abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192741254
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:04 schreef lighted het volgende:

[..]

Ik vrees dat onderwijs in opstand gaat komen want, zoals ook bij de lockdown, "we zijn geen proefkonijnen".
Ik begrijp gedeeltelijk open ook niet helemaal, betekent dat scholen zelf het beleid mogen maken? en wat dan als de meeste leraren niet mee willen werken aan gedeeltelijk open en je dus vast loopt in de uitvoering?
Ja dat risico loop je. Maar dat risico loop je ook bij een centrale aansturing. We doen hier niet aan dwangarbeid.
zie email 27 oktober
pi_192741258
quote:

[..]

Ik vrees dat onderwijs in opstand gaat komen want, zoals ook bij de lockdown, "we zijn geen proefkonijnen".
Ik begrijp gedeeltelijk open ook niet helemaal, betekent dat scholen zelf het beleid mogen maken? en wat dan als de meeste leraren niet mee willen werken aan gedeeltelijk open en je dus vast loopt in de uitvoering?
wat ik zo hoor zijn ouders dolblij en gaat de vlag uit dat ze weer naar school kunnen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192741259
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Terecht, die gast moeten ze echt verbannen. Wat een drammerig kind was dat, nog nooit zoiets onprofessioneels gehoord. Verwachte hij een sticker van Rutte omdat hij zich zo goed aan de regels heeft gehouden, de afgelopen tijd, of wat?

En niet één keer die vraag stellen hè, er meermaals op terugkomen. Wat een mafkees.
Wat was de eerste vraag?
pi_192741265
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:02 schreef MakkieR het volgende:
Ik ben trouwens ook benieuwd hoe ouders en onderwijzers gaan reageren op de versoepeling van basisscholen. Voorheen was dit al een hekelpunt, ik zie hier nog niet echt verandering in. Volgens mij zijn onderwijzers en ook ouders nog steeds heel angstig en wantrouwend naar corona toe.
Het duurt nog wel 3 weken natuurlijk, wellicht dat het vertrouwen dan wat groter is.
sig verwijderd door FA
pi_192741271
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:05 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Betreft evenementen, dat is gewoon hetzelfde als nu gebleven. vrijwel alles is van de baan tot 1 september. Best wel lang als je er over nadenkt. van maart tot september.
Kortom het hele evenementenseizoen kun je afschrijven.
zie email 27 oktober
pi_192741275
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:03 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik denk dat deze ondernemers, die het water tot aan hun lippen zien, hier heel anders naar kijken.
Blijft schandalig en ironisch. Ze willen het liefst iedereen riskeren voor het economische aspect maar staan zelf op omvallen na 1 maand, dan Telt die survival of the fittest logica niet meer.
pi_192741276
quote:
Ik ben trouwens ook benieuwd hoe ouders en onderwijzers gaan reageren op de versoepeling van basisscholen. Voorheen was dit al een hekelpunt, ik zie hier nog niet echt verandering in. Volgens mij zijn onderwijzers en ook ouders nog steeds heel angstig en wantrouwend naar corona toe.
Voorspelling:

Ouders: initieel blij omdat ze nu zgn. productiever kunnen thuiswerken. Later klagen dat hun kind geen proefkonijn moet zijn in de versoepeling van de maatregelen, want ''het is allemaal nog onzeker rondom het virus. Enkel dat data tot nu aangeeft dat kinderen niet een groot deel uitmaken van de data. Meer niet.''

Leraren: wilden dat scholen opengingen onder het mom van ''kinderen moeten geen achterstand opbouwen''. Nu is een veiligheidsgevoel rondom baanzekerheid enigszins bevredigd, en nu zullen ze zich opeens en achteraf zorgen maken vanuit veiligheidsgevoel rondom gezondheid. Dus, meer ziekmeldingen en weer geklaag ''want ja kinderen zijn mogelijk weerbaarder maar ze kunnen het nog steeds overdragen op volwassenen''

:')
pi_192741280
Rutte heeft het kernachtig en doeltreffend verwoord: “de vrijheid van de een kan niet ten koste gaan van de gezondheid van de ander”. Dit is een basiswaarde waarop het beleid gebaseerd is. Daar sta ik met de volle 100% achter. We zullen met zn allen een tijdje sober moeten leven. We zijn dat na decennia van welvaart alleen niet meer gewend.
pi_192741285
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

wat ik zo hoor zijn ouders dolblij en gaat de vlag uit dat ze weer naar school kunnen.
Ja, en dan zijn er geen onderwijzers.
Die liggen ergens spartelend werk te weigeren.
Go hard or go home
pi_192741302
Heeft iemand hier enig idee of een organisatie als Carré verplicht is een refund te geven bij een voorstelling geboekt begin maart?
pi_192741312
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:07 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, en dan zijn er geen onderwijzers.
Die liggen ergens spartelend werk te weigeren.
ikn mijn familie zijn de leraren blij dat ze weer voor de klas kunnen staan dan zich voor schut voor een camera laten opnemen
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192741314
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:03 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik denk dat deze ondernemers, die het water tot aan hun lippen zien, hier heel anders naar kijken.
Die willen beleid laten bepalen door belonen van gedrag, ipv risicoinschatting door experts, ja? Zulke mensen kunnen we missen als kiespijn.
pi_192741323
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat risico loop je. Maar dat risico loop je ook bij een centrale aansturing. We doen hier niet aan dwangarbeid.
Ik ben het ermee eens, maar ik heb mijn twijfels bij de buigzaamheid van leraren gezien het al aanwezige minderwaardigheidscomplex
pi_192741327
quote:

[..]

Ik denk ook dat je weer het verhaal gaat krijgen dat zij de deuren open mogen gooien zodat werkend Nederland weer de last kwijt is van hun kinderen. Dus de tweederangsburger. Rutte heeft dit wel weer heel gladjes ontweken.
pi_192741328
quote:

[..]

Ze zullen maar moe worden omdat ze moeten werken. :') man man man. Misschien kunnen ze op het Malieveld gaan proteste... oh wacht.
Zonder wrijving geen glans
pi_192741333
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef michiel_merk het volgende:
Rutte heeft t kernachtig en doeltreffend verwoord: “de vrijheid van de een kan niet ten koste gaan van de gezondheid van de ander”. Dit is een basiswaarde waarop het beleid gebaseerd is. Daar sta ik met de volle 100% achter. We zullen met zn allen een tijdje sober moeten leven. We zijn dat na decennia van welvaart alleen niet meer gewend.
Ging het maar alleen om welvaart. Het gaat ook om andere zorg, het gaat om fysieke zorg en het gaat om geestelijke zorg.
Dat is ook gezondheid.
Go hard or go home
pi_192741341
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:08 schreef lighted het volgende:

[..]

Ik ben het ermee eens, maar ik heb mijn twijfels bij de buigzaamheid van leraren gezien het al aanwezige minderwaardigheidscomplex
Ik geef je ook niet de garantie dat het gaat lukken. Maar als je het niet probeert weet je zeker dat het mis gaat.
zie email 27 oktober
pi_192741350
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef michiel_merk het volgende:
Rutte heeft het kernachtig en doeltreffend verwoord: “de vrijheid van de een kan niet ten koste gaan van de gezondheid van de ander”. Dit is een basiswaarde waarop het beleid gebaseerd is. Daar sta ik met de volle 100% achter. We zullen met zn allen een tijdje sober moeten leven. We zijn dat na decennia van welvaart alleen niet meer gewend.
Eens, goed gezegd. Helaas is sober leven en een stoïcijnse mindset helemaal uit.
Zou echt helpen.
pi_192741351
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:07 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Heeft iemand hier enig idee of een organisatie als Carré verplicht is een refund te geven bij een voorstelling geboekt begin maart?
Ja. Maar dit zijn zulke uitzonderlijke tijden dat ze je waarschijnlijk gaan afschepen met een voucher.
zie email 27 oktober
pi_192741365
Er is weer den kapitale fout gemaakt door de opening van de scholen weer de facto aan de scholen over te laten. Slap en laf beleid. Je gaat nu weer hetzelfde drama krijgen als voorheen. Een infectie en de school gaat dicht, want er komt geen docent meer.
pi_192741370
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:08 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik denk ook dat je weer het verhaal gaat krijgen dat zij de deuren open mogen gooien zodat werkend Nederland weer de last kwijt is van hun kinderen. Dus de tweederangsburger. Rutte heeft dit wel weer heel gladjes ontweken.
dit is eigenlijk ook gewoon zo, maar dat wordt alleen niet officieel gezegd.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:10:47 #122
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192741373
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:52 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Maar heel wat sneller zijn dan adequate medicatie.

Betreffende de 'hoop erin houden', ik postte hier vanavond nog dat ik hoop op een vaccin in de herfst.
Is dat vooral hoop of is er zicht op iets concreets wat we nader kunnen beschouwen of lezen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192741396
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:02 schreef Kirumba het volgende:

[..]

Maar wat is feitelijk anders behalve het woon-werk verkeer? Er zijn dezelfde deadlines dus niet minder stresa
Ik ervaar juist minder stress. Wat anders is bij mij:

- minder tijd nodig voor mijn dagelijkse werkzaamheden. Eigenlijk altijd al, maar je bent op kantoor wel weer bezig met het pretenderen alsof je het de volle 8 uur druk hebt (zie boek: bullshit jobs).
- ik heb geen last van negativiteit van collega's die hun geklaag, geroddel en persoonlijke levensverhalen continu delen
- meetings verlopen productiever en sneller. Mensen zijn op tijd en geen smoesjes
- je kunt thuis echt jezelf zijn. Niet continu dat geslijm en neppe/onoprechte vrolijkheid in het kader van collegialiteit. Soms heb ik ook even geen zin in niks en wil ik ook even enkel werken. Maar ja, dat is niet sociaal geaccepteerd dus moet je gezelligheid faken. Thuis kun je selectief faken (enkel bij calls) en het is vaker oprecht omdat je je niet moreel verplicht voelt tot de continue gezelligheidsmodus. En ja, tussendoor lekker eten en in comfortabele kleding zitten.
etc.
pi_192741403
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

die krijgen toch al iets ervoor terug?
Je ziet toch het nieuws, dat dit helemaal niet het geval is, de horeca is hiermee groot in het nieuws gekomen, dat de 1.5m economie sowieso niet werkt en dat sommige bedrijven helemaal geen vergoeding krijgen want ze hebben geen maandcijfers van februari ( winter), dat heeft de horeca niet. Dus een overvloed aan tussen wal en schip situaties.
pi_192741413
quote:
Verfrissende woorden voor een VVD’er
pi_192741416
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:05 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Betreft evenementen, dat is gewoon hetzelfde als nu gebleven. vrijwel alles is van de baan tot 1 september. Best wel lang als je er over nadenkt. van maart tot september.
Niet de vergunningsvrije zeggen sommigen hier. Voor veel kleine evenementen hoef je geen vergunning (wordt op gemeente-niveau bepaald).
pi_192741429
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:11 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je ziet toch het nieuws, dat dit helemaal niet het geval is, de horeca is hiermee groot in het nieuws gekomen, dat de 1.5m economie sowieso niet werkt en dat sommige bedrijven helemaal geen vergoeding krijgen want ze hebben geen maandcijfers van februari ( winter), dat heeft de horeca niet. Dus een overvloed aan tussen wal en schip situaties.
de medewerkers zitten toch in de now en banken zijn meelevender, huurbazen zijn meelevender. Er zijn uitzonderigen, maar ik ken ee horeca ondenemer en alle mensen zitten in de now, leningen hoeven tijdelijk niet betaald te worden en de huur is naar 25% teruggebracht.
pi_192741432
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Niet de vergunningsvrije zeggen sommigen hier. Voor veel kleine evenementen hoef je geen vergunning (wordt op gemeente-niveau bepaald).
Dan zullen gemeentes daar wel voor gaan liggen (en terecht).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192741447
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

zolang je 1.5m afstand houdt, geen vergunning nodig hebt, dan mag het gewoon hoor.
pi_192741458
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Blijft schandalig en ironisch. Ze willen het liefst iedereen riskeren voor het economische aspect maar staan zelf op omvallen na 1 maand, dan Telt die survival of the fittest logica niet meer.
Als je het over horeca hebt, dan valt of staat alles met 1 maand, heel simpel, we noemen dit seizoensbedrijven en sommige daarvan moeten hun jaaromzet draaien in zes weken. ( de bouwvak )
pi_192741473
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Tot 20 mei mag sowieso vrijwel niets he. Hele kleine controleerbare evenementen kunnen misschien wel weer op een gegeven moment, zou ik zeggen.
pi_192741480
Kunnen we onze lege gasvelden nu niet met spotgoedkope olie vullen?
Om het later weer te gebruiken?
pi_192741484
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:14 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Als je het over horeca hebt, dan valt of staat alles met 1 maand, heel simpel, we noemen dit seizoensbedrijven en sommige daarvan moeten hun jaaromzet draaien in zes weken. ( de bouwvak )
Dat is wel heel erg overdreen, maar het klopt dat sommige bedrijven in een beperkte tijd hun gehele omzet moeten halen van een jaar.
pi_192741487
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:10 schreef Vallon het volgende:

[..]

Is dat vooral hoop of is er zicht op iets concreets wat we nader kunnen beschouwen of lezen.
Ik zie ongelooflijk veel veranderingen om mij heen gebeuren die niet mogelijk zouden moeten zijn. We leven ineens in een wereld, waarin de landsgrenzen gesloten zijn en je 40$ toe krijgt bij een vat olie.

In de gezondheidszorg zijn er ineens videobel-poli's, Automatische Intelligentie die longfoto's beoordeelt, elektronische overdrachten van patiëntgegevens, CT-scanners buiten in tenten, neurologen die werken als zaalarts onder de supervisie van een intensivist en noem maar op. De veranderingen gaan de ene dag nog sneller dan de andere.

Ik hoorde laatst een vertegenwoordiger van een farmaceut baselen over de logistiek en de productie, en of dat dat gevriesdroogd blah-die-blah moest en wat het zou kosten. Op basis van gezond verstand en het besef dat de 'normale wetten van de economie en beleid maken' niet meer gelden, mag ik toch hopen dat zodra een bewezen werkend vaccin er is, het snel en massaal geproduceerd kan worden.
pi_192741490
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

zolang je 1.5m afstand houdt, geen vergunning nodig hebt, dan mag het gewoon hoor.
Op dit moment zijn bijeenkomsten ook verboden.
pi_192741493
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:14 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon een buffer hebben om het tot bv juni vol te houden na al die gouden jaren.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:16:20 #137
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192741494
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:15 schreef polderturk het volgende:
De Arena dichtlassen en volgooien.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192741502
quote:
Ok mooi, roken mag niet meer. Vliegen, autorijden en andere activiteiten die de lucht vervuilen ook niet. De intensieve veeteelt gaat dan ook op de schop. Wordt nog wat met het land zo *O*
pi_192741511
quote:
Als je een vast inkomen hebt is dit geen probleem, maar denk je in hoeveel Nederlanders deze luxe niet hebben. Dat zijn er echt heel veel.
pi_192741536
Voortouwcommissie: Volgcommissie(s):

vaste commissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport
vaste commissie voor Binnenlandse Zaken
vaste commissie voor Economische Zaken en Klimaat vaste commissie voor Justitie en Veiligheid

Rondetafelgesprek

woensdag 22 april 2020 08.30 - 12.30 uur openbaar

Corona-app

Blok 1: 08:30 - 09:25 uur Wetenschap
1. Prof.dr. Natali Helberger, Universiteitsprofessor Recht en Digitale Technologie, Universiteit van Amsterdam
2. Prof. José van Dijck, Hoogleraar Media en Digitale Samenleving, Universiteit Utrecht
3. Prof.dr.ir. Maarten van Steen, Wetenschappelijk directeur, Digital Society Institute, Universiteit Twente

Blok 2: 09:30 - 10:25 uur Wetenschap
1. Prof. dr. Niels Chavannes, hoofd van de sectie Wetenschappelijk Onderzoek Eerstelijnsgeneeskunde, Initiatiefnemer National eHealth Living Lab, LUMC
2. Prof. dr. M.J. de Vries, Hoogleraar technische natuurwetenschappen TU Delft, expertise ethiek/filosofie van de technologie
3. Dr. R.J.E.H Creemers, University Lecturer Modern China Studies/Leiden University

Blok 3: 10:30 -11:25 uur (onderzoeks-) instellingen
1. Bas Filippini, voorzitter Privacy First
2. Evelyn Austin, directeur Bits of Freedom
3. Marleen Stikker, directeur Waag

Blok 4: 11:30 - 12:25 uur juridisch & bedrijfsleven
1. Ronald Prins, Lid Toetsingscommissie Inzet Bevoegdheden Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten (TIB), Buitengewoon Raadslid OVV
2. Sijmen Ruwhof, Freelance IT Security Consultant/Ethisch Hacker
3. Jeroen Terstegge, partner bij Privacy Management Partners

Tweede kamer

8:30 beginnen morgen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:19:45 #141
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192741579
quote:
Largest analysis of hydroxychloroquine use finds no benefit for coronavirus, increased deaths

An anti-malaria drug touted by President Trump as a potential "game changer" amid the coronavirus outbreak showed no benefit for patients, according to an analysis of those hospitalized in Veterans Health Administration medical centers.

The analysis found the two primary outcomes for COVID-19 patients treated with hydroxychloroquine were death and the need for mechanical ventilation.

The analysis was conducted retrospectively, based on data from patients hospitalized with confirmed coronavirus infections in all VA medical centers until April 11.

The study analyzed only 368 patients but represented the largest look at the outcomes of COVID-19 patients treated with hydroxychloroquine – with or without azithromycin, a common antibiotic – anywhere in the world.
De studie:
https://www.medrxiv.org/c(...).20065920v1.full.pdf
are we infinite or am I alone
pi_192741613
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Terecht, die gast moeten ze echt verbannen. Wat een drammerig kind was dat, nog nooit zoiets onprofessioneels gehoord. Verwachte hij een sticker van Rutte omdat hij zich zo goed aan de regels heeft gehouden, de afgelopen tijd, of wat?

En niet één keer die vraag stellen hè, er meermaals op terugkomen. Wat een mafkees.
Denk dat deze domme vraag gezamenlijk door de NOS en 2e kamer is samengesteld.
Ik zie deze domme vraag hier ook namelijk de laatste tijd veelvuldigs voorbij komen......speciaal voor de speciale behoeftiger.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192741628
quote:
Matige studie, een retrospectief cohort onderzoek zonder correctie voor klinische variabelen.

Misschien kreeg de ene groep wel hydroxychloroquine omdat ze gemiddeld zieker waren dan de andere, en is de mortaliteit daardoor hoger.

Dit is waarom je een RCT nodig hebt.
pi_192741702
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:17 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Als je een vast inkomen hebt is dit geen probleem, maar denk je in hoeveel Nederlanders deze luxe niet hebben. Dat zijn er echt heel veel.
Dat zijn keuzes.
pi_192741704
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:21 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Denk dat deze domme vraag gezamenlijk door de NOS en 2e kamer is samengesteld.
Ik zie deze domme vraag hier ook namelijk de laatste tijd veelvuldigs voorbij komen......speciaal voor de speciale behoeftiger.
Nu ze de man op straat niet meer kunnen interviewen, schat de NOS zelf in wat er speelt onder de mense. Dit kwam blijkbaar uit de brainstormsessie rollen.
pi_192741707
quote:
”I mean, what do you have to lose?[/quote]
pi_192741725
quote:
Alleen al om die uitspraak heeft hij mijn stem.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:26:47 #148
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192741733
quote:
Zoiets ging Trump ook doen (laten onderzoeken). Desnoods een stuw/meer leegpompen en dat afvullen met olie en dan geld toe krijgen, ik d8 iets van $40 per vat. Wel grappig hoe termijn contracten kunnen uitpakken. Men wilde olie voor een prijs dan krijg je het ook. Waar je het laat mag je dan zelf bepalen. Niemand kon ook vermoeden dat je - in verhouding - nauwelijks nog olie nodig hebt. Deze boemerang komt straks natuurlijk weer terug als de economie...... van de winter :X weer wordt opgestart.
pi_192741734
Rutte vertelt niks over die app, terwijl het vorige week ooh zo belangrijk was.

Tot er iemand naar vraagt; en hij nog kort vermeldt dat het 1 van de belangrijkste punten is voor versoepeling. "Dat ze willen zien met wie je in contact bent geweest".

Hij wilde gewoon niet vertellen dat het tot nu toe keihard faalt, maar dat ze het met alle geweld gewoon door gaan drukken.
pi_192741735
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

de medewerkers zitten toch in de now en banken zijn meelevender, huurbazen zijn meelevender. Er zijn uitzonderigen, maar ik ken ee horeca ondenemer en alle mensen zitten in de now, leningen hoeven tijdelijk niet betaald te worden en de huur is naar 25% teruggebracht.
Ik snap je punt, maar met de horeca ga je met dit soort vrijgevigheid nog steeds niet redden. Horeca is wat dat aan gaat best wel een unieke branche. Het is een chaotische brance waarin een hele korte tijd ( bouwvak ) , heel veel geld verdiend moet worden om het te kunnen redden. Elke horeca ondernemer weet dit. Daarom wijst men de 1.5m al meteen van de hand, dit is in de ogen van deze bijzondere ondernemers onmogelijk om mee te werken.

Het is geen 40 urige kantoor baan, die lui werken soms wel 18 uren op een dag, zes weken lang en 7 dagen in de week, tot men dood op is, dat is de toeristensector, dat is de horeca.
pi_192741739
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:08 schreef Noek het volgende:

[..]

Ging het maar alleen om welvaart. Het gaat ook om andere zorg, het gaat om fysieke zorg en het gaat om geestelijke zorg.
Dat is ook gezondheid.
Het is kiezen tussen 2 kwaden, wanneer je alles los laat word zorg helemaal overbelast, en duurt het nog langer.
pi_192741757
quote:
Zullen ze in Groningen leuk vinden, die zijn al vaak genoeg genaaid door de Nederlander.
pi_192741761
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:26 schreef Jed1Gam het volgende:

Tot er iemand naar vraagt; en hij nog kort vermeldt dat het 1 van de belangrijkste punten is voor versoepeling. "Dat ze willen zien met wie je in contact bent geweest".

Hij wilde gewoon niet vertellen dat het tot nu toe keihard faalt, maar dat ze het met alle geweld gewoon door gaan drukken.
Ik vind dat die App georganiseerd moet worden op wereldwijd niveau. Niet per land. Zo gaan te veel verschillen ontstaan.

Idealiter, juist een App die globaal gebruikt kan worden. Gelijke metingen, betere data. Daarnaast ruimte om de App te gebruiken wanneer maatregelen verder worden versoepeld (reizigers, toeristen, immigranten etc.)
pi_192741778
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:26 schreef Jed1Gam het volgende:

Ja.

Behalve dat het ministerie zelf ook zegt dat het faalt.
pi_192741781
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg overdreen, maar het klopt dat sommige bedrijven in een beperkte tijd hun gehele omzet moeten halen van een jaar.
Nou de zomer is in het algemeen wel heel belangrijk voor de Horeca, vooral de bouwvak.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:31:10 #156
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192741823
quote:
Thx.... nog niet gelezen maar op grond van andere info is de HxCl ook veel te veel gepushed. Hetzelfde zie je met het nieuw gemarkte Remdesvir want men er doorheen probeert te drukken.
Er moet niet iets zijn dat kan maar zal helpen.
pi_192741824
https://www.petities.com/(...)number=2&num_rows=10

Ja er zijn al 13 handtekeningen hoor !
Maar ik deel hem voor degenen die tegen onderwijs en kinderopvang zijn in de Corona tijd.

1 punt hebben ze wel gelijk in... RIVM heeft nog niet eens hun eigen grondige onderzoek afgerond.
pi_192741835
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon een buffer hebben om het tot bv juni vol te houden na al die gouden jaren.
Zo werkt dit vaak niet in de horeca, geld dat je verdiend, investeer je weer in de zaak. bovendien is de horeca geen vetpot, zeker niet als de wintermaanden heel mager zijn. Ik heb het hier vooral over seizoensgebonden bedrijven en dat zijn er heel veel.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:32:43 #159
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192741859
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:21 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Matige studie, een retrospectief cohort onderzoek zonder correctie voor klinische variabelen.

Misschien kreeg de ene groep wel hydroxychloroquine omdat ze gemiddeld zieker waren dan de andere, en is de mortaliteit daardoor hoger.

Dit is waarom je een RCT nodig hebt.

Dat staat ook in de conclusie:
quote:
These findings highlight theimportance of awaiting theresults of ongoing prospective, randomized, controlled studies before widespread adoption of these drugs.
pi_192741860
quote:
Leraren/directeuren die geïnterviewd werden na de persconferentie, waren in ieder geval grotendeels positief
pi_192741866
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:31 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Zo werkt dit vaak niet in de horeca, geld dat je verdiend, investeer je weer in de zaak. bovendien is de horeca geen vetpot, zeker niet als de wintermaanden heel mager zijn. Ik heb het hier vooral over seizoensgebonden bedrijven en dat zijn er heel veel.
Ja Librije heeft hier geen last van.
pi_192741867
Nog kort geleden:

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Voorspelling:

Ouders: initieel blij omdat ze nu zgn. productiever kunnen thuiswerken. Later klagen dat hun kind geen proefkonijn moet zijn in de versoepeling van de maatregelen, want ''het is allemaal nog onzeker rondom het virus. Enkel dat data tot nu aangeeft dat kinderen niet een groot deel uitmaken van de data. Meer niet.''

Leraren: wilden dat scholen opengingen onder het mom van ''kinderen moeten geen achterstand opbouwen''. Nu is een veiligheidsgevoel rondom baanzekerheid enigszins bevredigd, en nu zullen ze zich opeens en achteraf zorgen maken vanuit veiligheidsgevoel rondom gezondheid. Dus, meer ziekmeldingen en weer geklaag ''want ja kinderen zijn mogelijk weerbaarder maar ze kunnen het nog steeds overdragen op volwassenen''

:')
En kijk is aan...

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:31 schreef quirina het volgende:

Maar ik deel hem voor degenen die tegen onderwijs en kinderopvang zijn in de Corona tijd.

1 punt hebben ze wel gelijk in... RIVM heeft nog niet eens hun eigen grondige onderzoek afgerond.
pi_192741893
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat staat ook in de conclusie:
[..]

Dat weet ik, met dergelijke vage teksten eindigt elke publicatie. "further research is warranted" is ook zo'n heerlijke dooddoener.

Het jammere is dat de meeste media er dan wel mee aan de haal gaan.
pi_192741896
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:32 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Leraren/directeuren die geïnterviewd werden na de persconferentie, waren in ieder geval grotendeels positief
Ja maar dat is maar een fractie van de leraren he.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:34:48 #165
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192741900
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:52 schreef MakkieR het volgende:

[..]

De kritiek is dat er helemaal geen versoepeling komt, jullie vinden dit blijkbaar niet erg, maar heel veel ondernemers kunnen wel van het dak springen zoveel zorgen hebben zij.
Die ondernemers zullen ook gewoon personeel dat zich dus zorgen maakt dus ze zijn niet de enige
pi_192741902
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:33 schreef Sucuk het volgende:
Nog kort geleden:
[..]

En kijk is aan...
[..]

Dit is eens de reden dat de scholen weer snel open moeten.
pi_192741914
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Waarbij “gouden jaren” ook wel relatief is voor veel horeca, ook best goed lopende zaken houden niet enorm veel over onder de streep.
pi_192741916
quote:

Dit is echt kansloos. Dan laat je je kinderen lekker thuis. Leerplicht gaat daar nu niks aan doen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:35:27 #169
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192741918
quote:

Man man man wat een treurige bende daar
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:35:43 #170
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192741923
2eKamertweets twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 18:06:33 De #TweedeKamer neemt tijdelijk de Oude Zaal weer in gebruik
als vergaderzaal. Op deze plek kwam de Kamer tot in 1992 plenair bijeen. Op woensdag 22 april is er een rondetafelgesprek over de corona-app. Lees meer over de zaal: https://t.co/CPyRK8bflk https://t.co/StAO6BITiX reageer retweet
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:36:08 #171
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192741934
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:33 schreef Sucuk het volgende:
Nog kort geleden:
[..]

En kijk is aan...
[..]

Kijk = aan?
pi_192741942
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:34 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Dit is eens de reden dat de scholen weer snel open moeten.
Gelukkig ben jij er voor die zieke (oudere) onderwijzers als het verkeerd loopt.
pi_192741954
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:34 schreef quirina het volgende:

[..]

Ja maar dat is maar een fractie van de leraren he.
Oh, zeker, maar heb wel het gevoel dat ze positiever dan met die enorme onduidelijkheid die er destijds (op alle gebieden overigens) was
pi_192741958
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:32 schreef Marcoss het volgende:

[..]

De eerste dagen is het misschien leuk en spannend, maar laat het eerst maar een paar dagen inzinken. Ik ben benieuwd hoe de senioren onderwijzers hierop gaan reageren. Ik had ergens gelezen dat Nederland heel veel oudere onderwijzers heeft. Gaat deze groep ook gewoon weer aan het werk, terwijl ze thuis de kleinkinderen niet mogen zien, was een terechte opmerking.
pi_192741964
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:17 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Daarom de boel nu indammen en daarna zo snel mogelijk de economie weer open gooien. De ouderen en zwakkeren beschermen cq isoleren en de gezonde jongere bevolking de economie weer laten draaien. Want de consequenties zijn idd niet meer te overzien als de halve bevolking straks geen baan meer heeft.Ik heb een vast inkomen, mijn baan staat wellicht straks ook op de wip. maar als alles nu open gaat, en de ic-s stromen weer vol ben je weer terug bij af en ben je nog langer in deze siuatie
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:37:45 #176
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192741968
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:36 schreef quirina het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij er voor die zieke (oudere) onderwijzers als het verkeerd loopt.
Leraren die deze conclusies niet snappen moeten misschien ook maar geen les meer geven.

Onderbuik boven kennis
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:38:06 #177
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192741977
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:34 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Dat weet ik, met dergelijke vage teksten eindigt elke publicatie. "further research is warranted" is ook zo'n heerlijke dooddoener.

Het jammere is dat de meeste media er dan wel mee aan de haal gaan.
Maar die gaan ook aan de haal met anekdotische verhalen van artsen die een 100% success rate behalen, dan is een tegengeluid misschien wenselijk.
pi_192741989
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:33 schreef quirina het volgende:

[..]

Ja Librije heeft hier geen last van.
Ja dan heb je een restaurant te pakken, het is daar zo exclusief dat zelfs de 1.5m economie geen probleem is.
pi_192742008
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Dit is echt kansloos. Dan laat je je kinderen lekker thuis. Leerplicht gaat daar nu niks aan doen.
Zoiets ving ik ook op, maar heb je daar een bron bij?

Er is nog een reden om je kind thuis te willen houden, namelijk als iemand anders in het gezin tot een risicogroep behoort. We mogen ouderen nog steeds niet bezoeken, maar er zijn meer kwetsbare mensen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192742039
Mensen met Nederlandse vakantiehuisjes gaan helemaal cashen deze zomer. zou prijzen x5 omhoog gooien.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192742047
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zoiets ving ik ook op, maar heb je daar een bron bij?

Er is nog een reden om je kind thuis te willen houden, namelijk als iemand anders in het gezin tot een risicogroep behoort. We mogen ouderen nog steeds niet bezoeken, maar er zijn meer kwetsbare mensen.
Ik weet zeker dat ik het ergens gelezen heb maar weet begod niet meer waar. AD blog?
pi_192742058
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:36 schreef quirina het volgende:

[..]

Dan is er nu mooi tijd om die risicogroepen onder de onderwijzers te inventariseren (dit kan de leiding van de basisschool doen) en in overleg met een bedrijfsarts een besluit te nemen over het wel of niet inzetten.

In de zorg, in de winkels, bij handhaving etc. werken de werknemers ook allemaal gewoon door en deze lopen een groter risico.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_192742067
Wat gaan ze doen met de kinderopvangtoeslag als ouders besluiten hun kind thuis te houden. Blijven ze die ook gewoon uitbetalen?
pi_192742098
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:41 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dan is er nu mooi tijd om die risicogroepen onder de onderwijzers te inventariseren (dit kan de leiding van de basisschool doen) en in overleg met een bedrijfsarts een besluit te nemen over het wel of niet inzetten.

In de zorg, in de winkels, bij handhaving etc. werken de werknemers ook allemaal gewoon door en deze lopen een groter risico.
En ze hebben al lerarentekort. Dit kan nog naar worden.
pi_192742100
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:40 schreef RipCity het volgende:
Mensen met Nederlandse vakantiehuisjes gaan helemaal cashen deze zomer. zou prijzen x5 omhoog gooien.
Dan prijzen zij zich goed uit de markt en stellen mensen hun vakantie nog wel even uit verwacht ik.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_192742123
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:37 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Daarom de boel nu indammen en daarna zo snel mogelijk de economie weer open gooien. De ouderen en zwakkeren beschermen cq isoleren ( opsluiten ) en de gezonde jongere bevolking de economie weer laten draaien. Want de consequenties zijn idd niet meer te overzien als de halve bevolking straks geen baan meer heeft.Ik heb een vast inkomen, mijn baan staat wellicht straks ook op de wip. maar als alles nu open gaat, en de ic-s stromen weer vol ben je weer terug bij af en ben je nog langer in deze siuatie
Ik ben zelf veel meer een voorstander van eigen keuze. kies je als oudere voor tijdrekken, of kwaliteit van leven met het risico ziek te worden. Verder en dit had allang moeten gebeuren. Zieke corona ouderen scheiden van de gezonde ouderen. Stop deze mensen in een zorghotel met medici aan hun hand en laat de verzorginghuizen gewoon open blijven voor bezoek, zodat de ouderen gewoon van hun vrijheid kan genieten.
pi_192742124
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:42 schreef quirina het volgende:

[..]

Ik hoop dat het meevalt met de onderwijzers die echt niet kunnen werken.
pi_192742181
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:42 schreef quirina het volgende:

[..]

Mensen in niet-vitale beroepen raken hun baan kwijt, willen hun hypotheek / huur toch wel blijven betalen en zullen banen zoeken waar ze die kunnen vinden. In de vitale sector dus. Hopen dat er een beweging optreedt van niet-vitaal naar vitale beroepen, zodat de werkdruk daar een keer omlaag kan. En dan heb ik het absoluut niet over mijn eigen baan, want hoe hoger de druk, hoe meer ik daar op kick, maar op onderwijs, verpleegkundigen, thuiszorg, jeugdzorg etc...
pi_192742249
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:44 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Feit blijft dat dit een gevoelig punt is. Ik ben er ook niet zo zeker van hoe leraren gaan reageren. Het zijn vooral de oudere leraren die angstig zijn en dat is niet onterecht. Kun je deze mensen verplichten te gaan werken. Ik denk het niet. Dan kom je inderdaad al heel snel op afschuwelijke tekorten. want tekorten zijn er nu al.
pi_192742251
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:44 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het onderwijs had het al zwaar. Nu moeten leerkrachten ook nog eens thuisblijven als ze klachten hebben, wat veel leerkrachten aan de lopende band hebben. De onderbezetting gaat denk ik immens worden.
pi_192742279
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:46 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Mensen in niet-vitale beroepen raken hun baan kwijt, willen hun hypotheek / huur toch wel blijven betalen en zullen banen zoeken waar ze die kunnen vinden. In de vitale sector dus. Hopen dat er een beweging optreedt van niet-vitaal naar vitale beroepen, zodat de werkdruk daar een keer omlaag kan. En dan heb ik het absoluut niet over mijn eigen baan, want hoe hoger de druk, hoe meer ik daar op kick, maar op onderwijs, verpleegkundigen, thuiszorg, jeugdzorg etc...
Dan heb je het over de lange termijn. Zij-instromers moeten eerst opgeleid worden tot leerkracht.
pi_192742314
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dan heb je het over de lange termijn. Zij-instromers moeten eerst opgeleid worden tot leerkracht.
Ja, zal niet op zeer korte termijn zijn, maar hand- en spandiensten kan je al direct opstarten, samen met omscholingstrajecten voor de langere termijn.
pi_192742326
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:48 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Feit blijft dat dit een gevoelig punt is. Ik ben er ook niet zo zeker van hoe leraren gaan reageren. Het zijn vooral de oudere leraren die angstig zijn en dat is niet onterecht. Kun je deze mensen verplichten te gaan werken. Ik denk het niet. Dan kom je inderdaad al heel snel op afschuwelijke tekorten. want tekorten zijn er nu al.
Tja, ouder zorgpersoneel, ouder winkelpersoneel, oudere handhavers etc. ik zie ze allemaal gewoon hun werk doen, maar goed inderdaad een gevoelig punt.

Ik vind het zo goed als normaal kunnen doorgaan zeer essentieel voor de maatschappij en de ontwikkeling van de kinderen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:51:20 #194
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192742338
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:37 schreef MakkieR het volgende:

[..]

De eerste dagen is het misschien leuk en spannend, maar laat het eerst maar een paar dagen inzinken. Ik ben benieuwd hoe de senioren onderwijzers hierop gaan reageren. Ik had ergens gelezen dat Nederland heel veel oudere onderwijzers heeft. Gaat deze groep ook gewoon weer aan het werk, terwijl ze thuis de kleinkinderen niet mogen zien, was een terechte opmerking.
Staan er tegenwoordig 70 en 80 plussers voor de klassen? :')
pi_192742353
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het onderwijs had het al zwaar. Nu moeten leerkrachten ook nog eens thuisblijven als ze klachten hebben, wat veel leerkrachten aan de lopende band hebben. De onderbezetting gaat denk ik immens worden.
Jonge onderwijzers krijgen straks massaal een burn out, omdat er straks onderbezetting is. Met het scheiden van de klassen heb je straks twee keer zoveel werk, want je moet twee keer lesgeven aan een klas.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:53:01 #196
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192742389
Mensen, we beseffen nu echt heel goed als de maatregelen nog na 20 mei nog van kracht blijven, zowel onze economie nu nog maar half draait en niet op volle kracht meer draait, echter zullen de gevolgen hiervan heel ernstig worden voor ons allemaal. We zien ook meer problemen opduiken zoals baan verliezen, financiële problemen, huwelijks/relatieproblemen en veel meer. Zo te zien is dat niet alles in paar maanden op te lossen, sterker nog dat het ook een tijdje economische recessie aan zal komen in hele wereld. Ik denk met name dat Rutte groot gelijk heeft wat hij paar weken eerder gezegd heeft zowel het leven voor de pandemie nooit meer terug zal keren. Daar moeten we ons goed nog op voorbereiden zeker dat het een heel andere leven is na het coronavirus-tijdperk. Juist we moeten ook jaren sober gaan leven met weinig geld dus.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192742412
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:51 schreef the-eye het volgende:

[..]

Staan er tegenwoordig 70 en 80 plussers voor de klassen? :')
ik denk eerder aan 50 tot 70 jaar, daar zijn er wel heel veel van. helemaal door het chronische lerarentekort.
pi_192742423
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:53 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, we beseffen nu echt heel goed als de maatregelen nog na 20 mei nog van kracht blijven, zowel onze economie nu nog maar half draait en niet op volle kracht meer draait, echter zullen de gevolgen hiervan heel ernstig worden voor ons allemaal. We zien ook meer problemen opduiken zoals baan verliezen, financiële problemen, huwelijks/relatieproblemen en veel meer. Zo te zien is dat niet alles in paar maanden op te lossen, sterker nog dat het ook een tijdje economische recessie aan zal komen in hele wereld. Ik denk met name dat Rutte groot gelijk heeft wat hij paar weken eerder gezegd heeft zowel het leven voor de pandemie nooit meer terug zal keren. Daar moeten we ons goed nog op voorbereiden zeker dat het een heel andere leven is na het coronavirus-tijdperk. Juist we moeten ook jaren sober gaan leven met weinig geld dus.
Volgens mij moet je naar het Viva forum?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192742428
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:53 schreef Ven1972 het volgende:
Voor mij breken nu na jarenlang studeren en een ruim abonnement op de DUO de rijkste tijden aan! Maar toch bedankt voor je wijsheden.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:54:49 #200
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192742435
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:54 schreef RipCity het volgende:

[..]

Volgens mij moet je naar het Viva forum?
Nee, echt niet hoor, man.
Humor, serieus en vrolijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')