Gelukkig zijn we het daar over eens. Hier de agenda van de BBC:quote:Op maandag 9 maart 2020 18:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als het een historisch drama is lijkt mij dat een verkeerde keuze. Maar je noemt bijvoorbeeld ook Thor en het feit dat Idris Elba daarin een van de hoofdrollen vertolkte vond ik geen enkel probleem. Sterker, ik vond hem erg sterk in die films.
We wuz vikingz.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:29 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn we het daar over eens. Hier de agenda van de BBC:
[ afbeelding ]
Weg met de Europese geschiedenis.
[ afbeelding ]
Hij deed het uitstekend; maar Heimdall is natuurlijk ook een religieus figuur die sommige mensen echt aanbidden. En volgens hun heilige boeken is Heimdall expliciet blank. Een beetje alsof je de profeet Mohammed als blonde ariër afbeeldt.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als het een historisch drama is lijkt mij dat een verkeerde keuze. Maar je noemt bijvoorbeeld ook Thor en het feit dat Idris Elba daarin een van de hoofdrollen vertolkte vond ik geen enkel probleem. Sterker, ik vond hem erg sterk in die films.
Nogmaals, als het gaat om historische figuren vind ik het raar en verkeerd om de huidskleur te veranderen.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:29 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn we het daar over eens. Hier de agenda van de BBC:
[ afbeelding ]
Weg met de Europese geschiedenis.
[ afbeelding ]
Precies. De comics van Marvel maken al een zooitje van de mythologie. Want volgens mij geloofden de Noren niet dat Thor zij aan zij streed met Captain America en Iron Man.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:31 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Hij deed het uitstekend; maar Heimdall is natuurlijk ook een religieus figuur die sommige mensen echt aanbidden. En volgens hun heilige boeken is Heimdall expliciet blank. Een beetje alsof je de profeet Mohammed als blonde ariër afbeeldt.
Aan de andere kant is het hele gebruik van religieuze figuren in een comic natuurlijk al heiligschennis - dus dan kan dat kleurtje er ook wel bij.
Maar hoe moeten die lui dan makkelijk geld verdienen over de deugmensjes die zich lekker inclusief voelen als ze zo'n film zien.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Er zijn zat mythische figuren die een kleurtje hebben gok ik zo.
Stuk origineler ook, om een origineel, nog niet bestaande film over een gekleurde profeet of weet ik veel wat te maken ipv kansloos identiteitspolitiek te bedrijven over de rug van een film. Lekker inspiratieloos de huidskleur van de hoofdrolspelers veranderen.
Vooral lekker cringe als het historisch voor geen meter klopt. Er liep volgens mij geen enkele getinte rond inn scandinavie in de tijd van Vikingen, net zoals er geen enkele blanke in Afrika rondliep.
Dat probleem ligt vooral bij Hollywood zelf. Daar zit men inmiddels vastgeroest in een eindeloze cyclus van (onnodige) sequels, (soft) reboots en een gebrek aan interesse voor vernieuwende producten; simpelweg omdat dit een risico meebrengt, gezien binnen het concept van Hollywood Accounting de hoeveelheid winst om een product succesvol te maken steeds hoger dient te zijn. Dan krijg je vanzelf dat dergelijke sequels en (soft) reboots een andere cast gaan krijgen gezien Hollywood wel selectief meer diversiteit wil. Dat wil zeggen, meer zwarte acteurs en vrouwen. Immers, Latino's en Aziaten zijn feitelijk afwezig (ook bij de Oscars) en hebben dan weer nauwelijks representatie in films tenzij er een stereotype (Mexicaans drugskartel bijvoorbeeld) nodig is.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Er zijn zat mythische figuren die een kleurtje hebben gok ik zo.
Stuk origineler ook, om een origineel, nog niet bestaande film over een gekleurde profeet of weet ik veel wat te maken ipv kansloos identiteitspolitiek te bedrijven over de rug van een film. Lekker inspiratieloos de huidskleur van de hoofdrolspelers veranderen.
Vooral lekker cringe als het historisch voor geen meter klopt. Er liep volgens mij geen enkele getinte rond inn scandinavie in de tijd van Vikingen, net zoals er geen enkele blanke in Afrika rondliep.
Mooie vondst. Zet het woordje deugen erin en krijg gelijk.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:17 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Disney is gewoon geforceerd bezig met deugen.
Ik ben normaliter faliekant tegen taalgebruik als deugmensen en deugen maar helaas is het wel het eerste wat in me opkomt. Een andere grond kan ik namelijk niet bedenken. Met inclusiviteit heeft het in ieder geval niets te maken.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar hoe moeten die lui dan makkelijk geld verdienen over de deugmensjes die zich lekker inclusief voelen als ze zo'n film zien.
Het is dan ook geen goede acteur natuurlijk.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
Weten jullie wat pas verschrikkelijk was? Surferdude Keanu Reeves die een Brit probeerde te spelen in Dracula.
Hoho, in John Wick is Reeves awesome. En in Point Break speelde hij zo'n beetje zichzelf en dat pakte ook goed uit.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:47 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Het is dan ook geen goede acteur natuurlijk.
Ik zit vooral met de enorme laksheid waarmee dit "probleem" getackeld wordt. Eufonie omschreef het goed. Veel inspiratielozer dan het gooien op de huidskleur van de hoofdrolspelers wordt het niet.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
Weten jullie wat pas verschrikkelijk was? Surferdude Keanu Reeves die een Brit probeerde te spelen in Dracula.
De kleine zeemeermin speelt zich af in Denemarken in 1800. Ik kan er dus niets anders van maken ja.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mooie vondst. Zet het woordje deugen erin en krijg gelijk.
Dat deugt toch niet.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mooie vondst. Zet het woordje deugen erin en krijg gelijk.
Vast, maar is dat nu echt een probleem met een sprookje dat sowieso al nauwelijks nog lijkt op het origineel?quote:Op maandag 9 maart 2020 18:56 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
De kleine zeemeermin speelt zich af in Denemarken in 1800. Ik kan er dus niets anders van maken ja.
Maar goed, dan hebben we het over huidskleur en daar valt nog wat voor te zeggen imo, maar gender gelul..quote:Op maandag 9 maart 2020 19:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vast, maar is dat nu echt een probleem met een sprookje dat sowieso al nauwelijks nog lijkt op het origineel?
Uhm ja. Want stel je voor dat er films gemaakt worden met als onderwerp een middeleeuwse kruistocht of zo en er spelen dan voornamelijk Chinese acteurs in.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vast, maar is dat nu echt een probleem met een sprookje dat sowieso al nauwelijks nog lijkt op het origineel?
Ik denk dat het kinderen weinig kan schelen dat een toverfee zich niet expliciet als man of vrouw neerzet.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:04 schreef Harvest89 het volgende:
Wat is dit nu weer voor een onzin?![]()
Hier kun je toch niet serieus naar gaan kijken zonder je kapot te lachen.
Met andere woorden, een probleem van "volwassenen" moet uitgevochten worden dmv dwangmatige aanpassingen aan kinderfilms? Beetje raar, vinde zelf ook nie?quote:Op maandag 9 maart 2020 19:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat het kinderen weinig kan schelen dat een toverfee zich niet expliciet als man of vrouw neerzet.
Dat is niet echt wat daar staat, maar oke.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Met andere woorden, een probleem van "volwassenen" moet uitgevochten worden dmv dwangmatige aanpassingen aan kinderfilms? Beetje raar, vinde zelf ook nie?
Gewoon (Europese) kunsthuiscinema gaan kijken. Heb je nergens last van en is eindeloos veel beter, diepgaander en intellectueler dan de moderne zooi die uit Hollywood komtquote:Op maandag 9 maart 2020 19:04 schreef Harvest89 het volgende:
Wat is dit nu weer voor een onzin?![]()
Hier kun je toch niet serieus naar gaan kijken zonder je kapot te lachen.
Maar wat als dit soort kanker zich ook gaat verspreiden binnen het arthouse genre?quote:Op maandag 9 maart 2020 19:26 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Gewoon (Europese) kunsthuiscinema gaan kijken. Heb je nergens last van en is eindeloos veel beter, diepgaander en intellectueler dan de moderne zooi die uit Hollywood komt
Er is nog altijd meer dan voldoende kunsthuiscinema van vroeger waarin conservatisme een prima kernelement is. Andrei Tarkovsky is mogelijke wel de bekendste, en zijn volledige (kleine) filmografie is een aanrader gezien het mijns inziens een van de beste regisseurs ooit is.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar wat als dit soort kanker zich ook gaat verspreiden binnen het arthouse genre?
Dan ga ik daar niet heen. Maar ik ga er ook geen complotten in zien.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Uhm ja. Want stel je voor dat er films gemaakt worden met als onderwerp een middeleeuwse kruistocht of zo en er spelen dan voornamelijk Chinese acteurs in.
Volgende stap is dit:quote:Op maandag 9 maart 2020 19:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
als het een goede film is ...quote:Op maandag 9 maart 2020 19:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan ga ik daar niet heen. Maar ik ga er ook geen complotten in zien.
Het is schijten op geschiedenis.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het een goede film is ...
waarom niet
nee als je geschiedenisleraar over Chinese kruistochten begint is dat schijten op geschiedenisquote:
Het is waar het in mijn ogen op neerkomt. Kinderen geven inderdaad geen neuk om huidskleur, gender en whatnot. Dat komt later, zodra ze dat aangepraat is.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:22 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat is niet echt wat daar staat, maar oke.
Aangezien het met die acteurs direct absurdistisch is wat die film niet meer serieus te nemen maakt.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het een goede film is ...
waarom niet
/Carequote:Op maandag 9 maart 2020 19:42 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Volgende stap is dit:
[ afbeelding ]
lekker belangrijkquote:Op maandag 9 maart 2020 19:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aangezien het met die acteurs direct absurdistisch is wat die film niet meer serieus te nemen maakt.
Tja als ik een film wil zien die claimt de geschiedenis weer te geven dan wil ik geen geforceerd afwijkende dingen zien.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
lekker belangrijk
zolang het geen documantaire is kan het me echt geen reet schelen maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten
De vorige versie was niet #woke genoeg.quote:Op maandag 9 maart 2020 07:34 schreef F1gamer het volgende:
Er is 5 jaar terug toch een live action versie van cinderella uitgebracht![]()
Waarom nu nog een keer?
Cinderella (2015) - IMDb
Idris elbaquote:Op maandag 9 maart 2020 08:12 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds jammer dat Idris Elba het niet wilde doen. Zou een prima Bond zijn geweest!
In het magisch denken is de wet van geslacht als de Jing en Jang.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, naadloos van een boom-die-uit-een-dode-moeder-groeit naar een fee die ze totaal niet kent. Serieus, hoe is dit voor jou geen enkel probleem, maar de verandering van magie naar genderless wel een probleem? Een boom kan toch ook gewoon eenhuizig zijn? Dus dan past die genderless magic daar toch ook prima bij?
[..]
Dat snap ik ja. Maar gezien Disney's regels mbt acteurs, kan je er donder op zeggen dat hij dit eerst bij Disney gecheckt heeft voordat hij het riep.
Clive Owen was voor mij de beste Bond geweest. Jammer dat ook hij geweigerd heeft.quote:
Eens.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is waar het in mijn ogen op neerkomt. Kinderen geven inderdaad geen neuk om huidskleur, gender en whatnot. Dat komt later, zodra ze dat aangepraat is.
Niemand wordt namelijk racistisch geboren, om maar wat te noemen.
The Terminator heeft zichzelf ongeloofwaardig gemaakt na T2.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:35 schreef silverhill het volgende:
Dus een sprookjesproducent introduceert een nieuw sprookjesfiguur in een vernieuwd sprookje? Lijkt me dagelijkse kost. Het is niet zo dat de jeugd van vroeger nu massaal gelooft dat Gremlins bestaan of dat je met een DeLorean kunt tijdreizen.
Soms overtreft de werkelijkheid de fantasie. Chihuahuas zijn daar een voorbeeld van. Satangebroed.quote:Op maandag 9 maart 2020 23:52 schreef FernandoMartinez het volgende:
[..]
The Terminator heeft zichzelf ongeloofwaardig gemaakt na T2.
Ik geloof nog steeds in Gremlins, daarom geef ik de chihuahua van mijn vriendin geen eten na 12 en al helemaal geen water.
Goed verhaal, maar ik snap nog steeds niet wat dit met mijn post te maken heeft. Ik zeg alleen maar dat de doelgroep van de film waarschijnlijk niet in lachen uitbarst omdat er een genderless personage in speelt.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is waar het in mijn ogen op neerkomt. Kinderen geven inderdaad geen neuk om huidskleur, gender en whatnot. Dat komt later, zodra ze dat aangepraat is.
Niemand wordt namelijk racistisch geboren, om maar wat te noemen.
Maar de andere kant op boeit het je geen flikker.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:56 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
De kleine zeemeermin speelt zich af in Denemarken in 1800. Ik kan er dus niets anders van maken ja.
Waar zeg ik dat?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Maar de andere kant op boeit het je geen flikker.Blanke Egyptenaren enz. Goed dat je kleur bekent.
Het blijkt uit je selectieve verontwaardiging die je laat zien in dit topic.quote:
Dan heb je niet goed gelezen. Lees eens terug waar ik zei dat als ik een film in Afrika zie Afrikanen verwacht en in Azie Aziaten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 14:40 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het blijkt uit je selectieve verontwaardiging die je laat zien in dit topic.
Ik ook.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |