Ik neem aan dat je Pietje niet kent, dus waarschijnlijk besmet jij Pietje niet, maar jij besmet wel de man van de benzinepomp waar je getankt hebt. Die gaat 's avonds boodschappen doen en besmet de caissière van de AH. Die brengt 's ochtends haar kind naar school en besmet de moeder van Suze, die vervolgens aan het werk gaat in het bejaardentehuis en Pietje besmet.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:53 schreef Jed1Gam het volgende:
Maar dat gehamer dat iedereen thuis moet blijven, omdat je anders Pietje in het bejaardentehuis kan besmetten. Het virus wandelt overal ongemerkt binnen.
Met mondkapje opquote:Op woensdag 22 april 2020 15:57 schreef Zeroku het volgende:
Bruno ligt lekker in de hangmat te genieten van zijn wachtgeld.
De kortere weg is: Pietje wordt besmet door de verpleegster.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:57 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je Pietje niet kent, dus waarschijnlijk besmet jij Pietje niet, maar jij besmet wel de man van de benzinepomp waar je getankt hebt. Die gaat 's avonds boodschappen doen en besmet de caissière van de AH. Die brengt 's ochtends haar kind naar school en besmet de moeder van Suze, die vervolgens aan het werk gaat in het bejaardentehuis en Pietje besmet.
En in de tussentijd zijn er nog een stuk of zestien anderen besmet waarschijnlijk.
ook daarom wel respect voor Rutte die heeft maar een uur slaap per dag nodigquote:Op woensdag 22 april 2020 15:57 schreef Zeroku het volgende:
De levenquote:Op woensdag 22 april 2020 15:57 schreef Zeroku het volgende:
En De Jonge en Gommers en Van Dissel en alle medewerkers in ziekenhuizen etc.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
ook daarom wel respect voor Rutte die heeft maar een uur slaap per dag nodig
ook wel maar die hebben niet die totale verantwoordelijkheidquote:Op woensdag 22 april 2020 16:00 schreef Zeroku het volgende:
[..]
En De Jonge en Gommers en Van Dissel en alle medewerkers in ziekenhuizen etc.
zal meer schelen aan stress na het werkquote:Op woensdag 22 april 2020 16:02 schreef Simmertje het volgende:
Rutte heeft geen vrouw en geen kinderen. Ik denk serieus dat dit enorm veel scheelt aan stress tijdens het werk.
Mildquote:Op woensdag 22 april 2020 15:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De kortere weg is: Pietje wordt besmet door de verpleegster.
Hoe je het went of keert, dit virus is hoofdzakelijk mild en erg besmettelijk, dus hoe wil je de verspreiding stoppen.
De snelheid van de verspreiding kan je laten afnemen, door niet 500.000 man bij elkaar te laten komen op 1 dag in een tent, maar geleidelijk loopt het ondertussen wel gewoon door, stoppen kan je het niet.
Natuur staat boven de mens, blijkt maar weer.
Volgens mijn vader scheelt dat minstens een borrel op een slok.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:02 schreef Simmertje het volgende:
Rutte heeft geen vrouw en geen kinderen. Ik denk serieus dat dit enorm veel scheelt aan stress tijdens het werk.
Oftewel ,vrijheden geven zolang de gezondheidszorg het nog aankan. Voorkomen gaat toch niet lukken.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De kortere weg is: Pietje wordt besmet door de verpleegster.
Hoe je het went of keert, dit virus is hoofdzakelijk mild en erg besmettelijk, dus hoe wil je de verspreiding stoppen.
De snelheid van de verspreiding kan je laten afnemen, door niet 500.000 man bij elkaar te laten komen op 1 dag in een tent, maar geleidelijk loopt het ondertussen wel gewoon door, stoppen kan je het niet.
Natuur staat boven de mens, blijkt maar weer.
Dit klopt niet hoor. De gebruikelijke capaciteit is 1150 voor COVID en niet-COVID. Normaal gesproken moet er een capaciteit van ongeveer 575 zijn voor niet-COVID-zorg.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op dit moment is 50% van de beschikbare IC capaciteit bezet, en zo'n 90% van de gebruikelijke capaciteit. Nu neemt dat ook nog eens razendsnel af. Met andere woorden: als we nu naar n=1 maatregelen gaan, dan neemt het aantal patiënten nog steeds een volle week af naar beheersbare waarden en zal dat vanaf daar constant blijven. Met de huidige maatregelen wordt de capaciteit niet meer optimaal benut vanaf begin mei.
Jep 600.000 geschat. 25000 gemeld. Dus dan heb je meer dan een half miljoen die het mild ondervonden hebben. Van niks gemerkt tot max. 4 dagen met griep op bed liggen is mild.quote:
Voor 20 mei verandert er toch sowieso niks?quote:Op woensdag 22 april 2020 16:05 schreef houdafstand het volgende:
Heel misschien kunnen kappers enzo binnenkort weer open. Het OMT zal daar volgende week over adviseren. Als het OMT met een positief advies komt, dan kan ik mij voorstellen dat kapperszaken op 4 mei weer open kunnen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)den-124-opnames.htmlquote:Het aantal coronapatiënten op de intensive care is opnieuw gedaald, naar 1050. Dat zijn er 37 minder dan gisteren. Dat blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).
Van de 1087 patiënten liggen er 1006 in Nederlandse ziekenhuizen. In Duitsland liggen 44 patiënten op de ic.
Dat komt denk ik vooral door het feit dat er meer ouderen dan -50 buiten rondloopt/fietst/waggelt.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
Wat mij steeds weer verbaast is dat de schuld bij ouderen gelegd wordt door sommigen. Terwijl de ouderen degenen zijn die er aan doodgaan. Aan een virus wat hen ook maar overkomen is.Waar ze niets aan konden doen. Maar ja, makkelijke zondebok.
Ja da`s niet zo sterkquote:Op woensdag 22 april 2020 16:09 schreef Momo het volgende:
Geert vind het lastig dat scholen opengaan, maar voor horeca moet er oplossing komen om te openen?
[ afbeelding ]
waggelt, ja?quote:Op woensdag 22 april 2020 16:10 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Dat komt denk ik vooral door het feit dat er meer ouderen dan -50 buiten rondloopt/fietst/waggelt.
Dat zegt ie niet echt, toch? Toch?quote:Op woensdag 22 april 2020 16:09 schreef Momo het volgende:
Geert vind het lastig dat scholen opengaan, maar voor horeca moet er oplossing komen om te openen?
[ afbeelding ]
Serieusquote:Op woensdag 22 april 2020 16:09 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Wie leggen de schuld bij de ouderen dan?quote:Op woensdag 22 april 2020 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
Wat mij steeds weer verbaast is dat de schuld bij ouderen gelegd wordt door sommigen. Terwijl de ouderen degenen zijn die er aan doodgaan. Aan een virus wat hen ook maar overkomen is.Waar ze niets aan konden doen. Maar ja, makkelijke zondebok.
Weet ik niet... Het kan ook steun zijn en afleiding.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:02 schreef Simmertje het volgende:
Niemand is hier schuldig aan, maar dat neemt niet weg dat we moeten kijken naar wie of wat het hardst geraakt wordt door het virus en daarvoor beschermende maatregelen nemen EN kijken naar wat die beschermende maatregelen voor impact hebben op ons allemaal. Hier moet een balans in gevonden worden.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
Het is de mens eigen om een zondebok te vinden; de oudjes, jongeren, sjonnie en anita die de regels niet volgen, de Chinezen. Het is heel moeilijk te accepteren dat het onderdeel is van het leven dat dingen gebeuren.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
Dat ja. Ik heb juist een minder stressvol leven sinds ik samenwoon. Volgens mij heb je geen goede relatie als je stress krijgt van je partner.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Weet ik niet... Het kan ook steun zijn en afleiding.
Hij zegt letterlijk dat hij vind dat ouders niet gedwongen mogen worden om hun kinderen naar school te brengen (op zich ben ik het daar wel mee eens). En dat hij twijfelachtig vind of dat kinderen wel echt zo weinig besmettelijk zijn. Er zat nog variatie in onderzoeksresultaten en onderbuik gevoel. Maar dan wel paar zinnen later benoemen dat de overheid werk moet maken dat met aanpassingen de horeca weer open moet kunnen.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zegt ie niet echt, toch? Toch?
Hee, die hangmat was mijn tekstquote:Op woensdag 22 april 2020 15:57 schreef Zeroku het volgende:
Ok, dat is al iets genuanceerderquote:Op woensdag 22 april 2020 16:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij zegt letterlijk dat hij vind dat ouders niet gedwongen mogen worden om hun kinderen naar school te brengen (op zich ben ik het daar wel mee eens). En dat hij twijfelachtig vind of dat kinderen wel echt zo weinig besmettelijk zijn. Er zat nog variatie in onderzoeksresultaten en onderbuik gevoel. Maar dan wel paar zinnen later benoemen dat de overheid werk moet maken dat met aanpassingen de horeca weer open moet kunnen.
Wat mij opvalt is dat ze gewoonweg niet te isoleren zijn zodra ze zorg nodig hebben.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
Dat zal het wel zijn dan. Vind het onbegrijpelijk.En het is ook gevaarlijk om een zondebok te creëren.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:14 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het is de mens eigen om een zondebok te vinden; de oudjes, jongeren, sjonnie en anita die de regels niet volgen, de Chinezen. Het is heel moeilijk te accepteren dat het onderdeel is van het leven dat dingen gebeuren.
Hij en Baudet hebben soms best prima opmerkingen, maar twee minuten later halen zij zichzelf gewoon weer onderuit ......quote:Op woensdag 22 april 2020 16:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij zegt letterlijk dat hij vind dat ouders niet gedwongen mogen worden om hun kinderen naar school te brengen (op zich ben ik het daar wel mee eens). En dat hij twijfelachtig vind of dat kinderen wel echt zo weinig besmettelijk zijn. Er zat nog variatie in onderzoeksresultaten en onderbuik gevoel. Maar dan wel paar zinnen later benoemen dat de overheid werk moet maken dat met aanpassingen de horeca weer open moet kunnen.
Ja ach, we hebben wel te maken met 1 doelgroep die niet wil werken en 1 die heel graag wil werken dus wanneer t gaat om motivatie heeft die een goed punt. Op virusgebied iets minder.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:09 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Waar is die eigenlijk? Gewoon even serieus?quote:Op woensdag 22 april 2020 15:57 schreef Zeroku het volgende:
Nou dit dus. En dan nog een trap na krijgen ook.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:19 schreef Noek het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat ze gewoonweg niet te isoleren zijn zodra ze zorg nodig hebben.
Ze zijn gewoon niet te beschermen, al krijgen ze 10’ jaar geen bezoek. Ze gaan gewoon met bosjes en er is niks wat we kunnen doen.
Je zorgmedewerkers uitrusten met fatsoenlijke beschermingsmiddelen lijkt me toch wel het minste.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:19 schreef Noek het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat ze gewoonweg niet te isoleren zijn zodra ze zorg nodig hebben.
Ze zijn gewoon niet te beschermen, al krijgen ze 10’ jaar geen bezoek. Ze gaan gewoon met bosjes en er is niks wat we kunnen doen.
Vooral een beetje makkelijk scoren bij de achterban zo.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja ach, we hebben wel te maken met 1 doelgroep die niet wil werken en 1 die heel graag wil werken dus wanneer t gaat om motivatie heeft die een goed punt. Op virusgebied iets minder.
Eh, thuis neem ik aan?quote:Op woensdag 22 april 2020 16:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Waar is die eigenlijk? Gewoon even serieus?
Met wachtgeld?quote:
Ik maak me zo kwaad over de mensen die zeggen dat het maar 'oud hout' is dat verwijderd wordt. Ongelooflijk kortzichtige Narcistenquote:Op woensdag 22 april 2020 16:08 schreef Lavenderr het volgende:
Volgens mij is ten aanzien van contactberoepen een voorbehoud gemaakt. De Nederlandse Vereniging voor Arbeids- en Bedrijfsgeneeskunde is bezig met een onderzoek. De uitkomst zal in het eerstvolgende OMT (dinsdag?) worden besproken. Als het OMT met een positief advies komt, dan kunnen kapperszaken dan gewoon weer open toch?quote:Op woensdag 22 april 2020 16:07 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Voor 20 mei verandert er toch sowieso niks?
Ik heb echt vrijwel nergens gelezen dat mensen de oudjes de schuld geven van het virus eigenlijk. Er wordt benoemd dat ze het meest geraakt worden en dat ze zo goed mogelijk geïsoleerd dienen te worden, maar dat is toch echt wat anders dan de schuld bij hun neerleggen volgens mij.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat zal het wel zijn dan. Vind het onbegrijpelijk.En het is ook gevaarlijk om een zondebok te creëren.
Sowieso is er geen reden waarom ze niet eerder bepaalde maatregelen zouden kunnen versoepelen als de situatie er om vraagt. Mid mei is volgens mij gewoon een richtlijn; het volgende officiële evaluatie punt, maar dat betekent niet dat er voor die tijd al geen aanpassingen gemaakt kunnen worden. Of dat ook echt gebeurd is een tweede.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:40 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Volgens mij is ten aanzien van contactberoepen een voorbehoud gemaakt. De Nederlandse Vereniging voor Arbeids- en Bedrijfsgeneeskunde is bezig met een onderzoek. De uitkomst zal in het eerstvolgende OMT (dinsdag?) worden besproken. Als het OMT met een positief advies komt, dan kunnen kapperszaken dan gewoon weer open toch?
Denk 20 mei, toch?quote:Op woensdag 22 april 2020 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Vallen attractieparken nu eigenlijk onder de 'tot 20 mei' regeling of t/m 1 september (evenementen)?
Het komt elke dag wel een paar keer voorbij hoor. Onbegrijpelijk. "Oud hout dat maar verwijderd moet worden", dat is in mijn ogen schandalig.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb echt vrijwel nergens gelezen dat mensen de oudjes de schuld geven van het virus eigenlijk. Er wordt benoemd dat ze het meest geraakt worden en dat ze zo goed mogelijk geïsoleerd dienen te worden, maar dat is toch echt wat anders dan de schuld bij hun neerleggen volgens mij.
Geen idee.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Vallen attractieparken nu eigenlijk onder de 'tot 20 mei' regeling of t/m 1 september (evenementen)?
Echt letterlijk? Ik volg het topic toch best vaak door de dag heen, maar heb ze niet voorbij zien komen. Of jullie moeten ze hebben weggehaald natuurlijk. Zoals gezegd zie ik voornamelijk posts van mensen die terecht benoemen dat die groep het hardst geraakt word, maar ik zal wel posts missen dan.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het komt elke dag wel een paar keer voorbij hoor. Onbegrijpelijk.
Ja, letterlijk.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Echt letterlijk? Ik volg het topic toch best vaak door de dag heen, maar heb ze niet voorbij zien komen. Of jullie moeten ze hebben weggehaald natuurlijk. Zoals gezegd zie ik voornamelijk posts van mensen die terecht benoemen dat die groep het hardst geraakt word, maar ik zal wel posts missen dan.
Efteling zegt bijvoorbeeld 'gesloten tot nader order'.. toch vreemd dat zelfs daar onduidelijkheid is dan..quote:
Hoezo? Ze zijn in elk geval tot 20 mei dicht. Of ze daarna weer open mogen is nog niet bekend.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Efteling zegt bijvoorbeeld 'gesloten tot nader order'.. toch vreemd dat zelfs daar onduidelijkheid is dan..
Neef van mij ligt nu op de IC. 42 en drie kinderen. Altijd gezond geleefd en het opgelopen tijdens het uitoefenen van zijn beroep. Hij werkt in de zorg.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:34 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik maak me zo kwaad over de mensen die zeggen dat het maar 'oud hout' is dat verwijderd wordt. Ongelooflijk kortzichtige Narcisten
Tja, misschien dat het sprookjesbos na 20 mei weer open kan?quote:Op woensdag 22 april 2020 16:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Efteling zegt bijvoorbeeld 'gesloten tot nader order'.. toch vreemd dat zelfs daar onduidelijkheid is dan..
Sterkte voor jou en je familiequote:Op woensdag 22 april 2020 16:50 schreef Document1 het volgende:
[..]
Neef van mij ligt nu op de IC. 42 en drie kinderen. Altijd gezond geleefd en het opgelopen tijdens het uitoefenen van zijn beroep. Hij werkt in de zorg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |