Niet de vergunningsvrije zeggen sommigen hier. Voor veel kleine evenementen hoef je geen vergunning (wordt op gemeente-niveau bepaald).quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:05 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Betreft evenementen, dat is gewoon hetzelfde als nu gebleven. vrijwel alles is van de baan tot 1 september. Best wel lang als je er over nadenkt. van maart tot september.
de medewerkers zitten toch in de now en banken zijn meelevender, huurbazen zijn meelevender. Er zijn uitzonderigen, maar ik ken ee horeca ondenemer en alle mensen zitten in de now, leningen hoeven tijdelijk niet betaald te worden en de huur is naar 25% teruggebracht.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:11 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je ziet toch het nieuws, dat dit helemaal niet het geval is, de horeca is hiermee groot in het nieuws gekomen, dat de 1.5m economie sowieso niet werkt en dat sommige bedrijven helemaal geen vergoeding krijgen want ze hebben geen maandcijfers van februari ( winter), dat heeft de horeca niet. Dus een overvloed aan tussen wal en schip situaties.
Dan zullen gemeentes daar wel voor gaan liggen (en terecht).quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Niet de vergunningsvrije zeggen sommigen hier. Voor veel kleine evenementen hoef je geen vergunning (wordt op gemeente-niveau bepaald).
zolang je 1.5m afstand houdt, geen vergunning nodig hebt, dan mag het gewoon hoor.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan zullen gemeentes daar wel voor gaan liggen (en terecht).
Als je het over horeca hebt, dan valt of staat alles met 1 maand, heel simpel, we noemen dit seizoensbedrijven en sommige daarvan moeten hun jaaromzet draaien in zes weken. ( de bouwvak )quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Blijft schandalig en ironisch. Ze willen het liefst iedereen riskeren voor het economische aspect maar staan zelf op omvallen na 1 maand, dan Telt die survival of the fittest logica niet meer.
Tot 20 mei mag sowieso vrijwel niets he. Hele kleine controleerbare evenementen kunnen misschien wel weer op een gegeven moment, zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan zullen gemeentes daar wel voor gaan liggen (en terecht).
Dat is wel heel erg overdreen, maar het klopt dat sommige bedrijven in een beperkte tijd hun gehele omzet moeten halen van een jaar.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als je het over horeca hebt, dan valt of staat alles met 1 maand, heel simpel, we noemen dit seizoensbedrijven en sommige daarvan moeten hun jaaromzet draaien in zes weken. ( de bouwvak )
Ik zie ongelooflijk veel veranderingen om mij heen gebeuren die niet mogelijk zouden moeten zijn. We leven ineens in een wereld, waarin de landsgrenzen gesloten zijn en je 40$ toe krijgt bij een vat olie.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Is dat vooral hoop of is er zicht op iets concreets wat we nader kunnen beschouwen of lezen.
Op dit moment zijn bijeenkomsten ook verboden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zolang je 1.5m afstand houdt, geen vergunning nodig hebt, dan mag het gewoon hoor.
Je kan toch gewoon een buffer hebben om het tot bv juni vol te houden na al die gouden jaren.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als je het over horeca hebt, dan valt of staat alles met 1 maand, heel simpel, we noemen dit seizoensbedrijven en sommige daarvan moeten hun jaaromzet draaien in zes weken. ( de bouwvak )
De Arena dichtlassen en volgooien.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:15 schreef polderturk het volgende:
Kunnen we onze lege gasvelden nu niet met spotgoedkope olie vullen?
Om het later weer te gebruiken?
Ok mooi, roken mag niet meer. Vliegen, autorijden en andere activiteiten die de lucht vervuilen ook niet. De intensieve veeteelt gaat dan ook op de schop. Wordt nog wat met het land zoquote:Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef michiel_merk het volgende:
Rutte heeft het kernachtig en doeltreffend verwoord: “de vrijheid van de een kan niet ten koste gaan van de gezondheid van de ander”. Dit is een basiswaarde waarop het beleid gebaseerd is. Daar sta ik met de volle 100% achter. We zullen met zn allen een tijdje sober moeten leven. We zijn dat na decennia van welvaart alleen niet meer gewend.
Als je een vast inkomen hebt is dit geen probleem, maar denk je in hoeveel Nederlanders deze luxe niet hebben. Dat zijn er echt heel veel.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef michiel_merk het volgende:
Rutte heeft het kernachtig en doeltreffend verwoord: “de vrijheid van de een kan niet ten koste gaan van de gezondheid van de ander”. Dit is een basiswaarde waarop het beleid gebaseerd is. Daar sta ik met de volle 100% achter. We zullen met zn allen een tijdje sober moeten leven. We zijn dat na decennia van welvaart alleen niet meer gewend.
De studie:quote:Largest analysis of hydroxychloroquine use finds no benefit for coronavirus, increased deaths
An anti-malaria drug touted by President Trump as a potential "game changer" amid the coronavirus outbreak showed no benefit for patients, according to an analysis of those hospitalized in Veterans Health Administration medical centers.
The analysis found the two primary outcomes for COVID-19 patients treated with hydroxychloroquine were death and the need for mechanical ventilation.
The analysis was conducted retrospectively, based on data from patients hospitalized with confirmed coronavirus infections in all VA medical centers until April 11.
The study analyzed only 368 patients but represented the largest look at the outcomes of COVID-19 patients treated with hydroxychloroquine – with or without azithromycin, a common antibiotic – anywhere in the world.
Denk dat deze domme vraag gezamenlijk door de NOS en 2e kamer is samengesteld.quote:Op dinsdag 21 april 2020 20:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Terecht, die gast moeten ze echt verbannen. Wat een drammerig kind was dat, nog nooit zoiets onprofessioneels gehoord. Verwachte hij een sticker van Rutte omdat hij zich zo goed aan de regels heeft gehouden, de afgelopen tijd, of wat?
En niet één keer die vraag stellen hè, er meermaals op terugkomen. Wat een mafkees.
Matige studie, een retrospectief cohort onderzoek zonder correctie voor klinische variabelen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De studie:
https://www.medrxiv.org/c(...).20065920v1.full.pdf
Dat zijn keuzes.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als je een vast inkomen hebt is dit geen probleem, maar denk je in hoeveel Nederlanders deze luxe niet hebben. Dat zijn er echt heel veel.
Nu ze de man op straat niet meer kunnen interviewen, schat de NOS zelf in wat er speelt onder de mense. Dit kwam blijkbaar uit de brainstormsessie rollen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:21 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Denk dat deze domme vraag gezamenlijk door de NOS en 2e kamer is samengesteld.
Ik zie deze domme vraag hier ook namelijk de laatste tijd veelvuldigs voorbij komen......speciaal voor de speciale behoeftiger.
”I mean, what do you have to lose?[/quote]quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De studie:
https://www.medrxiv.org/c(...).20065920v1.full.pdf
Alleen al om die uitspraak heeft hij mijn stem.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:06 schreef michiel_merk het volgende:
Zoiets ging Trump ook doen (laten onderzoeken). Desnoods een stuw/meer leegpompen en dat afvullen met olie en dan geld toe krijgen, ik d8 iets van $40 per vat. Wel grappig hoe termijn contracten kunnen uitpakken. Men wilde olie voor een prijs dan krijg je het ook. Waar je het laat mag je dan zelf bepalen. Niemand kon ook vermoeden dat je - in verhouding - nauwelijks nog olie nodig hebt. Deze boemerang komt straks natuurlijk weer terug als de economie...... van de winterquote:Op dinsdag 21 april 2020 21:15 schreef polderturk het volgende:
Kunnen we onze lege gasvelden nu niet met spotgoedkope olie vullen?
Om het later weer te gebruiken?
Ik snap je punt, maar met de horeca ga je met dit soort vrijgevigheid nog steeds niet redden. Horeca is wat dat aan gaat best wel een unieke branche. Het is een chaotische brance waarin een hele korte tijd ( bouwvak ) , heel veel geld verdiend moet worden om het te kunnen redden. Elke horeca ondernemer weet dit. Daarom wijst men de 1.5m al meteen van de hand, dit is in de ogen van deze bijzondere ondernemers onmogelijk om mee te werken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 21:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de medewerkers zitten toch in de now en banken zijn meelevender, huurbazen zijn meelevender. Er zijn uitzonderigen, maar ik ken ee horeca ondenemer en alle mensen zitten in de now, leningen hoeven tijdelijk niet betaald te worden en de huur is naar 25% teruggebracht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |