abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2020 @ 20:54:11 #51
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192740945
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:50 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Kun je je voorstellen, ik keek de persco enkel voor het thuiswerken. Krijg al rillingen van de gedachte om weer als een nomaad of loonslaaf te gaan reizen heen-en-weer. En dan aan het eind van de dag thuiskomen, even snel eten, douchen en vliegensvlug slapen (althans, onder het mom van ''nog even ontspannen'' rondhangen op mijn telefoon en wakker worden met structurele vermoeidheid).

Nu is het, lekker uitslapen, uitgebreid en lekker ontbijten, lunchen, dineren. Lekker wandelen/fietsen/sporten. Films kijken, gamen. Zo veel te doen. En nog werken erbij. Doe niet alleen veel sneller mijn werk, maar doe ook nog een heleboel andere dingen in de nieuwe 8 uren plus zgn. reistijd.

Bespaar een heleboel tijd door:
1. geen reistijd
2. geen geroddel/persoonlijke levensverhalen aanhoren op kantoor
3. niet afgeleid
4. meetings gaan sneller en productiever via calls. En nog eens is iedereen op tijd!
Geen files meer...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_192740949
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:52 schreef MakkieR het volgende:

[..]

De kritiek is dat er helemaal geen versoepeling komt, jullie vinden dit blijkbaar niet erg, maar heel veel ondernemers kunnen wel van het dak springen zoveel zorgen hebben zij.
Hoezo vinden 'wij' dat niet erg?
pi_192740951
Enige kritiek die je op de persconferentie kunt hebben is dat het weinig perspectief biedt voor mensen; als hij een tipje van de sluier had gegeven over wat er eventueel na 20 mei weer mogelijk is dan houden mensen het misschien toch beter vol.
pi_192740952
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

En dat bloedplasma dan?
Zeer interessant, en iets dat we elke epidemie terug zien komen (alleen nog nooit doorgezet hebben omdat het toch wel goed kwam). Maar moeilijk toepasbaar voor écht grote schaal, lijkt me. Maar voor patiënten die op de IC liggen hopelijk een goed middel om de scherpste randjes eraf te halen.
pi_192740957
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:53 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Vraag is vooral of werkgevers daarmee akkoord gaan
die van mij niet, en helaas uit eraring denk ik dat velen en het overgrote meerderheid dit niet zal accepteren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 20:55:10 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_192740975
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:51 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

De enige echte antivirale medicijnen die we hebben zijn aciclovir en valaciclovir, en het gebruik is nog steeds omstreden. Daarnaast hebben we wat virale remmers (gebruikt voor HIV / AIDS) en chloroquine, een medicijn uit 1934 waarvoor we nog steeds geen beter alternatief hebben.
Kijken hoe snel remdesivir goedgekeurd kan worden. Klinkt in ieder geval heel wat beter dan chloroquine.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192740978
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:44 schreef Breekfast het volgende:
Heel Twitter gaat los over die 1e vraag bij de persconferentie _O-
Terecht, die gast moeten ze echt verbannen. Wat een drammerig kind was dat, nog nooit zoiets onprofessioneels gehoord. Verwachte hij een sticker van Rutte omdat hij zich zo goed aan de regels heeft gehouden, de afgelopen tijd, of wat?

En niet één keer die vraag stellen hè, er meermaals op terugkomen. Wat een mafkees.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2020 20:56:01 ]
pi_192740981
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:54 schreef nils7 het volgende:

[..]

Geen files meer...
als je geen auto rijd dan boeit files of geen files je niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192740982
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:54 schreef Breekfast het volgende:
Enige kritiek die je op de persconferentie kunt hebben is dat het weinig perspectief biedt voor mensen; als hij een tipje van de sluier had gegeven over wat er eventueel na 20 mei weer mogelijk is dan houden mensen het misschien toch beter vol.
Maar de lijn tussen perspectief en valse hoop is heel dun.
Maar iets van een exitstrategie uitzetten lijkt me nuttig ja.
zie email 27 oktober
pi_192740989
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:53 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Vraag is vooral of werkgevers daarmee akkoord gaan
Haha met managers en hun ego's en controle willen + vaak oudere directie kan je dat vergeten.

De gedaalde productiviteit door de kinderen wordt eerder het argument om iedereen weer braaf de mijnen ib te krijgen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 20:55:33 #61
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192740990
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:41 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Oh dat is wel interessant. Weet je nog wie?
Gevonden, toch in een ander topic. :s)

quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 20:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
3 of 4 maanden lijkt me sterk. Ik doe mee in die studie van Oxford, vrijdag screening. Vraag me af of ik dan gelijk ingeent wordt of niet of dat ze eerst antistoffen bepalen en aanwezigheid virus in je lichaam. Ze beginnen wel al gelijk met 510 vrijwilliger.
Een groep van 500 krijgt of het covid vaccin of een controle vaccin (MenACWY), 10 vrijwilligers krijgen 2 doses van het covid vaccin (in week 0 en week 4).
Ze beginnen met 2 die vaccin of controle vaccin krijgen en die worden na 48u gechecked. Daarna krijgen 6 anderen uit dezelfde groep het vaccin of het controle vaccin en die worden weer na 48u gechecked. Dan krijgt de rest uit de groep het vaccin.
Er zijn 3 groepen, een groep van 88, een groep van 412 en de groep van 10 die twee keer het covid vaccin krijgt. Ze beginnen met de groep van 88 en 10. Ik vermoed dat ze in de groep van 412 gelijk iedereen inenten, ipv eerst 2, dan 6, dan de rest.

Groep 1 heeft 6 follow up visits op dag 3, 7, 14, 28, 56, 182 en (optioneel) 365.
Groep 2 heeft 2 follow up visits op dag 28 en 182.
Groep 3 heeft 8 folluw up visits op dag 3, 7, 14, 28 (2e vaccinatie), 31, 35, 42, 56, 182 en (optioneel) 365.

Na 28 dagen zouden er anti-stoffen meetbaar moeten zijn, en die zouden dan hopelijk voldoende moeten zijn. Zijn er geen onbekende bijwerkingen dan zou mogelijk met productie gestart kunnen worden. Maar het lijkt me sterk dat ze het sein dan al helemaal op groen zetten.

Meer info hier: https://covid19vaccinetrial.co.uk/volunteer
Ook nog eens op een andere dag, ik lees hier veel te veel. :')
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192741005
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:55 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Gevonden, toch in een ander topic. :s)
[..]

Zo, bedankt voor het opzoeken. Even in de gaten houden.
pi_192741019
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar de lijn tussen perspectief en valse hoop is heel dun.
Maar iets van een exitstrategie uitzetten lijkt me nuttig ja.
Daar zit die app tussen als een essentieel iets.

Het laten vieren van de teugels willen ze gepaard laten gaan met contactonderzoek. Dus dat zal eerst volledig voorgekauwd worden, voordat er zaken los gelaten worden, denk ik.
pi_192741021
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

die van mij niet, en helaas uit eraring denk ik dat velen en het overgrote meerderheid dit niet zal accepteren.
Dat gaan ze wel, als straks de wet er doorheen komt dat ze bij thuiswerken ook in de werkkamer mee mogen kijken :)
Nieuw is niet altijd beter.
pi_192741022
Even een ander verhaal wat ik ook niet begrijp is hoe het nu zit met de opa of oma oppas. Zegt het RIVM nu dat kinderen ongevaarlijk zijn en zij ouderen niet kunnen besmetten. RIVM was hier wel opvallend positief over, als dit zo positief is, mag je dan je kids weer droppen bij opa en oma zodat jij wat rustiger kunt thuiswerken.
pi_192741023
Interresante analyse: https://www.telegraaf.nl/(...)d&EMAIL_SK=SK5967795

Kernpunt: Het OMT moet een belangrijke adviseur blijven, maar er moet ruimte zijn voor een bredere invalshoek.
zie email 27 oktober
pi_192741025
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:54 schreef Momo het volgende:

[..]

Is dat echt reëel dat ze dan beschikbaar komen overal ter wereld?
Ik denk dat logistiek en distributie t.z.t. het minste zijn waar we ons zorgen over hoeven te maken. Beleidsmaker om vaccin sneller op grote schaal beschikbaar te krijgen, hebben maanden en maanden om te plannen, de (vrijwel) volledige steun van de samenleving en ongelimiteerde funding.
pi_192741042
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:56 schreef _I het volgende:

[..]

Daar zit die app tussen als een essentieel iets.

Het laten vieren van de teugels willen ze gepaard laten gaan met contactonderzoek. Dus dat zal eerst volledig voorgekauwd worden, voordat er zaken los gelaten worden, denk ik.
Die app is dood en begraven. Dus ze moeten iets anders verzinnen.
zie email 27 oktober
  dinsdag 21 april 2020 @ 20:57:37 #69
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192741044
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:46 schreef freeman1 het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Hoe ik iedere dag twee uur in de file heb zitten staan :')
Yep. Op een zeker moment komt het inzicht en pak je je gewicht.
Dat gaat natuurlijk makkelijk als je opties hebt of die niet meer nodig hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192741047
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:54 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Zeer interessant, en iets dat we elke epidemie terug zien komen (alleen nog nooit doorgezet hebben omdat het toch wel goed kwam). Maar moeilijk toepasbaar voor écht grote schaal, lijkt me. Maar voor patiënten die op de IC liggen hopelijk een goed middel om de scherpste randjes eraf te halen.
Ik hoop het, een medicijn of behandelmethode om het te reduceren tot een matige griep icm een verbeterde test waarbij je jezelf dagelijks kan controleren is een beetje mijn hoop dat het toch nog goed gaat komen.
pi_192741057
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:46 schreef freeman1 het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Hoe ik iedere dag twee uur in de file heb zitten staan :')
Ging vandaag de auto in om even lekker boodschappen te doen. In de ochtend. Voordat ik mijn auto ging starten, hoorde ik alweer dezelfde liedjes die ik elke ochtend hoorde richting werk. Zat toch even minstens een halve minuut voor mij uit te staren, voordat ik ging vertrekken..

De gedachtes die bij mij binnenkwamen o.a.;
-hoe heb ik dit volgehouden tot nu toe.
-wil ik mijn leven wel weggeven aan alleen maar aan een robotleven tot 68, waarbij ik niet echt van mijn pensioen zal kunnen genieten. Want kans op overleving wordt kleiner naar mate je ouder wordt en dit is waarschijnlijk ingecalculeerd vanuit commercieel oogpunt door pensioenfondsen.
- ik wil dichterbij werken
- ik wil eerder stoppen met werken (eigen buffer opbouwen voor overbrugging tot aan 68)
  dinsdag 21 april 2020 @ 20:58:57 #72
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192741075
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:54 schreef Breekfast het volgende:
Dat is over een maand, totaal niet duidelijk wat dan mogelijk is. Kan in de tussentijd van alles gebeuren of bekend worden over het virus.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192741078
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het vertrouwen in die app volledig weg is, dus al zou die app werken, dan nog...
pi_192741084
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat horen we morgen, of ze het laten varen of toch doorzetten. Er waren geen alternatieven, dus het lijkt me sterk dat ze het nu al loslaten.
pi_192741101
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:59 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het vertrouwen in die app volledig weg is, dus al zou die app werken, dan nog...
Heb je die rapporten gelezen van het weekend? Drama. Die app gaat er niet op korte termijn komen.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')