen mis (in de zin van: rellen).
pi_194430484
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:19 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dat is toch iets positiefs? Als deze BLM protesten leiden tot minder politiegeweld is dat toch goed?
Of dat het geval gaat zijn is afwachten :). Ik denk het namelijk niet. Bovendien is er dus een vals narratief gepresenteerd door de media wat bij arrestaties van zwarte Amerikanen waarschijnlijk enkel tot meer verzet zal leiden met alle gevolgen van dien. Immers denken zij nu dat de politie het specifiek op hen heeft gemunt.

Om nog maar te zwijgen over de extra polarisatie die BLM teweeg heeft gebracht.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:49 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Daar zou je - met een wat utilitaristische inslag - tegenover kunnen stellen dat nu een relatief korte periode in de ellende zitten een goede trade-off is voor het beëindigen van decennia excessief politiegeweld en het hervormen op zo'n manier dat excessief politiegeweld in de toekomst niet/minder voorkomt.
Is excessief politiegeweld inmiddels beëindigd dan? Het enige dat er tot op heden is bewerkstelligd is dat de politie wordt uitgekotst en een nóg slechtere naam heeft gekregen. Sommige steden hebben besloten om bepaalde beloofde financiering van de politie terug te draaien. Wie wil er op dit moment nog politie worden in de VS? Ik denk vrij weinig mensen. Hoe wordt hier de politie dan in hemelsnaam een betere functionerend apparaat door? Ik denk juist dat het allemaal nog meer achteruit zal gaan. Kortom, slechtere agenten en meer criminaliteit.
pi_194430509
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 17:07 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Of dat het geval gaat zijn is afwachten :). Ik denk het namelijk niet. Bovendien is er dus een vals narratief gepresenteerd door de media wat bij arrestaties van zwarte Amerikanen waarschijnlijk enkel tot meer verzet zal leiden met alle gevolgen van dien. Immers denken zij nu dat de politie het specifiek op hen heeft gemunt.

Om nog maar te zwijgen over de extra polarisatie die BLM teweeg heeft gebracht.
[..]

Is excessief politiegeweld inmiddels beëindigd dan? Het enige dat er tot op heden is bewerkstelligd is dat de politie wordt uitgekotst en een nóg slechtere naam heeft gekregen. Sommige steden hebben besloten om bepaalde beloofde financiering van de politie terug te draaien. Wie wil er op dit moment nog politie worden in de VS? Ik denk vrij weinig mensen. Hoe wordt hier de politie dan in hemelsnaam een betere functionerend apparaat door? Ik denk juist dat het allemaal nog meer achteruit zal gaan. Kortom, slechtere agenten en meer criminaliteit.
Daarvoor zullen we moeten afwachten. Maar zoals jij het presenteert lijkt het een beetje op een catch-22.
pi_194433571
Licht gerelateerd aan BLM (al snap ik dat dit als offtopic gezien word);

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ack-is-king-a4007948

Recensie van de nieuwe Beyonce film, "Black is King". Los van de film, waar best wat kritiek op is van Afrikanen lees ik; die titel is een mooi staaltje van "black privilege" (wat naar mijn mening een fabeltje is, maar he, even aannemend dat het bestaat) wat mij betreft. De (hypothetische) film "White is King" zal direct onder het roemertje "white supremacy" komen, en hier hoor je er niemand over.
pi_194434606
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 19:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Licht gerelateerd aan BLM (al snap ik dat dit als offtopic gezien word);

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ack-is-king-a4007948

Recensie van de nieuwe Beyonce film, "Black is King". Los van de film, waar best wat kritiek op is van Afrikanen lees ik; die titel is een mooi staaltje van "black privilege" (wat naar mijn mening een fabeltje is, maar he, even aannemend dat het bestaat) wat mij betreft. De (hypothetische) film "White is King" zal direct onder het roemertje "white supremacy" komen, en hier hoor je er niemand over.
Sinds zij bij die Jay-Z zit is ze een aardige whackadoodle geworden, black supremacist zeg maar.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 21:30:29 #248
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194434955
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 6 augustus 2020 @ 21:53:57 #249
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194435320
quote:
Zie hier: het effect dat werkloosheid en uitzichtloosheid heeft op criminaliteit.
Huilen dan.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 22:03:13 #250
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194435493
quote:
84s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zie hier: het effect dat werkloosheid en uitzichtloosheid heeft op criminaliteit.
Dat is suicides, niet homocides.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 22:06:24 #252
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194435561
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:38 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Er zijn meerdere aspecten. Aan de ene kant heb je de hele defund/abolish the police methode in de marxistische steden.
Marxistische steden... juist 8)7 .
quote:
Minder agenten leidt logischerwijze tot minder misdaadpreventie, en daar bovenop moedigt het nog meer criminaliteit aan omdat de pakkans nog kleiner is geworden.
1) Er is nog helemaal niks gedaan met budgetten, dus hoezo zou je daar nu al effecten van zien?
2) Als je het hebt over preventie dan zou je juist moeten snijden in de politiebudgetten. Wederom het lekkende dak: wat doe je? Investeren in nog meer emmers en dweilen, of het dak repareren?
quote:
Aan de andere kant is er een hoop politiemacht ingezet bij de rellen en demonstraties. Minder patrouilles, ergo meer vrij spel voor criminelen. Het is allemaal niet zo moeilijk als je de concepten van oorzaak en gevolg begrijpt.
Coronacrisis heeft er vast niks mee te maken hè.
quote:
In het kort, om onschuldigen en "onschuldigen" leed te besparen, moeten andere en meer onschuldigen het ontgelden.
[ afbeelding ]
:z
Huilen dan.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 22:07:54 #253
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194435585
quote:
15s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:03 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Dat is suicides, niet homocides.
Want werkloosheid en uitzichtloosheid heeft het niks met criminaliteit te maken?
Huilen dan.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 22:07:56 #254
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194435586
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het kan NIET met dat hele BLM circus te maken hebben... :|W
De geweldspiek in de CHAZCHOP had uiteraard ook alles met werkloosheid en uitzichtloosheid te maken. Totaal geen andere verklaring...
pi_194435640
quote:
84s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 21:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Zie hier: het effect dat werkloosheid en uitzichtloosheid heeft op criminaliteit.
Interessante hypothese.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2020 22:10:49 ]
  donderdag 6 augustus 2020 @ 22:11:58 #256
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194435667
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het kan NIET met dat hele BLM circus te maken hebben... :|W
Oh, vast wel gedeeltelijk. Een interessantere vraag is: hoe groot is dat deel dan? Er voor het gemak van uitgaan dat alles toe te schrijven is aan "dat hele BLM circus" is wel héél kort door de bocht hè.
Huilen dan.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 22:15:02 #257
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194435722
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:06 schreef Isdatzo het volgende:

Marxistische steden... juist 8)7 .
Ja. Democraten zijn pro BLM en Antifa, en die zijn marxistisch. Ze schrijven het zelfs met koeienletters op de straten.
quote:
1) Er is nog helemaal niks gedaan met budgetten, dus hoezo zou je daar nu al effecten van zien?
2) Als je het hebt over preventie dan zou je juist moeten snijden in de politiebudgetten. Wederom het lekkende dak: wat doe je? Investeren in nog meer emmers en dweilen, of het dak repareren?
De demoralisatie en gebrek aan steun voor agenten is al ingezet. De effecten zijn al zichtbaar op de wetshandhaving. Nee, meer patrouilles is beter voor preventie. Minder politie speelt in de hand van de terroristen van BLM en Antifa. Je wil toch niet suggereren dat jij daar sympathie voor hebt?

quote:
Coronacrisis heeft er vast niks mee te maken hè.
Ten hoogste in geringe mate.

quote:
:z
Je laat je rode kleur weer eens zien.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 22:18:58 #258
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194435795
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:10 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Interessante hypothese.
Ik zit nu mobiel dus e.e.a opzoeken is onhandig, maar kijk eens naar wat de financiële crisis voor effect had op verschillende vormen van criminaliteit. Levert interessant leesvoer op.
Huilen dan.
pi_194435903
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik zit nu mobiel dus e.e.a opzoeken is onhandig, maar kijk eens naar wat de financiële crisis voor effect had op verschillende vormen van criminaliteit. Levert interessant leesvoer op.
Dat geloof ik graag. Maar om dan op basis van één graph maar even direct dat verband te leggen lijkt me wat kort door de bocht. Helemaal gezien de uiterst bijzondere omstandigheden momenteel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2020 22:24:20 ]
pi_194436359
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:18 schreef Isdatzo het volgende:

Ik zit nu mobiel dus e.e.a opzoeken is onhandig, maar kijk eens naar wat de financiële crisis voor effect had op verschillende vormen van criminaliteit. Levert interessant leesvoer op.
Lees je ook maar eens in over het zg. Ferguson Effect.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 22:49:51 #261
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194436428
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:23 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat geloof ik graag. Maar om dan op basis van één graph maar even direct dat verband te leggen lijkt me wat kort door de bocht. Helemaal gezien de uiterst bijzondere omstandigheden momenteel.
Natuurlijk, maar mijn punt was dat dat evengoed geldt voor het verband met BLM.
Huilen dan.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 22:51:15 #262
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194436466
Sowieso denk ik dat zonder het hele coronaverhaal de BLM-beweging niet zo'n momentum had weten te krijgen, maar goed.
Huilen dan.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 22:54:43 #263
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194436538
quote:
12s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Lees je ook maar eens in over het zg. Ferguson Effect.
Tja, het vertrouwen in de politie lijkt me essentieel voor het functioneren van de politie. Wanneer dat vertrouwen er niet is, ligt dat dan aan de mensen die de politie niet vertrouwen of aan de politie zelf? De waarheid ligt vast ergens tussen die twee uitersten, maar dat er in de VS gegronde redenen zijn om de politie niet te vertrouwen lijkt me duidelijk.

Maar dat zal vast ook meespelen ja.
Huilen dan.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 23:02:36 #264
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194436695
twitter


twitter


Pareltjes hoor _O-
Ik ben inmiddels overleden
pi_194436921
Wat een losgeslagen idioten weer. Vooral die met die gag ball en die laatste. Heel erg griezelig :{w .

Ondertussen hebben wat zwarte studenten van Tulane University het heft in handen genomen en een lijstje met eisen bij de directe gedropt. Oprecht een half boekwerk:

https://www.instagram.com/p/CDEdFianHnR
https://www.instagram.com/p/CDEd4ZZnEfM
https://www.instagram.com/p/CDEeL55HMmz
https://www.instagram.com/p/CDEqGgjnxKA

Dit heeft ook in geen velden of wegen meer te maken met "gelijkheid". Logisch ook, want dat is er natuurlijk al jaren. Maar bepaalde zwarte studenten zien deze huidige tijd als een perfect moment om een keiharde voorkeursbehandeling door te kunnen drukken. Zwarte studenten moeten eigenlijk boven de wet staan.

Nu zal dit geheid niet allemaal worden ingewilligd natuurlijk, maar ik gok dat er op genoeg Amerikaanse universiteiten veel dingen gaan veranderen. En dat zal er niet zo leuk uit gaan zien als je niet zwart bent.
pi_194437267
Waarom nemen jullie Andy Ngo's twitter account nog steeds serieus?
  donderdag 6 augustus 2020 @ 23:42:50 #267
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194437277
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 23:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
Waarom nemen jullie Andy Ngo's twitter account nog steeds serieus?
Waarom niet ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_194437430
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 23:42 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Waarom niet ?
De bizar eenzijdige manier van verslag geven waaruit blijkt dat het hier geen neutrale journalist betreft, maar iemand met een agenda. Als je wil kan ik hier dingen aan toe voegen, maar dit alleen zou genoeg moeten zijn.
pi_194437625
Je zou bijvoorbeeld van een journalist ter plekke ook verwachten dat hij verslag geeft van de "moms" en "fathers with leaf blowers", maar niks van dat. Alleen maar uitvergroten van extreme gevallen.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 00:56:20 #270
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194437640
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 00:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
Je zou bijvoorbeeld van een journalist ter plekke ook verwachten dat hij verslag geeft van de "moms" en "fathers with leaf blowers", maar niks van dat. Alleen maar uitvergroten van extreme gevallen.
Daar heb je weer andere journalisten voor , je bent welkom om ze te plaatsen.
Denk dat het goed is voor de discussie om het van twee kanten te kunnen bekijken
Ik ben inmiddels overleden
pi_194437751
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 23:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
Waarom nemen jullie Andy Ngo's twitter account nog steeds serieus?
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 00:10 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

De bizar eenzijdige manier van verslag geven waaruit blijkt dat het hier geen neutrale journalist betreft, maar iemand met een agenda. Als je wil kan ik hier dingen aan toe voegen, maar dit alleen zou genoeg moeten zijn.
Waarom nemen "jullie" dan de MSM en de NPO nog steeds serieus?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_194437786
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 00:56 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Daar heb je weer andere journalisten voor , je bent welkom om ze te plaatsen.
Denk dat het goed is voor de discussie om het van twee kanten te kunnen bekijken
Herinner me even wat de belangrijkste klacht over de “mainstream media” is?
pi_194437803
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 01:17 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

[..]

Waarom nemen "jullie" dan de MSM en de NPO nog steeds serieus?
De NPO heeft meerdere journalisten in dienst met een journalistiek proces voordat ze iets publiceren. Dit geldt voor veruit de meeste reguliere media, dat een ander nog eens checkt of het gepubliceerd kan worden.

Als je niet begrijpt wat het verschil is tussen een Twitter account en een krant hebben je docenten maatschappijleer best een wanprestatie geleverd.
pi_194437945
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 01:30 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

De NPO heeft meerdere journalisten in dienst met een journalistiek proces voordat ze iets publiceren. Dit geldt voor veruit de meeste reguliere media, dat een ander nog eens checkt of het gepubliceerd kan worden.
Des te meer verbazend dat de berichtgeving overduidelijk 1 bepaalde kant op leunt, met de divibokaal als overduidelijk en triest "hoogtepunt".
quote:
Als je niet begrijpt wat het verschil is tussen een Twitter account en een krant hebben je docenten maatschappijleer best een wanprestatie geleverd.
Vandaag de dag is dat niet meer dan een mening vs een mening (Twitter VS krant). Toen ik maatschappijleer kreeg was het internet nog onbestaand. Lol.

Sad.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_194438623
Een relatief genuanceerde mening van een normaal media bedrijf vergelijken met de opjuttende mening van een losgeslagen radicaal, en dan denken dat je iets van maatschappijleer begrepen hebt. :')
pi_194439236
Agent die Rayshard Brooks neerschoot vecht terug: https://www.dailywire.com(...)bottoms-police-chief

Mooi, hopelijk gerechtigheid voor deze agent.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:16:24 #277
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194439811
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 01:30 schreef SnertMetChoco het volgende:

De NPO heeft meerdere journalisten in dienst met een journalistiek proces voordat ze iets publiceren. Dit geldt voor veruit de meeste reguliere media, dat een ander nog eens checkt of het gepubliceerd kan worden.
Doe even wat links naar de meest recente BLM berichten van de NPO... Hier in Nederland hoor je er niks meer over in de MSM.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:32:37 #278
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194440002
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 00:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
Je zou bijvoorbeeld van een journalist ter plekke ook verwachten dat hij verslag geeft van de "moms" en "fathers with leaf blowers", maar niks van dat. Alleen maar uitvergroten van extreme gevallen.
twitter
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:35:41 #279
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194440030
Aha, ook al Antifa dus.
Huilen dan.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:36:38 #280
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194440044
Bedankt voor het laten zien waarom je Ngo niet zo serieus moet nemen.
Huilen dan.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:45:24 #281
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194440170
En weer bagetalliseert Isdatzo een terroristische organisatie...
pi_194440190
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:45 schreef Ensiferum het volgende:
En weer bagetalliseert Isdatzo een terroristische organisatie...
Vind ik niet gek van iemand die als hij in de VS zou wonen vooraan zou staan bij de vreedzame protesten.
pi_194440202
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Vind ik niet gek van iemand die als hij in de VS zou wonen vooraan zou staan bij de vreedzame protesten.
Dan heeft diegene in ieder geval keuze uit 96% van de protesten. Maar in 4% gaat het mis.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:47:45 #284
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194440203
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:45 schreef Ensiferum het volgende:
En weer bagetalliseert Isdatzo een terroristische organisatie...
Ja, want in werkelijkheid schuilt achter elke boom een anarchist in die "marxistische steden" van jou.
Huilen dan.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:47:47 #285
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194440204
Police leaders tie recent shootings to end of Portland’s Gun Violence Reduction Team

Hmm, dus toch niet "werkloosheid en uitzichtloosheid"?

Lijkt toch veel meer op defunding?
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:48:22 #286
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194440211
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Vind ik niet gek van iemand die als hij in de VS zou wonen vooraan zou staan bij de vreedzame protesten.
En even "mommy" met stift op een shirtje schrijven.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:59:12 #287
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194440363
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:47 schreef Ensiferum het volgende:
Police leaders tie recent shootings to end of Portland’s Gun Violence Reduction Team

Hmm, dus toch niet "werkloosheid en uitzichtloosheid"?

Lijkt toch veel meer op defunding?
De stijging was al ingezet voordat die eenheid afgeschaft werd. Verder een nogal hoog wij-van-WC-eend-gehalte. En hoe zit het met een toename in andere steden?
Huilen dan.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:01:57 #288
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194440399
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

De stijging was al ingezet voordat die eenheid afgeschaft werd. Verder een nogal hoog wij-van-WC-eend-gehalte. En hoe zit het met een toename in andere steden?
De eerder ingezette stijging was niets unieks. Geef gewoon toe dat je fout zit.

En moet ik nu ook nog eens jouw onzin voor "andere steden" ontkrachten? Je eist wel een hoop van anderen. Erg socialistisch.
pi_194440574
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:47 schreef Ensiferum het volgende:
Police leaders tie recent shootings to end of Portland’s Gun Violence Reduction Team

Hmm, dus toch niet "werkloosheid en uitzichtloosheid"?

Lijkt toch veel meer op defunding?
Wij van wc eend onderzoek. 8-)

En de meerderheid hier slikken dit als zoete koek. Maar gedegen onderzoeken die isdatzo presenteert worden grondig geanalyseerd en aan alle kanten bekritiseerd de selectiviteit waarmee een gedeelte van de mensen dit doet is bizar. En dan nog blijven klagen over narratief. 8)7
pi_194441047
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 10:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wij van wc eend onderzoek. 8-)

En de meerderheid hier slikken dit als zoete koek. Maar gedegen onderzoeken die isdatzo presenteert worden grondig geanalyseerd en aan alle kanten bekritiseerd de selectiviteit waarmee een gedeelte van de mensen dit doet is bizar. En dan nog blijven klagen over narratief. 8)7
Tot nu toe ben jij de enige die op dat bericht een reactie heeft gegeven _O-
pi_194441275
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 10:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wij van wc eend onderzoek. 8-)

En de meerderheid hier slikken dit als zoete koek. Maar gedegen onderzoeken die isdatzo presenteert worden grondig geanalyseerd en aan alle kanten bekritiseerd de selectiviteit waarmee een gedeelte van de mensen dit doet is bizar. En dan nog blijven klagen over narratief. 8)7
Die gedegen onderzoeken van Isdatzo bestaan voornamelijk uit een lijstje studies waar heel selectief een zinnetje uit wordt gepakt wat in het gewenste perspectief past om dat vervolgens te presenteren als "de onomstreden waarheid". Goed voorbeeld is die studie die meneer laatst even had gepost betreffende de sociale mobiliteit van Asian Americans en zwarte Amerikanen. Zijn initiële statement is vervolgens compleet debunked nadat ik die hele studie had gelezen, maar dat wordt dan tactisch eventjes genegeerd.

Ik zie juist één groep mensen hier zeer selectief en vooringenomen alles benaderen, en dat is de groep die binnen uiterst linkse deel van het politieke spectrum valt. Ik zie wat dat betreft ook wel enige overeenkomsten met bepaalde figuren uit de Amerikaanse politiek zoals AOC, die misbruikt ook statistische gegevens om daarna door de mand te vallen en er een one-liner uit te gooien als "well you know, facts, it's more about being morally right".
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:22:25 #292
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194441381
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 10:01 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

De eerder ingezette stijging was niets unieks. Geef gewoon toe dat je fout zit.
Omdat "two top police officials are connecting the spike to the city’s decision to disband the local police unit tasked with investigating gun violence"? Grapjas.
quote:
En moet ik nu ook nog eens jouw onzin voor "andere steden" ontkrachten? Je eist wel een hoop van anderen. Erg socialistisch.
Voor de grap eens naar NY gekeken: https://www1.nyc.gov/site(...)statistics-june-2020
Of LA: https://losangeles.cbsloc(...)ides-up-250-percent/

De rest mag je zelf zoeken.
Huilen dan.
pi_194441825
quote:
Wat zou dit nu specifiek moet aantonen?
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:10:32 #294
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194442043
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 11:13 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Die gedegen onderzoeken van Isdatzo bestaan voornamelijk uit een lijstje studies waar heel selectief een zinnetje uit wordt gepakt wat in het gewenste perspectief past om dat vervolgens te presenteren als "de onomstreden waarheid". Goed voorbeeld is die studie die meneer laatst even had gepost betreffende de sociale mobiliteit van Asian Americans en zwarte Amerikanen. Zijn initiële statement is vervolgens compleet debunked nadat ik die hele studie had gelezen, maar dat wordt dan tactisch eventjes genegeerd.
Nee hoor, maar ik wilde het hier niet over Asian Americans gaan hebben en verder zei ik ook zelf al dat mijn statement nogal kort dor de bocht was. Daarnaast zie ik niet zo goed hoe jouw lijstje met punten de (kort door de bocht) stelling zou ontkrachten dat hun succes te verklaren is omdat de VS in de loop der jaren minder racistisch is geworden jegens Aziaten.

Hoe dan ook, uit het abstract van datzelfde onderzoek:

Historical test score and prejudice data suggest low initial earnings for Asians, unlike blacks, reflected prejudice rather than skills. Post-war declines in discrimination interacting with previously uncompensated skills can account for Asians’ extraordinary upward mobility.

Maar goed, ik wil het voor jou nog wel in wat meer detail bespreken. In de jaren '40 werden Aziaten (en Afro-Amerikanen) veel slechter betaald dan blanken met hetzelfde opleidingsniveau. Dat gat werd steeds kleiner, tot in de jaren '80 Aziaten en blanken bij hetzelfde opleidingsniveau ongeveer vergelijkbaar betaald kregen (figuur 6).

Zo zie je dat in de jaren '80 Aziatische high school dropouts evenveel verdienen als blanke high school dropouts, en dat dat gigantisch veel meer is dan Afro-Amerikaanse high school dropouts. Hilger stelt dan ook dat het verdwijnen / kleiner worden van die verschillen in eerste instantie niet zozeer komt door een hoger opleidingsniveau maar dat Aziaten voor hetzelfde werk gewoonweg langzamerhand gelijk betaald kregen en dezelfde kansen kregen, in tegenstelling tot Afro-Amerikanen.

Contrary to popular perception, large gains in earnings conditional on education have played the primary role in Asian earnings growth, alongside a secondary role for greater educational attainment conditional on parental income, and virtually no role for higher parental income.

Wat daarnaast ook later meespeelt is:

Exclusionary policies selected higher-skilled Asians for migration and parenthood. Since the Chinese Exclusion Act of 1882 and the Gentlemen’s Agreement of 1907, US immigration law has screened Asian immigrants on factors highly correlated with skill such as business ownership and occupational status. Subsequent laws and practices served to encourage return-migration and deportation of lower-skilled Asians, while allowing certain higher-skilled and higher-wealth Asians to stay in the US and bring in wives from Asia to start families (McKenzie et al., 1927; Hutchinson, 1947; Lee, 2005; Daniels, 1990; Chan, 1991). These policies yielded selection into family formation in the US as well as migration. Table III confirms selection into migration by showing that Japanese and especially Chinese American migrants were more highly educated than nonmigrants in their home countries at least as far back as 1940. The table also documents significant positive educational selection of blacks migrating to CA from other parts of the US. Table IV presents evidence on occupational selection into fatherhood by race

Dus: verminderde kansenongelijkheid en gelijke lonen voor gelijk werk -> meer inkomen -> kinderen genieten betere scholing -> betere scholing leidt tot meer inkomen -> etc

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 07-08-2020 12:30:31 ]
Huilen dan.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:02:39 #295
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194442741
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ twitter ]
Moeten die 'moms' op dat tijdstip niet bij hun kinderen zijn ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_194443708
twitter
pi_194444284
twitter


:N
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:33:55 #298
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_194444293
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:01 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
En alle rijken verlaten New York. DeBlasio, professioneel idioot en Democraat, heeft de stad ge-Detroit.
pi_194445321
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 12:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee hoor, maar ik wilde het hier niet over Asian Americans gaan hebben en verder zei ik ook zelf al dat mijn statement nogal kort dor de bocht was. Daarnaast zie ik niet zo goed hoe jouw lijstje met punten de (kort door de bocht) stelling dat de VS in de loop der jaren minder racistisch is geworden jegens Aziaten zou ontkrachten.
Jij stelde initieel dat de enige reden dat het Asian Americans wél is gelukt om succesvol te zijn, in tegenstelling tot zwarte Amerikanen, is omdat “het systeem” door de jaren heen minder racistisch is geworden jegens Asian Americans. Waarmee je dus eigenlijk insinueert dat als dit ook zou gebeuren jegens zwarte Amerikanen, zij ook kunnen floreren. Immers is volgens jou, wat je al vaak genoeg hebt aangegeven in deze topicreeks, “het systeem” nog altijd enorm racistisch jegens zwarte Amerikanen wat hen achter blijft houden in sociaaleconomisch opzicht.

En deze studie zou dit alles dan bewijzen. Een argument dat je trouwens rechtstreeks van de Washington Post hebt geplukt, aangezien zij in 2016 een artikel hadden gewijd aan deze studie. Maar deze hele hypothese klopt niet, dit is totaal niet de conclusie van deze studie. Want de Washington Post doet wat betreft deze studie ook simpelweg aan cherry picking en gebruikt vervolgens ook nog andere bronnen om hun selectief uitgekozen punt te onderbouwen. Want ja, stel je voor dat racisme tegen zwarte Amerikanen eens niet de verklaring is voor alle ongelijkheden, dat past natuurlijk niet in het gewenste narratief. Deze studie toont voornamelijk aan dat er hele andere factoren een rol spelen, vooral verwijzend naar vaardigheden. Deze kwamen na de afname van discriminatie jegens álle niet witte bevolkingsgroepen bij Asian Americans direct naar voren. En zwarte Amerikanen hadden blijkbaar deze vaardigheden niet.

quote:
In national samples combining data on test scores, earnings, and education, I find that individual AGCT test scores can account for 40% of black-white earnings gaps, and that mean group skill gaps across labor markets can account for 80% of black-white mean earning gaps. These marketlevel effects of mean group skills are large enough to explain relative conditional earnings gains experienced by Asians 1940-70 in CA—and hence Asian upward mobility—under the assumption that the Asian group-level test score advantage over other non-whites was uncompensated in 1940 and fully compensated by 1970. I conclude that Asian history can be interpreted as a case study in which a large pre-war racial earnings gap almost surely driven by prejudice, rather than productivity, failed to survive post-war removal of harsh legal discrimination. I argue that Asians’ high initial skills—an ironic byproduct of America’s anti-Asian exclusion policies—interacted with declining discrimination against all non-whites in CA during the 1943-1959 period to generate faster Asian economic progress.
Ook wel hilarisch dat je in diezelfde post nog wilde beweren dat Asian Americans niet dezelfde jarenlange geschiedenis van systematische achterstelling en onderdrukking kennen als zwarte Amerikanen, terwijl in deze studie wordt benadrukt dat de discriminatie jegens Asian Americans voor lange tijd zelfs nog erger was.

quote:
7s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 12:10 schreef Isdatzo het volgende:
Dus: verminderde kansenongelijkheid en gelijke lonen voor gelijk werk -> meer inkomen -> kinderen genieten betere scholing -> betere scholing leidt tot meer inkomen -> etc
Dit gaat dus ook totaal niet op. Zo simpel ligt het helaas niet.

quote:
Dit soort figuren moet je kei-en keihard aanpakken, letterlijk met wapenstok in het gevang slaan. Dan gaan ze daar bont en blauw maar eens even nadenken over hoe ze zich gedragen tegenover andere burgers. Wat een walgelijk uitschot zeg. Sommigen van die Amerikaanse minderheden denken echt dat ze boven de wet staan. Arrogant en zelfingenomen tuig.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:55:21 #300
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194446488
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 15:36 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Jij stelde initieel dat de enige reden dat het Asian Americans wél is gelukt om succesvol te zijn, in tegenstelling tot zwarte Amerikanen, is omdat “het systeem” door de jaren heen minder racistisch is geworden jegens Asian Americans.
Dat heb ik helemaal niet gesteld. Ik zei nota bene dat het kort door de bocht was, maar ik had natuurlijk moeten weten dat jij het zo zou spinnen alsof ik beweerde dat het De Enige Reden zou zijn.
quote:
Waarmee je dus eigenlijk insinueert dat als dit ook zou gebeuren jegens zwarte Amerikanen, zij ook kunnen floreren.
Is dat een gekke gedachte?
quote:
Immers is volgens jou, wat je al vaak genoeg hebt aangegeven in deze topicreeks, “het systeem” nog altijd enorm racistisch jegens zwarte Amerikanen wat hen achter blijft houden in sociaaleconomisch opzicht.

En deze studie zou dit alles dan bewijzen.
Nee hoor, de vraag was hoe het kwam dat Asian Americans het zo goed deden. Niet waarom Afro Americans het zo slecht doen.
quote:
Een argument dat je trouwens rechtstreeks van de Washington Post hebt geplukt, aangezien zij in 2016 een artikel hadden gewijd aan deze studie. Maar deze hele hypothese klopt niet, dit is totaal niet de conclusie van deze studie. Want de Washington Post doet wat betreft deze studie ook simpelweg aan cherry picking en gebruikt vervolgens ook nog andere bronnen om hun selectief uitgekozen punt te onderbouwen. Want ja, stel je voor dat racisme tegen zwarte Amerikanen eens niet de verklaring is voor alle ongelijkheden, dat past natuurlijk niet in het gewenste narratief. Deze studie toont voornamelijk aan dat er hele andere factoren een rol spelen, vooral verwijzend naar vaardigheden. Deze kwamen na de afname van discriminatie jegens álle niet witte bevolkingsgroepen bij Asian Americans direct naar voren. En zwarte Amerikanen hadden blijkbaar deze vaardigheden niet.
En hoe komt dat?
quote:
[..]

Ook wel hilarisch dat je in diezelfde post nog wilde beweren dat Asian Americans niet dezelfde jarenlange geschiedenis van systematische achterstelling en onderdrukking kennen als zwarte Amerikanen, terwijl in deze studie wordt benadrukt dat de discriminatie jegens Asian Americans voor lange tijd zelfs nog erger was.
Ja, een kortere periode waarna daar een kentering in kwam. Niemand ontkent dat die Asian Americans een tijd lang zwaar gediscrimineerd zijn. Ze kennen echter niet de geschiedenis van slavernij en instituties die speciaal ingericht werden om hen te onderdrukken hè.
Huilen dan.
pi_194446595
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:33 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

En alle rijken verlaten New York. DeBlasio, professioneel idioot en Democraat, heeft de stad ge-Detroit.
Die rijken waren meteen met corona op dag 1 al gevlucht naar hun buitenverblijven. Maar het moet weer anders gespind worden. :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')