abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192743540
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:31 schreef Claudia_x het volgende:
Dat zou voor mij een reden zijn om m'n kinderen wel naar school te laten gaan, het gevoel van normaliteit enigszins hervinden.
Als je echt een risk group bent dan is het wel uit te stellen tot vaccin. Jij hebt naar verwachting dan wel wat te verliezen, i.t.t. 95% van de bevolking die nu keihard aan het angsthazen is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 22:39:47 #252
5428 crew  miss_sly
pi_192743551
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waar doel je precies op?
[..]

Dat vind ik zelf ook vervelend, dat er zo weinig bekend is over de besmettelijkheid van kinderen. Dat weinig kinderen (ernstig) ziek worden, daar ben ik wel van overtuigd.
Ik vond juist de uitleg van van Dissel dat uit hun onderzoek voorlopig als conclusie komt dat het er heel erg op lijkt dat kinderen worden besmet door volwassenen en vrijwel hier de andere kant op.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192743590
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Met boeing 737 max is voorbarig conclusies een drama maar hiermee willen we prima honderden doden riskeren.
Heb je de statistieken gezien over dode kinderen op het totaal corona doden? Die zijn echt heeeeel beangstigend..... als je kinderen haat zegmaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192743615
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vond juist de uitleg van van Dissel dat uit hun onderzoek voorlopig als conclusie komt dat het er heel erg op lijkt dat kinderen worden besmet door volwassenen en vrijwel hier de andere kant op.
Dat kunnen ze nog niet concluderen omdat het onderzoek nog niet is afgerond. Dat betekent onder andere dat er te weinig deelnemers zijn om de bevindingen op te baseren en daarmee is de conclusie (nog) onbetrouwbaar. Slob zei niet voor niets bij Op1 dat de scholen niet open zouden gaan voor het onderzoek is afgerond. Daar wordt nu toch vanaf geweken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192743675
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:24 schreef Kyran het volgende:
Ja, gewoon wachten en achteraf commentaar geven. Dat werkt. Dan krijg je weer gezeik met "mr. hindsight".
Nee, vooraf commentaar geven voordat er überhaupt iets op tafel ligt, dat is constructief. En ik heb het helemaal niet over achteraf, maar voordat er daadwerkelijk plannen liggen kun je moeilijk van de overheid vragen dat ze al wel uitspraken gaan doen over die sectoren, want...
quote:
Leuk dat tientallen sectoren bezig zijn. Ik wil weten wat de overheid doet en niet wat Jantje of Pietje doen met hun sector/bedrijf/onderneming.
... de overheid wacht dus op deze plannen, voordat ze daar wat zinnigs over kunnen zeggen.

quote:
Als jij nou gewoon niet constant probeert te bepalen wat er wel of niet gepost mag worden of welke discussie wel of niet gevoerd kan worden zou het ook al wat beter maken.
Zie je zelf nou ook niet de ironie in het maken van dit punt terwijl je voor mij probeert te bepalen wat ik wel en niet mag posten?
pi_192743681
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je echt een risk group bent dan is het wel uit te stellen tot vaccin. Jij hebt naar verwachting dan wel wat te verliezen, i.t.t. 95% van de bevolking die nu keihard aan het angsthazen is.
Het hangt er vanaf hoelang dat duurt en hoe ontwrichtend het voor mijn gezin is om voor mij in isolement te blijven.
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:45:42 #257
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_192743683
Hoe komt het dat ziek worden van corona zo
pi_192743698
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:45 schreef Daarnaast het volgende:
Hoe komt het dat ziek worden van corona zo
Dat omdat is daarom vandaar
pi_192743709
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf hoelang dat duurt en hoe ontwrichtend het voor mijn gezin is om voor mij in isolement te blijven.
Tjah, 10% kans op overlijden is toch wel fors, wat je ziet bij mensen met echt een slecht immuun systeem.
pi_192743721
Ach we hebben de meivakantie nog.. als er ineens verdacht veel besmettingen gaan ontstaan in Noorwegen en Denemarken, hoop ik dat het RIVM het ook in de gaten gaat houden.
pi_192743728
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:47 schreef quirina het volgende:
Ach we hebben de meivakantie nog.. als er ineens verdacht veel besmettingen gaan ontstaan in Noorwegen en Denemarken, hoop ik dat het RIVM het ook in de gaten gaat houden.
Die zitten er op. Dus dat lijkt me wel ;)
Overigens zit iedereen die aan kleine kinderen is gelinkt +- in kerngezonde groepen.... Dus die worden in NL niet eens gezien in de statistieken joh.

Het bouwt wel lekker groepsimmuniteit.
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 22:48:08 #262
5428 crew  miss_sly
pi_192743733
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat kunnen ze nog niet concluderen omdat het onderzoek nog niet is afgerond. Dat betekent onder andere dat er te weinig deelnemers zijn om de bevindingen op te baseren en daarmee is de conclusie (nog) onbetrouwbaar. Slob zei niet voor niets bij Op1 dat de scholen niet open zouden gaan voor het onderzoek is afgerond. Daar wordt nu toch vanaf geweken.
Klopt, dat zei van Dissel ook. De aanwijzingen zijn heel sterk. Het onderzoek afwachten betekent nog veel langer de scholen dicht. Ik vind dat voor mij en mijn kind geen probleem, maar dat is het voor veel kinderen we. Ik kan deze beslissing wel accepteren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192743769
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:38 schreef Vallon het volgende:
Zelf vind ik dat gebarendame afleidend van de inhoud , dat mag best een een kleiner kader.
Dat ben ik met je eens. Aan het begin was het een soort 'gimmick', maar ik merk dat ik de verhaallijn soms minder goed volg, omdat ik benieuwd ben hoe Irma het gaat uitbeelden.
pi_192743779
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waar doel je precies op?
[..]

Dat vind ik zelf ook vervelend, dat er zo weinig bekend is over de besmettelijkheid van kinderen. Dat weinig kinderen (ernstig) ziek worden, daar ben ik wel van overtuigd.
Dat er resultaten gezocht worden om te bevestigen dat kinderen niet besmetten omdat het de initiële insteek was.

Ik zou graag meer willen weten over aerosol besmetten, asymptomatisch, de rol van kinderen hierin en nog veel meer.

Waar ik tijdens deze crisis oprecht blij om ben overigene is dat kinderen amper tot geen gevaar lopen.
pi_192743796
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:20 schreef Tijn het volgende:

[..]

Mja, ik ben daar ook niet zo happig op, hoor. Als het even kan blijf ik de komende maanden gewoon lekker thuis.
Ik sta niet te springen om het te krijgen maar zolang de zorg het kan bolwerken heb ik er ook geen angst voor.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192743799
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
Dat kunnen ze nog niet concluderen omdat het onderzoek nog niet is afgerond. Dat betekent onder andere dat er te weinig deelnemers zijn om de bevindingen op te baseren en daarmee is de conclusie (nog) onbetrouwbaar.
Ze baseren het op meer dan één Nederlands onderzoek, hè. En het is een utopie om te denken dat er binnen afzienbare tijd volledig robuuste wetenschappelijke bevindingen gaan komen. Als we daarop gaan wachten kunnen we beter bij voorbaat zeggen dat we binnenblijven tot er een vaccin is.
pi_192743813
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Aan het begin was het een soort 'gimmick', maar ik merk dat ik de verhaallijn soms minder goed volg, omdat ik benieuwd ben hoe Irma het gaat uitbeelden.
Ik vind Irma het enige leuke aan die persco's.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192743825
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat er resultaten gezocht worden om te bevestigen dat kinderen niet besmetten omdat het de initiële insteek was.

Of is het jouw confirmatiebias die dit vermoed?
pi_192743843
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik vind Irma het enige leuke aan die persco's.
Met gebarentaal op NPO2 en zonder op NPO1. Of andersom als dat beter is voor de symboliek.
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:54:21 #270
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_192743861
wat is ze mooi zeg bij op1 die donkere dame. Is ze bezet?
pi_192743889
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ze baseren het op meer dan één Nederlands onderzoek, hè. En het is een utopie om te denken dat er binnen afzienbare tijd volledig robuuste wetenschappelijke bevindingen gaan komen. Als we daarop gaan wachten kunnen we beter bij voorbaat zeggen dat we binnenblijven tot er een vaccin is.
Het overige bewijs waar Van Dissel aan refereerde had betrekking op onderzoeken naar hoeveel kinderen ziek worden en niet in hoeverre zij een bron van verspreiding binnen het gezin kunnen zijn.

Ik weet niet welke gegevens er uit het buitenland zijn over de besmettelijkheid van kinderen. Daar had Van Dissel het niet over. Heb jij bronnen?
  dinsdag 21 april 2020 @ 22:56:07 #272
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_192743894
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:48 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:

[..]

Is mij deze week op gaan vallen, dat als ik weer naar kantoor zou moeten, ik ook mijn ritme weer zou moeten veranderen. Daarnaast mis ik de meeste collega's niet, dus na de crisis ga ik ander werk zoeken, want om weer fulltime bij die simpele zielen door te moeten brengen zie ik niet zo zitten ben ik nu wel achter gekomen.
Bedoel je simpele zielen in je thuiswerkomgeving?
pi_192743909
Hoe lang zal Corona overleven in een ruimte van zeg maar 40 vierkante meter met 15 peuters en twee leidsters?

Kinderen met verkoudheidssymptomen mogen niet komen, maar ja er zijn ook genoeg chronisch verkouden snottebellen die gewoon gebracht worden.
Moet kunnen want niet alles is meteen Corona he.
Heel realistisch scenario..
pi_192743936
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:56 schreef quirina het volgende:
Hoe lang zal Corona overleven in een ruimte van zeg maar 40 vierkante meter met 15 peuters en twee leidsters?

Kinderen met verkoudheidssymptomen mogen niet komen, maar ja er zijn ook genoeg chronisch verkouden snottebellen die gewoon gebracht worden.
Kinderen worden niet snel en ernstig ziek en verspreiden het virus beperkt
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  Spellchecker dinsdag 21 april 2020 @ 22:59:58 #275
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192743959
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:56 schreef quirina het volgende:

Ligt aan een boel factoren ... deurklinken ... kapstokhaken ... rvs buitenspeelgoed/glijbanen etc ....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')