abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:37:45 #176
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192741968
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:36 schreef quirina het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij er voor die zieke (oudere) onderwijzers als het verkeerd loopt.
Leraren die deze conclusies niet snappen moeten misschien ook maar geen les meer geven.

Onderbuik boven kennis
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:38:06 #177
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192741977
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:34 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Dat weet ik, met dergelijke vage teksten eindigt elke publicatie. "further research is warranted" is ook zo'n heerlijke dooddoener.

Het jammere is dat de meeste media er dan wel mee aan de haal gaan.
Maar die gaan ook aan de haal met anekdotische verhalen van artsen die een 100% success rate behalen, dan is een tegengeluid misschien wenselijk.
are we infinite or am I alone
pi_192741989
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:33 schreef quirina het volgende:

[..]

Ja Librije heeft hier geen last van.
Ja dan heb je een restaurant te pakken, het is daar zo exclusief dat zelfs de 1.5m economie geen probleem is.
pi_192742008
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Dit is echt kansloos. Dan laat je je kinderen lekker thuis. Leerplicht gaat daar nu niks aan doen.
Zoiets ving ik ook op, maar heb je daar een bron bij?

Er is nog een reden om je kind thuis te willen houden, namelijk als iemand anders in het gezin tot een risicogroep behoort. We mogen ouderen nog steeds niet bezoeken, maar er zijn meer kwetsbare mensen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192742039
Mensen met Nederlandse vakantiehuisjes gaan helemaal cashen deze zomer. zou prijzen x5 omhoog gooien.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192742047
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zoiets ving ik ook op, maar heb je daar een bron bij?

Er is nog een reden om je kind thuis te willen houden, namelijk als iemand anders in het gezin tot een risicogroep behoort. We mogen ouderen nog steeds niet bezoeken, maar er zijn meer kwetsbare mensen.
Ik weet zeker dat ik het ergens gelezen heb maar weet begod niet meer waar. AD blog?
Zonder wrijving geen glans
pi_192742058
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:36 schreef quirina het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij er voor die zieke (oudere) onderwijzers als het verkeerd loopt.
Dan is er nu mooi tijd om die risicogroepen onder de onderwijzers te inventariseren (dit kan de leiding van de basisschool doen) en in overleg met een bedrijfsarts een besluit te nemen over het wel of niet inzetten.

In de zorg, in de winkels, bij handhaving etc. werken de werknemers ook allemaal gewoon door en deze lopen een groter risico.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_192742067
Wat gaan ze doen met de kinderopvangtoeslag als ouders besluiten hun kind thuis te houden. Blijven ze die ook gewoon uitbetalen?
pi_192742098
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:41 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dan is er nu mooi tijd om die risicogroepen onder de onderwijzers te inventariseren (dit kan de leiding van de basisschool doen) en in overleg met een bedrijfsarts een besluit te nemen over het wel of niet inzetten.

In de zorg, in de winkels, bij handhaving etc. werken de werknemers ook allemaal gewoon door en deze lopen een groter risico.
En ze hebben al lerarentekort. Dit kan nog naar worden.
pi_192742100
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:40 schreef RipCity het volgende:
Mensen met Nederlandse vakantiehuisjes gaan helemaal cashen deze zomer. zou prijzen x5 omhoog gooien.
Dan prijzen zij zich goed uit de markt en stellen mensen hun vakantie nog wel even uit verwacht ik.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_192742123
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:37 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Daarom de boel nu indammen en daarna zo snel mogelijk de economie weer open gooien. De ouderen en zwakkeren beschermen cq isoleren ( opsluiten ) en de gezonde jongere bevolking de economie weer laten draaien. Want de consequenties zijn idd niet meer te overzien als de halve bevolking straks geen baan meer heeft.Ik heb een vast inkomen, mijn baan staat wellicht straks ook op de wip. maar als alles nu open gaat, en de ic-s stromen weer vol ben je weer terug bij af en ben je nog langer in deze siuatie
Ik ben zelf veel meer een voorstander van eigen keuze. kies je als oudere voor tijdrekken, of kwaliteit van leven met het risico ziek te worden. Verder en dit had allang moeten gebeuren. Zieke corona ouderen scheiden van de gezonde ouderen. Stop deze mensen in een zorghotel met medici aan hun hand en laat de verzorginghuizen gewoon open blijven voor bezoek, zodat de ouderen gewoon van hun vrijheid kan genieten.
pi_192742124
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:42 schreef quirina het volgende:

[..]

Ik hoop dat het meevalt met de onderwijzers die echt niet kunnen werken.
pi_192742181
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:42 schreef quirina het volgende:

[..]

Mensen in niet-vitale beroepen raken hun baan kwijt, willen hun hypotheek / huur toch wel blijven betalen en zullen banen zoeken waar ze die kunnen vinden. In de vitale sector dus. Hopen dat er een beweging optreedt van niet-vitaal naar vitale beroepen, zodat de werkdruk daar een keer omlaag kan. En dan heb ik het absoluut niet over mijn eigen baan, want hoe hoger de druk, hoe meer ik daar op kick, maar op onderwijs, verpleegkundigen, thuiszorg, jeugdzorg etc...
pi_192742249
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:44 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Feit blijft dat dit een gevoelig punt is. Ik ben er ook niet zo zeker van hoe leraren gaan reageren. Het zijn vooral de oudere leraren die angstig zijn en dat is niet onterecht. Kun je deze mensen verplichten te gaan werken. Ik denk het niet. Dan kom je inderdaad al heel snel op afschuwelijke tekorten. want tekorten zijn er nu al.
pi_192742251
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:44 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het onderwijs had het al zwaar. Nu moeten leerkrachten ook nog eens thuisblijven als ze klachten hebben, wat veel leerkrachten aan de lopende band hebben. De onderbezetting gaat denk ik immens worden.
pi_192742279
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:46 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Mensen in niet-vitale beroepen raken hun baan kwijt, willen hun hypotheek / huur toch wel blijven betalen en zullen banen zoeken waar ze die kunnen vinden. In de vitale sector dus. Hopen dat er een beweging optreedt van niet-vitaal naar vitale beroepen, zodat de werkdruk daar een keer omlaag kan. En dan heb ik het absoluut niet over mijn eigen baan, want hoe hoger de druk, hoe meer ik daar op kick, maar op onderwijs, verpleegkundigen, thuiszorg, jeugdzorg etc...
Dan heb je het over de lange termijn. Zij-instromers moeten eerst opgeleid worden tot leerkracht.
pi_192742314
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dan heb je het over de lange termijn. Zij-instromers moeten eerst opgeleid worden tot leerkracht.
Ja, zal niet op zeer korte termijn zijn, maar hand- en spandiensten kan je al direct opstarten, samen met omscholingstrajecten voor de langere termijn.
pi_192742326
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:48 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Feit blijft dat dit een gevoelig punt is. Ik ben er ook niet zo zeker van hoe leraren gaan reageren. Het zijn vooral de oudere leraren die angstig zijn en dat is niet onterecht. Kun je deze mensen verplichten te gaan werken. Ik denk het niet. Dan kom je inderdaad al heel snel op afschuwelijke tekorten. want tekorten zijn er nu al.
Tja, ouder zorgpersoneel, ouder winkelpersoneel, oudere handhavers etc. ik zie ze allemaal gewoon hun werk doen, maar goed inderdaad een gevoelig punt.

Ik vind het zo goed als normaal kunnen doorgaan zeer essentieel voor de maatschappij en de ontwikkeling van de kinderen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:51:20 #194
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192742338
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:37 schreef MakkieR het volgende:

[..]

De eerste dagen is het misschien leuk en spannend, maar laat het eerst maar een paar dagen inzinken. Ik ben benieuwd hoe de senioren onderwijzers hierop gaan reageren. Ik had ergens gelezen dat Nederland heel veel oudere onderwijzers heeft. Gaat deze groep ook gewoon weer aan het werk, terwijl ze thuis de kleinkinderen niet mogen zien, was een terechte opmerking.
Staan er tegenwoordig 70 en 80 plussers voor de klassen? :')
pi_192742353
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het onderwijs had het al zwaar. Nu moeten leerkrachten ook nog eens thuisblijven als ze klachten hebben, wat veel leerkrachten aan de lopende band hebben. De onderbezetting gaat denk ik immens worden.
Jonge onderwijzers krijgen straks massaal een burn out, omdat er straks onderbezetting is. Met het scheiden van de klassen heb je straks twee keer zoveel werk, want je moet twee keer lesgeven aan een klas.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:53:01 #196
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192742389
Mensen, we beseffen nu echt heel goed als de maatregelen nog na 20 mei nog van kracht blijven, zowel onze economie nu nog maar half draait en niet op volle kracht meer draait, echter zullen de gevolgen hiervan heel ernstig worden voor ons allemaal. We zien ook meer problemen opduiken zoals baan verliezen, financiële problemen, huwelijks/relatieproblemen en veel meer. Zo te zien is dat niet alles in paar maanden op te lossen, sterker nog dat het ook een tijdje economische recessie aan zal komen in hele wereld. Ik denk met name dat Rutte groot gelijk heeft wat hij paar weken eerder gezegd heeft zowel het leven voor de pandemie nooit meer terug zal keren. Daar moeten we ons goed nog op voorbereiden zeker dat het een heel andere leven is na het coronavirus-tijdperk. Juist we moeten ook jaren sober gaan leven met weinig geld dus.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192742412
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:51 schreef the-eye het volgende:

[..]

Staan er tegenwoordig 70 en 80 plussers voor de klassen? :')
ik denk eerder aan 50 tot 70 jaar, daar zijn er wel heel veel van. helemaal door het chronische lerarentekort.
pi_192742423
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:53 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, we beseffen nu echt heel goed als de maatregelen nog na 20 mei nog van kracht blijven, zowel onze economie nu nog maar half draait en niet op volle kracht meer draait, echter zullen de gevolgen hiervan heel ernstig worden voor ons allemaal. We zien ook meer problemen opduiken zoals baan verliezen, financiële problemen, huwelijks/relatieproblemen en veel meer. Zo te zien is dat niet alles in paar maanden op te lossen, sterker nog dat het ook een tijdje economische recessie aan zal komen in hele wereld. Ik denk met name dat Rutte groot gelijk heeft wat hij paar weken eerder gezegd heeft zowel het leven voor de pandemie nooit meer terug zal keren. Daar moeten we ons goed nog op voorbereiden zeker dat het een heel andere leven is na het coronavirus-tijdperk. Juist we moeten ook jaren sober gaan leven met weinig geld dus.
Volgens mij moet je naar het Viva forum?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192742428
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:53 schreef Ven1972 het volgende:
Voor mij breken nu na jarenlang studeren en een ruim abonnement op de DUO de rijkste tijden aan! Maar toch bedankt voor je wijsheden.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:54:49 #200
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192742435
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:54 schreef RipCity het volgende:

[..]

Volgens mij moet je naar het Viva forum?
Nee, echt niet hoor, man.
Humor, serieus en vrolijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')