abonnement Unibet Coolblue
pi_193260603
Een nieuwe start



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193260615
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:24 schreef Nielsch het volgende: [..] Maar nu is hij er tegen, claimt hij. Alleen stemde hij er nog voor nadat hij de VVD had verlaten. De aars van Thierry likt blijkbaar lekker.
Ter vedediging van hem: zijn stemgedrag na het verlaten van de VVD hoeven niet zijn eigen standpunten te vertegenwoordigen, hij heeft altijd gezegd dat hij voor dingen uit het regeerakkoord stemt, waar zijn handtekening ook onder staat. Maar hij is inderdaad hét voorbeeld van een corrupte VVD'er. Maar als huisjesmelker past hij natuurlijk wel erg goed bij FvD, die hebben een verkiezingsprogramma ter bescherming van zulke praktijken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193260625
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het zionisme is natuurlijk een ideologie die is gebaseerd op de veronderstelling dat joden nergens veilig zijn buiten een joodse staat. Ik vond dat altijd onzin en bovendien is het een innerlijk racistische ideologie. Nou zijn de sympathisanten van die ideologie in de Amerikaanse media tegelijk ook aanhangers van de globalisering, de open grenzen, Saudi-Arabie en de massa-immigratie van moslims in Europa. Om dan te kunnen huichelen dat ze het beste met joden in Europa voor hebben moet het antisemitisme dan van de blanke autochtone Europeanen komen.

Dat soort (zelf)bedrog zien we natuurlijk vaker als twee onverenigbare zaken verenigd moeten worden om een droombeeld in stand te houden en dan volgen de leugens vanzelf.
Allereerst mis je natuurlijk weer eens het punt. Ik koos bewust voor de formulering 'zionistisch complot'. Die wordt namelijk steeds vaker gebruikt door notoire antisemieten, omdat 'joods complot' net iets te doorzichtig is.

Verder zijn het voornamelijk de diepreligieuze oerconservatieve, rechtse Amerikanen die het 'zionisme' omarmen. Derhalve raakt het overige deel van je sneue uitlegje kant noch wal.

quote:
De integriteitsschending waarom hij uit de fractie is gezet was natuurlijk dat hij met zijn bedrijf vormgaf aan het huisvestingsbeleid van de VVD, terwijl de VVD daar nou juist zo graag over huichelt. Ik geloof niet dat het typisch voor de VVD was, als in de zin van valsheid in geschrifte, belastingfraude, verduistering, oplichting, zeg maar de Henry Keizer mentaliteit.
Over zelfbedrog gesproken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193260656
En binnenkort zitten ze met z’n drieën op hoge krukken de menigte toe te spreken? Een aanwinst voor elke partij, not.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 18:51:22 #5
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_193260811
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Allereerst mis je natuurlijk weer eens het punt. Ik koos bewust voor de formulering 'zionistisch complot'. Die wordt namelijk steeds vaker gebruikt door notoire antisemieten, omdat 'joods complot' net iets te doorzichtig is.
Bovendien heb je dan gelijk de kans om rustig je jodenhaat te etaleren, onder het mom van "dit is wat hunnie vinden". "Nee zelf zou ik die vreselijke woorden niet gebruiken, maar de populisten zeggen allemaal: n*****, c*****, vuile *****, ****."

Ik heb het trucje al vaak genoeg gezien.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 18:52:40 #6
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193260830
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

"Nee zelf zou ik die vreselijke woorden niet gebruiken, maar de populisten zeggen allemaal: n*****, c*****, vuile *****, ****."

Wat staat hier?
pi_193260841
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Bovendien heb je dan gelijk de kans om rustig je jodenhaat te etaleren, onder het mom van "dit is wat hunnie vinden". "Nee zelf zou ik die vreselijke woorden niet gebruiken, maar de populisten zeggen allemaal: n*****, c*****, vuile *****, ****."

Ik heb het trucje al vaak genoeg gezien.
Maar wil je ook beweren dat zijn afkomst niet meetelt bij de haat richting een Soros in jouw politieke hoek?
  vrijdag 22 mei 2020 @ 18:56:09 #8
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193260885
'Wij zijn tegen achterkamertjeskartelpolitiek, daarom hebben kameraad Thierry en kameraad Wybren een volkomen ondoorzichtige en politiek unieke want nodeloos ingewikkelde constructie opgetuicht waarbij kameraad Wybren wel lid is van de partij en op sommige punten het woord voert maar technisch gezien niet binnen de fractie valt. Deze schijnconstructie moet elke schijn van schimmigheid bevestigen."
pi_193261248
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:56 schreef VoMy het volgende:
'Wij zijn tegen achterkamertjeskartelpolitiek, daarom hebben kameraad Thierry en kameraad Wybren een volkomen ondoorzichtige en politiek unieke want nodeloos ingewikkelde constructie opgetuicht waarbij kameraad Wybren wel lid is van de partij en op sommige punten het woord voert maar technisch gezien niet binnen de fractie valt. Deze schijnconstructie moet elke schijn van schimmigheid bevestigen."
Ik gok zo maar dat een eenling (ondanks dat eenlingen flink gekort zijn in de vorige periode) meer budget voor ondersteuning krijgt dan een 3e man van een partij. En Van Haga kan nu ook nog gebruik maken van de ondersteuning van FvD. Heeft hij prima voor elkaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193261261
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik gok zo maar dat een eenling (ondanks dat eenlingen flink gekort zijn in de vorige periode) meer budget voor ondersteuning krijgt dan een 3e man van een partij. En Van Haga kan nu ook nog gebruik maken van de ondersteuning van FvD. Heeft hij prima voor elkaar.
Financieel lijkt me dit inderdaad een gunstige constructie voor Van Haga.
pi_193261434
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Bovendien heb je dan gelijk de kans om rustig je jodenhaat te etaleren, onder het mom van "dit is wat hunnie vinden". "Nee zelf zou ik die vreselijke woorden niet gebruiken, maar de populisten zeggen allemaal: n*****, c*****, vuile *****, ****."

Ik heb het trucje al vaak genoeg gezien.
Goed verhaal. Verder geen idee wat je loopt te lullen, maar goed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 22 mei 2020 @ 19:53:43 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193261705
Lekker kartelesk zoveel mogelijk geld binnenharken door wel samen te werken en in dezelfde partij te zitten maar wel op papier aparte fracties te houden voor het geld
Laffe huichelaar
pi_193262738
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik leg het verschil nog expliciet uit voor je. Maar het is natuurlijk lachwekkende technocraten- cq juristenkul. Feitelijk zeg je "van zo iemand moeten wij niets hebben" en dan kom je met een soort van constructie waarbij je op een gekunstelde wijze alsnog de facto een fractie vormt maar het niet zo noemt. Dat is echt bij uitstek "kartelpolitiek", wat het vooral erg ironisch maakt.
Ik was het met de kwalificatie zetelroof niet eens, en volgens mij was die reactie ook vooral ingegeven door de actie van Otten c.s.. Maar het maakt natuurlijk wel verschil of je dan iemand enthousiast welkom heet met zijn VVD-stemmen, of dat je na een hele tijd verder waarin je vaak op één lijn blijkt te zitten intensiever gaat samenwerken, kleine fracties enzo. Hiermee zegt FvD niet dat het meenemen van die zetel wel dikke prima was.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Allereerst mis je natuurlijk weer eens het punt. Ik koos bewust voor de formulering 'zionistisch complot'. Die wordt namelijk steeds vaker gebruikt door notoire antisemieten, omdat 'joods complot' net iets te doorzichtig is.
O jee, dus we mogen ook geen kritiek meer hebben op die ideologie, want het heeft met joden te maken. Als er geen zionistisch complot was, was er helemaal geen Israel geweest, daar gaat het zionisme namelijk om.

Maar er zit wel een interessante spanning tussen. Die Amerikaanse media die vinden dat de grenzen maar moeten worden opengegooid maken graag een uitzondering voor het product van het zionisme, Israel. Terwijl dat om meerdere redenen een voordehandliggende kandidaat zou zijn. We zijn niet allemaal het uitverkoren volk natuurlijk.

quote:
Verder zijn het voornamelijk de diepreligieuze oerconservatieve, rechtse Amerikanen die het 'zionisme' omarmen. Derhalve raakt het overige deel van je sneue uitlegje kant noch wal.
Dat heeft ook gewoon met machtige lobby's te maken (mag ik dat wel zeggen, of suggereer ik dan ook een joods complot?) Terwijl er aardig wat antisemitisme heerst onder christelijk rechts daar.

quote:
Over zelfbedrog gesproken.
Het is niet mijn favoriete type ondernemer, maar ik als het me goed herinner is hij uit de fractie gezet vanwege zich niet houden aan de afspraken met de fractie. Op zich prima reden om iemand uit de fractie te zetten, maar bij VVD-ers denk ik toch meer aan integriteitsschendingen. Onterecht wachtgeld en vergoedingen opstrijken, valsheid in geschrifte, verduistering, oplichting, dat soort dingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193266394
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]


Het is niet mijn favoriete type ondernemer, maar ik als het me goed herinner is hij uit de fractie gezet vanwege zich niet houden aan de afspraken met de fractie. Op zich prima reden om iemand uit de fractie te zetten, maar bij VVD-ers denk ik toch meer aan integriteitsschendingen. Onterecht wachtgeld en vergoedingen opstrijken, valsheid in geschrifte, verduistering, oplichting, dat soort dingen.
Van Haga deed illegale dingen en had daarom met de fractie afgesproken dat hij zich niet meer met zijn bedrijf zou bemoeien.

Er was dus een afspraak, maar dat neemt niet weg dat hij illegale dingen deed.

Lijstje:

- illegale verhuur
- illegaal bouwen (zonder vergunning)
- rijden onder invloed
  vrijdag 22 mei 2020 @ 23:37:22 #15
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_193266829
Deze reeks wordt met de dag beter :D
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_193267263
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik gok zo maar dat een eenling (ondanks dat eenlingen flink gekort zijn in de vorige periode) meer budget voor ondersteuning krijgt dan een 3e man van een partij. En Van Haga kan nu ook nog gebruik maken van de ondersteuning van FvD. Heeft hij prima voor elkaar.
Hij is dus, gelukkig, nog niet volledig op zijn achterhoofd gevallen. :P
pi_193271358
Moet ook wel lekker gevoel zijn om, wat je politiek leider ook zegt of doet, het altijd met hem eens te zijn. Dat zie je nog niet bij de SP, Groenlinks of D66. Gewoon altijd wel een manier beredeneren waarom wat Thierry zegt en doet alsnog goed bij elkaar past.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193271515
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:10 schreef kalinhos het volgende:
Moet ook wel lekker gevoel zijn om, wat je politiek leider ook zegt of doet, het altijd met hem eens te zijn. Dat zie je nog niet bij de SP, Groenlinks of D66. Gewoon altijd wel een manier beredeneren waarom wat Thierry zegt en doet alsnog goed bij elkaar past.
Bij de opkomst van het populisme lijkt ook een nieuw soort beleving van de politiek opgang te maken. Waarbij de grote leider overigens ook zo weer uit de gratie kan vallen als er een nieuwe opkomt.
pi_193272219
thierrybaudet twitterde op vrijdag 22-05-2020 om 12:42:38 Het is een grof schandaal dat de regering überhaupt OVERWEEGT om de verkiezingen te annuleren en tot nader order uit te stellen. Wij zullen hier ONDER GEEN BEDING mee akkoord gaan! #FVD https://t.co/dqWXCyPmOn reageer retweet
De ware populist klopt gaarne de emoties op en schuwt niet een beetje liegen en demoniseren
Er is geen overweging op dit moment van de regering de verkiezingen te annuleren.

Ollongren schrijft :
quote:
Er is op dit moment naar mijn mening geen enkele aanleiding om te
veronderstellen dat het organiseren van de komende verkiezingen niet mogelijk
zal zijn. De vraag of een van de komende verkiezingen uitgesteld zou moeten
worden is daarom nu ook niet aan de orde. Mocht uitstel evenwel aan de orde
komen, dan verschilt per verkiezing de wijze waarop dat juridisch mogelijk is.
Brief van Ollongren aan de Tweede Kamer.
pi_193272261
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:30 schreef Bluesdude het volgende:
thierrybaudet twitterde op vrijdag 22-05-2020 om 12:42:38 Het is een grof schandaal dat de regering überhaupt OVERWEEGT om de verkiezingen te annuleren en tot nader order uit te stellen. Wij zullen hier ONDER GEEN BEDING mee akkoord gaan! #FVD https://t.co/dqWXCyPmOn reageer retweet
De ware populist klopt gaarne de emoties op en schuwt niet een beetje liegen en demoniseren
Er is geen overweging op dit moment van de regering de verkiezingen te annuleren.

Ollongren schrijft :
[..]

Brief van Ollongren aan de Tweede Kamer.
Uiteraard, maar dat doet er voor Baudet en aanhang natuurlijk niet toe. Er was hier ook al een topic over dat onderwerp. Daar gingen ze ook alweer totaal los op D66 omdat de minister die alle mogelijke opties in beeld heeft laten brengen toevallig van die partij is.
Die club is natuurlijk eigenlijk gewoon één grote grap maar dat hebben ze zelf nog niet helemaal door...
pi_193272279
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:30 schreef Bluesdude het volgende:
thierrybaudet twitterde op vrijdag 22-05-2020 om 12:42:38 Het is een grof schandaal dat de regering überhaupt OVERWEEGT om de verkiezingen te annuleren en tot nader order uit te stellen. Wij zullen hier ONDER GEEN BEDING mee akkoord gaan! #FVD https://t.co/dqWXCyPmOn reageer retweet
De ware populist klopt gaarne de emoties op en schuwt niet een beetje liegen en demoniseren
Er is geen overweging op dit moment van de regering de verkiezingen te annuleren.

Ollongren schrijft :
[..]

Brief van Ollongren aan de Tweede Kamer.
Ik ben niet overtuigd van je inhoudelijke onderbouwing, Baudet gebruikt HOOFDLETTERS dus zal hij wel gelijk hebben.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 11:37:33 #22
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193272291
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:30 schreef Bluesdude het volgende:
thierrybaudet twitterde op vrijdag 22-05-2020 om 12:42:38 Het is een grof schandaal dat de regering überhaupt OVERWEEGT om de verkiezingen te annuleren en tot nader order uit te stellen. Wij zullen hier ONDER GEEN BEDING mee akkoord gaan! #FVD https://t.co/dqWXCyPmOn reageer retweet
Er is geen overweging op dit moment van de regering de verkiezingen te annuleren.

Ollongren schrijft :
[..]

Brief van Ollongren aan de Tweede Kamer.
Klassieke truuk van de inhoudsloos schreeuwende populisten zoals Baudet en Wilders:
Doen alsof het maken van 'een plan'/het uitwerken van een scenario gelijkstaat aan 'het willen'.

Met de voor Baudet cs. gebruikelijke dosis hypocrisie dit onderscheidt heel selectief niet kunnen maken, want een maand of 2 geleden was Thierry Baudet nog boos dat bepaalde coronascenario's niet of juist wel door het ministerie werden doorgerekend/geanalyseerd, net als dat deze schijnheilige charlatan ook steevast wil dat de overheid een onderzoek doet naar een Nexit want alle opties moeten open liggen. Het is gewoon het zoveelste moment waarbij hij moedwillig dingen verkeerd interpreteert omdat hij hoopt dat zijn schapen daarin meegaan. En dat doen ze natuurlijk. FvD'er ben je niet vanwege je kritische denkvermogen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 23 mei 2020 @ 11:39:01 #23
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193272306
Wat positiefs voor Forum, het is veelzeggend dat Van Haga zich bij hen aansluit en niet bij GO, dat politiekgezien veel dichter bij hem ligt. GO komt gewoon maar niet van de grond. Dat zal Baudet vrolijk stemmen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193272350
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:39 schreef rubbereend het volgende:
Wat positiefs voor Forum, het is veelzeggend dat Van Haga zich bij hen aansluit en niet bij GO, dat politiekgezien veel dichter bij hem ligt. GO komt gewoon maar niet van de grond. Dat zal Baudet vrolijk stemmen
Misschien wilde Otten hem wel niet, is niet bepaald reclame voor je partij als je Van Haga binnen haalt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193273496
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is niet mijn favoriete type ondernemer,
Wat ben je opeens mild voor Van Haga.

Ben je het er nog steeds mee eens dat de mentaliteit van een partij logischerwijs ook terugkomt bij de belangrijke partijleden van die partij? Want dan maakt FVD ook niet bepaald een goede beurt.

Weltschmerz over Van Haga toen hij gepakt was met te veel alcohol op achter het stuur:

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 12:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind de VVD nog net zo geloofwaardig als altijd. De mentaliteit achter het beleid komt logischerwijs ook terug bij de belangrijke partijleden, dan kan het niemand verbazen dat het een bende oplichters, leugenaars, fraudeurs en asocialen blijkt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 23 mei 2020 @ 14:35:47 #26
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193273929
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Misschien wilde Otten hem wel niet, is niet bepaald reclame voor je partij als je Van Haga binnen haalt.
klopt, maar er is ook nooit enige toenadering geweest, daarbij schijn Van Haga dus al voorzichtig lijntjes te hebben uitgegooid toen hij nog bij de VVD zat
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193276828
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat ben je opeens mild voor Van Haga.

Ben je het er nog steeds mee eens dat de mentaliteit van een partij logischerwijs ook terugkomt bij de belangrijke partijleden van die partij? Want dan maakt FVD ook niet bepaald een goede beurt.

Weltschmerz over Van Haga toen hij gepakt was met te veel alcohol op achter het stuur:
[..]

Ja maar dat was filosofisch bedoeld. Steeds maar z'n woorden uit het verband trekken :N
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 25 mei 2020 @ 14:38:06 #28
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193304572
fvdemocratie twitterde op maandag 25-05-2020 om 11:29:03 🎬 Is hydroxychloroquine echt een potentieel middel tegen corona? Om 17:00 vragen we huisarts Rob Elens bij #FVD Live hoe hij erover denkt!

Mis het niet en abonneer je alvast op ons YouTube-kanaal! ➡️ https://t.co/cqlbTNuL24 https://t.co/qNpg9AqG0K reageer retweet
wtf zijn ze in hydroxychloroquine bandwagon gesprongen?

Nannainga vindt het alvast onzin
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193304651
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:38 schreef rubbereend het volgende:
fvdemocratie twitterde op maandag 25-05-2020 om 11:29:03 🎬 Is hydroxychloroquine echt een potentieel middel tegen corona? Om 17:00 vragen we huisarts Rob Elens bij #FVD Live hoe hij erover denkt!

Mis het niet en abonneer je alvast op ons YouTube-kanaal! ➡️ https://t.co/cqlbTNuL24 https://t.co/qNpg9AqG0K reageer retweet
wtf zijn ze in hydroxychloroquine bandwagon gesprongen?

Nannainga vindt het alvast onzin
Ze zijn echt wanhopig hè? Maar dit valt natuurlijk onder 'met iedereen praten' of 'alle meningen de ruimte geven'. :')
Die mafklapper van een huisarts was mij na 10 seconden kwijt met z'n optreden bij Op1 toen hij begon met de stelling dat paracetamol gevaarlijk was dan hydroxychloroquine omdat er bij het Lareb 5000 meldingen van potentiële bijwerkingen waren voor paracetamol en slechts 1000 voor hydroxychloroquine, om daarna ook nog met droge ogen te beweren dat er in Rusland en Turkije vrijwel niemand overleed aan corona omdat ze daar allemaal hydroxychloroquine voorschreven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 25 mei 2020 @ 14:45:15 #30
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193304674
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

om daarna ook nog met droge ogen te beweren dat er in Rusland en Turkije vrijwel niemand overleed aan corona omdat ze daar allemaal hydroxychloroquine voorschreven.
Ik vind dat zo knap he, van al die dictaturen. Blijkbaar is er een positieve correlatie tussen het bezitten van de media als regering, en het behandelen van corona.
pi_193304675
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:38 schreef rubbereend het volgende:
fvdemocratie twitterde op maandag 25-05-2020 om 11:29:03 🎬 Is hydroxychloroquine echt een potentieel middel tegen corona? Om 17:00 vragen we huisarts Rob Elens bij #FVD Live hoe hij erover denkt!

Mis het niet en abonneer je alvast op ons YouTube-kanaal! ➡️ https://t.co/cqlbTNuL24 https://t.co/qNpg9AqG0K reageer retweet
wtf zijn ze in hydroxychloroquine bandwagon gesprongen?

Nannainga vindt het alvast onzin
Ho ho, ze zeggen niet dat het zo is he. Ze stellen gewoon de vraag 'is het zo?'. Dat zou iedereen moeten doen, kritisch denken en jezelf altijd vragen blijven stellen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_193304677
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:38 schreef rubbereend het volgende:
fvdemocratie twitterde op maandag 25-05-2020 om 11:29:03 🎬 Is hydroxychloroquine echt een potentieel middel tegen corona? Om 17:00 vragen we huisarts Rob Elens bij #FVD Live hoe hij erover denkt!

Mis het niet en abonneer je alvast op ons YouTube-kanaal! ➡️ https://t.co/cqlbTNuL24 https://t.co/qNpg9AqG0K reageer retweet
wtf zijn ze in hydroxychloroquine bandwagon gesprongen?

Nannainga vindt het alvast onzin
De Amsterdamse fractie van FvD kan beter voor zichzelf beginnen en uit de partij stappen, ze worden steeds voor lul gezet door Baudets rare fratsen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_193304800
Overigens is deze man 'orthomoleculair arts', dan weet je het ook wel. Ik vond het al zo vreemd dat ie bij Op1 nog even toevoegde dat je er een flinke dosis vitamine D bij moest nemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193304822
Thierry heeft samen met boezemvriend Van Haga, zelfs kamer vragen gesteld over dat middel https://www.fvd.nl/hydroxychloroquine-fvd-stelt-kamervragen
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 25 mei 2020 @ 14:59:10 #35
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193304864
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:45 schreef Ronald het volgende:

[..]

De Amsterdamse fractie van FvD kan beter voor zichzelf beginnen en uit de partij stappen, ze worden steeds voor lul gezet door Baudets rare fratsen.
  maandag 25 mei 2020 @ 15:40:46 #36
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193305415
https://www.thelancet.com(...)-6736(20)31180-6.pdf

quote:
We were unable to confirm a benefit of hydroxychloroquine or chloroquine, when used alone or with a macrolide, on in-hospital outcomes for COVID-19. Each of these drug regimens was associated with decreased in-hospital survival and an increased frequency of ventricular arrhythmias when used for treatment of COVID-19.
Behoorlijk grootschalige, in The Lancet gepubliceerde studie. Onderzoeksconclusie is dat hydroxychloroquine niet lijkt te werken en behandeling schadelijke neveneffecten lijkt te sorteren. Waarom zou een politicus in godsnaam op de stoel van een wetenschapper willen gaan zitten en net zo lang 'omdenken' tot hij wel aanknopingspunten ontwaart?
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 25 mei 2020 @ 17:11:57 #37
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193306632
TPOnl twitterde op maandag 25-05-2020 om 16:12:13 Complotdenker Thierry Baudet vuistdiep in hydroxychloroquine-sekte van orthomoleculair kwakzalver Rob Elens. https://t.co/Hy6XSDVGiQ reageer retweet
Baudet beklaagde zich eerder al dat de TPO en Geenstijl te weinig in de pas liepen. Weer een teken dat enkel nog het partijblaadje DDS zin heeft om met zijn winden mee te waaien.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 25 mei 2020 @ 17:14:17 #38
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193306655
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:45 schreef Ronald het volgende:

[..]

De Amsterdamse fractie van FvD kan beter voor zichzelf beginnen en uit de partij stappen, ze worden steeds voor lul gezet door Baudets rare fratsen.
Nanninga zit in de kring rond Baudet en heeft haar enorme inkomen aan Baudet te danken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 25 mei 2020 @ 17:17:59 #39
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193306698
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:56 schreef Ronald het volgende:
Thierry heeft samen met boezemvriend Van Haga, zelfs kamer vragen gesteld over dat middel https://www.fvd.nl/hydroxychloroquine-fvd-stelt-kamervragen
Baudet deed ook nog zijn beklag dat RIVM weer achteraan stond bij dat spul. Terwijl RIVM voor de zekerheid in maart al een voorraad heeft ingekocht
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 25 mei 2020 @ 17:22:07 #40
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193306756
MOptredens twitterde op zondag 24-05-2020 om 13:34:30 .@WNLOpZondag claimt een 'rechtsgeoriënteerd' programma te zijn. De gasten die sinds 1 januari 2020 aanschoven, behoorden tot de volgende partijen:

VVD - 13
CDA - 5
D66 - 4
PvdA - 3
SP - 2

Opvallende omissie van PVV en FVD. reageer retweet
verdomme, zie dat Baudet dit geretweet heeft :') 5 linkse gasten, 4 centrum en 18 rechts. PVV wil zelden ergens verschijnen. Moeten ze verder wekelijks Baudet uitnodigen? Ze hebben verder geen landelijke kopstukken.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193307148
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:45 schreef Ronald het volgende:

[..]

De Amsterdamse fractie van FvD kan beter voor zichzelf beginnen en uit de partij stappen, ze worden steeds voor lul gezet door Baudets rare fratsen.
Dat zou wel wat vreemd zijn. Ze heeft toch bewust voor deze club gekozen? Echt grote verschuivingen in standpunten en gedrag hebben ze in die tijd niet laten zien...
pi_193307181
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 17:22 schreef rubbereend het volgende:
MOptredens twitterde op zondag 24-05-2020 om 13:34:30 .@:WNLOpZondag claimt een 'rechtsgeoriënteerd' programma te zijn. De gasten die sinds 1 januari 2020 aanschoven, behoorden tot de volgende partijen:

VVD - 13
CDA - 5
D66 - 4
PvdA - 3
SP - 2

Opvallende omissie van PVV en FVD. reageer retweet
verdomme, zie dat Baudet dit geretweet heeft :') 5 linkse gasten, 4 centrum en 18 rechts. PVV wil zelden ergens verschijnen. Moeten ze verder wekelijks Baudet uitnodigen? Ze hebben verder geen landelijke kopstukken.
Voor FvD en PVV is al het andere (op SGP) na links. Dat geeft dus al snel een vertekend beeld...
pi_193307434
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ze zijn echt wanhopig hè? Maar dit valt natuurlijk onder 'met iedereen praten' of 'alle meningen de ruimte geven'. :')
Die mafklapper van een huisarts was mij na 10 seconden kwijt met z'n optreden bij Op1 toen hij begon met de stelling dat paracetamol gevaarlijk was dan hydroxychloroquine omdat er bij het Lareb 5000 meldingen van potentiële bijwerkingen waren voor paracetamol en slechts 1000 voor hydroxychloroquine, om daarna ook nog met droge ogen te beweren dat er in Rusland en Turkije vrijwel niemand overleed aan corona omdat ze daar allemaal hydroxychloroquine voorschreven.
Maar maakt dat hydroxychloroquine irrelevant?
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 18:25:06 #44
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193307593
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 18:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar maakt dat hydroxychloroquine irrelevant?
Mwah, het is dodelijk dus nee, het is niet irrelevant. Het is heel belangrijk dat niemand denkt dat het een goed geneesmiddel is voor COVID.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193307617
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 18:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar maakt dat hydroxychloroquine irrelevant?
Het samen met een kwakzalver pleiten voor een omstreden medicijn is politiek juist zeer relevant.
Voor de bestrijding van de crisis is het minder relevant...
pi_193307939
Het zijn vooral de studies die het irrelevant maken. De RCTs lopen veelal nog, maar in de meest recente retrospectieve studie waren patiënten die het middel kregen significant slechter af. Dat zegt nog niet alles, maar lijkt me reden genoeg om heel terughoudend te zijn met zo'n middel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193308050
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 18:48 schreef Monolith het volgende:
Het zijn vooral de studies die het irrelevant maken. De RCTs lopen veelal nog, maar in de meest recente retrospectieve studie waren patiënten die het middel kregen significant slechter af. Dat zegt nog niet alles, maar lijkt me reden genoeg om heel terughoudend te zijn met zo'n middel.
Was dat niet bij patienten die al erg ziek waren/zijn?
  maandag 25 mei 2020 @ 19:00:39 #48
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193308153
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 18:48 schreef Monolith het volgende:
Het zijn vooral de studies die het irrelevant maken. De RCTs lopen veelal nog, maar in de meest recente retrospectieve studie waren patiënten die het middel kregen significant slechter af. Dat zegt nog niet alles, maar lijkt me reden genoeg om heel terughoudend te zijn met zo'n middel.
Het is sowieso eigenlijk een bespottelijke discussie. Er is een middel, hydroxychloroquine, dat eventueel remmend/voorkomend zou werken tegen corona. Sommige dokters schrijven het daarom voor, ook in Nederlandse ziekenhuizen is dit gebeurd, maar dat hangt natuurlijk van de situatie van de patient af, en van de inschatting van de dokter. Op de een of andere manier is het bij het realistische smaldeel van twitter zo binnen gekomen dat er een alles oplossend medicijn zou zijn dat breed toepasbaar is en dat supergoedkoop is maar verboden is want BiG pHaRmA. Verboden door wie dan, zou je je kunnen afvragen, en hoe werkt zo'n verbod dan, want een dokter kan het gewoon voorschrijven en toedienen aan elke patient in het ziekenhuis.

Nu ik er nog eens over na heb gedacht, is het nog achterlijker dan het op het eerste gezicht lijkt, van Baudet om aan de minister een vraag te gaan stellen over hydroxychloroquine. Alsof de minister een soort knop heeft waar hij op aan kan zitten waarmee hij bepaalt hoe patienten behandeld moeten worden. Natuurlijk niet. En zo'n knop is ook volkomen onwenselijk. Het hele idee dat de minister ziekenhuizen zou moeten gaan vertellen wat ze moeten doen, is volkomen onwenselijk.

Zoveelste absurde idee van Baudet in dit dossier. Misschien moet hij het maar bij twitteren houden, want hij is IRL wel aan het afglijden zo.
pi_193308445
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 19:00 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is sowieso eigenlijk een bespottelijke discussie. Er is een middel, hydroxychloroquine, dat eventueel remmend/voorkomend zou werken tegen corona. Sommige dokters schrijven het daarom voor, ook in Nederlandse ziekenhuizen is dit gebeurd, maar dat hangt natuurlijk van de situatie van de patient af, en van de inschatting van de dokter. Op de een of andere manier is het bij het realistische smaldeel van twitter zo binnen gekomen dat er een alles oplossend medicijn zou zijn dat breed toepasbaar is en dat supergoedkoop is maar verboden is want BiG pHaRmA. Verboden door wie dan, zou je je kunnen afvragen, en hoe werkt zo'n verbod dan, want een dokter kan het gewoon voorschrijven en toedienen aan elke patient in het ziekenhuis.

Nu ik er nog eens over na heb gedacht, is het nog achterlijker dan het op het eerste gezicht lijkt, van Baudet om aan de minister een vraag te gaan stellen over hydroxychloroquine. Alsof de minister een soort knop heeft waar hij op aan kan zitten waarmee hij bepaalt hoe patienten behandeld moeten worden. Natuurlijk niet. En zo'n knop is ook volkomen onwenselijk. Het hele idee dat de minister ziekenhuizen zou moeten gaan vertellen wat ze moeten doen, is volkomen onwenselijk.

Zoveelste absurde idee van Baudet in dit dossier. Misschien moet hij het maar bij twitteren houden, want hij is IRL wel aan het afglijden zo.
Helemaal eens hoor. Dit hoort helemaal geen onderdeel van het politieke debat te zijn. Er is natuurlijk een hele simpele reden dat het dat wel is, namelijk Trump. Het gedweep van Trump maakt het ook automatisch een thema voor de alt-right achterban, wat je aan die schertsfiguren hier op fok ziet dat er plots fanatiek voor pleit, en daarmee dus ook weer een interessant thema voor Baudet die nog steeds wanhopig zoekt naar stemmentrekkers in dit debat.

Kijk, rationeel gezien is het natuurlijk zo dat je dergelijke middelen kunt testen in allerlei settings. Bij verschillende patiëntenpopulaties, in combinatie met andere middelen en ga zo maar door. Misschien dat het ergens effect heeft en dat het dan een potentiële behandeling in die situaties kan zijn. Vooralsnog wijst er geen serieuze studie in die richting, maar goed, wat niet is kan nog komen. Het is natuurlijk wel een middel waarvan de bijwerkingen genoegzaam bekend zijn. Het is immers al meer dan 40 jaar op de markt. Die bijwerkingen zijn ook echt wel serieus, waarmee het doodleuk en masse preventief gaan voorschrijven echt fors negatief effect gaat hebben.
Maar als je als politicus in de huidige situatie met zo'n middel gaat dwepen, dan ben je behoorlijk onverantwoordelijk bezig in mijn ogen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 25 mei 2020 @ 20:04:30 #50
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193309271
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 17:22 schreef rubbereend het volgende:
MOptredens twitterde op zondag 24-05-2020 om 13:34:30 .@:WNLOpZondag claimt een 'rechtsgeoriënteerd' programma te zijn. De gasten die sinds 1 januari 2020 aanschoven, behoorden tot de volgende partijen:

VVD - 13
CDA - 5
D66 - 4
PvdA - 3
SP - 2

Opvallende omissie van PVV en FVD. reageer retweet
verdomme, zie dat Baudet dit geretweet heeft :') 5 linkse gasten, 4 centrum en 18 rechts. PVV wil zelden ergens verschijnen. Moeten ze verder wekelijks Baudet uitnodigen? Ze hebben verder geen landelijke kopstukken.
Waarom is die Baudet ook zo'n gigantische jankerd. :') Wat een pussy is dat zeg. Altijd maar te jammeren dat hij zo zielig is en er niet bijhoort. _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193309294
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 20:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waarom is die Baudet ook zo'n gigantische jankerd. :') Wat een pussy is dat zeg. Altijd maar te jammeren dat hij zo zielig is en er niet bijhoort. _O-
Vooral omdat hij de laatste jaren zooo vaak zn praatje mag houden op TV.
  maandag 25 mei 2020 @ 20:13:12 #52
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193309479
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 20:05 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Vooral omdat hij de laatste jaren zooo vaak zn praatje mag houden op TV.
Echt onevenredig vaak in het nieuws omdat hij zoveel onzin de wereld in slingert. Ze zullen nog steeds wel met die cambridge analytica opvolger van Robert Mercer samenwerken.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193309615
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 17:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Voor FvD en PVV is al het andere (op SGP) na links. Dat geeft dus al snel een vertekend beeld...
En niet zomaar links, dit kabinet is voor FvD/PVV-aanhangers zelfs ULTRA-links lees ik op kwaliteitssites als DDS regelmatig.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_193309657
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 20:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waarom is die Baudet ook zo'n gigantische jankerd. :') Wat een pussy is dat zeg. Altijd maar te jammeren dat hij zo zielig is en er niet bijhoort. _O-
Hij werd nog genoemd in Buitenhof en Zembla had nog een hele uitzending aan hem gewijd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 25 mei 2020 @ 20:26:45 #55
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_193309835
Leest Baudet mee?

quote:
WHO zet proef met hydroxychloroquine voorlopig stil
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) legt een proef met het gebruik van hydroxychloroquine bij de behandeling van het coronavirus tijdelijk stil. WHO-baas Tedros Adhanom Ghebreyesus zegt dat dat besloten is vanwege een artikel in het medische vakblad The Lancet van afgelopen week. Daarin stond dat mensen die het middel nemen een verhoogd risico lopen op ernstige bijwerkingen of overlijden.

Volgens de topman van de WHO kan de rest van de proef, met onder meer het experimentele medicijn remdesivir, wel doorgaan. Ook hebben onderzoekers volgens hem meer tijd nodig om alle data van de testen met hydroxychloroquine te analyseren. Hij wijst erop dat het middel wel gebruikt kan worden voor mensen met malaria of auto-immuunziekten.

President Trump zei vorige week dat hij het middel gebruikt als voorzorgsmiddel. Naar eigen zeggen is hij daar inmiddels mee gestopt.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_193309969
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 20:26 schreef Szura het volgende:
Leest Baudet mee?
[..]

Waarschijnlijk wel, want de WHO is natuurlijk ook onderdeel van het grote complot. Die observationele studie die als bron wordt aangehaald is ook interessanter:
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)31180-6/fulltext

Maar ja, wetenschap is vaak is te hoog gegrepen voor juristen en historici.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193310057
quote:
10s.gif Op maandag 25 mei 2020 20:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En niet zomaar links, dit kabinet is voor FvD/PVV-aanhangers zelfs ULTRA-links lees ik op kwaliteitssites als DDS regelmatig.
Dat verklaart :D
pi_193316546
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 20:26 schreef Szura het volgende:
Leest Baudet mee?
[..]

Gister weer paar uur gewijd aan de (zinloze) discussie over hydrochloroquine op twitter, maar ik denk niet dat de voorstanders ervan onder de indruk zullen zijn dat de WHO een proef hiermee tijdelijk stillegt vanwege verhoogd risico op overlijden. Deze mensen noemen de studie die in de The Lancet verschenen is afgelopen week bijvoorbeeld ook 'broddelwerk' en citeren daarmee die Dr. Raoult uit Marseilles. Het is idd een alt-right geloofsartikel geworden. Ergens zonde dat die proef is stilgelegd eigenlijk, dat had duidelijkheid kunnen verschaffen, alhoewel het stilleggen van de proef natuurlijk ook duidelijkheid verschaft, maar dat accepteren zij niet. Nu blijft deze zinloze discussie doorgaan.
I´m back.
pi_193317120
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 09:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gister weer paar uur gewijd aan de (zinloze) discussie over hydrochloroquine op twitter, maar ik denk niet dat de voorstanders ervan onder de indruk zullen zijn dat de WHO een proef hiermee tijdelijk stillegt vanwege verhoogd risico op overlijden. Deze mensen noemen de studie die in de The Lancet verschenen is afgelopen week bijvoorbeeld ook 'broddelwerk' en citeren daarmee die Dr. Raoult uit Marseilles. Het is idd een alt-right geloofsartikel geworden. Ergens zonde dat die proef is stilgelegd eigenlijk, dat had duidelijkheid kunnen verschaffen, alhoewel het stilleggen van de proef natuurlijk ook duidelijkheid verschaft, maar dat accepteren zij niet. Nu blijft deze zinloze discussie doorgaan.
Zolang hun grote voorbeelden zoals Trump of Baudet voor zijn verstomt dat niet. Ook, of juist, niet als de wetenschap glashelder is.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 10:55:25 #60
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193317771
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 20:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij werd nog genoemd in Buitenhof en Zembla had nog een hele uitzending aan hem gewijd.
Ik bedoel maar.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193317847
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 10:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Zolang hun grote voorbeelden zoals Trump of Baudet voor zijn verstomt dat niet. Ook, of juist, niet als de wetenschap glashelder is.
Nee, dit artikeltje zullen ze niet lezen idd: https://www.kwakzalverij.(...)ruuskeert-inspectie/

Maar ik heb al gezegd tegen degene op twitter met wie ik er gister over discussieerde dat als uit een gecontroleerde dubbel-blinde proef onder ziekenhuiscondities (RCT) zou blijken dat dit in bepaalde gevallen een werkende mix is van medicijnen die het virus tegengaat, dat ik volmondig zou toegeven dat hij gelijk had. Andersom echter als uit zo'n RCT zou blijken dat het niet werkt tegen het virus en slechts schadelijk voor patiënten kan zijn (wat het stilleggen door de WHO van deze proef wel suggereert) zou hij dan volmondig toegeven dat hij ongelijk had? Geen antwoord op gekregen uiteraard...

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 26-05-2020 12:20:21 ]
I´m back.
pi_193318465
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, dit artikeltje zullen ze niet lezen idd: https://www.kwakzalverij.(...)ruuskeert-inspectie/

Maar ik heb al gezegd tegen degene op twitter met wie ik er gister over discussieerde dat als een gecontroleerde dubbel-blinde proef onder ziekenhuiscondities (RCT) zou blijken dat dit in bepaalde gevallen een werkende mix is van medicijnen die het virus tegengaat, dat ik volmondig zou toegeven dat hij gelijk had. Andersom echter als uit een zo'n RCT zou blijken dat het niet werkt tegen het virus en slechts schadelijk voor patiënten kan zijn (wat het stilleggen door de WHO van deze proef wel suggereert) zou hij dan volmondig toegeven dat hij ongelijk had? Geen antwoord op gekregen uiteraard...
In het bekende FVD-journaal besteden ze ruim 40 minuten aandacht aan een huisarts die uitermate positief is over hydroxychloroquine.


Baudet zegt geen mening te hebben, maar gebruikt het middel wel om minister De Jonge mee aan te vallen. Hij verwijt hem dat hij de onderzoeksresultaten niet openbaar maakt. Vervolgens zit er een filmpje bij van Baudet en De Jonge in debat, waarbij De Jonge zegt dat hij zich baseert op openbare gegevens van het SWAB.

Dit dus:
https://www.pw.nl/nieuws/(...)uine-af-bij-covid-19
https://swab.nl/nl/covid-19
Dat had Baudet ook wel even kunnen googlelen.

Overigens is het wel opvallend, Baudet vraagt wat er nou achter de reactie van De Jonge zou kunnen zitten. Zegt de huisarts dat De Jonge mogelijk wil dat iedereen gevaccineerd wordt (38:27).
pi_193318649
Weltschmerz gaat ons vandaag uitleggen dat Baudet weer eens volkomen gelijk heeft over hydroxychloroquine en dat het kabinet voor de zoveelste maal keihard loopt te falen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193318706
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
Weltschmerz gaat ons vandaag uitleggen dat Baudet weer eens volkomen gelijk heeft over hydroxychloroquine en dat het kabinet voor de zoveelste maal keihard loopt te falen.
En dat de World Health Organization en American Food & Drug Administration ook lopen te falen voor het niet beschikbaar willen maken in de eerste lijn.

https://www.nu.nl/coronav(...)d-19.html?redirect=1
https://www.fda.gov/drugs(...)-hospital-setting-or
pi_193318707
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
Weltschmerz gaat ons vandaag uitleggen dat Baudet weer eens volkomen gelijk heeft over hydroxychloroquine en dat het kabinet voor de zoveelste maal keihard loopt te falen.
Kan niet wachten om zijn bijdrage waarin dat gebeurt niet te lezen :Y
pi_193318725
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Kan niet wachten om zijn bijdrage waarin dat gebeurt niet te lezen :Y
En dan vergeet ik nog de studie in The Lancet.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 11:52:18 #67
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193318737
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
Weltschmerz gaat ons vandaag uitleggen dat Baudet weer eens volkomen gelijk heeft over hydroxychloroquine en dat het kabinet voor de zoveelste maal keihard loopt te falen.
thierrybaudet twitterde op dinsdag 26-05-2020 om 09:48:50 Brazilië geeft bevolking hydroxychloroquine tegen corona https://t.co/saR5vFBM8Z via @Telegraaf reageer retweet
Hij staat er verder helemaal neutraal in.
pi_193318782
Er zou hier even wat meer aandacht voor moeten zijn in meer landelijke media, zodat zoveel mogelijk mensen in zien dat je Baudet zeker niet aan de knoppen wil hebben zitten in een crisis.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193318863
Wat ik ook zwak vind in het betoog van de huisarts is dat hij zegt dat het middel vroeg ingenomen moet worden en dat het gecombineerd moet worden met zink, en als het even kan vitamine D.

Ja, dat zou ook al de eventuele werkzame werking kunnen verklaren. Vroeg zink en vitamine D nemen.
pi_193318904
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

thierrybaudet twitterde op dinsdag 26-05-2020 om 09:48:50 Brazilië geeft bevolking hydroxychloroquine tegen corona https://t.co/saR5vFBM8Z via @:Telegraaf reageer retweet
Hij staat er verder helemaal neutraal in.
Uiteraard heeft hij een agenda.

Overigens kan ik me er in het geval van Brazilië nog wel ergens iets bij voorstellen. Zijn ideologische kompaan Bolsonaro laat het daar compleet uit de klauwen lopen. Dan kan terugvallen op een goedkoop medicijn tegen malaria, wat daar al breed beschikbaar zal zijn een aardige optie zijn om een deel van de ellende op te vangen.
pi_193318927
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

thierrybaudet twitterde op dinsdag 26-05-2020 om 09:48:50 Brazilië geeft bevolking hydroxychloroquine tegen corona https://t.co/saR5vFBM8Z via @:Telegraaf reageer retweet
Hij staat er verder helemaal neutraal in.
Ik word verdrietig van de reacties onder zijn tweet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193319040
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik word verdrietig van de reacties onder zijn tweet.
De reacties van mensen die anti-vaccinatie zijn of de reacties van mensen die niet weten waar India ligt?

pi_193319183
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De reacties van mensen die anti-vaccinatie zijn of de reacties van mensen die niet weten waar India ligt?

[ afbeelding ]
_O-
pi_193319505
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De reacties van mensen die anti-vaccinatie zijn of de reacties van mensen die niet weten waar India ligt?

[ afbeelding ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 26 mei 2020 @ 13:07:54 #75
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193319704
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

thierrybaudet twitterde op dinsdag 26-05-2020 om 09:48:50 Brazilië geeft bevolking hydroxychloroquine tegen corona https://t.co/saR5vFBM8Z via @:Telegraaf reageer retweet
Hij staat er verder helemaal neutraal in.
Als we deze crisis zoals brazilie aangepakt hadden, waren er geen problemen geweest
Laffe huichelaar
pi_193319768
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 12:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De reacties van mensen die anti-vaccinatie zijn of de reacties van mensen die niet weten waar India ligt?

[ afbeelding ]
M'n oogballen bloeden :'(
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 13:23:15 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193319900
Kunnen ze hem niet gewoon voor de rechter sleuren wegens kwakzalverij?
  dinsdag 26 mei 2020 @ 13:46:27 #78
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_193320277
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:23 schreef Hexagon het volgende:
Kunnen ze hem niet gewoon voor de rechter sleuren wegens kwakzalverij?
Wie, Bolsonaro? Dat lijkt mij lastig. Misschien als hij de macht kwijtraakt, zoals Desi Bouterse.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 13:49:53 #79
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_193320315
In de jongste peiling van Eenvandaag stijgt FVD weer +2 zetels naar +10 totaal ten opzichte van het huidige aantal.

D66 en CDA zakken verder weg. VVD is nu bezig hun zetels naar zich toe te trekken.

Die vrouwelijke D66 premier komt er voorlopig niet. :D

https://eenvandaag.avrotr(...)-erbij-in-3-maanden/
pi_193320377
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
In de jongste peiling van Eenvandaag stijgt FVD weer +2 zetels naar +10 totaal ten opzichte van het huidige aantal.

D66 en CDA zakken verder weg. VVD is nu bezig hun zetels naar zich toe te trekken.

Die vrouwelijke D66 premier komt er voorlopig niet. :D

https://eenvandaag.avrotr(...)-erbij-in-3-maanden/
Het is maar hoe je het bekijkt. Je kunt blij zijn met de winst van FVD. Maar ze zijn in die peiling ook maar de zesde partij van het land.

GroenLinks is de tweede partij.

En VVD 44 zetels...
pi_193320465
Die Thierry Baudet als premier komt er voorlopig niet. :D
pi_193320564
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

thierrybaudet twitterde op dinsdag 26-05-2020 om 09:48:50 Brazilië geeft bevolking hydroxychloroquine tegen corona https://t.co/saR5vFBM8Z via @:Telegraaf reageer retweet
Hij staat er verder helemaal neutraal in.
Na een aardig begin in de Corona-kwestie zakt Baudet steeds verder weg, tot een zeer bedenkelijk niveau.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 26 mei 2020 @ 14:56:59 #83
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193321429
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 13:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
In de jongste peiling van Eenvandaag stijgt FVD weer +2 zetels naar +10 totaal ten opzichte van het huidige aantal.

D66 en CDA zakken verder weg. VVD is nu bezig hun zetels naar zich toe te trekken.

Die vrouwelijke D66 premier komt er voorlopig niet. :D

https://eenvandaag.avrotr(...)-erbij-in-3-maanden/
FVD peilt na de klap nu overal tussen de 10 en 12. de val is gestopt en het lijkt nu stabiel als zesde partij van Nederland.

CDA heeft geen leider, geen koers. Samengaan met uiterst rechts kost CDA altijd zetels
D66 heeft defacto geen leider en over koers praten ze daar al helemaal niet

VVD raapt alle zetels uit, bij het zwalkende midden en 50+
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193322031
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 14:56 schreef rubbereend het volgende:

[..]

FVD peilt na de klap nu overal tussen de 10 en 12. de val is gestopt en het lijkt nu stabiel als zesde partij van Nederland.

CDA heeft geen leider, geen koers. Samengaan met uiterst rechts kost CDA altijd zetels
D66 heeft defacto geen leider en over koers praten ze daar al helemaal niet

VVD raapt alle zetels uit, bij het zwalkende midden en 50+
Dat zal allemaal na de zomer wel flink veranderen als Wopke aan kop komt bij CDA en Kaag bij D66. Toch wel twee stemmentrekkers mijns inziens. Beide uitstraling, kennis, presidentieel, sterk in debat, visie.

Denk dat Thierry het straks met die tv debatten nog wel eens moeilijk gaat krijgen in de ring met die twee en Mark. En Wopke zal echt wel wat stemmen van de VVD plukken
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 26 mei 2020 @ 15:51:28 #85
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193322251
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:36 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Dat zal allemaal na de zomer wel flink veranderen als Wopke aan kop komt bij CDA en Kaag bij D66. Toch wel twee stemmentrekkers mijns inziens. Beide uitstraling, kennis, presidentieel, sterk in debat, visie.

Denk dat Thierry het straks met die tv debatten nog wel eens moeilijk gaat krijgen in de ring met die twee en Mark. En Wopke zal echt wel wat stemmen van de VVD plukken
CDA zal ook een programma nodig hebben, want het is een koersloos schip
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193322305
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:51 schreef rubbereend het volgende:

[..]

CDA zal ook een programma nodig hebben, want het is een koersloos schip
Zij aan zij lijkt een redelijk uitgangspunt, moeten ze alleen wel wat naar links gaan (zoals dat programma duidelijk doet).

https://www.cda.nl/zij-aan-zij/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193322386
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:51 schreef rubbereend het volgende:

[..]

CDA zal ook een programma nodig hebben, want het is een koersloos schip
Ze hebben wel Sywert van Lienden gestrikt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 26 mei 2020 @ 16:01:53 #88
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193322425
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:54 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zij aan zij lijkt een redelijk uitgangspunt, moeten ze alleen wel wat naar links gaan (zoals dat programma duidelijk doet).

https://www.cda.nl/zij-aan-zij/
en Wopke zijn lezingen leunen juist meer naar rechts. Ben zo benieuwd ook hoe ze de leiderschapskwestie willen gaan oplossen want Hugo en Wopke willen wel maar ze willen geen verkiezing :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193322439
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 15:36 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Dat zal allemaal na de zomer wel flink veranderen als Wopke aan kop komt bij CDA en Kaag bij D66. Toch wel twee stemmentrekkers mijns inziens. Beide uitstraling, kennis, presidentieel, sterk in debat, visie.

Denk dat Thierry het straks met die tv debatten nog wel eens moeilijk gaat krijgen in de ring met die twee en Mark.
En Wopke zal echt wel wat stemmen van de VVD plukken
Gewoon wat Griekse filosofen in het Latijn citeren en hij heeft weer gewonnen. ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193322472
Wat gebeurt er nu in de 2e kamer, wie ging er neer?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_193322494
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:05 schreef maryen65 het volgende:
Wat gebeurt er nu in de 2e kamer, wie ging er neer?
Van der Lee, GroenLinks. Tijdens een wel bijzonder verzoek, trouwens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193322517
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Van der Lee, GroenLinks. Tijdens een wel bijzonder verzoek, trouwens.
Ah thxx, ik luisterde met een half oor. Wat was zijn verzoek?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_193322560
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:08 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ah thxx, ik luisterde met een half oor. Wat was zijn verzoek?
Hij verzocht om vanaf over 2 weken de minister-president niet meer naar de kamer te roepen voor de corona-debatten, maar alleen de ministers van VWS. Vrij bijzonder, omdat de kamer daar niet echt over gaat (het kabinet gaat over zijn eigen afvaardiging) en omdat je zo'n verzoek dan eerder vanuit de coalitie zou verwachten. Waarom wil GL de minister-president uit de wind houden? Een poging om wat aan die 44 zetels te doen?

En de laatste zin voor hij neer ging, dat het voortaan met de woordvoerders VWS zou moeten, was helemaal bijzonder: wie je stuurt bepaalt elke fractie helemaal zelf.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 26 mei 2020 @ 16:17:55 #94
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193322634
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hij verzocht om vanaf over 2 weken de minister-president niet meer naar de kamer te roepen voor de corona-debatten, maar alleen de ministers van VWS. Vrij bijzonder, omdat de kamer daar niet echt over gaat (het kabinet gaat over zijn eigen afvaardiging) en omdat je zo'n verzoek dan eerder vanuit de coalitie zou verwachten. Waarom wil GL de minister-president uit de wind houden? Een poging om wat aan die 44 zetels te doen?

En de laatste zin voor hij neer ging, dat het voortaan met de woordvoerders VWS zou moeten, was helemaal bijzonder: wie je stuurt bepaalt elke fractie helemaal zelf.
of om meer inhoudelijk te kunnen debatteren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193322640
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hij verzocht om vanaf over 2 weken de minister-president niet meer naar de kamer te roepen voor de corona-debatten, maar alleen de ministers van VWS. Vrij bijzonder, omdat de kamer daar niet echt over gaat (het kabinet gaat over zijn eigen afvaardiging) en omdat je zo'n verzoek dan eerder vanuit de coalitie zou verwachten. Waarom wil GL de minister-president uit de wind houden? Een poging om wat aan die 44 zetels te doen?

En de laatste zin voor hij neer ging, dat het voortaan met de woordvoerders VWS zou moeten, was helemaal bijzonder: wie je stuurt bepaalt elke fractie helemaal zelf.
Mm ja echt een raar verzoek, maarja nu is GL sowieso een rare partij
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_193322658
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:17 schreef rubbereend het volgende:

[..]

of om meer inhoudelijk te kunnen debatteren
De ministers van VWS zijn er sowieso. Je mag als partij ook je woordvoerder VWS sturen (en ik denk zelfs dat je 2 woordvoerders mag sturen, anders kan die natuurlijk er bij zitten en de partijleider adviseren). Dus inhoudelijk debatteren moet gewoon nu ook al kunnen, toch?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 26 mei 2020 @ 16:24:28 #97
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193322709
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

De ministers van VWS zijn er sowieso. Je mag als partij ook je woordvoerder VWS sturen (en ik denk zelfs dat je 2 woordvoerders mag sturen, anders kan die natuurlijk er bij zitten en de partijleider adviseren). Dus inhoudelijk debatteren moet gewoon nu ook al kunnen, toch?
aangezien Van der Lee het vraagt zal het wel uit politiek tactische overweging zijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193323010
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:24 schreef rubbereend het volgende:

[..]

aangezien Van der Lee het vraagt zal het wel uit politiek tactische overweging zijn
Ja, maar dat vind ik dus vreemd. Coalitiepartijen willen graag ministers uit de wind houden en zeker de minister-president. Oppositiepartijen willen juist de minister-president zoveel mogelijk aanvallen. Maar hier wil dus een oppositiepartij de minister-president uit de wind houden. Opvallend. Want het enige waarmee de minister-president dan nog het nieuws haalt is met het zelf georganiseerde persmoment. Nou is de pers wel kritisch, maar je neemt dus een moment weg waarop de minister-president kritisch bevraagd kan worden.

De enigen die er in mee gingen waren ook de coalitiepartijen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:57:24 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193323838
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 16:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar dat vind ik dus vreemd. Coalitiepartijen willen graag ministers uit de wind houden en zeker de minister-president. Oppositiepartijen willen juist de minister-president zoveel mogelijk aanvallen. Maar hier wil dus een oppositiepartij de minister-president uit de wind houden. Opvallend. Want het enige waarmee de minister-president dan nog het nieuws haalt is met het zelf georganiseerde persmoment. Nou is de pers wel kritisch, maar je neemt dus een moment weg waarop de minister-president kritisch bevraagd kan worden.

De enigen die er in mee gingen waren ook de coalitiepartijen.
Liever een sterke slagman met 4 wijd naar het eerste honk dan dat 'ie alle punten binnenslaat.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193331198
quote:
Maar ook lezen we in het verweerschrift over de politieke opvattingen die Freek Jansen volgens Broekema destijds had: “Freek had een enorme belangstelling voor het Derde Rijk, de rol van Adolf Hitler, de Holocaust (die hij relativeert), de positie van Palestina en Israël”.

“Hij kan lyrisch en fantasierijke verhalen over de aanvankelijke steun – zo ziet hij dat – die het Derde Rijk gaf aan de emigratie van vervolgde Duitsers naar Palestina vlak na de machtsovername van de nationaal-socialisten in 1933. Hij roemde het verdienmodel dat Hitler hieraan koppelde.”

“Hij was gefascineerd door de economische formule in de dertiger jaren van de nationaal-socialisten en sprak meermalen zijn overtuiging uit dat dit tot een economisch succes en bestendiging van het systeem op wereldschaal had kunnen leiden als de militaire nederlaag van het Derde Rijk voorkomen had kunnen worden”
Freek Jansen had nazi-bagatelliseringen, aldus voormalige collega
https://www.hpdetijd.nl/2(...)ativeerde-holocaust/

Zie fragment van een speech van hem;
https://twitter.com/mmeeuw/status/1255444237178544128
Waarin zegt hij over de maatschappelijke vooruitgang
------- ".... ergens halverwege de vorige eeuw zijn we gestopt"
Welke vooruitgang? Alleen van Nederlanders ? Alleen technologische vooruitgang ?
------- " .. we zijn moreel verzwakt... "
Welke moraal blokkeert die welke vooruitgang ?
Transgenderism blokkeert de technologische vooruitgang ?

[ Bericht 9% gewijzigd door Bluesdude op 27-05-2020 00:35:31 ]
pi_193332815
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 00:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Freek Jansen had nazi-bagatelliseringen, aldus voormalige collega
https://www.hpdetijd.nl/2(...)ativeerde-holocaust/

Zie fragment van een speech van hem;
https://twitter.com/mmeeuw/status/1255444237178544128
Waarin zegt hij over de maatschappelijke vooruitgang
------- ".... ergens halverwege de vorige eeuw zijn we gestopt"
Welke vooruitgang? Alleen van Nederlanders ? Alleen technologische vooruitgang ?
------- " .. we zijn moreel verzwakt... "
Welke moraal blokkeert die welke vooruitgang ?
Transgenderism blokkeert de technologische vooruitgang ?
Er blijven toch steeds weer sappige verhalen opduiken :D.
pi_193332823
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
Weltschmerz gaat ons vandaag uitleggen dat Baudet weer eens volkomen gelijk heeft over hydroxychloroquine en dat het kabinet voor de zoveelste maal keihard loopt te falen.
Dit was wel even een tegenvaller :{
pi_193333179
Doen alsof Van Haga zomaar een lid is gaat in elk geval niet:

https://mobile.twitter.co(...)/1265284855014854656

Als de grote partijleider zelf gaat helpen filmpjes van je op te nemen, dan wordt je dus klaargestoomd voor een grotere rol.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 27 mei 2020 @ 09:11:46 #104
40566 Ericr
Livewrong
pi_193333483
Waarom is bij FvD alles altijd een grap of cynisch bedoeld? Nu weer Freek Jansen die voor de grap identiteitsfraude pleegt en waarschijnlijk ook voor de lol de holocaust relativeert.

Eigenlijk is het een bende trollen dus die je nooit serieus kan nemen. Als politieke partij ben je dan ongeschikt. Misschien kunnen ze beter het cabaret in, ook al zijn ze nooit echt grappig.
pi_193333610
Ja, als je het hele artikel van hpdetijd leest, dan krijg je het beeld van iemand waar je als serieuze politieke partij ver vandaan wil blijven. En dat is dus de voorzitter van de JFVD en fractiemedewerker.

Edit: de speech zoals hij die vorig jaar hield was ook best eng, hier te lezen in De Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)tigde-orde~b4c0eb23/

[ Bericht 45% gewijzigd door Hanca op 27-05-2020 09:29:15 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193333702
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:22 schreef Hanca het volgende:
Ja, als je het hele artikel van hpdetijd leest, dan krijg je het beeld van iemand waar je als serieuze politieke partij ver vandaan wil blijven. En dat is dus de voorzitter van de JFVD en fractiemedewerker.

Edit: de speech zoals hij die vorig jaar hield was ook best eng, hier te lezen in De Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)tigde-orde~b4c0eb23/
Het simplistisch rechtse gebral doet het nou eenmaal altijd goed in die hoek...
pi_193333731
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:22 schreef Hanca het volgende:
Ja, als je het hele artikel van hpdetijd leest, dan krijg je het beeld van iemand waar je als serieuze politieke partij ver vandaan wil blijven. En dat is dus de voorzitter van de JFVD en fractiemedewerker.

Edit: de speech zoals hij die vorig jaar hield was ook best eng, hier te lezen in De Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)tigde-orde~b4c0eb23/
Misschien niet handig om artikelen aan te halen die 'exclusief voor abonnees' zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193333743
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 07:42 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Er blijven toch steeds weer sappige verhalen opduiken :D.
ja en het zijn ook steeds verhalen uit de zelfde extreem bruin rechtse (nazi) hoek. er is iets goed mis in die partij.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_193333834
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:36 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ja en het zijn ook steeds verhalen uit de zelfde extreem bruin rechtse (nazi) hoek. er is iets goed mis in die partij.
Tja... dat is Baudet's eigen schuld. Paar jaar geleden waren er genoeg mensen die er een normale serieuze democratische partij van wilden maken maar die werden allemaal gewieberd door Baudet uit machtsoverwegingen. Wat overbleef waren Baudet-adepten (en een paar zelfstandigen uitgezonderd zoals Hiddema en Nanninga)... en veel van die lui neigen idd naar extreem rechts en andere gekke gedachtengoeden zoals hijzelf.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_193333845
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Misschien niet handig om artikelen aan te halen die 'exclusief voor abonnees' zijn.
Sorry, dat kan ik niet zien omdat ik wel ingelogd ben.

Hier staat ook een stukje er uit: https://www.welingelichte(...)ingsdrang-nodig.html

En hier de integrale tekst op twitter: https://mobile.twitter.co(...)/1190263232285626368
Hier aan elkaar geplakt: https://threadreaderapp.com/thread/1190263232285626368.html
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193334004
Zou zo'n Paul Cliteur dit nou allemaal helemaal mooi vinden?
pi_193334041
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:36 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ja en het zijn ook steeds verhalen uit de zelfde extreem bruin rechtse (nazi) hoek. er is iets goed mis in die partij.
Iedere partij in de ver-rechtse hoek moet er hard aan werken om dat soort mensen buiten de deur te houden. Sommige lukt dat redelijk (bv PVV), anderen veel moeilijker (Bv FvD of AfD).
pi_193334075
quote:
5s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zou zo'n Paul Cliteur dit nou allemaal helemaal mooi vinden?
Tja, dat kan toch bijna niet anders? Wie nu nog steeds die club steunt heeft natuurlijk echt geen enkel excuus meer. Voor het verwijderen van Otten was dat ook al discutabel maar daarna was het helemaal overduidelijk aan welke kant ze staan.
pi_193334078
quote:
5s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zou zo'n Paul Cliteur dit nou allemaal helemaal mooi vinden?
Oorverdovende stilte vanuit zijn kant, dus hij zal het er wel mee eens zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 27 mei 2020 @ 10:25:36 #115
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193334234
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:36 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ja en het zijn ook steeds verhalen uit de zelfde extreem bruin rechtse (nazi) hoek. er is iets goed mis in die partij.
Baudet is zelf een Stormfront-achtige, ik heb het hier vaker geschreven maar de FvD bestaat hoofdzakelijk uit twee stromingen, een conservatief-nationalistische/white supremacy en een rechtsliberale/fortuynistische.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 27-05-2020 10:49:29 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_193334311
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:22 schreef Hanca het volgende:
Ja, als je het hele artikel van hpdetijd leest, dan krijg je het beeld van iemand waar je als serieuze politieke partij ver vandaan wil blijven. En dat is dus de voorzitter van de JFVD en fractiemedewerker.

Edit: de speech zoals hij die vorig jaar hield was ook best eng, hier te lezen in De Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)tigde-orde~b4c0eb23/
De tekst is vlot te lezen in het opiniestuk van Han van der Horst.
Toch had hij de term hipsterfascisme niet moeten schrijven op deze wijze.
Een denkwijze is pas fascisme als men vanuit een rechtse insteek de parlementaire democratie en burgerrechten verwerpt en een rechtse dictatuur nastreeft.
Je kunt de speech van die snotneus wel reactionair en aartsconservatief noemen.
En bespreken dat fascisme ook stroming was van het aartsconservatisme van 100 jaar geleden.

Maar ja... als Jansen de speech besluit met overheersingsdrang is nodig en direct daarop een metafoor met Wodan als voorbeeld..... dan roept hij een fascisme-associatie op bij de critici

[ Bericht 8% gewijzigd door Bluesdude op 27-05-2020 10:47:27 ]
  woensdag 27 mei 2020 @ 10:43:12 #117
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193334418
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De tekst is vlot te lezen in het opiniestuk van Han van der Horst.
Toch had hij de term hipsterfascisme niet moeten schrijven op deze wijze.
Een denkwijze is pas fascisme als men vanuit een rechtse insteek de parlementaire democratie en burgerrechten verwerpt en een rechtse dictatuur nastreeft.
Je kunt de speech van die snotneus wel reactionair en aartsconservatief noemen.
En bespreken dat fascisme ook stroming was van het aartsconservatisme van 100 jaar geleden.
Naar verluidt was Freek Janssen er ook niet over te spreken dat Baudet zijn grote held op één lijn plaatste met Juncker en Van Rompuy.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193334569
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 00:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Freek Jansen had nazi-bagatelliseringen, aldus voormalige collega
https://www.hpdetijd.nl/2(...)ativeerde-holocaust/

Zie fragment van een speech van hem;
https://twitter.com/mmeeuw/status/1255444237178544128
Waarin zegt hij over de maatschappelijke vooruitgang
------- ".... ergens halverwege de vorige eeuw zijn we gestopt"
Welke vooruitgang? Alleen van Nederlanders ? Alleen technologische vooruitgang ?
------- " .. we zijn moreel verzwakt... "
Welke moraal blokkeert die welke vooruitgang ?
Transgenderism blokkeert de technologische vooruitgang ?
Freek Jansen begilnt zo in die speech :
quote:
Verdieping na verdieping hebben we samen gebouwd, op de schouders van onze voorouders, op de schouders van reuzen. En alles wat wij bouwden, alles wat wij zijn droeg bij aan die vooruitgang van het wiel tot aan de stoommachine, tot aan de space shuttle maar ergens halverwege de vorige eeuw zijn we gestopt omdat we elkaar niet meer konden verstaan want de kracht is uit ons maatschappelijk lichaam gegaan. We zijn moreel verzwakt.
Er zit wel een fraaie schrijfstijl in die eerste zin, maar wie is " wij " bedoelt hij 'wij westerlingen'
De genoemde uitvindingen zijn niet Nederlands. De stoommachine en space shuttle zijn wel westerse uitvindingen, maar het wiel dus weer niet.
Maar hoezo is de technologische westerse vooruitgang gestopt na 1950 ?
Hij vergeet een opmerkelijke vooruitgang als de digitalisering .... transistors, chips, computers, zijn mobieltje.
En hoezo konden "wij" elkaar niet meer verstaan ? Ruziën westerlingen en westerse landen meer dan voor 1950 ?
pi_193334992
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Freek Jansen begilnt zo in die speech :
[..]

Er zit wel een fraaie schrijfstijl in die eerste zin, maar wie is " wij " bedoelt hij 'wij westerlingen'
De genoemde uitvindingen zijn niet Nederlands. De stoommachine en space shuttle zijn wel westerse uitvindingen, maar het wiel dus weer niet.
Maar hoezo is de technologische westerse vooruitgang gestopt na 1950 ?
Hij vergeet een opmerkelijke vooruitgang als de digitalisering .... transistors, chips, computers, zijn mobieltje.
En hoezo konden "wij" elkaar niet meer verstaan ? Ruziën westerlingen en westerse landen meer dan voor 1950 ?
Ik val als ingenieur (goed, informatici zijn wel een beetje iino's, maar dat terzijde :P ) ook van m'n stoel van van verbazing. Allereerst is het wiel inderdaad geen Westerse vinding, maar hij lijkt ook vooral te doelen op Europa met z'n "van Dresden tot Londen, van Amsterdam tot Rome.", terwijl de space shuttle toch vooral een Amerikaanse vinding is en het product van prestigestrijd tussen de VS en Rusland. Met Europa had die hele space race niet zo veel van doen. De space race an sich droeg ook niet gek bij aan 'de vooruitgang' al is er natuurlijk zoals bij zoveel wat meer fundamentele wetenschappelijk en technische ontwikkeling de nodige spin-off. Sowieso, 'vooruitgang' was toch een niet bestaand concept in die hoek?

Daarbij is het inderdaad lachwekkende kul om te stellen dat er na de space race geen enorme technologische ontwikkelingen zijn geweest die hebben gezorgd voor 'vooruitgang' (laten we dat voor het gemak maar even interpreteren als productiviteitsverhogende zaken, medische innovatie die ons langer en gezonder laat leven en ga zo maar door). Frederik is natuurlijk weer zo'n alfa (politocoloogje) die de ballen verstand heeft van de gigantische ontwikkelingen die er de laatste decennia in wetenschap en technologie hebben plaatsgevonden en wat dat ons brengt. Je noemt er al een paar en laten we daarbij zaken als het internet en GPS ook niet vergeten. Het is namelijk ook wel vrij ironisch dat deze jongen waarschijnlijk wat CSS en Javascript in elkaar klopt of wat knutselt met Wordpress:

quote:
Frederik is afgestudeerd als politicoloog aan de Universiteit van Amsterdam en is IT-specialist, gespecialiseerd in webdevelopment, design en social media.
En dan hebben we nog niet eens de fundamentele zaken die er aan zitten te komen, van grotere inzet van nanomaterialen tot CRISPR-CAS en de steeds verder doorgroeiende mogelijkheden op het vlak van machine learning en AI om er maar eens een paar te noemen.

Heb me weer kostelijk vermaakt in ieder geval.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 27 mei 2020 @ 12:13:45 #120
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193335468
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:35 schreef Monolith het volgende:
Het is namelijk ook wel vrij ironisch dat deze jongen waarschijnlijk wat CSS en Javascript in elkaar klopt of wat knutselt met Wordpress:
Nee hoor, hij is een heule echte hacker en een expert:

quote:
Broekema beschrijft de huidige rechterhand van Baudet en JFVD-voorzitter als ‘digitaal zeer begaafd’. Uit het verweerschrift: “Freek werd uitgenodigd met de griffier mee te gaan naar de projectbijeenkomst bij de VNG en excelleerde aldaar met zijn technische kennis over open data”.
Net als Rian van Rijbroek.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 27 mei 2020 @ 12:18:46 #121
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193335525
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:37 schreef Hanca het volgende:
Doen alsof Van Haga zomaar een lid is gaat in elk geval niet:

https://mobile.twitter.co(...)/1265284855014854656

Als de grote partijleider zelf gaat helpen filmpjes van je op te nemen, dan wordt je dus klaargestoomd voor een grotere rol.
:D

Baudet heeft ook heel hard ervaring nodig als hij iets wil gaan bereiken. Ik zie Hiddema er niet nog 4 jaar aanknopen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 27 mei 2020 @ 12:20:49 #122
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193335544
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Iedere partij in de ver-rechtse hoek moet er hard aan werken om dat soort mensen buiten de deur te houden. Sommige lukt dat redelijk (bv PVV), anderen veel moeilijker (Bv FvD of AfD).
totdat Wilders hoogstpersoonlijk iemand van erkenbrand wierf als lijsttrekker in Rotterdam _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193335628
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee hoor, hij is een heule echte hacker en een expert:
[..]

Net als Rian van Rijbroek.
Precies, één of andere boomer denkt al snel dat een wat jonger iemand 'digitaal zeer begaafd' is. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193336222
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Precies, één of andere boomer denkt al snel dat een wat jonger iemand 'digitaal zeer begaafd' is. :P
En tussen de griffiers en consorten steek je al helemaal snel bovenuit. Die zijn in staat een digitale raadsvergadering in Zoom zo in te richten dat iedereen zijn 'bijdrage' kan leveren...
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 13:43:12 #125
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193336591
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Precies, één of andere boomer denkt al snel dat een wat jonger iemand 'digitaal zeer begaafd' is. :P
Ho ho, niet zo minachtend over webdesign en social media doen, he? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193341057
Hilarisch toch? Van Haga die zegt zelf ook ondernemer te zijn en de frustratie te kunnen proeven (1:40).

  woensdag 27 mei 2020 @ 19:44:02 #127
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193341815
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:07 schreef luxerobots het volgende:
Hilarisch toch? Van Haga die zegt zelf ook ondernemer te zijn en de frustratie te kunnen proeven (1:40).

Lekker makkelijk ook wel om bij elk vlaagje tegenwind op de populistische bandwagon te springen en zo zieltjes van ondernemers te winnen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 27 mei 2020 @ 20:31:23 #128
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193342746
Terwijl er vandaag twee hele belangrijke debatten waren, zagen we Thierry en Theo in de weer met de krantjes :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193343047
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:31 schreef rubbereend het volgende:
Terwijl er vandaag twee hele belangrijke debatten waren, zagen we Thierry en Theo in de weer met de krantjes :')
Ja. Groningen hadden ze toch wel mogen zijn. Dat je de toeslagenaffaire, waar het dossier echt megadik is en waar Omtzigt, Azarkan en Leijten echt diep in zitten, laat schieten omdat je maar met 2 bent kan ik me voorstellen. Maar dat ze altijd afwezig zijn bij debatten over Groningen en zo een hele provincie (waar ze 5 zetels hebben in de Staten en dus nummer 3 van de provincie zijn) laten zitten kan echt niet. Ik snap de vele Groningers die op FvD hebben gestemd dan ook echt niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193343247
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:07 schreef luxerobots het volgende:
Hilarisch toch? Van Haga die zegt zelf ook ondernemer te zijn en de frustratie te kunnen proeven (1:40).

Dus men was eerst voor een totale lockdown.. en nu moeten sportscholen waarbij de lichaamssappen rondwaaien weer snel open.#stopdelockdown.. :')

juist :')

wat een bierpartij..
pi_193343825
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dus men was eerst voor een totale lockdown.. en nu moeten sportscholen waarbij de lichaamssappen rondwaaien weer snel open.#stopdelockdown.. :')

juist :')

wat een bierpartij..
Het probleem schijnt vooral te zijn dat je gaat hijgen als je intensief aan het sporten bent. Dan is er extra risico op besmetting.
  woensdag 27 mei 2020 @ 21:34:35 #132
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193343870
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dus men was eerst voor een totale lockdown.. en nu moeten sportscholen waarbij de lichaamssappen rondwaaien weer snel open.#stopdelockdown.. :')

juist :')

wat een bierpartij..
He, het café vindt dat de sportscholen open moeten, dus vindt de FvD dat ook.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_193344215
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het probleem schijnt vooral te zijn dat je gaat hijgen als je intensief aan het sporten bent. Dan is er extra risico op besmetting.
zweet op alles wat men vasthoudt ... is toch ook extra risico ?
pi_193344431
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 21:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

zweet op alles wat men vasthoudt ... is toch ook extra risico ?
Waarschijnlijk niet:

quote:
Hoogleraar immunologie Ger Rijkers kent geen studies waaruit blijkt dat het coronavirus overdraagbaar is via zweet. "Het virus komt in het bloed voor. Maar zweetklieren hebben geen contact met de bloedbaan. De overdacht via zweet is dus heel beperkt."

Maar, vervolgt de hoogleraar: "Als er hevig wordt gezweet, dan wordt er ook hevig uitgeademd. En in die microdruppels van die uitgeademde lucht kan het virus wél zitten."

Daardoor kunnen mensen elkaar in de sportschool wel makkelijker besmetten, denkt Rijkers. "Door de activiteiten van mensen in de sportschool is anderhalve meter afstand houden aan de krappe kant." https://www.rtlnieuws.nl/(...)r-zweten-tijdens-het
pi_193344684
Weltschmerz komt ons spoedig uitleggen dat het pleidooi van het FvD om de sportscholen direct te heropenen een briljant inzicht is van Baudet, terwijl het kabinet weer eens keihard faalt door nog een maand te willen wachten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 27 mei 2020 @ 22:48:06 #136
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193345668
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 22:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet:
[..]

Ja, maar dat geldt niet voor de boreale Übermensch van de FvD.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 27 mei 2020 @ 23:23:57 #137
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193346288
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193346316
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 22:12 schreef KoosVogels het volgende:
Weltschmerz komt ons spoedig uitleggen dat het pleidooi van het FvD om de sportscholen direct te heropenen een briljant inzicht is van Baudet, terwijl het kabinet weer eens keihard faalt door nog een maand te willen wachten.
Ik denk dat die inmiddels met een burnout thuiszit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 28-05-2020 07:55:42 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193346325
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 22:12 schreef KoosVogels het volgende:
Weltschmerz komt ons spoedig uitleggen dat het pleidooi van het FvD om de sportscholen direct te heropenen een briljant inzicht is van Baudet, terwijl het kabinet weer eens keihard faalt door nog een maand te willen wachten.
Dat verwacht ik ook, opzich wel leuk zo'n poster waarvan je altijd weet wat zijn mening is voordat hij hem plaatst.
pi_193346676
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:07 schreef luxerobots het volgende:
Hilarisch toch? Van Haga die zegt zelf ook ondernemer te zijn en de frustratie te kunnen proeven (1:40).

Van Haga is niet welkom bij FvD, behalve natuurlijk als ze hele filmpjes om hem maken :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193348062
quote:
Ja. Als wethouder wonen in Alphen aan den Rijn is hij niet eens zo slecht (iig beter dan ik van een ex-LPF, ex-Nawijn zou verwachten), maar blijkbaar is het wel goed dat hij niet over gezondheidszorg gaat in de gemeente...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 28 mei 2020 @ 07:35:24 #142
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193348176
quote:
Wat is TPO toch ook een bedroevend medium
Laffe huichelaar
  donderdag 28 mei 2020 @ 07:38:20 #143
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193348213
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 12:18 schreef rubbereend het volgende:

[..]

:D

Baudet heeft ook heel hard ervaring nodig als hij iets wil gaan bereiken. Ik zie Hiddema er niet nog 4 jaar aanknopen.
Hiddema lijkt me een goede vriend en collega. Hij zal er niks van zeggen, maar volgens mij heeft hij helemaal niks met de altrightrichting die Baudet opgaat, dus die zal wel net pensioen gaan na deze periode
Laffe huichelaar
pi_193348266
Ik snap ook niet goed waar dat anti-vaxx van Baudet plots vandaan komt, in februari steunde hij nog een wet die kinderen vaccineren praktisch verplicht maakt voor sommige mensen (kinderopvang mag niet gevaccineerde kinderen weigeren, als er dan geen opvang in de buurt is die dat niet doet moet je dus wel). En nu plots dit.

Het blijft lastig om een lijn te ontdekken in de gedachtesprongen van Baudet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 28 mei 2020 @ 09:45:39 #145
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193349730
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 00:03 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Van Haga is niet welkom bij FvD, behalve natuurlijk als ze hele filmpjes om hem maken :')
Soort zoekt soort natuurlijk. Corruptie gonna corrupt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193349773
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 07:42 schreef Hanca het volgende:
Ik snap ook niet goed waar dat anti-vaxx van Baudet plots vandaan komt, in februari steunde hij nog een wet die kinderen vaccineren praktisch verplicht maakt voor sommige mensen (kinderopvang mag niet gevaccineerde kinderen weigeren, als er dan geen opvang in de buurt is die dat niet doet moet je dus wel). En nu plots dit.

Het blijft lastig om een lijn te ontdekken in de gedachtesprongen van Baudet.
Dat anti-vaxx gebeuren doet het goed in conspiracyland (kijk maar eens bij de buren van BNW) en aangezien alt-right en slachtofferige conspiracygekte hand in hand gaan, is het niet zo gek dat Sjerrie vol anti-vaxx gaat.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193349878
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 07:42 schreef Hanca het volgende:
Ik snap ook niet goed waar dat anti-vaxx van Baudet plots vandaan komt, in februari steunde hij nog een wet die kinderen vaccineren praktisch verplicht maakt voor sommige mensen (kinderopvang mag niet gevaccineerde kinderen weigeren, als er dan geen opvang in de buurt is die dat niet doet moet je dus wel). En nu plots dit.

Het blijft lastig om een lijn te ontdekken in de gedachtesprongen van Baudet.
Heb het idee dat Baudet wanhopig op zoek is naar een geluid waarmee hij zich onderscheidt van het kabinet en dat tegelijkertijd resoneert bij een grote groep kiezers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193349984
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 09:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb het idee dat Baudet wanhopig op zoek is naar een geluid waarmee hij zich onderscheidt van het kabinet en dat tegelijkertijd resoneert bij een grote groep kiezers.
Toch klinkt anti-vaccinatie me niet als de meest logische route daarvoor in de oren :D.
  donderdag 28 mei 2020 @ 10:09:53 #149
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193350071
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Toch klinkt anti-vaccinatie me niet als de meest logische route daarvoor in de oren :D.
Niet? Vraag eens in je omgeving hoeveel mensen stiekem toch denken dat Corona door 5G komt. Het aantal zal je verbazen. Extrapoleer dat op de bevolking... en diezelfde mensen zijn ontvankelijk voor anti vaxx gereutel hoor.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_193350130
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Niet? Vraag eens in je omgeving hoeveel mensen stiekem toch denken dat Corona door 5G komt. Het aantal zal je verbazen. Extrapoleer dat op de bevolking... en diezelfde mensen zijn ontvankelijk voor anti vaxx gereutel hoor.
Daarvan ken ik er exact eentje. Maar laten er nog een paar het verborgen houden, dan kom je misschien mooi uit op 2 per 150 :+
pi_193350140
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Niet? Vraag eens in je omgeving hoeveel mensen stiekem toch denken dat Corona door 5G komt. Het aantal zal je verbazen. Extrapoleer dat op de bevolking... en diezelfde mensen zijn ontvankelijk voor anti vaxx gereutel hoor.
Anti-vaxx is echt maar een klein percentage van de bevolking. De dekkingsgraad van vaccinaties is altijd rond de 92% in Nederland. En van de 8 procent die er niet vaccineren is er een deel die dat niet kan vanwege de gezondheid (auto-immuunziektes e.d.) en een deel dat niet vaccineert uit religieuze overtuigingen. Ik denk dat het deel anti-vaxxers hooguit 5% is. En de rest heeft juist over het algemeen helemaal geen begrip voor anti-vaxx en stoot je er flink mee af.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193350183
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Niet? Vraag eens in je omgeving hoeveel mensen stiekem toch denken dat Corona door 5G komt. Het aantal zal je verbazen. Extrapoleer dat op de bevolking... en diezelfde mensen zijn ontvankelijk voor anti vaxx gereutel hoor.
Ik ken niemand die er voor uit komt dat hij/zij dat gelooft, trouwens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193350189
Baudet flirt toch ook met de mannenbroeders van de SGP? In die kringen is dat anti-vaxx gezwets natuurlijk populair, al zij het om andere redenen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 28 mei 2020 @ 10:16:52 #154
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193350198
Waarom stappen jullie zo makkelijk over de meest voordehandliggende verklaring heen, namelijk dat hij het zelf daadwerkelijk gelooft?
We have always been at war with Eastasia.
pi_193350216
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:16 schreef KoosVogels het volgende:
Baudet flirt toch ook met de mannenbroeders van de SGP? In die kringen is dat anti-vaxx gezwets natuurlijk populair, al zij het om andere redenen.
Nee, bij de SGP is anti-vaxx niet populair. SGP'ers geloven wel dat vaccinaties helpen en geloven helemaal niet in die bijwerkingen. Waarom zij niet vaccineren heeft een totaal andere reden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193350229
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:16 schreef -XOR- het volgende:
Waarom stappen jullie zo makkelijk over de meest voordehandliggende verklaring heen, namelijk dat hij het zelf daadwerkelijk gelooft?
Dan is hij tussen februari en nu dus flink verandert van wat hij gelooft over vaccinaties.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193350279
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, bij de SGP is anti-vaxx niet populair. SGP'ers geloven wel dat vaccinaties helpen en geloven helemaal niet in die bijwerkingen. Waarom zij niet vaccineren heeft een totaal andere reden.
Maar wellicht dat zij wel sympathie op kunnen brengen voor een politicus die veel gewag maakt van de vrijheid om vaccinaties te kunnen weigeren.

Of althans, misschien dat Baudet dat denkt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 28 mei 2020 @ 10:22:31 #158
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193350286
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan is hij tussen februari en nu dus flink verandert van wat hij gelooft over vaccinaties.
Hij zit natuurlijk in de nazihoek en er waren zat nazi-figuren zoals Himmler nogal esotherisch ingesteld. Misschien heeft hij daarvan iets gelezen waarvan hij in de ban is geraakt. Als hij dit om electorale redenen doet maakt hij mijns inziens een enorme blunder.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193350320
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar wellicht dat zij wel sympathie op kunnen brengen voor een politicus die veel gewag maakt van de vrijheid om vaccinaties te kunnen weigeren.

Of althans, misschien dat Baudet dat denkt.
Maar vrijheid om te weigeren is heel wat anders dan dat filmpje, of zelf zeggen dat je je niet zou laten vaccineren. Voor vrijheid van het beschikken over je eigen lichaam is wel begrip (zie ook de discussie over orgaandonatie). Voor het spuien van gevaarlijke onwetenschappelijke nonsens niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 28 mei 2020 @ 11:45:05 #160
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193351564
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:16 schreef -XOR- het volgende:
Waarom stappen jullie zo makkelijk over de meest voordehandliggende verklaring heen, namelijk dat hij het zelf daadwerkelijk gelooft?
Hoezo is dat de meest voordehandliggende verklaring? Het zou de eerste keer sinds zijn stao naar de politiek zijn dat Baudet iets zegt omdat hij het zelf gelooft ipv om electoraal gewin
Laffe huichelaar
  donderdag 28 mei 2020 @ 11:50:12 #161
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193351635
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 10:16 schreef -XOR- het volgende:
Waarom stappen jullie zo makkelijk over de meest voordehandliggende verklaring heen, namelijk dat hij het zelf daadwerkelijk gelooft?
Ik denk ook dat ie het zelf gelooft.
Ik denk dat Baudet de meeste dingen die hij zegt gelooft, ook dat over de EU-gestuurde omvolking enzo. Dat hij er stemmen mee krijgt (of juist niet) is meer een bijkomstigheid.
  donderdag 28 mei 2020 @ 11:51:59 #162
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193351658
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:50 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik denk ook dat ie het zelf gelooft.
Ik denk dat Baudet de meeste dingen die hij zegt gelooft, ook dat over de EU-gestuurde omvolking enzo. Dat hij er stemmen mee krijgt (of juist niet) is meer een bijkomstigheid.
En jij hebt geen probleem met een geestelijk gestoorde in ons parlement?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_193351940
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:50 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik denk ook dat ie het zelf gelooft.
Ik denk dat Baudet de meeste dingen die hij zegt gelooft, ook dat over de EU-gestuurde omvolking enzo. Dat hij er stemmen mee krijgt (of juist niet) is meer een bijkomstigheid.
Dat denk ik ook wel. Volgens mij gelooft Baudet idd heel veel van wat hij zegt, misschien zelfs wel alles.

Ik denk ook dat Baudet enorm snel van mening kan veranderen. Zie het stukje over klimaat en de energietransitie in het programma van 2017, volgens hem komt dat uit een boek dat hij 'toevallig aan het lezen was'. Ik denk echt dat als hij toevallig een boek leest met de volledig tegenovergestelde mening, dat hij dat ook zo over neemt.

Maar hier is toch wel wat anders aan de hand. Zeker aan kamerleden kan niet voorbij zijn gegaan hoe gevaarlijk de dalende vaccinatiegraad is. Daar wordt echt zeer regelmatig over gedebatteerd. Dat je dan toch zo plots van mening verandert is wel zeer opvallend.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193351965
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En jij hebt geen probleem met een geestelijk gestoorde in ons parlement?
Gezien de hoeveelheid geestelijk gestoorden in onze maatschappij vind ik de afspiegeling nog vrij karig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 28 mei 2020 @ 12:50:12 #165
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193352356
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 07:42 schreef Hanca het volgende:
Ik snap ook niet goed waar dat anti-vaxx van Baudet plots vandaan komt, in februari steunde hij nog een wet die kinderen vaccineren praktisch verplicht maakt voor sommige mensen (kinderopvang mag niet gevaccineerde kinderen weigeren, als er dan geen opvang in de buurt is die dat niet doet moet je dus wel). En nu plots dit.

Het blijft lastig om een lijn te ontdekken in de gedachtesprongen van Baudet.
ook de opmerking dat bij zich niet zal laten vaccineren voor Covid vond ik erg opmerkelijk
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193352593
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 11:45 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hoezo is dat de meest voordehandliggende verklaring? Het zou de eerste keer sinds zijn stao naar de politiek zijn dat Baudet iets zegt omdat hij het zelf gelooft ipv om electoraal gewin
Hij zit al vele jaren in die rechts-radicale bubbel. Die geloof gewoon werkelijk in Trump, de klimaathoax, Thoriumcentrales en Nexit.
pi_193352851
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 20:31 schreef rubbereend het volgende:
Terwijl er vandaag twee hele belangrijke debatten waren, zagen we Thierry en Theo in de weer met de krantjes :')
Ook vandaag trouwens geen FvD in het grote debat over het steunpakket, ze waren gister dus niet afwezig om zich beter op vandaag voor te kunnen bereiden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193354666
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ook vandaag trouwens geen FvD in het grote debat over het steunpakket, ze waren gister dus niet afwezig om zich beter op vandaag voor te kunnen bereiden.
Je kletst weer eens uit je nek.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 28 mei 2020 @ 16:07:30 #169
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193354825
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je kletst weer eens uit je nek.
In welk opzicht dan? Ze waren er wel, maar verstopt achter een pilaar?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_193354857
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je kletst weer eens uit je nek.
Hoezo? Zie jij FvD in het debat dan?

Ik geef toe dat ik een klein stukje heb gemist (misschien heeft hij dus wel even snel zijn spreektijd volgepraat voor een youtube fimpje, dat zou dan trouwens na mijn post zijn), maar Baudet heeft nog geen enkele vraag gesteld. Niet aan mede kamerleden en niet aan de ministers. Dan ben je dus niet bij het debat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 28 mei 2020 @ 16:43:05 #171
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193355295
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 13:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ook vandaag trouwens geen FvD in het grote debat over het steunpakket, ze waren gister dus niet afwezig om zich beter op vandaag voor te kunnen bereiden.
neem aan dat niet fractielid Haga weer het woord voert namens FVD
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193355343
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

neem aan dat niet fractielid Haga weer het woord voert namens FVD
Toen ik dat gepost had was die ook nog niet in beeld geweest, nu inderdaad wel. Maar het blijft raar dat iets waar je wel youtubefilmpjes, tweets en dergelijke aan blijft wijden (opheffen lockdown en anderhalvemetersamenleving) niet zelf gaat bepleiten in de kamer. Dat blijf je de ministers en de coalitiepartijen toch voor de voeten gooien?

Van Haga steunt trouwens nog steeds het regeerakkoord, aldus hemzelf (tenzij de regering België aan gaat vallen, zoals hij zelf zei). Als ze hem nu als fractielid adopteren, steunt FvD dan ook het regeerakkoord?

[ Bericht 6% gewijzigd door Hanca op 28-05-2020 16:51:01 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193355602
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:09 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hoezo? Zie jij FvD in het debat dan?
Zo werk dat met debatten he, behalve degene die aan de beurt is om te spreken en degene die interrumpeert zie je niet zoveel aanwezigen.

quote:
Ik geef toe dat ik een klein stukje heb gemist (misschien heeft hij dus wel even snel zijn spreektijd volgepraat voor een youtube fimpje, dat zou dan trouwens na mijn post zijn), maar Baudet heeft nog geen enkele vraag gesteld. Niet aan mede kamerleden en niet aan de ministers. Dan ben je dus niet bij het debat.
Ik heb hem zijn praatje horen houden en hem een interruptie horen doen.

Het is zo klein elke keer weer, zo mentaal beperkt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193355653
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zo werk dat met debatten he, behalve degene die aan de beurt is om te spreken en degene die interrumpeert zie je niet zoveel aanwezigen.
[..]

Ik heb hem zijn praatje horen houden en hem een interruptie horen doen.

Het is zo klein elke keer weer, zo mentaal beperkt.
Dat filmpje is twee maanden oud....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_193355726
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zo werk dat met debatten he, behalve degene die aan de beurt is om te spreken en degene die interrumpeert zie je niet zoveel aanwezigen.
[..]

Ik heb hem zijn praatje horen houden en hem een interruptie horen doen.

Het is zo klein elke keer weer, zo mentaal beperkt.
Jetten is helemaal niet aanwezig, jij kijkt dus niet. Van Weyenberg is er voor D66.

Ik vrees dat je eigen eerdere post nu als een boemerang bij je terug komt...

quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je kletst weer eens uit je nek.
De ministers zijn nu bijna klaar en hebben ook nog geen vraag van Baudet genoemd, ik denk dat ik zijn bijdrage dus ook niet heb gemist. (Of zijn bijdrage moet uit een lofzang op het kabinet zonder vragen hebben bestaan, dat zou de enige reden dat de ministers zijn bijdrage niet zouden noemen)
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 28 mei 2020 @ 17:19:19 #176
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193355928
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 16:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

Toen ik dat gepost had was die ook nog niet in beeld geweest, nu inderdaad wel. Maar het blijft raar dat iets waar je wel youtubefilmpjes, tweets en dergelijke aan blijft wijden (opheffen lockdown en anderhalvemetersamenleving) niet zelf gaat bepleiten in de kamer. Dat blijf je de ministers en de coalitiepartijen toch voor de voeten gooien?

Van Haga steunt trouwens nog steeds het regeerakkoord, aldus hemzelf (tenzij de regering België aan gaat vallen, zoals hij zelf zei). Als ze hem nu als fractielid adopteren, steunt FvD dan ook het regeerakkoord?
daarom is onder andere voor deze ingewikkelde constructie gekozen, en Thierry wilde niet om de oren geslagen met zijn eerdere uitspraak
Al is Van Haga natuurlijk de facto fractielid
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193355988
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:19 schreef rubbereend het volgende:

[..]

daarom is onder andere voor deze ingewikkelde constructie gekozen, en Thierry wilde niet om de oren geslagen met zijn eerdere uitspraak
Al is Van Haga natuurlijk de facto fractielid
Nee, dat zie je echt verkeerd. Weer een slappe kartelpoging om het FvD te beschadigen dit! :P
Van Haga is lid van de partij, maar absoluut niet van de fractie. Dat zou je reinste zetelroof zijn.
En dit is ook absoluut geen gekunstelde mentale exercitie om van Haga de facto in de fractie op te nemen zonder hem in de meest letterlijke zin van de definitie op te nemen in de fractie. Dat zou typische kartelpolitiek zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 28 mei 2020 @ 17:27:54 #178
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193356043
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:19 schreef rubbereend het volgende:

[..]

daarom is onder andere voor deze ingewikkelde constructie gekozen, en Thierry wilde niet om de oren geslagen met zijn eerdere uitspraak
Al is Van Haga natuurlijk de facto fractielid
Nee, hij is de iure fractielid. De facto is hij nog steeds zijn eigen eenmansfractie.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_193356242
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:


Het is zo klein elke keer weer, zo mentaal beperkt.
Je hebt het nu over de persoon die de titels voor dit soort filmpjes verzint?
pi_193356597
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat filmpje is twee maanden oud....
Ja, en toen waren de praatjes over de afwezigheid van FvD al even belegen en vals, zoals op het einde van het filmpje duidelijk te zien is.
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Jetten is helemaal niet aanwezig, jij kijkt dus niet. Van Weyenberg is er voor D66.

Ik vrees dat je eigen eerdere post nu als een boemerang bij je terug komt...
Wat ben je ook lekker dom. Ik weet wel zeker van niet.

quote:
De ministers zijn nu bijna klaar en hebben ook nog geen vraag van Baudet genoemd, ik denk dat ik zijn bijdrage dus ook niet heb gemist. (Of zijn bijdrage moet uit een lofzang op het kabinet zonder vragen hebben bestaan, dat zou de enige reden dat de ministers zijn bijdrage niet zouden noemen)
Nee, zijn kritiek was dat ze laat waren met deze maatregelen die hij grotendeels al eerder had voorgesteld. Hij is niet zo heel links, dus dat gemier van Koolmees en Wiebes om te doen alsof ze werkgelegenheid beschermen terwijl ze geld overmaken aan het bedrijfsleven boeide hem waarschijnlijk niet zoveel.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 17:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, hij is de iure fractielid. De facto is hij nog steeds zijn eigen eenmansfractie.
Geen moeilijke woordjes gebruiken waarvan je de betekenis niet kent.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 28 mei 2020 @ 18:17:41 #181
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193356764
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 18:05 schreef Weltschmerz het volgende:

Geen moeilijke woordjes gebruiken waarvan je de betekenis niet kent.
Sorry, ik vergeet steeds dat dat Thierry’s dingetje is.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_193356930
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 18:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, zijn kritiek was dat ze laat waren met deze maatregelen die hij grotendeels al eerder had voorgesteld. Hij is niet zo heel links, dus dat gemier van Koolmees en Wiebes om te doen alsof ze werkgelegenheid beschermen terwijl ze geld overmaken aan het bedrijfsleven boeide hem waarschijnlijk niet zoveel.

Ah, dus nu heb ik wel gelijk en klets jij dus uit je nek?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193357216
Ai, lijkt toch op een burnoutje bij het webcareteam.

Het is me nog steeds niet duidelijk of Thierry bij het debat was trouwens.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193357280
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 18:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Op het moment dat ik het gepost had, was hij er nog niet geweest. En het debat was al 2,5 uur bezig. Tot dat moment had ik elke seconde gezien, van de pauze tot 14:45 heb ik inderdaad gemist.

Terwijl minister Wiebes en Koolmees hebben gepraat heb ik hem ook niet gezien (en die heb ik vanaf de start gezien) en minister Hoekstra heeft zelfs opgemerkt dat Baudet niet aanwezig was.

Baudet is dus hooguit geweest om zijn eigen bijdrage te spuien voor een youtube filmpje en daarna niet eens de antwoorden af te wachten. Dat is geen deelname aan een debat.
Jij loopt hier te verkondigen dat hij er niet was en hij was er wel, punt.

quote:
Ga nou niet zitten liegen, jij post een oud filmpje met oa Jetten alsof hij dat vandaag zou hebben gezegd.
Nee, ik post een oud filmpje waaruit blijkt dat het hijgerig roepen dat Baudet er niet is toen al heel erg belegen was en doorgaans nog leugenachtig ook. Dat jij dat snapt verklaart waarschijnlijk ook waarom je dat nog steeds een goed idee leek.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193357445
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij loopt hier te verkondigen dat hij er niet was en hij was er wel, punt.
[..]

Op het moment dat ik dat typte was hij er nog niet. Vrij simpel. Jij kunt ook een tijd zien bij mijn post.

Maar goed, jij vindt een bijdrage van iemand die alleen even een monoloog komt houden en de antwoorden niet eens af wacht blijkbaar geweldig, ik vind dat een minachting van je werk als kamerlid. Maar het zal verder wel, jij zult nooit je grote leider afvallen (terwijl ik kritiek op hem hier regelmatig nuanceer, trouwens), dus ik stop om hier energie in te steken.

Verder mag je wat aan je taalgebruik doen, maar ik neem aan dat de mods je daar wel op aan gaan spreken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193357675
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Op het moment dat ik dat typte was hij er nog niet. Vrij simpel. Jij kunt ook een tijd zien bij mijn post.
Op het moment dat je dat typte had je een heleboel fractieleiders nog niet gezien. Toch was je observatie niet dat er bijna niemand aan het debat deelnam.

quote:
Maar goed, jij vindt een bijdrage van iemand die alleen even een monoloog komt houden en de antwoorden niet eens af wacht blijkbaar geweldig, ik vind dat een minachting van je werk als kamerlid.
Wat een gelul, je hoeft niet bij de bijdrage van elk kamerlid aan de interruptiemicrofoon te gaan staan. De spreektijden zijn niet voor niks beperkt.

quote:
Maar het zal verder wel, jij zult nooit je grote leider afvallen (terwijl ik kritiek op hem hier regelmatig nuanceer, trouwens), dus ik stop om hier energie in te steken.
Nu ben je je alle gezag komt van god leerstuk op mij aan het projecteren.

quote:
Verder mag je wat aan je taalgebruik doen, maar ik neem aan dat de mods je daar wel op aan gaan spreken.
Ik neem aan van niet, ik geef eigenlijk nooit aanleiding om aangesproken te worden door de mods.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193359093
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Op het moment dat je dat typte had je een heleboel fractieleiders nog niet gezien. Toch was je observatie niet dat er bijna niemand aan het debat deelnam.
[..]
Onzin, eigenlijk alle andere deelnemers waren inmiddels bijna of helemaal door hun interrupties heen. Weer een bewijs dat jij niet gekeken hebt, maar goed (dat geeft ook helemaal niet, doe dan alleen niet alsof je wel keek).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 28 mei 2020 @ 20:53:24 #188
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193359197
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 20:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

Onzin, eigenlijk alle andere deelnemers waren inmiddels bijna of helemaal door hun interrupties heen. Weer een bewijs dat jij niet gekeken hebt, maar goed.
Hij heeft een interruptie gedaan bij Lilian Marijnissen.

Eva_dB_ twitterde op donderdag 28-05-2020 om 15:20:50 Lilian Marijnissen versus Thierry Baudet. Over neoliberalisme, marktwerking in de publieke sector en meer. Het hele stuk vind je hier: https://t.co/bvh86uNr7n
Hieronder deel 1 van de vragen aan @MarijnissenL 👇🏼 https://t.co/Q1XSviqa3K https://t.co/TMPFp8CHFC reageer retweet
Eva_dB_ twitterde op donderdag 28-05-2020 om 15:31:25 Deel 2 van Marijnissen vs Baudet.
Knock out, zeggen ze van wc-eend 👊🏼 #tweedekamer https://t.co/YZrQ0CHAhw reageer retweet
Daar kwam de vaccinatiegoeroe en allround genie niet zo best uit verf. Getuige ook:

BartNijman twitterde op donderdag 28-05-2020 om 14:39:38 Coronadebat. Over corona. En de crisis. Over hoe de economie draaiende kan en moet blijven. Ambtsgenoot Baudet staat met een faux-gepijnigde blik een TOTAAL IRRELEVANT interruptiedebat te houden tegen Marijnissen, over de definitie van "neoliberalisme".

SIT DOWN & SHUT UP, MAN. reageer retweet
En over de opmerking dat het met de FvD niets gaat worden, zolang Baudet er zit:

BartNijman twitterde op donderdag 28-05-2020 om 17:53:01 @JustSeeForMe Ik ben inmiddels ook bij die conclusie ja. Aanvankelijk was het veelbelovend. Nu is het een gelatinepudding waar nog niet iedereen van ziet dat het meer stijfsel dan smaak is. reageer retweet
pi_193359869
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 20:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

Onzin, eigenlijk alle andere deelnemers waren inmiddels bijna of helemaal door hun interrupties heen. Weer een bewijs dat jij niet gekeken hebt, maar goed (dat geeft ook helemaal niet, doe dan alleen niet alsof je wel keek).
Jij zei dat hij er niet was, hij was er wel. Dan mag je wel een keer ophouden met uit je nek kletsen.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 20:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hij heeft een interruptie gedaan bij Lilian Marijnissen.

[quote]
Daar kwam de vaccinatiegoeroe en allround genie niet zo best uit verf.
Ik vond Marijnissen vooral tegenvallen, als zij nou het neoliberalisme fatsoenlijk had geidentificeerd dan had het nog een interessante interruptie kunnen worden.

quote:
Getuige ook:
Goh, je hebt een echte twitteraar gevonden en die vindt het ook! Nou dan is het wel duidelijk. Nee, de interruptie was niet zo boeiend, zoals vele interrupties, waar komen die extreem hoge verwachtingen van Baudet toch vandaan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 28 mei 2020 @ 21:57:02 #190
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_193360238
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Goh, je hebt een echte twitteraar gevonden en die vindt het ook! Nou dan is het wel duidelijk. Nee, de interruptie was niet zo boeiend, zoals vele interrupties, waar komen die extreem hoge verwachtingen van Baudet toch vandaan?
Omdat hij de belangrijkste intellectueel van Nederland is, volgens hemzelf?
  donderdag 28 mei 2020 @ 21:58:13 #191
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193360258
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij zei dat hij er niet was, hij was er wel. Dan mag je wel een keer ophouden met uit je nek kletsen.
[..]

Ik vond Marijnissen vooral tegenvallen, als zij nou het neoliberalisme fatsoenlijk had geidentificeerd dan had het nog een interessante interruptie kunnen worden.

Natuurlijk joh. De irrelevantie van de vraag en het totale gebrek aan idee erachter, wat ook pijnlijk duidelijk werd toen Baudet eigenlijk helemaal niet wist hoe hij erop door wilde gaan, behalve nog een keer dezelfde vraag stellen, doet natuurlijk niet ter zake want jij vindt dat Marijnissen het neoliberalisme verkeerd heeft geïdentificeerd. Waarom dat zo is, en wat dan wel een goede identificatie was geweest, en waarom Baudet die identificatie niet gewoon gaf, daar ga je natuurlijk ook niet op door.
quote:
Goh, je hebt een echte twitteraar gevonden en die vindt het ook! Nou dan is het wel duidelijk. Nee, de interruptie was niet zo boeiend, zoals vele interrupties, waar komen die extreem hoge verwachtingen van Baudet toch vandaan?
Bart Nijman is hoofdrecacteur van GeenStijl en heeft ooit samen met Baudet het Oekraïnereferendum opgezet. Als hij als uitgesproken anti-establishment-figuur zelfs het establishment nog te hoog gegrepen vindt voor Baudet, zegt dat wel degelijk wat.

Maar het is natuurlijk allemaal toeval en helemaal niet tekenend voor de teloorgang van Baudet.
pi_193360716
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 21:58 schreef VoMy het volgende:


Maar het is natuurlijk allemaal toeval en helemaal niet tekenend voor de teloorgang van Baudet.
Nou ja, op zich is ruzie binnen het stevig rechtse kamp niet vreemd.
  donderdag 28 mei 2020 @ 22:50:03 #193
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193361140
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Nou ja, op zich is ruzie binnen het stevig rechtse kamp niet vreemd.
En niet ongewenst.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_193361789
Iets anders: zou Theo Hiddema nog doorgaan voor een tweede termijn in de Tweede Kamer?
pi_193364205
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 13:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat ben je opeens mild voor Van Haga.

Ben je het er nog steeds mee eens dat de mentaliteit van een partij logischerwijs ook terugkomt bij de belangrijke partijleden van die partij? Want dan maakt FVD ook niet bepaald een goede beurt.

Weltschmerz over Van Haga toen hij gepakt was met te veel alcohol op achter het stuur:
[..]

Eeuwig zonde dat Weltschmerz dit negeert.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193364300
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:26 schreef Magister_Artium het volgende:
Iets anders: zou Theo Hiddema nog doorgaan voor een tweede termijn in de Tweede Kamer?
Lijkt me niet, die heeft het na een paar maanden volgens mij gewoon opgegeven: het gaat allemaal te snel voor hem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 29 mei 2020 @ 11:38:17 #197
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193366720
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 23:26 schreef Magister_Artium het volgende:
Iets anders: zou Theo Hiddema nog doorgaan voor een tweede termijn in de Tweede Kamer?
ik denk het niet, op den duur mogelijk wel Eerste Kamer
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 29 mei 2020 @ 17:34:58 #198
491163 Viesdik
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:15:26 #199
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193375988
Ik kan er geen touw meer aan vastknopen, Baudets coronastandpunt.

Eerst vond hij nog dat de overheid niet genoeg deed. Er moest een totale lockdown komen zoals in de zuidelijke landen in plaats van de intelligente lockdown van het kabinet en die had ook al eerder moeten zijn.

Hierbij had hij hoop dat wanneer het virus dan helemaal weg zou zijn het normale leven relatief snel weer hervat kon worden.

Hier vond ik nog iets voor te zeggen, hoewel de economische schade dan vele malen groter zou zijn op de korte termijn.

Het kabinet deed dat niet en dat is slecht.

Nu is het zo dat we dat niet gedaan hebben. Het coronavirus is dus nog zeker niet weg en alles kan weer een nieuwe opleving veroorzaken. Precies waar Baudet voor waarschuwde.

Wat is het beleid waar hij nu voor staat? Alles weer open want de economie. Huidige maatregelen totaal overbodig, volslagen onzin.

Dit staat haaks op het eerdere standpunt dat we in een korte totale lockdown moeten om het virus volledig uit te bannen en de normale gang van zaken weer te hervatten.

Kan iemand me dit uitleggen? Is hij gewoonweg 180 graden, met de publieke opinie mee zoals gebruikelijk, gedraaid? Heeft de intelligente lockdown, waarover hij eerst nog zo fel schade sprak, dan beter gewerkt dan gedacht en is het volgens hem toch veilig de normale gang van zaken te hervatten?
Laffe huichelaar
  vrijdag 29 mei 2020 @ 22:16:40 #200
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193376020
Ironisch trouwens dat al die complotgekkies van FvD het NOS-journaal verketteren en niet kijken omdat niet objectief en wel het FvD-journaal aanslingeren
Laffe huichelaar
pi_193377376
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 22:15 schreef timmmmm het volgende:
Ik kan er geen touw meer aan vastknopen, Baudets coronastandpunt.

Eerst vond hij nog dat de overheid niet genoeg deed. Er moest een totale lockdown komen zoals in de zuidelijke landen in plaats van de intelligente lockdown van het kabinet en die had ook al eerder moeten zijn.
Baudet wilde vooral strenger zijn dan Rutte. Dat de lockdown eerder moest komen, dat is iets dat hij nu achteraf zegt. Kijk de debatten maar terug, voor Ruttes lockdown pleitte hij zelf niet voor een lockdown (waarschijnlijk durfde hij het economisch ook niet aan).

quote:
Hierbij had hij hoop dat wanneer het virus dan helemaal weg zou zijn het normale leven relatief snel weer hervat kon worden.

Hier vond ik nog iets voor te zeggen, hoewel de economische schade dan vele malen groter zou zijn op de korte termijn.

Het kabinet deed dat niet en dat is slecht.
Ja, die logica is simpel. Eerst hard ingrijpen om later meer ruimte te hebben.

quote:
Nu is het zo dat we dat niet gedaan hebben. Het coronavirus is dus nog zeker niet weg en alles kan weer een nieuwe opleving veroorzaken. Precies waar Baudet voor waarschuwde.

Wat is het beleid waar hij nu voor staat? Alles weer open want de economie. Huidige maatregelen totaal overbodig, volslagen onzin.

Dit staat haaks op het eerdere standpunt dat we in een korte totale lockdown moeten om het virus volledig uit te bannen en de normale gang van zaken weer te hervatten.

Kan iemand me dit uitleggen? Is hij gewoonweg 180 graden, met de publieke opinie mee zoals gebruikelijk, gedraaid? Heeft de intelligente lockdown, waarover hij eerst nog zo fel schade sprak, dan beter gewerkt dan gedacht en is het volgens hem toch veilig de normale gang van zaken te hervatten?
Ja, dat is inderdaad een draai. Eerst moest het strenger dan Rutte, en nu vooral minder streng.

Overigens zit er wel een ander element in het verhaal. Baudet zei dat zijn lockdown maximaal twee/drie weken mocht duren. Zodat de economie weer snel aangezet kon worden.

Maar ook dat is opvallend, want daar pleitte hij eerst niet voor. Hij wilde het vooral strenger dan Rutte, maar noemde op het moment zelf geen tijdspad. Dat kwam achteraf.

Daarbij is het idioot om te denken dat je een virus binnen drie weken uit kan schakelen. Er is namelijk een incubatietijd en een tijd waarin de symptomen zo ernstig worden dat je naar het ziekenhuis moet. Daar bovenop zijn er ook nog mensen die wel ziek worden, de ziekte verspreiden, maar geen (of weinig) symptomen hebben.

Kortom, een lockdown van twee/drie weken is vrij zinloos. Het virus zal dan gewoon nog aanwezig zijn en je neemt een groot risico dat je opnieuw een piek krijgt.

Overigens lijkt Baudet dat ergens ook wel te weten. Want hij noemt die twee weken vooral om IC-capaciteit en beschermingsmiddelen te regelen. Wat dan weer erg kort is om dingen te regelen als je daarna de kranen weer open zet.
pi_193377533
Hij heeft vooral geen flauw benul waar hij het over heeft lijkt het. En hij luistert nou niet bepaald naar experts voor advies maar naar rechtse bubbelgenoten. Dan krijg je dit soort grappen...
pi_193396503
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De tekst is vlot te lezen in het opiniestuk van Han van der Horst.
Toch had hij de term hipsterfascisme niet moeten schrijven op deze wijze.
Een denkwijze is pas fascisme als men vanuit een rechtse insteek de parlementaire democratie en burgerrechten verwerpt en een rechtse dictatuur nastreeft.
Je kunt de speech van die snotneus wel reactionair en aartsconservatief noemen.
En bespreken dat fascisme ook stroming was van het aartsconservatisme van 100 jaar geleden.

Maar ja... als Jansen de speech besluit met overheersingsdrang is nodig en direct daarop een metafoor met Wodan als voorbeeld..... dan roept hij een fascisme-associatie op bij de critici
Ben nu halverwege en hij noemt clown world. Schiet in de lach, want wat ik tot nu toe heb gelezen lijkt een beetje op Monty Python's world. Ik zie John Cleese voor me in de rol van Reg van The people's front of Judea.

Maar goed, ik lees verder.

Gelezen mijn oordeel: proto-fascistisch c.q. fascitoïde. Maar verder zonder verwijzing, zonder concreet aanhechtingspunt, dus vrij abstract en allegorisch, het is als het ware het skelet van het fascisme. Jonge mensen kunnen hierdoor wel worden beïnvloed natuurlijk, maar het is een hoop algemeenheden en vaagheden bij elkaar, niet ten onrechte dus die vergelijking met The People's front of Judea. What did the Romans ever do for us????

[ Bericht 13% gewijzigd door Ryan3 op 31-05-2020 08:17:22 ]
I´m back.
pi_193397600
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 07:42 schreef Hanca het volgende:
Ik snap ook niet goed waar dat anti-vaxx van Baudet plots vandaan komt, in februari steunde hij nog een wet die kinderen vaccineren praktisch verplicht maakt voor sommige mensen (kinderopvang mag niet gevaccineerde kinderen weigeren, als er dan geen opvang in de buurt is die dat niet doet moet je dus wel). En nu plots dit.

Het blijft lastig om een lijn te ontdekken in de gedachtesprongen van Baudet.
Trumpiaans

voor iedere bewering iets dat er 180 graden tegenover staat. Puur en alleen 'distortion' te veroorzaken in een maatschappij.
  zondag 31 mei 2020 @ 14:30:58 #205
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_193400989
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 08:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gelezen mijn oordeel: proto-fascistisch c.q. fascitoïde. Maar verder zonder verwijzing, zonder concreet aanhechtingspunt, dus vrij abstract en allegorisch, het is als het ware het skelet van het fascisme.
Worden jullie zelf nou nooit eens moe van deze belachelijke onzin? Het is zo beledigend en onnodig.

Er zijn in Nederland geen fascisten of fascistische partijen. Er zijn geen Nazis. 1940 is voorbij. Gebruik nou eens normale argumenten in plaats van de hele dag mensen andere, normale weg te zetten als bloeddorstige zwijnen.
  zondag 31 mei 2020 @ 14:46:05 #206
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_193401176
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 07:42 schreef Hanca het volgende:
Ik snap ook niet goed waar dat anti-vaxx van Baudet plots vandaan komt, in februari steunde hij nog een wet die kinderen vaccineren praktisch verplicht maakt voor sommige mensen (kinderopvang mag niet gevaccineerde kinderen weigeren, als er dan geen opvang in de buurt is die dat niet doet moet je dus wel). En nu plots dit.

Het blijft lastig om een lijn te ontdekken in de gedachtesprongen van Baudet.
In 2016 stond er nog in zijn verkiezingsprogramma dat hij vol in wilde zetten op de energietransitie :D

De man roept en blaat gewoon zoveel mogelijk om zoveel mogelijk stemvee te krijgen. Hele groepen kiezers komen in hun keuze op wie ze stemmen niet verder dan "die heeft een keer iets gezegd waar ik het mee eens ben! Laat ik daar eens op stemmen.".
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_193403598
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Er zijn in Nederland geen fascisten of fascistische partijen. Er zijn geen Nazis. 1940 is voorbij. Gebruik nou eens normale argumenten in plaats van de hele dag mensen andere, normale weg te zetten als bloeddorstige zwijnen.
Wir haben es nicht gewußt

dit is een beetje de wegkijk mentaliteit van rechts nederland. ja er zijn fascisten in nederland, er zijn echt mensen in nederland die vinden dat de rasistische en antisemitische daden van hilter gerechtvaardig waren en het liefst weer een gelijksoortig bestuur terug zien.

en van deze mensen duiken er steeds meer op en rond de FvD. dat kan niemand ontkennen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  zondag 31 mei 2020 @ 17:37:07 #208
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193403783
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:26 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Wir haben es nicht gewußt

dit is een beetje de wegkijk mentaliteit van rechts nederland. ja er zijn fascisten in nederland, er zijn echt mensen in nederland die vinden dat de rasistische en antisemitische daden van hilter gerechtvaardig waren en het liefst weer een gelijksoortig bestuur terug zien.

en van deze mensen duiken er steeds meer op en rond de FvD. dat kan niemand ontkennen.
Ik snap ook niet zo goed waarom zelfs de openlijk rechts-radicale figuren hier daar nog zo moeilijk over doen als het benoemd wordt...
  zondag 31 mei 2020 @ 18:16:42 #209
187702 RTR
Olbie
pi_193404423
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:26 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Wir haben es nicht gewußt

dit is een beetje de wegkijk mentaliteit van rechts nederland. ja er zijn fascisten in nederland, er zijn echt mensen in nederland die vinden dat de rasistische en antisemitische daden van hilter gerechtvaardig waren en het liefst weer een gelijksoortig bestuur terug zien.

en van deze mensen duiken er steeds meer op en rond de FvD. dat kan niemand ontkennen.
Noem eens namen dan?
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193404492
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Er zijn in Nederland geen fascisten
Af en toe denk ik dat jij nog nooit een nieuwssite of een krant gezien hebt.

https://www.ad.nl/den-haa(...)oden-wordt~af947a00/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 31 mei 2020 @ 19:38:00 #211
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193406124
Om als fascistisch gekenschetst te worden moet er wel sprake zijn van een gewelddadige en een dictatoriaal-autocratische component, en die zie ik bij Baudet eerlijk gezegd niet. Het is gewoon een typisch stormfrontertje met wat sinistere raciale theorieen.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 31 mei 2020 @ 19:53:52 #212
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193406386
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:16 schreef RTR het volgende:

[..]

Noem eens namen dan?
Zijn vriendje Freek doet wel hard z'n best om in die categorie terecht te komen.
  zondag 31 mei 2020 @ 20:25:13 #213
187702 RTR
Olbie
pi_193406923
quote:
2s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Zijn vriendje Freek doet wel hard z'n best om in die categorie terecht te komen.
Allemaal fascisten.

https://www.jongerenfvd.nl/over
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  zondag 31 mei 2020 @ 21:39:50 #214
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193408267
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:25 schreef RTR het volgende:

[..]

Allemaal fascisten.

https://www.jongerenfvd.nl/over
allemaal wil ik niet zeggen. Maar de club heeft blijkbaar wel een stevige aantrekkingskracht op dat soort tuig. En van zelfreinigend vermogen hebben ze ook erg weinig last...
pi_193410430
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 20:25 schreef RTR het volgende:

[..]

Allemaal fascisten.

https://www.jongerenfvd.nl/over
Zijn ook niet de helderste lichten

'"De managerskliek moet plaats maken voor nieuwe, levendige en toekomstgerichte mensen"
oftewel.. nieuwe, levendige toekomstgerichte managers. Zoals van alle tijden.

"Shit ik had een goede quote in de douche gisteren"
Hier ga je stemmen mee trekken.

""De 21e eeuw wordt onze eeuw."
nog zo'n quote waar je geen reet mee kunt

"Werk naar je doelen, zo behaal je resultaat."
management 101 quote
pi_193414136
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 14:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Worden jullie zelf nou nooit eens moe van deze belachelijke onzin? Het is zo beledigend en onnodig.

Er zijn in Nederland geen fascisten of fascistische partijen. Er zijn geen Nazis. 1940 is voorbij. Gebruik nou eens normale argumenten in plaats van de hele dag mensen andere, normale weg te zetten als bloeddorstige zwijnen.
Ik vind toch dat ik het mooi omschrijf: proto-fascistisch c.q. fascistoïde???
I´m back.
  maandag 1 juni 2020 @ 11:05:17 #217
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193416093


Deze tweet is voor Baudet een reden om de NPO te willen saneren (retweet van een bericht met precies die strekking). Wat een liefde voor het vrije woord heeft deze man ook he :').

Hij is nu in 2-3 maanden tijd wel echt vol op het fascistische orgel gaan spelen.
  maandag 1 juni 2020 @ 14:13:34 #218
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193418541
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:33 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar ja... als Jansen de speech besluit met overheersingsdrang is nodig en direct daarop een metafoor met Wodan als voorbeeld..... dan roept hij een fascisme-associatie op bij de critici
En dan was er nog die uitspraak over het "bedekken van de wil" door pornografie. On-Nederlands, zowel in gedachte als in formulering.
pi_193418839
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 14:13 schreef Iblardi het volgende:

[..]

En dan was er nog die uitspraak over het "bedekken van de wil" door pornografie. On-Nederlands, zowel in gedachte als in formulering.
Je bedoelt deze tekst van Freek Jansen.
quote:
Wij hebben ons losgemaakt uit de valse ethiek die zovelen van onze leeftijdgenoten knevelt. Wij weten dat hun ideeën absurd zijn want natuurlijk zijn er velen die wel volgen, die gevoelig zijn voor de emotionele en morele chantage van de cultureel-economische tirannie. Jullie kennen ze allemaal. Waarschijnlijk hebben jullie heel veel vrienden die onze ideeën verwerpen, die er niets van willen weten, maar vergeet niet, vergeet nooit dat onder dat leger van lamgeslagen D66-apathen onze familie driftig wacht. Netflix en pornografie kunnen misschien hun wil bedekken maar ze kunnen nooit begraven wat in hen zit. Wat in ons allemaal zit. Het is onze taak om ze los te maken. Het is de taak van onze generatie om echte bevrijding te brengen. Wij moeten een antwoord bieden op clown world dat geleidelijk alle facetten van ons leven binnendringt. Wij gaan een alternatief ontwerpen voor de internationale orde van het schuldenkapitaal. Wij gaan onze beschaving redden van de naderende ondergang want wat hard lijkt voor sommigen, is noodzakelijk voor ons allemaal.
Maakt dat zich afzetten tegen Netflix en pornografie hem nou populair onder de FvD-aanhang ?
En hun familie wacht driftig op redding van Netflix en pornografie? Om te samen de beschaving te redden ?
en
Wat bedoelt hij met "wat hard lijkt voor sommigen" ?
Ik vrees dat hij wel een reddingsplan in zijn hoofd heeft, maar niet durft toe te lichten wie de pineut moet zijn en hoe 'hard' in zijn scenario's
pi_193419072
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 14:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bedoelt deze tekst van Freek Jansen.
[..]

Maakt dat zich afzetten tegen Netflix en pornografie hem nou populair onder de FvD-aanhang ?
En hun familie wacht driftig op redding van Netflix en pornografie? Om te samen de beschaving te redden ?
en
Wat bedoelt hij met "wat hard lijkt voor sommigen" ?
Ik vrees dat hij wel een reddingsplan in zijn hoofd heeft, maar niet durft toe te lichten wie de pineut moet zijn en hoe 'hard' in zijn scenario's
Holy crap, die formulering in je quote is full blown jaren 30 retoriek...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_193419201
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 15:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Holy crap, die formulering in je quote is full blown jaren 30 retoriek...
kweenie...
Het is ook revolutionaire romantiek..
De ondergang is nabij..... de vijand is onder ons.... maar kameraden, sluit de rijen... wij gaan de beschaving redden.
  maandag 1 juni 2020 @ 15:38:13 #222
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193419346
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 14:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bedoelt deze tekst van Freek Jansen.
[..]

Maakt dat zich afzetten tegen Netflix en pornografie hem nou populair onder de FvD-aanhang ?
En hun familie wacht driftig op redding van Netflix en pornografie? Om te samen de beschaving te redden ?
en
Wat bedoelt hij met "wat hard lijkt voor sommigen" ?
Ik vrees dat hij wel een reddingsplan in zijn hoofd heeft, maar niet durft toe te lichten wie de pineut moet zijn en hoe 'hard' in zijn scenario's
Het enige dat ik lees is een soort anti-consumentisme. Freekje wil geloof ik een soort Fight Club, maar dan in het groot. Die heeft gewoon Fight Club een hedendaags jasje aangetrokken.

Freekje denkt dat hij Tyler Durden is :')
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 1 juni 2020 @ 15:40:52 #223
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_193419377
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 15:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

kweenie...
Het is ook revolutionaire romantiek..
De ondergang is nabij..... de vijand is onder ons.... maar kameraden, sluit de rijen... wij gaan de beschaving redden.
Het woord "pragmatisme" staat in ieder geval niet in het woordenboek van de FvD.

Wat een gezwam komt er uit die partij de laatste maanden.
pi_193419383
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 15:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Holy crap, die formulering in je quote is full blown jaren 30 retoriek...
Net niet helemaal. Hij komt in de buurt, maar blijft ook net ver genoeg weg om het net niet er echt aan te kunnen plakken.

Maar inderdaad, zoals ik eerder al zei hier is het een enge speech (daar heb ik ook de hele speech incl de Wodan aan het eind gelinkt): https://threadreaderapp.com/thread/1190263232285626368.html
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193419420
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 15:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het enige dat ik lees is een soort anti-consumentisme. Freekje wil geloof ik een soort Fight Club, maar dan in het groot. Die heeft gewoon Fight Club een hedendaags jasje aangetrokken.

Freekje denkt dat hij Tyler Durden is :')
Hij heeft het over favoriet consumentismes Netflix en pornografie om die te duiden als zoethoudertjes voor het volk. Dit terwijl de ondergang van de beschaving nadert en het voorkomen kan worden door de gevestigde orde te "vervangen' . Maar dan moeten mensen door hebben dat netflix en pornografie oa hun opium is . Verwerp deze en sluit je aan bij het verzet....
Romantiek van de revolutionairen

Dat gedoe uit de dertiger jaren met wapperende vlaggen, strijdliederen, marcheren , al dan niet in uniform en strak gelid... is ook romantiek
  maandag 1 juni 2020 @ 15:53:50 #226
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193419516
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 15:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij heeft het over favoriet consumentismes Netflix en pornografie om die te duiden als zoethoudertjes voor het volk. Dit terwijl de ondergang van de beschaving nadert en het voorkomen kan worden door de gevestigde orde te "vervangen' . Maar dan moeten mensen
door hebben dat netflix en pornografie oa hun opium is . Verwerp deze en sluit je aan bij het verzet....
Romantiek van de revolutionairen
Hij heeft Fight Club zitten kijken, 100%. Die vermurwende pornografie die alom aanwezig is wordt in Fight Club gesymboliseerd door de penis van Brad Pitt die een in een bioscoopfilm in een flard van een seconde te zien is, Netflix is het Ikea-huis dat ons afleidt van ons ware zelf, die bevrijding en de zeepscene, die schuldenmaatschappij die omver moet wordt gesymboliseerd door de bank-hoofdkantoren die worden opgeblazen in de slotscene en die pijn waarmee dat gepaard gaat komt ook uitgebreid aan bod.

Het is dat Eva Vlaardingerhoek geen teelbalkanker wilde faken, anders was Marla Singer meteen ook gecoverd.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193419523
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 15:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Net niet helemaal. Hij komt in de buurt, maar blijft ook net ver genoeg weg om het net niet er echt aan te kunnen plakken.

Maar inderdaad, zoals ik eerder al zei hier is het een enge speech (daar heb ik ook de hele speech incl de Wodan aan het eind gelinkt): https://threadreaderapp.com/thread/1190263232285626368.html
Nou, het eenige dat mist is den oud Nederlandschen spelling... :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_193422035
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 15:40 schreef Belabor het volgende:

[..]

Het woord "pragmatisme" staat in ieder geval niet in het woordenboek van de FvD.
Bij Henk Otten wel
quote:
Wat een gezwam komt er uit die partij de laatste maanden.
baudettisme
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 1 juni 2020 @ 18:51:20 #229
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193422133
fvdemocratie twitterde op maandag 01-06-2020 om 12:46:26 De terrassen zijn weer open! Wij zijn in Volendam om dat op deze schitterende dag te vieren. Vóór anderhalve meter bier, tegen anderhalve meter afstand! Steun uw lokale ondernemers en pak ook een terrasje. Wij hopen dat heel Nederland van deze dag geniet! #terrassenweeropen #FVD https://t.co/GTMxFq0Kqk reageer retweet
FVD en een zetelrover waar geen plek voor is _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193422163
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 18:51 schreef rubbereend het volgende:
fvdemocratie twitterde op maandag 01-06-2020 om 12:46:26 De terrassen zijn weer open! Wij zijn in Volendam om dat op deze schitterende dag te vieren. Vóór anderhalve meter bier, tegen anderhalve meter afstand! Steun uw lokale ondernemers en pak ook een terrasje. Wij hopen dat heel Nederland van deze dag geniet! #terrassenweeropen #FVD https://t.co/GTMxFq0Kqk reageer retweet
FVD en een zetelrover waar geen plek voor is _O-
Je kunt hier duidelijk zien dat de fractie links van sherry ophoudt. Wybren zit duidelijk in een andere fractie. Ze zijn alleen toevallig lid van dezelfde tafel en betalen samen de rekening.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193423075
Freek Jansen:
quote:
9. “Iedere dag worden we doodgegooid met de meest absurdistische verhalen; een trend die komt overwaaien uit Amerika: eh, transgenders van acht jaar oud, en empathie-lessen op scholen, discussies over foute straatnamen, over genderneutraliteit.”
Hij noemt 2x transgenderissues...Waarom 2x Voelt hij zich bedreigd in zijn genderidentiteit ?
1x foute straatnamen discussies... Wordt hij elke dag daarmee doodgegooid? En dan volgt zijn wedergeboorte de volgende dag ? Als hij het vervelende kost vindt, negeer het en ga lekker netflixen..
1x empathielessen op school.... kinderen stimuleren zich in te leven in anderen is toch nuttig voor de samenleving ?
pi_193423180
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 19:41 schreef Bluesdude het volgende:
Freek Jansen:
[..]

Hij noemt 2x transgenderissues...Waarom 2x Voelt hij zich bedreigd in zijn genderidentiteit ?
1x foute straatnamen discussies... Wordt hij elke dag daarmee doodgegooid? En dan volgt zijn wedergeboorte de volgende dag ? Als hij het vervelende kost vindt, negeer het en ga lekker netflixen..
1x empathielessen op school.... kinderen stimuleren zich in te leven in anderen is toch nuttig voor de samenleving ?
Het is natuurlijk helemaal hilarisch om te doen alsof dat hele LGTHBIENZ-gebeuren is over komen waaien uit de VS. Nederland heeft daar toch een voorvechtersrol in gehad. In de hele trots op de eigen cultuur lijkt dat aspect niet te bestaan kennelijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 1 juni 2020 @ 19:55:31 #233
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193423398
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 19:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is natuurlijk helemaal hilarisch om te doen alsof dat hele LGTHBIENZ-gebeuren is over komen waaien uit de VS. Nederland heeft daar toch een voorvechtersrol in gehad. In de hele trots op de eigen cultuur lijkt dat aspect niet te bestaan kennelijk.
FvD-ers hebben niets met de Nederlandse cultuur maar enkel een soort haat tegen alle Nederlandse verworvenheden. Was er maar een woord voor zulke destructieve zelfverloochening.
  maandag 1 juni 2020 @ 19:58:34 #234
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193423471
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 19:55 schreef VoMy het volgende:

[..]

FvD-ers hebben niets met de Nederlandse cultuur maar enkel een soort haat tegen alle Nederlandse verworvenheden. Was er maar een woord voor zulke destructieve zelfverloochening.
Ja, het zou prachtig zijn als Baudet een term weet te bedenken voor precies dat. Het lijkt een fobie te zijn voor het eigen. Baudet zal vast wel de Latijnse term weten voor 'eigen'. Dit wordt een primeurtje.
  maandag 1 juni 2020 @ 20:22:11 #235
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_193424674
Hoe zou dat werken in zo'n hoofd? Een andere leider maakt er een verschrikkelijke puinhoop van, laat ik die eens kopiëren? 8)7
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 22:53:04 #237
236264 crew  capricia
pi_193445401
In het Nederlandse Juristenblad staat een artikel waarin men zich grote zorgen maakt over de staatsveiligheid en de link van Baudet naar Rusland. Mocht hij toegelaten worden tot de 'commissie stiekem'.

En deze juristen verzoeken dan ook om artikel 22 van het Reglement van Orde te wijzigen.

quote:
Staatsveiligheid dwingt Tweede Kamer tot aanpassing Reglement van Orde
https://www.njb.nl/blogs/(...)-reglement-van-orde/

@trein2000
Gaat dit serieus aangepast worden?

[ Bericht 23% gewijzigd door capricia op 02-06-2020 22:59:39 ]
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 2 juni 2020 @ 22:59:17 #238
408813 crew  trein2000
pi_193445509
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:53 schreef capricia het volgende:
In het Nederlandse Juristenblad staat een artikel waarin men zich grote zorgen maakt over de staatsveiligheid en de link van Baudet naar Rusland. Mocht hij toegelaten worden tot de 'commissie stiekem'.

En deze juristen verzoeken dan ook om artikel 22 van het Reglement van Orde te wijzigen.

https://www.njb.nl/blogs/(...)-reglement-van-orde/
Is eerder gebeurd om Kuzu te weren. Mag wel weer inderdaad,
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 23:00:05 #239
236264 crew  capricia
pi_193445522
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is eerder gebeurd om Kuzu te weren. Mag wel weer inderdaad,
Zat je net te taggen. Maar je bent er al. :D
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 2 juni 2020 @ 23:04:20 #240
408813 crew  trein2000
pi_193445598
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:53 schreef capricia het volgende:
Gaat dit serieus aangepast worden?
Zou wel goed zijn. Maar ik weet niet of het politiek verstandig is. Je geeft Baudet dan nogal wat in handen.

“Zie je wel het partijkartel!”
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 23:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Zat je net te taggen. Maar je bent er al. :D
:D
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193447417
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is eerder gebeurd om Kuzu te weren. Mag wel weer inderdaad,
Maar dat was simpel te doen: ze hebben nu alleen de 5 grootste partijen en nog 1 of 2 partijen op voordracht gedaan (Asscher is nu toegevoegd). Konden ze mooi op de grootte van de commissie en dus een kleinere kans op lekken gooien.

Zou je Baudet er buiten willen houden als hij bij de grootste partijen gaat horen, is denk ik de enige mogelijkheid om alle leden van de commissie op voordracht van de kamer te doen.

Sowieso wordt het tijd om voor fractiespecialisten ipv fractievoorzitters te kiezen in die commissie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193448188
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:53 schreef capricia het volgende:
In het Nederlandse Juristenblad staat een artikel waarin men zich grote zorgen maakt over de staatsveiligheid en de link van Baudet naar Rusland. Mocht hij toegelaten worden tot de 'commissie stiekem'.

En deze juristen verzoeken dan ook om artikel 22 van het Reglement van Orde te wijzigen.
[..]

https://www.njb.nl/blogs/(...)-reglement-van-orde/

@:trein2000
Gaat dit serieus aangepast worden?
quote:
De onthullingen in de media die de aanleiding zijn voor dit verzoek zijn de volgende.



De oproep van Baudet in het programma Op 1 om als regering te werken met smeergelden, een opmerking die ook presentator Tijs van den Brink opviel (uitzending 7 april 2020).
Het NJB is af.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193448597
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 08:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]


[..]

Het NJB is af.
Er zijn inderdaad wel sterkere aanwijzingen voor die link.
pi_193449476
PieterOmtzigt twitterde op woensdag 03-06-2020 om 09:18:37 Statistiek moet je controleren, zelf in een toptijdschrift als de Lancet.

En dan klopt er in een keer heel veel niet met deze overal beschreven studie over COVID19 medicijn chloroquine, dat schadelijk zou zijn volgens deze studie....

https://t.co/GwJ9TRGWeg reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op woensdag 03-06-2020 om 09:21:58 The Lancet heeft een 'expression of concern' gepubliceerd.
het lijkt erop dat de data pas na publicatie gecontroleerd worden (en lees het artikel hierboven om te zien hoe ongeloofwaardig die data lijkt te zijn)

https://t.co/Vof2c9pjYl reageer retweet
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_193449590
Wat is deze partij zich naar de verkeerde kant aan het toe ontwikkelen zeg... Als ik die speech op vorige pagina van de voorzitter van JFVD lees lijkt het wel alsof hij denkt dat hij een nieuwe revolutie gaat ontketenen.

Wie zit hier nou daadwerkelijk op te wachten? We hebben het prima in Nederland. Natuurlijk kunnen er sommige dingen beter, maar daar is niks revolutionairs aan. Dus wie spreken ze hier nou mee aan? De 'alles is kut' retoriek wordt m.i. beter gedaan door de PVV, dus daar zullen ze ook niet veel stemmen kunnen halen.

De mensen die het als relatief normale partij zagen zullen door dit en andere recente debiele uitspraken afhaken hierdoor. Ik hoopte aanvankelijk dat het een pragmatische tegenhanger van de VVD zou worden, met minder focus op het grootkapitaal en meer gericht op het MKB. Ook de kritische blik op de klimaatmaatregelen en immigratie sprak me aan.

Wat nu ontstaat met hun anti-vaxx, klimaatontkenning en dergelijke neo-fascistische uitspraken wekt bij mij, en ik vermoed ook bij vele anderen, alleen maar ergernis op. Het ziet er naar uit dat het de komende verkiezingen dan toch maar de VVD wordt als dit zo doorgaat.
pi_193449669
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:20 schreef MadJackthePirate het volgende:
Wat is deze partij zich naar de verkeerde kant aan het toe ontwikkelen zeg... Als ik die speech op vorige pagina van de voorzitter van JFVD lees lijkt het wel alsof hij denkt dat hij een nieuwe revolutie gaat ontketenen.

Wie zit hier nou daadwerkelijk op te wachten? We hebben het prima in Nederland. Natuurlijk kunnen er sommige dingen beter, maar daar is niks revolutionairs aan. Dus wie spreken ze hier nou mee aan? De 'alles is kut' retoriek wordt m.i. beter gedaan door de PVV, dus daar zullen ze ook niet veel stemmen kunnen halen.

De mensen die het als relatief normale partij zagen zullen door dit en andere recente debiele uitspraken afhaken hierdoor. Ik hoopte aanvankelijk dat het een pragmatische tegenhanger van de VVD zou worden, met minder focus op het grootkapitaal en meer gericht op het MKB. Ook de kritische blik op de klimaatmaatregelen en immigratie sprak me aan.

Wat nu ontstaat met hun anti-vaxx, klimaatontkenning en dergelijke neo-fascistische uitspraken wekt bij mij, en ik vermoed ook bij vele anderen, alleen maar ergernis op. Het ziet er naar uit dat het de komende verkiezingen dan toch maar de VVD wordt als dit zo doorgaat.
Jammer inderdaad, en ze laten -denk ik- een belangrijke kans liggen. Je ziet ook in dit topic dat het steeds moeilijker wordt ze inhoudelijk te verdedigen, het bochten wringen wordt steeds moeilijker en door de meesten zelfs opgegeven. Terwijl de FvD met een interessant plan bezig was, zoals bijvoorbeeld te zien was in de Tegenlicht-aflevering "Lekker conservatief". Met zomer- en winterscholen waarin een nieuwe conservatieve elite wordt opgeleid. Ik denk dat deze groep zich meer aangetrokken voelt tot FvD, maar op huidige manier zal het conservatisme toch via de klassieke rechtse partijen (CDA, VVD) moeten verlopen en niet via een frisse wind.

Thierry heeft het moeilijke begin knap gedaan, en juist nu het wat makkelijker lijkt te worden vliegt hij de bocht uit.
pi_193449712
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Je ziet ook in dit topic dat het steeds moeilijker wordt ze inhoudelijk te verdedigen.
Ik denk meer dat de meesten hun vrije tijd niet (meer) willen besteden aan obsessieve FvD-haters die achter elke boom een nazi zien.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_193449781
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Jammer inderdaad, en ze laten -denk ik- een belangrijke kans liggen. Je ziet ook in dit topic dat het steeds moeilijker wordt ze inhoudelijk te verdedigen, het bochten wringen wordt steeds moeilijker en door de meesten zelfs opgegeven. Terwijl de FvD met een interessant plan bezig was, zoals bijvoorbeeld te zien was in de Tegenlicht-aflevering "Lekker conservatief". Met zomer- en winterscholen waarin een nieuwe conservatieve elite wordt opgeleid. Ik denk dat deze groep zich meer aangetrokken voelt tot FvD, maar op huidige manier zal het conservatisme toch via de klassieke rechtse partijen (CDA, VVD) moeten verlopen en niet via een frisse wind.

Thierry heeft het moeilijke begin knap gedaan, en juist nu het wat makkelijker lijkt te worden vliegt hij de bocht uit.
Aanvankelijk was ik ook geïnteresseerd in FVD. Vooral met de komst van Theo Hiddema.Ik dacht dat het een serieuze partij zou worden die kritisch op Europa is en minder immigratie wil. En dan minder plat en schreeuwerig als de PVV.

Nu blijkt Geert Wilders zelfs nog iemand te zijn die meer nuchter is dan Thierry en meer nadenkt voordat hij wat roept.
pi_193449788
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:33 schreef Selqae het volgende:

[..]

Ik denk meer dat de meesten hun vrije tijd niet (meer) willen besteden aan obsessieve FvD-haters die achter elke boom een nazi zien.
Jij staat nog wel achter o.a. het anti-vax verhaal?
pi_193449794
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Jammer inderdaad, en ze laten -denk ik- een belangrijke kans liggen. Je ziet ook in dit topic dat het steeds moeilijker wordt ze inhoudelijk te verdedigen, het bochten wringen wordt steeds moeilijker en door de meesten zelfs opgegeven. Terwijl de FvD met een interessant plan bezig was, zoals bijvoorbeeld te zien was in de Tegenlicht-aflevering "Lekker conservatief". Met zomer- en winterscholen waarin een nieuwe conservatieve elite wordt opgeleid. Ik denk dat deze groep zich meer aangetrokken voelt tot FvD, maar op huidige manier zal het conservatisme toch via de klassieke rechtse partijen (CDA, VVD) moeten verlopen en niet via een frisse wind.

Thierry heeft het moeilijke begin knap gedaan, en juist nu het wat makkelijker lijkt te worden vliegt hij de bocht uit.
Inderdaad, ze laten zich steeds vaker verleiden tot het focussen op non-issues als genderidentiteit en de discussies over de boeren en stikstof. Terwijl ze in de basis best interessante standpunten hadden wat betreft democratie en de economie. Maar daar hoor je ze nooit meer over. Natuurlijk is dat een stuk stoffiger, maar m.i. wel belangrijker.
pi_193449810
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Jij staat nog wel achter o.a. het anti-vax verhaal?
FvD is niet anti-vaccineren.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:45:31 #252
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_193449844
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:20 schreef MadJackthePirate het volgende:
Wat is deze partij zich naar de verkeerde kant aan het toe ontwikkelen zeg... Als ik die speech op vorige pagina van de voorzitter van JFVD lees lijkt het wel alsof hij denkt dat hij een nieuwe revolutie gaat ontketenen.

Wie zit hier nou daadwerkelijk op te wachten? We hebben het prima in Nederland. Natuurlijk kunnen er sommige dingen beter, maar daar is niks revolutionairs aan. Dus wie spreken ze hier nou mee aan? De 'alles is kut' retoriek wordt m.i. beter gedaan door de PVV, dus daar zullen ze ook niet veel stemmen kunnen halen.

De mensen die het als relatief normale partij zagen zullen door dit en andere recente debiele uitspraken afhaken hierdoor. Ik hoopte aanvankelijk dat het een pragmatische tegenhanger van de VVD zou worden, met minder focus op het grootkapitaal en meer gericht op het MKB. Ook de kritische blik op de klimaatmaatregelen en immigratie sprak me aan.

Wat nu ontstaat met hun anti-vaxx, klimaatontkenning en dergelijke neo-fascistische uitspraken wekt bij mij, en ik vermoed ook bij vele anderen, alleen maar ergernis op. Het ziet er naar uit dat het de komende verkiezingen dan toch maar de VVD wordt als dit zo doorgaat.
Dit dus. Al weet ik wel zeker dat ik niet meer op de VVD zal stemmen. Eventueel een nieuwe partij en als ik het echt niet weet stem ik op Pieter Omtzigt(CDA).
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_193449880
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:42 schreef Selqae het volgende:

[..]

FvD is niet anti-vaccineren.
De partijleider zit wel degelijk in die hoek.
  woensdag 3 juni 2020 @ 10:51:28 #254
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193449898
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:40 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Inderdaad, ze laten zich steeds vaker verleiden tot het focussen op non-issues als genderidentiteit en de discussies over de boeren en stikstof. Terwijl ze in de basis best interessante standpunten hadden wat betreft democratie en de economie. Maar daar hoor je ze nooit meer over. Natuurlijk is dat een stuk stoffiger, maar m.i. wel belangrijker.
Je kan zeggen wat je wil maar sinds Otten weg is zie je die verschuiving extra snel gaan. Overigens zijn genderissues een halszaak voor de FvD'ers op dit forum.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193449902
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De partijleider zit wel degelijk in die hoek.
Ook niet, hij heeft alleen gezegd dat hij zichzelf niet laat vaccineren.
Een persoonlijke keuze wat verder niets met FvD te maken heeft.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:00:40 #256
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193450020
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:53 schreef capricia het volgende:
In het Nederlandse Juristenblad staat een artikel waarin men zich grote zorgen maakt over de staatsveiligheid en de link van Baudet naar Rusland. Mocht hij toegelaten worden tot de 'commissie stiekem'.

En deze juristen verzoeken dan ook om artikel 22 van het Reglement van Orde te wijzigen.
[..]

https://www.njb.nl/blogs/(...)-reglement-van-orde/

@:trein2000
Gaat dit serieus aangepast worden?
Lijkt me niet meer dan logisch dat er een veiligheidsonderzoek gedaan wordt voordat je zitting kan nemen in de commissie. Grootste partij of niet. Mensen als Baudet moet je overigens zeker niet in die commissie willen hebben zitten. Dan krijg je Oostenrijkse praktijken.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 11:05:11 #257
236264 crew  capricia
pi_193450056
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Lijkt me niet meer dan logisch dat er een veiligheidsonderzoek gedaan wordt voordat je zitting kan nemen in de commissie. Grootste partij of niet. Mensen als Baudet moet je overigens zeker niet in die commissie willen hebben zitten. Dan krijg je Oostenrijkse praktijken.
Maar als het volk hem kiest, is het ergens wel vreemd dat ie als tweederangs politicus behandeld gaat worden.
Zou hij dan niet dezelfde rechten moeten hebben? Het is immers de 'wil van het volk'.
Definitely not CIA
pi_193450177
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar als het volk hem kiest, is het ergens wel vreemd dat ie als tweederangs politicus behandeld gaat worden.
Zou hij dan niet dezelfde rechten moeten hebben? Het is immers de 'wil van het volk'.
Een veiligheidscontrole is niet zo gek.

Daarbij is "wil van het volk" niet waar. Stel, Baudet haalt 20 zetels (verwacht ik niet, maar stel), dan stemmen er nog mensen voor 130 zetels niet op hem en het grootste deel daar van wil niks van hem hebben. De "wil van het volk" is dan helemaal niet per sé dat Baudet in die commissie komt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193450179
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:06 schreef Selqae het volgende:
PieterOmtzigt twitterde op woensdag 03-06-2020 om 09:18:37 Statistiek moet je controleren, zelf in een toptijdschrift als de Lancet.

En dan klopt er in een keer heel veel niet met deze overal beschreven studie over COVID19 medicijn chloroquine, dat schadelijk zou zijn volgens deze studie....

https://t.co/GwJ9TRGWeg reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op woensdag 03-06-2020 om 09:21:58 The Lancet heeft een 'expression of concern' gepubliceerd.
het lijkt erop dat de data pas na publicatie gecontroleerd worden (en lees het artikel hierboven om te zien hoe ongeloofwaardig die data lijkt te zijn)

https://t.co/Vof2c9pjYl reageer retweet
[ afbeelding ]
Het is een wat rare tweet van Omtzigt. Het gaat niet om de statistiek, het gaat om de dataverzameling. Dataverzameling die niet alleen als bron diende voor deze observationele studie, maar ook een paar andere publicaties over andere onderwerpen. Bovendien gaat het om hydroxychloroquine, niet on chloroquine (wat qua malariabehandeling eigenlijk de voorloper van hydroxychloroquine is). Beiden zijn overigens gewoon 'schadelijk', zoals vrijwel alle medicatie dat is, in de zin dat ze bijwerkingen hebben. Bij deze studie ging het echter om het 'netto effect' van toediening bij coronapatiënten. Oftewel, hoe verhouden zaken als sterfte en herstel zich tussen groepen die wel of niet dergelijke medicatie hebben ontvangen?
Wat hier natuurlijk wel interessant is, is het feit dat je een inkijkje krijgt in de gang van zaken in de wetenschap. Het zelfreinigende vermogen van de wetenschap als geheel blijkt prima te werken. Het vervelende is vooral dat je nu met deze epidemie in een soort van crisissituatie zit, waardoor je behoefte hebt aan accurate informatie waar je op de korte termijn politieke / medische keuzes op kunt baseren. Dan helpt zo'n wat slordige peer review waarbij een publicatie doorkomt op basis van twijfelachtige dataverzameling niet bepaald. Zeker niet omdat een significant deel van de écht relevante studies, namelijk de RCTs, zijn stopgezet op basis van de resultaten uit deze observationele studie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:20:11 #260
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193450224
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar als het volk hem kiest, is het ergens wel vreemd dat ie als tweederangs politicus behandeld gaat worden.
Zou hij dan niet dezelfde rechten moeten hebben? Het is immers de 'wil van het volk'.
Elke politicus in die commissie moet naar mijn mening een veiligheidsonderzoek ondergaan op A+ niveau.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 3 juni 2020 @ 11:25:41 #261
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193450293
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 22:53 schreef capricia het volgende:
In het Nederlandse Juristenblad staat een artikel waarin men zich grote zorgen maakt over de staatsveiligheid en de link van Baudet naar Rusland. Mocht hij toegelaten worden tot de 'commissie stiekem'.

En deze juristen verzoeken dan ook om artikel 22 van het Reglement van Orde te wijzigen.
[..]

https://www.njb.nl/blogs/(...)-reglement-van-orde/

@:trein2000
Gaat dit serieus aangepast worden?
logisch, Russische inmenging blijkt groter dan verwacht. Rond MH17 zelfs ongekend. En we kennen maar één politieke arm die vanuit Rusland tot in de Tweede Kamer twijfel zaait over officiële onderzoeken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193450334
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:25 schreef rubbereend het volgende:

[..]

logisch, Russische inmenging blijkt groter dan verwacht. Rond MH17 zelfs ongekend. En we kennen maar één politieke arm die vanuit Rusland tot in de Tweede Kamer twijfel zaait over officiële onderzoeken
Het CDA bij monde van Omtzigt? :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193450788
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:25 schreef rubbereend het volgende:

[..]

logisch, Russische inmenging blijkt groter dan verwacht. Rond MH17 zelfs ongekend. En we kennen maar één politieke arm die vanuit Rusland tot in de Tweede Kamer twijfel zaait over officiële onderzoeken
Inmenging was juist kleiner dan verwacht. Jarenlang waarschuwde Ollongren over Russische trolfabrieken die de Provinciale Statenverkiezingen en Europese Parlementsverkiezingen zouden hebben beëinvloed, achteraf zijn daar geen aanwijzingen voor gevonden. Er is wel aanzienlijk veel junknieuws aangetroffen met name rond bepaalde kwesties zoals Zwarte Piet, MH17 en de EU maar junknieuws staat niet gelijk aan buitenlandse inmenging in nationale mediasystemen met als doel om verdeeldheid te zaaien. De soep werd niet zo heet gegeten als hij werd opgediend.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_193451410
dit weekend in Volendam:




  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 3 juni 2020 @ 12:40:57 #265
408813 crew  trein2000
pi_193451428
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2020 06:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar dat was simpel te doen: ze hebben nu alleen de 5 grootste partijen en nog 1 of 2 partijen op voordracht gedaan (Asscher is nu toegevoegd). Konden ze mooi op de grootte van de commissie en dus een kleinere kans op lekken gooien.

Zou je Baudet er buiten willen houden als hij bij de grootste partijen gaat horen, is denk ik de enige mogelijkheid om alle leden van de commissie op voordracht van de kamer te doen.

Sowieso wordt het tijd om voor fractiespecialisten ipv fractievoorzitters te kiezen in die commissie.
Stemmen over benoemingen inderdaad. Lijkt me in een dergelijke commissie sowieso geen slecht plan.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193451435
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:39 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
_O_
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 3 juni 2020 @ 12:42:17 #267
408813 crew  trein2000
pi_193451456
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Lijkt me niet meer dan logisch dat er een veiligheidsonderzoek gedaan wordt voordat je zitting kan nemen in de commissie. Grootste partij of niet. Mensen als Baudet moet je overigens zeker niet in die commissie willen hebben zitten. Dan krijg je Oostenrijkse praktijken.
Wie gaat die veiligheidscheck doen dan? De AIVD? Zodat de AIVD bepaalt wie de AIVD controleert? Dat lijkt me ook niet helemaal koosjer.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:12:59 #268
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193451963
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 12:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wie gaat die veiligheidscheck doen dan? De AIVD? Zodat de AIVD bepaalt wie de AIVD controleert? Dat lijkt me ook niet helemaal koosjer.
Goed punt. Geen idee. :P Ze kunnen er vast wat voor bedenken. Je kan de commissie de boel laten overrulen of zo?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193452058
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Aanvankelijk was ik ook geïnteresseerd in FVD. Vooral met de komst van Theo Hiddema.Ik dacht dat het een serieuze partij zou worden die kritisch op Europa is en minder immigratie wil. En dan minder plat en schreeuwerig als de PVV.

Nu blijkt Geert Wilders zelfs nog iemand te zijn die meer nuchter is dan Thierry en meer nadenkt voordat hij wat roept.
Dit
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 3 juni 2020 @ 13:20:17 #270
408813 crew  trein2000
pi_193452098
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Goed punt. Geen idee. :P Ze kunnen er vast wat voor bedenken. Je kan de commissie de boel laten overrulen of zo?
Nou dat lijkt me nog niet zo makkelijk oplosbaar eerlijk gezegd...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193456518
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 13:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou dat lijkt me nog niet zo makkelijk oplosbaar eerlijk gezegd...
Dit zal wel een heikel punt blijven, maar als je bij de AIVD solliciteert op een relatief hoge functie zal je waarschijnlijk ook nagetrokken worden door, jawel, de AIVD.

Het is geen compleet vergelijkbare situatie, maar qua uitvoering hetzelfde. Ik zie echter ook geen alternatief, want een background check voor dergelijke zaken is toch wel echt noodzakelijk.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 4 juni 2020 @ 21:59:05 #272
408813 crew  trein2000
pi_193478943
rudybouma twitterde op donderdag 04-06-2020 om 21:42:12 Statenlid Forum voor Democratie in Zeeland vergelijkt partijtop GroenLinks met mensen met Down 👇 https://t.co/458z4iYsob reageer retweet
Netjes wel. Ik neem aan dat deze meneer kan oprotten?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 4 juni 2020 @ 22:00:23 #273
408813 crew  trein2000
pi_193478975
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:21 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dit zal wel een heikel punt blijven, maar als je bij de AIVD solliciteert op een relatief hoge functie zal je waarschijnlijk ook nagetrokken worden door, jawel, de AIVD.

Het is geen compleet vergelijkbare situatie, maar qua uitvoering hetzelfde. Ik zie echter ook geen alternatief, want een background check voor dergelijke zaken is toch wel echt noodzakelijk.
Nou ik vind een functie binnen de uitvoerende macht nog wel iets anders dan de uitvoerende macht laten bepalen wie er controle mag uitoefenen. Als je bij de aivd solliciteert wordt je ook aangenomen door de aivd. Dat is compleet anders.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 4 juni 2020 @ 22:38:33 #274
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_193479837
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 21:59 schreef trein2000 het volgende:
rudybouma twitterde op donderdag 04-06-2020 om 21:42:12 Statenlid Forum voor Democratie in Zeeland vergelijkt partijtop GroenLinks met mensen met Down 👇 https://t.co/458z4iYsob reageer retweet
Netjes wel. Ik neem aan dat deze meneer kan oprotten?
Ik verwacht eerder dat 'ie promotie krijgt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_193480019
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 21:59 schreef trein2000 het volgende:
rudybouma twitterde op donderdag 04-06-2020 om 21:42:12 Statenlid Forum voor Democratie in Zeeland vergelijkt partijtop GroenLinks met mensen met Down 👇 https://t.co/458z4iYsob reageer retweet
Netjes wel. Ik neem aan dat deze meneer kan oprotten?
Haha, dan zou de club me positief verrassen.
  donderdag 4 juni 2020 @ 22:55:18 #276
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_193480142
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 10:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wil maar sinds Otten weg is zie je die verschuiving extra snel gaan. Overigens zijn genderissues een halszaak voor de FvD'ers op dit forum.
Ja is ook heeeeeeel belangrijk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_193480182
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 21:59 schreef trein2000 het volgende:
rudybouma twitterde op donderdag 04-06-2020 om 21:42:12 Statenlid Forum voor Democratie in Zeeland vergelijkt partijtop GroenLinks met mensen met Down 👇 https://t.co/458z4iYsob reageer retweet
Netjes wel. Ik neem aan dat deze meneer kan oprotten?
quote:
Statenlid van Forum voor Democratie ligt vanavond onder vuur omdat hij mensen met een verstandelijke beperking belachelijk maakte op Twitter. Inmiddels heeft hij zijn excuses aangeboden. ,,Het was absoluut niet mijn bedoeling iemand te beledigen of te kwetsen.
https://www.ad.nl/politie(...)-beperking~a50c5c3e/
natuurlijk was het wel zijn bedoeling iemand te beledigen of te kwetsen
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 4 juni 2020 @ 22:59:15 #278
408813 crew  trein2000
pi_193480220
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

[..]

https://www.ad.nl/politie(...)-beperking~a50c5c3e/
natuurlijk was het wel zijn bedoeling iemand te beledigen of te kwetsen
Die verklaring benadert qua triestheid de tweet zelf inderdaad.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193481431
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]


[..]

https://www.ad.nl/politie(...)-beperking~a50c5c3e/
natuurlijk was het wel zijn bedoeling iemand te beledigen of te kwetsen
het was leuk geweest als hij ook "de ophef had betreurd" maar dat zit er weer niet in.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 5 juni 2020 @ 00:25:58 #280
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193481500
Toch mooi wat voor types die partij aantrekt

[ Bericht 51% gewijzigd door Hexagon op 05-06-2020 00:57:56 ]
  vrijdag 5 juni 2020 @ 08:00:42 #281
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193483639
Typisch geval van de 'gewone man' die niet doorheeft dat je je als statenlid nét iets anders dient te gedragen dan je normaal zou doen.

Ik zou de situatie met Halsema aan het koffiezetapparaat ook best beschrijven als een kneuzenkermis of 'het lijkt de jostiband wel'. Maar je moet wel bijzonder wereldvreemd zijn als je dat als Statenlid gaat tweeten.
Laffe huichelaar
  vrijdag 5 juni 2020 @ 08:05:13 #282
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193483683
"Bos stelt dat zijn tweet betrekking had op Groenlinks en niet op mensen met een beperking."

Dit is natuurlijk wel je reinste onzin. Als je twee zaken met elkaar vergelijkt om aan te tonen hoe verschrikkelijk slecht de ene zaak is, heeft dat natuurlijk ook altijd betrekking op de tweede zaak.

Een godwin plaats je ook alleen maar omdat die Duitsers ook wel fout waren in de oorlog
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 5 juni 2020 @ 11:21:51 #283
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193486216
PietLekkerkerk twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 01:28:51 Omdat de fvd er prat op gaat dat ze de meeste leden heeft van alle politieke partijen en bij elk schandaal beweert dat het ledental slechts toeneemt, is het wellicht aardig eens in de cijfers te duiken. 2/20 reageer retweet
interessant draadje over de wat rammelende administratie bij Forum
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 5 juni 2020 @ 17:45:58 #284
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193491535
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:21 schreef rubbereend het volgende:
PietLekkerkerk twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 01:28:51 Omdat de fvd er prat op gaat dat ze de meeste leden heeft van alle politieke partijen en bij elk schandaal beweert dat het ledental slechts toeneemt, is het wellicht aardig eens in de cijfers te duiken. 2/20 reageer retweet
interessant draadje over de wat rammelende administratie bij Forum
Zeker interessant. Verrassend ook die geldschieters via Cyprus en Malta. Zal wel helemaal koosjer zijn natuurlijk. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193492672
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:21 schreef rubbereend het volgende:
PietLekkerkerk twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 01:28:51 Omdat de fvd er prat op gaat dat ze de meeste leden heeft van alle politieke partijen en bij elk schandaal beweert dat het ledental slechts toeneemt, is het wellicht aardig eens in de cijfers te duiken. 2/20 reageer retweet
interessant draadje over de wat rammelende administratie bij Forum
Een kinderhand is snel gevuld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 19:58:53 #286
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193493533
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 19:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een kinderhand is snel gevuld.
Sterke inhoudelijke reply, zoals gewoonlijk
Laffe huichelaar
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:19:16 #287
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193552678
Onderhand al 45.000 leden he? Vgm grootste van Nederland.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_193552766
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:19 schreef hollandia02 het volgende:
Onderhand al 45.000 leden he? Vgm grootste van Nederland.
Zie 5 posts boven je ;)

Verder zegt aantal leden erg weinig, volgens mij is de jongerenafdeling van de SGP al jaren de grootste maar dat levert ze geen tientallen zetels op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:28:39 #289
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_193552788
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zie 5 posts boven je ;)

Verder zegt aantal leden erg weinig, volgens mij is de jongerenafdeling van de SGP al jaren de grootste maar dat levert ze geen tientallen zetels op.
Deels wel, maakt niet uit wat de SGP doet. Als ze maar een beetje de belangen van de Kerk verdedigen zoals zondag zijn de kiezers al happy. Daarom hebben ze altijd 2/3 zetels.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_193552827
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:28 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Deels wel, maakt niet uit wat de SGP doet. Als ze maar een beetje de belangen van de Kerk verdedigen zoals zondag zijn de kiezers al happy. Daarom hebben ze altijd 2/3 zetels.
Klopt, maar dan zegt het aantal leden dus niks. Het is binnen bepaalde groepen (vooral studenten) nou eenmaal in om lid te zijn van FvD, dat zegt dus niks over het potentieel aantal stemmers. Het is nergens 'in' om lid te zijn van VVD, CDA of PvdA.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193553966
Thierry komt weer met een leuke ironische tweet:
thierrybaudet twitterde op dinsdag 09-06-2020 om 15:50:08 Wie onze geschiedenis en identiteit niet respecteert heeft geen plaats in onze landen. https://t.co/TbgUxgfYuE reageer retweet


BoelensL twitterde op dinsdag 09-06-2020 om 15:54:23 @thierrybaudet Klopt, deze mensen wonen namelijk in Zuid Afrika. Of naja, woonden, want het artikel is alweer ruim 4 jaar oud.

https://t.co/URl94NX5id https://t.co/ZhKlmKjfuO reageer retweet
pi_193554920
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt, maar dan zegt het aantal leden dus niks.
Nou ja, de hoge bereidheid om zich kritiekloos achter de grote leider te scharen is natuurlijk wel bijzonder en best een sterk punt voor die club.
pi_193554927
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Thierry komt weer met een leuke ironische tweet:
thierrybaudet twitterde op dinsdag 09-06-2020 om 15:50:08 Wie onze geschiedenis en identiteit niet respecteert heeft geen plaats in onze landen. https://t.co/TbgUxgfYuE reageer retweet
[ afbeelding ]

BoelensL twitterde op dinsdag 09-06-2020 om 15:54:23 @:thierrybaudet Klopt, deze mensen wonen namelijk in Zuid Afrika. Of naja, woonden, want het artikel is alweer ruim 4 jaar oud.

https://t.co/URl94NX5id https://t.co/ZhKlmKjfuO reageer retweet
[ afbeelding ]
Niks mis met een beetje fake news.
pi_193554969
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 17:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Thierry komt weer met een leuke ironische tweet:
thierrybaudet twitterde op dinsdag 09-06-2020 om 15:50:08 Wie onze geschiedenis en identiteit niet respecteert heeft geen plaats in onze landen. https://t.co/TbgUxgfYuE reageer retweet
[ afbeelding ]

BoelensL twitterde op dinsdag 09-06-2020 om 15:54:23 @:thierrybaudet Klopt, deze mensen wonen namelijk in Zuid Afrika. Of naja, woonden, want het artikel is alweer ruim 4 jaar oud.

https://t.co/URl94NX5id https://t.co/ZhKlmKjfuO reageer retweet
[ afbeelding ]
Sherry leeft waarschijnlijk nog in de veronderstelling dat Zuid-Afrika een Nederlandse kolonie is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193555060
Sjerrie zal wel een stijfje krijgen van de heldhaftige Boeren en zwaar bezorgd zijn over het lot van hun nakomelingen in Z.A..
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Redactie Sport dinsdag 9 juni 2020 @ 20:37:31 #296
274204 crew  Mexicanobakker
pi_193557525
Thierry zet zichzelf weer voor schut

Wel alleen bij de mensen die het niet schelen kan
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_193559807
Als je de reacties op zo'n Baudet tweet leest wordt wel duidelijk dat het statenlid in Zeeland gewoon een foto van hun eigen FVD partij congres verward met dat van GL. Je moet wel flink beperkt van geest zijn achter zo'n debiel aan te lopen.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 9 juni 2020 @ 22:33:20 #298
408813 crew  trein2000
pi_193559829
ChrisAalberts twitterde op dinsdag 09-06-2020 om 22:09:54 Rara wat betekent ‘actieve remigratie’? #kuch https://t.co/xpwBKyUK8n reageer retweet
Actieve remigratie... Forum roept op tot deportatie. Lekker frisse partij.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 9 juni 2020 @ 22:53:30 #299
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193560279
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:33 schreef trein2000 het volgende:
ChrisAalberts twitterde op dinsdag 09-06-2020 om 22:09:54 Rara wat betekent ‘actieve remigratie’? #kuch https://t.co/xpwBKyUK8n reageer retweet
Actieve remigratie... Forum roept op tot deportatie. Lekker frisse partij.
ook gefundeerd op halve waarheden:
flipvandyke twitterde op dinsdag 09-06-2020 om 07:33:45 In het @FvD propagandablaadje staat dat er vorig jaar een stad ter grootte van Delft aan niet-westerse immigranten naar ons land is gekomen. Dat zouden er dus 103.000 zijn. Uit bijgaande tabel blijkt dat vergeten wordt dat mensen ook uit ons land vertrekken. Vorig jaar waren .... https://t.co/wDg07NnRES reageer retweet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 10 juni 2020 @ 08:01:35 #300
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193562976
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 22:53 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ook gefundeerd op halve waarheden:
flipvandyke twitterde op dinsdag 09-06-2020 om 07:33:45 In het @:FvD propagandablaadje staat dat er vorig jaar een stad ter grootte van Delft aan niet-westerse immigranten naar ons land is gekomen. Dat zouden er dus 103.000 zijn. Uit bijgaande tabel blijkt dat vergeten wordt dat mensen ook uit ons land vertrekken. Vorig jaar waren .... https://t.co/wDg07NnRES reageer retweet
Als er 100.000 immigratie is, is er toch een stad ter grootte van Delft naar ons land gekomen? Hoeveel er gekomen zijn staat los van hoeveel er gegaan zijn
Laffe huichelaar
pi_193563115
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 08:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als er 100.000 immigratie is, is er toch een stad ter grootte van Delft naar ons land gekomen? Hoeveel er gekomen zijn staat los van hoeveel er gegaan zijn
De suggestie wordt gedaan dat het aantal niet-westerse allochtonen in ons land met ruim 100.000 is toegenomen en dat klopt natuurlijk niet. Onvolledige of verdraaide cijfers geven is natuurlijk wel weer typisch voor goedkope populisten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')