O ja? jouw kinderen zijn een voorbeeld voor een grote groep? kom op zeg, wat een ongelofelijke kort zichtige gedachtequote:Op dinsdag 21 april 2020 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En veel kinderen redden het wel met onderwijs op afstand. Mijn kinderen zijn daar een voorbeeld van.
Mja, op zich zou ik geen problemen hebben als ouders waarbij het duidelijk goed gaat qua thuisonderwijs etc. gewoon hun gang te laten gaan (onder bepaalde voorwaarden).quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik behoor tot een risicogroep, dat speelt wel mee ja. En bij ons gaat het thuis prima zoals het nu gaat, dus ik sta niet te springen om de kinderen naar school te brengen.
Mja, ik ben daar ook niet zo happig op, hoor. Als het even kan blijf ik de komende maanden gewoon lekker thuis.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Iedereen gaat straks weer beetje bij beetje meer risico lopen, daar ontkomen wij gewoon niet aan.
Kap eens met dat op de man spelen constant. Lees gewoon wat er staat aub. Bij haar kinderen gaat thuisonderwijs prima, net zoals bij veel andere kinderen. Hoe groot de groep is heeft zij het niet eens over.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:18 schreef lighted het volgende:
[..]
O ja? jouw kinderen zijn een voorbeeld voor een grote groep? kom op zeg, wat een ongelofelijke kort zichtige gedachte
Dan hou je ze toch voorlopig nog gewoon thuis ? Volgens mij mag dat wel hoor. De inspectie komt daar echt nog niet voor langs.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik behoor tot een risicogroep, dat speelt wel mee ja. En bij ons gaat het thuis prima zoals het nu gaat, dus ik sta niet te springen om de kinderen naar school te brengen.
Ik hoef mijn leven niet zo nodig nu al op te pakken. Mijn lief en ik werken vanuit huis en dat gaat prima. De kinderen volgen hun lessen en krijgen hulp van ons als ze die nodig hebben. Wij kunnen dit nog wel volhouden tot de resultaten uit het langverwachte onderzoek er eindelijk zijn. Dat doe ik liever, al begrijp ik goed dat er kinderen zijn voor wie het goed zou zijn als ze naar school konden gaan. (De scholen zijn al open voor kinderen uit risicogezinnen.)quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ok, dat het minder essentieel is ben ik het met je eens, maar wij moeten toch rustig aan het leven weer oppakken. Kunnen niet voor altijd in onze woningen blijven schuilen. Ik had het liefst gezien dat ze nog even hun eigen onderzoek zouden afwachten, maar vroeg of laat moeten de scholen weer open. Een paar weken is geen probleem, maar je kan dit geen jaar volhouden.
Iedereen gaat straks weer beetje bij beetje meer risico lopen, daar ontkomen wij gewoon niet aan. Het gaat er vooral om hoe wij dat risiclopen gaan ordenen en dusdanig gaan organieren dat het allemaal behapbaar blijft voor de zorg.
Er zijn al mensen gevaccineerd in andere trials hoor.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:56 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Zo, bedankt voor het opzoeken. Even in de gaten houden.
Ik heb een aantal topics hier lekker mee gepost met wat berichten dat de scholen wel open kunnen en kreeg wel aardig wat weerstand hier, maar ehh, nu is het weer goed ofzo.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:19 schreef Fretwork het volgende:
De scholen zouden überhaupt al niet gesloten worden, ware het niet dat leraren en bezorgde ouders zichzelf slimmer achten dan het RIVM en 3 ministeries.
Uiteraard ziet men weer vooral onmogelijkheden
In bescherming genomen tegen zijn overmatige ijdeltuiterij.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:06 schreef Tokay het volgende:
Geen idee of dit al aan de orde is gekomen, maar waar was Corona-minister Hugo de Jonge tijdens de persconferentie? Ik vond dat maar raar.
Weet een van jullie de reden van zijn opvallende afwezigheid?
Misschien had zijn vrouw zijn kapsel verknipt. Goede reden wel.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
In bescherming genomen tegen zijn overmatige ijdeltuiterij.
Ook los van dat feit begrijp ik je reactie wel. Ik ben zelf m'n onbezorgdheid verloren toen ik als twintiger een zeldzame ziekte kreeg en bijna overleed. Voor mij voelt de dood niet als een theoretische kans maar als iets wat me elk moment kan overkomen (wat in feite voor iedereen zo is). Het heeft me behoedzamer gemaakt. Rationeel is voor mij niet: me laten geruststellen door een klein risico. Rationeel is voor mij: beseffen dat ook ik elk moment dood kan gaan. De kunst is om dat besef te hebben en tegelijk m'n leven te kunnen leiden. Dat zou voor mij een reden zijn om m'n kinderen wel naar school te laten gaan, het gevoel van normaliteit enigszins hervinden.quote:
Die stond in het fietsenhok, tevergeefs, te wachten op de doventolk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:06 schreef Tokay het volgende:
Geen idee of dit al aan de orde is gekomen, maar waar was Corona-minister Hugo de Jonge tijdens de persconferentie? Ik vond dat maar raar.
Weet een van jullie de reden van zijn opvallende afwezigheid?
Ik snap niet precies wat je bedoelt, want als je denkt dat ik dit typ vanwege de persco vandaag maar dan zit je er goed naastquote:Op dinsdag 21 april 2020 22:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb een aantal topics hier lekker mee gepost met wat berichten dat de scholen wel open kunnen en kreeg wel aardig wat weerstand hier, maar ehh, nu is het weer goed ofzo.
Ik heb heel erg het idee dat mensen totaal niet zelf nadenken en vind dat ergens beangstigend.
Oh okay, nou dan kunnen we dat onderzoek wel weggooien.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:21 schreef quirina het volgende:
Die grijze baard verwees naar een Chinees onderzoek.
....
Leuk, maar ik vertrouw China niet zo.
In Denemarken zijn de contactberoepen ook al weer aan het werk sinds gisteren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:29 schreef quirina het volgende:
Ben benieuwd hoe het in Denemarken en Noorwegen zal gaan over een paar weken qua besmettingen op scholen en kinderdagverblijven.
Als je zo graag de beschermheilige wilt spelen hier, dan zou je mij een PM behoren te sturen want dit is net zo op de man. In een discussie reageer je op elkaar, of niet? Dus pleur op met je anti discussie houding, of ga je afvragen als "mod" welke richting je nu op wilt. Ik kan in elk topic 100 reacties aanwijzen met op de man spelen als je het zo ziet, maar omdat ik bij jullie mods hebt geklaagd dat gescheld met kanker niet wordt gemod ben jij nu dus richting mij op de man aan het spelen. Dit bericht zal vast sancties geven, i don't care, jij zet jezelf voor lul.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Kap eens met dat op de man spelen constant. Lees gewoon wat er staat aub. Bij haar kinderen gaat thuisonderwijs prima, net zoals bij veel andere kinderen. Hoe groot de groep is heeft zij het niet eens over.
Stel je niet zo aan en kap met op de man spelen.
Ik sta er net als jij in. De kans dat we besmet gaan raken blijft groot maar je hebt een grotere overlevingskans naar mate de tijd vordert en er meer feiten bekend zijn over het virus.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik hoef mijn leven niet zo nodig nu al op te pakken. Mijn lief en ik werken vanuit huis en dat gaat prima. De kinderen volgen hun lessen en krijgen hulp van ons als ze die nodig hebben. Wij kunnen dit nog wel volhouden tot de resultaten uit het langverwachte onderzoek er eindelijk zijn. Dat doe ik liever, al begrijp ik goed dat er kinderen zijn voor wie het goed zou zijn als ze naar school konden gaan. (De scholen zijn al open voor kinderen uit risicogezinnen.)
Ik ben een wetenschapper en begrijp de rekensom die de overheid maakt goed. Maar als individu ben ik kwetsbaar: ook ik kan een onwaarschijnlijke statistiek zijn. Als ik iets kan doen om die kans verder te verkleinen, dan zal ik dat niet gauw nalaten. Mij lijkt dat tamelijk rationeel.
Ik hoop het wel.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:21 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dan hou je ze toch voorlopig nog gewoon thuis ? Volgens mij mag dat wel hoor. De inspectie komt daar echt nog niet voor langs.
quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:36 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik hoop het wel.
Net zoals ze op feestjes afkomen en parken hoop ik dat ze deze ouders ook beboeten heerlijk zo'n nazi maatschapij
Waar doel je precies op?quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
- confirmation bias in het onderzoek.
Dat vind ik zelf ook vervelend, dat er zo weinig bekend is over de besmettelijkheid van kinderen. Dat weinig kinderen (ernstig) ziek worden, daar ben ik wel van overtuigd.quote:- kinderen lijken geen rol te spelen, voorzichtig proefballonetje laten op gaan terwijl hun onderzoek niet af is.
Jaap deed wel z'n best om de af en toe de moeilijke woorden, zo hij die zelf opmerkte, enigszins uit te leggen. Jaap was daar om het "schoolverhaal" te onderbouwen en het wordt afwachten wat dat gaat geven.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk wel fijn. Rutte die het voor Henk en Ingrid uitlegd en Jaap die even hoorcollege geeft waar 90% van Nederland niks van snapt
De Jonge zegt toch nooit zoveel nuttigs, maar geen idee waar hij uithangt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |