twitter:BNODesk twitterde op zondag 22-03-2020 om 18:40:21BREAKING: U.S. Senator Rand Paul has tested positive for coronavirus but is asymptomatic and 'feeling fine,', his office says reageer retweet
twitter:TotalKaiser twitterde op zondag 22-03-2020 om 18:36:41Breaking: #Merkel in Quarantäne. Ihr Arzt hat #COVIDー19. Mehr gleich auf @welt https://t.co/QjhizubK4P reageer retweet
De meeste mensen verkiezen liever een waardig afscheid dan achteraf te horen dat die drie weken IC opname bij voorbaat gedoemd waren om te mislukken, maar dat dat niet besproken is van te voren.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
NL is koploper in mensen vertellen dat men hen zal laten sterven?
Nou, hopelijk doen ze dat in België niet, als ze mijn ouders weigeren te behandelen wanneer er nog IC plaatsen vrij zijn zal ik dat niet kalm opnemen.
Dat dat geen oneindige keuze is en je dus de bal verlegt naar een later moment, namelijk tot wanneer je weer bepaalde restricties moet opheffen, welke effecten dat heeft en in hoeverre je dat allemaal kan kanaliseren.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:37 schreef Cara het volgende:
Wat is het risico aan de boel strenger afsluiten?
Je verlegt de bal niet naar een later moment, je zorgt voor een lagere druk op IC capaciteit.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat dat geen oneindige keuze is en je dus de bal verlegt naar een later moment, namelijk tot wanneer je weer bepaalde restricties moet opheffen, welke effecten dat heeft en in hoeverre je dat allemaal kan kanaliseren.
Iedereen probeert een bepaald optimum te realiseren aan de zorgbelasting en op de wat langere termijn ook de economische gevolgen. Want ook die euro's vertalen zich in mensenlevens als over vier maanden iedereen naar buiten loopt in een zombiestad.
Afbuiging naar... De afgeleide van x is natuurlijk gewoon 1.Je hebt gelijk, ik verwoordde het erg krakkemikkigquote:Op zondag 22 maart 2020 18:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Welke opleiding heb jij genoten dat je zoveel wijsheid inpacht hebt?
Is dit de eerste besmetting van een bekend persoon die asymptomatisch is?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:42 schreef LTVDK het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 22-03-2020 om 18:40:21BREAKING: U.S. Senator Rand Paul has tested positive for coronavirus but is asymptomatic and 'feeling fine,', his office says reageer retweet
Vast nietquote:Op zondag 22 maart 2020 18:45 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Is dit de eerste besmetting van een bekend persoon die asymptomatisch is?
Ja, tot een later moment. Of je moet in een paar weken in staat zijn om die IC capaciteit substantieel uit te breiden, maar ik mag hopen dat zulke overwegingen in de modellering worden meegenomen.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:45 schreef Cara het volgende:
Je verlegt de bal niet naar een later moment, je zorgt voor een lagere druk op IC capaciteit.
Het klopt.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:52 schreef heywoodu het volgende:
Italië komt met een hele lichte daling in de stijging (je snapt wat ik bedoel).
Active cases 46638 (+3957)
Death 5376 (+651)
Recovered 7024 (+952)
Total cases 59138 (+5560)
Weet niet of er nog een regio mist. Bron is een ander forum waar iemand - waarvan ik weet dat het niet een fakenewsposter ofzo is - al geruime tijd iets voor zes uur de cijfers post die altijd correct blijken.
Eens, maar dat verschuiven naar een ander moment is juist iets wat nu nodig is, lijkt mij.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat dat geen oneindige keuze is en je dus de bal verlegt naar een later moment, namelijk tot wanneer je weer bepaalde restricties moet opheffen, welke effecten dat heeft en in hoeverre je dat allemaal kan kanaliseren.
Iedereen probeert een bepaald optimum te realiseren aan de zorgbelasting en op de wat langere termijn ook de economische gevolgen. Want ook die euro's vertalen zich in mensenlevens als over vier maanden iedereen naar buiten loopt in een zombiestad.
Volgens mij is Trump ook over de 60. Zou dus een ramp voor Amerika zijn als hij het krijgt en ook niet geholpen wordtquote:Op zondag 22 maart 2020 18:45 schreef joyvke het volgende:
Dan lees je dat berichtje wat dingen een beetje nuanceert en ben je iets gerust gesteld.
Dan zie je filmpjes van huilende dokters/ zusters, mensen op de gang aan de zuurstof. Geen bedden, op de grond, op de gang.
Dat de leeftijd voor Italië 60 is en voor Spanje 65 voor ze de keuze gaan maken voor wie te helpen en dan maak ik mij dus weer zorgen.
Als het account een vinkje had tenminstequote:
Toch niet op je computerscherm? zometeen krijgt die nog een virus.quote:
Gefeliciteerd. Dus redelijk zeker geen corona (kenmerk) en dat doe ik naast grappigquote:
beweust...quote:Op zondag 22 maart 2020 18:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Dus redelijk zeker geen corona (kenmerk) en dat doe ik naast grappigzeggen of beweust dat we niet gelijk iedereen van Covid19 moeten verdenken omdat die waterig ogen heeft en niest...... iets met hooikoorts... snappie
.
Honten die miauw zegguh schijnen corona vrij te sijnquote:Op zondag 22 maart 2020 18:49 schreef Tengano het volgende:
Ik ben gek op honden en durf die ook niet meer te aaien. Ben bang dat zei ook voor het transport van het virus zorgen omdat allerlei andere mensen zo'n hont ook aaien.
Sie schaft das nicht.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:49 schreef SecretStoryWous het volgende:
BREAKING:
Merkel in thuisquarantaine na contact met besmette arts.
https://nos.nl/liveblog/2(...)od-in-duitsland.html
Dat lijkt mij als leek ook, maar dat lijken me toch overwegingen die ik zelfs als leek kan maken, dus waarvan ik mag aannemen dat die in de besluitvorming ook zijn meegewogen.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens, maar dat verschuiven naar een ander moment is juist iets wat nu nodig is, lijkt mij.
Zorg is niet voorbereid (geen mondkapjes, niet genoeg beademingsapparatuur)
RIVM/GGD is niet voorbereid, geen tests om te kunnen testen > isoleren
Daarom zou een kleine pauze van een paar weken prima kunnen helpen om dit allemaal straks beter aan te pakken.
Dan negeer je toch alle honten even.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:49 schreef Tengano het volgende:
Ik ben gek op honden en durf die ook niet meer te aaien. Ben bang dat zei ook voor het transport van het virus zorgen omdat allerlei andere mensen zo'n hont ook aaien.
Ik hou zo van honden dat ze toch wel naar me toekomen, alleen aai ik ze niet meer.quote:
Topic gaat hard dus misschien al gepost. Komt van Telegraaf over artikel dat winkels mogelijk dicht gaan volgende week.quote:Een straatverbod met uitzondering van eenmaal daags een boodschap, zoals in Frankrijk of Italië, is niet aan de orde.
Redelijk epicentrumpje wel.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:49 schreef Ericr het volgende:
Hoe is het percentage in Valencia? Blijkbaar was de wedstrijd Atalanta - Valencia nogal nucleair als het gaat om verspreiding.
https://www.nu.nl/coronav(...)ingen-in-italie.htmlquote:Minister Grapperhaus: Plaatsvervangend beschamend
Minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) heeft bij EenVandaag gezegd dat hij het niet eens is met de manier waarop veel Nederlanders met de maatregelen omtrent het coronavirus omgaan. "Het is plaatsvervangend beschamend als ik zie dat mensen in de zorg in Brabant zich helemaal uit de naad werken en tegelijkertijd mensen in groepen van veertig door een bos lopen", zegt hij.
Maandagavond vindt er volgens Grapperhaus een crisisoverleg plaats waarbij nieuwe maatregelen worden besproken.
Dan nog zal je de hekspringers en inklimmers zien die er een kijk-ons sportuitje van maken.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:36 schreef -river- het volgende:
Blijkbaar moeten hier wegen naar het strand en parken gesloten worden voor domkoppen de ernst inzien van dit virus.
klinkt erg onrealistischquote:Op zondag 22 maart 2020 18:52 schreef Alxander het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)gelen-gaan-zien.html
Volgens dit artikel verwachten we in een somber scenario van het RIVM dat we 2500 mensen op de IC hebben, eind mei. We zitten nu op 400
Een snelle rekensom. 2500/400 = 6.25 verdubbeling. Over 60 dagen (6.25^(1/60)) = ~3.1% groeipercentage per dag. Klinkt niet heel erg somber in mijn ogen of wel?
Dus toch morgenavond nieuwe maatregelenquote:Op zondag 22 maart 2020 18:52 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)ingen-in-italie.html
Ik heb een hond, en laat hem niet eens aaien door anderen/vreemden.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:52 schreef Tengano het volgende:
Maar ik weet dus niet of mijn theorie echt klopt dat een hont dat coronavirus met zich mee kan dragen doordat hij door een besmeet iemand is geaaid of aangehoest.
😔quote:Op zondag 22 maart 2020 18:48 schreef Noek het volgende:
Mn vader die momenteel elke dag wordt behandeld wordt voor kanker wil niet beademd worden. Mn moeder die chronisch longpatiënt is wel. Durf ze niet te zeggen dat ze geen keuze hebben.
Nou daar ben ik dus niet meer zo overtuigd van, vandaar mijn kritiek.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat lijkt mij als leek ook, maar dat lijken me toch overwegingen die ik zelfs als leek kan maken, dus waarvan ik mag aannemen dat die in de besluitvorming ook zijn meegewogen.
Hoewel de grootste inschattingsfout lijkt te zijn geweest de bereidwilligheid van mensen om vrij dwingende adviezen op te volgen. Dat 10 procent dat in de wind slaat kan je voorspellen; dat 60 procent dat doet niet. Gok ik.
Goedzo, aanpakken die aso'squote:Op zondag 22 maart 2020 18:52 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)ingen-in-italie.html
Na een tijd gaan er ook weer mensen van de IC af, of overlijden. Zal wel paar procenten schelen, weet alleen niet hoe veel.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:52 schreef Alxander het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)gelen-gaan-zien.html
Volgens dit artikel verwachten we in een somber scenario van het RIVM dat we 2500 mensen op de IC hebben, eind mei. We zitten nu op 400
Een snelle rekensom. 2500/400 = 6.25 verdubbeling. Over 60 dagen (6.25^(1/60)) = ~3.1% groeipercentage per dag. Klinkt niet heel erg somber in mijn ogen of wel?
gewoon 1,5m afstandquote:Op zondag 22 maart 2020 18:53 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ik heb een hond, en laat hem niet eens aaien door anderen/vreemden.
https://nos.nl/artikel/23(...)en-de-straat-op.htmlquote:Op zondag 22 maart 2020 18:53 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dus toch morgenavond nieuwe maatregelen
Ai, die valt ook niet helemaal buiten de risicogroepenquote:Op zondag 22 maart 2020 18:49 schreef SecretStoryWous het volgende:
BREAKING:
Die van jou loopt dan wss ook niet los, want anders heb je daar weinig controle over.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:53 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ik heb een hond, en laat hem niet eens aaien door anderen/vreemden.
Nee klopt inderdaad, hier in de buurt is ook een losloop verbod.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:55 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die van jou loopt dan wss ook niet los, want anders heb je daar weinig controle over.
Is dat die pedo?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:54 schreef Sfancta het volgende:
Operazanger Plácido Domingo (79) heeft op Facebook laten weten dat hij besmet is met het coronavirus. De Spaanse artiest en zijn familie zitten in isolatie.
link?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:55 schreef phoenyx het volgende:
Waarom is die youtube video verwijderd over het corona virus in vergelijking met andere virussen?
O o, die had nogal moeite met 1,5 meter afstand. Vooral bij vrouwen.quote:
Volledige lockdown (als in niet meer de deur uit) is ook echt niet nodig en het voordeel wat het zal opleveren t.o.v. de maatregelen in bijvoorbeeld Duitsland is ook zeer klein, terwijl je wel meer onrust veroorzaakt en vrijheden afpakt.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:51 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Topic gaat hard dus misschien al gepost. Komt van Telegraaf over artikel dat winkels mogelijk dicht gaan volgende week.
Dus iig nog even geen lockdown.
Ik zat bij haar persco net te denken. Wat als zij het krijgt. Ze is niet de jongste en ook zeker niet de gezondste.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:49 schreef SecretStoryWous het volgende:
BREAKING:
Die doen alles bigger.quote:
quote:Op zondag 22 maart 2020 18:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volledige lockdown (als in niet meer de deur uit) is ook echt niet nodig en het voordeel wat het zal opleveren t.o.v. de maatregelen in bijvoorbeeld Duitsland is ook zeer klein, terwijl je wel meer onrust veroorzaakt en vrijheden afpakt.
Gewoon Duitsland volgen, maar vooral ook HANDHAVEN. Je hoeft maar 2-3 mensen die als eerste overtredingen begaan er uit te pakken en dit groot in het nieuws te brengen en de rest volgt echt wel.
Dit dus. En niet meer online lezen lukt me echt nietquote:Op zondag 22 maart 2020 18:45 schreef joyvke het volgende:
Dan lees je dat berichtje wat dingen een beetje nuanceert en ben je iets gerust gesteld.
Dan zie je filmpjes van huilende dokters/ zusters, mensen op de gang aan de zuurstof. Geen bedden, op de grond, op de gang.
Dat de leeftijd voor Italië 60 is en voor Spanje 65 voor ze de keuze gaan maken voor wie te helpen en dan maak ik mij dus weer zorgen.
Het valt niet te handhaven. We hebben 80 duizend agenten. En 17 miljoen Nederlanders.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Volledige lockdown (als in niet meer de deur uit) is ook echt niet nodig en het voordeel wat het zal opleveren t.o.v. de maatregelen in bijvoorbeeld Duitsland is ook zeer klein, terwijl je wel meer onrust veroorzaakt en vrijheden afpakt.
Gewoon Duitsland volgen, maar vooral ook HANDHAVEN. Je hoeft maar 2-3 mensen die als eerste overtredingen begaan er uit te pakken en dit groot in het nieuws te brengen en de rest volgt echt wel.
Die zijn binnen een week Italie voorbij. Aantal doden zal daar binnenkort ook wel flink oplopenquote:
tja, geruchtenquote:Op zondag 22 maart 2020 18:57 schreef StateOfMind het volgende:
Ik hoorde net op de radio een gesprek waarin men sprak dat als men zich niet aan de adviezen hield en nog massaal bijeen zou komen rat dan alle winkels dicht gaan.
Klopt dat?
Idd ja.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat lijkt wel het plan te zijn als je o.a. de Telegraaf moet geloven.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:57 schreef StateOfMind het volgende:
Ik hoorde net op de radio een gesprek waarin men sprak dat als men zich niet aan de adviezen hield en nog massaal bijeen zou komen rat dan alle winkels dicht gaan.
Klopt dat?
Minister Grapperhaus: Plaatsvervangend beschamendquote:Op zondag 22 maart 2020 18:57 schreef StateOfMind het volgende:
Klopt dat?
Ja prima, maar ze doen precies hetzelfde in Italië.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Eigenlijk is het aantal doden ook niet heel interessant meer om te vergelijken. Niet te vergelijken met Italië bijvoorbeeld. Bij ons is dat kunstmatig laag omdat veel mensen in verpleeghuizen niet getest worden maar wel overlijden aan corona.
Alleen ziekenhuisopnames en aantal op IC telt nog.
Het valt zeker wel te handhaven.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het valt niet te handhaven. We hebben 80 duizend agenten. En 17 miljoen Nederlanders.
Precies. Pak een paar van die nono's die met gezin plus oma zich in de kudde storten per regio en meet het breed uit.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Politie klaar voor extra maatregelen, mogelijk meer agenten de straat opquote:Op zondag 22 maart 2020 18:57 schreef Zeroku het volgende:
[..]handhaven is oprecht de way to go.
Nu hopen dat er niet te veel bezuinigd is op blauw op straat..
Virus kan op organisch (levend) celmateriaal dagen overleven. Op dood hout alleen al 4 dagen.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:52 schreef Tengano het volgende:
Maar ik weet dus niet of mijn theorie echt klopt dat een hont dat coronavirus met zich mee kan dragen doordat hij door een besmeet iemand is geaaid of aangehoest.
quote:It turned out that in most Roma neighborhoods the bans were not respected. People are not bothered by the increased police presence and continue to gather in large groups without the use of masks and gloves. Many Roma who have returned from abroad also do not comply with the mandatory 14-day quarantine. Although well informed about the infection, they refuse to go home.
"Gypsies can't catch coronavirus, we're iron," "I'm tired of staying inside. If it's written to get sick, we will. " Thus, the Roma comment on the danger of infection.
Ik heb alleen een balkon in de schaduwquote:Op zondag 22 maart 2020 18:59 schreef Tengano het volgende:
Met zo'n lockdown heb je wel mazzel als je een grote tuin hebt.
Mogelijk. Misschien niet. Weten wij veel.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:59 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja prima, maar ze doen precies hetzelfde in Italië.
Dream on. In de dorpjes waar de politie is wegbezuinigd trekt Niemand zich er iets van aan.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het valt zeker wel te handhaven.
80% van de Nederlanders houdt zich al aan de regels. Het is niet alsof 17 miljoen mensen op straat gaan staan en elkaar gaan knuffelen natuurlijk. Bij nog strengere maatregelen zullen nog meer mensen zich er aan gaan houden en dan hou je maar een heel klein deel over waar je even een paar keer hard moet optreden.
Ben benieuwd hoe de Amerikaanse samenleving daarmee om zal gaan met alle wapens en maatschappelijke tegenstellingen en straks ook de economische gevolgen.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die zijn binnen een week Italie voorbij. Aantal doden zal daar binnenkort ook wel flink oplopen
quote:Op zondag 22 maart 2020 19:00 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik heb alleen een balkon in de schaduw
Geen supergrote tuin hier, maar wel groot genoeg om 's zomers lekker van te genieten.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:59 schreef Tengano het volgende:
Het waren er toch een uur geleden 11.000? Maar wow wat een getallenquote:Op zondag 22 maart 2020 18:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die zijn binnen een week Italie voorbij. Aantal doden zal daar binnenkort ook wel flink oplopen
Weten ze niet dat het virus op ijzeren oppervlakten ook dagen blijft overlevenquote:Op zondag 22 maart 2020 19:00 schreef Pumpalov het volgende:
"Gypsies can't catch coronavirus, we're iron,"
Bummerquote:Op zondag 22 maart 2020 19:00 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dat staat anders in meerdere bronnen.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mogelijk. Misschien niet. Weten wij veel.
Dit is niet waar. In verpleeghuizen wordt gewoon getest bij verdenking omdat een positieve uitslag van belang is voor isolatiemaatregelen en evt. bezoek.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Eigenlijk is het aantal doden ook niet heel interessant meer om te vergelijken. Niet te vergelijken met Italië bijvoorbeeld. Bij ons is dat kunstmatig laag omdat veel mensen in verpleeghuizen niet getest worden maar wel overlijden aan corona.
Alleen ziekenhuisopnames en aantal op IC telt nog.
Ik ben daar helemaal voor.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:58 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
tja, geruchten
https://www.telegraaf.nl/(...)r-winkels-te-sluiten
Wel lekker in de zomer met 40 graden.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:00 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik heb vandaag gehoord van niet. Iemand die werkt op een afdeling van 40 man. 4 al overleden aan corona. Denken ze. Niet allemaal getest.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:02 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dit is niet waar. In verpleeghuizen wordt gewoon getest bij verdenking omdat een positieve uitslag van belang is voor isolatiemaatregelen en evt. bezoek.
Ben benieuwd of die zich bewegingsrestricties laten opleggen door de overheid.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe de Amerikaanse samenleving daar mee om zal gaan met alle wapens en maatschappelijke tegenstellingen en straks ook de economische gevolgen.
Oh das ook wel lekkerquote:Op zondag 22 maart 2020 19:03 schreef kilon het volgende:
[..]
Wel lekker in de zomer met 40 graden.
Mijn balkon is op het oosten. Dus in de ochtend heerlijk zon. Vanaf een uur of 1, 2 (afhankelijk van de maand) is het wel afgelopen.
Alles is een gok. Het feit dat het in China nog steeds niet opgelost lijkt te zijn maakt dit heel duidelijk.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tijdig? Als volgende week de IC's vol liggen en je hebt daarna twee weken nodig om effect te merken is dat niet op tijd.
Je opmerking over België slaat natuurlijk nergens op.
BOA's ? en ik meld mij graag aan als wannabe handhaver (wensvervulling van mijn opa, hoofdagent)quote:Op zondag 22 maart 2020 18:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het valt niet te handhaven. We hebben 80 duizend agenten. En 17 miljoen Nederlanders.
Het huis wordt geïsoleerd van de buitenwereld, maar niet de patiënten onderling van elkaar met FFP2 maskers. Een test is in dat geval heel wat goedkoper en minder belastend voor verpleging en verzorging. Ik ken genoeg verpleeghuisartsen in mijn directe omgeving. Paniekzaaierij.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb vandaag gehoord van niet. Iemand die werkt op een afdeling van 40 man. 4 al overleden aan corona. Denken ze. Niet allemaal getest.
In dat hele huis wordt geïsoleerd gewerkt.
Je ziet dat met nu er eindelijk mooi weer is, veel mensen zich niet laten weerhouden om naar buiten te gaan en schijt te hebben aan die 1,5 meter. Horrorscenario incoming....quote:Op zondag 22 maart 2020 19:02 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)coronavirus-covid-19 confronterend artikel mocht het uitkomen
Dat wordt even beven voor haarquote:Op zondag 22 maart 2020 18:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ai, die valt ook niet helemaal buiten de risicogroepen
Inderdaad, het wantrouwen richting de overheid schijnt daar veel groter te zijn dan in Europa.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ben benieuwd of die zich bewegingsrestricties laten opleggen door de overheid.
Gek zeg, Ic-bedden,zorgpersoneel, politie, allemaal wegbezuinigd. Het enige goede aan deze crisis is dat weer allemaal worden wakker geschud. Bouw dijken en bid voor zonneschijn en niet andersom. Dit land wordt zichtbaar bestuurd door mensen die gewend zijn aan een stabiele situatie zonder serieuze bedreigingen.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dream on. In de dorpjes waar de politie is wegbezuinigd trekt Niemand zich er iets van aan.
Wordt wat in de zomer als dit nog speeltquote:Op zondag 22 maart 2020 19:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je ziet dat met nu er eindelijk mooi weer is, veel mensen zich niet laten weerhouden om naar buiten te gaan en schijt te hebben aan die 1,5 meter. Horrorscenario incoming....
quote:Een van de onzekerheden is het aantal dagen dat iemand met het coronavirus op de intensive care blijft liggen. Het RIVM gaat nu uit van tien dagen. Mocht dat gemiddeld langer zijn, dan zal het aantal coronapatiënten dat tegelijk op de IC ligt hoger zijn, en de piek ook hoger liggen.
Zou mij persoonlijk niet zoveel uitmaken want hou sowieso wel meer dan 1.5 meter afstand als ik een zigeuner ziequote:
Wat jij wil. Ik heb een betrouwbare bron die anders zegt. Dan geloof je het toch niet. Kan mij het schelen.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:05 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Het huis wordt geïsoleerd van de buitenwereld, maar niet de patiënten onderling van elkaar met FFP2 maskers. Een test is in dat geval heel wat goedkoper en minder belastend voor verpleging en verzorging. Ik ken genoeg verpleeghuisartsen in mijn directe omgeving. Paniekzaaierij.
Wie zegt dat 10 dagen het meest gunstige scenario is?quote:Op zondag 22 maart 2020 19:06 schreef Kyran het volgende:
Ik heb vaak kritiek op het RIVM, omdat ze ALTIJD uitgaan van de meest gunstige situatie.
Mooi voorbeeld van:
[..]
Ik gok dat er ergens een tipping point qua besmettingen is waarboven de boel onbeheersbaar wordt en dat China daar nu weer onder zit, maar als die niet uitkijken gaat het daar zo weer woekeren.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alles is een gok. Het feit dat het in China nog steeds niet opgelost lijkt te zijn maakt dit heel duidelijk.
De gouverneur van Californië verwacht dat, ondanks dat zijn staat al in quarantaine is, 20 miljoenen mensen in zijn staat besmet zullen raken.quote:
Als ik naar dat kaartje kijk waar genoeg mensen verspreid over Nederland besmet zijn, is het niet meer tegen te houden. Je kunt hooguit voor je eigen veiligheid zorgen maar niet hoe anderen risico's nemen.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:06 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Wordt wat in de zomer als dit nog speelt
Mwah ik vond het wel een goed stuk qua toelichting, ze hebben vast gegevens van het verloop tot nu toequote:Op zondag 22 maart 2020 19:06 schreef Kyran het volgende:
Ik heb vaak kritiek op het RIVM, omdat ze ALTIJD uitgaan van de meest gunstige situatie.
Mooi voorbeeld van:
[..]
Waarom zouden ze niet testen dan? Dat zou betekenen dat iedereen in isolatie moet, constant. Iedereen die ooit langer dan een uur een FFP2 masker heeft opgehad weet dat dat gekkenwerk is.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat jij wil. Ik heb een betrouwbare bron die anders zegt. Dan geloof je het toch niet. Kan mij het schelen.
651 dodenquote:Op zondag 22 maart 2020 19:06 schreef Blueheeler het volgende:
Heeft iemand voor mij de cijfers voor Italië van vandaag?
Alvast bedankt.
Geen capaciteit. En geen prioriteit. We kunnen er maar 1000 per dag testen in NL.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:08 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Waarom zouden ze niet testen dan? Dat zou betekenen dat iedereen in isolatie moet, constant. Iedereen die ooit langer dan een uur een FFP2 masker heeft opgehad weet dat dat gekkenwerk is.
hoezo?quote:Op zondag 22 maart 2020 19:09 schreef Friday12 het volgende:
Mijn ma wilde morgen gewoon gaan werkenzo ben ff boos geworden
Daar zijn nog wel genoeg opties voor te bedenken, voor die handhaving.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel wat voorbarig.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De gouverneur van Californië verwacht dat, ondanks dat zijn staat al in quarantaine is, 20 miljoenen mensen in zijn staat besmet zullen raken.
En dat is dan 1 staat.
gewoon idioot. Naast Covid-19 hebben we nu ook de 2 e virus in omloop. Debiel-20quote:Op zondag 22 maart 2020 19:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je ziet dat met nu er eindelijk mooi weer is, veel mensen zich niet laten weerhouden om naar buiten te gaan en schijt te hebben aan die 1,5 meter. Horrorscenario incoming....
Had vorige week dacht ik gelezen dat ze de piek vandaag dachten te krijgen. Nou zeg gisteren / vandaag...quote:Op zondag 22 maart 2020 19:09 schreef VacaLoca het volgende:
Yes, hopelijk is de piek bereikt gister in Italië. Let's hope.
8500x heen en weer joggen en je hebt een marathon.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:07 schreef Maver24 het volgende:
Ik heb een balkon van 2m diep en 5m breed 😀
Die 1000 is niet waar. We testen momenteel fors meer. De eerste weken testten we gemiddeld 1000 per dag, nu is er opgeschaald. Je getallen en redenatie kloppen niet. Dat ga je natuurlijk nooit meer toegeven dus praten we te ver langs elkaar heen. Agree to disagree.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Geen capaciteit. En geen prioriteit. We kunnen er maar 1000 per dag testen in NL.
Ik denk dat het er flink meer worden.... minimaal 60 tot 80% van de 39.6 miljoen waarvan een flink deel voor "struggle for life" in een systeem waar zorg niet de norm is.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De gouverneur van Californië verwacht dat, ondanks dat zijn staat al in quarantaine is, 20 miljoenen mensen in zijn staat besmet zullen raken.
En dat is dan 1 staat.
Dat woekerde al, maar komt pas nu aan het licht. Alsof je tijdens een herniascan kanker ontdekt.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:10 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
gewoon idioot. Naast Covid-19 hebben we nu ook de 2 e virus in omloop. Debiel-20
quote:Op zondag 22 maart 2020 19:10 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
gewoon idioot. Naast Covid-19 hebben we nu ook de 2 e virus in omloop. Debiel-20
Italy 59,138 +5,560 5,476 +651quote:Op zondag 22 maart 2020 19:11 schreef StateOfMind het volgende:
Wat zijn trouwens de nieuwe cijfers van Italië?
En liggen die in de lijn van de iets ingezette afvlakking?
Ik ben al blij met mijn balkon, als ik lees dat er mensen zijn die zelfs dat niet hebbenquote:Op zondag 22 maart 2020 18:59 schreef Tengano het volgende:
quote:Op zondag 22 maart 2020 19:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat woekerde al, maar komt pas nu aan het licht. Alsof je tijdens een herniascan kanker ontdekt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Moest even flink zoeken maar heb gevonden welke verwijderd wasquote:
Hoe verhouden die groeicijfers zich ten opzichte van gisteren (en eersgisteren)?quote:
Eén schaaplengte.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:14 schreef Tengano het volgende:
Ik heb ook het idee dat onze minder inheemse medelanders eveneens andere inzichten hebben over hoeveel 1,5 meter nou eigenlijk is.
Laagste procentuele stijging.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hoe verhouden die groeicijfers zich ten opzichte van gisteren (en eersgisteren)?
Hoe gaat het met je vriendin?quote:Op zondag 22 maart 2020 19:06 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Er wonen daar 300 miljoen mensen
Veel testen, dan tref je ook meer aan.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Waar komen die +14000 nieuwe cases van de VS nou vandaan?
https://www.worldometers.info/coronavirus/
klopt toch niet lijkt me.
lijkt mij gewoon ontopicquote:Op zondag 22 maart 2020 19:15 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Moest even flink zoeken maar heb gevonden welke verwijderd was
Aangezien je daarom vroeg eerder
Als je op USA klikt en ver naar beneden scrolt zie je in welke staten en op basis van welke bronnen het getal is!quote:Op zondag 22 maart 2020 19:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
updates per uur?quote:Op zondag 22 maart 2020 19:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Die zijn pas enkele dagen echt aan het testen. Als wij alle Europese landen bij elkaar optellen komen we rond de zelfde cijfers uit.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zucht, ik bedoel dat nergens zoveel cases vermeld worden. Alleen in NY vandaag 4000. Geen enkele andere staat meldt duizenden cases.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:17 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Veel testen, dan tref je ook meer aan.
New York is al lang de 10k gepasseerdquote:Op zondag 22 maart 2020 19:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zucht, ik bedoel dat nergens zoveel cases vermeld worden. Alleen in NY vandaag 4000. Geen enkele andere staat meldt duizenden cases.
Volgens mij is het glitch op worldometers want andere bronnen melden dit ook niet.
Dat is toch wel voorzichtig positief te noemen, voorzover je die situatie zo kunt noemen.quote:
maar niet in 1 dag. Waar ik op doel is dat worldometers +14000 nieuwe cases aangeeft.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:20 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
New York is al lang de 10k gepasseerd
+13960 vandaag, gister 4860, eergister 5594, aantal gevallen per dag loopt rap op daar ja. Verschillende staten (New York, Michigan, Louisiana oa) hebben een hogere infectie-graad dan NL.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:11 schreef wokkelfok het volgende:
Amerika op +94 vandaag. Dat kan wel eens hard gaan nu, maar met 300 miljoen inwoners gat het sowieso hard.
Klopt, maar wel zorgwekkend met hun krakkemikkige zorgsysteem wat onbetaalbaar is voor velen. Enorme kloof tussen arm en rijk, dakloosheid en ieder voor zich cultuur met makkelijk ontslagrecht. Ze leven daar al jaren boven hun stand. Niet raar als het finaal mis gaat.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:18 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
VS gaat snel italie voorbij, niet heel verwonderlijk imo.
Dat is inderdaad wat afwijkend, zie het niet zo 123 terug in andere meters.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
maar niet in 1 dag. Waar ik op doel is dat worldometers +14000 nieuwe cases aangeeft.
edit: mogelijk dus een glitch. We wachten af.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
maar niet in 1 dag. Waar ik op doel is dat worldometers +14000 nieuwe cases aangeeft.
Het is volgens mij een glitch. Wordt ook gemeld op reddit. Als je alle aantallen van afzonderlijke staten optelt kom je hoogstend op +8000 voor vandaag. niet +14000.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
+13960 vandaag, gister 4860, eergister 5594, aantal gevallen per dag loopt rap op daar ja. Verschillende staten (New York, Michigan, Louisiana oa) hebben een hogere infectie-graad dan NL.
Zag gisteren op het journaal dat men ondanks ziek te zijn gewoon doorwerken want anders geen inkomsten.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:21 schreef kwiwi het volgende:
Ik vraag me echt af wat er in de VS gaat gebeuren qua doden, met zoveel mensen zonder zorgverzekering..
Zie het al idd, totaal aantal cases is per ongeluk als nieuwe cases erbij opgeteld. NYS had vandaag 4000 nieuwe cases.quote:
De regering is het leidende resultaat van de samenleving.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:10 schreef Stefanovich het volgende:
Gaan we regering verantwoordelijk houden als over 2 weken blijkt dat we italie achterna zijn gegaan? Of ligt de schuld dan met name bij de samenleving zelf? Ik vind dat er al harder opgetreden moet worden. Het is al lang tijd voor een samenscholingsverbod.
Ben bang dat die cijfers gekleurd zijn ivm de zorg kosten daar.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:18 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
VS gaat snel italie voorbij, niet heel verwonderlijk imo.
En dat blijft ook wel de Amerikaanse mentaliteit ja, daarom werkte Obama-care daar ook niet (of in ieder geval niet zoals het de bedoeling was)quote:Op zondag 22 maart 2020 19:23 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Zag gisteren op het journaal dat men ondanks ziek te zijn gewoon doorwerken want anders geen inkomsten.
#TeDomOmTePoepenquote:Op zondag 22 maart 2020 19:24 schreef Fukushima het volgende:
Kijk wij vinden Peter
hier een verschrikkelijke nar, maar zo’n iemand mag eigenlijk niet dit soort berichten plaatsen, want hij heeft genoeg volgers.
Nu krijg je onderstaand, dit is dus mijn buurman die lekker met zijn allen aan het bbq’en zijn nu![]()
[ afbeelding ]
Hoeveel in Italië?quote:Op zondag 22 maart 2020 19:25 schreef KingRoland het volgende:
die +46 van China is echt lachwekkend
1.5 miljard inwoners en dan zo weinig
twitter:AzG_nl twitterde op zondag 22-03-2020 om 15:43:22We hebben een opblaasbaar noodziekenhuis met 50 bedden naar Iran gestuurd. Een team van 9 artsen gaat samen met lokaal medisch personeel ernstig zieke coronapatiënten behandelen. #corona #coronavirus #COVID19 https://t.co/BN9xRMkh4p reageer retweet
mja,quote:Op zondag 22 maart 2020 19:20 schreef speknek het volgende:
Italië "maar" 651, na 793 gisteren is mooi. Hopelijk is het een trend en niet een eendaagse aberratie.
horrorquote:Op zondag 22 maart 2020 19:21 schreef kwiwi het volgende:
Ik vraag me echt af wat er in de VS gaat gebeuren qua doden, met zoveel mensen zonder zorgverzekering..
Want we hebben die artsen niet in NL nodig?quote:Op zondag 22 maart 2020 19:26 schreef tompsv18 het volgende:
twitter:AzG_nl twitterde op zondag 22-03-2020 om 15:43:22We hebben een opblaasbaar noodziekenhuis met 50 bedden naar Iran gestuurd. Een team van 9 artsen gaat samen met lokaal medisch personeel ernstig zieke coronapatiënten behandelen. #corona #coronavirus #COVID19 https://t.co/BN9xRMkh4p reageer retweet
1.4quote:Op zondag 22 maart 2020 19:25 schreef KingRoland het volgende:
Maar Peter heeft overal verstand van, dus als hij het zegt...quote:Op zondag 22 maart 2020 19:24 schreef Fukushima het volgende:
Kijk wij vinden Peter hier een verschrikkelijke nar, maar zo’n iemand mag eigenlijk niet dit soort berichten plaatsen, want hij heeft genoeg volgers.
Nu krijg je onderstaand, dit is dus mijn buurman die lekker met zijn allen aan het bbq’en zijn nu![]()
[ afbeelding ]
Ze schatten dat het je gemiddeld $35.000 kost als je voor corona behandeld moet worden.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt, maar wel zorgwekkend met hun krakkemikkige zorgsysteem wat onbetaalbaar is voor velen. Enorme kloof tussen arm en rijk, dakloosheid en ieder voor zich cultuur met makkelijk ontslagrecht. Ze leven daar al jaren boven hun stand. Niet raar als het finaal mis gaat.
Ja, dat dus. En bedden. Bizar.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Want we hebben die artsen niet in NL nodig?
Maar de stijging wordt wel minder hoog.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:26 schreef crystal_meth het volgende:
mja,
345, 473, 429, 625, 793, 651
Dan lijkt de trend nog steeds stijgend...
Niet alleen in Italië, denk dat in veel landen overledenen (zonder in het ziekenhuis terecht te zijn gekomen) niet meer getest worden op coronaquote:Op zondag 22 maart 2020 19:26 schreef VacaLoca het volgende:
Zou in de hectiek in Italië elke overledene nog wel getest zijn/worden op corona? Anders krijg je dat mensen die overlijden aan gewone griep nu toegekend gaan worden aan corona.
Ook wel benieuwd naar wat oversterfte straks blijkt te zijn geweest. Wellicht door alle maatregelen stuk stuk minder doden door gewone griep en ook overlap in mensen die als ze niet aan corona dood waren gegaan wel dood gegaan waren aan de gewone griep.
Genoeg mensen die het geloven.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:25 schreef KingRoland het volgende:
over een maandje misschien nog maar 0.9 als ze de lockdown opheffenquote:
Al kostte het 2000$, dat kunnen veel mensen daar gewoonweg niet betalen.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ze schatten dat het je gemiddeld $35.000 kost als je voor corona behandeld moet worden.
Die 9-11 actie valt straks helemaal in het nietquote:Op zondag 22 maart 2020 19:23 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Zag gisteren op het journaal dat men ondanks ziek te zijn gewoon doorwerken want anders geen inkomsten.
Ik vraag me af wat er in de bovenkamer van dit soort besluitnemers gaande is.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:26 schreef tompsv18 het volgende:
Enorm probleem dusquote:Op zondag 22 maart 2020 19:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ze schatten dat het je gemiddeld $35.000 kost als je voor corona behandeld moet worden.
En dat in combinatie met het wapenbezitquote:Op zondag 22 maart 2020 19:21 schreef kwiwi het volgende:
Dat was in Irak toch, dat die 300.000-400.000 man naar dat heiligdom gingen?quote:Op zondag 22 maart 2020 19:29 schreef HeatWave het volgende:
Lekker hulp naar Iran sturen terwijl die mensen door overheids barricade breken om toch maar bij hun heilige kutplek te komen.
Is dit vandaag?quote:
Ik vind het wel goed dat zoveel mensen zich beschikbaar stellen voor het grote herd immunity experiment.quote:
Dat doen ze serieus?quote:Op zondag 22 maart 2020 19:29 schreef HeatWave het volgende:
Lekker hulp naar Iran sturen terwijl die mensen door overheids barricade breken om toch maar bij hun heilige kutplek te komen.
Wie is Steve?quote:Op zondag 22 maart 2020 19:22 schreef HeatWave het volgende:
Steve is weer live, maar Youtube vertikt het om notificaties te sturen of hem in de subscription te laten zien, voor de zoveelste keer.
quote:
twitter:alimkheraj twitterde op zondag 22-03-2020 om 14:57:30totally cool and fine scenes in victoria park right now https://t.co/0y9gdjHQdH reageer retweet
Een flat clicker!quote:Op zondag 22 maart 2020 19:31 schreef -XOR- het volgende:
In Zwitserland kreeg je gister blijkbaar een muismat en een sleutelhanger als je je liet testen:
Switzerland 6,863 +1,248 80 +24
quote:
twitter:TPlattss twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:44:02This country is full of absolute morons. https://t.co/8lcYHuk9K4 reageer retweet
Wat?quote:Op zondag 22 maart 2020 19:31 schreef -XOR- het volgende:
In Zwitserland kreeg je gister blijkbaar een muismat en een sleutelhanger als je je liet testen:
Dat kettinkje is zeker de 100 personen scheiding of wat ze daar ook hanterenquote:
quote:Op zondag 22 maart 2020 19:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind het wel goed dat zoveel mensen zich beschikbaar stellen voor het grote herd immunity experiment.
het is hier in Nederland op veel plekken niet anders hoorquote:Op zondag 22 maart 2020 19:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind het wel goed dat zoveel mensen zich beschikbaar stellen voor het grote herd immunity experiment.
Gates heeft meer gedaan voor de mensheid dan alle conspiracy gekkies bij elkaar. Deel dit soort onzin niet aub.quote:
We benne op de wereld om elkaar om elkaar te helpen nietwaar?quote:Op zondag 22 maart 2020 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er in de bovenkamer van dit soort besluitnemers gaande is.
Allemaal infected zombies.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:33 schreef tompsv18 het volgende:
[..]twitter:TPlattss twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:44:02This country is full of absolute morons. https://t.co/8lcYHuk9K4 reageer retweet
Een vleermuismat?quote:Op zondag 22 maart 2020 19:31 schreef -XOR- het volgende:
Nee, natuurlijk niet , dat was een grapje. Maar die hadden gister wel een extreem hoog aantal nieuwe besmettingen. Denk dat mensen gewoon hebben gewacht tot het weekend.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat?Je krijgt hier trouwens ook promotiespul als je bloed gaat doneren, en bij elke 5x ofzo wordt het cadeau groter tot aan een weekend weg aan toe
Er zit onder ander een verpleegkundige en een apothekersassistente bij die BBQ. Vinden alles zwaaaar overtrokken en schermen met die rivm griep cijfersquote:Op zondag 22 maart 2020 19:27 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar Peter heeft overal verstand van, dus als hij het zegt...![]()
Dat ze die flapdrol nog overal uitnodigenprima als het gaat over criminele zaken, maar laat die gast voor de rest lekker thuis.
Dit vind ik lastig te geloven.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:35 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Er zit onder ander een verpleegkundige en een apothekersassistente bij die BBQ. Vinden alles zwaaaar overtrokken en schermen met die rivm griep cijfers
Ha ja, want zo gedraagt heel het land zich natuurlijkquote:Op zondag 22 maart 2020 19:29 schreef HeatWave het volgende:
Dat van cadeaus bij het bloed doneren was overigens geen grapquote:Op zondag 22 maart 2020 19:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet , dat was een grapje. Maar die hadden gister wel een extreem hoog aantal nieuwe besmettingen. Denk dat mensen gewoon hebben gewacht tot het weekend.
Dus toch niet iets 'typisch Nederlands' wat ook hier regelmatig gezegd wordt.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:33 schreef tompsv18 het volgende:
[..]twitter:TPlattss twitterde op zondag 22-03-2020 om 13:44:02This country is full of absolute morons. https://t.co/8lcYHuk9K4 reageer retweet
Ja, nu gaat het geweldige medische stelsel eens goed op de pijnbankquote:Op zondag 22 maart 2020 19:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En dat in combinatie met het wapenbezit![]()
Dat kon daar wel eens heel erg vervelend gaan worden.
#Feelgood , ik ken ook zo'n muts die aan de andere kant van de wereld gaat redden en hier haar zorgbehoevende moeder+vader naar de compleet ontoereikende dagbesteding laat gaan.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat er in de bovenkamer van dit soort besluitnemers gaande is.
Verschrikkelijk, rood met witte rok en zwarte legging met witte sneakers. Totaal geen smaak die lui.quote:
Uit de EU flikkeren, dat tuig.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:36 schreef -river- het volgende:
[..]
Verschrikkelijk, rood met witte rok en zwarte legging met witte sneakers. Totaal geen smaak die lui.
Dat is wel heel gek, normaal rijden die harder....quote:Op zondag 22 maart 2020 19:37 schreef Sfancta het volgende:
Net wezen lopen met de hond, even snel. Totaal niemand op straat, geen personenauto's, en in de verte zag ik een poltieauto rustig rijden. Hele rare gewaarwording.
Nee, Nederlanders zijn tamelijk gezagsgetrouw richting overheid.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus toch niet iets 'typisch Nederlands' wat ook hier regelmatig gezegd wordt.
Beter dan wat ik vandaag en helemaal gisteren gezien heb op straat.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:37 schreef Sfancta het volgende:
Net wezen lopen met de hond, even snel. Totaal niemand op straat, geen personenauto's, en in de verte zag ik een poltieauto rustig rijden. Hele rare gewaarwording.
Dat roept men hier gewoon graag. Net zoals hamsteren niet typisch Nederlands is.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus toch niet iets 'typisch Nederlands' wat ook hier regelmatig gezegd wordt.
Ik ook. Sowieso het verhaal. En wie gaat er nu met dit weer bbqen. En dan zit deze user blijkbaar ook nog de gesprekken af te luisteren.quote:
Hihaho-posts en trollpogingen voegen niks toe aan de discussie en verslechteren de leesbaarheid. We begrijpen dat het leeft maar gelieve ontopic en relevant te posten. Ook stellen we bronvermelding zeer op prijs.quote:
Klinkt alijd zo dom, dat 'typisch Nederlands'quote:Op zondag 22 maart 2020 19:40 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat roept men hier gewoon graag. Net zoals hamsteren niet typisch Nederlands is.
Maar als een aantal van hen enkele uren eerder of later gestorven waren (of als de cijfers eerder of later waren doorgegeven), zodat ze bij de vorige of volgende dag waren meegeteld, dan had het er ook zo uit kunnen zien:quote:Op zondag 22 maart 2020 19:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Maar de stijging wordt wel minder hoog.
Ff gegoogled:quote:
Dat was in Iraq dacht ik.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:29 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb al een bron gepostquote:
Thanksquote:Op zondag 22 maart 2020 19:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
https://corona-scanner.com/country/norway
twitter:Fashiorexia twitterde op zondag 22-03-2020 om 17:47:17In Noorwegen leek het even goed mis te gaan qua besmettingen, maar omdat mensen daar heel goed zijn in uit elkaars buurt blijven, is er geen exponentiële groei in besmettingen meer en zijn er al 3 dagen geen mensen overleden. ❤ reageer retweet
Morgen, denk ikquote:Op zondag 22 maart 2020 19:43 schreef Harlekien het volgende:
Wanneer komt de lockdown dames en heren?
Nederlanders hebben bovendien ook een heel ander beeld van 'typisch Nederlands' dan wat buitenstaanders constateren.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Klinkt alijd zo dom, dat 'typisch Nederlands'
In ruime tegenstelling tegen bijvoorbeeld Fransen.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, Nederlanders zijn tamelijk gezagsgetrouw richting overheid.
Die zitten er goed bovenop zo te zien.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Voro jou niet misschien..
Noorwegen:
Getest: 54.393
Geïnfecteerd: 2.132 (+206)
Overleden: 7
Opname ziekenhuis: 169
Opname IC: 39
De gemiddelde leeftijd van de geïnfecteerden is 47 jaar, 45,3 procent is vrouw en 54,7 procent is man.
1.014 mensen zijn besmet in Noorwegen en 915 mensen in het buitenland. Van 203 wordt de infectieplaats nog onderzocht..
Dinsdagmiddag 12 uur. Wel 2 dagen te vroeg, maar afin.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:43 schreef Harlekien het volgende:
Dat weten wij niet. Misschien wel nooit.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:43 schreef Harlekien het volgende:
Typisch Nederlands is zichzelf beter voelen dan anderen.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Klinkt alijd zo dom, dat 'typisch Nederlands'
Niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:43 schreef Harlekien het volgende:
Ja, en Italianen bijvoorbeeld...quote:Op zondag 22 maart 2020 19:45 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
In ruime tegenstelling tegen bijvoorbeeld Fransen.
of amerikanen, daarbij heeft de overheid bijna niks te zeggen.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:45 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
In ruime tegenstelling tegen bijvoorbeeld Fransen.
Mensen die die bewoording gebruiken wel ja. Maar ik vind ze juist erg dom overkomen.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:46 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Typisch Nederlands is zichzelf beter voelen dan anderen.
Of Spanjaarden, extreemlinkse partijen hebben en die landen daarom vaak ook een hoog aantal stemmers en veel anarchisten.quote:
Goh, in Noorwegen is het GÉÉN staatsgeheim hoeveel mensen er getest zijn?quote:Op zondag 22 maart 2020 19:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
Noorwegen:
Getest: 54.393
Geïnfecteerd: 2.132 (+206)
Overleden: 7
Opname ziekenhuis: 169
Opname IC: 39
De gemiddelde leeftijd van de geïnfecteerden is 47 jaar, 45,3 procent is vrouw en 54,7 procent is man.
1.014 mensen zijn besmet in Noorwegen en 915 mensen in het buitenland. Van 203 wordt de infectieplaats nog onderzocht..
Eigen land eerst, hier gaat het net zo hard nodig zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:33 schreef Nober het volgende:
[..]
We benne op de wereld om elkaar om elkaar te helpen nietwaar?
https://www.1limburg.nl/m(...)sten-coronapatientenquote:
Read later
In de loop van maandagmiddag wordt bij het academisch ziekenhuis in Maastricht (MUMC+) de triagetent in gebruik genomen.
In die tent krijgen patiënten die mogelijk met het coronavirus zijn besmet een eerste snelle scan.
CT-scanner
De tent staat naast de ingang van de eerste hulp (SEH) en is om een ct-scanner heen gebouwd. Met behulp van die scanner kan snel gezien worden hoe de toestand van de longen van een patiënt is. Als er een virale luchtweginfectie wordt vastgesteld, wordt de patiënt doorgestuurd naar het ziekenhuis zelf. Daar volgen dan verdere tests om coronabesmetting met zekerheid te kunnen vaststellen of uitsluiten.
Voorbereid
Afgelopen zaterdag is begonnen met de bouw van de tent. Er staan 14 bedden voor patiënten. Verder zijn er een ontvangstbalie en een ontsmettingsstraat. De triagetent is bedoeld voor als er een grote toeloop van patiënten komt.
Lees ook: MUMC+: 'We zijn voorbereid op grote toeloop patiënten'
Niet voor algemeen publiek
Het is niet de bedoeling dat iedereen die zichzelf wil laten checken op eigen houtje naar de tent bij het MUMC gaat. Mensen kunnen er pas terecht als ze door een (huis)arts worden doorgestuurd.
In Amerika wílt de overheid niks zeggen.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
of amerikanen, daarbij heeft de overheid bijna niks te zeggen.
Als ze niet luisteren zou ik het ook niet willen, met al die wapens daar.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:50 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
In Amerika wílt de overheid niks zeggen.
Nu heb je die in Duitsland ook veel, daar zijn ze natuurlijk wel behoorlijk gezagsgetrouw. Maar wij lijken veel meer op degelijke, conservatieve en conformistische Duitsers dan op Zuid-Europeanen of Engelsen. Belgen (ook Vlamingen) zijn weer veel Zuid-Europeser.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:48 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Of Spanjaarden, extreemlinkse partijen hebben en die landen daarom vaak ook een hoog aantal stemmers en veel anarchisten.
Anarchisten komen in Nederland op de krakers na niet voor.
Benieuwd naar de beurs morgen.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ben benieuwd naar de beurs futures straks van de US....
Welja de wapens zijn juist een van de gevolgen dat de overheid niks wilt zeggen.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als ze niet luisteren zou ik het ook niet willen, met al die wapens daar.
Dat lijkt me ook.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Niet.
Eerst gaan alle winkels nog dicht.
Zo slecht hebben we het niet. Alleen wat weinig IC bedden.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:51 schreef KingRoland het volgende:
waar ik bang voor ben is dat Nederland op het moment dat deze crisis is opgelost geen lessen hieruit trekt en dan bedoel dat we rustig doorgaan met bezuinigingen op de zorg, handhaving enz..
Eerder op nutteloze dingen als subsidie op kunst en religie, de kerk zal gewoon belasting moeten betalen etc.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:51 schreef KingRoland het volgende:
waar ik bang voor ben is dat Nederland op het moment dat deze crisis is opgelost geen lessen hieruit trekt en dan bedoel dat we rustig doorgaan met bezuinigingen op de zorg, handhaving enz..
Het ging prima met Nederland voor deze ellende Hans.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:51 schreef KingRoland het volgende:
Die 3 winkels die nog open zijn?quote:Op zondag 22 maart 2020 19:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Niet.
Eerst gaan alle winkels nog dicht.
Dat dus. Vreselijke stemmingmakerij hierquote:Op zondag 22 maart 2020 19:53 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Het ging prima met Nederland voor deze ellende Hans.
Achja gelukkig hebben we minister Van Rijn niet meer die voor bezuinigen in de zorg zorgde dat als gevolg daarvan zijn ouders niet meer mochten poepen. (http://www.volkskrant.nl/(...)n-van-rijn~a3782725/)quote:Op zondag 22 maart 2020 19:51 schreef KingRoland het volgende:
Op de zorg wordt nauwelijks bezuinigd.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:51 schreef KingRoland het volgende:
Goeie site!quote:Op zondag 22 maart 2020 19:54 schreef Vallon het volgende:
Italië blijft angstaanjagend exponentieel...... https://covid19graph.work/2019-nCov/place/Italy/
Net als Nederland sterk oplopen..... https://covid19graph.work/2019-nCov/place/Netherlands/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |