Ze kiezen nu ook de schrijvers al uit op basis van woke-factoren? Alleen maar zwarte transgender vrouwen in de schrijversstaf bij Dr. Who ofzo?quote:Op maandag 9 maart 2020 14:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En hoe komen die slechte schrijvers aan het roer te staan? Precies, wokeness.
Ja, naadloos van een boom-die-uit-een-dode-moeder-groeit naar een fee die ze totaal niet kent. Serieus, hoe is dit voor jou geen enkel probleem, maar de verandering van magie naar genderless wel een probleem? Een boom kan toch ook gewoon eenhuizig zijn? Dus dan past die genderless magic daar toch ook prima bij?quote:Op maandag 9 maart 2020 13:58 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
[..]
Die boom-moeder is hetzelfde als petemoei is hetzelfde als de fee. Dat past naadloos in elkaar.
Dat snap ik ja. Maar gezien Disney's regels mbt acteurs, kan je er donder op zeggen dat hij dit eerst bij Disney gecheckt heeft voordat hij het riep.quote:Het gaat trouwens niet om Disney, het citaat is door de acteur gedaan, niet gescript door Disney.
Leuk dat je je mengt in een discussie zonder een idee te hebben waar het over gaatquote:Op maandag 9 maart 2020 14:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ze kiezen nu ook de schrijvers al uit op basis van woke-factoren? Alleen maar zwarte transgender vrouwen in de schrijversstaf bij Dr. Who ofzo?
Zolang je geen bronnen hebt, is het wel degelijk een mening.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het marketingbudget zit niet in het productiebudget van een film. Dat is alleen het maken van de film zelf Daarna geven de maatschappijen nog tientallen miljoenen uit aan wereldwijde marketing.
Dat zijn gewoon "hollywood" feiten, geen mening ofzo.
Het ging erover dat volgens jou Dr. Who helemaal flopt omdat ze nu woke zijn. Daardoor zijn nu zelfs de schrijvers slecht, vanwege wokeness.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Leuk dat je je mengt in een discussie zonder een idee te hebben waar het over gaat.
Dat is precies wat er overal gebeurt nu, bron? Google.
Nee hoor, want je kan de cijfers gewoon lezen, tenminste dat hoop ik voor je.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Zolang je geen bronnen hebt, is het wel degelijk een mening.![]()
Grappig artikel trouwens over de volgens jou falende woke film Onward: https://www.filmtotaal.nl/nieuws/70885
Google Chris Chibnall maar, dan zal je zien dat het waar is.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het ging erover dat volgens jou Dr. Who helemaal flopt omdat ze nu woke zijn. Daardoor zijn nu zelfs de schrijvers slecht, vanwege wokeness.
Vandaar de vraag, hebben ze nu een heleboel nieuwe schrijvers aangenomen alleen maar omdat ze woke zijn?
Zoals ik zeg lijkt het mij meer aan de schrijfwijze te liggen en de manier waarop ze met het onderwerp omgaan dan het feit dat zo'n onderwerp erin zit.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Google Chris Chibnall maar, dan zal je zien dat het waar is.
Van 10 naar 5 miljoen, iedereen klaagt over de wokeness, maar het ligt niet aan wokeness.
Ok.
Nee, totaal niet. Dr who kan idd iedereen zijn, had niemand een probleem mee, want 10 miljoen mensen keken naar de eerste vrouwelijke doctor.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:11 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zoals ik zeg lijkt het mij meer aan de schrijfwijze te liggen en de manier waarop ze met het onderwerp omgaan dan het feit dat zo'n onderwerp erin zit.
Ik bedoel, denk jij persoonlijk dat het onmogelijk was geweest om een fatsoenlijk seizoen Doctor Who te schrijven met een zwarte vrouw als hoofdpersonage?
En dat is dus allemaal slecht schrijfwerk, niet zozeer het feit dat ze dit soort dingen in de films gebruiken maar de manier waarop.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Dr who kan idd iedereen zijn, had niemand een probleem mee, want 10 miljoen mensen keken naar de eerste vrouwelijke doctor.
Wel hebben ze een probleem dat ze nu alles hebben geretconned om er door te drukken dat de doctor altijd al een donkere vrouw is geweest, niet uit Gallifrey kwam en alle 57 jaar ervoor er niet meer toe doen.
Niets mis met, natuurlijke, niet geforceerde, diversiteit. Ripley, Lara Croft, Princess Leia, allemaal al decades tough women, niemand viel daarover.
Maar Dark Fate bijv, ze vermoorden in 1 korte scene John Connor, vervangen hem door een donker meisje (stunning and brave) en gooien de hele film op "powervrouwen" etc. Daar gaat de lore van Terminator, zo het raam uit, want "woke" moet.
Nee, het is slecht schrijfwerk omdat ze beginnen met "dit moet woke en divers worden" en als after thought proberen ze er nog een soort van verhaal omheen te breien.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En dat is dus allemaal slecht schrijfwerk, niet zozeer het feit dat ze dit soort dingen in de films gebruiken maar de manier waarop.
Ja, dat is dus slecht schrijfwerk. Ze forceren dingen. Jij denkt echter blijkbaar dat er geen enkele manier was waarop ze diversiteit erin hadden kunnen stoppen zonder het verhaal te verpesten.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, het is slecht schrijfwerk omdat ze beginnen met "dit moet woke en divers worden" en als after thought proberen ze er nog een soort van verhaal omheen te breien.
Nee, dan lees je mijn argumenten totaal verkeerd, sorry.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, dat is dus slecht schrijfwerk. Ze forceren dingen. Jij denkt echter blijkbaar dat er geen enkele manier was waarop ze diversiteit erin hadden kunnen stoppen zonder het verhaal te verpesten.
Dat is immers wat je continu suggereert; op het moment dat je bijvoorbeeld een genderloos personage in je film stopt is het onmogelijk om dat op een normale manier te doen en wordt alles kut. Ik denk persoonlijk dat het best mogelijk is voor goede schrijvers om dit soort onderwerpen en personages op een manier in het verhaal te verwerken die niet kut is.
De reboot van Ghostbusters was gewoon ruk, daar heeft de vermeende wokeness verder weinig mee van doen. Deel 2 flopte destijds ook en daar zaten dezelfde personages in als het origineel. Om maar aan te geven dat belabberd schrijfwerk een succesvolle franchise kan nekken.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dan lees je mijn argumenten totaal verkeerd, sorry.
Er zijn prima manieren om diversiteit ergens in te stoppen, zie mijn vorige voorbeelden. De huidige trend is wat hierboven ook over Ghostbusters gezegd werd, die was ik nog even vergeten.
De aversie waar ik het over heb zijn opgedrongen divisiteitszaken die totaal niets met de film/serie te doen hebben. Het gender/raceswappen puur om het swappen bijv.
Niemand heeft problemen met een vrouw/donker persoon/trans etc in een film. Wel als dat de reden zou moeten zijn om de film te gaan zien en hem goed te vinden. En daar speelt de marketing constant op, wokeness dus goed!
Ja, maar waarom was het zo slecht? Omdat ze eerst de agenda pushten "women powerrrr!" en daarna eens een verhaal eromheen geramd hebben. En dat is dus mijn hele punt.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De reboot van Ghostbusters was gewoon ruk, daar heeft de vermeende wokeness verder weinig mee van doen. Deel 2 flopte destijds ook en daar zaten dezelfde personages in als het origineel. Om maar aan te geven dat belabberd schrijfwerk een succesvolle franchise kan nekken.
Oke, dus het feit dat films 'woke' onderwerpen gebruiken is niet het probleem.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:32 schreef HeatWave het volgende:
Er zijn prima manieren om diversiteit ergens in te stoppen, zie mijn vorige voorbeelden. De huidige trend is wat hierboven ook over Ghostbusters gezegd werd, die was ik nog even vergeten.
Dit is weer iets anders dan je eerst zei. Je oorspronkelijke punt was dat ze die onderwerpen erin stoppen en daarmee alles verpesten, maar nu is het zo dat ze alles verpesten omdat ze van je verwachten dat je de film goed vindt omdat ze zo woke zijn?quote:De aversie waar ik het over heb zijn opgedrongen divisiteitszaken die totaal niets met de film/serie te doen hebben. Het gender/raceswappen puur om het swappen bijv.
Niemand heeft problemen met een vrouw/donker persoon/trans etc in een film. Wel als dat de reden zou moeten zijn om de film te gaan zien en hem goed te vinden. En daar speelt de marketing constant op, wokeness dus goed!
Ik vermoed dat de film ook was geflopt als ze de oorspronkelijke cast hadden vervangen door vier andere (jongere) kerels. Zoals Ludachrist al aangeeft: de meeste filmfans boeit het geen fuck als er een transgender-personage opduikt in een film, zolang het eindproduct maar goed is.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar waarom was het zo slecht? Omdat ze eerst de agenda pushten "women powerrrr!" en daarna eens een verhaal eromheen geramd hebben. En dat is dus mijn hele punt.
Genisys was een grote bak ellende omdat het verhaal nergens op sloeg en Kyle Reese een bizarre switch maakte van getraumatiseerde oorlogsveteraan naar wise-cracking smartass.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:50 schreef SicSicSics het volgende:
Ik zou het floppen inderdaad niet aan Wokeness hangen.
Terminator bijvoorbeeld, Genisys was net zo'n succes als Dark Fate en helemaal niet 'woke'.
In diezelfde trant kan ik ook de mongolen van links aanwijzen die door het lint gaan als er WEER EEN BLANKE OUDE MAN WORDT GECAST VOOR XYZ.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:44 schreef KoosVogels het volgende:
Laten we niet vergeten dat het interwebz ook boos werd een negert een prominente rol kreeg
Tsja, Heatwave claimt dat 'wokeness' funest is voor het succes van films en wijst daarvoor naar fora, waar complete volksstammen zich opwinden over het feit dat drie powervrouwen de hoofdrollen vertolken in Terminator: Dark Fate.quote:Op maandag 9 maart 2020 15:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
In diezelfde trant kan ik ook de mongolen van links aanwijzen die door het lint gaan als er WEER EEN BLANKE OUDE MAN WORDT GECAST VOOR XYZ.
Het probleem met Finn in Star Wars is zijn zwakke story arch en zijn soms matige acteerwerk. Niemand die er toe doet in de wereld van film-critici heeft echt een probleem met een donkere acteur in een sci-fi film.
Het enige waar mensen klaar mee zijn is diversity for the sake of diversity en.. tsja.. dat is ook klachtwaardig. Maar als zo'n film gewoon solide is maakt dat stiekem weinig uit.
Heb jij überhaupt de Europese volksverhalen wel gelezen?quote:Op maandag 9 maart 2020 14:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, naadloos van een boom-die-uit-een-dode-moeder-groeit naar een fee die ze totaal niet kent. Serieus, hoe is dit voor jou geen enkel probleem, maar de verandering van magie naar genderless wel een probleem? Een boom kan toch ook gewoon eenhuizig zijn? Dus dan past die genderless magic daar toch ook prima bij?
Dat weet ik niet, dus daar doe ik geen uitspraken over. Ik weet dan immers ook niet wat zijn voorstel was en hoe het uiteindelijk uit zijn mond is gekomen.quote:Dat snap ik ja. Maar gezien Disney's regels mbt acteurs, kan je er donder op zeggen dat hij dit eerst bij Disney gecheckt heeft voordat hij het riep.
Die terminator lore hebben ze de vorige Terminator al gesloopt hoor. En dat gebeurde gewoon in de vorm van een blanke man.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Dr who kan idd iedereen zijn, had niemand een probleem mee, want 10 miljoen mensen keken naar de eerste vrouwelijke doctor.
Wel hebben ze een probleem dat ze nu alles hebben geretconned om er door te drukken dat de doctor altijd al een donkere vrouw is geweest, niet uit Gallifrey kwam en alle 57 jaar ervoor er niet meer toe doen.
Niets mis met, natuurlijke, niet geforceerde, diversiteit. Ripley, Lara Croft, Princess Leia, allemaal al decades tough women, niemand viel daarover.
Maar Dark Fate bijv, ze vermoorden in 1 korte scene John Connor, vervangen hem door een donker meisje (stunning and brave) en gooien de hele film op "powervrouwen" etc. Daar gaat de lore van Terminator, zo het raam uit, want "woke" moet.
Dat was inderdaad al het deel waarin ze compleet afstapten van de verhaallijn en het toekomstperspectief zoals we die in 1 2 en 3 kennen.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:50 schreef SicSicSics het volgende:
Ik zou het floppen inderdaad niet aan Wokeness hangen.
Terminator bijvoorbeeld, Genisys was net zo'n succes als Dark Fate en helemaal niet 'woke'.
Deel 3 was natuurlijk al belabberd. Enige reden dat die film nog enigszins was te pruimen, was het toffe einde.quote:Op maandag 9 maart 2020 15:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat was inderdaad al het deel waarin ze compleet afstapten van de verhaallijn en het toekomstperspectief zoals we die in 1 2 en 3 kennen.
Nope. Maar leg me alsjeblieft nog even uit waarom je het wel prima vindt als ze van dode-moeder-boom naar fee gaan, maar het absoluut een schande is wanneer die fee 'geslachtsloze magie' zou gebruiken. En val je er dan ook over wanneer in de Disney film haar schoonzussen hun tenen er niet af snijden?quote:Op maandag 9 maart 2020 15:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Heb jij überhaupt de Europese volksverhalen wel gelezen?
Absoluut. 1 en 2 zijn de enige twee die de moeite waard zijn.quote:Op maandag 9 maart 2020 15:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deel 3 was natuurlijk al belabberd. Enige reden dat die film nog enigszins was te pruimen, was het toffe einde.
En Demanufacture ... Maar dan dwaal ik van het genre af.quote:Op maandag 9 maart 2020 15:50 schreef probeer het volgende:
Absoluut. 1 en 2 zijn de enige twee die de moeite waard zijn.
Fear Factory? Ik niet snappen doen. Wat hebben die hier mee te maken?quote:Op maandag 9 maart 2020 16:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En Demanufacture ... Maar dan dwaal ik van het genre af.
Dit ja.quote:De problemen die Salvation, Genisys en Dark Fate dus hebben, komen niet vanwege 'woke', maar vanwege belabberde verhaallijnen of misschien wel verwarrende tijdlijnen
Jazeker Fear Factory, die voor het concept van hun album Demanufacture inspiratie op hebben gedaan bij The Terminator.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:11 schreef probeer het volgende:
Fear Factory? Ik niet snappen doen. Wat hebben die hier mee te maken?
Jij niet dan?quote:
Disney is nu wel aan het doorschieten de andere kant op. Bijvoorbeeld door een zwart meisje de kleine zeemeermin te laten spelen.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:51 schreef Lyrebird het volgende:
Die Billy, die is niet genderloos. Mag hij dan wel zo'n genderloos type spelen? Als blanke acteurs een rol van een minderheid spelen, dan wordt dat whitewashing genoemd. En das ist verboten!
https://www.washingtonpos(...)one-who-wasnt-white/
Franchise heeft al drie keer een reboot gehad, maar plots is het falen van de serie het gevolg van 'wokeness'.quote:Op maandag 9 maart 2020 16:06 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En Demanufacture ... Maar dan dwaal ik van het genre af.
De problemen die Salvation, Genisys en Dark Fate dus hebben, komen niet vanwege 'woke', maar vanwege belabberde verhaallijnen of misschien wel verwarrende tijdlijnen
Dus je vindt dat Disney per se vast moet blijven houden aan hun 1e adaptatie van het verhaal van Andersen? Maar niet aan het originele verhaal dus?quote:Op maandag 9 maart 2020 17:11 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Jij niet dan?
[..]
Disney is nu wel aan het doorschieten de andere kant op. Bijvoorbeeld door een zwart meisje de kleine zeemeermin te laten spelen.
[ afbeelding ]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat Andersen een zwarte zeemeermin in Denemarken voor ogen had ja.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus je vindt dat Disney per se vast moet blijven houden aan hun 1e adaptatie van het verhaal van Andersen? Maar niet aan het originele verhaal dus?
Nee bij hem ging Ariël dood omdat de prins voor een andere vrouw koos; haar straf voor het niet verleiden van de prins. En stond ze op het punt om de prins te vermoorden om die straf te ontlopen. En haar benen deden gruwelijk pijn, alsof ze op messen liep. En die zingende krab zat er ook niet bij. En dat rode haar kan je ook wel weg laten.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:51 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat Andersen een zwarte zeemeermin in Denemarken voor ogen had ja.
Nee hoor. Heb al vaker gezegd. Als ik een film/serie zie die zich in een oud Europa afspeelt verwacht ik Europeanen te zien. Speelt het zich af in Azie verwacht ik Aziaten te zien. Speelt het zich af in Afrika verwacht ik Afrikanen. Opzich is het allemaal best logisch. The Witcher op Netflix zit ook vol met zwarten terwijl het zich in een fantasie middeleeuws Polen afspeelt. De nieuwe Lord of the Rings serie die ze nu filmen zit ook vol met zwarte elven enzo. Terwijl dat een Noorse mythologie is. Of de Troy serie met een neger in de hoofdrol.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee bij hem ging Ariël dood omdat de prins voor een andere vrouw koos; haar straf voor het niet verleiden van de prins. En stond ze op het punt om de prins te vermoorden om die straf te ontlopen. En haar benen deden gruwelijk pijn, alsof ze op messen liep. En die zingende krab zat er ook niet bij. En dat rode haar kan je ook wel weg laten.
Maar he, een meisje met donkere huidskleur gaat te ver hoor.![]()
Maar goed, we weten hier allemaal inmiddels wel dat je zeer selectief bent in je ophef over culturele toe-eigening. Als in, alleen wanneer je denkt dat blanken iets afgenomen wordt.
En als de film zich afspeelt in een magisch fantasierijk onder de zee, mogen er geen mensen met een donkere huidskleur in zitten.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:07 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Nee hoor. Heb al vaker gezegd. Als ik een film/serie zie die zich in een oud Europa afspeelt verwacht ik Europeanen te zien. Speelt het zich af in Azie verwacht ik Aziaten te zien. Speelt het zich af in Afrika verwacht ik Afrikanen. Opzich is het allemaal best logisch. The Witcher op Netflix zit ook vol met zwarten terwijl het zich in een fantasie middeleeuws Polen afspeelt. De nieuwe Lord of the Rings serie die ze nu filmen zit ook vol met zwarte elven enzo. Terwijl dat een Noorse mythologie is. Of de Troy serie met een neger in de hoofdrol.
De nieuwe Mulan film zit wel vol Aziaten zoals het hoort. Waarom kan het daar wel maar zodra het zich in Europa afspeelt moeten alle andere kleuren er in?
Hoezo ? Hij geeft toch aan dat hij een blanke die een neger in hartje Afrika speelt ook belachelijk zou vinden ?quote:Op maandag 9 maart 2020 18:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Je verontwaardiging werkt helaas toch steeds maar één kant op; wanneer mensen met een niet-blanke huidskleur een rol overnemen van blanke mensen.
Disney is gewoon geforceerd bezig met deugen. Kijk ons eens goed bezig zijn! Er was laatst zelfs een serie ergens in Engeland ik geloof BBC waarin Margaret of Anjou zwart was.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:09 schreef probeer het volgende:
[..]
En als de film zich afspeelt in een magisch fantasierijk onder de zee, mogen er geen mensen met een donkere huidskleur in zitten.
Duidelijk.
Zelden?quote:Op maandag 9 maart 2020 18:15 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hoezo ? Hij geeft toch aan dat hij een blanke die een neger in hartje Afrika speelt ook belachelijk zou vinden ?
Dat soort whitewashing keuzes wordt echter zelden gemaakt. Earthsea, the last Airbender. In zekere zin Cloud Atlas; al had het daar een doordachte reden. Maar de lijst is vrij kort.
Wat vind jij er van dat de queen of England door een negerin wordt gespeeld door de BBC dan?quote:Op maandag 9 maart 2020 18:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelden?
Dit zijn er al 25. Hell, er is zelfs aan hele Wiki-pagina aan gewijd.
Persoonlijk lig ik er niet wakker van, zolang de film maar goed is. Het is echter een misvatting dat whitewashing zelden voorkomt.
Als het een historisch drama is lijkt mij dat een verkeerde keuze. Maar je noemt bijvoorbeeld ook Thor en het feit dat Idris Elba daarin een van de hoofdrollen vertolkte vond ik geen enkel probleem. Sterker, ik vond hem erg sterk in die films.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:22 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Wat vind jij er van dat de queen of England door een negerin wordt gespeeld door de BBC dan?
Er coole acteur ook dat helpt.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als het een historisch drama is lijkt mij dat een verkeerde keuze. Maar je noemt bijvoorbeeld ook Thor en het feit dat Idris Elba daarin een van de hoofdrollen vertolkte vond ik geen enkel probleem. Sterker, ik vond hem erg sterk in die films.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |