abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192741739
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:08 schreef Noek het volgende:

[..]

Ging het maar alleen om welvaart. Het gaat ook om andere zorg, het gaat om fysieke zorg en het gaat om geestelijke zorg.
Dat is ook gezondheid.
Het is kiezen tussen 2 kwaden, wanneer je alles los laat word zorg helemaal overbelast, en duurt het nog langer.
pi_192741757
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:15 schreef polderturk het volgende:
Kunnen we onze lege gasvelden nu niet met spotgoedkope olie vullen?
Om het later weer te gebruiken?
Zullen ze in Groningen leuk vinden, die zijn al vaak genoeg genaaid door de Nederlander.
pi_192741761
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:26 schreef Jed1Gam het volgende:
Rutte vertelt niks over die app, terwijl het vorige week ooh zo belangrijk was.

Tot er iemand naar vraagt; en hij nog kort vermeldt dat het 1 van de belangrijkste punten is voor versoepeling. "Dat ze willen zien met wie je in contact bent geweest".

Hij wilde gewoon niet vertellen dat het tot nu toe keihard faalt, maar dat ze het met alle geweld gewoon door gaan drukken.
Ik vind dat die App georganiseerd moet worden op wereldwijd niveau. Niet per land. Zo gaan te veel verschillen ontstaan.

Idealiter, juist een App die globaal gebruikt kan worden. Gelijke metingen, betere data. Daarnaast ruimte om de App te gebruiken wanneer maatregelen verder worden versoepeld (reizigers, toeristen, immigranten etc.)
pi_192741778
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:26 schreef Jed1Gam het volgende:
Rutte vertelt niks over die app, terwijl het vorige week ooh zo belangrijk was.

Tot er iemand naar vraagt; en hij nog kort vermeldt dat het 1 van de belangrijkste punten is voor versoepeling. "Dat ze willen zien met wie je in contact bent geweest".

Hij wilde gewoon niet vertellen dat het tot nu toe keihard faalt, maar dat ze het met alle geweld gewoon door gaan drukken.
Ja.

Behalve dat het ministerie zelf ook zegt dat het faalt.
pi_192741781
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg overdreen, maar het klopt dat sommige bedrijven in een beperkte tijd hun gehele omzet moeten halen van een jaar.
Nou de zomer is in het algemeen wel heel belangrijk voor de Horeca, vooral de bouwvak.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:31:10 #156
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192741823
quote:
Thx.... nog niet gelezen maar op grond van andere info is de HxCl ook veel te veel gepushed. Hetzelfde zie je met het nieuw gemarkte Remdesvir want men er doorheen probeert te drukken.
Er moet niet iets zijn dat kan maar zal helpen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (İZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192741824
https://www.petities.com/(...)number=2&num_rows=10

Ja er zijn al 13 handtekeningen hoor !
Maar ik deel hem voor degenen die tegen onderwijs en kinderopvang zijn in de Corona tijd.

1 punt hebben ze wel gelijk in... RIVM heeft nog niet eens hun eigen grondige onderzoek afgerond.
pi_192741835
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon een buffer hebben om het tot bv juni vol te houden na al die gouden jaren.
Zo werkt dit vaak niet in de horeca, geld dat je verdiend, investeer je weer in de zaak. bovendien is de horeca geen vetpot, zeker niet als de wintermaanden heel mager zijn. Ik heb het hier vooral over seizoensgebonden bedrijven en dat zijn er heel veel.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:32:43 #159
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192741859
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:21 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Matige studie, een retrospectief cohort onderzoek zonder correctie voor klinische variabelen.

Misschien kreeg de ene groep wel hydroxychloroquine omdat ze gemiddeld zieker waren dan de andere, en is de mortaliteit daardoor hoger.

Dit is waarom je een RCT nodig hebt.

Dat staat ook in de conclusie:
quote:
These findings highlight theimportance of awaiting theresults of ongoing prospective, randomized, controlled studies before widespread adoption of these drugs.
are we infinite or am I alone
pi_192741860
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:02 schreef MakkieR het volgende:
Ik ben trouwens ook benieuwd hoe ouders en onderwijzers gaan reageren op de versoepeling van basisscholen. Voorheen was dit al een hekelpunt, ik zie hier nog niet echt verandering in. Volgens mij zijn onderwijzers en ook ouders nog steeds heel angstig en wantrouwend naar corona toe.
Leraren/directeuren die geïnterviewd werden na de persconferentie, waren in ieder geval grotendeels positief
pi_192741866
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:31 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Zo werkt dit vaak niet in de horeca, geld dat je verdiend, investeer je weer in de zaak. bovendien is de horeca geen vetpot, zeker niet als de wintermaanden heel mager zijn. Ik heb het hier vooral over seizoensgebonden bedrijven en dat zijn er heel veel.
Ja Librije heeft hier geen last van.
pi_192741867
Nog kort geleden:

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Voorspelling:

Ouders: initieel blij omdat ze nu zgn. productiever kunnen thuiswerken. Later klagen dat hun kind geen proefkonijn moet zijn in de versoepeling van de maatregelen, want ''het is allemaal nog onzeker rondom het virus. Enkel dat data tot nu aangeeft dat kinderen niet een groot deel uitmaken van de data. Meer niet.''

Leraren: wilden dat scholen opengingen onder het mom van ''kinderen moeten geen achterstand opbouwen''. Nu is een veiligheidsgevoel rondom baanzekerheid enigszins bevredigd, en nu zullen ze zich opeens en achteraf zorgen maken vanuit veiligheidsgevoel rondom gezondheid. Dus, meer ziekmeldingen en weer geklaag ''want ja kinderen zijn mogelijk weerbaarder maar ze kunnen het nog steeds overdragen op volwassenen''

:')
En kijk is aan...

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:31 schreef quirina het volgende:

Maar ik deel hem voor degenen die tegen onderwijs en kinderopvang zijn in de Corona tijd.

1 punt hebben ze wel gelijk in... RIVM heeft nog niet eens hun eigen grondige onderzoek afgerond.
pi_192741893
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat staat ook in de conclusie:
[..]

Dat weet ik, met dergelijke vage teksten eindigt elke publicatie. "further research is warranted" is ook zo'n heerlijke dooddoener.

Het jammere is dat de meeste media er dan wel mee aan de haal gaan.
pi_192741896
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:32 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Leraren/directeuren die geïnterviewd werden na de persconferentie, waren in ieder geval grotendeels positief
Ja maar dat is maar een fractie van de leraren he.
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:34:48 #165
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192741900
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:52 schreef MakkieR het volgende:

[..]

De kritiek is dat er helemaal geen versoepeling komt, jullie vinden dit blijkbaar niet erg, maar heel veel ondernemers kunnen wel van het dak springen zoveel zorgen hebben zij.
Die ondernemers zullen ook gewoon personeel dat zich dus zorgen maakt dus ze zijn niet de enige
pi_192741902
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:33 schreef Sucuk het volgende:
Nog kort geleden:
[..]

En kijk is aan...
[..]

Dit is eens de reden dat de scholen weer snel open moeten.
pi_192741914
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon een buffer hebben om het tot bv juni vol te houden na al die gouden jaren.
Waarbij “gouden jaren” ook wel relatief is voor veel horeca, ook best goed lopende zaken houden niet enorm veel over onder de streep.
pi_192741916
quote:

Dit is echt kansloos. Dan laat je je kinderen lekker thuis. Leerplicht gaat daar nu niks aan doen.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:35:27 #169
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192741918
quote:

Man man man wat een treurige bende daar
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:35:43 #170
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192741923
2eKamertweets twitterde op dinsdag 21-04-2020 om 18:06:33 De #TweedeKamer neemt tijdelijk de Oude Zaal weer in gebruik
als vergaderzaal. Op deze plek kwam de Kamer tot in 1992 plenair bijeen. Op woensdag 22 april is er een rondetafelgesprek over de corona-app. Lees meer over de zaal: https://t.co/CPyRK8bflk https://t.co/StAO6BITiX reageer retweet
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:36:08 #171
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192741934
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:33 schreef Sucuk het volgende:
Nog kort geleden:
[..]

En kijk is aan...
[..]

Kijk = aan?
pi_192741942
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:34 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Dit is eens de reden dat de scholen weer snel open moeten.
Gelukkig ben jij er voor die zieke (oudere) onderwijzers als het verkeerd loopt.
pi_192741954
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:34 schreef quirina het volgende:

[..]

Ja maar dat is maar een fractie van de leraren he.
Oh, zeker, maar heb wel het gevoel dat ze positiever dan met die enorme onduidelijkheid die er destijds (op alle gebieden overigens) was
pi_192741958
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:32 schreef Marcoss het volgende:

[..]

De eerste dagen is het misschien leuk en spannend, maar laat het eerst maar een paar dagen inzinken. Ik ben benieuwd hoe de senioren onderwijzers hierop gaan reageren. Ik had ergens gelezen dat Nederland heel veel oudere onderwijzers heeft. Gaat deze groep ook gewoon weer aan het werk, terwijl ze thuis de kleinkinderen niet mogen zien, was een terechte opmerking.
pi_192741964
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:17 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Als je een vast inkomen hebt is dit geen probleem, maar denk je in hoeveel Nederlanders deze luxe niet hebben. Dat zijn er echt heel veel.
Daarom de boel nu indammen en daarna zo snel mogelijk de economie weer open gooien. De ouderen en zwakkeren beschermen cq isoleren en de gezonde jongere bevolking de economie weer laten draaien. Want de consequenties zijn idd niet meer te overzien als de halve bevolking straks geen baan meer heeft.Ik heb een vast inkomen, mijn baan staat wellicht straks ook op de wip. maar als alles nu open gaat, en de ic-s stromen weer vol ben je weer terug bij af en ben je nog langer in deze siuatie
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:37:45 #176
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192741968
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:36 schreef quirina het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij er voor die zieke (oudere) onderwijzers als het verkeerd loopt.
Leraren die deze conclusies niet snappen moeten misschien ook maar geen les meer geven.

Onderbuik boven kennis
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:38:06 #177
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192741977
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:34 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Dat weet ik, met dergelijke vage teksten eindigt elke publicatie. "further research is warranted" is ook zo'n heerlijke dooddoener.

Het jammere is dat de meeste media er dan wel mee aan de haal gaan.
Maar die gaan ook aan de haal met anekdotische verhalen van artsen die een 100% success rate behalen, dan is een tegengeluid misschien wenselijk.
are we infinite or am I alone
pi_192741989
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:33 schreef quirina het volgende:

[..]

Ja Librije heeft hier geen last van.
Ja dan heb je een restaurant te pakken, het is daar zo exclusief dat zelfs de 1.5m economie geen probleem is.
pi_192742008
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Dit is echt kansloos. Dan laat je je kinderen lekker thuis. Leerplicht gaat daar nu niks aan doen.
Zoiets ving ik ook op, maar heb je daar een bron bij?

Er is nog een reden om je kind thuis te willen houden, namelijk als iemand anders in het gezin tot een risicogroep behoort. We mogen ouderen nog steeds niet bezoeken, maar er zijn meer kwetsbare mensen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192742039
Mensen met Nederlandse vakantiehuisjes gaan helemaal cashen deze zomer. zou prijzen x5 omhoog gooien.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')