Dat lijkt mij ook de aanpak hier. Realisme laten meewegen dat je niet alles zult kunnen beschermen of voorkomen dat idd rationeel gezien uiterst geldig kan zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ook los van dat feit begrijp ik je reactie wel. Ik ben zelf m'n onbezorgdheid verloren toen ik als twintiger een zeldzame ziekte kreeg en bijna overleed. Voor mij voelt de dood niet als een theoretische kans maar als iets wat me elk moment kan overkomen (wat in feite voor iedereen zo is). Het heeft me behoedzamer gemaakt. Rationeel is voor mij niet: me laten geruststellen door een klein risico. Rationeel is voor mij: beseffen dat ook ik elk moment dood kan gaan. De kunst is om dat besef te hebben en tegelijk m'n leven te kunnen leiden. Dat zou voor mij een reden zijn om m'n kinderen wel naar school te laten gaan, het gevoel van normaliteit enigszins hervinden.
Ja maar het zou zo maar kunnen dat 8 van die 15 kids Corona zitten rond te hoesten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Kinderen worden niet snel en ernstig ziek en verspreiden het virus beperkt
Zo realistisch als je het voor jezelf maakt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:56 schreef quirina het volgende:
Hoe lang zal Corona overleven in een ruimte van zeg maar 40 vierkante meter met 15 peuters en twee leidsters?
Kinderen met verkoudheidssymptomen mogen niet komen, maar ja er zijn ook genoeg chronisch verkouden snottebellen die gewoon gebracht worden.
Moet kunnen want niet alles is meteen Corona he.
Heel realistisch scenario..
Ja dat zou kunnenquote:Op dinsdag 21 april 2020 23:01 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja maar het zou zo maar kunnen dat 8 van die 15 kids Corona zitten rond te hoesten.
Corona overleeft op papier,speelgoed,tafeltjes,wcpotjes, potjes. Dan moeten die leidsters wel alles continue desinfecteren en schoonmaken. En dan hebben ze geen aandacht voor de kinderen.
Ze geven elk kind een persoonlijke GGD-beveiliger mee ja.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:04 schreef quirina het volgende:
Kleine kinderen steken ook van alles in hun mond. Dat moet wel gedesinfecteerd .
Hoop wel dat de GGD hier streng op gaat toezien.
Ik moest dan ook lachen om de opmerking tijdens de persconferentie over het belang van goede hygiëne op scholen. Kindertoiletten behoren tot de walgelijkste plekken waar ik ooit ben geweest.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:01 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja maar het zou zo maar kunnen dat 8 van die 15 kids Corona zitten rond te hoesten.
Corona overleeft op papier,speelgoed,tafeltjes,wcpotjes, potjes. Dan moeten die leidsters wel alles continue desinfecteren en schoonmaken. En dan hebben ze geen aandacht voor de kinderen.
Klopt en vaak moeten de leerkrachten bij ongelukjes de boel soppen. En anders wel stagiairs of onderwijsassistenten.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik moest dan ook lachen om de opmerking tijdens de persconferentie over het belang van goede hygiëne op scholen. Kindertoiletten behoren tot de walgelijkste plekken waar ik ooit ben geweest.
Nou, grote samenscholingen voorkomen zou bovenaan mijn lijstje van maatregelen staan. Voor scholen zou ik daar alleen een uitzondering op maken als echt aannemelijk is dat kinderen geen rol van betekenis spelen in de verspreiding van het virus.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:03 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen
Als je zo gaat redeneren moet je iedereen thuis opsluiten tot er een vaccin is
Ik vermoed dat het OMT niet zal aarzelen om plannen radicaal aan te passen als bv blijkt dat bepaalde aannamens niet blijken te kloppen. Elders zei Klaver (niet mijn partij) dat zo mooi, laten we geen vliegen afvangen maar van elkaar leren waar ze zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:47 schreef quirina het volgende:
Ach we hebben de meivakantie nog.. als er ineens verdacht veel besmettingen gaan ontstaan in Noorwegen en Denemarken, hoop ik dat het RIVM het ook in de gaten gaat houden.
Dat geldt alleen voor buitensporten. Daar is vaak sowieso al meer ruimte.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:06 schreef TheVulture het volgende:
Het enige wat ik nu nog niet helemaal snap is waarom kinderen tot 12 op school wel op 1,5 meter in de klas moeten plaatsnemen maar dan vervolgens wel samen mogen sporten zonder die afstandsregel
Dat hebben ze ook expliciet gezegd: als er aanleiding is om de touwtjes weer aan te trekken, gebeurt dat zonder meer.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het OMT niet zal aarzelen om plannen radicaal aan te passen als bv blijkt dat bepaalde aannamens niet blijken te kloppen. Elders zei Klaver (niet mijn partij) dat zo mooi, laten we geen vliegen afvangen maar van elkaar leren waar ze zijn.
Ik heb niet het idee dat het Kabinet kpste-wat-het-kost hun gelijk proberen te maken.
Nou ja, buiten die APP dan, wmb toch al een verloren zaak is.
Ik reken er op dat het OMT alert de ontwikkelingen andere locaties nauwgezet volgen en die zal correleren.
wat is je punt?quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:07 schreef quirina het volgende:
[..]
Klopt en vaak moeten de leerkrachten bij ongelukjes de boel soppen. En anders wel stagiairs of onderwijsassistenten.
Ik ben te lang in deze troll getraptquote:Op dinsdag 21 april 2020 23:04 schreef quirina het volgende:
Kleine kinderen steken ook van alles in hun mond. Dat moet wel gedesinfecteerd .
Hoop wel dat de GGD hier streng op gaat toezien.
Dat werd tijdens de persconferentie ook expliciet gezegd.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het OMT niet zal aarzelen om plannen radicaal aan te passen als bv blijkt dat bepaalde aannamens niet blijken te kloppen.
Ja ok, maar aan de ene kant wil je uitstralen dat kids onder de 12 nauwelijks het virus verspreiden, dan zou ik zeggen dat je die afstandsregels op die scholen ook achterwege kunt laten..quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor buitensporten. Daar is vaak sowieso al meer ruimte.
Meer dat ik paranoïde ben soms.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of is het jouw confirmatiebias die dit vermoed?
Is die afstandsregel er dan op school? Dat heb ik niet meegekregen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja ok, maar aan de ene kant wil je uitstralen dat kids onder de 12 nauwelijks het virus verspreiden, dan zou ik zeggen dat je die afstandsregels op die scholen ook achterwege kunt laten..
Scholen hebben natuurlijk 5 weken de tijd gehad om hierover na te denken, net zoals alle bedrijvenquote:Op dinsdag 21 april 2020 23:11 schreef quirina het volgende:
Ze vinden het aannemelijk genoeg.
Maar scholen en kinderopvang moeten nu zelf uitzoeken hoe ze dat gaan organiseren. Misschien ben ik wel overdreven kritisch en heb ik smetvrees.
Maar hygiene is wel heel erg belangrijk.
Yep, dat zou een mooi combinatie zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met gebarentaal op NPO2 en zonder op NPO1. Of andersom als dat beter is voor de symboliek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |