Het is absoluut logisch, maar dit geldt toch ook voor een supermarktmedewerker, zorgverlener, schoonmaker etc.? Waarom is het anders bij leerkrachten? Zij hebben nog het geluk en de luxe gehad om ruim vier weken vanuit huis te werken, terwijl andere werknemers gewoon nog naar hun werk moesten tijdens de piek.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vanuit het perspectief van de samenleving snap ik dat, en ook het besluit van het kabinet om de scholen deels open te gooien. Er is nu eenmaal een heel grote kans dat dat nauwelijks invloed heeft op de verspreiding van het virus.
Maar als jij een leerkracht bent die tot een risicogroep behoort of een gezinslid hebt dat tot een risicogroep behoort, dan wil je vooral het risico voor jezelf of je geliefde verkleinen. Dat is toch ook logisch?
Why should we care?quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:06 schreef Tokay het volgende:
Geen idee of dit al aan de orde is gekomen, maar waar was Corona-minister Hugo de Jonge tijdens de persconferentie? Ik vond dat maar raar.
Weet een van jullie de reden van zijn opvallende afwezigheid?
Nederlandse overheid heeft minimaal 360.000 werklozen mensen nodig om het ambtenaren systeem te laten draaien..... Vandaar zoveel gast arbeiders worden toegelaten op de Nederlandse arbeidsmarkt. Polen , Hongaren, Bulgaren en Roemenenquote:Op dinsdag 21 april 2020 22:01 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Alle werkenden gewoon minder belasting laten betalen en beroepswerklozen kaal plukken
Ik vond het eigenlijk wel fijn. Rutte die het voor Henk en Ingrid uitlegd en Jaap die even hoorcollege geeft waar 90% van Nederland niks van snaptquote:Op dinsdag 21 april 2020 22:06 schreef Tokay het volgende:
Geen idee of dit al aan de orde is gekomen, maar waar was Corona-minister Hugo de Jonge tijdens de persconferentie? Ik vond dat maar raar.
Ziek?quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:06 schreef Tokay het volgende:
Na het debacle met 4 personen een tijdje geleden is afgesproken dat er max 2 personen spreken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:06 schreef Tokay het volgende:
Zat bij de kapperquote:Op dinsdag 21 april 2020 22:06 schreef Tokay het volgende:
Of wellicht nog in dubio welke schoenen hij zou aantrekken?quote:
Auwquote:Op dinsdag 21 april 2020 21:59 schreef VoMy het volgende:
https://www.politico.com/(...)navirus-study-198590
[..]
Ik heb nog niet eerder in dit subforum gekeken, maar het lijkt me dat met dit nieuwsbericht wel wat mensen op hun plek gezet kunnen worden. En dat is altijd goed.
Het hangt van de aard van het beroep af, maar scholen zijn bij uitstek plekken waar veel mensen bijeenkomen in relatief kleine ruimtes. Eten kunnen kopen en beter worden zijn essentieel, maar onderwijs is van een andere orde. Natuurlijk, het is belangrijk, maar wel minder belangrijk. En veel kinderen redden het wel met onderwijs op afstand. Mijn kinderen zijn daar een voorbeeld van.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:04 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is absoluut logisch, maar dit geldt toch ook voor een supermarktmedewerker, zorgverlener, schoonmaker etc.? Waarom is het anders bij leerkrachten? Zij hebben nog het geluk en de luxe gehad om ruim vier weken vanuit huis te werken, terwijl andere werknemers gewoon nog naar hun werk moesten tijdens de piek.
Zij zijn nu de eerste groep die vanuit hun veilige thuishaven weer naar werk moeten, terwijl er ook een hele grote groep mensen is geweest die nooit veilig thuis hebben kunnen zitten, maar gewoon dagelijks naar werk moesten.
*knip,niet op de man*quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het hangt van de aard van het beroep af, maar scholen zijn bij uitstek plekken waar veel mensen bijeenkomen in relatief kleine ruimtes. Eten kunnen kopen en beter worden zijn essentieel, maar onderwijs is van een andere orde. Natuurlijk, het is belangrijk, maar wel minder belangrijk. En veel kinderen redden het wel met onderwijs op afstand. Mijn kinderen zijn daar een voorbeeld van.
Ik behoor tot een risicogroep, dat speelt wel mee ja. En bij ons gaat het thuis prima zoals het nu gaat, dus ik sta niet te springen om de kinderen naar school te brengen.quote:
Ok, dat het minder essentieel is ben ik het met je eens, maar wij moeten toch rustig aan het leven weer oppakken. Kunnen niet voor altijd in onze woningen blijven schuilen. Ik had het liefst gezien dat ze nog even hun eigen onderzoek zouden afwachten, maar vroeg of laat moeten de scholen weer open. Een paar weken is geen probleem, maar je kan dit geen jaar volhouden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het hangt van de aard van het beroep af, maar scholen zijn bij uitstek plekken waar veel mensen bijeenkomen in relatief kleine ruimtes. Eten kunnen kopen en beter worden zijn essentieel, maar onderwijs is van een andere orde. Natuurlijk, het is belangrijk, maar wel minder belangrijk. En veel kinderen redden het wel met onderwijs op afstand. Mijn kinderen zijn daar een voorbeeld van.
O ja? jouw kinderen zijn een voorbeeld voor een grote groep? kom op zeg, wat een ongelofelijke kort zichtige gedachtequote:Op dinsdag 21 april 2020 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En veel kinderen redden het wel met onderwijs op afstand. Mijn kinderen zijn daar een voorbeeld van.
Mja, op zich zou ik geen problemen hebben als ouders waarbij het duidelijk goed gaat qua thuisonderwijs etc. gewoon hun gang te laten gaan (onder bepaalde voorwaarden).quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik behoor tot een risicogroep, dat speelt wel mee ja. En bij ons gaat het thuis prima zoals het nu gaat, dus ik sta niet te springen om de kinderen naar school te brengen.
Mja, ik ben daar ook niet zo happig op, hoor. Als het even kan blijf ik de komende maanden gewoon lekker thuis.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Iedereen gaat straks weer beetje bij beetje meer risico lopen, daar ontkomen wij gewoon niet aan.
Kap eens met dat op de man spelen constant. Lees gewoon wat er staat aub. Bij haar kinderen gaat thuisonderwijs prima, net zoals bij veel andere kinderen. Hoe groot de groep is heeft zij het niet eens over.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:18 schreef lighted het volgende:
[..]
O ja? jouw kinderen zijn een voorbeeld voor een grote groep? kom op zeg, wat een ongelofelijke kort zichtige gedachte
Dan hou je ze toch voorlopig nog gewoon thuis ? Volgens mij mag dat wel hoor. De inspectie komt daar echt nog niet voor langs.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik behoor tot een risicogroep, dat speelt wel mee ja. En bij ons gaat het thuis prima zoals het nu gaat, dus ik sta niet te springen om de kinderen naar school te brengen.
Ik hoef mijn leven niet zo nodig nu al op te pakken. Mijn lief en ik werken vanuit huis en dat gaat prima. De kinderen volgen hun lessen en krijgen hulp van ons als ze die nodig hebben. Wij kunnen dit nog wel volhouden tot de resultaten uit het langverwachte onderzoek er eindelijk zijn. Dat doe ik liever, al begrijp ik goed dat er kinderen zijn voor wie het goed zou zijn als ze naar school konden gaan. (De scholen zijn al open voor kinderen uit risicogezinnen.)quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ok, dat het minder essentieel is ben ik het met je eens, maar wij moeten toch rustig aan het leven weer oppakken. Kunnen niet voor altijd in onze woningen blijven schuilen. Ik had het liefst gezien dat ze nog even hun eigen onderzoek zouden afwachten, maar vroeg of laat moeten de scholen weer open. Een paar weken is geen probleem, maar je kan dit geen jaar volhouden.
Iedereen gaat straks weer beetje bij beetje meer risico lopen, daar ontkomen wij gewoon niet aan. Het gaat er vooral om hoe wij dat risiclopen gaan ordenen en dusdanig gaan organieren dat het allemaal behapbaar blijft voor de zorg.
Er zijn al mensen gevaccineerd in andere trials hoor.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:56 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Zo, bedankt voor het opzoeken. Even in de gaten houden.
Ik heb een aantal topics hier lekker mee gepost met wat berichten dat de scholen wel open kunnen en kreeg wel aardig wat weerstand hier, maar ehh, nu is het weer goed ofzo.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:19 schreef Fretwork het volgende:
De scholen zouden überhaupt al niet gesloten worden, ware het niet dat leraren en bezorgde ouders zichzelf slimmer achten dan het RIVM en 3 ministeries.
Uiteraard ziet men weer vooral onmogelijkheden
In bescherming genomen tegen zijn overmatige ijdeltuiterij.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:06 schreef Tokay het volgende:
Misschien had zijn vrouw zijn kapsel verknipt. Goede reden wel.quote:Op dinsdag 21 april 2020 22:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
In bescherming genomen tegen zijn overmatige ijdeltuiterij.
Ook los van dat feit begrijp ik je reactie wel. Ik ben zelf m'n onbezorgdheid verloren toen ik als twintiger een zeldzame ziekte kreeg en bijna overleed. Voor mij voelt de dood niet als een theoretische kans maar als iets wat me elk moment kan overkomen (wat in feite voor iedereen zo is). Het heeft me behoedzamer gemaakt. Rationeel is voor mij niet: me laten geruststellen door een klein risico. Rationeel is voor mij: beseffen dat ook ik elk moment dood kan gaan. De kunst is om dat besef te hebben en tegelijk m'n leven te kunnen leiden. Dat zou voor mij een reden zijn om m'n kinderen wel naar school te laten gaan, het gevoel van normaliteit enigszins hervinden.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |