Oh nee, ik denk niet dat die ruimte er is. Ik denk wel dat die roep er gaat komen en dat er dan nog een persco komt, paar weken erna, 'zien jullie nu wel!'.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, als je de ic cijfers extrapoleert dan is er voldoende ruimte voor verlichting voor horeca en contactberoepen op persco 11 mei.
Stel dat er zo'n vaccin is dan moet dat eerst nog op grote schaal geproduceerd en gedistribueerd worden en dan moeten er vaccinatieprogramma's opgezet gaan worden. Hoe zeer mensen hun best hier ook voor zullen doen dat gaat m.i. gewoon nog even wat tijd kosten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:35 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Precies dit. En hopen dat het vaccin er snel is. Ik geloof snel dat het vaccin er sneller is dan men nu verwacht o.b.v. snelheden in het verleden, maar niet voor september / oktober, en met pech begin 2021.
"Breathtaking work" is misschien niet een hele goed woordkeuze in dezequote:Op dinsdag 21 april 2020 20:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Was dit al voorbij gekomen? Had nog niet eerder gelezen over testen op mensen al zo snel.twitter:SwainITV twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 18:55:36Some optimistic news as #coronavirus human vaccine trials due begin at Oxford University on Thursday. Breathtaking work by scientists and researchers. #vaccine reageer retweet
quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
"Breathtaking work" is misschien niet een hele goed woordkeuze in deze
Zo dacht ik er altijd al overquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:43 schreef Sucuk het volgende:
Ik hoop dat thuiswerken zo lang mogelijk zal blijven gelden.
Mijn ritme is nu echt totaal anders. Kan mij niet meer voorstellen om vijf dagen naar kantoor te gaan. De gedachte al. Snap niet hoe ik dat tot nu toe heb gedaan. En snap ook niet hoe ik het 5 dagen per week naar kantoor zou moeten volhouden tot mijn pensioen. Ben er echt anders over gaan nadenken tijdens dit nieuwe normaal. Ik leef maar één keer, en ik leef niet voor kantoor maar voor mijzelf.
Herkent iemand zich hierin?
Er zijn 70 verschillende vaccins in ontwikkeling waarvan er 3 worden getest op mensen momenteel: https://www.who.int/bluep(...)11April2020.PDF?ua=1quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik meen 3 weken geleden in de VS is er al getest op een vrouw.
Wat was die eerste vraag?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:44 schreef Breekfast het volgende:
Heel Twitter gaat los over die 1e vraag bij de persconferentie
Mijn tweet richting de journalist heeft al 4 retweets en 17 likesquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:44 schreef Breekfast het volgende:
De NOS is een parodie op een omroep.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:44 schreef Breekfast het volgende:
Daar ben ik inderdaad ook heel erg bang voor, niet omdat ik mijn pilsje wil drinken, maar vooral omdat ik weet hoe belangrijk bouwvak is voor de horeca. Daar worden omzetten gedraaid waar wij een jaar lang voor zouden moeten werken. Heb je het over Scheveningen, de bad paviljoens en de strandtenten aan de kust, pas open na september...dat is een totale ramp.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:36 schreef Vault-Boy het volgende:
Ben ook bang dat heel veel horeca zaken hierdoor failliet gaan. Des te langer ze dicht moeten blijven des te nijpender wordt het. Het is echt kut voor ze, maar ze moeten denk ik echt rekening houden dat dit zeker nog niet de laatste verlenging is voor die sectoren. Heb het al vaker gezegd maar de horeca komt echt als laatste aan de beurt om weer open te mogen.
Of we niet allemaal een beloning moeten krijgen omdat we ons de laatste weken zo goed hebben gedragen.quote:
We hebben bijna een celebrity in ons middenquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Mijn tweet richting de journalist heeft al 4 retweets en 17 likes
ik luister express niet de vragen, die zijn te stompzinnig. Wat was die vraag?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:44 schreef Breekfast het volgende:
En terechtquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:44 schreef Breekfast het volgende:
Hier hetzelfde. Hoe ik iedere dag twee uur in de file heb zitten staanquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:43 schreef Sucuk het volgende:
Mijn ritme is nu echt totaal anders. Kan mij niet meer voorstellen om vijf dagen naar kantoor te gaan. De gedachte al. Snap niet hoe ik dat tot nu toe heb gedaan. En snap ook niet hoe ik het 5 dagen per week naar kantoor zou moeten volhouden tot mijn pensioen. Ben er echt anders over gaan nadenken tijdens dit nieuwe normaal. Ik leef maar één keer, en ik leef niet voor kantoor maar voor mijzelf.
Nog weinig.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Mijn tweet richting de journalist heeft al 4 retweets en 17 likes
Nah, ik zou weer naar kantoor kunnen gaan voor de afwisseling helemaal niet erg vinden. De hele week thuis werken is ook niks. Deze crisis heeft wel aangetoond dat thuiswerken veel meer/vaker kan dan meestal wordt toegestaan. Ik hoop dat dit wel tot een nieuwe balans leidt: 3 dagen kantoor, 2 dagen thuis. Ook goed voor het milieuquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:43 schreef Sucuk het volgende:
Is mij deze week op gaan vallen, dat als ik weer naar kantoor zou moeten, ik ook mijn ritme weer zou moeten veranderen. Daarnaast mis ik de meeste collega's niet, dus na de crisis ga ik ander werk zoeken, want om weer fulltime bij die simpele zielen door te moeten brengen zie ik niet zo zitten ben ik nu wel achter gekomen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:40 schreef Sucuk het volgende:
Ik hoop dat thuiswerken zo lang mogelijk zal blijven gelden. Mijn ritme is nu echt totaal anders. Kan mij niet meer voorstellen om vijf dagen naar kantoor te gaan. De gedachte al. Snap niet hoe ik dat tot nu toe heb gedaan.
We moeten het van medicatie hebben, dat gaat veel sneller en zet meteen zoden aan de dijk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Stel dat er zo'n vaccin is dan moet dat eerst nog op grote schaal geproduceerd en gedistribueerd worden en dan moeten er vaccinatieprogramma's opgezet gaan worden. Hoe zeer mensen hun best hier ook voor zullen doen dat gaat m.i. gewoon nog even wat tijd kosten.
Ik heb zelf zoiets van "Nou, benieuwd hoe we er volgend jaar om deze tijd voorstaan" en verder is het niet anders dan je naar de situatie schikken.
We hebben ons drie weken goed gedragen, en nu krijgen we als beloning er nog drie weken bij. Hoe rijmt u dat met elkaar?quote:
Journalisten mogen van mij best wel kritisch zijn, Rutte en Jaap zijn geen goden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:44 schreef Breekfast het volgende:
120 volgens mijquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Och och och. Komt hij aan. Wat is jouw record?
omg hoe reageerde rutte hierop?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:48 schreef Breekfast het volgende:
[..]
We hebben ons drie weken goed gedragen, en nu krijgen we als beloning er nog drie weken bij. Hoe rijmt u dat met elkaar?
Dan heb je er echt niks van begrepenquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:48 schreef Breekfast het volgende:
[..]
We hebben ons drie weken goed gedragen, en nu krijgen we als beloning er nog drie weken bij. Hoe rijmt u dat met elkaar?
Dit was geen kritische vraag. Je weet wel waar het over gaat?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Journalisten mogen van mij best wel kritisch zijn, Rutte en Jaap zijn geen goden.
In de hele historie van de mens hebben we ongelooflijk veel succesvolle medicamenten uitgevonden en geproduceerd, maar binnen de groep van de anti-virale medicatie is toch weinig succesvol gebleken. Vaccins kunnen we daarentegen wel erg goed, mensheid zijnde.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
We moeten het van medicatie hebben, dat gaat veel sneller en zet meteen zoden aan de dijk.
Kun je je voorstellen, ik keek de persco enkel voor het thuiswerken. Krijg al rillingen van de gedachte om weer als een nomaad of loonslaaf te gaan reizen heen-en-weer. En dan aan het eind van de dag thuiskomen, even snel eten, douchen en vliegensvlug slapen (althans, onder het mom van ''nog even ontspannen'' rondhangen op mijn telefoon en wakker worden met structurele vermoeidheid).quote:
Volgens mij zet hij ze er zelf neer om zo lastige vragen te vermijden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:46 schreef Vault-Boy het volgende:
Snap wel dat die Rutte steeds geïrriteerder wordt van die simpele vragen steeds
Ja, ik zou daar graag hebben gestaan in de plaats van Rutte. Even een paar conferenties een Trumpje doen. Bij domme vragen de gozer uitschelden, zeggen dat ie de herhaling 5x moet kijken om het reeds gegeven antwoord zelf maar terug te zoeken, toegangspas afpakken, niet meer terug laten komen. Wat een debielen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:46 schreef Vault-Boy het volgende:
Snap wel dat die Rutte steeds geïrriteerder wordt van die simpele vragen steeds
Maar voor een simpel gifje hoor, voor mijn uitspraken krijg ik zelden likes.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik haak af. Hier kan ik niet tegenop.
Debiel geformuleerd. Maar de kern, hoe lang krijgt u de bevolking nog mee in dit strenge regime, is een prima vraag.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Of we niet allemaal een beloning moeten krijgen omdat we ons de laatste weken zo goed hebben gedragen.
De enige echte antivirale medicijnen die we hebben zijn aciclovir en valaciclovir, en het gebruik is nog steeds omstreden. Daarnaast hebben we wat virale remmers (gebruikt voor HIV / AIDS) en chloroquine, een medicijn uit 1934 waarvoor we nog steeds geen beter alternatief hebben.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
We moeten het van medicatie hebben, dat gaat veel sneller en zet meteen zoden aan de dijk.
Ik probeer de moed er in te houden, jij weet vast nog veel beter dan ik dat goede vaccins heel veel tijd kosten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:50 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
In de hele historie van de mens hebben we ongelooflijk veel succesvolle medicamenten uitgevonden en geproduceerd, maar binnen de groep van de anti-virale medicatie is toch weinig succesvol gebleken. Vaccins kunnen we daarentegen wel erg goed, mensheid zijnde.
De kritiek is dat er helemaal geen versoepeling komt, jullie vinden dit blijkbaar niet erg, maar heel veel ondernemers kunnen wel van het dak springen zoveel zorgen hebben zij.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dit was geen kritische vraag. Je weet wel waar het over gaat?
En dat bloedplasma dan?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:51 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
De enige echte antivirale medicijnen die we hebben zijn aciclovir en valaciclovir, en het gebruik is nog steeds omstreden. Daarnaast hebben we wat virale remmers (gebruikt voor HIV / AIDS) en chloroquine, een medicijn uit 1934 waarvoor we nog steeds geen beter alternatief hebben.
Ik heb er over zitten filosoferen. Ook ik neig naar 2 dagen kantoor en 3 dagen thuiswerken. Iets van maandag en woensdag naar kantoor (weinig files) en de rest thuis.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nah, ik zou weer naar kantoor kunnen gaan voor de afwisseling helemaal niet erg vinden. De hele week thuis werken is ook niks. Deze crisis heeft wel aangetoond dat thuiswerken veel meer/vaker kan dan meestal wordt toegestaan. Ik hoop dat dit wel tot een nieuwe balans leidt: 3 dagen kantoor, 2 dagen thuis. Ook goed voor het milieu
Dat is dus al een hele andere nuance.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Debiel geformuleerd. Maar de kern, hoe lang krijgt u de bevolking nog mee in dit strenge regime, is een prima vraag.
Maar heel wat sneller zijn dan adequate medicatie.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik probeer de moed er in te houden, jij weet vast nog veel beter dan ik dat goede vaccins heel veel tijd kosten.
Vraag is vooral of werkgevers daarmee akkoord gaanquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nah, ik zou weer naar kantoor kunnen gaan voor de afwisseling helemaal niet erg vinden. De hele week thuis werken is ook niks. Deze crisis heeft wel aangetoond dat thuiswerken veel meer/vaker kan dan meestal wordt toegestaan. Ik hoop dat dit wel tot een nieuwe balans leidt: 3 dagen kantoor, 2 dagen thuis. Ook goed voor het milieu
Horeca open voor jongeren onder de 25. Zij lopen geen risico immers.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:52 schreef MakkieR het volgende:
[..]
De kritiek is dat er helemaal geen versoepeling komt, jullie vinden dit blijkbaar niet erg, maar heel veel ondernemers kunnen wel van het dak springen zoveel zorgen hebben zij.
Zag ik, maar is zo'n snel klaar vaccin dan ook veilig op de langere termijn ?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:52 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Maar heel wat sneller zijn dan adequate medicatie.
Betreffende de 'hoop erin houden', ik postte hier vanavond nog dat ik hoop op een vaccin in de herfst.
Is dat echt reëel dat ze dan beschikbaar komen overal ter wereld?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:52 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Betreffende de 'hoop erin houden', ik postte hier vanavond nog dat ik hoop op een vaccin in de herfst.
Geen files meer...quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:50 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Kun je je voorstellen, ik keek de persco enkel voor het thuiswerken. Krijg al rillingen van de gedachte om weer als een nomaad of loonslaaf te gaan reizen heen-en-weer. En dan aan het eind van de dag thuiskomen, even snel eten, douchen en vliegensvlug slapen (althans, onder het mom van ''nog even ontspannen'' rondhangen op mijn telefoon en wakker worden met structurele vermoeidheid).
Nu is het, lekker uitslapen, uitgebreid en lekker ontbijten, lunchen, dineren. Lekker wandelen/fietsen/sporten. Films kijken, gamen. Zo veel te doen. En nog werken erbij. Doe niet alleen veel sneller mijn werk, maar doe ook nog een heleboel andere dingen in de nieuwe 8 uren plus zgn. reistijd.
Bespaar een heleboel tijd door:
1. geen reistijd
2. geen geroddel/persoonlijke levensverhalen aanhoren op kantoor
3. niet afgeleid
4. meetings gaan sneller en productiever via calls. En nog eens is iedereen op tijd!
Hoezo vinden 'wij' dat niet erg?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:52 schreef MakkieR het volgende:
[..]
De kritiek is dat er helemaal geen versoepeling komt, jullie vinden dit blijkbaar niet erg, maar heel veel ondernemers kunnen wel van het dak springen zoveel zorgen hebben zij.
Zeer interessant, en iets dat we elke epidemie terug zien komen (alleen nog nooit doorgezet hebben omdat het toch wel goed kwam). Maar moeilijk toepasbaar voor écht grote schaal, lijkt me. Maar voor patiënten die op de IC liggen hopelijk een goed middel om de scherpste randjes eraf te halen.quote:
die van mij niet, en helaas uit eraring denk ik dat velen en het overgrote meerderheid dit niet zal accepteren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vraag is vooral of werkgevers daarmee akkoord gaan
Kijken hoe snel remdesivir goedgekeurd kan worden. Klinkt in ieder geval heel wat beter dan chloroquine.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:51 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
De enige echte antivirale medicijnen die we hebben zijn aciclovir en valaciclovir, en het gebruik is nog steeds omstreden. Daarnaast hebben we wat virale remmers (gebruikt voor HIV / AIDS) en chloroquine, een medicijn uit 1934 waarvoor we nog steeds geen beter alternatief hebben.
Terecht, die gast moeten ze echt verbannen. Wat een drammerig kind was dat, nog nooit zoiets onprofessioneels gehoord. Verwachte hij een sticker van Rutte omdat hij zich zo goed aan de regels heeft gehouden, de afgelopen tijd, of wat?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:44 schreef Breekfast het volgende:
als je geen auto rijd dan boeit files of geen files je niet.quote:
Maar de lijn tussen perspectief en valse hoop is heel dun.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:54 schreef Breekfast het volgende:
Enige kritiek die je op de persconferentie kunt hebben is dat het weinig perspectief biedt voor mensen; als hij een tipje van de sluier had gegeven over wat er eventueel na 20 mei weer mogelijk is dan houden mensen het misschien toch beter vol.
Haha met managers en hun ego's en controle willen + vaak oudere directie kan je dat vergeten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vraag is vooral of werkgevers daarmee akkoord gaan
Gevonden, toch in een ander topic.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:41 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Oh dat is wel interessant. Weet je nog wie?
Ook nog eens op een andere dag, ik lees hier veel te veel.quote:Op maandag 13 april 2020 20:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
3 of 4 maanden lijkt me sterk. Ik doe mee in die studie van Oxford, vrijdag screening. Vraag me af of ik dan gelijk ingeent wordt of niet of dat ze eerst antistoffen bepalen en aanwezigheid virus in je lichaam. Ze beginnen wel al gelijk met 510 vrijwilliger.
Een groep van 500 krijgt of het covid vaccin of een controle vaccin (MenACWY), 10 vrijwilligers krijgen 2 doses van het covid vaccin (in week 0 en week 4).
Ze beginnen met 2 die vaccin of controle vaccin krijgen en die worden na 48u gechecked. Daarna krijgen 6 anderen uit dezelfde groep het vaccin of het controle vaccin en die worden weer na 48u gechecked. Dan krijgt de rest uit de groep het vaccin.
Er zijn 3 groepen, een groep van 88, een groep van 412 en de groep van 10 die twee keer het covid vaccin krijgt. Ze beginnen met de groep van 88 en 10. Ik vermoed dat ze in de groep van 412 gelijk iedereen inenten, ipv eerst 2, dan 6, dan de rest.
Groep 1 heeft 6 follow up visits op dag 3, 7, 14, 28, 56, 182 en (optioneel) 365.
Groep 2 heeft 2 follow up visits op dag 28 en 182.
Groep 3 heeft 8 folluw up visits op dag 3, 7, 14, 28 (2e vaccinatie), 31, 35, 42, 56, 182 en (optioneel) 365.
Na 28 dagen zouden er anti-stoffen meetbaar moeten zijn, en die zouden dan hopelijk voldoende moeten zijn. Zijn er geen onbekende bijwerkingen dan zou mogelijk met productie gestart kunnen worden. Maar het lijkt me sterk dat ze het sein dan al helemaal op groen zetten.
Meer info hier: https://covid19vaccinetrial.co.uk/volunteer
Zo, bedankt voor het opzoeken. Even in de gaten houden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gevonden, toch in een ander topic.
[..]
Daar zit die app tussen als een essentieel iets.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar de lijn tussen perspectief en valse hoop is heel dun.
Maar iets van een exitstrategie uitzetten lijkt me nuttig ja.
Dat gaan ze wel, als straks de wet er doorheen komt dat ze bij thuiswerken ook in de werkkamer mee mogen kijkenquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
die van mij niet, en helaas uit eraring denk ik dat velen en het overgrote meerderheid dit niet zal accepteren.
Ik denk dat logistiek en distributie t.z.t. het minste zijn waar we ons zorgen over hoeven te maken. Beleidsmaker om vaccin sneller op grote schaal beschikbaar te krijgen, hebben maanden en maanden om te plannen, de (vrijwel) volledige steun van de samenleving en ongelimiteerde funding.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Is dat echt reëel dat ze dan beschikbaar komen overal ter wereld?
Die app is dood en begraven. Dus ze moeten iets anders verzinnen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:56 schreef _I het volgende:
[..]
Daar zit die app tussen als een essentieel iets.
Het laten vieren van de teugels willen ze gepaard laten gaan met contactonderzoek. Dus dat zal eerst volledig voorgekauwd worden, voordat er zaken los gelaten worden, denk ik.
Yep. Op een zeker moment komt het inzicht en pak je je gewicht.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:46 schreef freeman1 het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Hoe ik iedere dag twee uur in de file heb zitten staan
Ik hoop het, een medicijn of behandelmethode om het te reduceren tot een matige griep icm een verbeterde test waarbij je jezelf dagelijks kan controleren is een beetje mijn hoop dat het toch nog goed gaat komen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:54 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Zeer interessant, en iets dat we elke epidemie terug zien komen (alleen nog nooit doorgezet hebben omdat het toch wel goed kwam). Maar moeilijk toepasbaar voor écht grote schaal, lijkt me. Maar voor patiënten die op de IC liggen hopelijk een goed middel om de scherpste randjes eraf te halen.
Ging vandaag de auto in om even lekker boodschappen te doen. In de ochtend. Voordat ik mijn auto ging starten, hoorde ik alweer dezelfde liedjes die ik elke ochtend hoorde richting werk. Zat toch even minstens een halve minuut voor mij uit te staren, voordat ik ging vertrekken..quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:46 schreef freeman1 het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Hoe ik iedere dag twee uur in de file heb zitten staan
Dat is over een maand, totaal niet duidelijk wat dan mogelijk is. Kan in de tussentijd van alles gebeuren of bekend worden over het virus.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:54 schreef Breekfast het volgende:
Enige kritiek die je op de persconferentie kunt hebben is dat het weinig perspectief biedt voor mensen; als hij een tipje van de sluier had gegeven over wat er eventueel na 20 mei weer mogelijk is dan houden mensen het misschien toch beter vol.
Ik denk ook dat het vertrouwen in die app volledig weg is, dus al zou die app werken, dan nog...quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die app is dood en begraven. Dus ze moeten iets anders verzinnen.
Dat horen we morgen, of ze het laten varen of toch doorzetten. Er waren geen alternatieven, dus het lijkt me sterk dat ze het nu al loslaten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die app is dood en begraven. Dus ze moeten iets anders verzinnen.
Heb je die rapporten gelezen van het weekend? Drama. Die app gaat er niet op korte termijn komen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:59 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het vertrouwen in die app volledig weg is, dus al zou die app werken, dan nog...
Volgens mij mag het al gebruikt worden volgens het behandelplan van het RIVM.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Kijken hoe snel remdesivir goedgekeurd kan worden. Klinkt in ieder geval heel wat beter dan chloroquine.
Ze kunnen zo veel willen. Tenzij je het gaat afdwingen (en dat hebben ze al uitgesloten) zijn deze apps dood en begraven. Heb je die rapporten gezien?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:59 schreef _I het volgende:
[..]
Dat horen we morgen, of ze het laten varen of toch doorzetten. Er waren geen alternatieven, dus het lijkt me sterk dat ze het nu al loslaten.
Ik leid het leven zoals tijdens mijn studieperiode: eigen tempo, resultaatgericht en efficiëntie. Misschien is het ingegoten vanuit de universiteit, maar ik vind de zelfstandigheid en het beroep op eigen verantwoordelijkheid echt geweldig. Op de universiteit ben je ook niet verplicht om bij hoorcolleges aanwezig te zijn: een goede samenwerking en de resultaten zijn dat telt. En het thuiswerken lijkt bij mij dat gevoel op te roepen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:48 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
[..]
Is mij deze week op gaan vallen, dat als ik weer naar kantoor zou moeten, ik ook mijn ritme weer zou moeten veranderen. Daarnaast mis ik de meeste collega's niet, dus na de crisis ga ik ander werk zoeken, want om weer fulltime bij die simpele zielen door te moeten brengen zie ik niet zo zitten ben ik nu wel achter gekomen.
Klopt, we mogen het gewoon voorschrijven, er zijn alsnog wel veel vraagtekens betreft het gebruik.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:59 schreef Viltje het volgende:
[..]
Volgens mij mag het al gebruikt worden volgens het behandelplan van het RIVM.
Ja, heb alles gezien en gelezen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze kunnen zo veel willen. Tenzij je het gaat afdwingen (en dat hebben ze al uitgesloten) zijn deze apps dood en begraven. Heb je die rapporten gezien?
wow scherpquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als je geen auto rijd dan boeit files of geen files je niet.
Fijn dan krijgen we de multinationals de bankiers met de 1 dood is een tragedie stalinistische motivationals.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:56 schreef trein2000 het volgende:
Interresante analyse: https://www.telegraaf.nl/(...)d&EMAIL_SK=SK5967795
Kernpunt: Het OMT moet een belangrijke adviseur blijven, maar er moet ruimte zijn voor een bredere invalshoek.
Dan nog rechtvaardigt dat zo’n debiele vraag waarom goed gedragingen beloont wordt niet. Daar gaat het niet om namelijk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:52 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dus dit.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Terecht, die gast moeten ze echt verbannen. Wat een drammerig kind was dat, nog nooit zoiets onprofessioneels gehoord. Verwachte hij een sticker van Rutte omdat hij zich zo goed aan de regels heeft gehouden, de afgelopen tijd, of wat?
En niet één keer die vraag stellen hè, er meermaals op terugkomen. Wat een mafkees.
Dit geldt ook voor kleine evenementjes!quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat is precies de definitie van een evenement? Vanaf hoeveel mensen? Rutte noemde vooral grote evenementen, maar geldt dit ook voor kleine concertjes van 30 man waarbij afstand houden geen probleem is?
Sorry, ik ben maar een simpel rechtenstudentje. Deze tekst gaat mij boven de pet, wat staat hier?quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Fijn dan krijgen we de multinationals de bankiers met de 1 dood is een tragedie stalinistische motivationals.
Heerlijk toch die open deuren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:01 schreef lighted het volgende:
[..]
wow scherp
en als je geen werk hebt..
en als je geen rijbewijs hebt..
en als je gedronken hebt..
en als je met pensioen bent..
Dat kan werken maar is dat het ook wanneer je dat permanent moet gaan slikken.... en in welke fase dan of met allerlei (neem maar aan) gevaarlijke bijwerkingen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Maar wat is feitelijk anders behalve het woon-werk verkeer? Er zijn dezelfde deadlines dus niet minder stresaquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:43 schreef Sucuk het volgende:
Ben ik ook benieuwd naar.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:02 schreef MakkieR het volgende:
Ik ben trouwens ook benieuwd hoe ouders en onderwijzers gaan reageren op de versoepeling van basisscholen. Voorheen was dit al een hekelpunt, ik zie hier nog niet echt verandering in. Volgens mij zijn onderwijzers en ook ouders nog steeds heel angstig en wantrouwend naar corona toe.
Evenementen waar een vergunning voor nodig is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat is precies de definitie van een evenement? Vanaf hoeveel mensen? Rutte noemde vooral grote evenementen, maar geldt dit ook voor kleine concertjes van 30 man waarbij afstand houden geen probleem is?
verguningsplichtig of iet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik dacht dat het alleen nog "compassionate use" was, en dat Gilead dat inmiddels weer teruggedraaid had voor de Nederlandse markt omdat ze niet genoeg konden produceren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:00 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Klopt, we mogen het gewoon voorschrijven, er zijn alsnog wel veel vraagtekens betreft het gebruik.
Ik denk dat deze ondernemers, die het water tot aan hun lippen zien, hier heel anders naar kijken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:01 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dan nog rechtvaardigt dat zo’n debiele vraag waarom goed gedragingen beloont wordt niet. Daar gaat het niet om namelijk.
Ik vrees dat onderwijs in opstand gaat komen want, zoals ook bij de lockdown, "we zijn geen proefkonijnen".quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:02 schreef MakkieR het volgende:
Ik ben trouwens ook benieuwd hoe ouders en onderwijzers gaan reageren op de versoepeling van basisscholen. Voorheen was dit al een hekelpunt, ik zie hier nog niet echt verandering in. Volgens mij zijn onderwijzers en ook ouders nog steeds heel angstig en wantrouwend naar corona toe.
die krijgen toch al iets ervoor terug?quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:03 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik denk dat deze ondernemers, die het water tot aan hun lippen zien, hier heel anders naar kijken.
Kan heel goed kloppen, heb het zelf nog niet geprobeerd om voor te schrijven, dus weet niet of het dan daadwerkelijk ook in de patiënt zou belanden. Heb er zelf moeite mee om 'experimentele' medicatie voor te schrijven aan patiënten die ze niet per sé nodig hebben.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik dacht dat het alleen nog "compassionate use" was, en dat Gilead dat inmiddels weer teruggedraaid had voor de Nederlandse markt omdat ze niet genoeg konden produceren.
Betreft evenementen, dat is gewoon hetzelfde als nu gebleven. vrijwel alles is van de baan tot 1 september. Best wel lang als je er over nadenkt. van maart tot september.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ja dat risico loop je. Maar dat risico loop je ook bij een centrale aansturing. We doen hier niet aan dwangarbeid.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:04 schreef lighted het volgende:
[..]
Ik vrees dat onderwijs in opstand gaat komen want, zoals ook bij de lockdown, "we zijn geen proefkonijnen".
Ik begrijp gedeeltelijk open ook niet helemaal, betekent dat scholen zelf het beleid mogen maken? en wat dan als de meeste leraren niet mee willen werken aan gedeeltelijk open en je dus vast loopt in de uitvoering?
wat ik zo hoor zijn ouders dolblij en gaat de vlag uit dat ze weer naar school kunnen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:04 schreef lighted het volgende:
[..]
Ik vrees dat onderwijs in opstand gaat komen want, zoals ook bij de lockdown, "we zijn geen proefkonijnen".
Ik begrijp gedeeltelijk open ook niet helemaal, betekent dat scholen zelf het beleid mogen maken? en wat dan als de meeste leraren niet mee willen werken aan gedeeltelijk open en je dus vast loopt in de uitvoering?
Wat was de eerste vraag?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Terecht, die gast moeten ze echt verbannen. Wat een drammerig kind was dat, nog nooit zoiets onprofessioneels gehoord. Verwachte hij een sticker van Rutte omdat hij zich zo goed aan de regels heeft gehouden, de afgelopen tijd, of wat?
En niet één keer die vraag stellen hè, er meermaals op terugkomen. Wat een mafkees.
Het duurt nog wel 3 weken natuurlijk, wellicht dat het vertrouwen dan wat groter is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:02 schreef MakkieR het volgende:
Kortom het hele evenementenseizoen kun je afschrijven.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:05 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Betreft evenementen, dat is gewoon hetzelfde als nu gebleven. vrijwel alles is van de baan tot 1 september. Best wel lang als je er over nadenkt. van maart tot september.
Blijft schandalig en ironisch. Ze willen het liefst iedereen riskeren voor het economische aspect maar staan zelf op omvallen na 1 maand, dan Telt die survival of the fittest logica niet meer.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:03 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik denk dat deze ondernemers, die het water tot aan hun lippen zien, hier heel anders naar kijken.
Voorspelling:quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:02 schreef MakkieR het volgende:
Ja, en dan zijn er geen onderwijzers.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wat ik zo hoor zijn ouders dolblij en gaat de vlag uit dat ze weer naar school kunnen.
ikn mijn familie zijn de leraren blij dat ze weer voor de klas kunnen staan dan zich voor schut voor een camera laten opnemenquote:Op dinsdag 21 april 2020 21:07 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, en dan zijn er geen onderwijzers.
Die liggen ergens spartelend werk te weigeren.
Die willen beleid laten bepalen door belonen van gedrag, ipv risicoinschatting door experts, ja? Zulke mensen kunnen we missen als kiespijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:03 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens, maar ik heb mijn twijfels bij de buigzaamheid van leraren gezien het al aanwezige minderwaardigheidscomplexquote:Op dinsdag 21 april 2020 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat risico loop je. Maar dat risico loop je ook bij een centrale aansturing. We doen hier niet aan dwangarbeid.
Ik denk ook dat je weer het verhaal gaat krijgen dat zij de deuren open mogen gooien zodat werkend Nederland weer de last kwijt is van hun kinderen. Dus de tweederangsburger. Rutte heeft dit wel weer heel gladjes ontweken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:04 schreef lighted het volgende:
[..]
Ze zullen maar moe worden omdat ze moeten werken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:04 schreef lighted het volgende:
[..]
Ging het maar alleen om welvaart. Het gaat ook om andere zorg, het gaat om fysieke zorg en het gaat om geestelijke zorg.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef michiel_merk het volgende:
Rutte heeft t kernachtig en doeltreffend verwoord: “de vrijheid van de een kan niet ten koste gaan van de gezondheid van de ander”. Dit is een basiswaarde waarop het beleid gebaseerd is. Daar sta ik met de volle 100% achter. We zullen met zn allen een tijdje sober moeten leven. We zijn dat na decennia van welvaart alleen niet meer gewend.
Ik geef je ook niet de garantie dat het gaat lukken. Maar als je het niet probeert weet je zeker dat het mis gaat.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:08 schreef lighted het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens, maar ik heb mijn twijfels bij de buigzaamheid van leraren gezien het al aanwezige minderwaardigheidscomplex
Eens, goed gezegd. Helaas is sober leven en een stoïcijnse mindset helemaal uit.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef michiel_merk het volgende:
Rutte heeft het kernachtig en doeltreffend verwoord: “de vrijheid van de een kan niet ten koste gaan van de gezondheid van de ander”. Dit is een basiswaarde waarop het beleid gebaseerd is. Daar sta ik met de volle 100% achter. We zullen met zn allen een tijdje sober moeten leven. We zijn dat na decennia van welvaart alleen niet meer gewend.
Ja. Maar dit zijn zulke uitzonderlijke tijden dat ze je waarschijnlijk gaan afschepen met een voucher.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:07 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Heeft iemand hier enig idee of een organisatie als Carré verplicht is een refund te geven bij een voorstelling geboekt begin maart?
dit is eigenlijk ook gewoon zo, maar dat wordt alleen niet officieel gezegd.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:08 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik denk ook dat je weer het verhaal gaat krijgen dat zij de deuren open mogen gooien zodat werkend Nederland weer de last kwijt is van hun kinderen. Dus de tweederangsburger. Rutte heeft dit wel weer heel gladjes ontweken.
Is dat vooral hoop of is er zicht op iets concreets wat we nader kunnen beschouwen of lezen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:52 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik ervaar juist minder stress. Wat anders is bij mij:quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:02 schreef Kirumba het volgende:
[..]
Maar wat is feitelijk anders behalve het woon-werk verkeer? Er zijn dezelfde deadlines dus niet minder stresa
Je ziet toch het nieuws, dat dit helemaal niet het geval is, de horeca is hiermee groot in het nieuws gekomen, dat de 1.5m economie sowieso niet werkt en dat sommige bedrijven helemaal geen vergoeding krijgen want ze hebben geen maandcijfers van februari ( winter), dat heeft de horeca niet. Dus een overvloed aan tussen wal en schip situaties.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
die krijgen toch al iets ervoor terug?
Verfrissende woorden voor een VVD’erquote:Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef michiel_merk het volgende:
Rutte heeft het kernachtig en doeltreffend verwoord: “de vrijheid van de een kan niet ten koste gaan van de gezondheid van de ander”. Dit is een basiswaarde waarop het beleid gebaseerd is. Daar sta ik met de volle 100% achter. We zullen met zn allen een tijdje sober moeten leven. We zijn dat na decennia van welvaart alleen niet meer gewend.
Niet de vergunningsvrije zeggen sommigen hier. Voor veel kleine evenementen hoef je geen vergunning (wordt op gemeente-niveau bepaald).quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:05 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Betreft evenementen, dat is gewoon hetzelfde als nu gebleven. vrijwel alles is van de baan tot 1 september. Best wel lang als je er over nadenkt. van maart tot september.
de medewerkers zitten toch in de now en banken zijn meelevender, huurbazen zijn meelevender. Er zijn uitzonderigen, maar ik ken ee horeca ondenemer en alle mensen zitten in de now, leningen hoeven tijdelijk niet betaald te worden en de huur is naar 25% teruggebracht.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:11 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je ziet toch het nieuws, dat dit helemaal niet het geval is, de horeca is hiermee groot in het nieuws gekomen, dat de 1.5m economie sowieso niet werkt en dat sommige bedrijven helemaal geen vergoeding krijgen want ze hebben geen maandcijfers van februari ( winter), dat heeft de horeca niet. Dus een overvloed aan tussen wal en schip situaties.
Dan zullen gemeentes daar wel voor gaan liggen (en terecht).quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Niet de vergunningsvrije zeggen sommigen hier. Voor veel kleine evenementen hoef je geen vergunning (wordt op gemeente-niveau bepaald).
zolang je 1.5m afstand houdt, geen vergunning nodig hebt, dan mag het gewoon hoor.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan zullen gemeentes daar wel voor gaan liggen (en terecht).
Als je het over horeca hebt, dan valt of staat alles met 1 maand, heel simpel, we noemen dit seizoensbedrijven en sommige daarvan moeten hun jaaromzet draaien in zes weken. ( de bouwvak )quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Blijft schandalig en ironisch. Ze willen het liefst iedereen riskeren voor het economische aspect maar staan zelf op omvallen na 1 maand, dan Telt die survival of the fittest logica niet meer.
Tot 20 mei mag sowieso vrijwel niets he. Hele kleine controleerbare evenementen kunnen misschien wel weer op een gegeven moment, zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan zullen gemeentes daar wel voor gaan liggen (en terecht).
Dat is wel heel erg overdreen, maar het klopt dat sommige bedrijven in een beperkte tijd hun gehele omzet moeten halen van een jaar.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als je het over horeca hebt, dan valt of staat alles met 1 maand, heel simpel, we noemen dit seizoensbedrijven en sommige daarvan moeten hun jaaromzet draaien in zes weken. ( de bouwvak )
Ik zie ongelooflijk veel veranderingen om mij heen gebeuren die niet mogelijk zouden moeten zijn. We leven ineens in een wereld, waarin de landsgrenzen gesloten zijn en je 40$ toe krijgt bij een vat olie.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Is dat vooral hoop of is er zicht op iets concreets wat we nader kunnen beschouwen of lezen.
Op dit moment zijn bijeenkomsten ook verboden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zolang je 1.5m afstand houdt, geen vergunning nodig hebt, dan mag het gewoon hoor.
Je kan toch gewoon een buffer hebben om het tot bv juni vol te houden na al die gouden jaren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als je het over horeca hebt, dan valt of staat alles met 1 maand, heel simpel, we noemen dit seizoensbedrijven en sommige daarvan moeten hun jaaromzet draaien in zes weken. ( de bouwvak )
De Arena dichtlassen en volgooien.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:15 schreef polderturk het volgende:
Kunnen we onze lege gasvelden nu niet met spotgoedkope olie vullen?
Om het later weer te gebruiken?
Ok mooi, roken mag niet meer. Vliegen, autorijden en andere activiteiten die de lucht vervuilen ook niet. De intensieve veeteelt gaat dan ook op de schop. Wordt nog wat met het land zoquote:Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef michiel_merk het volgende:
Als je een vast inkomen hebt is dit geen probleem, maar denk je in hoeveel Nederlanders deze luxe niet hebben. Dat zijn er echt heel veel.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef michiel_merk het volgende:
De studie:quote:Largest analysis of hydroxychloroquine use finds no benefit for coronavirus, increased deaths
An anti-malaria drug touted by President Trump as a potential "game changer" amid the coronavirus outbreak showed no benefit for patients, according to an analysis of those hospitalized in Veterans Health Administration medical centers.
The analysis found the two primary outcomes for COVID-19 patients treated with hydroxychloroquine were death and the need for mechanical ventilation.
The analysis was conducted retrospectively, based on data from patients hospitalized with confirmed coronavirus infections in all VA medical centers until April 11.
The study analyzed only 368 patients but represented the largest look at the outcomes of COVID-19 patients treated with hydroxychloroquine – with or without azithromycin, a common antibiotic – anywhere in the world.
Denk dat deze domme vraag gezamenlijk door de NOS en 2e kamer is samengesteld.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Matige studie, een retrospectief cohort onderzoek zonder correctie voor klinische variabelen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De studie:
https://www.medrxiv.org/c(...).20065920v1.full.pdf
Dat zijn keuzes.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als je een vast inkomen hebt is dit geen probleem, maar denk je in hoeveel Nederlanders deze luxe niet hebben. Dat zijn er echt heel veel.
Nu ze de man op straat niet meer kunnen interviewen, schat de NOS zelf in wat er speelt onder de mense. Dit kwam blijkbaar uit de brainstormsessie rollen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:21 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Denk dat deze domme vraag gezamenlijk door de NOS en 2e kamer is samengesteld.
Ik zie deze domme vraag hier ook namelijk de laatste tijd veelvuldigs voorbij komen......speciaal voor de speciale behoeftiger.
”I mean, what do you have to lose?[/quote]quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De studie:
Alleen al om die uitspraak heeft hij mijn stem.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef michiel_merk het volgende:
Zoiets ging Trump ook doen (laten onderzoeken). Desnoods een stuw/meer leegpompen en dat afvullen met olie en dan geld toe krijgen, ik d8 iets van $40 per vat. Wel grappig hoe termijn contracten kunnen uitpakken. Men wilde olie voor een prijs dan krijg je het ook. Waar je het laat mag je dan zelf bepalen. Niemand kon ook vermoeden dat je - in verhouding - nauwelijks nog olie nodig hebt. Deze boemerang komt straks natuurlijk weer terug als de economie...... van de winterquote:Op dinsdag 21 april 2020 21:15 schreef polderturk het volgende:
Ik snap je punt, maar met de horeca ga je met dit soort vrijgevigheid nog steeds niet redden. Horeca is wat dat aan gaat best wel een unieke branche. Het is een chaotische brance waarin een hele korte tijd ( bouwvak ) , heel veel geld verdiend moet worden om het te kunnen redden. Elke horeca ondernemer weet dit. Daarom wijst men de 1.5m al meteen van de hand, dit is in de ogen van deze bijzondere ondernemers onmogelijk om mee te werken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de medewerkers zitten toch in de now en banken zijn meelevender, huurbazen zijn meelevender. Er zijn uitzonderigen, maar ik ken ee horeca ondenemer en alle mensen zitten in de now, leningen hoeven tijdelijk niet betaald te worden en de huur is naar 25% teruggebracht.
Het is kiezen tussen 2 kwaden, wanneer je alles los laat word zorg helemaal overbelast, en duurt het nog langer.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Ging het maar alleen om welvaart. Het gaat ook om andere zorg, het gaat om fysieke zorg en het gaat om geestelijke zorg.
Dat is ook gezondheid.
Zullen ze in Groningen leuk vinden, die zijn al vaak genoeg genaaid door de Nederlander.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:15 schreef polderturk het volgende:
Ik vind dat die App georganiseerd moet worden op wereldwijd niveau. Niet per land. Zo gaan te veel verschillen ontstaan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:26 schreef Jed1Gam het volgende:
Rutte vertelt niks over die app, terwijl het vorige week ooh zo belangrijk was.
Tot er iemand naar vraagt; en hij nog kort vermeldt dat het 1 van de belangrijkste punten is voor versoepeling. "Dat ze willen zien met wie je in contact bent geweest".
Hij wilde gewoon niet vertellen dat het tot nu toe keihard faalt, maar dat ze het met alle geweld gewoon door gaan drukken.
Ja.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:26 schreef Jed1Gam het volgende:
Rutte vertelt niks over die app, terwijl het vorige week ooh zo belangrijk was.
Tot er iemand naar vraagt; en hij nog kort vermeldt dat het 1 van de belangrijkste punten is voor versoepeling. "Dat ze willen zien met wie je in contact bent geweest".
Hij wilde gewoon niet vertellen dat het tot nu toe keihard faalt, maar dat ze het met alle geweld gewoon door gaan drukken.
Nou de zomer is in het algemeen wel heel belangrijk voor de Horeca, vooral de bouwvak.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg overdreen, maar het klopt dat sommige bedrijven in een beperkte tijd hun gehele omzet moeten halen van een jaar.
Thx.... nog niet gelezen maar op grond van andere info is de HxCl ook veel te veel gepushed. Hetzelfde zie je met het nieuw gemarkte Remdesvir want men er doorheen probeert te drukken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De studie:
Zo werkt dit vaak niet in de horeca, geld dat je verdiend, investeer je weer in de zaak. bovendien is de horeca geen vetpot, zeker niet als de wintermaanden heel mager zijn. Ik heb het hier vooral over seizoensgebonden bedrijven en dat zijn er heel veel.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon een buffer hebben om het tot bv juni vol te houden na al die gouden jaren.
Dat staat ook in de conclusie:quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:21 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Matige studie, een retrospectief cohort onderzoek zonder correctie voor klinische variabelen.
Misschien kreeg de ene groep wel hydroxychloroquine omdat ze gemiddeld zieker waren dan de andere, en is de mortaliteit daardoor hoger.
Dit is waarom je een RCT nodig hebt.
quote:These findings highlight theimportance of awaiting theresults of ongoing prospective, randomized, controlled studies before widespread adoption of these drugs.
Leraren/directeuren die geïnterviewd werden na de persconferentie, waren in ieder geval grotendeels positiefquote:Op dinsdag 21 april 2020 21:02 schreef MakkieR het volgende:
Ja Librije heeft hier geen last van.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:31 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Zo werkt dit vaak niet in de horeca, geld dat je verdiend, investeer je weer in de zaak. bovendien is de horeca geen vetpot, zeker niet als de wintermaanden heel mager zijn. Ik heb het hier vooral over seizoensgebonden bedrijven en dat zijn er heel veel.
En kijk is aan...quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Voorspelling:
Ouders: initieel blij omdat ze nu zgn. productiever kunnen thuiswerken. Later klagen dat hun kind geen proefkonijn moet zijn in de versoepeling van de maatregelen, want ''het is allemaal nog onzeker rondom het virus. Enkel dat data tot nu aangeeft dat kinderen niet een groot deel uitmaken van de data. Meer niet.''
Leraren: wilden dat scholen opengingen onder het mom van ''kinderen moeten geen achterstand opbouwen''. Nu is een veiligheidsgevoel rondom baanzekerheid enigszins bevredigd, en nu zullen ze zich opeens en achteraf zorgen maken vanuit veiligheidsgevoel rondom gezondheid. Dus, meer ziekmeldingen en weer geklaag ''want ja kinderen zijn mogelijk weerbaarder maar ze kunnen het nog steeds overdragen op volwassenen''
quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:31 schreef quirina het volgende:
https://www.petities.com/(...)number=2&num_rows=10
Ja er zijn al 13 handtekeningen hoor !
Maar ik deel hem voor degenen die tegen onderwijs en kinderopvang zijn in de Corona tijd.
1 punt hebben ze wel gelijk in... RIVM heeft nog niet eens hun eigen grondige onderzoek afgerond.
Dat weet ik, met dergelijke vage teksten eindigt elke publicatie. "further research is warranted" is ook zo'n heerlijke dooddoener.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat staat ook in de conclusie:
[..]
Ja maar dat is maar een fractie van de leraren he.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Leraren/directeuren die geïnterviewd werden na de persconferentie, waren in ieder geval grotendeels positief
Die ondernemers zullen ook gewoon personeel dat zich dus zorgen maakt dus ze zijn niet de enigequote:Op dinsdag 21 april 2020 20:52 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dit is eens de reden dat de scholen weer snel open moeten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:33 schreef Sucuk het volgende:
Nog kort geleden:
[..]
En kijk is aan...
[..]
Waarbij “gouden jaren” ook wel relatief is voor veel horeca, ook best goed lopende zaken houden niet enorm veel over onder de streep.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon een buffer hebben om het tot bv juni vol te houden na al die gouden jaren.
Dit is echt kansloos. Dan laat je je kinderen lekker thuis. Leerplicht gaat daar nu niks aan doen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:31 schreef quirina het volgende:
Maar ik deel hem voor degenen die tegen onderwijs en kinderopvang zijn in de Corona tijd.
1 punt hebben ze wel gelijk in... RIVM heeft nog niet eens hun eigen grondige onderzoek afgerond.
Man man man wat een treurige bende daarquote:Op dinsdag 21 april 2020 21:31 schreef quirina het volgende:
twitter:2eKamertweets twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 18:06:33De #TweedeKamer neemt tijdelijk de Oude Zaal weer in gebruik
als vergaderzaal. Op deze plek kwam de Kamer tot in 1992 plenair bijeen. Op woensdag 22 april is er een rondetafelgesprek over de corona-app. Lees meer over de zaal: https://t.co/CPyRK8bflk https://t.co/StAO6BITiX reageer retweet
Kijk = aan?quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:33 schreef Sucuk het volgende:
Nog kort geleden:
[..]
En kijk is aan...
[..]
Gelukkig ben jij er voor die zieke (oudere) onderwijzers als het verkeerd loopt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:34 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dit is eens de reden dat de scholen weer snel open moeten.
Oh, zeker, maar heb wel het gevoel dat ze positiever dan met die enorme onduidelijkheid die er destijds (op alle gebieden overigens) wasquote:Op dinsdag 21 april 2020 21:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja maar dat is maar een fractie van de leraren he.
De eerste dagen is het misschien leuk en spannend, maar laat het eerst maar een paar dagen inzinken. Ik ben benieuwd hoe de senioren onderwijzers hierop gaan reageren. Ik had ergens gelezen dat Nederland heel veel oudere onderwijzers heeft. Gaat deze groep ook gewoon weer aan het werk, terwijl ze thuis de kleinkinderen niet mogen zien, was een terechte opmerking.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Leraren/directeuren die geïnterviewd werden na de persconferentie, waren in ieder geval grotendeels positief
Daarom de boel nu indammen en daarna zo snel mogelijk de economie weer open gooien. De ouderen en zwakkeren beschermen cq isoleren en de gezonde jongere bevolking de economie weer laten draaien. Want de consequenties zijn idd niet meer te overzien als de halve bevolking straks geen baan meer heeft.Ik heb een vast inkomen, mijn baan staat wellicht straks ook op de wip. maar als alles nu open gaat, en de ic-s stromen weer vol ben je weer terug bij af en ben je nog langer in deze siuatiequote:Op dinsdag 21 april 2020 21:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als je een vast inkomen hebt is dit geen probleem, maar denk je in hoeveel Nederlanders deze luxe niet hebben. Dat zijn er echt heel veel.
Leraren die deze conclusies niet snappen moeten misschien ook maar geen les meer geven.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:36 schreef quirina het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij er voor die zieke (oudere) onderwijzers als het verkeerd loopt.
Maar die gaan ook aan de haal met anekdotische verhalen van artsen die een 100% success rate behalen, dan is een tegengeluid misschien wenselijk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:34 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dat weet ik, met dergelijke vage teksten eindigt elke publicatie. "further research is warranted" is ook zo'n heerlijke dooddoener.
Het jammere is dat de meeste media er dan wel mee aan de haal gaan.
Ja dan heb je een restaurant te pakken, het is daar zo exclusief dat zelfs de 1.5m economie geen probleem is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:33 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja Librije heeft hier geen last van.
Zoiets ving ik ook op, maar heb je daar een bron bij?quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dit is echt kansloos. Dan laat je je kinderen lekker thuis. Leerplicht gaat daar nu niks aan doen.
Ik weet zeker dat ik het ergens gelezen heb maar weet begod niet meer waar. AD blog?quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zoiets ving ik ook op, maar heb je daar een bron bij?
Er is nog een reden om je kind thuis te willen houden, namelijk als iemand anders in het gezin tot een risicogroep behoort. We mogen ouderen nog steeds niet bezoeken, maar er zijn meer kwetsbare mensen.
Dan is er nu mooi tijd om die risicogroepen onder de onderwijzers te inventariseren (dit kan de leiding van de basisschool doen) en in overleg met een bedrijfsarts een besluit te nemen over het wel of niet inzetten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:36 schreef quirina het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij er voor die zieke (oudere) onderwijzers als het verkeerd loopt.
En ze hebben al lerarentekort. Dit kan nog naar worden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:41 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dan is er nu mooi tijd om die risicogroepen onder de onderwijzers te inventariseren (dit kan de leiding van de basisschool doen) en in overleg met een bedrijfsarts een besluit te nemen over het wel of niet inzetten.
In de zorg, in de winkels, bij handhaving etc. werken de werknemers ook allemaal gewoon door en deze lopen een groter risico.
Dan prijzen zij zich goed uit de markt en stellen mensen hun vakantie nog wel even uit verwacht ik.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:40 schreef RipCity het volgende:
Mensen met Nederlandse vakantiehuisjes gaan helemaal cashen deze zomer. zou prijzen x5 omhoog gooien.
Ik ben zelf veel meer een voorstander van eigen keuze. kies je als oudere voor tijdrekken, of kwaliteit van leven met het risico ziek te worden. Verder en dit had allang moeten gebeuren. Zieke corona ouderen scheiden van de gezonde ouderen. Stop deze mensen in een zorghotel met medici aan hun hand en laat de verzorginghuizen gewoon open blijven voor bezoek, zodat de ouderen gewoon van hun vrijheid kan genieten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:37 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Daarom de boel nu indammen en daarna zo snel mogelijk de economie weer open gooien. De ouderen en zwakkeren beschermen cq isoleren ( opsluiten ) en de gezonde jongere bevolking de economie weer laten draaien. Want de consequenties zijn idd niet meer te overzien als de halve bevolking straks geen baan meer heeft.Ik heb een vast inkomen, mijn baan staat wellicht straks ook op de wip. maar als alles nu open gaat, en de ic-s stromen weer vol ben je weer terug bij af en ben je nog langer in deze siuatie
Ik hoop dat het meevalt met de onderwijzers die echt niet kunnen werken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:42 schreef quirina het volgende:
[..]
En ze hebben al lerarentekort. Dit kan nog naar worden.
Mensen in niet-vitale beroepen raken hun baan kwijt, willen hun hypotheek / huur toch wel blijven betalen en zullen banen zoeken waar ze die kunnen vinden. In de vitale sector dus. Hopen dat er een beweging optreedt van niet-vitaal naar vitale beroepen, zodat de werkdruk daar een keer omlaag kan. En dan heb ik het absoluut niet over mijn eigen baan, want hoe hoger de druk, hoe meer ik daar op kick, maar op onderwijs, verpleegkundigen, thuiszorg, jeugdzorg etc...quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:42 schreef quirina het volgende:
[..]
En ze hebben al lerarentekort. Dit kan nog naar worden.
Feit blijft dat dit een gevoelig punt is. Ik ben er ook niet zo zeker van hoe leraren gaan reageren. Het zijn vooral de oudere leraren die angstig zijn en dat is niet onterecht. Kun je deze mensen verplichten te gaan werken. Ik denk het niet. Dan kom je inderdaad al heel snel op afschuwelijke tekorten. want tekorten zijn er nu al.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik hoop dat het meevalt met de onderwijzers die echt niet kunnen werken.
Het onderwijs had het al zwaar. Nu moeten leerkrachten ook nog eens thuisblijven als ze klachten hebben, wat veel leerkrachten aan de lopende band hebben. De onderbezetting gaat denk ik immens worden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik hoop dat het meevalt met de onderwijzers die echt niet kunnen werken.
Dan heb je het over de lange termijn. Zij-instromers moeten eerst opgeleid worden tot leerkracht.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:46 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Mensen in niet-vitale beroepen raken hun baan kwijt, willen hun hypotheek / huur toch wel blijven betalen en zullen banen zoeken waar ze die kunnen vinden. In de vitale sector dus. Hopen dat er een beweging optreedt van niet-vitaal naar vitale beroepen, zodat de werkdruk daar een keer omlaag kan. En dan heb ik het absoluut niet over mijn eigen baan, want hoe hoger de druk, hoe meer ik daar op kick, maar op onderwijs, verpleegkundigen, thuiszorg, jeugdzorg etc...
Ja, zal niet op zeer korte termijn zijn, maar hand- en spandiensten kan je al direct opstarten, samen met omscholingstrajecten voor de langere termijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan heb je het over de lange termijn. Zij-instromers moeten eerst opgeleid worden tot leerkracht.
Tja, ouder zorgpersoneel, ouder winkelpersoneel, oudere handhavers etc. ik zie ze allemaal gewoon hun werk doen, maar goed inderdaad een gevoelig punt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:48 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Feit blijft dat dit een gevoelig punt is. Ik ben er ook niet zo zeker van hoe leraren gaan reageren. Het zijn vooral de oudere leraren die angstig zijn en dat is niet onterecht. Kun je deze mensen verplichten te gaan werken. Ik denk het niet. Dan kom je inderdaad al heel snel op afschuwelijke tekorten. want tekorten zijn er nu al.
Staan er tegenwoordig 70 en 80 plussers voor de klassen?quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:37 schreef MakkieR het volgende:
[..]
De eerste dagen is het misschien leuk en spannend, maar laat het eerst maar een paar dagen inzinken. Ik ben benieuwd hoe de senioren onderwijzers hierop gaan reageren. Ik had ergens gelezen dat Nederland heel veel oudere onderwijzers heeft. Gaat deze groep ook gewoon weer aan het werk, terwijl ze thuis de kleinkinderen niet mogen zien, was een terechte opmerking.
Jonge onderwijzers krijgen straks massaal een burn out, omdat er straks onderbezetting is. Met het scheiden van de klassen heb je straks twee keer zoveel werk, want je moet twee keer lesgeven aan een klas.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het onderwijs had het al zwaar. Nu moeten leerkrachten ook nog eens thuisblijven als ze klachten hebben, wat veel leerkrachten aan de lopende band hebben. De onderbezetting gaat denk ik immens worden.
ik denk eerder aan 50 tot 70 jaar, daar zijn er wel heel veel van. helemaal door het chronische lerarentekort.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:51 schreef the-eye het volgende:
[..]
Staan er tegenwoordig 70 en 80 plussers voor de klassen?
Volgens mij moet je naar het Viva forum?quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:53 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, we beseffen nu echt heel goed als de maatregelen nog na 20 mei nog van kracht blijven, zowel onze economie nu nog maar half draait en niet op volle kracht meer draait, echter zullen de gevolgen hiervan heel ernstig worden voor ons allemaal. We zien ook meer problemen opduiken zoals baan verliezen, financiële problemen, huwelijks/relatieproblemen en veel meer. Zo te zien is dat niet alles in paar maanden op te lossen, sterker nog dat het ook een tijdje economische recessie aan zal komen in hele wereld. Ik denk met name dat Rutte groot gelijk heeft wat hij paar weken eerder gezegd heeft zowel het leven voor de pandemie nooit meer terug zal keren. Daar moeten we ons goed nog op voorbereiden zeker dat het een heel andere leven is na het coronavirus-tijdperk. Juist we moeten ook jaren sober gaan leven met weinig geld dus.
Voor mij breken nu na jarenlang studeren en een ruim abonnement op de DUO de rijkste tijden aan! Maar toch bedankt voor je wijsheden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:53 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, we beseffen nu echt heel goed als de maatregelen nog na 20 mei nog van kracht blijven, zowel onze economie nu nog maar half draait en niet op volle kracht meer draait, echter zullen de gevolgen hiervan heel ernstig worden voor ons allemaal. We zien ook meer problemen opduiken zoals baan verliezen, financiële problemen, huwelijks/relatieproblemen en veel meer. Zo te zien is dat niet alles in paar maanden op te lossen, sterker nog dat het ook een tijdje economische recessie aan zal komen in hele wereld. Ik denk met name dat Rutte groot gelijk heeft wat hij paar weken eerder gezegd heeft zowel het leven voor de pandemie nooit meer terug zal keren. Daar moeten we ons goed nog op voorbereiden zeker dat het een heel andere leven is na het coronavirus-tijdperk. Juist we moeten ook jaren sober gaan leven met weinig geld dus.
Nee, echt niet hoor, man.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:54 schreef RipCity het volgende:
[..]
Volgens mij moet je naar het Viva forum?
Vanuit het perspectief van de samenleving snap ik dat, en ook het besluit van het kabinet om de scholen deels open te gooien. Er is nu eenmaal een heel grote kans dat dat nauwelijks invloed heeft op de verspreiding van het virus.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:50 schreef rutger05 het volgende:
Ik vind het zo goed als normaal kunnen doorgaan zeer essentieel voor de maatschappij en de ontwikkeling van de kinderen.
Denk wel dat hij een punt heeft dat we financiële sobere jaren in gaan. Dit gaat nog jaren gevolgen hebben in onze portemonnee.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:54 schreef RipCity het volgende:
[..]
Volgens mij moet je naar het Viva forum?
Ja, dat is het ook. Het zal wel een tweedelig volk komen, arm en rijk hier in Nederland.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:54 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Voor mij breken nu na jarenlang studeren en een ruim abonnement op de DUO de rijkste tijden aan! Maar toch bedankt voor je wijsheden.
Zeker weten en als dat echt nodig is moet de school als werkgever daar ook samen met de werknemer uit komen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vanuit het perspectief van de samenleving snap ik dat, en ook het besluit van het kabinet om de scholen deels open te gooien. Er is nu eenmaal een heel grote kans dat dat nauwelijks invloed heeft op de verspreiding van het virus.
Maar als jij een leerkracht bent die tot een risicogroep behoort of een gezinslid hebt dat tot een risicogroep behoort, dan wil je vooral het risico voor jezelf of je geliefde verkleinen. Dat is toch ook logisch?
En terecht.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:44 schreef Breekfast het volgende:
Ik heb nog niet eerder in dit subforum gekeken, maar het lijkt me dat met dit nieuwsbericht wel wat mensen op hun plek gezet kunnen worden. En dat is altijd goed.quote:More deaths, no benefit from malaria drug in VA virus study
With 368 patients, the study is the largest look so far of hydroxychloroquine with or without the antibiotic azithromycin for Covid-19.
A malaria drug widely touted by President Donald Trump for treating the new coronavirus showed no benefit in a large analysis of its use in U.S. veterans hospitals. There were more deaths among those given hydroxychloroquine versus standard care, researchers reported.
Alle werkenden gewoon minder belasting laten betalen en beroepswerklozen kaal plukkenquote:Op dinsdag 21 april 2020 21:53 schreef Ven1972 het volgende:
Ja dit is echt de perfecte tijd om de kloof tussen arm en rijk te vergrotenquote:Op dinsdag 21 april 2020 22:01 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Alle werkenden gewoon minder belasting laten betalen en beroepswerklozen kaal plukken
Precies ik heb niks tegen de zwakkere maar ze houden je wel opquote:Op dinsdag 21 april 2020 22:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja dit is echt de perfecte tijd om de kloof tussen arm en rijk te vergroten
Ik ben meer van het voortschrijdend inzicht dat het 'ha-zie-je-wel' principe.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:59 schreef VoMy het volgende:
https://www.politico.com/(...)navirus-study-198590
[..]
Ik heb nog niet eerder in dit subforum gekeken, maar het lijkt me dat met dit nieuwsbericht wel wat mensen op hun plek gezet kunnen worden. En dat is altijd goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is absoluut logisch, maar dit geldt toch ook voor een supermarktmedewerker, zorgverlener, schoonmaker etc.? Waarom is het anders bij leerkrachten? Zij hebben nog het geluk en de luxe gehad om ruim vier weken vanuit huis te werken, terwijl andere werknemers gewoon nog naar hun werk moesten tijdens de piek.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vanuit het perspectief van de samenleving snap ik dat, en ook het besluit van het kabinet om de scholen deels open te gooien. Er is nu eenmaal een heel grote kans dat dat nauwelijks invloed heeft op de verspreiding van het virus.
Maar als jij een leerkracht bent die tot een risicogroep behoort of een gezinslid hebt dat tot een risicogroep behoort, dan wil je vooral het risico voor jezelf of je geliefde verkleinen. Dat is toch ook logisch?
Why should we care?quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:06 schreef Tokay het volgende:
Geen idee of dit al aan de orde is gekomen, maar waar was Corona-minister Hugo de Jonge tijdens de persconferentie? Ik vond dat maar raar.
Weet een van jullie de reden van zijn opvallende afwezigheid?
Nederlandse overheid heeft minimaal 360.000 werklozen mensen nodig om het ambtenaren systeem te laten draaien..... Vandaar zoveel gast arbeiders worden toegelaten op de Nederlandse arbeidsmarkt. Polen , Hongaren, Bulgaren en Roemenenquote:Op dinsdag 21 april 2020 22:01 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Alle werkenden gewoon minder belasting laten betalen en beroepswerklozen kaal plukken
Ik vond het eigenlijk wel fijn. Rutte die het voor Henk en Ingrid uitlegd en Jaap die even hoorcollege geeft waar 90% van Nederland niks van snaptquote:Op dinsdag 21 april 2020 22:06 schreef Tokay het volgende:
Geen idee of dit al aan de orde is gekomen, maar waar was Corona-minister Hugo de Jonge tijdens de persconferentie? Ik vond dat maar raar.
Ziek?quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:06 schreef Tokay het volgende:
Na het debacle met 4 personen een tijdje geleden is afgesproken dat er max 2 personen spreken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:06 schreef Tokay het volgende:
Zat bij de kapperquote:Op dinsdag 21 april 2020 22:06 schreef Tokay het volgende:
Of wellicht nog in dubio welke schoenen hij zou aantrekken?quote:
Auwquote:Op dinsdag 21 april 2020 21:59 schreef VoMy het volgende:
https://www.politico.com/(...)navirus-study-198590
[..]
Ik heb nog niet eerder in dit subforum gekeken, maar het lijkt me dat met dit nieuwsbericht wel wat mensen op hun plek gezet kunnen worden. En dat is altijd goed.
Het hangt van de aard van het beroep af, maar scholen zijn bij uitstek plekken waar veel mensen bijeenkomen in relatief kleine ruimtes. Eten kunnen kopen en beter worden zijn essentieel, maar onderwijs is van een andere orde. Natuurlijk, het is belangrijk, maar wel minder belangrijk. En veel kinderen redden het wel met onderwijs op afstand. Mijn kinderen zijn daar een voorbeeld van.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:04 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is absoluut logisch, maar dit geldt toch ook voor een supermarktmedewerker, zorgverlener, schoonmaker etc.? Waarom is het anders bij leerkrachten? Zij hebben nog het geluk en de luxe gehad om ruim vier weken vanuit huis te werken, terwijl andere werknemers gewoon nog naar hun werk moesten tijdens de piek.
Zij zijn nu de eerste groep die vanuit hun veilige thuishaven weer naar werk moeten, terwijl er ook een hele grote groep mensen is geweest die nooit veilig thuis hebben kunnen zitten, maar gewoon dagelijks naar werk moesten.
*knip,niet op de man*quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het hangt van de aard van het beroep af, maar scholen zijn bij uitstek plekken waar veel mensen bijeenkomen in relatief kleine ruimtes. Eten kunnen kopen en beter worden zijn essentieel, maar onderwijs is van een andere orde. Natuurlijk, het is belangrijk, maar wel minder belangrijk. En veel kinderen redden het wel met onderwijs op afstand. Mijn kinderen zijn daar een voorbeeld van.
Ik behoor tot een risicogroep, dat speelt wel mee ja. En bij ons gaat het thuis prima zoals het nu gaat, dus ik sta niet te springen om de kinderen naar school te brengen.quote:
Ok, dat het minder essentieel is ben ik het met je eens, maar wij moeten toch rustig aan het leven weer oppakken. Kunnen niet voor altijd in onze woningen blijven schuilen. Ik had het liefst gezien dat ze nog even hun eigen onderzoek zouden afwachten, maar vroeg of laat moeten de scholen weer open. Een paar weken is geen probleem, maar je kan dit geen jaar volhouden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het hangt van de aard van het beroep af, maar scholen zijn bij uitstek plekken waar veel mensen bijeenkomen in relatief kleine ruimtes. Eten kunnen kopen en beter worden zijn essentieel, maar onderwijs is van een andere orde. Natuurlijk, het is belangrijk, maar wel minder belangrijk. En veel kinderen redden het wel met onderwijs op afstand. Mijn kinderen zijn daar een voorbeeld van.
O ja? jouw kinderen zijn een voorbeeld voor een grote groep? kom op zeg, wat een ongelofelijke kort zichtige gedachtequote:Op dinsdag 21 april 2020 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En veel kinderen redden het wel met onderwijs op afstand. Mijn kinderen zijn daar een voorbeeld van.
Mja, op zich zou ik geen problemen hebben als ouders waarbij het duidelijk goed gaat qua thuisonderwijs etc. gewoon hun gang te laten gaan (onder bepaalde voorwaarden).quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik behoor tot een risicogroep, dat speelt wel mee ja. En bij ons gaat het thuis prima zoals het nu gaat, dus ik sta niet te springen om de kinderen naar school te brengen.
Mja, ik ben daar ook niet zo happig op, hoor. Als het even kan blijf ik de komende maanden gewoon lekker thuis.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Iedereen gaat straks weer beetje bij beetje meer risico lopen, daar ontkomen wij gewoon niet aan.
Kap eens met dat op de man spelen constant. Lees gewoon wat er staat aub. Bij haar kinderen gaat thuisonderwijs prima, net zoals bij veel andere kinderen. Hoe groot de groep is heeft zij het niet eens over.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:18 schreef lighted het volgende:
[..]
O ja? jouw kinderen zijn een voorbeeld voor een grote groep? kom op zeg, wat een ongelofelijke kort zichtige gedachte
Dan hou je ze toch voorlopig nog gewoon thuis ? Volgens mij mag dat wel hoor. De inspectie komt daar echt nog niet voor langs.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik behoor tot een risicogroep, dat speelt wel mee ja. En bij ons gaat het thuis prima zoals het nu gaat, dus ik sta niet te springen om de kinderen naar school te brengen.
Ik hoef mijn leven niet zo nodig nu al op te pakken. Mijn lief en ik werken vanuit huis en dat gaat prima. De kinderen volgen hun lessen en krijgen hulp van ons als ze die nodig hebben. Wij kunnen dit nog wel volhouden tot de resultaten uit het langverwachte onderzoek er eindelijk zijn. Dat doe ik liever, al begrijp ik goed dat er kinderen zijn voor wie het goed zou zijn als ze naar school konden gaan. (De scholen zijn al open voor kinderen uit risicogezinnen.)quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ok, dat het minder essentieel is ben ik het met je eens, maar wij moeten toch rustig aan het leven weer oppakken. Kunnen niet voor altijd in onze woningen blijven schuilen. Ik had het liefst gezien dat ze nog even hun eigen onderzoek zouden afwachten, maar vroeg of laat moeten de scholen weer open. Een paar weken is geen probleem, maar je kan dit geen jaar volhouden.
Iedereen gaat straks weer beetje bij beetje meer risico lopen, daar ontkomen wij gewoon niet aan. Het gaat er vooral om hoe wij dat risiclopen gaan ordenen en dusdanig gaan organieren dat het allemaal behapbaar blijft voor de zorg.
Er zijn al mensen gevaccineerd in andere trials hoor.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:56 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Zo, bedankt voor het opzoeken. Even in de gaten houden.
Ik heb een aantal topics hier lekker mee gepost met wat berichten dat de scholen wel open kunnen en kreeg wel aardig wat weerstand hier, maar ehh, nu is het weer goed ofzo.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:19 schreef Fretwork het volgende:
De scholen zouden überhaupt al niet gesloten worden, ware het niet dat leraren en bezorgde ouders zichzelf slimmer achten dan het RIVM en 3 ministeries.
Uiteraard ziet men weer vooral onmogelijkheden
In bescherming genomen tegen zijn overmatige ijdeltuiterij.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:06 schreef Tokay het volgende:
Misschien had zijn vrouw zijn kapsel verknipt. Goede reden wel.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
In bescherming genomen tegen zijn overmatige ijdeltuiterij.
Ook los van dat feit begrijp ik je reactie wel. Ik ben zelf m'n onbezorgdheid verloren toen ik als twintiger een zeldzame ziekte kreeg en bijna overleed. Voor mij voelt de dood niet als een theoretische kans maar als iets wat me elk moment kan overkomen (wat in feite voor iedereen zo is). Het heeft me behoedzamer gemaakt. Rationeel is voor mij niet: me laten geruststellen door een klein risico. Rationeel is voor mij: beseffen dat ook ik elk moment dood kan gaan. De kunst is om dat besef te hebben en tegelijk m'n leven te kunnen leiden. Dat zou voor mij een reden zijn om m'n kinderen wel naar school te laten gaan, het gevoel van normaliteit enigszins hervinden.quote:
Die stond in het fietsenhok, tevergeefs, te wachten op de doventolk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:06 schreef Tokay het volgende:
Ik snap niet precies wat je bedoelt, want als je denkt dat ik dit typ vanwege de persco vandaag maar dan zit je er goed naastquote:Op dinsdag 21 april 2020 22:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb een aantal topics hier lekker mee gepost met wat berichten dat de scholen wel open kunnen en kreeg wel aardig wat weerstand hier, maar ehh, nu is het weer goed ofzo.
Ik heb heel erg het idee dat mensen totaal niet zelf nadenken en vind dat ergens beangstigend.
Oh okay, nou dan kunnen we dat onderzoek wel weggooien.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:21 schreef quirina het volgende:
Die grijze baard verwees naar een Chinees onderzoek.
....
Leuk, maar ik vertrouw China niet zo.
In Denemarken zijn de contactberoepen ook al weer aan het werk sinds gisteren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:29 schreef quirina het volgende:
Ben benieuwd hoe het in Denemarken en Noorwegen zal gaan over een paar weken qua besmettingen op scholen en kinderdagverblijven.
Als je zo graag de beschermheilige wilt spelen hier, dan zou je mij een PM behoren te sturen want dit is net zo op de man. In een discussie reageer je op elkaar, of niet? Dus pleur op met je anti discussie houding, of ga je afvragen als "mod" welke richting je nu op wilt. Ik kan in elk topic 100 reacties aanwijzen met op de man spelen als je het zo ziet, maar omdat ik bij jullie mods hebt geklaagd dat gescheld met kanker niet wordt gemod ben jij nu dus richting mij op de man aan het spelen. Dit bericht zal vast sancties geven, i don't care, jij zet jezelf voor lul.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kap eens met dat op de man spelen constant. Lees gewoon wat er staat aub. Bij haar kinderen gaat thuisonderwijs prima, net zoals bij veel andere kinderen. Hoe groot de groep is heeft zij het niet eens over.
Stel je niet zo aan en kap met op de man spelen.
Ik sta er net als jij in. De kans dat we besmet gaan raken blijft groot maar je hebt een grotere overlevingskans naar mate de tijd vordert en er meer feiten bekend zijn over het virus.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik hoef mijn leven niet zo nodig nu al op te pakken. Mijn lief en ik werken vanuit huis en dat gaat prima. De kinderen volgen hun lessen en krijgen hulp van ons als ze die nodig hebben. Wij kunnen dit nog wel volhouden tot de resultaten uit het langverwachte onderzoek er eindelijk zijn. Dat doe ik liever, al begrijp ik goed dat er kinderen zijn voor wie het goed zou zijn als ze naar school konden gaan. (De scholen zijn al open voor kinderen uit risicogezinnen.)
Ik ben een wetenschapper en begrijp de rekensom die de overheid maakt goed. Maar als individu ben ik kwetsbaar: ook ik kan een onwaarschijnlijke statistiek zijn. Als ik iets kan doen om die kans verder te verkleinen, dan zal ik dat niet gauw nalaten. Mij lijkt dat tamelijk rationeel.
Ik hoop het wel.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:21 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dan hou je ze toch voorlopig nog gewoon thuis ? Volgens mij mag dat wel hoor. De inspectie komt daar echt nog niet voor langs.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:36 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik hoop het wel.
Net zoals ze op feestjes afkomen en parken hoop ik dat ze deze ouders ook beboeten heerlijk zo'n nazi maatschapij
Waar doel je precies op?quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
- confirmation bias in het onderzoek.
Dat vind ik zelf ook vervelend, dat er zo weinig bekend is over de besmettelijkheid van kinderen. Dat weinig kinderen (ernstig) ziek worden, daar ben ik wel van overtuigd.quote:- kinderen lijken geen rol te spelen, voorzichtig proefballonetje laten op gaan terwijl hun onderzoek niet af is.
Jaap deed wel z'n best om de af en toe de moeilijke woorden, zo hij die zelf opmerkte, enigszins uit te leggen. Jaap was daar om het "schoolverhaal" te onderbouwen en het wordt afwachten wat dat gaat geven.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk wel fijn. Rutte die het voor Henk en Ingrid uitlegd en Jaap die even hoorcollege geeft waar 90% van Nederland niks van snapt
De Jonge zegt toch nooit zoveel nuttigs, maar geen idee waar hij uithangt.
Als je echt een risk group bent dan is het wel uit te stellen tot vaccin. Jij hebt naar verwachting dan wel wat te verliezen, i.t.t. 95% van de bevolking die nu keihard aan het angsthazen is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:31 schreef Claudia_x het volgende:
Dat zou voor mij een reden zijn om m'n kinderen wel naar school te laten gaan, het gevoel van normaliteit enigszins hervinden.
Ik vond juist de uitleg van van Dissel dat uit hun onderzoek voorlopig als conclusie komt dat het er heel erg op lijkt dat kinderen worden besmet door volwassenen en vrijwel hier de andere kant op.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waar doel je precies op?
[..]
Dat vind ik zelf ook vervelend, dat er zo weinig bekend is over de besmettelijkheid van kinderen. Dat weinig kinderen (ernstig) ziek worden, daar ben ik wel van overtuigd.
Heb je de statistieken gezien over dode kinderen op het totaal corona doden? Die zijn echt heeeeel beangstigend..... als je kinderen haat zegmaar.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Met boeing 737 max is voorbarig conclusies een drama maar hiermee willen we prima honderden doden riskeren.
Dat kunnen ze nog niet concluderen omdat het onderzoek nog niet is afgerond. Dat betekent onder andere dat er te weinig deelnemers zijn om de bevindingen op te baseren en daarmee is de conclusie (nog) onbetrouwbaar. Slob zei niet voor niets bij Op1 dat de scholen niet open zouden gaan voor het onderzoek is afgerond. Daar wordt nu toch vanaf geweken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vond juist de uitleg van van Dissel dat uit hun onderzoek voorlopig als conclusie komt dat het er heel erg op lijkt dat kinderen worden besmet door volwassenen en vrijwel hier de andere kant op.
Nee, vooraf commentaar geven voordat er überhaupt iets op tafel ligt, dat is constructief. En ik heb het helemaal niet over achteraf, maar voordat er daadwerkelijk plannen liggen kun je moeilijk van de overheid vragen dat ze al wel uitspraken gaan doen over die sectoren, want...quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:24 schreef Kyran het volgende:
Ja, gewoon wachten en achteraf commentaar geven. Dat werkt. Dan krijg je weer gezeik met "mr. hindsight".
... de overheid wacht dus op deze plannen, voordat ze daar wat zinnigs over kunnen zeggen.quote:Leuk dat tientallen sectoren bezig zijn. Ik wil weten wat de overheid doet en niet wat Jantje of Pietje doen met hun sector/bedrijf/onderneming.
Zie je zelf nou ook niet de ironie in het maken van dit punt terwijl je voor mij probeert te bepalen wat ik wel en niet mag posten?quote:Als jij nou gewoon niet constant probeert te bepalen wat er wel of niet gepost mag worden of welke discussie wel of niet gevoerd kan worden zou het ook al wat beter maken.
Het hangt er vanaf hoelang dat duurt en hoe ontwrichtend het voor mijn gezin is om voor mij in isolement te blijven.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je echt een risk group bent dan is het wel uit te stellen tot vaccin. Jij hebt naar verwachting dan wel wat te verliezen, i.t.t. 95% van de bevolking die nu keihard aan het angsthazen is.
Dat omdat is daarom vandaarquote:Op dinsdag 21 april 2020 22:45 schreef Daarnaast het volgende:
Hoe komt het dat ziek worden van corona zo
Tjah, 10% kans op overlijden is toch wel fors, wat je ziet bij mensen met echt een slecht immuun systeem.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf hoelang dat duurt en hoe ontwrichtend het voor mijn gezin is om voor mij in isolement te blijven.
Die zitten er op. Dus dat lijkt me welquote:Op dinsdag 21 april 2020 22:47 schreef quirina het volgende:
Ach we hebben de meivakantie nog.. als er ineens verdacht veel besmettingen gaan ontstaan in Noorwegen en Denemarken, hoop ik dat het RIVM het ook in de gaten gaat houden.
Klopt, dat zei van Dissel ook. De aanwijzingen zijn heel sterk. Het onderzoek afwachten betekent nog veel langer de scholen dicht. Ik vind dat voor mij en mijn kind geen probleem, maar dat is het voor veel kinderen we. Ik kan deze beslissing wel accepteren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat kunnen ze nog niet concluderen omdat het onderzoek nog niet is afgerond. Dat betekent onder andere dat er te weinig deelnemers zijn om de bevindingen op te baseren en daarmee is de conclusie (nog) onbetrouwbaar. Slob zei niet voor niets bij Op1 dat de scholen niet open zouden gaan voor het onderzoek is afgerond. Daar wordt nu toch vanaf geweken.
Dat ben ik met je eens. Aan het begin was het een soort 'gimmick', maar ik merk dat ik de verhaallijn soms minder goed volg, omdat ik benieuwd ben hoe Irma het gaat uitbeelden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:38 schreef Vallon het volgende:
Zelf vind ik dat gebarendame afleidend van de inhoud , dat mag best een een kleiner kader.
Dat er resultaten gezocht worden om te bevestigen dat kinderen niet besmetten omdat het de initiële insteek was.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waar doel je precies op?
[..]
Dat vind ik zelf ook vervelend, dat er zo weinig bekend is over de besmettelijkheid van kinderen. Dat weinig kinderen (ernstig) ziek worden, daar ben ik wel van overtuigd.
Ik sta niet te springen om het te krijgen maar zolang de zorg het kan bolwerken heb ik er ook geen angst voor.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, ik ben daar ook niet zo happig op, hoor. Als het even kan blijf ik de komende maanden gewoon lekker thuis.
Ze baseren het op meer dan één Nederlands onderzoek, hè. En het is een utopie om te denken dat er binnen afzienbare tijd volledig robuuste wetenschappelijke bevindingen gaan komen. Als we daarop gaan wachten kunnen we beter bij voorbaat zeggen dat we binnenblijven tot er een vaccin is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
Dat kunnen ze nog niet concluderen omdat het onderzoek nog niet is afgerond. Dat betekent onder andere dat er te weinig deelnemers zijn om de bevindingen op te baseren en daarmee is de conclusie (nog) onbetrouwbaar.
Ik vind Irma het enige leuke aan die persco's.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Aan het begin was het een soort 'gimmick', maar ik merk dat ik de verhaallijn soms minder goed volg, omdat ik benieuwd ben hoe Irma het gaat uitbeelden.
Of is het jouw confirmatiebias die dit vermoed?quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat er resultaten gezocht worden om te bevestigen dat kinderen niet besmetten omdat het de initiële insteek was.
Met gebarentaal op NPO2 en zonder op NPO1. Of andersom als dat beter is voor de symboliek.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vind Irma het enige leuke aan die persco's.
Het overige bewijs waar Van Dissel aan refereerde had betrekking op onderzoeken naar hoeveel kinderen ziek worden en niet in hoeverre zij een bron van verspreiding binnen het gezin kunnen zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ze baseren het op meer dan één Nederlands onderzoek, hè. En het is een utopie om te denken dat er binnen afzienbare tijd volledig robuuste wetenschappelijke bevindingen gaan komen. Als we daarop gaan wachten kunnen we beter bij voorbaat zeggen dat we binnenblijven tot er een vaccin is.
Bedoel je simpele zielen in je thuiswerkomgeving?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:48 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
[..]
Is mij deze week op gaan vallen, dat als ik weer naar kantoor zou moeten, ik ook mijn ritme weer zou moeten veranderen. Daarnaast mis ik de meeste collega's niet, dus na de crisis ga ik ander werk zoeken, want om weer fulltime bij die simpele zielen door te moeten brengen zie ik niet zo zitten ben ik nu wel achter gekomen.
Kinderen worden niet snel en ernstig ziek en verspreiden het virus beperktquote:Op dinsdag 21 april 2020 22:56 schreef quirina het volgende:
Hoe lang zal Corona overleven in een ruimte van zeg maar 40 vierkante meter met 15 peuters en twee leidsters?
Kinderen met verkoudheidssymptomen mogen niet komen, maar ja er zijn ook genoeg chronisch verkouden snottebellen die gewoon gebracht worden.
Moet kunnen want niet alles is meteen Corona he.
Heel realistisch scenario..
Ligt aan een boel factoren ... deurklinken ... kapstokhaken ... rvs buitenspeelgoed/glijbanen etc ....quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:56 schreef quirina het volgende:
Hoe lang zal Corona overleven in een ruimte van zeg maar 40 vierkante meter met 15 peuters en twee leidsters?
Kinderen met verkoudheidssymptomen mogen niet komen, maar ja er zijn ook genoeg chronisch verkouden snottebellen die gewoon gebracht worden.
Dat lijkt mij ook de aanpak hier. Realisme laten meewegen dat je niet alles zult kunnen beschermen of voorkomen dat idd rationeel gezien uiterst geldig kan zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ook los van dat feit begrijp ik je reactie wel. Ik ben zelf m'n onbezorgdheid verloren toen ik als twintiger een zeldzame ziekte kreeg en bijna overleed. Voor mij voelt de dood niet als een theoretische kans maar als iets wat me elk moment kan overkomen (wat in feite voor iedereen zo is). Het heeft me behoedzamer gemaakt. Rationeel is voor mij niet: me laten geruststellen door een klein risico. Rationeel is voor mij: beseffen dat ook ik elk moment dood kan gaan. De kunst is om dat besef te hebben en tegelijk m'n leven te kunnen leiden. Dat zou voor mij een reden zijn om m'n kinderen wel naar school te laten gaan, het gevoel van normaliteit enigszins hervinden.
Ja maar het zou zo maar kunnen dat 8 van die 15 kids Corona zitten rond te hoesten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Kinderen worden niet snel en ernstig ziek en verspreiden het virus beperkt
Zo realistisch als je het voor jezelf maakt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:56 schreef quirina het volgende:
Ja dat zou kunnenquote:Op dinsdag 21 april 2020 23:01 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja maar het zou zo maar kunnen dat 8 van die 15 kids Corona zitten rond te hoesten.
Corona overleeft op papier,speelgoed,tafeltjes,wcpotjes, potjes. Dan moeten die leidsters wel alles continue desinfecteren en schoonmaken. En dan hebben ze geen aandacht voor de kinderen.
Ze geven elk kind een persoonlijke GGD-beveiliger mee ja.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:04 schreef quirina het volgende:
Kleine kinderen steken ook van alles in hun mond. Dat moet wel gedesinfecteerd .
Hoop wel dat de GGD hier streng op gaat toezien.
Ik moest dan ook lachen om de opmerking tijdens de persconferentie over het belang van goede hygiëne op scholen. Kindertoiletten behoren tot de walgelijkste plekken waar ik ooit ben geweest.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:01 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja maar het zou zo maar kunnen dat 8 van die 15 kids Corona zitten rond te hoesten.
Corona overleeft op papier,speelgoed,tafeltjes,wcpotjes, potjes. Dan moeten die leidsters wel alles continue desinfecteren en schoonmaken. En dan hebben ze geen aandacht voor de kinderen.
Klopt en vaak moeten de leerkrachten bij ongelukjes de boel soppen. En anders wel stagiairs of onderwijsassistenten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moest dan ook lachen om de opmerking tijdens de persconferentie over het belang van goede hygiëne op scholen. Kindertoiletten behoren tot de walgelijkste plekken waar ik ooit ben geweest.
Nou, grote samenscholingen voorkomen zou bovenaan mijn lijstje van maatregelen staan. Voor scholen zou ik daar alleen een uitzondering op maken als echt aannemelijk is dat kinderen geen rol van betekenis spelen in de verspreiding van het virus.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:03 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen
Als je zo gaat redeneren moet je iedereen thuis opsluiten tot er een vaccin is
Ik vermoed dat het OMT niet zal aarzelen om plannen radicaal aan te passen als bv blijkt dat bepaalde aannamens niet blijken te kloppen. Elders zei Klaver (niet mijn partij) dat zo mooi, laten we geen vliegen afvangen maar van elkaar leren waar ze zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:47 schreef quirina het volgende:
Ach we hebben de meivakantie nog.. als er ineens verdacht veel besmettingen gaan ontstaan in Noorwegen en Denemarken, hoop ik dat het RIVM het ook in de gaten gaat houden.
Dat geldt alleen voor buitensporten. Daar is vaak sowieso al meer ruimte.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:06 schreef TheVulture het volgende:
Het enige wat ik nu nog niet helemaal snap is waarom kinderen tot 12 op school wel op 1,5 meter in de klas moeten plaatsnemen maar dan vervolgens wel samen mogen sporten zonder die afstandsregel
Dat hebben ze ook expliciet gezegd: als er aanleiding is om de touwtjes weer aan te trekken, gebeurt dat zonder meer.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het OMT niet zal aarzelen om plannen radicaal aan te passen als bv blijkt dat bepaalde aannamens niet blijken te kloppen. Elders zei Klaver (niet mijn partij) dat zo mooi, laten we geen vliegen afvangen maar van elkaar leren waar ze zijn.
Ik heb niet het idee dat het Kabinet kpste-wat-het-kost hun gelijk proberen te maken.
Nou ja, buiten die APP dan, wmb toch al een verloren zaak is.
Ik reken er op dat het OMT alert de ontwikkelingen andere locaties nauwgezet volgen en die zal correleren.
wat is je punt?quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:07 schreef quirina het volgende:
[..]
Klopt en vaak moeten de leerkrachten bij ongelukjes de boel soppen. En anders wel stagiairs of onderwijsassistenten.
Ik ben te lang in deze troll getraptquote:Op dinsdag 21 april 2020 23:04 schreef quirina het volgende:
Kleine kinderen steken ook van alles in hun mond. Dat moet wel gedesinfecteerd .
Hoop wel dat de GGD hier streng op gaat toezien.
Dat werd tijdens de persconferentie ook expliciet gezegd.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het OMT niet zal aarzelen om plannen radicaal aan te passen als bv blijkt dat bepaalde aannamens niet blijken te kloppen.
Ja ok, maar aan de ene kant wil je uitstralen dat kids onder de 12 nauwelijks het virus verspreiden, dan zou ik zeggen dat je die afstandsregels op die scholen ook achterwege kunt laten..quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor buitensporten. Daar is vaak sowieso al meer ruimte.
Meer dat ik paranoïde ben soms.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of is het jouw confirmatiebias die dit vermoed?
Is die afstandsregel er dan op school? Dat heb ik niet meegekregen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja ok, maar aan de ene kant wil je uitstralen dat kids onder de 12 nauwelijks het virus verspreiden, dan zou ik zeggen dat je die afstandsregels op die scholen ook achterwege kunt laten..
Scholen hebben natuurlijk 5 weken de tijd gehad om hierover na te denken, net zoals alle bedrijvenquote:Op dinsdag 21 april 2020 23:11 schreef quirina het volgende:
Ze vinden het aannemelijk genoeg.
Maar scholen en kinderopvang moeten nu zelf uitzoeken hoe ze dat gaan organiseren. Misschien ben ik wel overdreven kritisch en heb ik smetvrees.
Maar hygiene is wel heel erg belangrijk.
Yep, dat zou een mooi combinatie zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met gebarentaal op NPO2 en zonder op NPO1. Of andersom als dat beter is voor de symboliek.
nope, alleen voortgezetquote:Op dinsdag 21 april 2020 23:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is die afstandsregel er dan op school? Dat heb ik niet meegekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |