abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193239020
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 12:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

De geschiedenis heeft wel geleerd dat dit 0,0 waarde heeft.
Hoezo? Voor de gedoogsteun met PVV destijds hadden ze hen toch niet uitgesloten, of vergis ik me nu?
  donderdag 21 mei 2020 @ 12:22:24 #252
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193239037
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 12:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

De geschiedenis heeft wel geleerd dat dit 0,0 waarde heeft.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 21 mei 2020 @ 12:24:06 #253
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193239062
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 12:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hoezo? Voor de gedoogsteun met PVV destijds hadden ze hen toch niet uitgesloten, of vergis ik me nu?
https://www.trouw.nl/nieu(...)et-pvv-uit~baa9c68c/
We have always been at war with Eastasia.
pi_193239101
quote:
Ah, dank je. Dan zat ik fout.
  donderdag 21 mei 2020 @ 12:31:53 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193239175
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 12:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ah, dank je. Dan zat ik fout.
Met het verschil dat het nu bij monde is van de partijvoorzitter, maar dit is ook niet meer dan een persoonlijke opvatting. Als CDA, FvD en VVD 80 zettels zouden hebben krijg je ongetwijfeld betogen over de veranderde politieke werkelijkheid, landsbelang en rol van de christendemocratie en buigt men weer vrolijk naar ver-rechts door. Het CDA is als kauwgom: elastisch, goor en eens mee in de maag gesplitst kost het een eeuwigheid om te verteren

[ Bericht 3% gewijzigd door -XOR- op 21-05-2020 12:37:22 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_193239324
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 12:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Met het verschil dat het nu bij monde is van de partijvoorzitter, maar dit is ook niet meer dan een persoonlijke opvatting. Als CDA, FvD en VVD 80 zettels zouden hebben krijg je ongetwijfeld betogen over de veranderde politieke werkelijkheid, landsbelang en rol van de christendemocratie en buigt men weer vrolijk naar ver-rechts door. Het CDA is als kauwgom: elastisch, goor en eens mee in de maag gesplitst kost het een eeuwigheid om te verteren
Rake vergelijking.
pi_193239495
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 12:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Met het verschil dat het nu bij monde is van de partijvoorzitter, maar dit is ook niet meer dan een persoonlijke opvatting. Als CDA, FvD en VVD 80 zettels zouden hebben krijg je ongetwijfeld betogen over de veranderde politieke werkelijkheid, landsbelang en rol van de christendemocratie en buigt men weer vrolijk naar ver-rechts door. Het CDA is als kauwgom: elastisch, goor en eens mee in de maag gesplitst kost het een eeuwigheid om te verteren
Dat denk ik ook (behalve dat laatste, ik vind het CDA een fatsoenlijke partij), alleen dat die 80 zetels voor die drie partijen nooit gaat gebeuren

Én met als verschil dat het PVV debacle is gebeurd, en toen niet. Daarvan is geleerd, denk ik. Je ziet al hoeveel drama het voor het cda oplevert als ze in brabant gaan samenwerken, laat staan landelijk.
pi_193240063
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat een onverwacht smerige aantijging, nog wel uit de mond van iemand die hier zijn uiterste best doet om antisemitisme zoveel mogelijk te bagatelliseren. Dat je eerst het geromantiseerde denken van Baudet over de tijd dat vrouwen en minderheden ook nog bij wet minderwaardig waren, gelijk stellen aan nationale trots (het was één groot feestje toch, die negentiende eeuw), en dan mij verwijten dat ik niet zou snappen dat joden er in Nederland 'gewoon bij horen'. Alsof ik vind dat joden er in Nederland niet bij horen. Rot eens een heel eind op joh.
Dat is de trend he. Victim blaming van de Nederlanders in WOII, excuses maken voor wat de Duitsers hebben gedana, maar ondertussen nog veel laffer en harder en wegkijken nu veel joden zich terecht niet meer veilig voelen en de jodenvervolging niet eens meer op alle scholen onderwezen kan worden. Ja, dat is wel een aantijging. Ik dacht niet dat ik ooit nog zou zeggen, maar als zelfs Nederland de joden zo in de steek laat dan hadden de zionisten dus toch altijd gelijk en kunnen joden alleen in hun eigen staat echt veilig zijn.

quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 11:52 schreef ikbenrond het volgende:
CDA sluit landelijk regeren met FvD uit: https://www.cda.nl/actuee(...)zitter-rutger-ploum/. Mooi en terecht.

Het wordt ook wel steeds duidelijker dat FvD niet zal meeregeren.
Waar halen ze het gore lef vandaan. Een beetje insinueren dat het FvD de rechtsstaat en democratie niet zou respecteren terwijl hun minister Grapperhaus de grondrechten van burgers met voeten treedt, de belastingdienst onder CDA-kabinetten misdrijven pleegt en de overheid zich in het algemeen niet meer aan de wet wil houden. Dat is toch echt de kern van de rechtsstaat en kritiek op rechters die zich niet aan de wet houden past daar uitstekend in.

Laten we het over democratie maar helemaal niet hebben. We hebben het Duitse Bundesverfassungsgericht nodig om het CDA erop te wijzen dat volstrekt ondemocratische organen op volstrekt ondemocratische wijze Nederlandse pensioentegoeden aan het plunderen zijn. De stoere en contraproductieve praatjes van Hoekstra doen er niets aan af dat hij democratische beslissingsbevoegdheid onrechtstatelijk aan het weggeven is aan ondemocratische organen. En over de PVV gesproken, het CDA wilde zo graag dat men versverkozen volksvertegenwoordigers ging intimideren en wegpesten om toch maar een kabinet te krijgen waar de kiezer geen meerderheid voor bij mekaar had gestemd.

Maar ze weten dat ze op de kartelmedia kunnen rekenen om dit allemaal door het toch al niet zo kritisch volk voor zoete koek te laten slikken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193240221
Nu de VVD nog. En dan een Pvda - D66 - VVD - CDA coalitie. Zin in.
  donderdag 21 mei 2020 @ 14:08:52 #260
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193240336
Ik vraag me af op welke middelbare school men de jodenvervolging niet meer doceert dan.

Het lijkt me dat die toch in de problemen komen met de examens, het is immers een verplicht onderdeel.

Ook hier zal de soep dus wel niet zo heet gegeten worden, zal wel weer een van de flagrante leugens van Weltschmerz zijn, zoals we hem er al op zoveel hebbem betrapt en waar ie dan niet meer op reageert
Laffe huichelaar
pi_193240582
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 12:55 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Dat denk ik ook (behalve dat laatste, ik vind het CDA een fatsoenlijke partij), alleen dat die 80 zetels voor die drie partijen nooit gaat gebeuren

Én met als verschil dat het PVV debacle is gebeurd, en toen niet. Daarvan is geleerd, denk ik. Je ziet al hoeveel drama het voor het cda oplevert als ze in brabant gaan samenwerken, laat staan landelijk.
Toen had het debacle met LPF al plaatsgevonden.

Een van de weinige deugende CDA'ers, Herman Wijffels, leerde mij in de opmaat naar de samenwerking met de PVV dat je bij dit soort bespiegelingen vooral moet afgaan op daden, en niet op woorden. Destijds ging het (uit mijn hoofd) om dat belangrijke CDA'ers zeiden dat het niet ging gebeuren, maar dat ze tegelijkertijd wel begonnen te praten met PVV. Om de vergelijking met nu te trekken: in de coalitie met FvD in Brabant zegt veel meer dan wat losse opmerkingen.
pi_193240708
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2020 13:58 schreef ikbenrond het volgende:
Nu de VVD nog. En dan een Pvda - D66 - VVD - CDA coalitie. Zin in.
Kans op D66 lijkt erg klein, die krijgen zware klappen in de peilingen. Ruil die maar in voor GL.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193240744
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Toen had het debacle met LPF al plaatsgevonden.

Een van de weinige deugende CDA'ers, Herman Wijffels, leerde mij in de opmaat naar de samenwerking met de PVV dat je bij dit soort bespiegelingen vooral moet afgaan op daden, en niet op woorden. Destijds ging het (uit mijn hoofd) om dat belangrijke CDA'ers zeiden dat het niet ging gebeuren, maar dat ze tegelijkertijd wel begonnen te praten met PVV. Om de vergelijking met nu te trekken: in de coalitie met FvD in Brabant zegt veel meer dan wat losse opmerkingen.
Ik denk dat het CDA nu liever niet regeert dan met FvD. Ze hebben bij Rutte 2 gezien dat niet mee regeren helemaal niet zo verkeerd hoeft te zijn. En zehebben met PVV gezien dat regeren met de verkeerde partij wel verkeerd is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193241074
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk dat het CDA nu liever niet regeert dan met FvD. Ze hebben bij Rutte 2 gezien dat niet mee regeren helemaal niet zo verkeerd hoeft te zijn. En zehebben met PVV gezien dat regeren met de verkeerde partij wel verkeerd is.
Verkeerd in welke zin? Afgemeten aan het aantal zetels bij verkiezingen? CDA is wel een regentenpartij, dus aan de macht zijn an sich is ook wat waard. En dit zijn ook n=1 redenaties. Om LPF maar weer aan te halen, de verkiezing daarop won CDA juist. Zo veel meer factoren bepalen een uiteindelijke verkiezingsuitslag.

Afgelopen tijd lijkt de enige algemene observatie regeren met Rutte = decimeren.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 21 mei 2020 @ 15:47:09 #265
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193241780
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Verkeerd in welke zin? Afgemeten aan het aantal zetels bij verkiezingen? CDA is wel een regentenpartij, dus aan de macht zijn an sich is ook wat waard. En dit zijn ook n=1 redenaties. Om LPF maar weer aan te halen, de verkiezing daarop won CDA juist. Zo veel meer factoren bepalen een uiteindelijke verkiezingsuitslag.

Afgelopen tijd lijkt de enige algemene observatie regeren met Rutte = decimeren.
CDA had toen de premiersbonus, zelfde wat de VVD nu heeft
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193242627
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:47 schreef rubbereend het volgende:

[..]

CDA had toen de premiersbonus, zelfde wat de VVD nu heeft
Kan zeker een rol hebben gespeeld, maar dat is niet echt het punt.
  donderdag 21 mei 2020 @ 20:45:35 #267
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193246563
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 13:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is de trend he. Victim blaming van de Nederlanders in WOII, excuses maken voor wat de Duitsers hebben gedana, maar ondertussen nog veel laffer en harder en wegkijken nu veel joden zich terecht niet meer veilig voelen en de jodenvervolging niet eens meer op alle scholen onderwezen kan worden. Ja, dat is wel een aantijging. Ik dacht niet dat ik ooit nog zou zeggen, maar als zelfs Nederland de joden zo in de steek laat dan hadden de zionisten dus toch altijd gelijk en kunnen joden alleen in hun eigen staat echt veilig zijn.

Waar gaat dit over? Victim blaming? Moet dat nog ergens op terugslaan? Alweer vergeten dat het de nederlandse regering was die joden tot ongewenste vreemdeling verklaarden? Over laf wegkijken gesproken. Ook opmerkelijk dat je zo in je maag zit met die jodenvervolging in de tweede wereldoorlog, terwijl dat, dixit Jean Marie Le Pen, die filosoof waar Thierry Baudet zo hoog over opgaf, slechts een detail in de geschiedenis was.
  Redactie Games vrijdag 22 mei 2020 @ 09:01:55 #268
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_193252790
Van Haga dus naar FvD. Lekker baken van integriteit en het anti-establishment heb je binnen gesleept, Sjerrie.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_193252870
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:01 schreef Puddington het volgende:
Van Haga dus naar FvD. Lekker baken van integriteit en het anti-establishment heb je binnen gesleept, Sjerrie.
quote:
Van Haga kan „absoluut niet” bij FVD terecht, want „wij moeten niets hebben van zetelrovers.” Daar „gaan we ook niet op de een of andere manier in marchanderen” nu de meerderheid van de regeringscoalitie in het geding is.
Het kan verkeren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_193252946
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:01 schreef Puddington het volgende:
Van Haga dus naar FvD. Lekker baken van integriteit en het anti-establishment heb je binnen gesleept, Sjerrie.
Ja was mijn gedachte ook, gaat de verkeerde kant op met de FvD
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_193253020
De FvD, voor als zelfs de VVD nog te integer voor je is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Redactie Sport vrijdag 22 mei 2020 @ 09:43:21 #272
274204 crew  Mexicanobakker
pi_193253251
Hier zet FvD zichzelf ontzettend voor aap mee.

Al zal een flink deel van de achterban daar maling aan hebben. Die zouden nog op hem stemmen als Thierry live tijdens een debat een emmer stront door de tweede kamer leeg zou gooien. Dan kun je dit dus wel maken.

Best een luxe positie.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_193253737
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:14 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ja was mijn gedachte ook, gaat de verkeerde kant op met de FvD
Nou ja, vergeleken met wat ze in de Tweede Kamer hebben zitten is het toch geen achteruitgang?
pi_193253752
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hier zet FvD zichzelf ontzettend voor aap mee.

Al zal een flink deel van de achterban daar maling aan hebben. Die zouden nog op hem stemmen als Thierry live tijdens een debat een emmer stront door de tweede kamer leeg zou gooien. Dan kun je dit dus wel maken.

Best een luxe positie.
Inderdaad, voor de aanhang maakt het echt geen zak uit. Zolang hun held Baudet er maar rondloopt en regelmatig doldwaze uitspraken doet en met rechts-radicale types optrekt vinden zij het prachtig en blijven ze er op stemmen.
pi_193253758
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Nou ja, vergeleken met wat ze in de Tweede Kamer hebben zitten is het toch geen achteruitgang?
Alles wat naar de VVD riekt is achteruitgang
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_193253774
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:24 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Alles wat naar de VVD riekt is achteruitgang
Eerder lood om oud ijzer wat mij betreft.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:59:32 #277
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_193254158
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 09:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hier zet FvD zichzelf ontzettend voor aap mee.

Al zal een flink deel van de achterban daar maling aan hebben. Die zouden nog op hem stemmen als Thierry live tijdens een debat een emmer stront door de tweede kamer leeg zou gooien. Dan kun je dit dus wel maken.

Best een luxe positie.
Ik denk dat Forum nog stemmen trekt wanneer Baudet iemand neerschiet op straat. ;)

Van Haga, lastig verhaal voor Forum. Eerder werd hij een zetelrover genoemd door Forum zelf. Van Haga heeft enkele serieuze integriteitsproblemen gehad. Otten is terecht de partij uitgekieperd, maar dit komt dan wat vreemd over. Ze zullen met van Haga enige ervaring voor de kieslijst willen (want ondanks de Haagse taal van van Haga zal hij wel door willen).

Laat Forum liever een lijntje uitgooien naar Ronald Plasterk. Die tweet al tijden Forum-achtige teksten.
pi_193254222
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:59 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Ik denk dat Forum nog stemmen trekt wanneer Baudet iemand neerschiet op straat. ;)

Van Haga, lastig verhaal voor Forum. Eerder werd hij een zetelrover genoemd door Forum zelf. Van Haga heeft enkele serieuze integriteitsproblemen gehad. Otten is terecht de partij uitgekieperd, maar dit komt dan wat vreemd over. Ze zullen met van Haga enige ervaring voor de kieslijst willen (want ondanks de Haagse taal van van Haga zal hij wel door willen).

Laat Forum liever een lijntje uitgooien naar Ronald Plasterk. Die tweet al tijden Forum-achtige teksten.
Tja, integriteitsproblemen zijn binnen een partij als de FvD natuurlijk alleen een probleem als je ze kan gebruiken om iemand er uit te werken. Het is immers ook niet zo dat de andere kopstukken het toonbeeld van integriteit zijn, zeker vergeleken met een Otten.
pi_193254987
Een frauderende vastgoedondernemer vind ik prima passen bij grachtengordelpartij FvD dus ja, niet onlogisch dit.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 22 mei 2020 @ 12:05:49 #280
13309 nostra
ask why
pi_193255129
Sjopperdepop. Nou ja, logische poging vanuit kameraad-Van Haga, lekker marchanderen weer vanuit FvD.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_193255211
Gefeliciteerd Weltschmerz en kameraden met deze topaankoop.
Van Haga, het toppunt van integriteit.
Al die aantijgingen en zijn verwijdering uit de VVD fractie zijn uiteraard een complot geweest van het kartel.
Veel plezier ermee !
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_193255237
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:13 schreef Pedroso het volgende:
Gefeliciteerd Weltschmerz en kameraden met deze topaankoop.
Van Haga, het toppunt van integriteit.
Al die aantijgingen en zijn verwijdering uit de VVD fractie zijn uiteraard een complot geweest van het kartel.
Veel plezier ermee !
De VVD wenst ze er ook veel plezier mee. https://speld.nl/2020/05/(...)e-blijven-bij-forum/
pi_193255787
Het is een grote draaimolen van ironie dit
Van Haga (als VVD lid): tegen zetelroof
Van Haga wordt uit de VVD gekieperd na oa wat integriteitsproblemen (bedreigde huurders, werdet alcohol op achter t stuur vandaan geplukt) en prompt heeft Van Haga toch niet zo'n principieel probleem met je zetel houden.
Op dat moment zegt Baudet ( terecht) van joh zulke mensen zijn bij ons niet welkom en hier gaan we ook niet mee marchanderen
En nog geen jaar later marchandeert Baudet dusdanig met zijn eigen principes dat Van Haga ineens wel welkom is als lid, geeftie aan ermee samen ye gaan werken in de kamer én stuurtie een video van dat heuglijke feit de wereld in.


Tuurlijk, iedere Nederlander kan lid worden van FvD, maar om staan te juichen als iemand lid wordt die iets heeft gedaan waar jij principieel tegen bent is wel een draaimolen van jewelste.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_193256136
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:13 schreef Pedroso het volgende:
Gefeliciteerd Weltschmerz en kameraden met deze topaankoop.
Van Haga, het toppunt van integriteit.
Al die aantijgingen en zijn verwijdering uit de VVD fractie zijn uiteraard een complot geweest van het kartel.
Veel plezier ermee !
Mooiste is dat onze grote vriend Weltschmerz in vrijwel al zijn bijdragen loopt af te geven op 'corrupte VVD'ers' om daaraan toe te voegen dat je een grote mongool bent als je VVD stemt.

En dan gaat zijn grote politieke held doodleuk in zee met een tot op het bot corrupte VVD'er _O-
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 22 mei 2020 @ 13:17:46 #285
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_193256159
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:53 schreef kalinhos het volgende:
Het is een grote draaimolen van ironie dit
Van Haga (als VVD lid): tegen zetelroof
Van Haga wordt uit de VVD gekieperd na oa wat integriteitsproblemen (bedreigde huurders, werdet alcohol op achter t stuur vandaan geplukt) en prompt heeft Van Haga toch niet zo'n principieel probleem met je zetel houden.
Op dat moment zegt Baudet ( terecht) van joh zulke mensen zijn bij ons niet welkom en hier gaan we ook niet mee marchanderen
En nog geen jaar later marchandeert Baudet dusdanig met zijn eigen principes dat Van Haga ineens wel welkom is als lid, geeftie aan ermee samen ye gaan werken in de kamer én stuurtie een video van dat heuglijke feit de wereld in.

Tuurlijk, iedere Nederlander kan lid worden van FvD, maar om staan te juichen als iemand lid wordt die iets heeft gedaan waar jij principieel tegen bent is wel een draaimolen van jewelste.
Ze zitten er allemaal voor hun eigen reet: van Asscher tot aan Baudet (oh dat is maar van A naar B).
Sommige lullen nog enigszins interessant maar als het puntje bij paaltje komt laten ze alle principes varen om maar in het Pluche te blijven.

En dan kan Sjerrie wel anders roepen... maar dat is ook bij hen zo.
Ooit eens lid geweest omdat ik ze in het begin verfrissende kritiek vond hebben en interessante oplossingen vond hebben (vind dat ze al snel zijn weg gedraait daarvan).
Mocht ik op gesprek komen bij de landelijke partij voor een lokale functie, was een hoge pief er opeens niet (die erbij zou zitten). Vroegen ze meteen of ik daar een probleem mee had en of ik niet voor niets was gekomen etc.
Alsof ik geil met wie ik aan tafel zit, het gaat toch om de inhoud niet om het poppetje :')

Door die houding wist ik genoeg, nog naar het eerste partijcongres geweest.
Het leek wel een uit de kluiten gewassen studenten corps.
Incluis de balletjes die er rondliepen met een air waarvan ze bij de VVD nog jaloers op zouden zijn.
Oke toen nog voordeel van de twijfel gegeven totdat ze daadwerkelijk fantasten op het podium zette en hen een wetenschappelijk titel toedichtte.

Leuke verfrissende partij in het begin maar erg afgegleden in een partij waarbij ze wat dingen roepen die bij een bepaald gedeelte van de bevolking het goed doet.
Maar pas maar op zodra ze in het Pluche zitten, zit dat erg lekker en zullen de principes zo door de airco de tweedekamer uitgeblazen worden.

De PVV wekt wat dat betreft meer sympathie op, maar eigenlijk is dat een linkse partij met een anti-islam motto.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_193256187
zie de video

RTLnieuws twitterde op dinsdag 24-09-2019 om 16:54:05 Weggestuurd VVD-kamerlid Wybren van Haga niet welkom bij fractie Forum voor Democratie, aldus Thierry Baudet: 'wij moeten niets hebben van zetelrovers.' https://t.co/B27SzP9LW7 reageer retweet
pi_193256421
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 13:19 schreef Bluesdude het volgende:
zie de video

RTLnieuws twitterde op dinsdag 24-09-2019 om 16:54:05 Weggestuurd VVD-kamerlid Wybren van Haga niet welkom bij fractie Forum voor Democratie, aldus Thierry Baudet: 'wij moeten niets hebben van zetelrovers.' https://t.co/B27SzP9LW7 reageer retweet
Ja, maar hij komt ook niet in de fractie hè? Dat ligt echt heel anders. Van Haga wordt lid van de partij, maar zal geen onderdeel uit gaan maken van de fractie. Het blijven twee onafhankelijke fracties, die overigens wel portefeuilles onderling gaan verdelen. Baudet is hier dus volkomen consistent in zijn opvattingen!
/WeltschmerzModus
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 22 mei 2020 @ 14:10:11 #288
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193256752
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 13:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, maar hij komt ook niet in de fractie hè? Dat ligt echt heel anders. Van Haga wordt lid van de partij, maar zal geen onderdeel uit gaan maken van de fractie. Het blijven twee onafhankelijke fracties, die overigens wel portefeuilles onderling gaan verdelen. Baudet is hier dus volkomen consistent in zijn opvattingen!
/WeltschmerzModus
dit was ook gewoon de enige constructie waarmee ze zich kunnen verantwoorden. Interessanter wordt de lijst van 2021, of hij daarop mag.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 22 mei 2020 @ 14:11:42 #289
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193256772
Haga heeft trouwens voor het hele klimaatgebeuren gestemd, is voor CETA en tegen Nexit
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 22 mei 2020 @ 14:16:35 #290
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_193256808
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:11 schreef rubbereend het volgende:
Haga heeft trouwens voor het hele klimaatgebeuren gestemd, is voor CETA en tegen Nexit
Een verstandige vent dus maar helaas zal hij deze standpunten moeten inleveren voor zijn zetel.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_193256918
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:11 schreef rubbereend het volgende:
Haga heeft trouwens voor het hele klimaatgebeuren gestemd, is voor CETA en tegen Nexit
Maar nu is hij er tegen, claimt hij. Alleen stemde hij er nog voor nadat hij de VVD had verlaten. De aars van Thierry likt blijkbaar lekker.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193257161
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:11 schreef rubbereend het volgende:
Haga heeft trouwens voor het hele klimaatgebeuren gestemd, is voor CETA en tegen Nexit
Iedereen heeft wel wat jeugdzondes, daar moeten we niet te zwaar aan tillen. Hij is inmiddels ouder en wijzer.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_193257657
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:10 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dit was ook gewoon de enige constructie waarmee ze zich kunnen verantwoorden. Interessanter wordt de lijst van 2021, of hij daarop mag.
Blijft toch nog steeds volkomen ongeloofwaardig?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 22 mei 2020 @ 15:33:00 #294
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193257859
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 15:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Blijft toch nog steeds volkomen ongeloofwaardig?
Let nou eens beter op! Dat is alleen als linkse partijen zoiets doen! Bij rechtse partijen is het altijd een ‘goede zet’ of ‘verstandig’ of ‘slim’....
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 22 mei 2020 @ 15:35:11 #295
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193257889
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 15:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Blijft toch nog steeds volkomen ongeloofwaardig?
ja, maar wel interessant :D

Baudet heeft nou eenmaal ervaring nodig. Bovendien kan Van Haga misschien wat betekenen voor de 'militaire stem' als oud commando
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 22 mei 2020 @ 15:42:49 #296
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193257989
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 15:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Let nou eens beter op! Dat is alleen als linkse partijen zoiets doen! Bij rechtse partijen is het altijd een ‘goede zet’ of ‘verstandig’ of ‘slim’....
Hypocrisie is een strategie voor (extreem)rechtse partijen. De meeste mensen zien het als een karakterfout of iets om te vermijden, maar deze bewegingen mobiliseren zich rondom dit gedrag. Dat was ook waar 1984 voor waarschuwde. "We've always been at war with Eastasia"

De tegenstander beschuldigen van hetgeen dat je zelf doet of wil gaan doen. En de volgers vinden het prima, want het is 'our guy' die het doet.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 17:28:35 #297
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_193259717
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:11 schreef rubbereend het volgende:
Haga heeft trouwens voor het hele klimaatgebeuren gestemd, is voor CETA en tegen Nexit
In 1 nacht ging hij van economisch liberaal naar populist. :P
pi_193260432
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een zionistisch complot, of niet Weltschmerz?
Het zionisme is natuurlijk een ideologie die is gebaseerd op de veronderstelling dat joden nergens veilig zijn buiten een joodse staat. Ik vond dat altijd onzin en bovendien is het een innerlijk racistische ideologie. Nou zijn de sympathisanten van die ideologie in de Amerikaanse media tegelijk ook aanhangers van de globalisering, de open grenzen, Saudi-Arabie en de massa-immigratie van moslims in Europa. Om dan te kunnen huichelen dat ze het beste met joden in Europa voor hebben moet het antisemitisme dan van de blanke autochtone Europeanen komen.

Dat soort (zelf)bedrog zien we natuurlijk vaker als twee onverenigbare zaken verenigd moeten worden om een droombeeld in stand te houden en dan volgen de leugens vanzelf.

quote:
10s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 13:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mooiste is dat onze grote vriend Weltschmerz in vrijwel al zijn bijdragen loopt af te geven op 'corrupte VVD'ers' om daaraan toe te voegen dat je een grote mongool bent als je VVD stemt.

En dan gaat zijn grote politieke held doodleuk in zee met een tot op het bot corrupte VVD'er _O-
De integriteitsschending waarom hij uit de fractie is gezet was natuurlijk dat hij met zijn bedrijf vormgaf aan het huisvestingsbeleid van de VVD, terwijl de VVD daar nou juist zo graag over huichelt. Ik geloof niet dat het typisch voor de VVD was, als in de zin van valsheid in geschrifte, belastingfraude, verduistering, oplichting, zeg maar de Henry Keizer mentaliteit.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 13:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, maar hij komt ook niet in de fractie hè? Dat ligt echt heel anders. Van Haga wordt lid van de partij, maar zal geen onderdeel uit gaan maken van de fractie. Het blijven twee onafhankelijke fracties, die overigens wel portefeuilles onderling gaan verdelen. Baudet is hier dus volkomen consistent in zijn opvattingen!
/WeltschmerzModus
Ik weet dat het onderscheid tussen partij en fractie wat moeilijk ligt bij het kartel,de kartelapologeten en andere antidemocraten, maar het maakt natuurlijk weldegelijk uit. Ik vond dat verwijt toen onzin, in het algemeen vind ik zetelroof een propagandaterm van antidemcraten die de partij de fractie willen laten besturen en dat dan nog legitimeren ook met 'partijdemocratie' voor te laten gaan op de echte democratie, maar ook het moreel verwijt is er alleen als een volksvertegenwoordiger zelf van politieke koers verandert en daarom zelf uit de fractie stapt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 15:42 schreef Briqq het volgende:

[..]

Hypocrisie is een strategie voor (extreem)rechtse partijen. De meeste mensen zien het als een karakterfout of iets om te vermijden, maar deze bewegingen mobiliseren zich rondom dit gedrag. Dat was ook waar 1984 voor waarschuwde. "We've always been at war with Eastasia"
En wij zijn nog steeds in oorlog met de Sovjet-Unie Rusland, vandaar ook dat EU ministerie van informatie moet ingrijpen. Met de newspeak en doublespeak schiet het ook al flink op.

Je blaft tegen de verkeerde boom.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193260516
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik weet dat het onderscheid tussen partij en fractie wat moeilijk ligt bij het kartel,de kartelapologeten en andere antidemocraten, maar het maakt natuurlijk weldegelijk uit. Ik vond dat verwijt toen onzin, in het algemeen vind ik zetelroof een propagandaterm van antidemcraten die de partij de fractie willen laten besturen en dat dan nog legitimeren ook met 'partijdemocratie' voor te laten gaan op de echte democratie, maar ook het moreel verwijt is er alleen als een volksvertegenwoordiger zelf van politieke koers verandert en daarom zelf uit de fractie stapt.
Ik leg het verschil nog expliciet uit voor je. Maar het is natuurlijk lachwekkende technocraten- cq juristenkul. Feitelijk zeg je "van zo iemand moeten wij niets hebben" en dan kom je met een soort van constructie waarbij je op een gekunstelde wijze alsnog de facto een fractie vormt maar het niet zo noemt. Dat is echt bij uitstek "kartelpolitiek", wat het vooral erg ironisch maakt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193260570
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik leg het verschil nog expliciet uit voor je. Maar het is natuurlijk lachwekkende technocraten- cq juristenkul. Feitelijk zeg je "van zo iemand moeten wij niets hebben" en dan kom je met een soort van constructie waarbij je op een gekunstelde wijze alsnog de facto een fractie vormt maar het niet zo noemt. Dat is echt bij uitstek "kartelpolitiek", wat het vooral erg ironisch maakt.
Als Otten zich in de EK bij pakweg de VVD aan zou sluiten mogen we vermoedelijk op een iets andere reactie rekenen :+
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')