Oh nee, ik denk niet dat die ruimte er is. Ik denk wel dat die roep er gaat komen en dat er dan nog een persco komt, paar weken erna, 'zien jullie nu wel!'.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, als je de ic cijfers extrapoleert dan is er voldoende ruimte voor verlichting voor horeca en contactberoepen op persco 11 mei.
Stel dat er zo'n vaccin is dan moet dat eerst nog op grote schaal geproduceerd en gedistribueerd worden en dan moeten er vaccinatieprogramma's opgezet gaan worden. Hoe zeer mensen hun best hier ook voor zullen doen dat gaat m.i. gewoon nog even wat tijd kosten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:35 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Precies dit. En hopen dat het vaccin er snel is. Ik geloof snel dat het vaccin er sneller is dan men nu verwacht o.b.v. snelheden in het verleden, maar niet voor september / oktober, en met pech begin 2021.
"Breathtaking work" is misschien niet een hele goed woordkeuze in dezequote:Op dinsdag 21 april 2020 20:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Was dit al voorbij gekomen? Had nog niet eerder gelezen over testen op mensen al zo snel.twitter:SwainITV twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 18:55:36Some optimistic news as #coronavirus human vaccine trials due begin at Oxford University on Thursday. Breathtaking work by scientists and researchers. #vaccine reageer retweet
quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
"Breathtaking work" is misschien niet een hele goed woordkeuze in deze
Zo dacht ik er altijd al overquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:43 schreef Sucuk het volgende:
Ik hoop dat thuiswerken zo lang mogelijk zal blijven gelden.
Mijn ritme is nu echt totaal anders. Kan mij niet meer voorstellen om vijf dagen naar kantoor te gaan. De gedachte al. Snap niet hoe ik dat tot nu toe heb gedaan. En snap ook niet hoe ik het 5 dagen per week naar kantoor zou moeten volhouden tot mijn pensioen. Ben er echt anders over gaan nadenken tijdens dit nieuwe normaal. Ik leef maar één keer, en ik leef niet voor kantoor maar voor mijzelf.
Herkent iemand zich hierin?
Er zijn 70 verschillende vaccins in ontwikkeling waarvan er 3 worden getest op mensen momenteel: https://www.who.int/bluep(...)11April2020.PDF?ua=1quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik meen 3 weken geleden in de VS is er al getest op een vrouw.
Wat was die eerste vraag?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:44 schreef Breekfast het volgende:
Heel Twitter gaat los over die 1e vraag bij de persconferentie
Mijn tweet richting de journalist heeft al 4 retweets en 17 likesquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:44 schreef Breekfast het volgende:
De NOS is een parodie op een omroep.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:44 schreef Breekfast het volgende:
Daar ben ik inderdaad ook heel erg bang voor, niet omdat ik mijn pilsje wil drinken, maar vooral omdat ik weet hoe belangrijk bouwvak is voor de horeca. Daar worden omzetten gedraaid waar wij een jaar lang voor zouden moeten werken. Heb je het over Scheveningen, de bad paviljoens en de strandtenten aan de kust, pas open na september...dat is een totale ramp.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:36 schreef Vault-Boy het volgende:
Ben ook bang dat heel veel horeca zaken hierdoor failliet gaan. Des te langer ze dicht moeten blijven des te nijpender wordt het. Het is echt kut voor ze, maar ze moeten denk ik echt rekening houden dat dit zeker nog niet de laatste verlenging is voor die sectoren. Heb het al vaker gezegd maar de horeca komt echt als laatste aan de beurt om weer open te mogen.
Of we niet allemaal een beloning moeten krijgen omdat we ons de laatste weken zo goed hebben gedragen.quote:
We hebben bijna een celebrity in ons middenquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Mijn tweet richting de journalist heeft al 4 retweets en 17 likes
ik luister express niet de vragen, die zijn te stompzinnig. Wat was die vraag?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:44 schreef Breekfast het volgende:
En terechtquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:44 schreef Breekfast het volgende:
Hier hetzelfde. Hoe ik iedere dag twee uur in de file heb zitten staanquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:43 schreef Sucuk het volgende:
Mijn ritme is nu echt totaal anders. Kan mij niet meer voorstellen om vijf dagen naar kantoor te gaan. De gedachte al. Snap niet hoe ik dat tot nu toe heb gedaan. En snap ook niet hoe ik het 5 dagen per week naar kantoor zou moeten volhouden tot mijn pensioen. Ben er echt anders over gaan nadenken tijdens dit nieuwe normaal. Ik leef maar één keer, en ik leef niet voor kantoor maar voor mijzelf.
Nog weinig.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Mijn tweet richting de journalist heeft al 4 retweets en 17 likes
Nah, ik zou weer naar kantoor kunnen gaan voor de afwisseling helemaal niet erg vinden. De hele week thuis werken is ook niks. Deze crisis heeft wel aangetoond dat thuiswerken veel meer/vaker kan dan meestal wordt toegestaan. Ik hoop dat dit wel tot een nieuwe balans leidt: 3 dagen kantoor, 2 dagen thuis. Ook goed voor het milieuquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:43 schreef Sucuk het volgende:
Is mij deze week op gaan vallen, dat als ik weer naar kantoor zou moeten, ik ook mijn ritme weer zou moeten veranderen. Daarnaast mis ik de meeste collega's niet, dus na de crisis ga ik ander werk zoeken, want om weer fulltime bij die simpele zielen door te moeten brengen zie ik niet zo zitten ben ik nu wel achter gekomen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:40 schreef Sucuk het volgende:
Ik hoop dat thuiswerken zo lang mogelijk zal blijven gelden. Mijn ritme is nu echt totaal anders. Kan mij niet meer voorstellen om vijf dagen naar kantoor te gaan. De gedachte al. Snap niet hoe ik dat tot nu toe heb gedaan.
We moeten het van medicatie hebben, dat gaat veel sneller en zet meteen zoden aan de dijk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Stel dat er zo'n vaccin is dan moet dat eerst nog op grote schaal geproduceerd en gedistribueerd worden en dan moeten er vaccinatieprogramma's opgezet gaan worden. Hoe zeer mensen hun best hier ook voor zullen doen dat gaat m.i. gewoon nog even wat tijd kosten.
Ik heb zelf zoiets van "Nou, benieuwd hoe we er volgend jaar om deze tijd voorstaan" en verder is het niet anders dan je naar de situatie schikken.
We hebben ons drie weken goed gedragen, en nu krijgen we als beloning er nog drie weken bij. Hoe rijmt u dat met elkaar?quote:
Journalisten mogen van mij best wel kritisch zijn, Rutte en Jaap zijn geen goden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:44 schreef Breekfast het volgende:
120 volgens mijquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Och och och. Komt hij aan. Wat is jouw record?
omg hoe reageerde rutte hierop?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:48 schreef Breekfast het volgende:
[..]
We hebben ons drie weken goed gedragen, en nu krijgen we als beloning er nog drie weken bij. Hoe rijmt u dat met elkaar?
Dan heb je er echt niks van begrepenquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:48 schreef Breekfast het volgende:
[..]
We hebben ons drie weken goed gedragen, en nu krijgen we als beloning er nog drie weken bij. Hoe rijmt u dat met elkaar?
Dit was geen kritische vraag. Je weet wel waar het over gaat?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Journalisten mogen van mij best wel kritisch zijn, Rutte en Jaap zijn geen goden.
In de hele historie van de mens hebben we ongelooflijk veel succesvolle medicamenten uitgevonden en geproduceerd, maar binnen de groep van de anti-virale medicatie is toch weinig succesvol gebleken. Vaccins kunnen we daarentegen wel erg goed, mensheid zijnde.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
We moeten het van medicatie hebben, dat gaat veel sneller en zet meteen zoden aan de dijk.
Kun je je voorstellen, ik keek de persco enkel voor het thuiswerken. Krijg al rillingen van de gedachte om weer als een nomaad of loonslaaf te gaan reizen heen-en-weer. En dan aan het eind van de dag thuiskomen, even snel eten, douchen en vliegensvlug slapen (althans, onder het mom van ''nog even ontspannen'' rondhangen op mijn telefoon en wakker worden met structurele vermoeidheid).quote:
Volgens mij zet hij ze er zelf neer om zo lastige vragen te vermijden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:46 schreef Vault-Boy het volgende:
Snap wel dat die Rutte steeds geïrriteerder wordt van die simpele vragen steeds
Ja, ik zou daar graag hebben gestaan in de plaats van Rutte. Even een paar conferenties een Trumpje doen. Bij domme vragen de gozer uitschelden, zeggen dat ie de herhaling 5x moet kijken om het reeds gegeven antwoord zelf maar terug te zoeken, toegangspas afpakken, niet meer terug laten komen. Wat een debielen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:46 schreef Vault-Boy het volgende:
Snap wel dat die Rutte steeds geïrriteerder wordt van die simpele vragen steeds
Maar voor een simpel gifje hoor, voor mijn uitspraken krijg ik zelden likes.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik haak af. Hier kan ik niet tegenop.
Debiel geformuleerd. Maar de kern, hoe lang krijgt u de bevolking nog mee in dit strenge regime, is een prima vraag.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Of we niet allemaal een beloning moeten krijgen omdat we ons de laatste weken zo goed hebben gedragen.
De enige echte antivirale medicijnen die we hebben zijn aciclovir en valaciclovir, en het gebruik is nog steeds omstreden. Daarnaast hebben we wat virale remmers (gebruikt voor HIV / AIDS) en chloroquine, een medicijn uit 1934 waarvoor we nog steeds geen beter alternatief hebben.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
We moeten het van medicatie hebben, dat gaat veel sneller en zet meteen zoden aan de dijk.
Ik probeer de moed er in te houden, jij weet vast nog veel beter dan ik dat goede vaccins heel veel tijd kosten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:50 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
In de hele historie van de mens hebben we ongelooflijk veel succesvolle medicamenten uitgevonden en geproduceerd, maar binnen de groep van de anti-virale medicatie is toch weinig succesvol gebleken. Vaccins kunnen we daarentegen wel erg goed, mensheid zijnde.
De kritiek is dat er helemaal geen versoepeling komt, jullie vinden dit blijkbaar niet erg, maar heel veel ondernemers kunnen wel van het dak springen zoveel zorgen hebben zij.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dit was geen kritische vraag. Je weet wel waar het over gaat?
En dat bloedplasma dan?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:51 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
De enige echte antivirale medicijnen die we hebben zijn aciclovir en valaciclovir, en het gebruik is nog steeds omstreden. Daarnaast hebben we wat virale remmers (gebruikt voor HIV / AIDS) en chloroquine, een medicijn uit 1934 waarvoor we nog steeds geen beter alternatief hebben.
Ik heb er over zitten filosoferen. Ook ik neig naar 2 dagen kantoor en 3 dagen thuiswerken. Iets van maandag en woensdag naar kantoor (weinig files) en de rest thuis.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nah, ik zou weer naar kantoor kunnen gaan voor de afwisseling helemaal niet erg vinden. De hele week thuis werken is ook niks. Deze crisis heeft wel aangetoond dat thuiswerken veel meer/vaker kan dan meestal wordt toegestaan. Ik hoop dat dit wel tot een nieuwe balans leidt: 3 dagen kantoor, 2 dagen thuis. Ook goed voor het milieu
Dat is dus al een hele andere nuance.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Debiel geformuleerd. Maar de kern, hoe lang krijgt u de bevolking nog mee in dit strenge regime, is een prima vraag.
Maar heel wat sneller zijn dan adequate medicatie.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik probeer de moed er in te houden, jij weet vast nog veel beter dan ik dat goede vaccins heel veel tijd kosten.
Vraag is vooral of werkgevers daarmee akkoord gaanquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nah, ik zou weer naar kantoor kunnen gaan voor de afwisseling helemaal niet erg vinden. De hele week thuis werken is ook niks. Deze crisis heeft wel aangetoond dat thuiswerken veel meer/vaker kan dan meestal wordt toegestaan. Ik hoop dat dit wel tot een nieuwe balans leidt: 3 dagen kantoor, 2 dagen thuis. Ook goed voor het milieu
Horeca open voor jongeren onder de 25. Zij lopen geen risico immers.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:52 schreef MakkieR het volgende:
[..]
De kritiek is dat er helemaal geen versoepeling komt, jullie vinden dit blijkbaar niet erg, maar heel veel ondernemers kunnen wel van het dak springen zoveel zorgen hebben zij.
Zag ik, maar is zo'n snel klaar vaccin dan ook veilig op de langere termijn ?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:52 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Maar heel wat sneller zijn dan adequate medicatie.
Betreffende de 'hoop erin houden', ik postte hier vanavond nog dat ik hoop op een vaccin in de herfst.
Is dat echt reëel dat ze dan beschikbaar komen overal ter wereld?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:52 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Maar heel wat sneller zijn dan adequate medicatie.
Betreffende de 'hoop erin houden', ik postte hier vanavond nog dat ik hoop op een vaccin in de herfst.
Geen files meer...quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:50 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Kun je je voorstellen, ik keek de persco enkel voor het thuiswerken. Krijg al rillingen van de gedachte om weer als een nomaad of loonslaaf te gaan reizen heen-en-weer. En dan aan het eind van de dag thuiskomen, even snel eten, douchen en vliegensvlug slapen (althans, onder het mom van ''nog even ontspannen'' rondhangen op mijn telefoon en wakker worden met structurele vermoeidheid).
Nu is het, lekker uitslapen, uitgebreid en lekker ontbijten, lunchen, dineren. Lekker wandelen/fietsen/sporten. Films kijken, gamen. Zo veel te doen. En nog werken erbij. Doe niet alleen veel sneller mijn werk, maar doe ook nog een heleboel andere dingen in de nieuwe 8 uren plus zgn. reistijd.
Bespaar een heleboel tijd door:
1. geen reistijd
2. geen geroddel/persoonlijke levensverhalen aanhoren op kantoor
3. niet afgeleid
4. meetings gaan sneller en productiever via calls. En nog eens is iedereen op tijd!
Hoezo vinden 'wij' dat niet erg?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:52 schreef MakkieR het volgende:
[..]
De kritiek is dat er helemaal geen versoepeling komt, jullie vinden dit blijkbaar niet erg, maar heel veel ondernemers kunnen wel van het dak springen zoveel zorgen hebben zij.
Zeer interessant, en iets dat we elke epidemie terug zien komen (alleen nog nooit doorgezet hebben omdat het toch wel goed kwam). Maar moeilijk toepasbaar voor écht grote schaal, lijkt me. Maar voor patiënten die op de IC liggen hopelijk een goed middel om de scherpste randjes eraf te halen.quote:
die van mij niet, en helaas uit eraring denk ik dat velen en het overgrote meerderheid dit niet zal accepteren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vraag is vooral of werkgevers daarmee akkoord gaan
Kijken hoe snel remdesivir goedgekeurd kan worden. Klinkt in ieder geval heel wat beter dan chloroquine.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:51 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
De enige echte antivirale medicijnen die we hebben zijn aciclovir en valaciclovir, en het gebruik is nog steeds omstreden. Daarnaast hebben we wat virale remmers (gebruikt voor HIV / AIDS) en chloroquine, een medicijn uit 1934 waarvoor we nog steeds geen beter alternatief hebben.
Terecht, die gast moeten ze echt verbannen. Wat een drammerig kind was dat, nog nooit zoiets onprofessioneels gehoord. Verwachte hij een sticker van Rutte omdat hij zich zo goed aan de regels heeft gehouden, de afgelopen tijd, of wat?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:44 schreef Breekfast het volgende:
als je geen auto rijd dan boeit files of geen files je niet.quote:
Maar de lijn tussen perspectief en valse hoop is heel dun.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:54 schreef Breekfast het volgende:
Enige kritiek die je op de persconferentie kunt hebben is dat het weinig perspectief biedt voor mensen; als hij een tipje van de sluier had gegeven over wat er eventueel na 20 mei weer mogelijk is dan houden mensen het misschien toch beter vol.
Haha met managers en hun ego's en controle willen + vaak oudere directie kan je dat vergeten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vraag is vooral of werkgevers daarmee akkoord gaan
Gevonden, toch in een ander topic.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:41 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Oh dat is wel interessant. Weet je nog wie?
Ook nog eens op een andere dag, ik lees hier veel te veel.quote:Op maandag 13 april 2020 20:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
3 of 4 maanden lijkt me sterk. Ik doe mee in die studie van Oxford, vrijdag screening. Vraag me af of ik dan gelijk ingeent wordt of niet of dat ze eerst antistoffen bepalen en aanwezigheid virus in je lichaam. Ze beginnen wel al gelijk met 510 vrijwilliger.
Een groep van 500 krijgt of het covid vaccin of een controle vaccin (MenACWY), 10 vrijwilligers krijgen 2 doses van het covid vaccin (in week 0 en week 4).
Ze beginnen met 2 die vaccin of controle vaccin krijgen en die worden na 48u gechecked. Daarna krijgen 6 anderen uit dezelfde groep het vaccin of het controle vaccin en die worden weer na 48u gechecked. Dan krijgt de rest uit de groep het vaccin.
Er zijn 3 groepen, een groep van 88, een groep van 412 en de groep van 10 die twee keer het covid vaccin krijgt. Ze beginnen met de groep van 88 en 10. Ik vermoed dat ze in de groep van 412 gelijk iedereen inenten, ipv eerst 2, dan 6, dan de rest.
Groep 1 heeft 6 follow up visits op dag 3, 7, 14, 28, 56, 182 en (optioneel) 365.
Groep 2 heeft 2 follow up visits op dag 28 en 182.
Groep 3 heeft 8 folluw up visits op dag 3, 7, 14, 28 (2e vaccinatie), 31, 35, 42, 56, 182 en (optioneel) 365.
Na 28 dagen zouden er anti-stoffen meetbaar moeten zijn, en die zouden dan hopelijk voldoende moeten zijn. Zijn er geen onbekende bijwerkingen dan zou mogelijk met productie gestart kunnen worden. Maar het lijkt me sterk dat ze het sein dan al helemaal op groen zetten.
Meer info hier: https://covid19vaccinetrial.co.uk/volunteer
Zo, bedankt voor het opzoeken. Even in de gaten houden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gevonden, toch in een ander topic.
[..]
Daar zit die app tussen als een essentieel iets.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar de lijn tussen perspectief en valse hoop is heel dun.
Maar iets van een exitstrategie uitzetten lijkt me nuttig ja.
Dat gaan ze wel, als straks de wet er doorheen komt dat ze bij thuiswerken ook in de werkkamer mee mogen kijkenquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
die van mij niet, en helaas uit eraring denk ik dat velen en het overgrote meerderheid dit niet zal accepteren.
Ik denk dat logistiek en distributie t.z.t. het minste zijn waar we ons zorgen over hoeven te maken. Beleidsmaker om vaccin sneller op grote schaal beschikbaar te krijgen, hebben maanden en maanden om te plannen, de (vrijwel) volledige steun van de samenleving en ongelimiteerde funding.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Is dat echt reëel dat ze dan beschikbaar komen overal ter wereld?
Die app is dood en begraven. Dus ze moeten iets anders verzinnen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:56 schreef _I het volgende:
[..]
Daar zit die app tussen als een essentieel iets.
Het laten vieren van de teugels willen ze gepaard laten gaan met contactonderzoek. Dus dat zal eerst volledig voorgekauwd worden, voordat er zaken los gelaten worden, denk ik.
Yep. Op een zeker moment komt het inzicht en pak je je gewicht.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:46 schreef freeman1 het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Hoe ik iedere dag twee uur in de file heb zitten staan
Ik hoop het, een medicijn of behandelmethode om het te reduceren tot een matige griep icm een verbeterde test waarbij je jezelf dagelijks kan controleren is een beetje mijn hoop dat het toch nog goed gaat komen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:54 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Zeer interessant, en iets dat we elke epidemie terug zien komen (alleen nog nooit doorgezet hebben omdat het toch wel goed kwam). Maar moeilijk toepasbaar voor écht grote schaal, lijkt me. Maar voor patiënten die op de IC liggen hopelijk een goed middel om de scherpste randjes eraf te halen.
Ging vandaag de auto in om even lekker boodschappen te doen. In de ochtend. Voordat ik mijn auto ging starten, hoorde ik alweer dezelfde liedjes die ik elke ochtend hoorde richting werk. Zat toch even minstens een halve minuut voor mij uit te staren, voordat ik ging vertrekken..quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:46 schreef freeman1 het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Hoe ik iedere dag twee uur in de file heb zitten staan
Dat is over een maand, totaal niet duidelijk wat dan mogelijk is. Kan in de tussentijd van alles gebeuren of bekend worden over het virus.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:54 schreef Breekfast het volgende:
Enige kritiek die je op de persconferentie kunt hebben is dat het weinig perspectief biedt voor mensen; als hij een tipje van de sluier had gegeven over wat er eventueel na 20 mei weer mogelijk is dan houden mensen het misschien toch beter vol.
Ik denk ook dat het vertrouwen in die app volledig weg is, dus al zou die app werken, dan nog...quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die app is dood en begraven. Dus ze moeten iets anders verzinnen.
Dat horen we morgen, of ze het laten varen of toch doorzetten. Er waren geen alternatieven, dus het lijkt me sterk dat ze het nu al loslaten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die app is dood en begraven. Dus ze moeten iets anders verzinnen.
Heb je die rapporten gelezen van het weekend? Drama. Die app gaat er niet op korte termijn komen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:59 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het vertrouwen in die app volledig weg is, dus al zou die app werken, dan nog...
Volgens mij mag het al gebruikt worden volgens het behandelplan van het RIVM.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Kijken hoe snel remdesivir goedgekeurd kan worden. Klinkt in ieder geval heel wat beter dan chloroquine.
Ze kunnen zo veel willen. Tenzij je het gaat afdwingen (en dat hebben ze al uitgesloten) zijn deze apps dood en begraven. Heb je die rapporten gezien?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:59 schreef _I het volgende:
[..]
Dat horen we morgen, of ze het laten varen of toch doorzetten. Er waren geen alternatieven, dus het lijkt me sterk dat ze het nu al loslaten.
Ik leid het leven zoals tijdens mijn studieperiode: eigen tempo, resultaatgericht en efficiëntie. Misschien is het ingegoten vanuit de universiteit, maar ik vind de zelfstandigheid en het beroep op eigen verantwoordelijkheid echt geweldig. Op de universiteit ben je ook niet verplicht om bij hoorcolleges aanwezig te zijn: een goede samenwerking en de resultaten zijn dat telt. En het thuiswerken lijkt bij mij dat gevoel op te roepen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:48 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
[..]
Is mij deze week op gaan vallen, dat als ik weer naar kantoor zou moeten, ik ook mijn ritme weer zou moeten veranderen. Daarnaast mis ik de meeste collega's niet, dus na de crisis ga ik ander werk zoeken, want om weer fulltime bij die simpele zielen door te moeten brengen zie ik niet zo zitten ben ik nu wel achter gekomen.
Klopt, we mogen het gewoon voorschrijven, er zijn alsnog wel veel vraagtekens betreft het gebruik.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:59 schreef Viltje het volgende:
[..]
Volgens mij mag het al gebruikt worden volgens het behandelplan van het RIVM.
Ja, heb alles gezien en gelezen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze kunnen zo veel willen. Tenzij je het gaat afdwingen (en dat hebben ze al uitgesloten) zijn deze apps dood en begraven. Heb je die rapporten gezien?
wow scherpquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als je geen auto rijd dan boeit files of geen files je niet.
Fijn dan krijgen we de multinationals de bankiers met de 1 dood is een tragedie stalinistische motivationals.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:56 schreef trein2000 het volgende:
Interresante analyse: https://www.telegraaf.nl/(...)d&EMAIL_SK=SK5967795
Kernpunt: Het OMT moet een belangrijke adviseur blijven, maar er moet ruimte zijn voor een bredere invalshoek.
Dan nog rechtvaardigt dat zo’n debiele vraag waarom goed gedragingen beloont wordt niet. Daar gaat het niet om namelijk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:52 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dus dit.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Terecht, die gast moeten ze echt verbannen. Wat een drammerig kind was dat, nog nooit zoiets onprofessioneels gehoord. Verwachte hij een sticker van Rutte omdat hij zich zo goed aan de regels heeft gehouden, de afgelopen tijd, of wat?
En niet één keer die vraag stellen hè, er meermaals op terugkomen. Wat een mafkees.
Dit geldt ook voor kleine evenementjes!quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat is precies de definitie van een evenement? Vanaf hoeveel mensen? Rutte noemde vooral grote evenementen, maar geldt dit ook voor kleine concertjes van 30 man waarbij afstand houden geen probleem is?
Sorry, ik ben maar een simpel rechtenstudentje. Deze tekst gaat mij boven de pet, wat staat hier?quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Fijn dan krijgen we de multinationals de bankiers met de 1 dood is een tragedie stalinistische motivationals.
Heerlijk toch die open deuren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:01 schreef lighted het volgende:
[..]
wow scherp
en als je geen werk hebt..
en als je geen rijbewijs hebt..
en als je gedronken hebt..
en als je met pensioen bent..
Dat kan werken maar is dat het ook wanneer je dat permanent moet gaan slikken.... en in welke fase dan of met allerlei (neem maar aan) gevaarlijke bijwerkingen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Maar wat is feitelijk anders behalve het woon-werk verkeer? Er zijn dezelfde deadlines dus niet minder stresaquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:43 schreef Sucuk het volgende:
Ben ik ook benieuwd naar.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:02 schreef MakkieR het volgende:
Ik ben trouwens ook benieuwd hoe ouders en onderwijzers gaan reageren op de versoepeling van basisscholen. Voorheen was dit al een hekelpunt, ik zie hier nog niet echt verandering in. Volgens mij zijn onderwijzers en ook ouders nog steeds heel angstig en wantrouwend naar corona toe.
Evenementen waar een vergunning voor nodig is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat is precies de definitie van een evenement? Vanaf hoeveel mensen? Rutte noemde vooral grote evenementen, maar geldt dit ook voor kleine concertjes van 30 man waarbij afstand houden geen probleem is?
verguningsplichtig of iet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik dacht dat het alleen nog "compassionate use" was, en dat Gilead dat inmiddels weer teruggedraaid had voor de Nederlandse markt omdat ze niet genoeg konden produceren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:00 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Klopt, we mogen het gewoon voorschrijven, er zijn alsnog wel veel vraagtekens betreft het gebruik.
Ik denk dat deze ondernemers, die het water tot aan hun lippen zien, hier heel anders naar kijken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:01 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dan nog rechtvaardigt dat zo’n debiele vraag waarom goed gedragingen beloont wordt niet. Daar gaat het niet om namelijk.
Ik vrees dat onderwijs in opstand gaat komen want, zoals ook bij de lockdown, "we zijn geen proefkonijnen".quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:02 schreef MakkieR het volgende:
Ik ben trouwens ook benieuwd hoe ouders en onderwijzers gaan reageren op de versoepeling van basisscholen. Voorheen was dit al een hekelpunt, ik zie hier nog niet echt verandering in. Volgens mij zijn onderwijzers en ook ouders nog steeds heel angstig en wantrouwend naar corona toe.
die krijgen toch al iets ervoor terug?quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:03 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik denk dat deze ondernemers, die het water tot aan hun lippen zien, hier heel anders naar kijken.
Kan heel goed kloppen, heb het zelf nog niet geprobeerd om voor te schrijven, dus weet niet of het dan daadwerkelijk ook in de patiënt zou belanden. Heb er zelf moeite mee om 'experimentele' medicatie voor te schrijven aan patiënten die ze niet per sé nodig hebben.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik dacht dat het alleen nog "compassionate use" was, en dat Gilead dat inmiddels weer teruggedraaid had voor de Nederlandse markt omdat ze niet genoeg konden produceren.
Betreft evenementen, dat is gewoon hetzelfde als nu gebleven. vrijwel alles is van de baan tot 1 september. Best wel lang als je er over nadenkt. van maart tot september.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |