Dat roept men hier gewoon graag. Net zoals hamsteren niet typisch Nederlands is.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus toch niet iets 'typisch Nederlands' wat ook hier regelmatig gezegd wordt.
Ik ook. Sowieso het verhaal. En wie gaat er nu met dit weer bbqen. En dan zit deze user blijkbaar ook nog de gesprekken af te luisteren.quote:
Hihaho-posts en trollpogingen voegen niks toe aan de discussie en verslechteren de leesbaarheid. We begrijpen dat het leeft maar gelieve ontopic en relevant te posten. Ook stellen we bronvermelding zeer op prijs.quote:
Klinkt alijd zo dom, dat 'typisch Nederlands'quote:Op zondag 22 maart 2020 19:40 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat roept men hier gewoon graag. Net zoals hamsteren niet typisch Nederlands is.
Maar als een aantal van hen enkele uren eerder of later gestorven waren (of als de cijfers eerder of later waren doorgegeven), zodat ze bij de vorige of volgende dag waren meegeteld, dan had het er ook zo uit kunnen zien:quote:Op zondag 22 maart 2020 19:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Maar de stijging wordt wel minder hoog.
Ff gegoogled:quote:
Dat was in Iraq dacht ik.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:29 schreef HeatWave het volgende:
Lekker hulp naar Iran sturen terwijl die mensen door overheids barricade breken om toch maar bij hun heilige kutplek te komen.
Ik heb al een bron gepostquote:
Thanksquote:Op zondag 22 maart 2020 19:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
https://corona-scanner.com/country/norway
twitter:Fashiorexia twitterde op zondag 22-03-2020 om 17:47:17In Noorwegen leek het even goed mis te gaan qua besmettingen, maar omdat mensen daar heel goed zijn in uit elkaars buurt blijven, is er geen exponentiële groei in besmettingen meer en zijn er al 3 dagen geen mensen overleden. ❤ reageer retweet
Morgen, denk ikquote:Op zondag 22 maart 2020 19:43 schreef Harlekien het volgende:
Wanneer komt de lockdown dames en heren?
Nederlanders hebben bovendien ook een heel ander beeld van 'typisch Nederlands' dan wat buitenstaanders constateren.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Klinkt alijd zo dom, dat 'typisch Nederlands'
In ruime tegenstelling tegen bijvoorbeeld Fransen.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, Nederlanders zijn tamelijk gezagsgetrouw richting overheid.
Die zitten er goed bovenop zo te zien.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Voro jou niet misschien..
Noorwegen:
Getest: 54.393
Geïnfecteerd: 2.132 (+206)
Overleden: 7
Opname ziekenhuis: 169
Opname IC: 39
De gemiddelde leeftijd van de geïnfecteerden is 47 jaar, 45,3 procent is vrouw en 54,7 procent is man.
1.014 mensen zijn besmet in Noorwegen en 915 mensen in het buitenland. Van 203 wordt de infectieplaats nog onderzocht..
Dinsdagmiddag 12 uur. Wel 2 dagen te vroeg, maar afin.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:43 schreef Harlekien het volgende:
Dat weten wij niet. Misschien wel nooit.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:43 schreef Harlekien het volgende:
Typisch Nederlands is zichzelf beter voelen dan anderen.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Klinkt alijd zo dom, dat 'typisch Nederlands'
Niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:43 schreef Harlekien het volgende:
Ja, en Italianen bijvoorbeeld...quote:Op zondag 22 maart 2020 19:45 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
In ruime tegenstelling tegen bijvoorbeeld Fransen.
of amerikanen, daarbij heeft de overheid bijna niks te zeggen.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:45 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
In ruime tegenstelling tegen bijvoorbeeld Fransen.
Mensen die die bewoording gebruiken wel ja. Maar ik vind ze juist erg dom overkomen.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:46 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Typisch Nederlands is zichzelf beter voelen dan anderen.
Of Spanjaarden, extreemlinkse partijen hebben en die landen daarom vaak ook een hoog aantal stemmers en veel anarchisten.quote:
Goh, in Noorwegen is het GÉÉN staatsgeheim hoeveel mensen er getest zijn?quote:Op zondag 22 maart 2020 19:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
Noorwegen:
Getest: 54.393
Geïnfecteerd: 2.132 (+206)
Overleden: 7
Opname ziekenhuis: 169
Opname IC: 39
De gemiddelde leeftijd van de geïnfecteerden is 47 jaar, 45,3 procent is vrouw en 54,7 procent is man.
1.014 mensen zijn besmet in Noorwegen en 915 mensen in het buitenland. Van 203 wordt de infectieplaats nog onderzocht..
Eigen land eerst, hier gaat het net zo hard nodig zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:33 schreef Nober het volgende:
[..]
We benne op de wereld om elkaar om elkaar te helpen nietwaar?
https://www.1limburg.nl/m(...)sten-coronapatientenquote:
Read later
In de loop van maandagmiddag wordt bij het academisch ziekenhuis in Maastricht (MUMC+) de triagetent in gebruik genomen.
In die tent krijgen patiënten die mogelijk met het coronavirus zijn besmet een eerste snelle scan.
CT-scanner
De tent staat naast de ingang van de eerste hulp (SEH) en is om een ct-scanner heen gebouwd. Met behulp van die scanner kan snel gezien worden hoe de toestand van de longen van een patiënt is. Als er een virale luchtweginfectie wordt vastgesteld, wordt de patiënt doorgestuurd naar het ziekenhuis zelf. Daar volgen dan verdere tests om coronabesmetting met zekerheid te kunnen vaststellen of uitsluiten.
Voorbereid
Afgelopen zaterdag is begonnen met de bouw van de tent. Er staan 14 bedden voor patiënten. Verder zijn er een ontvangstbalie en een ontsmettingsstraat. De triagetent is bedoeld voor als er een grote toeloop van patiënten komt.
Lees ook: MUMC+: 'We zijn voorbereid op grote toeloop patiënten'
Niet voor algemeen publiek
Het is niet de bedoeling dat iedereen die zichzelf wil laten checken op eigen houtje naar de tent bij het MUMC gaat. Mensen kunnen er pas terecht als ze door een (huis)arts worden doorgestuurd.
In Amerika wílt de overheid niks zeggen.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
of amerikanen, daarbij heeft de overheid bijna niks te zeggen.
Als ze niet luisteren zou ik het ook niet willen, met al die wapens daar.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:50 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
In Amerika wílt de overheid niks zeggen.
Nu heb je die in Duitsland ook veel, daar zijn ze natuurlijk wel behoorlijk gezagsgetrouw. Maar wij lijken veel meer op degelijke, conservatieve en conformistische Duitsers dan op Zuid-Europeanen of Engelsen. Belgen (ook Vlamingen) zijn weer veel Zuid-Europeser.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:48 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Of Spanjaarden, extreemlinkse partijen hebben en die landen daarom vaak ook een hoog aantal stemmers en veel anarchisten.
Anarchisten komen in Nederland op de krakers na niet voor.
Benieuwd naar de beurs morgen.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ben benieuwd naar de beurs futures straks van de US....
Welja de wapens zijn juist een van de gevolgen dat de overheid niks wilt zeggen.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als ze niet luisteren zou ik het ook niet willen, met al die wapens daar.
Dat lijkt me ook.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Niet.
Eerst gaan alle winkels nog dicht.
Zo slecht hebben we het niet. Alleen wat weinig IC bedden.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:51 schreef KingRoland het volgende:
waar ik bang voor ben is dat Nederland op het moment dat deze crisis is opgelost geen lessen hieruit trekt en dan bedoel dat we rustig doorgaan met bezuinigingen op de zorg, handhaving enz..
Eerder op nutteloze dingen als subsidie op kunst en religie, de kerk zal gewoon belasting moeten betalen etc.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:51 schreef KingRoland het volgende:
waar ik bang voor ben is dat Nederland op het moment dat deze crisis is opgelost geen lessen hieruit trekt en dan bedoel dat we rustig doorgaan met bezuinigingen op de zorg, handhaving enz..
Het ging prima met Nederland voor deze ellende Hans.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:51 schreef KingRoland het volgende:
Die 3 winkels die nog open zijn?quote:Op zondag 22 maart 2020 19:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Niet.
Eerst gaan alle winkels nog dicht.
Dat dus. Vreselijke stemmingmakerij hierquote:Op zondag 22 maart 2020 19:53 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Het ging prima met Nederland voor deze ellende Hans.
Achja gelukkig hebben we minister Van Rijn niet meer die voor bezuinigen in de zorg zorgde dat als gevolg daarvan zijn ouders niet meer mochten poepen. (http://www.volkskrant.nl/(...)n-van-rijn~a3782725/)quote:Op zondag 22 maart 2020 19:51 schreef KingRoland het volgende:
Op de zorg wordt nauwelijks bezuinigd.quote:Op zondag 22 maart 2020 19:51 schreef KingRoland het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |