Dit is best beangstigend.quote:I think that the new generation is really ready. The kids are ready. It’s the grownups that are slowing stuff down.
Vind ik dus ook. The kids are ready? Ja niet gek als ze er mee dood gegooid worden op een steeds jongere leeftijd. Gelukkig zijn er nog ouders die nadenken of dit wel zo verstandig is.quote:
Nee joh dat is het nieuwe normaal. Sinds een aantal jaar lezen drag queens roze sprookjes voor aan kleintjes op scholen en bibliotheken. Moet kunnen allemaal als je het daar niet mee eens bent dan ben je ouderwets en een homofoob.quote:
Stimmt!quote:Op maandag 9 maart 2020 07:48 schreef controlaltdelete het volgende:
Moet kunnen allemaal als je het daar niet mee eens bent dan ben je ouderwets en een homofoob.
quote:Ohnee, ze lezen m'n kinderen voor!Straks worden ze ook gay!
![]()
Ik vind het nog steeds jammer dat Idris Elba het niet wilde doen. Zou een prima Bond zijn geweest!quote:Op maandag 9 maart 2020 08:09 schreef Nicksanders het volgende:
De volgende James Bond zal ook wel donker zijn overigens
Genieten dit inderdaad. En Disney gaat elk moment failliet nu ze meer mensen aanspreken dan voorheen.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:56 schreef Nielsch het volgende:
Haha elke week weer dezelfde boze usertjes met hun sneeuwvloktranen die zich keihard laten trollen.
Onzekere mannen aan het trollenquote:Op maandag 9 maart 2020 07:09 schreef Scarface88 het volgende:
Gaan we weer heen. Waar is Disney mee bezig?
Brengen ze deze kleding ook als merchandise in volwassen maten op de markt?quote:Op maandag 9 maart 2020 07:09 schreef Scarface88 het volgende:
[ afbeelding ]
Er is niet zoveel diversiteit als ze zeggen.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:10 schreef Zilverberk het volgende:
Tof!!![]()
Prima plan, zinnig ook. Er zitten tig personages in de film, daar kun je er zo links en rechts een paar toeschrijven aan minderheden. Dat past prima en het biedt kinderen een blik op de diversiteit in de samenleving.
Het is een prima en goede acteur.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:12 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds jammer dat Idris Elba het niet wilde doen. Zou een prima Bond zijn geweest!
Je bedoelt nu ze een groepje mensen die niet zo goed weten wie of wat ze zijn ook aanspreken iets van nog geen 1% van de wereldbevolkingquote:Op maandag 9 maart 2020 08:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Genieten dit inderdaad. En Disney gaat elk moment failliet nu ze meer mensen aanspreken dan voorheen.
Timothy Dalton ook niet.quote:
Want de Disney adeptatie komt al zo goed overeen met het origineel bedoel je!quote:Op maandag 9 maart 2020 08:17 schreef Lunatiek het volgende:
Cultural misapropriation. Duidelijk snapt die figuur de culturele achtergronden van het sprookje niet en ook helemaal niks van Europese magie. Laat hem lekker zijn eigen sprookjes verkrachten.
Er zijn anders ontzettend veel mensen heel erg onzeker over hun gender getuigen deze triggered threads elke keer.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:16 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Je bedoelt nu ze een groepje mensen die niet zo goed weten wie of wat ze zijn ook aanspreken iets van nog geen 1% van de wereldbevolking
De Disneyverhalen zijn sowieso al verkrachtingen van de originele sprookjes. Maar nu er een genderloze persoon in zit schijnt het ineens een probleem te zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:17 schreef Lunatiek het volgende:
Cultural misapropriation. Duidelijk snapt die figuur de culturele achtergronden van het sprookje niet en ook helemaal niks van Europese magie. Laat hem lekker zijn eigen sprookjes verkrachten.
Je pillen Nick. Denk aan je pillen.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:15 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Goed idee identiteitspolitiek geïntroduceerd door die geweldige Obama waarschijnlijk omdat die zelf met een transgender getrouwd is je weet wel die oh zo prachtige mode icoon Michael Obama.
Geen idee, ik kijk die troep niet.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:18 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Want de Disney adeptatie komt al zo goed overeen met het origineel bedoel je!
Nee er zijn heel veel mensen het aanhoren van deze onzin zat.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Er zijn anders ontzettend veel mensen heel erg onzeker over hun gender getuigen deze triggered threads elke keer.
Gelukkig was die na twee films dan ook gestopt.quote:
Waarom wordt je zo onzeker van deze personage?quote:Op maandag 9 maart 2020 08:23 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Nee er zijn heel veel mensen het aanhoren van deze onzin zat.
Dat is niet het grootste probleem. Een uitspraak als "magic is genderless" is veel meer een probleem want dat is het in Europa nooit geweest (verre van), waardoor het geen recht doet aan de positie van o.a. homo's en vrouwen.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De Disneyverhalen zijn sowieso al verkrachtingen van de originele sprookjes. Maar nu er een genderloze persoon in zit schijnt het ineens een probleem te zijn.
Ah.quote:
Wat?quote:Op maandag 9 maart 2020 08:27 schreef Lunatiek het volgende:
Dat is niet het grootste probleem. Een uitspraak als "magic is genderless" is veel meer een probleem want dat is het in Europa nooit geweest (verre van), waardoor het geen recht doet aan de positie van o.a. homo's en vrouwen.
Mannen in jurken zijn geen mannen.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:36 schreef Hiddendoe het volgende:
Tja...
Wel opvallend trouwens, een vrouw in een lange broek wordt door niemand vreemd gevonden, een man in een jurk is meteen breaking news.
Waarom?
Ik wordt er niet onzeker van.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom wordt je zo onzeker van deze personage?
Oh god. Meer dan twee opties. Wordt al gauw intimiderend niet?quote:Op maandag 9 maart 2020 08:38 schreef Nicksanders het volgende:
Ik wordt er niet onzeker van.
Maar wij kunnen wel doen alsof de helft van de bevolking zo is maar het is maar een hele kleine groep al willen ze ons anders doen geloven.
Dan heb je nog trieste figuren als Sam Smith die zich geen van beide voelen.
Je hebt pansexuelen tegenwoordig flikker toch op met al die onzin![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar ja van een D66 moraalridder had ik niks anders verwacht vertel eens eerlijk stem jij straks ook niet op D66 als er er geen vrouw aan het roer is?
Zijn doorgaans terroristen.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:37 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Mannen in jurken zijn geen mannen.
Ja ok true, maar om er nou echt zo'n hele publieke 'powerstatement' van te maken van 'KIJK EENS HOE GOED WE BEZIG ZIJN VOOR DIE 0.002% VAN DE MENSEN is echtquote:‘Magic has no gender.
Meegaan met de tijd. Positief dus!!quote:Op maandag 9 maart 2020 07:09 schreef Scarface88 het volgende:
[ afbeelding ]
Maar waarom moet daar zo agressief en verontwaardigd op gereageerd worden? Waar ben je nu precies zo bang voor?quote:Op maandag 9 maart 2020 08:38 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Maar wij kunnen wel doen alsof de helft van de bevolking zo is maar het is maar een hele kleine groep al willen ze ons anders doen geloven.
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zou niet weten waarom niet. De enige keer dat er tot nog toe een vrouw lijsttrekker was mocht ik nog niet stemmen.quote:Maar ja van een D66 moraalridder had ik niks anders verwacht vertel eens eerlijk stem jij straks ook niet op D66 als er er geen vrouw aan het roer is?
Het lag (en ligt) nogal gecompliceerd en er zijn aanwijzingen dat magie gekoppeld was aan homoseksuele praktijken (zie Edda) en mogelijk aan travestie. Vrouwen hadden andere magie als mannen. Wat christenen zo serieus namen dat er mensen om vermoord zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:31 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat?![]()
![]()
In Europa mochten alleen mannen magie gebruiken?
Gaat niet om de jurk maar om de domme uitspraken.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:36 schreef Hiddendoe het volgende:
Tja...
Wel opvallend trouwens, een vrouw in een lange broek wordt door niemand vreemd gevonden, een man in een jurk is meteen breaking news.
Waarom?
Dit heeft helemaal niks met transgenders etc. te maken, maar alles met sjw's die het prachtig vinden om macht over anderen uit te oefenen om hun denkbeelden door te drukken. Wat ook nog genoeg media-aandacht genereert voor een kapitalistisch product.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:38 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
En dat allemaal met een straight face!quote:Op maandag 9 maart 2020 09:02 schreef Lunatiek het volgende:
Het lag (en ligt) nogal gecompliceerd en er zijn aanwijzingen dat magie gekoppeld was aan homoseksuele praktijken (zie Edda) en mogelijk aan travestie. Vrouwen hadden andere magie als mannen. Wat christenen zo serieus namen dat er mensen om vermoord zijn.
En dan komt er zo'n zwarte fascist even vertellen dat magie genderloos is. Holocaust had niks met religie te maken zal dan ook wel in z'n repertoire zitten.
Moderne magie (al sinds de alchemie) is erg dualistisch, waarbij de god en de godin een prominente rol spelen, even als hun paren, en genderless is dat geenszins.
Klopt gewoon hoor. Maar als je bronnen hebt die dat anders zien deel ze gerust.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:13 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En dat allemaal met een straight face!![]()
![]()
Petje af hoor!
FFS het gaat om sprookjes en dit om een commerciele partij die een film maakt van een sprookje. Je weet wel, met allemaal elementen die echt niet kunnen, nooit bestaan hebben en nooit zullen bestaan.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:02 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het lag (en ligt) nogal gecompliceerd en er zijn aanwijzingen dat magie gekoppeld was aan homoseksuele praktijken (zie Edda) en mogelijk aan travestie. Vrouwen hadden andere magie als mannen. Wat christenen zo serieus namen dat er mensen om vermoord zijn.
En dan komt er zo'n zwarte fascist even vertellen dat magie genderloos is. Holocaust had niks met religie te maken zal dan ook wel in z'n repertoire zitten.
Moderne magie (al sinds de alchemie) is erg dualistisch, waarbij de god en de godin een prominente rol spelen, even als hun paren, en genderless is dat geenszins.
Ik denk dat het ook niet zozeer aan de meeste transgenders ligt.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:10 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dit heeft helemaal niks met transgenders etc. te maken, maar alles met sjw's die het prachtig vinden om macht over anderen uit te oefenen om hun denkbeelden door te drukken. Wat ook nog genoeg media-aandacht genereert voor een kapitalistisch product.
Het enige dat ze bereiken is dat transgenders nog meer uitgekotst worden omdat mensen als jij denken dat transgenders dit soort dingen willen en ook door laten voeren. En dat is dus niet zo. Transgenders zijn de minst genderloze mensen op Aarde.
't Is ook Amerika, hè. Daar is alles nep en een marketingtruc.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:16 schreef Luckyseven het volgende:
In principe heb ik er niets tegen. Maar ik krijg wel steeds meer de indruk dat dit soort hyperprogressiviteit vaker als marketingstunt gebruikt word. Goedkope truc om aandacht in de media te krijgen.
Ik zeg ook niet dat het niet kloptquote:Op maandag 9 maart 2020 09:17 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Klopt gewoon hoor. Maar als je bronnen hebt die dat anders zien deel ze gerust.
Ja, en daarom mag zo'n debiel in de marketing- en promotiecampagne zich even een paar duizend jaar Europese cultuur toe-eigenen en verkrachten?quote:Op maandag 9 maart 2020 09:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
FFS het gaat om sprookjes en dit om een commerciele partij die een film maakt van een sprookje. Je weet wel, met allemaal elementen die echt niet kunnen, nooit bestaan hebben en nooit zullen bestaan.
Hij noemt "magic", niet "Disney magic". En Disney heeft dat sprookje niet verzonnen.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:21 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het niet klopt![]()
Ik zeg: "En dat allemaal met een straight face!" Alsin, zo serieus ingaan op een opmerking over 'Disney magic'![]()
Disney Magic. Dat is de zoetsappige feelgood ellende die Disney Disney maakt, ze hebben het niet over een antropologische uiteenzetting van magie, gender en toverkracht door de eeuwen heen.
Jaja, prima jongen.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:35 schreef Lunatiek het volgende:
Hij noemt "magic", niet "Disney magic". En Disney heeft dat sprookje niet verzonnen.
Jij bent duidelijk van de club "weg met ons". Boeit allemaal niet dat een of andere import-Amerikaan de boel belachelijk maakt waar je medemens voor is gestorven.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Jaja, prima jongen.![]()
![]()
En dat klopt, in het originele sprookje zit ook beduidend minder, tot geen, magie.Ligt er een beetje aan welke 'origin story' je pakt.
quote:Op maandag 9 maart 2020 09:47 schreef Lunatiek het volgende:
Jij bent duidelijk van de club "weg met ons". Boeit allemaal niet dat een of andere import-Amerikaan de boel belachelijk maakt waar je medemens voor is gestorven.
Welke agenda precies? Om jou onzeker te maken?quote:Op maandag 9 maart 2020 09:19 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook niet zozeer aan de meeste transgenders ligt.
En mensen die zich trans voelen en willen zijn so be it leven en laten leven.
Maar dat de politiek en de media die gebruikt voor hun agenda's (identiteitspolitiek) is schandalig en dan heb je inderdaad nog zo'n clubje sjw's die overal op tv bij talkshows ongevraagd hun politieke correcte mening staan te verkondigen![]()
Hollywood die erin meegaat en dan bij de awards volgend jaar weer mensen die daar staan te geilen ja we waren zo progressief en blablabla en iedereen klappen die daar zit terwijl het geen hond verder intreseert.
Maar hoe erg je er ook vanaf sluit je krijgt het altijd wel ergens mee
Zie mijn eerdere post.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]En dat alles nog steeds met een straight face.
Goede conclusie ook. "Weg met ons! Want ik voel mij niet bedreigd door (een quite letterlijke) fairy godmother, die genderloos geprotretteerd wordt in het volgende zoetsappige Disney vehikel wat honderden miljoenen binnen gaat harken ondanks de kleine penis (of een algeheel gebrek eraan) van een klein groepje zuurpruimen. Weg met ons! Inderdaad."![]()
Mijn medemens is voor een heleboel dingen gestorven, ook voor dingen waar ik het niet mee eens ben.Specificeer u nader?
quote:Op maandag 9 maart 2020 09:59 schreef Lunatiek het volgende:
Het gaat niet om die ene halve zool, maar om het feit dat Europees cultuurgoed wordt vernietigt door een foute voorstelling van zaken. Als je zo in the picture uitspraken wilt doen over de (magische) achtergronden van een Europees stuk cultuurgoed, mag je wel wat meer verstand van zaken hebben.
Ik leef met je mee vriend. Dikke boks.quote:Het is niet voor niets dat menig buitenlander meent dat Europeanen geen diepzinnige cultuur hebben, en om dit soort culturele toe-eigening je schouders op te halen draagt daar zeer aan bij.
Hollywood kent veel meer van dat soort schandelijke miskleunen, maar als het om "witten" gaat moet dat allemaal maar kunnen.
Dat was al verkracht met de verchristelijking van die oudere verhalen.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:34 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, en daarom mag zo'n debiel in de marketing- en promotiecampagne zich even een paar duizend jaar Europese cultuur toe-eigenen en verkrachten?
Het gaat nog altijd om een sprookje uit de Europese cultuur met significante verwijzingen naar Europese heidense tradities, waaronder opvattingen over traditionele magie.
Als je zoiets met christelijke opvattingen/denkbeelden/sprookjes doet, Maria was een chinese genderless gay, dan staat ineens de wereld in brand. Wat geeft die figuur het recht een andere religie te schofferen (en bovendien een cultuur die de zijne niet is)?
Als hij nu gewoon zegt "in deze film is magie genderless", nou, oké dan, maar hij trekt het veel breder dan dat. En het zal wel weer een domme film zijn wat dat betreft, een genderless bijrolletje en nog steeds een witte vrouw van bovennatuurlijke schoonheid die een witte man van bovennatuurlijke schoonheid trouwt. Laat dat schoentje eens de obese broer van Assepoes passen, dan maak je pas een statement.
Veel D66-stemmers denken daar anders over. D66 heeft er een groot belang in om een vrouwelijke lijsttrekker te kiezen. Ook al telt Jetten voor een half wijf.quote:Op maandag 9 maart 2020 08:57 schreef Hexagon het volgende:
Ik zou niet weten waarom niet. De enige keer dat er tot nog toe een vrouw lijsttrekker was mocht ik nog niet stemmen.
quote:Vooral voor D66 kan een vrouw als lijsttrekker betekenis hebben: 24 procent van de mensen die op deze partij wil gaan stemmen, zegt naar een andere partij met een vrouwelijke lijsttrekker over te stappen als D66 weer een man bovenaan zet. VVD’ers hechten het minst van allen belang aan een vrouwelijke lijsttrekker.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)next/2020/03/03/#108
Je maakt je wel heel druk over zoiets onbenulligs.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:09 schreef Scarface88 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 9 maart 2020 07:09 schreef Scarface88 het volgende:
[ afbeelding ]
Nee hoor, ze doen maar wat ze willen. Het is alleen "jammer" dat al die woke meuk ze MILJARDEN kost in opbrengsten.quote:Op maandag 9 maart 2020 10:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Goed topic dit. Al die onzekere boosmeneertjes weer gekwetst.
Fijn voor ze. Ik hoor tot de 76%.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Veel D66-stemmers denken daar anders over. D66 heeft er een groot belang in om een vrouwelijke lijsttrekker te kiezen. Ook al telt Jetten voor een half wijf.
[..]
MILJARDEN ook.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee hoor, ze doen maar wat ze willen. Het is alleen "jammer" dat al die woke meuk ze MILJARDEN kost in opbrengsten.
Charlie's Angels, Bird of Prey, Onwards, Doctor Woke, Batwahmen, Supergirl, Terminator Dark Fate en zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal keihard WOKE!
En allemaal keihard BROKE, want niemand zit te wachten op die meuk.
Dus nee, ik ben zeker niet boos, beledigd etc, ik verkneukel me elke dag weer om bedrijven miljoenen te zien verliezen omdat het zonodig woke en divers "moet".
Ga zo door entertainment industie, ik geniet elke dag van jullie ondergang.
Doe even research voor je met jequote:Op maandag 9 maart 2020 12:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
MILJARDEN ook.![]()
Degenen die hier vooral zich over opwinden zijn onzekere volwassen mannen die toch alleen zijn en geen verdienmodel voor Disney zijn. En al die ophef is vooral gratis reclame.
https://www.telegraaf.nl/(...)isney-flink-gestegenquote:Op maandag 9 maart 2020 12:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Doe even research voor je met jekomt.
Nogmaals, ik wind me er niet over op, ik vermaak me er prima mee. En die gratis reclame heeft ze nergens iets opgeleverd, alleen maar bakken met geld gekost.
Dus nee, hou je "boze witman" teksten maar voor je, het zijn de wokers op twitter die dit soort diversiteit eisen, de bedrijven doen er aan mee en merken daarna dat er geen hond meer naar hun films kijkt.
Hoe is dat een rant van een boze witman?
Vandaar dat de aandelen enorm gekelderd zijnquote:Op maandag 9 maart 2020 12:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)isney-flink-gestegen
Disney doet het zo te zien erg goed. De meeste mensen worden er niet onzeker van en lijken zich niet druk te maken.
Ja omdat hun pretparken risico lopen vanwege Corona staat er in het artikel.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vandaar dat de aandelen enorm gekelderd zijn. https://www.fool.com/inve(...)further-to-fall.aspx
Anyway, hou maar vol dat er mensen zijn die zich er druk om maken, en die zijn er ook wel, maar er zijn nog veel meer mensen die het gewoon zielig vinden en hun geld niet meer uitgeven aan dit soort dingen.
Get woke, go broke!
Wat een frustratie om wat nou eigenlijk? Waar zijn mensen zoals jij nou eigenlijk bang voor? Het is alleen maar goed, al deze ontwikkelingen.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee hoor, ze doen maar wat ze willen. Het is alleen "jammer" dat al die woke meuk ze MILJARDEN kost in opbrengsten.
Charlie's Angels, Bird of Prey, Onwards, Doctor Woke, Batwahmen, Supergirl, Terminator Dark Fate en zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal keihard WOKE!
Dus nee, ik ben zeker niet boos, beledigd etc, ik verkneukel me elke dag weer om bedrijven miljoenen te zien verliezen omdat het zonodig woke en divers "moet".
Onder andere. Maar goed, mij maakt het niets uit, ik ging toch al niet naar deze film. Maar we zullen zien hoe goed het deze keer uitpakt, de opgedrongen diversity en wokeness.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja omdat hun pretparken risico lopen vanwege Corona staat er in het artikel.
Wat nou bang? Waarom verzinnen jullie dit soort dingen? Het zal me worst zijn, ik geef alleen aan dat het geen geld oplevert.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:45 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Wat een frustratie om wat nou eigenlijk? Waar zijn mensen zoals jij nou eigenlijk bang voor? Het is alleen maar goed, al deze ontwikkelingen.
In dat stuk wordt nergens de suggestie gewekt dat de kelderende aandelen iets te maken heeft met de 'wokeness' van Disney.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vandaar dat de aandelen enorm gekelderd zijn. https://www.fool.com/inve(...)further-to-fall.aspx
Anyway, hou maar vol dat er mensen zijn die zich er druk om maken, en die zijn er ook wel, maar er zijn nog veel meer mensen die het gewoon zielig vinden en hun geld niet meer uitgeven aan dit soort dingen.
Get woke, go broke!
Ik snap je niet. Het is toch alleen maar goed en mooi dat mensen die zich dus zo anders voelen, nu eindelijk worden vertegenwoordigd in grote films? Vanwaar de agressie? Vanwaar zeggen ‘opgedrongen diversiteit’? Die diversiteit ìs er nou eenmaal. Hoe goed is het dat zulke mensen dan worden vertegenwoordigd in films. Hoe fijn ook voor, juist die veertienjarigen, die zichzelf nooit ergens in kunnen herkennen? Mooi hoor, ik vind het goed.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat nou bang? Waarom verzinnen jullie dit soort dingen? Het zal me worst zijn, ik geef alleen aan dat het geen geld oplevert.
Ik ben opgegroeid in Amsterdam, kwam al in aanmerking met transmensen etc sinds ik 14 was en voor het eerst uitging. Nooit heb ik me bedreigd gevoeld oid, waarom zou ik ook?
Het gaat om de opgedrongen diversiteit en "kijk ons woke zijn" zonder aandacht te besteden aan verhaal en karakteropbouw etc, dit personage is gay/trans etc, goed van ons he?! En meer doen ze er niet mee.
Dus geen angst, hou je verzinsels maar bij je, gewoon een feitelijke constatering.
True, maar volgens de Telegraaf ging het geweldig, maar hun laatste films zijn bijna allemaal flops. En dat ligt niet goed bij de aandeelhouders.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In dat stuk wordt nergens de suggestie gewekt dat de kelderende aandelen iets te maken heeft met de 'wokeness' van Disney.
Ja hoor, het is prima als er diversiteit in zit, als het natuurlijk gedaan wordt. Nu is het, oh, we moeten een alfabetpersoon hebben, zo klaar, nu is het een goeie film!quote:Op maandag 9 maart 2020 12:57 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Ik snap je niet. Het is toch alleen maar goed en mooi dat mensen die zich dus zo anders voelen, nu eindelijk worden vertegenwoordigd in grote films? Vanwaar de agressie? Vanwaar zeggen ‘opgedrongen diversiteit’? Die diversiteit ìs er nou eenmaal. Hoe goed is het dat zulke mensen dan worden vertegenwoordigd in films. Hoe fijn ook voor, juist die veertienjarigen, die zichzelf nooit ergens in kunnen herkennen? Mooi hoor, ik vind het goed.
Klopt, op 19 februari was er nog niks aan de hand, maar toen beseften ze zich opeens dat Disney wel heel woke aan het worden was met geflopte films, waardoor ze in een week een flink verlies leden.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
True, maar volgens de Telegraaf ging het geweldig, maar hun laatste films zijn bijna allemaal flops. En dat ligt niet goed bij de aandeelhouders.
En waarom zijn alle voorbeelden in mijn vorige post dan allemaal geflopt?quote:Op maandag 9 maart 2020 13:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Klopt, op 19 februari was er nog niks aan de hand, maar toen beseften ze zich opeens dat Disney wel heel woke aan het worden was met geflopte films, waardoor ze in een week een flink verlies leden.
Heeft absoluut niks te maken met, ik noem maar wat, Disney dat in die periode een paar pretparken sluit vanwege corona.
Nee, het waren de woke flops. Net als al die andere bedrijven (Nike, Gilette) die helemaal kapot zijn gegaan (lees: hoogste beurswaarde ooit) na hun woke spotjes.
quote:Op maandag 9 maart 2020 07:56 schreef Nielsch het volgende:
Haha elke week weer dezelfde boze usertjes met hun sneeuwvloktranen die zich keihard laten trollen.
Welke Disney films zijn eigenlijk recent geflopt?quote:Op maandag 9 maart 2020 12:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
True, maar volgens de Telegraaf ging het geweldig, maar hun laatste films zijn bijna allemaal flops. En dat ligt niet goed bij de aandeelhouders.
En het is niet alleen Disney he?
Nogmaals, mij maakt het echt niet uit, ik zie alleen gewoon overal "get woke, go broke" en dat is mijn punt. Ik heb geen moeite met een man in een jurk, maar blijkbaar komen mensen niet naar films die dit soort dingen als main selling point voor hun film adverteren.
Je gaat naar een film voor het verhaal etc, niet omdat er een alfabet-persoon inzit, en dat is de fout die "Hollywood" nu constant maakt.
Maar je hoeft mij niet te geloven, de cijfers spreken voor zich.
Maar dat een aantal films is geflopt, heeft verder niets te maken met de zogenaamde 'wokeness' van Disney. Ik meen dat Solo keihard op z'n bek ging, maar die film was op geen enkele wijze 'woke'. Tenzij je Lando's voorliefde voor machineporno 'woko' wil noemen.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat niet alleen om Disney, het is heel "hollywood". Disney heeft het zwaar gehad, zelfs met Rise of Skywalker, de eerste "billion dollar failure". En deze film krijgt dezelfde behandeling van het publiek, men komt niet. Net als Onward, openlijk transpersoon als primaire manier om de film te verkopen. Niet het verhaal, de animaties, nee er zit een alfabetpersoon in en daar focussen we de marketing op.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dat een aantal films is geflopt, heeft verder niets te maken met de zogenaamde 'wokeness' van Disney. Ik meen dat Solo keihard op z'n bek ging, maar die film was op geen enkele wijze 'woke'. Tenzij je Lando's voorliefde voor machineporno 'woko' wil noemen.
Rise of the Skywalker is niet geflopt. En zelfs als dat wel zo zou zijn, heeft dat wederom niets te maken met de vermeende wokeness van die film. Tenzij je beweert dat het publiek wegbleef omdat er 2 seconden twee zoenende vrouwen in beeld waren.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat niet alleen om Disney, het is heel "hollywood". Disney heeft het zwaar gehad, zelfs met Rise of Skywalker, de eerste "billion dollar failure". En deze film krijgt dezelfde behandeling van het publiek, men komt niet. Net als Onward, openlijk transpersoon als primaire manier om de film te verkopen. Niet het verhaal, de animaties, nee er zit een alfabetpersoon in en daar focussen we de marketing op.
Ik heb net een hele lijst van woke-producties gepost die allemaal geflopt zijn, dan heeft het aanhalen van een niet wokefilm die geflopt is niet echt relevantie lijkt me.
Wederom, mij maakt het allemaal niets uit, ik zie alleen de cijfers he?
Je weet dat de 1980-2000 Disney sprookjes ook al zware adaptatie van Europese volksverhalen zijn he?quote:Op maandag 9 maart 2020 09:59 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Zie mijn eerdere post.
Het gaat niet om die ene halve zool, maar om het feit dat Europees cultuurgoed wordt vernietigt door een foute voorstelling van zaken. Als je zo in the picture uitspraken wilt doen over de (magische) achtergronden van een Europees stuk cultuurgoed, mag je wel wat meer verstand van zaken hebben.
Het is niet voor niets dat menig buitenlander meent dat Europeanen geen diepzinnige cultuur hebben, en om dit soort culturele toe-eigening je schouders op te halen draagt daar zeer aan bij.
Hollywood kent veel meer van dat soort schandelijke miskleunen, maar als het om "witten" gaat moet dat allemaal maar kunnen.
Nee, dat beweer ik niet. En de film is wel geflopt, idd niet qua opbrengst maar wel qua kritieken en ontvangst van het publiek.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rise of the Skywalker is niet geflopt. En zelfs als dat wel zo zou zijn, heeft dat wederom niets te maken met de vermeende wokeness van die film. Tenzij je beweert dat het publiek wegbleef omdat er 2 seconden twee zoenende vrouwen in beeld waren.
Maar dat heeft toch allemaal geen ene reet met de zogenaamde 'wokeness' van filmmakers van doen, beste jongen?quote:Op maandag 9 maart 2020 13:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat beweer ik niet. En de film is wel geflopt, idd niet qua opbrengst maar wel qua kritieken en ontvangst van het publiek.
En, voor de hoeveelste keer, het is niet alleen Disney, die komen alleen nu met deze film, dus daarom had ik het erover.
Als je nou eens dat lijstje zou aanhouden zou je zien dat het klopt.
Oh nee, dat arme disney loopt miljarden mis. Wat erg zeg. Nu hebben ze alleen nog maar veel miljard winst in plaats van heel veel.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zucht. Ja, dat heeft het wel. AL die films/series op mijn lijstje, dat je blijft negeren, zijn gepromoot als woke as fuck. Dat kan je blijven ontkennen zonder argumenten, maar dat zijn feiten.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dat heeft toch allemaal geen ene reet met de zogenaamde 'wokeness' van filmmakers van doen, beste jongen?
Eerst ging het alleen om disney dat zogenaamd helemaal instort, blijkt dat je ongelijk hebt. Gaat het ineens niet alleen over disney. Lekker de doelpalen blijven verzetten.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:14 schreef HeatWave het volgende:
Nogmaals, het gaat niet alleen om Disney, het is heel "hollywood".
Dus Terminator: Dark Fate is volgens jou woke? Je beseft dat powervrouwen al sinds het eerste deel de kern vormen van die franchise? Die film flopte omdat ie ruk was, niet omdat ie 'woke' is. De eerste serie Charlie Angels film was een groot succes, alleen zat niemand te wachten op een reboot die ruk is.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zucht. Ja, dat heeft het wel. AL die films/series op mijn lijstje, dat je blijft negeren, zijn gepromoot als woke as fuck. Dat kan je blijven ontkennen zonder argumenten, maar dat zijn feiten.
Bullshit, ik reageerde alleen op "het gaat geweldig met Disney" daarbij doelde ik niet op hun wokeness verleden, maar alleen dat het helemaal niet zo goed gaat.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Eerst ging het alleen om disney dat zogenaamd helemaal instort, blijkt dat je ongelijk hebt. Gaat het ineens niet alleen over disney. Lekker de doelpalen blijven verzetten.
Nee, dat doe ik niet. Als jij als maatschappij als eerste merketingterm "diversity" gebruikt is het wokeness.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus Terminator: Dark Fate is volgens jou woke? Je beseft dat powervrouwen al sinds het eerste deel de kern vormen van die franchise? Die film flopte omdat ie ruk was, niet omdat ie 'woke' is. De eerste serie Charlie Angels film was een groot succes, alleen zat niemand te wachten op een reboot die ruk is.
Je duwt flops heel makkelijk in het hokje 'woke' omdat het aansluit bij je ideologie.
Nogmaals, ik snap dat je heel graag wilt geloven dat wokeness de oorzaak achter bepaalde flops, maar daar is simpelweg geen bewijs voor.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Als jij als maatschappij als eerste merketingterm "diversity" gebruikt is het wokeness.
Waarom niet "dit is een geweldige film met actie en effects en geweldig verhaal"? Nee, we hebben persoon X en Y erin, dus nu is het goed.
Geen idee. Zet ze eens tegenover films die niet woke zijn en geflopt zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En waarom zijn alle voorbeelden in mijn vorige post dan allemaal geflopt?
Wat een onzin. Maar goed, je blijft gewoon volhouden, zonder de cijfers, dus als er iemand geen bewijs heeft ben jij het.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, ik snap dat je heel graag wilt geloven dat wokeness de oorzaak achter bepaalde flops, maar daar is simpelweg geen bewijs voor.
Welke cijfers wil je hebben? Jij postte hier een artikel over Disney-aandelen die in waarde dalen, maar nergens in dat artikel wordt een link gelegd met de vermeende wokeness van het bedrijf. Wel worden meerdere andere oorzaken genoemd.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat een onzin. Maar goed, je blijft gewoon volhouden, zonder de cijfers, dus als er iemand geen bewijs heeft ben jij het.
Welke bedrijven hebben precies miljarden verloren door dit?quote:Op maandag 9 maart 2020 12:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nogmaals, mij maakt het echt niet uit, ik zie alleen gewoon overal "get woke, go broke" en dat is mijn punt. Ik heb geen moeite met een man in een jurk, maar blijkbaar komen mensen niet naar films die dit soort dingen als main selling point voor hun film adverteren.
Je gaat naar een film voor het verhaal etc, niet omdat er een alfabet-persoon inzit, en dat is de fout die "Hollywood" nu constant maakt.
Maar je hoeft mij niet te geloven, de cijfers spreken voor zich.
Als je nou even lekker niet blijft doordrammen met alleen Disney en je eens zou inlezen over, 1 voorbeeld, doctor Who, of Batwoman. Lees de reviews, vooral van DR Who fans, en kom dan nog eens terug met kennis van zaken en wat er leeft in de fandoms, niet bij jou als iemand die toch al niet keek.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke cijfers wil je hebben? Jij postte hier een artikel over Disney-aandelen die in waarde dalen, maar nergens in dat artikel wordt een link gelegd met de vermeende wokeness van het bedrijf. Wel worden meerdere andere oorzaken genoemd.
Dus kom jij maar met een bron voor je beweringen.
Mwah, als je kijkt naar de Marvel films dan doen de films met meer diversiteit het juist enorm goed. En dat is ook nog een van de, zo niet de belangrijkste reeks die Disney nu heeft.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij denkt dat de fora die jij bezoekt een goede graadmeter zijn? Kerel, in bepaalde hoeken van het interwebz loopt men zich inderdaad op te fokken over de zogenaamde wokeness van filmbedrijven. Maar in de echte wereld leeft dat sentiment veel minder.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je nou even lekker niet blijft doordrammen met alleen Disney en je eens zou inlezen over, 1 voorbeeld, doctor Who, of Batwoman. Lees de reviews, vooral van DR Who fans, en kom dan nog eens terug met kennis van zaken en wat er leeft in de fandoms, niet bij jou als iemand die toch al niet keek.
Bron, alle fora met fans van de franchises die ik aangaf, dus niet alleen weer je Disney argument aub.
Het was jouw oorspronkelijke punt toch dat Disney veel verlies leed omdat aandeelhouders niet blij waren met de hoeveelheid woke flops die Disney maakte?quote:Op maandag 9 maart 2020 13:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als je nou even lekker niet blijft doordrammen met alleen Disney en je eens zou inlezen over, 1 voorbeeld, doctor Who, of Batwoman. Lees de reviews, vooral van DR Who fans, en kom dan nog eens terug met kennis van zaken en wat er leeft in de fandoms, niet bij jou als iemand die toch al niet keek.
Bron, alle fora met fans van de franchises die ik aangaf, dus niet alleen weer je Disney argument aub.
Yep. Daarom wordt het tijd dat daar een einde aan komt. Ook die films van de periode daarvoor. Sowieso is heel Disney een demagogisch monster waar je je kinderen niet aan bloot zou moeten stellen.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Je weet dat de 1980-2000 Disney sprookjes ook al zware adaptatie van Europese volksverhalen zijn he?
Peter Pan is geen volksverhaal.quote:Of had je liever gezien dat Peter Pan over een pedofiel ging die een jochie bij zijn moeder weg wilt roven?
Die versie laat duidelijk zien dat het dus haar moeder is die volgens Europees-heidense tradities in de boom is "geïncarneerd".quote:En in het originele Assepoester verhaal bestaat die fee niet eens. Daar krijgt ze haar jurk van een boom die ze bewatert met haar tranen, naast het graf van haar moeder. En we hoeven denk ik ook niet te zien hoe haar stiefzussen hun voeten mutileren.
Ariel is toch de kleine zeemeermin? Is geen traditioneel Europees volksverhaal, maar verzonnen door HC Andersen.quote:Ariel vermoordt de prins. En gaat zelf ook dood.
Is bij mijn weten geen Europees volksverhaal.quote:Belle en het beest zijn nicht en neef.
Je vergeet erbij te vermelden dat ze door haar vader wordt bezwangerd.quote:Doornroosje wordt verkracht en baart twee kinderen.
Het citaat uit de OP is:quote:Dus leg me alsjeblieft eens uit hoe je nu een punt denkt te hebben met je gezeik over de origine van de magie in dat Disney sprookje. Die fee komt niet eens voor in het originele verhaal.
En dat slaat dus helemaal nergens op en gaat volledig voorbij aan Europese tradities waarin gender, zelfs meer dan geslacht, is verbonden aan magie/toverij. "Fairies", feetjes, zijn een Europees concept, dat sprookje is door en door Europees. Die man heeft geen flauw benul waar bij het over heeft, net als die Jeffrey Airfryer. Het zijn mensen die niet beseffen dat er een Europese cultuur is die anders is dan die van de USA.quote:Porter told CBS: ‘It hit me when I was on set last week how profound it is that I am playing the fairy godmother, they call it the Fab G.
‘Magic has no gender. We are presenting this character as genderless, at least that’s how I’m playing it. And it’s really powerful.’
Captain Marvel was inderdaad een kaskraker, ondanks in de bepaalde hoeken van het internet moord en brand werd geschreeuwd.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:46 schreef kipknots het volgende:
[..]
Mwah, als je kijkt naar de Marvel films dan doen de films met meer diversiteit het juist enorm goed. En dat is ook nog een van de, zo niet de belangrijkste reeks die Disney nu heeft.
Er zijn inderdaad ook een stuk of wat films die er erg op ingezet hebben en zijn gefaald, maar het is wel heel simpel om het puur daarop af te doen.
Overigens ben ik het er wel mee eens dat het bij Disney allemaal zo geforceerd is. Wat dat betreft is de feministische inslag in veel Ghibli films veel beter. Maar dat is meer een algemeen probleem met het huidige Disney, de overdreven focustested aanpak waar alle creativiteit door verloren gaat.
Ik las laatst inderdaad nog een thread met een flink aantal dr Who fans die enorm teleurgesteld waren met de huidige gang van zaken. Maar dat kwam omdat de hele oorsprong van de doctor over de kop werd gegooid waardoor hij van een 'normale' timelord die een Tardis stal veranderde in een godheid.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom kelderen de kijkcijfers van Dr who en batwoman dan dramatisch, en ook echt dramatisch?quote:Op maandag 9 maart 2020 13:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat de fora die jij bezoekt een goede graadmeter zijn? Kerel, in bepaalde hoeken van het interwebz loopt men zich inderdaad op te fokken over de zogenaamde wokeness van filmbedrijven. Maar in de echte wereld leeft dat sentiment veel minder.
Tip: mijd die digitale verzamelplekken van opgefokte rukkers.
Ja, dat is de terechte klacht.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:33 schreef HeatWave het volgende:
Ze promoten niet het verhaal, nee ze promoten hun politieke agenda, de wokeness. Hun marketing is wederom, we hebben een alfabetpersoon in onze film, goed van ons he?
Nee, dat hebben jullie er van gesponnen. Ik reageerde alleen op het bericht dat het zo goed zou gaan, ik heb bij DAT argument wokeness niet betrokken.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het was jouw oorspronkelijke punt toch dat Disney veel verlies leed omdat aandeelhouders niet blij waren met de hoeveelheid woke flops die Disney maakte?
Correlatie is geen causatie. Je zegt wel steeds 'ze zijn woke, dus is het een flop', maar je hebt vooralsnog niet echt aangetoond dat ze floppen omdat ze woke zijn. Je herhaalt alleen dat het volgens jou zo is.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom kelderen de kijkcijfers van Dr who en batwoman dan dramatisch, en ook echt dramatisch?
Als dr Who van 10 miljoen naar nog geen 5 miljoen gaat, komt dat dan door opgefokte rukkers?
Omdat je die film "moest" zien om Endgame te snappen, werd er beweerd. We zullen zien of een vervolg dat alleen moet staan ook succesvol is.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Captain Marvel was inderdaad een kaskraker, ondanks in de bepaalde hoeken van het internet moord en brand werd geschreeuwd.
Misschien omdat de kwaliteit te wensen overlaat?quote:Op maandag 9 maart 2020 13:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom kelderen de kijkcijfers van Dr who en batwoman dan dramatisch, en ook echt dramatisch?
Als dr Who van 10 miljoen naar nog geen 5 miljoen gaat, komt dat dan door opgefokte rukkers?
quote:Op maandag 9 maart 2020 13:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat hebben jullie er van gesponnen. Ik reageerde alleen op het bericht dat het zo goed zou gaan, ik heb bij DAT argument wokeness niet betrokken.
Daar staat toch echt wat anders.quote:True, maar volgens de Telegraaf ging het geweldig, maar hun laatste films zijn bijna allemaal flops. En dat ligt niet goed bij de aandeelhouders.
Nogmaals, mij maakt het echt niet uit, ik zie alleen gewoon overal "get woke, go broke" en dat is mijn punt.
Die had dan ook precies twee goede punten.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Captain Marvel was inderdaad een kaskraker, ondanks in de bepaalde hoeken van het internet moord en brand werd geschreeuwd.
Dus terwijl die hele boom-moeder al lang verdwenen is (waar je geen enkel probleem mee lijkt te hebben), moet en zal Disney wel trouw blijven aan iets vaags als 'de aard / het geslacht van de magie'?quote:Op maandag 9 maart 2020 13:46 schreef kipknots het volgende:
[..]
Die versie laat duidelijk zien dat het dus haar moeder is die volgens Europees-heidense tradities in de boom is "geïncarneerd".
[..]
In wat voor opzicht floppen die films dan precies die jij opnoemt, het zijn bijna allemaal geen Disney films, en dat is toch echt waar jij op hintte met je "ze".quote:Op maandag 9 maart 2020 13:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bullshit, ik reageerde alleen op "het gaat geweldig met Disney" daarbij doelde ik niet op hun wokeness verleden, maar alleen dat het helemaal niet zo goed gaat.
Ik heb een LIJST neergezet met wokeflops, maar omdat dat daadwerkelijk bewijs is negeren jullie die gewoon.
En nu komen ze met een wokefilm en die zal, denk ik, ook floppen, om dezelfde reden. Ze promoten niet het verhaal, nee ze promoten hun politieke agenda, de wokeness. Hun marketing is wederom, we hebben een alfabetpersoon in onze film, goed van ons he?
Doe het gewoon en hou je bek erover, dan is het normaal. Nu is het geforceerd en je beste argument om deze film te moeten zien.
Hoe zie je dit niet voor je neus gebeuren?
Was ook gewoon een vermakelijke film. En Bree Larson is inderdaad gewoon een lekker wijf.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:51 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Die had dan ook precies twee goede punten.
Nee, ze hebben 57 jaar Doctor Who geretconned, opeens doet 57 jaar lore er niet meer toe, want nu was de doctor al vanaf het begin een donker meisje. Al de seizoenen ervoor, niet meer "waar".quote:Op maandag 9 maart 2020 13:48 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ik las laatst inderdaad nog een thread met een flink aantal dr Who fans die enorm teleurgesteld waren met de huidige gang van zaken. Maar dat kwam omdat de hele oorsprong van de doctor over de kop werd gegooid waardoor hij van een 'normale' timelord die een Tardis stal veranderde in een godheid.
Nou ging het al bergafwaards toen het een vrouw werd, maar dat het een aan mishandeling blootgesteld zwart meisje was werd de meeste mensen toch wat te gortig. Is wat ik heb gehoord.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:48 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ik las laatst inderdaad nog een thread met een flink aantal dr Who fans die enorm teleurgesteld waren met de huidige gang van zaken. Maar dat kwam omdat de hele oorsprong van de doctor over de kop werd gegooid waardoor hij van een 'normale' timelord die een Tardis stal veranderde in een godheid.
Dat is het wel, men besteedt geen aandacht aan verhaal of karakters, alleen aan de agenda, en DAAROM zijn ze dus kut en DAAROM floppen ze.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Correlatie is geen causatie. Je zegt wel steeds 'ze zijn woke, dus is het een flop', maar je hebt vooralsnog niet echt aangetoond dat ze floppen omdat ze woke zijn. Je herhaalt alleen dat het volgens jou zo is.
Huidige Disney sprookjes zijn sowieso van mindere kwaliteit zonder Ashman.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:46 schreef kipknots het volgende:
[..]
Mwah, als je kijkt naar de Marvel films dan doen de films met meer diversiteit het juist enorm goed. En dat is ook nog een van de, zo niet de belangrijkste reeks die Disney nu heeft.
Er zijn inderdaad ook een stuk of wat films die er erg op ingezet hebben en zijn gefaald, maar het is wel heel simpel om het puur daarop af te doen.
Overigens ben ik het er wel mee eens dat het bij Disney allemaal zo geforceerd is. Wat dat betreft is de feministische inslag in veel Ghibli films veel beter. Maar dat is meer een algemeen probleem met het huidige Disney, de overdreven focustested aanpak waar alle creativiteit door verloren gaat.
Nee hoor, klopt precies wat ik zeg. Ik geef aan dat het niet zo goed gaat. En de laatste zin heeft niet voor niets "overal" erin, het gaat dus niet specifiek over Disney.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
[..]
Daar staat toch echt wat anders.
Je weet dat Doctor Who steeds reïncarneert he?quote:Op maandag 9 maart 2020 13:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, ze hebben 57 jaar Doctor Who geretconned, opeens doet 57 jaar lore er niet meer toe, want nu was de doctor al vanaf het begin een donker meisje. Al de seizoenen ervoor, niet meer "waar".
Wokeness ten top, en dus een flop.
Volgens mij is er iets mis gegaan bij je quote.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus terwijl die hele boom-moeder al lang verdwenen is (waar je geen enkel probleem mee lijkt te hebben), moet en zal Disney wel trouw blijven aan iets vaags als 'de aard van de magie'?
Dus eigenlijk is het schrijfwerk slecht, en niet zozeer het feit dat ze woke zijn. Immers, als ze niet woke waren en ook geen aandacht meer besteden aan verhaal of karakters (hallo Game of Thrones laatste seizoen) waren ze ook kut.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is het wel, men besteedt geen aandacht aan verhaal of karakters, alleen aan de agenda, en DAAROM zijn ze dus kut en DAAROM floppen ze.
Dat is 1 op 1 verband hoor.
Omdat ze allemaal verlies lijden. Jij denkt dat opbrengst-budget winst is, maar je moet het budget verdubbelen want dat gaat op aan wereldwijde marketing.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
In wat voor opzicht floppen die films dan precies die jij opnoemt, het zijn bijna allemaal geen Disney films, en dat is toch echt waar jij op hintte met je "ze".
Maar goed, even een overzichtje dan:
Charlie's angels 2019: 55m budget, 72,1m opbrengst
Birds of Prey: 75-100m budget, 196m opbrengst
Onward, de enige disney film: 100-200m budget, 68m opbrengst. (afgelopen vrijdag uitgekomen in de VS)
Doctor Who: Draait al succesvol sinds 2005. Budget zo snel onbekend. Seizoen 13 komt er aan.
Batwoman: Budget zo snel niet te vinden. Eerste seizoen is nog bezig
Supergirl 2015: nieuwe seizoen komt eraan.
Terminator Dark Fate: 185-196m budget, 261m opbrengst.
Hoe zijn deze studio's precies broke door hun "woke" ideologie?
Niet echt. Hij wil het hebben over volksverhalen, ik kwam met voorbeelden die geen volksverhalen zijn, dus laat ik die voorbeelden weg in onze verdere discussie.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:54 schreef kipknots het volgende:
[..]
Volgens mij is er iets mis gegaan bij je quote.
Ja, maar als je het verhaal zou VOLGEN dit seizoen hebben ze dat dus volledig verneukt.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Je weet dat Doctor Who steeds reïncarneert he?
Jup.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het schrijfwerk slecht, en niet zozeer het feit dat ze woke zijn. Immers, als ze niet woke waren en ook geen aandacht meer besteden aan verhaal of karakters (hallo Game of Thrones laatste seizoen) waren ze ook kut.
Uhu. Tuurlijk. Als de realiteit je niet aanstaat kan je er natuurlijk altijd voor kiezen om in je eigenlijk realiteit te blijven geloven.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat ze allemaal verlies lijden. Jij denkt dat opbrengst-budget winst is, maar je moet het budget verdubbelen want dat gaat op aan wereldwijde marketing.
Dus, get woke, go broke.
quote:Op maandag 9 maart 2020 13:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus terwijl die hele boom-moeder al lang verdwenen is (waar je geen enkel probleem mee lijkt te hebben), moet en zal Disney wel trouw blijven aan iets vaags als 'de aard van de magie'?
Die boom-moeder is hetzelfde als petemoei is hetzelfde als de fee. Dat past naadloos in elkaar.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, het schrijfwerk is slecht OMDAT het woke is. Er wordt meer aandacht besteed aan "stunning and brave" dan aan een verhaal dat klopt.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het schrijfwerk slecht, en niet zozeer het feit dat ze woke zijn. Immers, als ze niet woke waren en ook geen aandacht meer besteden aan verhaal of karakters (hallo Game of Thrones laatste seizoen) waren ze ook kut.
Dat zijn feiten hoor. Gebrek aan kennis spreekt niet voor je.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Uhu. Tuurlijk. Als de realiteit je niet aanstaat kan je er natuurlijk altijd voor kiezen om in je eigenlijk realiteit te blijven geloven.
Ja, dan zijn het toch slechte schrijvers die hun onderwerpen niet op een normale manier voor het voetlicht kunnen brengen?quote:Op maandag 9 maart 2020 13:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, het schrijfwerk is slecht OMDAT het woke is. Er wordt meer aandacht besteed aan "stunning and brave" dan aan een verhaal dat klopt.
Goede feiten, doe even een bron dan?quote:Op maandag 9 maart 2020 13:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zijn feiten hoor. Gebrek aan kennis spreekt niet voor je.
En hoe komen die slechte schrijvers aan het roer te staan? Precies, wokeness.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, dan zijn het toch slechte schrijvers die hun onderwerpen niet op een normale manier voor het voetlicht kunnen brengen?
Het marketingbudget zit niet in het productiebudget van een film. Dat is alleen het maken van de film zelf Daarna geven de maatschappijen nog tientallen miljoenen uit aan wereldwijde marketing.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Goede feiten, doe even een bron dan?
En welke studio's gaan nu dan precies broke zoals je eerder claimde?
Ze kiezen nu ook de schrijvers al uit op basis van woke-factoren? Alleen maar zwarte transgender vrouwen in de schrijversstaf bij Dr. Who ofzo?quote:Op maandag 9 maart 2020 14:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En hoe komen die slechte schrijvers aan het roer te staan? Precies, wokeness.
Ja, naadloos van een boom-die-uit-een-dode-moeder-groeit naar een fee die ze totaal niet kent. Serieus, hoe is dit voor jou geen enkel probleem, maar de verandering van magie naar genderless wel een probleem? Een boom kan toch ook gewoon eenhuizig zijn? Dus dan past die genderless magic daar toch ook prima bij?quote:Op maandag 9 maart 2020 13:58 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
[..]
Die boom-moeder is hetzelfde als petemoei is hetzelfde als de fee. Dat past naadloos in elkaar.
Dat snap ik ja. Maar gezien Disney's regels mbt acteurs, kan je er donder op zeggen dat hij dit eerst bij Disney gecheckt heeft voordat hij het riep.quote:Het gaat trouwens niet om Disney, het citaat is door de acteur gedaan, niet gescript door Disney.
Leuk dat je je mengt in een discussie zonder een idee te hebben waar het over gaatquote:Op maandag 9 maart 2020 14:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ze kiezen nu ook de schrijvers al uit op basis van woke-factoren? Alleen maar zwarte transgender vrouwen in de schrijversstaf bij Dr. Who ofzo?
Zolang je geen bronnen hebt, is het wel degelijk een mening.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het marketingbudget zit niet in het productiebudget van een film. Dat is alleen het maken van de film zelf Daarna geven de maatschappijen nog tientallen miljoenen uit aan wereldwijde marketing.
Dat zijn gewoon "hollywood" feiten, geen mening ofzo.
Het ging erover dat volgens jou Dr. Who helemaal flopt omdat ze nu woke zijn. Daardoor zijn nu zelfs de schrijvers slecht, vanwege wokeness.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Leuk dat je je mengt in een discussie zonder een idee te hebben waar het over gaat.
Dat is precies wat er overal gebeurt nu, bron? Google.
Nee hoor, want je kan de cijfers gewoon lezen, tenminste dat hoop ik voor je.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Zolang je geen bronnen hebt, is het wel degelijk een mening.![]()
Grappig artikel trouwens over de volgens jou falende woke film Onward: https://www.filmtotaal.nl/nieuws/70885
Google Chris Chibnall maar, dan zal je zien dat het waar is.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het ging erover dat volgens jou Dr. Who helemaal flopt omdat ze nu woke zijn. Daardoor zijn nu zelfs de schrijvers slecht, vanwege wokeness.
Vandaar de vraag, hebben ze nu een heleboel nieuwe schrijvers aangenomen alleen maar omdat ze woke zijn?
Zoals ik zeg lijkt het mij meer aan de schrijfwijze te liggen en de manier waarop ze met het onderwerp omgaan dan het feit dat zo'n onderwerp erin zit.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Google Chris Chibnall maar, dan zal je zien dat het waar is.
Van 10 naar 5 miljoen, iedereen klaagt over de wokeness, maar het ligt niet aan wokeness.
Ok.
Nee, totaal niet. Dr who kan idd iedereen zijn, had niemand een probleem mee, want 10 miljoen mensen keken naar de eerste vrouwelijke doctor.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:11 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zoals ik zeg lijkt het mij meer aan de schrijfwijze te liggen en de manier waarop ze met het onderwerp omgaan dan het feit dat zo'n onderwerp erin zit.
Ik bedoel, denk jij persoonlijk dat het onmogelijk was geweest om een fatsoenlijk seizoen Doctor Who te schrijven met een zwarte vrouw als hoofdpersonage?
En dat is dus allemaal slecht schrijfwerk, niet zozeer het feit dat ze dit soort dingen in de films gebruiken maar de manier waarop.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Dr who kan idd iedereen zijn, had niemand een probleem mee, want 10 miljoen mensen keken naar de eerste vrouwelijke doctor.
Wel hebben ze een probleem dat ze nu alles hebben geretconned om er door te drukken dat de doctor altijd al een donkere vrouw is geweest, niet uit Gallifrey kwam en alle 57 jaar ervoor er niet meer toe doen.
Niets mis met, natuurlijke, niet geforceerde, diversiteit. Ripley, Lara Croft, Princess Leia, allemaal al decades tough women, niemand viel daarover.
Maar Dark Fate bijv, ze vermoorden in 1 korte scene John Connor, vervangen hem door een donker meisje (stunning and brave) en gooien de hele film op "powervrouwen" etc. Daar gaat de lore van Terminator, zo het raam uit, want "woke" moet.
Nee, het is slecht schrijfwerk omdat ze beginnen met "dit moet woke en divers worden" en als after thought proberen ze er nog een soort van verhaal omheen te breien.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En dat is dus allemaal slecht schrijfwerk, niet zozeer het feit dat ze dit soort dingen in de films gebruiken maar de manier waarop.
Ja, dat is dus slecht schrijfwerk. Ze forceren dingen. Jij denkt echter blijkbaar dat er geen enkele manier was waarop ze diversiteit erin hadden kunnen stoppen zonder het verhaal te verpesten.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, het is slecht schrijfwerk omdat ze beginnen met "dit moet woke en divers worden" en als after thought proberen ze er nog een soort van verhaal omheen te breien.
Nee, dan lees je mijn argumenten totaal verkeerd, sorry.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, dat is dus slecht schrijfwerk. Ze forceren dingen. Jij denkt echter blijkbaar dat er geen enkele manier was waarop ze diversiteit erin hadden kunnen stoppen zonder het verhaal te verpesten.
Dat is immers wat je continu suggereert; op het moment dat je bijvoorbeeld een genderloos personage in je film stopt is het onmogelijk om dat op een normale manier te doen en wordt alles kut. Ik denk persoonlijk dat het best mogelijk is voor goede schrijvers om dit soort onderwerpen en personages op een manier in het verhaal te verwerken die niet kut is.
De reboot van Ghostbusters was gewoon ruk, daar heeft de vermeende wokeness verder weinig mee van doen. Deel 2 flopte destijds ook en daar zaten dezelfde personages in als het origineel. Om maar aan te geven dat belabberd schrijfwerk een succesvolle franchise kan nekken.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dan lees je mijn argumenten totaal verkeerd, sorry.
Er zijn prima manieren om diversiteit ergens in te stoppen, zie mijn vorige voorbeelden. De huidige trend is wat hierboven ook over Ghostbusters gezegd werd, die was ik nog even vergeten.
De aversie waar ik het over heb zijn opgedrongen divisiteitszaken die totaal niets met de film/serie te doen hebben. Het gender/raceswappen puur om het swappen bijv.
Niemand heeft problemen met een vrouw/donker persoon/trans etc in een film. Wel als dat de reden zou moeten zijn om de film te gaan zien en hem goed te vinden. En daar speelt de marketing constant op, wokeness dus goed!
Ja, maar waarom was het zo slecht? Omdat ze eerst de agenda pushten "women powerrrr!" en daarna eens een verhaal eromheen geramd hebben. En dat is dus mijn hele punt.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De reboot van Ghostbusters was gewoon ruk, daar heeft de vermeende wokeness verder weinig mee van doen. Deel 2 flopte destijds ook en daar zaten dezelfde personages in als het origineel. Om maar aan te geven dat belabberd schrijfwerk een succesvolle franchise kan nekken.
Oke, dus het feit dat films 'woke' onderwerpen gebruiken is niet het probleem.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:32 schreef HeatWave het volgende:
Er zijn prima manieren om diversiteit ergens in te stoppen, zie mijn vorige voorbeelden. De huidige trend is wat hierboven ook over Ghostbusters gezegd werd, die was ik nog even vergeten.
Dit is weer iets anders dan je eerst zei. Je oorspronkelijke punt was dat ze die onderwerpen erin stoppen en daarmee alles verpesten, maar nu is het zo dat ze alles verpesten omdat ze van je verwachten dat je de film goed vindt omdat ze zo woke zijn?quote:De aversie waar ik het over heb zijn opgedrongen divisiteitszaken die totaal niets met de film/serie te doen hebben. Het gender/raceswappen puur om het swappen bijv.
Niemand heeft problemen met een vrouw/donker persoon/trans etc in een film. Wel als dat de reden zou moeten zijn om de film te gaan zien en hem goed te vinden. En daar speelt de marketing constant op, wokeness dus goed!
Ik vermoed dat de film ook was geflopt als ze de oorspronkelijke cast hadden vervangen door vier andere (jongere) kerels. Zoals Ludachrist al aangeeft: de meeste filmfans boeit het geen fuck als er een transgender-personage opduikt in een film, zolang het eindproduct maar goed is.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar waarom was het zo slecht? Omdat ze eerst de agenda pushten "women powerrrr!" en daarna eens een verhaal eromheen geramd hebben. En dat is dus mijn hele punt.
Genisys was een grote bak ellende omdat het verhaal nergens op sloeg en Kyle Reese een bizarre switch maakte van getraumatiseerde oorlogsveteraan naar wise-cracking smartass.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:50 schreef SicSicSics het volgende:
Ik zou het floppen inderdaad niet aan Wokeness hangen.
Terminator bijvoorbeeld, Genisys was net zo'n succes als Dark Fate en helemaal niet 'woke'.
In diezelfde trant kan ik ook de mongolen van links aanwijzen die door het lint gaan als er WEER EEN BLANKE OUDE MAN WORDT GECAST VOOR XYZ.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:44 schreef KoosVogels het volgende:
Laten we niet vergeten dat het interwebz ook boos werd een negert een prominente rol kreeg
Tsja, Heatwave claimt dat 'wokeness' funest is voor het succes van films en wijst daarvoor naar fora, waar complete volksstammen zich opwinden over het feit dat drie powervrouwen de hoofdrollen vertolken in Terminator: Dark Fate.quote:Op maandag 9 maart 2020 15:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
In diezelfde trant kan ik ook de mongolen van links aanwijzen die door het lint gaan als er WEER EEN BLANKE OUDE MAN WORDT GECAST VOOR XYZ.
Het probleem met Finn in Star Wars is zijn zwakke story arch en zijn soms matige acteerwerk. Niemand die er toe doet in de wereld van film-critici heeft echt een probleem met een donkere acteur in een sci-fi film.
Het enige waar mensen klaar mee zijn is diversity for the sake of diversity en.. tsja.. dat is ook klachtwaardig. Maar als zo'n film gewoon solide is maakt dat stiekem weinig uit.
Heb jij überhaupt de Europese volksverhalen wel gelezen?quote:Op maandag 9 maart 2020 14:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, naadloos van een boom-die-uit-een-dode-moeder-groeit naar een fee die ze totaal niet kent. Serieus, hoe is dit voor jou geen enkel probleem, maar de verandering van magie naar genderless wel een probleem? Een boom kan toch ook gewoon eenhuizig zijn? Dus dan past die genderless magic daar toch ook prima bij?
Dat weet ik niet, dus daar doe ik geen uitspraken over. Ik weet dan immers ook niet wat zijn voorstel was en hoe het uiteindelijk uit zijn mond is gekomen.quote:Dat snap ik ja. Maar gezien Disney's regels mbt acteurs, kan je er donder op zeggen dat hij dit eerst bij Disney gecheckt heeft voordat hij het riep.
Die terminator lore hebben ze de vorige Terminator al gesloopt hoor. En dat gebeurde gewoon in de vorm van een blanke man.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Dr who kan idd iedereen zijn, had niemand een probleem mee, want 10 miljoen mensen keken naar de eerste vrouwelijke doctor.
Wel hebben ze een probleem dat ze nu alles hebben geretconned om er door te drukken dat de doctor altijd al een donkere vrouw is geweest, niet uit Gallifrey kwam en alle 57 jaar ervoor er niet meer toe doen.
Niets mis met, natuurlijke, niet geforceerde, diversiteit. Ripley, Lara Croft, Princess Leia, allemaal al decades tough women, niemand viel daarover.
Maar Dark Fate bijv, ze vermoorden in 1 korte scene John Connor, vervangen hem door een donker meisje (stunning and brave) en gooien de hele film op "powervrouwen" etc. Daar gaat de lore van Terminator, zo het raam uit, want "woke" moet.
Dat was inderdaad al het deel waarin ze compleet afstapten van de verhaallijn en het toekomstperspectief zoals we die in 1 2 en 3 kennen.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:50 schreef SicSicSics het volgende:
Ik zou het floppen inderdaad niet aan Wokeness hangen.
Terminator bijvoorbeeld, Genisys was net zo'n succes als Dark Fate en helemaal niet 'woke'.
Deel 3 was natuurlijk al belabberd. Enige reden dat die film nog enigszins was te pruimen, was het toffe einde.quote:Op maandag 9 maart 2020 15:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat was inderdaad al het deel waarin ze compleet afstapten van de verhaallijn en het toekomstperspectief zoals we die in 1 2 en 3 kennen.
Nope. Maar leg me alsjeblieft nog even uit waarom je het wel prima vindt als ze van dode-moeder-boom naar fee gaan, maar het absoluut een schande is wanneer die fee 'geslachtsloze magie' zou gebruiken. En val je er dan ook over wanneer in de Disney film haar schoonzussen hun tenen er niet af snijden?quote:Op maandag 9 maart 2020 15:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Heb jij überhaupt de Europese volksverhalen wel gelezen?
Absoluut. 1 en 2 zijn de enige twee die de moeite waard zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deel 3 was natuurlijk al belabberd. Enige reden dat die film nog enigszins was te pruimen, was het toffe einde.
En Demanufacture ... Maar dan dwaal ik van het genre af.quote:Op maandag 9 maart 2020 15:50 schreef probeer het volgende:
Absoluut. 1 en 2 zijn de enige twee die de moeite waard zijn.
Fear Factory? Ik niet snappen doen. Wat hebben die hier mee te maken?quote:Op maandag 9 maart 2020 16:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En Demanufacture ... Maar dan dwaal ik van het genre af.
Dit ja.quote:De problemen die Salvation, Genisys en Dark Fate dus hebben, komen niet vanwege 'woke', maar vanwege belabberde verhaallijnen of misschien wel verwarrende tijdlijnen
Jazeker Fear Factory, die voor het concept van hun album Demanufacture inspiratie op hebben gedaan bij The Terminator.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:11 schreef probeer het volgende:
Fear Factory? Ik niet snappen doen. Wat hebben die hier mee te maken?
Jij niet dan?quote:
Disney is nu wel aan het doorschieten de andere kant op. Bijvoorbeeld door een zwart meisje de kleine zeemeermin te laten spelen.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:51 schreef Lyrebird het volgende:
Die Billy, die is niet genderloos. Mag hij dan wel zo'n genderloos type spelen? Als blanke acteurs een rol van een minderheid spelen, dan wordt dat whitewashing genoemd. En das ist verboten!
https://www.washingtonpos(...)one-who-wasnt-white/
Franchise heeft al drie keer een reboot gehad, maar plots is het falen van de serie het gevolg van 'wokeness'.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En Demanufacture ... Maar dan dwaal ik van het genre af.
De problemen die Salvation, Genisys en Dark Fate dus hebben, komen niet vanwege 'woke', maar vanwege belabberde verhaallijnen of misschien wel verwarrende tijdlijnen
Dus je vindt dat Disney per se vast moet blijven houden aan hun 1e adaptatie van het verhaal van Andersen? Maar niet aan het originele verhaal dus?quote:Op maandag 9 maart 2020 17:11 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Jij niet dan?
[..]
Disney is nu wel aan het doorschieten de andere kant op. Bijvoorbeeld door een zwart meisje de kleine zeemeermin te laten spelen.
[ afbeelding ]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat Andersen een zwarte zeemeermin in Denemarken voor ogen had ja.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus je vindt dat Disney per se vast moet blijven houden aan hun 1e adaptatie van het verhaal van Andersen? Maar niet aan het originele verhaal dus?
Nee bij hem ging Ariël dood omdat de prins voor een andere vrouw koos; haar straf voor het niet verleiden van de prins. En stond ze op het punt om de prins te vermoorden om die straf te ontlopen. En haar benen deden gruwelijk pijn, alsof ze op messen liep. En die zingende krab zat er ook niet bij. En dat rode haar kan je ook wel weg laten.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:51 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat Andersen een zwarte zeemeermin in Denemarken voor ogen had ja.
Nee hoor. Heb al vaker gezegd. Als ik een film/serie zie die zich in een oud Europa afspeelt verwacht ik Europeanen te zien. Speelt het zich af in Azie verwacht ik Aziaten te zien. Speelt het zich af in Afrika verwacht ik Afrikanen. Opzich is het allemaal best logisch. The Witcher op Netflix zit ook vol met zwarten terwijl het zich in een fantasie middeleeuws Polen afspeelt. De nieuwe Lord of the Rings serie die ze nu filmen zit ook vol met zwarte elven enzo. Terwijl dat een Noorse mythologie is. Of de Troy serie met een neger in de hoofdrol.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee bij hem ging Ariël dood omdat de prins voor een andere vrouw koos; haar straf voor het niet verleiden van de prins. En stond ze op het punt om de prins te vermoorden om die straf te ontlopen. En haar benen deden gruwelijk pijn, alsof ze op messen liep. En die zingende krab zat er ook niet bij. En dat rode haar kan je ook wel weg laten.
Maar he, een meisje met donkere huidskleur gaat te ver hoor.![]()
Maar goed, we weten hier allemaal inmiddels wel dat je zeer selectief bent in je ophef over culturele toe-eigening. Als in, alleen wanneer je denkt dat blanken iets afgenomen wordt.
En als de film zich afspeelt in een magisch fantasierijk onder de zee, mogen er geen mensen met een donkere huidskleur in zitten.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:07 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Nee hoor. Heb al vaker gezegd. Als ik een film/serie zie die zich in een oud Europa afspeelt verwacht ik Europeanen te zien. Speelt het zich af in Azie verwacht ik Aziaten te zien. Speelt het zich af in Afrika verwacht ik Afrikanen. Opzich is het allemaal best logisch. The Witcher op Netflix zit ook vol met zwarten terwijl het zich in een fantasie middeleeuws Polen afspeelt. De nieuwe Lord of the Rings serie die ze nu filmen zit ook vol met zwarte elven enzo. Terwijl dat een Noorse mythologie is. Of de Troy serie met een neger in de hoofdrol.
De nieuwe Mulan film zit wel vol Aziaten zoals het hoort. Waarom kan het daar wel maar zodra het zich in Europa afspeelt moeten alle andere kleuren er in?
Hoezo ? Hij geeft toch aan dat hij een blanke die een neger in hartje Afrika speelt ook belachelijk zou vinden ?quote:Op maandag 9 maart 2020 18:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Je verontwaardiging werkt helaas toch steeds maar één kant op; wanneer mensen met een niet-blanke huidskleur een rol overnemen van blanke mensen.
Disney is gewoon geforceerd bezig met deugen. Kijk ons eens goed bezig zijn! Er was laatst zelfs een serie ergens in Engeland ik geloof BBC waarin Margaret of Anjou zwart was.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:09 schreef probeer het volgende:
[..]
En als de film zich afspeelt in een magisch fantasierijk onder de zee, mogen er geen mensen met een donkere huidskleur in zitten.
Duidelijk.
Zelden?quote:Op maandag 9 maart 2020 18:15 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hoezo ? Hij geeft toch aan dat hij een blanke die een neger in hartje Afrika speelt ook belachelijk zou vinden ?
Dat soort whitewashing keuzes wordt echter zelden gemaakt. Earthsea, the last Airbender. In zekere zin Cloud Atlas; al had het daar een doordachte reden. Maar de lijst is vrij kort.
Wat vind jij er van dat de queen of England door een negerin wordt gespeeld door de BBC dan?quote:Op maandag 9 maart 2020 18:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelden?
Dit zijn er al 25. Hell, er is zelfs aan hele Wiki-pagina aan gewijd.
Persoonlijk lig ik er niet wakker van, zolang de film maar goed is. Het is echter een misvatting dat whitewashing zelden voorkomt.
Als het een historisch drama is lijkt mij dat een verkeerde keuze. Maar je noemt bijvoorbeeld ook Thor en het feit dat Idris Elba daarin een van de hoofdrollen vertolkte vond ik geen enkel probleem. Sterker, ik vond hem erg sterk in die films.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:22 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Wat vind jij er van dat de queen of England door een negerin wordt gespeeld door de BBC dan?
Er coole acteur ook dat helpt.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als het een historisch drama is lijkt mij dat een verkeerde keuze. Maar je noemt bijvoorbeeld ook Thor en het feit dat Idris Elba daarin een van de hoofdrollen vertolkte vond ik geen enkel probleem. Sterker, ik vond hem erg sterk in die films.
Gelukkig zijn we het daar over eens. Hier de agenda van de BBC:quote:Op maandag 9 maart 2020 18:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als het een historisch drama is lijkt mij dat een verkeerde keuze. Maar je noemt bijvoorbeeld ook Thor en het feit dat Idris Elba daarin een van de hoofdrollen vertolkte vond ik geen enkel probleem. Sterker, ik vond hem erg sterk in die films.
We wuz vikingz.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:29 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn we het daar over eens. Hier de agenda van de BBC:
[ afbeelding ]
Weg met de Europese geschiedenis.
[ afbeelding ]
Hij deed het uitstekend; maar Heimdall is natuurlijk ook een religieus figuur die sommige mensen echt aanbidden. En volgens hun heilige boeken is Heimdall expliciet blank. Een beetje alsof je de profeet Mohammed als blonde ariër afbeeldt.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, als het gaat om historische figuren vind ik het raar en verkeerd om de huidskleur te veranderen.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:29 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn we het daar over eens. Hier de agenda van de BBC:
[ afbeelding ]
Weg met de Europese geschiedenis.
[ afbeelding ]
Precies. De comics van Marvel maken al een zooitje van de mythologie. Want volgens mij geloofden de Noren niet dat Thor zij aan zij streed met Captain America en Iron Man.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:31 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hij deed het uitstekend; maar Heimdall is natuurlijk ook een religieus figuur die sommige mensen echt aanbidden. En volgens hun heilige boeken is Heimdall expliciet blank. Een beetje alsof je de profeet Mohammed als blonde ariër afbeeldt.
Aan de andere kant is het hele gebruik van religieuze figuren in een comic natuurlijk al heiligschennis - dus dan kan dat kleurtje er ook wel bij.
Maar hoe moeten die lui dan makkelijk geld verdienen over de deugmensjes die zich lekker inclusief voelen als ze zo'n film zien.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Er zijn zat mythische figuren die een kleurtje hebben gok ik zo.
Stuk origineler ook, om een origineel, nog niet bestaande film over een gekleurde profeet of weet ik veel wat te maken ipv kansloos identiteitspolitiek te bedrijven over de rug van een film. Lekker inspiratieloos de huidskleur van de hoofdrolspelers veranderen.
Vooral lekker cringe als het historisch voor geen meter klopt. Er liep volgens mij geen enkele getinte rond inn scandinavie in de tijd van Vikingen, net zoals er geen enkele blanke in Afrika rondliep.
Dat probleem ligt vooral bij Hollywood zelf. Daar zit men inmiddels vastgeroest in een eindeloze cyclus van (onnodige) sequels, (soft) reboots en een gebrek aan interesse voor vernieuwende producten; simpelweg omdat dit een risico meebrengt, gezien binnen het concept van Hollywood Accounting de hoeveelheid winst om een product succesvol te maken steeds hoger dient te zijn. Dan krijg je vanzelf dat dergelijke sequels en (soft) reboots een andere cast gaan krijgen gezien Hollywood wel selectief meer diversiteit wil. Dat wil zeggen, meer zwarte acteurs en vrouwen. Immers, Latino's en Aziaten zijn feitelijk afwezig (ook bij de Oscars) en hebben dan weer nauwelijks representatie in films tenzij er een stereotype (Mexicaans drugskartel bijvoorbeeld) nodig is.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Er zijn zat mythische figuren die een kleurtje hebben gok ik zo.
Stuk origineler ook, om een origineel, nog niet bestaande film over een gekleurde profeet of weet ik veel wat te maken ipv kansloos identiteitspolitiek te bedrijven over de rug van een film. Lekker inspiratieloos de huidskleur van de hoofdrolspelers veranderen.
Vooral lekker cringe als het historisch voor geen meter klopt. Er liep volgens mij geen enkele getinte rond inn scandinavie in de tijd van Vikingen, net zoals er geen enkele blanke in Afrika rondliep.
Mooie vondst. Zet het woordje deugen erin en krijg gelijk.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:17 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Disney is gewoon geforceerd bezig met deugen.
Ik ben normaliter faliekant tegen taalgebruik als deugmensen en deugen maar helaas is het wel het eerste wat in me opkomt. Een andere grond kan ik namelijk niet bedenken. Met inclusiviteit heeft het in ieder geval niets te maken.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar hoe moeten die lui dan makkelijk geld verdienen over de deugmensjes die zich lekker inclusief voelen als ze zo'n film zien.
Het is dan ook geen goede acteur natuurlijk.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
Weten jullie wat pas verschrikkelijk was? Surferdude Keanu Reeves die een Brit probeerde te spelen in Dracula.
Hoho, in John Wick is Reeves awesome. En in Point Break speelde hij zo'n beetje zichzelf en dat pakte ook goed uit.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:47 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Het is dan ook geen goede acteur natuurlijk.
Ik zit vooral met de enorme laksheid waarmee dit "probleem" getackeld wordt. Eufonie omschreef het goed. Veel inspiratielozer dan het gooien op de huidskleur van de hoofdrolspelers wordt het niet.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
Weten jullie wat pas verschrikkelijk was? Surferdude Keanu Reeves die een Brit probeerde te spelen in Dracula.
De kleine zeemeermin speelt zich af in Denemarken in 1800. Ik kan er dus niets anders van maken ja.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mooie vondst. Zet het woordje deugen erin en krijg gelijk.
Dat deugt toch niet.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mooie vondst. Zet het woordje deugen erin en krijg gelijk.
Vast, maar is dat nu echt een probleem met een sprookje dat sowieso al nauwelijks nog lijkt op het origineel?quote:Op maandag 9 maart 2020 18:56 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
De kleine zeemeermin speelt zich af in Denemarken in 1800. Ik kan er dus niets anders van maken ja.
Maar goed, dan hebben we het over huidskleur en daar valt nog wat voor te zeggen imo, maar gender gelul..quote:Op maandag 9 maart 2020 19:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vast, maar is dat nu echt een probleem met een sprookje dat sowieso al nauwelijks nog lijkt op het origineel?
Uhm ja. Want stel je voor dat er films gemaakt worden met als onderwerp een middeleeuwse kruistocht of zo en er spelen dan voornamelijk Chinese acteurs in.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vast, maar is dat nu echt een probleem met een sprookje dat sowieso al nauwelijks nog lijkt op het origineel?
Ik denk dat het kinderen weinig kan schelen dat een toverfee zich niet expliciet als man of vrouw neerzet.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:04 schreef Harvest89 het volgende:
Wat is dit nu weer voor een onzin?![]()
Hier kun je toch niet serieus naar gaan kijken zonder je kapot te lachen.
Met andere woorden, een probleem van "volwassenen" moet uitgevochten worden dmv dwangmatige aanpassingen aan kinderfilms? Beetje raar, vinde zelf ook nie?quote:Op maandag 9 maart 2020 19:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat het kinderen weinig kan schelen dat een toverfee zich niet expliciet als man of vrouw neerzet.
Dat is niet echt wat daar staat, maar oke.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met andere woorden, een probleem van "volwassenen" moet uitgevochten worden dmv dwangmatige aanpassingen aan kinderfilms? Beetje raar, vinde zelf ook nie?
Gewoon (Europese) kunsthuiscinema gaan kijken. Heb je nergens last van en is eindeloos veel beter, diepgaander en intellectueler dan de moderne zooi die uit Hollywood komtquote:Op maandag 9 maart 2020 19:04 schreef Harvest89 het volgende:
Wat is dit nu weer voor een onzin?![]()
Hier kun je toch niet serieus naar gaan kijken zonder je kapot te lachen.
Maar wat als dit soort kanker zich ook gaat verspreiden binnen het arthouse genre?quote:Op maandag 9 maart 2020 19:26 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Gewoon (Europese) kunsthuiscinema gaan kijken. Heb je nergens last van en is eindeloos veel beter, diepgaander en intellectueler dan de moderne zooi die uit Hollywood komt
Er is nog altijd meer dan voldoende kunsthuiscinema van vroeger waarin conservatisme een prima kernelement is. Andrei Tarkovsky is mogelijke wel de bekendste, en zijn volledige (kleine) filmografie is een aanrader gezien het mijns inziens een van de beste regisseurs ooit is.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar wat als dit soort kanker zich ook gaat verspreiden binnen het arthouse genre?
Dan ga ik daar niet heen. Maar ik ga er ook geen complotten in zien.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Uhm ja. Want stel je voor dat er films gemaakt worden met als onderwerp een middeleeuwse kruistocht of zo en er spelen dan voornamelijk Chinese acteurs in.
Volgende stap is dit:quote:Op maandag 9 maart 2020 19:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
als het een goede film is ...quote:Op maandag 9 maart 2020 19:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan ga ik daar niet heen. Maar ik ga er ook geen complotten in zien.
Het is schijten op geschiedenis.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het een goede film is ...
waarom niet
nee als je geschiedenisleraar over Chinese kruistochten begint is dat schijten op geschiedenisquote:
Het is waar het in mijn ogen op neerkomt. Kinderen geven inderdaad geen neuk om huidskleur, gender en whatnot. Dat komt later, zodra ze dat aangepraat is.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:22 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is niet echt wat daar staat, maar oke.
Aangezien het met die acteurs direct absurdistisch is wat die film niet meer serieus te nemen maakt.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het een goede film is ...
waarom niet
/Carequote:Op maandag 9 maart 2020 19:42 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Volgende stap is dit:
[ afbeelding ]
lekker belangrijkquote:Op maandag 9 maart 2020 19:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aangezien het met die acteurs direct absurdistisch is wat die film niet meer serieus te nemen maakt.
Tja als ik een film wil zien die claimt de geschiedenis weer te geven dan wil ik geen geforceerd afwijkende dingen zien.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
lekker belangrijk
zolang het geen documantaire is kan het me echt geen reet schelen maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten
De vorige versie was niet #woke genoeg.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:34 schreef F1gamer het volgende:
Er is 5 jaar terug toch een live action versie van cinderella uitgebracht![]()
Waarom nu nog een keer?
Cinderella (2015) - IMDb
Idris elbaquote:Op maandag 9 maart 2020 08:12 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds jammer dat Idris Elba het niet wilde doen. Zou een prima Bond zijn geweest!
In het magisch denken is de wet van geslacht als de Jing en Jang.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, naadloos van een boom-die-uit-een-dode-moeder-groeit naar een fee die ze totaal niet kent. Serieus, hoe is dit voor jou geen enkel probleem, maar de verandering van magie naar genderless wel een probleem? Een boom kan toch ook gewoon eenhuizig zijn? Dus dan past die genderless magic daar toch ook prima bij?
[..]
Dat snap ik ja. Maar gezien Disney's regels mbt acteurs, kan je er donder op zeggen dat hij dit eerst bij Disney gecheckt heeft voordat hij het riep.
Clive Owen was voor mij de beste Bond geweest. Jammer dat ook hij geweigerd heeft.quote:
Eens.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is waar het in mijn ogen op neerkomt. Kinderen geven inderdaad geen neuk om huidskleur, gender en whatnot. Dat komt later, zodra ze dat aangepraat is.
Niemand wordt namelijk racistisch geboren, om maar wat te noemen.
The Terminator heeft zichzelf ongeloofwaardig gemaakt na T2.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:35 schreef silverhill het volgende:
Dus een sprookjesproducent introduceert een nieuw sprookjesfiguur in een vernieuwd sprookje? Lijkt me dagelijkse kost. Het is niet zo dat de jeugd van vroeger nu massaal gelooft dat Gremlins bestaan of dat je met een DeLorean kunt tijdreizen.
Soms overtreft de werkelijkheid de fantasie. Chihuahuas zijn daar een voorbeeld van. Satangebroed.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:52 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
The Terminator heeft zichzelf ongeloofwaardig gemaakt na T2.
Ik geloof nog steeds in Gremlins, daarom geef ik de chihuahua van mijn vriendin geen eten na 12 en al helemaal geen water.
Goed verhaal, maar ik snap nog steeds niet wat dit met mijn post te maken heeft. Ik zeg alleen maar dat de doelgroep van de film waarschijnlijk niet in lachen uitbarst omdat er een genderless personage in speelt.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is waar het in mijn ogen op neerkomt. Kinderen geven inderdaad geen neuk om huidskleur, gender en whatnot. Dat komt later, zodra ze dat aangepraat is.
Niemand wordt namelijk racistisch geboren, om maar wat te noemen.
Maar de andere kant op boeit het je geen flikker.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:56 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
De kleine zeemeermin speelt zich af in Denemarken in 1800. Ik kan er dus niets anders van maken ja.
Waar zeg ik dat?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Maar de andere kant op boeit het je geen flikker.Blanke Egyptenaren enz. Goed dat je kleur bekent.
Het blijkt uit je selectieve verontwaardiging die je laat zien in dit topic.quote:
Dan heb je niet goed gelezen. Lees eens terug waar ik zei dat als ik een film in Afrika zie Afrikanen verwacht en in Azie Aziaten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het blijkt uit je selectieve verontwaardiging die je laat zien in dit topic.
Ik ook.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |