Maar als het personeel wél aan goede mondkapjes kan komen, dan kan iedereen dat toch? Of ben ik nu dom? Dat moet dan toch gewoon gemaakt worden?quote:Op woensdag 22 april 2020 18:49 schreef -river- het volgende:
Ik ben van mening dat iedereen in ze zorg goed gekeurde materiaal moet hebben, iedereen daarbuiten mag zelf weten of ze een afgekeurde mondkapje gebruiken.
Ik zal nooit zeggen dat het dragen van een afgekeurd mondkapje je vrijheid geeft want dat is niet waar en dat weet ik. Ik bedoel enkel dat als mensen zich fijn voelen deze te dragen dat ze dat moeten doen tijdens bv boodschappen doen wat al mag zonder mondkapje.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:09 schreef Vallon het volgende:
TK debat:
[..]
Dat is het hellende vlak... maatregelen gaan nemen zonder dat duidelijk is wat die beantwoorden en wat mij vooral stoort dat dit tegen de kennisinstituten ingaat. En laten we dit niet tot politiek maken.
Maatregelen nemen omdat het "iets" (wat dan) doet en vooral lijkt te appelleren aan een mening; lijkt mij niet juist. Ik kan wel meer maatregelen noemen die helpen. Dan kunnen die wel geridiculiseerd worden wat niet wegneemt dat we in dit bruisende vaarwater zitten.
Ik snap echt niet wat nu het doel is van voorstanders. De weg moet zijn, er is een probleem en hoe kan je dat aanpakken. Niet andersom met, weert je wat laten we mondkapjes dragen want dat ... vulin... Datzelfde zie je ook met andere zaken zoals die vermaledijde PP, de vraag is niet wat kunnen we met een APP maar wat draagt een APP bij.
Dat iemand zelf iets toevoegen wil wat verder niet verstoort, ga vooral je gang en registreer wat wil maar ga dat niet vanuit die gedachte opleggen aan anderen zonder dat daar een onderbouwd nut voor is.
Dat had ik ook al lang verwacht in een land in Nederland maar helaas.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar als het personeel wél aan goede mondkapjes kan komen, dan kan iedereen dat toch? Of ben ik nu dom? Dat moet dan toch gewoon gemaakt worden?
Die mondkapjes worden centraal aangeschaft, dat is voor persoonlijk gebruik niet nodig.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar als het personeel wél aan goede mondkapjes kan komen, dan kan iedereen dat toch? Of ben ik nu dom? Dat moet dan toch gewoon gemaakt worden?
In de zorg lijkt mij dat ook fijn op het moment ja.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:49 schreef -river- het volgende:
Ik ben van mening dat iedereen in ze zorg goed gekeurde materiaal moet hebben, iedereen daarbuiten mag zelf weten of ze een afgekeurde mondkapje gebruiken.
Ik heb t een beetje gehad met testen en cijfertjes e.d. Die beginnen me de keel uit te hangen. Er zijn heel veel mensen wiens leven op ingrijpende wijze naar de knoppen aan t gaan is.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Maareh... zouden we niet eerst eens dat laagdrempelige testen op orde brengen? En het correct in kaart brengen van de gevallen/cijfers? Want er is nog steeds geen volledig beeld (of iets wat daarbij in de buurt komt) van de situatie in Nederland. Dit in tegenstelling tot sommige andere landen (waaronder Denemarken, Duitsland, Noorwegen, etc) waar de uitbraak veel meer onder controle is.
Hoe komt het toch dat mensen zo'n vertekend beeld hebben? Ligt dat aan de manier waarop het in de media gebracht wordt? Kijken mensen niet verder dan hun neus lang is? Wensdenken? All of the above?
Ik zag vandaag tijdens mijn wandel uurtje een man en vrouw lopen en zij had een mondkapje op, hij niet.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In de zorg lijkt mij dat ook fijn op het moment ja.
Daarbuiten moet iedereen idd zelf maar beslissen. Overigens zie ik hier nog steeds 0 mondkapjes op straat of in de supermarkt.
Heb vandaag ongeveer 25 mensen gezien met mondkapjes op..... 290 km door Nederland gereden.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In de zorg lijkt mij dat ook fijn op het moment ja.
Daarbuiten moet iedereen idd zelf maar beslissen. Overigens zie ik hier nog steeds 0 mondkapjes op straat of in de supermarkt.
Ja, lekker schijnveiligheid introduceren.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:45 schreef -river- het volgende:
[..]
Mee eens, want stel dat iedereen er een draagt dan is de verspreiding toch weer een stukje minder ook al werken ze niet 100%.
Ik ben heel dit virus beu, ik wil spuiten krijgen tegen mijn interne stroomstoten ipv pijnstillers en ik wil mijn zussen zien en kussen en knuffelen en hun mannen en kinderen. Ik wil mijn vriendinnen zien en naar concerten maar helaas kan dit niet.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb t een beetje gehad met testen en cijfertjes e.d. Die beginnen me de keel uit te hangen. Er zijn heel veel mensen wiens leven op ingrijpende wijze naar de knoppen aan t gaan is.
We moeten eens aandacht gaan besteden aan mensen die geen covid-19 hebben maar wel zwaar door de crisis getroffen worden. De IC crisis is bezworen dus nu eens gaan denken aan de indirecte slachtoffers van covid-19.
En hoe weet u dat deze mensen niet besmet zijn??quote:Op woensdag 22 april 2020 19:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb t een beetje gehad met testen en cijfertjes e.d. Die beginnen me de keel uit te hangen. Er zijn heel veel mensen wiens leven op ingrijpende wijze naar de knoppen aan t gaan is.
We moeten eens aandacht gaan besteden aan mensen die geen covid-19 hebben maar wel zwaar door de crisis getroffen worden. De IC crisis is bezworen dus nu eens gaan denken aan de indirecte slachtoffers van covid-19.
Dat bedoel ik niet zo.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:21 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Ja, lekker schijnveiligheid introduceren.
Maar dat doe je wel als je falende mondkapjes gebruikt.quote:
Exact mijn verbazing ook.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:22 schreef Vallon het volgende:
TK debat: Testen
Ik snap ook nog steeds niet het exacte testen doel anders dan dat het moet ?
Wat draagt dit bij de persoon die getest wordt ? Wat schiet je er zelf mee om getest ?
Wat heeft een leraar er aan te weten dat die getest wordt ?
Dat testen heeft sws alleen maar zin mits je regelmatig wordt getest. Immers vandaag negatief, kan morgen prima positief zijn.
Dit ook i.c.m. nauwkeurigheid, wat is de betrouwbaarheid van die testen ?
Dat je test omdat je werkt met anderen die kwetsbaar zijn, kan ik nog begrijpen maar onvoldoende omdat er sprake is (lijkt?) van a-symptomptische besmetting.
Testen heeft imho alleen zin voor
a) inzicht in verspreiding *gebied/locatie/regio* om een ongemerkte uitbraak te ontdekken
b) Weten of je (te) besmet bent, idd ziek bent en/of dan niet wil/kunt/mag met/voor ...vul-in..
c) Weten of iemand mogelijk niet besmet is om te kunnen werken met kwetsbaren
In dit laatste geval is er sws een fors probleem omdat er sprake is van a-symptomatische overdracht zodat dan ook bijbehorende testen veelal niets/negatief zal opleveren.
Waarom zou je dat willenquote:Op woensdag 22 april 2020 19:22 schreef _I het volgende:
Is er eigenlijk ooit besproken om het schooljaar gewoon vanaf nu per 1 januari te laten lopen? Dat lijkt me ook niet een gek idee.
Wat is het voordeel om het in september te laten starten?quote:
Wat denk je?quote:Op woensdag 22 april 2020 19:24 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Wat is het voordeel om het in september te laten starten?
Dan ben je af van het gesprek over achterstanden en heb je alle rust om dit jaar af te ronden en gelijk iets te verzinnen voor volgend jaar.quote:
Ik bedoelde dat iedereen een keus mag maken om deze te dragen bv in de supermarkt waar je sws al mag komen.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:23 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Maar dat doe je wel als je falende mondkapjes gebruikt.
Laagdrempelig testen = Iedereen testen met klachten, ook alleen milde klachtenquote:Op woensdag 22 april 2020 19:16 schreef Firuze60 het volgende:
Ik snap iets niet over de vraag naar dat laagdrempelig testen, zelfs zonder klachten. Stel je wordt vandaag getest en je hoort morgen dat de test negatief is en je wordt morgen besmet? Dan is dat toch ook een vorm van schijnveiligheid?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |