abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 16 maart 2020 @ 22:00:51 #1
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_192082259


Welkom in de ESF-SC

De vernieuwde Slowchat van ESF, voor al uw (non)-esf-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de teckel van de tante van je buurvrouw, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete esf liedje van dit jaar is, wat je midden in de nacht kwijt moet, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, je klachten over Huub Stapel, hoeveel meltdowns afgelopen esf je bezorgd heeft, je laatste ervaring met een airfryer, hoe vaak je naar het toilet ging vandaag, hoe harig jij het graag ziet, hoe veel interval acts jij eigenlijk te veel vind, dat jij WIDM stiekem ook nooit gezien hebt etc.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.

*G* :B w/ 120301_163650_wapperindiaan.gif 120301_163650_bloosindiaan.gif 120301_163650_frownindiaan.gif 120301_163650_redfaceindiaan.gif 14.gif

Ons eiland Doezepwa Utopia:

Cee's moodboard van Doezepwa Utopia: https://pin.it/ikbu7rgamqkcu3

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019

Onze top 50 eurovisieliedjes:
https://open.spotify.com/(...)n38OkXTrmwt7-JLRb13A

ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK

  maandag 16 maart 2020 @ 22:03:14 #2
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192082326
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:00 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Dat is wel in grote mate afhankelijk van welke 60% besmet raakt natuurlijk. Bij de 'gezondste' 60% zullen er een stuk minder mensen naar de IC moeten ten opzichte van de 'ongezondste' 60%. Zijn nog wel veel variabelen die meespelen. En als je kijkt naar die 6000 die het RIVM noemde en de gerapporteerde ziekenhuisopnames, valt dat nu relatief nog wel heel erg mee, zit je op een procent of 3,5 (belangrijke opmerking daarbij is natuurlijk dat dit percentage zo geen constante is). Dus dat zou het allemaal een stuk meer behapbaar moeten kunnen maken.
Cruciaal hierbij lijkt mij vooral de snelheid waarmee je die groepsimmuniteit wil bereiken. Doe dat te snel en je zorg raakt overbelast, doe dat te langzaam en je economie wordt onnodig hard geraakt. Ik ben blij dat ik geen keuzes hoef te maken nu.
Dat is waar, maar straks heb je eindelijk bereikt wat je wilde bereiken en dan komt er een vaccin uit :D

Nee maar goed, een klein percentage van een enorm aantal (10 miljoen dus) blijft een groot getal.

Daarbij vraag ik me ook wel af of het tussen nu en het uitkomen van een vaccin wel zo makkelijk wordt om 10 miljoen mensen besmet te krijgen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 22:04:05 #3
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192082353
Storms don't last forever, forever, remember
We can hold our hands together
Through this storm, through this storm
Storms don't last forever, forever, remember
We can hold our hands together
Through this storm, through this storm
pi_192082373
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:04 schreef Momo het volgende:
Storms don't last forever, forever, remember
We can hold our hands together
Through this storm, through this storm
Storms don't last forever, forever, remember
We can hold our hands together
Through this storm, through this storm
In februari leek het toch even eeuwig te blijven stormen :P

Maar true...
  maandag 16 maart 2020 @ 22:05:29 #5
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_192082387
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:56 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Daar zullen ze idd naar gekeken hebben.
Maar dit zijn ook cijfers waarvan de WHO op de hoogte is en die zegt specifiek over deze tactiek dat het onverstandig is omdat er nog te veel onzeker is, ook mbt dit soort cijfers. Het virus is gewoon te nieuw om op basis hiervan deze kant op te gaan.

En 'haalbaar' is het wel. 75% is ook 'haalbaar'. Zelfs 100% is 'haalbaar'.
Als je er maar genoeg voor over hebt.
Ja, ik snap de WHO in deze ook wel. Je neemt een gok met deze strategie en die kan verkeerd uitpakken. Maar zoals ik eerder ook al zei: je neemt met elke strategie risico's.
Nadeel van een lockdown vind ik vooral dat er een gerede kans is dat het virus vrij snel opnieuw zijn intrede doet in het land en dan kan je weer aan een nieuwe lockdown beginnen.
Maar uiteindelijk valt er voor elke strategie voors en tegens te benoemen, denk ik, en ik vertrouw erop dat ze snel genoeg schakelen als binnenkort blijkt dat deze strategie niet houdbaar is.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:06:35 #6
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_192082415
Kennen jullie Nar jag Blundar uit 2012 nog? Dat liedje vat m'n hele stemming eigenlijk wel.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 16 maart 2020 @ 22:07:18 #7
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192082429
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:05 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Ja, ik snap de WHO in deze ook wel. Je neemt een gok met deze strategie en die kan verkeerd uitpakken. Maar zoals ik eerder ook al zei: je neemt met elke strategie risico's.
Nadeel van een lockdown vind ik vooral dat er een gerede kans is dat het virus vrij snel opnieuw zijn intrede doet in het land en dan kan je weer aan een nieuwe lockdown beginnen.
Maar uiteindelijk valt er voor elke strategie voors en tegens te benoemen, denk ik, en ik vertrouw erop dat ze snel genoeg schakelen als binnenkort blijkt dat deze strategie niet houdbaar is.
Ik denk toch dat de landen die voor groepsimmuniteit gaan langer hadden moeten wachten met het inzetten van die aanpak, om meer duidelijkheid te kunnen krijgen over of het echt kan werken. En tot die tijd zouden ze dan in lockdown moeten.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192082481
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:07 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik denk toch dat de landen die voor groepsimmuniteit gaan langer hadden moeten wachten met het inzetten van die aanpak, om meer duidelijkheid te kunnen krijgen over of het echt kan werken. En tot die tijd zouden ze dan in lockdown moeten.
Het risico van deze strategie is inderdaad dat je minimaal een week nodig hebt om te zien wat het effect van een maatregel is. En in een week heb je bijna 4x meer besmettingen als dat niet werkt.

Maar positief is wel dat veel mensen nu zelf al thuis blijven, thuis werken, etc.
  PR en moderator maandag 16 maart 2020 @ 22:10:08 #9
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192082495
Maar een lockdown is toch ook niet realistisch? Je roeit dat virus daar niet mee uit. En zodra de lockdown eraf gaat kan iedereen weer gewoon massaal besmet raken en is dan nog steeds niet immuun. De huidige maatregelen zorgen er iig voor dat niet te veel mensen tegelijk besmet kunnen raken om het zorgstelsel te ontzien.

Ik ben het overigens ook wel met Roger's punt eens hoor, er is over het algemeen nog gewoon te weinig bekend en het lijkt op veel vlakken niet op andere virale infecties, dus veel zullen we pas weten als het zich al de hele wereld door heeft gewoed :P

Nu China weer op gang komt kunnen we iig kijken in hoeverre het virus daar nog de mensen kan pakken die nog niet besmet waren, of er nog een 2e golf komt, of mensen immuniteit hebben opgebouwd, etc.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 16 maart 2020 @ 22:10:09 #10
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_192082496
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:03 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat is waar, maar straks heb je eindelijk bereikt wat je wilde bereiken en dan komt er een vaccin uit :D

Nee maar goed, een klein percentage van een enorm aantal (10 miljoen dus) blijft een groot getal.

Daarbij vraag ik me ook wel af of het tussen nu en het uitkomen van een vaccin wel zo makkelijk wordt om 10 miljoen mensen besmet te krijgen.
Blijven zeker veel mensen! Dat is ook wel een risico van deze aanpak, dat je onnodig veel doden krijgt, helaas.
Ook de vraag hoe lang het nog duurt tot dat vaccin er komt, natuurlijk, dan kan je ook zomaar een jaar verder zijn en, in het slechtste geval, al die tijd in lockdown zitten om het virus maar buiten te houden is ook niet je van het.

Denk dat de twee scholen van strategieën ook een vrij nauwe band houden met de verwachtingen. Als je snel verwacht medicatie te hebben waarmee je levens kan sparen en de zorg niet overbelast raakt, maar het vaccin nog lang gaat duren, klinkt groepsimmuniteit een stukje logischer. Als je verwacht dat de medicatie nog een tijdje op zich laat wachten en het vaccin relatief snel daarna op de markt komt, is een lockdown weer meer voor de hand liggend.
Maar dat is op geen enkele manier wetenschappelijk onderbouwd verder.
pi_192082558
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:10 schreef Moira het volgende:
Maar een lockdown is toch ook niet realistisch? Je roeit dat virus daar niet mee uit. En zodra de lockdown eraf gaat kan iedereen weer gewoon massaal besmet raken en is dan nog steeds niet immuun. De huidige maatregelen zorgen er iig voor dat niet te veel mensen tegelijk besmet kunnen raken om het zorgstelsel te ontzien.

Ik ben het overigens ook wel met Roger's punt eens hoor, er is over het algemeen nog gewoon te weinig bekend en het lijkt op veel vlakken niet op andere virale infecties, dus veel zullen we pas weten als het zich al de hele wereld door heeft gewoed :P
Lockdown kan je in verschillende gradaties uitvoeren zodat besmettingen wel doorgaan maar in een tempo dat de zorg aankan.

En ondertussen vol inzetten op productie van benodigde zorgbenodigdheden. Want daar lijkt het op stuk te lopen.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:12:46 #12
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192082562
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het risico van deze strategie is inderdaad dat je minimaal een week nodig hebt om te zien wat het effect van een maatregel is. En in een week heb je bijna 4x meer besmettingen als dat niet werkt.

Maar positief is wel dat veel mensen nu zelf al thuis blijven, thuis werken, etc.
Da's waar! Maar dat maakt het ook wel weer moeilijker om die 60% te bereiken :D
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  PR en moderator maandag 16 maart 2020 @ 22:13:08 #13
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192082575
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Lockdown kan je in verschillende gradaties uitvoeren zodat besmettingen wel doorgaan maar in een tempo dat de zorg aankan.

En ondertussen vol inzetten op productie van benodigde zorgbenodigdheden. Want daar lijkt het op stuk te lopen.
Maar vergis ik me of is dat niet exact wat nu dus gebeurt?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 16 maart 2020 @ 22:13:23 #14
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_192082579
Komt overigens ook nog bij dat de huidige strategie heel erg leunt op het meewerken van de bevolking. Als iedereen zich aan de richtlijnen houdt, kan het werken. Als een substantieel deel schijt heeft aan alle richtlijnen, broeit het lekker verder en is een lockdown uiteindelijk niet meer te vermijden.
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 22:13:30 #15
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192082584
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:10 schreef Moira het volgende:
Maar een lockdown is toch ook niet realistisch? Je roeit dat virus daar niet mee uit. En zodra de lockdown eraf gaat kan iedereen weer gewoon massaal besmet raken en is dan nog steeds niet immuun. De huidige maatregelen zorgen er iig voor dat niet te veel mensen tegelijk besmet kunnen raken om het zorgstelsel te ontzien.

Ik ben het overigens ook wel met Roger's punt eens hoor, er is over het algemeen nog gewoon te weinig bekend en het lijkt op veel vlakken niet op andere virale infecties, dus veel zullen we pas weten als het zich al de hele wereld door heeft gewoed :P
Als je nu bijvoorbeeld alle restaurants en cafes weer open zou gooien, dan zouden mensen daar nu weer massaal heen gaan. Is wel lastig om nu hier keuzes over te maken. De overheid kan ook niet tot in het oneindige mensen compenseren voor financieel schade.
  PR en moderator maandag 16 maart 2020 @ 22:14:35 #16
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192082611
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:13 schreef Momo het volgende:

[..]

Als je nu bijvoorbeeld alle restaurants en cafes weer open zou gooien, dan zouden mensen daar nu weer massaal heen gaan. Is wel lastig om nu hier keuzes over te maken. De overheid kan ook niet tot in het oneindige mensen compenseren voor financieel schade.
Nee ik denk dat het in een soort maandelijkse fases zal gaan, om de beurt de ene dan de andere sector. Dat alles wel op een laag pitje op gang blijft en het 'normale' leven ook zo veel mogelijk 'normaal' kan lijken.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 16 maart 2020 @ 22:14:35 #17
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192082612
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:10 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Blijven zeker veel mensen! Dat is ook wel een risico van deze aanpak, dat je onnodig veel doden krijgt, helaas.
Ook de vraag hoe lang het nog duurt tot dat vaccin er komt, natuurlijk, dan kan je ook zomaar een jaar verder zijn en, in het slechtste geval, al die tijd in lockdown zitten om het virus maar buiten te houden is ook niet je van het.

Denk dat de twee scholen van strategieën ook een vrij nauwe band houden met de verwachtingen. Als je snel verwacht medicatie te hebben waarmee je levens kan sparen en de zorg niet overbelast raakt, maar het vaccin nog lang gaat duren, klinkt groepsimmuniteit een stukje logischer. Als je verwacht dat de medicatie nog een tijdje op zich laat wachten en het vaccin relatief snel daarna op de markt komt, is een lockdown weer meer voor de hand liggend.
Maar dat is op geen enkele manier wetenschappelijk onderbouwd verder.
Klopt ook. Ik gok ook dat de landen die voor lockdown gaan (los van dat de ziekenhuizen al bijna vol liggen in sommige landen) misschien gokken op andere medicijnen die sneller beschikbaar kunnen komen, en dus niet op het vaccin zelf.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192082619
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:12 schreef Strani het volgende:

[..]

Da's waar! Maar dat maakt het ook wel weer moeilijker om die 60% te bereiken :D
Ik zag net een filmpje van een huisarts die nog 3 mondkapjes op voorraad heeft.
Zolang dat soort voorraden er niet zijn, is een lockdown (zeker in de regio waar het nu het hardst gaat) denk ik de enige optie. Daarna kan je alsnog voor deze strategie gaan.

In het tempo waarin het nu gaat denk ik overigens dat Brabant voor het weekend alsnog in lockdown is...
  maandag 16 maart 2020 @ 22:14:57 #19
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192082623
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Lockdown kan je in verschillende gradaties uitvoeren zodat besmettingen wel doorgaan maar in een tempo dat de zorg aankan.

En ondertussen vol inzetten op productie van benodigde zorgbenodigdheden. Want daar lijkt het op stuk te lopen.
Dit, en dat geldt net zo voor het stoppen van een lockdown. Ook dat gaat gefaseerd.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 22:16:01 #20
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192082640
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:10 schreef Moira het volgende:
Maar een lockdown is toch ook niet realistisch? Je roeit dat virus daar niet mee uit. En zodra de lockdown eraf gaat kan iedereen weer gewoon massaal besmet raken en is dan nog steeds niet immuun. De huidige maatregelen zorgen er iig voor dat niet te veel mensen tegelijk besmet kunnen raken om het zorgstelsel te ontzien.

Ik ben het overigens ook wel met Roger's punt eens hoor, er is over het algemeen nog gewoon te weinig bekend en het lijkt op veel vlakken niet op andere virale infecties, dus veel zullen we pas weten als het zich al de hele wereld door heeft gewoed :P
Volledig isoleren is op zich een prima strategie. Wordt bij de meeste uitbraken van heftige virussen toegepast, ook bij de eerdere uitbraken van verwante coronavirussen en die grijpen ook niet nog steeds om zich heen in de wereld. Behalve heel af en toe een zeer kleine lokale uitbraak die ook makkelijk klein te houden is, omdat je het nu herkent.

Het hele idee van zo'n lock down is dat iedereen die het virus heeft geneest of overlijdt en pas daarna de lock down wordt opgeheven. Zie het als een isolatie van een patiënt, maar dan van heel veel patiënten tegelijk.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:16:14 #21
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192082648
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik zag net een filmpje van een huisarts die nog 3 mondkapjes op voorraad heeft.
Zolang dat soort voorraden er niet zijn, is een lockdown (zeker in de regio waar het nu het hardst gaat) denk ik de enige optie. Daarna kan je alsnog voor deze strategie gaan.

In het tempo waarin het nu gaat denk ik overigens dat Brabant voor het weekend alsnog in lockdown is...
Ik blijf er ook bij inderdaad dat de lockdown er nog gaat komen in Nederland. Misschien al heel snel als de druk vanuit de medische sector heel groot wordt op de regering, misschien pas later wanneer de cijfers echt uit de hand gaan lopen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192082659
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:13 schreef Moira het volgende:

[..]

Maar vergis ik me of is dat niet exact wat nu dus gebeurt?
Nu is er geen lockdown, afgezien van horeca en evenementen kan je nog rustig naar de bouwmarkten, Action, kledingwinkels, etc.

Het is natuurlijk ontzettend ingrijpend om dat allemaal te sluiten maar ik denk dat dat de enige optie is om het aantal besmettingen te controleren.

Dan zijn supermarkten de grootste besmettingsbron maar dat kan je dan redelijk in de hand houden.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:18:13 #23
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192082711
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nu is er geen lockdown, afgezien van horeca en evenementen kan je nog rustig naar de bouwmarkten, Action, kledingwinkels, etc.

Het is natuurlijk ontzettend ingrijpend om dat allemaal te sluiten maar ik denk dat dat de enige optie is om het aantal besmettingen te controleren.

Dan zijn supermarkten de grootste besmettingsbron maar dat kan je dan redelijk in de hand houden.
Dat merk je hier inderdaad al goed, dat dat enorm in de gaten wordt gehouden met een maximum aantal mensen in de supermarkt en ruimtes tussen de wachtende mensen.

Die wachtrijen die men ziet: Die zijn dus niet omdat het eten op is maar omdat men gewoon wil garanderen dat iedereen binnen genoeg ruimte heeft.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192082746
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:16 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik blijf er ook bij inderdaad dat de lockdown er nog gaat komen in Nederland. Misschien al heel snel als de druk vanuit de medische sector heel groot wordt op de regering, misschien pas later wanneer de cijfers echt uit de hand gaan lopen.
Over een dag of 10 hebben we vergelijkingsmateriaal, we volgen een andere koers dan o.a. Frankrijk.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:19:40 #25
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192082753
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:05 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Ja, ik snap de WHO in deze ook wel. Je neemt een gok met deze strategie en die kan verkeerd uitpakken. Maar zoals ik eerder ook al zei: je neemt met elke strategie risico's.
Nadeel van een lockdown vind ik vooral dat er een gerede kans is dat het virus vrij snel opnieuw zijn intrede doet in het land en dan kan je weer aan een nieuwe lockdown beginnen.
Maar uiteindelijk valt er voor elke strategie voors en tegens te benoemen, denk ik, en ik vertrouw erop dat ze snel genoeg schakelen als binnenkort blijkt dat deze strategie niet houdbaar is.
Maar het zijn wel verschillende soorten risico's. Bij een lock down zie ik voornamelijk economische risico's en bij deze aanpak vanzelfsprekend risico's mbt het aantal geïnfecteerden en dus het aantal sterfgevallen.

Ik vertrouw er niet op dat er (vergeleken met mijn persoonlijke kijk op dingen) niet te veel naar de eventuele economische risico's is gekeken.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:20:04 #26
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192082770
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Over een dag of 10 hebben we vergelijkingsmateriaal, we volgen een andere koers dan o.a. Frankrijk.
Ja. Voor statistici zal het heel interessant worden.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192082816
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:19 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Maar het zijn wel verschillende soorten risico's. Bij een lock down zie ik voornamelijk economische risico's en bij deze aanpak vanzelfsprekend risico's mbt het aantal geïnfecteerden en dus het aantal sterfgevallen.

Ik vertrouw er niet op dat er (vergeleken met mijn persoonlijke kijk op dingen) niet te veel naar de eventuele economische risico's is gekeken.
We zijn voor de economie toch al grotendeels afhankelijk van de landen die nu in lockdown zijn... we kunnen de staatsschuld op dit moment wel weer iets laten oplopen om bedrijven en werknemers te steunen, de rente gaat voorlopig al helemaal niet meer omhoog.

Er is toch geen heel gunstig scenario te bedenken voor de economie.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:23:23 #28
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192082881
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

We zijn voor de economie toch al grotendeels afhankelijk van de landen die nu in lockdown zijn... we kunnen de staatsschuld op dit moment wel weer iets laten oplopen om bedrijven en werknemers te steunen, de rente gaat voorlopig al helemaal niet meer omhoog.
Nog meer reden imo om niet voor deze aanpak te gaan.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_192082897
Moet gezegd worden: het is voor iedereen die nu leeft nieuw, lastige keuzes voor dit kabinet.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:24:20 #30
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192082904
De meest gebruikte zin op Twitter in Nederland is momenteel:

"Ik ben geen viroloog"

Gevolgd door:

"maar"
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 22:25:02 #31
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_192082920
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:19 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Maar het zijn wel verschillende soorten risico's. Bij een lock down zie ik voornamelijk economische risico's en bij deze aanpak vanzelfsprekend risico's mbt het aantal geïnfecteerden en dus het aantal sterfgevallen.

Ik vertrouw er niet op dat er (vergeleken met mijn persoonlijke kijk op dingen) niet te veel naar de eventuele economische risico's is gekeken.
Het is ook wel een balans tussen die twee die je zoekt natuurlijk. Je kan wel rücksichtslos kiezen voor een lockdown en schijt hebben aan de economie, die onnodig veel schade op laten lopen en daardoor een diepe, zware crisis veroorzaken die weer leidt tot doden.
Andere kant is alleen kiezen voor de economie en lekker iedereen maar laten verpieteren.
En tussen die twee zoek je een balans. Als je op dit moment kijkt naar de noord-oostelijke provincies, is het aantal (bevestigde) besmettingen nog erg beperkt, kan mij best voorstellen dat het voor mensen in die regio's snel als overtrokken en onnodig voelt als het land echt plat wordt gegooid. Dus timing bij je maatregelen is ook heel belangrijk.

Ik geloof wel dat hier een oprechte afweging is gemaakt en dat ze de komende periode heel strak alles in de gaten blijven houden en direct overschakelen op (gedeeltelijke) lockdown als deze aanpak niet (b)lijkt te werken. En ja, dan vertrouw ik misschien heel veel op de overheid, maar in deze is dat wel het orgaan hier in Nederland die de beste adviezen krijgt en dus als best een beoordeling kunnen maken.
pi_192082950
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:24 schreef Strani het volgende:
De meest gebruikte zin op Twitter in Nederland is momenteel:

"Ik ben geen viroloog"

Gevolgd door:

"maar"
Ik ben geen viroloog, maar...

quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:23 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Nog meer reden imo om niet voor deze aanpak te gaan.
Idd... Straks hebben we de middenstand droog gehouden (die we sowieso wel kunnen steunen als het om een half jaar gaat) maar zit je alsnog met de motregen uit Duitsland.
  PR en moderator maandag 16 maart 2020 @ 22:26:43 #33
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192082960
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:16 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Volledig isoleren is op zich een prima strategie. Wordt bij de meeste uitbraken van heftige virussen toegepast, ook bij de eerdere uitbraken van verwante coronavirussen en die grijpen ook niet nog steeds om zich heen in de wereld. Behalve heel af en toe een zeer kleine lokale uitbraak die ook makkelijk klein te houden is, omdat je het nu herkent.

Het hele idee van zo'n lock down is dat iedereen die het virus heeft geneest of overlijdt en pas daarna de lock down wordt opgeheven. Zie het als een isolatie van een patiënt, maar dan van heel veel patiënten tegelijk.
Dan zou je dus een gelijktijdige wereldwijde lockdown van laten we zeggen minimaal 2 maanden moeten fixen. Dat echt niemand hun huis uit mag of hun geliefden mag zien. En dat letterlijk alles plat ligt (sociaal en economisch) want iedereen zit thuis in isolatie. Letterlijk elke wereldburger.
Het is de manier ja, maar dat ga je als mensheid niet zo voor elkaar krijgen. Het hele probleem was toch ook dat dit virus vele malen besmettelijker is dan verwante coronavirussen?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 16 maart 2020 @ 22:27:37 #34
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192082974
Economische steun is sowieso van vitaal belang natuurlijk, voor bedrijven. In Spanje is hier ook enorm op gehamerd in toespraken door de premier, al voordat de lockdown zelf werd aangekondigd.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  PR en moderator maandag 16 maart 2020 @ 22:28:12 #35
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192082983
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nu is er geen lockdown, afgezien van horeca en evenementen kan je nog rustig naar de bouwmarkten, Action, kledingwinkels, etc.

Het is natuurlijk ontzettend ingrijpend om dat allemaal te sluiten maar ik denk dat dat de enige optie is om het aantal besmettingen te controleren.

Dan zijn supermarkten de grootste besmettingsbron maar dat kan je dan redelijk in de hand houden.
Nee maar ik bedoel gefaseerd, nu is toch een gedeeltelijke lockdown om zo de verspreiding te beperken. Met waarschijnlijk nog andere fases daarna.

Ik vind het overigens prima als ze alles sluiten en je alleen met maximaal 5 tegelijk de supermarkt in mag hoor. Ben daar verder niet op tegen ofzo. Maar je ontkomt er in mijn ogen toch niet aan dat in the end de helft besmet zal zijn geweest. Denk niet dat je zicht kan houden op miljoenen besmettingen.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 16 maart 2020 @ 22:29:27 #36
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083011
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:28 schreef Moira het volgende:

[..]

Nee maar ik bedoel gefaseerd, nu is toch een gedeeltelijke lockdown om zo de verspreiding te beperken. Met waarschijnlijk nog andere fases daarna.

Ik vind het overigens prima als ze alles sluiten en je alleen met maximaal 5 tegelijk de supermarkt in mag hoor. Ben daar verder niet op tegen ofzo. Maar je ontkomt er in mijn ogen toch niet aan dat in the end de helft besmet zal zijn geweest.
Maar ik denk wel dat als er nog andere fases komen in Nederland, je dan langzaam aan waarschijnlijk al spreekt van een echte lockdown en dan kan de hele immuniteitstheorie dus uit het raam, wat Nederland betreft.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 22:29:41 #37
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_192083020
De economische kant vind ik ook nog wel een heel interessante trouwens. Als een land te lang plat komt te liggen, gaat je economie echt naar de kloten. Dan kan je nog zoveel steun beloven, het lukt je niet zomaar alle bedrijven in stand te houden. Daarmee wil ik niet zeggen dat de lockdown de verkeerde keuze is overigens, maar wel dat dit ook een punt kan zijn om ons economische systeem eens goed tegen het licht te houden.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:30:13 #38
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083041
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:29 schreef Hamlapjes het volgende:
De economische kant vind ik ook nog wel een heel interessante trouwens. Als een land te lang plat komt te liggen, gaat je economie echt naar de kloten. Dan kan je nog zoveel steun beloven, het lukt je niet zomaar alle bedrijven in stand te houden. Daarmee wil ik niet zeggen dat de lockdown de verkeerde keuze is overigens, maar wel dat dit ook een punt kan zijn om ons economische systeem eens goed tegen het licht te houden.
Ja, dat ben ik wel met je eens.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 22:33:26 #39
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_192083117
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:30 schreef Strani het volgende:

[..]

Ja, dat ben ik wel met je eens.
Ik heb nog geen tijd gehad om er even echt goed voor te gaan zitten, het zijn vooral flarden die door mijn hoofd schieten, maar als econoom is dit wel een hele goede casus! :D
Wel te hopen dat het vooral bij een theoretische casus blijft dat het zo uit de hand loopt natuurlijk, maar ergens wel gek dat we niet echt ergens op terug kunnen vallen als de boel echt in elkaar klapt :X
  maandag 16 maart 2020 @ 22:35:38 #40
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083180
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:33 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Ik heb nog geen tijd gehad om er even echt goed voor te gaan zitten, het zijn vooral flarden die door mijn hoofd schieten, maar als econoom is dit wel een hele goede casus! :D
Wel te hopen dat het vooral bij een theoretische casus blijft dat het zo uit de hand loopt natuurlijk, maar ergens wel gek dat we niet echt ergens op terug kunnen vallen als de boel echt in elkaar klapt :X
Dat zeker ja! Ik wil ook absoluut de economische kant niet negeren hoor, veel mensen die ik belangrijk vind in m'n leven lijden hier enorm onder. Ik heb zelf in die zin mazzel en ik hoop dat dat zo blijft.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  PR en moderator maandag 16 maart 2020 @ 22:37:09 #41
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192083225
Jongons, ik besef me wel dat we zo dus wel echt het meest memorabele ESF in al die 65 jaar hebben he :o
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 16 maart 2020 @ 22:37:43 #42
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192083240
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:29 schreef Strani het volgende:

[..]

Maar ik denk wel dat als er nog andere fases komen in Nederland, je dan langzaam aan waarschijnlijk al spreekt van een echte lockdown en dan kan de hele immuniteitstheorie dus uit het raam, wat Nederland betreft.
Ja true, denk dat ze het nog wel ff voorzichtig willen houden en het echt van week tot week bekijken
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 16 maart 2020 @ 22:37:59 #43
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083250
quote:
17s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:37 schreef Moira het volgende:
Jongons, ik besef me wel dat we zo dus wel echt het meest memorabele ESF in al die 65 jaar hebben he :o
Haha, the best ESC that never was!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 22:39:18 #44
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083287
Straks krijgen we nog een gek hybride systeem waarin je bijvoorbeeld steeds twee weken lockdown hebt gevolgd door twee weken groepsimmuniteit kweken :D
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  PR en moderator maandag 16 maart 2020 @ 22:39:34 #45
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192083295
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:37 schreef Strani het volgende:

[..]

Haha, the best ESC that never was!
maar echt _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 16 maart 2020 @ 22:39:34 #46
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_192083296
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:35 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat zeker ja! Ik wil ook absoluut de economische kant niet negeren hoor, veel mensen die ik belangrijk vind in m'n leven lijden hier enorm onder. Ik heb zelf in die zin mazzel en ik hoop dat dat zo blijft.
Nee, dat snap ik! Ik snap ook zeker wel dat je meer voelt voor een lockdown, hoor! :Y
Eerder ook al gezegd, volgens mij, maar voor beide strategieën zijn voors en tegens te noemen en als regering probeer je daar dan de best mogelijke afweging in te maken. Daar hebben wij vervolgens ook allemaal weer een mening over :D
Ik benijd ze zeker niet op dit moment.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:40:06 #47
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083311
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:39 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik! Ik snap ook zeker wel dat je meer voelt voor een lockdown, hoor! :Y
Eerder ook al gezegd, volgens mij, maar voor beide strategieën zijn voors en tegens te noemen en als regering probeer je daar dan de best mogelijke afweging in te maken. Daar hebben wij vervolgens ook allemaal weer een mening over :D
Ik benijd ze zeker niet op dit moment.
Nee, ik ook zeker niet!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192083313
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:29 schreef Hamlapjes het volgende:
De economische kant vind ik ook nog wel een heel interessante trouwens. Als een land te lang plat komt te liggen, gaat je economie echt naar de kloten. Dan kan je nog zoveel steun beloven, het lukt je niet zomaar alle bedrijven in stand te houden. Daarmee wil ik niet zeggen dat de lockdown de verkeerde keuze is overigens, maar wel dat dit ook een punt kan zijn om ons economische systeem eens goed tegen het licht te houden.
Italië hangt natuurlijk aan een zijden draadje en als het daar misgaat, houdt het voor Frankrijk ook op. Ik verwacht dan ook een mega-injectie van de ECB in de Italiaanse economie. Doe je dat niet, dan is de euro daar sowieso passé (en het EU-lidmaatschap ook wel) en wellicht voor heel Europa. Dat is op zich niet eens slecht, maar uiteraard wel op deze manier.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:41:07 #49
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083346
Wat ik wel heel mooi vind is dat deze crisis ook direct van alles mogelijk maakt, vooral in de medische wereld qua onderzoek. Ik hoop dat de resultaten van dit onderzoek niet alleen een oplossing zullen bieden voor dit virus, maar meteen hoop geven dat we toekomstige virussen ook beter kunnen bevestigen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 22:45:19 #50
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_192083432
Vandaag heb ik ook nog een paar keer een interessante kleine discussie gehad met een paar mensen over het naar buiten gaan. Zeker nu het weer wat mooier weer wordt, valt er op zich best wat voor te zeggen om mensen te stimuleren even een uurtje of zo naar buiten te gaan. Een wandelingetje maken, rondje hardlopen, klein fietstochtje. Dit alles uiteraard zoveel mogelijk alleen. Hartstikke gezond voor lichaam en geest!

Dus ik zat tijdens mijn wandelrondje (nu het allemaal nog kan :+ ) even te filosoferen hoe je daar sensible invulling aan kan geven. Een soort systeem maken waarbij bepaalde groepen mensen op bepaalde tijdstippen even vrij naar buiten mogen voor dat soort activiteiten. Maar ik heb nog niet echt een systeem in mijn hoofd die niet lastig zouden worden in de praktische uitvoering, aangezien je niet honderden, duizenden mensen tegelijk kan controleren of ze op dat moment buiten mogen zijn :D
En dan moet je ook nog zorgen dat iedereen vervolgens een aantal meter uit elkaar blijft bewegen. Lastig, lastig.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:46:51 #51
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083467
Bij Op1 hebben ze iemand die om 16:55 de openingsborrel van z'n nieuwe restaurant had.

:'( Het is grappig en treurig tegelijk.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 22:48:44 #52
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083505
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:45 schreef Hamlapjes het volgende:
Vandaag heb ik ook nog een paar keer een interessante kleine discussie gehad met een paar mensen over het naar buiten gaan. Zeker nu het weer wat mooier weer wordt, valt er op zich best wat voor te zeggen om mensen te stimuleren even een uurtje of zo naar buiten te gaan. Een wandelingetje maken, rondje hardlopen, klein fietstochtje. Dit alles uiteraard zoveel mogelijk alleen. Hartstikke gezond voor lichaam en geest!

Dus ik zat tijdens mijn wandelrondje (nu het allemaal nog kan :+ ) even te filosoferen hoe je daar sensible invulling aan kan geven. Een soort systeem maken waarbij bepaalde groepen mensen op bepaalde tijdstippen even vrij naar buiten mogen voor dat soort activiteiten. Maar ik heb nog niet echt een systeem in mijn hoofd die niet lastig zouden worden in de praktische uitvoering, aangezien je niet honderden, duizenden mensen tegelijk kan controleren of ze op dat moment buiten mogen zijn :D
En dan moet je ook nog zorgen dat iedereen vervolgens een aantal meter uit elkaar blijft bewegen. Lastig, lastig.
Gaat lijken op 'pico & placa', een systeem dat ze in Colombia gebruiken voor auto's die op basis van de cijfers op hun nummerbord op bepaalde tijden wel of juist niet mogen rondrijden.

Maar dan dus voor mensen, en dan op basis van hun ID-kaart of zo :D
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192083518
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:46 schreef Strani het volgende:
Bij Op1 hebben ze iemand die om 16:55 de openingsborrel van z'n nieuwe restaurant had.

:'( Het is grappig en treurig tegelijk.
Op de VTM was Macron in beeld. Die trouwens snel oud wordt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:49:17 #54
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192083520
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:25 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Het is ook wel een balans tussen die twee die je zoekt natuurlijk. Je kan wel rücksichtslos kiezen voor een lockdown en schijt hebben aan de economie, die onnodig veel schade op laten lopen en daardoor een diepe, zware crisis veroorzaken die weer leidt tot doden.
Andere kant is alleen kiezen voor de economie en lekker iedereen maar laten verpieteren.
En tussen die twee zoek je een balans. Als je op dit moment kijkt naar de noord-oostelijke provincies, is het aantal (bevestigde) besmettingen nog erg beperkt, kan mij best voorstellen dat het voor mensen in die regio's snel als overtrokken en onnodig voelt als het land echt plat wordt gegooid. Dus timing bij je maatregelen is ook heel belangrijk.

Ik geloof wel dat hier een oprechte afweging is gemaakt en dat ze de komende periode heel strak alles in de gaten blijven houden en direct overschakelen op (gedeeltelijke) lockdown als deze aanpak niet (b)lijkt te werken. En ja, dan vertrouw ik misschien heel veel op de overheid, maar in deze is dat wel het orgaan hier in Nederland die de beste adviezen krijgt en dus als best een beoordeling kunnen maken.
Ten eerste: Kiezen voor een lock down wil niet automatisch zeggen "schijt hebben aan de economie", maar zelfs als je dat zo wil zeggen met aan de andere kant "alleen kiezen voor de economie", dan nog kan de balans die je tussen die twee uitersten zoekt dus te ver doorslaan naar om het even welke kant.

Imo is in dit geval de balans veel te ver richting de economische kant doorgeslagen (zoals vaker in dit land en niet per se tegen mijn vrees in van deze regering), waarschijnlijk ten koste van de gezondheid van met name de kwetsbaren.

En op het punt dat onze overheid hier de beste adviezen krijgt, daarmee moet je er in dit geval dus ook meteen van uitgaan dat onze overheid blijkbaar de beste adviezen krijgt van alle overheden (aangezien de meeste voor een andere strategie lijken te kiezen) en zelfs beter dan de WHO die zich hier ook al tegen heeft uitgesproken en wiens hele bestaansrecht is om dit soort situaties zo goed mogelijk aan te pakken.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:51:53 #55
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083572
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:49 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Op de VTM was Macron in beeld. Die trouwens snel oud wordt.
Je zal ook maar de baas van miljoenen Fransen zijn, lijkt me loodwaar met al die stakingen altijd.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 22:53:03 #56
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083597
Dat @Roger_Epiales en ik het vandaag eens zijn, toont toch maar mooi aan dat deze hele kwestie niks met links of rechts te maken heeft.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192083600
BNW:

"Vaccinaties zijn evil !"

ook BNW:

"Er zijn allang vaccinaties voor corona maar de overheid wil ze ons niet geven !"
pi_192083626
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:53 schreef Strani het volgende:
Dat @:Roger_Epiales en ik het vandaag eens zijn, toont toch maar mooi aan dat deze hele kwestie niks met links of rechts te maken heeft.
Sowieso, wat is "links" en wat is "rechts".

Ben ik politiek "links" of "rechts"? :D

En dan "conservatief" of "progressief"?
  maandag 16 maart 2020 @ 22:54:23 #59
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192083639
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:26 schreef Moira het volgende:

[..]

Dan zou je dus een gelijktijdige wereldwijde lockdown van laten we zeggen minimaal 2 maanden moeten fixen. Dat echt niemand hun huis uit mag of hun geliefden mag zien. En dat letterlijk alles plat ligt (sociaal en economisch) want iedereen zit thuis in isolatie. Letterlijk elke wereldburger.
Het is de manier ja, maar dat ga je als mensheid niet zo voor elkaar krijgen. Het hele probleem was toch ook dat dit virus vele malen besmettelijker is dan verwante coronavirussen?
Nou, veel coronavirussen veroorzaken verkoudheden en er zijn weinig dingen besmettelijker dan dat. :P

Maar goed, mbt tot de lock down vs onze keuze. In landen waar nog steeds erg weinig besmettingen zijn kom je er waarschijnlijk nog wel met rigoureuze persoonlijke isolatie. Bij ons zijn daarvoor te veel ongeziene gevallen.

Maar wat me ook nog een beetje dwars zit is idd dat zoiets wel internationaal gedaan moet worden. Wil ook meteen zeggen dat op dit moment geen enkel land (laten we zeggen in Europa) succesvol van dit virus af kan komen dmv een lock down omdat wij niet mee doen. Dat vind ik persoonlijk ook wel een dingetje.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:54:38 #60
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083649
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
BNW:

"Vaccinaties zijn evil !"

ook BNW:

"Er zijn allang vaccinaties voor corona maar de overheid wil ze ons niet geven !"
:D

Ik wist echt niet wat ik hoorde vandaag toen ik m'n Britse buurvrouw (op een afstand van een meter of 4) hoorde zeggen dat 'too much of a hype' is en dat de vaccins straks gebruikt zullen worden om chips bij ons in te brengen.

:'(
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192083660
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:54 schreef Strani het volgende:

[..]

:D

Ik wist echt niet wat ik hoorde vandaag toen ik m'n Britse buurvrouw (op een afstand van een meter of 4) hoorde zeggen dat 'too much of a hype' is en dat de vaccins straks gebruikt zullen worden om chips bij ons in te brengen.

:'(
Ja, ik las het idd... verbazingwekkend...
  maandag 16 maart 2020 @ 22:55:33 #62
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083668
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Sowieso, wat is "links" en wat is "rechts".

Ben ik politiek "links" of "rechts"? :D

En dan "conservatief" of "progressief"?
Ja nee dat is dan weer te diep hoor :D

Rog en ik zijn over 40 jaar een stel oude mannetjes die vanaf hun respectievelijke balkons lopen te ruziën over politiek.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 22:56:22 #63
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083687
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:54 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Nou, veel coronavirussen veroorzaken verkoudheden en er zijn weinig dingen besmettelijker dan dat. :P

Maar goed, mbt tot de lock down vs onze keuze. In landen waar nog steeds erg weinig besmettingen zijn kom je er waarschijnlijk nog wel met rigoureuze persoonlijke isolatie. Bij ons zijn daarvoor te veel ongeziene gevallen.

Maar wat me ook nog een beetje dwars zit is idd dat zoiets wel internationaal gedaan moet worden. Wil ook meteen zeggen dat op dit moment geen enkel land (laten we zeggen in Europa) succesvol van dit virus af kan komen dmv een lock down omdat wij niet mee doen. Dat vind ik persoonlijk ook wel een dingetje.
Yep, dat is ook zeker een ding ja.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 22:56:53 #64
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083699
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja, ik las het idd... verbazingwekkend...
Ja, triest gewoon. Verder een harstikke aardige vrouw. Misschien niet de slimste maar toch, dit verwacht je niet zo snel.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 22:58:12 #65
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192083719
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:55 schreef Strani het volgende:

[..]

Ja nee dat is dan weer te diep hoor :D

Rog en ik zijn over 40 jaar een stel oude mannetjes die vanaf hun respectievelijke balkons lopen te ruziën over politiek.
Misschien als ik tegen die tijd een mobiel ding met internet heb, want ik mag dan wel redelijk gezond zijn, ik weet niet of mijn longen mijn stem tot in Spanje kunnen dragen. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:59:05 #66
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083750
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:58 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Misschien als ik tegen die tijd een mobiel ding met internet heb, want ik mag dan wel redelijk gezond zijn, ik weet niet of mijn longen mijn stem tot in Spanje kunnen dragen. :P
Tegen die tijd zal je toch wel gewoon hier wonen zoals half oud Nederland?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 22:59:16 #67
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_192083759
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:49 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ten eerste: Kiezen voor een lock down wil niet automatisch zeggen "schijt hebben aan de economie", maar zelfs als je dat zo wil zeggen met aan de andere kant "alleen kiezen voor de economie", dan nog kan de balans die je tussen die twee uitersten zoekt dus te ver doorslaan naar om het even welke kant.

Imo is in dit geval de balans veel te ver richting de economische kant doorgeslagen (zoals vaker in dit land en niet per se tegen mijn vrees in van deze regering), waarschijnlijk ten koste van de gezondheid van met name de kwetsbaren.

En op het punt dat onze overheid hier de beste adviezen krijgt, daarmee moet je er in dit geval dus ook meteen van uitgaan dat onze overheid blijkbaar de beste adviezen krijgt van alle overheden (aangezien de meeste voor een andere strategie lijken te kiezen) en zelfs beter dan de WHO die zich hier ook al tegen heeft uitgesproken en wiens hele bestaansrecht is om dit soort situaties zo goed mogelijk aan te pakken.
Laat ik duidelijk zijn dat ik niet wil stellen dat voor een lockdown kiezen niet wil zeggen dat je schijt hebt aan de economie, het kan de uitkomst zijn van de afweging tussen economie en volksgezondheid! Maar je kan bij wijze van voor de eerste besmetting al het hele land in lockdown gooien, daarmee allerlei economische schade toebrengen, terwijl het virus anders helemaal niet in het land zou zijn getreden. Probeerde zeg maar een hypothetische situatie te schetsen, niet de lockdown zelf meteen in het verdomhoekje zetten. Zoals ik elders al zei: ik snap de rationale voor de lockdown ook zeker!

Ik vind het in ieder geval erg makkelijk om te zeggen: wij kiezen nog niet voor een lockdown, dus de balans schiet door naar de economie. Wij kennen de onderliggende adviezen en het besluitproces niet en kunnen daar dus niet over oordelen. Uiteindelijk is elk land weer een afzonderlijke case en de landen die nu in lockdown gaan, hebben significant meer besmette gevallen dan wij in Nederland, ook gecorrigeerd voor inwonersaantal.

Fijn dat je ook voor mij invult dat ik meteen zeg dat we hier betere adviezen hebben dan elders op de wereld :s)
Ook hiervoor geldt dat we de onderliggende documentatie niet kennen, het kan natuurlijk ook zo zijn dat de risico's van dit beleid breed uit zijn gemeten, het wetenschappelijk advies wijst op meer richting de lockdown sturen, maar de regering daar nu de timing nog niet goed voor vindt. Kan ook zijn dat het wetenschappelijke advies hier op iets anders wijst dan elders in de wereld, maar dan nog geven die naar hun inzicht het beste advies dat zij naar hun mogelijkheden kunnen geven. Dat geldt uiteraard voor alle wetenschappers op de wereld en dat die tegenstrijdige adviezen geven, wil niet per se zeggen dat de een het beter weet dan de ander, daar zitten nog oneindig veel andere variabelen tussen die dat verschil kunnen verklaren.
  maandag 16 maart 2020 @ 22:59:21 #68
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_192083761
Avond. Vandaag was toch wel vaag, ik had het begin van de avond opeens een tijdlang ijskoud. En na een tijdje draaide dat om naar het heel warm hebben en ook koppijn :o Maar dat is nu wel weer weggezakt gelukkig :) Voel mij nu eigenlijk weer vrij goed.

Uiteraard wel in de gaten houden. Hopelijk blijft het alleen bij de avond.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_192083768
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:55 schreef Strani het volgende:

[..]

Ja nee dat is dan weer te diep hoor :D

Rog en ik zijn over 40 jaar een stel oude mannetjes die vanaf hun respectievelijke balkons lopen te ruziën over politiek.
Volgens de stemwijzer zit ik meestal in het "SP / GL / PvdA hoekje".
Dus links van het midden, op de lijn :P
  maandag 16 maart 2020 @ 23:00:04 #70
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083782
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:59 schreef Redefine het volgende:
Avond. Vandaag was toch wel vaag, ik had het begin van de avond opeens een tijdlang ijskoud. En na een tijdje draaide dat om naar het heel warm hebben en ook koppijn :o Maar dat is nu wel weer weggezakt gelukkig :) Voel mij nu eigenlijk weer vrij goed.

Uiteraard wel in de gaten houden. Hopelijk blijft het alleen bij de avond.
:o Ja inderdaad! Maar geen hoest en zo? En heb je je temperatuur ook opgenomen?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 23:00:56 #71
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083810
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Volgens de stemwijzer zit ik meestal in het "SP / GL / PvdA hoekje".
Dus links van het midden, op de lijn :P
Ik hang meestal ergens rond D66, dus ook niet zo heel erg rechts hoor (hoewel D66 voor sommige linkse mensen al zo'n beetje extreem rechts is :D )
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 23:01:18 #72
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_192083823
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:00 schreef Strani het volgende:

[..]

:o Ja inderdaad! Maar geen hoest en zo? En heb je je temperatuur ook opgenomen?
Geen hoest, nauwelijks verkouden, geen last van mijn luchtwegen. Heb mijn temperatuur niet opgenomen nee, die is nu sowieso weer gezakt.

Zweet nog wel als een rund, maar dat is eigenlijk wel goed
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:01:53 #73
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083840
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:01 schreef Redefine het volgende:

[..]

Geen hoest, nauwelijks verkouden, geen last van mijn luchtwegen. Heb mijn temperatuur niet opgenomen nee, die is nu sowieso weer gezakt.

Zweet nog wel als een rund, maar dat is eigenlijk wel goed
Okay, zou 'm toch even af en toe opnemen als je een thermometer hebt. En dan niet onder de oksel hè! ;)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 23:02:34 #74
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_192083861
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:00 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik hang meestal ergens rond D66, dus ook niet zo heel erg rechts hoor (hoewel D66 voor sommige linkse mensen al zo'n beetje extreem rechts is :D )
Ik stem zelf D66. Die sluiten ook het beste bij mij aan. Maar er zijn gewoon punten waar ik vrij links ben en andere punten waar ik vrij rechts in ben.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:03:02 #75
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_192083882
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:01 schreef Strani het volgende:

[..]

Okay, zou 'm toch even af en toe opnemen als je een thermometer hebt. En dan niet onder de oksel hè! ;)
Ik heb geen thermometer, dus dat wordt sowieso lastig :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:03:23 #76
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192083891
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:59 schreef Strani het volgende:

[..]

Tegen die tijd zal je toch wel gewoon hier wonen zoals half oud Nederland?
Ik denk niet dat ik met de jaren meer van warmte ga houden. Voorlopig gaat dat juist de andere kant op. Ook denk ik niet dat Spanje de komende 40 jaar veel minder warm gaat worden, ook dat lijkt juist de andere kant op te gaan. :@

Ik zie mezelf tegen die tijd dus eerder steeds verder richting het noorden verhuizen.
Het feit dat veel Nederlanders wel naar het zuiden gaan sterkt mij in de wens de andere kant op te gaan. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:03:24 #77
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_192083892
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:48 schreef Strani het volgende:

[..]

Gaat lijken op 'pico & placa', een systeem dat ze in Colombia gebruiken voor auto's die op basis van de cijfers op hun nummerbord op bepaalde tijden wel of juist niet mogen rondrijden.

Maar dan dus voor mensen, en dan op basis van hun ID-kaart of zo :D
Ja precies! :D
Misschien een beetje lastig met een ID-kaart te doen, maar ik had net nog een ideetje: mensen krijgen een bandje met een kleurtje/lettertje/cijfer/whatever en elk daarvan heeft dan bepaalde tijdsloten in de week (twee keer een uur of iets dergelijks?) waarop het is toegestaan om buiten te zijn voor niet noodzakelijk dingen. Waarbij mensen dan op geen enkele mogelijk wijze mogen samenscholen en die tijd dan gebruikt kan worden om even te sporten of te wandelen :+
  maandag 16 maart 2020 @ 23:03:43 #78
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083904
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:02 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik stem zelf D66. Die sluiten ook het beste bij mij aan. Maar er zijn gewoon punten waar ik vrij links ben en andere punten waar ik vrij rechts in ben.
Klopt, geldt voor mij ook. En soms ben ik een beetje van beide op specifieke onderwerpen.

Ik heb maar één keer gestemd voor Nederland, en dat was D66 tijdens de laatste verkiezingen voor de Tweede Kamer.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 23:04:09 #79
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083919
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:03 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik heb geen thermometer, dus dat wordt sowieso lastig :P
Oei, dan moet het maar met de vinger!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 23:04:44 #80
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083931
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:03 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik met de jaren meer van warmte ga houden. Voorlopig gaat dat juist de andere kant op. Ook denk ik niet dat Spanje de komende 40 jaar veel minder warm gaat worden, ook dat lijkt juist de andere kant op te gaan. :@

Ik zie mezelf tegen die tijd dus eerder steeds verder richting het noorden verhuizen.
Het feit dat veel Nederlanders wel naar het zuiden gaan sterkt mij in de wens de andere kant op te gaan. :P
Oh nou ja, tegen die tijd kunnen we met virtual reality of zo doen alsof we naast elkaar wonen, komt goed ;)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 23:04:46 #81
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_192083934
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:04 schreef Strani het volgende:

[..]

Oei, dan moet het maar met de vinger!
Net geprobeerd. Gelijk mijn toetsenbord ondergekotst :o
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:05:10 #82
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_192083946
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:04 schreef Strani het volgende:

[..]

Oh nou ja, tegen die tijd kunnen we met virtual reality of zo doen alsof we naast elkaar wonen, komt goed ;)
Een VR versie van de Spaanse Droom.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:05:46 #83
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_192083958
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:03 schreef Strani het volgende:

[..]

Klopt, geldt voor mij ook. En soms ben ik een beetje van beide op specifieke onderwerpen.

Ik heb maar één keer gestemd voor Nederland, en dat was D66 tijdens de laatste verkiezingen voor de Tweede Kamer.
Persoonlijk vind ik het ook nogal vreemd om jezelf heel erg vast te pinnen aan een kant. Bijna iedereen heeft wel wisselende standpunten.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_192083964
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:03 schreef Strani het volgende:

[..]

Klopt, geldt voor mij ook. En soms ben ik een beetje van beide op specifieke onderwerpen.

Ik heb maar één keer gestemd voor Nederland, en dat was D66 tijdens de laatste verkiezingen voor de Tweede Kamer.
Ik heb onlangs ook eens gestemd voor de Nederlandse verkiezingen. Voornamelijk omdat ik het leuk vond dat eens te doen uit het buitenland.

Overigens heb ik op Rutte gestemd.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:06:24 #85
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083973
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:03 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Ja precies! :D
Misschien een beetje lastig met een ID-kaart te doen, maar ik had net nog een ideetje: mensen krijgen een bandje met een kleurtje/lettertje/cijfer/whatever en elk daarvan heeft dan bepaalde tijdsloten in de week (twee keer een uur of iets dergelijks?) waarop het is toegestaan om buiten te zijn voor niet noodzakelijk dingen. Waarbij mensen dan op geen enkele mogelijk wijze mogen samenscholen en die tijd dan gebruikt kan worden om even te sporten of te wandelen :+
Nou, klinkt prima!

Mijn moeder had het er vandaag ook al over dat haar vrienden en zij een soort idee hadden om af te spreken wanneer ze naar de supermarkt gaan zodat ze elkaar nog in de rij kunnen zien.

Ik heb dat afgeraden. Niet socialiseren tijdens een lockdown is niet socialiseren tijdens een lockdown.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 16 maart 2020 @ 23:06:28 #86
39237 crew  H_T
2733
pi_192083975
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:03 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik heb geen thermometer, dus dat wordt sowieso lastig :P
Had ik ook niet, toch maar aangeschaft toen ik me wat zwakke voelde :P Kostte geloof ik 6 euro bij Trekpleister
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:06:43 #87
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192083983
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:04 schreef Redefine het volgende:

[..]

Net geprobeerd. Gelijk mijn toetsenbord ondergekotst :o
Dat lijkt me geen goed teken Redefine!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 23:07:23 #88
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_192084000
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:06 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Had ik ook niet, toch maar aangeschaft toen ik me wat zwakke voelde :P Kostte geloof ik 6 euro bij Trekpleister
De kosten zijn het sowieso niet nee :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:07:29 #89
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192084004
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:05 schreef Redefine het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het ook nogal vreemd om jezelf heel erg vast te pinnen aan een kant. Bijna iedereen heeft wel wisselende standpunten.
Vind ik ook! Bij mij zijn stemwijzerscores ook nooit zo hoog, omdat er geen enkele partij is waarbij ik het met bijna alles eens ben.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 23:07:57 #90
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192084012
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:06 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik heb onlangs ook eens gestemd voor de Nederlandse verkiezingen. Voornamelijk omdat ik het leuk vond dat eens te doen uit het buitenland.

Overigens heb ik op Rutte gestemd.
Ja het is wel apart he :D Gewoon met de post.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192084020
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:07 schreef Redefine het volgende:

[..]

De kosten zijn het sowieso niet nee :P
Even in den poeperd en je hebt je temperatuur.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:08:34 #92
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192084027
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:08 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Even in den poeperd en je hebt je temperatuur.
Én een leuk minuutje.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 16 maart 2020 @ 23:09:18 #93
39237 crew  H_T
2733
pi_192084047
Arnold Schwarzenegger heeft twee ezeltjes
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:09:30 #94
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_192084057
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:07 schreef Strani het volgende:

[..]

Vind ik ook! Bij mij zijn stemwijzerscores ook nooit zo hoog, omdat er geen enkele partij is waarbij ik het met bijna alles eens ben.
Precies. Nadeel van D66 vind ik bijvoorbeeld dat ze akritisch zijn naar de EU. Ik ben zelf een groot voorstander van de EU, maar er zouden nog wel wat hervormingen nodig zijn om het weer de goede richting op te krijgen. Maar ja je kunt niet alles hebben.

Sowieso vind ik het altijd jammer dat er geen EU kritische partijen zijn. Je hebt alleen die niks willen veranderen of zo anti EU zijn dat ze er uit willen stappen :{
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_192084059
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:07 schreef Strani het volgende:

[..]

Ja het is wel apart he :D Gewoon met de post.
Ja precies, en een heleboel informatie over hoe het moet. Ik vraag me af hoe veilig het allemaal is, maar het zijn geen enorme aantallen stemmen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 16 maart 2020 @ 23:10:20 #96
39237 crew  H_T
2733
pi_192084077
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:08 schreef Strani het volgende:

[..]

Én een leuk minuutje.
:{w De mijne kan het veel sneller
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:10:24 #97
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_192084081
quote:
17s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:09 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Arnold Schwarzenegger heeft twee ezeltjes
Hebben die zich al een steen gestoten?
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_192084096
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:10 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

:{w De mijne kan het veel sneller
Het ging over thermometers.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:11:07 #99
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192084100
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:09 schreef Redefine het volgende:

[..]

Precies. Nadeel van D66 vind ik bijvoorbeeld dat ze akritisch zijn naar de EU. Ik ben zelf een groot voorstander van de EU, maar er zouden nog wel wat hervormingen nodig zijn om het weer de goede richting op te krijgen. Maar ja je kunt niet alles hebben.

Sowieso vind ik het altijd jammer dat er geen EU kritische partijen zijn. Je hebt alleen die niks willen veranderen of zo anti EU zijn dat ze er uit willen stappen :{
Nou, precies mijn gedachten! Dat is ook precies een kritiekpunt dat ik heb bij D66 en ik beschouw mezelf ook als zeer pro-Europees :Y
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 23:11:26 #100
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192084111
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:11 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Het ging over thermometers.
_O-
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 16 maart 2020 @ 23:11:35 #101
39237 crew  H_T
2733
pi_192084112
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:10 schreef Redefine het volgende:

[..]

Hebben die zich al een steen gestoten?
Ze werden wel in de houdgreep genomen door Arnold :o En ze heten Whisky en Lulu
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:12:09 #102
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192084128
Wel een handige link dit:

https://www.forbes.com/si(...)ccines/#31872a4621db

Hier updaten ze nieuws over medicijnen en vaccins tegen COVID-19. Misschien handig om op te slaan.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192084142
quote:
17s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:37 schreef Moira het volgende:
Jongons, ik besef me wel dat we zo dus wel echt het meest memorabele ESF in al die 65 jaar hebben he :o
Ja wel een gevalletje 'be careful what you wish for' ;(
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 16 maart 2020 @ 23:14:24 #104
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_192084167
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ze werden wel in de houdgreep genomen door Arnold :o En ze heten Whisky en Lulu
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 23:15:53 #105
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192084196

NL in vergelijking met andere landen
  maandag 16 maart 2020 @ 23:17:35 #106
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_192084245
cgoodz twitterde op maandag 16-03-2020 om 16:16:23 Statement on COVID-19 from my Rollercoaster Tycoon park
reageer retweet
  maandag 16 maart 2020 @ 23:17:39 #107
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_192084247
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:15 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
NL in vergelijking met andere landen
Als ik de mensen in COR mag geloven, zijn wij het slechtste land ter wereld :+
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:19:56 #108
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_192084304
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:17 schreef Hamlapjes het volgende:
cgoodz twitterde op maandag 16-03-2020 om 16:16:23 Statement on COVID-19 from my Rollercoaster Tycoon park
[ afbeelding ] reageer retweet
Ik zat echt te wachten totdat het laten verdrinken van de besmette parkgasten voorbijkwam.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:20:43 #109
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192084321
Het lijkt er op dat een medicijn genaamd remdesivir de meeste hoop geeft momenteel. Dit medicijn werd voorheen getest voor ebola maar met weinig succes, als ik het goed begrijpt. Nu lijken de resultaten hoopgevend.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 23:22:33 #110
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192084358
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:20 schreef Strani het volgende:
Het lijkt er op dat een medicijn genaamd remdesivir de meeste hoop geeft momenteel. Dit medicijn werd voorheen getest voor ebola maar met weinig succes, als ik het goed begrijpt. Nu lijken de resultaten hoopgevend.
https://lci.rivm.nl/remdesivir
pi_192084372
quote:
17s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:09 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Arnold Schwarzenegger heeft twee ezeltjes
Pony en ezel toch? :P
  maandag 16 maart 2020 @ 23:23:15 #112
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192084377
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:17 schreef Hamlapjes het volgende:
cgoodz twitterde op maandag 16-03-2020 om 16:16:23 Statement on COVID-19 from my Rollercoaster Tycoon park
[ afbeelding ] reageer retweet
Hahaha, prachtig!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 23:24:17 #113
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192084396
quote:
^O^

Dus als ik het goed begrijp staat ook de RIVM open voor het gebruik van dit medicijn in noodgevallen?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 16 maart 2020 @ 23:24:37 #114
39237 crew  H_T
2733
pi_192084404
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Pony en ezel toch? :P
Ook goed. Het ezeltje vind ik dan leuker O+
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:24:52 #115
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_192084412
En ik kom dit nu ineens tegen bij mijn suggesties op YouTube. Had zo mee kunnen doen, absolute banger!
  PR en moderator maandag 16 maart 2020 @ 23:27:18 #116
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192084467
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:24 schreef Hamlapjes het volgende:
En ik kom dit nu ineens tegen bij mijn suggesties op YouTube. Had zo mee kunnen doen, absolute banger!
Ja geweldig is die he _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 16 maart 2020 @ 23:27:37 #117
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192084475
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 22:59 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Laat ik duidelijk zijn dat ik niet wil stellen dat voor een lockdown kiezen niet wil zeggen dat je schijt hebt aan de economie, het kan de uitkomst zijn van de afweging tussen economie en volksgezondheid! Maar je kan bij wijze van voor de eerste besmetting al het hele land in lockdown gooien, daarmee allerlei economische schade toebrengen, terwijl het virus anders helemaal niet in het land zou zijn getreden. Probeerde zeg maar een hypothetische situatie te schetsen, niet de lockdown zelf meteen in het verdomhoekje zetten. Zoals ik elders al zei: ik snap de rationale voor de lockdown ook zeker!
Dan is dat helder.
quote:
Ik vind het in ieder geval erg makkelijk om te zeggen: wij kiezen nog niet voor een lockdown, dus de balans schiet door naar de economie. Wij kennen de onderliggende adviezen en het besluitproces niet en kunnen daar dus niet over oordelen. Uiteindelijk is elk land weer een afzonderlijke case en de landen die nu in lockdown gaan, hebben significant meer besmette gevallen dan wij in Nederland, ook gecorrigeerd voor inwonersaantal.
"wij kiezen nog niet voor een lockdown, dus de balans schiet door naar de economie." is dan ook niet wat ik zei. Wat ik zei is dat er, gekeken naar de huidige maatregelen en de keuze voor collectieve immuniteit, naar mijn mening waarschijnlijk te veel is gekeken naar de eventuele economische risico's en te weinig naar de gezondheidsrisico's. Dat is best een wezenlijk verschil.
quote:
Fijn dat je ook voor mij invult dat ik meteen zeg dat we hier betere adviezen hebben dan elders op de wereld :s)
Ook hiervoor geldt dat we de onderliggende documentatie niet kennen, het kan natuurlijk ook zo zijn dat de risico's van dit beleid breed uit zijn gemeten, het wetenschappelijk advies wijst op meer richting de lockdown sturen, maar de regering daar nu de timing nog niet goed voor vindt. Kan ook zijn dat het wetenschappelijke advies hier op iets anders wijst dan elders in de wereld, maar dan nog geven die naar hun inzicht het beste advies dat zij naar hun mogelijkheden kunnen geven. Dat geldt uiteraard voor alle wetenschappers op de wereld en dat die tegenstrijdige adviezen geven, wil niet per se zeggen dat de een het beter weet dan de ander, daar zitten nog oneindig veel andere variabelen tussen die dat verschil kunnen verklaren.
Ik probeer niks voor jou in te vullen. Ik lees wat je zegt en kom op basis daarvan tot een conclusie. Die kan verkeerd zijn en dat kan je dan verhelderen, zoals je na de eerste zin in dit stukje doet.

Ik deel hierin echter niet jouw mening. Uiteraard is voor ons niet alles bekend (wat overigens imo ook geen handige keuze is, misschien niet alles, maar wel meer info te geven), maar juist in het geval van verschillende situaties en verschillende adviseurs en regeringen lijkt het mij het beste op zijn allerminst in grote lijnen het advies te volgen van de organisatie die er het meest op gericht is dit soort zaken op globale schaal binnen de perken te houden/brengen.

Wij lijken dat op dit moment juist niet te doen op basis van informatie die niet gedeeld wordt.
Alleen al dat vind ik persoonlijk op zijn minst onhandig.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:28:21 #118
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192084489
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:04 schreef Strani het volgende:

[..]

Oh nou ja, tegen die tijd kunnen we met virtual reality of zo doen alsof we naast elkaar wonen, komt goed ;)
Top, hou ik je aan. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 23:32:55 #119
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192084564
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:24 schreef Strani het volgende:

[..]

^O^

Dus als ik het goed begrijp staat ook de RIVM open voor het gebruik van dit medicijn in noodgevallen?
Jup, ze zijn vast ook aan het uitproberen wat wel helpt. Las ook al over andere middelen die voor andere ziektes waren die kunnen helpen. Maar die hebben al een beperkte productie natuurlijk. En soms zijn die ook voor mensen die ook niet zonder kunnen leven. Maar hopelijk worden er een paar belangrijke dingen in werking gezet die kunnen helpen bij bestrijden. Hopelijk is de levering door gehamster etc. geen probleem.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:38:08 #120
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192084637
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:32 schreef Momo het volgende:

[..]

Jup, ze zijn vast ook aan het uitproberen wat wel helpt. Las ook al over andere middelen die voor andere ziektes waren die kunnen helpen. Maar die hebben al een beperkte productie natuurlijk. En soms zijn die ook voor mensen die ook niet zonder kunnen leven. Maar hopelijk worden er een paar belangrijke dingen in werking gezet die kunnen helpen bij bestrijden. Hopelijk is de levering door gehamster etc. geen probleem.
Het stemt me in elk geval hoopvol, en versterkt ook m'n voorkeur voor lockdowns.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 16 maart 2020 @ 23:42:51 #121
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192084711
Grappig, een Spaanse krant heeft een lijst met 20 'feel-good' films gepubliceerd om te kijken tijdens deze lockdown, en met welke streaming services dat dan kan.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 16 maart 2020 @ 23:55:49 #122
39237 crew  H_T
2733
pi_192084886
Newsnight aan. Hoge pief van een pharmabedrijf zit er aan tafel. Het eerste vaccin wordt nu getest, maar het kan zomaar een jaar duren voor het vaccin ver genoeg is om op grote schaal te gebruiken
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 16 maart 2020 @ 23:57:00 #123
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192084902
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 23:55 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Newsnight aan. Hoge pief van een pharmabedrijf zit er aan tafel. Het eerste vaccin wordt nu getest, maar het kan zomaar een jaar duren voor het vaccin ver genoeg is om op grote schaal te gebruiken
Voor vaccins is dat inderdaad wel de verwachting. Daarom ben ik voor nu zelf ook vooral aan het lezen over andere medicijnen die gebruikt kunnen worden voor mensen die al ziek zijn. En dat zou eventueel sneller kunnen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 17 maart 2020 @ 00:01:09 #124
39237 crew  H_T
2733
pi_192084956
Het is nu St. Patrick's Day. Een bezoekje aan een pub zit er niet in, daarom maar even zo

Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_192084975
Proost Tim! :) St. Patricks Day wordt hier niet echt gevierd, maar in andere landen zullen ze wel balen dat ze nu een feestje mislopen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 17 maart 2020 @ 00:08:22 #126
39237 crew  H_T
2733
pi_192085049
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:02 schreef BillDauterive het volgende:
Proost Tim! :) St. Patricks Day wordt hier niet echt gevierd, maar in andere landen zullen ze wel balen dat ze nu een feestje mislopen.
Ik ben niet Iers of katholiek, maar heb het wel eens gebruikt als excuus om een Guinness te gaan drinken :9
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_192085122
Guinness was ooit mijn eerste 'aparte' biertje, naast pils en de witbiertjes die je in de zomer in een café kon drinken. Ik vond er weinig aan en sindsdien probeer ik dat merk maar een beetje te mijden :P
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 17 maart 2020 @ 00:18:41 #128
39237 crew  H_T
2733
pi_192085195
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:13 schreef BillDauterive het volgende:
Guinness was ooit mijn eerste 'aparte' biertje, naast pils en de witbiertjes die je in de zomer in een café kon drinken. Ik vond er weinig aan en sindsdien probeer ik dat merk maar een beetje te mijden :P
Niet iedereen vindt het lekker en dat snap ik wel :) Ik hoop niet dat Guinness je overtuigd heeft om helemaal geen speciaalbier meer te drinken :o
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_192085230
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Niet iedereen vindt het lekker en dat snap ik wel :) Ik hoop niet dat Guinness je overtuigd heeft om helemaal geen speciaalbier meer te drinken :o
Het heeft wel een jaartje geduurd voordat ik weer een speciaalbiertje durfde te drinken. Sinds afgelopen vrijdag heb ik - volgens untappd - 1.100 unieke biertjes gedronken. Jij? :D
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 17 maart 2020 @ 00:21:50 #130
39237 crew  H_T
2733
pi_192085239
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:21 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Het heeft wel een jaartje geduurd voordat ik weer een speciaalbiertje durfde te drinken. Sinds afgelopen vrijdag heb ik - volgens untappd - 1.100 unieke biertjes gedronken. Jij? :D
Ik ben opgehouden met tellen toen het boven de 100 was :P Toen bestond untappd ook nog niet
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_192085245
Speciaal bier uitproberen is wel een beetje een "hobby".

Haal meestal 1 flesje bier voor vrijdagavond, iedere keer iets anders.

Van tevoren lees ik geen reviews op Untappd.

Bij het ene biertje ben ik in een uur op de bodem van de fles, soms vind ik het na 2 slokjes wel genoeg :P
pi_192085276
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik ben opgehouden met tellen toen het boven de 100 was :P Toen bestond untappd ook nog niet
Is dat zo? untappd bestaat al sinds 2010. Maar als je door zou gaan met tellen, zou je dan ook wel boven de 1000 uitkomen? :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Speciaal bier uitproberen is wel een beetje een "hobby".

Haal meestal 1 flesje bier voor vrijdagavond, iedere keer iets anders.

Van tevoren lees ik geen reviews op Untappd.

Bij het ene biertje ben ik in een uur op de bodem van de fles, soms vind ik het na 2 slokjes wel genoeg :P
Wel een leuke hobby :D Maar dat je bier moet weggooien is wel erg zonde. Wat voor bier vind je echt niet lekker en gooi je na 2 slokjes weg?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 17 maart 2020 @ 00:26:47 #133
39237 crew  H_T
2733
pi_192085317
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:23 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Is dat zo? untappd bestaat al sinds 2010. Maar als je door zou gaan met tellen, zou je dan ook wel boven de 1000 uitkomen? :D
[..]

Wel een leuke hobby :D Maar dat je bier moet weggooien is wel erg zonde. Wat voor bier vind je echt niet lekker en gooi je na 2 slokjes weg?
Ik ben een beetje flink met speciaalbier begonnen in 2004 :P Dus volgens mij bestond Untappd toen inderdaad nog niet :) Of ik de 1100 zou halen weet ik niet. Denk het niet overigens.

Als ik echt naar een bierwinkel ga kies ik er vaak voor om een paar onbekende bieren te kopen en een paar die ik zeker lekker vind. Het komt weinig voor dat ik een bier echt vies vind, eerder dat het een beetje saai en teleurstellend is. Een Duits rauchbier was een van de meer extreme :D
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_192085367
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:23 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Is dat zo? untappd bestaat al sinds 2010. Maar als je door zou gaan met tellen, zou je dan ook wel boven de 1000 uitkomen? :D
[..]

Wel een leuke hobby :D Maar dat je bier moet weggooien is wel erg zonde. Wat voor bier vind je echt niet lekker en gooi je na 2 slokjes weg?
M'n laagste waardering is voor een Singha biertje.
M'n hoogste voor een Barista Chocolate Quad

:P
pi_192085380
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:26 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik ben een beetje flink met speciaalbier begonnen toen ik in 2004 aan m'n eerste studie ging :P Dus volgens mij bestond Untappd toen inderdaad nog niet :) Of ik de 1100 zou halen weet ik niet. Denk het niet overigens.
Wow, een early adopter :P Toen had je nog niet heel veel keuze in speciaalbier en was iets als Leffe of Grimbergen al heel speciaal.

quote:
Als ik echt naar een bierwinkel ga kies ik er vaak voor om een paar onbekende bieren te kopen en een paar die ik zeker lekker vind. Het komt weinig voor dat ik een bier echt vies vind, eerder dat het een beetje saai en teleurstellend is. Een Duits rauchbier was een van de meer extreme :D
Rauchbier blijft ook altijd een gok. De een smaakt een beetje naar gerookte ham en de ander naar asbak.

Ik vind bier ook bijna nooit vies, al ben ik niet gek op alcoholische en zoete tripels.

Die Barista Chocolate Quad is echt heerlijk. Volgens mij wordt die niet meer gemaakt ;(
pi_192085383
M'n duurste maar ook bijzonderste biertje is een Trappist Westvleteren uit 2016.
In Amsterdam gehaald in 1 van de speciaalzaakjes die 'm toen op voorraad had.
pi_192085404
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
M'n duurste maar ook bijzonderste biertje is een Trappist Westvleteren uit 2016.
In Amsterdam gehaald in 1 van de speciaalzaakjes.
Hoeveel had je daar toen voor betaald? Ik koop in een bierwinkel eigenlijk nooit bier dat duurder dan 5 euro is. Er is genoeg keus voor goedkopere en even goede bieren :D
Al is Westvleteren lastig te evenaren.
pi_192085412
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:33 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Hoeveel had je daar toen voor betaald? Ik koop in een bierwinkel eigenlijk nooit bier dat duurder dan 5 euro is. Er is genoeg keus voor goedkopere en even goede bieren :D
Al is Westvleteren lastig te evenaren.
Iets van ¤13,50 ofzo.
WIlde 'm toch hebben, dus 1 meegenomen.

Stiekem vind ik een Leffe Triplel toch net lekkerder ;)
pi_192085436
Alcoholist worden is voor mij geen optie, 1 zwaar biertje doe ik een hele avond mee... drink ik sneller dan kan ik aan de maagbeschermers :P
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 17 maart 2020 @ 00:37:39 #140
39237 crew  H_T
2733
pi_192085463
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:31 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Wow, een early adopter :P Toen had je nog niet heel veel keuze in speciaalbier en was iets als Leffe of Grimbergen al heel speciaal.

Bij de lokale kroeg kon je voor een bierdiploma gaan. Dat kreeg je pas als je alle vijftig bieren die ze daar hadden af had laten strepen in een speciaal boekje.

Daar een keer La Chouffe besteld, wat ze alleen in 75 cL-fles hadden. Boekje niet mee |:) Later nog een keer gedaan dus
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_192085470
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

Stiekem vind ik een Leffe Triplel toch net lekkerder ;)
Ai, jammer dit :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
Alcoholist worden is voor mij geen optie, 1 zwaar biertje doe ik een hele avond mee... drink ik sneller dan kan ik aan de maagbeschermers :P
Dat is het fijne aan speciaalbier, je doet er best lang mee en ontwijkt zo een kater :D
pi_192085570
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 00:38 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Ai, jammer dit :P
[..]
Voorkeur :P Misschien ook niet op juiste temperatuur gedronken want daar hou ik me niet echt aan. Alles op 3 graden in de koelkast :P Laatste slok is dan vaak op kamertemperatuur.

quote:
Dat is het fijne aan speciaalbier, je doet er best lang mee en ontwijkt zo een kater :D
Zeker die Chocolate Quad, de smaak zegt "drinken!" maar de alcohol zegt "rustaaaghh"...
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 17 maart 2020 @ 00:54:30 #143
39237 crew  H_T
2733
pi_192085647
3 graden is eigenlijk ruimschoots te koud voor een zware jongen als een Westvleteren 12. Voor pils is het prima, veel andere bieren hebben iets minder koud veel meer smaak :)

Ik heb ook ooit 1 flesje Westvleteren 12 gekocht en dus geproefd. Lekker bier, maar Rochefort vond ik net zo lekker en dat is een stuk makkelijker en voordeliger te krijgen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 01:21:28 #144
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192085935
Truste mensen!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 17 maart 2020 @ 07:16:42 #145
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_192087699
Moguh!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 17 maart 2020 @ 07:41:26 #146
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_192087896
Goedemorgen. :W :W
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 17 maart 2020 @ 08:02:37 #147
39237 crew  H_T
2733
pi_192088088
:W
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_192088104
Goedemorgen! Alles even laten bezinken en ik snap nog steeds niet hoe ze die groepsimmuniteit gaan krijgen. Ik heb begrepen dat 50 tot 60 procent van de Nederlanders het virus zou moeten krijgen om groepsimmuniteit te bereiken. Dat snap ik maar hoe willen ze dat bereiken. Bepaalde groepen gezonde mensen het virus bewust laten krijgen, oudere mensen en mensen met een zwakke gezondheid afzonderen? Het was een indrukwekkende toespraak maar heeft het alles duidelijk gemaakt? Voor mij in ieder geval niet.
pi_192088289
Mogguh! :W c_/
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 17 maart 2020 @ 08:53:06 #150
39237 crew  H_T
2733
pi_192088703
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:04 schreef summer52 het volgende:
Goedemorgen! Alles even laten bezinken en ik snap nog steeds niet hoe ze die groepsimmuniteit gaan krijgen. Ik heb begrepen dat 50 tot 60 procent van de Nederlanders het virus zou moeten krijgen om groepsimmuniteit te bereiken. Dat snap ik maar hoe willen ze dat bereiken. Bepaalde groepen gezonde mensen het virus bewust laten krijgen, oudere mensen en mensen met een zwakke gezondheid afzonderen? Het was een indrukwekkende toespraak maar heeft het alles duidelijk gemaakt? Voor mij in ieder geval niet.
Zwakkeren zo min mogelijk naar buiten, waardoor de kans dat zij het virus krijgen zo klein mogelijk is. Voor de rest het aantal contacten beperken, maar niet helemaal proberen te voorkomen. Als een (onwetende) drager minder mensen tegenkomt kan het virus ook op minder mensen worden overgedragen en gaat de verspreiding langzamer. Met minder mensen die op hetzelfde moment een behandeling nodig hebben komt het niet zo ver dat er geen plek meer voor hen is en kan iedereen de behandeling krijgen die hij/zij nodig heeft.

Dat is de theorie
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_192089089
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:53 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Zwakkeren zo min mogelijk naar buiten, waardoor de kans dat zij het virus krijgen zo klein mogelijk is. Voor de rest het aantal contacten beperken, maar niet helemaal proberen te voorkomen. Als een (onwetende) drager minder mensen tegenkomt kan het virus ook op minder mensen worden overgedragen en gaat de verspreiding langzamer. Met minder mensen die op hetzelfde moment een behandeling nodig hebben komt het niet zo ver dat er geen plek meer voor hen is en kan iedereen de behandeling krijgen die hij/zij nodig heeft.

Dat is de theorie
^O^
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:22:27 #152
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_192089238
Morning...

eerste keer thuiswerken, wel apart hoor.
Koel en donker bewaren
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:29:40 #153
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192089403
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 08:53 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Zwakkeren zo min mogelijk naar buiten, waardoor de kans dat zij het virus krijgen zo klein mogelijk is. Voor de rest het aantal contacten beperken, maar niet helemaal proberen te voorkomen. Als een (onwetende) drager minder mensen tegenkomt kan het virus ook op minder mensen worden overgedragen en gaat de verspreiding langzamer. Met minder mensen die op hetzelfde moment een behandeling nodig hebben komt het niet zo ver dat er geen plek meer voor hen is en kan iedereen de behandeling krijgen die hij/zij nodig heeft.

Dat is de theorie
En voor hoe lang? Een jaar, twee jaar, vijf?
Het is totaal niet te zeggen hoe lang dit gaat duren, als het überhaupt al gaat werken.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:36:23 #154
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_192089556
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:22 schreef Guanabana het volgende:
Morning...

eerste keer thuiswerken, wel apart hoor.
En dan al meteen Fokken? Damn jij bent slecht :D
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 17 maart 2020 @ 09:42:37 #155
39237 crew  H_T
2733
pi_192089688
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:29 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

En voor hoe lang? Een jaar, twee jaar, vijf?
Het is totaal niet te zeggen hoe lang dit gaat duren, als het überhaupt al gaat werken.
Nee klopt. Ik voorzie dat de einddatum zeer regelmatig verschoven gaat worden. Naar mate de situatie in meer landen onder controle komt zullen de maatregelen langzaam afgezwakt kunnen worden
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_192089838
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Nee klopt. Ik voorzie dat de einddatum zeer regelmatig verschoven gaat worden. Naar mate de situatie in meer landen onder controle komt zullen de maatregelen langzaam afgezwakt kunnen worden
Ja, en hopelijk muteert het virus niet op een verkeerde manier verder, want dan kan het echt een moeilijk verhaal worden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:51:28 #157
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_192089873
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Nee klopt. Ik voorzie dat de einddatum zeer regelmatig verschoven gaat worden. Naar mate de situatie in meer landen onder controle komt zullen de maatregelen langzaam afgezwakt kunnen worden
Ik denk dat het op en af gaat met maatregelen. Dat het misschien nog wel wat strenger gaat worden en dat men dan geleidelijk de teugels weer wat laat vieren. En dat er misschien later toch weer wat maatregelen aangescherpt worden.

Jammer dat er niet een bijsluiter bij het virus kwam }:|
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:52:44 #158
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_192089896
Mijn dochter is nog stééds verkouden, al 1,5 week, zolang is ze nog nooit verkouden geweest. Dus nog steeds niet naar de fysio. We gaan morgen wat gewichten en elastieken ophalen om thuis te kunnen oefenen...
(Dat kan nu want er is toch geen hond op de sportschool :+ )
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:56:08 #159
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_192089961
"Fransen mogen in oorlog met corona alleen nog met speciaal formulier de straat op"

Uiteraard denk ik nu aan patat |:)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_192090007
Zo boodschappen besteld, worden vrijdag geleverd. Paracetamol en multivitamines speciaal voor 65+ besteld, levertijd? Ik ga nu alleen nog maar naar buiten om met Senna te gaan wandelen. Gelukkig ben ik gewend om veel alleen te zijn, nee helemaal niet zielig is mijn eigen keuze, dus mij hoor je niet klagen. Ik wil nog wel even een lans breken voor Lifeline Call for animals! Ik ben nu ruim een jaar lid en het is in het leven geroepen voor mensen met minder sociale contacten die huisdieren hebben. Want je moet er toch niet aan denken dat je huisdieren geen eten en zorg krijgen als jij onverwachts komt te overlijden en je pas na dagen, weken of nog erger jaren gevonden wordt!
HOE WERKT HET PRECIES
Het enige wat de deelnemer hoeft te doen is om de dag om 8 uur 's morgens te reageren op een (geautomatiseerde) telefoonoproep van LIFELINE CALL FOR ANIMALS, door op te nemen en vervolgens op verzoek de 1 in te drukken en dan op te hangen. Bij niet-reageren zal de oproep na een uur meerdere keren worden herhaald. Wordt er dan nog niet opgenomen, dan belt LIFELINE CALL FOR ANIMALS met de contactpersoon die door de deelnemer is opgegeven. Deze zal dan naar het adres gaan van de deelnemer. Bij ontbreken van contactpersonen zal LIFELINE CALL FOR ANIMALS iemand van een steunpunt inschakelen, Hoe dan ook, iemand zal dezelfde dag op het adres poolshoogte gaan nemen.

En je betaald maar ¤ 7,50 per maand!
Tot zover mijn boodschap van algemeen nut! :+
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:04:03 #161
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192090101
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Nee klopt. Ik voorzie dat de einddatum zeer regelmatig verschoven gaat worden. Naar mate de situatie in meer landen onder controle komt zullen de maatregelen langzaam afgezwakt kunnen worden
Ja, en al die tijd (en wellicht ook nog daarna) ligt de volledige druk om niet de verkeerde mensen besmet te laten raken bij die mensen zelf en de mensen die ermee samenleven. Hiervoor was er iig nog het gevoel dat iedereen dit samen doorstond, met als doel dit te stoppen. Daar is nu niks meer van over. De meeste stress is hiermee afgeschoven op een select groepje en de rest zal het zijn tijd wel duren.

Zo komt het allemaal een beetje over iig.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_192090946
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:04 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ja, en al die tijd (en wellicht ook nog daarna) ligt de volledige druk om niet de verkeerde mensen besmet te laten raken bij die mensen zelf en de mensen die ermee samenleven. Hiervoor was er iig nog het gevoel dat iedereen dit samen doorstond, met als doel dit te stoppen. Daar is nu niks meer van over. De meeste stress is hiermee afgeschoven op een select groepje en de rest zal het zijn tijd wel duren.

Zo komt het allemaal een beetje over iig.
Dit is toch vooral je eigen interpretatie. Volgens mij is duidelijk uitgelegd dat het beleid is om de kwetsbaren te beschermen door een muur van bestendige landgenoten. Veel meer solidariteit kan bijna niet.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:45:49 #163
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192090956
Echt een nachtje lekker doorslapen zit er de laatste tijd niet meer in hè?

Maar goedemorgen!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:47:21 #164
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192090987
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:45 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Dit is toch vooral je eigen interpretatie. Volgens mij is duidelijk uitgelegd dat het beleid is om de kwetsbaren te beschermen door een muur van bestendige landgenoten. Veel meer solidariteit kan bijna niet.
De realiteit zal anders zijn, zeker voor huishoudens met zowel gezonde als zwakkere mensen. Voor die huishoudens wordt dit een onmogelijke opgave.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192091058
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:47 schreef Strani het volgende:

[..]

De realiteit zal anders zijn, zeker voor huishoudens met zowel gezonde als zwakkere mensen. Voor die huishoudens wordt dit een onmogelijke opgave.
Geen enkel scenario is perfect. Als je iedereen een paar maanden binnenhoudt (wat al niet gaat lukken, maar ok) steekt het virus daarna weer de kop op. Dan maar resistentie kweken, en de zwakkeren zoveel mogelijk ontzien.
pi_192091292
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:45 schreef Strani het volgende:
Echt een nachtje lekker doorslapen zit er de laatste tijd niet meer in hè?

Maar goedemorgen!
Nee... :{ Al hielp het niet mee dat ik gisteravond allemaal true crime filmpjes op Youtube heb gekeken :')
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:03:25 #167
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_192091310
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:47 schreef Strani het volgende:

[..]

De realiteit zal anders zijn, zeker voor huishoudens met zowel gezonde als zwakkere mensen. Voor die huishoudens wordt dit een onmogelijke opgave.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:07:41 #168
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_192091391
Zo. Een paar uur bezig geweest om berichten (e-mail, website, sociale media) klaar te maken voor mochten alle niet essentiële winkels dicht moeten. Dan kunnen we iig snel schakelen.

We hebben ook een webshop, en gaan dan ook proberen mensen daarnaartoe te verwijzen. (Er van uitgaande dat bezorgingen nog mogen) Dan maar wat extra ritjes om uit te leveren. Dus al besproken om het leveringstarief te verlagen, als tegemoetkoming. Tevens gaan we ervoor zorgen dat de telefoon van winkel altijd doorgeschakeld staat op een mobieltje, zodat we mensen die minder vaardig zijn online altijd bij bestellen kunnen helpen en altijd bereikbaar zijn voor vragen. En net ook Whatsapp voor bedrijven geïnstalleerd voor wie korte snelle vragen heeft.

Nu nog even wat plaatjes wat tekst in plakken met winkel gesloten, webshop open.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:08:31 #169
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_192091406
Ja sorry hele andere invalshoek betreffende de crisis dan waar jullie het over hadden. :o
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 17 maart 2020 @ 11:11:04 #170
39237 crew  H_T
2733
pi_192091467
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:07 schreef ijs_beer het volgende:
Zo. Een paar uur bezig geweest om berichten (e-mail, website, sociale media) klaar te maken voor mochten alle niet essentiële winkels dicht moeten. Dan kunnen we iig snel schakelen.

We hebben ook een webshop, en gaan dan ook proberen mensen daarnaartoe te verwijzen. (Er van uitgaande dat bezorgingen nog mogen) Dan maar wat extra ritjes om uit te leveren. Dus al besproken om het leveringstarief te verlagen, als tegemoetkoming. Tevens gaan we ervoor zorgen dat de telefoon van winkel altijd doorgeschakeld staat op een mobieltje, zodat we mensen die minder vaardig zijn online altijd bij bestellen kunnen helpen en altijd bereikbaar zijn voor vragen. En net ook Whatsapp voor bedrijven geïnstalleerd voor wie korte snelle vragen heeft.

Nu nog even wat plaatjes wat tekst in plakken met winkel gesloten, webshop open.
Wat voor winkel gaat het eigenlijk om?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:12:46 #171
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192091496
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:52 schreef Arizona het volgende:
Mijn dochter is nog stééds verkouden, al 1,5 week, zolang is ze nog nooit verkouden geweest. Dus nog steeds niet naar de fysio. We gaan morgen wat gewichten en elastieken ophalen om thuis te kunnen oefenen...
(Dat kan nu want er is toch geen hond op de sportschool :+ )
Is het geen allergie trouwens?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:13:18 #172
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192091504
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:02 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Nee... :{ Al hielp het niet mee dat ik gisteravond allemaal true crime filmpjes op Youtube heb gekeken :')
Ja dat moet je ook niet doen inderdaad :D
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:14:12 #173
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192091523
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:08 schreef ijs_beer het volgende:
Ja sorry hele andere invalshoek betreffende de crisis dan waar jullie het over hadden. :o
Ja maar ik vind het ook interessant om te weten hoe het iedereen hier verder treft als het ook om praktische zaken gaat :Y
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:15:28 #174
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_192091554
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Wat voor winkel gaat het eigenlijk om?
Houthandel! Dus producten die vaak ook wel wat advies benodigen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:16:38 #175
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192091567
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:50 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Geen enkel scenario is perfect. Als je iedereen een paar maanden binnenhoudt (wat al niet gaat lukken, maar ok) steekt het virus daarna weer de kop op. Dan maar resistentie kweken, en de zwakkeren zoveel mogelijk ontzien.
Ik denk wel dat vooral die huishoudens graag hadden gezien dat de regering wat langer had gewacht met deze specifieke aanpak, tot er echt meer duidelijkheid is over resistentie, en dat ze tot die tijd liever een lockdown hadden gehad.

Ik vind het ook best zorgwekkend dat gisteren in het NOS Journaal gewoon stellig gezegd werd dat men niet opnieuw ziek kan worden, zonder nuance dat daar nog geen volledige zekerheid over is.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 17 maart 2020 @ 11:17:54 #176
39237 crew  H_T
2733
pi_192091590
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:15 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Houthandel! Dus producten die vaak ook wel wat advies benodigen.
Ah!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:19:33 #177
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192091618
Ik en mijn team doen normaal kwaliteits-checks voor de data die mijn bedrijf heeft van voetbalwedstrijden, maar er zijn bijna geen voetbalwedstrijden meer over dus we doen nu wat we kunnen en zoeken naar andere taken, projecten etc. om het allemaal een beetje op te vangen. Van mijn acht 'mensen' zijn zeven freelancers dus die hebben geen bescherming verder.

Maar ik en mijn manager hebben al wel een plan gemaakt om deze mensen tijdelijk wat minder te laten werken en zodra het weer kan juist weer méér te laten werken, en hun maandelijkse betaling gedurende in elk geval een aantal maanden stabiel te houden.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:23:44 #178
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_192091688
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:12 schreef Strani het volgende:

[..]

Is het geen allergie trouwens?
Heeft ze ook nog nooit eerder gehad. Ze niest ook niet, puur een snotkop ;)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:25:17 #179
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192091711
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:23 schreef Arizona het volgende:

[..]

Heeft ze ook nog nooit eerder gehad. Ze niest ook niet, puur een snotkop ;)
Ah okay, nee dan zal het wel niet inderdaad :)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:25:44 #180
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_192091718
gjkooijman twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 11:10:42 If a #Eurovision decision is made today, I demand that it's being brought by EBU representative Lynda Woodruff. God knows we need that light and laughter today with all this Carola virus going on. reageer retweet
Omdat er ook gelachen moet worden. (Ik heb vanaf vrijdag geen werk meer, yay)
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:27:10 #181
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192091747
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:25 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
gjkooijman twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 11:10:42 If a #Eurovision decision is made today, I demand that it's being brought by EBU representative Lynda Woodruff. God knows we need that light and laughter today with all this Carola virus going on. reageer retweet
Omdat er ook gelachen moet worden. (Ik heb vanaf vrijdag geen werk meer, yay)
Tja :D

Maar balen man, kom je er wel een beetje uit denk je?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:35:13 #182
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_192091881
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:27 schreef Strani het volgende:

[..]

Tja :D

Maar balen man, kom je er wel een beetje uit denk je?
We gaan het meemaken. Hoop dat m'n werk snel weer open gaat na alles! :)

En anders nog meer tijd om te podcasten.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:36:09 #183
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_192091903
Tweet van Henk. Ff klikken voor de afbeelding.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:36:20 #184
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192091910
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:35 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

We gaan het meemaken. Hoop dat m'n werk snel weer open gaat na alles! :)

En anders nog meer tijd om te podcasten.
Da's ook weer waar!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:37:25 #185
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_192091929
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:35 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

We gaan het meemaken. Hoop dat m'n werk snel weer open gaat na alles! :)

En anders nog meer tijd om te podcasten.
Hoop het ook voor je. Onzekere tijden zo.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_192092008
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:13 schreef Strani het volgende:

[..]

Ja dat moet je ook niet doen inderdaad :D
Nee niet zo slim _O- Maar heb laatst een interessant kanaal ontdekt en zit nu al een paar dagen te bingen :') Moet dat alleen niet meer 's avonds doen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:42:39 #187
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192092024
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:41 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Nee niet zo slim _O- Maar heb laatst een interessant kanaal ontdekt en zit nu al een paar dagen te bingen :') Moet dat alleen niet meer 's avonds doen.
Nee :D Maar ja, je moet wat met al je tijd!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192092068
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:25 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
gjkooijman twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 11:10:42 If a #Eurovision decision is made today, I demand that it's being brought by EBU representative Lynda Woodruff. God knows we need that light and laughter today with all this Carola virus going on. reageer retweet
Omdat er ook gelachen moet worden. (Ik heb vanaf vrijdag geen werk meer, yay)
Carola virus _O-

-O- Dat is wel echt klote zeg... Mensen met vaste contracten hebben nog wel bescherming tegen zoiets, maar er gaan echt veel mensen nu zonder baan zitten.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_192092078
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:35 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

En anders nog meer tijd om te podcasten.
Daar hadden we het thuis nog over vanochtend; er zullen de komende maanden wel veel Youtube kanalen/podcasts worden begonnen en boeken worden geschreven :D
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_192092088
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:36 schreef ijs_beer het volgende:
Tweet van Henk. Ff klikken voor de afbeelding.
O+
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 17 maart 2020 @ 11:46:03 #191
186611 Haags
pi_192092094
AO
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:45 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

O+
AOI O+
Zonder wrijving geen glans
pi_192092116
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
AO
[..]

AOI O+
Ik vroeg me al af waar je was gebleven :D
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 17 maart 2020 @ 11:47:21 #193
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192092133
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:45 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

O+
:D Ja ik zat ook al zoiets te denken, om iets te betalen aan m'n stamcafé.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  ESF Reporter dinsdag 17 maart 2020 @ 11:49:46 #194
87554 Cee
Welluk?
pi_192092192
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:45 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Daar hadden we het thuis nog over vanochtend; er zullen de komende maanden wel veel Youtube kanalen/podcasts worden begonnen en boeken worden geschreven :D
Ik merk dat ik nu nog rustiger word van het luisteren naar podcasts ter afleiding van alle ellende dan dat ik een Netflix serie ga kijken. Ik wil weg van al het nieuws maar ik wil ook in het hier en nu blijven en een podcast (maar ook van die live chats op YouTube van Andy Eurovoxx) geven de perfecte balans tussen actualiteit en afleiding.
pi_192092485
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 11:49 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik merk dat ik nu nog rustiger word van het luisteren naar podcasts ter afleiding van alle ellende dan dat ik een Netflix serie ga kijken. Ik wil weg van al het nieuws maar ik wil ook in het hier en nu blijven en een podcast (maar ook van die live chats op YouTube van Andy Eurovoxx) geven de perfecte balans tussen actualiteit en afleiding.
Ja dat soort livechats zijn echt heerlijk nu. Voelde me een paar dagen geleden tijdens zo'n Eurovoxx chat ook zo gerustgesteld; gewoon heerlijk saamhorig zo. En die lange video van WiWilliam vond ik ook echt heel fijn (dat ik ooit nog zoiets zou zeggen :D ).
Zit ook echt meer op Twitter nu; gelukkig volg ik niet van die paniekzaaiers en droeftoeters. Al die ESF-fans plaatsen juist echt lieve berichtjes nu O+
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:03:32 #196
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192092509
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:02 schreef Aoibhin het volgende:
gelukkig volg ik niet van die paniekzaaiers en droeftoeters
Gaat paniekzaaien op Twitter.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192092598
elainovision twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:06:29 I can't believe Samanta Tina was the most prepared out of any of us. Even back in February she had her mask, gloves, and disinfectant. https://t.co/b4eTY5jqvE reageer retweet
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_192092771
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:07 schreef Aoibhin het volgende:
elainovision twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:06:29 I can't believe Samanta Tina was the most prepared out of any of us. Even back in February she had her mask, gloves, and disinfectant. https://t.co/b4eTY5jqvE reageer retweet
:P
pi_192092804
Ik zit eigenlijk in een apart pakket.

Ik woon sinds mijn moeder ziek werd weer thuis, om haar te kunnen helpen. Ze krijgt gelukkig ook thuiszorg, zodat mijn vader en ik kunnen werken.

Zij zit in de risicogroep. Als ik klachten krijg, wat dan? Wij houden nu alle maatregelen aan bij haar, maar we kunnen haar niet mijden uiteraard. Ik werk in een klein bedrijf met maar vijf collega’s, en wij krijgen amper mensen over de vloer. Wij zijn een servicebedrijf dat in de kopieermachines en printers zit, maar er is nu weinig werk omdat veel bedrijven dicht zijn of vanuit huis werken, dus ik ben gewoon naar het werk gegaan om haar te ontzien.

Als ik nou klachten krijg, kan ik niet thuisblijven, want zij is risicogroep.

Dilemma.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:22:09 #200
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_192092917
Werk geeft wel afleiding nu, hoewel ik er werkinhoudelijk nu ook mee bezig ben.
Koel en donker bewaren
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:24:42 #201
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192092977
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:17 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik zit eigenlijk in een apart pakket.

Ik woon sinds mijn moeder ziek werd weer thuis, om haar te kunnen helpen. Ze krijgt gelukkig ook thuiszorg, zodat mijn vader en ik kunnen werken.

Zij zit in de risicogroep. Als ik klachten krijg, wat dan? Wij houden nu alle maatregelen aan bij haar, maar we kunnen haar niet mijden uiteraard. Ik werk in een klein bedrijf met maar vijf collega’s, en wij krijgen amper mensen over de vloer. Wij zijn een servicebedrijf dat in de kopieermachines en printers zit, maar er is nu weinig werk omdat veel bedrijven dicht zijn of vanuit huis werken, dus ik ben gewoon naar het werk gegaan om haar te ontzien.

Als ik nou klachten krijg, kan ik niet thuisblijven, want zij is risicogroep.

Dilemma.
Jeetje ja... dit zijn dus die hele ingewikkelde gevallen waar ik het eerder ook over had. En als jij nou ziek wordt, zou er dan een noodoplossing kunnen zijn dat jij een andere plek hebt en dat je moeder dan iemand anders over de vloer krijgt voor die twee weken of zo? Of andersom, dat zij juist even bij iemand anders gaat zitten?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:26:22 #202
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192093014
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:22 schreef Guanabana het volgende:
Werk geeft wel afleiding nu, hoewel ik er werkinhoudelijk nu ook mee bezig ben.
Hm werk, dat zou ik ook eens moeten proberen.

Maar niet nu.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:28:09 #203
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192093053
Ik zit nu te voice-appen met (de handtastelijke) serveerster van m'n stamcafé; die zit ook aardig in de penarie want die heeft ook 0 inkomen nu en geen reserves. Ik heb voorgesteld dat haar baas het mogelijk zou kunnen maken voor vaste klanten om nu een soort krediet te betalen via de bank, en dat ze dat krediet dan gebruiken als het café weer open is.

Zal ook geen vetpot zijn maar misschien wel genoeg voor het personeel om in elk geval eten te kunnen kopen de komende tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Strani op 17-03-2020 12:35:27 ]
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192093069
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:24 schreef Strani het volgende:

[..]

Jeetje ja... dit zijn dus die hele ingewikkelde gevallen waar ik het eerder ook over had. En als jij nou ziek wordt, zou er dan een noodoplossing kunnen zijn dat jij een andere plek hebt en dat je moeder dan iemand anders over de vloer krijgt voor die twee weken of zo? Of andersom, dat zij juist even bij iemand anders gaat zitten?
In het uiterste geval zou dat best kunnen, ja.
Er valt altijd wel wat te regelen lijkt me.

Ik heb voor de zekerheid ff een tweet naar het RIVM gestuurd met deze vraag. Anders kan ik de thuiszorg ook eens vragen wat het beste is.
Mijn sociale contacten heb ik in ieder geval al een tijd beperkt.

Wij zijn sowieso voorzichtig en meer kun je niet doen. Maar haar helemaal mijden kan gewoon niet.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:31:35 #205
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192093140
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:28 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

In het uiterste geval zou dat best kunnen, ja.
Er valt altijd wel wat te regelen lijkt me.

Ik heb voor de zekerheid ff een tweet naar het RIVM gestuurd met deze vraag. Anders kan ik de thuiszorg ook eens vragen wat het beste is.
Mijn sociale contacten heb ik in ieder geval al een tijd beperkt.

Wij zijn sowieso voorzichtig en meer kun je niet doen. Maar haar helemaal mijden kan gewoon niet.
Heel goed, nee inderdaad, dat is ook zo!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:34:24 #206
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_192093204
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:28 schreef Strani het volgende:
Ik zit nu te voice-appen met (de handtastelijke) serveerster van m'n stamcafé; die zit ook aardig in de penarie want die heeft ook 0 inkomen nu en geen reservers.
Ik zal geen foute grappen maken. ;(
Koel en donker bewaren
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:35:09 #207
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192093224
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:34 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik zal geen foute grappen maken. ;(
Sowieso zouden die grappen rekening moeten houden met de huidige restricties in huisbezoeken.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192093289
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:31 schreef Strani het volgende:

[..]

Heel goed, nee inderdaad, dat is ook zo!
Ja. :)

Met het blijft een aparte situatie wel.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:39:45 #209
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192093345
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:49:06 #210
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_192093576
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:22 schreef Guanabana het volgende:
Werk geeft wel afleiding nu, hoewel ik er werkinhoudelijk nu ook mee bezig ben.
Ik kwam je vraag nog tegen over m'n zwager. Dank :*

Hij is er slecht aan toe. Ze gaan zo een hartfilmpje maken en een longfoto, omdat de ontstekingswaardes verder zijn gestegen. Vanmorgen hebben ze met een oorthermometer 39.5 gemeten :o
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2020 @ 12:50:55 #211
368283 ato
pi_192093618
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:28 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

In het uiterste geval zou dat best kunnen, ja.
Er valt altijd wel wat te regelen lijkt me.

Ik heb voor de zekerheid ff een tweet naar het RIVM gestuurd met deze vraag. Anders kan ik de thuiszorg ook eens vragen wat het beste is.
Mijn sociale contacten heb ik in ieder geval al een tijd beperkt.

Wij zijn sowieso voorzichtig en meer kun je niet doen. Maar haar helemaal mijden kan gewoon niet.
Ik zit in dezelfde risicogroep als je moeder, ik hoop donderdag thuis te zijn. Maar wil precies horen wat wel en niet kan. Vriendin van mij zegt dat ik thuis moet blijven en er niet uit kan, dat zie ik ook niet zitten. Ik begrijp haar zorg wel, maar ik vind het al vreselijk om thuis te zitten tijdens mijn chemobehandelingen.
En als ik niet kan werken wordt het helemaal klote. Maar ik ga het donderdag zien en bekijken wat wel en niet kan. Maar s inderdaad onzeker allemaal.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2020 @ 12:51:55 #212
368283 ato
pi_192093640
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:49 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Ik kwam je vraag nog tegen over m'n zwager. Dank :*

Hij is er slecht aan toe. Ze gaan zo een hartfilmpje maken en een longfoto, omdat de ontstekingswaardes verder zijn gestegen. Vanmorgen hebben ze met een oorthermometer 39.5 gemeten :o
Sterkte George wat een onzekere tijd :*
Life can be a bitch, so like it..
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:53:28 #213
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_192093674
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:51 schreef ato het volgende:

[..]

Sterkte George wat een onzekere tijd :*
dankjewel ato, heel lief O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_192093680
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:50 schreef ato het volgende:

[..]

Ik zit in dezelfde risicogroep als je moeder, ik hoop donderdag thuis te zijn. Maar wil precies horen wat wel en niet kan. Vriendin van mij zegt dat ik thuis moet blijven en er niet uit kan, dat zie ik ook niet zitten. Ik begrijp haar zorg wel, maar ik vind het al vreselijk om thuis te zitten tijdens mijn chemobehandelingen.
En als ik niet kan werken wordt het helemaal klote. Maar ik ga het donderdag zien en bekijken wat wel en niet kan. Maar s inderdaad onzeker allemaal.
Mijn moeder gaat nog steeds elke dag even een frisse neus halen en met haar scootmobiel een rondje rijden. Ze mijdt wel groepen mensen dan, maar volgens de thuiszorg was even, een keertje per dag buiten gewoon prima. :)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:54:09 #215
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_192093689
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:49 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Ik kwam je vraag nog tegen over m'n zwager. Dank :*

Hij is er slecht aan toe. Ze gaan zo een hartfilmpje maken en een longfoto, omdat de ontstekingswaardes verder zijn gestegen. Vanmorgen hebben ze met een oorthermometer 39.5 gemeten :o
Dat is naar nieuws, veel sterkte nog ;(
Koel en donker bewaren
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:54:45 #216
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192093703
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:49 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Ik kwam je vraag nog tegen over m'n zwager. Dank :*

Hij is er slecht aan toe. Ze gaan zo een hartfilmpje maken en een longfoto, omdat de ontstekingswaardes verder zijn gestegen. Vanmorgen hebben ze met een oorthermometer 39.5 gemeten :o
Jeetje... en je zus?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:54:45 #217
2681 Dave
Aardig op drave
pi_192093704
AranBade twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 12:51:57 Vandaag is er een meeting over de doorgang van het Songfestival in Rotterdam. In IJsland wordt nu gemeld dat het Eurovisie Songfestival niet door zou gaan. https://t.co/n1LES6AbYr reageer retweet
:o)
pi_192093715
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:49 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Ik kwam je vraag nog tegen over m'n zwager. Dank :*

Hij is er slecht aan toe. Ze gaan zo een hartfilmpje maken en een longfoto, omdat de ontstekingswaardes verder zijn gestegen. Vanmorgen hebben ze met een oorthermometer 39.5 gemeten :o
Jeetje. Sterkte. *;
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:55:41 #219
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192093718
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:50 schreef ato het volgende:

[..]

Ik zit in dezelfde risicogroep als je moeder, ik hoop donderdag thuis te zijn. Maar wil precies horen wat wel en niet kan. Vriendin van mij zegt dat ik thuis moet blijven en er niet uit kan, dat zie ik ook niet zitten. Ik begrijp haar zorg wel, maar ik vind het al vreselijk om thuis te zitten tijdens mijn chemobehandelingen.
En als ik niet kan werken wordt het helemaal klote. Maar ik ga het donderdag zien en bekijken wat wel en niet kan. Maar s inderdaad onzeker allemaal.
Maar je moet doen wat nodig is om je gezondheid te bewaken ato, echt.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2020 @ 12:56:59 #220
368283 ato
pi_192093739
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:53 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

Mijn moeder gaat nog steeds elke dag even een frisse neus halen en met haar scootmobiel een rondje rijden. Ze mijdt wel groepen mensen dan, maar volgens de thuiszorg was even buiten gewoon goed.
Ja naar buiten gaan lijkt mij zeker goed, naast mijn behandelingen die ik krijg werk ik nog. Ben benieuwd hoe dat opgelost gaat worden. Misschien zoveel mogelijk afspraken telefonisch.

Daarnaast woon ik alleen, ik moet toch boodschappen hebben. Maar ook dat laat ik bezinken en zie het as donderdag wel, als het goed gaat met vliegen morgen :X
Life can be a bitch, so like it..
pi_192093753
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:49 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Ik kwam je vraag nog tegen over m'n zwager. Dank :*

Hij is er slecht aan toe. Ze gaan zo een hartfilmpje maken en een longfoto, omdat de ontstekingswaardes verder zijn gestegen. Vanmorgen hebben ze met een oorthermometer 39.5 gemeten :o
Vreselijk :{ Heel veel sterkte gewenst aan jullie en hopen dat het de komende dagen dan toch nog beter gaat.
Hoe gaat het nu met je zus?
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:57:46 #222
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192093759
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:56 schreef ato het volgende:

[..]

Ja naar buiten gaan lijkt mij zeker goed, naast mijn behandelingen die ik krijg werk ik nog. Ben benieuwd hoe dat opgelost gaat worden. Misschien zoveel mogelijk afspraken telefonisch.

Daarnaast woon ik alleen, ik moet toch boodschappen hebben. Maar ook dat laat ik bezinken en zie het as donderdag wel, als het goed gaat met vliegen morgen :X
Kan je eventueel boodschappen thuis laten bezorgen?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2020 @ 12:57:58 #223
368283 ato
pi_192093766
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:55 schreef Strani het volgende:

[..]

Maar je moet doen wat nodig is om je gezondheid te bewaken ato, echt.
Ja ik weet het, maar ik zie er nu al tegen op om alleen thuis te blijven.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2020 @ 12:58:45 #224
368283 ato
pi_192093787
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:57 schreef Strani het volgende:

[..]

Kan je eventueel boodschappen thuis laten bezorgen?
Kan ik mijn vrienden of zus vragen. Vriendin bood het al aan voor donderdag.
Life can be a bitch, so like it..
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:59:01 #225
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192093794
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:57 schreef ato het volgende:

[..]

Ja ik weet het, maar ik zie er nu al tegen op om alleen thuis te blijven.
Snap ik heel goed. Heel veel hier komen posten en videochatten met geliefden.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 17 maart 2020 @ 12:59:32 #226
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192093806
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:58 schreef ato het volgende:

[..]

Kan ik mijn vrienden of zus vragen. Vriendin bood het al aan voor donderdag.
Dat zou misschien wel goed zijn ja. En anders gewoon de thuisbezorgdienst van je supermarkt, als die zo'n dienst heeft.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2020 @ 13:00:02 #227
368283 ato
pi_192093823
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:54 schreef Dave het volgende:
AranBade twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 12:51:57 Vandaag is er een meeting over de doorgang van het Songfestival in Rotterdam. In IJsland wordt nu gemeld dat het Eurovisie Songfestival niet door zou gaan. https://t.co/n1LES6AbYr reageer retweet
Dus wij gaan het al eerder horen.
Life can be a bitch, so like it..
pi_192093826
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:56 schreef ato het volgende:

[..]

Ja naar buiten gaan lijkt mij zeker goed, naast mijn behandelingen die ik krijg werk ik nog. Ben benieuwd hoe dat opgelost gaat worden. Misschien zoveel mogelijk afspraken telefonisch.

Daarnaast woon ik alleen, ik moet toch boodschappen hebben. Maar ook dat laat ik bezinken en zie het as donderdag wel, als het goed gaat met vliegen morgen :X
Telefonisch zou kunnen misschien.

Heb jij ook iets aan de luchtwegen?
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2020 @ 13:01:38 #229
368283 ato
pi_192093857
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:00 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

Telefonisch zou kunnen misschien.

Heb jij ook iets aan de luchtwegen?
Nee, chronische kanker daarvoor krijg ik chemobehandelingen.
Life can be a bitch, so like it..
pi_192093874
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:01 schreef ato het volgende:

[..]

Nee, chronische kanker daarvoor krijg ik chemobehandelingen.
Oh. :{

Maar je voelt je wel goed nu? :)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 13:03:54 #231
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_192093907
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 12:54 schreef Strani het volgende:

[..]

Jeetje... en je zus?
M'n zus zit thuis met haar gezin en verkering van haar zoon in quarantaine. Ze is ook nog flink ziek, maar bij haar zit er wel verbetering in. Lijkt me ook zo vreselijk frustrerend dat ze er niet naartoe kan..
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  dinsdag 17 maart 2020 @ 13:04:34 #232
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192093917
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:03 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

M'n zus zit thuis met haar gezin en verkering van haar zoon in quarantaine. Ze is ook nog flink ziek, maar bij haar zit er wel verbetering in. Lijkt me ook zo vreselijk frustrerend dat ze er niet naartoe kan..
Ja ;( Zit je zwager eigenlijk in een risicogroep?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 17 maart 2020 @ 13:05:24 #233
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_192093935
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:04 schreef Strani het volgende:

[..]

Ja ;( Zit je zwager eigenlijk in een risicogroep?
Nee, het is een grote sterke kerel van 51. Niet vaak ziek :{
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_192093945
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:03 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

M'n zus zit thuis met haar gezin en verkering van haar zoon in quarantaine. Ze is ook nog flink ziek, maar bij haar zit er wel verbetering in. Lijkt me ook zo vreselijk frustrerend dat ze er niet naartoe kan..
Gelukkig dat het met haar dan wel wat beter gaat! Maar vreselijk inderdaad dat ze niet naar hem toe kan :{
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2020 @ 13:06:32 #235
368283 ato
pi_192093954
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:02 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

Oh. :{

Maar je voelt je wel goed nu? :)
Wel hoor, het is alleen 1 keer per 3 maanden spannend dan hoor ik de uitslag.
Life can be a bitch, so like it..
  dinsdag 17 maart 2020 @ 13:06:42 #236
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192093957
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:05 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Nee, het is een grote sterke kerel van 51. Niet vaak ziek :{
Jeetje. Maar hij is niet geintubeerd toch?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2020 @ 13:07:40 #237
368283 ato
pi_192093971
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:03 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

M'n zus zit thuis met haar gezin en verkering van haar zoon in quarantaine. Ze is ook nog flink ziek, maar bij haar zit er wel verbetering in. Lijkt me ook zo vreselijk frustrerend dat ze er niet naartoe kan..
Best heftig en verdrietig. Gelukkig dat het iets beter gaat met je zus.
Life can be a bitch, so like it..
pi_192094241
Vreselijk, GeorgeM! Hopelijk komt ie er snel weer bovenop.

Goed dat je er achteraan gaat, Mandy. Ik ben benieuwd wat het antwoord van het RIVM is. Waarschijnlijk iets dufs als: "Als jij ziek bent, blijf alleen op de slaapkamer en gebruik je eigen handdoek, dan is de kans op besmetting het kleinst"
pi_192094286
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:21 schreef BillDauterive het volgende:
Vreselijk, GeorgeM! Hopelijk komt ie er snel weer bovenop.

Goed dat je er achteraan gaat, Mandy. Ik ben benieuwd wat het antwoord van het RIVM is. Waarschijnlijk iets dufs als: "Als jij ziek bent, blijf alleen op de slaapkamer en gebruik je eigen handdoek, dan is de kans op besmetting het kleinst"
Waarschijnlijk ja :')
pi_192094331
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:21 schreef BillDauterive het volgende:
Vreselijk, GeorgeM! Hopelijk komt ie er snel weer bovenop.

Goed dat je er achteraan gaat, Mandy. Ik ben benieuwd wat het antwoord van het RIVM is. Waarschijnlijk iets dufs als: "Als jij ziek bent, blijf alleen op de slaapkamer en gebruik je eigen handdoek, dan is de kans op besmetting het kleinst"
Wat moeten ze anders zeggen dan? Wat verwachten mensen precies va het RIVM?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 13:26:01 #241
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192094365
De Spaanse regering heeft zojuist een maatregel afgekondigd dat mensen die door de problemen hun hypotheek niet kunnen betalen geen consequenties zullen ondervinden. Uitstekend nieuws.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192094379
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:24 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Wat moeten ze anders zeggen dan? Wat verwachten mensen precies va het RIVM?
Niet zoveel hoor. Gewoon advies. :)
  dinsdag 17 maart 2020 @ 13:27:35 #243
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_192094401
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:26 schreef Strani het volgende:
De Spaanse regering heeft zojuist een maatregel afgekondigd dat mensen die door de problemen hun hypotheek niet kunnen betalen geen consequenties zullen ondervinden. Uitstekend nieuws.
Hoop dat zoiets hier ook komt mocht het nodig zijn -O-
Koel en donker bewaren
pi_192094425
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:24 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Wat moeten ze anders zeggen dan? Wat verwachten mensen precies va het RIVM?
Wellicht hebben ze ergens opvang voor dit soort situaties.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 13:29:15 #245
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192094442
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:27 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Hoop dat zoiets hier ook komt mocht het nodig zijn -O-
Ja echt, dat moet gewoon. Hopelijk doet goed voorbeeld goed volgen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 17 maart 2020 @ 13:36:52 #246
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192094606
Euro 2020 met een jaar uitgesteld.

Nou het ESF nog.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192094623
Mensen hamsteren ook massaal diervoeding. :')

Benji heeft een voedselallergie en moet speciaal dieetvoer hebben. Online is de levertijd nu 4 werkdagen, dus hopelijk hoeft ie niet op een houtje te bijten. _O-
  dinsdag 17 maart 2020 @ 13:54:52 #248
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_192095018
@GeorgeM sterkte met je zwager :o Wat rot dat het nog niet beter gaat met hem.

@Mandy040986 voor jullie thuissituatie is het bedachte scenario echt heel lastig, Roger had ook al zoiets. Ik hoop dat er gauw meer duideiljkheid komt. Of gewoon een medicijn en een vaccin zodat we met een week van de ellende af zijn ;)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 17 maart 2020 @ 13:57:39 #249
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192095094
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:54 schreef Arizona het volgende:
@:GeorgeM sterkte met je zwager :o Wat rot dat het nog niet beter gaat met hem.

@:mandy040986 voor jullie thuissituatie is het bedachte scenario echt heel lastig, Roger had ook al zoiets. Ik hoop dat er gauw meer duideiljkheid komt. Of gewoon een medicijn en een vaccin zodat we met een week van de ellende af zijn ;)
De mensen die uiteindelijk met een medicijn komen dat in elk geval al voor een flinke verbetering van de situatie kan zorgen, mogen van mij alle nobelprijzen voor 2020 winnen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192095097
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:54 schreef Arizona het volgende:
@:GeorgeM sterkte met je zwager :o Wat rot dat het nog niet beter gaat met hem.

@:mandy040986 voor jullie thuissituatie is het bedachte scenario echt heel lastig, Roger had ook al zoiets. Ik hoop dat er gauw meer duideiljkheid komt. Of gewoon een medicijn en een vaccin zodat we met een week van de ellende af zijn ;)
Daar hopen we maar op, ja. _O_
  dinsdag 17 maart 2020 @ 13:59:38 #251
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_192095157
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:06 schreef Strani het volgende:

[..]

Jeetje. Maar hij is niet geintubeerd toch?
nee, hij krijgt wel zuurstof. soms extra.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  dinsdag 17 maart 2020 @ 14:00:15 #252
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_192095177
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:57 schreef Strani het volgende:

[..]

De mensen die uiteindelijk met een medicijn komen dat in elk geval al voor een flinke verbetering van de situatie kan zorgen, mogen van mij alle nobelprijzen voor 2020 winnen.
Van mij ook!

Ik ben in de lunchpauze naar de apotheek gewandeld. Het was erg rustig buiten en heerlijk in het zonnetje O+
Mensen lieten elkaar goed de ruimte. Wel raar om bewust met een boogje om iemand heen te wandelen, het voelt wel onvriendelijk :P.
Behalve in de apotheek, het was er superrustig, ik zat op een bankje en alle andere bankjes waren leeg, komt er zo'n oudere vrouw binnen die pal naast me gaat zitten. Ik ben maar gewoon blijven zitten maar het was wel ongemakkelijk :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 17 maart 2020 @ 14:00:42 #253
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_192095193
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:29 schreef Strani het volgende:

[..]

Ja echt, dat moet gewoon. Hopelijk doet goed voorbeeld goed volgen.
Is er nog nieuws over je vrouw?
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  dinsdag 17 maart 2020 @ 14:04:19 #254
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192095293
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:59 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

nee, hij krijgt wel zuurstof. soms extra.
Okay, maar dan is hij tenminste nog een stap verwijderd van de meest ernstige groep patiënten. Dat moet toch wat hoop geven.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192095318
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:57 schreef Strani het volgende:

[..]

De mensen die uiteindelijk met een medicijn komen dat in elk geval al voor een flinke verbetering van de situatie kan zorgen, mogen van mij alle nobelprijzen voor 2020 winnen.
Eens
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 17 maart 2020 @ 14:05:32 #256
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192095331
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:00 schreef Arizona het volgende:

[..]

Van mij ook!

Ik ben in de lunchpauze naar de apotheek gewandeld. Het was erg rustig buiten en heerlijk in het zonnetje O+
Mensen lieten elkaar goed de ruimte. Wel raar om bewust met een boogje om iemand heen te wandelen, het voelt wel onvriendelijk :P.
Behalve in de apotheek, het was er superrustig, ik zat op een bankje en alle andere bankjes waren leeg, komt er zo'n oudere vrouw binnen die pal naast me gaat zitten. Ik ben maar gewoon blijven zitten maar het was wel ongemakkelijk :')
Haha lekker dan :')

Ik ga zo voor het eerst sinds de start van de lockdown naar de supermarkt. Ben wel een beetje nerveus over hoe het precies zal zijn, en überhaupt om buiten te zijn op die lege straten.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 17 maart 2020 @ 14:06:27 #257
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192095363
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:00 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Is er nog nieuws over je vrouw?
Nee, en no news is good news in dit geval :Y Nog een paar dagen volhouden dat Colombia niet opeens besluit de luchthavens te sluiten of zo. Dank je dat je het vraagt O+
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192095368
Word nu wel een beetje kriegel van mensen op Twitter die klagen over dat het Songfestival waarschijnlijk niet doorgaat. Wat hadden ze verwacht dan? Er is nu wel wat belangrijkers aan de hand.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_192095403
Of zitten te klagen dat het zo lang duurt voor een officieel bericht eruit gaat. Jemig zeg, waar denk je dat de EBU e.d. nu mee bezig zijn? :') Wacht gewoon even.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_192095440
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 13:36 schreef Strani het volgende:
Euro 2020 met een jaar uitgesteld.

Nou het ESF nog.
Memphis heeft een raar jaar.
pi_192095443
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:06 schreef Aoibhin het volgende:
Word nu wel een beetje kriegel van mensen op Twitter die klagen over dat het Songfestival waarschijnlijk niet doorgaat. Wat hadden ze verwacht dan? Er is nu wel wat belangrijkers aan de hand.
Ik word sowieso kriegel van constant klagende mensen op twitter.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 14:09:19 #262
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192095447
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:06 schreef Aoibhin het volgende:
Word nu wel een beetje kriegel van mensen op Twitter die klagen over dat het Songfestival waarschijnlijk niet doorgaat. Wat hadden ze verwacht dan? Er is nu wel wat belangrijkers aan de hand.
Ik zou ze allemaal ook maar lekker negeren inderdaad, die mensen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_192095465
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:06 schreef Aoibhin het volgende:
Word nu wel een beetje kriegel van mensen op Twitter die klagen over dat het Songfestival waarschijnlijk niet doorgaat. Wat hadden ze verwacht dan? Er is nu wel wat belangrijkers aan de hand.
Twitter equals klagen.
pi_192095513
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:09 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

Ik word sowieso kriegel van constant klagende mensen op twitter.
En toch staan er ook wel Tweets tussen waar ik juist wel door gesust wordt enzo, dus is wel lastig :')

Maar dat gezeur over de organisatie/EBU dat er maar eens een statement moet komen vind ik echt egoïstisch. Maarja, Twitter he... Klagen is makkelijk daar :')
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  dinsdag 17 maart 2020 @ 14:17:37 #265
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192095657
Nou, daar ga ik, het oorlogsgebied in. Spannend.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 17 maart 2020 @ 14:19:55 #266
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_192095715
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:17 schreef Strani het volgende:
Nou, daar ga ik, het oorlogsgebied in. Spannend.
Sterkte :o
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:06 schreef Aoibhin het volgende:
Word nu wel een beetje kriegel van mensen op Twitter die klagen over dat het Songfestival waarschijnlijk niet doorgaat. Wat hadden ze verwacht dan? Er is nu wel wat belangrijkers aan de hand.
Wat een gezeur van die mensen, dat ESF is bij mij al helemaal naar de achtergrond. Ik luister ook geen inzendingen meer.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 17 maart 2020 @ 14:22:46 #267
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_192095786
Wat veel nieuwe sterfgevallen trouwens :o

Maar wel positief dat het aantal besmettingen per dag niet nog sterker is gestegen. Van 278 gisteren tot 292 vandaag.

Mijn baas belde net. Gewoon om even bij te kletsen. "Ja normaal zou ik even mijn kop om de deur steken maar nu maar ff zo" :D
Wel fijn, normaliseert het thuiswerken een beetje ;)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 17 maart 2020 @ 14:22:52 #268
403253 Meke
after all this time? always.
pi_192095795
Hee ik heb even echt ineens een heeel andere vraag: er waren laatst ineens allemaal geruchten over Coolblue dat op zou gaan in Amazon etc, is daar eigenlijk nog nieuws over geweest :?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 14:23:16 #269
403253 Meke
after all this time? always.
pi_192095802
(De affiliate link doet het dus nog steeds niet, interessant :+ )
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_192095849
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:17 schreef Strani het volgende:
Nou, daar ga ik, het oorlogsgebied in. Spannend.
Godspeed, meneer.
pi_192095851
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:19 schreef Arizona het volgende:
Wat een gezeur van die mensen, dat ESF is bij mij al helemaal naar de achtergrond. Ik luister ook geen inzendingen meer.
Herkenbaar. Al doe ik dat ook deels omdat het songfestival waarschijnlijk toch wel uitgesteld gaat worden en ik nu even niet in de vrolijke songfestival-vibe wil zitten.
pi_192095872
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:11 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

En toch staan er ook wel Tweets tussen waar ik juist wel door gesust wordt enzo, dus is wel lastig :')

Maar dat gezeur over de organisatie/EBU dat er maar eens een statement moet komen vind ik echt egoïstisch. Maarja, Twitter he... Klagen is makkelijk daar :')
Ik lees weinig tweets meer. Ik merk dat ik zoveel verschillende tegenstrijdige informatie niet goed trek.
pi_192095923
292 nieuwe bevestigde besmettingen
Dan zullen we in werkelijkheid toch wel al tegen de tienduizend zitten denk ik
pi_192095925
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:25 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

Ik lees weinig tweets meer. Ik merk dat ik zoveel verschillende tegenstrijdige informatie niet goed trek.
Ja ik heb ook maar weggeklikt nu. Ik kom er echt door in een rollercoaster; lieve Tweets van mensen waardoor ik gerust wordt gesteld en dan weer allemaal angstaanjagende berichten over zieken en overleden kennissen etc. Nee, ben er even weg. :{

Ik wacht ook voornamelijk nieuws rondom het Songfestival af, maar de hele dag Twitter F5'en heeft toch niet heel veel zin dan. Vooral als iedereen maar wat gaat roepen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_192095980
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:22 schreef Arizona het volgende:
Wat veel nieuwe sterfgevallen trouwens :o

Maar wel positief dat het aantal besmettingen per dag niet nog sterker is gestegen. Van 278 gisteren tot 292 vandaag.

De oorzaak is vrij simpel: er wordt minder getest, alleen de ernstige gevallen (of wat daarop lijkt).
  dinsdag 17 maart 2020 @ 14:33:25 #276
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_192096036
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:22 schreef Arizona het volgende:
Wat veel nieuwe sterfgevallen trouwens :o

Maar wel positief dat het aantal besmettingen per dag niet nog sterker is gestegen. Van 278 gisteren tot 292 vandaag.

Mijn baas belde net. Gewoon om even bij te kletsen. "Ja normaal zou ik even mijn kop om de deur steken maar nu maar ff zo" :D
Wel fijn, normaliseert het thuiswerken een beetje ;)
Ik werd ook al gebeld ja, of ik het een beetje zag zitten zo. Ben natuurlijk nog niet zo lang bezig daar, en kan nog niet altijd alles helemaal alleen. Maar we hebben gelukkig contact via app en mail en chat dus gaat wel prima zo :)
Koel en donker bewaren
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 14:38:05 #277
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192096144
@GeorgeM veel sterkte gewenst met je zwager en je zus :*
  dinsdag 17 maart 2020 @ 14:41:59 #278
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_192096231
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:31 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

De oorzaak is vrij simpel: er wordt minder getest, alleen de ernstige gevallen (of wat daarop lijkt).
Ik weet het, maar wou toch een beetje positiviteit erin houden ;)
Maar dan zijn er dus niet méér ernstige gevallen bij gekomen dan eerder. Nog steeds veel, maar de stijging is wat afgevlakt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:33 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik werd ook al gebeld ja, of ik het een beetje zag zitten zo. Ben natuurlijk nog niet zo lang bezig daar, en kan nog niet altijd alles helemaal alleen. Maar we hebben gelukkig contact via app en mail en chat dus gaat wel prima zo :)
Fijn dat het toch bevalt op deze manier!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 14:42:53 #279
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192096247
Jeetje 19 nieuwe doden...

Net even in de Jumbo geweest (zit ten buiten een winkelcentrum).
Het is natuurlijk hardstikke mooi weer, maar het zat vol met mensen die aan het winkelen waren (is toch binnen :P ). Vind wel raar om te zien nu ook met zoveel leed. :@

Groepjes pubers die aan het hangen waren, mensen met kleine kinderen (die even alle ananassen gaat aanraken bij de Jumbo :{ , en papa zegt niks), huismoeders die kletsen in het gangpad, veel oudere mensen ook.

Hoor ik zon typische boomer zeggen, ja vroeger legde ze ook niet het hele land plat voor een griepje
-O-
  dinsdag 17 maart 2020 @ 14:46:35 #280
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_192096320
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:42 schreef Momo het volgende:
Jeetje 19 nieuwe doden...

Net even in de Jumbo geweest (zit ten buiten een winkelcentrum).
Het is natuurlijk hardstikke mooi weer, maar het zat vol met mensen die aan het winkelen waren (is toch binnen :P ). Vind wel raar om te zien nu ook met zoveel leed. :@

Groepjes pubers die aan het hangen waren, mensen met kleine kinderen (die even alle ananassen gaat aanraken bij de Jumbo :{ , en papa zegt niks), huismoeders die kletsen in het gangpad, veel oudere mensen ook.

Hoor ik zon typische boomer zeggen, ja vroeger legde ze ook niet het hele land plat voor een griepje
-O-
Gvd :') Ok boomer.

Ik woon dus boven een winkelgebied en hier loopt iedereen ook gezellig rond alsof er niks aan hand is. Van kinderen en pubers die niet naar school kunnen begrijp ik dat wel met dit weer, maar verder...
Koel en donker bewaren
  dinsdag 17 maart 2020 @ 14:52:12 #281
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_192096447
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:46 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Gvd :') Ok boomer.

Ik woon dus boven een winkelgebied en hier loopt iedereen ook gezellig rond alsof er niks aan hand is. Van kinderen en pubers die niet naar school kunnen begrijp ik dat wel met dit weer, maar verder...
Mijn dochter en haar vriendinnen waren gisteren naar het park gegaan want daar waren niet veel mensen O+
Wel attent van ze.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 17 maart 2020 @ 14:57:03 #282
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_192096559
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:28 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ja ik heb ook maar weggeklikt nu. Ik kom er echt door in een rollercoaster; lieve Tweets van mensen waardoor ik gerust wordt gesteld en dan weer allemaal angstaanjagende berichten over zieken en overleden kennissen etc. Nee, ben er even weg. :{

Ik wacht ook voornamelijk nieuws rondom het Songfestival af, maar de hele dag Twitter F5'en heeft toch niet heel veel zin dan. Vooral als iedereen maar wat gaat roepen.
Ik heb me misschien te weinig gerealiseerd wat het nieuws over mijn zwager teweegbrengt, sorry daarvoor :@ Ik zal het voortaan in een spoiler of DM zetten, mocht iemand ernaar vragen.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_192096621
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:57 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Ik heb me misschien te weinig gerealiseerd wat het nieuws over mijn zwager teweegbrengt, sorry daarvoor :@ Ik zal het voortaan in een spoiler of DM zetten, mocht iemand ernaar vragen.
Je mag delen wat je wilt hier....als je je hart wilt luchten moet dat kunnen m.i.
Sterkte voor de familie in elk geval
pi_192096627
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:57 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Ik heb me misschien te weinig gerealiseerd wat het nieuws over mijn zwager teweegbrengt, sorry daarvoor :@ Ik zal het voortaan in een spoiler of DM zetten, mocht iemand ernaar vragen.
Dat is wel het laatste waar je je schuldig voor moet voelen hoor :*
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_192096761
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:42 schreef Momo het volgende:
Jeetje 19 nieuwe doden...

Net even in de Jumbo geweest (zit ten buiten een winkelcentrum).
Het is natuurlijk hardstikke mooi weer, maar het zat vol met mensen die aan het winkelen waren (is toch binnen :P ). Vind wel raar om te zien nu ook met zoveel leed. :@

Groepjes pubers die aan het hangen waren, mensen met kleine kinderen (die even alle ananassen gaat aanraken bij de Jumbo :{ , en papa zegt niks), huismoeders die kletsen in het gangpad, veel oudere mensen ook.

Hoor ik zon typische boomer zeggen, ja vroeger legde ze ook niet het hele land plat voor een griepje
-O-
Ik weet niet of ik me zou kunnen beheersen op zo'n moment :{ Prima als je lak hebt aan iets als je dan alleen jezelf ermee hebt, maar hierbij speel je gewoon met de gezondheid/levens van anderen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_192096796
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:57 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Ik heb me misschien te weinig gerealiseerd wat het nieuws over mijn zwager teweegbrengt, sorry daarvoor :@ Ik zal het voortaan in een spoiler of DM zetten, mocht iemand ernaar vragen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:57 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Ik heb me misschien te weinig gerealiseerd wat het nieuws over mijn zwager teweegbrengt, sorry daarvoor :@ Ik zal het voortaan in een spoiler of DM zetten, mocht iemand ernaar vragen.
Dat was niet naar jou bedoeld hoor! :* Mensen van hier zullen het juist heel prettig vinden om van elkaar op de hoogte te blijven.

Ik heb het meer over random mensen op Twitter die ik verder ook niet ken. Dat probeer ik gewoon te vermijden nu.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_192096815
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:59 schreef Boomboomkoffie het volgende:

[..]

Je mag delen wat je wilt hier....als je je hart wilt luchten moet dat kunnen m.i.
Sterkte voor de familie in elk geval
Ja en eens hiermee. Dit is een plek waar iedereen het hart kan luchten als er iets is. Wie daar ongemakkelijk van wordt kan beter zelf eventjes afstand houden.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_192096847
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:41 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik weet het, maar wou toch een beetje positiviteit erin houden ;)
Maar dan zijn er dus niet méér ernstige gevallen bij gekomen dan eerder. Nog steeds veel, maar de stijging is wat afgevlakt.
Qua positiviteit: interview met het eerste Corona-gezin van Nederland. Bij hen viel het mee.

https://nos.nl/l/2327391
pi_192096854
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:57 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Ik heb me misschien te weinig gerealiseerd wat het nieuws over mijn zwager teweegbrengt, sorry daarvoor :@ Ik zal het voortaan in een spoiler of DM zetten, mocht iemand ernaar vragen.
Hoeft niet. Deel wat je wil. Lucht je hart. :)

Ik had het over twitter.
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 15:12:49 #290
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192096882
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:11 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Qua positiviteit: interview met het eerste Corona-gezin van Nederland. Bij hen viel het mee.

https://nos.nl/l/2327391
Verschil heel erg per persoon, net of het een andere vorm van Corona is.

Lees ook verhalen van 16-jarige zonder eerdere problemen op de IC en mensen van in de dertig met permanente schade aan de longen. Hopelijk valt het voor de mensen in mijn omgeving allemaal mee...
  dinsdag 17 maart 2020 @ 15:15:54 #291
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_192096938
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:59 schreef Boomboomkoffie het volgende:

[..]

Je mag delen wat je wilt hier....als je je hart wilt luchten moet dat kunnen m.i.
Sterkte voor de familie in elk geval
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:59 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Dat is wel het laatste waar je je schuldig voor moet voelen hoor :*
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:08 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

[..]

Dat was niet naar jou bedoeld hoor! :* Mensen van hier zullen het juist heel prettig vinden om van elkaar op de hoogte te blijven.

Ik heb het meer over random mensen op Twitter die ik verder ook niet ken. Dat probeer ik gewoon te vermijden nu.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:09 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ja en eens hiermee. Dit is een plek waar iedereen het hart kan luchten als er iets is. Wie daar ongemakkelijk van wordt kan beter zelf eventjes afstand houden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:11 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

Hoeft niet. Deel wat je wil. Lucht je hart. :)

Ik had het over twitter.
Fijn O+
Voor mij werkt dit forum therapeutisch *;
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_192097030
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:15 schreef GeorgeM het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Fijn O+
Voor mij werkt dit forum therapeutisch *;
Mooi en zo hoort het ook
Zeker in deze tijd van mindere sociale contacten is een forum als dit enorm belangrijk!!
pi_192097298
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:12 schreef Momo het volgende:

[..]

Verschil heel erg per persoon, net of het een andere vorm van Corona is.

Lees ook verhalen van 16-jarige zonder eerdere problemen op de IC en mensen van in de dertig met permanente schade aan de longen. Hopelijk valt het voor de mensen in mijn omgeving allemaal mee...
De impact van griep is ook voor iedereen anders. Daar kun je ook longontsteking van krijgen. Alleen dat volg je normaal gesproken niet zo nauwgezet (ik in elk geval niet). En daarover gaan niet zoveel meningen en spookverhalen de rondte.

Dit lijkt niet een gewoon griepje te zijn... maar voor veel mensen blijkbaar toch ook weer wel.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 17 maart 2020 @ 15:36:58 #294
39237 crew  H_T
2733
pi_192097404
Geen EK voetbal dit jaar
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 15:39:25 #295
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_192097454
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:36 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Geen EK voetbal dit jaar
Heeft Memphis zijn ziel aan de duivel verkocht? :o
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 17 maart 2020 @ 15:39:36 #296
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192097459
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 14:22 schreef Arizona het volgende:
Wat veel nieuwe sterfgevallen trouwens :o

Maar wel positief dat het aantal besmettingen per dag niet nog sterker is gestegen. Van 278 gisteren tot 292 vandaag.

Mijn baas belde net. Gewoon om even bij te kletsen. "Ja normaal zou ik even mijn kop om de deur steken maar nu maar ff zo" :D
Wel fijn, normaliseert het thuiswerken een beetje ;)
Wat leuk :D Ik heb gisteren met mijn team ook even (wel gewoon via tekst) een gesprek gehad over hoe dit nou iedereen in z'n privéleven treft. We zitten allemaal in andere landen maar uiteindelijk is het gewoon overal dezelfde paniek.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 17 maart 2020 @ 15:41:34 #297
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192097513
@GeorgeM juist nú moeten we hier alles gewoon kunnen delen, dus ook (of juist) als dat ellendig is. Voel je alsjeblieft niet bezwaard om dat te doen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  dinsdag 17 maart 2020 @ 15:42:35 #298
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_192097533
O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:41 schreef Strani het volgende:
@:GeorgeM juist nú moeten we hier alles gewoon kunnen delen, dus ook (of juist) als dat ellendig is. Voel je alsjeblieft niet bezwaard om dat te doen.
O+
Volgens mij hebben wij het leukste forum *;
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_192097573
#spreadthelovenotthevirus
  dinsdag 17 maart 2020 @ 15:44:19 #300
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_192097585
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:43 schreef Boomboomkoffie het volgende:
#spreadthelovenotthevirus
:D
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 17 maart 2020 @ 15:45:35 #301
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_192097623
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 15:42 schreef GeorgeM het volgende:
O+
[..]

O+
Volgens mij hebben wij het leukste forum *;
Zeker weten ;)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')