twitter:ScrummieNMS twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 19:36:55@bosalbert He Albert, je stelt mokerdomme vragen. Terug naar school! (Zijn nog wel dicht! Zeg het maar even, misschien heb je dat gemist, je mist nog wel vaker wat namelijk). reageer retweet
Bepaalde mondzorg is inderdaad gewoon doorgegaan, maar veel reguliere zorg is afgeschaald. Veel behandelaars deden alleen spoedmondzorg.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik heb donderdag een afspraak sinds vrijdag dus ja die gaan weer beginnen/zijn niet gestopt.
Niet specifieks, maar zijn gewoon open voor speod... en je dus maar het beste even belt voordat iemand zelf gaat bepalen wat spoed is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:40 schreef DireStraits7 het volgende:
Is er gezegd dat mondzorg weer aan het werk mag?
twitter:dijkshoorn twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 19:29:34Krankzinnige eerste vraag van journalist. Vrij vertaald: ‘We hebben zo ons best gedaan. Waar blijft het stickertje in ons schrift.’ #persconferentie reageer retweet
Wees blij dat Ab er niet zit.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:44 schreef LekkerWeertje het volgende:
Ennn er zit wéér een moeder bij M.
twitter:HumbertoTan twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 19:42:41Komen er aanvullende steunmaatregelen voor ondernemers? Kunnen banken die door de Staat geholpen zijn 8% rente vragen voor een overbruggingskrediet, heeft de overheid een taak bij ontwikkelen van een vaccin? Hoe gaat het met de gezondheid van de heer Bruins? Komen er meer testen? reageer retweet
Volgens mij zijn de meeste mediakanalen vooral op zoek naar een korte quote die ze kunnen gebruiken in het journaal.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:46 schreef Kimchi het volgende:
Wat een hoop domme vragen. Niet normaal en ook niemand in media (Jinek, Op1) die zich bekritiseert erover. Heb je de kans om de minister-president wat te vragen stel je zulke domme vragen.
Met welke mondkapjes?quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Waarom mogen kappers nou nog niet open? Kan prima op afspraak, met mondkapje en veelvuldig handen wassen.
Oudere docenten (risicogroep) toch niet?quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:45 schreef kilon het volgende:
Dat zijn wel goede vragen. Duidelijkheid over de zomervakantie en duidelijkheid over grootouders (waar het dan wel gevaarlijk is, maar oudere docenten mogen wel werken)
Jort is gevlucht naar Terschellingquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:47 schreef Nober het volgende:
[..]
Rutte woont naast Jort Kelder meer huizen staan er niet in die straat.
"help ik krijg geen lucht meer omdat ik als moeder faal" "oh wat blij dat de kinderopvang nu mijn kinderen opvangt"quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:44 schreef LekkerWeertje het volgende:
Ennn er zit wéér een moeder bij M.
Volgende keer Humberto Tan daar neerzetten voor SBS, tenminste 1 fatsoenlijke journalist.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:46 schreef RipCity het volgende:
twitter:HumbertoTan twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 19:42:41Komen er aanvullende steunmaatregelen voor ondernemers? Kunnen banken die door de Staat geholpen zijn 8% rente vragen voor een overbruggingskrediet, heeft de overheid een taak bij ontwikkelen van een vaccin? Hoe gaat het met de gezondheid van de heer Bruins? Komen er meer testen? reageer retweet
Victor Reinierquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:47 schreef smeerpijp. het volgende:
Wat is dit een irritant topic zeg elke keer een nieuwe reeks.
Maar ik heb inmiddels een twitter account, hoe werkt die shit en hoe reageer je?
En is het 100% zeker dat het die albert bos is?
Goede vragen van meneer Tan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:46 schreef RipCity het volgende:
Bent u een boomer?quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:47 schreef smeerpijp. het volgende:
Maar ik heb inmiddels een twitter account, hoe werkt die shit en hoe reageer je?
Nee hoor, het advies m.b.t. de verpleeghuizen hebben ze niet overgenomen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:47 schreef zoost het volgende:
Rutte neemt gewoon het advies over en dat is het. Weinig creativiteit. Ik ben teleurgesteld.
quote:Daarom adviseert het OMT om het advies ‘Ga niet op bezoek bij mensen van 70 jaar of ouder en mensen met een kwetsbare gezondheid’ te wijzigen in ‘Wijs bij zelfstandig wonende kwetsbare ouderen één of twee vaste personen aan die de oudere met enige regelmaat blijven bezoeken’.
Volgens mij kijken ze eerst naar Denemarken, hoe het daar gaat.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Waarom mogen kappers nou nog niet open? Kan prima op afspraak, met mondkapje en veelvuldig handen wassen.
Ja, vragen hoe het met Bruno Bruins gaatquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Volgende keer Humberto Tan daar neerzetten voor SBS, tenminste 1 fatsoenlijke journalist.
Niet bijzonder relevant.quote:
quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:48 schreef Coco. het volgende:
[..]
"help ik krijg geen lucht meer omdat ik als moeder faal" "oh wat blij dat de kinderopvang nu mijn kinderen opvangt"
Dat lijkt mij nog erger dan het nu open doen. Dan gaat men blind af op een of andere bagger app die half werkt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:48 schreef Jed1Gam het volgende:
Een paar uur geleden werd er nog gelachen toen ik zei dat het pas echt open zou gaan als iedereen een app heeft.
Die grap zie ik zo nog waarheid worden.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:47 schreef smeerpijp. het volgende:
Alsof het vlooien zijn, maar gemiddelde Nederlander begrijpt het zo wel tochquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:49 schreef _I het volgende:
Dat virus springt gewoon over van mensen als je die 1,5 meter afstand niet houdt.
Pff.. Snap wat je wil zeggen, maar het klinkt wel knullig.
Als hij zo fatsoenlijk was, dan had hij geweten dat banken momenteel de rente en aflossing van een groot aantal bedrijven met een paar maanden doorgeschoven heeft.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Volgende keer Humberto Tan daar neerzetten voor SBS, tenminste 1 fatsoenlijke journalist.
quote:
Gereageerd.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:46 schreef RipCity het volgende:
"Het virus springt"quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Alsof het vlooien zijn, maar gemiddelde Nederlander begrijpt het zo wel toch
Waarom zou dit minder privacygevoelig zijn dan een app? Iedereen die in een boekje bijhoudt met wie ze contact hebben gehad...quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:49 schreef Vallon het volgende:
Onzin natuurlijk veel manieren te bedenken dat mensen dat bv zelf hun contacten bijhouden in een schriftje, dagboekje, geheugen en desnoods met een notitieboekje op hun telefoon. Je moet niet willen dat je anderen, die je niet eens kent, uit naam van de overheid gaat bespioneren.
quote:
twitter:Double_Pain twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 19:47:37@HumbertoTan Hoe zit het met Rumag? Ouwe oplichter reageer retweet
Kan je redelijk zelf bedenken...toch ? Kappers werken vooral (ook) met volwassenen en overdracht op zwevende) deeltjes is aanmerkelijk en dan moet je ook je klanten inpakken in beschermende kleding.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Prima tweet ditquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:51 schreef RipCity het volgende:
[..]twitter:Double_Pain twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 19:47:37@:HumbertoTan Hoe zit het met Rumag? Ouwe oplichter reageer retweet
Bibliotheken zouden wel wat kunnen doen qua afhalen lijkt mij.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:50 schreef Slobeend het volgende:
Vraag eens wat over musea of bibliotheken.
twitter:yannickdevos7 twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 19:44:19Ik ben woest dat er tot 1 september geen profvoetbal is in Nederland. Door dit idiote besluit kan het prachtige Almere City dit jaar niet promoveren terwijl ik zeker wist dat Almere City dit jaar via de nacompetitie zou gaan promoveren reageer retweet
1,5 miljoen kinderen mogen naar school. Nog meer mensen (kinderen tot 18 jaar) krijgen een versoepeling van de regels. Noem dat maar weinig verandering.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:51 schreef MissionPhailed het volgende:
Maargoed, door de bank genomen voorlopig weinig veranderingen in het beleid.
quote:
Denk dat alle huidige Eredivisieclubs ontzettend blij zijn dat ze niet naar Almere hoeven.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:52 schreef AFCNiels het volgende:
twitter:yannickdevos7 twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 19:44:19Ik ben woest dat er tot 1 september geen profvoetbal is in Nederland. Door dit idiote besluit kan het prachtige Almere City dit jaar niet promoveren terwijl ik zeker wist dat Almere City dit jaar via de nacompetitie zou gaan promoveren reageer retweet
Heeft veel nuttigs te vertellen over darts maar dit moet die achterwegen laten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:52 schreef AFCNiels het volgende:
URL?quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:52 schreef AFCNiels het volgende:
[..]Lijkt wel een beetje op die van mij.
Iedereen zal zich het moment kunnen herinneren waarop bekend werd dat Almere City dit jaar niet ging promoveren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:52 schreef AFCNiels het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn diverse drive-in/by bibliotheken in Nederland. Je kan boeken bestellen en die ophalen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:52 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Bibliotheken zouden wel wat kunnen doen qua afhalen lijkt mij.
Dit is wel de meest risicovolle beroepscategorie voor coronabesmettingen. Merkwaardig dat daar zo luchtig over wordt gesproken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:52 schreef Vallon het volgende:
Scherpe opmerking: Tandartsen en mondhygiënisten hebben zelf het initiatief genomen om te sluiten en mogen als zij dat willen gewoon open (blijven).
Op deze manier hebben we allemaal die doventolk nodig.quote:
quote:
twitter:VosdeMos twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 19:49:53@HumbertoTan https://t.co/xzRi9PhpD3.dat.proletenbedrijf.Rumag.te.redden?
#GEEN.ENKEL.MOREEL.BESEF https://t.co/fsx0jfItrI reageer retweet
hoeren vervullen een maatschappelijke functiequote:Op dinsdag 21 april 2020 19:53 schreef HarrieKeen het volgende:
Stelletje aanstellers hier. Behalve pretparken, sportevenementen, festivals, sportscholen, hoeren, zwembaden, restaurants, cafés, discotheken, stranden is alles open.
GMTA MAATquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:54 schreef AFCNiels het volgende:
[..]twitter:VosdeMos twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 19:49:53@:HumbertoTan https://t.co/xzRi9PhpD3.dat.proletenbedrijf.Rumag.te.redden?
quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:54 schreef Zorro het volgende:
[..]
Op deze manier hebben we allemaal die doventolk nodig.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:54 schreef AFCNiels het volgende:
[..]twitter:VosdeMos twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 19:49:53@:HumbertoTan https://t.co/xzRi9PhpD3.dat.proletenbedrijf.Rumag.te.redden?
Sociaal werk is nu ook een vitaal beroep toch? Vallen ze daar niet gewoon onder?quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoeren vervullen een maatschappelijke functie
gierig, net zoals met die mondkapjes, vond het RIVM te duurquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:54 schreef tompsv18 het volgende:
Ze hadden toch 17.000 testen per dag dat kan worden opgeschaald tot 29.000 per dag? Dat zei De Jonge laatst. Ze testen nu amper 4.000 mensen..
quote:
Nee gap ik ben gewoon iemand met een gezonde dosis aversie tegen twitter dus heb het nooit gebruiktquote:
Ja, lekker met zijn allen op elkaar gepakt in het ov.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:56 schreef rutger05 het volgende:
Het was te verwachten dat de scholen deels open zouden gaan. Helaas alleen deels de basisscholen. Deze hadden compleet weer volledig en grotendeels normaal kunnen gaan draaien.
Middelbare scholen, MBO, HBO en universiteiten had de overheid weer deels open moeten laten gaan. Gedeeltelijk online onderwijs en gedeeltelijk onderwijs op locatie.
tuurlijk, anders krijgen we meer verkrachtingenquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Sociaal werk is nu ook een vitaal beroep toch? Vallen ze daar niet gewoon onder?
Niets voorlopig. Dat zal prima gaan met afstandsonderwijs.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:56 schreef DebielStudentje het volgende:
Wat is nou het plan voor het hoger onderwijs? HBO en Universiteiten?
De testcapaciteit is ook allang opgeschaald, maar er wordt niet 100% van gebruikgemaakt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:54 schreef tompsv18 het volgende:
Ze hadden toch 17.000 testen per dag dat kan worden opgeschaald tot 29.000 per dag? Dat zei De Jonge laatst. Ze testen nu amper 4.000 mensen..
Dichtquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:56 schreef DebielStudentje het volgende:
Wordt na 20 mei pas duidelijk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:56 schreef DebielStudentje het volgende:
twitter:BasVandeBeek1 twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 14:09:09Duitsland zet vól in op containment: streven is 4,5 miljoen (!) tests per week. Equivalent in NL zou 932k tests per week betekenen. En dat nadat Duitsland óók al 10.000 mensen inhuurde voor contactonderzoek @jaapstronks @OlifaNT https://t.co/cLXdENSaVR reageer retweet
Oh,. dan bel ik morgen de fysio even voor een afspraak...quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:53 schreef HarrieKeen het volgende:
Stelletje aanstellers hier. Behalve pretparken, sportevenementen, festivals, sportscholen, hoeren, zwembaden, restaurants, cafés, discotheken, kappers en stranden is alles open.
Daar blijven de maatregelen gewoon voor gelden. Een gemiste kans naar mijn mening. Dit had ook opgelost kunnen worden met creatievere oplossingen en met gedeeltelijk online onderwijs en gedeeltelijk onderwijs op locatie.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:56 schreef DebielStudentje het volgende:
Biedt wel weer kansen voor mensen die na de crisis een horecagelegenheid openen.quote:
Online gebeurt toch al? Er worden toch ook al tentamens online afgenomen?quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:57 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Daar blijven de maatregelen gewoon voor gelden. Een gemiste kans naar mijn mening. Dit had ook opgelost kunnen worden met creatievere oplossingen en met gedeeltelijk online onderwijs en gedeeltelijk onderwijs op locatie.
Onveranderd... over 3 weken vast meer.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:56 schreef DebielStudentje het volgende:
Hbo en wo zijn bij uitstek sectoren waarin men van heinde en verre moet reizen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:57 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Daar blijven de maatregelen gewoon voor gelden. Een gemiste kans naar mijn mening. Dit had ook opgelost kunnen worden met creatievere oplossingen en met gedeeltelijk online onderwijs en gedeeltelijk onderwijs op locatie.
Mja, enige manier om het te doen als je minder maatregelen wil.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:57 schreef RipCity het volgende:
twitter:BasVandeBeek1 twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 14:09:09Duitsland zet vól in op containment: streven is 4,5 miljoen (!) tests per week. Equivalent in NL zou 932k tests per week betekenen. En dat nadat Duitsland óók al 10.000 mensen inhuurde voor contactonderzoek @:jaapstronks @:OlifaNT https://t.co/cLXdENSaVR reageer retweet
Horeca behoort vermoed ik al tot de branches die het vaakst failliet gaan, maar het blijft heel erg triest natuurlijk. En inderdaad, een ander zal weer in dit gat springen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:58 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Biedt wel weer kansen voor mensen die na de crisis een horecagelegenheid openen.
Mondzorg behoort tot de meest risicovolle beroepscategorie als het om coronabesmettingen gaat. Ik snap wel dat die liever de zaak even sluiten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:58 schreef Vallon het volgende:
Goeie persco. Stomme, vermakelijke retorische vragen.
Ik vond wel opmerkelijk nu te beseffen dat mijn tandarts dus zelf besloten heeft om dicht te gaan ihkv Covid19 en dat het kabinet daartoe niet expliciet heeft opgeroepen.
Komt goed. Overheid moet/gaat gewoon flink lappen.quote:
Bijna geen rol =/= geen rol.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:59 schreef _I het volgende:
Blijf het wel vaag vinden dat er een heel verhaal komt dat kinderen bijna geen rol spelen in de verspreiding bla bla bla, maar ze mogen niet naar opa en oma.
Rene Karstquote:Op dinsdag 21 april 2020 19:59 schreef gniffie het volgende:
Nou SBS wordt ook niet echt serieuzer met John de Mol aan het roer
Ook de fysio als medisch uitoefenend beroep dan, lijkt net als de tandarts op eigen initiatief te zijn dichtgegaan... daartoe is geen formele oproep geweest.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:57 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Oh,. dan bel ik morgen de fysio even voor een afspraak...
Waarom niet?quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De testcapaciteit is ook allang opgeschaald, maar er wordt niet 100% van gebruikgemaakt.
quote:Daarom adviseert het OMT om het advies ‘Ga niet op bezoek bij mensen van 70 jaar of ouder en mensen met een kwetsbare gezondheid’ te wijzigen in ‘Wijs bij zelfstandig wonende kwetsbare ouderen één of twee vaste personen aan die de oudere met enige regelmaat blijven bezoeken’.
Hm, 't zal. Ergens klopt er iets niet aan dat verhaal.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bijna geen rol =/= geen rol.
En kinderen komen meestal niet alleen, maar met hun ouders.
Men zou beter voorrang geven aan patienten die zich in het ziekenhuis melden (met andere klachten dan covid-19). Als men weet dat men een mondmasker krijgt zullen misschien minder mensen bij een hartaanval, beroerte of blindedarmontsteking dagen wachten vooraleer ze medische hulp zoeken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:41 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, voor contactberoepen. Tandarts en kapper en zuks
Gister amper 4.000, zelfde niveau wat ze al wekenlang halen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De testcapaciteit is ook allang opgeschaald, maar er wordt niet 100% van gebruikgemaakt.
Volgens mijn fysiotherapeut was er wel een oproep om alleen het broodnodige te doen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ook de fysio als medisch uitoefenend beroep dan, lijkt net als de tandarts op eigen initiatief te zijn dichtgegaan... daartoe is geen formele oproep geweest.
Omdat de vraag niet zo groot is.quote:
Ja en het dus aan de beroepsgroep zelf is hoe zij dat (als professional, medisch getraind) opvangen. Formeel gezien kan je dit het kabinet niet aanwrijven, wat iig mijn indruk was.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:59 schreef Arkai het volgende:
[..]
Mondzorg behoort tot de meest risicovolle beroepscategorie als het om coronabesmettingen gaat. Ik snap wel dat die liever de zaak even sluiten.
[ afbeelding ]
Zolang er niet gehoest en geproest wordt, schijnt het wel mee te vallen met die kinderen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:01 schreef _I het volgende:
[..]
Hm, 't zal. Ergens klopt er iets niet aan dat verhaal.
Weet niet of dat de reden is dat mensen zich niet melden. Zou kunnen natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Men zou beter voorrang geven aan patienten die zich in het ziekenhuis melden (met andere klachten dan covid-19). Als men weet dat men een mondmasker krijgt zullen misschien minder mensen bij een hartaanval, beroerte of blindedarmontsteking dagen wachten vooraleer ze medische hulp zoeken.
Als men denkt dat mondmaskers dragen "schijnveiligheid" creëert, waarom dat dan niet benutten?
Er zijn vorige week minimaal 40.000 tests afgenomen; dat zit dus ruim boven die 4000 (en inderdaad ruim onder de 29.500 per dag).quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:01 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Gister amper 4.000, zelfde niveau wat ze al wekenlang halen.
twitter:onno_aerden twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 19:50:01Terwijl de #persconferentie die door de @NOS werd afgebroken voor M doorgaat over de app, stelt Margriet van der Linden aan Rosanne Hertzberger de vraag waarom er geen aandacht was voor de app tijdens de persconferentie.
#mediawerkelijkheid reageer retweet
De testcapaciteit was idd verhoogd.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:54 schreef tompsv18 het volgende:
Is dit advies ook overgenomen? Waarschijnlijk niet danquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Hoe kan het dat geen enkele journalist hier vragen over stelt?
(of ik heb ze gemist)
[..]
Mijn schoondochter, uni, doet zelfs praktijktentamens vanuit huis.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:56 schreef _I het volgende:
[..]
Niets voorlopig. Dat zal prima gaan met afstandsonderwijs.
Ik denk dat de urgentie van de zorg inderdaad ook doorslaggevend is of zorgpersoneel wel of niet het risico wil lopen om besmet te raken. Tandbleekbehandelingen zullen nu wel geweigerd worden vermoed ik zo.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja en het dus aan de beroepsgroep zelf is hoe zij dat (als professional, medisch getraind) opvangen. Formeel gezien kan je dit het kabinet niet aanwrijven, wat iig mijn indruk was.
Huisartsen zijn ook opengebleven. En mijn tandarts ook, weliswaar in spoedmodus waarbij de afgebroken tand van een neef gewoon werd aangeplakt.
De scholen hebben een belangrijkere maatschappelijke rol dan een bezoekje aan opa en oma. Dus dat is het risico meer waard.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:01 schreef _I het volgende:
[..]
Hm, 't zal. Ergens klopt er iets niet aan dat verhaal.
Haha, ja hoor, dikke prima.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Zolang er niet gehoesd en geproesd wordt, schijnt het wel mee te vallen met die kinderen.
Mooi toch.
Geeft wel even een kijkje in het brein van zo iemand.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:04 schreef TheVulture het volgende:
Prima persconferentie van Rutte en alle begrip voor deze besluiten. Ergerde me vooral kapot aan die vragen van die journalisten naderhand, vooral dat boze verontwaardigde toontje van die NOS-verslaggever met z'n "U geeft Nederland continu de complimenten hoe ze het doen en dat is uw dank dat u de maatregelen verlengt"
rivm had mondmaskers geweigerd, te duurquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:02 schreef deedeetee het volgende:
Gierigheid heeft ons in deze ellende gestort. Te weinig ziekenhuizen en dus ook veel te weinig IC's, te weinig testen, te weinig beschermmiddelen voor de zorg. Maar wel geld naar andere landen zoals Marokko sturen. Want dat stáát zo mooi naar buiten toe.
Deze gast: COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #520quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:04 schreef RipCity het volgende:
Wie denkt dat de Schengen grenzen open gaan voor 1 September?!
kinderen zijn ook mensenquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Zolang er niet gehoest en geproest wordt, schijnt het wel mee te vallen met die kinderen.
Mooi toch.
Je komt ernstig mad over. Moet je bedrijf nu dicht? Ben je je baan kwijt?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Niks wat me verrast in ieder geval. Komt ook totaal niet over alsof ze lange termijn plannen hebben. Ook daarover niet verrast. Ik vrees voor de economie en maatschappij; dit gaat écht hele sterke gevolgen hebben; veel meer dan het virus zelf. Alsof het ze niks uitmaakt wat de gevolgen zijn, zolang die ene 1% maar een kans heeft om gered te worden. Logisch dat ze mensen willen redden, maar ooit moet er toch een vorm van acceptatie komen. Ze maken meer kapot dan strikt noodzakelijk imo. Tot over vier weken zou ik bijna zeggen. Kunnen ze dan aankondigen dat basisscholen helemaal open gaan, maar dat de rest nog een maand gesloten blijft. Klasse kabinet.
Gezien hoeveel tijd het kost om uberhaupt als land weer open te gaan gok ik dat we dit jaar het land niet meer uitkomen; sowieso niet voor vakanties. We zouden hier bijna op korte termijn lekker weekje Zweden doen; daar kunnen we tenminste nog naar toe en is alles open. Doen we niet, maar wel verleidelijk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:04 schreef RipCity het volgende:
1%quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Niks wat me verrast in ieder geval. Komt ook totaal niet over alsof ze lange termijn plannen hebben. Ook daarover niet verrast. Ik vrees voor de economie en maatschappij; dit gaat écht hele sterke gevolgen hebben; veel meer dan het virus zelf. Alsof het ze niks uitmaakt wat de gevolgen zijn, zolang die ene 1% maar een kans heeft om gered te worden. Logisch dat ze mensen willen redden, maar ooit moet er toch een vorm van acceptatie komen. Ze maken meer kapot dan strikt noodzakelijk imo. Tot over vier weken zou ik bijna zeggen. Kunnen ze dan aankondigen dat basisscholen helemaal open gaan, maar dat de rest nog een maand gesloten blijft. Klasse kabinet.
Jij zou het geen probleem vinden als je niet geholpen zou kunnen worden mocht je het ineens krijgen? Dat offer zou je graag brengen voor de economiequote:Op dinsdag 21 april 2020 20:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat gaat nog lachen worden.quote:
Nee, daarom had ik er ook vragen over verwacht..quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Is dit advies ook overgenomen? Waarschijnlijk niet dan
Met wat wil is er een hoop mogelijk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn schoondochter, uni, doet zelfs praktijktentamens vanuit huis.
Kan, met enige creativiteit.
Hmm niet al te betrouwbare gast.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Deze gast: COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #520
Vervang 'het' voor 'iets' aangezien tal van operaties niet doorgaan. Zelfs levensbedreigende gevallen worden uitgesteldquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:07 schreef the-eye het volgende:
[..]
Jij zou het geen probleem vinden als je niet geholpen zou kunnen worden mocht je het ineens krijgen?
Nee, en nee. Ik kijk alleen verder vooruit.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je komt ernstig mad over. Moet je bedrijf nu dicht? Ben je je baan kwijt?
In elk land houden ze aan stelregel dat zorg het aan moet kunnen vast. Jij wil daar volledig van gaan afwijken begrijp ik?
Helemaal mee eens. Het middel is schadelijker dan de kwaal en het boeit die honden geen reet.. die volgen het advies van een stel ambtenaren en medici en die hebben natuurlijk alleen oog voor hun eigen beperkte vakgebiedje. Wat boeien mij al die demente bejaarden die toch al op apegapen lagen. Het is niet de Spaanse Griep ofzo, waar we mee te maken hebben. En als er te weinig zorgcapaciteit is dan blijven ze daar maar energie en geld insteken tot er genoeg is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ja...... dat is dus niet dicht op advies zoals - door velen en ook ik - wordt/werd verondersteld.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volgens mijn fysiotherapeut was er wel een oproep om alleen het broodnodige te doen.
Dat ze gewoon weer carnaval konden gaan vierenquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:07 schreef capricia het volgende:
Het is geen verrassing. Dit.
Begrijp die woede over het gesloten blijven van de horeca niet echt.
Wat hadden mensen dan verwacht?
Daar is de ruimte niet voor. Klaar.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, en nee. Ik kijk alleen verder vooruit.
En nee, ik wil er niet volledig van afwijken, maar er mogen wel wat meer stappen gezet worden voor een betere balans. Balans; voor mij betekent dat wellicht wat anders dan voor sommigen hier. Ieder zo z'n mening.
Ja dat snap ik ook niet echt... als mensen echt dachten volgende week weer met een biertje op het terras te zitten terwijl de IC's nog vol liggen ben je echt niet van deze wereldquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:07 schreef capricia het volgende:
Macron stelde voor om de Schengen gesloten te houden tot eind september, maar mss komt eind deze week met de EU top wat duidelijkheid. Hoewel het ernaar uit ziet dat ze veel meer gaan praten over het nationaal pakken van EU gelden voor eigen gewin.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:04 schreef RipCity het volgende:
Dat is gewoon simpelweg niet waar.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het middel is schadelijker dan de kwaal en het boeit die honden geen reet..
Tandartsen:quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volgens mijn fysiotherapeut was er wel een oproep om alleen het broodnodige te doen.
https://www.knmt.nl/coron(...)dens-corona-uitbraakquote:Wat is spoed?
Onder spoed wordt verstaan:
Dento-alveolair trauma waarbij repositie en replantatie noodzakelijk is, of als er sprake is van een gecompliceerde kroonfractuur met pulpa expositie (= tand er uit of tot in zenuw afgebroken)
Nabloeding na een behandeling
Hevige pijn
Mogelijk levensbedreigende ontstekingen
Denk dat de meeste ontzettend blij zijn dat ze van die blagen af zijnquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:11 schreef Rewimo het volgende:
Vreemd dat er geen vragen kwamen over mensen uit risicogroepen, die nu hun kinderen weer naar school moeten sturen/brengen. Wat als je dat niet ziet zitten, omdat je kind waarschijnlijk niet ziek wordt maar je wel kan aansteken (al is de kans volgens Jaap klein?).
Ben je vaker teleurgesteld in je leven?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gezien hoeveel tijd het kost om uberhaupt als land weer open te gaan gok ik dat we dit jaar het land niet meer uitkomen; sowieso niet voor vakanties. We zouden hier bijna op korte termijn lekker weekje Zweden doen; daar kunnen we tenminste nog naar toe en is alles open. Doen we niet, maar wel verleidelijk.
Mensen zijn selectief hersenloos.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:07 schreef capricia het volgende:
Ja, dat merk ik wel aan de reacties van mijn collega'squote:Op dinsdag 21 april 2020 20:12 schreef Mortaxx het volgende:
Denk dat de meeste ontzettend blij zijn dat ze van die blagen af zijn
Was ook beneden alle peil... "wij doen ons best en krijgen geen cadeautje".quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:04 schreef TheVulture het volgende:
Prima persconferentie van Rutte en alle begrip voor deze besluiten. Ergerde me vooral kapot aan die vragen van die journalisten naderhand, vooral dat boze verontwaardigde toontje van die NOS-verslaggever met z'n "U geeft Nederland continu de complimenten hoe ze het doen en dat is uw dank dat u de maatregelen verlengt"
Ieder z'n mening, gelukkig gaat het hier niet over het individu maar de hele bevolking. Weet niet wat voor onderzoeken jij op de plank hebt liggen, maar het komt vooral over als dom boehoeee omdat je alleen naar je eigen situatie kijkt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, en nee. Ik kijk alleen verder vooruit.
En nee, ik wil er niet volledig van afwijken, maar er mogen wel wat meer stappen gezet worden voor een betere balans. Balans; voor mij betekent dat wellicht wat anders dan voor sommigen hier. Ieder zo z'n mening. Ik staar me niet blind op enkel het virus; neem meer zaken mee, that's all.
Over een paar maanden zal je zien dat het wel waar is. En we gaan er nog eurobonds bij krijgen ook, als toetje.quote:
quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Het middel is schadelijker dan de kwaal en het boeit die honden geen reet.. die volgen het advies van een stel ambtenaren en medici en die hebben natuurlijk alleen oog voor hun eigen beperkte vakgebiedje. Wat boeien mij al die demente bejaarden die toch al op apegapen lagen. Het is niet de Spaanse Griep ofzo, waar we mee te maken hebben. En als er te weinig zorgcapaciteit is dan blijven ze daar maar energie en geld insteken tot er genoeg is.
Meeste users die net zo hard aan het schreeuwen waren zijn users die vooral komen om te trollen. Denk dat er weinig mensen waren die daadwerkelijk dachten dat er veel ging veranderen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:07 schreef capricia het volgende:
Ik snap hem wel. Over 4 weken zien we wel verder. Kan je natuurlijk weinig mee. De afgelopen 3 dagen is de IC met ruim 100 patiënten gedaald. In deze tempo zit je rond 5 mei op 500 IC corona patiënten. Misschien iets meer of iets minder. Een medicijn of vaccin is nog nergens te bekennen. Er moeten op den duur besluiten worden genomen. Ja je kan ook als alles stabiel is op de ICs rustig de overige zorg oppakken. Daarna nog ff de zorgmedewerkers een vakantie gunnen. Want ze moeten natuurlijk ff uitrusten. Ja dan ben je zo een paar maanden verder. Er komt uiteindelijk een grens aan wat je met deze lockdown gaat bereiken. Wat daarna?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:07 schreef the-eye het volgende:
[..]
Jij zou het geen probleem vinden als je niet geholpen zou kunnen worden mocht je het ineens krijgen? Dat offer zou je graag brengen voor de economie
Ik schrok er vooral van dat dit uit de mond van een NOS-verslaggever kwam... of die dacht lekker popiejopie de mening van Henk en Ingrid te moeten verkondigenquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Was ook beneden alle peil... "wij doen ons best en krijgen geen cadeautje".
En dan niet willen snappen dat het cadeau is dat de zorg niet helemaal is overstroomt met slachtoffers. (Cognitieve Dissonantie)
Dat is wel wat de meeste artsen vermoeden:quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:03 schreef _I het volgende:
[..]
Weet niet of dat de reden is dat mensen zich niet melden. Zou kunnen natuurlijk.
quote:Als verklaring voor dat uitstel wijst Vander Velpen, net als veel van haar collega’s, op de angst om naar het ziekenhuis te komen. ‘De drempels van onze gezondheidszorg, die normaal heel laag liggen, zijn door corona plots verhoogd. Uit angst om besmet te raken of onnodig druk te leggen op het ziekenhuispersoneel minimaliseren mensen alarmsignalen als bloed in hun urine of pijn in de borst, en komen ze pas binnen als het acuut wordt.
Je kan moeilijk verwachten dat mensen daarop vertrouwen als het RIVM en de GGD zelfgemaakte mondmaskers sterk afraden. En ik heb al verhalen gelezen dat patienten (op oncologie) verboden werd om een zelf gekocht mondmasker te dragen in het ziekenhuis.quote:En voorkeur gaat wederom om beschikbaarheid. Men kan ze ook zelf maken als men ze wil dragen.
Heel Schengen? Nee.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:04 schreef RipCity het volgende:
Voor sommige mensen blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is allemaal niet zo moeilijk, toch?
Denk dat veel horeca-ondernemers vanavond wel boos zullen zijn. Die zijn in één klap werkloos/failliet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:07 schreef capricia het volgende:
Er is altijd wel iemand te vinden.. maar het was/is/blijkt dus geen overheids maatregel.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:05 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik denk dat de urgentie van de zorg inderdaad ook doorslaggevend is of zorgpersoneel wel of niet het risico wil lopen om besmet te raken. Tandbleekbehandelingen zullen nu wel geweigerd worden vermoed ik zo.
Ik ben juist een van de users die verder kijkt dan z'n neus lang is. Ik ben wel een heel erg verschrikkelijk persoon omdat ik me zorgen maak over andere mensen die potentieel failliet gaan, hun dak boven het hoofd verliezen; mensen die in depressies terecht komen, etc. Ja, ik ben alleen maar met mezelf bezig. Je kent me niet eens. Ik heb zelf eigenlijk amper last van de lockdown, dus kom maar op met je volgende argument.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:13 schreef lighted het volgende:
[..]
Ieder z'n mening, gelukkig gaat het hier niet over het individu maar de hele bevolking. Weet niet wat voor onderzoeken jij op de plank hebt liggen, maar het komt vooral over als dom boehoeee omdat je alleen naar je eigen situatie kijkt.
Het gaat niet om die 1%. Hoe kun je dit ondertussen nog steeds niet begrijpen?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
zag je post net boven die van mij, maar de vraag kwamquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Hoe kan het dat geen enkele journalist hier vragen over stelt?
(of ik heb ze gemist)
[..]
Alsof er ook maar iemand serieus dacht dat dat ze weer open konden gaan. Rutte roept al tijden dat men weinig hoeft te verwachten qua versoepeling.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:15 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Denk dat veel horeca-ondernemers vanavond wel boos zullen zijn.
Had het niet verwacht, Horeca is het minst cruciaal en relatief gevaarlijk, dus zal als laatste weer vrij worden gegeven. Maar ja, ik klampte me gewoon vast aan de kleine 0,001% naïeve hoop tot het echt niet meer zo zou zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook niet echt... als mensen echt dachten volgende week weer met een biertje op het terras te zitten terwijl de IC's nog vol liggen ben je echt niet van deze wereld
Ja, vermoeden. Maar zij die er niet zijn kun je niets vragen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat is wel wat de meeste artsen vermoeden:
[..]
[..]
Je kan moeilijk verwachten dat mensen daarop vertrouwen als het RIVM en de GGD zelfgemaakte mondmaskers sterk afraden.
Maar waarom wordt er dan afgeweken van het OMT-advies?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:16 schreef DarkY.NL het volgende:
[..]
zag je post net boven die van mij, maar de vraag kwam
"Hoe moeilijk het ook is, we weten dat het noodzakelijk is onze kwetsbare ouderen in verpleeghuizen zo goed mogelijk te beschermen", lichtte premier Rutte toe. Thuiswonende ouderen mogen vanaf nu wel (maximaal twee) mantelzorgers ontvangen.
Ik vind AlwaysHappy juist een van de weinige users in de kamp "minder maatregelen" die genuanceerd kan posten. Uberhaupt is het niet nodig om het weer persoonlijk te maken. Let daar aub. op, zodat wij gewoon leuke/goede/inhoudelijke discussies kunnen voeren/quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:13 schreef lighted het volgende:
[..]
Ieder z'n mening, gelukkig gaat het hier niet over het individu maar de hele bevolking. Weet niet wat voor onderzoeken jij op de plank hebt liggen, maar het komt vooral over als dom boehoeee omdat je alleen naar je eigen situatie kijkt.
Ik geloof echt niet dat elk restaurant of iedere bar nu onderuit gaat hoor.... er is al een steunpakket vanuit de overheid voor de komende maanden en de lonen van het vaste personeel worden vrijwel geheel gedekt. Het enige puntje is de huur, maar vaak zijn dit weer de brouwerijen die daar achter zitten dus die zullen hun panden ook niet over de kling jagen...quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:15 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Denk dat veel horeca-ondernemers vanavond wel boos zullen zijn. Die zijn in één klap werkloos/failliet.
Users in dit topic moeten gewoon niet zo zeiken, de supermarkt heeft ook bier.
tja, ik snap ook niet dat er nog steeds mensen zijn die denken dat we dit doe om doden te voorkomen....quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:16 schreef JwHw het volgende:
[..]
Het gaat niet om die 1%. Hoe kun je dit ondertussen nog steeds niet begrijpen?
Zijn ook mensen met relaties die in landen buiten Schengen wonenquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Heel Schengen? Nee.
DL-NL wel. En sommige andere landen ook.
Het is allemaal niet zo moeilijk, toch? Ik hoef niet zo nodig naar een Spanje wat zijn doden aan het begraven is. Diepe treurnis bij de mensen.
Ja kut voor ze.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:15 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Denk dat veel horeca-ondernemers vanavond wel boos zullen zijn. Die zijn in één klap werkloos/failliet.
Users in dit topic moeten gewoon niet zo zeiken, de supermarkt heeft ook bier.
Horeca kijkt alleen naar zweden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja kut voor ze.
Maar hadden ze echt verwacht dat ze open konden?![]()
Sorry. Dan heb je onder een steen geleefd.
Mensen moeten er maar aan wennen dat ze meer risico lopen om corona te krijgen. Net als bijvoorbeeld vrouwen die meer risico lopen om borstkanker te krijgen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]Als die demente bejaarden jouw ouders of opa en oma waren piepte je waarschijnlijk wel anders. Daarnaast is ook de categorie 55+ al een behoorlijke risicogroep.
geen festivals tot 1 sept oftewel dat seizoen is kapot, gaan ze dan niet allemaal failliet?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Meeste users die net zo hard aan het schreeuwen waren zijn users die vooral komen om te trollen. Denk dat er weinig mensen waren die daadwerkelijk dachten dat er veel ging veranderen.
Opvang + scholen open en mogelijkheid tot sporten voor de jeugd is al meer dan ik had verwacht, dus prima zo zou je denken.
Gaat ook meer om perspectief en hoop voor toekomst. Ze werken zelf heel hard om weer wat mogelijk te maken-vandaar.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja kut voor ze.
Volgens mij is dit weer een gevalletje 'doen alsof er heel veel boos zijn, maar die groep is er helemaal niet'.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja kut voor ze.
Ik "val je aan" omdat je met 0 argumenten komt. Ik kan ook 100 nadelen noemen, maar het gaat niet om mij of mijn omgeving, het gaat om NL alle factoren afwegend. Het verbaasd mij dat in de persconferentie begonnen wordt met deze strekking en dat jij op de voorste rij zit om dom te blaten. Het is zo makkelijk afbranden allemaal.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben juist een van de users die verder kijkt dan z'n neus lang is. Ik ben wel een heel erg verschrikkelijk persoon omdat ik me zorgen maak over andere mensen die potentieel failliet gaan, hun dak boven het hoofd verliezen; mensen die in depressies terecht komen, etc. Ja, ik ben alleen maar met mezelf bezig.
Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar aanvallen is ook niet nodig.
Dat is nou net één van mijn punten van kritiek de laatste dagen. Er komt niet echt een oplossing voor een langere termijn. Behalve de app hoor ik weinig wat ze aan het doen zijn om er voor te zorgen dat er minder maatregelen kunnen komen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:14 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ik snap hem wel. Over 4 weken zien we wel verder. Kan je natuurlijk weinig mee. De afgelopen 3 dagen is de IC met ruim 100 patiënten gedaald. In deze tempo zit je rond 5 mei op 500 IC corona patiënten. Misschien iets meer of iets minder. Een medicijn of vaccin is nog nergens te bekennen. Er moeten op den duur besluiten worden genomen. Ja je kan ook als alles stabiel is op de ICs rustig de overige zorg oppakken. Daarna nog ff de zorgmedewerkers een vakantie gunnen. Want ze moeten natuurlijk ff uitrusten. Ja dan ben je zo een paar maanden verder. Er komt uiteindelijk een grens aan wat je met deze lockdown gaat bereiken. Wat daarna?
dat was het advies toch? Of begreep ik het verkeerd van Rutte.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar waarom wordt er dan afgeweken van het OMT-advies?
Die vandaag meer doden dan wij hadden, terwijl de bevolking maar iets meer dan de helft is van de onze.quote:
Tja. De vraag was over Schengen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:17 schreef RipCity het volgende:
[..]
Zijn ook mensen met relaties die in landen buiten Schengen wonen
Niet zo handig nu
gewoon bellen en nooit zelf uitmaken of iets spoed is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Tandartsen:
[..]
https://www.knmt.nl/coron(...)dens-corona-uitbraak
Dus alleen ernstige problemen. Niet ff een stukje ergens plakken.
Nee ik weet ook wel dat het doel is de zorg te ontlasten. Beter zorgen ze voor voldoende capaciteit, lijkt mij zinvoller dan om je hele land maar op slot te gooien tot sint juttemisquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
tja, ik snap ook niet dat er nog steeds mensen zijn die denken dat we dit doe om doden te voorkomen....
Haha. Moeten ze daar hun zaakje openen.quote:
Er zijn nu tientallen sectoren een plan aan het schrijven hoe zij kunnen functioneren in de 1,5-metersamenleving. Zullen we daar even op wachten, voordat we het kabinet daarop gaan aanspreken?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:19 schreef Kyran het volgende:
Behalve de app hoor ik weinig wat ze aan het doen zijn om er voor te zorgen dat er minder maatregelen kunnen komen.
Kleine festivals misschien wel, grote festivals kunnen wel wat hebben (hoop ik).quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
geen festivals tot 1 sept oftewel dat seizoen is kapot, gaan ze dan niet allemaal failliet?
Vermoed toch wel dat hier morgen aandacht aan besteed gaat worden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is nou net één van mijn punten van kritiek de laatste dagen. Er komt niet echt een oplossing voor een langere termijn. Behalve de app hoor ik weinig wat ze aan het doen zijn om er voor te zorgen dat er minder maatregelen kunnen komen.
In plaats van IC capaciteit dusdanig in te richten dat men structureel meer man kwijt kan gaan zij het juist weer afbouwen. Terwijl ze wel zeggen dat het nog minstens een jaar duurt .....
De grote festivalorganisatoren hebben hiervoor verzekeringen die nu zullen uitkeren. Er zal her en der een kleinere organisator omvallen. Maar laten we wel wezen, er zijn in dit land zo'n 150 festivals in drie maanden tijd, dat niet alle organisatoren voldoende vet op de botten hebben is sneu maar ook een bepaald ondernemersrisico...quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
geen festivals tot 1 sept oftewel dat seizoen is kapot, gaan ze dan niet allemaal failliet?
Wat heeft SBS gedaan dan?quote:
ja echter verplegers erbij kweken duurt langer dan wachten op sint juttemis.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee ik weet ook wel dat het doel is de zorg te ontlasten. Beter zorgen ze voor voldoende capaciteit, lijkt mij zinvoller dan om je hele land maar op slot te gooien tot sint juttemis
hoeveel kappers gaan er dan wel niet faillietquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er is altijd wel iemand te vinden.. maar het was/is/blijkt dus geen overheids maatregel.
Dat is anders als bij de kapper die als beroepsgroep gewoon dicht moest en dus ook niet thuiswerkend sws niet illegaal dat vak mag uitoefenen.
Nee, klopt, ik had het zelf verkeerd gelezen. Lijkt me een goeie zaak. Hoewel ik had verwacht dat er ook betere regelingen bij verzorgingstehuizen zouden komen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:19 schreef DarkY.NL het volgende:
[..]
dat was het advies toch? Of begreep ik het verkeerd van Rutte.
Dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:21 schreef TheVulture het volgende:
De grote festivalorganisatoren hebben hiervoor verzekeringen die nu zullen uitkeren.
Dan trek ik ook mijn twijfels over jou als scheidsrechter in deze. Ik val pietje niet persoonlijk aan, ik benoem hoe pietje op mij overkomt. Zo zie je hoe tekst anders kan overkomen dan bedoeld, goed lezen maakt inhoudelijk discussieren mogelijk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vind AlwaysHappy juist een van de weinige users in de kamp "minder maatregelen" die genuanceerd kan posten. Uberhaupt is het niet nodig om het weer persoonlijk te maken. Let daar aub. op, zodat wij gewoon leuke/goede/inhoudelijke discussies kunnen voeren/
Geen festivals en evenementen betekent in elk geval het einde voor het fenomeen "foodtruck", wegvallen van de Vierdaagse zal ook wel wat ondernemers de kop kosten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik geloof echt niet dat elk restaurant of iedere bar nu onderuit gaat hoor.... er is al een steunpakket vanuit de overheid voor de komende maanden en de lonen van het vaste personeel worden vrijwel geheel gedekt. Het enige puntje is de huur, maar vaak zijn dit weer de brouwerijen die daar achter zitten dus die zullen hun panden ook niet over de kling jagen...
Dan zullen gewoon nieuwe partijen opstaan om een festival te organiseren. Marktwerking.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kleine festivals misschien wel, grote festivals kunnen wel wat hebben (hoop ik).
Het punt is: het maakt niet zoveel uit wat mensen willen. We hebben met de realiteit te maken, of het nou leuk is of niet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:22 schreef kilon het volgende:
Er is veel discussie, maar over 1 ding zijn we het allemaal eens: deze maatregelen zijn kut.
Noodzakelijk volgens de een, onnodig volgens de ander. Maar hoe dan ook vindt niemand dit leuk. Zelfs de doorgewinterde zolderkamerautist wil dat het leven weer doorgaat zodat zijn ouders eindelijk weer een keertje weg zijn.
Pinkpop, Lowlands etc, kunnen met een verbod vanuit de overheid hun verzekering hiervoor aanspreken, was een paar weken geleden al in het nieuws. Zo'n overheidsverbod was ook precies de reden waarom Paaspop zo laat pas geannuleerd werd. Die hadden dat verbod nodig om de verzekering te kunnen gebruiken.quote:
Ja, gewoon wachten en achteraf commentaar geven. Dat werkt. Dan krijg je weer gezeik met "mr. hindsight". Als jij nou gewoon niet constant probeert te bepalen wat er wel of niet gepost mag worden of welke discussie wel of niet gevoerd kan worden zou het ook al wat beter maken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn nu tientallen sectoren een plan aan het schrijven hoe zij kunnen functioneren in de 1,5-metersamenleving. Zullen we daar even op wachten, voordat we het kabinet daarop gaan aanspreken?
Zal wel meevallen.. landen als Duitsland en Zwitserland hebben het veel beter voor elkaar. Minder doden en veel minder besmettingen. In Zwitserland maar 119 erbij gekomen de laatste 24 uur. Waarom moet het hele land opdraaien voor het falen van een overheid.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja echter verplegers erbij kweken duurt langer dan wachten op sint juttemis.
't Is goed met jequote:Op dinsdag 21 april 2020 20:19 schreef lighted het volgende:
[..]
Ik "val je aan" omdat je met 0 argumenten komt. Ik kan ook 100 nadelen noemen, maar het gaat niet om mij of mijn omgeving, het gaat om NL alle factoren afwegend. Het verbaasd mij dat in de persconferentie begonnen wordt met deze strekking en dat jij op de voorste rij zit om dom te blaten. Het is zo makkelijk afbranden allemaal.
Amenquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:25 schreef Frank_Underwood het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd wel klaar met dat gezeik van het egocentrisch lui.
Het is toch hartstikke prima dat we nu een eerste stap zetten door kinderen naar school te laten kunnen. Je kunt toch niet verwachten dat alles losgelaten wordt. Stapsgewijs is het beste om te potentieel te kunnen monitoren welke stap kan leiden tot een verdere verspreiding - ofwel tweede golf - van het virus.
Nu lees ik ook weer geblaat van die leraren. Die klaagden eerst nog over dat ze les wilden geven en verpakten het in de trant van ''kinderen moeten ook nog les krijgen en geen achterstand opbouwen''. En per vandaag is het onderwijs in paniek en weten ze zich geen raad met hoe ze nu alles moeten oppakken ''want ja, het is té gevaarlijk''. Het lijkt wel alsof ze beroeps- en hobbymatige klagers zijn.
Omdat het virus (nog) niet zo ver is verspreid, voelen velen zich nog onoverwinnelijk en lijkt het allemaal ver weg. Velen willen zo snel mogelijk weer alles opbouwen, met alle gevolgen van dien. Kansloos. Sowieso kan zowat 70% van werkend Nederland makkelijk thuiswerken. De kinderen mogen ook weer naar school (stapsgewijs), dus wat is het gezeik nou weer? Thuiswerken is toch hartstikke prima? Of is iedereen zo ongelukkig thuis? Dan moet je eerder aan je relatie, gezin en je thuissituatie werken i.p.v. je eigen belang boven die van de volksgezondheid te kiezen.
En over vakantieverslaafden wil ik niet eens over beginnen. Heb last van mijn vingers na al dat getik. Zo al mijn frustratie even eruit![]()
Belangrijkste is, is dat iedereen zo veel mogelijk thuisblijft zodat:
1. Onderwijs netjes weer kan opstarten en kinderen een plek hebben om te leren en ook op een sociale manier te ontspannen i.p.v. de hele dag thuiszitten.
2. Bedrijvigheid zoals tandartsen, winkels etc. ook weer fatsoenlijk kunnen starten. Dat horeca en festiviteiten op lange termijn van de baan zijn, is maar gewoon slikken. Dat is pech. Ondernemersrisico.
Goede persconferentie. Het is juist te prijzen dat we in een land leven waar besluiten worden afgewogen naar kennis en kunde (lees: wetenschap) en factoren zoals gezondheid en economie. En ja, de volksgezondheid gaat boven de economie. Vooral in dit geval, want dit is een gezondheidscrisis. De economische schade is collateral damage, die we liever niet hadden maar het zij zo.
dat is een goede vraag.... ik weet daar het antwoord ook niet op.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom moet het hele land opdraaien voor het falen van een overheid.
Bizar he... ik denk en hoop voor hem dat hij bewust de onderbuik van Nederland wilde vertegenwoordigen, want anders was het echt een bezopen vraagquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Die eerste vraag van de NOS.
En die gast krijgt daar nog voor betaald ook.
\dat komt omdat die app nog niet klaar is. Wellicht komt dit 12 mei ter sprake.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:28 schreef MakkieR het volgende:
Is jullie ook iets opgevallen: Er is geen woord gesproken over de corona app.
Ik vroeg me af, is er een verband tussen de strenge maatregelen, de lockdown en de app die de regering zo graag wil hebben. Hij is er wel maar niemand vertrouwd de app lijkt mij. Daar is er geen woord over gesproken, terwijl de app gepaard zou moeten gaan met de versoepeling.
met andere woorden, Wat Rutte net zegt over het besmettingsgevaar, een nieuwe piek en de IC overcapaciteit, verzwijgt hij niet het echte verhaal en dat is dat de nieuwe App nog niet goed werkt en dus een 1.5m economie niet realiseerbaar is. Dus een fout van de regering ( fout inschatten van een veilige app) die men wil verhullen. Ik vond het heel opmerkelijk dat een groot onderwerp als de app, niet een keer besproken is tijdens de persconferentie
Was vandaag technische briefing over en komt morgen (o.a.) een debat over.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
\dat komt omdat die app nog niet klaar is. Wellicht komt dit 12 mei ter sprake.
jaquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:29 schreef Arkai het volgende:
De IKEA geeft aan dat ze op 28 april open willen gaan. Past dat nog met het beleid na de persco van vandaag?
Als ze voorzorgsmaatregelen treffen om te zorgen dat er afstand wordt gehouden en er niet teveel mensen tegelijk binnen zijn wel, toch? Het beleid is niet echt veranderd, zeker niet wat winkels betreft.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:29 schreef Arkai het volgende:
De IKEA geeft aan dat ze op 28 april open willen gaan. Past dat nog met het beleid na de persco van vandaag?
Die app kwam wel aan bod door een vraag van een journalist, die maar meteen riep dat het allemaal een grote faal was met privacygedoe etc en dat het een totale mislukking was. Rutte merkte terecht op dat er nog helemaal geen eindproduct is en dat dit proces tot nu toe precies de reden is dat men nog niet met een eindproduct kan starten maar dat men nog aan het ontwikkelen is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:28 schreef MakkieR het volgende:
Ik vroeg me af, is er een verband tussen de strenge maatregelen, de lockdown en de app die de regering zo graag wil hebben. Hij is er wel maar niemand vertrouwd de app lijkt mij. Daar is er geen woord over gesproken, terwijl de app gepaard zou moeten gaan met de versoepeling.
met andere woorden, Wat Rutte net zegt over het besmettingsgevaar, een nieuwe piek en de IC overcapaciteit, verzwijgt hij niet het echte verhaal en dat is dat de nieuwe App nog niet goed werkt en dus een 1.5m economie niet realiseerbaar is. Dus een fout van de regering ( fout inschatten van een veilige app) die men wil verhullen. Ik vond het heel opmerkelijk dat een groot onderwerp als de app, niet een keer besproken is tijdens de persconferentie
En toch doodleuk liegen dat ze hun uiterste best hebben gedaan om ze te bemachtigen maar dat ze gewoon niet te krijgen zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
rivm had mondmaskers geweigerd, te duur
Dan heb je niet de hele persconferentie gekeken, want er werd wel naar gevraagd en antwoord op gegeven. Dat volgens hem een app van belang is, en dat die niet klaar is, maar in ontwikkeling.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:28 schreef MakkieR het volgende:
En bisquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:25 schreef Frank_Underwood het volgende:
[even nofii ingekort]
Ik ben eerlijk gezegd wel klaar met dat gezeik van het egocentrisch lui.
....
En over vakantieverslaafden wil ik niet eens over beginnen. Heb last van mijn vingers na al dat getik. Zo al mijn frustratie even eruit![]()
....
Goede persconferentie. Het is juist te prijzen dat we in een land leven waar besluiten worden afgewogen naar kennis en kunde (lees: wetenschap) en factoren zoals gezondheid en economie. En ja, de volksgezondheid gaat boven de economie. Vooral in dit geval, want dit is een gezondheidscrisis. De economische schade is collateral damage, die we liever niet hadden maar het zij zo.
Dat komt vooral van egoïstische ikke ikke ikke figuren die boehoe doen omdat ze persé bier willen zuipen en naar voetbal willen kijken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:07 schreef capricia het volgende:
krijg je boetequote:Op dinsdag 21 april 2020 20:28 schreef Rozevla het volgende:
Rutte kan mooi opdonderen met z’n achterlijke regels.
Ben er helemaal klaar mee.
Ik denk het inderdaad ook maar ik wilde het ook met jullie toetsen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ze voorzorgsmaatregelen treffen om te zorgen dat er afstand wordt gehouden en er niet teveel mensen tegelijk binnen zijn wel, toch? Het beleid is niet echt veranderd, zeker niet wat winkels betreft.
en terecht ook.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
rivm had mondmaskers geweigerd, te duur
Inderdaad. De doelstelling was terug naar 600/700 coronapatienten op de ICs. Maar daarna wat? Eerst de overige zorg oppakken? Dat is allemaal tijd waarin het coronaprobleem niet actief wordt bestreden en de economie nog steeds op zijn gat ligt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is nou net één van mijn punten van kritiek de laatste dagen. Er komt niet echt een oplossing voor een langere termijn. Behalve de app hoor ik weinig wat ze aan het doen zijn om er voor te zorgen dat er minder maatregelen kunnen komen.
In plaats van IC capaciteit dusdanig in te richten dat men structureel meer man kwijt kan gaan zij het juist weer afbouwen. Terwijl ze wel zeggen dat het nog minstens een jaar duurt .....
Dit schurkte tegen SBS6 niveau aan, afvoerputje van de Nederlandse journalistiek.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bizar he... ik denk en hoop voor hem dat hij bewust de onderbuik van Nederland wilde vertegenwoordigen, want anders was het echt een bezopen vraag
wc papier is goedkoperquote:
Daarna?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:14 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ik snap hem wel. Over 4 weken zien we wel verder. Kan je natuurlijk weinig mee. De afgelopen 3 dagen is de IC met ruim 100 patiënten gedaald. In deze tempo zit je rond 5 mei op 500 IC corona patiënten. Misschien iets meer of iets minder. Een medicijn of vaccin is nog nergens te bekennen. Er moeten op den duur besluiten worden genomen. Ja je kan ook als alles stabiel is op de ICs rustig de overige zorg oppakken. Daarna nog ff de zorgmedewerkers een vakantie gunnen. Want ze moeten natuurlijk ff uitrusten. Ja dan ben je zo een paar maanden verder. Er komt uiteindelijk een grens aan wat je met deze lockdown gaat bereiken. Wat daarna?
Niet iedereen kijkt of weet iets van die technische briefing, de app was het gesprek van deze week. Ik had van Rutte hier op zijn minsten een uitleg van verwacht.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:29 schreef _I het volgende:
[..]
Was vandaag technische briefing over en komt morgen (o.a.) een debat over.
Precies dit. En hopen dat het vaccin er snel is. Ik geloof snel dat het vaccin er sneller is dan men nu verwacht o.b.v. snelheden in het verleden, maar niet voor september / oktober, en met pech begin 2021.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:33 schreef the-eye het volgende:
[..]
Daarna?
Er is helemaal geen "daarna". Totdat er een vaccin is en iedereen ingeent is, en dat gaat echt nog wel even duren hoor, is dit gewoon je nieuwe werkelijkheid. Beperkingen die mee fluctueren met de druk op de ic's. That's it.
Lijkt me het uitgelezen moment. Het is nu een stuk rustiger op de wegquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:34 schreef phpmystyle het volgende:
Ik wil beginnen met motorrijlessen, zou dat al mogelijk zijn?
Ik heb op de NOS, gekeken, niet op NOS.nl of NOS nieuws. Dus zeg maar de toespraak en de eerste vragen. Het ging mij om die toespraak, daar had het app probleem best wel in mogen zitten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan heb je niet de hele persconferentie gekeken, want er werd wel naar gevraagd en antwoord op gegeven. Dat volgens hem een app van belang is, en dat die niet klaar is, maar in ontwikkeling.
Ja daaag. Rutte speelt het op safe en dat is te begrijpen. Maar die gaat nooit van zijn leven alle sectoren voor minimaal 1 jaar op slot gooien. Geen 1 land gaat dit doen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:33 schreef the-eye het volgende:
[..]
Daarna?
Er is helemaal geen "daarna". Totdat er een vaccin is en iedereen ingeent is, en dat gaat echt nog wel even duren hoor, is dit gewoon je nieuwe werkelijkheid. Beperkingen die mee fluctueren met de druk op de ic's. That's it.
ik denk dat de kosten hoger liggen dan de inkomsten hiervanquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Boetes voor mensen die de coronamaatregelen overtreden zullen wel het nieuwe verdienmodel worden van de overheid.
Eind 2020/begin 2021 teken ik voor hoor, nog steeds zou dat vele malen sneller zijn dan anders.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:35 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Precies dit. En hopen dat het vaccin er snel is. Ik geloof snel dat het vaccin er sneller is dan men nu verwacht o.b.v. snelheden in het verleden, maar niet voor september / oktober, en met pech begin 2021.
Nou weet ik niet wat voor vakantie dat is maar één in massa of gedruis, zal ws een andere worden dan je voor ogen had toe je hem boekte. Het zal geen "Camping Paradis" zijn waar we nu op de Franse zenders al hupsend en hotsend worden getrakteerd.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:27 schreef Kyran het volgende:
Ik twijfel of mijn vakantie in maart 2021 door kan gaan, terwijl anderen zich afvragen of ze in juli aan de Franse kust kunnen liggen. Toch mooi hoe dat werkt
Het RIVM gaat er vanuit dat de regels wat betreft 1,5 meter afstand nog zeker een jaar van kracht blijven.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:37 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja daaag. Rutte speelt het op safe en dat is te begrijpen. Maar die gaat nooit van zijn leven alle sectoren voor minimaal 1 jaar op slot gooien. Geen 1 land gaat dit doen.
Het is even afwachten hoe de cijfers komende week ontwikkelen. Als dat positief is, gaat de roep uit de samenleving veel harder zijn en zijn ook kroegen en dergelijke binnen de kortste keren weer open.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:36 schreef Vault-Boy het volgende:
Ben ook bang dat heel veel horeca zaken hierdoor failliet gaan. Des te langer ze dicht moeten blijven des te nijpender wordt het. Het is echt kut voor ze, maar ze moeten denk ik echt rekening houden dat dit zeker nog niet de laatste verlenging is voor die sectoren. Heb het al vaker gezegd maar de horeca komt echt als laatste aan de beurt om weer open te mogen.
Ja die regels geloof ik wel. Daar komen we op korte termijn niet vanaf en de lange vermoed ik ook niet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het RIVM gaat er vanuit dat de regels wat betreft 1,5 meter afstand nog zeker een jaar van kracht blijven.
Daar vinden ze wel iets op.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik denk dat de kosten hoger liggen dan de inkomsten hiervan
Was dit al voorbij gekomen? Had nog niet eerder gelezen over testen op mensen al zo snel.twitter:SwainITV twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 18:55:36Some optimistic news as #coronavirus human vaccine trials due begin at Oxford University on Thursday. Breathtaking work by scientists and researchers. #vaccine reageer retweet
Dit jaquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:35 schreef VacaLoca het volgende:
Het woord van de komende weken wordt coronadepressie
Al paar keer gelezen. En daar hoor je daarna nooit meer iets van.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Was dit al voorbij gekomen? Had nog niet eerder gelezen over testen op mensen al zo snel.twitter:SwainITV twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 18:55:36Some optimistic news as #coronavirus human vaccine trials due begin at Oxford University on Thursday. Breathtaking work by scientists and researchers. #vaccine reageer retweet
In Z Korea bleek een vrouw besmet nadat ze op een bank in een kerk zat waar eerder die dag een besmet koppel had gezeten. (bleek uit CCTV video. Ik neem aan dat het contactonderzoek geen andere mogelijke besmettingsbronnen opleverde).quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ze voorzorgsmaatregelen treffen om te zorgen dat er afstand wordt gehouden en er niet teveel mensen tegelijk binnen zijn wel, toch? Het beleid is niet echt veranderd, zeker niet wat winkels betreft.
Ik hoop erg dat ik juni / juli nog op vakantie kan, ben daar ook wel aan toe dan, denk ik. Ik ga altijd zeer simpel op vakantie met een tentje op een zo'n klein mogelijke camping. Ik denk dat er weinig meer in de buurt komt van social distancing dan dat. Als het mag, en verantwoord is, zal ik dat zeker doen. Maakt me dan niets uit of het in Limburg, Duitsland, de Ardennen of Frankrijk is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:27 schreef Kyran het volgende:
Ik twijfel of mijn vakantie in maart 2021 door kan gaan, terwijl anderen zich afvragen of ze in juli aan de Franse kust kunnen liggen. Toch mooi hoe dat werkt
ik meen 3 weken geleden in de VS is er al getest op een vrouw.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Als er geen belemmeringen op de grenzen zijn verwacht ik eigenlijk weinig problemen. Ga juist naar een gebied waar het relatief rustig is en zoek geen hele drukke plekken op.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nou weet ik niet wat voor vakantie dat is maar één in massa of gedruis, zal ws een andere worden dan je voor ogen had toe je hem boekte. Het zal geen "Camping Paradis" zijn waar we nu op de Franse zenders al hupsend en hotsend worden getrakteerd.
Het is lastig vooruit te kijken en wellicht is de goegemeente tegen die tijd gewend aan de nieuwe uitvoeringsnormen. Dat het virus dan weg is..... zal een illusie blijken.
Was vanmiddag een user in dit topic die daaraan meedoet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Klopt, als je de ic cijfers extrapoleert dan is er voldoende ruimte voor verlichting voor horeca en contactberoepen op persco 11 mei.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het is even afwachten hoe de cijfers komende week ontwikkelen. Als dat positief is, gaat de roep uit de samenleving veel harder zijn en zijn ook kroegen en dergelijke binnen de kortste keren weer open.
Campings waren ook alweer open toch? Lijkt me dat dat dus prima kan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:40 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik hoop erg dat ik juni / juli nog op vakantie kan, ben daar ook wel aan toe dan, denk ik. Ik ga altijd zeer simpel op vakantie met een tentje op een zo'n klein mogelijke camping. Ik denk dat er weinig meer in de buurt komt van social distancing dan dat. Als het mag, en verantwoord is, zal ik dat zeker doen. Maakt me dan niets uit of het in Limburg, Duitsland, de Ardennen of Frankrijk is.
Oh dat is wel interessant. Weet je nog wie?quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Was vanmiddag een user in dit topic die daaraan meedoet.
Dat is wel een mooie manier om er toch iets van te maken ja. Heerlijk lijkt mij datquote:Op dinsdag 21 april 2020 20:40 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik hoop erg dat ik juni / juli nog op vakantie kan, ben daar ook wel aan toe dan, denk ik. Ik ga altijd zeer simpel op vakantie met een tentje op een zo'n klein mogelijke camping. Ik denk dat er weinig meer in de buurt komt van social distancing dan dat. Als het mag, en verantwoord is, zal ik dat zeker doen. Maakt me dan niets uit of het in Limburg, Duitsland, de Ardennen of Frankrijk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |