abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 20:20:37 #226
236264 crew  capricia
pi_192740118
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:18 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Horeca kijkt alleen naar zweden.
Haha. Moeten ze daar hun zaakje openen. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192740120
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:19 schreef Kyran het volgende:
Behalve de app hoor ik weinig wat ze aan het doen zijn om er voor te zorgen dat er minder maatregelen kunnen komen.
Er zijn nu tientallen sectoren een plan aan het schrijven hoe zij kunnen functioneren in de 1,5-metersamenleving. Zullen we daar even op wachten, voordat we het kabinet daarop gaan aanspreken?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 april 2020 @ 20:20:57 #228
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192740124
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

geen festivals tot 1 sept oftewel dat seizoen is kapot, gaan ze dan niet allemaal failliet?
Kleine festivals misschien wel, grote festivals kunnen wel wat hebben (hoop ik).
pi_192740126
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat is nou net één van mijn punten van kritiek de laatste dagen. Er komt niet echt een oplossing voor een langere termijn. Behalve de app hoor ik weinig wat ze aan het doen zijn om er voor te zorgen dat er minder maatregelen kunnen komen.

In plaats van IC capaciteit dusdanig in te richten dat men structureel meer man kwijt kan gaan zij het juist weer afbouwen. Terwijl ze wel zeggen dat het nog minstens een jaar duurt .....
Vermoed toch wel dat hier morgen aandacht aan besteed gaat worden.

Geen van die apps lijkt een passende oplossing en er is geen alternatief. Men kan wel als doel hebben dat de techniek het werk moet overnemen, maar het is ze nog niet gelukt om uit te leggen hoe en waarom.

"Dat staat allemaal in de kamerbrief die vanavond wordt verstuurd."
pi_192740134
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

geen festivals tot 1 sept oftewel dat seizoen is kapot, gaan ze dan niet allemaal failliet?
De grote festivalorganisatoren hebben hiervoor verzekeringen die nu zullen uitkeren. Er zal her en der een kleinere organisator omvallen. Maar laten we wel wezen, er zijn in dit land zo'n 150 festivals in drie maanden tijd, dat niet alle organisatoren voldoende vet op de botten hebben is sneu maar ook een bepaald ondernemersrisico...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 21 april 2020 @ 20:21:30 #231
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_192740140
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 19:56 schreef RipCity het volgende:
Horeca WOEST op sbs
Wat heeft SBS gedaan dan?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_192740149
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:20 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nee ik weet ook wel dat het doel is de zorg te ontlasten. Beter zorgen ze voor voldoende capaciteit, lijkt mij zinvoller dan om je hele land maar op slot te gooien tot sint juttemis
ja echter verplegers erbij kweken duurt langer dan wachten op sint juttemis.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 20:21:53 #233
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192740151
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:15 schreef Vallon het volgende:

[..]

Er is altijd wel iemand te vinden.. maar het was/is/blijkt dus geen overheids maatregel.

Dat is anders als bij de kapper die als beroepsgroep gewoon dicht moest en dus ook niet thuiswerkend sws niet illegaal dat vak mag uitoefenen.
hoeveel kappers gaan er dan wel niet failliet
pi_192740168
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:19 schreef DarkY.NL het volgende:

[..]

dat was het advies toch? Of begreep ik het verkeerd van Rutte.
Nee, klopt, ik had het zelf verkeerd gelezen. Lijkt me een goeie zaak. Hoewel ik had verwacht dat er ook betere regelingen bij verzorgingstehuizen zouden komen.
pi_192740169
Er is veel discussie, maar over 1 ding zijn we het allemaal eens: deze maatregelen zijn kut.

Noodzakelijk volgens de een, onnodig volgens de ander. Maar hoe dan ook vindt niemand dit leuk. Zelfs de doorgewinterde zolderkamerautist wil dat het leven weer doorgaat zodat zijn ouders eindelijk weer een keertje weg zijn.
pi_192740179
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:21 schreef TheVulture het volgende:
De grote festivalorganisatoren hebben hiervoor verzekeringen die nu zullen uitkeren.
Dat denk ik niet.
pi_192740196
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:17 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vind AlwaysHappy juist een van de weinige users in de kamp "minder maatregelen" die genuanceerd kan posten. Uberhaupt is het niet nodig om het weer persoonlijk te maken. Let daar aub. op, zodat wij gewoon leuke/goede/inhoudelijke discussies kunnen voeren/
Dan trek ik ook mijn twijfels over jou als scheidsrechter in deze. Ik val pietje niet persoonlijk aan, ik benoem hoe pietje op mij overkomt. Zo zie je hoe tekst anders kan overkomen dan bedoeld, goed lezen maakt inhoudelijk discussieren mogelijk.
  dinsdag 21 april 2020 @ 20:23:23 #238
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192740199
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:17 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik geloof echt niet dat elk restaurant of iedere bar nu onderuit gaat hoor.... er is al een steunpakket vanuit de overheid voor de komende maanden en de lonen van het vaste personeel worden vrijwel geheel gedekt. Het enige puntje is de huur, maar vaak zijn dit weer de brouwerijen die daar achter zitten dus die zullen hun panden ook niet over de kling jagen...
Geen festivals en evenementen betekent in elk geval het einde voor het fenomeen "foodtruck", wegvallen van de Vierdaagse zal ook wel wat ondernemers de kop kosten.

Voor de overige bedrijven is het natuurlijk de vraag of ze uberhaupt nog wat omzet kunnen maken dit jaar.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192740201
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

Kleine festivals misschien wel, grote festivals kunnen wel wat hebben (hoop ik).
Dan zullen gewoon nieuwe partijen opstaan om een festival te organiseren. Marktwerking.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 21 april 2020 @ 20:23:40 #240
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192740203
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:22 schreef kilon het volgende:
Er is veel discussie, maar over 1 ding zijn we het allemaal eens: deze maatregelen zijn kut.

Noodzakelijk volgens de een, onnodig volgens de ander. Maar hoe dan ook vindt niemand dit leuk. Zelfs de doorgewinterde zolderkamerautist wil dat het leven weer doorgaat zodat zijn ouders eindelijk weer een keertje weg zijn.
Het punt is: het maakt niet zoveel uit wat mensen willen. We hebben met de realiteit te maken, of het nou leuk is of niet.
pi_192740212
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat denk ik niet.
Pinkpop, Lowlands etc, kunnen met een verbod vanuit de overheid hun verzekering hiervoor aanspreken, was een paar weken geleden al in het nieuws. Zo'n overheidsverbod was ook precies de reden waarom Paaspop zo laat pas geannuleerd werd. Die hadden dat verbod nodig om de verzekering te kunnen gebruiken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 april 2020 @ 20:24:58 #242
416575 crew  Evenstar
pi_192740232
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er zijn nu tientallen sectoren een plan aan het schrijven hoe zij kunnen functioneren in de 1,5-metersamenleving. Zullen we daar even op wachten, voordat we het kabinet daarop gaan aanspreken?
Ja, gewoon wachten en achteraf commentaar geven. Dat werkt. Dan krijg je weer gezeik met "mr. hindsight". Als jij nou gewoon niet constant probeert te bepalen wat er wel of niet gepost mag worden of welke discussie wel of niet gevoerd kan worden zou het ook al wat beter maken.

Leuk dat tientallen sectoren bezig zijn. Ik wil weten wat de overheid doet en niet wat Jantje of Pietje doen met hun sector/bedrijf/onderneming.
pi_192740241
Ik ben eerlijk gezegd wel klaar met dat gezeik van het egocentrisch lui.

Het is toch hartstikke prima dat we nu een eerste stap zetten door kinderen naar school te laten kunnen. Je kunt toch niet verwachten dat alles losgelaten wordt. Stapsgewijs is het beste om te potentieel te kunnen monitoren welke stap kan leiden tot een verdere verspreiding - ofwel tweede golf - van het virus.

Nu lees ik ook weer geblaat van die leraren. Die klaagden eerst nog over dat ze les wilden geven en verpakten het in de trant van ''kinderen moeten ook nog les krijgen en geen achterstand opbouwen''. En per vandaag is het onderwijs in paniek en weten ze zich geen raad met hoe ze nu alles moeten oppakken ''want ja, het is té gevaarlijk''. Het lijkt wel alsof ze beroeps- en hobbymatige klagers zijn.

Omdat het virus (nog) niet zo ver is verspreid, voelen velen zich nog onoverwinnelijk en lijkt het allemaal ver weg. Velen willen zo snel mogelijk weer alles opbouwen, met alle gevolgen van dien. Kansloos. Sowieso kan zowat 70% van werkend Nederland makkelijk thuiswerken. De kinderen mogen ook weer naar school (stapsgewijs), dus wat is het gezeik nou weer? Thuiswerken is toch hartstikke prima? Of is iedereen zo ongelukkig thuis? Dan moet je eerder aan je relatie, gezin en je thuissituatie werken i.p.v. je eigen belang boven die van de volksgezondheid te kiezen.

En over vakantieverslaafden wil ik niet eens over beginnen. Heb last van mijn vingers na al dat getik. Zo al mijn frustratie even eruit _O-

Belangrijkste is, is dat iedereen zo veel mogelijk thuisblijft zodat voor nu:
1. Onderwijs netjes weer kan opstarten en kinderen een plek hebben om te leren en ook op een sociale manier te ontspannen i.p.v. de hele dag thuiszitten.
2. Bedrijvigheid zoals tandartsen, winkels etc. ook weer fatsoenlijk kunnen starten. Dat horeca en festiviteiten op lange termijn van de baan zijn, is maar gewoon slikken. Dat is pech. Ondernemersrisico.

Goede persconferentie. Het is juist te prijzen dat we in een land leven waar besluiten worden afgewogen naar kennis en kunde (lees: wetenschap) en factoren zoals gezondheid en economie. En ja, de volksgezondheid gaat boven de economie. Vooral in dit geval, want dit is een gezondheidscrisis. De economische schade is collateral damage, die we liever niet hadden maar het zij zo.
pi_192740251
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ja echter verplegers erbij kweken duurt langer dan wachten op sint juttemis.
Zal wel meevallen.. landen als Duitsland en Zwitserland hebben het veel beter voor elkaar. Minder doden en veel minder besmettingen. In Zwitserland maar 119 erbij gekomen de laatste 24 uur. Waarom moet het hele land opdraaien voor het falen van een overheid.
pi_192740257
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:19 schreef lighted het volgende:

[..]

Ik "val je aan" omdat je met 0 argumenten komt. Ik kan ook 100 nadelen noemen, maar het gaat niet om mij of mijn omgeving, het gaat om NL alle factoren afwegend. Het verbaasd mij dat in de persconferentie begonnen wordt met deze strekking en dat jij op de voorste rij zit om dom te blaten. Het is zo makkelijk afbranden allemaal.
't Is goed met je ^O^ Ieder zo z'n mening gelukkig.
pi_192740259
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:25 schreef Frank_Underwood het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd wel klaar met dat gezeik van het egocentrisch lui.

Het is toch hartstikke prima dat we nu een eerste stap zetten door kinderen naar school te laten kunnen. Je kunt toch niet verwachten dat alles losgelaten wordt. Stapsgewijs is het beste om te potentieel te kunnen monitoren welke stap kan leiden tot een verdere verspreiding - ofwel tweede golf - van het virus.

Nu lees ik ook weer geblaat van die leraren. Die klaagden eerst nog over dat ze les wilden geven en verpakten het in de trant van ''kinderen moeten ook nog les krijgen en geen achterstand opbouwen''. En per vandaag is het onderwijs in paniek en weten ze zich geen raad met hoe ze nu alles moeten oppakken ''want ja, het is té gevaarlijk''. Het lijkt wel alsof ze beroeps- en hobbymatige klagers zijn.

Omdat het virus (nog) niet zo ver is verspreid, voelen velen zich nog onoverwinnelijk en lijkt het allemaal ver weg. Velen willen zo snel mogelijk weer alles opbouwen, met alle gevolgen van dien. Kansloos. Sowieso kan zowat 70% van werkend Nederland makkelijk thuiswerken. De kinderen mogen ook weer naar school (stapsgewijs), dus wat is het gezeik nou weer? Thuiswerken is toch hartstikke prima? Of is iedereen zo ongelukkig thuis? Dan moet je eerder aan je relatie, gezin en je thuissituatie werken i.p.v. je eigen belang boven die van de volksgezondheid te kiezen.

En over vakantieverslaafden wil ik niet eens over beginnen. Heb last van mijn vingers na al dat getik. Zo al mijn frustratie even eruit _O-

Belangrijkste is, is dat iedereen zo veel mogelijk thuisblijft zodat:
1. Onderwijs netjes weer kan opstarten en kinderen een plek hebben om te leren en ook op een sociale manier te ontspannen i.p.v. de hele dag thuiszitten.
2. Bedrijvigheid zoals tandartsen, winkels etc. ook weer fatsoenlijk kunnen starten. Dat horeca en festiviteiten op lange termijn van de baan zijn, is maar gewoon slikken. Dat is pech. Ondernemersrisico.

Goede persconferentie. Het is juist te prijzen dat we in een land leven waar besluiten worden afgewogen naar kennis en kunde (lees: wetenschap) en factoren zoals gezondheid en economie. En ja, de volksgezondheid gaat boven de economie. Vooral in dit geval, want dit is een gezondheidscrisis. De economische schade is collateral damage, die we liever niet hadden maar het zij zo.
Amen _O_
  dinsdag 21 april 2020 @ 20:27:06 #247
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_192740270
Die eerste vraag van de NOS. _O-
En die gast krijgt daar nog voor betaald ook. _O_
pi_192740274
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom moet het hele land opdraaien voor het falen van een overheid.
dat is een goede vraag.... ik weet daar het antwoord ook niet op.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 april 2020 @ 20:27:29 #249
416575 crew  Evenstar
pi_192740280
Ik twijfel of mijn vakantie in maart 2021 door kan gaan, terwijl anderen zich afvragen of ze in juli aan de Franse kust kunnen liggen. Toch mooi hoe dat werkt :D
pi_192740286
Wat ik alleen niet snap.. Dat onderzoek van het GGD. Als je weet ik hoeveel mensen uit de horeca in een uitkering hebt zitten, dan kunnen die mensen toch ook in een call center gaan zitten en track en trace gaan doen?

Ook met app zou je naar het GGD moeten en gaan ze die lijst langslopen. Dat zal toch gewoon met criteria zijn die een ieder kan hanteren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')