Waarom zou dit nu ineens moeten?quote:Op woensdag 22 april 2020 19:22 schreef _I het volgende:
Is er eigenlijk ooit besproken om het schooljaar gewoon vanaf nu per 1 januari te laten lopen? Dat lijkt me ook niet een gek idee.
Klopt, maar in het debat werd er zelfs voorgesteld om leerkrachten uit voorzorg al te testen.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Laagdrempelig testen = Iedereen testen met klachten, ook alleen milde klachten
Dat is niet om mensen individueel gerust te stellen, maar om gevallen snel te kunnen isoleren en op die manier lokale uitbraken zo klein mogelijk te houden. Bovendien kun je de ziekteverschijnselen van de patienten in de gaten houden en sneller ingrijpen als het misgaat. Dat doet men bijvoorbeeld in Duitsland en schijnt een van de redenen te zijn dat ze relatief weinig sterfgevallen hebben. Mensen worden al in een eerder stadium in het ziekenhuis opgenomen en niet pas als er bijna geen redden meer aan is.
https://www.nytimes.com/2(...)irus-death-rate.html
En hoe meer je test, hoe duidelijker de daadwerkelijke situatie wordt. Hoeveel mensen zijn echt besmet? Hoeveel mensen zijn genezen? Hoeveel mensen worden ernstig ziek? Wat is het echte sterftecijfer? Enz, enz.
Ik zie ook het nut niet, mijn dochter zit in vwo 4 en heeft gewoon online lessen, basisonderwijs start in mei weer.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zou dit nu ineens moeten?
Dat zou niet "ineens moeten". Ik vraag of het ergens besproken is, omdat men het steeds heeft over achterstanden en leerlingen in delen naar school laten komen. Als je een half jaar extra hebt om dit jaar af te ronden en alles goed op te zetten, zou dat ruimte kunnen geven.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zou dit nu ineens moeten?
Tja, ook dat zegt niet veel... immuniteit is nog niet bewezen.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:30 schreef -river- het volgende:
Het lijkt mij beter om te testen of je het al gehad hebt.
Mij ook, behalve dat niemand nog weet of je dan volledig immuun bent.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:30 schreef -river- het volgende:
Inderdaad wel ja..... Maar jammer genoeg in Nederland hebben we andere normen regels.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:30 schreef -river- het volgende:
Ohquote:Op woensdag 22 april 2020 19:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Tja, ook dat zegt niet veel... immuniteit is nog niet bewezen.
maar wel aannemelijk te maken.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Gelet op vorige virussen is het wel aannemelijk.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:30 schreef Jane het volgende:
[..]
twitter:lookner twitterde op woensdag 22-04-2020 om 19:34:39172 new deaths in Sweden from coronavirus
Graph of Sweden's daily fatalities below (from worldometer with last bar added in)
https://t.co/FJkgjd409m https://t.co/6JZdBRqfXf reageer retweet
Ik stel de vraag retorisch.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:12 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik zal nooit zeggen dat het dragen van een afgekeurd mondkapje je vrijheid geeft want dat is niet waar en dat weet ik. Ik bedoel enkel dat als mensen zich fijn voelen deze te dragen dat ze dat moeten doen tijdens bv boodschappen doen wat al mag zonder mondkapje.
Sommige mensen dragen een fietshelm, dat wil niet zeggen dat hun willen dat iedereen die gaat dragen. Als mensen zich veiliger voelen met mondkapje en zich wel aan de algemene corona regels houden zie ik het probleem niet.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik stel de vraag retorisch.
Waarom willen die mensen die zelf een mondkapje willen dragen dan dat anderen dat ook moeten gaan dragen ?
(dat is immers het kenmerk en verschil tussen een advies en een maatregel).
Wat ik kan bedenken:
a) dat zij anderen willen dwingen tot hetzelffe gedrag
b) zodat dit tegemoet komt om de eigen overtuiging te versterken
c) actief invloed uitoefenen
Zonder dat dit aantoonbaar helpt en zelfs schijnveiligheid in de hand werkt.
Het ronduit misleidend omdat nu alleen de beroepsgroep en zieken met een duidelijk omschreven reden, de juiste mondkapjes (weten te) dragen. Dat anderen dat ook willen staat die wmb vrij.
Je mag van mij zelfs zeggen als "eigen" bedrijf, dat dit daar als huisregel verplicht wordt. Zoiets als bedrijfkleding.
Wat je echter niet moet willen dat die keuze vanuit de overheid overal, laat staan handhavend, neer te leggen.
Wat ook met mondkapjes op de loer ligt is dat gebruikers daarvan, daaraan meer vrijheden gaan ontlenen zoals dichter bij elkaar staan of andere maatregelen verzwakken etc.etc.
Nogmaals als iemand zo'n ding wil dragen, is dat een eigen keuze maar het heeft geen pas dit als religie op te leggen. Ik wil weten wat het doel en nut is en kan hoegenaamd niets met een woordje "kan".
Ik begrijp echt niet waarom iemand een mondkapje zou willen dragen... de juiste versies zijn naast duur sws uiterst ongemakkelijk, laat staan algemeen bruikbaar; en als dat al mogelijk is (ook vwb beschikbaarheid).
Hele goede post! Mijn dochter werkt in een covid-huis met een mondkapje, de patienten liggen in bed zonder mondkapje, drie keer raden wie de meeste kans loopt om besmet te worden.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom willen die mensen die zelf een mondkapje willen dragen dan dat anderen dat ook moeten gaan dragen ?
Wat ik kan bedenken:
Het ronduit misleidend omdat nu alleen de beroepsgroep en zieken met een duidelijk omschreven reden, de juiste mondkapjes (weten te) dragen. Dat anderen dat ook willen staat die wmb vrij.
Je mag van mij zelfs zeggen als "eigen" bedrijf, dat dit daar als huisregel verplicht wordt. Zoiets als bedrijfkleding.
Wat je echter niet moet willen dat die keuze vanuit de overheid overal, laat staan handhavend, neer te leggen.
Wat ook met mondkapjes op de loer ligt is dat gebruikers daarvan, daaraan meer vrijheden gaan ontlenen zoals dichter bij elkaar staan of andere maatregelen verzwakken etc.etc.
Nogmaals als iemand zo'n ding wil dragen, is dat een eigen keuze maar het heeft geen pas dit als religie op te leggen. Ik wil weten wat het doel en nut is en kan hoegenaamd niets met een woordje "kan".
Ik begrijp echt niet waarom iemand een mondkapje zou willen dragen... de juiste versies zijn naast duur sws uiterst ongemakkelijk, laat staan algemeen bruikbaar; en als dat al mogelijk is (ook vwb beschikbaarheid).
Je mag nu zelf weten om een mondkapje weten, tenzij het bedrijf zoals een "supermarkt" dat niet toestaat.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:26 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat iedereen een keus mag maken om deze te dragen bv in de supermarkt waar je sws al mag komen.
valt het niet onder gezichtsbedekkende kleding?quote:Op woensdag 22 april 2020 19:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je mag nu zelf weten om een mondkapje weten, tenzij het bedrijf zoals een "supermarkt" dat niet toestaat.
Ik ben in mijn winkels nog geen bedrijfsleiders tegen gekomen die klanten met mondkapjes/handschoentjes/brillen/jasjes of rollaters weg heeft gestuurd.
Daar zat ik ook al aan te denken, maar ik geloof niet dat ze daar nu over gaan zeiken.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
valt het niet onder gezichtsbedekkende kleding?
In Azië dragen mensen uit respect naar anderen een mondkapje als de drager denkt iets onder de leden heeft...… gelukkig hebben wij het RIVM.....quote:Op woensdag 22 april 2020 19:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat ik kan bedenken:
quote:Op woensdag 22 april 2020 19:49 schreef _I het volgende:
"U moet zich met het lager kader verstaan... "
BAM
Maar ook geen FFP3 M2 Huppelepup. Schone schijn dus.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:44 schreef Oekelele het volgende:
[..]
In Azië dragen mensen uit respect naar anderen een mondkapje als de drager denkt iets onder de leden heeft...… gelukkig hebben wij het RIVM.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |