Ik neem aan dat je Pietje niet kent, dus waarschijnlijk besmet jij Pietje niet, maar jij besmet wel de man van de benzinepomp waar je getankt hebt. Die gaat 's avonds boodschappen doen en besmet de caissière van de AH. Die brengt 's ochtends haar kind naar school en besmet de moeder van Suze, die vervolgens aan het werk gaat in het bejaardentehuis en Pietje besmet.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:53 schreef Jed1Gam het volgende:
Maar dat gehamer dat iedereen thuis moet blijven, omdat je anders Pietje in het bejaardentehuis kan besmetten. Het virus wandelt overal ongemerkt binnen.
Met mondkapje opquote:Op woensdag 22 april 2020 15:57 schreef Zeroku het volgende:
Bruno ligt lekker in de hangmat te genieten van zijn wachtgeld.
De kortere weg is: Pietje wordt besmet door de verpleegster.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:57 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je Pietje niet kent, dus waarschijnlijk besmet jij Pietje niet, maar jij besmet wel de man van de benzinepomp waar je getankt hebt. Die gaat 's avonds boodschappen doen en besmet de caissière van de AH. Die brengt 's ochtends haar kind naar school en besmet de moeder van Suze, die vervolgens aan het werk gaat in het bejaardentehuis en Pietje besmet.
En in de tussentijd zijn er nog een stuk of zestien anderen besmet waarschijnlijk.
ook daarom wel respect voor Rutte die heeft maar een uur slaap per dag nodigquote:Op woensdag 22 april 2020 15:57 schreef Zeroku het volgende:
De levenquote:Op woensdag 22 april 2020 15:57 schreef Zeroku het volgende:
En De Jonge en Gommers en Van Dissel en alle medewerkers in ziekenhuizen etc.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
ook daarom wel respect voor Rutte die heeft maar een uur slaap per dag nodig
ook wel maar die hebben niet die totale verantwoordelijkheidquote:Op woensdag 22 april 2020 16:00 schreef Zeroku het volgende:
[..]
En De Jonge en Gommers en Van Dissel en alle medewerkers in ziekenhuizen etc.
zal meer schelen aan stress na het werkquote:Op woensdag 22 april 2020 16:02 schreef Simmertje het volgende:
Rutte heeft geen vrouw en geen kinderen. Ik denk serieus dat dit enorm veel scheelt aan stress tijdens het werk.
Mildquote:Op woensdag 22 april 2020 15:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De kortere weg is: Pietje wordt besmet door de verpleegster.
Hoe je het went of keert, dit virus is hoofdzakelijk mild en erg besmettelijk, dus hoe wil je de verspreiding stoppen.
De snelheid van de verspreiding kan je laten afnemen, door niet 500.000 man bij elkaar te laten komen op 1 dag in een tent, maar geleidelijk loopt het ondertussen wel gewoon door, stoppen kan je het niet.
Natuur staat boven de mens, blijkt maar weer.
Volgens mijn vader scheelt dat minstens een borrel op een slok.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:02 schreef Simmertje het volgende:
Rutte heeft geen vrouw en geen kinderen. Ik denk serieus dat dit enorm veel scheelt aan stress tijdens het werk.
Oftewel ,vrijheden geven zolang de gezondheidszorg het nog aankan. Voorkomen gaat toch niet lukken.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De kortere weg is: Pietje wordt besmet door de verpleegster.
Hoe je het went of keert, dit virus is hoofdzakelijk mild en erg besmettelijk, dus hoe wil je de verspreiding stoppen.
De snelheid van de verspreiding kan je laten afnemen, door niet 500.000 man bij elkaar te laten komen op 1 dag in een tent, maar geleidelijk loopt het ondertussen wel gewoon door, stoppen kan je het niet.
Natuur staat boven de mens, blijkt maar weer.
Dit klopt niet hoor. De gebruikelijke capaciteit is 1150 voor COVID en niet-COVID. Normaal gesproken moet er een capaciteit van ongeveer 575 zijn voor niet-COVID-zorg.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op dit moment is 50% van de beschikbare IC capaciteit bezet, en zo'n 90% van de gebruikelijke capaciteit. Nu neemt dat ook nog eens razendsnel af. Met andere woorden: als we nu naar n=1 maatregelen gaan, dan neemt het aantal patiënten nog steeds een volle week af naar beheersbare waarden en zal dat vanaf daar constant blijven. Met de huidige maatregelen wordt de capaciteit niet meer optimaal benut vanaf begin mei.
Jep 600.000 geschat. 25000 gemeld. Dus dan heb je meer dan een half miljoen die het mild ondervonden hebben. Van niks gemerkt tot max. 4 dagen met griep op bed liggen is mild.quote:
Voor 20 mei verandert er toch sowieso niks?quote:Op woensdag 22 april 2020 16:05 schreef houdafstand het volgende:
Heel misschien kunnen kappers enzo binnenkort weer open. Het OMT zal daar volgende week over adviseren. Als het OMT met een positief advies komt, dan kan ik mij voorstellen dat kapperszaken op 4 mei weer open kunnen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)den-124-opnames.htmlquote:Het aantal coronapatiënten op de intensive care is opnieuw gedaald, naar 1050. Dat zijn er 37 minder dan gisteren. Dat blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).
Van de 1087 patiënten liggen er 1006 in Nederlandse ziekenhuizen. In Duitsland liggen 44 patiënten op de ic.
Dat komt denk ik vooral door het feit dat er meer ouderen dan -50 buiten rondloopt/fietst/waggelt.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
Wat mij steeds weer verbaast is dat de schuld bij ouderen gelegd wordt door sommigen. Terwijl de ouderen degenen zijn die er aan doodgaan. Aan een virus wat hen ook maar overkomen is.Waar ze niets aan konden doen. Maar ja, makkelijke zondebok.
Ja da`s niet zo sterkquote:Op woensdag 22 april 2020 16:09 schreef Momo het volgende:
Geert vind het lastig dat scholen opengaan, maar voor horeca moet er oplossing komen om te openen?
[ afbeelding ]
waggelt, ja?quote:Op woensdag 22 april 2020 16:10 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Dat komt denk ik vooral door het feit dat er meer ouderen dan -50 buiten rondloopt/fietst/waggelt.
Dat zegt ie niet echt, toch? Toch?quote:Op woensdag 22 april 2020 16:09 schreef Momo het volgende:
Geert vind het lastig dat scholen opengaan, maar voor horeca moet er oplossing komen om te openen?
[ afbeelding ]
Serieusquote:Op woensdag 22 april 2020 16:09 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Wie leggen de schuld bij de ouderen dan?quote:Op woensdag 22 april 2020 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
Wat mij steeds weer verbaast is dat de schuld bij ouderen gelegd wordt door sommigen. Terwijl de ouderen degenen zijn die er aan doodgaan. Aan een virus wat hen ook maar overkomen is.Waar ze niets aan konden doen. Maar ja, makkelijke zondebok.
Weet ik niet... Het kan ook steun zijn en afleiding.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:02 schreef Simmertje het volgende:
Niemand is hier schuldig aan, maar dat neemt niet weg dat we moeten kijken naar wie of wat het hardst geraakt wordt door het virus en daarvoor beschermende maatregelen nemen EN kijken naar wat die beschermende maatregelen voor impact hebben op ons allemaal. Hier moet een balans in gevonden worden.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
Het is de mens eigen om een zondebok te vinden; de oudjes, jongeren, sjonnie en anita die de regels niet volgen, de Chinezen. Het is heel moeilijk te accepteren dat het onderdeel is van het leven dat dingen gebeuren.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
Dat ja. Ik heb juist een minder stressvol leven sinds ik samenwoon. Volgens mij heb je geen goede relatie als je stress krijgt van je partner.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Weet ik niet... Het kan ook steun zijn en afleiding.
Hij zegt letterlijk dat hij vind dat ouders niet gedwongen mogen worden om hun kinderen naar school te brengen (op zich ben ik het daar wel mee eens). En dat hij twijfelachtig vind of dat kinderen wel echt zo weinig besmettelijk zijn. Er zat nog variatie in onderzoeksresultaten en onderbuik gevoel. Maar dan wel paar zinnen later benoemen dat de overheid werk moet maken dat met aanpassingen de horeca weer open moet kunnen.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zegt ie niet echt, toch? Toch?
Hee, die hangmat was mijn tekstquote:Op woensdag 22 april 2020 15:57 schreef Zeroku het volgende:
Ok, dat is al iets genuanceerderquote:Op woensdag 22 april 2020 16:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij zegt letterlijk dat hij vind dat ouders niet gedwongen mogen worden om hun kinderen naar school te brengen (op zich ben ik het daar wel mee eens). En dat hij twijfelachtig vind of dat kinderen wel echt zo weinig besmettelijk zijn. Er zat nog variatie in onderzoeksresultaten en onderbuik gevoel. Maar dan wel paar zinnen later benoemen dat de overheid werk moet maken dat met aanpassingen de horeca weer open moet kunnen.
Wat mij opvalt is dat ze gewoonweg niet te isoleren zijn zodra ze zorg nodig hebben.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
Dat zal het wel zijn dan. Vind het onbegrijpelijk.En het is ook gevaarlijk om een zondebok te creëren.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het is de mens eigen om een zondebok te vinden; de oudjes, jongeren, sjonnie en anita die de regels niet volgen, de Chinezen. Het is heel moeilijk te accepteren dat het onderdeel is van het leven dat dingen gebeuren.
Hij en Baudet hebben soms best prima opmerkingen, maar twee minuten later halen zij zichzelf gewoon weer onderuit ......quote:Op woensdag 22 april 2020 16:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij zegt letterlijk dat hij vind dat ouders niet gedwongen mogen worden om hun kinderen naar school te brengen (op zich ben ik het daar wel mee eens). En dat hij twijfelachtig vind of dat kinderen wel echt zo weinig besmettelijk zijn. Er zat nog variatie in onderzoeksresultaten en onderbuik gevoel. Maar dan wel paar zinnen later benoemen dat de overheid werk moet maken dat met aanpassingen de horeca weer open moet kunnen.
Ja ach, we hebben wel te maken met 1 doelgroep die niet wil werken en 1 die heel graag wil werken dus wanneer t gaat om motivatie heeft die een goed punt. Op virusgebied iets minder.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:09 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Waar is die eigenlijk? Gewoon even serieus?quote:Op woensdag 22 april 2020 15:57 schreef Zeroku het volgende:
Nou dit dus. En dan nog een trap na krijgen ook.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:19 schreef Noek het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat ze gewoonweg niet te isoleren zijn zodra ze zorg nodig hebben.
Ze zijn gewoon niet te beschermen, al krijgen ze 10’ jaar geen bezoek. Ze gaan gewoon met bosjes en er is niks wat we kunnen doen.
Je zorgmedewerkers uitrusten met fatsoenlijke beschermingsmiddelen lijkt me toch wel het minste.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:19 schreef Noek het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat ze gewoonweg niet te isoleren zijn zodra ze zorg nodig hebben.
Ze zijn gewoon niet te beschermen, al krijgen ze 10’ jaar geen bezoek. Ze gaan gewoon met bosjes en er is niks wat we kunnen doen.
Vooral een beetje makkelijk scoren bij de achterban zo.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja ach, we hebben wel te maken met 1 doelgroep die niet wil werken en 1 die heel graag wil werken dus wanneer t gaat om motivatie heeft die een goed punt. Op virusgebied iets minder.
Eh, thuis neem ik aan?quote:Op woensdag 22 april 2020 16:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Waar is die eigenlijk? Gewoon even serieus?
Met wachtgeld?quote:
Ik maak me zo kwaad over de mensen die zeggen dat het maar 'oud hout' is dat verwijderd wordt. Ongelooflijk kortzichtige Narcistenquote:Op woensdag 22 april 2020 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
Volgens mij is ten aanzien van contactberoepen een voorbehoud gemaakt. De Nederlandse Vereniging voor Arbeids- en Bedrijfsgeneeskunde is bezig met een onderzoek. De uitkomst zal in het eerstvolgende OMT (dinsdag?) worden besproken. Als het OMT met een positief advies komt, dan kunnen kapperszaken dan gewoon weer open toch?quote:Op woensdag 22 april 2020 16:07 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Voor 20 mei verandert er toch sowieso niks?
Ik heb echt vrijwel nergens gelezen dat mensen de oudjes de schuld geven van het virus eigenlijk. Er wordt benoemd dat ze het meest geraakt worden en dat ze zo goed mogelijk geïsoleerd dienen te worden, maar dat is toch echt wat anders dan de schuld bij hun neerleggen volgens mij.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zal het wel zijn dan. Vind het onbegrijpelijk.En het is ook gevaarlijk om een zondebok te creëren.
Sowieso is er geen reden waarom ze niet eerder bepaalde maatregelen zouden kunnen versoepelen als de situatie er om vraagt. Mid mei is volgens mij gewoon een richtlijn; het volgende officiële evaluatie punt, maar dat betekent niet dat er voor die tijd al geen aanpassingen gemaakt kunnen worden. Of dat ook echt gebeurd is een tweede.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:40 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Volgens mij is ten aanzien van contactberoepen een voorbehoud gemaakt. De Nederlandse Vereniging voor Arbeids- en Bedrijfsgeneeskunde is bezig met een onderzoek. De uitkomst zal in het eerstvolgende OMT (dinsdag?) worden besproken. Als het OMT met een positief advies komt, dan kunnen kapperszaken dan gewoon weer open toch?
Denk 20 mei, toch?quote:Op woensdag 22 april 2020 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Vallen attractieparken nu eigenlijk onder de 'tot 20 mei' regeling of t/m 1 september (evenementen)?
Het komt elke dag wel een paar keer voorbij hoor. Onbegrijpelijk. "Oud hout dat maar verwijderd moet worden", dat is in mijn ogen schandalig.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb echt vrijwel nergens gelezen dat mensen de oudjes de schuld geven van het virus eigenlijk. Er wordt benoemd dat ze het meest geraakt worden en dat ze zo goed mogelijk geïsoleerd dienen te worden, maar dat is toch echt wat anders dan de schuld bij hun neerleggen volgens mij.
Geen idee.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Vallen attractieparken nu eigenlijk onder de 'tot 20 mei' regeling of t/m 1 september (evenementen)?
Echt letterlijk? Ik volg het topic toch best vaak door de dag heen, maar heb ze niet voorbij zien komen. Of jullie moeten ze hebben weggehaald natuurlijk. Zoals gezegd zie ik voornamelijk posts van mensen die terecht benoemen dat die groep het hardst geraakt word, maar ik zal wel posts missen dan.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het komt elke dag wel een paar keer voorbij hoor. Onbegrijpelijk.
Ja, letterlijk.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Echt letterlijk? Ik volg het topic toch best vaak door de dag heen, maar heb ze niet voorbij zien komen. Of jullie moeten ze hebben weggehaald natuurlijk. Zoals gezegd zie ik voornamelijk posts van mensen die terecht benoemen dat die groep het hardst geraakt word, maar ik zal wel posts missen dan.
Efteling zegt bijvoorbeeld 'gesloten tot nader order'.. toch vreemd dat zelfs daar onduidelijkheid is dan..quote:
Hoezo? Ze zijn in elk geval tot 20 mei dicht. Of ze daarna weer open mogen is nog niet bekend.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Efteling zegt bijvoorbeeld 'gesloten tot nader order'.. toch vreemd dat zelfs daar onduidelijkheid is dan..
Neef van mij ligt nu op de IC. 42 en drie kinderen. Altijd gezond geleefd en het opgelopen tijdens het uitoefenen van zijn beroep. Hij werkt in de zorg.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:34 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik maak me zo kwaad over de mensen die zeggen dat het maar 'oud hout' is dat verwijderd wordt. Ongelooflijk kortzichtige Narcisten
Tja, misschien dat het sprookjesbos na 20 mei weer open kan?quote:Op woensdag 22 april 2020 16:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Efteling zegt bijvoorbeeld 'gesloten tot nader order'.. toch vreemd dat zelfs daar onduidelijkheid is dan..
Sterkte voor jou en je familiequote:Op woensdag 22 april 2020 16:50 schreef Document1 het volgende:
[..]
Neef van mij ligt nu op de IC. 42 en drie kinderen. Altijd gezond geleefd en het opgelopen tijdens het uitoefenen van zijn beroep. Hij werkt in de zorg.
Sommigen hier vinden 42 vast al stokoud.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:50 schreef Document1 het volgende:
[..]
Neef van mij ligt nu op de IC. 42 en drie kinderen. Altijd gezond geleefd en het opgelopen tijdens het uitoefenen van zijn beroep. Hij werkt in de zorg.
Ja.. of ze zijn dicht tot 1 september ivm vergunningshoudend 'evenement' ??quote:Op woensdag 22 april 2020 16:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hoezo? Ze zijn in elk geval tot 20 mei dicht. Of ze daarna weer open mogen is nog niet bekend.
Maar als je dat vindt dan zijn je ouders vast rond die leeftijd? Of hebben dat soort mensen echt geen geliefden?quote:Op woensdag 22 april 2020 16:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Sommigen hier vinden 42 vast al stokoud.
Volgens mij hebben attractieparken zelf besloten om te gesloten te blijven... Het kabinet heeft ten aanzien van attractieparken en dierentuinen geen beleid ontwikkeld. Correct me, if I'm wrong.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heel triest. Maar neemt niet weg dat de grote meerderheid 70+ is en onderliggende gezondheidsproblemen heeft.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:50 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik heb het ook nog nooit zo gezien, dat er wordt gezegd dat het toch maar oudjes zijn, ik zal wel wat gemist hebben dan.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Echt letterlijk? Ik volg het topic toch best vaak door de dag heen, maar heb ze niet voorbij zien komen. Of jullie moeten ze hebben weggehaald natuurlijk. Zoals gezegd zie ik voornamelijk posts van mensen die terecht benoemen dat die groep het hardst geraakt word, maar ik zal wel posts missen dan.
Een pretpark is geen evenement. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de kermis. Onderscheid tussen permanent en tijdelijk/incidenteel karakter.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja.. of ze zijn dicht tot 1 september ivm vergunningshoudend 'evenement' ??
oh boyquote:Op woensdag 22 april 2020 16:56 schreef crystal_meth het volgende:
Sacrifice the weak!
[ afbeelding ]
Dat zou ook zomaar kunnen inderdaad. Verder niet echt boeiend natuurlijk (behalve voor personeel daar), de Efteling zit er vrij warmpjes bij denk ik zo..quote:Op woensdag 22 april 2020 16:55 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Volgens mij hebben attractieparken zelf besloten om te gesloten te blijven... Het kabinet heeft ten aanzien van attractieparken en dierentuinen geen beleid ontwikkeld. Correct me, if I'm wrong.
Indien nodig, kan de burgemeester/de voorzitter van de Veiligheidsregio attractieparken verbieden om open te gaan. (Misschien gelden er al lokale verboden...en is het verbod al opgenomen in de noodverordening... dat weet ik niet)
Oud hout is nogal disrespectvol inderdaad, maar haalt niet weg dat de groep van ouderen (50/60+) wel het hardst geraakt word, dat moet gewoon gezegd kunnen worden. Wil alleen niet zeggen dat er geen uitzonderingen zijn, maar die zijn er bij elke ziekte/aandoening/whatever wel. Alle gevallen zijn net zo verschrikkelijk.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:34 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik maak me zo kwaad over de mensen die zeggen dat het maar 'oud hout' is dat verwijderd wordt. Ongelooflijk kortzichtige Narcisten
Dat gebeurt nu toch al? Bedrijven vallen daar bij bosjes om, huishoudens raken hun inkomen kwijt.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:56 schreef crystal_meth het volgende:
Sacrifice the weak!
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Samen komen we er sterker uit krijgt zo een andere gedachten...quote:Op woensdag 22 april 2020 16:56 schreef crystal_meth het volgende:
Sacrifice the weak!
[ afbeelding ]
Ouderen gaan altijd eerder dood dan jongeren. Aan alles, aan kanker, aan ongelukken, aan hartproblemen en ga zo maar door. Dus ook aan Corona. Ze zijn niet schuldig, maar het is onoverkomelijk dat zij het hardst worden getroffen. Zo is natoer.....quote:Op woensdag 22 april 2020 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
Veel exposure aan het virus zorgt er helaas voor ook dat kern gezonde mensen getergd worden door het virus. Veel sterkte.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:50 schreef Document1 het volgende:
[..]
De meerderheid op de IC is onder de 70 en van de 70+-categorie zijn veruit de meesten tussen de 70 en de 74. M.a.w, er liggen maar weinig 75+ers op de IC. (De links naar de cijfers staan in de OP, dus die kun je zelf ook vinden.)quote:Op woensdag 22 april 2020 16:56 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Heel triest. Maar neemt niet weg dat de grote meerderheid 70+ is en onderliggende gezondheidsproblemen heeft.
Godtering. Je zou zo iemand zn ouders in een coronalab willen tiefen en dat hij moet toekijken hoe ze verzuipen in hun aangetast longvocht terwijl je de hele tijd scandeert: "sacrifice the weak sacrifice the weak haahahahaaa!!"quote:Op woensdag 22 april 2020 16:56 schreef crystal_meth het volgende:
Sacrifice the weak!
[ afbeelding ]
Is daar al solid wetenschappelijk bewijs voor, btw? Oprechte vraag, want ik ben benieuwd. Sommige observaties lijken er wel op te wijzen (zoals idd het grote aantal medewerkers in de zorg dat ernstige klachten krijgt), maar het laatste dat ik las was dat ze het nog niet wisten.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
Veel exposure aan het virus zorgt er helaas voor ook dat kern gezonde mensen getergd worden door het virus. Veel sterkte.
Klopt, dat is omdat de oudjes dood gaan en niet naar IC's gaan. De meerderheid van de doden zijn de ouderen met vaak onderliggende gezondheidsproblemen.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:04 schreef Jane het volgende:
[..]
De meerderheid op de IC is onder de 70 en van de 70+-categorie zijn veruit de meesten tussen de 70 en de 74. M.a.w, er liggen maar weinig 75+ers op de IC. (De links naar de cijfers staan in de OP, dus die kun je zelf ook vinden.)
Nu ben je met 50 blijkbaar al oud, volgens sommige FOK!kers (zie andere comment hierboven), maar dat is natuurlijk BS.
Ik liep net boodschappen te doen en zag 5-6 jongeren dicht op elkaar van het weer te genieten met fiets en al.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:50 schreef Noek het volgende:
jongeren mogen buiten samen trainen maar mogen ze dan ook samen weer wat chillen buiten op 1,5 mt afstand ipv corona te killen of staat daar nog steeds een boete op?
Wat ik me kan voorstellen is dat de weerstand verlaagd is door de enorme stress die er daar heerst.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:08 schreef Jane het volgende:
[..]
Is daar al solid wetenschappelijk bewijs voor, btw? Oprechte vraag, want ik ben benieuwd. Sommige observaties lijken er wel op te wijzen (zoals idd het grote aantal medewerkers in de zorg dat ernstige klachten krijgt), maar het laatste dat ik las was dat ze het nog niet wisten.
Lange stressvolle dagen icm een gezin runnen is doorgaans niet de ideale manier om niet ziek te worden nee.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:10 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat ik me kan voorstellen is dat de weerstand verlaagd is door de enorme stress die er daar heerst.
Klopt ook. Alleen worden ze nu extra hard getroffen. Vaak hebben ze allerlei onderliggende problemen waardoor het door de corona nog sneller gaat.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:00 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ouderen gaan altijd eerder dood dan jongeren. Aan alles, aan kanker, aan ongelukken, aan hartproblemen en ga zo maar door. Dus ook aan Corona. Ze zijn niet schuldig, maar het is onoverkomelijk dat zij het hardst worden getroffen. Zo is natoer.....
Als je op het einde van je latijn bent fysiek en mentaal en je gaat maar door op je wilskracht en je krijgt dan corona. Kan ik me voorstellen dat je lichaam, ook al ben je gezond dit slecht gaat verwerken.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Lange stressvolle dagen icm een gezin runnen is doorgaans niet de ideale manier om niet ziek te worden nee.
Geef ze een vinger en je bent meteen je hele hand kwijt.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:09 schreef Kimchi het volgende:
[..]
Ik liep net boodschappen te doen en zag 5-6 jongeren dicht op elkaar van het weer te genieten met fiets en al.
Dat was een groepje en je ziet dit ook meerdere keren als je naar buiten gaat.
Dit heeft 0 invloed op de IC cijfers, hier in Zwitserland is 5 gewoon toegestaan.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:09 schreef Kimchi het volgende:
[..]
Ik liep net boodschappen te doen en zag 5-6 jongeren dicht op elkaar van het weer te genieten met fiets en al.
Dat was een groepje en je ziet dit ook meerdere keren als je naar buiten gaat.
Wat?quote:Op woensdag 22 april 2020 17:14 schreef MichaelScott het volgende:
Demonstratierecht opgeschort?
Aldus Baudet net. Iemand iets over gelezen?
60% van de besmetten zijn vrouwen. Dan mag ik aannemen dat dat komt door de vele testen die gedaan worden in de ziekenhuizen. Veelal verpleegsters. Leeftijd jong 30-40quote:Op woensdag 22 april 2020 17:08 schreef Jane het volgende:
[..]
Is daar al solid wetenschappelijk bewijs voor, btw? Oprechte vraag, want ik ben benieuwd. Sommige observaties lijken er wel op te wijzen (zoals idd het grote aantal medewerkers in de zorg dat ernstige klachten krijgt), maar het laatste dat ik las was dat ze het nog niet wisten.
Prima zolang als ze redelijke afstand kunnen houden en de kroegen dicht blijven. Die opendoen heeft het zelfde effect als carnaval.quote:De horeca zou, als het aan Wilders ligt, wel zo snel mogelijk open kunnen, in ieder geval voor 20 mei. "Liever over drie dagen, dan over drie weken."
Zei hij weken geleden ook al. Was toen niks van waar en nu dus ook niet.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:14 schreef MichaelScott het volgende:
Als je geen evenementen mag organiseren, en je mag niet met meer dan drie mensen bij elkaar zijn, dan lijkt demonstreren niet mogelijk ja.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:14 schreef MichaelScott het volgende:
Ik denk dat 99 % van de bevolking zich even geen reet bekommerd om demonstratierecht.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:19 schreef Freudie het volgende:
[..]
Als je geen evenementen mag organiseren, en je mag niet met meer dan drie mensen bij elkaar zijn, dan lijkt demonstreren niet mogelijk ja.
Ik denk dat dit een situatie projecteren is die je (ook ik) probeert in te schatten maar ook niet weer moet overwaarderen. Het is wel een historisch gegeven dat elk land en bedrijf, de leider heeft die het verdient.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:02 schreef Simmertje het volgende:
Dit vind ik wel lachwekkend. Ik kan mij nog herinneren dat Wilders per se een complete lockdown wilde en schreeuwde/twitterde dat Rutte Russische roulette met de bevolking speelde....quote:Op woensdag 22 april 2020 17:18 schreef deedeetee het volgende:
NOS
[..]
Prima zolang als ze redelijke afstand kunnen houden en de kroegen dicht blijven. Die opendoen heeft het zelfde effect als carnaval.
Sterfte voor die leeftijd, 30-40?quote:Op woensdag 22 april 2020 17:17 schreef Solingjan het volgende:
[..]
60% van de besmetten zijn vrouwen. Dan mag ik aannemen dat dat komt door de vele testen die gedaan worden in de ziekenhuizen. Veelal verpleegsters. Leeftijd jong 30-40
Echter als je naar de sterfte kijkt zie je dat het sterfte cijfer rond de 1 - 2 procent ligt.
quote:Op woensdag 22 april 2020 17:26 schreef Anton91 het volgende:
Ik zag dit toevallig op facebook. Weet niet of het echt waar is, maar vond het wel erg slim eigenlijk.
[ afbeelding ]
Dat had ik al aangepast.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:27 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Sterfte voor die leeftijd, 30-40?
Daar moet je nog een 0tje voorzetten.
[ afbeelding ]
https://allecijfers.nl/ni(...)na-virus-en-covid19/
quote:Op woensdag 22 april 2020 17:26 schreef Anton91 het volgende:
Ik zag dit toevallig op facebook. Weet niet of het echt waar is, maar vond het wel erg slim eigenlijk.
[ afbeelding ]
Zeker! Ook binnen het nieuwe normaal zijn er natuurlijk echt wel mogelijkheden.quote:
Ja heel normaal dit..quote:Op woensdag 22 april 2020 17:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zeker! Ook binnen het nieuwe normaal zijn er natuurlijk echt wel mogelijkheden.
Nou ja, nog niet echt natuurlijk. Dat mensen even tijd nodig hebben om te wennen aan dit soort oplossingen is wel logisch.quote:
Zal we iets zijn dat je nu geen grote groepen mag formeren en/of anderen daarmee in gevaar brengt. En het klopt dat tal van maatregelen haaks staan op de normale vrijheden.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:14 schreef MichaelScott het volgende:
Voor nu even wel ja. Je kan in een hoekje zitten janken dat je je werk niet meer kan doen en je huur/hypotheek niet meer kan betalen, of je kan creatief proberen te zijn en met oplossingen komen. Vooral als je accepteert dat dit nog wel even gaat duren.quote:
En gelijk afrekenen.......quote:
Ook oplossing voor kapper?quote:Op woensdag 22 april 2020 17:26 schreef Anton91 het volgende:
[ afbeelding ]
In LV wonen ook niet de meest slimme mensen.quote:
NOSquote:VVD, CDA, D66 en ChristenUnie vinden dat het nu tijd is dat het kabinet ook advies krijgt van een nieuw team met deskundigen, die naar heel andere aspecten en gevolgen van de corona-uitbraak kijken. Gedacht wordt aan deelname van psychologen, pedagogen, ethici en economen.
Het is niet zo moeilijk in Nederland. Alle voetbalwedstrijden met of zonder publiek zijn vergunningsplichtig. Die evenementen gaan tot 1-9 niet door. Het is geen kwestie van wel of niet kunnen met beveiliging etc.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:43 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)weer-stap-dichterbij
Belachelijk weer dat zoiets niet kan in een veel kleiner land als het onze. Kan allemaal goed georganiseerd worden en het geeft de mensen thuis iets om naar uit te kijken als enige deze komende maanden maar hier schieten de burgemeesters het meteen af.
EENS!!!quote:Op woensdag 22 april 2020 17:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
NOS
Mee eens
De gevolgen zijn zo veelomvattend dat er ook aan andere zaken aandacht besteed moet worden.
Maareh... zouden we niet eerst eens dat laagdrempelige testen op orde brengen? En het correct in kaart brengen van de gevallen/cijfers? Want er is nog steeds geen volledig beeld (of iets wat daarbij in de buurt komt) van de situatie in Nederland. Dit in tegenstelling tot sommige andere landen (waaronder Denemarken, Duitsland, Noorwegen, etc) waar de uitbraak veel meer onder controle is.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
NOS
Mee eens
De gevolgen zijn zo veelomvattend dat er ook aan andere zaken aandacht besteed moet worden.
Gewoon alle cijfers in in je eigen voordeel uitleggen, zodat het net lijkt alsof er alleen maar obese ziekzwakke bejaarden ziek worden en verder niemand, en dan nog steeds minder ook. En als je dan je biertje in de kroeg en je voetbalwedstrijd mist, dan wordt het hoog tijd om de hele flikkerse boel weer open te gooien.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Maareh... zouden we niet eerst eens dat laagdrempelige testen op orde brengen? En het correct in kaart brengen van de gevallen/cijfers? Want er is nog steeds geen volledig beeld (of iets wat daarbij in de buurt komt) van de situatie in Nederland. Dit in tegenstelling tot sommige andere landen (waaronder Denemarken, Duitsland, Noorwegen, etc) waar de uitbraak veel meer onder controle is.
Hoe komt het toch dat mensen zo'n vertekend beeld hebben? Ligt dat aan de manier waarop het in de media gebracht wordt? Kijken mensen niet verder dan hun neus lang is? Wensdenken? All of the above?
Las Vegas burgemeester:quote:
ok, dit inderdaad ookquote:Op woensdag 22 april 2020 17:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Maareh... zouden we niet eerst eens dat laagdrempelige testen op orde brengen? En het correct in kaart brengen van de gevallen/cijfers? Want er is nog steeds geen volledig beeld (of iets wat daarbij in de buurt komt) van de situatie in Nederland. Dit in tegenstelling tot sommige andere landen (waaronder Denemarken, Duitsland, Noorwegen, etc) waar de uitbraak veel meer onder controle is.
Hoe komt het toch dat mensen zo'n vertekend beeld hebben? Ligt dat aan de manier waarop het in de media gebracht wordt? Kijken mensen niet verder dan hun neus lang is? Wensdenken? All of the above?
Het blijft bizar dat we hier in Nederland geen mondkapjes hebben voor iedereen die dat wil. Hoe kan dat nou? Ik weet dat ze er veel naar China gestuurd hebben, maar in de tussentijd hadden er toch wel een paar miljoen gemaakt kunnen worden?quote:Op woensdag 22 april 2020 18:17 schreef Za het volgende:
In heel Duitsland moeten mensen in het openbaar vervoer een mondkapje dragen. Bremen was vandaag de laatste Duitse deelstaat die de plicht invoerde.
In de laatste deelstaten wordt het de komende week verplicht om bedekking voor mond en neus te dragen in het openbaar vervoer. In de meeste deelstaten geldt de plicht ook voor winkels.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-deelstaten-openbaar
We leven hier met vele miljoenen mensen per dag, als je er dagelijks een aantal gebruikt kun je al gauw uitrekenen dat we er écht heel veel nodig hebben.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het blijft bizar dat we hier in Nederland geen mondkapjes hebben voor iedereen die dat wil. Hoe kan dat nou? Ik weet dat ze er veel naar China gestuurd hebben, maar in de tussentijd hadden er toch wel een paar miljoen gemaakt kunnen worden?
Ja, dat slaat toch nergens op als je naar Duitsland kijkt. Wat een kulquote:Op woensdag 22 april 2020 18:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We leven hier met vele miljoenen mensen per dag, als je er dagelijks een aantal gebruikt kun je al gauw uitrekenen dat we er écht heel veel nodig hebben.
Duitsland is half januari al begonnen met voorbereiden....quote:Op woensdag 22 april 2020 18:21 schreef influcted het volgende:
[..]
Ja, dat slaat toch nergens op als je naar Duitsland kijkt. Wat een kul
Je mist er niks aan, het op en afdoen gaat vaak mis!quote:Op woensdag 22 april 2020 18:21 schreef influcted het volgende:
[..]
Ja, dat slaat toch nergens op als je naar Duitsland kijkt. Wat een kul
In België verwachten ze ze eerste week mei, miljoenen. Mogelijk hier ook, dan komt het advies ook IMO.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:19 schreef Lavenderr het volgende:
Het blijft bizar dat we hier in Nederland geen mondkapjes hebben voor iedereen die dat wil. Hoe kan dat nou? Ik weet dat ze er veel naar China gestuurd hebben, maar in de tussentijd hadden er toch wel een paar miljoen gemaakt kunnen worden?
Waarom zouden ze dan niet met de productie zijn begonnen? Bizar vind ik het.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We leven hier met vele miljoenen mensen per dag, als je er dagelijks een aantal gebruikt kun je al gauw uitrekenen dat we er écht heel veel nodig hebben.
Ik hoop het niet …..maar deze groep gaat straks spijt krijgen..... Ik denk iig 3%quote:
Een van de reacties op dat filmpjequote:
quote:I now see that South Park is more of an animated documentary than actual parody.
171,415 mensen zijn getest dat is 1% dat is inderdaad weinigquote:Op woensdag 22 april 2020 17:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Spot on, die reactiequote:Op woensdag 22 april 2020 18:26 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Een van de reacties op dat filmpje
[..]
Voorquote:Op woensdag 22 april 2020 17:43 schreef RipCity het volgende:
Belachelijk weer dat zoiets niet kan in een veel kleiner land als het onze. Kan allemaal goed georganiseerd worden en het geeft de mensen thuis iets om naar uit te kijken als enige deze komende maanden maar hier schieten de burgemeesters het meteen af.
Probleem is juist dat voor Nederlandse clubs de financiële schade groter wordt zodra er wedstrijden zonder publiek gespeeld moeten worden. TV-geld is afgelopen week al uitbetaald voor de rest van het seizoen. Als je nu het stadion moet openen zonder publiek kost dat alleen maar meer geld.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:43 schreef RipCity het volgende:
Er zijn ook partijen mondkapjes afgekeurd en terug gestuurd.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De bedoeling hiervan is dan ook om andere mensen niet te besmetten..quote:Op woensdag 22 april 2020 18:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je mist er niks aan, het op en afdoen gaat vaak mis!
Dat ding is levensgevaarlijk!quote:Op woensdag 22 april 2020 18:31 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
De bedoeling hiervan is dan ook om andere mensen niet te besmetten..
Ik mag toch hopelijk aannemen dat er in Nederland wel deugdelijke mondkapjes gemaakt kunnen worden. Of zouden de artsen ook ondeugdelijk spul gebruiken? Dat kan toch niet?quote:Op woensdag 22 april 2020 18:30 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Er zijn ook partijen mondkapjes afgekeurd en terug gestuurd.
Als ze niet aan de eisen voldoen. Zou u ze dan wel gebruiken?
beter geen dan afgekeurd materiaal gebruiken....quote:Op woensdag 22 april 2020 18:30 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Er zijn ook partijen mondkapjes afgekeurd en terug gestuurd.
Als ze niet aan de eisen voldoen. Zou u ze dan wel gebruiken?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-nederland-haastigequote:Op woensdag 22 april 2020 18:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
beter geen dan afgekeurd materiaal gebruiken....
eb ik ook gehoord laatst, maar dan nog blijft mijn standpunt, beter niks dan afgekeurd materiaal gebruiken.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:38 schreef Oekelele het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-nederland-haastige
Oei, nood mri van je hersenen.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:35 schreef -river- het volgende:
Ik moet zondag een nood mri laten maken van mijn hersenen en kreeg net een hele lijst vol met instructies: Ze wachten mij op bij de zijingang van het ziekenhuis waar ik speciale kleding aankrijg en deze na het onderzoek weg moet gooien in de daarvoor bestemde ton.
Mee eens, want stel dat iedereen er een draagt dan is de verspreiding toch weer een stukje minder ook al werken ze niet 100%.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
eb ik ook gehoord laatst, maar dan nog blijft mijn standpunt, beter niks dan afgekeurd materiaal gebruiken.
behalve als ze 0% werkenquote:Op woensdag 22 april 2020 18:45 schreef -river- het volgende:
[..]
Mee eens, want stel dat iedereen er een draagt dan is de verspreiding toch weer een stukje minder ook al werken ze niet 100%.
Oh nee, het valt heel erg mee, het moet omdat ik iedere keer zeg dat het goed gaat als mijn neuroloog belt en volgens hem kan dat niet. Maar ik ben gewoon niet zo open via de telefoon dus eiste hij een tussendoorse mri, komt goed.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Oei, nood mri van je hersenen.
Dat klinkt niet goed
mooi dat we het zelf kunnen maken... ze krijgen vanzelf antwoord.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:46 schreef Oekelele het volgende:
Nederlands bedrijf die mondkapjes produceert.....
https://www.nu.nl/coronav(...)amper-voor-hier.html
Tja de NORM is …….
Okee gelukkig maa.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:47 schreef -river- het volgende:
[..]
Oh nee, het valt heel erg mee, het moet omdat ik iedere keer zeg dat het goed gaat als mijn neuroloog belt en volgens hem kan dat niet. Maar ik ben gewoon niet zo open via de telefoon dus eiste hij een tussendoorse mri, komt goed.
Ze liggen op een hoge stapel andere aanvragen...….quote:Op woensdag 22 april 2020 18:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
mooi dat we het zelf kunnen maken... ze krijgen vanzelf antwoord.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Komt dit bedrijf misschien ook op de stapel aanvragen??
[ Bericht 16% gewijzigd door Oekelele op 22-04-2020 18:56:04 ]Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
Nja, ms hè maar ik kijk naar alle leuke dingen ipv de slechte. En heb buiten stroomstootjes hier en daar weinig te klagen.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Okee gelukkig maa.
Nood en hersenen, die combo klonk niet goed namelijk.
Dat is het hellende vlak... maatregelen gaan nemen zonder dat duidelijk is wat die beantwoorden en wat mij vooral stoort dat dit tegen de kennisinstituten ingaat. En laten we dit niet tot politiek maken.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:45 schreef -river- het volgende:
[..]
Mee eens, want stel dat iedereen er een draagt dan is de verspreiding toch weer een stukje minder ook al werken ze niet 100%.
Maar als het personeel wél aan goede mondkapjes kan komen, dan kan iedereen dat toch? Of ben ik nu dom? Dat moet dan toch gewoon gemaakt worden?quote:Op woensdag 22 april 2020 18:49 schreef -river- het volgende:
Ik ben van mening dat iedereen in ze zorg goed gekeurde materiaal moet hebben, iedereen daarbuiten mag zelf weten of ze een afgekeurde mondkapje gebruiken.
Ik zal nooit zeggen dat het dragen van een afgekeurd mondkapje je vrijheid geeft want dat is niet waar en dat weet ik. Ik bedoel enkel dat als mensen zich fijn voelen deze te dragen dat ze dat moeten doen tijdens bv boodschappen doen wat al mag zonder mondkapje.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:09 schreef Vallon het volgende:
TK debat:
[..]
Dat is het hellende vlak... maatregelen gaan nemen zonder dat duidelijk is wat die beantwoorden en wat mij vooral stoort dat dit tegen de kennisinstituten ingaat. En laten we dit niet tot politiek maken.
Maatregelen nemen omdat het "iets" (wat dan) doet en vooral lijkt te appelleren aan een mening; lijkt mij niet juist. Ik kan wel meer maatregelen noemen die helpen. Dan kunnen die wel geridiculiseerd worden wat niet wegneemt dat we in dit bruisende vaarwater zitten.
Ik snap echt niet wat nu het doel is van voorstanders. De weg moet zijn, er is een probleem en hoe kan je dat aanpakken. Niet andersom met, weert je wat laten we mondkapjes dragen want dat ... vulin... Datzelfde zie je ook met andere zaken zoals die vermaledijde PP, de vraag is niet wat kunnen we met een APP maar wat draagt een APP bij.
Dat iemand zelf iets toevoegen wil wat verder niet verstoort, ga vooral je gang en registreer wat wil maar ga dat niet vanuit die gedachte opleggen aan anderen zonder dat daar een onderbouwd nut voor is.
Dat had ik ook al lang verwacht in een land in Nederland maar helaas.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar als het personeel wél aan goede mondkapjes kan komen, dan kan iedereen dat toch? Of ben ik nu dom? Dat moet dan toch gewoon gemaakt worden?
Die mondkapjes worden centraal aangeschaft, dat is voor persoonlijk gebruik niet nodig.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar als het personeel wél aan goede mondkapjes kan komen, dan kan iedereen dat toch? Of ben ik nu dom? Dat moet dan toch gewoon gemaakt worden?
In de zorg lijkt mij dat ook fijn op het moment ja.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:49 schreef -river- het volgende:
Ik ben van mening dat iedereen in ze zorg goed gekeurde materiaal moet hebben, iedereen daarbuiten mag zelf weten of ze een afgekeurde mondkapje gebruiken.
Ik heb t een beetje gehad met testen en cijfertjes e.d. Die beginnen me de keel uit te hangen. Er zijn heel veel mensen wiens leven op ingrijpende wijze naar de knoppen aan t gaan is.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik zag vandaag tijdens mijn wandel uurtje een man en vrouw lopen en zij had een mondkapje op, hij niet.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In de zorg lijkt mij dat ook fijn op het moment ja.
Daarbuiten moet iedereen idd zelf maar beslissen. Overigens zie ik hier nog steeds 0 mondkapjes op straat of in de supermarkt.
Heb vandaag ongeveer 25 mensen gezien met mondkapjes op..... 290 km door Nederland gereden.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In de zorg lijkt mij dat ook fijn op het moment ja.
Daarbuiten moet iedereen idd zelf maar beslissen. Overigens zie ik hier nog steeds 0 mondkapjes op straat of in de supermarkt.
Ja, lekker schijnveiligheid introduceren.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:45 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik ben heel dit virus beu, ik wil spuiten krijgen tegen mijn interne stroomstoten ipv pijnstillers en ik wil mijn zussen zien en kussen en knuffelen en hun mannen en kinderen. Ik wil mijn vriendinnen zien en naar concerten maar helaas kan dit niet.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb t een beetje gehad met testen en cijfertjes e.d. Die beginnen me de keel uit te hangen. Er zijn heel veel mensen wiens leven op ingrijpende wijze naar de knoppen aan t gaan is.
We moeten eens aandacht gaan besteden aan mensen die geen covid-19 hebben maar wel zwaar door de crisis getroffen worden. De IC crisis is bezworen dus nu eens gaan denken aan de indirecte slachtoffers van covid-19.
En hoe weet u dat deze mensen niet besmet zijn??quote:Op woensdag 22 april 2020 19:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb t een beetje gehad met testen en cijfertjes e.d. Die beginnen me de keel uit te hangen. Er zijn heel veel mensen wiens leven op ingrijpende wijze naar de knoppen aan t gaan is.
We moeten eens aandacht gaan besteden aan mensen die geen covid-19 hebben maar wel zwaar door de crisis getroffen worden. De IC crisis is bezworen dus nu eens gaan denken aan de indirecte slachtoffers van covid-19.
Dat bedoel ik niet zo.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:21 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Ja, lekker schijnveiligheid introduceren.
Maar dat doe je wel als je falende mondkapjes gebruikt.quote:
Exact mijn verbazing ook.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:22 schreef Vallon het volgende:
TK debat: Testen
Ik snap ook nog steeds niet het exacte testen doel anders dan dat het moet ?
Wat draagt dit bij de persoon die getest wordt ? Wat schiet je er zelf mee om getest ?
Wat heeft een leraar er aan te weten dat die getest wordt ?
Dat testen heeft sws alleen maar zin mits je regelmatig wordt getest. Immers vandaag negatief, kan morgen prima positief zijn.
Dit ook i.c.m. nauwkeurigheid, wat is de betrouwbaarheid van die testen ?
Dat je test omdat je werkt met anderen die kwetsbaar zijn, kan ik nog begrijpen maar onvoldoende omdat er sprake is (lijkt?) van a-symptomptische besmetting.
Testen heeft imho alleen zin voor
a) inzicht in verspreiding *gebied/locatie/regio* om een ongemerkte uitbraak te ontdekken
b) Weten of je (te) besmet bent, idd ziek bent en/of dan niet wil/kunt/mag met/voor ...vul-in..
c) Weten of iemand mogelijk niet besmet is om te kunnen werken met kwetsbaren
In dit laatste geval is er sws een fors probleem omdat er sprake is van a-symptomatische overdracht zodat dan ook bijbehorende testen veelal niets/negatief zal opleveren.
Waarom zou je dat willenquote:Op woensdag 22 april 2020 19:22 schreef _I het volgende:
Is er eigenlijk ooit besproken om het schooljaar gewoon vanaf nu per 1 januari te laten lopen? Dat lijkt me ook niet een gek idee.
Wat is het voordeel om het in september te laten starten?quote:
Wat denk je?quote:Op woensdag 22 april 2020 19:24 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Wat is het voordeel om het in september te laten starten?
Dan ben je af van het gesprek over achterstanden en heb je alle rust om dit jaar af te ronden en gelijk iets te verzinnen voor volgend jaar.quote:
Ik bedoelde dat iedereen een keus mag maken om deze te dragen bv in de supermarkt waar je sws al mag komen.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:23 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Maar dat doe je wel als je falende mondkapjes gebruikt.
Laagdrempelig testen = Iedereen testen met klachten, ook alleen milde klachtenquote:Op woensdag 22 april 2020 19:16 schreef Firuze60 het volgende:
Ik snap iets niet over de vraag naar dat laagdrempelig testen, zelfs zonder klachten. Stel je wordt vandaag getest en je hoort morgen dat de test negatief is en je wordt morgen besmet? Dan is dat toch ook een vorm van schijnveiligheid?
Waarom zou dit nu ineens moeten?quote:Op woensdag 22 april 2020 19:22 schreef _I het volgende:
Is er eigenlijk ooit besproken om het schooljaar gewoon vanaf nu per 1 januari te laten lopen? Dat lijkt me ook niet een gek idee.
Klopt, maar in het debat werd er zelfs voorgesteld om leerkrachten uit voorzorg al te testen.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Laagdrempelig testen = Iedereen testen met klachten, ook alleen milde klachten
Dat is niet om mensen individueel gerust te stellen, maar om gevallen snel te kunnen isoleren en op die manier lokale uitbraken zo klein mogelijk te houden. Bovendien kun je de ziekteverschijnselen van de patienten in de gaten houden en sneller ingrijpen als het misgaat. Dat doet men bijvoorbeeld in Duitsland en schijnt een van de redenen te zijn dat ze relatief weinig sterfgevallen hebben. Mensen worden al in een eerder stadium in het ziekenhuis opgenomen en niet pas als er bijna geen redden meer aan is.
https://www.nytimes.com/2(...)irus-death-rate.html
En hoe meer je test, hoe duidelijker de daadwerkelijke situatie wordt. Hoeveel mensen zijn echt besmet? Hoeveel mensen zijn genezen? Hoeveel mensen worden ernstig ziek? Wat is het echte sterftecijfer? Enz, enz.
Ik zie ook het nut niet, mijn dochter zit in vwo 4 en heeft gewoon online lessen, basisonderwijs start in mei weer.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zou dit nu ineens moeten?
Dat zou niet "ineens moeten". Ik vraag of het ergens besproken is, omdat men het steeds heeft over achterstanden en leerlingen in delen naar school laten komen. Als je een half jaar extra hebt om dit jaar af te ronden en alles goed op te zetten, zou dat ruimte kunnen geven.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zou dit nu ineens moeten?
Tja, ook dat zegt niet veel... immuniteit is nog niet bewezen.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:30 schreef -river- het volgende:
Het lijkt mij beter om te testen of je het al gehad hebt.
Mij ook, behalve dat niemand nog weet of je dan volledig immuun bent.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:30 schreef -river- het volgende:
Inderdaad wel ja..... Maar jammer genoeg in Nederland hebben we andere normen regels.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:30 schreef -river- het volgende:
Ohquote:Op woensdag 22 april 2020 19:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Tja, ook dat zegt niet veel... immuniteit is nog niet bewezen.
maar wel aannemelijk te maken.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Gelet op vorige virussen is het wel aannemelijk.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:30 schreef Jane het volgende:
[..]
twitter:lookner twitterde op woensdag 22-04-2020 om 19:34:39172 new deaths in Sweden from coronavirus
Graph of Sweden's daily fatalities below (from worldometer with last bar added in)
https://t.co/FJkgjd409m https://t.co/6JZdBRqfXf reageer retweet
Ik stel de vraag retorisch.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:12 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik zal nooit zeggen dat het dragen van een afgekeurd mondkapje je vrijheid geeft want dat is niet waar en dat weet ik. Ik bedoel enkel dat als mensen zich fijn voelen deze te dragen dat ze dat moeten doen tijdens bv boodschappen doen wat al mag zonder mondkapje.
Sommige mensen dragen een fietshelm, dat wil niet zeggen dat hun willen dat iedereen die gaat dragen. Als mensen zich veiliger voelen met mondkapje en zich wel aan de algemene corona regels houden zie ik het probleem niet.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik stel de vraag retorisch.
Waarom willen die mensen die zelf een mondkapje willen dragen dan dat anderen dat ook moeten gaan dragen ?
(dat is immers het kenmerk en verschil tussen een advies en een maatregel).
Wat ik kan bedenken:
a) dat zij anderen willen dwingen tot hetzelffe gedrag
b) zodat dit tegemoet komt om de eigen overtuiging te versterken
c) actief invloed uitoefenen
Zonder dat dit aantoonbaar helpt en zelfs schijnveiligheid in de hand werkt.
Het ronduit misleidend omdat nu alleen de beroepsgroep en zieken met een duidelijk omschreven reden, de juiste mondkapjes (weten te) dragen. Dat anderen dat ook willen staat die wmb vrij.
Je mag van mij zelfs zeggen als "eigen" bedrijf, dat dit daar als huisregel verplicht wordt. Zoiets als bedrijfkleding.
Wat je echter niet moet willen dat die keuze vanuit de overheid overal, laat staan handhavend, neer te leggen.
Wat ook met mondkapjes op de loer ligt is dat gebruikers daarvan, daaraan meer vrijheden gaan ontlenen zoals dichter bij elkaar staan of andere maatregelen verzwakken etc.etc.
Nogmaals als iemand zo'n ding wil dragen, is dat een eigen keuze maar het heeft geen pas dit als religie op te leggen. Ik wil weten wat het doel en nut is en kan hoegenaamd niets met een woordje "kan".
Ik begrijp echt niet waarom iemand een mondkapje zou willen dragen... de juiste versies zijn naast duur sws uiterst ongemakkelijk, laat staan algemeen bruikbaar; en als dat al mogelijk is (ook vwb beschikbaarheid).
Hele goede post! Mijn dochter werkt in een covid-huis met een mondkapje, de patienten liggen in bed zonder mondkapje, drie keer raden wie de meeste kans loopt om besmet te worden.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom willen die mensen die zelf een mondkapje willen dragen dan dat anderen dat ook moeten gaan dragen ?
Wat ik kan bedenken:
Het ronduit misleidend omdat nu alleen de beroepsgroep en zieken met een duidelijk omschreven reden, de juiste mondkapjes (weten te) dragen. Dat anderen dat ook willen staat die wmb vrij.
Je mag van mij zelfs zeggen als "eigen" bedrijf, dat dit daar als huisregel verplicht wordt. Zoiets als bedrijfkleding.
Wat je echter niet moet willen dat die keuze vanuit de overheid overal, laat staan handhavend, neer te leggen.
Wat ook met mondkapjes op de loer ligt is dat gebruikers daarvan, daaraan meer vrijheden gaan ontlenen zoals dichter bij elkaar staan of andere maatregelen verzwakken etc.etc.
Nogmaals als iemand zo'n ding wil dragen, is dat een eigen keuze maar het heeft geen pas dit als religie op te leggen. Ik wil weten wat het doel en nut is en kan hoegenaamd niets met een woordje "kan".
Ik begrijp echt niet waarom iemand een mondkapje zou willen dragen... de juiste versies zijn naast duur sws uiterst ongemakkelijk, laat staan algemeen bruikbaar; en als dat al mogelijk is (ook vwb beschikbaarheid).
Je mag nu zelf weten om een mondkapje weten, tenzij het bedrijf zoals een "supermarkt" dat niet toestaat.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:26 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat iedereen een keus mag maken om deze te dragen bv in de supermarkt waar je sws al mag komen.
valt het niet onder gezichtsbedekkende kleding?quote:Op woensdag 22 april 2020 19:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je mag nu zelf weten om een mondkapje weten, tenzij het bedrijf zoals een "supermarkt" dat niet toestaat.
Ik ben in mijn winkels nog geen bedrijfsleiders tegen gekomen die klanten met mondkapjes/handschoentjes/brillen/jasjes of rollaters weg heeft gestuurd.
Daar zat ik ook al aan te denken, maar ik geloof niet dat ze daar nu over gaan zeiken.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
valt het niet onder gezichtsbedekkende kleding?
In Azië dragen mensen uit respect naar anderen een mondkapje als de drager denkt iets onder de leden heeft...… gelukkig hebben wij het RIVM.....quote:Op woensdag 22 april 2020 19:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat ik kan bedenken:
quote:Op woensdag 22 april 2020 19:49 schreef _I het volgende:
"U moet zich met het lager kader verstaan... "
BAM
Maar ook geen FFP3 M2 Huppelepup. Schone schijn dus.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:44 schreef Oekelele het volgende:
[..]
In Azië dragen mensen uit respect naar anderen een mondkapje als de drager denkt iets onder de leden heeft...… gelukkig hebben wij het RIVM.....
quote:Op woensdag 22 april 2020 19:41 schreef Themeparktommy het volgende:
Baudet kan die mondkapjes wel in Rusland regelen
Baudet kan niet luisteren. Rutte zei niet "volgende week" en het ging om productie in eigen land.twitter:thierrybaudet twitterde op woensdag 22-04-2020 om 19:42:41In mijn interruptie-debat met @MinPres zojuist zei hij dat het nu eindelijk is gelukt om volgende week een kwart vd totale behoefte aan mondkapjes naar NL te halen. Totale behoefte blijkbaar zo’n 4.5 miljoen. Maar er is werkelijk geen énkele reden waarom dat niet eerder kon! reageer retweet
Of gewoon misschien een hele simpele reden, namelijk optie D) ik wil niet dat jij mij kan besmettenquote:Op woensdag 22 april 2020 19:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat ik kan bedenken:
Gerust stellen prima en ga je naar je huisarts ("voor een aai over de bol").quote:Op woensdag 22 april 2020 19:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Laagdrempelig testen = Iedereen testen met klachten, ook alleen milde klachten
Dat is niet om mensen individueel gerust te stellen,
(quote halverwege zin gesplitst )quote:maar om gevallen snel te kunnen isoleren en op die manier lokale uitbraken zo klein mogelijk te houden. Bovendien kun je de ziekteverschijnselen van de patienten in de gaten houden en sneller ingrijpen als het misgaat. Dat doet men bijvoorbeeld in Duitsland en schijnt een van de redenen te zijn dat ze relatief weinig sterfgevallen hebben. Mensen worden al in een eerder stadium in het ziekenhuis opgenomen en niet pas als er bijna geen redden meer aan is.
https://www.nytimes.com/2(...)irus-death-rate.html
En hoe meer je test, hoe duidelijker de daadwerkelijke situatie wordt. Hoeveel mensen zijn echt besmet? Hoeveel mensen zijn genezen? Hoeveel mensen worden ernstig ziek? Wat is het echte sterftecijfer? Enz, enz.
Mij ook en dan hopelijk voldoende betrouwbaar....quote:Op woensdag 22 april 2020 19:30 schreef -river- het volgende:
Iedere versoepling kun je zo verdraaien dat het zogenaamd een experiment met mensenlevens is.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:54 schreef dick_laurent het volgende:
Dus leraren van basisscholen en kinderdagverblijven worden blijkbaar LETTERLIJK als proefkonijnen ingezet!!
Echt belachelijk vind ik. Ze spelen bewust met mensenlevens en ze steken het niet eens onder stoelen of banken.
klopt, maar niet ongefundeerd.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:54 schreef dick_laurent het volgende:
Echt top deze alinea uit NOS nieuwsartikel over eerder versoepelen van maatregels:
"Gommers wil eerst afwachten wat de effecten zijn van de aangekondigde opening van het basisonderwijs. "We weten dat kinderen niet snel op de intensive care komen, maar ouders of leraren raken misschien geïnfecteerd. Er zit altijd een vertraging in voordat we die op de IC zien. We willen het daarom gefaseerd doen".
Dus leraren van basisscholen en kinderdagverblijven worden blijkbaar LETTERLIJK als proefkonijnen ingezet!!
Echt belachelijk vind ik. Ze spelen bewust met mensenlevens en ze steken het niet eens onder stoelen of banken.
quote:Op woensdag 22 april 2020 19:36 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Gelet op vorige virussen is het wel aannemelijk.
Zoiets als niet de vader zijn wanneer je iemand hebt bezwangerd.....quote:
Terechte eis.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:27 schreef Nicksanders het volgende:
D66 pleit er voor dat bedrijven klimaatactie moeten ondernemen om geld te kunnen krijgen. Ook de oppositie pleit voor nieuwe eisen. ,,Als wij KLM gaan redden, moet de vloot duurzamer worden’’, noemt GroenLinks-leider Jesse Klaver als voorbeeld.
Wat een losers zijn dit toch
dat klopt helemaal, ik denk dat iedereen dit wilt.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:00 schreef Vallon het volgende:
Wat je zou willen dat er je 2 miljoen testen per dag kunt testen zodat je een continue test heb, die dan nuttig is voor tracking/tracing.
Grootste valkuil van Baudet is zijn hoogmoed. Zelfvertrouwen is goed, maar in de politiek is té veel schadelijk. Hij is voornamelijk bezig met het gelijk krijgen, en niet met het gelijk hebben. En hij is té veel bezig met intelligenter willen overkomen dan de rest op een rebelse manier.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:52 schreef houdafstand het volgende:
[..]Baudet kan niet luisteren. Rutte zei niet "volgende week" en het ging om productie in eigen land.twitter:thierrybaudet twitterde op woensdag 22-04-2020 om 19:42:41In mijn interruptie-debat met @:MinPres zojuist zei hij dat het nu eindelijk is gelukt om volgende week een kwart vd totale behoefte aan mondkapjes naar NL te halen. Totale behoefte blijkbaar zo’n 4.5 miljoen. Maar er is werkelijk geen énkele reden waarom dat niet eerder kon! reageer retweet
Baudet riep verontwaardigd "dat kan ik zo regelen!". Hopelijk begrijpt hij dat het om 4,5 miljoen per week gaat.
Hij reageerde ook verbaasd dat het om "slechts" 4,5 miljoen gaat, terwijl dat aantal al wekenlang wordt genoemd. Zie bijvoorbeeld: https://www.rtlz.nl/algem(...)s-aankoop-hergebruik
Bereidt Baudet de debatten wel goed voor? Twee weken geleden had ik al de indruk dat hij de Kamerbrieven niet leest ("Welke brief?"). Nu weet ik bijna zeker dat hij dat niet doet... En hij let niet goed op.
Ook sneu dat hij binnen een minuut na het interruptiedebatje meteen gaat twitteren. Scorebordpolitiek?
Je hebt twee optiesquote:Op woensdag 22 april 2020 19:54 schreef dick_laurent het volgende:
Echt top deze alinea uit NOS nieuwsartikel over eerder versoepelen van maatregels:
"Gommers wil eerst afwachten wat de effecten zijn van de aangekondigde opening van het basisonderwijs. "We weten dat kinderen niet snel op de intensive care komen, maar ouders of leraren raken misschien geïnfecteerd. Er zit altijd een vertraging in voordat we die op de IC zien. We willen het daarom gefaseerd doen".
Ik ook niet en vraag mij af waarom dit is verworden tot een Kabinet/Kamerdebat discussie ?quote:Op woensdag 22 april 2020 19:40 schreef -river- het volgende:
[..]
Sommige mensen dragen een fietshelm, dat wil niet zeggen dat hun willen dat iedereen die gaat dragen. Als mensen zich veiliger voelen met mondkapje en zich wel aan de algemene corona regels houden zie ik het probleem niet.
Ook De Jonge vind ik bij lange na niet zo presidentieel overkomen. Rutte heeft ook de kracht om breed en gewichtig te spreken, maar zonder langdradig of elitair over te komen. Dat lukt De Jonge nog niet zo goed, vind ik. Hoekstra kan dat beter, maar mist dan weer de menselijke touch.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:00 schreef Frank_Underwood het volgende:
Op dit moment zie ik in heel de Tweede Kamer geen vervanger op Rutte's niveau. Rutte straalt het meest ministeriabel uit en het verschil met een Baudet, Klaver of een Dijkhoff is enorm. Ik zie wel talent bij Hugo de Jonge.
Ik ben geen VVD-er, maar ik zie bij de andere partijen geen betere premier. Hij lijkt ook nog niet buiten zijn schoenen te gaan lopen, daar had Balkenende wel last van op het laatst.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:00 schreef Frank_Underwood het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat Rutte makkelijk nog jarenlang premier van Nederland kan zijn. Communicatief zo sterk, argumentatief heel sterk en scherp. Maakt nauwelijks fouten in debatten, en is vaak debattechnisch winnaar. Hij verwoord en verkoopt het allemaal zo goed, dat je het moeilijk oneens met hem kan zijn.
De sympathieke vleugje die hij bovenop zijn communicatie toevoegt, zal snel leiden dat hij de sympathieke stem ontvangt.
''Je krijgt het standaard Ruttiaans antwoord''
'' Ik zie dat Baudet al gerustgesteld is, terecht ook''
''Hij heet niet voor niets Hoekstra, hij mag ook hoekig lijken.''
Op dit moment zie ik in heel de Tweede Kamer geen vervanger op Rutte's niveau. Rutte straalt het meest ministeriabel uit en het verschil met een Baudet, Klaver of een Dijkhoff is enorm. Ik zie wel talent bij Hugo de Jonge.
Wel grappig dat je de fietshelm noemt, maar dat is nou een bekend voorbeeld waarbij het dragen van een helm de veiligheid NIET verbetert vanwege toenemend roekeloos gedrag.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:40 schreef -river- het volgende:
[..]
Sommige mensen dragen een fietshelm, dat wil niet zeggen dat hun willen dat iedereen die gaat dragen. Als mensen zich veiliger voelen met mondkapje en zich wel aan de algemene corona regels houden zie ik het probleem niet.
quote:Op woensdag 22 april 2020 20:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik ben geen VVD-er, maar ik zie bij de andere partijen geen betere premier. Hij lijkt ook nog niet buiten zijn schoenen te gaan lopen, daar had Balkenende wel last van op het laatst.
Daar lijkt het idd op.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je hebt twee opties
1) Je kondigt een totale lockdown af en blijft binnen totdat er een oplossing komt
2) Je gaat stap voor stap weer zoveel mogelijk terug naar "normaal" waarbij je vooral de overbelasting van de zorg als maximaal haalbare gebruikt.
Wij kiezen voor optie twee en wat wij ook gaan doen en op welke termijn wij dit ook gaan doen er zullen meer mensen besmet raken, overlijden, ziek worden en op de IC belanden.
Doel is niet om het aantal besmettingen zo laag mogelijk te houden.
Doel is om het aantal besmettingen net zo hoog te krijgen dat je zorg het precies aankan.
quote:Op woensdag 22 april 2020 20:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook De Jonge vind ik bij lange na niet zo presidentieel overkomen. Rutte heeft ook de kracht om breed en gewichtig te spreken, maar zonder langdradig of elitair over te komen. Dat lukt De Jonge nog niet zo goed, vind ik. Hoekstra kan dat beter, maar mist dan weer de menselijke touch.
Relatief gezien meer presidentieel dan alle andere alternatieven. Hoekstra is té hoekig en mist menselijke touch. Komt niet sympathiek over, wat je wel nodig hebt. Valt me op dat de meesten die de financiën post hebben, de menselijke touch lijken te missen.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook De Jonge vind ik bij lange na niet zo presidentieel overkomen. Rutte heeft ook de kracht om breed en gewichtig te spreken, maar zonder langdradig of elitair over te komen. Dat lukt De Jonge nog niet zo goed, vind ik. Hoekstra kan dat beter, maar mist dan weer de menselijke touch.
Denk ook niet dat er echt een andere oplossing is op dit moment. Zoveel mogelijk risicogroepen beschermen en verder precies genoeg maatregelen nemen dat je zorg goed blijft lopen.quote:
Dat geldt alleen voor het OV en overheidsinstellingen.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
valt het niet onder gezichtsbedekkende kleding?
Ik denk dat bij de boekhouders na de I(C)T-afdeling de grootste autisten rondlopen.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:06 schreef Frank_Underwood het volgende:
Valt me op dat de meesten die de financiën post hebben, de menselijke touch lijken te missen.
Dat vind ik van De Jonge/Hoekstra ook wel. Die zie ik ook niet echt als CDA-mannen. Hoewel dat er ook wel mee te maken heeft dat niet echt duidelijk is wat het CDA überhaupt nog is.quote:Rutte is een zwaargewicht. Hij overstijgt zijn partij. Het is meer alsof het Rutte en de VVD is dan de Rutte van de VVD.
Maar hij moet er wel komen.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:08 schreef Kyran het volgende:
de Jonge geeft nu pas toe dat ze eigenlijk toch niet zo goed over de app hebben nagedacht
Ze gaan een app laten bouwen, dus ik begin alvast te zwaaien naar een miljoentje of 50.
Het is nu een beetje ad hoc-beslissingen nemen lijkt wel. Weet niet of dat de goede manier is.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:08 schreef Kyran het volgende:
de Jonge geeft nu pas toe dat ze eigenlijk toch niet zo goed over de app hebben nagedacht
Ze gaan een app laten bouwen, dus ik begin alvast te zwaaien naar een miljoentje of 50.
Ik denk dat de VVD héél wat lager qua zetels zou staan zonder Rutte. De VVD mag Rutte dankbaar zijn.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik ben geen VVD-er, maar ik zie bij de andere partijen geen betere premier. Hij lijkt ook nog niet buiten zijn schoenen te gaan lopen, daar had Balkenende wel last van op het laatst.
Ja ? Hier draag ik uit respect geen helm, mag mijn vrouw autorijden en eet ik geen besmet ongedierte; laat staan met stokjes.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:44 schreef Oekelele het volgende:
[..]
In Azië dragen mensen uit respect naar anderen een mondkapje als de drager denkt iets onder de leden heeft...… gelukkig hebben wij het RIVM.....
En waarom dan?quote:
Dan blijf je toch lekker thuis als "je mij" niet wil zien of risico wil lopen vanwege een ongefundeerde besmettingsmogelijkheid. Je kan niet iemand dwingen omdat "je" iets niet bevalt.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Of gewoon misschien een hele simpele reden, namelijk optie D) ik wil niet dat jij mij kan besmetten
Het valt mij nu pas op (sinds ik de debatten volg) hoeveel domoren in de kamer zitten, manomanquote:Op woensdag 22 april 2020 20:13 schreef GereDathan het volgende:
Wat een ontzettende mafklapper is die Wilders toch. 3 weken terug was de wereld te klein en moest ALLES dicht.
En nu loopt ie te roeptoeteren dat het kabinet de ondernemers de nek omdraait en alles maar open moet.
Daar kan je toch niets mee met zo’n mafklapper?
Het gaat alleen niet om jou of mij. Het gaat er om dat wij zoveel mogelijk weer naar buiten moeten kunnen, zonder dat wij onnodig veel besmettingen krijgen. Als een mondkapje daarbij kan helpen zou ook jij er een moeten dragen ook al ga je op de grond liggen janken dat je het echt niet wil.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dan blijf je toch lekker thuis als "je mij" niet wil zien of risico wil lopen vanwege een ongefundeerde besmettingsmogelijkheid. Je kan niet iemand dwingen omdat "je" iets niet bevalt.
Viel mij ook op. Baudet was ook van het sluiten, en nu moet opeens alles open. Lijken die leraren wel. Telkens draaien.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:13 schreef GereDathan het volgende:
Wat een ontzettende mafklapper is die Wilders toch. 3 weken terug was de wereld te klein en moest ALLES dicht.
En nu loopt ie te roeptoeteren dat het kabinet de ondernemers de nek omdraait en alles maar open moet.
Dus dat hoeft niet per se een app te zijn.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:12 schreef _I het volgende:
[..]
Geen idee. Dat zei Mark net. Dat die technische oplossing wel moest komen.
Ach, als de scholen dicht waren geweest, had 'ie geroepen dat ze open hadden gemoeten.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:13 schreef GereDathan het volgende:
Wat dacht u dan.....je wordt gekozen door het volk.....en ineens ben je slimmer geworden??quote:Op woensdag 22 april 2020 20:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het valt mij nu pas op (sinds ik de debatten volg) hoeveel domoren in de kamer zitten, manoman
Ze komen nu niet verder dan dat het "nodig is", maar de doelstellingen zijn nog niet bekend. Die worden vrijdag bekeken.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus dat hoeft niet per se een app te zijn.
Maar ben benieuwd of alle tegenstanders van de app een alternatief hebben voor hoe je grootschalig bron- en contactonderzoek kunt opzetten.
Dus als je ergens tegen bent moet je gelijk een alternatief bieden?quote:Op woensdag 22 april 2020 20:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus dat hoeft niet per se een app te zijn.
Maar ben benieuwd of alle tegenstanders van de app een alternatief hebben voor hoe je grootschalig bron- en contactonderzoek kunt opzetten.
Tja wat moet je anders of had je anders verwacht ?quote:Op woensdag 22 april 2020 19:54 schreef dick_laurent het volgende:
Die opmerking van Lilian was raakquote:Premier Rutte is woensdag tijdens het Kamerdebat over de coronacrisis boos uitgevallen naar SP-leider Lilian Marijnissen.
Zij zei dat ‘het fijn zou zijn als het enthousiasme en de bevlogenheid waarmee wordt nagedacht over een app er ook zou zijn voor het opstarten van de productie van beschermende middelen in eigen land’. ,,Ik heb het idee dat je in deze tijd beter een smartphone kunt zijn op zoek naar een app in plaats van een zorgverlener op zoek naar een mondkapje.”
Die vergelijking zette kwaad bloed bij de premier, die vanuit vak K zijn ongenoegen liet blijken. ,,U gaat een grens over”, zei hij zichtbaar geërgerd tegen Marijnissen. ,,De minister-president wordt boos’’, reageerde de SP-leider. ,,Maar ik vind dat we elke dag een grens over gaan door van zorgverleners te vragen zonder beschermende middelen hun werk te doen.”
Lobbyisten voor de ondernemers zie ook Haga.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:15 schreef Frank_Underwood het volgende:
[..]
Viel mij ook op. Baudet was ook van het sluiten, en nu moet opeens alles open. Lijken die leraren wel. Telkens draaien.
Partij voor de Dieren is één van de partijen die het meest opkomt voor privacyproblemen. Ik vind dat niet zo vreemd.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:18 schreef Kyran het volgende:
Als je al op ICT gebied afgemaakt wordt door PvdD moet je wel even achter je oren krabben
Niet per definitie, maar wat constructieve kritiek zou wel fijn zijn.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dus als je ergens tegen bent moet je gelijk een alternatief bieden?
Inderdaad veel ouderen hebben geen smartphone..... Mensen die corona hebben moeten in isolatie.....dus een APP doet weinigquote:Op woensdag 22 april 2020 20:18 schreef Firuze60 het volgende:
Als ze die app gaan invoeren gaan ze er al van uit dat iedereen een smartfoon heeft, kun je sowieso de 80-plussers opsluiten.
60% is gezegd.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:18 schreef Firuze60 het volgende:
Als ze die app gaan invoeren gaan ze er al van uit dat iedereen een smartfoon heeft, kun je sowieso de 80-plussers opsluiten.
Als er straks nog plaats voor een KLM is.quote:
Leuke reactie, maar het ging in dit geval niet eens over privacy. Vooral over volgorde van aanpak.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Partij voor de Dieren is één van de partijen die het meest opkomt voor privacyproblemen. Ik vind dat niet zo vreemd.
[ afbeelding ]
Volgens mij heb je gewoon een beperkt beeld van die partij.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Leuke reactie, maar het ging in dit geval niet eens over privacy. Vooral over volgorde van aanpak.
Ja, we zijn al 6 weken met mensenlevens aan het spelen toch..quote:Op woensdag 22 april 2020 19:54 schreef dick_laurent het volgende:
ditquote:Op woensdag 22 april 2020 19:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Of gewoon misschien een hele simpele reden, namelijk optie D) ik wil niet dat jij mij kan besmetten
Kan best kloppen, dus 40% mag gewoon afgeschreven worden? En hoe zit het met de geestelijk gehandicapten, dragen die ook allemaal een smartfoon? Allemaal zonder app zeker ophokken tot sint-juttemis.quote:
is dat nieuw?quote:Op woensdag 22 april 2020 19:54 schreef zipcon het volgende:
Netflix presents season 1...
Een vervolg hoeft echt niet
quote:Op woensdag 22 april 2020 20:19 schreef deedeetee het volgende:
De Limburger
[..]
Die opmerking van Lilian was raak![]()
Ws de notuelen van vanochtend nog niet gelezen.quote:
Volgens mij heb je niet helemaal door wat het doel is van zo'n app of van het bron- en contactonderzoek.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Kan best kloppen, dus 40% mag gewoon afgeschreven worden? En hoe zit het met de geestelijk gehandicapten, dragen die ook allemaal een smartfoon? Allemaal zonder app zeker ophokken tot sint-juttemis.
Geen idee wat de Jonge vanochtend gedaan heeft. Hij heeft duidelijk niet geluisterd.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ws de notuelen van vanochtend nog niet gelezen.![]()
Eerst waarvoor, waartoe en wat dan na een heel lange tijd het afwerkende "hoe".
Weergaloos amusement hoe gehakt werd gemaakt van hele BlueTooth verhaal.
Nu maar hopen dat dit als positieve les wordt gebruikt.
Die was echt super. Rutte is afgemaakt vandaag. Liet zich persoonlijk uit de tent lokken en het is gewoon gelukt op de inhoud.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:19 schreef deedeetee het volgende:
De Limburger
[..]
Die opmerking van Lilian was raak![]()
Niets voor niet populisme genoemd.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:13 schreef GereDathan het volgende:
Het is een mafklapper, maar tegelijkertijd heeft hij wel een punt. Of nou ja, ik zou niet alles open gooien nog, maar de omstandigheden zijn er wel naar om meer mogelijk te maken dan enkel basisscholen voor de helft te openen over een maand. Paar weken geleden zaten we wel in een andere situatie, dus ik snap best dat een mening dan ook kan veranderen. Ik zie wel meer mensen die eerst smeekten om een complete lockdown en het nu tijd vinden voor versoepelingen. Omstandigheden zijn veranderd, dus best vatbaar dat een mening dan ook veranderd.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:13 schreef GereDathan het volgende:
Het doel is om te onderzoeken met wie je ooit in contact bent geweest om te kijken in hoeverre het virus zich verspreid, om de bron te vinden?quote:Op woensdag 22 april 2020 20:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet helemaal door wat het doel is van zo'n app of van het bron- en contactonderzoek.
Spoiler: je kunt niet alles traceren. Dat betekent niet gelijk dat je de rest afschrijft.
Hij zei ook helemaal niet dat alles zo snel weer open moest. Hij vroeg om perspectief en wilde graag een tijdslijn in mijlpalen voor de mensen die gevraagd zijn na te denken over de 1,5 meter maatschappij.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is een mafklapper, maar tegelijkertijd heeft hij wel een punt. Of nou ja, ik zou niet alles open gooien nog, maar de omstandigheden zijn er wel naar om meer mogelijk te maken dan enkel basisscholen voor de helft te openen over een maand. Paar weken geleden zaten we wel in een andere situatie, dus ik snap best dat een mening dan ook kan veranderen. Ik zie wel meer mensen die eerst smeekten om een complete lockdown en het nu tijd vinden voor versoepelingen. Omstandigheden zijn veranderd, dus best vatbaar dat een mening dan ook veranderd.
Dus de 1,5 werkt dus niet??quote:Op woensdag 22 april 2020 20:29 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het doel is om te onderzoeken met wie je ooit in contact bent geweest om te kijken in hoeverre het virus zich verspreid, om de bron te vinden?
En, niet onbelangrijk, om preventief anderen te waarschuwen, zodat zij zich tijdig kunnen afzonderen gedurende de incubatietijd.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:29 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het doel is om te onderzoeken met wie je ooit in contact bent geweest om te kijken in hoeverre het virus zich verspreid, om de bron te vinden?
Schadelijk? Really? Ook hierover valt te twisten. Ik werk in het hoger onderwijs (niet als leerkracht though) en mijn vrouw zit in de kinderopvang.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja wat moet je anders of had je anders verwacht ?
Ik weet niet of het bewust zoals test is bedoeld en ws meer (Gommers, lieve stijl wat herkennende) als we gaan nauwlettend volgen. "We weten niet goed wat het effect is"
Dit ("ojee gevaar") was overigens het onderliggende argument om destijds tegen het advies van het OMT in, de scholen te sluiten omdat medisch onduidelijk was wat het effect was.
Verder kun je niet in afwachting van een onbekende/wanneer oplossing niet permanent in LockDown gaan. Je moet en zult wat. Ook voor kinderen is wat nu gebeurd, schadelijk.
Zie nu al wat er na een paar weken gebeurd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |