Dat geldt alleen voor het OV en overheidsinstellingen.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
valt het niet onder gezichtsbedekkende kleding?
Ik denk dat bij de boekhouders na de I(C)T-afdeling de grootste autisten rondlopen.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:06 schreef Frank_Underwood het volgende:
Valt me op dat de meesten die de financiën post hebben, de menselijke touch lijken te missen.
Dat vind ik van De Jonge/Hoekstra ook wel. Die zie ik ook niet echt als CDA-mannen. Hoewel dat er ook wel mee te maken heeft dat niet echt duidelijk is wat het CDA überhaupt nog is.quote:Rutte is een zwaargewicht. Hij overstijgt zijn partij. Het is meer alsof het Rutte en de VVD is dan de Rutte van de VVD.
Maar hij moet er wel komen.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:08 schreef Kyran het volgende:
de Jonge geeft nu pas toe dat ze eigenlijk toch niet zo goed over de app hebben nagedacht
Ze gaan een app laten bouwen, dus ik begin alvast te zwaaien naar een miljoentje of 50.
Het is nu een beetje ad hoc-beslissingen nemen lijkt wel. Weet niet of dat de goede manier is.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:08 schreef Kyran het volgende:
de Jonge geeft nu pas toe dat ze eigenlijk toch niet zo goed over de app hebben nagedacht
Ze gaan een app laten bouwen, dus ik begin alvast te zwaaien naar een miljoentje of 50.
Ik denk dat de VVD héél wat lager qua zetels zou staan zonder Rutte. De VVD mag Rutte dankbaar zijn.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik ben geen VVD-er, maar ik zie bij de andere partijen geen betere premier. Hij lijkt ook nog niet buiten zijn schoenen te gaan lopen, daar had Balkenende wel last van op het laatst.
Ja ? Hier draag ik uit respect geen helm, mag mijn vrouw autorijden en eet ik geen besmet ongedierte; laat staan met stokjes.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:44 schreef Oekelele het volgende:
[..]
In Azië dragen mensen uit respect naar anderen een mondkapje als de drager denkt iets onder de leden heeft...… gelukkig hebben wij het RIVM.....
En waarom dan?quote:
Dan blijf je toch lekker thuis als "je mij" niet wil zien of risico wil lopen vanwege een ongefundeerde besmettingsmogelijkheid. Je kan niet iemand dwingen omdat "je" iets niet bevalt.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Of gewoon misschien een hele simpele reden, namelijk optie D) ik wil niet dat jij mij kan besmetten
Het valt mij nu pas op (sinds ik de debatten volg) hoeveel domoren in de kamer zitten, manomanquote:Op woensdag 22 april 2020 20:13 schreef GereDathan het volgende:
Wat een ontzettende mafklapper is die Wilders toch. 3 weken terug was de wereld te klein en moest ALLES dicht.
En nu loopt ie te roeptoeteren dat het kabinet de ondernemers de nek omdraait en alles maar open moet.
Daar kan je toch niets mee met zo’n mafklapper?
Het gaat alleen niet om jou of mij. Het gaat er om dat wij zoveel mogelijk weer naar buiten moeten kunnen, zonder dat wij onnodig veel besmettingen krijgen. Als een mondkapje daarbij kan helpen zou ook jij er een moeten dragen ook al ga je op de grond liggen janken dat je het echt niet wil.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dan blijf je toch lekker thuis als "je mij" niet wil zien of risico wil lopen vanwege een ongefundeerde besmettingsmogelijkheid. Je kan niet iemand dwingen omdat "je" iets niet bevalt.
Viel mij ook op. Baudet was ook van het sluiten, en nu moet opeens alles open. Lijken die leraren wel. Telkens draaien.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:13 schreef GereDathan het volgende:
Wat een ontzettende mafklapper is die Wilders toch. 3 weken terug was de wereld te klein en moest ALLES dicht.
En nu loopt ie te roeptoeteren dat het kabinet de ondernemers de nek omdraait en alles maar open moet.
Dus dat hoeft niet per se een app te zijn.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:12 schreef _I het volgende:
[..]
Geen idee. Dat zei Mark net. Dat die technische oplossing wel moest komen.
Ach, als de scholen dicht waren geweest, had 'ie geroepen dat ze open hadden gemoeten.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:13 schreef GereDathan het volgende:
Wat dacht u dan.....je wordt gekozen door het volk.....en ineens ben je slimmer geworden??quote:Op woensdag 22 april 2020 20:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het valt mij nu pas op (sinds ik de debatten volg) hoeveel domoren in de kamer zitten, manoman
Ze komen nu niet verder dan dat het "nodig is", maar de doelstellingen zijn nog niet bekend. Die worden vrijdag bekeken.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus dat hoeft niet per se een app te zijn.
Maar ben benieuwd of alle tegenstanders van de app een alternatief hebben voor hoe je grootschalig bron- en contactonderzoek kunt opzetten.
Dus als je ergens tegen bent moet je gelijk een alternatief bieden?quote:Op woensdag 22 april 2020 20:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus dat hoeft niet per se een app te zijn.
Maar ben benieuwd of alle tegenstanders van de app een alternatief hebben voor hoe je grootschalig bron- en contactonderzoek kunt opzetten.
Tja wat moet je anders of had je anders verwacht ?quote:Op woensdag 22 april 2020 19:54 schreef dick_laurent het volgende:
Echt top deze alinea uit NOS nieuwsartikel over eerder versoepelen van maatregels:
"Gommers wil eerst afwachten wat de effecten zijn van de aangekondigde opening van het basisonderwijs. "We weten dat kinderen niet snel op de intensive care komen, maar ouders of leraren raken misschien geïnfecteerd. Er zit altijd een vertraging in voordat we die op de IC zien. We willen het daarom gefaseerd doen".
Dus leraren van basisscholen en kinderdagverblijven worden blijkbaar LETTERLIJK als proefkonijnen ingezet!!
Echt belachelijk vind ik. Ze spelen bewust met mensenlevens en ze steken het niet eens onder stoelen of banken.
Die opmerking van Lilian was raakquote:Premier Rutte is woensdag tijdens het Kamerdebat over de coronacrisis boos uitgevallen naar SP-leider Lilian Marijnissen.
Zij zei dat ‘het fijn zou zijn als het enthousiasme en de bevlogenheid waarmee wordt nagedacht over een app er ook zou zijn voor het opstarten van de productie van beschermende middelen in eigen land’. ,,Ik heb het idee dat je in deze tijd beter een smartphone kunt zijn op zoek naar een app in plaats van een zorgverlener op zoek naar een mondkapje.”
Die vergelijking zette kwaad bloed bij de premier, die vanuit vak K zijn ongenoegen liet blijken. ,,U gaat een grens over”, zei hij zichtbaar geërgerd tegen Marijnissen. ,,De minister-president wordt boos’’, reageerde de SP-leider. ,,Maar ik vind dat we elke dag een grens over gaan door van zorgverleners te vragen zonder beschermende middelen hun werk te doen.”
Lobbyisten voor de ondernemers zie ook Haga.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:15 schreef Frank_Underwood het volgende:
[..]
Viel mij ook op. Baudet was ook van het sluiten, en nu moet opeens alles open. Lijken die leraren wel. Telkens draaien.
Partij voor de Dieren is één van de partijen die het meest opkomt voor privacyproblemen. Ik vind dat niet zo vreemd.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:18 schreef Kyran het volgende:
Als je al op ICT gebied afgemaakt wordt door PvdD moet je wel even achter je oren krabben
Niet per definitie, maar wat constructieve kritiek zou wel fijn zijn.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dus als je ergens tegen bent moet je gelijk een alternatief bieden?
Inderdaad veel ouderen hebben geen smartphone..... Mensen die corona hebben moeten in isolatie.....dus een APP doet weinigquote:Op woensdag 22 april 2020 20:18 schreef Firuze60 het volgende:
Als ze die app gaan invoeren gaan ze er al van uit dat iedereen een smartfoon heeft, kun je sowieso de 80-plussers opsluiten.
60% is gezegd.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:18 schreef Firuze60 het volgende:
Als ze die app gaan invoeren gaan ze er al van uit dat iedereen een smartfoon heeft, kun je sowieso de 80-plussers opsluiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |