abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2020 @ 20:10:36 #176
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192739855
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:07 schreef capricia het volgende:
Het is geen verrassing. Dit.
Begrijp die woede over het gesloten blijven van de horeca niet echt.

Wat hadden mensen dan verwacht?
Dat ze gewoon weer carnaval konden gaan vieren
pi_192739861
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nee, en nee. Ik kijk alleen verder vooruit.

En nee, ik wil er niet volledig van afwijken, maar er mogen wel wat meer stappen gezet worden voor een betere balans. Balans; voor mij betekent dat wellicht wat anders dan voor sommigen hier. Ieder zo z'n mening.
Daar is de ruimte niet voor. Klaar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 april 2020 @ 20:11:10 #178
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192739863
Vreemd dat er geen vragen kwamen over mensen uit risicogroepen, die nu hun kinderen weer naar school moeten sturen/brengen. Wat als je dat niet ziet zitten, omdat je kind waarschijnlijk niet ziek wordt maar je wel kan aansteken (al is de kans volgens Jaap klein?).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_192739874
quote:

Ja dat snap ik ook niet echt... als mensen echt dachten volgende week weer met een biertje op het terras te zitten terwijl de IC's nog vol liggen ben je echt niet van deze wereld _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192739876
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:04 schreef RipCity het volgende:
Wie denkt dat de Schengen grenzen open gaan voor 1 September?!
Macron stelde voor om de Schengen gesloten te houden tot eind september, maar mss komt eind deze week met de EU top wat duidelijkheid. Hoewel het ernaar uit ziet dat ze veel meer gaan praten over het nationaal pakken van EU gelden voor eigen gewin.
  dinsdag 21 april 2020 @ 20:12:02 #181
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192739878
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het middel is schadelijker dan de kwaal en het boeit die honden geen reet..
Dat is gewoon simpelweg niet waar.
  dinsdag 21 april 2020 @ 20:12:23 #182
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192739885
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Volgens mijn fysiotherapeut was er wel een oproep om alleen het broodnodige te doen.
Tandartsen:
quote:
Wat is spoed?

Onder spoed wordt verstaan:

Dento-alveolair trauma waarbij repositie en replantatie noodzakelijk is, of als er sprake is van een gecompliceerde kroonfractuur met pulpa expositie (= tand er uit of tot in zenuw afgebroken)
Nabloeding na een behandeling
Hevige pijn
Mogelijk levensbedreigende ontstekingen
https://www.knmt.nl/coron(...)dens-corona-uitbraak

Dus alleen ernstige problemen. Niet ff een stukje ergens plakken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192739893
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:11 schreef Rewimo het volgende:
Vreemd dat er geen vragen kwamen over mensen uit risicogroepen, die nu hun kinderen weer naar school moeten sturen/brengen. Wat als je dat niet ziet zitten, omdat je kind waarschijnlijk niet ziek wordt maar je wel kan aansteken (al is de kans volgens Jaap klein?).
Denk dat de meeste ontzettend blij zijn dat ze van die blagen af zijn
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_192739895
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Gezien hoeveel tijd het kost om uberhaupt als land weer open te gaan gok ik dat we dit jaar het land niet meer uitkomen; sowieso niet voor vakanties. We zouden hier bijna op korte termijn lekker weekje Zweden doen; daar kunnen we tenminste nog naar toe en is alles open. Doen we niet, maar wel verleidelijk.
Ben je vaker teleurgesteld in je leven?
pi_192739896
quote:

Mensen zijn selectief hersenloos.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 april 2020 @ 20:13:02 #186
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192739903
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:12 schreef Mortaxx het volgende:

Denk dat de meeste ontzettend blij zijn dat ze van die blagen af zijn
Ja, dat merk ik wel aan de reacties van mijn collega's :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 21 april 2020 @ 20:13:13 #187
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192739910
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:04 schreef TheVulture het volgende:
Prima persconferentie van Rutte en alle begrip voor deze besluiten. Ergerde me vooral kapot aan die vragen van die journalisten naderhand, vooral dat boze verontwaardigde toontje van die NOS-verslaggever met z'n "U geeft Nederland continu de complimenten hoe ze het doen en dat is uw dank dat u de maatregelen verlengt" _O-
Was ook beneden alle peil... "wij doen ons best en krijgen geen cadeautje".
En dan niet willen snappen dat het cadeau is dat de zorg niet helemaal is overstroomt met slachtoffers. (Cognitieve Dissonantie)
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192739914
Heb in ieder geval nog genoeg tijd om Japans te leren voor de OS beginnen.
pi_192739915
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nee, en nee. Ik kijk alleen verder vooruit.

En nee, ik wil er niet volledig van afwijken, maar er mogen wel wat meer stappen gezet worden voor een betere balans. Balans; voor mij betekent dat wellicht wat anders dan voor sommigen hier. Ieder zo z'n mening. Ik staar me niet blind op enkel het virus; neem meer zaken mee, that's all.
Ieder z'n mening, gelukkig gaat het hier niet over het individu maar de hele bevolking. Weet niet wat voor onderzoeken jij op de plank hebt liggen, maar het komt vooral over als dom boehoeee omdat je alleen naar je eigen situatie kijkt.
pi_192739918
quote:
4s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat is gewoon simpelweg niet waar.
Over een paar maanden zal je zien dat het wel waar is. En we gaan er nog eurobonds bij krijgen ook, als toetje.
pi_192739919
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Het middel is schadelijker dan de kwaal en het boeit die honden geen reet.. die volgen het advies van een stel ambtenaren en medici en die hebben natuurlijk alleen oog voor hun eigen beperkte vakgebiedje. Wat boeien mij al die demente bejaarden die toch al op apegapen lagen. Het is niet de Spaanse Griep ofzo, waar we mee te maken hebben. En als er te weinig zorgcapaciteit is dan blijven ze daar maar energie en geld insteken tot er genoeg is.
:') Als die demente bejaarden jouw ouders of opa en oma waren piepte je waarschijnlijk wel anders. Daarnaast is ook de categorie 55+ al een behoorlijke risicogroep.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 april 2020 @ 20:14:01 #192
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192739931
quote:

Meeste users die net zo hard aan het schreeuwen waren zijn users die vooral komen om te trollen. Denk dat er weinig mensen waren die daadwerkelijk dachten dat er veel ging veranderen.

Opvang + scholen open en mogelijkheid tot sporten voor de jeugd is al meer dan ik had verwacht, dus prima zo zou je denken.
pi_192739937
NOS liveblog. :')

Titel: 'Zonder app wordt het lastig'
Quote: 'Ik denk dat het lastig is. Ik kan het niet helemaal overzien. Mijn beeld is dat die app wel heel erg belangrijk is'

Typisch weer...
pi_192739940
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:07 schreef the-eye het volgende:

[..]

Jij zou het geen probleem vinden als je niet geholpen zou kunnen worden mocht je het ineens krijgen? Dat offer zou je graag brengen voor de economie
Ik snap hem wel. Over 4 weken zien we wel verder. Kan je natuurlijk weinig mee. De afgelopen 3 dagen is de IC met ruim 100 patiënten gedaald. In deze tempo zit je rond 5 mei op 500 IC corona patiënten. Misschien iets meer of iets minder. Een medicijn of vaccin is nog nergens te bekennen. Er moeten op den duur besluiten worden genomen. Ja je kan ook als alles stabiel is op de ICs rustig de overige zorg oppakken. Daarna nog ff de zorgmedewerkers een vakantie gunnen. Want ze moeten natuurlijk ff uitrusten. Ja dan ben je zo een paar maanden verder. Er komt uiteindelijk een grens aan wat je met deze lockdown gaat bereiken. Wat daarna?
pi_192739945
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:13 schreef Vallon het volgende:

[..]

Was ook beneden alle peil... "wij doen ons best en krijgen geen cadeautje".
En dan niet willen snappen dat het cadeau is dat de zorg niet helemaal is overstroomt met slachtoffers. (Cognitieve Dissonantie)
Ik schrok er vooral van dat dit uit de mond van een NOS-verslaggever kwam... of die dacht lekker popiejopie de mening van Henk en Ingrid te moeten verkondigen :')
  dinsdag 21 april 2020 @ 20:14:43 #196
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192739950
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:03 schreef _I het volgende:

[..]

Weet niet of dat de reden is dat mensen zich niet melden. Zou kunnen natuurlijk.
Dat is wel wat de meeste artsen vermoeden:
quote:
Als verklaring voor dat uitstel wijst Vander Velpen, net als veel van haar collega’s, op de angst om naar het ziekenhuis te komen. ‘De drempels van onze gezondheidszorg, die normaal heel laag liggen, zijn door corona plots verhoogd. Uit angst om besmet te raken of onnodig druk te leggen op het ziekenhuispersoneel mini­mali­seren mensen alarmsignalen als bloed in hun urine of pijn in de borst, en komen ze pas binnen als het acuut wordt.
quote:
En voorkeur gaat wederom om beschikbaarheid. Men kan ze ook zelf maken als men ze wil dragen.
Je kan moeilijk verwachten dat mensen daarop vertrouwen als het RIVM en de GGD zelfgemaakte mondmaskers sterk afraden. En ik heb al verhalen gelezen dat patienten (op oncologie) verboden werd om een zelf gekocht mondmasker te dragen in het ziekenhuis.
are we infinite or am I alone
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 20:14:50 #197
236264 crew  capricia
pi_192739954
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:04 schreef RipCity het volgende:
Wie denkt dat de Schengen grenzen open gaan voor 1 September?!
Heel Schengen? Nee.
DL-NL wel. En sommige andere landen ook.

Het is allemaal niet zo moeilijk, toch? Ik hoef niet zo nodig naar een Spanje wat zijn doden aan het begraven is. Diepe treurnis bij de mensen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 21 april 2020 @ 20:15:28 #198
12221 Tijn