Ja dat risico loop je. Maar dat risico loop je ook bij een centrale aansturing. We doen hier niet aan dwangarbeid.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:04 schreef lighted het volgende:
[..]
Ik vrees dat onderwijs in opstand gaat komen want, zoals ook bij de lockdown, "we zijn geen proefkonijnen".
Ik begrijp gedeeltelijk open ook niet helemaal, betekent dat scholen zelf het beleid mogen maken? en wat dan als de meeste leraren niet mee willen werken aan gedeeltelijk open en je dus vast loopt in de uitvoering?
wat ik zo hoor zijn ouders dolblij en gaat de vlag uit dat ze weer naar school kunnen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:04 schreef lighted het volgende:
[..]
Ik vrees dat onderwijs in opstand gaat komen want, zoals ook bij de lockdown, "we zijn geen proefkonijnen".
Ik begrijp gedeeltelijk open ook niet helemaal, betekent dat scholen zelf het beleid mogen maken? en wat dan als de meeste leraren niet mee willen werken aan gedeeltelijk open en je dus vast loopt in de uitvoering?
Wat was de eerste vraag?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Terecht, die gast moeten ze echt verbannen. Wat een drammerig kind was dat, nog nooit zoiets onprofessioneels gehoord. Verwachte hij een sticker van Rutte omdat hij zich zo goed aan de regels heeft gehouden, de afgelopen tijd, of wat?
En niet één keer die vraag stellen hè, er meermaals op terugkomen. Wat een mafkees.
Het duurt nog wel 3 weken natuurlijk, wellicht dat het vertrouwen dan wat groter is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:02 schreef MakkieR het volgende:
Ik ben trouwens ook benieuwd hoe ouders en onderwijzers gaan reageren op de versoepeling van basisscholen. Voorheen was dit al een hekelpunt, ik zie hier nog niet echt verandering in. Volgens mij zijn onderwijzers en ook ouders nog steeds heel angstig en wantrouwend naar corona toe.
Kortom het hele evenementenseizoen kun je afschrijven.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:05 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Betreft evenementen, dat is gewoon hetzelfde als nu gebleven. vrijwel alles is van de baan tot 1 september. Best wel lang als je er over nadenkt. van maart tot september.
Blijft schandalig en ironisch. Ze willen het liefst iedereen riskeren voor het economische aspect maar staan zelf op omvallen na 1 maand, dan Telt die survival of the fittest logica niet meer.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:03 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik denk dat deze ondernemers, die het water tot aan hun lippen zien, hier heel anders naar kijken.
Voorspelling:quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:02 schreef MakkieR het volgende:
Ik ben trouwens ook benieuwd hoe ouders en onderwijzers gaan reageren op de versoepeling van basisscholen. Voorheen was dit al een hekelpunt, ik zie hier nog niet echt verandering in. Volgens mij zijn onderwijzers en ook ouders nog steeds heel angstig en wantrouwend naar corona toe.
Ja, en dan zijn er geen onderwijzers.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wat ik zo hoor zijn ouders dolblij en gaat de vlag uit dat ze weer naar school kunnen.
ikn mijn familie zijn de leraren blij dat ze weer voor de klas kunnen staan dan zich voor schut voor een camera laten opnemenquote:Op dinsdag 21 april 2020 21:07 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, en dan zijn er geen onderwijzers.
Die liggen ergens spartelend werk te weigeren.
Die willen beleid laten bepalen door belonen van gedrag, ipv risicoinschatting door experts, ja? Zulke mensen kunnen we missen als kiespijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:03 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik denk dat deze ondernemers, die het water tot aan hun lippen zien, hier heel anders naar kijken.
Ik ben het ermee eens, maar ik heb mijn twijfels bij de buigzaamheid van leraren gezien het al aanwezige minderwaardigheidscomplexquote:Op dinsdag 21 april 2020 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat risico loop je. Maar dat risico loop je ook bij een centrale aansturing. We doen hier niet aan dwangarbeid.
Ik denk ook dat je weer het verhaal gaat krijgen dat zij de deuren open mogen gooien zodat werkend Nederland weer de last kwijt is van hun kinderen. Dus de tweederangsburger. Rutte heeft dit wel weer heel gladjes ontweken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:04 schreef lighted het volgende:
[..]
Ze zullen maar moe worden omdat ze moeten werken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:04 schreef lighted het volgende:
[..]
Ging het maar alleen om welvaart. Het gaat ook om andere zorg, het gaat om fysieke zorg en het gaat om geestelijke zorg.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef michiel_merk het volgende:
Rutte heeft t kernachtig en doeltreffend verwoord: “de vrijheid van de een kan niet ten koste gaan van de gezondheid van de ander”. Dit is een basiswaarde waarop het beleid gebaseerd is. Daar sta ik met de volle 100% achter. We zullen met zn allen een tijdje sober moeten leven. We zijn dat na decennia van welvaart alleen niet meer gewend.
Ik geef je ook niet de garantie dat het gaat lukken. Maar als je het niet probeert weet je zeker dat het mis gaat.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:08 schreef lighted het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens, maar ik heb mijn twijfels bij de buigzaamheid van leraren gezien het al aanwezige minderwaardigheidscomplex
Eens, goed gezegd. Helaas is sober leven en een stoïcijnse mindset helemaal uit.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef michiel_merk het volgende:
Rutte heeft het kernachtig en doeltreffend verwoord: “de vrijheid van de een kan niet ten koste gaan van de gezondheid van de ander”. Dit is een basiswaarde waarop het beleid gebaseerd is. Daar sta ik met de volle 100% achter. We zullen met zn allen een tijdje sober moeten leven. We zijn dat na decennia van welvaart alleen niet meer gewend.
Ja. Maar dit zijn zulke uitzonderlijke tijden dat ze je waarschijnlijk gaan afschepen met een voucher.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:07 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Heeft iemand hier enig idee of een organisatie als Carré verplicht is een refund te geven bij een voorstelling geboekt begin maart?
dit is eigenlijk ook gewoon zo, maar dat wordt alleen niet officieel gezegd.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:08 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik denk ook dat je weer het verhaal gaat krijgen dat zij de deuren open mogen gooien zodat werkend Nederland weer de last kwijt is van hun kinderen. Dus de tweederangsburger. Rutte heeft dit wel weer heel gladjes ontweken.
Is dat vooral hoop of is er zicht op iets concreets wat we nader kunnen beschouwen of lezen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:52 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Maar heel wat sneller zijn dan adequate medicatie.
Betreffende de 'hoop erin houden', ik postte hier vanavond nog dat ik hoop op een vaccin in de herfst.
Ik ervaar juist minder stress. Wat anders is bij mij:quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:02 schreef Kirumba het volgende:
[..]
Maar wat is feitelijk anders behalve het woon-werk verkeer? Er zijn dezelfde deadlines dus niet minder stresa
Je ziet toch het nieuws, dat dit helemaal niet het geval is, de horeca is hiermee groot in het nieuws gekomen, dat de 1.5m economie sowieso niet werkt en dat sommige bedrijven helemaal geen vergoeding krijgen want ze hebben geen maandcijfers van februari ( winter), dat heeft de horeca niet. Dus een overvloed aan tussen wal en schip situaties.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
die krijgen toch al iets ervoor terug?
Verfrissende woorden voor een VVD’erquote:Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef michiel_merk het volgende:
Rutte heeft het kernachtig en doeltreffend verwoord: “de vrijheid van de een kan niet ten koste gaan van de gezondheid van de ander”. Dit is een basiswaarde waarop het beleid gebaseerd is. Daar sta ik met de volle 100% achter. We zullen met zn allen een tijdje sober moeten leven. We zijn dat na decennia van welvaart alleen niet meer gewend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |