quote:Op woensdag 22 april 2020 19:41 schreef Themeparktommy het volgende:
Baudet kan die mondkapjes wel in Rusland regelen
Baudet kan niet luisteren. Rutte zei niet "volgende week" en het ging om productie in eigen land.twitter:thierrybaudet twitterde op woensdag 22-04-2020 om 19:42:41In mijn interruptie-debat met @MinPres zojuist zei hij dat het nu eindelijk is gelukt om volgende week een kwart vd totale behoefte aan mondkapjes naar NL te halen. Totale behoefte blijkbaar zo’n 4.5 miljoen. Maar er is werkelijk geen énkele reden waarom dat niet eerder kon! reageer retweet
Of gewoon misschien een hele simpele reden, namelijk optie D) ik wil niet dat jij mij kan besmettenquote:Op woensdag 22 april 2020 19:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik stel de vraag retorisch.
Waarom willen die mensen die zelf een mondkapje willen dragen dan dat anderen dat ook moeten gaan dragen ?
(dat is immers het kenmerk en verschil tussen een advies en een maatregel).
Wat ik kan bedenken:
a) dat zij anderen willen dwingen tot hetzelffe gedrag
b) zodat dit tegemoet komt om de eigen overtuiging te versterken
c) actief invloed uitoefenen
Zonder dat dit aantoonbaar helpt en zelfs schijnveiligheid in de hand werkt.
Het ronduit misleidend omdat nu alleen de beroepsgroep en zieken met een duidelijk omschreven reden, de juiste mondkapjes (weten te) dragen. Dat anderen dat ook willen staat die wmb vrij.
Je mag van mij zelfs zeggen als "eigen" bedrijf, dat dit daar als huisregel verplicht wordt. Zoiets als bedrijfkleding.
Wat je echter niet moet willen dat die keuze vanuit de overheid overal, laat staan handhavend, neer te leggen.
Wat ook met mondkapjes op de loer ligt is dat gebruikers daarvan, daaraan meer vrijheden gaan ontlenen zoals dichter bij elkaar staan of andere maatregelen verzwakken etc.etc.
Nogmaals als iemand zo'n ding wil dragen, is dat een eigen keuze maar het heeft geen pas dit als religie op te leggen. Ik wil weten wat het doel en nut is en kan hoegenaamd niets met een woordje "kan".
Ik begrijp echt niet waarom iemand een mondkapje zou willen dragen... de juiste versies zijn naast duur sws uiterst ongemakkelijk, laat staan algemeen bruikbaar; en als dat al mogelijk is (ook vwb beschikbaarheid).
Gerust stellen prima en ga je naar je huisarts ("voor een aai over de bol").quote:Op woensdag 22 april 2020 19:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Laagdrempelig testen = Iedereen testen met klachten, ook alleen milde klachten
Dat is niet om mensen individueel gerust te stellen,
(quote halverwege zin gesplitst )quote:maar om gevallen snel te kunnen isoleren en op die manier lokale uitbraken zo klein mogelijk te houden. Bovendien kun je de ziekteverschijnselen van de patienten in de gaten houden en sneller ingrijpen als het misgaat. Dat doet men bijvoorbeeld in Duitsland en schijnt een van de redenen te zijn dat ze relatief weinig sterfgevallen hebben. Mensen worden al in een eerder stadium in het ziekenhuis opgenomen en niet pas als er bijna geen redden meer aan is.
https://www.nytimes.com/2(...)irus-death-rate.html
En hoe meer je test, hoe duidelijker de daadwerkelijke situatie wordt. Hoeveel mensen zijn echt besmet? Hoeveel mensen zijn genezen? Hoeveel mensen worden ernstig ziek? Wat is het echte sterftecijfer? Enz, enz.
Mij ook en dan hopelijk voldoende betrouwbaar....quote:Op woensdag 22 april 2020 19:30 schreef -river- het volgende:
Het lijkt mij beter om te testen of je het al gehad hebt.
Iedere versoepling kun je zo verdraaien dat het zogenaamd een experiment met mensenlevens is.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:54 schreef dick_laurent het volgende:
Dus leraren van basisscholen en kinderdagverblijven worden blijkbaar LETTERLIJK als proefkonijnen ingezet!!
Echt belachelijk vind ik. Ze spelen bewust met mensenlevens en ze steken het niet eens onder stoelen of banken.
klopt, maar niet ongefundeerd.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:54 schreef dick_laurent het volgende:
Echt top deze alinea uit NOS nieuwsartikel over eerder versoepelen van maatregels:
"Gommers wil eerst afwachten wat de effecten zijn van de aangekondigde opening van het basisonderwijs. "We weten dat kinderen niet snel op de intensive care komen, maar ouders of leraren raken misschien geïnfecteerd. Er zit altijd een vertraging in voordat we die op de IC zien. We willen het daarom gefaseerd doen".
Dus leraren van basisscholen en kinderdagverblijven worden blijkbaar LETTERLIJK als proefkonijnen ingezet!!
Echt belachelijk vind ik. Ze spelen bewust met mensenlevens en ze steken het niet eens onder stoelen of banken.
quote:Op woensdag 22 april 2020 19:36 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Gelet op vorige virussen is het wel aannemelijk.
Zoiets als niet de vader zijn wanneer je iemand hebt bezwangerd.....quote:
Terechte eis.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:27 schreef Nicksanders het volgende:
D66 pleit er voor dat bedrijven klimaatactie moeten ondernemen om geld te kunnen krijgen. Ook de oppositie pleit voor nieuwe eisen. ,,Als wij KLM gaan redden, moet de vloot duurzamer worden’’, noemt GroenLinks-leider Jesse Klaver als voorbeeld.
Wat een losers zijn dit toch
dat klopt helemaal, ik denk dat iedereen dit wilt.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:00 schreef Vallon het volgende:
Wat je zou willen dat er je 2 miljoen testen per dag kunt testen zodat je een continue test heb, die dan nuttig is voor tracking/tracing.
Grootste valkuil van Baudet is zijn hoogmoed. Zelfvertrouwen is goed, maar in de politiek is té veel schadelijk. Hij is voornamelijk bezig met het gelijk krijgen, en niet met het gelijk hebben. En hij is té veel bezig met intelligenter willen overkomen dan de rest op een rebelse manier.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:52 schreef houdafstand het volgende:
[..]Baudet kan niet luisteren. Rutte zei niet "volgende week" en het ging om productie in eigen land.twitter:thierrybaudet twitterde op woensdag 22-04-2020 om 19:42:41In mijn interruptie-debat met @:MinPres zojuist zei hij dat het nu eindelijk is gelukt om volgende week een kwart vd totale behoefte aan mondkapjes naar NL te halen. Totale behoefte blijkbaar zo’n 4.5 miljoen. Maar er is werkelijk geen énkele reden waarom dat niet eerder kon! reageer retweet
Baudet riep verontwaardigd "dat kan ik zo regelen!". Hopelijk begrijpt hij dat het om 4,5 miljoen per week gaat.
Hij reageerde ook verbaasd dat het om "slechts" 4,5 miljoen gaat, terwijl dat aantal al wekenlang wordt genoemd. Zie bijvoorbeeld: https://www.rtlz.nl/algem(...)s-aankoop-hergebruik
Bereidt Baudet de debatten wel goed voor? Twee weken geleden had ik al de indruk dat hij de Kamerbrieven niet leest ("Welke brief?"). Nu weet ik bijna zeker dat hij dat niet doet... En hij let niet goed op.
Ook sneu dat hij binnen een minuut na het interruptiedebatje meteen gaat twitteren. Scorebordpolitiek?
Je hebt twee optiesquote:Op woensdag 22 april 2020 19:54 schreef dick_laurent het volgende:
Echt top deze alinea uit NOS nieuwsartikel over eerder versoepelen van maatregels:
"Gommers wil eerst afwachten wat de effecten zijn van de aangekondigde opening van het basisonderwijs. "We weten dat kinderen niet snel op de intensive care komen, maar ouders of leraren raken misschien geïnfecteerd. Er zit altijd een vertraging in voordat we die op de IC zien. We willen het daarom gefaseerd doen".
Ik ook niet en vraag mij af waarom dit is verworden tot een Kabinet/Kamerdebat discussie ?quote:Op woensdag 22 april 2020 19:40 schreef -river- het volgende:
[..]
Sommige mensen dragen een fietshelm, dat wil niet zeggen dat hun willen dat iedereen die gaat dragen. Als mensen zich veiliger voelen met mondkapje en zich wel aan de algemene corona regels houden zie ik het probleem niet.
Ook De Jonge vind ik bij lange na niet zo presidentieel overkomen. Rutte heeft ook de kracht om breed en gewichtig te spreken, maar zonder langdradig of elitair over te komen. Dat lukt De Jonge nog niet zo goed, vind ik. Hoekstra kan dat beter, maar mist dan weer de menselijke touch.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:00 schreef Frank_Underwood het volgende:
Op dit moment zie ik in heel de Tweede Kamer geen vervanger op Rutte's niveau. Rutte straalt het meest ministeriabel uit en het verschil met een Baudet, Klaver of een Dijkhoff is enorm. Ik zie wel talent bij Hugo de Jonge.
Ik ben geen VVD-er, maar ik zie bij de andere partijen geen betere premier. Hij lijkt ook nog niet buiten zijn schoenen te gaan lopen, daar had Balkenende wel last van op het laatst.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:00 schreef Frank_Underwood het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat Rutte makkelijk nog jarenlang premier van Nederland kan zijn. Communicatief zo sterk, argumentatief heel sterk en scherp. Maakt nauwelijks fouten in debatten, en is vaak debattechnisch winnaar. Hij verwoord en verkoopt het allemaal zo goed, dat je het moeilijk oneens met hem kan zijn.
De sympathieke vleugje die hij bovenop zijn communicatie toevoegt, zal snel leiden dat hij de sympathieke stem ontvangt.
''Je krijgt het standaard Ruttiaans antwoord''
'' Ik zie dat Baudet al gerustgesteld is, terecht ook''
''Hij heet niet voor niets Hoekstra, hij mag ook hoekig lijken.''
Op dit moment zie ik in heel de Tweede Kamer geen vervanger op Rutte's niveau. Rutte straalt het meest ministeriabel uit en het verschil met een Baudet, Klaver of een Dijkhoff is enorm. Ik zie wel talent bij Hugo de Jonge.
Wel grappig dat je de fietshelm noemt, maar dat is nou een bekend voorbeeld waarbij het dragen van een helm de veiligheid NIET verbetert vanwege toenemend roekeloos gedrag.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:40 schreef -river- het volgende:
[..]
Sommige mensen dragen een fietshelm, dat wil niet zeggen dat hun willen dat iedereen die gaat dragen. Als mensen zich veiliger voelen met mondkapje en zich wel aan de algemene corona regels houden zie ik het probleem niet.
quote:Op woensdag 22 april 2020 20:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik ben geen VVD-er, maar ik zie bij de andere partijen geen betere premier. Hij lijkt ook nog niet buiten zijn schoenen te gaan lopen, daar had Balkenende wel last van op het laatst.
Daar lijkt het idd op.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je hebt twee opties
1) Je kondigt een totale lockdown af en blijft binnen totdat er een oplossing komt
2) Je gaat stap voor stap weer zoveel mogelijk terug naar "normaal" waarbij je vooral de overbelasting van de zorg als maximaal haalbare gebruikt.
Wij kiezen voor optie twee en wat wij ook gaan doen en op welke termijn wij dit ook gaan doen er zullen meer mensen besmet raken, overlijden, ziek worden en op de IC belanden.
Doel is niet om het aantal besmettingen zo laag mogelijk te houden.
Doel is om het aantal besmettingen net zo hoog te krijgen dat je zorg het precies aankan.
quote:Op woensdag 22 april 2020 20:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook De Jonge vind ik bij lange na niet zo presidentieel overkomen. Rutte heeft ook de kracht om breed en gewichtig te spreken, maar zonder langdradig of elitair over te komen. Dat lukt De Jonge nog niet zo goed, vind ik. Hoekstra kan dat beter, maar mist dan weer de menselijke touch.
Relatief gezien meer presidentieel dan alle andere alternatieven. Hoekstra is té hoekig en mist menselijke touch. Komt niet sympathiek over, wat je wel nodig hebt. Valt me op dat de meesten die de financiën post hebben, de menselijke touch lijken te missen.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook De Jonge vind ik bij lange na niet zo presidentieel overkomen. Rutte heeft ook de kracht om breed en gewichtig te spreken, maar zonder langdradig of elitair over te komen. Dat lukt De Jonge nog niet zo goed, vind ik. Hoekstra kan dat beter, maar mist dan weer de menselijke touch.
Denk ook niet dat er echt een andere oplossing is op dit moment. Zoveel mogelijk risicogroepen beschermen en verder precies genoeg maatregelen nemen dat je zorg goed blijft lopen.quote:
Dat geldt alleen voor het OV en overheidsinstellingen.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
valt het niet onder gezichtsbedekkende kleding?
Ik denk dat bij de boekhouders na de I(C)T-afdeling de grootste autisten rondlopen.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:06 schreef Frank_Underwood het volgende:
Valt me op dat de meesten die de financiën post hebben, de menselijke touch lijken te missen.
Dat vind ik van De Jonge/Hoekstra ook wel. Die zie ik ook niet echt als CDA-mannen. Hoewel dat er ook wel mee te maken heeft dat niet echt duidelijk is wat het CDA überhaupt nog is.quote:Rutte is een zwaargewicht. Hij overstijgt zijn partij. Het is meer alsof het Rutte en de VVD is dan de Rutte van de VVD.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |