Bizar he... ik denk en hoop voor hem dat hij bewust de onderbuik van Nederland wilde vertegenwoordigen, want anders was het echt een bezopen vraagquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Die eerste vraag van de NOS.
En die gast krijgt daar nog voor betaald ook.
\dat komt omdat die app nog niet klaar is. Wellicht komt dit 12 mei ter sprake.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:28 schreef MakkieR het volgende:
Is jullie ook iets opgevallen: Er is geen woord gesproken over de corona app.
Ik vroeg me af, is er een verband tussen de strenge maatregelen, de lockdown en de app die de regering zo graag wil hebben. Hij is er wel maar niemand vertrouwd de app lijkt mij. Daar is er geen woord over gesproken, terwijl de app gepaard zou moeten gaan met de versoepeling.
met andere woorden, Wat Rutte net zegt over het besmettingsgevaar, een nieuwe piek en de IC overcapaciteit, verzwijgt hij niet het echte verhaal en dat is dat de nieuwe App nog niet goed werkt en dus een 1.5m economie niet realiseerbaar is. Dus een fout van de regering ( fout inschatten van een veilige app) die men wil verhullen. Ik vond het heel opmerkelijk dat een groot onderwerp als de app, niet een keer besproken is tijdens de persconferentie
Was vandaag technische briefing over en komt morgen (o.a.) een debat over.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
\dat komt omdat die app nog niet klaar is. Wellicht komt dit 12 mei ter sprake.
jaquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:29 schreef Arkai het volgende:
De IKEA geeft aan dat ze op 28 april open willen gaan. Past dat nog met het beleid na de persco van vandaag?
Als ze voorzorgsmaatregelen treffen om te zorgen dat er afstand wordt gehouden en er niet teveel mensen tegelijk binnen zijn wel, toch? Het beleid is niet echt veranderd, zeker niet wat winkels betreft.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:29 schreef Arkai het volgende:
De IKEA geeft aan dat ze op 28 april open willen gaan. Past dat nog met het beleid na de persco van vandaag?
Die app kwam wel aan bod door een vraag van een journalist, die maar meteen riep dat het allemaal een grote faal was met privacygedoe etc en dat het een totale mislukking was. Rutte merkte terecht op dat er nog helemaal geen eindproduct is en dat dit proces tot nu toe precies de reden is dat men nog niet met een eindproduct kan starten maar dat men nog aan het ontwikkelen is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:28 schreef MakkieR het volgende:
Ik vroeg me af, is er een verband tussen de strenge maatregelen, de lockdown en de app die de regering zo graag wil hebben. Hij is er wel maar niemand vertrouwd de app lijkt mij. Daar is er geen woord over gesproken, terwijl de app gepaard zou moeten gaan met de versoepeling.
met andere woorden, Wat Rutte net zegt over het besmettingsgevaar, een nieuwe piek en de IC overcapaciteit, verzwijgt hij niet het echte verhaal en dat is dat de nieuwe App nog niet goed werkt en dus een 1.5m economie niet realiseerbaar is. Dus een fout van de regering ( fout inschatten van een veilige app) die men wil verhullen. Ik vond het heel opmerkelijk dat een groot onderwerp als de app, niet een keer besproken is tijdens de persconferentie
En toch doodleuk liegen dat ze hun uiterste best hebben gedaan om ze te bemachtigen maar dat ze gewoon niet te krijgen zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
rivm had mondmaskers geweigerd, te duur
Dan heb je niet de hele persconferentie gekeken, want er werd wel naar gevraagd en antwoord op gegeven. Dat volgens hem een app van belang is, en dat die niet klaar is, maar in ontwikkeling.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:28 schreef MakkieR het volgende:
En bisquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:25 schreef Frank_Underwood het volgende:
[even nofii ingekort]
Ik ben eerlijk gezegd wel klaar met dat gezeik van het egocentrisch lui.
....
En over vakantieverslaafden wil ik niet eens over beginnen. Heb last van mijn vingers na al dat getik. Zo al mijn frustratie even eruit![]()
....
Goede persconferentie. Het is juist te prijzen dat we in een land leven waar besluiten worden afgewogen naar kennis en kunde (lees: wetenschap) en factoren zoals gezondheid en economie. En ja, de volksgezondheid gaat boven de economie. Vooral in dit geval, want dit is een gezondheidscrisis. De economische schade is collateral damage, die we liever niet hadden maar het zij zo.
Dat komt vooral van egoïstische ikke ikke ikke figuren die boehoe doen omdat ze persé bier willen zuipen en naar voetbal willen kijken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:07 schreef capricia het volgende:
Het is geen verrassing. Dit.
Begrijp die woede over het gesloten blijven van de horeca niet echt.
Wat hadden mensen dan verwacht?
krijg je boetequote:Op dinsdag 21 april 2020 20:28 schreef Rozevla het volgende:
Rutte kan mooi opdonderen met z’n achterlijke regels.
Ben er helemaal klaar mee.
Ik denk het inderdaad ook maar ik wilde het ook met jullie toetsen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ze voorzorgsmaatregelen treffen om te zorgen dat er afstand wordt gehouden en er niet teveel mensen tegelijk binnen zijn wel, toch? Het beleid is niet echt veranderd, zeker niet wat winkels betreft.
en terecht ook.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
rivm had mondmaskers geweigerd, te duur
Inderdaad. De doelstelling was terug naar 600/700 coronapatienten op de ICs. Maar daarna wat? Eerst de overige zorg oppakken? Dat is allemaal tijd waarin het coronaprobleem niet actief wordt bestreden en de economie nog steeds op zijn gat ligt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is nou net één van mijn punten van kritiek de laatste dagen. Er komt niet echt een oplossing voor een langere termijn. Behalve de app hoor ik weinig wat ze aan het doen zijn om er voor te zorgen dat er minder maatregelen kunnen komen.
In plaats van IC capaciteit dusdanig in te richten dat men structureel meer man kwijt kan gaan zij het juist weer afbouwen. Terwijl ze wel zeggen dat het nog minstens een jaar duurt .....
Dit schurkte tegen SBS6 niveau aan, afvoerputje van de Nederlandse journalistiek.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bizar he... ik denk en hoop voor hem dat hij bewust de onderbuik van Nederland wilde vertegenwoordigen, want anders was het echt een bezopen vraag
wc papier is goedkoperquote:
Daarna?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:14 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ik snap hem wel. Over 4 weken zien we wel verder. Kan je natuurlijk weinig mee. De afgelopen 3 dagen is de IC met ruim 100 patiënten gedaald. In deze tempo zit je rond 5 mei op 500 IC corona patiënten. Misschien iets meer of iets minder. Een medicijn of vaccin is nog nergens te bekennen. Er moeten op den duur besluiten worden genomen. Ja je kan ook als alles stabiel is op de ICs rustig de overige zorg oppakken. Daarna nog ff de zorgmedewerkers een vakantie gunnen. Want ze moeten natuurlijk ff uitrusten. Ja dan ben je zo een paar maanden verder. Er komt uiteindelijk een grens aan wat je met deze lockdown gaat bereiken. Wat daarna?
Niet iedereen kijkt of weet iets van die technische briefing, de app was het gesprek van deze week. Ik had van Rutte hier op zijn minsten een uitleg van verwacht.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:29 schreef _I het volgende:
[..]
Was vandaag technische briefing over en komt morgen (o.a.) een debat over.
Precies dit. En hopen dat het vaccin er snel is. Ik geloof snel dat het vaccin er sneller is dan men nu verwacht o.b.v. snelheden in het verleden, maar niet voor september / oktober, en met pech begin 2021.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:33 schreef the-eye het volgende:
[..]
Daarna?
Er is helemaal geen "daarna". Totdat er een vaccin is en iedereen ingeent is, en dat gaat echt nog wel even duren hoor, is dit gewoon je nieuwe werkelijkheid. Beperkingen die mee fluctueren met de druk op de ic's. That's it.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |