quote:https://mobile.twitter.co(...)/1247876205564526593
I've seen over the last few days a lot of stories, comments and mixed messages about farmers having to dump milk.
I thought I'd clear a few things up as the perspective from the farm.
A thread:
We were included in the farmers asked to dump milk. We dumped a little over 4000L of raw unpasteurized milk. It's what we produce over a 48 hour period.
In case you are wondering, it's not a fun thing to do. We are proud of the work we do & the nutrition we provide. We don't want to see that wasted.
Of course the question comes to why. First off it has nothing to do with price. Milk in Canada has a fixed price coming from the farm, depending on what it's used for. Whether it's a big order or a small one, whether it's today or the first of March - the price is set.
Second has to do with shelf life. Of course milk doesn't last forever and this is especially true of raw, unpasteurized milk. It's required to be picked up from our farm within 72 hours. And then would need to be processed within a day or two. It can't just sit and wait.
Third challenge is storage. I said it's required to be picked up within 72 hours, but our farm & most others only have 48 hours worth of milk storage on farm. That's because milk is picked up every 48 hours. It would be an extra cost that would have to be accounted for.
The same is with tanker trucks. There are enough milk trucks to pick up every farm every 48 hours. But there isn't a fleet waiting for more. That would be an extra cost that no one has wanted to pay. So once it's picked up, it has to be unloaded within the day.
That brings us to processors. And I feel for all of them right now.
Before this started, demand was pretty constant. Tim Hortons would need a pretty steady amount of cream week to week. My Loblaws store would need a pretty steady amount of 2%.
Processors would be able to adapt to small increases or decreases. But what's happened over the last few weeks is nothing short of a absolute shock to the system. Plus, many are working with new rules of physical distancing for employees to make sure they stay healthy & operating
Figures out of the US (Cdn #'s should come soon) show increases through retail of 53% in milk, 84% in cheese, 127% for butter. All while food service demand collapsed.
Keep in mind food service wants buckets of sour cream, not tubs, or 10lb bags of shredded cheese, not packets. Think even cream where Tim's uses a big bag of cream through a SureShot machine, while you want 500ml at a time.
Those processing lines can't change overnight. It takes millions in new equipment and packaging to convert those. So you've got retail lines that can't keep up while food service lines are completely backed up or shut down.
Having processing lines just sitting waiting for this occassion would be another cost that no one wanted to cover. It would have been passed on to consumers that typically don't want to pay more than they have to.
Finally you've got retail logistics. If it took 2 truck loads a day to keep a grocery store stocked in February, all the extra demand means it now might take 3 or 4. That's more trucks. More drivers.
Unfortunately all that combined meant something have to break. In our business of milk, some raw milk had no where to go. So a few hundred farms out of the 3900 in Ontario were asked to dump 2 days worth of production. The next question is what about food banks?
It's a great question. But again we run into the challenge of it being raw and unpasteurized. A food bank can do nothing with a 40,000L tanker at its back door. They aren't processors.
If anyone knows of an available line that can pastueruize, process and package milk I'd love to hear from them. But all those lines are tied up filling orders for grocers. And foodservice lines aren't packaging in a usable form for food banks.
Fortunately, as dairy farmers in ON we're donating close to 100K litres each month to food banks. Not because of the crisis, but because hundreds of farms have done it for many years. That milk was donated last month, the month before and the month before that. It will continue.
We can do better though. But the food chain can't evolve overnight. @modernfarmer had a great thread on this subject. It's pinned on his profile so look it up & make sure you're following his story as a pig farmer.
Struggles in the food chain are going to continue over the next several weeks. We'll all do our best to cope, but know the struggles are real. Solutions aren't simple. Or cheap. They'll take a lot of work but they will come.
In the meantime, no matter where you are in the food chain, know how important your work is. And I hope your struggles are ones you can come out the other side from.
And of course if you need to talk, look up resources like Farm-Help lines, @domoreag or reach out it friends.
Ik koop alleen maar diepvriesgroenten en fruit uit blik.quote:
Ik zag het bericht ook. Terwijl wel alles een week dicht zit als ik nu kijk.quote:Op zaterdag 11 april 2020 06:55 schreef KillerBee4ever het volgende:
Bij Picnic bestellen lukt mij inmiddels niet meer.
Ik zag in de app (ergens in afgelopen dagen) een pop-up bericht dat je nog maar tot 4 dagen vooruit boodschappen kunt bestellen bij Picnic, maar vreemd genoeg kom ik dit bericht nergens anders tegen. Ik ga er vanuit dat dit wel klopt, want het lukt mij in elk geval niet meer om een week vooruit te bestellen![]()
Ik stap (voorlopig) over naar de Plus (gecombineerd met af en toe een bezoek aan de Appie).
Ik kan gewoon een week vooruit bestellen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 06:55 schreef KillerBee4ever het volgende:
Bij Picnic bestellen lukt mij inmiddels niet meer.
Ik zag in de app (ergens in afgelopen dagen) een pop-up bericht dat je nog maar tot 4 dagen vooruit boodschappen kunt bestellen bij Picnic, maar vreemd genoeg kom ik dit bericht nergens anders tegen. Ik ga er vanuit dat dit wel klopt, want het lukt mij in elk geval niet meer om een week vooruit te bestellen![]()
Ik stap (voorlopig) over naar de Plus (gecombineerd met af en toe een bezoek aan de Appie).
Dan is het misschien alleen in bepaalde delen van het land?quote:Op zaterdag 11 april 2020 08:03 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik kan gewoon een week vooruit bestellen.
Wellicht afhankelijk van het distributiecentrum dat de producten moet leveren.quote:Op zaterdag 11 april 2020 08:13 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Dan is het misschien alleen in bepaalde delen van het land?
Als je hier in de app uberhaupt onderscheid in kunt maken?
Kunnen ze niet beter instellen dat je vooraf betaalt? Net zoals bij Picnic.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:06 schreef quirina het volgende:
Vandaag boodschapjes van de Albert Heijn aan de deur.
Wat werkt dat betalen met de app knullig zeg!
Dat dat niet met Apple Pay kan.
Nee moest een code lezen en dan kwam er een betaalverzoekje.
Als ik nu in de app kijk kan ik woensdag laten leveren maar zit zaterdag vol.quote:Op zaterdag 11 april 2020 08:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik zag het bericht ook. Terwijl wel alles een week dicht zit als ik nu kijk.
Haha, hier alleen maandag nog één slot vrij strak om 9.00 vanochtend. Niet ideaal, maar allang blij dat ik er tussen ben gekomen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 08:13 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Dan is het misschien alleen in bepaalde delen van het land?
Als je hier in de app uberhaupt onderscheid in kunt maken?
Ik zie trouwens wél tot 7 dagen vooruit, ik kan alleen niet meer 7 dagen vooruit bestellen.
De bezorgslots over een week zijn gewoon direct dicht, zodra je om 9 uur klaar zit om te bestellen.
Dat werkt voor mij helaas niet, ik ben echt aangewezen op de vrijdag, of uiterlijk zaterdag, omdat ik bepaalde vers producten (groenten) in het weekend wil gebruiken, die zijn toch beperkt houdbaar.quote:Op zaterdag 11 april 2020 09:44 schreef trustychords het volgende:
[..]
Haha, hier alleen maandag nog één slot vrij strak om 9.00 vanochtend. Niet ideaal, maar allang blij dat ik er tussen ben gekomen.
quote:Op zaterdag 11 april 2020 09:59 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Dat werkt voor mij helaas niet, ik ben echt aangewezen op de vrijdag, of uiterlijk zaterdag, omdat ik bepaalde vers producten (groenten) in het weekend wil gebruiken, die zijn toch beperkt houdbaar.
Of je gaat gewoon zelf naar de supermarkt?quote:Op zaterdag 11 april 2020 09:44 schreef trustychords het volgende:
[..]
Haha, hier alleen maandag nog één slot vrij strak om 9.00 vanochtend. Niet ideaal, maar allang blij dat ik er tussen ben gekomen.
Ik ook, wat een treurnis, de wereld is kapot. Ik leef met deze personen mee!quote:
Naja, risicolopers daargelaten dan he, miep miep miep.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:05 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Ik ook, wat een treurnis, de wereld is kapot. Ik leef met deze personen mee!
Was er maar een andere manier waarop je gemakkelijk, op een veilige manier, zonder dagen te wachten aan je fruit kan komen....
quote:
Deze topicreeks wordt echt al langer gebruikt voor beiden: zelf naar supermarkt, of laten bezorgen door supermarktquote:Op zaterdag 11 april 2020 10:06 schreef deedeetee het volgende:
Dit topic gaat toch over naar de supermarkt gaan ipv er NIET heengaan maar thuis laten bezorgen ?
Dan ga je toch naar de groenteboer?quote:Op zaterdag 11 april 2020 09:59 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Dat werkt voor mij helaas niet, ik ben echt aangewezen op de vrijdag, of uiterlijk zaterdag, omdat ik bepaalde vers producten (groenten) in het weekend wil gebruiken, die zijn toch beperkt houdbaar.
Meid jij mag alles, you go girl!quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:16 schreef KillerBee4ever het volgende:
Het zal je misschien verbazen, maar hier in de wijk heb ik geen groenteboer.
Ik haal (of laat bezorgen) alles in de supermarkt.
En ja, ik ga vaak genoeg op pad om zelf (losse) boodschappen te halen, maar zonder rijbewijs, vind ik het prettiger om te laten bezorgen, zeker de zwaardere producten. En als ik volgens sommigen dan toch extra reden nodig heb om online te bestellen: ik werk in de zorg en ben ook nog steeds volledig aan het werk. Mag ik dan nu wél online bestellen, is het nu goed zo?
quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:18 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Meid jij mag alles, you go girl!![]()
![]()
Of nee: you stay at home and wait for the deliveryman girl!
![]()
![]()
Ik vind het onzin. (Maarja, dat is mijn mening!)quote:Op maandag 13 april 2020 12:18 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
To mondkapje or not to mandkapje?![]()
![]()
Ik ook😳.quote:Op maandag 13 april 2020 12:32 schreef Bocaj het volgende:
Ik vind het onzin. (Maarja, dat is mijn mening!)
Het valt me op dat het in de meeste supermarkten waar ik kom nogal losjes gebeurt allemaal ja. Maar goed, zelfs die losse aanpak scheelt natuurlijk al heel veel vergeleken bij een situatie waarin die mandjes en wagentjes zo goed als nooit schoongemaakt worden.quote:Op maandag 13 april 2020 13:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Gisteren bij de AH geweest, er stond wel een medewerker mandjes te behandelen maar die liep tussendoor vrolijk weg en het was totaal niet duidelijk welk mandje wel en welk niet was schoongemaakt.
Waardeloze aanpak daar. Als Corona via mandjes kan worden overgedragen dan gaat dat hier iig gruwelijk mis.
Winkelen is sowieso een risico.quote:Op maandag 13 april 2020 13:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het valt me op dat het in de meeste supermarkten waar ik kom nogal losjes gebeurt allemaal ja. Maar goed, zelfs die losse aanpak scheelt natuurlijk al heel veel vergeleken bij een situatie waarin die mandjes en wagentjes zo goed als nooit schoongemaakt worden.
Dat is idd ook hoe ik het doe ja. Winkel in, boodschappen doen, netjes afstand houden en niet aan je kop zitten. Meteen naar huis. Klauwen wassen, boodschappen opruimen, even de klinken die ik aangeraakt heb afdoen met een doekje en weer klauwen wassen.quote:Op maandag 13 april 2020 13:47 schreef Ringo het volgende:
[..]
Winkelen is sowieso een risico.
Gewoon je handen goed wassen na afloop en tussendoor niet met je tengels aan je gezicht zitten.
De rest is paranoia.
Een cadeaubon? Nou nou. Zeker alleen bij de ah te besteden?quote:Op maandag 13 april 2020 12:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij mij in de buurtsuper staat er een meisje achter de kassa met iets wat op een stofmasker lijkt. Niet te verstaan.
Overigens hebben medewerkers van AH en cadeaubon gekregen voor hun inzet de afgelopen weken![]()
Nop. Wel alleen bij Ahold ondernemingen. Ach joh, beter iets dan niks.quote:Op maandag 13 april 2020 14:15 schreef Farenji het volgende:
[..]
Een cadeaubon? Nou nou. Zeker alleen bij de ah te besteden?
HIERRRRR... heb jij...... een sigaar uit eigen doos!quote:Op maandag 13 april 2020 14:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nop. Wel alleen bij Ahold ondernemingen. Ach joh, beter iets dan niks.
Aangezien Bol.com ook onderdeel is van Ahold heb je dus keus zat.quote:Op maandag 13 april 2020 14:18 schreef Ringo het volgende:
[..]
HIERRRRR... heb jij...... een sigaar uit eigen doos!
Beter dan niks ja... Maar bij een fatsoenlijk bedrijf krijg je in dergelijke gevallen een bonus, in echt geld. Ahold maakt zich er weer lekker goedkoop vanaf. Zelf dikke vette winsten binnenharken en dan deze essentiele medewerkers afschepen met een sigaar uit eigen doos.quote:Op maandag 13 april 2020 14:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nop. Wel alleen bij Ahold ondernemingen. Ach joh, beter iets dan niks.
Zo, heb je aandelen?quote:Op maandag 13 april 2020 14:22 schreef JochemSjakie het volgende:
Aangezien Bol.com ook onderdeel is van Ahold heb je dus keus zat.
En ze hadden ook niks kunnen geven.
Oh, het is gewoon je hobby om met de boardroom mee te praten?quote:
ik word zo moe van al die "ooe het zit hier op en daar op ... en het blijft EEUWENLANG in de lucht hangen. En kijk eens onder je schoen! Daar zit het ook!1! "quote:Op zaterdag 11 april 2020 06:13 schreef superniger het volgende:
[..]
Ik koop alleen maar diepvriesgroenten en fruit uit blik.
quote:Op maandag 13 april 2020 14:26 schreef Farenji het volgende:
Tja van Neerland's grootste kruidenier kun je natuurlijk ook een kruideniersmentaliteit verwachten.
Even speciaal voor deze broeders:quote:Op maandag 13 april 2020 14:25 schreef Ringo het volgende:
[..]
Oh, het is gewoon je hobby om met de boardroom mee te praten?
Zoals niet geheel onverwacht.quote:De cadeaubon heeft een waarde van ¤25 en kan worden besteed bij Albert Heijn, Bol.com, Etos of Gall & Gall.
Treurig want de meeste mensen hebben gewoon werkende benen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 07:23 schreef Ambrosius het volgende:
Ondertussen heeft heel Nederland een bezorgbundel van AH? Voor 7.00 is de nieuw beschikbaar gekomen dag al vol.
1: risicogroepen en ouderen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 08:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Treurig want de meeste mensen hebben gewoon werkende benen.
Wat mij betreft is de prio zo.
1. Mensen met een handicap
2. Grote gezinnen met veeeeel boodschappen
...
...
...
...
999. Volgevreten hipsters met hypochondrie
Als je niet in groep 1 of 2 valt dan dien je wat mij betreft geen gebruik te maken van de bezorgservice
Mee eens!quote:Op dinsdag 14 april 2020 08:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
1: risicogroepen en ouderen.
2: zorgmedewerkers
3: mensen met vitaal beroep
4: de rest
Karretje pakken en ACHTER je zetten bij de kassa. De afstand VOOR je heb je zelf in de hand, dus dat is geen probleem. Zo heb je niemand meer die in je nek loopt te hijgen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:17 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Die ging te dicht achter mij staan bij de kassa.
Ja kloptquote:Op dinsdag 14 april 2020 09:24 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Karretje pakken en ACHTER je zetten bij de kassa. De afstand VOOR je heb je zelf in de hand, dus dat is geen probleem. Zo heb je niemand meer die in je nek loopt te hijgen.
Ook bij anderen is het niet veel beter... Was wel eens 1,5 week wachten maar zie nu toch hier een daar bezorg-gaten open...quote:Op dinsdag 14 april 2020 07:23 schreef Ambrosius het volgende:
Ondertussen heeft heel Nederland een bezorgbundel van AH? Voor 7.00 is de nieuw beschikbaar gekomen dag al vol.
Ik snap best dat het lekker kankeren is op alles wat niet goed gaat, maar heb je dit dan ook gemeld of ben je weer huiswaarts gegaan? Of heb je het met lede ogen aangezien en toch maar je boodschappen gedaan?quote:Op maandag 13 april 2020 13:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Gisteren bij de AH geweest, er stond wel een medewerker mandjes te behandelen maar die liep tussendoor vrolijk weg en het was totaal niet duidelijk welk mandje wel en welk niet was schoongemaakt.
Waardeloze aanpak daar. Als Corona via mandjes kan worden overgedragen dan gaat dat hier iig gruwelijk mis.
Picnic hier gewoon weer beschikbaarquote:Op dinsdag 14 april 2020 09:26 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ook bij anderen is het niet veel beter... Was wel eens 1,5 week wachten maar zie nu toch hier een daar bezorg-gaten open...
Zoiets ja. Maar zie maar eens te bewijzen dat je onder die eerste 3 punten valt.quote:Op dinsdag 14 april 2020 08:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
1: risicogroepen en ouderen.
2: zorgmedewerkers
3: mensen met vitaal beroep
4: de rest
Verklaring van de huisarts/werkgever?quote:Op dinsdag 14 april 2020 11:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zoiets ja. Maar zie maar eens te bewijzen dat je onder die eerste 3 punten valt.![]()
Genoeg gezinnen die altijd al lieten bezorgen omdat het makkelijk is of omdat ze geen auto hebben.
Iedereen is gelijk bij zo’n bestelsysteem.
Voor een bezorgdienst?quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Verklaring van de huisarts/werkgever?
Nou, als die 1.5 meter samenleving echt nog de komende jaren in stand moet blijven, zal er vanzelf wel een systeem ontstaan waar je dit aan moet kunnen geven. Net zo'n privacy kwestie als de corona app natuurlijk. Een sterretje in je paspoort als je bij de risicogroep hoort? Een vinkje als je een cruciaal beroep hebt?quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:08 schreef vencodark het volgende:
[..]
Voor een bezorgdienst?
Lijkt mij nogal privé.
Waarom niet gelijk een grote ster op je kleding? Dan weet iedereen dat jíj voorrang hebt in de rij.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:18 schreef kilon het volgende:
[..]
Nou, als die 1.5 meter samenleving echt nog de komende jaren in stand moet blijven, zal er vanzelf wel een systeem ontstaan waar je dit aan moet kunnen geven. Net zo'n privacy kwestie als de corona app natuurlijk. Een sterretje in je paspoort als je bij de risicogroep hoort? Een vinkje als je een cruciaal beroep hebt?
Ik heb geen auto en geen fiets op het moment.. net corona gehad en conditie weg maar ik zou niet mogen bestellen volgens sommige mensen hier ::)quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:24 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik ga gewoon 1 keer per week alles in de winkel halen dus ik heb er sowieso geen last van.
Dat zeg ik. Het is handig als de mensen die het echt nodig hebben altijd kunnen bestellen maar dat kun je dus niet meten en uitzoeken.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:36 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik heb geen auto en geen fiets op het moment.. net corona gehad en conditie weg maar ik zou niet mogen bestellen volgens sommige mensen hier ::)
Tuurlijk mag je online bestellen dat doe ik ook.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:36 schreef Friday12 het volgende:
Ik heb geen auto en geen fiets op het moment.. net corona gehad en conditie weg maar ik zou niet mogen bestellen volgens sommige mensen hier ::)
moet je er wel tussen komenquote:Op dinsdag 14 april 2020 18:08 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je online bestellen dat doe ik ook.
Ja maar volgens sommige nietquote:Op dinsdag 14 april 2020 18:08 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je online bestellen dat doe ik ook.
Dat ligt toch echt aan de supermarkten en bloemisten.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:06 schreef Tegan het volgende:
Toch vind ik het jammer dat ze niet gewoon grote zakken aardappel en grote bossen bloemen verkopen voor een iets schappelijkere prijs.
Laat gewoon lullen. Er zijn zo veel redenen om online te bestellen. Je hoeft je hier echt niet te verantwoorden hoor.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:29 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ja maar volgens sommige nietwant die hebben liever dat je een soort jodenster op krijgt voor je gaat bestellen.
Om 09:00 elke dag.quote:Op woensdag 15 april 2020 06:54 schreef Ambrosius het volgende:
En weer alle nieuwe bestelmomenten al vol voor de nieuw vrijgekomen dag, dat is echt onmogelijk. Zijn er weer andere dingen toegevoegd waardoor je eerder kunt reserveren? Komen ze voor 0.00 vrij ofzo?
Dus om 9.00 komt donderdag 7 mei vrij? Ik heb gisteren gedurende de dag ook een paar keer gekeken, weet vrij zeker dat de woensdag er toen niet bijgekomen was namelijk.quote:
Tsja, dat experiment doet weer herinneringen opkomen. Nostalgie en zo.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:23 schreef vencodark het volgende:
[..]
Waarom niet gelijk een grote ster op je kleding? Dan weet iedereen dat jíj voorrang hebt in de rij.
Ja dan komen er nieuwe tijdsloten vrij in principe, ik weet niet precies voor welke dag. Volgens mij idd een week later.quote:Op woensdag 15 april 2020 07:09 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dus om 9.00 komt donderdag 7 mei vrij? Ik heb gisteren gedurende de dag ook een paar keer gekeken, weet vrij zeker dat de woensdag er toen niet bijgekomen was namelijk.
Je begrijpt dat het een grapje is, toch!?quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:29 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ja maar volgens sommige nietwant die hebben liever dat je een soort jodenster op krijgt voor je gaat bestellen.
Het gaat over AH..quote:Op woensdag 15 april 2020 07:13 schreef Chia het volgende:
[..]
Ja dan komen er nieuwe tijdsloten vrij in principe, ik weet niet precies voor welke dag. Volgens mij idd een week later.
En als dat gisteren niet zo was zou je Picnic even een berichtje kunnen sturen.
Dat klopt dat heb ik de laatste tijd ook. Beetje moeizaam met bestellen. Dan probeer ik paar dagen later weer. Is wel balen dat het niet meteen lukt.quote:
Bij ons is juist de dekamarkt kut qua aanvullen en karretjes worden niet schoongemaakt. Jumbo en AH doen t beter hierquote:Op zaterdag 11 april 2020 01:27 schreef -0- het volgende:
Nog steeds nergens meel en toiletpapier te krijgen hier. Verder alle schappen vol.
Moest vandaag ook even naar de Albert Heijn, viel me tegen daar. Je moest wel een karretje of.mandje maar om deze te pakken eerst een stukje richting kassa's lopen. Daardoor kruiste je onnodig mensen die al betaald hadden en liep je elkaar in de weg. Karretjes werden ook niet schoongemaakt. Je werd gewoon geacht zelf een kar te pakken, ook al was die 2 seconden daarvoor door iemand teruggezet
Dan doet de Dekamarkt dat toch stukken beter hier.
Die site is oud en niet echt up-to-date. Helaas moet ik zeggen, want het loopt wel lekker al die stalletjes.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:55 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dat ligt toch echt aan de supermarkten en bloemisten.
Tip: ga eens langs bij een tuinder, erg grote kans dat hij een bloemenstalletje buiten heeft staan waar je erg goedkoop bloemen kunt kopen.
https://www.stalletjeslangsdeweg.nl/ voor mijn regio bijvoorbeeld.
50 euro zou voor mij wel veel zijn. Maar voor twee of meer al prima te doen denk ik. Bij Picnic zit ik rond 35-40 per week en ik heb er altijd al wel iets 'extra' bij om het bedrag omhoog te krijgen.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:23 schreef paulowna het volgende:
Ik heb nu maar bij de appie een "bezorgbundel" genomen, nu komen ze iedere woensdag, moet ik wel voor minimaal 50 euro bestellen,
Ben wat wrakkig dus ik liet ze al jaren komen, maar idd, je komt er op de gewone manier bijna niet tussen.
Is er een bloemtekortquote:Op donderdag 16 april 2020 16:54 schreef NicolasJoy het volgende:
Het ging hier nog over bloem toch? Vandaag bij de Sligro geweest voor de zakelijke inkopen, maar daar zag ik nog schappen vol met bloem. Mocht iemand omhoog zitten...
Bij de Aldi hebben ze het gewone bloem op een pallet (dan moeten ze het wel hebben), bij de normale supermarkten staan er vaak maar een zakje of 10-20 in het schap, dat natuurlijk veel sneller leeg is. Dat viel mij al direct in het begin op, toen ik ook 2 zaken bloem wou kopen voor het geval dat en bij meerdere supermarkten mis greep.quote:
Zilvervliesrijstquote:Op donderdag 16 april 2020 23:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Denk dat er een grote boot met rijst uit Azie is gearriveerd, m'n Lidl was stampvol met 1kg pakken zilvervliesrijst. Ik zag geen witte rijst.
Een aanscherping in basic hygiëne kan ook echt geen kwaad. We zijn zo gewend geraakt aan dat we niet bang hoeven te zijn voor virussen en/of bacteriën omdat we allemaal 10 vaccins krijgen als kind en we voor elke kleine bacteriële infectie een antibiotciakuur krijgen dat we massaal de simpelste regels niet meer volgen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 00:00 schreef Zana het volgende:
ik geloof dat mensen ook in toekomst best vies van elkaar blijven....
Geen turkse winkel oid in de buurt?quote:Op vrijdag 17 april 2020 07:56 schreef StephanL het volgende:
Net bij de supermarkt vandaan. Alles wat ik wilde ruim op voorraad. Alleen de prijs van de eieren is de pan uitgevlogen volgens mij(en anderen ook). Was volop voorraad van eieren behalve van de goedkoopste soort. De witte eieren.
Voor de rest zie ik geen verschil met bijvoorbeeld februari.
Niet direct, maar weet wel waar ik er 1 kan vinden. heeft inderdaad altijd een rek vol eieren. Nog nooit gekocht daar, maar wellicht stuur ik mijn moeder, dan neem ik er 12 overquote:Op vrijdag 17 april 2020 09:28 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Geen turkse winkel oid in de buurt?
Daar koop ik de eieren altijd. 30 voor 3 euro. Komen van een boer hier uit de buurt
Zowel bloem als gist zijn bij veel winkels uitverkocht!quote:
Laatst een moeder en volwassen dochter, allebei met een karretje ... die stonden achter mij, en hielden niet genoeg afstand naar mijn idee .... ik heb de band volgeladen en mijn kar ruim achter mij laten staan. Vonden ze niet leukquote:Op vrijdag 17 april 2020 10:48 schreef deedeetee het volgende:
Alweer zo'n bejaarde dame die afstand houden niet snapte. Ik lette ff niet op- stond netjes te wachten aan t einde van de band- en toen verscheen er een arm naast me die boodschapjes op de band wilde leggen. Op mijn opmerking dat ze afstand moet blijven houden kreeg ik de bedremmelde reactie * ja maar ik moet toch mijn boodschappen op de band leggen *![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben verdorie zelf ook 65+ en dit soort idioten zijn de mensen die t virus oplopen en verspreiden doordat ze gewoon bovenop andere mensen blijven kruipen.
Normaal zou ik ook mijn kar ook achter me hebben gezet, het leek niet nodig. Mevrouw hield gewoon netjes afstand. Ik stond zo dat ze toch niet bij de band kon komen ? Dat ze het tóch zou gaan proberen door praktisch op mijn rug te kruipen had ik niet voorzien.quote:Op vrijdag 17 april 2020 10:57 schreef maily het volgende:
[..]
Laatst een moeder en volwassen dochter, allebei met een karretje ... die stonden achter mij, en hielden niet genoeg afstand naar mijn idee .... ik heb de band volgeladen en mijn kar ruim achter mij laten staan. Vonden ze niet leukToen ik aan het afrekenen was kwam dochter met haar lege kar achter mij langs om die bij de inpaktafel te parkeren, en liep ze weer terug naar haar moeder. Zucht .....
De klacht was juist altijd dat we te schoon zijn, waardoor er meer auto immuun gezondheidsproblemen ontstaan bij onder andere kinderen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 00:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een aanscherping in basic hygiëne kan ook echt geen kwaad. We zijn zo gewend geraakt aan dat we niet bang hoeven te zijn voor virussen en/of bacteriën omdat we allemaal 10 vaccins krijgen als kind en we voor elke kleine bacteriële infectie een antibiotciakuur krijgen dat we massaal de simpelste regels niet meer volgen.
Het is toch ook gewoon goor eigenlijk dat iedereen met zijn poten aan dezelfde mandjes, karretjes, liftknoppen, whatever zit. En wie wast er nou structureel zijn handen voor het eten, of voor dat ze het eten gaan klaar maken? En zelfs na toiletbezoek wassen halve volksstammen hun klauwen niet.
Klopt wel, want vroeger hadden we vloerbedekking waar lekker alles in bleef, nu is alles laminaat of pvc en elk stofje wordt meteen opgeruimd, handen meteen met van die gore doekjes schoongemaakt. Is echt niet goed hoor. In "mijn tijd" hadden we niemand op school met wat voor allergie dan ook. Nu opeens heeft het halve land van alles.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
De klacht was juist altijd dat we te schoon zijn, waardoor er meer auto immuun gezondheidsproblemen ontstaan bij onder andere kinderen.
Dat zijn nou typisch mensen die alleen maar aan zichzelf denken, zo'n typisch "ik moet, ongeacht de situatie, ..."-figuur. Ik hoef me al bijna niet meer af te vragen hoe dat kreng zich in het verkeer zou gedragen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 10:48 schreef deedeetee het volgende:
Alweer zo'n bejaarde dame die afstand houden niet snapte. Ik lette ff niet op- stond netjes te wachten aan t einde van de band- en toen verscheen er een arm naast me die boodschapjes op de band wilde leggen. Op mijn opmerking dat ze afstand moet blijven houden kreeg ik de bedremmelde reactie * ja maar ik moet toch mijn boodschappen op de band leggen *![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben verdorie zelf ook 65+ en dit soort idioten zijn de mensen die t virus oplopen en verspreiden doordat ze gewoon bovenop andere mensen blijven kruipen.
Moet bij mijn Aldi ook. Ik vind dat wel fijn zelf. Weet je zeker hoe schoon je mandje us en voor medewerkers scheelt het ook met afstand houdenquote:Op vrijdag 17 april 2020 11:22 schreef Nielsch het volgende:
Gisteren even bij de Spar geweest onderin het WTC Utrecht bij de Jaarbeurs. Het was er rustig, ze hadden wat ik nodig had (gekoelde biertjes om buiten in de zon op te drinken) MAAR ik moest zelf m'n mandje ontsmetten bij binnenkomst.
dat is ook wel weer zo ja... vond het geen probleem om te doen ik dacht alleen dat het verplicht was dat medewerkers het deden. maar dat is niet zo dus.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:36 schreef Ole het volgende:
[..]
Moet bij mijn Aldi ook. Ik vind dat wel fijn zelf. Weet je zeker hoed schoon je mandje is en voor medewerkers scheelt het ook met afstand houden
Het was een echt heel erg oude dame hoor. Ze deed t niet met opzet. Ze snapt het gewoon niet zo goed. Mja volgens mij was ze 80 jaar geleden ook al niet echt de slimste.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:11 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat zijn nou typisch mensen die alleen maar aan zichzelf denken, zo'n typisch "ik moet, ongeacht de situatie, ..."-figuur. Ik hoef me al bijna niet meer af te vragen hoe dat kreng zich in het verkeer zou gedragen.
Wat is dan het verschil met een supermarkt in de stad want zo gaat het hier ook al maandenquote:Op zaterdag 18 april 2020 02:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hier is het nog bijna hetzelfde als een maand of twee geleden. Het enige wat veranderd is, is dat er geen mandjes en mandjes met wielen meer zijn, alleen winkelwagentjes. Die staan buiten en een tafeltje met een rol papier en een fles Glassex ernaast. Als je wil mag je je karretje poetsen maar niemand die dat doet.
Binnen gaat alles zijn gewone gangetje. Er liggen wat stickers met die anderhalvemeterpijlen en dat staat ook op de rug van de vakkenvullers. En aan de kassa's hangen platen plexiglas.
Voor de rest is er niets veranderd. Geen paniekerige mensen. Af en toe iemand met zo'n doekje voor zijn mond en dan zie je alle anderen even met de ogen rollen.
Toch wel relaxed, een supermarkt in een dorp.
ik wil al weken een pak bloem kopen. Alleen maar om te paneren of om een sausje te maken. Echt maar 1 pak nodig dus, maar niks! Elke keer schap leeg.quote:Op vrijdag 17 april 2020 10:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Zowel bloem als gist zijn bij veel winkels uitverkocht!
Heel holland bakt! zeker nu men thuis zit.
En de rest van de schappen? Hier nauwelijks iets van het hamsteren gemerkt en heb dan ook het idee dat er niet echt meer wordt gehamsterd.quote:Op zaterdag 18 april 2020 07:55 schreef Aventura het volgende:
[..]
ik wil al weken een pak bloem kopen. Alleen maar om te paneren of om een sausje te maken. Echt maar 1 pak nodig dus, maar niks! Elke keer schap leeg.
Idd ik zie al weken een leeg schap bloem bij ah en vomar hier om de hoek.quote:Op zaterdag 18 april 2020 07:55 schreef Aventura het volgende:
[..]
ik wil al weken een pak bloem kopen. Alleen maar om te paneren of om een sausje te maken. Echt maar 1 pak nodig dus, maar niks! Elke keer schap leeg.
Misschien typisch Nederlands maar in België en Duitsland wordt het dragen van een mondkapje juist aangeraden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 02:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
Voor de rest is er niets veranderd. Geen paniekerige mensen. Af en toe iemand met zo'n doekje voor zijn mond en dan zie je alle anderen even met de ogen rollen.
Toch wel relaxed, een supermarkt in een dorp.
Een mondkapje suggereert veiligheid en bescherming en werkt, als de goegemeente eraan meedoet, intimiderend bij degenen die er nog geen dragen. Het is een manier om de mensen mee te laten lopen in het collectief. Voor eigenwijze, tegendraadse burgers is een stuk minder ruimte en tolerantie, zodra het mondkapje is ingeburgerd.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:49 schreef osodevo het volgende:
Misschien typisch Nederlands maar in België en Duitsland wordt het dragen van een mondkapje juist aangeraden.
Nee hoor. In België is het officiële advies nog steeds dat het niet nodig is. Dat zal wel gaan veranderen in de afbouwstrategie van de maatregelen, maar die mondkapjes zijn er nu nog niet eens.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:49 schreef osodevo het volgende:
[..]
Misschien typisch Nederlands maar in België en Duitsland wordt het dragen van een mondkapje juist aangeraden.
Ik heb vorige week geluk gehad bij de Poiesz een pak bloem te kunnen scoren. Poiesz zit wel alleen in de noordelijke provinciesquote:Op zaterdag 18 april 2020 07:55 schreef Aventura het volgende:
[..]
Is dat dan met een wegwerp vochtig doekje ofzo? Als het met zo'n spuit is pakt dus elke klant die spuit vastquote:Op vrijdag 17 april 2020 14:36 schreef Ole het volgende:
[..]
Moet bij mijn Aldi ook. Ik vind dat wel fijn zelf. Weet je zeker hoe schoon je mandje us en voor medewerkers scheelt het ook met afstand houden
Mijn ervaring is dat het rustiger en gemoedelijker is. Onze buurtsuper mogen 65 in, maar als er 20 aanwezig waren was het al druk voor hun doen 😅.quote:Op zaterdag 18 april 2020 06:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat is dan het verschil met een supermarkt in de stad want zo gaat het hier ook al maanden
In het noorden en oosten geen probleem om bloem te krijgen. Wie wil er nog in die randstad wonen nu je meer kan thuiswerken. Verpauperde bende daar.quote:Op zaterdag 18 april 2020 07:55 schreef Aventura het volgende:
[..]
Eerst een stuk papier pakken, daarmee de spuit vasthouden en een ander stuk papier bevochtigenquote:Op zaterdag 18 april 2020 17:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Is dat dan met een wegwerp vochtig doekje ofzo? Als het met zo'n spuit is pakt dus elke klant die spuit vast
Bij mij nog steeds lege vakken bij rijst, pasta en diepvries groente. Brood en dure groente altijd op voorraad geweest, sinds paar dagen eieren ook volledig gevuld.quote:Op zondag 19 april 2020 15:02 schreef Ole het volgende:
Het was weer heerlijk rustig net! Weer de enige klant. Niet gelet op bloem. Vorige keer hadden ze wel spelt en boekweitmeel.
Dit. En neem die verdomde kar mee ipv hem rechts in het pad neer te zetten en jij links op je gemakje je zakje sla uit gaat zoekenquote:Op zondag 19 april 2020 14:38 schreef beantherio het volgende:
Ik wordt gestoord van het getreuzel van sommigen. Pak wat je nodig heb en loop door: ga niet eindeloos staan nadenken over de zin van het leven voordat je een pak yoghurt uit de koeling pakt. Veel te vaak zie ik dat momenteel. Daar ga ik ook niet op wachten trouwens. 1,5 meter afstand houden heeft geen zin als je daardoor vervolgens veel te lang in dezelfde ruimte bent. Snel erin en snel eruit.
kar niet verplichtquote:Op zondag 19 april 2020 15:47 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Bij mij nog steeds lege vakken bij rijst, pasta en diepvries groente. Brood en dure groente altijd op voorraad geweest, sinds paar dagen eieren ook volledig gevuld.
Wel vaak druk in de ochtend uren, bij 10 min. in de supermarkt zeker al 10 mensen langsgelopen zonder afstand te houden. Meerderheid houdt geen afstand, de vakkenvullers ook niet.
Ik zie ook niemand meer de mandjes en karren schoonmaken. Meestal ben ik de enige die een kar gebruikt, ook al hoeven mensen geen munt erin te werpen. Als ik even iets beneden pak, dan buigt iemand over mij heen om iets boven mij te pakken. Overigens is de supermarkt best groot met brede paden.
Bij de ingang staan wel de regels uitgelegd, er zijn ook genoeg karren. Alleen hele maand heb ik mijzelf als enige met kar gezien, niemand wordt er op aangesproken.quote:
Hier ook niet bij elke AH verplicht. Kan per straat verschillen. (Amsterdam)quote:
Het is hier wel verplicht maar ik zie regelmatig mensen zonder kar en die worden nog geholpen ook zonder aangesproken te worden.quote:Op zondag 19 april 2020 20:03 schreef leeell het volgende:
[..]
Hier ook niet bij elke AH verplicht. Kan per straat verschillen. (Amsterdam)
Hier ook ja, bij Dirk wordt er een doekje met de Franse slag overheen gehaald tijdens het wegzetten door het meisje dat er voor staat.quote:Op zondag 19 april 2020 20:05 schreef beantherio het volgende:
In een van de twee supermarkten die ik regelmatig bezoek worden de regels ook niet meer zo streng nageleefd. Nadat er in de eerste week netjes iemand bij de ingang stond die de handgreep van iedere kar bespoot en afveegde (en op verzoek ook de handen van de bezoeker) staat er nu niemand meer en mag je het zelf uitzoeken. Het gevolg: chaos en mensen die het wel doen (sommige vooraf en andere achteraf) en anderen die niets doen.
Misg komt het door het aanbieden van zelfscan-kassa's?quote:Op zondag 19 april 2020 20:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het is hier wel verplicht maar ik zie regelmatig mensen zonder kar en die worden nog geholpen ook zonder aangesproken te worden.
Aanhangers van voltooid leven?quote:Op maandag 20 april 2020 17:22 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[ afbeelding ]
Altijd weer die bejaarden![]()
Wat is het probleem? Die zitten in het bejaardenhuis ook gewoon bij elkaar...quote:Op maandag 20 april 2020 17:22 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[ afbeelding ]
Ik was vanmorgen om 7.00 uur bij de Jumbo, was ook geen kip. Lekker relaxed shoppen zo!quote:Op maandag 20 april 2020 20:29 schreef falling_away het volgende:
Ik was net om 19:30 in de AH XL hier in de buurt en ik was met nog een persoon de enige in de winkel (en het personeel dan). Dat was wel weer eens lekker winkelen voor het eerst sinds de uitbraak!
Was dat niet tijdens het ouderenuurtje?quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:19 schreef soapie het volgende:
[..]
Ik was vanmorgen om 7.00 uur bij de Jumbo, was ook geen kip. Lekker relaxed shoppen zo!
Het volgende dat gehamsterd wordt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:19 schreef soapie het volgende:
[..]
Ik was vanmorgen om 7.00 uur bij de Jumbo, was ook geen kip. Lekker relaxed shoppen zo!
Doen ze hier niet aan...quote:Op dinsdag 21 april 2020 13:23 schreef falling_away het volgende:
[..]
Was dat niet tijdens het ouderenuurtje?
Die kip is dan ook pas in de middag nodig. Om 7 uur liggen alle afro Nederlanders nog in bedquote:Op dinsdag 21 april 2020 13:19 schreef soapie het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 april 2020 15:17 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Die kip is dan ook pas in de middag nodig. Om 7 uur liggen alle afro Nederlanders nog in bed
Nou die pakken ze wel hoor..goede camera beeldenquote:Op donderdag 23 april 2020 10:06 schreef deedeetee het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-supermarkt-kassiere
Wat jammer dat ze deze vrouw niet te pakken hebben gekregen.
Is zo te lezen in maart gebeurd, ze hebben de mevrouw nog steeds niet, maar wel het kenteken van de auto.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:10 schreef MissHobje het volgende:
Nou die pakken ze wel hoor..goede camera beelden
Mandjes zijn volgens mij om het aantal klanten in de vestiging te tellen. Mandjes op = niemand meer extra naar binnen.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:25 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Bij de kruidvat (en vast meerdere winkels) moet je een mandje mee.
dat helpt dus voor geen meter en zeker geen anderhalvemeter..
Tuurlijk begrijp ik dat ze geen winkelkarren hebben maar mandjes helpen niet ze zijn een risico ipv een verlaging van het risico.
Ok maar dan nog mandjes zijn vaak niet steriel dus een risico.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mandjes zijn volgens mij om het aantal klanten in de vestiging te tellen. Mandjes op = niemand meer extra naar binnen.
Hier wordt na elke klant het mandje schoongemaakt. Hoe schoon is te bezien, maar toch, ze doen een poging. En de kruidvat is hier niet zo groot, dus inderdaad 8-10 mandjes ofzo buiten. Mandjes op, is buiten wachten op je beurt..quote:Op donderdag 23 april 2020 10:45 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Ok maar dan nog mandjes zijn vaak niet steriel dus een risico.
Beter pak je het product op en loop je daarmee naar de kassa.
Een product is ook niet steriel.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:45 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Ok maar dan nog mandjes zijn vaak niet steriel dus een risico.
Beter pak je het product op en loop je daarmee naar de kassa.
Dat is erg lastig omdat je dat vaak onbewust doet en al jarenlang het is een gewoonte en daarom lastig om af te leren.quote:Op donderdag 23 april 2020 11:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
en niet aan je gezicht zitten in de tussentijd.
Dat klopt zeker, maar bedoel meer of ik nu een winkelmandje en producten aanraak of enkel de producten (welke ook in andermans handen zijn geweest) , dat dat naar mijn inziens weinig uitmaakt.quote:Op donderdag 23 april 2020 11:19 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Dat is erg lastig omdat je dat vaak onbewust doet en al jarenlang het is een gewoonte en daarom lastig om af te leren.
Is het niet ook om ‘snuffelaars’ en heen en weer lopers een beetje te weren?quote:Op donderdag 23 april 2020 10:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mandjes zijn volgens mij om het aantal klanten in de vestiging te tellen. Mandjes op = niemand meer extra naar binnen.
Vooral om eenvoudig maximum aantal klanten in de gaten te houden. Zo suf dat mensen hier moeilijk over doen! Neem gewoon dat mandje ook al koop je maar één dingetje. Kleine moeite maar fijn voor de medewerkers. Vergeet niet dat winkels enorme boetes kunnen krijgen!quote:Op donderdag 23 april 2020 12:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Is het niet ook om ‘snuffelaars’ en heen en weer lopers een beetje te weren?
Kruidvat ben ik al heel lang niet geweest. Trouwens geen fan van kruidvat met die smalle paden tussen de rekken. Vind het sowieso rommelige winkels.quote:Op donderdag 23 april 2020 10:25 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Bij de kruidvat (en vast meerdere winkels) moet je een mandje mee.
dat helpt dus voor geen meter en zeker geen anderhalvemeter..
Tuurlijk begrijp ik dat ze geen winkelkarren hebben maar mandjes helpen niet ze zijn een risico ipv een verlaging van het risico.
Ik snap ook niet dat mensen naar het Kruidvat gaan en vervolgens hier gaan klagen. Alles wat je daar haalt is toch ook online of bij de supermarkt te kopen? Alleen het graaien in de snoepbak kan elders niet, maar dat lijkt me nu ook niet zo’n goed idee.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:19 schreef quirina het volgende:
[..]
Kruidvat ben ik al heel lang niet geweest. Trouwens geen fan van kruidvat met die smalle paden tussen de rekken. Vind het sowieso rommelige winkels.
Kruidvat is vaak de goedkoopste drogisterij in deze buurt dus is het een financieele keuze.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:21 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat mensen naar het Kruidvat gaan en vervolgens hier gaan klagen. Alles wat je daar haalt is toch ook online of bij de supermarkt te kopen? Alleen het graaien in de snoepbak kan elders niet, maar dat lijkt me nu ook niet zo’n goed idee.
Dan koop je het toch ergens anders voor een paar euro meer?quote:Op donderdag 23 april 2020 13:35 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Kruidvat is vaak de goedkoopste drogisterij in deze buurt dus is het een financieele keuze.
Echte zeeuwen gaan liever dood alsdat ze meer betalen!quote:Op donderdag 23 april 2020 13:38 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Dan koop je het toch ergens anders voor een paar euro meer?
Met engelengeduld. En frustraties omdat de rest van Nederland hetzelfde als jij wil hebben (en nee, het betrof geen wc-papier of zo).quote:Op donderdag 23 april 2020 13:21 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat mensen naar het Kruidvat gaan en vervolgens hier gaan klagen. Alles wat je daar haalt is toch ook online of bij de supermarkt te kopen?
Echt? Ik bestel de Etos met de AH mee.quote:Op donderdag 23 april 2020 13:54 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Met engelengeduld. En frustraties omdat de rest van Nederland hetzelfde als jij wil hebben (en nee, het betrof geen wc-papier of zo).
Ik heb het online geprobeerd, zowel bij Kruidvat.nl, Drogist.nl als bij anderen, maar loop inmiddels toch maar weer naar de fysieke Kruidvat.
Oh maar ik hou mij ook gewoon aan de regels hoor.quote:Op donderdag 23 april 2020 12:46 schreef Ole het volgende:
[..]
Vooral om eenvoudig maximum aantal klanten in de gaten te houden. Zo suf dat mensen hier moeilijk over doen! Neem gewoon dat mandje ook al koop je maar één dingetje. Kleine moeite maar fijn voor de medewerkers. Vergeet niet dat winkels enorme boetes kunnen krijgen!
ik zei ook niet dat jij dat doetquote:Op donderdag 23 april 2020 14:17 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh maar ik hou mij ook gewoon aan de regels hoor.Alle begrip. Bent alleen wat langer bezig soms ipv ‘even snel de winkel in’.
Dat geloof ik. Dwars als pokkehout.quote:Op donderdag 23 april 2020 14:55 schreef Ole het volgende:
[..]
ik zei ook niet dat jij dat doet
Maar maak het bijna elke keer mee. Echt heel irritant voor de medewerkers!
Helpen je handschoenen om je gezicht niet aan te raken?quote:Op donderdag 23 april 2020 12:20 schreef quirina het volgende:
Als ik onverhoopt de supermarkt in moet doe ik boodschappen met wegwerp handschoenen aan.
Van de week moest het helaas ff. Tot mijn verbazing
maken ze wel de stang van de boodschappenkar schoon maar met die allesreiniger doekjes die dus niet desinfecteren! Gelukkig had ik mijn handschoentjes mee.
Het is nutteloos met een nat wegwerp reinigingsdoekje een stang schoon te maken. Een natte stang trekt juist weer bacteriën en virussen aan! Door het weer nat te maken maak je het nog erger!
Kijk persoon 1 pakt een natte stang om zijn boodschappen te doen met blote handen.
Winkelbediende maakt het na persoon 1 weer nat met een doekje, de bacteriën van persoon 1 zijn niet dood.
Persoon 2 pakt het karretje zit ook met blote vieze handen aan die natte stang..
Enz. Enz.
Winkelmanager uitgelegd wat ik aantrof en ik vroeg waarom er geen desinfect was.
“Ja uhm, dat hebben we niet en uhmmmm en dit is ook goed”
“ u heeft toch uuuhmmmmm handschoenen aan?”![]()
![]()
Dat is wel een dingetje.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Helpen je handschoenen om je gezicht niet aan te raken?
En doe je ze op de goede manier uit? En wanneer doe je dat? Buiten de winkel? Als je thuis bent?
Hoe zit het met je auto/fiets/tas die je met je handschoenen hebt aangeraakt? Desinfecteer je al die oppervlakken voordat je ze met blote handen aanraakt?
Want dan ben je prima bezig, anders is het schijnveiligheid. Bij intacte huid biedt goed handen wassen en bewustzijn wat je met die handen doet veel meer bescherming.
Als jij met je gehandschoende handen aan je gezicht zit, zijn die handschoenen ‘viezer’ dan je schone handen die erin zitten.
Ik zie al minimaal drie paar verbruikte handschoenenquote:Op donderdag 23 april 2020 16:47 schreef maily het volgende:
[..]
Dat is wel een dingetje.
Je doet je handschoentjes aan als je de winkel instapt en pakt daarna je wagentje en scanner. O wacht, handschoentjes uit want je moet je bonuskaart scannen ...
Handschoentjes weer aan. Boodschappen doen. Naar de kassa. Handschoentjes uit want bonuskaart en bankpas. Handschoentjes weer aan en met karretje de winkel uit. Naar fiets/auto. Boodschappen inladen.
Handschoentjes uit.
Naar huis.
Handen wassen ...
Boodschappen uitpakken ...
Kortom het is nogal een gedoe ....
Daarom gewoon (voor mij) blote handen en goed wassen.
Juist.quote:Op donderdag 23 april 2020 16:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik zie al minimaal drie paar verbruikte handschoenen![]()
Want gebruikte handschoentjes krijg je nooit meer netjes en schoon aan.
Als je zo uittrekt zodat ze mooi binnenstebuiten keren kun je ze nog een keer aandoenquote:Op donderdag 23 april 2020 16:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik zie al minimaal drie paar verbruikte handschoenen![]()
Want gebruikte handschoentjes krijg je nooit meer netjes en schoon aan.
Voedselbank een optie?quote:Op maandag 27 april 2020 10:47 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit bericht geldt nog sterker voor NL, wij zitten met een nog grotere berg aardappels die nu weggegooid wordt of als veevoer wordt verkocht.
==================
https://www.telegraph.co.(...)-coronavirus-potato/
https://www.reddit.com/r/(...)tes_twice_a_week_to/
Belgians urged to eat frites twice a week to deplete coronavirus potato mountain
Unless Belgians have the appetite to tackle the problem, the chips are down for 750,000 tonnes of spuds
Belgium's farmers have exhorted their countrymen to step up to the plate and eat frites twice a week to demolish a 750,000 tonne potato surplus that has built up because of coronavirus.
Frites, a kind of chip that is fried twice, are a national dish in Belgium, where they are regularly paired with mayonnaise and mussels. But potato farmers are hard hit by the country's lockdown measures, which were imposed in mid-March and closed restaurants.
"Let us all eat French fries twice instead of once a week," Romain Cools, secretary general of Belgapom, the trade association for potato growers, said.
Even though the country's iconic frites shacks were given special dispensation to stay open, many shut because of the pandemic. Those that stayed open have seen customer levels drop....
Kan me vaag een post van een mede Fokker herinneren dat ongesneden brood van zijn bakkerij werd geweigerd want het moest perse gesneden zijn. Zo kieskeurig waren ze.quote:
Moet je niet naar de Aldi gaanquote:Op maandag 27 april 2020 11:19 schreef Nielsch het volgende:
Ik zou willen dat er een speciaal uurtje kwam waarin vieze rokende laagopgeleide tokkies die continu in het rond hoesten en kuchen niet naar binnen mogen. Wat bezielt die mensen toch?
Vroeg in de morgen wellicht?quote:Op maandag 27 april 2020 11:19 schreef Nielsch het volgende:
Ik zou willen dat er een speciaal uurtje kwam waarin vieze rokende laagopgeleide tokkies die continu in het rond hoesten en kuchen niet naar binnen mogen. Wat bezielt die mensen toch?
wtf, zelfs zonder corona pik ik het niet als vreemden zo dichtbij me komen staanquote:Op maandag 20 april 2020 17:22 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[ afbeelding ]
Het is gewoon heel moeilijk, oppas regelen mag niet want geen oppas kan voldoen aan die anderhalve meter regel. Dus een-ouder gezinnen moeten iets regelen, en voor gewone gezinnen is het ook wel eens fijn om kinderen ff mee te nemen.quote:Op woensdag 29 april 2020 14:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
oeders geen oppas heeft en ze moet toch wat kindermondjes
Daar is de supermarkt ook echt voor, op dit moment.quote:Op woensdag 29 april 2020 14:43 schreef skrn het volgende:
[..]
omdat het juist nu een goede afleiding is voor kinderen.
Kinderen mogen toch weer buitenspelen nu?quote:Op woensdag 29 april 2020 15:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Daar is de supermarkt ook echt voor, op dit moment.
Elk kind een eigen karretje. En geef ze allemaal maar een paar opdrachten om te "kopen".quote:Op woensdag 29 april 2020 14:58 schreef quirina het volgende:
Gewoon lekker je kinderen meenemen joh.
Als ze er wat van zeggen moet je vragen of zij even kinderopvang kunnen regelen houden ze gelijk hun mond wel.
Die eerste...quote:Op woensdag 29 april 2020 15:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat is erger. iemand met een klein kindje bij zich, of irritante tiener die door de hele supermarkt zwerft om een blikje energiedrank te kopen.
Gewoon in de lobby van de supermarkt kluisjes plaatsen waar je je kind kan stallen voor de duratie van het winkelen.quote:Op woensdag 29 april 2020 15:29 schreef Cue_ het volgende:
Kinderen moeten gewoon uit de supermarkt blijven. leuk dat ze samen mogen spelen en evt hoogstens hun eigen gezin besmetten. Maar als je 1 groep niet in de hand hebt, dan zijn het kinderen wel. Dus je weet niet waar ze aan zitten, speeksel achter laten of wat dan ook.
En puur van "het is vermaak"![]()
Dit ja. Maar ook gewoon met auto zou ik ze er niet in laten.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:03 schreef Tegan het volgende:
Als je alleenstaand bent, zonder auto, met drie kinderen onder de 10 jaar. Waar moet je ze dan laten tijdens het boodschappen doen?
Ja precies. Ik wilde gevatte opmerkingen voor zijn, maar dat kan ook niet inderdaad.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit ja. Maar ook gewoon met auto zou ik ze er niet in laten.
Geen vrienden/kennis/buurvrouw die even op ze kan letten? En als er nog een vader in het spel is zullen ze daar ook 1x in de week/2 weken zijn.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:03 schreef Tegan het volgende:
Als je alleenstaand bent, zonder auto, met drie kinderen onder de 10 jaar. Waar moet je ze dan laten tijdens het boodschappen doen?
Geen vrienden die op drie kinderen kunnen letten. Geen kennissen die je vertrouwt. Geen andere ouder. En dan?quote:Op woensdag 29 april 2020 16:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Geen vrienden/kennis/buurvrouw die even op ze kan letten? En als er nog een vader in het spel is zullen ze daar ook 1x in de week/2 weken zijn.
Dan vooral in problemen blijven denkenquote:Op woensdag 29 april 2020 16:17 schreef Tegan het volgende:
[..]
Geen vrienden die op drie kinderen kunnen letten. Geen kennissen die je vertrouwt. Geen andere ouder. En dan?
dan gaat de andere partner een rondje lopen met die kinderen waarom meeslepen naar de supermarkt waar ze tussen de oudjes heen rennen en andere klanten lastig vallen met hun geschreeuw naar jou toe dat ze die snoepjes perse willen hebben.quote:Op woensdag 29 april 2020 14:43 schreef skrn het volgende:
Ik vind geen kinderen mee naar de supermarkt een van de meest zware regels, voor mij althans, omdat het juist nu een goede afleiding is voor kinderen.
Ik heb geen kinderen. Maar lijkt me een wezenlijk probleem voor veel ouders.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan vooral in problemen blijven denkenen moet er een uitzondering voor jouw sneeuwvlokjes kinderen gemaakt worden. Ach die paar doden zijn ook niet zo belangrijk toch?
Ja precies dan kan ik met kinderen lekker naar de supermarkt.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:29 schreef Cue_ het volgende:
Daarvoor is online bestellen toch oa uitgevonden?
Of gewoon niet en bestel jij lekker je boodschappen. Dan laat je ze helpen uitpakken als de boodschappen bezorgd worden. En dan bestel je een pak cakemix van een euro en kunnen ze zich daar op uitleven. Best triest wel, zelfs in coronatijden, dat jij de supermarkt als een uitje voor je kinderen ziet.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:35 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja precies dan kan ik met kinderen lekker naar de supermarkt.
Don't feed the troll.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:43 schreef Granqvist het volgende:
[..]
Of gewoon niet en bestel jij lekker je boodschappen. Dan laat je ze helpen uitpakken als de boodschappen bezorgd worden. En dan bestel je een pak cakemix van een euro en kunnen ze zich daar op uitleven. Best triest wel, zelfs in coronatijden, dat jij de supermarkt als een uitje voor je kinderen ziet.
De supermarkt is momenteel een plek waar je naar binnen gaat, je zooi pakt, afrekent en weer weg gaat. Niet als 'goede afleiding' voor je kinderen.
Als de supermarkt gezien wordt als goede afleiding voor de kinderen, gaat er mijn inziens ergens anders iets mis. Los van de vraag of het in deze tijd verstandig is.quote:Op woensdag 29 april 2020 14:43 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind geen kinderen mee naar de supermarkt een van de meest zware regels, voor mij althans, omdat het juist nu een goede afleiding is voor kinderen.
Is daar inmiddels een beetje tussen te komen?quote:Op woensdag 29 april 2020 16:29 schreef Cue_ het volgende:
Zal per regio verschillen denk ik zo. Bij ons zag ik geen probleem. Wel veel volle dagen maar ook genoeg open plekkenquote:Op woensdag 29 april 2020 17:05 schreef Tegan het volgende:
[..]
Is daar inmiddels een beetje tussen te komen?
Voor een paar tientjes komt AH elke week op een vaste tijd, ideaal.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:05 schreef Tegan het volgende:
[..]
Is daar inmiddels een beetje tussen te komen?
quote:Op woensdag 29 april 2020 17:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Voor een paar tientjes komt AH elke week op een vaste tijd, ideaal.
Werkt echt handig en fijn jaquote:Op woensdag 29 april 2020 14:28 schreef Sarabi het volgende:
Het wordt een vega schotel, de worstjes zitten niet bij de bestelling
Hier op het 'platteland' valt het echt tegen. Alles was tijdens de eerste coronaweken vol. Maar ik zal eens kijken of het nu beter is gewordenquote:Op woensdag 29 april 2020 17:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zal per regio verschillen denk ik zo. Bij ons zag ik geen probleem. Wel veel volle dagen maar ook genoeg open plekken
Tja als je daar niet tegen kan dan moet je het niet doen.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:41 schreef Tegan het volgende:
[..]
[..]
Werkt echt handig en fijn ja.
Sorry hoor, ik moest je even terugpakken om je belachelijke sneeuwvlokjes opmerking.
[..]
Veel plezier bij onze supermarkt is daar voor geen mogelijkheid tussen te komen, afhalen ook niet, constant vol.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:29 schreef Cue_ het volgende:
Eet jij bananen met schil dan.quote:Op woensdag 29 april 2020 20:49 schreef Peter het volgende:
Geen toegang voor alles onder de 14. klaar
Bij ikea werden ook gewoon mensen geweigerd die met zijn drieën waren ( moeder en twee kinderen).
Vandaag een vrouw gezien met een sjaal voor de mond, maar wel 6 verschillende trossen bananen oppakken om te kijken welke ze wilde.. met d'r blote handjes. Ik hoef geen banaan meer..
Zeker niet. Ik laat al sinds eind februari Picnic komen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben volgens mij de enige die al 2 maanden niet naar de supermarkt gaat als ik al die berichten zo hoor over overvolle supermarkten.
Ik een week of 7-8 nu. Ik ga eens in de week naar een boerderijwinkel voor asperges en dat is het. De rest regelt Albert.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben volgens mij de enige die al 2 maanden niet naar de supermarkt gaat als ik al die berichten zo hoor over overvolle supermarkten.
Is voor ons ook al weer 7 weken geleden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Nee hoor, ik ook niet. Ik kon woensdagochtend bij AH boodschappen bestellen en kreeg ze gistermiddag thuis bezorgd .quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
13 maart voor het laatst geweest. Sindsdien alleen online laten bezorgen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik heb een bezorgbundel bij AH en heb daardoor iedere week een vast moment waarop ze komen. Ik maak er eens in de twee weken gebruik van.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:54 schreef Gehrman het volgende:
Hoe doen jullie dat met online boodschappen bestellen? Ik kijk af en toe eens naar de mogelijke bezorg momenten maar die zitten meestal voor de hele week vol.
Zijn de prijzen dan ook lager als bij reguliere online bestellingen?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb een bezorgbundel bij AH en heb daardoor iedere week een vast moment waarop ze komen. Ik maak er eens in de twee weken gebruik van.
De prijzen van de bezorging? Je koopt een bezorgbundel voor een aantal maanden (3,6,12) en daarna hoef je niet meer te betalen voor de bezorging.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:00 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Zijn de prijzen dan ook lager als bij reguliere online bestellingen?
Ik bedoelde de productprijzen. Heb net online bij Jumbo besteld en ik heb het idee dat de prijzen wel wat duurder zijn dan in de winkel.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De prijzen van de bezorging? Je koopt een bezorgbundel voor een aantal maanden (3,6,12) en daarna hoef je niet meer te betalen voor de bezorging.
Ah. Nee, de productprijzen zijn gewoon hetzelfde als in de winkelquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:05 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik bedoelde de productprijzen. Heb net online bij Jumbo besteld en ik heb het idee dat de prijzen wel wat duurder zijn dan in de winkel.
volgens mij kunnenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:05 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik bedoelde de productprijzen. Heb net online bij Jumbo besteld en ik heb het idee dat de prijzen wel wat duurder zijn dan in de winkel.
Ik ben sinds begin maart niet meer naar de supermarkt geweest.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 12:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ga al maandenlang haast elke week, in de ochtend meestal tussen 08:00-10:00 uur. Sinds het warmer is geworden, is het heel druk geworden alsof het om 14:00 in de middag is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:26 schreef Zopiclon het volgende:
[..]
Ik ben sinds begin maart niet meer naar de supermarkt geweest.
Ik ga rond 18:30, direct na het 'spitsuur' en heb dan de winkel bijna voor me alleen. Er is dan enkel (bijna) geen vers brood meer, dus de laatste weken eten we veel afbakbroodjes.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 17:26 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ik ga al maandenlang haast elke week, in de ochtend meestal tussen 08:00-10:00 uur. Sinds het warmer is geworden, is het heel druk geworden alsof het om 14:00 in de middag is.
Afgelopen keer toen ik ging zag ik bij de straat inlopen al heel veel mensen van alle kanten richting de supermarkt gaan. Zo ben ik direct maar weer naar huis gegaan.
Een paar die ik ken, gingen ook in de avond. Rond 20:00 uur. Ze zeiden ook dat ze de winkel voor henzelf hadden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:40 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik ga rond 18:30, direct na het 'spitsuur' en heb dan de winkel bijna voor me alleen. Er is dan enkel (bijna) geen vers brood meer, dus de laatste weken eten we veel afbakbroodjes.
Bij mijn supermarkt spreekt het intercom vaak; bewaar afstand, niet hamsteren, denk aan elkaar, enz.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 19:24 schreef Ole het volgende:
Ik denk dat ik maar eens een (anoniem) kaartje ga sturen om ze te bedanken!
Ja, hier bij de Appie ook. Maar ik dat in @Ole 's geval een (anoniem) kaartje meer effect heeft. Misschien bij de koffiehoek zo'n briefje invullen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:11 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Bij mijn supermarkt spreekt het intercom vaak; bewaar afstand, niet hamsteren, denk aan elkaar, enz.
Heb ik ook bezorgbundel. Ben er blij mee.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
De prijzen van de bezorging? Je koopt een bezorgbundel voor een aantal maanden (3,6,12) en daarna hoef je niet meer te betalen voor de bezorging.
#coronedquote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:54 schreef harrievankempen het volgende:
Hoezo moet ik een winkelwagen meenemen bij de AH als ik alleen een pak shag wil halen bij de servicebalie. Idioot gedoe zeg.
Ben je zo bang dan?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:26 schreef Zopiclon het volgende:
[..]
Ik ben sinds begin maart niet meer naar de supermarkt geweest.
Mijn ouders en ik behoren allebei tot een van de risicogroepen (bij hun is het wel ernstiger ivm leeftijd). Ik bestel ook gelijk wat zij nodig hebben en breng het langs. Werkt erg goed voor ons en voel me er toch prettiger bij.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 02:06 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ben je zo bang dan?
Ik ga bijna elke dag, bespaart me veel geld ten opzichte van te laten bezorgen.
Wij laten ook de appie bezorgen met bundel, heb jij ook dat er rare dingen niet verkrijgbaar zijn of op mysterieuze wijze ineens weg zijn uit je bestelling?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb een bezorgbundel bij AH en heb daardoor iedere week een vast moment waarop ze komen. Ik maak er eens in de twee weken gebruik van.
Had ik ook.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:54 schreef harrievankempen het volgende:
Hoezo moet ik een winkelwagen meenemen bij de AH als ik alleen een pak shag wil halen bij de servicebalie. Idioot gedoe zeg.
Ohja, er moet blijkbaar de hele dag iemand bij de ingang staan om per klant te bepalen of het redelijk is om een winkelwagen mee te nemen?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 14:02 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Had ik ook.
Moest voor het werk een aantal bol.com bonnen halen.
Of ik even een kar wilde pakken. Dit was meer werk dan richting servicebalie lopen.
Dit moest!!!!
Krijg de hik met je kutkar, ga ze wel ergens anders halen. Achterlijk gedoe.
Als je de winkel door zou moeten, ok, dan heb ik daar begrip voor.
Het was ook nog eens 10 minuten voor sluitingstijd, en was geen mens in de winkel
Nee, het valt wel mee. Sommige dingen zijn inderdaad niet verkrijgbaar. Ik wil al weken mosterdpoeder en kon het eergisteren eindelijk aanklikken.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 12:55 schreef paulowna het volgende:
[..]
Wij laten ook de appie bezorgen met bundel, heb jij ook dat er rare dingen niet verkrijgbaar zijn of op mysterieuze wijze ineens weg zijn uit je bestelling?
Nu begrijp ik haar goed. Moest spullen halen na contact met huisartsenpost, waren er pubers in de supermarkt tikkertje aan het spelenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:20 schreef maily het volgende:
[..]
Ja, hier bij de Appie ook. Maar ik dat in @:Ole 's geval een (anoniem) kaartje meer effect heeft. Misschien bij de koffiehoek zo'n briefje invullen.
Maak je niet druk Corona blijft zeker wel 24h op de producten zitten, spul wat savonds niet verkocht wordt licht sochtends ook gewoon weer in de winkel.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:10 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Een paar die ik ken, gingen ook in de avond. Rond 20:00 uur. Ze zeiden ook dat ze de winkel voor henzelf hadden.
Op de 1 of ander manier vind het ik zo vies om in de avond te gaan, lijkt wel alsof alle ranzigheid van iedereen die de hele dag in en uit hebben gelopen nog in de lucht aanwezig is. En dat producten vaker zijn aangeraakt.
In de ochtend gaan lijkt schoner. Als ze geen ouderen uur hadden ingesteld, was ik al om rond 07:00 uur gegaan.
Ik had goede timing bij Aldi net.. Alle karretjes stonden er toen ik binnenkwam. Toen ik 10 minuten later naar buiten ging stond er een rij. Er wonen nauwelijks koters in de buurt gelukkigquote:Op zaterdag 2 mei 2020 16:45 schreef Leonos het volgende:
Was net tering druk in de appie, alle kinderen zijn ook weer gezellig mee en de 1.5 meter boeit niemand.
Genieten
En Rutte zei... ~de super is geen uitje en ga alleen~quote:Op zaterdag 2 mei 2020 16:45 schreef Leonos het volgende:
Was net tering druk in de appie, alle kinderen zijn ook weer gezellig mee en de 1.5 meter boeit niemand.
Genieten
Volgens mij ben jij niet alleen bang om Corona te krijgen... Als ik dit zo lees zit er ook wel iets van smetvrees bij...quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:10 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Een paar die ik ken, gingen ook in de avond. Rond 20:00 uur. Ze zeiden ook dat ze de winkel voor henzelf hadden.
Op de 1 of ander manier vind het ik zo vies om in de avond te gaan, lijkt wel alsof alle ranzigheid van iedereen die de hele dag in en uit hebben gelopen nog in de lucht aanwezig is. En dat producten vaker zijn aangeraakt.
In de ochtend gaan lijkt schoner. Als ze geen ouderen uur hadden ingesteld, was ik al om rond 07:00 uur gegaan.
Rutte gaat steeds meer kikkers uit de kruiwagen zien springen naarmate de tijd vordert.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:07 schreef Bocaj het volgende:
[..]
En Rutte zei... ~de super is geen uitje en ga alleen~
Hipster!quote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:02 schreef Ole het volgende:
Zo even TGTG ophalen maar dan hoef ik niet naar binnen
Bij elke supermarkt die ik bezocht heb: los.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:15 schreef Sicstus het volgende:
Hoe is het bij jullie geregeld met de winkelkarretjes, staan die (nu ze verplicht zijn) los? Of moeten jullie nog steeds een muntje gebruiken?
Ja, hier in Delft dus ook: Aldi, Lidl, AH, Jumbo en Dirk; allemaal los. Maar toen ik in Rotterdam boodschappen voor mijn moeder wilde doen zaten ze bij de Dirk daar gewoon vast. En die muts die ze aan het schoonmaken was weigerde er eentje los te maken toen ik zei dat ik geen muntje bij me had omdat ze nu bij alle andere supermarkten gewoon los staanquote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Bij elke supermarkt die ik bezocht heb: los.
Hier begint het ook ergerlijk te worden ja. Ook heel veel winkelmedewerkers die echt nul moeite meer doen om enige afstand te houden.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 16:45 schreef Leonos het volgende:
Genieten
Volgens mij zijn de meeste supermarkt medewerkers wel besmet geraakt zo. Als ze zelf wel afstand nemen dan doen de klanten dat zeker niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hier begint het ook ergerlijk te worden ja. Ook heel veel winkelmedewerkers die echt nul moeite meer doen om enige afstand te houden.
Dat die anderhalve meter niet altijd even goed lukt, soit. Maar zelfs de schijn van het proberen afstand te houden is voor 90% al teveel gevraagd.
Het is ook moeilijk voor winkelmedewerkers. Ze moeten toch bepaalde werkzaamheden binnen een bepaalde tijd af hebben en er zijn zat klanten die rustig de tijd nemen om hun producten uit te kiezen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hier begint het ook ergerlijk te worden ja. Ook heel veel winkelmedewerkers die echt nul moeite meer doen om enige afstand te houden.
Dat die anderhalve meter niet altijd even goed lukt, soit. Maar zelfs de schijn van het proberen afstand te houden is voor 90% al teveel gevraagd.
Vraag dan gewoon een muntje bij de klantenservice.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:19 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ja, hier in Delft dus ook: Aldi, Lidl, AH, Jumbo en Dirk; allemaal los. Maar toen ik in Rotterdam boodschappen voor mijn moeder wilde doen zaten ze bij de Dirk daar gewoon vast. En die muts die ze aan het schoonmaken was weigerde er eentje los te maken toen ik zei dat ik geen muntje bij me had omdat ze nu bij alle andere supermarkten gewoon los staan
Dat er debiel veel werkdruk is geloof ik meteen. Het zit 'm in dat niet even 30 cm naar rechts gaan als je in een gangpad iemand tegemoet komt lopen. Dat soort dingen. Kost geen extra tijd. Gisteren ook, zo'n gastje dat verschillende keren echt in het midden van de gang ging lopen. Dan snap je het toch niet helemaalquote:Op zaterdag 2 mei 2020 17:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het is ook moeilijk voor winkelmedewerkers. Ze moeten toch bepaalde werkzaamheden binnen een bepaalde tijd af hebben en er zijn zat klanten die rustig de tijd nemen om hun producten uit te kiezen.
Als ik naar mijn filiaal kijk, is het beknibbelen met de uren. De uren die in het ouderenuurtje zitten zijn niet ingecalculeerd evenals de uren die gebruikt worden om elke dag bij de deur te laten staan. Die uren moeten toch ergens vandaan gehaald worden... Personeel wordt gevraagd eerder naar huis te gaan en dus heb je minder personeel voor hetzelfde aantal klanten als normaal en dus meer werk. Ik kan me voorstellen dat dit elders ook zo gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |