Niet direct, maar weet wel waar ik er 1 kan vinden. heeft inderdaad altijd een rek vol eieren. Nog nooit gekocht daar, maar wellicht stuur ik mijn moeder, dan neem ik er 12 overquote:Op vrijdag 17 april 2020 09:28 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Geen turkse winkel oid in de buurt?
Daar koop ik de eieren altijd. 30 voor 3 euro. Komen van een boer hier uit de buurt
Zowel bloem als gist zijn bij veel winkels uitverkocht!quote:
Laatst een moeder en volwassen dochter, allebei met een karretje ... die stonden achter mij, en hielden niet genoeg afstand naar mijn idee .... ik heb de band volgeladen en mijn kar ruim achter mij laten staan. Vonden ze niet leukquote:Op vrijdag 17 april 2020 10:48 schreef deedeetee het volgende:
Alweer zo'n bejaarde dame die afstand houden niet snapte. Ik lette ff niet op- stond netjes te wachten aan t einde van de band- en toen verscheen er een arm naast me die boodschapjes op de band wilde leggen. Op mijn opmerking dat ze afstand moet blijven houden kreeg ik de bedremmelde reactie * ja maar ik moet toch mijn boodschappen op de band leggen *![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben verdorie zelf ook 65+ en dit soort idioten zijn de mensen die t virus oplopen en verspreiden doordat ze gewoon bovenop andere mensen blijven kruipen.
Normaal zou ik ook mijn kar ook achter me hebben gezet, het leek niet nodig. Mevrouw hield gewoon netjes afstand. Ik stond zo dat ze toch niet bij de band kon komen ? Dat ze het tóch zou gaan proberen door praktisch op mijn rug te kruipen had ik niet voorzien.quote:Op vrijdag 17 april 2020 10:57 schreef maily het volgende:
[..]
Laatst een moeder en volwassen dochter, allebei met een karretje ... die stonden achter mij, en hielden niet genoeg afstand naar mijn idee .... ik heb de band volgeladen en mijn kar ruim achter mij laten staan. Vonden ze niet leukToen ik aan het afrekenen was kwam dochter met haar lege kar achter mij langs om die bij de inpaktafel te parkeren, en liep ze weer terug naar haar moeder. Zucht .....
De klacht was juist altijd dat we te schoon zijn, waardoor er meer auto immuun gezondheidsproblemen ontstaan bij onder andere kinderen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 00:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een aanscherping in basic hygiëne kan ook echt geen kwaad. We zijn zo gewend geraakt aan dat we niet bang hoeven te zijn voor virussen en/of bacteriën omdat we allemaal 10 vaccins krijgen als kind en we voor elke kleine bacteriële infectie een antibiotciakuur krijgen dat we massaal de simpelste regels niet meer volgen.
Het is toch ook gewoon goor eigenlijk dat iedereen met zijn poten aan dezelfde mandjes, karretjes, liftknoppen, whatever zit. En wie wast er nou structureel zijn handen voor het eten, of voor dat ze het eten gaan klaar maken? En zelfs na toiletbezoek wassen halve volksstammen hun klauwen niet.
Klopt wel, want vroeger hadden we vloerbedekking waar lekker alles in bleef, nu is alles laminaat of pvc en elk stofje wordt meteen opgeruimd, handen meteen met van die gore doekjes schoongemaakt. Is echt niet goed hoor. In "mijn tijd" hadden we niemand op school met wat voor allergie dan ook. Nu opeens heeft het halve land van alles.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
De klacht was juist altijd dat we te schoon zijn, waardoor er meer auto immuun gezondheidsproblemen ontstaan bij onder andere kinderen.
Dat zijn nou typisch mensen die alleen maar aan zichzelf denken, zo'n typisch "ik moet, ongeacht de situatie, ..."-figuur. Ik hoef me al bijna niet meer af te vragen hoe dat kreng zich in het verkeer zou gedragen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 10:48 schreef deedeetee het volgende:
Alweer zo'n bejaarde dame die afstand houden niet snapte. Ik lette ff niet op- stond netjes te wachten aan t einde van de band- en toen verscheen er een arm naast me die boodschapjes op de band wilde leggen. Op mijn opmerking dat ze afstand moet blijven houden kreeg ik de bedremmelde reactie * ja maar ik moet toch mijn boodschappen op de band leggen *![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben verdorie zelf ook 65+ en dit soort idioten zijn de mensen die t virus oplopen en verspreiden doordat ze gewoon bovenop andere mensen blijven kruipen.
Moet bij mijn Aldi ook. Ik vind dat wel fijn zelf. Weet je zeker hoe schoon je mandje us en voor medewerkers scheelt het ook met afstand houdenquote:Op vrijdag 17 april 2020 11:22 schreef Nielsch het volgende:
Gisteren even bij de Spar geweest onderin het WTC Utrecht bij de Jaarbeurs. Het was er rustig, ze hadden wat ik nodig had (gekoelde biertjes om buiten in de zon op te drinken) MAAR ik moest zelf m'n mandje ontsmetten bij binnenkomst.
dat is ook wel weer zo ja... vond het geen probleem om te doen ik dacht alleen dat het verplicht was dat medewerkers het deden. maar dat is niet zo dus.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:36 schreef Ole het volgende:
[..]
Moet bij mijn Aldi ook. Ik vind dat wel fijn zelf. Weet je zeker hoed schoon je mandje is en voor medewerkers scheelt het ook met afstand houden
Het was een echt heel erg oude dame hoor. Ze deed t niet met opzet. Ze snapt het gewoon niet zo goed. Mja volgens mij was ze 80 jaar geleden ook al niet echt de slimste.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:11 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat zijn nou typisch mensen die alleen maar aan zichzelf denken, zo'n typisch "ik moet, ongeacht de situatie, ..."-figuur. Ik hoef me al bijna niet meer af te vragen hoe dat kreng zich in het verkeer zou gedragen.
Wat is dan het verschil met een supermarkt in de stad want zo gaat het hier ook al maandenquote:Op zaterdag 18 april 2020 02:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hier is het nog bijna hetzelfde als een maand of twee geleden. Het enige wat veranderd is, is dat er geen mandjes en mandjes met wielen meer zijn, alleen winkelwagentjes. Die staan buiten en een tafeltje met een rol papier en een fles Glassex ernaast. Als je wil mag je je karretje poetsen maar niemand die dat doet.
Binnen gaat alles zijn gewone gangetje. Er liggen wat stickers met die anderhalvemeterpijlen en dat staat ook op de rug van de vakkenvullers. En aan de kassa's hangen platen plexiglas.
Voor de rest is er niets veranderd. Geen paniekerige mensen. Af en toe iemand met zo'n doekje voor zijn mond en dan zie je alle anderen even met de ogen rollen.
Toch wel relaxed, een supermarkt in een dorp.
ik wil al weken een pak bloem kopen. Alleen maar om te paneren of om een sausje te maken. Echt maar 1 pak nodig dus, maar niks! Elke keer schap leeg.quote:Op vrijdag 17 april 2020 10:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Zowel bloem als gist zijn bij veel winkels uitverkocht!
Heel holland bakt! zeker nu men thuis zit.
En de rest van de schappen? Hier nauwelijks iets van het hamsteren gemerkt en heb dan ook het idee dat er niet echt meer wordt gehamsterd.quote:Op zaterdag 18 april 2020 07:55 schreef Aventura het volgende:
[..]
ik wil al weken een pak bloem kopen. Alleen maar om te paneren of om een sausje te maken. Echt maar 1 pak nodig dus, maar niks! Elke keer schap leeg.
Idd ik zie al weken een leeg schap bloem bij ah en vomar hier om de hoek.quote:Op zaterdag 18 april 2020 07:55 schreef Aventura het volgende:
[..]
ik wil al weken een pak bloem kopen. Alleen maar om te paneren of om een sausje te maken. Echt maar 1 pak nodig dus, maar niks! Elke keer schap leeg.
Misschien typisch Nederlands maar in België en Duitsland wordt het dragen van een mondkapje juist aangeraden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 02:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
Voor de rest is er niets veranderd. Geen paniekerige mensen. Af en toe iemand met zo'n doekje voor zijn mond en dan zie je alle anderen even met de ogen rollen.
Toch wel relaxed, een supermarkt in een dorp.
Een mondkapje suggereert veiligheid en bescherming en werkt, als de goegemeente eraan meedoet, intimiderend bij degenen die er nog geen dragen. Het is een manier om de mensen mee te laten lopen in het collectief. Voor eigenwijze, tegendraadse burgers is een stuk minder ruimte en tolerantie, zodra het mondkapje is ingeburgerd.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:49 schreef osodevo het volgende:
Misschien typisch Nederlands maar in België en Duitsland wordt het dragen van een mondkapje juist aangeraden.
Nee hoor. In België is het officiële advies nog steeds dat het niet nodig is. Dat zal wel gaan veranderen in de afbouwstrategie van de maatregelen, maar die mondkapjes zijn er nu nog niet eens.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:49 schreef osodevo het volgende:
[..]
Misschien typisch Nederlands maar in België en Duitsland wordt het dragen van een mondkapje juist aangeraden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |