Dat ligt toch echt aan de supermarkten en bloemisten.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:06 schreef Tegan het volgende:
Toch vind ik het jammer dat ze niet gewoon grote zakken aardappel en grote bossen bloemen verkopen voor een iets schappelijkere prijs.
Laat gewoon lullen. Er zijn zo veel redenen om online te bestellen. Je hoeft je hier echt niet te verantwoorden hoor.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:29 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ja maar volgens sommige nietwant die hebben liever dat je een soort jodenster op krijgt voor je gaat bestellen.
Om 09:00 elke dag.quote:Op woensdag 15 april 2020 06:54 schreef Ambrosius het volgende:
En weer alle nieuwe bestelmomenten al vol voor de nieuw vrijgekomen dag, dat is echt onmogelijk. Zijn er weer andere dingen toegevoegd waardoor je eerder kunt reserveren? Komen ze voor 0.00 vrij ofzo?
Dus om 9.00 komt donderdag 7 mei vrij? Ik heb gisteren gedurende de dag ook een paar keer gekeken, weet vrij zeker dat de woensdag er toen niet bijgekomen was namelijk.quote:
Tsja, dat experiment doet weer herinneringen opkomen. Nostalgie en zo.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:23 schreef vencodark het volgende:
[..]
Waarom niet gelijk een grote ster op je kleding? Dan weet iedereen dat jíj voorrang hebt in de rij.
Ja dan komen er nieuwe tijdsloten vrij in principe, ik weet niet precies voor welke dag. Volgens mij idd een week later.quote:Op woensdag 15 april 2020 07:09 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dus om 9.00 komt donderdag 7 mei vrij? Ik heb gisteren gedurende de dag ook een paar keer gekeken, weet vrij zeker dat de woensdag er toen niet bijgekomen was namelijk.
Je begrijpt dat het een grapje is, toch!?quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:29 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ja maar volgens sommige nietwant die hebben liever dat je een soort jodenster op krijgt voor je gaat bestellen.
Het gaat over AH..quote:Op woensdag 15 april 2020 07:13 schreef Chia het volgende:
[..]
Ja dan komen er nieuwe tijdsloten vrij in principe, ik weet niet precies voor welke dag. Volgens mij idd een week later.
En als dat gisteren niet zo was zou je Picnic even een berichtje kunnen sturen.
Dat klopt dat heb ik de laatste tijd ook. Beetje moeizaam met bestellen. Dan probeer ik paar dagen later weer. Is wel balen dat het niet meteen lukt.quote:
Bij ons is juist de dekamarkt kut qua aanvullen en karretjes worden niet schoongemaakt. Jumbo en AH doen t beter hierquote:Op zaterdag 11 april 2020 01:27 schreef -0- het volgende:
Nog steeds nergens meel en toiletpapier te krijgen hier. Verder alle schappen vol.
Moest vandaag ook even naar de Albert Heijn, viel me tegen daar. Je moest wel een karretje of.mandje maar om deze te pakken eerst een stukje richting kassa's lopen. Daardoor kruiste je onnodig mensen die al betaald hadden en liep je elkaar in de weg. Karretjes werden ook niet schoongemaakt. Je werd gewoon geacht zelf een kar te pakken, ook al was die 2 seconden daarvoor door iemand teruggezet
Dan doet de Dekamarkt dat toch stukken beter hier.
Die site is oud en niet echt up-to-date. Helaas moet ik zeggen, want het loopt wel lekker al die stalletjes.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:55 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dat ligt toch echt aan de supermarkten en bloemisten.
Tip: ga eens langs bij een tuinder, erg grote kans dat hij een bloemenstalletje buiten heeft staan waar je erg goedkoop bloemen kunt kopen.
https://www.stalletjeslangsdeweg.nl/ voor mijn regio bijvoorbeeld.
50 euro zou voor mij wel veel zijn. Maar voor twee of meer al prima te doen denk ik. Bij Picnic zit ik rond 35-40 per week en ik heb er altijd al wel iets 'extra' bij om het bedrag omhoog te krijgen.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:23 schreef paulowna het volgende:
Ik heb nu maar bij de appie een "bezorgbundel" genomen, nu komen ze iedere woensdag, moet ik wel voor minimaal 50 euro bestellen,
Ben wat wrakkig dus ik liet ze al jaren komen, maar idd, je komt er op de gewone manier bijna niet tussen.
Is er een bloemtekortquote:Op donderdag 16 april 2020 16:54 schreef NicolasJoy het volgende:
Het ging hier nog over bloem toch? Vandaag bij de Sligro geweest voor de zakelijke inkopen, maar daar zag ik nog schappen vol met bloem. Mocht iemand omhoog zitten...
Bij de Aldi hebben ze het gewone bloem op een pallet (dan moeten ze het wel hebben), bij de normale supermarkten staan er vaak maar een zakje of 10-20 in het schap, dat natuurlijk veel sneller leeg is. Dat viel mij al direct in het begin op, toen ik ook 2 zaken bloem wou kopen voor het geval dat en bij meerdere supermarkten mis greep.quote:
Zilvervliesrijstquote:Op donderdag 16 april 2020 23:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Denk dat er een grote boot met rijst uit Azie is gearriveerd, m'n Lidl was stampvol met 1kg pakken zilvervliesrijst. Ik zag geen witte rijst.
Een aanscherping in basic hygiëne kan ook echt geen kwaad. We zijn zo gewend geraakt aan dat we niet bang hoeven te zijn voor virussen en/of bacteriën omdat we allemaal 10 vaccins krijgen als kind en we voor elke kleine bacteriële infectie een antibiotciakuur krijgen dat we massaal de simpelste regels niet meer volgen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 00:00 schreef Zana het volgende:
ik geloof dat mensen ook in toekomst best vies van elkaar blijven....
Geen turkse winkel oid in de buurt?quote:Op vrijdag 17 april 2020 07:56 schreef StephanL het volgende:
Net bij de supermarkt vandaan. Alles wat ik wilde ruim op voorraad. Alleen de prijs van de eieren is de pan uitgevlogen volgens mij(en anderen ook). Was volop voorraad van eieren behalve van de goedkoopste soort. De witte eieren.
Voor de rest zie ik geen verschil met bijvoorbeeld februari.
Niet direct, maar weet wel waar ik er 1 kan vinden. heeft inderdaad altijd een rek vol eieren. Nog nooit gekocht daar, maar wellicht stuur ik mijn moeder, dan neem ik er 12 overquote:Op vrijdag 17 april 2020 09:28 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Geen turkse winkel oid in de buurt?
Daar koop ik de eieren altijd. 30 voor 3 euro. Komen van een boer hier uit de buurt
Zowel bloem als gist zijn bij veel winkels uitverkocht!quote:
Laatst een moeder en volwassen dochter, allebei met een karretje ... die stonden achter mij, en hielden niet genoeg afstand naar mijn idee .... ik heb de band volgeladen en mijn kar ruim achter mij laten staan. Vonden ze niet leukquote:Op vrijdag 17 april 2020 10:48 schreef deedeetee het volgende:
Alweer zo'n bejaarde dame die afstand houden niet snapte. Ik lette ff niet op- stond netjes te wachten aan t einde van de band- en toen verscheen er een arm naast me die boodschapjes op de band wilde leggen. Op mijn opmerking dat ze afstand moet blijven houden kreeg ik de bedremmelde reactie * ja maar ik moet toch mijn boodschappen op de band leggen *![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben verdorie zelf ook 65+ en dit soort idioten zijn de mensen die t virus oplopen en verspreiden doordat ze gewoon bovenop andere mensen blijven kruipen.
Normaal zou ik ook mijn kar ook achter me hebben gezet, het leek niet nodig. Mevrouw hield gewoon netjes afstand. Ik stond zo dat ze toch niet bij de band kon komen ? Dat ze het tóch zou gaan proberen door praktisch op mijn rug te kruipen had ik niet voorzien.quote:Op vrijdag 17 april 2020 10:57 schreef maily het volgende:
[..]
Laatst een moeder en volwassen dochter, allebei met een karretje ... die stonden achter mij, en hielden niet genoeg afstand naar mijn idee .... ik heb de band volgeladen en mijn kar ruim achter mij laten staan. Vonden ze niet leukToen ik aan het afrekenen was kwam dochter met haar lege kar achter mij langs om die bij de inpaktafel te parkeren, en liep ze weer terug naar haar moeder. Zucht .....
De klacht was juist altijd dat we te schoon zijn, waardoor er meer auto immuun gezondheidsproblemen ontstaan bij onder andere kinderen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 00:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Een aanscherping in basic hygiëne kan ook echt geen kwaad. We zijn zo gewend geraakt aan dat we niet bang hoeven te zijn voor virussen en/of bacteriën omdat we allemaal 10 vaccins krijgen als kind en we voor elke kleine bacteriële infectie een antibiotciakuur krijgen dat we massaal de simpelste regels niet meer volgen.
Het is toch ook gewoon goor eigenlijk dat iedereen met zijn poten aan dezelfde mandjes, karretjes, liftknoppen, whatever zit. En wie wast er nou structureel zijn handen voor het eten, of voor dat ze het eten gaan klaar maken? En zelfs na toiletbezoek wassen halve volksstammen hun klauwen niet.
Klopt wel, want vroeger hadden we vloerbedekking waar lekker alles in bleef, nu is alles laminaat of pvc en elk stofje wordt meteen opgeruimd, handen meteen met van die gore doekjes schoongemaakt. Is echt niet goed hoor. In "mijn tijd" hadden we niemand op school met wat voor allergie dan ook. Nu opeens heeft het halve land van alles.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
De klacht was juist altijd dat we te schoon zijn, waardoor er meer auto immuun gezondheidsproblemen ontstaan bij onder andere kinderen.
Dat zijn nou typisch mensen die alleen maar aan zichzelf denken, zo'n typisch "ik moet, ongeacht de situatie, ..."-figuur. Ik hoef me al bijna niet meer af te vragen hoe dat kreng zich in het verkeer zou gedragen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 10:48 schreef deedeetee het volgende:
Alweer zo'n bejaarde dame die afstand houden niet snapte. Ik lette ff niet op- stond netjes te wachten aan t einde van de band- en toen verscheen er een arm naast me die boodschapjes op de band wilde leggen. Op mijn opmerking dat ze afstand moet blijven houden kreeg ik de bedremmelde reactie * ja maar ik moet toch mijn boodschappen op de band leggen *![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben verdorie zelf ook 65+ en dit soort idioten zijn de mensen die t virus oplopen en verspreiden doordat ze gewoon bovenop andere mensen blijven kruipen.
Moet bij mijn Aldi ook. Ik vind dat wel fijn zelf. Weet je zeker hoe schoon je mandje us en voor medewerkers scheelt het ook met afstand houdenquote:Op vrijdag 17 april 2020 11:22 schreef Nielsch het volgende:
Gisteren even bij de Spar geweest onderin het WTC Utrecht bij de Jaarbeurs. Het was er rustig, ze hadden wat ik nodig had (gekoelde biertjes om buiten in de zon op te drinken) MAAR ik moest zelf m'n mandje ontsmetten bij binnenkomst.
dat is ook wel weer zo ja... vond het geen probleem om te doen ik dacht alleen dat het verplicht was dat medewerkers het deden. maar dat is niet zo dus.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:36 schreef Ole het volgende:
[..]
Moet bij mijn Aldi ook. Ik vind dat wel fijn zelf. Weet je zeker hoed schoon je mandje is en voor medewerkers scheelt het ook met afstand houden
Het was een echt heel erg oude dame hoor. Ze deed t niet met opzet. Ze snapt het gewoon niet zo goed. Mja volgens mij was ze 80 jaar geleden ook al niet echt de slimste.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:11 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat zijn nou typisch mensen die alleen maar aan zichzelf denken, zo'n typisch "ik moet, ongeacht de situatie, ..."-figuur. Ik hoef me al bijna niet meer af te vragen hoe dat kreng zich in het verkeer zou gedragen.
Wat is dan het verschil met een supermarkt in de stad want zo gaat het hier ook al maandenquote:Op zaterdag 18 april 2020 02:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hier is het nog bijna hetzelfde als een maand of twee geleden. Het enige wat veranderd is, is dat er geen mandjes en mandjes met wielen meer zijn, alleen winkelwagentjes. Die staan buiten en een tafeltje met een rol papier en een fles Glassex ernaast. Als je wil mag je je karretje poetsen maar niemand die dat doet.
Binnen gaat alles zijn gewone gangetje. Er liggen wat stickers met die anderhalvemeterpijlen en dat staat ook op de rug van de vakkenvullers. En aan de kassa's hangen platen plexiglas.
Voor de rest is er niets veranderd. Geen paniekerige mensen. Af en toe iemand met zo'n doekje voor zijn mond en dan zie je alle anderen even met de ogen rollen.
Toch wel relaxed, een supermarkt in een dorp.
ik wil al weken een pak bloem kopen. Alleen maar om te paneren of om een sausje te maken. Echt maar 1 pak nodig dus, maar niks! Elke keer schap leeg.quote:Op vrijdag 17 april 2020 10:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Zowel bloem als gist zijn bij veel winkels uitverkocht!
Heel holland bakt! zeker nu men thuis zit.
En de rest van de schappen? Hier nauwelijks iets van het hamsteren gemerkt en heb dan ook het idee dat er niet echt meer wordt gehamsterd.quote:Op zaterdag 18 april 2020 07:55 schreef Aventura het volgende:
[..]
ik wil al weken een pak bloem kopen. Alleen maar om te paneren of om een sausje te maken. Echt maar 1 pak nodig dus, maar niks! Elke keer schap leeg.
Idd ik zie al weken een leeg schap bloem bij ah en vomar hier om de hoek.quote:Op zaterdag 18 april 2020 07:55 schreef Aventura het volgende:
[..]
ik wil al weken een pak bloem kopen. Alleen maar om te paneren of om een sausje te maken. Echt maar 1 pak nodig dus, maar niks! Elke keer schap leeg.
Misschien typisch Nederlands maar in België en Duitsland wordt het dragen van een mondkapje juist aangeraden.quote:Op zaterdag 18 april 2020 02:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
Voor de rest is er niets veranderd. Geen paniekerige mensen. Af en toe iemand met zo'n doekje voor zijn mond en dan zie je alle anderen even met de ogen rollen.
Toch wel relaxed, een supermarkt in een dorp.
Een mondkapje suggereert veiligheid en bescherming en werkt, als de goegemeente eraan meedoet, intimiderend bij degenen die er nog geen dragen. Het is een manier om de mensen mee te laten lopen in het collectief. Voor eigenwijze, tegendraadse burgers is een stuk minder ruimte en tolerantie, zodra het mondkapje is ingeburgerd.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:49 schreef osodevo het volgende:
Misschien typisch Nederlands maar in België en Duitsland wordt het dragen van een mondkapje juist aangeraden.
Nee hoor. In België is het officiële advies nog steeds dat het niet nodig is. Dat zal wel gaan veranderen in de afbouwstrategie van de maatregelen, maar die mondkapjes zijn er nu nog niet eens.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:49 schreef osodevo het volgende:
[..]
Misschien typisch Nederlands maar in België en Duitsland wordt het dragen van een mondkapje juist aangeraden.
Ik heb vorige week geluk gehad bij de Poiesz een pak bloem te kunnen scoren. Poiesz zit wel alleen in de noordelijke provinciesquote:Op zaterdag 18 april 2020 07:55 schreef Aventura het volgende:
[..]
Is dat dan met een wegwerp vochtig doekje ofzo? Als het met zo'n spuit is pakt dus elke klant die spuit vastquote:Op vrijdag 17 april 2020 14:36 schreef Ole het volgende:
[..]
Moet bij mijn Aldi ook. Ik vind dat wel fijn zelf. Weet je zeker hoe schoon je mandje us en voor medewerkers scheelt het ook met afstand houden
Mijn ervaring is dat het rustiger en gemoedelijker is. Onze buurtsuper mogen 65 in, maar als er 20 aanwezig waren was het al druk voor hun doen 😅.quote:Op zaterdag 18 april 2020 06:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat is dan het verschil met een supermarkt in de stad want zo gaat het hier ook al maanden
In het noorden en oosten geen probleem om bloem te krijgen. Wie wil er nog in die randstad wonen nu je meer kan thuiswerken. Verpauperde bende daar.quote:Op zaterdag 18 april 2020 07:55 schreef Aventura het volgende:
[..]
Eerst een stuk papier pakken, daarmee de spuit vasthouden en een ander stuk papier bevochtigenquote:Op zaterdag 18 april 2020 17:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Is dat dan met een wegwerp vochtig doekje ofzo? Als het met zo'n spuit is pakt dus elke klant die spuit vast
Bij mij nog steeds lege vakken bij rijst, pasta en diepvries groente. Brood en dure groente altijd op voorraad geweest, sinds paar dagen eieren ook volledig gevuld.quote:Op zondag 19 april 2020 15:02 schreef Ole het volgende:
Het was weer heerlijk rustig net! Weer de enige klant. Niet gelet op bloem. Vorige keer hadden ze wel spelt en boekweitmeel.
Dit. En neem die verdomde kar mee ipv hem rechts in het pad neer te zetten en jij links op je gemakje je zakje sla uit gaat zoekenquote:Op zondag 19 april 2020 14:38 schreef beantherio het volgende:
Ik wordt gestoord van het getreuzel van sommigen. Pak wat je nodig heb en loop door: ga niet eindeloos staan nadenken over de zin van het leven voordat je een pak yoghurt uit de koeling pakt. Veel te vaak zie ik dat momenteel. Daar ga ik ook niet op wachten trouwens. 1,5 meter afstand houden heeft geen zin als je daardoor vervolgens veel te lang in dezelfde ruimte bent. Snel erin en snel eruit.
kar niet verplichtquote:Op zondag 19 april 2020 15:47 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Bij mij nog steeds lege vakken bij rijst, pasta en diepvries groente. Brood en dure groente altijd op voorraad geweest, sinds paar dagen eieren ook volledig gevuld.
Wel vaak druk in de ochtend uren, bij 10 min. in de supermarkt zeker al 10 mensen langsgelopen zonder afstand te houden. Meerderheid houdt geen afstand, de vakkenvullers ook niet.
Ik zie ook niemand meer de mandjes en karren schoonmaken. Meestal ben ik de enige die een kar gebruikt, ook al hoeven mensen geen munt erin te werpen. Als ik even iets beneden pak, dan buigt iemand over mij heen om iets boven mij te pakken. Overigens is de supermarkt best groot met brede paden.
Bij de ingang staan wel de regels uitgelegd, er zijn ook genoeg karren. Alleen hele maand heb ik mijzelf als enige met kar gezien, niemand wordt er op aangesproken.quote:
Hier ook niet bij elke AH verplicht. Kan per straat verschillen. (Amsterdam)quote:
Het is hier wel verplicht maar ik zie regelmatig mensen zonder kar en die worden nog geholpen ook zonder aangesproken te worden.quote:Op zondag 19 april 2020 20:03 schreef leeell het volgende:
[..]
Hier ook niet bij elke AH verplicht. Kan per straat verschillen. (Amsterdam)
Hier ook ja, bij Dirk wordt er een doekje met de Franse slag overheen gehaald tijdens het wegzetten door het meisje dat er voor staat.quote:Op zondag 19 april 2020 20:05 schreef beantherio het volgende:
In een van de twee supermarkten die ik regelmatig bezoek worden de regels ook niet meer zo streng nageleefd. Nadat er in de eerste week netjes iemand bij de ingang stond die de handgreep van iedere kar bespoot en afveegde (en op verzoek ook de handen van de bezoeker) staat er nu niemand meer en mag je het zelf uitzoeken. Het gevolg: chaos en mensen die het wel doen (sommige vooraf en andere achteraf) en anderen die niets doen.
Misg komt het door het aanbieden van zelfscan-kassa's?quote:Op zondag 19 april 2020 20:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het is hier wel verplicht maar ik zie regelmatig mensen zonder kar en die worden nog geholpen ook zonder aangesproken te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |